Eddig szent meggyőződésem volt, hogy a nyomtató nem egy brutál tétel. Bemegyek a boltba, megveszem és vége az üzletnek. Aztán találkoztam az interneten egy oldallal, ami szerint van amikor jobban megéri elengedni a hagyományos utat, vásárlás helyett pedig minden nyomtatóval kapcsolatos dolgot inkább ki kell szervezni. Ennek járunk utána!
Ez a kép azt mutatja be, hogy a világ legsikeresebb cégei közül a lakáskiadással foglalkozó Airbnb-nek nincsen ingatlantulajdona, a világ legsikeresebb médiafelület tulajdonosa nem készít média tartalmat és a világ legnagyobb "taxi" társaságának nincsen autója. Mi a közös ebben? Gyakorlatilag kiszervezik a tevékenységüket és minimalizálják a kockázatot.
A világ ebbe az irányba halad...
Persze egy nagy cégnek ez könnyü, de mi van a kis cégekkel, akár magánszemélyekkel? A webaruhaz.hu megoldást kínál a nyomtatás kiszervezésére és havi díjért cserébe vállalja a kockázatot, ami egy drága eszköz megvásárlásával és fenntartásával járna. Egy szép listából válogathat mindenki kénye kedve szerint a belépő nyomtatóktól kezdve a középkategóriás kkv nyomtatóig nyomtatóig.
Első ránézésre vállalkozóként beláttam, hogy bérelni biztosan kényelmesebb, hiszen
- nem kell körbejárnom a boltokat
- nem kell komolyabb (akár százezres) összeget beruháznom
- ha elromlik a gép, akkor nem én buktam
- ha szervízelni kell, akkor nem nekem macera és nem én fizetem (no risk)
- ha jó szerződést kötök, akkor a patron beszerzésével sem nekem kell szórakoznom
- sosem avul el a nyomtató, mivel menet közben átválthatok akár egy másik (újabb) nyomtatóra
- ha cserélni akarom az eszközparkot, akkor nem kell szórakoznom a könyveléssel illetve a továbbértékesítéssel járó macerákkal.
Ez így tök jól hangzik, de tényleg megéri nekem? Ennek próbáltam utána számolni!
Azért tisztázzuk, hogy a példaként az oldalról kiragadott nyomtató leginkább irodákban elképzelhető eszköz például KKV válllalkozóknak, egyéni vállalkozóknak. Ha ezt az eszközt meg szeretnénk venni akkor ki kéne fizetnünk: 88.000 forintot (árgép szerinti átlagár). Viszont egy nyomtatónak vannak fenntartási költségei, javítási költségei (horror!!!!) és talán a legdrágább rendszeres költség a patron.
Persze nem mindegy, hogy eredeti vagy utángyártott partonnal futunk neki. Most egy saját tapasztalatot szeretnék elmesélni. Egyik irodámban volt egy közepesen komoly (értsd: 200.0000 feletti) nyomtató, amibe a patron nem két forint volt. Az irodavezetőt meggyőzték, hogy az utángyártott patron olcsóbb és ugyanolyan jó. Hát kipróbáltuk és az eredménye az lett, hogy az eszköz tönkrement, vállalhatatlanul nyomtat és a szerelési ktg nem három forint volt... Ott fogadtuk meg, hogy csak eredeti patron megy bele a drága nyomtatóba.
Itt most az M csomagot választom, mert ebben a csomagban benne van 1 000 oldal/hó nyomtatáshoz szükséges patron. Azt gondolom, hogy egy KKV ennyit simán elnyomtat egy hónapban ( ha belegondolok, hogy nálunk egy hiteligénylés 80-100 oldalnál kezdődik alkalmanként...), főleg, ha többen használják a nyomtatót. A havi díja ennek a csomagnak ennél a nyomtatónál 11.900+ÁFA.
Évente 142.800 forint+ ÁFA, amit cégként 100%-ban le tudunk költségelni, tehát adóalap csökkentő és nem kell szórakozni a nyomtató amortizációs költségleírásával (fúúú de utálom).
Mivel 24 hónapos szerződést írunk alá, ezért véleményem szerint 24 hónapig lesz meg ez a nyomtató, utána máris a legújabbra tudunk átszerződni (frissül az eszközállomány). 24 hónap alatt kifizetünk: 285.600 forintot+ÁFA
Mi lenne, ha ezt az eszközt megvásárolnánk és saját magunk tartanánk fenn 2 évig?
A nyomtató vagy elromlik vagy nem. Ha elromlik, akkor a szervíz költség 20-30-40 ezer forint is lehet egy ilyen típusú nyomtatónál. Márpedig egy 88 ezer forintos nyomtatót biztosan nem éri meg 40 ezerért szervízelni. Inkább kuka és veszel egy újat, mert a szervízelt nyomtató nagyjából bármikor megint becsődölhet. Tehát elromlás esetén mégegyszer 88.000+ÁFA költség keletkezik.
De normális műküdés mellett is vannak költségeink, mint például a patron vásárlása: 1 000 db oldalra elegendő (színes és fekete) havi költsége: 17.640 forint/hó, azaz 24 hónap alatt 423.360 forintot kellene kifizetnünk.
Így két év alatt a bérlés és a saját vásárlás közötti különbség: 511.360-285.600 (+ÁFA)= 225.760 forint
A nyereség mellett nem kellett megfinanszírozni az eszközt, az esetlegesen felmerülő szervízköltségeket nem nekünk kell kifizetni és két év múlva megint új készülékhez juthatunk különösebb beruházás nélkül.
A számítások után azt gondolom, hogy érdemes mindenkinek kiszámolnia, kiszámoltatnia, hogy melyik opció érné meg számára, hiszen komoly összegeket tudunk megtakarítani.
Zusammen
Véleményem szerint a számok meggyőzőek. A példában kiszámolt készülék adott felhasználás mellett abszolút nyereséget hozna nekünk, ha nem vállalnánk magunkra a felelősséget, hanem kiszerveznénk a nyomtató fenntartását és megvásárlását is. De ami sokszor az ár mellett a legfontosabb tényező, az az idő. Az időt soha senki nem tudja nekünk pótolni vagy visszaadni. A mai rohanó világban egyértelműen meg kell ragadni minden olyan lehetőséget, ami képes nekünk pénzt és időt spórolni. Ezen érdemes elgondolkodnod, hogy a jövőben a nyomtató mellett még miket tudnál kiszervezni?
►►►►
Ha segítséget szeretnél a pénzügyeidhez, nyugdíjcélú öngondoskodáshoz vagy kérdésed van, nekem is megírhatod:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
� Ajándék ingyenes családi vagyontervező
Letölthető itt: Klikk
� Ajándék lakástakarék választó
Itt találsz meg minket: