Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Miért nem szavazok senkire?

2013. július 14. - Szarvas Norbert

szavazas-200x150.jpgAhogyan egyre többet foglalkozom a politikával (a gazdaság miatt), és közeledünk a választási kampányok szezonjához, egyre inkább leszek kétségbeesett, hiszen a demokrácia hazájában nincsen valós választási lehetőségem, alternatívám. Engem nem győz meg, hogy azt mondják, válasszam a kevésbé rosszat. A természet nem ismeri a kevésbé rosszat! Mit gondolsz, ha kevésbé öllek meg, akkor nem halsz meg? Ha kevésbé löklek le a szikláról, akkor kevésbé esel le? Ha kevésbé nyomom a gázt, akkor gyorsabban fogok menni?

Emiatt teljesen el vagyok keseredve, hiszen igazat adok annak, aki a szememre hányja, hogy még soha nem voltam szavazni, még ha voksnak minősül a távolmaradásom is. De mégsem voltam képes soha a meggyőződésem ellen tenni és megalkudni annyira erőteljesen „csak” azért, hogy kevésbé haljak éhen. Viszont most már komoly statisztikai mintám van a blogon kommentelők által: ki mi alapján érvel, és kire. Azt látom, hogy kevésbé tudatosak az emberek, és a dögöljön meg a szomszéd tehene elv alapján keresik a kevésbé rossz lehetőséget. Van, aki azért szavaz a Fideszre, mert az kevésbé lop, mint az MSZP, és van, aki ezt fordítva gondolja.

Fidesz:

Félek a Fideszre szavazni annak ellenére, hogy (ugyan nem szavaztam) őket vártam 2008-ban, és reménykedtem totális sikerükben. Sajnos akkoriban nem követtem elég mélyrehatóan a politikát, ezért könnyen bedőltem a marketingdumáknak. Elhittem, hogy a Fidesz valóban változást és új szemléletet tud hozni, valóban képesek lesznek az országot helyretenni, és végre valóban megtörténik az igazi rendszerváltás. Ehhez „szerencsére” meg is szerezték a 2/3-os felhatalmazást, általa egy pennát kaptak a kezükbe, hogy a történelem könyvébe valami rendkívülit írjanak. Ez a felhatalmazás pontosan azt jelentette, hogy az ország váltani akar: nemet mond a mutyizásra, és európai színvonalat akar. Nagyon hiszek a következő mondásban: „hatalmat adok a kezedbe, és megmondom, hogy ki vagy”.

Manapság a vélemény nagyon lesújtó a párttal kapcsolatban, hiszen a „kollégiumi haverok” összetartásuk és ténykedésük révén soha nem látott szintre emelték a pofátlan mutyizást. Nem éltek a történelmi lehetőséggel, helyette a történelem homályába, maximum fekete lapjaira száműzik napról napra magukat. Itt nem arról volt és van szó, hogy csodát várok tőlük, csak annyit hogy ekkora hatalommal igenis illene jól bánni. Az ország legnagyobb baja a megosztottság, miközben senki nem bízik a másikban. Ezt a Fidesz felbonthatta volna, hiszen kezében volt az eszköz, hogy anélkül hallgassa meg a többi pártot és alkosson egy „mindenki az országért” mozgalmat, hogy semmi veszítenivalója nem volt, hiszen ők mondhatják ki az utolsó szót. Helyette az ország életéből erőteljesen kizártak mindenkit, miközben hadat üzentek az EU-nak, és Magyarországot egy másik útra terelték. Nos ennek a következményei mai szemmel még beláthatatlanok.

Félek rájuk szavazni, mert visszaéltek a bizalommal, és mára világossá vált, hogy az átlagembernek nem jobb lesz az élete, hanem nehezebb. Engem az nem vigasztal, mint sok fideszes kollégát, hogy legalább a Fidesz lop, és nem más.

MSZP + Gyurcsány

A herélt párt, akik ezer darabra szakadtak szét. Akik a nagy szoci jegyében még saját pártjukon belül sem jutnak egyezségre. Hogyan szavazhatnék rájuk, mikor képtelenek pár száz embert összefogni? Hogyan fognak 10 milliót? Ráadásul a Fideszhez képest ezek az emberek rózsaszín gombolyaggal játszó kiscicák. Menedzsment és erő szempontjából kétségkívül a narancsok a legerősebbek. Tetszik viszont a szocializmus eszménye, annak társadalmi beállítottsága. Viszont a realitások talaján maradva képtelenség ezt a rendszert fenntartani addig, amíg az egyenlők között mindig lesznek egyenlőbbek is. Hogyan szavazzak a MSZP-re, mikor miniszterelnök-jelöltjének minden szaváról érezni, hogy oltári nagy füllentés? Milyen programjuk van? Az számomra nem program, hogy a másikra mutogatunk, hogy de a Fidesz így meg úgy. Az sem program számomra, amelyik arról szól, hogy romboljuk le az elmúlt 4 évet, és kezdjünk megint egy új irányt. Ezek a 4 évenkénti irányváltások rohadt sokba kerülnek az országnak, és én ezt a jegyet nem akarom megvásárolni.

És ha MSZP, akkor Gyurcsány is idetartozik, hiába nevezte manapság át magát és pártját. Hogyan képes bárki ebben az országban hitelt adni annak az embernek, aki beismerte, hogy hazudott „reggel, délben, este, éjjel és nappal”? Vagy ez a menő? Ettől kellene összepisilnem magam, hogy végre egy tökös legény, aki beismerte, hogy ott vágta át a társadalmat, ahol lehet? Milyen erkölcsi fertő ez az egész? Hogyan maradhatott érdemlegesen a politikában, és hogyan lehet annyi bőr a pofáján, hogy ő kezd éhségsztrájkba, holott részben miatta éheztek több ezren is? Miről beszélünk?

Képtelen vagyok erre a bagázsra szavazni, hiszen pontosan ugyanazokat az ellenérveket tudom felsorolni náluk, mint fideszes bajtársaiknál, akikkel egyébként titokban együtt nyaralnak és összejárnak. A parasztvakítás szó szerint a parasztoknak jár.

Jobbik

Ó, te drága Jobbik, csak nem te vagy a rosszabbik választás? Hogyan élhetnék olyan országban, és miképpen nevelhetném a gyermeke(i)met, ahol üldözik az embereket, mert „mások”? Talán nem ugyanaz a testünk, az adottságunk? Mitől különb a fehér bűnöző, mint a cigány? Tényleg olyan országban akarok élni, ahol mesekönyvekbe illő gazdasági hablatyokkal építenek gazdasági programokat, miközben a folyamatos uszítás és gyűlöletkeltés miatt stresszben kell élnem?

Elhiszem, hogy az emberek csalódottak, és ilyenkor ösztönszerűen felszínre törnek a szélsőséges nézőpontok. De csak egyetlen percig gondoljunk bele abba az egyszerű ténybe, hogy milyen érzés lenne, ha a másik oldalon állnál, és téged üldöznének születésed okán! Attól pedig nem lesz jobb az országnak, hogy kezdődik a társadalmi fogócska. Én nem tudok rájuk szavazni, mert megtanultam elfogadni a másikat, és nem előítéletesnek lenni.

LMP

Hogyan lehetne egy olyan tinipártra szavazni, amelynek röpke pár év alatt sikerült az amúgy csekély szimpatizánsi táborát két részre szakítania, és egy kicsi pártból csináltak két mikrót? Azonkívül, hogy aranyosak, meg általában elfogadható szimpi dolgokért harcolnak, mit tudnak felmutatni? Hogyan engedhetnék be egy bárányt a farkasok közé? Miből gondoljam azt, hogy az LMP képes lenne olyan erővel kormányozni – vagy egyáltalán jelen lenni a magyar politikában –, hogy az mérvadó legyen? Hol volt az LMP az elmúlt 3 évben? Miért nem hallottam róla többször?

És akkor még egyszer meg kell kérdeznem: kire szavazhatok nyugodt szívvel? Melyik az a párt, amelyik tudja az elvárásaimat teljesíteni? Melyik az, amelyiknek nem a személyes haszonszerzés a célja, hanem legalább 5 percig az ország érdeke? Melyik az, amelyiknél nem arról szól a 4 év, hogyan lopta el az országot, hogyan mutyizott és kedvezett a haveroknak? Melyik az a párt, amelyik végre a társadalom alapjait helyére teszi, amelyik képes valóban kiállni az oktatás, az egészségügy és a nyugdíj mellett? Melyik az, amelyik mindezt úgy teszi, hogy nem rombolja le a gazdaságot, hanem normális piaci mechanizmusokat építve hagyja a szabad fejlődést, miközben nem nyom agyon mindenkit az adóival? Melyik az a párt, amelyiknél 1 kilométer autópálya megépítése nem annyiba kerül, mint Horvátországban (x 10)?

Mit tehet az a gondolkodó ember, aki nem akarja egyik karját sem levágni? Aki jól akar dönteni? Aki valódi alternatívát akar? Aki ott akarja hagyni végre az ovit, és a gondolkodásra késztető iskolába akar már járni?

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr635399338

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyik pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2013.07.15. 19:16:17

Nem kormányváltásra van szükség, hanem politikai és erkölcsi rendszerváltásra. Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási bojkott és feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2013.07.15. 13:59:38

Hm... ha már "egyre többet foglalkozol a politikával (a gazdaság miatt)", akkor nem akarsz még egy kicsivel többet foglalkozni vele?
...Mert ha itt valaha is jól működő gazdaságot szeretnél, akkor jó, ha tudod, hogy jól működő gazdaság csak jól működő társadalomban, jól teljesítő közpolitika mellet lehetséges.
Leírod, hogy ki miért nem - és ebben igazad is van, de ez még nem segít se rajtad, se az országon. Ehhez aktív, kezdeményező politizálás kell, most legalábbis. Mert ha az nem lesz, akkor másfél-kétmillió igénytelen, csodaváró ostoba megint ránk küldi vagy a Fideszt, vagy a szocikat.
Akarod?:-)

Sir Galahad 2013.07.15. 14:20:54

"Engem nem győz meg, hogy azt mondják, válasszam a kevésbé rosszat." Igen, de csak rosszak közül lehet választani. Akkor a rosszabbat választod? Okos ember.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.15. 14:38:08

@Sir Galahad: igazad van! És ha a kedves blogger, országosan nem is tud dönteni, talán ahol él, ott helyben jobban ismeri az ember a másikat. Ott sem tud választani?

Misi56 2013.07.15. 14:49:57

A Horvát autópályákon kevés a kijárat, attól ilyen olcsó. A Fidesz érában a vasút sokkal- de sokkal drágább ( püspökladány), és ez az egyetlen amit építettek, no meg persze a stadionok.Az előző ciklusban , igaz drágábban de legalább épültek autópályák, amire most a fidesz brutális útdíjat vetett ki. Ne legyetek elfogultak.Ma már nem az a lényeg, hogy ki mennyit lop( mert mindenki lop) hanem az, hogy a népnek ki mennyit juttat. Ebben azért nem a fidesz a jobb, kivéve a felső tízezret.

Nyunyo 2013.07.15. 15:17:55

Ezt egy kisgyerek írta?

Szarvas Norbert 2013.07.15. 15:28:02

@Nyunyo:

Kénytelen, kelletlen ha már a "felnőttek" ennyire értenek hozzá, hogy NEM:)

pipi_NL 2013.07.15. 15:52:35

Ennel bugyutabb bejegyzest regen olvastam. Nemcsak a nyelvezete gyerekes, de meg egy ertekelheto gondolat sincsen benne.

Az meg, hogy tetszik a "szocializmus eszmenye"...erzodik, hogy a posztolo maximum a wikipedia bevezeto bekezdeset olvasta a temaban :)

harmincas 2013.07.15. 15:57:07

Jaj de szörnyű, nem jött el a fehér lovon a megmentő lovag. Hát hagyd abba a nyavalygást, és tedd egymás mellé a mérlegre mondjuk Bajnait (racionális, demokráciabarát, normális ember) meg Orbánt (demagóg, gátlástalan féldiktátor) és embereit. Dönts, és menj el szavazni. Igen: nem tudjuk, hogy lesz / lehet képes egy normálisabb kormány ilyen agresszív és populista ellenzékkel szemben működni. De meg kell próbálni, mert még négy év a Fidesszel, és az EU-n kívül döglünk éhen egy diktatúrában.

Kim Jong Un 2013.07.15. 15:59:20

Na majd megkapod a magader blogger, mert nem irtad bele a libast, pedig o jovore ketharmaddal fog nyerni. :D :D :D :D :D

Dolgozónép 2013.07.15. 16:07:59

Igaza van a bloggernek: mindenki menjen a ....ba! Ezek nem politikusok, hanem köztörvényes bűnözők, akiket nem megválasztani kell, hanem elítélni és Szibériába transzportálni, örökre.

ntracer · http://ujnemzedek.blog.hu 2013.07.15. 16:09:58

Van jó választás: Külföld. Ezek az idióták meg kapják csak meg a gyilkos lelkű Bajnai üzletemberüket. Majd meglátják, hogy van sokkal de sokkal lejjebb is ebben az országban :DD Ne féljetek... lesz is! ;)

www.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2013/03/18/Bajnai-Baja.jpg

fuzessyz · http://objektivpol.blog.hu/ 2013.07.15. 16:14:30

Messzemenőkig idealisztikus, épp ezért eléggé szórakoztató bejegyzés. Azt hiszem, a politikától elfordult és a politikával nem igazán foglalkozó emberek véleményét fogalmazta meg a szerző. Valóban gyerekes és bugyuta, ám el kell fogadni, hogy a magyar társadalom túlnyomó többsége így gondolkodik a politikáról.

s 2013.07.15. 16:18:22

Neked, értelmes embernek nem azt kell megmondani, hogy ki legyen. Azt kell megmondani, hogy ki NE legyen. Változnak az idők. Ezért ne tollat vásárolj a szavazásra. Vásárolj L115A3 AWM Sniper rifle-t a szavazás utánra. Ha nem tetszik, amit a figura csinál, kilövöd a gecibe. Jöhet a következő. Ez rövid időn belül érzékelhető javulást visz a rendszerbe. Hamarosan csak azok fognak pályázni, akik érdemben tudják az ország ügyeit előrevinni. Ez TERMÉSZET ANYÁNK törvénye. Ha nem működteted a szelekciót, nem fog működni az evolúció sem helyesen, mert a sok mutáns eláraszt minket. Tégy ez ellen, s minden jobbra fordul.

s 2013.07.15. 16:20:17

@fuzessyz: Továbbá egy kis rész úgy, mint én. :-) Reszkessetek!

kulcsar2011 2013.07.15. 16:22:26

Azt kellene már megérteni, hogy aki nem szavaz, az is szavaz.

Az emberöléses hasonlatod pedig nagyon rossz.
A kettőt nem lehet egymás mellé rakni.

De ha jó lesz neked az a párt, akit az a többség, aki elmegy majd megszavaz, akkor csak maradj otthon és várd a sült galambot.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.15. 16:22:26

@ntracer: egyetértek. Itthon akinek nincs egy jól menő üzlete, vagy nem egy jól fizetett alkalmazott, annak sztem érdemes kimennie. Ha csak néhány évre is... és nem csak a pénz miatt, hanem tapasztalatok miatt is. Mindenki meglátja, hogy kis hazánk soha nem lesz olyan, mint a nyugati országok...

Booki 2013.07.15. 16:27:05

A kiábrándultság hangját semmiképpen nem nevezném "gyerekesnek, vagy bugyutának".
Nagyképűség nélkül mondom, hogy ezeknek a "politikusoknak" a zöme egyikünk szavazatát sem érdemelte ki. Én sem tudom felvállalni, hogy bármelyikük cinkosa legyek és a kezére játsszam a hatalmat és az országunk jövőjét.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 16:29:34

@Kim Jong Un: demokrata dopeman is kimaradt, az értelmiségi liberális index olvasók szellemi példaképe :(

no addig én, maradok a fidesznél... meg úgy az ország zöme...

ephart 2013.07.15. 16:30:13

hát paszuly akkor ne szavazzál.demokrácia van megteheted balfaszkám

Kim Jong Un 2013.07.15. 16:39:34

@wmiki: ja tenyleg. Meghat az uj liberalis part is kimaradt amit a buz...szoval a fodor gabriel, na gabor hozott letre. Oket se felejtsuk, nagyon fontosak! :D Akar tobb szaz szavazatot is osszeszedhetnek! :D

kardinális 2013.07.15. 16:40:08

Az a baj, hogy nincs tiszta Magyarországi párt. Itt most nem arra értem, hogy ki tudja hangosabban ordítani, hogy vesszen Trianon, meg szidni a zsidókat, hanem a pénzről és a tagokról. Mindegyik nagy párt külföldről kap pénzt és a tagok kapcsolatai is kérdésesek. Az nem politika, hogy idejön néhány Bilderberg haverocska, vagy ex komcsi vezető és szétlopnak egy olyan országot ami számukra teljesen érdektelen. A Jobbik is ebbe a csoportba tartozik, ne féljetek. Együtt 2014 is. AZ összes...

barata 2013.07.15. 16:40:38

Szarvas Norbert !
Majdnem biztos vagyok benne, hogy már többször szavaztál, vagyis idősebb vagy, és az írásod csak azért a "ma született fiatal" stílusában íródott, hogy hitelesebbnek tűnjön. Valahogy nem igazán hiteles, nem tudom, miért.
Mellesleg mondom, én nem vagyok mai gyerek, és én sem fogok szavazni.

Kivancsi 2013.07.15. 16:43:18

komcsik loptak
fityeszek rabolnak
......

dr. Aullah 2013.07.15. 16:55:53

Aki nem szavaz, az a fidesznek hajtja a vizet. Aki nem szavaz, az azt mondja, hogy maradjon minden így.

szekertabor · provo.blog.hu 2013.07.15. 16:59:18

Ha osztanám a posztíró pártokkal kapcsolatos álláspontját (nem osztom, nekem van favoritom, de nem lenne helyes, ha arról próbálnám győzködni, hogy valamelyik versenyzővel kapcsolatban nincsen igaza), szóval ha osztanám az álláspontját, akkor sem osztom azt, hogy a legkisebb rossz nem jobb, mint a legnagyobb rossz.

Az etika igenis ismeri a minus malum elvét, ahol az erkölcs azt diktálja, hogy döntésemmel minimalizáljam a kárt. Akár a léket kapott hajó kapitánya, akinek arról kell döntenie, hogy meneküljenek és kik fulladjanak meg, mivel csak egy mentőcsónak van.

Van egy választás, ahol x párt közül lehet választani, vagyis a választási lehetőségek száma x+2 (ahol a +2 lehetőség a "regisztrálok, és nem szavazok", illetve a "nem is regisztrálok"). Szépen végig kell gondolni, hogy melyik döntésemnek mik lehetnek a következményei, és ki kell választani a legkevesebb kárral járót. Ehhez persze kell kicsit gondolkozni, de megéri.

tbb 2013.07.15. 16:59:20

Most mit nyavalyogsz? Olyanok a pártok mint a tutit megmondó blogolók.

dr. Aullah 2013.07.15. 16:59:56

@dr. Aullah: A nem szavazásnál még az is jobb, ha az ember feldob egy érmét a fülkében, és ha írás, mszp, ha fej, jobbik, ha élére esik, lmp.

szekertabor · provo.blog.hu 2013.07.15. 17:01:22

@szekertabor: "kik meneküljenek, és kik fulladjanak meg"

2013.07.15. 17:02:31

Aki nem szavaz, Orbánra szavaz.

pástétom 2013.07.15. 17:03:08

A szóhasználat árulkodó...a Fideszre félsz szavazni, míg a többit merőben elutasítod, ráadásul ostoba, hazug indokok alapján.

Barom patkány vagy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 17:05:31

@Kim Jong Un: hát igen, ha csak az ilyen libbant megmondó blogok alapján tájékozódunk jogosan hihetjük, hogy a gyurcsány/bajnai/kuncze mesterhármas jövőre 4/4-el nyeri a választásokat :x

ki az a hülye, akit a magasabb rezsi, több imf hitel, magasabb szja, alacsonyabb minimálbér pogrom nem győz meg... ja... és több szemkilövés a demokrácia nevében

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 17:08:50

@pástétom: "A szóhasználat árulkodó..." xd
hát ez ironikus volt

valaki senki 2013.07.15. 17:10:51

Kedves Szarvas Róbert! Értelek, de nem értek Veled egyet! Az egyén felelőssége eme demokráci- maradékban, hogy négy évente elmegy, és szavaz, ha lehetősége marad rá. Ha majd ezt alehetőséget is elveszik, akkor felmentést adhat magának a szavazás alol, de felvetődik a kérdés, miért hagyta, hogy így legyen? Az is felelősség, hogy a demokrácia iránti igényt a szavazatával jelzi. Ha persze, neki erre nincs igénye, akár a jobbik is jöhet, és nem lesz erre gond néhány év múlva! Persze lehet, hogy még egy erős 4 éve a FIDESZ-nek és így sem amrad választás. Talán mem tudod, de volt már ilyen a történelmünkben... Igenis, egyéni felelősségek mindanniyunknak, hogy fönntartjuk a demokráciát, még ha néha nehézkes, költséges, és kissé tehetetlen is! Bár a fiatalok- egy friss felmérés alapján- már hajlamosabbak elfogadni a diktatúrát / és vagy anarchiát, de ennek éppen a poétaian ifjú koruk az oka, ami töürelmetlenséggel, azonnali cselekvési igénnyel párosul, aztán majd lesz valahogy... Később az ember- ha egyedi fejlődésen ment át- már kérdezni is tud. Árnyaltabban látja a dolgokat, amik nem fekete- fehér, igen- nem, hanem szívárványosan színes, árnyalt, annyiféle igazsággal, ahogy ember a személyes tapasztalásain keresztül látja azt. Ez egyfajta inteligenciával, toleranciával, és igényességgel is jár szerencsés esetben. És ekkor, már belép a kisebbik rosszal való megelégedés is, noha lenne igény a jóra, csak tényleg szegényes a választék! De ha van Benned tenniakarás, csinálj Te egy pártot, ami más, több, jobb, tisztességesebb, okosabb, józanabb, szebb, ..stb. Hidd el, mi szurkolunk ehhez is! :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.07.15. 17:13:10

Eleg szar, hogy olyanok publikalnak ilyet, akiknek nem kellene.
Legutobb tul sokan valasztottak a kevesbe rosszat, es felborult a politikai egyensuly. Nem azt csinaljak amit azok gondoltak amikor megszavaztak. Es mivel nincs fek mert abszolut tobbsegben vannak ezert azt csinalnak amit akarnak, es nem azt ami a szavazoiknak jo.

Ezert rossz az hogy nem szavazol. Es ne szavazz arra hogy egy part mot csinalt 8 eve, vagy 16 eve. Nyilvan nem ugy all hozza mint akkor, mert akkor ugyanugy meg fog bukni...

mahet 2013.07.15. 17:13:18

@szekertabor: Hát tekintve, hogy ez az egyetlen jobboldali párt nem sok választási lehetőség van.

mathe.aron 2013.07.15. 17:16:15

Szimpatizálsz a szocializmussal, és Bajnaiékat kihagytad az étlapról. Szóval kire fogsz szavazni igazából?

Egyébként meg MSZP+Gyurcsány hanem MSZP+Bajnai+Gurcsány.

kuki123 2013.07.15. 17:21:33

Jobbik

"Ó, te drága Jobbik, csak nem te vagy a rosszabbik választás? "

Rosszabbik? Miután felsoroltad az összes szart...még megkérdőjelezed?

"Hogyan élhetnék olyan országban, és miképpen nevelhetném a gyermeke(i)met, ahol üldözik az embereket, mert „mások”? "

Szó sincs üldözésről...hol élsz te agymosott
Esetleg nem kívánatos az az életforma amit a kedves MSZP FIDESZ SZDSZ 24 év alatt összehazott egy társadalmi csoport számára...jó kis szavazó bázis.
Hogy most az a cigány semmirekellő életforma
Leszbikus buzi Pride-on seggrázó...tök mindegy egyik sem eltűrhető, és tolerálható vagy támogatandó.

"Talán nem ugyanaz a testünk, az adottságunk? "

Nem, bizonyíthatóan alacsonyabb IQ-val rendelkeznek...hát nem lesz egyikből se agysebész, de még CNC gépkezelő se. élnek a világba mint a tücskök, ez az életformályuk és nem egyszer kijelentették már hogy nem akarnak ettől megválni vagy ezen változtatni.

"Mitől különb a fehér bűnöző, mint a cigány?"

Semmiben ez valós tény, de az is valós tény, hogy többszöröse az 1000 főre vetített bűncselekmények és antiszociális cselekmények száma a cigányoknál...gyakorlatilag 900/1000
Ez az ért kimeríti a (cigány) rétegbűnözés fogalmát. Értsd szinte mind bűnöző.

"Tényleg olyan országban akarok élni, ahol mesekönyvekbe illő gazdasági hablatyokkal építenek gazdasági programokat,"

Mesekönyvet az Mszp- Fidesz boltban találsz.
Sok elismert gazdasági kutató állt ki a Jobbik programja mellett 2010-ben. olvasd el mielőtt mesékről vízonálsz:
www.jobbik.hu/sites/jobbik.hu/down/Jobbik-program2010OGY.pdf

".. miközben a folyamatos uszítás és gyűlöletkeltés miatt stresszben kell élnem?
Te most komolyan emiatt vagy stresszben, nah ne röhögtess....nem a munkahelyi iditóa főnök, a megalűzóan alcsony fizetés, nem a 24 évnyi rablás gátlástalan korrupció a cigány és fehér bűnözők, a bankok, az autótolvajok, rablók....nem egyik sem ... a gyűlöletkeltés az bazdmeg.
KAPJ MÁR AZ AGYADHOZ BIRKA!

"Elhiszem, hogy az emberek csalódottak, és ilyenkor ösztönszerűen felszínre törnek a szélsőséges nézőpontok."
Az egyetlen értelmes mondatod

"De csak egyetlen percig gondoljunk bele abba az egyszerű ténybe, hogy milyen érzés lenne, ha a másik oldalon állnál, és téged üldöznének születésed okán!"......
nah várjuk egy pillanatot...
Úh öcsém...tehát én gondoljak bele hogy szegény pudrénak és a 8 fős családjának milyen szar a mocsokban? mintha én okoztam volna hogy az ingyen könyv isola ellenére képtelen írni olvasni de kefélni 12-14 évesen már tud.

Ekkora libsi maszlagot édes öcsém...
Tudod te hány milliárdba kerül ez a fajta hozzáállás az adófizetőknek.
Megsúgom több, mint 1000 milliárdba. Igen ennyibe kerül csak a segélyeztetésük. az állami támogatások szociális lakások stb.
+ az okozott károk lopások fatolvajlás vasazás..."bodzázás" drogok verekedések rendőrségi helyszínelés fehér magyarok gyilkolása, bíróság, aztán 3-5 év börtönben tartani
Ezek mind legalább további 1000 milliárdba kerülnek évente.
4 év alatt ez laza 8000 ezer milliárd forintocska.
Igen ezt mind meg lehetett volna takaírani a Jobbik programjával 2010 óta. de hát uyge az nem érdeke se az MSZP-nek se a Fidesznek.

Úgy hogy édesapafej most belenyomod a fejed a hideg-vizes lavórba, hogy felébredjé aztán leülsz elolvasod azt a kibebaszott 88 oldalas Jobbikos tanulmány. és rá fogsz jönni Magyarország cigánysága nem ért véget a 8. kerületnél.
És a Jobbik a legjobb megoldás ami valaha létezett.

"Attól pedig nem lesz jobb az országnak, hogy kezdődik a társadalmi fogócska."
Évi 2000 milliárd öcsösajt és te is fizeted!

"Én nem tudok rájuk szavazni, mert megtanultam elfogadni a másikat, és nem előítéletesnek lenni."

Naccerű libsi duma költözz oda közéjük, vegyél magad mellé 200 cigányt van bővel a 8-kerben Miskolcon észeakkeleten Pécsen...meg úgy szinte mindenhol mert szaporodnak mint a nyű.

Természetesen a süket libsi dumádat bekültem a Kuruc-hoz
Te lennél az te szaros:
hu.linkedin.com/pub/szarvas-norbert/4b/ba7/4a5

Gondolom Managerként sok közöd van volt a cigánysághoz főleg a 8-kerhez meg miskolci avashoz és környékéhez.
Ülsz a BMW-ben vagy a Mercidben, vagy valami céges kocsiban.

Managerként rettegsz...valami minimum 500e nettó-s fizetéssel
hihetelen hogy ilyen szófosó szarházi libsi emberek élnek és szavaznak Magyarországon és döntenek az én sorsomról helyzetemről. Egészen elképesztő hogy manager mit meg nem enged magának szűklátókörűség terén.
Kapj az agyadhoz, de kurva gyorsan.

Hú de beküldöm a kurucnak aztakurvageci

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2013.07.15. 17:21:49

A "demokrácia hazája" az USA vagy Görögország?

Gera 2013.07.15. 17:25:28

Mit nyert az ország azzal, hogy az aktuális kevésbé rosszra, a fideszre szavaztam 2010-ben? Na ugye. Jobb a nem szavazás, ha nincs olyan, aki képviselne. A két nagy maffia vígan röhöghet, amíg az emberek ezt a "szavazni kell" dumát nyomatják, mert a kisebbik rossz mindig közülük kerül ki, így zéró teljesítményt felmutatva is bizton számíthatnak arra, hogy simán bekerül a parlamentbe ugyanaz a többször levitézlett társulat.

pipi_NL 2013.07.15. 17:26:30

@mathe.aron: szimpatizal a szocializmussal, es azt nem a Fidesz-bekezdes ala irta. Itt a hiba.

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2013.07.15. 17:26:36

"Mit tehet az a gondolkodó ember, aki nem akarja egyik karját sem levágni? Aki jól akar dönteni? Aki valódi alternatívát akar? Aki ott akarja hagyni végre az ovit, és a gondolkodásra késztető iskolába akar már járni?"

Hát ez egyszerű, szavazz a lábaddal!

Muzsikok közt 2013.07.15. 17:27:56

Azt tesztelitek hogy hol van az a legalja szint, ami már nem kap címlapot?

na4 2013.07.15. 17:31:37

Sajnos tényleg az látszik, hogy egyik oldal sem tud felemelkedést hozni. A bal semmi képpen, és nem lehet igazán eléggé elítélni azt, amit tettek az országgal, vagyishogy ílymértékben eladósították, a jobb viszont a rossz utat választotta, hogy ebből kivezesse az országot. Nem kételkedem a jó szándékukban, de nagyon nagyon nem így kellene csinálni. Itt szocializmust építettek, ami egyszer már megbukott.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 17:40:54

@na4: Azért az érdekelne, hogy kellene csinálni?
tényleg inkább az szja-t növelni, és elengedni a multik adóját?

vagy ahogy a görögök/spanyolok/olaszok?

nemecsek ernő áruló 2013.07.15. 17:41:02

Még egy picsogó nyárspolgár, aki a sült galambot várja, és baszik tenni a saját sorsa, a saját boldogulása érdekében. Végülis ilyen személyiség-jegyekkel megértem, miért szavazol implicit módon a fideszre.

pástétom 2013.07.15. 17:42:52

@na4: Micsoda egy naív lélek vagy te, b+.

" Nem kételkedem a jó szándékukban, de nagyon nagyon nem így kellene csinálni. Itt szocializmust építettek."

Jó szándék, mi?! Direkt így csinálták - jobb lenne, ha megjönne az eszed. Sok tekintetben az előző rendszerre hajazó, a demokratikus normákat széjjelverő, a népet állami függőségben akarni tartó, mindent lenyúló, mindent uralni akaró, a saját és csinyovnyikjaik zsebére koncentráló állami maffiarendszert építettek ki.

Ezt nem tudod elítélni eléggé mi? Az eladósodottságunk kutyafüle ahoz képest, milyen rendszert épült itt ki 2010 óta.

belekotty 2013.07.15. 17:43:52

@wmiki: @Kim Jong Un: wmiki és Kim Jong Un egymásra talált. Akkor talán a víz párolgásának rejtélyét is megoldhatnák! :-))

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2013.07.15. 17:44:04

@kuki123: Na és mi a Jobbik megoldása, amivel évi 2000 milliárdot lehet megtakaritani?

belekotty 2013.07.15. 17:44:24

@wmiki: reikit küldeni. Az biztos használ.

val 2013.07.15. 17:45:31

"Hogyan élhetnék olyan országban, és miképpen nevelhetném a gyermeke(i)met, ahol üldözik az embereket, mert „mások”?"

A Jobbik soha senkit sem uldozott, vagy uldoz azert mert "mas". Ha mesekonyvbe illo viziok gyotornek ezzel kapcsolatban, akkor orvoshoz kellene fordulnod.

"Talán nem ugyanaz a testünk, az adottságunk? Mitől különb a fehér bűnöző, mint a cigány?"
Azon kivul, hogy sokkal kevesebb van beloluk semmivel sem kulonbek."

Azokat a bunozoket, akiket te "masoknak" vizionalsz a rendorseg uldozi, lasd meg bunuldozes cimszo. A hatekonysagat pedig meg tudom mutatni a sajat borodon (ha eleg tokosnek erzed magad hozza).

"Tényleg olyan országban akarok élni, ahol mesekönyvekbe illő gazdasági hablatyokkal építenek gazdasági programokat, miközben a folyamatos uszítás és gyűlöletkeltés miatt stresszben kell élnem?"

A mesekonyvekbe illo vizioidrol mar beszeltunk (lasd fent), felesleges is megegyszer leirnom.

"Elhiszem, hogy az emberek csalódottak, és ilyenkor ösztönszerűen felszínre törnek a szélsőséges nézőpontok."

Szelsoseges itt az, aki nem tud kire szavazni, mert a rendszert nem tudja magaeva tenni. :)

"De csak egyetlen percig gondoljunk bele abba az egyszerű ténybe, hogy milyen érzés lenne, ha a másik oldalon állnál, és téged üldöznének születésed okán! "

Senkit sem uldoznek szuletese okan, a mesekonyvekbe illo viziokrol pedig mar fent irtam.

"Attól pedig nem lesz jobb az országnak, hogy kezdődik a társadalmi fogócska. Én nem tudok rájuk szavazni, mert megtanultam elfogadni a másikat, és nem előítéletesnek lenni."

Szubjektiv, tevhiteken es mitoszokon alapulo eloiteletes felfogas. Szived joga ezekben hinni. ;)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 17:51:31

@belekotty: :x
te aztán honnan tudnád... hisz egy dolog sincs, amihez értesz, pont ez lenne az?

belekotty 2013.07.15. 17:55:34

@wmiki: Esetleg beszélgessünk a gyorsreaktorok üzemanyagának hasadási, befogási és szórási hatáskeresztmetszetéről, vagy az IBM mainframek assembler nyelvéről! Mindjárt kiderül értek-e valamihez. Esetleg a termodinamika második főtételéről is cserélhetünk eszmét.
Hogy állsz a pszichotronikával? Munkád van már?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 17:59:37

@belekotty: ezt már másik blogon eljátszottad, kiderült, hogy lövésed sincs a témá(k)ról :x

sírjatok 2013.07.15. 18:04:55

"Félek a Fideszre szavazni annak ellenére, hogy (ugyan nem szavaztam) őket vártam 2008-ban,"

választás 2010-ben volt, csaxólok... vagy előrehozottban reménykedtél 2008-ban?

kuki123 2013.07.15. 18:05:17

@sokasebi:

Hát biztosan nem az esztelen támogatásuk.
Segélyezés teljes leállítása vagy segély kártyák
Falopás és egyéb életellenes bűncselekmények súlyosabb szankcionálása.
A börtön, nem welness szálló, kivezényelni olyan tömeg munkákra amiért egyébként az állam fizet.
Nem dolgozik, szarul dolgozik nem kap kenyeret vizet! (kit érdekel ha megdöglik, még így is sokban van)
Különösen rossz anyagi helyzetben gyerek vállalás(pudré fosás) esetén kemény szankcionálás.

Persze ez csak egy része, ott van az adócsalás, a fehér és szürke galléros bűnözés, korrupció...ez mind mind jogszabály és hatásos rendőrségi bírósági fellépés kérdése csak.
23-24 év alatt egyik kormányka sem volt célja tisztítani a közéletet.

Annyit téren van gond hogy azt felsorolni is nehéz.
Ha megnézed a programot akkor látszik hogy pár sorban feldob egy témát egy problémát és választ ad rá úgyszintén.

Nah és így 88 oldal..
44 oldalnyi felvetett probléma és 44 oldalnyi megoldási javaslat.

Balázs Vér 2013.07.15. 18:05:42

Nagyon rossz hozzáállás. A jelenlegi kormányzat által végbe vitt szellemi és fizikai rombolás minden elképzelhető mértéket meghalad. Jelenleg egy feladat van: leváltani a kormányt. Hogy nincs alternatíva? A felsorolásod elég felszínes: Az MSZP nem egyenlő Gyurcsánnyal, neki saját pártja van (DK), ami jelenleg 0,4%-on áll, tehát gyakorlatilag alig létezik. Ettől függetlenül az MSZP képtelen volt a megújulásra, tele van hiteltelen régi arccal. Az Együtt 2014-et meg sem említed. Bajnait lehet utálni és lehet szeretni, de érdemes megnézni az ország teljesítményét az alatt a bő 1 év alatt, amíg ő volt a miniszterelnök.Egyik párt sem szimpatikus neked? Semmi baj: a politikában létező fogalom a valami vagy valakik ELLEN leadott szavazat. Ha otthon maradsz, akkor a Fideszt támogatod, mert a fideszes kemény és lágy mag veled ellentétben el fog menni szavazni, erre mérget vehetsz! Egy szónak is száz a vége: el kell menni szavazni, mert ennek a kormánynak mennie kell!

eax_ 2013.07.15. 18:18:17

"Tetszik viszont a szocializmus eszménye, annak társadalmi beállítottsága."

vs

"Melyik az, amelyik mindezt úgy teszi, hogy nem rombolja le a gazdaságot, hanem normális piaci mechanizmusokat építve hagyja a szabad fejlődést, miközben nem nyom agyon mindenkit az adóival?"

Dontsd el, hogy mit szeretnel, minden egyutt nem megy.

hát, ez gáz 2013.07.15. 18:22:30

Hányni tudok az ilyen gondolkodástól!
Nem mész szavazni, de sírni azt tudsz... ez aztán felelősségteljes felnőtt hozzáállás...
Döntsenek mások, majd rájuk mutogatsz, ha nem tetszik a rendszer.
Pfff... minősíthetetlen.

svega 2013.07.15. 18:24:50

A Jobbik nem a cigányokat üldözi, hanem a cigány életmódot (ingyen-élés, a törvények és szokások semmibevétele, hatalmas, eltarthatatlan szaporodás, a környezet terrorizálása, stb.). Nem a zsidókat, hanem a zsidó életmódot (zsarolás jellegű pénzügyi hatalomkoncentráció, más országok és vallások teljes semmibevétele, stb.).
Eddig minden párt azt mondta a cigányoknak: kaptok segélyt, hogy ne haljatok éhen, de cserébe ne nagyon tudjunk rólatok és szavazzatok ránk. A Jobbik azt mondja, hogy a cigányok is tegyenek végre a saját felemelkedésükért, tanuljanak, ápolják a környezetüket, dolgozzanak.
Egy ekkora pici ország nem fog tudni eltartani ennyi nyugdíjast, politikust, focistát és cigányt. Már most sem tud. Ezen változtatni kell, mert összeomlás lesz belőle, ketyeg a demográfiai bomba. Ezt egyedül a Jobbik ismerte fel.
Azt mondják, a Jobbik magyarkodik. Mert milyenkedjen?

szofter 2013.07.15. 18:31:21

Azért nem akarsz az LMP-re szavazni, mert ők túl kicsik? LOL. Én azért hezitálok, hogy rájuk szavazzak-e vagy sem, mert egy olyan üde foltnak tartom őket a magyar politika palettáján, amelyre szerintem mindenképpen szükség van. Még sem kormányon, sem ellenzékben nem lejáratott arcok, valamint a kitűzött célok hiteles, megalkuvás nélküli képviselete évek óta (itt természetesen a megmaradt Schiffer-féle LMP-ről van szó, a szakadárok rögtön az elszakadással benyaltak Bajnaiéknak). Egyvalami hiányzik ahhoz, hogy a saját pártomnak érezzem őket: hogy marhára nem értek velük egyet a fontos kérdések túlnyomó többségében. Ez az, amiért még erősen gondolkodom, hogy végül megkomolyodjak-e jövő áprilisban, és az LMP mellé húzzam az ikszet, vagy jobb híján mutassak görbe tükröt a politikának azzal, hogy a kétfarkú kutyákra szavazok (ha bejegyzik őket végre, ha nem). Az, hogy kicsik, és úgysem kerülnek kormányra, nem érdekel.

Netuddki. 2013.07.15. 18:34:42

Magánügy. De mivel kitetted már nem az, és mivel te is azt hajtod, hogy ne szavazzanak a zemberek, amivel az orbán malmára hajtod a vizet, nem-e vagy-e fizetett fidesztroll? He?

dr. Aullah 2013.07.15. 18:36:30

@szofter: Te jó ég, te nem vagy normális. Rájuk szavaznál, miközben marhára nem értesz velük egyet a fontos kérdések túlnyomó kérdésében???

BKV reszelő 2013.07.15. 18:44:48

A post írója megírta a "Miért vagyok sötét?" című postot. Bizony, ha nincs alternatíva, akkor egy érvénytelent kell leadni, mert egyébként a nyertes szar előjön a kétharmados dumával....ez van. A választás bizony ilyen...tessék megszokni!

Gera 2013.07.15. 18:45:21

@dr. Aullah: Baszki te ugatsz itt arról, hogy mindenképpen szavazni kell valakire. Na, az ember a következők közül választhat: populista komcsi maffia 1, populista komcsi maffia 2, síkhülye náci kommunisták, jó szándékúnak látszó naiv idealista kommunista zöldek, meg még van valami izé bajnaival ami nem tudni micsoda meg létezik-e egyáltalán. Na, melyiket is válasszam? Szívem szerint ugye egyiket sem, de hát ugye SZAVAZNI KELL, mert különben egy gyökér vagy azok szerint, akik valamiért képesek ezen igen sokat ígérő alternatívák közül választani, hát akkor marad az LMP, hiába semmiben nem értek velük egyet a korrupció felszámolásán kívül.

hondamonda 2013.07.15. 18:52:47

En sem fogok elmenni szavazni. Mar lemondtam errol az orszagrol, mint hosszu tavu lakhelyrol. A tarsadalom szerkezete, hozzallasa es a politikai kultura lehetetlenne teszi a rendcsinalast. Akarki nyer 2014-ben vagy 2018-ban, erdemben nem fog semmi valtozni.

BKV reszelő 2013.07.15. 18:57:34

@Gera: Olvassad el, amit írtam. Amíg nem így gondolkodnak a hozzád hasonlóan választani nem tudók, addig marad a két kommunista párt, az MSZP és a FIDESZ és a mellékvizeiken evező egyéb szilánkok. Érvénytelent kell leadni. A választások eredményében megjelenik és ha megjelenik egy elég nagy arányú érvénytelen, akkor talán a ma tétovázó alternatívák is kilépnek a reflektorfénybe. Addig nem. Érthető okok miatt.

bekerült 2013.07.15. 19:04:08

@Moin Moin: teljesen egyetértek veled, hozzáfűzve, hogy az se ártana, ha nem csak a FIDESZ által sulykolt lózungokat szajkózná, hanem tényleg utána nézne a dolgoknak. Programokat hiányol, amikor még legfeljebb a szövetségeket próbálják összehozni az ellenzéki oldalon. A közös program pedig utána jön.
Ha csak az egyes pártokra akar szavazni, akkor pedig már régen rossz, akkor Orbánra fog szavazni !
Persze ha már előre keresi az indokot, hogy miért nem, akkor igaza lehet.

hinnyemánahétszázát 2013.07.15. 19:06:01

Kövezzetek meg, de én nem érzem azt primitív politikai apátiának, ha nem vagyok hajlandó bűnözőkre, tehetetlenekre és értelmileg visszamaradottakra szavazni (a legmélyebb tisztelettel gondolva arra a (szó szerint) pár kivételre, akik sajnos messze nincsenek elegen, hogy számítsanak akár csak egy kicsit is).

Persze senki sem tökéletes, (nekem is egy csomó hibám van), de most komolyan; a legtöbbje beszélni sem tud, de még arra nem képesek, hogy felolvassák amit a segédjeik leírtak nekik (a honatyáltól elvárható EQ és IQ szint elérésről jobb ha nem is beszélünk).
És akkor ezek fogják majd legalább úgy (vagy jobban) csinálni mint a Svédek, Dánok, Hollandok, vagy akár csak a Csehek vagy a Szlovákok, amellett hogy közben arra is figyelnek végre, hogy esetleg még nekünk is egy kicsit jó legyen a szeretett szülőhazánkban élni?

Bár ne lenne igazam, de „ezekkel” szerintem még 50 éves távlatokban is esélytelenek vagyunk, szóval akkor meg miért ne tartózkodjak?

Sajnos, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy valamelyikre is szavazzak:/

Gera 2013.07.15. 19:10:03

@BKV reszelő: Ez tény, az érvénytelen szavazat tényleg rendben van, mert az ember jelezheti vele, hogy szavazna ő, ha lenne kire. De nyugodt lehetsz, azok a figurák, akik szerint mindenképp szavazni kell, ezt ugyanúgy gyökérségnek tartják.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.07.15. 19:10:09

micsoda nyavalygás, inkább told el a bringát! :)

svega 2013.07.15. 19:14:41

@val: A cigányokat nem előítélet övezi, hanem tapasztalat.
Azt mondják, hogy senkit nem lehet kutatni, nyilvántartásba venni a bőrszíne és faja alapján. De azt is mondják, hogy nem több a cigány-arányos bűnöző, mint a fehér. Akkor ezt honnan tudják? Akkor most lehet kutatni vagy nem? Meg hogy a szegénység egyforma. A fehér szegény megpróbál a felszínen maradni, veteményez, s a már otthon van, akkor ápolja a környezetét. A cigány csak rombol, és lop. Előítélet? Nézzél ki egy vonatból és fogadjunk, hogy felismered a putrit.
A cigányságnak egy jó korszaka volt, amikor a múlt rendszerben dolgozott. De azért, mert kötelező volt a munka, ha nem dolgozott, hamar a sitten találta magát. Már IV. Béla is megírta, hogy hatalmas hiba volt a tatárjárás utáni kihalt országrészekbe cigányokat telepíteni, mert nem dolgoznak (olvass utána!). Ami nem sikerült 700 év alatt szép szóval, az most sem fog sikerülni rábeszéléssel. Egy börtön egy fehérnek pokol. De egy cigánynak kánaán, meleg víz, ágynemű, áram. Ezek kellene változtatni, például a kényszermunka bevezetésével, már a szó hallatán is kiverné a víz egyes nem hiába született embertársainkat. Akárhogy csűrjük-csavarjuk, egyetlen sikeres cigány projektet sem tud felmutatni a világ egyetlen állama sem. Mert ha lenne, azzal lenne tele a világsajtó. Csak az erőből értenek. ÉS ha egy farkascsorda fosztogatja/öldösi a bárányokat, akkor nem a bárányban kell keresni a hibát (pl. hogy hagyta magát), hanem a farkast kell kilőni.
Aki annyira pártolja a cigányokat, annak kívánom, hogy tanítsa, műtse, kiszolgálja őt vagy a gyerekét egy cigány. Ja, hogy ilyenek nincsenek? Nincsenek cigány tudósok, feltalálók, hazahősök? Érdekes, de nekem egyértelmű az ok.
Program, hogy ismerje meg mindenki a cigány kultúrát. A folyóvíz nélküli életet? A szobába szarást? A gyerekcsinálást rokoni foktól függetlenül? Ezek a cigány kultúra értékei? Köszönöm, én maradok inkább a normális élet, a törvények és a bevett szokások között.
Szerintem a megoldás a büntetések drasztikus emelése, a bűn visszaszorítása. A bűn még sosem szorult vissza magától, ezt csak egy hülye, elméleti, rózsadombi értelmiségi hiheti. Amerikai típusú, minimális börtönök építése, vagy bér-rabtartás Oroszországban, mint a németek is teszik. Olcsóbb, és hatékonyabb. Ja, hogy a jogok? Jogod van dolgozni és alkalmazkodni egy befogadó országhoz.

Mária 2013.07.15. 19:26:57

"Ahogyan egyre többet foglalkozom a politikával, és közeledünk a választási kampányok szezonjához, egyre inkább leszek kétségbeesett, hiszen a demokrácia hazájában nincsen valós választási lehetőségem, alternatívám. "

Ismerős helyzet. Utána jön a minden oldalból kiábrándulás, a felszabaduló idődnek és energiádnak meg a kiskert és az állataid látják majd a hasznát :D

Melampo 2013.07.15. 19:43:37

Nagyon jó kis írás. Kristály tisztán látod a helyzetet.
Szerintem sincs olyan párt aki téged és a fajtádat képviselne.
Remélem nem is lesz.

BKV reszelő 2013.07.15. 19:47:19

@Gera: Nem érdekel, hogy minek tartják, hiszen pont az ilyen szélsőségesek alternatíváját kéne meglelni.

Teragigamega lélek 2013.07.15. 19:48:04

Nagyon igaz, amit írsz, vagyis mondanám inkább, hogy ez teljesen tökéletes volt, mondjuk 3 évvel ezelőttig. Fura, hogy most az LMP-t kell megvédenem - akira amúgy én se szavaztam, ahogy nyilván senkire se...
De....!

"Hogyan lehetne egy olyan tinipártra szavazni, amelynek röpke pár év alatt sikerült az amúgy csekély szimpatizánsi táborát két részre szakítania, és egy kicsi pártból csináltak két mikrót?"

Szó sincs ilyesmiről. Voltak az LMP-n belül karrierista árulók. Akik egészen addig, amíg az LMP bejuttatta őket a Parlamentbe, azt mondták, hogy megfelel az az alapelv, hogy se Gyurcsányék, se Orbánék.
Aztán bent meggondolta magát pár alak, akik szerintem ezek után inkább ne akarjanak hitelesnek látszani és odamentek a lejáratódott régi balosokhoz, hogy csatlakoznának, hiába, nagy buli, kár lenne kimaradni belőle, ha sikerül.
Merthogy itt erről van szó, az LMP legalább megtisztult, még ha a frakció kisebb is lett!

"Azonkívül, hogy aranyosak, meg általában elfogadható szimpi dolgokért harcolnak, mit tudnak felmutatni?"

Az a kérdés, hogy ennyi mandátummal te mi egyebet tudnál fölmutatni a helyükben? Konkrétan ez érdekelne... te mit csináltál volna másképp?

"Hogyan engedhetnék be egy bárányt a farkasok közé? Miből gondoljam azt, hogy az LMP képes lenne olyan erővel kormányozni – vagy egyáltalán jelen lenni a magyar politikában –, hogy az mérvadó legyen?"

Ott még nem tart senki, hogy ők kormányoznának. Egyelőre annyi van kijelölve, hogy jussanak be ismét, talán kicsit több mandátummal...

"Hol volt az LMP az elmúlt 3 évben? Miért nem hallottam róla többször?"

Talán, mert nem a szociknak vagy a fidesznek kedves média a legjobb hely, ahonnan tájékozódhatsz? (És akkor nem csak az LMP-ről beszélek)

"És akkor még egyszer meg kell kérdeznem: kire szavazhatok nyugodt szívvel? Melyik az a párt, amelyik tudja az elvárásaimat teljesíteni? Melyik az, amelyiknek nem a személyes haszonszerzés a célja, hanem legalább 5 percig az ország érdeke? Melyik az, amelyiknél nem arról szól a 4 év, hogyan lopta el az országot, hogyan mutyizott és kedvezett a haveroknak? Melyik az a párt, amelyik végre a társadalom alapjait helyére teszi, amelyik képes valóban kiállni az oktatás, az egészségügy és a nyugdíj mellett? Melyik az, amelyik mindezt úgy teszi, hogy nem rombolja le a gazdaságot, hanem normális piaci mechanizmusokat építve hagyja a szabad fejlődést, miközben nem nyom agyon mindenkit az adóival? Melyik az a párt, amelyiknél 1 kilométer autópálya megépítése nem annyiba kerül, mint Horvátországban (x 10)?"

Azt hiszem, az LMP fikázása konkrétumok nélkül való volt. Majd a befejező pár sort alájuk írva úgy tűnhetett első olvasatra, hogy vannak további érveid ellenük.
De előtte se volt egy se... szóval ezt nem igazán értem.... de te tudod...

vezér01 2013.07.15. 19:49:15

@Moin Moin: De akkor ki a fenét válasszunk?! Azokat,akik szűz gyerekként szeretnék eladni magukat?Bajnai,Lmp-k,stb-k?
Egy embert tudnék csak miniszterelnöknek javasolni,
de reménytelen: semmi pénzért nem vállalnám!

csárlszbrunzol 2013.07.15. 19:59:25

@Misi56: "Ma már nem az a lényeg, hogy ki mennyit lop( mert mindenki lop) hanem az, hogy a népnek ki mennyit juttat."
Ez ilyen komenista csökevény? Mármint azt gondolni, hogy az állam JUTTAT a népnek?
Vegyük észre: fordítva van. Mióta világ a világ. Elvesz a "néptől", hogy aztán "szolgáltasson". Adni nem ad, el kéne már felejteni ezt. Ha jól működik, akkor legfeljebb tényleg szolgáltat; de adni nem ad. Az állampolgárok köhögik össze, hogy újra szétoszthasson. Ébresztő!

no_successful2 2013.07.15. 20:02:52

@svega:
A zsidóságról írtad
"zsarolás jellegű pénzügyi hatalomkoncentráció"

Tételezzük fel, igazad van.
Neked ebből mi jön le ?
Mert nekem az, hogy a mai világban, akinek pénzzel van teli a zsebe, (mint ahogy nekünk magyaroknak, magyarországnak nem) az szinte korlátlanul tudja befolyásolni nem csak a gazdasági, de a politikai, társadalmi folyamatokat is.
Lefordítom a nyelvezetedre.
Nem jó az elefánttal b.szakodni, mert még észreveszi, hogy piszkálod, aztán eltapos.
A cigány kérdésben sok dolog van, amivel egyetértek, (talán leginkább a szlovák megoldás lenne a jó irány)
De ez az izmozás az egyébként nagyon erős nemzetközi lobbival és befolyással bíró zsidósággal, engem kifejezetten idegesít. Nem hiszem, hogy magyarországnak ez lenne az érdeke. Történelmi tragédiáink döntő része a többek között a rossz helyzetfelismerésnek köszönhető.

csárlszbrunzol 2013.07.15. 20:04:04

@wmiki: "...több imf hitel..."

Azért a refinanszírozás fejezetét át kéne lapozni; már szigorúan szerintem.
Az IMF hitel nem azért rossz, mert drága.
Az IMF hitelt azért vették fel, mert ugyanazt a hitelt a piacról mr nem tudták (de akarták volna). Önmagában nem növelte az eladósodottságunkat. Azt a negatív államháztartási hiány növeli. Az meg volt azelőtt is. Sok; nagyon sok.

Teragigamega lélek 2013.07.15. 20:13:43

@Gera: Te se mondasz azért hülyeséget :(
Érdekes, hogy kb tíz-tizenkét évvel ezelőtt elmerengtem, hogy vajon az akkori formációk közül ki lesz manapság még talpon, milyen néven és milyen haverokkal. (MDF, SZDSZ, stb.) És leginkább az érdekelt, hogy az ismerősi körömben manapság ezekről mit fognak gondolni. És ki kire fog szavazni.

A legrosszabb lett az összes elképzelhető variáció közül: a rendszerváltó pártok végül a legfanatikusabb támogatóikat is elárulták, a haverok pedig egyáltalán nem szavaznak senkire, mivel egy jó részük dolgozik nyilván azon a napon is, amikor szavazhatna, de a másik kínos jelenség, hogy ráadásul külföldön vannak nagyrészt :(

Azt hiszem, lassú haldoklásba kezd most már az ország. Aki elment, nem fogja hazahozni a pénzét ide, amikor már megvan.

BKV reszelő 2013.07.15. 20:28:37

@Teragigamega lélek: A szavazás éppen ezért hétvégén van mindig. Tehát aki nem szavaz, az nem akadályoztatva van, hanem lusta/nem akar/nem fogja fel a jelentőségét/.../stb.

BKV reszelő 2013.07.15. 20:30:04

@csárlszbrunzol: 13 éve az első, aki ezt látja. A nagy többség azt hiszi, az állam ad.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 20:33:35

@csárlszbrunzol: akárhogyis, ezen kívül van valamiféle programja, a magát demokratikusnak hazudó ellenzéknek, amivel elhoznák a kánaánt, ás újra dübörögne a pannon puma?

csárlszbrunzol 2013.07.15. 20:43:31

@wmiki: Szerintem valamit nem jól értesz.

Muzsikok közt 2013.07.15. 20:45:18

Azt sosem tudtam eldönteni, hogy most 2014ben ez a 'nem megyek szavazni markrtingstratégia' a maszopos ronny werber vagy a fideszes finkelstein agyából pattant elő. Ki járna jobban?

Anyone?

Muzsikok közt 2013.07.15. 20:47:56

@BKV reszelő: Ha nem 7végén van/lenne a munkáltató akkor is köteles elengedni szóval ez hazugság. Sőt ha megválasztanak apámfaszává akkor 4 év múlva köteles visszavenni a pozidba.

BKV reszelő 2013.07.15. 20:53:54

@Zuckerbrot: Mindkettő jól jár, mert magához számolja a csendes többséget...persze a nyertes nyer vele többet...

csárlszbrunzol 2013.07.15. 20:53:58

@wmiki: Hol írtam bármit is ellenzékről, hogy azt választ kaptam?

Teragigamega lélek 2013.07.15. 20:57:11

@BKV reszelő: Lusta :D
Nem ám arról van szó, amit a posztban is olvashattál :D
Ja, lusta... nem FOGJA FÖL a jelentőségét LOOOL
Na ülj le, egyes... most fejeztem be a mélyrepülést

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 21:00:03

@csárlszbrunzol: :0
hol írtam, hogy az ellenkezőjét írtad?

csak érdekelt volna, hogy mi alapján válasszunk? :(

csárlszbrunzol 2013.07.15. 21:06:08

@wmiki: Hát, ha engem kérdezel, akkor ne az IMF alapján. Ha államcsőd fenyegette volna Vityáékat, ők is kérnek tőlük kölcsön.
Egyébként még mindig az a véleményem, hogy addig, ameddig az ÖSSZES, jelenleg meglévő párt 50% körüli újraelosztásban gondolkodik, addig szinte tökmindegy, mnelyik balfasz pártra szavazunk. Már szerintem.

BKV reszelő 2013.07.15. 21:06:52

@Teragigamega lélek: Jobb, ha te ülsz le. Sok prosztó "ülj le egyes" honfitársad azért nem megy el, mert hétvégén van az az egy óra és ő inkább délig alszik, akkor ugye pörkölt time van meg sör, délután meg aludni köll a magyarnak vagy tévét bambulni.

Mesterlövész 2013.07.15. 21:07:19

Szóval ezeknek támogatod a hatalomban maradását? A fideszre mellett a nem szavazás is ezt jelenti.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 21:16:05

@csárlszbrunzol: nos... szerintem nem mind1
bár a világon egyetlen kormány sem tudja, hogyan kerülje el a pénzügyi világ összeomlását, azért a pártok kommunikációjából kiderül, milyen lépéseket terveznek:
fidesz - ellenzék
kisebb rezsi - nagyobb rezsi
több bankadó - több szja
semmi - alacsonyabb minimálbér
semmi - több segély
kevesebb szemkilövés - több szemkilövés

tehát ezek alapján szerintem egyáltalán nem mind1, melyik "balfasz" pártot választjuk

Teragigamega lélek 2013.07.15. 21:17:48

@BKV reszelő: Te szerencsétlen ostoba fasz,
nem ám az a probléma, hogy NINCS KIRE SZAVAZNI, nem?

HAHÓ...

(Mekkora seggfej vagy, úristen...)

BKV reszelő 2013.07.15. 21:19:43

@Teragigamega lélek: Talán nézz tükörbe, a seggfejet ott láthatod. A nincs kire szavazni nem ok a távolmaradásra...feljebb kifejtve.

csárlszbrunzol 2013.07.15. 21:25:22

@wmiki: Hú, de nem akartam ebbe belemenni! :-)
Na, még egyszer; erre, utoljára.

Szóval ezt a sok extrát szerinted ki a fizeti meg? Ezeknél is, azoknál is a zemberek. Hol előbb, hol utóbb.
Azt kéne észrevenni, hogy itt akkor lesz más a gazdaság, ha a pártok nem abban versengenek egymással, hogy kitől vegyenek el többet, hanem ha kevesebbet vennének el. Amíg ilyen nem jön, addig szerintem rohadtul mindegy, melyik van hatalmon.

Muzsikok közt 2013.07.15. 21:25:50

Tökre benne lennék hogy aki önként nem szavaz kapjon 10,000 ft közpénzt. Igy max. 30% menne el szavazni, a sok pitiáner kötsög meg otthon maradna és még örülne is a demokráciának 1 napig.

BKV reszelő 2013.07.15. 21:26:41

@Teragigamega lélek: Ja, és leereszkedve hozzád: Ostoba fasz az a lányod, esetleg az apja.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.15. 21:27:47

Pedig hülyeség nem szavazni. Nem szavazni amolyan sznob hiszti, mind a "nincs tévém" és a "nekem nem kell Facebook-profil" szöveg. Büszke vagyok rá, hogy mindig szavaztam. Csak akkor maradtam ki, amikor technikai ok miatt nem tudtam szavazni.

Muzsikok közt 2013.07.15. 21:28:38

@csárlszbrunzol: Nem ilyen egyszerü. Bármily fura, a lopi csak pár %, az összes többit kiosztják, a kormány nemcsak elvesz, ad is. Rengetek nyugger és passzív remekül éri it magát, és érdekében áll az 50%-os újraelosztás. Az hogy a pártok ezt kínálják, nem OK hanem OKOZAT.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.15. 21:29:12

@csárlszbrunzol: szerintem nem mind1, épp az előbb írtam le miért, de úgy látszik te valamit nem értesz :(

persze előbb-utóbb (az összeomlásig) mindent az emberek fizetnek meg, csak az nem mindegy, milyen mértékben

Muzsikok közt 2013.07.15. 21:30:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nekem nincs TVm, nincs FÉSZbúkom, de kikérem magamnak hogy sznob lennék! Pl. ecetet használok vízkőre, nem Mr. Propert!

És még szavazok is!

szofter 2013.07.15. 21:30:46

@dr. Aullah: Igen, gondolkodom rajta. Sajnos olyan párt nincs, amellyel a fontosabb kérdések nagy részében egyetértenék, ezért itt muszáj valamiféle kompromisszumot kötnöm. Ugyanakkor számomra nagyon fontos a hitelesség, nagyon szeretném, ha ez gyökeret verne a magyar politikában. Ennek meglátásom szerint a legjobb eszköze jelenleg az, ha az LMP-re szavazok.

De mondom, lehet, hogy jövő tavasszal végül úgy döntök, hogy inkább a kétfarkúak, mert őket meg aztán végképp szívesen látnám a parlamentben. Akkor aztán az összes gyökér elgondolkodhatna, hogy mi vezetett odáig, hogy az eredetileg kizárólag Szeged belvárosában plakátoló humorheroldokból mindössze két ciklussal később parlamenti párt válhatott, hogy mi vitte rá az embereket arra, hogy a szavazófülke döntéskényszerében úgy döntsenek, hogy szívesebben "elhiszik" az ingyen sör és az örök élet ígéretét, mint bármi mást a többi pártnak.

szofter 2013.07.15. 21:43:31

@Zuckerbrot: Ebben én is benne lennék. Akinek többet ér a demokrácia, mint tízezer forint, az elmenne szavazni, nem kérné a pénzt. Aki meg inkább a tízezrest választja, mint a szavazást, az meg jobb is, ha nem szavaz.

csárlszbrunzol 2013.07.15. 21:43:38

@Zuckerbrot: Állítottam-e bárhol, hogy sokat lopnak és ezért nincs lé? Nem gondolom, hogy
a) máshol _lényegesen_ kevesebbet lopnának
b) nem osztja vissza a lét az állam

Ezekben nincs vita köztünk, de köszönöm, hogy rávilágítottál arra, amit NEM mondtam.

Abban már tudnék vitázni, hogy mind transzferre megy-e el. Szerintem maga az állami gépezet is óriási mértékű és az is rengetegbe kerül. Ezért cserébe a sok jóságos hivatal jobban tudja sanyargatni az egyszerú honpolgárt. Ha már van. Sokért.

csárlszbrunzol 2013.07.15. 21:44:22

@wmiki: "...de úgy látszik te valamit nem értesz :("

Akkor ennyiben maradhatunk is.

E.Csaba 2013.07.15. 21:46:27

@fuzessyz:+1. Amikor elolvastam ezt a cikket, úgy éreztem, hogy reagálnom kell erre a szerintem gyerekes, álnaiv (vagy naiv?), vagy fogjuk rá -idealisztikus - irományra. De amikor elolvastam a bejegyzésedet, megnyugodtam, hogy nem csak én látom így, és mire elolvastam a hozzászólásodat,amivel egyetértek, már le is tettem arról, hogy bővebben kifejtsem a véleményem.Ez a cikk nem ér ennyit.

ntracer · http://ujnemzedek.blog.hu 2013.07.15. 22:00:57

Szerintem egyébként valóban méltányosabb most nem szavazni. Ha csak a bloghu-s kommenteket veszem, segg hülyék a "választó" polgárok. Most is mindenféle hülye indokkal jönnek, hogy miért ne kezdjenek el gondolkodni. Ha nincs politikához eszed, akkor minek erőlteted? Nem kell szavazni és kész. Ha csak ennyi esze lenne ezeknek a pártkatona bal'szoknak, akkor most nem ezek a pártok lennének bent. Felelős döntést hozni nem csak annyi, hogy meghallgatod a "kedvenc" pártod hazugságait a "kedvenc" csatornádon. Tudni kell hozzá ezer és ezer dolgot, amihez a legtöbb proliparasztnak se ideje, se esze, se türelme, se sorolhatnám. Ennyi.

BKV reszelő 2013.07.15. 22:20:10

@ntracer: És ebből egy vagy te, mert éppen ezen pártok szekerét tolod most.

[Gábor] 2013.07.15. 22:45:35

Bár nem konstruktív ez az írás, de maga a felismerés helyes, hogy a jelenlegi keretek közt Magyarországon biztosan nem létezik jó választás. Az egyet nem értőknek azt kellene látni, hogy aki elmegy szavazni a szerinte legkisebb rosszra, az aktívan tesz azért, hogy ez a szar rendszer fennmaradjon. Pedig belülről ez nem fog lényegesen megváltozni.
Aki meg kifejezetten azért szavaz egy pártra, mert jónak tartja őket, az olyannyira letért az értelem útjáról, hogy nem érdemes rá időt pazarolni.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2013.07.15. 23:07:39

"Tényleg olyan országban akarok élni, ahol mesekönyvekbe illő gazdasági hablatyokkal építenek gazdasági programokat, miközben a folyamatos uszítás és gyűlöletkeltés miatt stresszben kell élnem?"

Írod a Jobbikra célozva. Pedig ez az ország már itt van a küszöbön. Az első pontra elég csak egy név: Matolcsy.
A másodikhoz pedig példa akár a magánnyugdíjpénztár-államosítás (és amit az át nem lépő tagokkal műveltek), vagy 2002-ből a kokárdázás, 2006-ból a "forradalom".

Persze megértelek én is tanácstalan, és elkeseredett vagyok. Ugyan nem drukkoltam a Fidesznek 2010-ben, de én is reméltem, hogy a győzelem birtokában megnyugodnak, és békésebb, kiegyezéses országépítő politikát fognak folytatni :(persze az "eemútnyócév" fényében nem gondolhattuk komolyan!)

Nos nem sok választást hagytak nekünk 2014-re...
Egyre inkább elvagyok keseredve, mert nem látom a kiutat:
-ha véletlenül az ellenzék megszerveződne, és nyerne - természetesen Mesterházyval esélyük sincs, de nem is biztos hogy nagyon jót tenne az országnak, ha nyernének, Bajnainak ugye meg egyre kevesebb az esélye - szóval ha nyernének nem lenne sokkal jobb kormánya az országnak a jelenleginél, csak enyhülne egy kicsit a pártpolitika szorítása a közemberek számára. Azonban tudjuk mit csinált Orbán és a Fidesz ellenzékben 2002-ben és 2006-tól, tehát kapnánk (mindannyian) a nyakunkban egy amúgy is töketlen, de a bebetonozott pártkatonák miatt is béna-kacsa kormány mellett, egy félpolgárháborús hangulatot szító, az embereket pártpolitikával megmételyező ellenzéket. Nem biztos hogy jól járnánk.
- Ha viszont nyerne a Fidesz, és stabil kormánytöbbséggel, akkor a már így is túlbizakodott politikusaik úgy érezhetnék, még többet engedhetnek meg maguknak. tehát a jelenlegi nemzetsorsrontó politika (elvenni a közemberektől és mindent a haveroknak) folyna megnövelt üzemmódban. Megspékelve a felturbózott kormánypropagandával, amely már lassan jobbról előzi a Jobbikot (lásd Kocsis Máté nyilatkozatait). Tehát még élhetetlenebbé teszik az országot, mint az elmúlt 3 (10) évben. És még többen fognak - végleg - elmenni.
-Ha csak kis többséggel nyernek, ismét előhúzzák a Jobbikot, mint koalíciós partnert (ne feledjük, Rogán már ezzel riasztgatott 2010-ben is - ha nem lesz meg a 2/3 akkor koalíciót kötnek a Jobbikkal - meglett a 2/3!) és aztán a Jobbik bedarálása érdekében még jobban eluralkodik a 40-es éveket idéző paranoid hangulat.
Látod már, miért vagyok elkeseredve? Nincs jó forgatókönyv, az orbáni (gyurcsányi?) hatalommánia keltette spirálból nincs kiút.

Mégis azt tudom mondani mindenkinek, aki nem akar elmenni szavazni:
el kell menni szavazni!

"Aki nem szavaz, az a Fideszre szavaz." Természetesen nem szavazatával akaratlanul is a többség akaratát támogatja - alacsony részvétel esetén nagy valószínűséggel a Fideszt.
Tehát el kell menni, ki kell kérni a szavazólapot, meg kell nézni a kínálatot és:
-ha van alkalmas jelölt arra szavazni.
-ha nincs, bár a protest-szavazás nem jó dolog, de mérlegelni kell, kit nem akarsz inkább kormányon látni: a jelenlegi kormánypártot, vagy a legesélyesebb ellenzéki pártot, és ennek alapján a másikra szavazni.
-és még mindig lehetőség, hogyha jó lelkiismerettel egyik párthoz sem tudsz x-et húzni, áthúzod az egész lapot, vagy odaírod, hogy "másik párt", és érvénytelenül szavazol. De szavazol, és csökkented azok számát, akik az össz szavazó népességből a győztesre szavaztak. Kisebb lesz a hivatkozási alapjuk, nem akkora mellényük, mint most Orbánnak (reméljük).
És te is megtetted a minimumot, amit megtehetsz a hazádért, tiszta lelkiismerettel mondhatod, hogy te nem szavazták "ezekre".

hát, ez gáz 2013.07.15. 23:43:37

@Misi56: de, pont ez a lényeg, hogy ki, mennyit lop!
Lépjünk már ki ebből a kommunizmusból ittmaradt csökött gondolkodásból, és ne legalizáljuk ezzel a belenyugvó hozzáállással a lopást!
Ember! Én azért a pénzért kőkeményen megdolgoztam! Becsülettel befizettem a közösbe, amit kellet, joggal várhatom el, hogy ne magáncélokra költsék el az arra felhatalmazottak.
Értsd meg, a kormány nem juttat a népnek, hanem ÚJRAOSZTJA az adóforintjainkat!
Lehet, hogy naív vagyok, de nekem semilyen szinten és nagyságrendben nem fér bele a lopás, és hiszem, hogy vannak még akik hasonlóan gondolkodnak!

ntracer · http://ujnemzedek.blog.hu 2013.07.16. 09:10:42

@BKV reszelő: Ha egy egyszerű mondatot sem tudsz felfogni, akkor talán internetezés helyett inkább a játszótéren kellene lenned.

Teragigamega lélek 2013.07.17. 17:28:12

@BKV reszelő: Aki nem ért a politikához, az ne is menjen szavazni. Ha van jó a jelöltek közül, akkor se. Mert NEM ÉRT HOZZÁ. Én pl a 90-es években nem mentem el egy szavazásra (nem a választás volt, hanem egy másik téma), pedig megtehettem volna. De nem akarok okoskodni olyan témában, amihez nem értek.
A 300Ft-os vizitdíjas szavazásnál is úgy éreztem, hogy nem kell elmennem, mert nem tudom (a mai napig), mi a jó megoldás, azt láttam, hogy a sok öregasszony helyett 2-3 ember ült a váróban és emiatt gyorsabban kerülök be az orvoshoz, viszont emiatt még mindig nem tartottam úgy, hogy én ehhez értenék, a 300Ft megszűnésének következményeit nem láthatom, nem tudhatom, tehát nem szavazok.

Emlékszel a Vágó műsorában, amikor a közönség szavaz, mint mondott a Vágó?
Azt, hogy aki TUDJA, az nyomja a gombot. Aki meg nem tudja biztosan, sőt, semennyire, az meg NE nyomja a gombot.
Sokkal jobban kiakasztanak azok, akik a kocsmában megmondják a frankót, szépen kiöltözve meg pacsulizva mennek szavazni már reggel elsőként, de azt se tudják, milyen államforma van. Szerintem ezek sokkal több kárt csinálnak.

Teragigamega lélek 2013.07.17. 17:31:23

@BKV reszelő: Szerintem te vagy a seggfej, vagy inkább csak egy buta kisköcsög.
Ha nagyokra szavazol, akkor aljas emberekre szavazol, ez mindenkinek bebizonyosodhatott, aki nem percember, az országban él és élt az elmúlt 20 évben. Kicsikre meg nem mindig érdemes szavazni, mert ha nem jutnak be - és erre később ugyebár még kisebb lesz az esély - akkor a kicsikre leadott szavazatokat a nagyok egymást között elosztják.
Így lesz még kevesebb kedve elmenni szavazni azoknak, akik észrevették, hogy a nagyok között lényegtelen, melyik uralkodik, nekünk ugyanolyan rossz.

De te menjél nyugodtan és szavazz csak, ahogy akarsz, csak emiatt ne nevezd felelőtlennek a másikat, aki mondjuk nem lát értelmet a szavazásban.

Teragigamega lélek 2013.07.17. 17:38:05

@BKV reszelő:
"Ostoba fasz az a lányod, esetleg az apja."

Te kis köcsög. A jó kurva anyád, az.

NemzedékekMűhelye 2013.07.17. 20:33:21

Van alternatíva!

…csak persze nem ott kell keresni, ahol eddig!
Sajnos a legtöbb ember úgy gondolja a cikkben felsorolt pártok jelenthetnek alternatívát…
Vajon miért nem gondolja az senki (vagy csak kevesek), hogy a saját sorsa, a saját kezében is lehet, igaz nem mindig közvetlenül. Vajon van-e akadálya annak, hogy képviselőjelöltet is úgy keressünk, ahogy fodrászt, vagy fogorvost, vagy bármilyen szakembert, ha új településre költözünk. Egy képviselőnek (már csak titulusának elnevezéséből adódóan is) az adott lakóközösség képviselete a feladata. A jelenlegi pártok képviselői vajon ezt teszik (tisztelet a kivételnek…!). Keressük végre meg azt akiben azért bízunk, mert ismerjük, mert szeretjük, attól függetlenül, hogy milyen pártállás áll(t) a neve mögött! Egy olyan szervezet kell, amely nem pártkatonákkal dolgozik, hanem alulról építkezve szeretne segíteni, bízva a helyi közösségekben élő emberekben! Ez csak akkor lehetséges, az emberek is bíznak saját magukban! Abban, hogy ők tudják mi a jó nekik! Az esetleges szervezet csak „kovász” legyen! Szerintem van ilyen már bejegyzett antipárt: www.nemzedekekmuhelye.blog.com

BKV reszelő 2013.07.18. 03:28:23

@Teragigamega lélek: Nem tudtam, hogy anyád is...hát részvétem, fura család lehettek.

Teragigamega lélek 2013.07.18. 16:32:38

@BKV reszelő: Nem, kisköcsög, látom nehezen fogod föl, a TE kurva anyádról van szó. Így most már megvan? Vagy folytatnád? Levélben esetleg személyesen nyuszika? Van kedved, vagy csak megy a szájkarate tovább? Kis patkány...

Reactor 2021.09.02. 23:11:00

Én speciel azért nem szavazok senkire, mert nincs értelme - színjáték az egész. Eldöntheted, hogy melyik rablóbanda lopja ki a szemedet is. Választhatsz: így legyen szar neked, úgy legyen szar, vagy amúgy. Ennek mi az értelme? Inkább leadom érvénytelenként.

@Moin Moin: A politizálásnak 0 és zéró köze van a gazdaság működéséhez. Konkrétan pont a politika a gazdasági fejlődés kerékkötője.

@harmincas: Értem, tehát szavazzuk meg, hogy így legyen nekünk szar, úgy, esetleg amúgy. Okoooos!
Na, ezért tart Magyarország mái napig ott, ahol.

@wmiki: Te igazoltan is elmebeteg vagy, szóval az állásfoglalásod teljesen érthető. Szerencsére minden nappal egyre kevesebben lesztek.

@valaki senki: Ja, alapítson mindenki pártot, akinek nem tetszik valami...szuper ötlet...és dolgozni akkor ki fog? Vagy idáig már nem jutottál el?
Tipikus magyar megoldás: szarva közt a tőgyit...

@Hurrá Torpedó: Ha pedig szavazol és megválasztod a legkisebb rosszat, 4 év múlva belőlük lesz a legnagyobb rossz. Bocs, de ez se működik.

@hát, ez gáz: Akkor mi a te megoldásod, észvitéz? Megszavazod a legkisebb rosszat, aztán 4 évig anyázod őket? :D
Apafej, te lábon hordod ki az agyhalált.

@Muzsikok közt: Demokrácia? Itt? Jó nagyot alhattál...
süti beállítások módosítása