Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Détári az utolsó magyar világsztár?

2013. október 25. - Szarvas Norbert

200px-Détári_Lajos_2011.jpgMár a legelején leszögezem, hogy nem tisztem vitatni Détári Lajos érdemeit, sikereit. Megjelent a könyve „Az utolsó magyar világsztár” címmel, ez pedig jéghideg zuhanyként vágott arcon és ébresztett fel Csipkerózsika-álmomból, ami a magyar focit érinti. Elolvasva azt a kicsiny ínycsiklandó részletet, amiért érdemes megvenni a könyvet vagy sem, döbbentett rá, hogy a magyarok rothadásának a legfontosabb kulcsa a fantasztikus self-marketing.


A self-marketing jelentése mindig az önértékesítést jelenti, vagyis azt, hogyan tudod eladni magad a külvilág számára, hogyan látszódj többnek, mint ami vagy, hogyan válj sikeresebbé. Persze lehet azon vitatkozni, hogy valóban érdemes-e többnek látszódni, egyáltalán tényleg ezt jelenti-e ez a kifejezés. A realitások talaján maradva mégis azt gondolom, hogy a self-marketinget mint eszközt tudatosan használók 90%-a nem rendelkezik olyan minőséggel, amelyik feljogosítja, hogy szimplán csak saját magát adja, míg 10%-uk mániákusan akar önmagánál többnek látszani.

Détáriról mindig ugyanaz jut eszembe, ha meglátom valahol: „Kurva jól megszedte magát ahhoz képest, hogy középszerű csapatokban játszott”. „Kiskakas a szemétdombon” szindróma. A könyvet meglátva pedig arra gondoltam, hogyan meri magát Ronaldóhoz, Zidane-hoz vagy Sztoichkovhoz hasonlítani. Mégis megteszi ez, és látszólag sikeresen. A magyar köztudatban ugyanis már 1-2 évtizede elültették azt a demagóg gondolatot, hogy Détári világsztár volt; hogy 86-ban még volt magyar foci, és ezért jutottunk ki a vébére. Ezt az érzést és a fantasztikus önéljenzést erősíti fel a magyar futball folyamatosan impotens és inkompetens viselkedése napjainkig.

Már önmagában az Európa-klasszis–világklasszis hierarchikus önigazoló kasztosodását sem tudom/tudtam soha sehová sem tenni, amit folyamatosan hallok többre hivatott magyar szakembereinktől. Aki Európa-klasszis, az a tengerentúlon elfelejt majd focizni? Van olyan, hogy Dél-Amerika-klasszis, avagy nekik egyből jár a világklasszis titulus? Egyáltalán a tényeket nézve: aki Európában klasszis jelzőt képes szerezni (lévén, hogy Európában zajlik a legkomolyabb foci), így nem állja meg a helyét a megállapítás, hogy aki Európa-klasszis, egyúttal világklasszis is. Világklasszis mitől lesz valaki? Attól, hogy meghívták a világválogatottba, amelyik egy marketing-bullshit, és szinte semmilyen sportértéke nincs? Ezek szerint Détári világklasszis, de Puskás már nem? Ha meg Détári világklasszis, akkor vajon ismerik-e a nevét mindenhol a világon Amerikától Ausztráliáig? Mert szerintem a világklasszisság legfontosabb mérőfoka és igazolása, ha a nevedet a játékod miatt mindenhol ismerik, a neved időtálló, sőt még 20-30-40 év után is elmosolyodik a fél világ neved hallatán, és elkezd emlékezni rád. Valami ilyesmi történik Puskás Öcsi bácsival is, akit bárhol említek meg külföldön, mindenki egyből tudja, kiről és miről van szó. De ez egy másik történet.

Tehát működik a tökéletes self-marketing, amelyben többek között Détári Magyarországon belül példaképnek és egykori világsztárnak van beállítva, csak éppen a világ nem tudta értékelni tehetségét. Az utánpótlás pedig folyamatosan abban a hiszemben nő fel, hogy 86-ig volt magyar foci, voltak sztárjaink. Más kérdés, hogy ugyanúgy rommá vertek minket Mexikóban, mint tették most a hollandok. Akkor ezek szerint a mai magyar válogatottban is vannak világsztárok? Tehát adott a folyamatosan felnövő újabb és újabb focistageneráció, akiknek szemében Détári a foci Olimposzán ücsörög teljes értékű világsztár-példaképként beállítva. Tehát az ő teljesítménye a szinte elérhetetlen kategória. De mi is az ő teljesítménye?

Senkit nem akarok megbántani, de történelmi távlatból figyelve Détári középszerű vagy annál gyengébb csapatokban játszott külföldön (Frankfurt, Bologna), érdemben említhető világsztár-pályafutása nem egészen 5, azaz Öt évig tartott! Most komolyan kérdezem, hogy egy világsztár pályafutása tényleg ennyi ideig tart? Valóban ennyire nem kapkodnak érte Európa meghatározó egyesületei? Aztán lehet azon siránkozni egy könyvön keresztül, hogy de voltak kósza hírek a Barcelona, Juventus, Milan megkereséséről, de a „bal sors, akit régen tép” önámító régi magyar bölcsesség és életszemlélet alapján soha nem jött össze egy világsztár és a világ egyik legjobb klubja romantikus összefonódása. Tökéletesen beleillik az egész magyarság(tudat)ba, hogy a tehetség megvolt, a tudás megvolt, minden megvolt, de „csak” magyar vagyok. Ebben nőnek fel generációk, és soha egyetlen fontos ember sem teszi fel a kérdést, hogy nincsen-e véletlenül egy mikroszkópnyi esélye annak, hogy a Détári sztársága inkább egy mítosz, egy ballada, mintsem a valóság. Nem elképzelhető, hogy nem volt elég jó a Barcelonához és a többi csapathoz, de kitűnt a középszerű Bolognából? Egy nagyon komoly önértékelési zavarról van itt szó, amely nem Détári személyéhez köthető (hiszen ő csak megpróbálja eladni magát), hanem a társadalom befolyásoltságáról, ahogy mindenki mindenkinek elhisz mindent, ha a tehetségről és a balsorsról van szó. Amikor utazom a buszon, nézem, ahogy szerencsétlen Nobel-díjra esélyes fizikusok, tudósok, Aranylabda-jelölésre alkalmas focisták között kell sétálnom nap mint nap. Magyarország a meg nem értett világsztárok hazája, ahol mindenki egy zseni, csak az a fránya balsors...

Nem lepődnék meg a Détári-vonalat követve azon, ha 15 év múlva a jövő generációja arról beszélne, hogy Dzsudzsák Balázs az utolsó magyar világsztár, aki a PSV-ben és a Moszkvában is nagyon pengén tolta, miközben összefocizott magának 60-80 válogatott mérkőzést, kijutott egy Eb-re (igaz, ott szarrá verték őket), de ez nem az ő hibája, hanem Mr. Menedzser kartársé... Amikor önámításról beszélünk, akkor nem 11-24 embert kell kiemelni a fociból, hanem ki kell a komplett magyar társadalmat, de elő kell venni azokat is, akik 15-20-25 éve játszottak, akik szintén „önámítottak” és elhitették, hogy mekkora pengék vagyunk, miközben nem. A probléma az, hogyha például Détári a minta, akkor az életben senki nem fogja túlszárnyalni, arra pedig most is vannak példák, hogy valaki német vagy más középcsapatban esetleg kicsit erősebben játszik (Szalai, Dzsudzsák). De így soha nem lesz olyan, aki a Realba vagy a Barcelonába igazol majd, miközben elhisszük, hogy pariban vagyunk a világ élmezőnyével. Amíg mi a Détárira meg a Nyilasira verjük a mellünket, addig más országoknál az ilyen pályafutást befutott játékosok a másodvonalba tartoznak, előttük pedig profi futballisták hada sorakozik, akik BEK-et nyertek, meghatározók voltak abban a sorozatban, harcolnak az Aranylabdáért, küzdöttek sikerrel a vébén és az Eb-n. Teljesen más kávéház.

Persze nem Détáritól vagy mástól kell elvárni, hogy saját karrierjét a földbe taposva elismerje, hogy európai mércével középszerű volt. Ennek bevallása már réges-régen a magyar szakértői társadalom feladata lett volna, akik gyáva módon inkább tovább emelték ennek az önámításnak a fényét, és megerősítettek mindenkit abban a hitében, hogy nekünk a 80-as években világsztárjaink voltak, és nem csak szimplán jó játékosok középszerű csapatokból. Ez pedig akárhogy nézem is, nagyon komoly zavart tud okozni a fejekben. Hiszen ha voltak világsztárjaink, akkor hogy’ lehet, hogy 86-ban rommá vertek minket, hogy azóta semmi meghatározót sem tudunk felmutatni a fociban? Ha nálunk világsztárok vannak, akkor a többieknél univerzumsztárok? Mert azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogyha egy Barca, Milan, Juventus a világtörténelem bármelyik időszakában igazán akart valakit, és az a valaki is oda akart menni, akkor nem oldották meg. Ráadásul Détári elhitetheti a könyvében (is), hogy a körülmények meg a menedzser kartárs-elvtársak hibája volt az egész, de amikor már Frankfurtba kijutott ’88-ban, akkor vélhetően eljuthatott volna a Bayern Münchenbe is vagy Bologna helyett a Milánba. Nem gondolom, hogy ennek feltétlenül az összeesküvések voltak az okai, hiszen vélhetően egy Milan több pénzzel rendelkezett akkor, mint egy Bologna.

Szerintem az Aranycsapat minden tagja világsztár volt. Szerintem Albert Flórián, az első és utolsó magyar aranylabdás játékos világsztár volt.

Détári nem volt az, maximum – szakértői demagógiával élve – egy Európa-klasszis.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1005598731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vicca Verza (törölt) 2013.10.26. 20:32:02

Miért is ne hihette volna magáról, hogy világsztár? A hazai viszonyok között nyer értelmet a mondás, a vakok között a félszemű a király. Ha nem lennének ezek a fránya külhoni meccsek, még pénzérmére is nyomnánk az arcképüket, szegények pedig elhinnék, hogy ezt hìvják focinak. :-)

nemkreten 2013.10.26. 20:56:32

Hogy adta volna el a könyvét? Mondjuk ezzel a címmel, hogy "Egy középszintű labdarúgó emlékiratai"? :) Ohh ne már...! Most ezen kezdünk el filózni, mikor a napnál világosabb, hogy itt kicsiny országunkba függetlenül attól hogy mind játékos, mind, edző, és mind klub illetve válogatott szinten nagyban megy az idiotizmus.. (Tisztelet a kivételnek ha van ilyen!!)
Détári a maga idejében a magyar viszonyokat tekintve talán az akkori legjobb volt, és az akkor,- amilyen labdarúgó karriert befutott, az azért figyelemre méltó volt. A mai nagy focisták, inkább celebek mint focisták! Détári idejében is uralta már a pénz a focit rendesen, de ami ma megy az vérlázító! És lásd az eredményt! A szerintem eléggé túlértékelt válogatott játékosaink simán kapnak nem kevés gólt gyakorlatilag az összes tétmeccssen! A holland bajnokságot is megtapasztaló Lambótörőundrollerező kiválóságunk, pedig ahelyett hogy normális helyre igazolt volna anno,ahol tovább tanulhatott volna és valódi hírnevet és tudást szerezhetett volna, elment a pénz után kukutyinba zabot hegyezni.. Árnyéka önmagának már ma! Na de mi motíválná őket mikor mindenük megvan? Szeretnének valóban hasonlítani mint a tényleges világsztárok! Legalábbis külsőségekben! Mert megtehetik, a fizetésük miatt! Az már egyéni erkölcsi kérdés lenne hogy elgondolkoznak e este mikor bebújnak az ágyba, hogy tényleg letettek e annyit az asztalra hogy ezt az életformát kiérdemeljék.Détári valóban nem volt világsztár! Az akkori időszak legjobb labdarúgója volt, aki azért úgy gondolom lényegesen büszkébb lehet a mai kiválóságok bármelyikénél, aki nagyságrendekkel több pénzt gyűjt be és kevesebbet teljesít! Lehet ennek az egész fociválságnak a túl kevés stadion az oka! :)

pobeda 2013.10.26. 21:59:02

Többször szerepelt a világválogatottban, erre azért mondhatja.

7tom 2013.10.26. 22:05:46

Az edzőket kellene már elővenni, mert nem voltak képesek egy világszárt sem kinevelni, az elmúlt 40 évben.Igaza van Szalainak, rossz játékosokból nem lehet jó csapatot csinálni.Nincs utánpótlás, a gyenge NB1-be nem képesek bekerülni a magyar fiatalok.

Vicca Verza (törölt) 2013.10.26. 23:47:53

@pobeda:

Ès emlékszel valami nagy prudukcióra, mert én nem. Pl az Ibrahimovic a minap bevert egy 4-est, és a Döme?

Behajtó70 2013.10.27. 08:38:00

Amit leírtál, igaz. De mit kellene mondani helyette magunknak magunkról? Hogy szarok vagyunk? Hogy ostobák?

Akinek gyereke van az tudja, hogy a buta gyereknek sem mondjuk, hogy buta, hanem bíztatjuk, segítjük, megkeressük azokat a pontokat, amiben jó, és azt dícsérjük.

Szerinted mennyi fiatal menne focizni, ha nem lenne ez a marketing, sőt negatív marketing lenne? Vagy nem is kell az utánpótlás?

Tehát amit leírtál az igaz, de káros.

virgo 2013.10.27. 08:52:24

@Vicca Verza: Tudomásul kellene venni, ahhoz hogy valaki "világsztár" legyen, nem elég a játéktudás, menedzselni is kell.
Az aranycsapatból egyedül Puskás lett világsztár, pedig a többiek is posztjuk legjobbjai voltak. Kérdezz meg egy külföldit, ismeri-e Bozsikot, mondjuk.

virgo 2013.10.27. 08:54:49

Détári igenis zseniális játékos volt, és azért általában külföldön is tudtak róla. Talán vihette volna többre is, fene tudja.

Szarvas Norbert 2013.10.27. 09:19:05

@virgo:

Mi van Kocsissal és a Barcelonával?

Amúgy pedig több országban beszélgettem helyiekkel és ha szoba került az aranycsapat akkor maguktól felsoroltak a kezdot...

pobeda 2013.10.27. 09:25:12

@Vicca Verza: Annyira nem követtem a pályafutását.

exilis 2013.10.27. 09:28:48

Nem vagyok egy foci spíler, de még én is emlékszem, hogy játszott a világválogatottban. Oda meg nem önmagát jelöli az ember. Lehet hogy fáj a blogírónak, de a cím jogos és igaz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.27. 09:42:03

- mit olvastal utoljara norbi?
- van az uj konyv a detarirol...
- igen, hallottam rola, elolvastad?
- igen. a fulszoveget. utana meg irtam egy posztot belole.

for-avar 2013.10.27. 09:44:01

nézzük csak...világvállogatott...
igen amiben pl Jean Marie Pfaff tapsolós sapkában védett egyik alkalommal Platini bucsúmeccsén, Vagy Pelé elleni vállogatott ahol vagy 8-at cseréltek...de Döme ezeken az uli-buli mérközéseken sem volt ott

Flatline_ 2013.10.27. 09:46:16

Ne bántsátok már ezt az alkoholistát, kell neki a pénz a reggeli csavaroskiflikre.

kisqtya 2013.10.27. 09:49:03

SZtem Détári egy Litmanen-kaliberű játékos: ugyan nem egy Mnaradona vagy MAtthaus, de nagyon jó játékos. Litmanen sztem nagyon jó volt, de nem volt egy igazi világsztár. Ugyanakkor, hogy valaki "világsztár" legyen, ahhoz azért sajtó, marketing is kell a teljesítmény mellett. Mondhatnám a 94es világbajnok ROmariot is, aki sztem simán egy maradona-szintű játékos, mégsem lett akkora hírneve, mint az argentinnak. Szóval a "világsztársághoz" egyfajta celebség is kell. Détári nem volt világsztár, sztem helyesebb lenne a cím így: az utolsó magyar futbalklasszis. És ez még igaz is lenne.
A magyar fociról a véleményem: ki kell vonni minden pénzt, támogatást belőle, csak annyit hagyni, hogy a játékosok, edzők megéljenek, de nem luxus szinten. A foci körül sertepertélő alakoknak lófax se jusson. A csapat meg ha többet akar, akkor hajtson, gürizzen, jusson be a BL-be, és ott majd szakíthat. Most komolyan: miért gürizzen, hajtson, vállalja fel a sérülést, ha enélkül is elég magas szinten megél-magyar viszonyok közt ?? EZ a magyarok átka(egyébként mindenben), a középszerűég, a sunnyogás, lébecolás..

kisqtya 2013.10.27. 09:52:02

@Szarvas Norbert: JAja, Kocsis gólátlaga jobb volt mint Puskásé, a VB gólkirálya is lett, mégis Puskás volt a nagyobb sztár és mindenki őt ismeri..

déjá vu39 2013.10.27. 10:08:11

Tényleg jó volt Détári, de azért nem világsztár. 12 egy tucat.

Látom, az idősebb hozzászólók amnéziában szenvednek, a fiatalabbak meg a hitükből táplálkoznak a véleményformálásnál. Persze, jól esik a régmúlt időkre emlékezni, amikor még volt jó magyar foci. Mármint az emlékeinkben illetve a hitünkben.

Ami meg Puskást illeti: Tényleg nagyon jó volt, tényleg világsztár. De ne tessék úgy emlegetni, hogy Puskás Öcsi Bácsi. Inkább Puskás őrnagy elvtársat tessék mondani. Vagy, ha ez nehezükre esik, akkor Puskás öcsi...

Dr_utcai_arcos 2013.10.27. 10:09:14

@Szarvas Norbert: Norbert, ezt ugye nem gondoltad komolyan. Persze, megállítasz 10! ezer véletlenszerű embert Európában, kíváncsi lennék összesen! meg lenne e a 11 ember. Vagy csak kérdezz meg 1000 embert Magyarországon. Kezdem én, Puskás, Bozsik, Kocsis, öööööö

franta 2013.10.27. 10:19:34

Egy előbbi kommentelőre hivatkozva mondom, de ezt bárki tapasztalhatta, hogy ha egy magyar a távoli messziben jár és kiderül, hogy magyar, akkor a helyiek két dolgot mondanak: 1956 és Puszkasz.
Jó húsz éve Bene Feri - Isten nyugosztalja - nyilatkozott, hogy "ezeknek" jó, kimennek nyugatra huszadrangú csapatokhoz. De gondoljanak bele - folytatta - a hatvanas években a TOPcsapatok mit adtak volna egy Albertért, egy Farkasért, egy Benéért.
És kábé ennyi.

Kandaláber 2013.10.27. 10:25:37

Ennyi butaságot, tudatlanságot, mindezt index.hu címlapon...

Ha a szerző nemcsak írna, olvasna is, ez a - "amiről nem tudok, az nincs" felfogású - legfeljebb történelemhamisításra egyedül alkalmas szerzemény nem létezne.

Igaz, a mai divat szerint Lázár elvtárs (a mostani) felügyelete mellett, a Magor Tudományos Akadémia ellenében a FIDESZ most hozott létre egy olyan szervezetet, amelynek dolga az lesz, hogy Kövér, Orbán, hosszú a lista, FIDESZ-be oszlott akkori rendszerkiszolgáló fiatal elvtársak kommunista terrorállami múltját végképp eltöröljék. Mármint a könyvekből. Pedig ők is énekelték annak idején, hogy "a múltat eltörölni végképp, nem lehet".

Ami Détárit illeti:
- aki látta játszani az tudja
- abban az időben az átigazolás másodlagos szereplője volt a labdarúgó, a kommunista rendszer hűbéreseinek anyagi nyereségének elsőbbsége, a szocializmus világrendjének megfelelő ideológiai magyarázatokkal kibélelve volt a gyakorlat. Gyakorlatilag nem lehetett külföldre menni játszani, néhány különlegesnek számító esettől eltekintve. Magyarul: Détárit oda ment, ahonnan az itthoni elvtársak a legnagyobb pénzt a saját zsebbe el tudták intézni. "Ekkora" horderejű ügyben, talán, még az emnerek milliói felett zsarnokoskodó Kádár elvtársnak is rá kellett bólintani. Nem nehéz elképzelni: a mai FIDESZ-es játékos menedzsment majdnem ugyanígy működik. Vannak potenciálisan alkalmas játékosok a rendszerben - mégsem lesz belőlük átlaglabdarúgó európai szinten. Egy eindhoven-i csúcsjátékos útja mégis mitől vezethet a nagy orosz sztyeppék világába, ahol az Arshavin közeli néhány játékoson kívül nincs a hollandhoz közelítő színvonal? Tipikus magor karrier, olajba mártott, összetört Lamborghinikkel kikövezve.
- Tegye meg a szerző, hogy állítson össze a ma legjobb játékosaiból a szívének kedves világválogatottat. Nekem, így, kapásból, ilyen nevek jutnak eszembe: Messi (na jó, őt nem ér, mert minden idők talán legnagyobbja), Rejna-Casillas-Buffon, Özil, Ronaldo, Ibrahimovics, Iniesta, Neymar, Ribery, Xavi, Pirlo, Dante, Toure, De Rossi, di Maria, Ramos, Luiz, Busquets. Egy világvállogatottból mindig hiányoznak nevek, az igaz, de a "pótlék" is olyan, hogy a jelenlegi állás szerint, úgy 100 évig a magor bajnokságban nem fog hasonló kaliberű játékos játszani. Mai szemmel nézve most akkor tegye közéjük Détárit, akit a hasonló akkori játékosok közé érdemesnek tartottak sorolni, nem is egyszer. Annál többször, hogy az véletlen lenne.

mondom, ezek közismert információk annak, aki nemcsak ír, olvas is.

Ezért nem értem a cikket.

2013.10.27. 10:30:12

Ugyanakkora világsztár volt, mint a többi nyolcvanas évekbeli világsztárunk pl. Neoton Familia, Kesjár Csaba. Jók voltak, hiba lenne kutyaütőnek mondani őket, de rajtunk kívül senki sem emlékszik rájuk. Egyébként is bővelkedünk olyanokban, akik csak Magyarországon világhírűek.

Tocvarek 2013.10.27. 10:35:54

@Vicca Verza:
Én emlékszem arra a szabadrúgásgóljára amit majdnem az alapvonal mellől rúgott a Lengyeleknek. Emlékszem a Népstadion dísztribün felőli oldalán az alsó karéjban nagyrészt Lengyel vendégmunkások ültek. Még mindig bennem van az egész, a csattanás ahogy a hosszúba beakad a labda és én talán egy másodperces késéssel ocsúdok mi is történt de aztán a haverom nyakába ugorva ünneplek!
Meg a kupadöntős gólja már a Frankfurtban, de azt sajnos csak a tv-ben láttam.

Kandaláber 2013.10.27. 10:38:21

"igen amiben pl Jean Marie Pfaff tapsolós sapkában védett egyik alkalommal Platini bucsúmeccsén,"

Ha már szóba került, ajánlom a nevezett úriember karrierjét a Bayern előtti időkre vonatkozóan tanulmányozni, mint példa.

Egy jellemzően amatőr csapatban játszott, ahol a nagy többség hétköznap melózott, pénzt keresett, és szórakozásból focizott.

Ezt a csapatot úgy hívták, hogy Beveren. Nem mellesleg belga bajnok tudott lenni, "másodállásban", olyan időszakban, amikor a belga foci a világon a 10-ben volt.

És nem pumpálták mások munkával, verejtékkel megkeresett milliárdjait a fociba egy elvakult, megalomániás miniszterelnök akaratára...

frompearly 2013.10.27. 10:45:45

fikázni könnyű, kíváncsi vagyok a posztíró, látott-e már labdát közelről?Lehet nem egy LEo Messi, vagy egy CÉ..De kíváncsi vagyok mikor dől el legközelebb egy magyar focista góljával a német kupa döntője???

virgo 2013.10.27. 10:45:48

@Kandaláber: Te öcsém nagyon hülye vagy

Szarvas Norbert 2013.10.27. 10:48:35

@Kandaláber:

Hivatkozol a politikára (sok igazság van benne) de ezt a politikát nem veszed be a világválogatott összeállításába ahol ténylegesen nem a legjobbak játszanak hanem legjobbak (is) plusz fociban és másban elmaradott területekről helyi nagyságok ...

Szarvas Norbert 2013.10.27. 10:51:11

@frompearly:

Attól mert egy kupa döntőben rúgott egy gólt attól nem lesz világsztár.... Ilyen alapon mindenki világsztár aki top bajnokság kupa döntőben rúgott gólt?

Milan Barosnak volt egy kiugró EBje rengeteg góllal, mégsem világsztár.

id.StewieGriffin 2013.10.27. 10:51:26

Tipikus magyar blog, tipikus magyar felfogás!!
A 86-os magyar válogatott az európai ranglista vezetője volt az elért eredmények alapján!! Ennek a csapatnak volt az egyik legjobb játékosa Détári, aki világválogatott volt!! Abban az időben nem nagyon lehetett külföldre igazolni, azaz nem kerülhetett ki egy tehetséges játékos 16-20 évesen,és akkor is maximalizálták a légiósok számát, így a nyugat-európai klubok nem feltétlen egy szocialista országból igazoltak. Ennek ellenére, amikor "főhősünk" kiigazolt a Frankfurtba az ő gyönyörű szabadrúgás góljával nyert kupát a csapata!! Érdekes, hogy a blogíró pont azt a fejezetet hagyta ki Détári életéből, ami alapján valóban megérdemli a világsztár jelzőt!! Egy ideig, mikor az Olimpiakoszhoz igazolt, Ő VOLT A VILÁG LEGDRÁGÁBB JÁTÉKOSA!!! Görögországban irányító középpályás létére két szezon alatt 33 gólt szerzett!!
Ki volt a nagyobb egyéniség a magyar futballban? Nyilván Puskás!! Gondolkodjunk el azon is, hogy ennyien ismernék Öcsi bácsi nevét, ha nem DISSZIDÁL, amiért közellenség lett itt Magyarországon, és 2, vagy 3 év (!)kihagyás után nem igazol a REAL-ba? Nem kapkodtak érte, nem igaz? Vajon miért? Mert kommunista országból jött, így nem volt olyan egyszerű játékengedélyhez jutni!
A mostani magyar futballban a marketing olyan szerepet tölt be, mint a mindennapi életünkben! Több száz milliót költünk egy olyan hirdetésre, amely nyilvánvaló hazugság: "MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT!" És pont az olyan szolgalelkű emberek kiáltották ki hazaárulónak Puskást, akik ma ezt a szlogent tolják ész nélkül az arcunkban, és akik el is hiszik ezt a demagóg szöveget!!

Dubovánszky László 2013.10.27. 10:51:35

Szerintem sem volt "világsztár" Détári soha, viszont egészen zseniális képességű játékos az igen. Aki látta játszani, a passzait, a rúgótechnikáját, a játékintelligenciáját, az tudja ezt.

Aki szerint Détárit középszerű focista volt, az vagy nem ért a futballhoz, vagy hazudik.

A T. blogger érvelésében egyébként kettő alapvető hiba van:

1. Figyelmen kívül hagyja, hogy Détári idejében még max. 3 külföldi játszhatott egy adott csapatban. Azzal érvel, hogy "csak" egy Eintracht Frankfurtban vagy egy Bologában játszott és a mai, hasonló szintű csapatokban játszókkal veti össze őt, ami így ugye alapvetően téves. Ezen az alapon Caniggia vagy Zico is középszerű játékos volt mert "csak" egy Atalantában vagy egy Udineseben játszottak a Serie A-ban és nem a Milanban.

2. Tagadja a menedzselés alapvető fontosságát. Teszi ezt azért, mert nem ismeri behatóbban a futball világát, és nem tudja, hogy pl. a kiválóan kiépített szerb kapcsolatrendszer sokszor milyen pocsék focistákat is el tudott adni nyugatra, drágán. Jó példa erre, hogy az 1998-as, amúgy valóban zseniális VB-csapatból a Kralj nevű fakezű kapust a Crvena Zvezdaból potom 10 millió dollárért tudták rásózni a Portóra, hogy aztán pár meccs alatt megbukjon, de még utána mindig tovább tudták passzolni a PSV-nek, hogy ott is jó esetben csak a kispadot melegítse.

Kitűnik még az írásból a "piac beáraz"-féle szemlélet, hogy ha igazán jó lett volna, akkor eljut a Milanba vagy a Barcelonába, ellenben a piac másik mértékegységét, a pénzt nem veszi figyelembe, és meg sem említi, hogy Détári aktuálisan a világ legdrágább játékosaként szerződött az Eintrachtból az Olimpiakoszba.

Az ismertség sem minden esetben egyenlő a képességekkel: Puskás nevét valóban ismerik világszerte, de ha nem megy ki 1956-ban, és nem mellékesen nincsen egy bizonyos Österreicher Emil nevű kitűnő menedzser,aki rábeszélte Bernabéu elnököt hogy szerződtesse a magyart, akkor ma Puskás Ferenc neve nagyságrendekkel kevésbé lenne ismert a világon - viszont a futballtudása ettől még ugyanolyan zseniális maradt volna.

Szarvas Norbert 2013.10.27. 10:52:21

@Szarvas Norbert:

Amúgy a legközelebb elég közel lehet hiszen Szalai az elmúlt 15 év legerősebb csapatában jatszik magyar szempontból, és a hangsúly a folyamatos játékon van...

frompearly 2013.10.27. 10:58:51

@Szarvas Norbert: muhahaa, ne nevettes a Schalke04, 10 éven belül nem fog német kupa döntőt játszani,ezt borítékolom neked, szurkolok Ádámnak, de közelébe sincs Détárinak, sanos...

Dubovánszky László 2013.10.27. 11:01:30

Ja igen, azt ki is felejtettem, hogy a magyarországi kommunista rendszernek köszönhetően sem volt egyszerű akkoriban külföldre szerződni.

Nyilasi Tibor, aki szintén meg van említve fentebb és elég méltánytalanul ő is szintén le van "középszerűzve" 28 évesen kapta meg az engedélyt a nyugatra szerződésre! Ilyen idősen persze hogy nem a Real Madrid jutott neki, csak az Austria Wien!

Détári ugyan 24 volt, mikor kiengedték, de valószínűleg csak a javára vált volna, ha mondjuk 19 évesen már mehet.

(zárójelben teszem csak hozzá, hogy ők még mindig jobban jártak, mint pl. a videotonos Szabó Józsi, aki 1985-ben az UEFA-kupa gólkirályaként vitt volna a Sevilla, az illetékesek meg egyszerűen nem engedték el)

bioLarzen 2013.10.27. 11:09:21

Détári valóban sztár volt, és nem csak itthon. Nyilván nem egy Maradona- vagy Zico-szintű sztár, hogy a kortársakat említsem - de attól még sztár volt.

... az más kérdés, hogy valószínűleg még sokkal nagyobb sztár lehetett volna, ha profi a hozzáállása és belerakja karrierjébe a kívánt mennyiségű munkát.

bio

kacsa232 2013.10.27. 11:14:38

@kisqtya: így van. Az a legnagyobb baj a magyar fociban, hogy szürke,átlagos teljesítménnyel is megkapnak 2000-3000 eurót havonta.
Láthattuk a nyár végét,mit érnek ezek az emberek nemzetközi szinten és mégis ugyanúgy játszanak továbbra is. Edzőt elküldtek bármelyik csapattól is,akik ilyen csúfosan kiestek?

Nem...erről ennyit. Vígan élnek tovább és volt pofájuk azt mondani a kiesés után,hogy "most már az nb1-re tudunk koncentrálni"

Undorító...az ajtót az a kis homokos devecseri tette be,aki miután lejön egy 8-1 es meccsről a pályáról,képes azt nyilatkozni, hogy "amúgy nem ment rosszul a játék"...ez a gyerek tényleg ilyen hülye vagy csak simán egy pofátlan kis genyó??!!

bioLarzen 2013.10.27. 11:15:17

@Szarvas Norbert: Szerintem a PSV, amiben Dzsudzsák játszott, erősebb volt, mint a mai Schalke, és Dzsudzsák is rendszeresen játszott - de per pillanatszerintem is szalai játszik a legerősebb csapatban magyarként.

bio

ekat 2013.10.27. 11:22:49

Na legalább értem, miért kaptam a book&walktól egy hírlevelet 'az utolsó magyar világsztár' címmel benne egy hapsi könyvével, akiről 49éves (ámde nő) létemre az életemben nem hallottam...:)

bioLarzen 2013.10.27. 11:22:54

@frompearly: Na, azért kupadöntőbe jutni, illetve stabilan jól szerepelni az első osztályban azért nem egy kategória... A wigan pölö nemcsak bejutott az FA-kupa döntőjébe, de meg is nyerte azt. Ettől automatikusan király csapat lesz? Még úgy is, hogy közben kiesnek az élvonalból?

Détári Frankfurtja anno tényleg nem volt rossz csapat persze - de azért nem is volt egy Bayern. épességei alapján Détári sokkal erősebb csapatban is megállta volna a helyét - ha van egy jó ügynöke (már, persze, ha akkoriban lehetett volna magyar játékosnak ügynöke... ne feledjük, még az átkosban járunk), illetve profi a munkamorálja, akár a Barcelonában is kiköthetett volna (az anekdota szerint, ha jól emlékszem, a Barcelona egy megfigyelője megnézte egy DMVSC-Honvéd meccsen, és Détári, bár tudta ezt, egész évben akkor játszott a legpocsékabban, "összesen nem futott egy kilométert, és passzolt vagy tizet" - igaz, nagy hőség volt. Lehet, hogy nem a Barca képviselője volt, de hasonló kaliberű csapatról volt szó a történetben)...

bio

bioLarzen 2013.10.27. 11:25:36

@ekat: Akor te valami tökéletesen focimentes környezetben élhettél... A 80-as években Détáriról nem hallani kb olyan volt, mint pár éve Fekete Pákót vagy Lipati Claudiát nem ismerni: még akkor is tudja az ember, ki az, ha egyáltalán nem érdeklődik iránta, illetve az általa képviselt műfaj iránt.

bio

high up! 2013.10.27. 11:26:35

Teccik tudni ki a világsztár?

Akit a világ (=Európa) top 15 klubja meg akarna szerezni magának.
Aki nem tartozik ide az csak 2. vonal. Meg lejjebb.

Détári soha nem volt meghatározó csapatban meghatározó játékos. Vagy legalább meghatározó csapatban standard kezdő játékos.

Ja, és Kupa győzelem az ő góljával? Na és? Hány olyan középszintü meg 2. osztályú csapat van az európai foci nagyhatalmaknál, akik Kupát nyernek, vagy legalábbis döntőt játszanak. Aztán talán a Joe Smith-ek világhírüek lettek-e ekkora sikerek után?

Mackósajt66 2013.10.27. 11:27:27

Nagyon egyszerű a próba: ki kell vinni a fényképét Madridba, Londonba és Párizsba és megmutatni 10 szembejövő spanyolnak, olasznak és angolnak.

Ha legalább egy valaki felismeri, világsztár, ha senki, akkor egy egykori, a saját korában a többieknél eredményesebb magyar focista.

Muad\\\'Dib 2013.10.27. 11:29:41

@high up!:
Látszik, hogy fogalmad nincs arról a korszakról, amikor ő játszott. Szegény Maradona sosem játszott európai topcsapatban. Ő biztos nem volt világsztár...

Szarvas Norbert 2013.10.27. 11:32:26

@Muad\\\'Dib:

az a Napoli európai topcsapat volt...MAradona tette azzá (+ nem kutyaütők játszottak ott...)

high up! 2013.10.27. 11:33:48

@bioLarzen:

hagyjuk már ezt, hogy megfigyelte a Barca meg ez az. Langyos szörp magyar meccseken voltak ezek a játékosok "világhírüek". Aztán amikor kimentek (volna) ezekhez a csapatokhoz, max. csak szertárosok lehettek volna.

Ott volt Détári kortárs sztßarja, Bognár György. A francia Toulon tulajdonosa 500 ezer dollárt adott (20 éve!) érte. Aztán örült, hogy 3 év után lejárt a szerződése (3 év, 8 gól!!!)

Na ezek a magyar világsztárok. Külföldön szart se érnek, az Átlaghülyemagyar meg megint azt hiszi, hogy ő adja a világnak a passzátszelet.

Tocvarek 2013.10.27. 11:36:38

@Muad\\\'Dib:

Akartam írni én is, hogy az Isteni Diego nem maradt a picsáján a az "európai top15csapat Barcelonában" hanem eligazolt a jó esetben is csak "2. vonalas" Napoliba.
Szegény!
:)))))))))))))))))))))))))))))

stefiapo 2013.10.27. 11:37:17

Fikázhatjátok, mint embert vagy, mint edzőt, de mint focistát nem! A labdába egyenest nem tudtok rúgni! Szerintem meg igenis világsztár volt, magyar is volt De NAGYON REMÉLEM nem az utolsó volt. Attól még lehetett előtte kismillió magyar világsztár, de tényleg Ő volt eddig az utolsó. Ma top csapatokba játszana. Az a csapat is zseniális volt. Sajna kaptak egy hatost, és?? Ott se a focisták baszták el, hanem a stáb.

Muad\\\'Dib 2013.10.27. 11:38:32

@Tocvarek:
Nem nem maradt a picsáján, hanem kibas*ták, mint macskát s*arni.

high up! 2013.10.27. 11:40:47

@Muad\\\'Dib:

Félre lőttél barátom, nagyon is ismerem a korszakot, gyerek voltam akkor, de nem tudatlan. Láttam Détárit meg Bognárt amint Mo-on világsztárok voltak, majd amikor kimentek a világba, akkor meg a világ nem beszélt róluk. Csak a magyar híradások lógtak azon, hogy Détári ott játszik a 10. helyezett Frankfurtban, aztán úgy tudósították le az Átlagmagyarnak, mintha minden mozdulata világcsoda lett volna.

Na és hogy Maradona nem játszott Európában??Tudóskám: hallottál te már a Barcáról? Meg a Napoliról?
Ennyire ne égesd már magad!

Drago Brutic 2013.10.27. 11:43:06

@Muad\\\'Dib:
Maradona a Barcelonában játszott, és az uefa győztes Napoliban. Mindkettő topcsapat volt.

Muad\\\'Dib 2013.10.27. 11:44:00

@high up!:
A Barcával csak ne gyere nekem, mert kb. 30 éve a kedvenc csapatom. Maradonát meg elzavarták a gecibe, összetették a kezüket, hogy sérült lett, és lehet elküldeni...
A Napoli sosem volt topcsapat. Egy szerencsétlen UEFA és egy szuperkupa győzelem, kétszeres olasz bajnok. Micsoda top eredmények...

Muad\\\'Dib 2013.10.27. 11:44:51

@Drago Brutic:
A kétszeres olasz bajnok, és egyszeres UEFA győztes, mint topcsapat Európában? OMFG!!!

Drago Brutic 2013.10.27. 11:55:38

@Behajtó70:
Nálad a pont. Détári nekünk "világsztár" volt, emlékszünk a góljaira, szerettük. Arról, hogy magyar focista már akkor is óriási hendikepben volt az átigazolási piacon, nem ő tehet. Tök felesleges a halott oroszlánba belerúgni, vagy illúziókat rombolni. Én pont az a generáció vagyok, akinek Détári marad a "bezzegfocista". Jó, a válogatott nem volt egy aranycsapat, de nem beszarva ment ki Hollandiába, hanem kemény tökkel.

kacsa232 2013.10.27. 11:55:59

@stefiapo: "Ott se a focisták baszták el, hanem a stáb. "

Jajj bazdmeg...mi az,hogy ott is? Mert Egervárinak kellett volna futni+ütközni Amszterdamban vagy Bukarestben?

Tudjuk,a tésztás gyuri tehet az egészről...a játékosok meg semmiről!

high up! 2013.10.27. 11:58:33

@Muad\\\'Dib:

Nagyon analfabéta vagy te a focihoz barátom. Maradona 2 évet volt Barcában, megnyerte a Kupát, majd majdnem félévet kiesett sérülés miatt, aztán(meg közben) a fél spanyol sajtó rászállt meg a családjára, a foci meccseken a bírók rendre elnézték, hogy a védők aprítják.
Majd megnézem, hogy te ilyen helyzetben mit teszel le az asztalra. A pofázáson kívül.

A Napoli meg teccik tudni olyan kalandja volt Maradonának, hogy a 7 év alatt szinte minden évben nyert valamit: bajnokságot, Kupát, Szuperkupát.

Szóval megnyugodhatsz, hogy Világhírü játékos az, akit az európai top 15 csapat akar. Maradona benne volt ebben. És a Napoliban se azért maradt 7 évig mert más top csapatok nem akarták, hanem mert életcéljának tekintette, hogy a focijával a szegény embereket tegye boldoggá. Ezért maradt Nápolyban és nem ment a jómódú csappatokhoz, hogy aztán a burzsoá elnökök meg jómódú szurkolók ugyanúgy kicsinálják, mint Barcában.

Nem baj, égesd csak magad tovább, hogy bár tudni nem tusz semmit, de azért a véleményed megvan.

Drago Brutic 2013.10.27. 11:59:10

@Muad\\\'Dib:
Most miről vitatkozunk? Játszott a Barcában, vagy nem?
Mit nevezel topcsapatnak? Azt az egyet, aki BEK-et nyer? A Steaua vagy a Zvezda topcsapat?
A SerieA bajnoka nem?

Szarvas Norbert 2013.10.27. 12:02:59

@kacsa232:

Mar akkor is kevés volt a stadion, az a baj:D

Drago Brutic 2013.10.27. 12:05:54

@Muad\\\'Dib:
Ne feledd, hogy más kuparendszer volt, nem ez a 4-4 csapatos BL marhaság, az Uefában topcsapatok játszottak.
A Napoli az idényben a Bayernt, a Juventust, a Stutgartot győzte le többek között.

Tocvarek 2013.10.27. 12:21:49

@Drago Brutic:
Ja! A Videoton meg 85-ben a PSG-t, a MU-t, meg a Partizant ejtette ki és még otthon is meg tudta verni a Madridot tehát európai sztárcsapat!
:D

Muad\\\'Dib 2013.10.27. 12:31:27

@Drago Brutic: @high up!:
AC Milan, Inter Milan, Bayern Munich, Real Madrid, FC Barcelona, Man. United, Juventus, Liverpool, Chelsea, Olympique Marseille, FC Porto, Celtic FC, PSV Eindhoven, Feyenoord, Benfica.
Most így találomra itt van 15 európai csapat. A statisztikáikat böngészve, mégis hol van ezekhez képest a Napoli?

high up! 2013.10.27. 12:37:25

@Muad\\\'Dib:

Mondd, te kábítoszer hatása alatt állsz? Az volt az állításom, hogy világhírü az, akit az európai top 15 csapatok meg akarnak szerezni maguknak.

Maradona meg játszott is ilyenben. És azután is mehetett volna top-abb csapatokhoz, de neki a nápolyi emberek többet jelentettek.

Szóval min rollerezel itt még most is?
Arról meg ne is beszéljünk, hogy 20 éve még nem volt globalizmus, tehát ha akkor valakit Dél-Amerikából áthoztak, attól már majdnem automatikusan világhirü lett.

high up! 2013.10.27. 12:39:41

@Tocvarek:

A kiinduló pont nem a csapat volt, hanem hogy ki a világhirü játékos. A kommented eltévedt az amúgy egyszerü kérdés hálójában.

ob.szerver 2013.10.27. 13:14:20

Détári Gyurcsány miatt nem lett világsztár.

ekat 2013.10.27. 13:19:07

@bioLarzen: A focimentes környezet teljesen igaz, soha senki nem szerette körülöttem, de ha már a példádnál tartunk, Fekete Pákóról tudom ugyan, hogy létezik, de sem azt nem tudom, hogy néz ki, sem azt, hogy mit csinál(t). L.C.-t sem láttam soha tévében, de róla inkább képben vagyok, és színházban láttam egyszer.
Azért most az internet korában elég egyszerű szűrni, hogy mi jut el az emberhez, na meg mindig is szívesebben olvastam tévénézés helyett.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2013.10.27. 13:36:53

@nemkreten: nem csak a könyv címében szerepel a megállapítás, hanem tényleg mindenki más hibás, csak én nem

valamint akár írhatott volna valami érdemlegeset 86-os vb-ről, de csak valami összeesküvés-elméletig jutott

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2013.10.27. 13:38:13

@Behajtó70: mondjuk, szembe nézni a problémákkkal, és nem mindig másra fogni

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2013.10.27. 13:48:45

@bioLarzen: a megfigyelő megkérdezte tőle, hogy mi volt, ő meg azt válaszolta, hogy meleg

Misi56 2013.10.27. 14:07:42

De Détári világsztár volt.Tény: Meghívták a Világválogatattba ( akkor még volt ilyen), és ha valakit idehívnak, az világsztár.Ez bizony száraz tény. utána kell nézni. Lehet szeretni-nem szeretni, ez bizony így van.

Misi56 2013.10.27. 14:12:28

@high up!: Azért valakik meghívták a világválogatottba ( én már akkor is felnőtt voltam).

hokihari 2013.10.27. 14:18:34

Döme igazi jó focista volt.Sok minden kellett volna hogy nagyobb karriert fusson be.Azota sincs megközelítőleg sem hasonló játékosunk !

shwarcz bácsi 2013.10.27. 14:21:34

Détári világsztár volt? nem volt az. játszott a világválogatottban, de nem volt világsztár a szó legszorosabb értelmében.
viszont pl, klausz a győrből, verebes szerint na az európa klasszis volt..
a magyar foci gondjai a következők :
korrupció, bratyi - mutyi, lenyúlások, hazugságok, kontraszelekció, féltékenység, frusztráltság, uram - bátyám, mészőly kálmán, mezey gyuri bá, a tészta, mexico 86', 1-6, szar játékosok, még szarabb edzők, csank "tudott ez valami újat mondani nekünk Berci? János" ( Sir Alex Fergusson előadásáról), stadionépítések, szakmaiatlanság, mlsz vezetők, túlzott állami befolyás a futballban, egy megalomán elmeháborodott futballőrülete, a rendszer maga és az alkotói az utolsó 40 évre visszamenőleg. Végh Antal 78' ban megírta, hogy beteg a magyar futball. én most azt írom, hogy halott.megölték. a tettesek fentebb megtalálhatóak.
Elé volt belőlük!!!!!!!!!

Misi56 2013.10.27. 14:22:56

@Vicca Verza: Biztosan még nagyon fiatal vagy!Lengyeleknek szögletgól( azért akkor még nem volt mindennapos). Ősi ellenfél Ausztriának vb. selejtezőn gyönyörű gól, Kipuval és Eszterházyval együtt Bécsben . 3:1-re nyertünk.Akkor azért 1 vereséggel nyertük a vb. csoportot, sajnos idehaza lett 0.1 Hollandiával szemben, igaz már csak tétnélküli prestige, meccs volt. És bizony hollandiában olyanok játszottak mint Ruud Gullit.Azért még lehetne néhány Détári gólt sorolni. Mondom én aki emberileg sohasem kedveltem.

Misi56 2013.10.27. 14:27:05

@shwarcz bácsi: Egyetértek,csak egy kis pontosítás. Mexico 0:6

Misi56 2013.10.27. 14:31:22

@virgo: Azért még volt egy pár. igaz nem akkorák mint Ő. Kubala ( Ő azért volt akkora) Kocsis, Czibor (Barcelona).

kiwirágós kivirradtig 2013.10.27. 14:33:41

@kisqtya:
Litmanen nyert BL-t az Ajaxszal. Azaz játszott Európa akkori legjobb csapatában.

Détári mi a lófaszt nyert, és milyen neves csapatban játszott?
1989-ben, a rendszerváltozáskor (ugye akkor kiáltotta ki a köztársaságot Zűrös Matyi) még csak 26 éves volt, akkor azért már nem nagyon szólt bele Aczél meg akármilyen elvtárs, hogy hova menjen.
Egyszerűen nem kellett a nagyobb csapatoknak, mert nulla volt a tudása az ott elvártakhoz képest.

Kocsis meg egy visszahúzódó ember volt, míg Puskás egy focipályán kívül is villogó vagány, ráadásul egyértelműen ő volt a csapat agya.

@déjá vu39:
Jaja, rád meg azt, hogy méretes faszkalap.

@franta:
Mondjuk elég sokfelé jártam a világban, de az 1956 a kutyának nem jut eszébe a magyarokról, ezt csak a Fidesz-proaganda terjeszti itthon.
A Puskás-Kocsis-Czibor hármas így együtt viszont igen sokfelé elsőként ugrik be a népnek, ha kiderül, hogy magyar vagy.

@Kandaláber:
Messi kicsit túl van sztárolva.
Ha az 50-es és 60-as évekből is maradtak volna fenn jó minőségű felvételek, kiderülne, hogy voltak nála sokkal jobbak, pl. a fél magyar Aranycsapat, de lehet említeni Pelét, Di Stefanót, Kopát, Gentót stb. Mindegyik jobb volt a maga idejében és a maga posztján, mint most Messi, aki csak a Barcában tud alkotni valamit, pl. a válogatottban egy nulla. Fentiek meg a válogatottban meg a klubcsapataikban is villogtak.

Láttam Détárit játszani, európai középszint volt már akkor is. Világsztár - na ne röhögtessél már.

@Dubovánszky László:
Kamu.
Puskás nevét már a londoni 6:3 után megismerte a világ, és azért az 1954-es vb-n is tett ezt-azt.

Szóval hagyjuk már ezt az ökörséget, hogy ha nem megy ki, mennyivel kevesebben ismernék. A világ az Aranycsapat és nem a Real miatt ismeri.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.27. 14:46:39

@Muad\\\'Dib:
A Napoli azért európai topcsapatnak számított akkoriban még.
A Barcelonát meg talán nem is kell magyaráznom még a hozzád hasonló hülyéknek sem. Merthogy ott is játszott.

Szóval baromságot írtál.

@Szarvas Norbert:
Nem, nem Maradona tette azzá, előtte is az volt, már előtte is több olasz kupát nyert, és egy csomószor volt az első 3 között az olasz bajnokságban, már a 60-as évektől.

high up! 2013.10.27. 14:53:47

@Misi56: "De Détári világsztár volt.Tény: Meghívták a Világválogatattba"

Teljesen feleslegesen magyaráznám neked, hogy az ilyen tét nélküli, színtiszta bulvár eseményeken nem az számít, hogy tényleg világsztár vagy-e, hogy tényleg te vagy-e a krémje a világ focistáinak, hanem az, hogy mindenhonnan hoznak be reprezantást. Détári átlag fölötti játékos volt Kelet-Európában, nemzetközileg figyelték, így teljesen passzolt abba, hogy ne csak német meg angol focistákból álljon már a világválogatott. Hanem hogy minél több ország játékosaival legyen reprezentálva.
Pont ezért ne röhögtessen senki, hogy egy ilyen céltudatosan manipulált kiiválasztás jelenti azt, hogy világsztár vagy!

A világsztárok ugyanis NEM 90 PERCES bulvár meccs alapján világsztárok, hanem hosszú évek teljesítménye alapján a bajnokságban, a kupákban!!!!

high up! 2013.10.27. 15:03:01

@shwarcz bácsi: "viszont pl, klausz a győrből, verebes szerint na az európa klasszis volt.."

Igen, mindig ez a tipikus Hülyemagyar álmodozás, amikor valaki a magyar parlagfü felé nő egy kicsivel.
Csak hogy máig sincs egyetlen egy olyan magyar játékos sem, aki meghatározó klubban lenne meghatározó játékos. Dzsudzsák se volt soha ilyen. Max. egy erős középcsapatnál volt meghatározó játékos. Meg Szalai is ilyen. Meg Détári is ilyen volt (bár a maiaknál tényleg sokkal jobb volt)
Na de az ilyenekből Európában több 1000 van.

shwarcz bácsi 2013.10.27. 15:05:23

@high up!: ez egy vicc volt ember !!!! verebes állította kaluszról és a fradi "B" közép lelkesen skandálta, hogy : Európa klasszis... a faszi egy nagy nulla volt.ahogy a többi is.

shwarcz bácsi 2013.10.27. 15:32:49

@high up!: legalább megtanult rendesen kaszinózni :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 16:20:21

:D

Detari? :) az, hogyne, Kiskorostol Sopronig hatalmas vilagsztar.

5 profi eve alatt 4 csapatnal jatszott, nemhogy maradandot, de emlekezeteset sem alkotott. Kiprich, Nyilasi is tobbre vitte. Vilagvalogattotsag? :D kb szilveszteri foci csak nem elotte isznak hanem utanna.

Detarit sem az eredmenyei, sem a hozzaallasa, sem az eletvitele ( massziv alkesz ) sem az azota bejart utja a sportban nem predesztinalja a "vilagsztar" statusba.

az angol, nemet, spanyol, francia es olasz bajnoksag minden evben kitermel kb tiz olyan kalibert mint Dome.

40 evvel ezelotti foci az egy masik sport volt. Mint a lassitott felvetel. Pele esernyocselezik az otosnel VB meccsen? Ma mar egy megye III ban nem tudna megcsinalni. Felgyorsult a foci, felgyorsultak a jatekosok, egesz mas mar ma.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 16:28:41

Dzsudzsak! :D akit ugy emlegetnek: a bukaresti rem! :D remessen sz@r volt, azert :D

Dzsudzsak egy jo nemet masodosztalyu focista, ott sem lenne az elen de kerettag lenne fixre.

amugy meg konyorgom: TELJESITMENY> nezzuk meg ki mit ert el.

tlvajferi 2013.10.27. 16:45:56

gyerekkoromban még láttam játszani,lehet nem egy maradona szintű játékos volt, de örültünk volna ha a bukaresti vagy hollandok elleni csapatban még 10 olyan tehetségű játékos lett volna, mint Détári...
ő ugyanis le tudott venni egy labdát, el tudta vinni egy-két elelnfél mellett és ha épp helyzet adódott be is tudta rugni, 5-10-15- és még 25 méterrőlis
tehát
Détári legalább eltalálta a kaput!

a szalai csap pofázni, az aranylábú dzsudzsi csak lambo-t törni jó

érdekes ezt a kiváló szemű holland edzők is észrevették, amikor továbbadták a mahalacskának :-)

Drago Brutic 2013.10.27. 16:46:40

@Muad\\\'Dib:
Feyenord, mint topcsapat?! Na jó, én itt adom fel.
2013 as átigazolási költségvetés:
Feyenord 4 000 000 Euro
Napoli 30 000 000 Euro

Közel a nyolcszorosa. Forrás itt:
sofifa.com/hu/14w/t/246-feyenoord-rotterdam

Helyezés:
Feyenord 5.
Napoli 2., egy igazi topligában!

Válogatottak száma...folytassam? Nem, inkább nem, győztél.

Dr_utcai_arcos 2013.10.27. 16:48:33

Volt a 8-1 után -már nem tudom hol hallottam, talán rádióban?, valaki elemzése. Na, az kőkemény volt, biztos hallotta innen valaki. Ott elhangzott egy nagyon jó példa. Németh Krisztiánnak a Poolban lenne a helye, és hülyeséget csináltak, hogy nincs ott. EGY FRANCOT VAN OTT A HELYE!! Ha ott lenne a helye, akkor ott játszana. Mert ott valószínűleg amatőr játékosmegfigyelők dolgoznak, akiknek f..juk sincs a szakmához. NEM URAIM, ha N.K.-nak a Poolban lenne a helye, akkor most OTT JÁTSZANA! és nem itthonról bizonygatnánk, hogy ő milyen jó. Na, ez tetszett.

Pamuk 2013.10.27. 17:09:08

a magyar focisták kicsit el vannak szállva maguktól.
Bamba tekintetben és lassú felfogásban vezetik a világranglistát, másban nem jók.

czjanos 2013.10.27. 17:23:48

Ha Devecseri a 8:1-es vereség és a mutatós öngólja után mondhatta, hogy ő jól játszott, akkor Détári miért ne mondhatná, hogy ő meg világsztár?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 17:34:00

@czjanos: ez itt a legnagyobb baj: amikor ezt kimondta Devecseri senki nem volt a kozelebe aki egy nagyot lekevert volna neki es az arcaba uvoltse: Ebredjel mar fel hulyegyerek, a korzetiben lenne a helyed!!! Ha nem fizetsz Sanyibacsinak a kutya se tudja hogy a vilagon vagy!!!!

SPU 2013.10.27. 17:57:48

Világsztár vagy nem, ez mellékes. Ami lényeges, az az, hogy tényleg az övé volt az utolsó olyan magyar focista generáció, amelyik még tudott focizni, melynek következtében a nagyérdemű olykor labdarúgást láthatott a pályán. Még pontosabban tulajdonképpen a Nyilasi- és Törőcsik-féle generáció volt az utolsó klasszikus, ott még rengetegen voltak olyan spílerek, akik fejben és technikában megkérdőjelezhetetlen világklasszisok voltak, csak ugye pl. futni is tudni kellett volna - kicsit (nagyon) egyszerűsítve a dolgot.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 18:11:52

@SPU: "Tancolj Toro!!!" Csak sokat ivott. Ebedli szinten zenesz.

" fejben jok voltak "

Igen, meg magnestablan megnyertek a '78 as vb t is....

A vilagsztar JO, nemcsak fejben.

bioLarzen 2013.10.27. 18:22:13

@high up!: Namost, nem értem potosan, Bognár esetéből hogy lehet bármit Détáriéra vonatkoztatni - de ha akarod, legyen: OK, minden szar az elmúlt 30 év magyar focijából. Az UEFA-t lefizettük, ezért lehetett a magyar válogatott a listájuk szerint Európa legjobb válogatottja 85-ben, Détári is csak a szép, szőke haja és kék szeme miatt volt világválogatott, hisz amúgy "magyar sztárocska" volt csak, aki a maga szemétdombján lehetett csak szá.

Így OK? ;)

bio

kantonpárti (törölt) 2013.10.27. 18:28:29

@kisqtya:
igen, ez a litmanen-détári párhuzam elég jó.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 18:29:06

@bioLarzen: a hollandok ellen mar kikaptunk, mexicoba egy nemteljessen ep csapat ment ki.

A nyolcvanas evekben volt jo masfel evunk, az eredmenyeink mutatjak mennyire voltunk "klasszisok".

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 18:31:52

Abbol a nyolcvanas evekbeli "mexicoi" csapatbol utanna talan Kiprich mutatott valamit a Feyenordnal, a tobbi "vilagsztar" eltunt kulfoldi masod harmadosztalyban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 18:38:31

@kantonista: Jari Litmanennel az Ajax Amsterdam stadion megnyiton beszeltem az baratsagos meccs utan - Ajax - Milan 0:3 Savicsevics akasztott egy akkorat kb 25 rol hogy csoda - a par hettel kesobbi finn-magyar kapcsan, az az ember tudott BESZELNI ANGOLUL (!) tudott nyilatkozni, tudta amit egy kivalo jatekosnak tudnia kell a palyan kivul. Detari? .... Ismerjuk Domet.

bioLarzen 2013.10.27. 18:58:44

@visszakettopadlogaz: "A hollandok ellen már kikaptunk"

... persze, mert akkor már kijutottunk a vébére, nekünk már lényegtelen volt a meccs, a hollandoknak viszont élet-halál kérdésevolt, mert kellett a győzelem a pótselejtezőhöz (ja, ilyen idők is voltak...)

Más kérdés, hogy azt beszívták a "szomszédok" - vagyis a belgák - ellen.

Nyilván semmi garancia arra, hogy ha még nekünk is éles a meccs, akkor győzünk - de addig 5 meccsből 5 győzelemmel álltunk, és Rotterdamban úgy vertük a hollandokat 2:1-re, hogy még egy tizenegyest is kihagytunk (ja, ilyen idők is voltak... #2)

"A nyolcvanas evekben volt jo masfel evunk"

... ami nyilván nem azért volt, mert voltak igenis jó játékosaink... például azok, akik 84-ben ifi EB-t nyertek.

... vagy a 85-ben UEFA-kupa döntős Videoton pár spílere...

Neked amúgy miért ennyire szívügyed, hogy a magyar foci már akkor is szar volt? Mert nekem úgy tűnik, nagyon komolyan veszed a dolgot, mintha fájna, hogy mások nem így gondolják. Törőcsik alkoholista, Détári magyar sztárocska, volt pár jó évünk... miért ennyire fájdalmas neked, hogy szerintünk akkor nem volt rossz a magyar foci? Fordítva még megértené - de ez így nekem kicsit fura.

bio

bioLarzen 2013.10.27. 19:00:28

Erratum:

"megértenéM"

bio

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 19:33:25

@bioLarzen: mert a magyar futball egesze nem volt kepes arra hogy " valami elinduljon". Ezt mindenki latta akkor. Nem tudom mennyi idos vagy, a nyolcvanas evek eleji bundabotrany, a valogatott focistaink erossen nem peldamutato maganelete, a Kadar kor viszonyaiba kodolva volt a sikertelenseg. Mexiconak ( hivjuk barhogy ) jonnie kellett, hogy visszategye oda a magyar focit ahova valo. Teljesitmeny, komoly munka nelkul NINCS tartos eredmeny.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 20:53:15

@bioLarzen: mai nemzet sport:

"Ugy néz ki, bravúrcsapat vagyunk – jelentette ki a gólt szerző Nagy Gergő, miután a Budapest Honvéd legyőzte a listavezető Videoton a labdarúgó NB I-ben."

Ez mi szerinted? Segitek picit: egy fogalmatlan jatekos valo vilagtol elrugaszkodott kepzelgese. Ez vezet oda hogy nemzetkozi szinten nullak vagyunk. Jo nagy nullak.

Sterbinszky Tivald 2013.10.27. 20:57:26

kedves blogger!
a kerdesedre, hogy mi a kulonbseg a vilag- es europaklasszis kozott, te magad is megadhattad volna a valaszt, ha tovabb folytatod a gondolat meneted:
"Mert szerintem a világklasszisság legfontosabb mérőfoka és igazolása, ha a nevedet a játékod miatt mindenhol ismerik, a neved időtálló", az europaklassziset csak europaban ismerik, ennyi.
egyebkent abban egyet ertek veled, hogy detari max euklasszis volt. mar valaki irta, hogy detari vakok kozt volt felszemu kiraly. ha az 50-es evekben jatszott volna, senki nem emlekezne ra. de lehet, hogy a 60-asbol sem.
amig verebes magus egy hires gaborral(rol) el tudta hitetni, hogy europa klasszis, addig detari siman elhiheti magarol, hogy vilagklasszis volt!

Dubovánszky László 2013.10.28. 11:49:59

@kiwirágós kivirradtig:

Ez nem ökörség, ez tény.

Sokkal kevésbé lenne ismert, ha nem játszik a Real Madridban. Hidegkuti legalább olyan jó játékos volt, mint Puskás, az Aranycsapat szellemi vezére volt a pályán, a 6:3-on három gólt is rúgott, szintúgy játszott 1954-ben, mégis, sokkal kevésbé ismert a neve a világban, mint Puskásé.

De ezt nem is értem hogy lehet vitatni. A Real Madriddal játszott BEK-döntőket már világszerte közvetített a TV, a Real ma is az egyik legnépszerűbb csapat, és miután igen gondosan őrzik a régi legendák emlékét, Puskás Ferenc neve játékospályafutása után is folyamatosan forgott a köztudatban, és elhunyta után a Real meccse előtti megemlékezést is tízmilliók láthatták az egész világon.

Staya 2013.11.04. 13:38:02

Détáriról a FIFA is írta,hogy világklasszis! www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=31023/ A World Soccer szerint ő minden idők 46. legjobb támadó középpályása!(2010es adat).1988ban megválasztották a Bundesliga 3.legjobbjának és a legjobb külföldinek,pedig akkoriban világbajnok volt az NSZK!1992ben meg a csúcsligának számító olasz bajnokságban választotta meg a Tuttosport a liga legjobb irányítójának,vezette az olasz góllövőlistát is csak megsérült és Van Basten kielőzte.1980ban 17évesen egy spanyolországi ifi nemzetközi torna legjobb játékosának választották.A cikkíró rosszul tudja,nem 88ban hanem 87ben igazolt a Frankfurtba.és 1991ben pályára lépett a Juventusban egy amerikai túrán,3 meccsen,kölcsönben.A Juve 1988-91 között 3éven át kísérletezett a leigazolásával,csak a magyar vezetők belőle csináltak pénzt,azért adták az Olympiakoszhoz,mert az fizetett többet.A Milan meg a Barca nemcsak megkeresték,hanem előszerződést is kötöttek vele.A Juve egyik vezetője mondta róla 91 nyarán,hogy Détári az olasz liga 3-4 legjobbja közt van,pedig Maradona is ott játszott,meg mindenki aki számított.Détári volt az utolsó magyar aki aranylabda jelölést kapott 85ben,gondolom nem csak azért,h keleteurópát is képviselje valaki,mikor tele volt sztárokkal.Érdemes lenne a világválogatott meccseit is elemezni,hogy 89ben az ő góljával verték Brazíliát,90ben pedig őt rúgták fel,majd Hagi abból ívelte be a szabadrúgásgólt.Nagyon nagy nevek voltak azokban a világválogatottakban.94ben pedig az oroszok ellen gólpasszt is adott a világválogatottban.Szóval ha már beválogatták oda,nem bánt ügyetlenül a labdával,nem hozott szégyent a magyar labdarúgásra,mint a maiak.A 89es rendszerváltás igaz,hogy megtörtént,de a vezetők maradtak a régi felfogásban,és 93ban se adták el az akkor jól szereplő Sampdoriának,pedig konkrét megkeresés jött.Sztoicskovnak meg Del Pierónak meg ő volt a példaképe.És igenis világhírneve volt,mert pl 90ben Guiness rekordot állított fel,egy uefa kupa meccsen 4 kapufát lőtt.A nyolcvanas évekbeli világklasszisok közül emlékszik valaki Celsóra,vagy Futréra,mondjuk portugáliából?Pedig Futre is majdnem oylan jó volt,mint később Figo.Ki a "világsztár"?Beckham? Beckham nagyobb világsztár mint Messi,pedig hol van az angol játéktudása Messihez?A szovjetek pedig nem voltak annyival jobbak,egyszerűen túlterhelték a csapatot,délben edzés,stb.Az,hogy világbajnokok lehetünk,az túlzás volt,de mégis,idegenben,le bírtuk győzni Hollandiát simán,pedig a későbbi Európa-bajnok csapatról volt szó.Éppen Détári góljval is.Ma egy szlovák csere csapatot se bírnánk.Dzsudzsákkal meg ne vesse már össze a kedves cikkíró Dömét,ég és föld a kető!
süti beállítások módosítása