Ismerem ezt a "rendkivüli" ajánlatot! Csak az a baj, hogy mindig van a fiókba elrejtve egy sokkal jobb ajánlat, ha húzom a számat. Innentől kezdve pedig teljesen hiteltelen az egész, mert ha elég ügyes ügyfél vagyok, akkor még a nadrágot is letolják nekem. Önköltség alatt kapom meg a dolgot és még meg is köszönik nekem!
Mert végre itt egy vásárló és a vásárló a legfontosabb a világon. Mert a vásárló az vásárló. A vásárlónak hatalmas egója van, élet-halál ura és kész. De persze az elkurvulo vállalkozó palántáknak senki nem szólt arról, hogy nem a vásárlóból élnek, hanem az árrésből. Ha szar az árrés, akkor nincsen profit. Ha nincsen profit, akkor nincsen della. Ha nincsen della, akkor átverted saját magadat.
Persze mit csinál ilyenkor egy hivatásos? Elkezd spórolni az anyagokkal, elkezd silányabb minőséget szolgáltatni. Akkor pedig azért fordul el a vásárló, mert rossz az ajánlat, ami annyit sem ér meg, amennyire lealkudtad gyakran saját magadnak. Szóval se della, se vásárló. De legalább úgy megpiszkáltad a piacot, hogy mindenkit belehajszoltál egy értelmetlen árversenybe.
Szerinted ez a legalja az egész vállalkozósdinak? Hát nem! Mert amikor már kellő ügyfélnek tolta le a gatyát, akkor feljogosítva érzi magát arra, hogy elkezdje a konkurenciát szídni. Mert az ingyen van és hiszünk a bumeráng hatásban, igaz? Csak az a baj, hogy a bumeráng hatás nem az, hogyha nem oda, akkor hozzánk jön a vásárló. A bumeráng hatás azt jelenti, hogyha rádobod a másikra, akkor téged is pofán fog baszni...
Akkor ér véget érdemben a vállalkozás, amikor végtelenségig engedsz az áraidból, a minőségből, az elveidből. Ha ezt mind elvesztetted, akkor még évekig verheted a segged a földhöz, akkor sem lesz jobb. Ha szerencséd van, akkor utólag rájösz, hogy te voltál a hülye! Te kurvultál el!
Persze ma már ezt a folyamatot nem csődbe menésnek nevezzünk, hanem divatosan co-workingnek. Mindenki keresi a partnereket és mindenki mindenkinek ingyen végez mindent, hogy legyen referencia. Meg még egy referencia. Ingyen. És még egy. És már referencia birodalmad van, de pénzed még mindig nincs. Persze kifele mutatod a királyságodat az utolsó pénzeden kispórolt öltönyben egy jól beállított Facebook Live műsorban.
Az emberek meg isszák a szavaidat és azt hiszed, hogy te vagy a császár. Aztán felébredsz minden reggel és ugyanazok a problémák várnak téged. Semmit nem oldottál meg azzal, hogy mindenkinek ingyen vagy egy tál rizsért dolgozol. Mert az első pacsitól kezdve mindig ez lesz a szakosztály elvárása! Beáraztad saját magadat! Hogyan merészelnél árat emelni az első munka után, amikor a második már valódi hosszútávú együttműködést jelent? Ott inkább csökkenteni kellene! De az "ingyenből" mit csökkentesz? Több időt adsz az életedből?
Lassan ott tartunk, hogy a vállalkozók egy nem kevésbé elhanyagolható hányada már a saját veséjét tépi ki a helyéről az ebédszünetben, hogy még azt is hozzá tudja adni "akcióba" a sztorihoz. Sok köcsög vásárló pedig még ezek után is képes Facebook hadjáratba vagy fogyasztóvédelmi rongálásba kezdeni, ha a veséd mellé nem adtál még neki további 110%-os kedvezmény kupont. És nem minden ügyfél ilyen! De elég, ha a vásárlóid 1%-a ilyen, mivel a fogyasztóvédelemmel összefogva egy mondvacsinált hisztivel képesek hatalmas rést ütni a pajzsodon.
És már azért küzdesz, hogy nullán legyél.
Nagyon tisztelem azokat a vállalkozókat, akik árverseny helyett minőségversenyt hirdetnek. Akik már gerincet növesztettek és nem pucsítanak be senkinek. Akik nem arrogánsak, hanem magabiztosak. Akik már nem kurvulnak tovább, hanem komolyan veszik saját magukat. Akik nem olcsójánosokat keresnek, hanem üzleti partnerek és valódi vásárlókat.
►►►►
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.