Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A politikus néha annyira buta, hogy az már szinte fáj

2013. október 07. - Szarvas Norbert

1373300236_6040.jpgKöztudott, hogy a politikában sikeres emberek az esetek elenyésző részében látnak el olyan feladatokat, amelyekhez csak minimálisan értenek. Ezt a képet tovább rontja, amikor a nagyvezír és egy párt döntésjogosultsággal rendelkezői hű csatlósai nem hallgatnak senki szakember fiára, és „józan paraszti ésszel” próbálnak megoldani komplex feladatokat, melyeknek legfontosabb céljuk a politikai siker, nem pedig az ország dicsősége. A legnagyobb probléma, amikor a józan paraszti ész is csődöt mond, és még Pista bácsi az Alföldön is meg tudja mondani józan paraszti eszével, hogy a tranzakciós adó és banki különadók egy része átgondolatlan és rossz! Főleg ami a folyószámlákkal kapcsolatos dolgokat érinti.


Magyarország híresen a „csináljuk okosba” országa volt, ahol a készpénzforgalom mellett mindig elenyésző volt a bankszámláké. Ez a mentalitás egyrészt mindig is sok tízmilliárdjába került az országnak – szemben a számlákon tartott és ezzel szemben minimalizált készpénzforgalommal –, másrészt a feketegazdaság termőanyaga volt mindig is az ellenőrizhetetlen készpénzforgalom. Az elmúlt évtized arról szólt, hogy a magyar (gazdaság)politika belátta ennek a folyamatnak a káros hatásait, és a társadalmat folyamatosan a folyószámlák „bekapcsolására”, a bankszámlák aktív használatára kényszerítette, melynek révén csökkent a készpénzforgalom, jobban átláthatóvá vált a pénz eredete, több adóbevétel származott, hiszen kevésbé lehet folyószámlát bevonva „okosba megoldani” a dolgokat. Ráadásul a banki szektor mint a gazdaság legfőbb hajtóereje is kellőképpen meg tudott erősödni (részben emiatt, nagy részben a hitelezés miatt).

Nagyon nehéz egy társadalmi berögződést kiirtani és átalakítani a szemléletmódot. Magyarországon az emberek éppen kezdtek valamilyen szinten megbízni a bankokban, hozzászoktak a bankszámlákhoz, amikor jött a devizaválság, a bankrendszer pedig hónapról hónapra – a magyar politikával együtt – minden addig megszerzett bizalmát eljátszotta. Ez már önmagában baj, de a Fidesz eszement törvénycsomagjáig (mely tartalmazta a tranzakciós adót) általánosságban véve elmondhattuk, hogy az emberek megbékéltek a folyószámlák tartásával, hiszen a legtöbben munkáltatójuk révén rá is voltak „kényszerítve”, hogy ezt a fizetési formát a használják. Tehát a bankszámla vitán felül a hétköznapok részévé vált. Persze a számlának van egy nagyon fontos funkciója, mely a legtöbb ember érdekét védi: nem kell zsebben vinni a papírpénzt, és attól tartani, hogy kirabolják az embert, vagy csak simán kiesik a zsebből. „Mindössze” egy kártyára kell vigyázni, mellyel a pénzünkhöz juthatunk, és kész.

Aztán jött a Fidesz, behozta a banki tranzakciós adót, ez pedig érintette az átutalásokat, a készpénzfelvételt. Elképesztő szemétség, mondhatni rablás ez már önmagában. A Fidesz-kormány úgy akart bevételre szert tenni (és tett is), hogy az adózott jövedelmet is megadóztatta, miközben a magánszemélytől a pénz a boltokba vándorol valamilyen termék/szolgáltatás megvásárlására, amit adó terhel. Magyarul megadóztatják az adózott pénzt, mielőtt az adózna az adózott pénz elköltése miatt. „Hát basszus! De tényleg.”

Rendőrt kéne hívni, mert ennek már semmi köze a közgazdaságtanhoz és az államháztartáshoz, sokkal több a hatalommal való teljes visszaéléshez. Mindegy. Csodák csodájára a 3 ezrelék várt hatásai messze elmaradtak a fent nagy matekzsenik várakozásaitól (és amit egyébként még a huszadrangú internetes bulvárújság is kiszámolt, hogy túlbecsülték a dolgokat, nem lesz megvalósult eredmény). Erre – biztos, ami biztos alapon – megduplázták az adót. De ami még nagyobb baj: nem igazán tettek különbséget az utalások és a készpénzfelvétel között. Ez viszont végzetes hiba lehet, hiszen a magyar amúgy is könnyen alkalmazkodik, és nagyon gyorsan megtalálja a kiskapukat. Miközben a pénz használata elképesztő mértékben drágult, ezzel párhuzamosan nőttek a folyószámlák költségei is, hiszen – a másik oldalról – a bankok próbálták-próbálják a különadókat behajtani. Az embereket most már duplán büntetik, miközben ők azok, akik termelékenységükkel az egész szekeret tolják.

Mi fog történni? Nem kell nagy jóstehetségnek lenni ahhoz, hogy lássuk: a Fidesz újfent megágyazott a feketegazdaságot jelentő készpénzforgalomnak. A lehető legtöbb vállalat és magánszemély egyre dinamikusabban fog átállni a készpénzes forgalomra, s ez biztosan kevesebb adóbevételt eredményez majd az államnak, és akkor Orbán úr hápoghat a tévében, mint kacsa.

Magyarország egyetlen ellensége a politikusaink autista tüneteket legtöbbször túlszárnyaló önámító viselkedése, amely minden logikát mellőz. Sajnos mire ezek a kiscserkészek rájönnek, hogy sok készpénz = kevesebb adó = kevesebb elkölthető (bocsánat, elosztható) állami vagyon = You are suck!, addigra a károk már végzetesek és évekig visszafordíthatatlanok lesznek, hiszen senki nem szeret úgy ugrálni, ahogy a másik fütyül.

Mi lett volna a megoldás? Szerintem egyértelműen az, hogy egyesek kihúzzák a seggükből a fejüket, és normális döntést hoznak.

Ha már nagyon adóztatni akar, akkor adóztassa meg a készpénzfelvételt! De ne úgy, ahogyan azt most Rogán úr javasolja, vagyis az első két felvétel ingyenes (lesz) havonta. Milyen tündérmesében él ez az ember? Nem vagyok KSH-statisztikus, de már most írásba adom, hogy jövőre a magyarok átlagos készpénzfelvétele 1,3 körül landol majd havonta! Mindenki felveszi egyszerre a zsetont, oszt’ jó napot! Szóval vagy mindent megadóztat vagy semmit, mert ez a hibrid megint a szerényebb jövedelmű, pénzügyileg kevésbé képzett/tudatos embereket szívatja, miközben a vagyonosabbak/pénzügyileg tudatosabbak köszönik szépen, és akár egy összegben vesznek fel milliókat.

Az átutalásokról viszont le kell szállni! Az utalást és a bankkártyával való vásárlást ingyenesnek kellene meghagyni (ahogyan az elmúlt években a számtalan bank kondicionálta így vagy hasonlóképpen a számláit), hiszen egy gazdaság ezzel tud ténylegesen kifehéredni. A cégeknek olcsóbb lesz utalniuk, mintha a készpénzforgalmat erőltetnék, az embereknek olcsóbb lesz kártyával fizetniük, mint készpénzzel, és a folyamat folytatódik tovább. Ez nem új dolog, nem az én ötletem. Ez a folyamat az elmúlt években már végbement, már fejlődött, ám jött a Fidesz, és egy rossz döntéssel kinyírta az addig elért eredményeket. Visszatérve a fehéredésre: fehérgazdaságban nagyobbak és jobban ellenőrizhetők az adótételek, -bevételek, mint a mutyik országában. Erről ennyit, szerintem érthető még egy 5. osztályosnak is.

Viszont ez az egész tranzakciós marhaság egy bugyuta és kétségbeesett lépés, amikor az ember már képtelen honnan pénzt szerezni stadionok építésére és a választók kilóra való megvásárlására. Továbbra is tartom, hogy a gazdaságot nem fékezni kell ilyen hülye lépésekkel, hanem olajat önteni a motorba, hogy elkezdjen robbanni. Növekvő-fejlődő-száguldó gazdaság = több adóbevétel = több rendelkezésre álló pénz = több stadion.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr265552481

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Legalizálná a Gondolkozást az egyik párt 2013.10.07. 16:48:36

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt legalizálná a Gondolkozást, ha hatalomra kerülne.

Trackback: Semjén Zsolt elvtárs vörös csillaga 2013.10.07. 16:46:46

Jó elvtársakból jó katolikusok lesznek. Semjén Zsolt azzal védekezett, hogy ő nem a vörös csillaggal, hanem a bethlemeni csillaggal kapott kitüntetést.

Trackback: A vallás helye a templomokban van 2013.10.07. 16:46:19

Angela Merkel német kancellár, kereszténydemokrata politikus, 2013 június: "Egypárt nem vallási közösség. A vallás helye a templomokban és a családokban van."

Trackback: Csótány vs politikus 2013.10.07. 16:45:50

A csótány nem akar politikus lenne, mert népszerűbb tőlük és nem akarna annyira gyülölt lény lenni.

Trackback: Parlamenti bohócok 2013.10.07. 16:45:20

Munkanélküli cirkuszi bohóc vagyok. Kérlek titeket, hogy szavazzatok be a Parlamentbe, ahova tartozom.

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.07. 13:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buddha 2013.10.07. 15:45:56

őszintén?hány politikus akar tiszta folyamatokat?
Viktor a feketegazdaság atyja,vagy legalábbis végrehajtója
a trafikmutyi is azt mutatja,hogy a feketegazdaságot,a csempész cigit akarták picit felpörgetni,mert az utóbbi években a Záhony-Tiszabecs-Csengersima vonalon visszaesett

mim 2013.10.07. 15:59:02

@buddha: Nem kell sok idő, hogy a trafikokban pult alól az eredeti helyett a hamis, vagy csempészett terméket adják el, majd elfeledjék azt beütni.
Őszintén szólva olyan, mintha ez lett volna a cél kezdettől.
Vagy csak barmok.

tisztítottVihar 2013.10.07. 16:26:13

”Az a nemzet, ami saját maga adóztatásával próbál felvirágozni olyan, mint az az ember, aki egy vödörben állva akarja magát felemelni a vödör fogantyúját húzva.” Winston Churchill

Atrox 2013.10.07. 16:29:03

@mim: "Nem kell sok idő, hogy a trafikokban pult alól az eredeti helyett a hamis, vagy csempészett terméket adják el"
Ez már most is így van.

Netuddki. 2013.10.07. 16:32:40

Van még valaki akinek nem világos, hogy a fideszesek fel voltak mentve matekból?

Az orbánnak meg a q. annyát! MIATTA, most még többet kaszál rajtam a bank. Pedig a baromságai előtt se fizettem keveset nekik...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.10.07. 16:55:49

Bömböl a nép, nagyon zajos:
"Visszasírunk, Bokros Lajos!"

Ő még értette, hogy a birkát rendszeresen nyírni kell, nem pedig ledarálni. :)

Kepa 2013.10.07. 16:58:36

Bankszamla vezetes : ingyenes

Kp felvet (akarhany/honap): ingyenes

Utalas : ingyenes

1 db bank kartya (debit ) :ingyenes

Internet bank : ingyenes

Feltetel : oda erkezzen a fizetesed . Ennyi , ja persze Nemetorszagban. :)

Kepa 2013.10.07. 17:05:21

Korantsem felvagasbol irtam, csak azert, ha nem adoztatnak ertelmetlenul, gyakorlatilag mindent, akkor elobb-utobb igenybe vesz az ember, mar fizetos szolgaltatasokat is. Pl. megtakaritasi termekeket, vagy hitelkartyakat. Amiken mar van haszna a banknak is. Viszont az ugyfelnek meg jo a szajize !

Coix 2013.10.07. 17:11:50

@Kepa: Másfél éve még nekem is ilyen volt, itt Magyarországon.

NemNick 2013.10.07. 17:18:14

"Továbbra is tartom, hogy a gazdaságot nem fékezni kell ilyen hülye lépésekkel"

Az a Te bajod, hogy túl ortodox vagy.
Nem is fogsz bekerülni az újmódi tankönyvekbe...

szatyi 2013.10.07. 17:22:07

Őrület az egész.

Autót vettünk, használtat, de számlára kellett befizetni a vételárat. Kiszámoltuk, hogy a legolcsóbb az, ha felveszem az automatából az autó árát, mert alkalmankénti kp. felvételi díj van, átsétálok vele a másik bankba és ott befizetem az eladó cég számlájára.

Kinek jó ez így? Az államnak a fent említett okokból nem jó. A bankban a készpénzzel meg a befizetéssel dolgoznia kell valakinek, nem csak egy számot írnak át a számlán. Én se szeretek sok pénzzel járkálni. Akkor?

Kámasuka 2013.10.07. 17:25:47

'Az elmúlt évtized arról szólt, hogy a magyar (gazdaság)politika belátta ennek a folyamatnak a káros hatásait, és a társadalmat folyamatosan a folyószámlák „bekapcsolására”, a bankszámlák aktív használatára kényszerítette, melynek révén csökkent a készpénzforgalom, jobban átláthatóvá vált a pénz eredete, több adóbevétel származott, hiszen kevésbé lehet folyószámlát bevonva „okosba megoldani” a dolgokat. Ráadásul a banki szektor mint a gazdaság legfőbb hajtóereje is kellőképpen meg tudott erősödni'

- Mindenki emléxik még poszter hogy milyen volt. Ezért áll az ellenzék olyan mélyen, mint ellenzék soha még.

- Bankok, libsik, komcsik, nem jöttök vissza emésszétek!

pneumónia 2013.10.07. 17:26:31

Sajnos nap mint nap van dolgom a felső-vezetőkkel, és döbbenet hogy mennyire semmihez sem értenek, de nemhogy a saját munkájukhoz sem, a végzettségükhöz végképp nem. Néha jobb lenne egy hajléktalant behívni, az legalább szó nélkül csinálná amit mondok, nem menne el idő energia a főnök látszat fenntartására. Abba már rég beletörődtem hogy több millióba kerülnek havonta 0 munkával, csak rossz érzés minden nap eljátszani a hülyét mikor ők azok, ja és bármikor leépíthetnek bármennyire jó vagy :)

Az a szomorú ez már a 3. "cég" ahol így van.
Működő NYi cégeknél is így lenne? Mondjuk bánná a fene csak ne alamizsnát adjanak...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.07. 17:40:35

@buddha: A szabolcsi csempészetben nem az MSZP volt érdekelt?

Hunor Levente 2013.10.07. 17:41:59

@BenFranklin: "Bankok, libsik, komcsik, nem jöttök vissza emésszétek!"

A komcsik el se mentek. Lásd pl. Rogán Antalt, a kibaszott Robin Hoodot:
www.vg.hu/penzugy/rogan-nem-engedjuk-hogy-a-bankok-degeszre-keressek-magukat-413191

toportyánzsóti 2013.10.07. 17:42:52

@BenFranklin: Autista önámító vagy narancsvaksi.Birnbaum házaspár fogja leápolni az összes lukadat.

buddha 2013.10.07. 17:45:28

@Online Távmunkás: de az volt ,Sipos Jenci volt NAV szóvivő kisfia különösképpen...
most már ez is fideszes...meg kell kérdezni néhány fideszes környékbeli polgármestert,akiknek vissza kell osztani a pénzt a pártba,mint a jobbikosoknak,akik az eu-parlament-ben ülnek kint..

Angyall Szellő 2013.10.07. 17:50:01

orbán rezsit csökkent. az elmúlt 8 év mitt tett: eltörölte a 13 havi nyugdijat.

szdan 2013.10.07. 17:51:46

Totális elmebaj, amire még az átgondolatlan jelző is túlságosan gyenge! Az igazán vérlázító, hogy a bankok adóztatásának mára iszonyatosan átlátszó ürügyén keresztül a magyar népesség még mélyebb nyomorba, kilátástalanságba és reménytelenségbe züllesztése zajlik, a mai magyar kormány(!) tudatos, szándékos lépéseivel.
Hogy ki jár jól az egészel? A bank, amiért a az ilyen olyan elbujtatott költségek silabuszából a végén a tranzakciós ado többszörösét(!!!) terheli át az ügyfélre. A kormány, aki igyis ugyis megkapja a pénzt (hogy orbán stadionokat építhessen és kitömje a retardált politika bűnszervezete tagjainak zsebét, akik egytől egyik alávaló bűnözők!). Ergo mindenki jól jár, csak a számlatulajdonos nem, vagyis azok akiknek az érdekét kéne hogy szolgálja a kormány is és a bankok is... ehhez képest éppen ellenkező helyzetbe lett a valóság beletorzítva. Mert végletesen torz elméjű és értékrendű emberek találták ki, hogy így legyen. Az ő végleges eltávolításuk kéne hogy a legelső lépés legyen a helyzet megoldása felé!

fehérfarkas 2013.10.07. 17:55:11

A cikk írója elfelejti, hogy csak a Magyarország területén működő bankok és leánybankok szolgáltatásai drágultak meg a kormány büntetőadói miatt, az offshore bankokból ugyanúgy olcsón hozzájut a Közgép és a fideszes politikus a pénzéhez. Csak a tisztességes munkával dolgozó magyar embereket bünteti a kormány, saját magát és az üzleti sleppjét nem, mert azok offshore számlákra menekítik ki (az adópénzekből lenyúlt) jövedelmüket.

Kámasuka 2013.10.07. 18:04:02

@tisztítottVihar:

”Az a nemzet, ami saját maga adóztatásával próbál felvirágozni olyan, mint az az ember, aki egy vödörben állva akarja magát felemelni a vödör fogantyúját húzva.” Winston Churchill

- Igy van eddig csak Orbánnak volt töke ahhoz hogy a zsidók is adózzanak. Megy is a hiszti azóta is!

Kámasuka 2013.10.07. 18:07:15

@szdan: 'ki jár jól az egészel? A bank, amiért a az ilyen olyan elbujtatott költségek silabuszából a végén a tranzakciós ado többszörösét(!!!) terheli át az ügyfélre.'

- Azért előbb olvasd el a hirdetőt a Jókai utcában ma a 'tönkremennekabankok' vagy a 'töbszöröséthárítjákátaLAKOSSÁGRA' van soron. Tudod hogy ne keveredj bele.

élveteg 2013.10.07. 18:48:07

@tisztítottVihar:

A malacképűnek könnyen járt a pofája Csak indiába dolgozott rájuk szarérhugyér többszázmillió ember

Sir Galahad 2013.10.07. 18:48:37

Ahogy a szerző is írja, a bankszámlát rákényszerítették az emberekre, mint annó az orosz nyelv tanulását. Ezért aztán nincs igaza abban, hogy ezzel valaha is megbékéltünk volna. Akkor békéltünk volna meg, ha a bank nem sápot szed cserébe azért, amiért használja a pénzünket, amíg a munkáltatótól eljut a dolgozókig, hanem - ha már fizetni nem fizet érte - legalábbis ingyen teszi lehetővé, hogy hozzájussunk. Ez lett volna a megoldás, nem a kényszerítés.

Kámasuka 2013.10.07. 18:49:28

@élveteg: Nem dolgozott hanem dolgoZIK!

Le_Penseur 2013.10.07. 19:14:24

@BenFranklin:
Az általad linkelt cikkből:
" Az ígéret úgy teljesülhet, hogy a többség számára nem feltétlenül éri majd meg az alapszámlát választani, így a politikusok kecskéje is jól lakhat, és a bankok káposztája is megmaradhat. "

És ez így megy a végtelenségig!

A politikus éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy a saját kecskéje jól lakjon, aztán nagy mellénnyel bejelent valami populista baromságot, hadd tapsoljon a választó!

zobod 2013.10.07. 19:15:00

Ha a szavazók többségében nem akarnak átlátható, az éves GDP kb. 15%-át kitevő feketegazdaságot jelentősen csökkentő elektronikus pénzforgalmat, akkor nem az lesz. Nem kell ezen ennyit hisztizni. A mindennapi életben lehet előnye is, a bankkártyás vásárlók többet költenek, körükben gyakoribb az impulzusvásárlás is. Aki megtervezi mit akar venni,kb. annyi kp-t visz magával amennyi kell, az nem tud engedni a kísértésnek.

Le_Penseur 2013.10.07. 19:20:39

@zobod:
"Ha a szavazók többségében nem akarnak átlátható, az éves GDP kb. 15%-át kitevő feketegazdaságot jelentősen csökkentő elektronikus pénzforgalmat, akkor nem az lesz."

Ne keverd ide kérlek a szavazókat!
Ha fideszkdnp nem akar átlátható, az éves GDP kb. 15%-át kitevő feketegazdaságot jelentősen csökkentő elektronikus pénzforgalmat, akkor nem az lesz."

Kámasuka 2013.10.07. 19:20:44

@Le_Penseur: Még semmi konkrétat nem tudni, ha a kormány az ingyenes készpénzfelvételt kényszeríti a bankra, akkor geci banknyúzó kormány, ha az alapszámlát, akkor nem éri meg a népnek.

Mindenki nem fog nyerni rajta, ez a tuti. És valszeg a választó nyerni fog rajta, mert választási év jön. Ehhez meg naná hogy tapsolok.

zobod 2013.10.07. 19:37:52

@Le_Penseur: nyoma sincsen a trafikügyhöz fogható általános, még a támogatók körében is érezhető rosszallásnak. A költségvetésnek érdeke lenne a készpénzes forgalom beszűkítése, az elektronikus fizetés terjesztése és így az nem eltitkolt, vagyis adóztatható gazdasági események körének szélesítése. Ez az intézkedés most simán a nép igényeinek kiszolgálása. Hidd el nekem, sokak egy kényszernek élik meg a bankolást. Hogy ez mennyiben a bankrendszer korábbi magatartásának következménye, vagy mennyiben a magyar átlagember pénzügyi szolgáltatások iránti érdektelensége, az más kérdés - a tény az, hogy aligha fogják tömegek követelni a készpénzhasználat korlátozását.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.07. 20:00:29

@BenFranklin: Te olyan hülye vagy, hogy formalinban kellene mutogatni!

Laczi Bajszos 2013.10.07. 20:05:53

Én rosszabbul élek mint 4 éve! Csökkentet rezsivel együtt is, mert minden csak emelkedik és emelkedik...

sanyix 2013.10.07. 20:26:04

nem véletlenül politikus... semmihez sem értenek csak a nyaláshoz, meg a pofázáshoz.

_most_ 2013.10.07. 20:31:36

@Sir Galahad: úristen, mi az hogy rákényszerítették az embereket a bankszámlára, mégis ki az a fogyatékos aki 21.században készpénzt használ, sokkal kényelmetlenebb, leginkább már csak a bűnözőkre jellemző a készpénz használata.

Kámasuka 2013.10.07. 20:33:53

@_most_: Na majd arra mit fogsz lépni amikor a XXI. században Orbánék ingyenbankszámlára szorítják a bankokat! Ki az a hülye aki fizet ezért, 21. században, nem igaz?

Egy igaz ember 2013.10.07. 20:38:47

Most megy az Atv-n Vadai Ágnes show-woman fellépése. Kiváló szórakozás!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.10.07. 20:40:07

Ez a "you are suck" szöveg elég ház, ha ennyire nem megy az angol, nem kéne erőltetni. A post egyébként rendben van.

Kámasuka 2013.10.07. 20:41:08

@Egy igaz ember: Mehetne mentornak az X faktorba, beillene a fajtikák közé.

_most_ 2013.10.07. 20:44:23

@BenFranklin: hát a bank nyújt egy szolgáltatást, ezért nyilván fizetni kell, mindenki eldöntheti, hogy ez neki megéri vagy nem, speciel én nem tudom hogy elképzelni bankszámla nélkül az életet. A bankok meg veszteségesen úgy sem fognak működni, amit buknak az ingyenes bankszámlán, azt visszahozzák máshol.

Sebajj Tóbiás 2013.10.07. 20:54:26

@_most_: úristen, mégis ki az a fogyatékos idióta aki a 21.században azt hiszi, hogy mindenhol lehet fizetni bankkártyával?

Kámasuka 2013.10.07. 21:21:30

@_most_: Ha indenki eldöntheti, akkor dönthesse már el hogy nem kell. Németországban ingyen van. Azért kell itt fizetni érte hogy nekik ingyen lehessen. Ha nem fizetünk érte nekünk is ingyen lesz, azt adják pénzért ahol tudják.

Geréb gyíkká változtatott! 2013.10.07. 21:47:08

nagyon mókás ahogy egy libbant indexes bérblogon az ostobaságról lamentálnak

mondjuk ti mindent tudtok róla, elvtársak
sok sikert a választásokra... 2048-ban..
xd

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.07. 22:09:36

Pár éve a Gyurcsány bábút "dicsőség" volt felakasztani, égetni, a fingós Fábrynak leköpni. Ez igaz nemzeti , keresztényi cselekedet volt. Most áll a bál az orbáni torzó miatt. Ilyen a ti igazságotok!

.BAJA kampány:
"Képzeljétek,hogy ma kint jártunk kampányolni a Nagy István utca végén lévő tanyákon! A tanyán összetalálkoztunk 5 db.Fideszes kampány kisbusszal,Kovács plakátja van rajta!
Megtudtuk,hogy a kampánybusz sofőröstül bérli Zsigó Róbert,jövőhét szombatig,plusz szállás!Ez a városnak napi 200 000 forintjába kerül!Ezek szerint 10 nap 2 000 000 millió forint! Ez nem minden!
Továbbá Kubatov Gábor listázó segítséget küldött Zsigó Robertnek,mert lerendelt szintén 10 napra 20 főiskolást,akik járják a Nagy István utcai tanyákat kocsival,mert ezt is adták nekik. Kameráztak minket,valamint megfélemlítésként oda álltak ahol kampányoltunk,és megfélemlítésként erőszakos ráhatással a szemükbe kameráztak,fényképeztek! Ezt is Baja fizeti,mert itt laknak lent a szigeten!Napidíjat kapnak fejenként 8000 Ft-ot! Ezek szerint szállás,benzin,gépkocsi összesen ez 3 000 000 millió forint! POFÁTLANSÁG,HOGY ÍGY EZZEL A 10 NAP ALATT 5 MILLIÓ FORINTOT KÉPES ELKÖLTENI ! Ebből az 5 millió forintból,meglehetne csinálni a tanyasi út egy részét,villanyt lehetne kivezetni az utcára,és nem járnának a sárba,valamint nem lenne sötétség! Aki nem hiszi el az kimehet oda,és meggyőződhet!"

Aljas,szemét birkamenet, szellentő honvédők, fidesz pénzelte CÖF!
Harckészültség okt. 23-ra, hívjátok a románokat, lengyeleket, azeriakat, eszkimókat, ukránokat jó pénzért balhézni!

jogalany 2013.10.08. 00:02:15

Az írás nem alapos.
Az átutalás eddig is pénzbe került, 5000 FT-ért 450,- Ft-ot fizettem rendszeresen.
A kp felvétel is pénzbe került, igaz nem ennyibe.
A tervezetnél elmondták, hogy az átlagfizu nagyságáig lesz ingyenes. Tehát nem a nagypénzűek újabb támogatása lesz.
süti beállítások módosítása