Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Meddig kurvultok vállalkozók?

2017. január 29. - Szarvas Norbert

vallalkozok_2017_www_iflgroup_hu.jpg

Ismerem ezt a "rendkivüli" ajánlatot! Csak az a baj, hogy mindig van a fiókba elrejtve egy sokkal jobb ajánlat, ha húzom a számat. Innentől kezdve pedig teljesen hiteltelen az egész, mert ha elég ügyes ügyfél vagyok, akkor még a nadrágot is letolják nekem. Önköltség alatt kapom meg a dolgot és még meg is köszönik nekem!

Mert végre itt egy vásárló és a vásárló a legfontosabb a világon. Mert a vásárló az vásárló. A vásárlónak hatalmas egója van, élet-halál ura és kész. De persze az elkurvulo vállalkozó palántáknak senki nem szólt arról, hogy nem a vásárlóból élnek, hanem az árrésből. Ha szar az árrés, akkor nincsen profit. Ha nincsen profit, akkor nincsen della. Ha nincsen della, akkor átverted saját magadat.

Persze mit csinál ilyenkor egy hivatásos? Elkezd spórolni az anyagokkal, elkezd silányabb minőséget szolgáltatni. Akkor pedig azért fordul el a vásárló, mert rossz az ajánlat, ami annyit sem ér meg, amennyire lealkudtad gyakran saját magadnak. Szóval se della, se vásárló. De legalább úgy megpiszkáltad a piacot, hogy mindenkit belehajszoltál egy értelmetlen árversenybe. 

Szerinted ez a legalja az egész vállalkozósdinak? Hát nem! Mert amikor már kellő ügyfélnek tolta le a gatyát, akkor feljogosítva érzi magát arra, hogy elkezdje a konkurenciát szídni. Mert az ingyen van és hiszünk a bumeráng hatásban, igaz? Csak az a baj, hogy a bumeráng hatás nem az, hogyha nem oda, akkor hozzánk jön a vásárló. A bumeráng hatás azt jelenti, hogyha rádobod a másikra, akkor téged is pofán fog baszni...

Akkor ér véget érdemben a vállalkozás, amikor végtelenségig engedsz az áraidból, a minőségből, az elveidből. Ha ezt mind elvesztetted, akkor még évekig verheted a segged a földhöz, akkor sem lesz jobb. Ha szerencséd van, akkor utólag rájösz, hogy te voltál a hülye! Te kurvultál el!

Persze ma már ezt a folyamatot nem csődbe menésnek nevezzünk, hanem divatosan co-workingnek. Mindenki keresi a partnereket és mindenki mindenkinek ingyen végez mindent, hogy legyen referencia. Meg még egy referencia. Ingyen. És még egy. És már referencia birodalmad van, de pénzed még mindig nincs. Persze kifele mutatod a királyságodat az utolsó pénzeden kispórolt öltönyben egy jól beállított Facebook Live műsorban. 

Az emberek meg isszák a szavaidat és azt hiszed, hogy te vagy a császár. Aztán felébredsz minden reggel és ugyanazok a problémák várnak téged. Semmit nem oldottál meg azzal, hogy mindenkinek ingyen vagy egy tál rizsért dolgozol. Mert az első pacsitól kezdve mindig ez lesz a szakosztály elvárása! Beáraztad saját magadat! Hogyan merészelnél árat emelni az első munka után, amikor a második már valódi hosszútávú együttműködést jelent? Ott inkább csökkenteni kellene! De az "ingyenből" mit csökkentesz? Több időt adsz az életedből?

Lassan ott tartunk, hogy a vállalkozók egy nem kevésbé elhanyagolható hányada már a saját veséjét tépi ki a helyéről az ebédszünetben, hogy még azt is hozzá tudja adni "akcióba" a sztorihoz. Sok köcsög vásárló pedig még ezek után is képes Facebook hadjáratba vagy fogyasztóvédelmi rongálásba kezdeni, ha a veséd mellé nem adtál még neki további 110%-os kedvezmény kupont. És nem minden ügyfél ilyen! De elég, ha a vásárlóid 1%-a ilyen, mivel a fogyasztóvédelemmel összefogva egy mondvacsinált hisztivel képesek hatalmas rést ütni a pajzsodon.

És már azért küzdesz, hogy nullán legyél. 

Nagyon tisztelem azokat a vállalkozókat, akik árverseny helyett minőségversenyt hirdetnek. Akik már gerincet növesztettek és nem pucsítanak be senkinek. Akik nem arrogánsak, hanem magabiztosak. Akik már nem kurvulnak tovább, hanem komolyan veszik saját magukat. Akik nem olcsójánosokat keresnek, hanem üzleti partnerek és valódi vásárlókat. 

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr2012166567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roadster68 2017.01.29. 18:11:33

Az elmúlt 20 év vállalkozói tapasztalata ez. Pontosan EZ. Mindig jön egy idióta a csődbement idióta helyett aki kitalálja hogy lehet ezt 20% árrés helyett 10%-al adni csak 2X annyit kell eladni belőle és mert nem tud számolni azt látja hogy dől a pénz az emberek 10% al olcsóbban viszik a cuccot. (persze haszon nincs rajta csak fél százalék ha jól csinálják, de az hideg vízre is kevés) . Azt hiszi hogy ha nyit 35 boltot, akkor 35X annyi forgalma lesz mint az első bolt megnyitása után, ezért 4-5 év alatt nyit 35 boltot. lA piacot jól szétcseszi és 1-2 év múlva -amikor elfogy a tőkéje és akkor már a nagyker és a lehűzható parnerek tőkéjén élősködik, de a piacot még mindig cseszi. A 35 boltból 30 erősen ráfizetéses, 5 meg éppen hogy nullszaldós, talán. Kb 10 év kell az ilyen idiótáknak ameddig eltünnek a föld színéről, de akkor jön egy új idióta és indul a körforgás elölről.

SzAdam 2017.01.29. 19:24:45

Tegyük hozzá, hogy ebből a folyamatból következik az adóelkerülés meg az alkalmazottak kihasználása, meg persze a fizetési határidők tologatása is.

Zed is not dead yet 2017.01.30. 17:55:03

A poszt-toló miről is beszél? Vállalkozókról? Kereskedőkről (vagy talán még csak nem is kereskedőkről, csak fogalmatlan barmokról). Szeretném jelezni, hogy a kereskedő _kicseszettül_nem_A_vállakozó_.

Egyúttal kikérni magamnak ezt azoknak a vállalkozóknak a nevében, akik valamit elő is állítanak és az a valami nem pusztán egy kikúrt árrés.

Izo 2017.01.30. 19:20:15

Aztán vannak még azok a "vállalkozók", akik drágán adják magukat, hogy úgy nézzenek ki, mint aki ad a minőségre, aztán közben egy kalap sz... a munkájuk. Akkor meg már inkább kevesebbet bukjak vásárlóként, ha lehet. De megmondom én mi ennek az egész fenti jelenségnek az oka: az üzleti titok. Merthogy a vásárló megfelelő információk nélkül nem tud megfelelően dönteni.

felső határ nincs 2017.01.30. 20:05:35

Azok a vállalkozók akik minőséget szolgáltatnak, nem kell keresniük a vevőket, mert azok jönnek magától.

Attól gondolom egy sem fog jönni hogy kisírod a bánatodat.

Roadster68 2017.01.30. 20:12:38

@Zed is not dead yet: Amit megtermelsz az el is kell adni. Ha te magad el tudod adni akkor jó, de nem mindenki tud a gyárhoz menni, ezért van a kereskedő.
A "kikúrt árrés" nagyon leegyszerűsíti a kereskedők munkáját, aki így gondolja hogy ennyi egy kereskedú munkája az nem kicsit ostoba. (Nem vagyok kereskedő)

igazi hős 2017.01.30. 22:48:18

Drága poszter, ne írjál, amikor ennyire frusztrált vagy! Ennek így semmi értelme. Valami bajod van a világgal, ez átjött a posztból, de több nem. Most a csak az árral versenyző vállalkozókkal van bajod, pedig nem vállalkozót, hanem szolgáltatót kellett volna írni, mert róluk szól a poszt. Ráadásul egyből mellétenni a párját, a csak az árat néző vevőt, ugyanis a szolgáltató nem tesz mást, csak igazodik az igényekhez. Ha a többség minőséget akarna és megfizetné, akkor minőségi verseny lenne. Itt-ott elszórva erre is van példa.
De többnyire a zemberek (a jelenlevők természetesen mind kivételek) nem minőséget akarnak, hanem minél többet minél olcsóbban.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.01.30. 23:59:59

@Szarvas Norbert:
Jó cikk!
Nyugodtan hátradőlhetsz, hisz pár nap múlva - mint mindig - a Közcég, mint munkáltató, a vállalkozók, kereskedők,...adójából szépen betolja a fizetésed a bankszámládra!

padisah 2017.01.31. 00:33:55

Van az a vállalkozó, aki olcsón dolgozik sokat,
amelyik olcsón dolgozik keveset,
amelyik drágán dolgozik sokat,
és amelyik drágán dolgozik keveset.

Mindenki a legutolsó csoportba szeretne tartozni, de a többségnek az elsőbe sikerül. Ennek pedig legtöbbször az az eredendő oka, hogy nem eléggé ért ahhoz amit csinál, ha pedig olcsón dolgozik keveset, akkor nem is fog...

2017.01.31. 05:58:16

@Szarvas Norbert:

Pedig egyszerű.
Idekattintott, elolvasta.
De a szoftver csak 1.0-ás, így már a kezdetleges tűzfalon elakadt a poszt értelmezése.
Viszont hogy ne érezze magát feleslegesnek és frusztráltnak, beböfögött valami ide nem illő
mondatot, amit önmaga sem ért. De legalább jól odamondott.
Pedig nem.

Ennyi.

upsidedooown 2017.01.31. 07:19:32

Mindössze annyi történt, hogy Szarvas úr a saját kis világát terjesztette ki azzal, hogy tévesen "vállalkozókat" írt "biztosítási úgynökök" helyett.
Bizonyára vannak ügynökök, akik csöndben kivesznek néhány tételt az ajánlatból, illetve engednek a saját jutalékukból azért, mert az ügyfél sokallja a dolgot.
Egy blogger pedig kattintásért küzd, így kicait megpróbálta felnagyítani saját élményeit.
Legyenek empatikusak :).

StanLee · https://newsroll.net 2017.01.31. 07:53:24

Szerintem egy letezo problemarol irt a posztolo. Szakmatol fuggetlenul szinte mindenhol leteznek azok, akik aron alul adjak el magukat. Amig Mo-n dolgoztam, nem ertettem egyet fonokom azon szemleletevel, hogy az elso munkat is mar nagyon olcson adta, igy az osszes tobbi ez utani munkankat mar a leheto legolcsobban kellett adnunk es a vegere nem maradt semmi. De ez annak is koszonheto, hogy az elet szamos teruleten nagyon de nagyon olcsova valtak a dolgok, ill. egyszeruen hozzaferhetoek az informaciok az internetnek koszonhetoen. Innentol kezdve nagyon nehez lesz megelni, meg akkor is, ha jo minosegu szolgaltatast ad valaki. Az emberek pedig hozzaszoktak ahhoz, hogy ha lehet, mindent ingyen kapjanak meg.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.01.31. 08:26:14

@Szarvas Norbert:
"kozceg? Ezt nem ertem"
Ezt én sem.
@Látens Inszinuáció:
A 0.0-hoz képest legalább egy generáció+!
Pedig: igen.
Ennyi.

datizdökveszcsön 2017.01.31. 10:15:58

Nagyon ismerős ez a mentalitás a taxispiacról. Még mielőtt a hatósági árat behozták volna. Mert nagyon régen (80-as évek) az üzemanyag és a km-díj nagyjából "pariban" voltak. Ez kb azért reális, mert az üzemanyag a legnagyobb költsége a taxizásnak, és egyben km, azaz teljesítmény arányban nővekszok, vagy csökken) Aztán elkezdtek szaporodni a taxiscégek (inkább telefonszám-tulajdonos társaságoknak nevezném őket, mivel sem autójuk, sem alkalmazottjuk már) És amikor már elegen voltak, és nem tudtak mit kitalálni, akkor az egyik elkezdte a 184-Ft-ot. Aztán a másik a 164-et. A harmadik a 150-et. Volt olyan hogy 360 Ft-os üzemanyag mellett kiajánlottak 99 Ft-os "céges-akciós" tarifát. Aztán jöttek az őrületek: csomagtartóban lötyögő langyos ásványvízzel kínálgatni a repteres utasokat. Fél karosszériát beborító reklámmatricák "kötelező" hordása.
És mi lett a következmény? Ne részletezzük. De széles skálán kezdett mozogni a bevétel pótlási lehetősége, vagy a kiadás csökkentése, ami egyértelműen minden szempontból hosszútávon az utasbiztonság és a vállalkozás rovására ment egyszerre.
Két cég próbált minőségi szolgáltatást nyújtani, és nem befküdni az olcsósodásnak, a mai napig ezt a két céget tartom egyébként valamiféle elfogadható taxis cégnek.
Hogy mi a helyzet az egységes tarifa bevezetése óta, arról sajnos nincs tapasztalatom, csak hallom ismerősöktől,hogy a helyzet valamelyest javult. Nem kizárt, hogy alkalmazni kellene valami hasonlót más területeken is. Az "elkurvuilás" senkinek sem jó, még annak sem aki zsigerből a szabadpiacot kezdi emlegetni, és azt hangoztatja, hogy akinek nem tetszik, annak el lehet menni, nem kötelező ezt, vagy azt csinálni.
Szerintem már elég sokan elmentek....

szepipiktor 2017.01.31. 10:33:13

A probléma láétaző, a poszt egy alja mocskos hazug örjöngés.
Már a "vállalkozó" egységes megfogalmazása is összerúgdosást érdemel!
Igyefigyel kisgyerek: amikrő beszélsz, az a marketing és az ócska kereskedelem területe.
Itt a "vállalkozás" csak egy működési forma, erről az emberek,a társadalom nem tehet.
Ma a kormányunk totális harcot folytat a több mint 200 ezres hazai vállalkozói csoport ellen, de ha megfigyelen soha nem a kereskedelmet vagy a marketinget gátolha, mert abból azonnali bevétele van, befektetés nélkül.
A válallkozások azonban terbeznek, üzemeltetnek, gyártanak és forgalmaznak, utóbbi nem azonos a kereskedelemmmel. Hány vállalkozóról írhatnék, akiket a keresdekdő vállakozó szopat, zsarol? És te a vállalkozóra köpsz?
Kiragadtál régóta ismert keselyű-szakmákat és ebből kiindulva telipofával gyalázod a komplett halmazt.
Te most pontosan azt tetted, mint a hazug hadhézyákos teszi: a másik lejáratása miatt átgázol mindenkin! Mindenkit korruptnak, bűnözőnek tart, miközben azok pontosan és becsületesen elvégezték a feladatukat, egyetlen közpénzt sem kaptak, de erre szarnak az olyanok, mint te.
Gondod van és képtelen vagy pocskondiázás nélkül tényeket rni.
Próbálj meg ma innovációhoz - akár egyedülálló, piacképes innovációhoz - egyetlen fillér kölcsönt, támogatást, együttműködést szerezni! Aztán itt rájössz, hogy nem a "vállalkozó" a köcsög.
A "vállalkozó" ma egy halálraítélt, egy áldozat.
Mert gondolkod! A vállakozó a KV, KKV és a mikro vállakozásokat jelenti és nem egy taxis vagy egy buzi webáruházat.

Untermensch4 2017.01.31. 11:09:27

@datizdökveszcsön: "Szerintem már elég sokan elmentek...." A nagy mentális áttöréshez még nem elég sokan. Az majd akkor lesz amikor a "legolcsóbbat vagy ingyen" helyett meggyökeresedik két alapvető dolog, hogy semmi nincs ingyen csak nem látszik hogy ki fizeti és a minőség meg az ár/érték-arány mint elsődleges paraméter, második helyre szorítva az árat. Ennek párhuzama a munkaerő-piacon a "százan jelentkeznek a helyedre úgyhogy kuss és örülj hogy nem ingyen dolgozol" kihalása lesz. Majd egyszer.

$pi$ 2017.01.31. 16:55:54

@szepipiktor: "Ma a kormányunk totális harcot folytat a több mint 200 ezres hazai vállalkozói csoport ellen, de ha megfigyelen soha nem a kereskedelmet vagy a marketinget gátolha, mert abból azonnali bevétele van, befektetés nélkül."

Téged sem fognak az eszedért elrabolni. Csak egyszerűsített adózással adózó kisvállalkozóból van körülbelül 200 000 magyarországon. Én is ilyen vagyok...

Tudod mennyi adót fizettem tavaly? 14%-ot.

Tudod mennyit fogok idén fizetni? 5%-ot.

Tudod mennyit fizettem Gyurcsány alatt? Cirka 50%-ot.

Akkor mi a halált acsarkodsz itt, hogy totális harcot folytat ellenem a kormány b+?! Ne hazudozz öreg, ne nyomd a marhaságot, aki vállalkozó az pontosan tudja, hogy kitől mire számíthat!

Kjos 2017.01.31. 18:07:04

@$pi$:
Nem vagy pontos. Ez s kiskapu nyitva volt gyurcsany alatt is, EVA neven rendesen negativ volt Az adokulcs. Ha emlekszel, evekig 15 szazaelkot kellett fizetni, mikozben a szamlambol 20 szazalekot visszaigenyelhettek.

$pi$ 2017.01.31. 18:57:16

@Kjos: Az evát nem ismerem, de biztos vagyok benne, hogy nem véletlenül választotta 200 000 vállalkozás a másikat.

A helyzet az, hogy az 5% adóval idén már egy kicsit ég a pofám. :D

SzAdam 2017.01.31. 20:10:36

@szepipiktor: Sorold kérlek azokat az üzletágakat, ahol nyoma sincs a cikkben leírt mentalitásnak. Azt már tudjuk, hogy nem a "a marketing és az ócska kereskedelem".

Kjos 2017.01.31. 21:22:28

@$pi$: azt irtad, gyurcsany alatt 50%-ot adoztal. Erre reagaltam azzal, hogy akkor is volt olyan kiskapu; mint amilyen most a KATA. Akkor EVA-volt a neve. Hasonloan alacsony altalanos adoteherrel mukodott. En nem engednem ezt a mostanit sem. (Nem 5% kulonben, hanem kb. 7. Szamold az iparuzesi adot is. S ne feledd, a nyugdij evek nem ugy szamitanak, ahogyan mas konstrukcioban.

$pi$ 2017.01.31. 23:16:58

@Kjos: "Erre reagaltam azzal, hogy akkor is volt olyan kiskapu; mint amilyen most a KATA."

Nem kiskapu, mi a fenéért lenne kiskapu. Tudom miért mondtad. Én meg annyit mondtam, hogy azt nem ismertem annyira mint most a katát.

"Akkor EVA-volt a neve."

Csak az EVA jóval magasabb volt mint most a KATA. 25% és 5%, ráadásul az 5%-ban benne van a TB is meg minden.

"Hasonloan alacsony altalanos adoteherrel mukodott."

Magasabb volt.

"En nem engednem ezt a mostanit sem."

El is határoztam, hogy nem lesz kata, akkor egy fillért sem fizetek többet.

(Nem 5% kulonben, hanem kb. 7. Szamold az iparuzesi adot is.)

Az, ha jól tudom 50 000 forint egy évre, ami úgy 0.4%. Tehát nem 5%, hanem 5.4%.

"S ne feledd, a nyugdij evek nem ugy szamitanak, ahogyan mas konstrukcioban. "

Havi 50 000 forint adóból mennyit számítson a nyugdíjra? A megtakarított pénzből annyit tehetek félre nyugdíjra amennyit akarok. :)

VT Man 2017.02.01. 00:24:49

@$pi$:
Egyeni vallalkozas angliaban:
0 - kb 2.4 millio bevetel/ev - koszonjuk, hogy bevallotta, tartsa meg mind

2.4 milliotol mar kotelezo a kb 10% TB fizetese, de csak annyi utan, amennyi beveteled volt

3.2 milliotol mar savosan indul az szja is, 20%, de csak a tenyleges bevetel utan

Eves 32 millio ft felett kotelezo afazni. Alatta nem kell.

Kjos 2017.02.01. 05:35:15

@$pi$:
Látom, nem erősséged a számok, de segítek.

A KATA havi ötvenezer befizetéssel jár, évi 12 milliós árbevételig. ha ebből a 12 millióból indulok ki, akkor a legalacsonyabb az adóteher (de ehhez ezt el kell érned!), öt százalék, plusz az iparűzési adó, ami bevételarányos. Az iparűzési adó mértékét az önkormányzat szabja meg, max 2% lehet.
Ha például csak 6 milliós az árbevételed, akkor rögtön 10 plusz iparűzési adó a terhed.

Az EVA alacsonyabb volt az elején, hiszen 15%-ot adózott, de akinek adtad, 25-öt kérhetett vissza belőle (áfa). Egyezség kérdése volt. "Vágod"?
Akkor is, most is sok álvállalkozás volt/van ebben a formában, csak azért működtetik, hogy beszámlázzanak vállalkozásokba. Ha neked mondjuk 8 milliós a rendes árbevételed, akkor is be kell fizetned az éves 600.000 forintot, így lehetőséged van 4 milliót eladni. Mindenkinek megéri.
Erre találták ki.
Én nem engedném.
Az ország legnagyobb problémáját is megfogalmaztad: "El is határoztam, hogy nem lesz kata, akkor egy fillért sem fizetek többet". Az ilyen mentalitás miatt tartunk ott, ahol.

$pi$ 2017.02.01. 08:48:54

@Kjos: "Látom, nem erősséged a számok, de segítek."

Tévedsz. Nem ismersz, nem ismered a személyemet, de nyilván abból indulsz ki, hogy te vagy a nagyeszü.

"A KATA havi ötvenezer befizetéssel jár, évi 12 milliós árbevételig. ha ebből a 12 millióból indulok ki, akkor a legalacsonyabb az adóteher (de ehhez ezt el kell érned!),"

Igen, én és épp elérem. A valutaárfolyamtól függetlenül kb. pont alatta vagyok egy picivel.

"öt százalék, plusz az iparűzési adó, ami bevételarányos. Az iparűzési adó mértékét az önkormányzat szabja meg, max 2% lehet."

Nem egészen. A KATA alá eső vállalkozőknál:

vallalkozas-okosan.blog.hu/2013/01/04/kata_es_az_iparuzesi_ado

a 3. pontot választva 50 000 forint. Ezzel is számoltam.

"Ha például csak 6 milliós az árbevételed, akkor rögtön 10 plusz iparűzési adó a terhed."

Én csak abból indulhatok ki, amit nekem mond a könyvelő, amit én fizetek.

"Az EVA alacsonyabb volt az elején, hiszen 15%-ot adózott, de akinek adtad, 25-öt kérhetett vissza belőle (áfa). Egyezség kérdése volt. "Vágod"?"

(1) volt amikor 15% és volt amikor 25% volt ez.
(2) az én tevékenységem 0 áfás (nem ez a szakszó, de mindegy).
(3) külföldi cégeknek dolgozom, nem "egyezség" kérdése, de eleve abból indulni ki, hogy negatív az adó mert lehet csalni, az egész gáz.
(4) nem értem mondjuk, az evás számlájáról vissza lehetett igényelni az áfát, de azt az evás nem kellett befizesse? az gáz!

"Akkor is, most is sok álvállalkozás volt/van ebben a formában, csak azért működtetik, hogy beszámlázzanak vállalkozásokba. Ha neked mondjuk 8 milliós a rendes árbevételed, akkor is be kell fizetned az éves 600.000 forintot, így lehetőséged van 4 milliót eladni. Mindenkinek megéri.
Erre találták ki."

Mondjuk én nem számlagyár vagyok, de biztos, hogy minden rendszerben lehet csalni. Minél alacsonyabb az adó, annál kevésbé éri m eg csalni.

"Én nem engedném."

Most 5%-ot fogok fizetni. Ha 50% lenne az adó, akkor egy fillért sem.

"Az ország legnagyobb problémáját is megfogalmaztad: "El is határoztam, hogy nem lesz kata, akkor egy fillért sem fizetek többet". Az ilyen mentalitás miatt tartunk ott, ahol. "

Nem, nem az ilyen mentalitás miatt. A lényeg: van az a határ, amit nem tudok kitermelni. Megkeresni minden évben 12 milliót és befizetni 6 milliót az gáz, azt nem játszuk. Az én vállalkozásom 50%-os adóteherrel nem életképes, sajnálom, de ez a helyzet.A dolgozók (én) nem hajlandóak féláron dolgozni. :D

Kjos 2017.02.01. 09:37:25

@$pi$:
Az iparűzési adó alternatíváiról nem tudtam, köszönöm a felvilágosítást, így igazad van, elnézést kérek.
Én is a "rengeteget fizetek"kategóriába tartozom, a nyitva hagyott kiskapukon bemegyek, de alapvetően teljesen tisztán játszom (profilom okán is).
Számos vállalkozó tett át forgalmat fantom KATA-s vállalkozásokba, vagy számláztat be valamilyen megfoghatatlan szolgáltatást. Nem csak egyéni vállalkozások, kkv-k is előszeretettel hasznájlák.

EVA-nál hasonló volt, mint most, lényeg, hogy kiadtad a 25-ös áfás számlát, melyből a befogadó levonhatta az fát (20%), neked pedig összesen 15-öt kellett fizetned).

$pi$ 2017.02.01. 09:49:16

@Kjos: "Számos vállalkozó tett át forgalmat fantom KATA-s vállalkozásokba"

Tudom, találkoztam vele én is. Ügyvéd pl. megkérdezte mit szólnék, ha a titkárnője adna számlát... és a feléről.

A helyzet az, hogy szakmányba nyomják a blogokat, hogy a Lázár meg a Szíjártó meg a Matolcsy mennyire korrupt, de igazából az egész ország korrupt. Amikor megjelennek a korrupcióról a felmérések, akkor mindig az az alap, hogy "ezek" lopnak "tőlünk", közben meg vigyorogva felmentik magukat a k orrupció vádja alól mindenféle kifogásokra hivatkozva. Alap, hogy a lakosság 90%-a bármikor belemegy mindenféle kétes dologba, lázasan igyekszik kivenni a részét a korrupcióból miközben azon hörög, hogy "ezek" már megint.

"a befogadó levonhatta az fát (20%), neked pedig összesen 15-öt kellett fizetned"

Most úgy van, hogy ha nem vagy áfakörös, akkor nem kell befizetned az áfát, de egy szint felett meg áfakörös leszel. Azt hiszem. Nem tudom, én áfakörös voltam mindig is. Mondjuk ez így elég nagy luknak hangzik, nyilván nem véletlen volt ott. :(

Kjos 2017.02.01. 10:40:25

@$pi$: Igen, most vagyunk közös nevezőn :)

$pi$ 2017.02.01. 11:51:01

@Kjos: Igazából az eredeti mondás az volt, hogy a kormány háborút folytat a vállalkozók ellen. Vállalkozóként ezt 5% adókulccsal nem érzem, ezt akartam jelezni.

Igazából nem is tudom hol lehetne még ilyen kevés adóval vállalkozni.

Kjos 2017.02.01. 12:10:01

@$pi$: hozzatartozik, hogy ez egy kiveteles lehetoseg, ket szuk csoportnak.
Azok, akik nem erik el a 12 millios arbevetelt, nagyreszt valoban kenyszervallalkozok, a tobbiek pedig az altalam ecsetelet kiskapuzók.
A vallalkozasok tobbsegenek viszont igen kreativan kell elniuk.

$pi$ 2017.02.01. 16:39:04

@Kjos: "ket szuk csoportnak. "

Mondjuk 6 millió éves setén 10% adó mindennel együtt azért még mindig nem rossz.

Untermensch4 2017.02.01. 23:44:35

@$pi$: A "háború" kapcsán ne csak az adó mértékét nézd. A "büntetéscentrikus" hatóságok pl nagyon nem ugyanaz mint amikor arra vannak hangolva hogy aki törvényesen próbálja csinálni annak segítenek a kisebb hibákban, aki meg direkt bűnözik azt megbüntetik. Ha az alap az hogy ahova bekopognak ott X összegű bírságot ki kell szabni, okot/ürügyet meg találnak majd hozzá, az sztem háború, "először lő, aztán kérdez".
De kérdezd meg a könyvelődet futott-e bele már olyanba hogy beadási határidőig a méltóságos adóhivatal nem tudott állást foglalni hogy a törvény többféle lehetséges értelmezése közül melyik a nyerő, aki meg rosszul tippelt azt megbüntették..?
A nép védelmében annyit hozzá fűznék hogy kb 10 éve már elhangzott országos tv-műsorban államtitkár szájából hogy azért nem kell a képviselőknek számlát bemutatniuk az utazási költségükről mert az "tudjuk hova vezetne" és "ne hozzuk már a képviselőket ilyen helyzetbe". Azóta már nem is igazán titkolják a korrupciót, mentelmi joguk ugyanúgy van amíg sikeresen kartelleznek, így aztán sztem menjen csak az erőszak-spirál. Vagányabb a kiskaput mentelmi jog nélkül kihasználó állampolgár mint az aki sérthetetlenségének tudatában beleépíti a kiskaput a jogszabályba.

kotyesz 2017.02.14. 13:16:08

Lehetsz bármiféle vállalkozásban a cikk elsősorban a lakosság kiszolgálóira igaz, akik érzékelik az igényt a munkájukra és a versenyt is más vállalkozásokkal, igyekeznek megfelelni és talpon maradni valamint érzékelik azt is , hogy a potenciális megrendelők nagy részének a jövedelmét az állam és a politikája annyira elvonta hogy ha eljut az árajánlatkérésig örül ha presztizsveszteség nélkül kifarolhat az alkuból. Tehát érd le a sok kispénzű között találd meg akinek dolgozhatsz vagy tégy részleges teljesítésre ajánatot, hogy ne veszítsd el őket és a pénzükért ajánlj valamit (mondjuk lakásszigetelés helyett szigeteld az északi falat ). A vállalkozások másik része akik az adóforintokból létező állami megbízások visszaosztós rendszerében vesznek részt , azok is dolgozhatnak maguk ellen , ha többet ad mint amit kap nevetséges így mondani de talán létezhet hogyha most nem teszed oda kimaradsz a következő körből ami jobban fizet. Ezt az egész pályázati rendszert el kell törölni mindenkorra.
süti beállítások módosítása