Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Új lakástakarékot akarsz kötni? Erről ritkán beszélnek...

2017. január 02. - Szarvas Norbert

tobbgeneracios_vagyon_1.jpg

Szerintem a lakástakarékpénztár az ország egyetlen olyan pénzügyi terméke, ami vitán felül áll és viszonylag egyszerű-közérthető szerződési feltételeivel valóban az ügyfelek érdekeit képviseli. Legalábbis hihetnénk ezt, amikor tudjuk, hogy államilag támogatott, OBA garanciás, fix. szerződéses összeggel rendelkező termék. A cikkben az Új LTP iránymutatása alapján mutatok be olyan ritkán emlegetett lakástakarékpénztári jellemzőket, amiket fontos megismerned a döntés előtt!

 

A lakástakarékpénztár nem garantált?

 

Az átlagos ügyfél azt gondolja, hogy az aláírt LTP szerződéssel, ami egyértelmű és amin garantáltnak beállított számítások találhatóak, az állami támogatás fix és megkérdőjelezhetetlen. Ez azonban messze nincsen így! Ismerve a magyar fizetési fegyelmet, véleményem szerint hangsúlyosabban kellene erről a pontról beszélni, hiszen előfordul, hogy megcsúszik a lakástakarék előtakarékoskodó a számlával és folyamatosan maga elött tolja. Ennél extrémebb eset, ha több hónappal csúszunk meg, akkor akár eleshetekünk a 30% egy részétől is!

 

kepernyofoto-2016-12-23-20_30_31.png

 

A táblázatból kiderül, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mikor fizetünk be, ugyanis törvényileg be van határolva, hogy az adott negyedévre vonatkozóan milyen részarányos állami támogatás fizethető ki... 

 

A lakástakarékpénztárnál ne maximalizáljuk mindenáron a támogatást?

 

Egy Fundamentás ügynökkel kerültem heves mentális csatába Facebookon ezzel kapcsolatban. Készítettem egy cikket, amiben egy konkrét konyhafelújítási példával számítottam ki a megtérülési arányt. Az ügyfélnek havi 16.500 forintot kellett 4 éven keresztül félretnenie ahhoz, hogy elérje a célját. Az ügynök egyből betámadott, hogy ő tud jobb megoldást!

Na szerinted mi volt a jobb megoldás?

Azt ajánlotta, hogy az ügyfél maximalizálja az állami támogatást és fizessen be havi 20 ezer forintot. Valamiért nagyon nem akarta megérteni és agyilag felfogni, hogy a példa ügyfélnek nincsen szüksége több pénzre 4 év múlva és nem fogja tudni felhasználni a "plusz pénzt". Nyilván értem, hogy fejben jó a matek, de nem minden esetben szükséges kimaxolni a támogatást... Persze nem a megtakarítás ellen vagyok, viszont az ésszerűség mellett... 

Ha lakástakarékot szeretnél kötni, akkor kérd ingyenes segítségünket! www.ujltp.hu

 

Havi 100.000 forintos fizetésből ne kössünk LTP-t?

 

Előfordul, hogy rendkivül alacsony jövedelmű ügyfelek is szeretnének LTP-t kötni. Természetesen ésszerű keretek között abszolút van létjogosultsága ennek. De a legtöbb esetben nem arról van szó, hogy majd x év múlva fel kell újítani a lakást és ezt racionálisan előre gyűjtve+állami támogatással lépi meg. Sokkal inkább gondolkodnak ezek az ügyfelek a saját lakásban és ezért havi 20.000 forintot akarnak félretenni a 100e forintos fizetésből! 

Gondoljunk bele! 4 év alatt 1,3M forintot tudunk összegyűjteni! 8 év alatt 2,5M forintot. Ebből biztosan nem tudunk lakást vásárolni! Szükség lesz hitelre! De egy ekkora önerőhöz szükséges hitel havi törlesztése már 25-30-ról indul jellemzően (alsó hangon). Tehát ebben a specifikus esetben az ügyfél azt akarja aláírni, hogy a fizetése 20%-áról lemond x évig, majd utána a mostani fizetése 30-40%-áról, miközben most is alig tud megélni!

Szerintem ez egy rossz stratégia.

 

Nagyon fontos, hogy számos körülményt és feltételt átbeszéljünk, mielőtt döntesz!

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket:

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr2712090683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kjos 2017.01.02. 19:07:35

Kotelezo a teljes hitelisszeget felvenni? Ha nem, akkor az "agyilag ertetlen fundamentasnak" (szerintem sajat kollegajara tisztesseges ember nem mond ilyet) lehet, hogy igaza volt. Megtakaritasi idoszakban kicsivel tobbet vallal az ugyfel, igy nagyobb a tamogatas is, s kevesebb hitelt vesz fol majd celjai megvalositasahoz.

Szarvas Norbert 2017.01.02. 19:18:23

@Kjos: pont errol van szo, hogy ebben a levezetett peldavan nem volt szukseg hitelre sem, mert pontosan havi 16.500 forintbol gyult ossze a szukseges toke es pont

Kjos 2017.01.02. 19:49:48

@Szarvas Norbert: ertem. Hiteligeny nelkul helyes.

kewcheg 2017.01.02. 20:58:47

Aki havi 100-at keres és még nem ment el,az menthetetlen. Ha havi 100-at keres, szorgalmas,dolgos,de azért nem ment el, mert nem túl iskolázott+ nem beszél semmilyen nyelvet, akkor egy lehetséges opció egy elnéptelenedő faluba költözés+földművelés,állattenyésztés beindítása.Erre sok helyen elég a 2-3 millió...

Leylandi 2017.01.02. 22:24:25

"ezért havi 20.000 forintot akarnak félretenni a 100e forintos fizetésből! "

A cikkíró nyilván nem hallott azokról, akik hivatalosan minimálbérre vannak bejelentve, a másik százezret meg zsebbe kapják.
Hogy hallott volna? Alig pármillióan vannak...

Roltii 2017.01.02. 22:31:51

@Leylandi: nem szerepelt sehol se,hogy a fizetése legális vagy sem. Annyi volt csak,hogy havi 100e bevételből nem lesz ingatag ltpvel sem,akármit is mondanak.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 03:46:41

Ez így van, ahogy a blogger írja. Plusz még van olyan, hogy egyszerűen nem jön össze a felújítás. Nekem kora tavasszal járt le a fundamenta, csak megtakarítás. Szerettem volna belőle légkondit pl. Nos, mire a kiutalás megtörtént (jópár hónap) már nem találtam légkondist, aki beépítette volna nyáron. Magát a kütyütbsem tudtam előre megvenni, mert ma már boltban csak a beépítő veheti meg.
Ősztől meg más miatt nem értem rá, simán kifutottam a 180 napból. Teljesen véletlenül, közvetlen rokonnál volt egy ablakcsere, így csak az állami támogatás felét kell visszafizetnem.
Ha azt nézzük, hogy az ablakcsere vállalkozója jó eséllyel féláfáva svarcba is megcsinálta volna, akkor meg mégtöbb a bukta. Ok, így legalább legális, papíros lett a kivitelezés...
Ja, a funda arra nem hívta fel a figyelmem, hogy a 180 nap vége előtt jelezhettem volna, hogy a maradékot majd x éven belül lakásvásárlásba akarom felhasználni. Pedig a törvény engedte volna ezt a változtatást.
Szóval én személy szerint soha többet nem kötök lakástakarékot.

upho 2017.01.03. 08:03:09

@Meister: el kellett volna olvasni a szerződést...
A post első példája elég nagy ökörség, hiszen a szerződésben a fizetési ütemezés is le van írva. Az olyan szolgáltató, aki gördíti az egyenleget maga előtt, ritka mint a fehér holló. Tessék már felnőni végre, és a vállaltak szerint eljárni, nem képzelgésekre alapozni.

mics.1 2017.01.03. 09:14:00

" nem fogja tudni felhasználni a "plusz pénzt"" "ügyfélnek nincsen szüksége több pénzre"
Szerinted ilyen létezik? :D Én még nem láttam olyan embert akinek nincsen szüksége több pénzre:D:D
Egy lakásra mindig rá lehet költeni pár száz ezret. ha már tényleg nagyon nem tud mit csinálni kifesthet, vehet mondjuk egy jakuzzit, vagy egy kandallót.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 09:55:01

@mics.1: azért másfél misit úgy elkölteni, hogy nincs szabadságod, elég nehéz. Hogy őszinte legyek, valóban nem gondoltam végig a dolgot, mikor a szerződést kötöttem. Akkor még az járt a fejemben, hogy veszek nyaralót, abba belemegy majd, de aztán kiderült, ahol én nyaralót/telket tudnék venni (általam megfizethetően), az nem számít beéterületnek/akárminek, így arra nem használható fel a funda. Ekkor gondoltam, hogybok, akkor legyen légkondi, legyen felújítás. De azt meg végül nyáron nem tudtam kivitelezni, mert a cégek tele voltak. Nyilván valami csalásos módszerrel lehetett volna előszámláztatni, csak hát ha már csal az ember, akkor jobban jár haveri vállalkozó nevére kérni a számlát, aki visszaadja az áfát a beruházásból, mert az a teljes összeg 21%-a. Instant állami támogatás. :-)

Kelly és a szexi dög 2017.01.03. 10:07:12

van pár jó csaj a Fundamentások között!

Kjos 2017.01.03. 10:09:12

Nem érte, miért olyan nehéz. A fundamenta (ltp) egy persely, melybe valamennyit az állam is beledob. A felhasználást pedig meg lehet oldani ügyesen, ha épp nem akarsz semmit csinálni (vagy nem akkora összegben akarsz) lejáratkor. Csak szétnézel, s ha valamelyik rokonod, szomszédod épp csináltat valamit, akkor megkérd, hogy a te nevedre kérje már a számlát.

A szerződéseket pedig el kell olvasni aláírás előtt, nem utólag siránkozni.

Roltii 2017.01.03. 10:14:06

@Kjos:
Mert nem mindenki akar csalni. Rokon&szomszéd stb pedig az.
Amúgy a te gondolatmenetedet követve felújításra vagy hasonlóra nem is biztos,hogy érdemes LTP-vel játszani, mert a +áfa elviszi az állami támogatást, és ugyanott vagy mintha nem LTP-ztél volna és számla nélkül jönne a festő/szerelő stb...
(LTP-t én csak ingatlan vásárlásra vagy hitel betörlesztésre használnék, semmi másra a magyar valóság miatt..)

encir 2017.01.03. 10:21:51

@Roltii: lehet pl. konyhabútorra is, ha jól tudom. Azt meg áfásan adja a bolt.

napalm 2017.01.03. 10:37:38

@Meister:
Miért nem klímás céghez fordulsz?
Miért Te akartad megvenni a klímát?
Egyébként ha tudtad hogy klímát szeretnél akkor biza szezon előtt kell megmozdulni ;)
A féláfás dolgot meg hagyjuk, a lakáskassza nem erre van kitalálva.

Kjos 2017.01.03. 10:45:35

@Roltii: az igazi csalás az, hogy a mesterrel benyelik a számlát. Asszem, egyeneságon fel lehet használni.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 10:47:48

@napalm: mint írtam, nyáron nem vállalta egy klímás cégbsem. 5 cégtől kértem ajánlatot 3 szoba klímásítására, egy válaszolt, ők is a funda határidejének lejárta után jöttek volna ki felmérni. Nem beépíteni, felmérni.
Budapesten kb kora tavasszal kell kezdeni a klima beépítés szervezését, de akkor még nem tudtam, mikor utal a funda. Aki még nem ment át ezen, lehet okos, de nem olyan egyszerű a folyósítás sem, ahogy azt gondolná az ember fia... Mondjuk nem is nehéz. De nem tagadom, ha nem 3 állásom lenne, akkor nyilván lett volna több időm arra, hogy ne bukjam el az állami támogatás felét, demőszintén megmondom, hogy ha likvid megtakarítással 4% hozamot el tudok érni, akkor ez a hercehurca 100.000 ft-ért nekem baromira nem éri meg. Ezért nem kötök többet ilyen szerződést. Nem tudom, mi lesz 48 hónap múlva, mire érek rá, mire kell éppen akkor a pénz, kell-e valamit felújítami, lesz-e rá időm...

aachi 2017.01.03. 10:50:46

@Meister: hülye voltál és magyarázkodsz hülyeségekkel, nekem BPen felraktak klímát nyár közepén kb 6 hetet kellett várnom miután szóltam. 180 nap az fél év ember, szóva akár ősszel télen is felrakathattad volna, mi az hogy nem értél rá ? nehéz felemelni a telefont meg otthon lenni egy-két órát míg felrakják? ember!!!

aachi 2017.01.03. 10:53:13

@Meister: te nem nem értél rá egyszerűen ellustultad leszartad az egészet. most meg magyarázod a bizonyítványt mert még magad előtt is égsz a hülyeséged miatt.

napalm 2017.01.03. 11:22:06

@Meister:
Lejárat után nem kötelező kérni a kiutalást (én is így fogok tenni, az én megtakarításom decemberben jár le, mi a lófaxt kezdjek vele? Majd kikérem tavasszal), későbbre kellett volna kérni és nem lett volna kapkodás.
Mondjuk lehet az ügyintéző rágta a füledet hogy na hama gyorsan utaljuk....
Az enyémet aztán rághatja.

szocske_ 2017.01.03. 11:22:39

@Meister: a nem tudtam mikor utal a fundamenta kifogás is hülyeség, már amikor leadtad a papírt, hogy felújításra költenéd, akkori dátumra is jó a számla.
Tehát a 180 naphoz adódik további 3 hónap, igaz akkor még saját tőkéből kell előfinanszírozni.
Persze akinek nincs lakáscélja, annak tényleg nem való a lakástakarék...
de ezzel az erővel hozhatnánk példaként, hogy nem éri meg a buszbérlet, hiszen én biciklivel járok...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 11:24:35

@aachi: Hát, most egymás lehülyézésébe nem mennék bele. De 3 szobát klímázni, nem fél óra, plusz nálam még a központi fűtést is arrébb kellett volna rakni miatta. De mint írtam is, nekem nem fért bele. 3 melóm van, és ebből az egyik nagyon bedurvult erre a fél évre. Nem érte volna meg azért 100.000 ft-ért hanyagolnom. Ja, és rosszul írtam, 120 nap van rá, nem 180.

szocske_ 2017.01.03. 11:25:06

@upho, bár a fizetési ütemezés a szerződés része, előre fizetni mégis lehet, sőt, érdemes is lehet, mert akkor a teljes éves összeg 12 hónapig kamatozik, nem csak az első 20ezer...
és a 3% betéti kamat manapság nem olyan rossz, ezért fizetek én is mindig előre, ráadásul hitelkártyával, így a befizetésre még azonnali visszatérítés is jár.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 11:25:27

@napalm: igen, ezt elbasztam. Meg amit aachi ír, azt is írtam, egyszerűen nekem akkor nem volt jó. Pont olyan élethelyzetben voltam, amikor ez csak púp volt a hátamra.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 11:35:26

@szocske_: Már nem kötnek 3%-ost. Csak talán a 8 évest. Én 4 évest akartam még tavaly, de már nincs. (Talán 521.) De a fentiek miatt ma már amúgy sem kötnék. :-)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 11:48:48

De még egyszer mondom, aki olyan lakásban él, amire (biztos benne, hogy) majd 4 és fél év múlva másfél milliót el tud költeni, annak megérheti. Hiszen a maximálisan kihasznált állami támogatással a 10% körüli hozam a mai világban kimagasló.
Aki folyamatosan újítja fel a lakását, és nem akar várni 52 hónapot, annak nem biztos hogy jó. Nekem pl. kicsit alacsonyabb hozam, és likvidebb befektetés is megfelelt volna. Ha állampapírba teszem, akkor most pont ugyanennyim lenne, mint így, hogy funda volt, és a teljes összeg felhasználását nem tudtam leigazolni a rendelkezésre álló időkeret alatt.

Viszont annyi tapasztalat született, hogy mindenkinek el tudom mondani, mire figyeljen. Pl ha 4 éf fél múlva már dobbantott, és Hollandiában él, akkor még nehezebb lesz bármit is kezdenie a megtakarításával. Ez meg a mai fiataloknál benne van a pakliban.

szocske_ 2017.01.03. 11:53:42

@Meister: a törvény lehetővé teszi, hogy 45. hónapban felmondhasd a szerződést, akármennyire kötötted. Tehát van 3%-os 4 éves.
de mondok jobbat. Akár 3%-os 1 éves is lehet, aminek akár 35% körül is lehet az éves hozama.
Ezt azért nem olyan könnyű egyéb, hasonlóan biztonságos befektetéssel hozni...

szocske_ 2017.01.03. 11:55:19

"Aki folyamatosan újítja fel a lakását, és nem akar várni 52 hónapot"
neki találták ki a megosztást...
12 havonta felhasználhat 240ezer Ft-ot + 72ezer Ft támogatást + 7200 Ft kamatot

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 12:05:52

@szocske_: De ez esetben ki kell fizetned a SZO 1%-t előre, ami egy vagyon. És már nincs is meg a 10%-os hozam. Egyébként azt nem tudom, hogy 1 év után hogy mondhatod fel úgy, hogy az állami támogatás megmaradjon. Ezt nem értem. Bár 12 havonta nem lesz a 240.000 megtakarításnak 7200 a kamata, csak ha nyitáskor egyben befizeted, ha havonta, akkor ennek a fele.
És ugye ha 8 évest kötsz akkor:
240ezer Ft-ot + 72ezer Ft támogatást + 7200 Ft kamatot
de nyitáskor befizetett: 61ezer nyitási díj
számlavezetési díj: 12*150=1800
Azaz 256ezer lesz a vége.

Ez éves 7% hozam. De még mindig nem értem, hogy ha egy év után felmondom, miért is tarthatnám meg az állami támogatást?

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 12:20:58

Ha rövidebbet köt 1%-os kamattal, kisebb a SZO 1%-a, a végén lesz 19% körüli hozama. Ez a max, amit ki tudok hozni belőle. Ha van olyan akció, hogy elengedik a nyitási díjat, akkor tényleg ki lehet hozni a 33% körüli hozamot, hiszen pont ennyi az állami támogatás. De még egyszer, nem értem, hogy mondod fel a szerződést egy év után úgy, hogy megmaradjon az ÁT.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 12:27:16

Plusz nyilván, ha a nyitási díjat elengedik akciósan, akkor az idő előtti felmondásnál azt utólag bevasalhatják. Ember legyen a talpán, aki ezt megriszkírozza. ÁSZF-et bújni meg nincs időm. De várom a 100%-os megoldást, holnap kötök is egyet akkor mégis! :-)

szocske_ 2017.01.03. 13:16:56

@Meister: hát én 67 hónapra, havi 5000 Ft. megtakarításra szoktam kötni, így a SZO 9000 Ft.
minden megtak. év elején befizetem hitelkártyával a 240000 Ftot.
A 240000 befizetésre kapok 4% HK visszatérítést azonnal, befizetéskor, ez 9600/év, tehát a SZO már az első befizetéskor visszajött.
Évente kapok rá 72000 állami támogatást, az első évi kamat 7200, a második évi 16800, a harmadik 26600, a negyedik 36700 Ft.
Tehát 4 év alatt befizettem 960ezer Ftot, és felvehetek 1,26M Ftot + 4x9600 Ft HK visszatérítés, költség pedig 9000 nyitás + 48x150 Ft számlavezetés.

335ezer Ft összesen a 960ezer Ft hozama, 4 év alatt, ha akarsz ebből lehet EBKM-et számolni....

szocske_ 2017.01.03. 13:26:35

1 év után úgy mondhatod meg, hogy létezik egy olyan fogalom, hogy szerződés megosztása.
Ha én ma nyitok egy szerződést, majd 3,5 éves korában megosztom (a megtak. év első 6 hónapjában vissza lehet tölteni az év elmaradt befizetését), onnantól 2 szerződésem lesz, hivatalosan mindkettőnek mai a nyitási időpontja, így mindkettő egyszerre éri el a 4 éves kort, de gyakorlatilag a második csak 6 hónapig élt.
A második szerződésbe összesen 240 ezer Ftot fizettem be 6 hónapra, és erre megkaptam a 72ezer Ft állami támogatást, volt 2000 Ft megosztási díjam és 6x150 Ft számlavezetési díjam.
Egy szerződés tetszőleges alkalommal megosztható.

Másik, picit drágább lehetőség, ha ma nyitok egy szerződést, befizetek rá 5ezer Ftot, nehogy üresen állás miatt töröljék, és legyen miből levonogatni a havi 150 Ftokat.
Majd tetszőleges időpontban, amikor akarok, akár csak az utolsó évben elkezdem fizetni a havi 20ezreket, így gyakorlatilag 1 éves befizetésre kapok 30% állami támogatást.
A megosztástól ez azért drágább, mert itt a 48x150 Ft számlavezetési díjat 4 évig kell fizetnem, annak ellenére, hogy a szerződést a gyakorlatban csak 1 évig használom.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 13:26:58

@szocske_: Ez amit fentebb írtál, kb 14%-os lehet, de én az egy éves, 33%-ost szeretném levezetve látni. :-)
HK-val melyiknél lehet befizetni? Mondjuk én Citi-s vagyok, ott nem térítenek 1%-ot sem, ha készpénzzel egyenértékű célra fizeted be, azaz sem államkincstári vásárlásnál, sem ilyennél nem, elvileg.

amjamayna 2017.01.03. 13:27:20

@szocske_: igen, ha nem számolod az alternatív költséget
+ hiba, hogy 67 hónapra , minél rövidebb a futamidő, annál nagyobb az évre vetített hozam, minél hosszabb a futamidő, annál jobban erodálódik

szocske_ 2017.01.03. 13:27:38

maradjunk annyiban, hogy az LTP-ben hatalmas lehetőségek vannak, csak ezt Átlag Józsefnek nem mondja el senki, ő maga meg lusta gondolkozni.

szocske_ 2017.01.03. 13:29:02

@Meister: azóta leírtam, hogy lehet az a 33% akár még 60% feletti EBKM is ;)

szocske_ 2017.01.03. 13:31:15

@Meister: partner.fundamenta.hu/web/guest/efizetes

egyébként államkincstárra is lehet visszatérítésed: bár a legtöbb kártya nem fizet rá, a tartozást rendezheted másik HK-val, ott pedig már mindegy mivel terhelted az első hitelkártyát...

szocske_ 2017.01.03. 13:34:03

@CsakSzolokHogy: 67 hónap a minimum, amire 3% kamatot adnak, de ahogy írtam, nem várom ki a 67 hónapot, hanem a 45. hóban beadom a felmondást, így a 48. hóban kifizetik.
De előtte még 41. hónapban megosztom, így fél éven belül 2 db 4 éves szerződésem jár le, úgy, hogy a második csak 7 hónapig él, de arra is jár 1 évre 72ezer Ft áll. támogatás.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 13:44:29

@szocske_: Ok, le a kalappal. Ügyes vagy! :-) És ja, informatikus létemre, most én is Átlag József vagyok. :-)
Egyébként nyilván nem magyarázza el senki, hiszen a fundás üzletkötő is a SZO 1%-t kapja, nem lesz ő hülye, hogy 32.000 Ft helyett azt mondja, elég havi 5000-re kötnöd, és mégis 20.000-t befizetni minden hónapban...

szocske_ 2017.01.03. 13:48:39

@Meister: így van + a fundás üzletkötők 90%-a tegnap még hentesként dolgozott, ma meg már pénzügyi tanácsadó...

szocske_ 2017.01.03. 13:50:06

@Meister: még vmi... 3% kamat (kamatadó nélkül) + némi hitelkártya visszatérítés - 9000 Ft nyitási ktsg és 150 Ft számlavezetés nem olyan rossz a mai kamatok világában, és ehhez még lakáscél sem kell ;)

amjamayna 2017.01.03. 13:59:33

@szocske_: Ügyes:)
A megosztás csak még "nem foglalt" adószámmal lehet megcsinlni.
Ugyanarra az időszakra semmi átfedés nem lehet, , de ha valakinek jó "széles" a családja, és azok nem használják, működhet.
A 3%, az eleve 45hónapos futamidővel, az OTP-nél is elérhető, persze ott hitelkártyához kötik de azt is ki lehet ciglizni :)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.01.03. 14:00:19

@szocske_: Nem is annyira jó. Én simán veszek a webkincstar.allamkincstar.gov.hu oldalon prémium vagy bónusz államkötvényt. Az likvidebb. :-)
De igazad van, a 3% nem rossz.

szocske_ 2017.01.03. 14:03:34

@CsakSzolokHogy: csak az otp kényes ennyire. Fundamentánál van egy olyan lehetőség, hogy a megosztás előtti 3 évre lemond az adott szerződésre vonatkozó támogatásról az új szerződés adószámának tulajdonosa, az utolsó évre viszont kéri...
Sőt, fundamentánál még olyan gyermeknek is lehet megosztott szerződése az eredeti időponttól, aki még nem is élt az eredeti szerződés kötésekor...

szocske_ 2017.01.03. 14:05:00

@Meister: tény, most nem rossz a P/BMÁK. Azonban a fundamenta kamata 10 évig 3% lesz, az államkötvény viszont nem garantált. Persze cserébe a fundamenta magasabb sem lesz, de ha 1-2-3 év múlva elindulnak felfelé a kamatok, bármikor kiszállhatok a fundamentából és vehetek P/BMÁK-ot...

szocske_ 2017.01.03. 14:06:29

@Meister: ja, és MÁK-nál van kamatadó, kivéve TBSZ-nél, ott viszont 5-6 évre le vagy kötve. Ellenben az LTP-re akkor sincs kamatadó a 3%-ból, ha 1 hónap után veszed fel (más kérdés, hogy túl rövid időre és kis összegre nem érdemes a 9000 nyitási díj miatt)

szocske_ 2017.01.03. 14:07:14

@CsakSzolokHogy: OTP HK = AMEX, ha jól tudom. Az meg nekem nem kő...

Sobbis 2017.01.04. 22:22:17

@aachi: Te egy igazi bunkó paraszt vagy. Én megértem, hogy rossz érzés, sok pisit kapsz az életedben, ugye? akarsz beszélni róla?
süti beállítások módosítása