Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hatalmas CSOK bukta- egy igaz történet

2017. május 16. - Szarvas Norbert

csok_1.jpg

Olvasónk küldte ezt a levelet:

Egy történetet szeretnék nektek elmesélni nagyon röviden! Hogyan lett az álomból rémálom? Miért nem lakunk még mindig álmaink otthonában? Miért kell a gyerekeknek magyarázkodnunk a mai napig? És mit tanultam meg ebből?

A történetünk még 2015 nyarán kezdődött. Ekkor döntöttünk úgy a párommal, hogy eljött az ideje álmaink otthonának megvalósítására. Itt az idő, hogy az albérletünket lecseréljük egy saját házra. Úgy éreztük, hogy az évek alatt összegyűjtött kis megtakarításainkkal és egy kis banki hitellel már túl nagy bajunk nem lehet. 

Tévedtünk!

Bevallom, hogy két kisgyerek mellett nem egyszerű az élet. Biztosan te is ismered ezt az állapotot, amikor fontos családi pénzügyeket először este 11-kor tudsz elkezdeni, mert a kicsik már alszanak. Tudom, hogy ez elmúlik, de jelenleg még luxus a pihenés. Hónapokig terveztük, kerestük a megfelelő telket, és közben folyamatosan beszéltünk vállalkozókkal is. 

Hihetetlenül nehéz manapság egy becsületes építési vállalkozót találni, aki ráadásul olyan árban dolgozik, amit szerény pénztárcánk is képes megfizetni. A telkek árai is egekbe szöktek. Nagyjából 2015 októberében léptük meg az első lépcsőfokot, amikor sikerült befejezni a tervezgetést és megvásárolni a telket. A telek elvitte az összekuporgatott pénzünk felét, de nem bántuk, hiszen a cél: álmaink otthona, gyerekeink alma matere!

Szükségünk volt még banki hitelre és úgy döntöttünk, hogy a CSOK támogatást is igénybe vesszük. Mivel még szeretnénk egy gyermeket, ezért a kettő kicsi mellé beígértünk még egy kis adókedvezményt. Megtörtént az értékbecslés, aztán hetekig ült az ügyön a bank. Mindig eszükbe jutott valami aprócska papír, amit még be kéne hozni. Gyakorlatilag ez a folyamat egészen a decemberi leállásig elhúzódott. 

Ekkor megkaptuk az engedélyt a hitelre és a CSOK-ra! Úgy volt, hogy az év utolsó napján délelött leszerződünk. Már a gyerekeket is elpasszoltuk a nagyszülőknek, hogy ne kelljen a bankban szenvedniük, amíg a közjegyző magyaráz, mi meg kérdezgetünk. Utolsó percben a bank lemondta a találkozót arra hivatkozva, hogy megváltozott a CSOK törvény és következő évtől már 10M forintot és 10M forint kedvezményes hitelt kaphatunk!

Hát ez hihetetlen szerencse!!!!(?) Végre jóra fordul minden és az Állam emberszámba vesz minket. Nagyobb házat építsünk? Vagy vegyünk fel kevesebb hitelt? Zakatoltak a gondolatok a fejünkben. Bevallom, hogy ekkor még boldogok voltunk!

Azt hittük, hogy a folyamat maximum két héttel csúszik meg…

Aztán eltelt három hét… négy hét… már február eleje volt és még a bank mindig nem tudott semmit mondani! Közben az építési vállalkozó felmondta a szerződésünket arra hivatkozva, hogy az egyik záradékban volt egy fix váarkozási idő, ami letelt, ő pedig a többi projekttel foglalkozik.

Hatalmas pánikban voltunk, új vállalkozót kellett találni. Sajnos a CSOK 10M miatt az árak brutálisan megemelkedtek. Mégsem fogunk spórolni semmit az önerőnkből? Ráadásul a bank is újra bekért minden papírt. Ilyenkor szabadságot kell kivennie a páromnak, irány ügyet intézni a manókkal és hajrá…

Február végére aláírtuk végre a szerződést… Elkezdtük az építkezést az önerőnkből. Április közepén jutottunk el odáig, hogy akkor kellene a CSOK és a hitel. A bank viszont az élő szerződés ellenére megtagadta ezt tőlünk! Arra hivatkoztak, hogy “kiderült” a minisztrériumi tájékoztatásból, hogy osztatlan közös tulajdonra (mert a telekrészünk ilyenen volt/van) mégsem kapható az ingatlan.

Hatalmas pánik! Mit tegyük-mit tegyünk?

Az egyik CSOK-kal foglalkozó blogon az indexen olvastuk, hogy a megoldás a társasházzá alakulás lehet. Hihetetlen de ez megint több, mint 150 ezer forintunkba került (ügyvédi díj..stb), ráadásul a többi tulajdonossal is le kellett boxolni. Az egyik tulajdonos Németországban él és nagyon nehéz volt a kommunikáció. Az ügyünk emiatt egészen szeptemberig húzódott el, amikor végre beadhattuk a papírokat (megint).

Mire újraindítottunk a folyamatot, addigra kiderült, hogy “bocsi”, de mégis elfogadható az osztatlan közös tulajdon!!!!!! Itt bevallom, hogy sírva fakadtam mindenki elött a bankban. Kijött rajtam az elmúlt hónapok során felgyülemlett stressz. Nem bírtam magam visszafogni. 

Már rég az otthonunkban kellene laknunk, ehhez képest áll az egész! 

Mostmár tényleg kezdődjön el valami!

A bank elkezdett folyósítani. A probléma az volt, hogy túl keveset folyósítottak és így már a második szakaszban megakadtunk. Hiányzott még 2-3 millió forint, amit a CSOK-ból és hitelből szerettünk volna fizetni, de a bank addig nem utalt, amíg ezt az összeget be nem építjük. 

Esküszöm, hogy ezek nem normálisak!

Nekünk már nincsen plusz 2-3 millió forintunk, mert közben laknunk kellett valahol és a plusz költségeket is fedezni kellett!!! szerencsére a szüleim tudtak kölcsönadni abban a reményben, hogy majd visszakapják…

Hát én nem tudom…

Itt van november  (2016- a szerk.) közepe, és még mindig nincsen kész a ház. A vállalkozó sem mindig építi, mert állítólag sok az építkezése, az idő sem mindig alkalmas erre. Ráadásul az akadozó folyósítások miatt teljesen megértem a vállalkozót, hogy azokkal foglalkozik inkább, akik kp fizetnek…

Utólag látom, hogy nem szereztünk be minden információt és láttuk át a teljes folyamatot. Ha valaki elmondta volna a buktatókat, akkor lehet, hogy bele sem vágunk vagy jobban megerősödve anyagilag később kezdünk bele…

Nagy szívfájdalmamra a napokban futottam bele a CSOK könyvbe , ahol olyan segítséget nyújtanak nevetséges áron, hogy még mindig a sírógörcs kerülget. Bárcsak találkoztam volna velük tavaly. 

Azt tudom neked javasolni, hogy jól gondolj át minden lépést, és készülj fel előre, mert úgy járhatsz, ahogyan mi…

Másfél évvel az első lépés után a manókkal az albiban fogunk karácsonyozni, miközben állítólag van már egy házunk…

A blog véleménye, hogy nagyon körültekintően kell hozzálátnunk a CSOK ügyintézéshez, máskülönben komoly meglepetések érhetnek! Nem elé lelkileg felkészülni, bizony keresni kell azokat az információs lehetőségeket, amik függetlenek a bankoktól (hogy több helyről bizonyosodjunk meg valaminek az állításáról).

 

 ►►►►

Nyugdíjbiztosításról szeretnél többet tudni? Klikk

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. május 14. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr6912509573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guy2 2017.05.17. 08:26:56

Körültekintés, körültekintés, körültekintés a tanulság.

Netuddki. 2017.05.17. 08:41:31

A bankokban is emberek dolgoznak. Ostoba, nemtörődöm, köcsög emberek.
Normálisabb országokban hasonló esetekben szénné lehetne perelni a bankot, aztán az elnyert pénzből 2 házat felhúzni tehermentesen.
Addig amíg ilyen köcsög kormányunk van, amelyik a bankok érdekeit képviseli a zembereké helyett, ne is várjatok mást. Jövőre el kell menni szavazni, olyanra akik változást akarnak és egy normális országot építeni! A fideszes "nincs választás" agitpropnak meg ne dőljetek be, mindig van választásod. Legalább 4 évente emeld fel a valagad, és húzzál el szavazni!

Trisi · www.alphawing.hu 2017.05.17. 08:47:52

A történet nem a CSOK hibáját hozza, hanem a bank teszetoszaságát és az abból adódó csúszást. Mi köze van a CSOK-nak ahhoz hogy a bank kér még papírokat és nem "tud" dönteni, hogy odaadja-e a pénzt? Semmi!

Van egy tippem ez a bank az Erste bank volt. Az szokott ilyen vicces dolgokat csinálni. Nekem annó a KDB banknál 3 hét volt az egész ügymenet, a Budapest Bank is 1 hónap alatt lezongorázta.

marika777 2017.05.17. 08:52:09

@Tibi !: nem a bankok hozzák a törvényeket, de nem baj

Frank August 2017.05.17. 08:54:14

A következő csok igénylőknek szükségük van a az elsőnek sorba állok negatív tapasztalataira,hogy tanulhassanak belőle.A kitaposott ösvényen könnyebb az előre haladás.Az ingyen pénz hallatára én legyintettem egyet,majd térjünk vissza rá 1-2 év múlva ,és tanuljunk más kárából(vannak bőven) addig is.Köszönöm.

2017.05.17. 09:00:31

Azért én itt a posztolónál is érzek némi hibát. Például minek kezdett bele az építkezésbe, mikor nem volt meg még a teljes pénz? Egyáltalán, miért kell erősen túlnyújtózni a lehetőségeken, miért nem vett inkább kész lakást/házat, amit nem kell egy évig építeni? Építkezni szerintem az kezdjen, akinek a számláján van a tervezett költségvetés, és azon felül legalább 25% a várható megemelkedett költségek miatt. Nagyon láma dolog így nekifutni egy építésnek, sokkal több értelme lett volna egy, a papírozás után azonnal birtokba vehető újépítésű vagy használt lakásnak, háznak, aztán később lehetett volna vátani nagyobbra, jobbra, ha bővül a család, és a gyerekek már nagyok, úgy 10 év múlva. De ugye mindig azonnal kell az álomkecó, hát ez lett belőle.

2017.05.17. 09:02:36

@Trisi: fél éve lakáshiteleztünk, a közvetítőnk óva intett az Erste-től, mondta, hogy 1-3(!) a szokásos ügymenet. A K&H-nál dec 18-án adtuk be a papírokat, jan 10-én telefonált a közvetítő, hogy most hívták, megvan a dolog, egy hét és utalnak, úgy is volt.

metal · http://electric.blog.hu 2017.05.17. 09:05:54

Ebben az egész "rémtörténetben" a "CSOK" hibája csak az, hogy szarakodtak az osztatlan közös tulajdonnal az elején. Minden mást a banknak, meg magának köszönhet a posztoló.

ember100 2017.05.17. 09:06:22

@Tibi !:
Helló !

A büdös , gyökér multi bankra gondolsz aki kiviszi a pénzt az országból.
OTP BANK :)
Abban igazad van hogy mindig van választás .
Zavarjuk el a vezírt és bandáját !
Ennél még az Ördög maga is jobb lenne :)

wkker 2017.05.17. 09:31:10

A történet lehet teljesen igaz, hasonlókat mi is tapasztaltunk. Az kabaré, mikor a bank embere, aki felméri az állapotot, nem ért egyet a kivitelezővel, hogy hol is tart az építkezés. A kivitelező kéri a következő adag pénzt, a bank meg nem fizet, mert szerinte még nem tartanak ott. Így a kivitelező nem épít, a bank meg nem fizet, a szerencsétlen vevő meg könyöröghet mindkét félnek. És ha a vevőnek van is pénze, az sem feltétlen egyszerű, hogy engedje a bank kifizetni...

Összességében nem a bankok a hibásak, ezt sokan nagyon rosszul tudják. Ezt a pénzt ugye a bankok adják, de a bankoknak meg az állam. Na most ismerjük az államot, vagyis örüljön, aki nem ismeri!!! A bürokrácia és a pofátlanság legarcpirítóbb fellegvára! És mindez mellé még hirtelen, menetközben változtatgatják az amúgyis kétértelmű törvényeket... Nyilván a bankok felé sem jobb az állam, vagyis a bank próbál mindent betartatni és ha nem is szabotálni, de nehezíteni ezt az egészet sok esetben. Ha bármibe beleköt az állam, akkor állambácsi bemutat és bukta a pénzt a bank, amit nyilván el akarnak kerülni.
Félreértés elkerülése miatt mondom, hogy a bank nem kedves, nem jó, de a CSOK körüli szenvedés nem miattuk van. Szerintem nagyjából szerencse kategória, hogy éppen mely CSOK-ot igénybevevőt szivatják meg és melyiket nem.

Alapvetően a CSOK a nagyon gazdag emberknek való, akiknek tök jó az ajándék tízmilló, de nem okoz gondot kifizetni ezt a pénzt zsebből sem.
Illetve vidékieknek is kedvezhet, ahol nem kell ultragazdagnak lenni ugyanehhez a dologhoz.

Kivlov 2017.05.17. 09:31:56

Tanulság: akinek nincs elég önereje, ne akarjon építkezni...

Andy73 2017.05.17. 09:37:07

A posztert sajnálom, de ahogy más is megjegyezte, elég vakmerőség albérletből építkezni. Előbb legyen biztos fedél a család feje fölött, aztán esetleg jöhet az építkezés, ha megvan rá a pénz. De még akkor is elég kockázatos, idő- és idegölő, ha valaki saját maga építkezik, erre nagyon sok házasság ráment már.
Mi felmérve a határainkat, nem vágtunk bele egy építkezésbe, kezdve a telekvásárlás nyűgjétől. Szerkezetkészen vettük a házat egy vállalkozótól, és a mi igényeink szerint fejeztük be néhány hónap alatt.
Addig a saját lakásunkban laktunk két gyerekkel. A harmadik már a házban született meg.
Ja, és a CSOK-ról mi is lemaradtunk, mert azután hozták meg a törvényt, hogy megvettük a házat, így ránk már nem vonatkozik.
Ennek ellenére, drukkolok azoknak, akik maguk is belevágnak, és akiket ez ösztönöz a nagy családra. A szomszédunk is felvette a 10+10 millát, részben abból építették fel a házukat, amelybe a nyáron fognak beköltözni. Gyerekük még nincs, ők meg azon izgulhatnak, hogy összejöjjön majd a három.

Philadel fia 2017.05.17. 09:39:17

@fireman4: Úgy érzem a szavaidból, mintha sajnálnád az adódat a CSOK-osoktól. Szerintem ez jó újraelosztás, először is azért, mert nem hülyeségekre költik el, másrészt meg azért, mert ha a lakáshoz/házhoz jutás miatt több gyerek születik, akkor legalább lesz, aki megtermelje a nyugdíjadat. Vissza fogod kapni az adódat, ne aggódj...

looking4 2017.05.17. 09:42:16

Nem volt elég önerőtök! Mit hittetek? Csak ti kapjátok meg a 10+10M támogatást? Hát nem... más is és más is építeni akar ami elszívja a munkaerőt és minő meglepő: a vállalkozó annak épít ahol ott a KP és nem annak aki nyüglődik hogy majd lesz pénz, egyszer.

Sokat akartatok markolni (10+10M) de a vége a keveset fogtatok lett!
Bízom benne azért elkészül a házatok és rendben beköltöztök!

Nekem is van ismerősöm aki ROSSZABBUL járt mint ti, de ők egy gyerekkel azaz még CSOK-ot is alig kapnak. Eladták a lakásuk 2015 közepén amikor emelkedtek az árak, elmentek albérletbe. Elkezdték nézni a telkeket amikor év végén bejött a CSOK. Telekárak kilőttek csakúgy mint a kivitelezési díjak! A pénzük meg fogy az albérletben.... nem mernek nekiállni az építkezésnek nehogy felénél el kelljen adni mert elfogyott a pénzük!

Regelek 2017.05.17. 09:48:56

Egyetértek, ahogy látom csupasz fenékkel akart a posztoló építkezni... Miért nem értik meg az emberek, hogy addig nyújtózkodjanak, míg a takaró ér? Van aki megengedheti magának az építkezést, van aki nem. Ha meg nem tudják majd fizetni, kirakja őket a bank, akkor megint mindenki más lesz hibás, csak ők nem?

wkker 2017.05.17. 09:56:22

@shitgun: " Nagyon láma dolog így nekifutni egy építésnek, sokkal több értelme lett volna egy, a papírozás után azonnal birtokba vehető újépítésű vagy használt lakásnak, háznak, aztán később lehetett volna vátani nagyobbra, jobbra, ha bővül a család, és a gyerekek már nagyok, úgy 10 év múlva. De ugye mindig azonnal kell az álomkecó, hát ez lett belőle."

Azért ez a kinyilatkoztatás is elég nevetséges és látszik mennyire nem érted a helyzetet, vagy a korodból, vagy a helyzetetből adódóan.
Meddig él az ember? Mondjuk 70 év. Mennyi ebből az aktív felnőttkor? Fele kb. Teljesen normális az, hogy az ember 30-40 körül jut el oda, hogy van valamennyi pénze és gyerekei is. Te most lényegében egy 40 éves kisgyerekestől azt várod el, hogy 50 évesen vegye meg álmai házát?? Ez nonszensz. Ráadásul a nagyobb gyerekeknek se biztos, hogy olyan sokat jelent a kert(épp más köti le őket..), főleg, ha előtte nem kertesházuk volt. Úgyhogy igenis inkább kisgyerekekkel jó kertesházba költözni.

A használt házak nem olcsóak, nagyon nem és ráadásul eléggé lutri is még statikussal is. A CSOK miatt megdrágultak, így a 10 millió CSOK belengetése mellett egy használt, felújítandó, korszerűtlen háznál nem is sokkal drágább az új, főleg, ha mázlisan sikerült olcsóbb telket venni még az őrület elején.
És azt is nagyon elegánsan leírod, hogy később lehetett volna váltani. Mintha az olyan egyértelmű lenne és csak így megy a váltás...És, hogy anyagilag azzal biztosan jobban járnak...

Azért nem a vevő a hibás, ha úgy számolt a CSOK-kal, ahogy meg volt hirdetve. Tény, hogy nem lehet és csak a szupergazdagoknak nem rizikós, de ezt előre ki tudta? Ez nem egy rizikós hitel volt, hanem egy lehetőség, hogy kapsz 10 milliót az építkezésre, ahol ütemről ütemre fizetnek.

Philadel fia 2017.05.17. 09:56:45

@wkker: Egyetértek veled, majdnem mindenben. A jogszabály átgondolatlansága, a szabályok kidolgozatlansága miatt alapvető problémák vannak más dolgok bevezetésében, de "lenyugtat", hogy bizonyára ez a törvényjavaslat is egyéni képviselői indítványként lett beadva. Tehát törvényszerű, hogy szarul van bevezetve. Szakmabelit vagy olyat, akinek végre is kell hajtani a szabályokat, nyilván ebbe sem vontak be. Közgazdászt sem, mert akkor talán valaki mondta volna, hogy ha hirtelen ekkora keresletet zúdítanak egy zárt piacra, akkor az meg fogja emelni az ingatlanárakat is, meg az építkezési költségeket is, beleértve a vállalkozók árait is. És a hasznát vagy azok fölözik le, akiknek amúgy is van pénzük lakásra vagy építkezni, meg az ingatlantulajdonosok és az építési vállalkozók járnak jól. De végső soron ők is magyar emberek, hát miért ne járnának jól a kedvezményezett családok kárára?

Lady Ann 2017.05.17. 10:02:50

Sztem az a legnagyobb baj, hogy amikor meghirdették a CSOKot, már azt kerestem, hogy vajon hol a buktató és lőn, van benne bőven. Feltételezem, hogy nem vagyok egyedül, aki azonnal rosszat sejt, ha
a kormány adni akar valamit.
Nem csodálkozok, hogy ilyen jogbizonytalanságban aki tud, elhúzza a belét innen.

martineden 2017.05.17. 10:03:02

@Philadel fia: Igen, jo a CSOK a vallalkozoknak.Ha megnezed az arakat, a CSOK elott es utan, rajossz, hogy az ingyen penz hozzajuk kerul.

Tátrai Mamás 2017.05.17. 10:09:24

A CSOK a gazdagoknak jó. Eleve ők tudnak felelősen fölnevelni három gyereket. A többi "CSOK-gyerek" lesz, direkt a lé miatt. Ettől még föl kell nevelni. Közben hitelt fizetni. És persze ettől még szeretik majd szülei a gyereket (reméljük), de a ez az állami "segítség" hazug és álságos. Ráadásul aki nem tudja igénybe venni, az emiatt megemelkedett vállalkozói díjak azt is sújtják. Vicc, mint minden, amit az állam ad. Csak úgy, látszólag "ingyen".

Andy73 2017.05.17. 10:10:05

@Philadel fia: A vállalkozó, akitől a CSOK bevezetése előtt vettük a házat, a CSOK után éppen 10 millával drágábban árulta a hasonló házakat, szerkezetkészen. Tehát kulcsrakészen még nagyobb lesz a különbség. Ennek ellenére a törvény bevezetése óta fellendült az építőipar és állítólag több gyerek is született tavaly. Így a törvény végső soron elérte a célját. A gazdaság meglódúdult, a GDP 4,1 %-kal nőtt, és állítőlag a demográfiai mutatók is kezdenek javulni - vagy legalább kevésbé romlanak, mint korábban. Még mindig többen halnak meg, mint ahányan születnek, de ha egy kicsivel többen születnek, már az is valami.
A CSOK egy lehetőség, amivel van aki élni tud, van aki nem. Ahogy írtam, a szomszédunk részben ebből építette a házát, pedig még nincs is gyerekekük. Nekünk meg már van három, de mi már azelőtt vettük a házat, hogy kijött volna a törvény, minket nem ez motivált a nagy családra.

Stili 2017.05.17. 10:12:20

Inkább az a gond, hogy nem mindenki képes felmérni a lehetőségeit és összekeveri az álmokkal. Amúgy meg a CSOK inkább az építési vállalkozóknak éri meg:
kiszamolo.hu/a-csok-eredmenye-a-piacon/

sas70 2017.05.17. 10:18:39

A CSOK a tipikus példája az ötletszerű kormányzásnak és törvénykezésnek. Gyorsan csináljunk valamit, fogadjunk el egy törvényt, aztán majd reszelgetjük, módosítjuk. A CSOK-ot már módosították vagy 10-szer.

2017.05.17. 10:21:58

@wkker: az ember az álmai házát akkor veheti meg, ha van rá pénze, ez nem a kortól függ. A posztolónak nem volt rá pénze, bele is sült. Az álomház birtoklása nem alkotmányos alapjog (sajnos), így aki túlnyújtózik a lehetőségein, és befalcol, az sajnos csak magára vethet. 38 vagyok, három hónapja vettük meg párommal az első házunkat, nem kacsalábas palota, nem újépítésű, de szép, igényes, már most jól néz ki kívül-belül, de pár év alatt fullos álomház lesz belőle. Beleugorhattunk volna egy Csok-os buliba, beígérve egy szakajtó gyereket, bevállalva egy 8-12 hónapig tartó idegölő és párkapcsolatgyilkos építkezést, amire közel sincs meg a fedezetünk, de nem ezt tettük, olyat vettünk, amire volt pénz. Na akkor ki csinálta rosszul?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 10:23:44

@Tibi !:

Húzz el szavazni, mert ha a kisemberek nem mennek el szavazni, a te gazdáid kerülnek hatalomra, majd ismét szétbasszák az országot.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 10:26:32

@Regelek:

A saját lakás nem luxus, hanem szükséglet. Abszurd a kisembert hibáztatni, mert természetes lakásigényét akart kielégíteni. Jobban meg kell szorítani bankok szarvát, ennyi az egész.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 10:28:11

@Tátrai Mamás:

Minden pénze az államnak az emberektől van, ez tény.

De ugyanez igaz a nagytőkére, köztük a bankokra is: az ő összes oénzük is az emberektől van.

Azaz ne alkalmazzunk kettős mércét.

mikerbiker 2017.05.17. 10:42:22

Szidjátok a Csóringert,a Kormányt, a Bankot....
Pedig kellene hogy legyen ebben az országban olyan vállalkozó, aki eléggé becsületes ahhoz hogy ne csak lehúzza rólad az utolsó bőrt is,és ha az is elfogyott akkor otthagyjon a szarban, hanem elejétől végéig(értsd: a bankhitel elindításától a beköltözésig)igenis legyen ott, és intézzen mindent.
Nekem, az ügyfélnek(akinek elvileg mindig igaza van), ne kelljen már bankba rohangálni 3gyerekkel a nyakamban, vagy éjszakánként őrizni az építőanyagomat,mert a vállalkozó erre amúgy felszámolna napi 20rugót....
Mindenkinek vannak álmai.
Aki nekiáll és elkezdi ezt megvalósítani az tiszteletet érdemel és nem fikázást.

Egysimaegyfordított 2017.05.17. 10:46:11

Leírom , mi a gond a CSOK- kal, ami miatt mi meggondoltuk az egészet. Hogy nem előre adjàk. Építkezésnél erre duplàn kell figyelni. És , ahogy olvasom, önerő nem volt...gondolom azt hitték, hogy azt lehet a csok-kal. Hàt, nem.

Doryyka 2017.05.17. 10:50:05

Sajnálom a posztert, igazi magyar történet (szoktam mondani, majd akkor költözöm haza, ha nem kell a tíz évvel ezelőtti széklettenyésztésem eredménye is az ügyintézésekhez. Mondjuk CSOK-ot kész kéglire is adtak volna...

Andy73 2017.05.17. 10:50:05

@shitgun: Három gyereket nem neveznék szakajtónak. Két gyerek sajnos még nem pótolja a népességfogyást, statisztikailag ehhez 2,1-2,2-re van szükség. Családonként 1-2 gyerek csak az egyre gyorsuló népességfogyásra elég.
Nekünk három gyerekünk van, de a CSOK-ot nem vettük fel, nem azért vállaltuk, hanem mert vágytunk rá. De ha valaki nem vágyik rá, akkor tényleg nem kell erőltetni, pláne nem csak a pénzért, mert fel is kell nevelni őket.

mikerbiker 2017.05.17. 10:50:51

@Egysimaegyfordított:
Semmit nem ad előre a Bank.
A hiteled első részletét akkor kapod meg ha a házad bizonyos "készültségi fok"-ig már készen van.
És minden további részlet további "készültségi fok" szinthez van kötve.
Legalábbis pár éve még így volt....

Philadel fia 2017.05.17. 11:01:51

@Andy73: "állítólag" :) Ezen mosolyognom kell, erre alapozni valamilyen állítást. Nézd meg az élveszületések számát a statisztikákban, Mo-n, 2014: 91510; 2015: 91690; 2016: 93.100, ez utóbbi kékkel van a KSH honlapján, lehet, hogy még csak becsült szám. Ja, és vedd azt is figyelembe, hogy a 2016. évi gyerekek nagy részét 2015-ben kellett nemzeni, amikor még nem a CSOK alapján döntöttek és azt is, hogy minden 6. gyerek külföldön született.
A törvény elérte a célját, írod, de mi volt a célja? A gazdaság nem ettől lőtt ki, vagy ha ettől lőtt volna, akkor is egy elég szűk kör ennek a növekedésnek a haszonélvezője. Mint itt többen megállapították, a CSOK-osok mellett a telekeladók, használt ingatlanokat eladók, az építési vállalkozók.
Ha meg a népességnövelés volt a célja, azt meg te minősíted magad úgy: "már az is valami". Ennyi történt, pedig történhetett volna az egész sokkal értelmesebben.
Egyébként én is felneveltem három gyereket, és amikor építkeztünk 25 éve, akkor igénybe is vettem 2,7 millió forint támogatást, ami az akkori építési költségnek - egy 150 m2-es házzal számolva - 18-20 %-a volt. Nagyon jól jött.. :)

Andy73 2017.05.17. 11:37:55

@Philadel fia: Nincs vita, ezek szerint tényleg többen születtek, nem csak állítólag. Tudod, ha egy cikket kommentelek, akkor nem állok neki KSH-t böngészni. A cikk is csak egy a sok közül az index véleményrovatában, a kommentek meg pláne, ne keverd össze a tudományos értekezésekkel.
A születések számának növekedése egyébként sok mindennel magyarázható, a CSOK csak az egyik családbarát intézkedés, a családi adókedvezményt már évekkel korábban bevezették, meg a reálbérek is nőttek az utóbbi években.
De ahogy mondtam, a gyermekvállalás szerintem nem elsősorban anyagi kérdés. Régen rossz, ha valaki csak a pénzért vállal gyereket. A szegényebbek éppenséggel több gyereket szülnek Magyarországon is és az egész világon, ezért is tartanak Európa felé.
Ha a kormány intézkedései nem segélyként funkcionálnak, hanem inkább a középosztályt ösztönzik arra, hogy ők is több gyereket vállaljanak, az is üdvözlendő, mert a gyerekeket fel is kell nevelni. Az meg nem valószínű, hogy az igazán gazdagokat az ilyen intézkedések befolyásolnák akár az építkezésben, akár a gyermekvállalásban, tehát ez nem róluk szól.

vplp 2017.05.17. 11:51:59

Igen, CSOKkal építkezni pont úgy kell csinálni, ahogy a cikkíró tette. A probléma mindössze az volt, hogy a törvényalkotó kapkodva, nem értelmezhető részletszabályokkal vezette be a CSOK-ot, és ezt csak utólag tisztázták, a beérkező konkrét ügyek láttán.

Philadel fia 2017.05.17. 12:10:00

@Andy73: Nincs nagy vitánk, csak van ellentmondás abban, amit írsz. A gyerekvállalás elsősorban nem anyagi kérdés, ezt írod - egyébként ezzel egyetértek - de mégis anyagi természetű intézkedéseket hozol fel arra, hogy mitől is történt ez a növekedés. CSOK, családi adókedvezmény, reálbérnövekedés, mind sorolod.
2008-ban 99.149 élveszületés volt Magyarországon, és hasonló számok voltak 2007-ben és 2009-ben is. Ha így nézzük hosszabb távon - ami még mindig elég rövid - akkor egy nagy csökkenés van, ahonnan sehogy vagy alig sikerül feljebb kapaszkodni. Szóval, miért is kell megdicsérni ezt a kormányt? Azért, mert "ez is valami"? Hát nem túl sok, és az is elég rosszul bevezetve.
Hogy ösztönözni próbálják a több gyereket, az természetesen jó - bár anyagi intézkedésekkel, mivel elsősorban nem anyagi kérdés, az eredmény minimum kétséges - de hogy nem a középosztály oldja meg nálunk sem a népesedési kérdést, az tapasztalati tény.
Egyébként, természetesen nem kell adatokat böngészned, de nem szerencsés olyannal érvelni vagy olyan állításokat tenni, amiről csak "állítólagos" az információd.

roxxtar 2017.05.17. 12:27:54

A kockáztatásod értékelendő. Nem jött be. Vond le a tanulságot, bár ha te a CSOK-ban látod a hibát, akkor fogsz még pofára esni. az életben.

Regelek 2017.05.17. 12:46:03

@MaxVal BircaMan HJCD: Egy új építésű lakást nem tartok természetes lakásigénynek. Akinek a pénze felét elviszi a telek, az szerintem ne építkezzen.

Hivatásos beszólóművész (törölt) 2017.05.17. 12:57:48

17-re lapot húztál, bejött egy 3-as, de még utána is lapot kértél...

Ha nincs pénzed ne építkezz... Ha van pénzed, de csak hitellel, akkor vegyél kész házat. Ha van pénzed 1,5 házra, akkor kezdj építkezni.

Olyanok laknak 10 éve vakolatlan, "a második szintet még be kell fejezni" házban mint ti. Aki előre kiszámolja, hogy kell 15 guriga, van belőle 7... na ehhez már csak egy kis hitel és meg is van.

Hát nem!

5perc 2017.05.17. 13:03:44

Nagyot mondás, szervezetlenség, hasznavehetetlenség. És ez még csak a nem szándéskos lopás rész.
Akkor bízz orbán viktorban, mikor lólegela.

Etniez 2017.05.17. 13:12:31

Én nem ismerek olyan embert, aki megkapta a 10+10-et és rá is szorult.
Ellenben ismerek sok olyat, aki megpróbálta.
Az az igazság, hogy a 10+10 azoknak jut, akiknek nem kéne.
Akinek nincs, azoknak nem.
Nagyon igazságos szerintem, hogy a gazdagokat támogatjuk lakásvásárlási igényük kielégítésébe, javaslom, hogy vegyünk el többet a szegényektől.

igazi hős 2017.05.17. 13:21:13

@Trisi: Ez pont nem a bank "teszetoszasága", hanem a szabályozást pontosítgatták többször is: mi számít bővítésnek, tetőtér beépítésre adnak/nem adnak. Egyik bank sem akar úgy járni, hogy ő elfogadja a CSOK-ot, de aztán az állam visszadobja, ezért mindenütt hónapokig álltak a nem triviális CSOK-os ügyek. Persze, ha odamentél, hogy megvan a 3 gyerek és egy újépítésű lakást vagy házat akarsz venni, akkor gyorsan ment a dolog, de a többség ezt nem engedheti meg magának.

igazi hős 2017.05.17. 13:26:25

@Philadel fia: Köszönjük az agitprop osztály hozzászólását.

2017.05.17. 13:51:47

@Hivatásos beszólóművész: tökéletes leírás, erről van szó.

Trisi · www.alphawing.hu 2017.05.17. 13:53:06

@igazi hős: Saját szememmel láttam hogy egy meglévő hitelen lévő egyik adóstárs szeretett volna kiszállni, ez Erste oldalán 8 hónapja folyik, a negyedik telekkönyvi papírt számlázzák ki az ügyfélnek és talán most meg is történik ez a gigászi módosítás. Mindezt úgy hogy négyszer kértek be munkáltatóit, mert lejárt a 30 nap mire odakerült az ügyintézőhöz.
Saját lakáshitelemmel ugyanez volt, Erste, új lakás, egy fő fiztenék, felvennék...hónapokig húzták. Végül felomodtam az igényt és átmentem egy másik bankhoz, ahol fényévekkel gyorsabban megoldották ugyanazt az igényt.

wkker 2017.05.17. 14:10:08

@shitgun: Én egyetértek azzal, amit mondasz, de itt nem erről van szó.
Itt nem egy minimálbért kereső emberről van szó, aki majomként svájci hitelt vett fel az új kocsijára(mert neki csak az a jó) a panel elé..mert olyan jó az a svájci hitel.

Én ha jól értem a storyt nem azzal volt a gond, hogy olyat vettek, amire úgy egyáltalán nincs pénzük.
" Az álomház birtoklása nem alkotmányos alapjog (sajnos), így aki túlnyújtózik a lehetőségein, és befalcol, az sajnos csak magára vethet."
Ha van egy harmincmilliós ház, de nekik csak 5 milliójuk van és így felvesznek mindenféle illegális hitelt, akkor igazad van.

De ha van 15 milliód+garantál az állam 10 milliót, akkor tekintheted ezt sajátodnak. És nem ördögtőlvaló innentől kezdve az se, ha felveszel még 5-7 milló kedvező hitelt. Mert nem 15 milliód volt, hanem 25 valójában. Az én olvasatomban az írónak nem az a gondja, hogy nincs pénze, hanem, hogy olyan extra költségek és időhúzás került be a képbe az állam(és bank) jóvoltából, amire tényleg nem lehetett számítani és számolni. Nagy szerencséje van amúgy, hogy engedte a bank a zsebből való kifizetést, mert ezt se szokták, csak pár hónap könyörgés és veszekedés után - mire a kivitelező szépen lelép.

Arról nem tehet az emberünk, hogy végül kiderült, ez a csok tényleg annak való, akinek a házából nem is hiányzik igazán az a tízmillió.

CyberPunK 2017.05.17. 14:38:22

Bank, hitelkiváltás, forintosítás után, ingyenes opció. Új szerződés meg volt, minden ok, már csak összekelltt volna hangolnia két kibaszott hitelintézetnek a dolgot. Mi a gond? Egyik megmondta, hogy erre a számlára utaljon a kiváltó, de mondjam meg én előre, hogy melyik nap, és csak azon a napon pontban X órakor nézik, vagy ott az összeg vagy nincs, ha máskor lesz ott, akkor majd visszautalják. Kiváltó bank meg akadékoskodott, hogy nem tudja mikor hagyják jóvá, talán meg lesz. Természetesen nem lett meg, elkezdte mindkettő húzogatni a vállát, ilyen a rendszer. Kiváltónak belengettem, hogy ha ennyit nem tud elintézni, akkor talán mégsem szerződök velük az eredetinek meg belengettem, hogy feljelentem a picsába őket akadályozásért, akarnak-e balhét. Nevetséges volt, főleg hogy arra nem voltak hajlandóak, hogy egymással beszéljenek.

Mondjuk az is vicces volt, mikor kérdeztem az eredeti ügyintézőjét, hogy meddig tart pontosan az ingyenes időszakom, meddig kell elintéznem a kiváltást és benyőgött egy olyat, hogy nem tudja. Ott hangosan kurva anyázva követeltem a felettesét, hogy ne nézzenek már madárnak.

Mocskos szemét szarházi banda mind, és felkellene mindet gyújtani a picsába. Viccen kívül.

kenyérdobáló 2017.05.17. 15:15:15

A CSOK-kal és az egyéb szocpol típusú támogatásokkal pont az a baj, hogy olyan családokat hajszolnak "lakhatás megoldása" címén építkezésbe, akiknek nincsen erre se vagyonuk, se jövedelmük. A CSOK az újraelosztás legrosszabb formája azzal, hogy igazából azoknak ad, akiknek nincs erre szükségük, míg azok, akiknek valóban segítség kellene, vagy szívnak egy (túl drága építésű és fenntartású) házzal, vagy semmi nem jut nekik, plusz röghöz köti a családokat (akik halálra utazzák magukat, mert nem tudnak költözni).
Ha valóban a lakhatási problémák megoldására törekednének a kormányok, akkor ahelyett, hogy tehetősek vagyonát növelnék, egy olyan bérlakásrendszer kiépítésére törekednének (ahol egymás mellett megférnek a piaci, az önkormányzati és a szövetkezeti építtetők), amely lehetővé teszi, hogy mindenki (nemcsak a gyerekesek, hanem a kiskorút még vagy már nem nevelők és a gyermektelenek is) számára megfizethető fedélhez jusson és a bérlakásrendszeren belül is mozogni tudjon: méretben is, ahogy nő, majd csökken a családméret, és földrajzilag is, a munka után költözve.

looking4 2017.05.17. 15:35:39

@kenyérdobáló: A te javaslatod gyakorlatilag elértéktelenítené a lakosság SAJÁT ingatlanaid (90% sajátban lakik)! Mert hát ki az az idióta aki pénzt tesz olyanba amit harmadáron bérelhet is? Ne csak a magad hasznát nézd amikor javasolsz valamit...

Szerinted ezt melyik kormány vállalja be?

Vivi. (törölt) 2017.05.17. 16:07:32

@marika777: Ha szép nem vagy, legalább hülye ne légy!

Szarvas Norbert 2017.05.17. 16:21:13

Félreértés elkerülése végett:

Ez a poszt egy olvasónk valódi levele volt !

Amikor 1-1 ritka alkalommal fiktív történet kerül a blogra, akkor minden alkalommal a cikk végén jelezve van és a jövőben is jelezve lesz.

Hogy CSOK könyv reklám? Ezt tipikusan azok a rosszindulatú emberek jegyzik meg, akik nem akarnak építeni, csak rombolni. Ezek a posztok továbbra is moderálva lesznek. Ugyani a blogon építeni akarunk!

Sokan nem hallottak a csok konyvrol, viszont rengeteg embernek lenne szuksege erre! Inkabb arrol beszljunk, hogy ez a konyv hany embernek tud segiteni es hogyan juthatna el mindenkihez,akinek valoban szuksege van ra!

marika777 2017.05.17. 17:00:48

@Anyád!: ennél valami konkrétabbat is tudsz, vagy csak ennyi az össz tudásod

Mansell 2017.05.17. 17:08:23

Eleve: ki mondta, hogy bankhoz kell menni a CSOK-ért??? Mi a Dunakanyar Takarékszövetkezetnél intéztük, persze az igaz, hogy az állandó szabályváltozások miatt kb 3-4 hónap alatt futott le a dolog, de helyben volt, öt percnél többet egyszer sem vártunk, végig ugyanaz az ügyintéző vitte az ügyet és a végén a 90%-ot egyben csengették, kp-ban. 10%-ot pedig a használatba vételi engedély megszerzése után. Kivitelezőt pedig nem internetről kell keresni, ha nem ismersz senkit, hanem pl. a gazdaboltból vagy a tüzépről.

Kolompár Dzsennáró 2017.05.17. 17:30:57

Jó ez a CSOK dolog... az elején úgy hírdették, hogy az alap 10 millió önerőként funkcionál... csak ugye van egy törvény ami miatt max 80%ban lehet terhelni egy ingatlant, hol találsz 3 gyerek nevelésére alkalmas lakást 30 millió alatt Budapest közelében? (a munkahely az egyik félnek kötött).
Kérdem én... fiatal 27 éves házaspár, albérletben él 6 éve, amit lehet spórol, 4 éve lakástakarékozik.
Bevállalna 3 gyereket, de 50 négyzetméteres lakásba nemigazán lehet 3 gyereket nevelni, normális méretű lakásra pedig az önerőt az életben nem gyűjtenek össze... ja mégis.. majd 40 éves korukra. Ki vállal már annyi idősen gyereket? Köszi... mi inkább lemondunk a gyerekről és albérletben öregszünk meg ketten.. pedig nagyon szeretnénk gyereket, de albérletbe nem.

Peetee 2017.05.17. 18:55:41

100sebből vérző igazi magyar virtus: minden létező pénzét beletolja az ámétikai álom megvalósításába, de közben: tojik az előírásokra, és osztatlan közös tulajdonú telket vesz a vagyona feléből: ez önmagában egy úkabb orbitálos probléma-forrás...halva született ötlet borítékolható giga-szopások elébe néznek még. Aztán a hülye világ pont akkor változik, amikor ők pengeélen táncolnak...és ezért a világ a hülye ugyebár. Eközben nem egyeztet az ép.vállalkozójával, az csak álljon ott a startvonalon, és pitizzen is...gondolta az emberünk...el sem olvasta, h mit írt alá. Aztán azért ő mán' türelmetlen, karácsony már ott legyen az álomházban felkiáltással építkezni kezd. Elfogy a saját tőke, kellene a 10+10misi, de az nem úgy megy, hogy a kaszával az asztalra csapunk a takszövben, és megint mindenki hülye, mert nem nyitották ki a páncéltermet azon a kedden, amikor méltóztatott besétálni oda... remek.

perszepolisz 2017.05.17. 19:48:07

Amúgy a CSOK a vidékieknek baromi jó ám, na nem a 10+10 millás konstrukció, hanem az ennél kicsivel szerényebb vállalás. Vidéken minden második használt házat CSOK-ból újítanak fel. Igaz a házak 30-40 éves, felújítandóak, de ilyet vidéken mindenki tud 12 milláért venni, a fele persze hitelből, ahhoz meg még felvesz 1-2-3-4 millió CSOK-ot és 6 millió saját részből már van is egy 15 milliós kockaházad.
De nem néztem statisztikát, csak látom hogy mi folyik a városban ahol élek.

A konkrét ügyben viszont úgy érzem, hogy egyetlen egy dolog volt a probléma, mégpedig az osztatlan közös telek megvétele. Ha nem azt vesz a poszter, akkor már most a házában lakna.

Anna King 2017.05.17. 20:05:22

Sajnalom a posztert, de... akar egy 3. Gyereket holott kettovel sincs biztos teto a fejuk felett...

2017.05.17. 20:16:34

@Szarvas Norbert: Norbi, a könyv úgy juthatna el minél több emberhez, ha például feltennéd ide letölthető pdf-ként #kacsintoszmajli

Regelek 2017.05.17. 20:20:25

@Kolompár Dzsennáró: El kell költözni Budapestről. Ennyire egyszerű a megoldás. Az ország 80%-a még mindig nem ott lakik, és ők is élnek valahogy (sőt).

Szarvas Norbert 2017.05.17. 21:38:55

@shitgun: értem, és ki fizeti ki nekem illetve az újságíróknak az pár pár százezer forintos befektetést, ami által elkészülhetett a könyv?

vagy miből jön vissza a könyvnek a közvetett költségei illetve azt a sok-sok órát ki fizeti ki nekem, amikor buli helyett a CSOK törvényeket bújtam, konzultáltam jogászokkal, bankosokkal?

Hihetetéen meló, idő és pénz van egy ilyen dolog mögött...

nem tudom mit dolgozol, te lennél a legjobb megsértődve, ha azt mondanám, hogy a melód semmit nem ér, add ingyen és ne vegyél fel érte pénzt...

2017.05.17. 22:10:10

@Szarvas Norbert: Ezt kérdezted: "hogyan juthatna el mindenkihez,akinek valoban szuksege van ra?" Én csak válaszoltam :))))))))

Gekko 2017.05.17. 22:38:30

@Szarvas Norbert: Értve, meg minden, de attól még reklám - posztnak álcázva. Nem attól reklám valami, hogy szar a termék, ergo, ha jó terméket hirdetsz, az sem közszolgálat.
BTW, osztatlan közös tulajdonú telket nem veszünk - CSOK ide vagy oda - kivéve, ha eleve ikerház / társasház fejlesztésben gondolkodunk. Ez nem a CSOK hibája.
Az persze más kérdés, hogy a magyar államigazgatást Kafka rémálmodta meg...

SzMiki 2017.05.17. 23:06:27

Én használt házra vettem fel a CSOK-ot, 1 hónap alatt meglett, mert jóindulatúan szólt az ügyvéd is, meg a banki alkalmazott is, hogy ha nem veszek fel semmi hitelt-->elhúzzák, mint a rétest, ha viszont bármilyen kicsit felveszek-->érdekes módon meglesz 1 hónap alatt. Felvettem... meg is lett. Most meg céges cafetériából (0%-on) szépen visszatörlesztem.
Sok papírmunka volt, de simán meglett.

2017.05.17. 23:08:50

"akkor lehet, hogy bele sem vágunk vagy jobban megerősödve anyagilag később kezdünk bele…"

TÚL kevés volt az induláshoz saját pénz!!!!
Ez itt a FŐ gond... nem CSOK ...

Úgy butaság építkezni, hogy a bank pénzétől függ a vállalkozó által elvégzett szakasz kifizetése.
És azon kell vitázni, hogy a adhatja e- már bank az újabb adagot...

Mindig ANNYIVAL tudni előrébb járni, hogy a bank ne tudjon vitát nyitni.
Ehhez az elején KELL az első ütemnél TÖBB saját tőke... a 2. ütemé is!!!

Ennyi a titok.

2017.05.17. 23:14:57

"Akinek a pénze felét elviszi a telek, az szerintem ne építkezzen."

Bizony!

Aranyat érő meglátás ez...

Kulminaator 2017.05.18. 07:15:37

Egy kollégám CSOKozott... Nem került neki ennyi időbe, de pénzbe igen. Ráadásul ha huszonötször nem hívták a bankba, akkor egyszer sem! Nerm beszélve arról, hogy mindenáron rájuk akarták tukmálni az American Express hitelkártyát. Még az is felmerült, hogy ha nem kérik a hitelkártyát, akkor ugrik a biznic.

2017.05.18. 07:36:41

Tanulság?

A Csok-osokat ne tévesszük össze csókosokkal, viszont megcsókolhatják a kormány hátsórészét, mert azok adójából is kapnak csokot, akik koruknál vagy szociális helyzetüknél fogva nem jutnak semmilyen állami kedvezményhez, hacsak nem csókosok.

Ennyi.

bontottcsirke 2017.05.18. 07:54:08

Óriási tanulságok:

Ha hülye vagy, akkor ne kezdj bele ilyenekbe.

driopios 2017.05.18. 09:52:28

Never trust the government. Never.

Szarvas Norbert 2017.05.18. 10:50:24

@St.Rob:

Mégegyszer: Ez nem kitalált történet, hanem egy olvasói levél 100%-os bemásolása! Az a vicc, hogy kb még 200 hasonlóan szomorú sztorit tudok nektek fél másodperc alatt bemutatni, amit az elmúlt 1 évben írtak meg nekem emberek.

Azét nincsen happy end vagy lezárás, mert ennyit írt meg az olvasó és pont.

"Ami miatt fenntartásaim voltak:
1. Szenzáció hajhász cím az Index főoldalán
2. Érzelmekben gazdag szubjektív történet, ami együttérzést, szánalmat vált ki az áldozat felé, és indulatokat, negatív kritikát gerjeszt a a bankok és a hatalom felé.
3. happyand nincs, csak egy megoldási javaslat a CSOk könyv személyében."

1. Hidd el nekem, hogy nem rajtam múlik, hanem rajtatok olvasókon. Kipróbáltam az évek folyamán számltanaszor, hogy "normális" címet kap a poszt és a kutyát nem érdekli. Akkor meg minek írok, ha senki nem kattint, mert unalmas a cím? Egyébként pedig ez a cím kifejezetten nem szenzációhajhász, hanem a cikk tartalmát írja le.

2. bármilyen fura, valódi történet. nem írom le mégegyszer.

Hogy miért moderáltam ezeket a bejegyzéseket? mert semmi köze a poszhoz, hogy van e benne reklám vagy sem. Viszont képes megzavarni az átlagos olvasót, akit érint a CSOK, tanulna ebből az esetből, de jönnek emberek és meghazudtolnak engem illetve gerjesztik a negatív hangulatot azzal, hogy van a cikkben reklám.

Azt értsétek már meg végre,hogy sehova nem jutunk az olyan kommentekkel, hogy "ebben van reklám". Máskor meg az baja néhány kommentelőnek, hogy nincsen tanulság vagy megoldási javaslat.

És ami a leginkább bosszantó: Veled együtt egy maroknyi kommentelő alapból kizárja annak a lehetőségét, hogy mondjuk volt olyan olvasó, aki úgy értékelte a könyvet, hogy erre szüksége lett volna és ezt megírta. Én pedig ezt felhasználtam és megmutattam az olvasóknak. Persze könnyebb mindig a legrosszabból kiindulni.

Azt kéne megérteni, hogy a kommentben építeni, hozzáadni kéne, nem pedig teljesen irreleváns dolgokat írni, ami elviszi a figyelmet. Ezért romboló a hozzászólásod.

Ugyanis attól, mert leírod, hogy te észrevettél egy reklámot (ami egyébként nem reklám, hanem egy olvasó véleménye, a link pedig egy ajánlás általam), semmi érdemleges nem történik.

Attól a sztori még igaz történet lesz
a történetnek meglehetnek a maga tanulságai
és a könyv továbbra is elérhető.

Vagy mutasd meg nekem, hogy egy ilyen hozzászólásoddal mit érsz el, mit akarsz építeni?

Szarvas Norbert 2017.05.18. 10:52:05

@Gekko: akkor neked is leírom névre szólóan:

Az nem reklám, hogy egy olvasó levelét beleteszem a posztba és ebben a levélben az olvasó megemlíti a könyvet, amit jónak talál. Attól nem reklám, hogy ez a pozitív vélemény számomra értékes és felhasználható.

Miért kell olyan világban élnem, ahol szégyelni kell a pozitív véleményeket és letagadni? Mertha felvállalom, akkor megvádolnak, hogy kamu?

Nancsibacsi 2017.05.18. 12:30:09

Az emberek semmiből sem tanulnak. Nincs pénze lakásra, 2 gyereket szül albérletbe, de rögtön új építésű családi házat szeretne, és 3. gyereket, hogy még X évig ne keressen csak 1 fő. Fogjuk már fel, hogy alanyi jogon semmi se jár. A CSOK jó dolog, de az ajándék 10 millió csak úgy ér valamit, ha mellé tudod tenni a saját 20-adat, és így, ha a 30 millió kevés volna akkor tudsz felvenni még mellé hitelt, amelynek egy része kedvezményes lesz. Aki albérletben lakik, annak biztos nem volt 20 millió KP-ja - ha meg ez nincs, akkor ne kezdjen el építkezni.

A kis megtakarításotokal egy olcsó lakást kellett volna venni egy jó közlekedéssel rendelkező helyen. - a csok felhasználása nélkül (piaci hitel se drága). Ebben maradni 3-4 évig, utána eladni, és a mivel közben gyűjthettetek volna egy rakás pénzt (mivel a hitel törlesztő max a fele a jelenlegi bérleti díjnak), és a "nem kis" megtakarításotokat felhasználva benevezhettetek volna egy házra. Feltéve hogy 3-4 év múlva is azt szeretnétek, meg 3-4 év múlva is úgy keresnétek, hogy ezt megengedhessétek magatoknak. Most ügyesen elq.rtátok a következő 20 éveteket, és várhattok arra, hogy valaki megmentsen titeket, ahogy anyátokat is megmentette az én pénzemből. Gratulálok.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.05.18. 16:48:37

Hát az mekkorát szívott, akinek nem jár a csok! Mert őt nem csak a fidesz mafia lopja, hanem a befizetett adójából mások építkeznek. Persze az ingatlanárak meg mennek felfelé (hízlalva azokat, akik az önkormányzattó bagóért vették a lakásukat). Az igazi szerencsétlen meg nem tud költözni, mert nincs 30%-os önereje, mert éppen nem halt meg senki a családban, és nem is önkormányzati képviselő hogy 70 ezerért bérelje a 120 négyzetmétert a várban. Magyarország ismét jobban teljesít!

2017.05.19. 10:07:14

@Nancsibacsi: *5 komment. Sajnos tévhit, hogy az életben a jó meg tökéletes dolgok járnak az embernek. Ez nincs így. Aki túl nagy dologba vág bele, olyanba, ami messze túl van a lehetőségein, az szükségszerűen belebukik. Ezt nem felismerni ostobaság. A posztoló sajnos ostoba.

GMMG 2017.05.20. 07:33:29

Részemről csak annyi:
Boldog vagyok tőle, hogy fizethetem adófizetőként mások lakását, házát.
A 13. havi nyugdíjat is örömmel fizettem.
Az I orbán kormány alatti kedvezményes lakáshiteleket is örömmel fizettem.
A rendszerváltás előtt is örömmel fizettem a sok éhenkórász tanácsi lakását.

Egy kérdés ha lehet:
Mikor szűnik már meg ez?
Ha valakinek lakás kell húzzon el és dolgozzon.
Aki gyereket csinál ne a társadalomtól várja, hogy felnevelje.
Lsd még: családi pótlék, adókedvezmény stb stb...

Tömören nagyjából ennyi.

Leadfoil 2017.05.20. 09:06:14

Nem értem illetve megértem azokat, akik még nem találkoztak a Bermuda-háromszög történetével ( Orbán-Csányi-Pintér ). Magyarországon nem szabad hitelt felvenni, egyszerűen tilos! Ugyanígy élni, dolgozni, gyereket ( adófizetőt ) gyártani is tilos a Lumpenhund politikusok országában. Ha nem hazát kerestek, hanem otthont a fejetek fölé, akkor azt csak Magyarország elhagyásával éritek el. De ne feledjétek - a bank mindenhol bank és a bank mindent visz.

kocsmaros60 2017.05.20. 11:49:21

@Tibi !: Kérdezzétek meg az idősebb korosztájt hogy is ment ez a Kádár korszakban ..Nem kellett volna a jó dolgokat is kidobni ...Nálunk kiöntjük a fürdővízzel a gyereket is ..Amit ez a fiatal asszony felsorolt a katasztrófa ..Ennyi idő alatt az én házamat 1974-ben már festeni kellett ..Egész utcák épültek kalákában .. Jó dolog a demokrácia ?? Biztos hogy nincs jobb ??

Végiggondolom 2018.04.03. 22:10:24

Az senkinek nem jön le, hogy ez egy bullshit? Egy sima marketingtörténeten kár vitatkozni. A post és a -valószínúleg kitalált- történet lényege a belinkelt honlap reklámozása. Mert ha tudtam volna a csoktanacs.hu-ról... Erről szól az egész, semmi másról. Reklám.
süti beállítások módosítása