Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Pénzügyi tanácsadásról viccesen

2014. február 12. - Szarvas Norbert

zlet.jpgÚristen mennyien nem szeretik a magukat pénzügyi tanácsadónak kiadó, a seggükön a tojáshéj szerűségeket, akik gúnynevükön megkapták az emberektől a "házaló ügynök" titulust. Ténykedésükkel kapcsolatban mégis a legirritálóbb, legidegesítőbb dolog az lehet, amikor valóban jó tanácsot, ötletet adnak, amire az amúgy pénzügyileg szuper intelligens átlagos ember nem is gondolt volna. Ez azért frusztráló dolog, mert hogyan állítasz olyan embert pellengérre, aki tulajdonképpen pénzt hozott a házhoz? Amúgy a pénzügyi tanácsadás ott kezdődik, ahol vége a pénzügyi közvetítőknek. Hajtás pajtás.


Mondhatnám, hogy a napokban beszéltem az UhFhS -h egyik igazgatójával, de inkább mondom, hogy másfél éve. Lényeg a lényeg, hogy egy pénzügyi közvetítőcég kiemelt embere elmagyarázta, hogy ő tulajdonképpen nem pénzügyi tanácsadó, hanem hálózatépítő mágnás miska, aki a boldogságot a hatalmas szervezett csapat kiépítésében találta meg, miközben a pénzügyi termékek az életében másodlagos szerepet töltenek be. Akkor mi a francért pont pénzügy? Miért nem "tamaguchi hálózatépítés"? Whatever.

A pénzügyi közvetítői rendszer barázdáltságát tökéletesen jellemzi a fenti élettörténetem. A szakmát végtelen számú megközelítésből támadják az emberek. Egy beteg világ ez. Olyan mint amikor egy sima epres joghurtra vágysz, lemész a boltba és van ezer fajta, miközben a sok információban elveszel. Pedig csak enni akartál, nem biokémikusnak kitanulni.

Vannak ebben az állatkertben, szakemberek, komoly tanácsadók, fogalmatlan közvetítők, hálózatépítők és van az a kiszámolós manusz, aki egy külön állatfaj. Tényleg nagy arc a kiszámolós manusz, aki saját bevallása szerint éveken keresztül a rendszer csöcsét szopogatta, majd amikor elég tudás szipolyozott ki (kétségtelenül nagy tudása van), akkor egyszerűen egy új dimenziót alakított, amiben úgy próbál sikert elérni, hogy a mestereit, kollégáit állítja be lehetetlen és elképesztően negatív szerepbe. Hát nálam évek óta az erkölcsi "Arany Málna" díj kizárólagos győztese a " Sosem felejtem el, honnan jöttem" című méltán nagysikerű film főszerepével. 

De hogyan néz ki egy pénzügyi közvetítő vagy hálózatépítő ténykedése? Találkozol a közvetítővel (legyen Peti), akinek bemutatkozásának a második mondata a cég neve. Ilyenkor kellene elméletben összeszarnod magad, hogy kivel van dolgod. Látszólag mégsem ez történik, ezért beindul az ismétlés program. Ilyenkor már kötelező megadnod Petinek a tiszteletet. Aztán az igényfelmérés címszóval beindul a "megtakarítás 50 árnyalata" musical, ahol emberünk megpróbálja kiénekelni a szádból az "igen, akarom" slágert. Gyerekprogram, lakáscél, nyugdíjprogram, utazás. A lényeg, hogy megtakaríts. Erről szól az egész sztori egy közvetítőnél. 

Itt ne azért kezd el utálni (kommentbe sem) a gyereket, mert rád akar beszélni valamit. Ez pontosan az a pont, ahol saját magadat kellene utálnod, mert Peti nyilvánvaló anyagi érdekénél sokkal fontosabb a felismerés, hogy bizony igaza van. Normális esetben minden felsorolt célra rendelkezned kéne megtakarítással (ahogy a nagyok teszik). Anyagi lehetőségek hiányában viszont Peti kénytelen lesz egy pénzügyi értelemben vett kötött fogású birkózásba belekezdeni veled, ahol a különböző pozíciókat felvéve keresi a nyerő fogást (elnézést: témát, célt) rajtad. Win-Win, kivéve ha most jól megmutatod neki, és csak azért sem vagy hajlandó a saját jövődről gondoskodni. 

A pénzügyi szférában is létezik az evolúció, ami egy ponton kasztosodáshoz vezet. A legtöbben közvetítőként kezdik, ahol megszerzik a kötelező szakmai gyakorlatot és tudást ahhoz, hogy felelősségteljesen tudjanak szakosodni. Egy ponton elválik, hogy valaki hálózatépítő lesz, pénzügyi szakember.tanácsadó vagy pedig gyökér. A gyökérből van sajnos sok, és miattuk rossz a híre a szakmának. A hálózatépítő kisiparos szívességet tesz a szakmának, hiszen széles körben, nagy szórással keresi meg a szakmára valókat nemtől, kortól, szexuális beállítottságtól és végzettségtől függetlenül. Később ezen emberek 10-15%-ából válik majd az a tanácsadó, aki valóban jó dolgokat fog neked mondani.

A szofisztikáltabb ágazat a pénzügyi tanácsadó, aki az általában évmilliókig tartó evolúciós lépéseket pár hónap, év alatt letudta. Ő már nem várja, hogy bepisilj egy cégnév, egy cégmúlt hallatán. Ő saját magát akarja bemutatni, és a tiszteletet ki akarja vívni saját munkájával. Első szakmai kérdése sosem az lesz, hogy hogyan akarod hívni a megtakarításod? Gyermekprogram, nyugdíjprogram...stb. Első kérése az, hogy nézzétek meg, mi van most. Nézzétek meg, miből lehet pénzt csinálni, spórolni. Utána felméri a valódi igényeidet és jó megoldásokkal áll elő, amik tartalmazzák a tapasztalatait, tudását. Ezek az emberek nem üresfejű hobbitok.

A nagy büdös helyzet az ezzel az egész sztorival, hogy Magyarországon rengeteg becsületes és jó pénzügyi tanácsadó szaladgál a különböző vállalatoknál, pénzügyi közvetítőknél. Általában jutalékért dolgoznak, amivel semmi baj nincs. Nem gondolom, hogy attól lesz valaki jó, mert befizetsz neki előre 30.000,-ot, bár Magyarországon mintha perverzek lennének az emberek. Egy egyszerű sztori. Bizonyára te is tapasztaltad, hogy amikor szervezel egy haveri focit ingyenes focipályára (grund), akkor mindenki csak ígérget vagy késik fél órákat. Amikor viszont fizetős helyre szervezed le ugyanazt a focit, akkor mindenki, mint a katonatiszt ott van kezdés előtt, tejel mint a Riska és még élvezi is. Úgy élvezi, ahogy az ingyen focit soha nem tudná. Ki érti ezt?

Szóval vannak király tanácsadók, csak meg kell őket keresni. Vannak olyan közvetítők, akikben ott a potenciál. Nekik az esélyt kell megadni a bizonyításra. És mindenki tegye meg a szívességet magának azzal, hogy megtanul nevetni bizonyos dolgokon, nem meszel el egy teljes szakmát a többségben levő gyökér miatt, hanem türelmesen megvárja amíg megtalálja a magához illő tanácsadót. Hidd el szükséged van rá. 

Ha eddig nem találtál semmi vicceset és már vérben forog a szemed, akkor neked küldöm a következő viccet:

volt egyszer egy juhász, aki egy nagy-nagy legelőn legeltette a nyáját. Egyik nap megáll mellette egy nagyon nagy Audi, kiszáll belőle a vezetője egy elegáns, öltönyös fiatalember és megszólítja juhászt: 

- Bátyám, fogadjunk, hogy megmondom magának, hány birkája van, ha fizetségül ad nekem belőlük egyet? 
A juhász ránéz a fiatalemberre, aztán a békésen legelésző nyájra majd rávágja: 
- Legyen úgy, kedves öcsém. 

Barátunk odalép az Audihoz, babrálja egy kis ideig a laptopját, aztán a juhászhoz fordul: 
- Bátyám, magának pontosan 87 birkája van itt a nyájban. 
- Úgy is van, - válaszolja a juhász - akkor most már válassz ki egy birkát magadnak, fiam. 

Emberünk ki is választ egy kis termetű, szép fekete bundájút, majd azonmód be is tuszkolja a kocsi csomagtartójába. 
A juhász egy kicsit gondolkozik, ingatja a fejét, aztán megszólal: 
- Kedves öcsém, ha cserébe én is megmondom neked, hogy mi a foglalkozásod, visszaadod-e? 
A fiatalember magabiztosan rábólint, erre a juhász: 
- Te alighanem amolyan minőségügyi tanácsadó féle vagy, ugyebár?
Az öltönyös meghökken, szóhoz sem jut, mire a juhász:
- Először is: idejössz anélkül, hogy bárki is hívott volna. 
- Másodszor meg: fizetséget kérsz, hogy megmondd azt, amit úgyis tudok.
- Harmadszor meg: fogalmad sincs az én mesterségemről. 
- Úgyhogy most ereszd el azt a Bodri kutyát, de izibe! 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr275811007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2014.02.12. 21:10:39

Itt alapvetően az a baj, hogy a jutalékért szemellenzősen csak is bizonyos termékeket fog a pénzügyi tanácsadó adni, mert annak jóval nagyobb az értéke a „jutaléktáblában”, a kedves vevő igényei meg huszadrangúak.
Aki meg tájékozódni akar, az meg olvassa kiszamolo.hu oldalt. (Nem én írom!)
Ennyi.

PannonBoy 2014.02.12. 21:37:27

A helyzet az, hogy teljesen mindegy, hogy pénzügyi közvetitőnek, tanácsadónak vagy hálózatépőnek hívjuk őket (hívják magukat), egyre megy. Pusztán azért, mert benne van a nevükben a "pénzügy" szó, már jogosultnak érzik magukat a több százezer Ft-os fizetésre (ezt a álláshirdetések is csak erősítik).
Kedvencem, amikor a független tanácsadók ecsetelik, hogy ők mennyire függetlenek - olyannyira, hogy azokat a termékeket fogják kiajánlani, amely cégektől nagyobb jutalékokat kapnak - és mennyire tájékozottak. Könyörgöm, a piacon százezres nagyságrendű a pénzügyi termékek száma, kizárt, hogy valaki mindet ismerné.
Akkor már inkább egy cég saját (azaz függő) emberét kérdezzük meg, az legalább a cége termékeivel tiszában van (remélhetőleg).

Ezek olyan emberek főként, akiknek lövésük sincs a pénzügyekről. Nemhogy egyetemre nem jártak, de egy főiskolai gazdasági végzettség is nagy szó. Gyorstalpaló, 3 hónapos tanfolyamon nem fogja megtanulni a pénzügyeket, amihez legalább 3 év felsőfokú tanulmány lenne szükséges.
Dehát nekik is meg kell valamiből élniük, jelen esetben más emberek átveréséből.

Szarvas Norbert 2014.02.12. 23:17:05

@PannonBoy:

nem sikerült megérteni a cikket. Elnézést, az én hibám...

Negotiator 2014.02.13. 08:39:52

@Szarvas Norbert:
nem a cikket nem érted, hanem azt, hogy ha valaki ért a pénzügyekhez, és ezt a tudását x időn keresztül Neked adja át, akkor annak ára van. ugyanazok az emberek háborognak hogy a legtöbb közvetítő a nagyobb jutalékos terméket nyomja, akik egy igazi tanácsadónak sem fizetnének ki egy árva fillért sem.
sajnos mint minden hálózatos dolog, pénzügyi téren is sok a hozzá nem értő nagymellű, akiket csak a kapzsiság tart a rendszerben. ugyanakkor a biztosítás és a banki termékek között van különbség: banki termékre ritkábban van az embereknek igényük mint a biztosításokra, és emiatt nehéz stabil ügyfélkört kialakítani. emiatt pedig folyamatosan újabb ügyfélszerzés kell, és itt jön a hálózati rész... :(

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2014.02.14. 10:55:06

Ha hozzászólhatok, ha már engem fikázol:

Pár hónapig voltam biztosítási ügynök, egész addig, amíg rá nem jöttem, mekkora ordanéré nagy lehúzás az egész és a szerencsétlen ügyfél milliókat veszít az egészen.

Úgyhogy nem tudom, milyen "csöcsből" szoptad, hogy én éveken át ügynök voltam, nem tudom.

Voltam fiókvezető, prémiumbankár és egyéb banki alkalmazott, de ügynök nem.

Ha bajod van a szövegértelmezéssel, legközelebb inkább kérdezz előtte, szívesen segítek.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2014.02.14. 10:59:40

Ja, amúgy pénzügyi tanácsadóvá akkor válik az ember, amikor tanulásra adja a fejét.

Elvégez egy pénzügyi egyetemet, egy pár komoly szakmai tanfolyamot (nem brókernetakadémiát!). Ettől lesz "pénzügyi"

Tanácsadót meg azt különözteti meg az ügynöktől, hogy semmit nem értékesít.

Akinek se valódi képesítése, se valódi ismerete nincs és termékek értékesítéséből akar megélni, az csak egy egyszerű ügynök, akárhogy is cifrázod.

MErt ha valaki abból él, hogy rámsóz valamit, akkor annak nehéz elhinni, hogy öszíntén segíteni akar.

Szarvas Norbert 2014.02.14. 12:28:28

@Kiszámoló:

A szövegértelmezéssel úgy látom nem csak nekem vannak problémáim.

Senki nem vitatja a szükséges képzések elvégzésének a fontosságát. De azt gondolom, hogy kizárólag erre verni a mellünket sem túl kifizetődő az ügyfelek szempontjából.

Szakmailag nagyon nagy tudású embernek tartalak, de az, ahogyan plusz ügyfeleket akarsz szerezni, az számomra nem korrekt. Nem azzal érvelsz, hogy te mennyire vagy jó, hanem azzal hogy a másik mennyire szar. Van különbség. PEdig erre semmi szükség nem lenne, hiszen van egy nagyon korrekt oldalad, általában korrekt elemzésekkel. Ezek önmagukért beszélnek.

Viszont!

Merül fel a kérdés, hogy mennyire őszinte az az ember, aki szakmabeliként elveti/soha nem beszél arról, hogy bizony a közvetítőknek úgy általában folyamatos vizsgákon kell megfelelnie, szakképesítéseket kell szereznie. Meglepő, hogy most is szinte elveted annak a lehetőségét, hogy ezen a területen dolgozók egy részének bizony komoly pénzügyi (egyetemi) végzettsége van. Nekem is van, de ami fontosabb, hogy sok más embert ismerek különböző cégektől, akik mind rendelkeznek az általad felsorolt papírokkal.

Tulajdonképpen nem értem a frontális támadásod (bár sajnos értem a miértjét...), hiszen a közvetítők között rengeteg ide nem való ember van (ezeket hívtam gyökereknek a cikkben, akik nem akarnak fejlődni, tanulni vagy esetleg erkölcsi aggályok merülnek fel hosszútávon a munkájukban). De ez nem zárja ki azt a minőségi réteget, aki valódi tudással bír, komoly tapasztalattal és megfelelően dolgozik, csak éppen egy másik rendszerben.

Te a piacot vizsgálod és az elérhető információk fényében adsz ötleteket. Ez amúgy tök jó dolog. Ezt teszed (úgy tudom) 30.000 forintért. Ez már lehet jó is meg rossz is. Jó akkor, ha az embernek van pénze erre, és többet hozol a konyhára, mint amennyibe kerülsz. Rossz pedig a magyar társadalom több mint 60%-ának, akiknek nincsen ennyi pénzük sem, vagy akiknek nincsen egyáltalán olyan nagyságú pénzügyük. Ők azok, akiknek tudsz egy jobb lakásbiztosítást vagy egy jobb számlát adni. De ezeknek a költségei több év alatt fognak megtérülni a béredhez képest. Őket jelenleg nem látom, hogyan tudod megfogni, hogyan tudsz nekik segíteni.

Másrészről pedig a korrekt az, ha elfogadod, hogy más rendszerben, más megközelítésben is lehet dolgozni. A közvetítők minőségi része azért dolgozik ebben a rendszerben, mert képes a parnercégekkel olyan exkluzív ajánlatokat kidolgozni, amik sok esetben olcsóbbak azonos minőség mellett (pl.: üzletpolitikai kedvezmény), mint amit te összeguberálsz a neten. Itt érdemes belátni, hogy egyáltalán nem mindegy kedvezmény szempontból, hogy valahova tízezer ügyfelet viszel vagy mindenkit egéynileg kezelsz. A végén úgyis az ügyfél fog fizetni.

Másrészről a rendszer előnye, amiben a legtöbben dolgoznak, hogy ingyenes, nem várnak pénzt, mielőtt bármilyen ötletet mondtak volna. Aki hosszútávon ebben a szakmában akar maradni, az rávan kényszerülve valóban korrekt jó megoldások, ötletek adására, hiszen máskülönben 1-2-3-4 év után a piac kidobja magából és elfogynak az ügyfelek. Tehát itt a tanácsadók azt gondolják, hogy az ügyfél helyett a pénzintézetekkel fizettetik meg a szolgáltatást, megerősített üzleti kapcsolatok révén jobban belelátnak a folyamatokba, komolyabb érdekérvényesítő menedzsmentet tudnak fenntartani s ráadásul komolyabb kedvezményeket tudnak az ügyfeleknek adni.

Egyszerű példa:

lakásbiztosítás. te kiajánlod a szerinted legmegfelelőbb céget, esetleg terméket (bár mintha azt olvastam volna, hogy ilyet nem tehetsz). ÜGyfél elmegy és megköti a szerződést normál piaci áron. De mi van akkor ha valami történik a lakással és a biztosítóval való ügyintézés akadozik már hetek, hónapok óta? Akkor te miben tudsz segíteni a jogszabályok sorolásán kívül?

(ugyanis nem gondolom, hogy minden biztosító minden illetékes személyét ismered. más esetben pedig a függetlenséged kérdőjelezhető meg, hogy akkor oda ajánlod az embert, ahol van kapcsolatod?)

A pénzügyi tanácsadó-közvetítő rendszernek van egy nagyon ritkán kiemelt, mégis hangsúlyos lételeme. A szervíz és ügyfélmenedzsment. Például az általam kivállónak tartott és kiajánlott lakásbiztosítás (vagy bármilyen más termék esetében) felmerülő probléma esetén pontosan tudom kit kell felhívnom azért, hogy az ügy felgyorsuljon, az ügyfél normális válaszokat kapjon és megoldódjon a problémája. Ezek a dolgok nyílván egy erős vállalati háttérrel-kapcsolattal működőképesek nagy mennyiségben.

Ilyen szempontból is érdemes szerintem mérlegelni.

Szarvas Norbert 2014.02.14. 12:31:10

Összegezve én, mint szakember tisztellek, komolynak tartalak és egyáltalán nem fikázom a te megközelítésedet (annak ellenére, hogy több olyan "tanácsadót" ismerek mint te, akik az ügyféltől szedik be a pénzt, de felelősséget már nem vállalnak, az ügyfelet nem követik éveken keresztül- nem partnerek, csak újabb befizetés után, és akik olyan baromságokat mondanak, hogy a hajam kettéáll). Látom a piacon a helyed, és fontosnak tartom, hogy legyenek olyanok, mint te. LEgfőbbképpen azért, mert rengeteg ember csalódott a gyökerek miatt az általam említett közvetítői rendszerekben és nekik biztosan rád van szükségük, hiszen számukra hiteles tudsz lenni. Hiszek abban, hogy Magyarországon növelni kell a pénzügyi kultúrát, csökkenteni a rossz döntéseket és ezáltal kényszeríteni a pénzpiacot az igazi innovációra, ami az ügyfelek érdeke. Ezért látom helyed attól függetlenül, hogy konkurencia vagy. Viszont nem tartom elegánsnak azt, ahogyan a közvetítőket támadod felülve a mainstreamnek. Ilyet annak kell csinálnia, aki mögött nincsen tartalom. Mögött én látom, hogy van. Más is látja hogy van. Akkor meg miért? Azért a pár forintért, amivel több lesz a gyülöletgerjesztéssel?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.02.14. 15:26:26

@Szarvas Norbert:
Nem akarok beleugatni a kettőtök közötti csörtébe, mert mindkét oldalt szivesen olvasom.

De ezúttal nincs igazad.
Ha jól emlékszem korábbi posztodból vagy kommentedből kiderült, hogy nagyon fiatal vagy. Annyi idősen én is meg akartam menteni a világot, és a legszegényebb embereknek is dolgoztam bagóért.

Viszont rájössz egy idővel, hogy neked is egy életed van, és a minőségi munkáért bizony pénzt kell kérni, mert már ez egy szűrőrendszer a saját nyugalmad biztositása érdekében.
Akinek nincs 30e Ft-ja (ami mondjuk egy közepesen erős bagósnak a havi cigipénz), az nem fog elmenni egy ilyen kurzusra. Követi a weboldalt, ahol INGYEN kap egy csomó jótanácsot, és ha akar akkor hozzá tud még olvasni.

Friss példa: az én szakmámban is rengeteg jogszabályváltozás van mostanában (sajnos). Vagy végignyálazom a több száz oldalnyi tömény paragrafust (ingyen a Complexen pl), vagy kifizetek egy bizonyos havidijat egy épitési joggal foglalkozó weboldalnak, akik összefésülik ezeket, és közérthetően elküldik nekem egy szerkesztett hirlevél formájában.
Én fizetek. Van kollégám, aki inkább böngész.

Nehogy már a személyre szabott ajánlatokat boldog-boldogtalan ingyen kapja... ha ingyen lenne, akkor minden egyes szirszar pénzügyi kérdéssel őt zaklatnám állandóan.
Pénzért viszont akkor fogom, ha ténylegesen és komolyan érdekel valami konkrét.

Szarvas Norbert 2014.02.14. 18:06:33

@Kőmíves Kelemen:

sajnos nem emlékszel jól, már múltkor sem derűlt ki, hogy nagyon fiatal lennék! Bárcsak a huszas éveim elejét taposnám:)

A felvetésed egypólusú! A másik modell, ami mellett letettem a voksom ugyanúgy elismeri a minőségi munkát és pénzzel jutalmazza. A pénz más csatornákon kapom, viszont a minőségi mérce az elégedettségi faktorral és a továbbajánlásokkal igazolható.

Amúgy engem mindegy egyes "szirszar" üggyel megkeresnek, amit nem veszek sértésnek, hiszen ez egy üzleti kapcsolat alapja szerintem. Nem csak akkor vagyok lelkes és elérhető, ha dől a zsé, akkor is ha nem feltétlenül.

Ez nem a világ megváltásáról szól, hanem egy üzleti modell és felfogás melletti elköteleződéséről. Nyílván nekem is érdekem van ebben és az ügyfélnek is. Ha jól működik a dolog, akkor mindketten profitálunk belőle. Erről tudnának mesélni azok az ügyfeleim, akikkel több mint 6 éve vagyok rendszeresen kapcsolatban és mindig tudunk valamit finomítani a dolgokon.

De amúgy abban igazad van, hogy a másik modellnek is gazdasági racionalitása. Mindkettő életképes, csak más megközelítést ígényel.

PannonBoy 2014.02.14. 20:47:15

@Szarvas Norbert: Úgy látom neked nem sikerült megérteni a kommentemet.
Olyan szolgáltatásról van szó, ami az információból akar pusztán pénzt szerezni, így pedig az értékteremtő funkció erősen megkérdőjelezhető.
Tehát nincs szükség a sok wannabe pénzügyi tanácsadóra, akik azt hiszik, hogy 3 hónap után kenik-vágják a témát. Azokra sincs szükség, akik pár cég termékeit tudják csak kiajánlani?
Miért? Mert a piacon amúgy is jelen van, ez duplikátumnak számít.
Pl. van olyan autógyártó cég, aki felismerte, hogy nincs szüksége autókereskedőre, mert nélküle sokkal nagyobb marginnal tudja eladni a termékeit, ha házon belül megoldja. Ezt csak szemléltetésképpen hoztam be.

Inkább kiszámolóval értek egyet, aki szintén a felsőoktatásban végzetteket tartja valamire.

Magam is szakmabeli vagyok, pénzügyi területen (szerencsére nem pénzügyi tanácsadás), így pontosan tudom, hogy mennyi energiát kell belefektetni, ha az ember a "pénzügyes" jelzőt szeretné megszerezni.

Amúgy meg, ha már tanácsadás, akkor csakis vállalatoknak, ahogy azt a szakemberek teszik.
Magánembereknek nem nagyon éri meg, mert akinek szüksége lenne rá, pénze vagy hitelképessége nincs. Akinek meg van megfelelő háttere, azok rendelkeznek a szükséges pénzügyi ismeretekkel / vagy utána tudnak nézni.

Szarvas Norbert 2014.02.15. 10:42:17

@PannonBoy:

Úgy látom hogy sok tévhit van itt! Normális esetben a 3honapja "tanácsadó" ember igazából nem adhat tanácsot, hanem a vezetője vagy olyan személy aki évek óta a szakmában van és minden tudással rendelkezik, ez a normális, de nem azt jelenti h nem kerülik meg sokan ezt a dolgot.

Amúgy az információ valójában hatalom, így annak értéke megkérdőjelezhetetlen .

Viszont az üzleti modell amiben en dolgozom sokkal bonyolultabb, mint azt sokan leegyszerusitik a rengeteg wannabe hülye gyerekre. Számtalan olyan funkcióval rendelkezik amik értékteremtő és az ügyfélnek sokkal jobb mint simán tippet adni (lásd szerviz, ügyfél menedzsment hosszú tavon, szerződés kezelések, volumen kedvezmények, partner kapcsolatok)- persze azt is tudom hogy Magyarországon ennek meg nem jött el az ideje, így a legtöbben értelmezni sem tudjak ezeknek a dolgoknak a komplexitasat és szükségességét.

En akkor csalódom mikor látszólag értelmes, pénzügyileg képzett ember, szerintem tudatosan ignoralja ezeket a nagyon fontos tényezőket, mert egyszerűen o maga képtelen ezt produkálni.
süti beállítások módosítása