Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Eleged van már Usain Boltból?

2013. augusztus 14. - Szarvas Norbert

bolt.jpgNekem egyáltalán nincs, így ne is várd tőlem az alábbiakban ennek az embernek a fikázását. Tulajdonképpen nem is számítok arra, hogy akad olyan, aki nem szereti, hiszen ő (az atlétika megmentője) kompromittálhatatlan. Persze néha átmegy igen idegesítőbe, ám az sem neki köszönhető, hanem a szponzorok töketlenségének. A cikk apropóját is az adta, hogy két napja néztem tévén a moszkvai IAAF atlétikai világbajnokság 100 méterének a középdöntőit, és a menet kicsit idegesítően így nézett ki: 10 s futás – 1 perc Usain Bolt-os Samsung-reklám – 10 s futás – 1 perc Usain Bolt-os Samsung-reklám – 10 s futás...

Érted a problémámat? A jóból is megárt a sok. Távol álljon tőlem, hogy Boltot bántsam, hiszen kétségkívül ő a kedvenc sportolóm, aki olyan elképesztő élményeket adott nekem (és még millióknak), amelyekre még 20 év múlva is emlékezni fogunk (gondoljunk csak a pekingi olimpia 100, 200, 4 x 100 m-es döntőjén mutatott szinte alázós performance-ára!). Az atlétika Bolt megjelenése előtt nagyon meredek mélyrepülésbe kezdett, hiszen a sportágak királynője máshogyan szép, mint a foci vagy a kosárlabda. Ezt a miliőt leginkább az tudja megérteni, aki valamilyen szinten részt vett benne valaha. És akkor megjelent a jamaicai hatalmas mosolyával, elképesztő lazaságával és a csillagokra mutató beállásával, aki egy csapásra mindenkit lenyűgözött és kezdte visszahozni az atlétika régi csillogását. Bele sem merek gondolni mi lett volna, ha Bolt nem jelenik meg.

999587_10152137287353858_1727903010_n.jpg

Nyilvánvaló, hogy egy ennyire szerethető és menedzselhető figurát – aki nem mellékesen legyőzhetetlen és minden idők egyik legeredményesebb atlétája – nem kerülnek el a szponzorok, és ez így van jól. A Puma nagyot fogott vele, hiszen talán a Puma hanyatló csillagát is a Jamaica-style – élén Bolttal – hozta vissza a térképre. Elképesztően megújult a teljes márka, és szinte mindent a srácra szabtak, így aztán sokkal eladhatóbbá vált (nagy bánatomra sehol nem találok Puma-boltban olyan lógóval ellátott pólót, amely Bolt saját Puma-márkájaként funkcionál, és a beállós pózt mutatja – hasonló, mint a Nike–Jordan-kapcsolat). A cikk kapcsán viszont a Samsungot említem meg, amely Samsung SMART System Camera NX300 új fényképezőgépét promotálja a sprinterrel egy ötletes, mégis szabványosnak mondható reklámfilmmel. 

Azt gondolom, hogy ez alapjaiban viszi előre a sportágat, viszont mégis kerékkötője is lehet egy Usain Bolt annak. Csillaga olyan fényesen ragyog, hogy képes minden(ki) mást elhomályosítani, ahogyan történt ez a 100 m előfutamaiban, amikor jobban emlékszem Bolt reklámjára, mint a versenyben részt vevők futására. Na ez az, ami véleményem szerint már túl sok. Sokkal jobban fogadtam volna azt, ha a futamok előtt és a futamok legvégén mutatják be a reklámot, és kész! Persze a biznisz nem ilyen, és a Samsung sem azért fizet milliókat, hogy a terméke ne égjen bele az emberek retinájába. Ennek hatását azzal maximalizálják, hogy Bolt a Facebook- és Twitter-oldalára kitette saját aranyérmes fotóját, a kép aljára pedig a Samsung NX300-at kiírva, ezzel is promotálva azt a fantasztikus terméket, amelyik ennyire fasza képet képes csinálni. 

Elegem van Boltból? Nem! Elegem van az agyonpromotált dolgokból? Talán! 

Többet fogok vásárolni attól, akit néznem kell kedvenc sportközvetítéseim közben és/vagy helyett? NEM! 

 

 

 

 

Képernyőfotó 2013-08-12 - 10.21.38.png

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr925460297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaskala 2013.08.15. 13:09:08

De a reklámot azért te is beteszed a végére :))
Miért nem a 10 mp-nyi futást?
süti beállítások módosítása