Rendszeresen felmerül a téma, hogy tulajdonképpen mi motiválja a dolgozókat, mivel lehet az elégedettségüket fenntartani és megszerezni? Ugyanis az elégedett dolgozó a lojális dolgozó, a lojális dolgozó pedig a hasznos dolgozó, a hasznos dolgozó pedig a profitabilis dolgozó. Vannak, akik a tekintélyelvűségben hisznek, míg mások a "friendly" faktort próbálják erőltetni! Nézzük pontokba szedve, mi motiválja a dolgozókat igazán...
#1 Kevesebb szabály
A túlságosan bürokratikus környezet képes lelóhasztani a legjobb munkacsoport lelkesedését is. Azt kell megérteni, hogy a minél magasabb szintű adminisztrációs elvárások, minél szigorúbb munkahelyi tiltások (lásd: nem lehet Facebookozni) megrekesztik az emberi elme lángolását, megosztják a figyelmet a tényleges munkafeladat és a szabályokra való odafigyelés között. Minél több a szabály, annál komolyabb kapacitást köt le annak a betartása.
#2 Legyenek részesei a folyamatoknak
Érdemes munkaadói szempontból elkerülni a mesterségesen generált munkahelyi feszültségeket (érdekfeszültség, bérfeszültség...stb). Innovációs és termelékenységi szempontból kifejezetten káros lehet, ha a munkavállalók nem érdekeltek saját ötleteik megosztásában. Ki érezné jól magát, ha lenne egy jó ötlete, amiért még csak egy pacsit sem kap, ellenben a kisfőnök lenyúlja és bezsebeli a prémiumot év végén? Például a Tetra Paknál ezt fantasztikusan oldották meg, ugyanis a munkavállalóknak van lehetőségük folyamatosan jelezni ötleteiket, és amik végül megvalósulnak, azokért cserébe prémiumot kapnak! Tegyünk érdekelté mindenkit a fejlődésben!
#3 El kell felejteni a brainstormingot
Főleg az irodai életben egyre inkább bevett szokás a csoportos szektagyűlés, amit igazából mindenki a háta közepére kíván. A probléma abból adódik, hogy ezeken a közös ötleteléseken nem a tudáselvűség, hanem az ego érvényesül. Aki a hangosabb, aki az erőszakosabb a csoportban, az fog beszélni, míg a kevésbé impulzív kreatív elmék ötletei felett elsikkad a csoport, mivel senki nem hallja meg. Ráadásul gyakran ökörködésbe fulladnak ezek a brainstormingok, hiszen az emberi elmét nem lehet parancsszóra kreativitásra és alkotásra programozni. A brainstorming maradjon meg a csoport összekövácsolásának egyik eszközének és ne várjunk tőle többet.
#4 Egyszerűsíteni a folyamatokat
Az emberek nem szeretik a macerás dolgokat. Nem szeretnek belebonyolódni a megvalósításba és kifejezetten rühellik, ha a túlbonyolított munkahelyi csatornák számtalan hibázási lehetőségre adnak okot. Lehetőség szerint minél egyértelműbb, minél egyszerűbb csatornákat, folyamatokat és kijelölt szerepköröket kell meghatározni, ami mindenki számára egyértelmű. Az egyszerű munkahelyi folyamatok elképesztő módon növelik a termelékenységet, hiszen releváns munkaerő-energia szabadul fel ezáltal.
#5 Legyen sikerélmény
Azt gondolom, hogy a pénz sokszor másodlagos és háttérbe szorulhat a sikerélménnyel szemben. A pénz alapvetően a megélhetésünk eszköze, viszont a sikerélmény a lelkünket frissíti fel és mutatja meg munkánk minőségét. A munkavállalók vágynak arra, hogy akár a mikro folyamatokban is elismerjék őket, kapjanak napi szintű visszacsatolást és pozitív töltetet. Mindig találni kell rá módot, hogy sikerélményben részesüljenek a jó dolgozók.
#6 Rendszerszintű visszacsatolás
Minden munkahely akarva-akaratlanul rendszerben működik. Ez lehet tudatos vagy ad hoc-szerű. A munkavállalók számára rendkívül fontos lenne a rendszerszintű visszacsatolás, ami nem kizárólag a kisfőnök buksisimijét jelenti, hanem szervezetszintű, előre tervezhető és definiálható kiemelést vagy kritikát. Minél egyértelműbb a visszajelzés, annál pontosabban látja saját helyzetét a munkavállaló, ami által képes lehet a további fejlődésre.
►►►►
Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.
Ez a cikk 2017. augusztus.31. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.