Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Így veszik ki a pénzt a zsebedből a profik!

2016. szeptember 26. - Szarvas Norbert

b2b-marketing-budgets.png

Elgondolkoztál már azon, hogy mennyi pénzt vesznek ki a zsebedből a manipulatív marketingtechnikákat alkalmazó cégek? Szinte teljesen mindegy, hogy mit akarnak neked eladni, mert megfelelő körítéssel te meg fogod vásárolni! Ha pedig kellően pofátlanok, akkor a valódi ár sokszorosát hajtják be rajtad. Nézd meg az alábbi képet és döntsd el, hogy melyik sütihez lenne kedved?

20150721193150-marketingpng.png

Valójában ez a kép bemutatja a profi marketing és értékesítési mechanizmusokat. A világ egy hatalmas muffin és minden a körítésen múlik. Természetesen a CupCake-hez van kedved és ezért hajlandó vagy 20x-os árat fizetni. Hogy miért? Mert izgalmasabb, mert színesebb, mert élettel telibb és mert jobban felkelti a figyelmedet. Ha nem hiszed el, akkor kalandozzunk el a McDonalds-ba és kérjünk egy álompitét.

coolpita.png

Ez az álom pite, ami semmi mást nem tartalmaz, mint két gombóc vanilia fagyit és egy pitét. Ezért hajlandó vagy kifizetni 5-600 forint környékén ahelyett, hogy megvennéd külön a pitét 250 forintért és mellé egy gombóc vanilia fagyit. Mindig minden arról szól, hogy elég szexivé illetve kívánatossá váljon a számodra ahhoz, hogy hajlandó legyél túlárazni.

1413923096-market-better-more-persuasive-10-brain-facts.jpg

Van egy jó hírem! Jellemzően a kreatív (színes) agyféltekédet akarják kilóra megvásárolni és próbálják elnémítani a racionális oldaladat, amelyik hajlandó utána olvasni a dolgoknak, amelyik hajlandó számolni, amelyik hajlandó alternatívát keresni. Hogyan küzdhetsz ez ellen? Az igazság az, hogy szinte sehogy. A lényeg, hogy minél színesebb, minél szexibb, minél hangulatosabb legyen valami és akkor megveszed. Akár sokszoros áron. Nem véletlen, hogy ma már nem tárgyakat vagy szolgáltatásokat árulnak, hanem életérzéseket és víziókat. 

És mi a lényeg? Amikor megtakarításban gondolkodunk, akkor először ne nagy dolgokra helyezzük a hangsúlyt! A legjobb megtakarítás abból a pénzből ered, amit nem költöttünk el! Ezért kezdjél el vásárlás közben gondolkodni és tudatosabbá válni. Nem fogsz egyik percről a másikra megváltozni, de ha alkalmanként 1 dologgal kevesebbet veszel és ezt fél éven át megtartod, akkor számításaim szerint spóroltál legalább heti 3 vásárlás x 4 hét x 6 hó x 2.000 forint átlag= 144.000 forintot. 

Te most mennyit keresel? Kevesebbett vagy többet, mint 144.000 forint. Ha KSH adatokkal számolunk, akkor valószínűleg két havi KSH átlag fizut tudsz megspórolni MINIMUM csak azzal, ha a bevásárlásaid során küzdesz a befolyásolás ellen. Ettől még ugyanúgy sok százezret fogsz összességében elkölteni, de legalább egy hangyapöcöknyit már előrébb léptél. Ráadásul félévente 144 ezer forint spórolás az tulajdonképpen évi 288 ezer forint, amiből el tudnál tenni a nyugdíjadra, a lakáscélodra vagy bármire. És ehhez az állam hozzátesz még évi minimum 72 ezer forintot vagy még többet. [egy pici pénzügy]

A lényeg az, hogy próbálj meg küzdeni saját magad ellen, saját magadért!

Érdemesnek tartod ezt a cikket a megosztásra?

 

►►►►

Ha segítséget szeretnél a pénzügyeidhez, nyugdíjcélú öngondoskodáshoz vagy kérdésed van, nekem is megírhatod:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

� Ajándék lakástakarék választó 

Klikk

Itt találsz meg minket:

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4811744647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2016.09.26. 19:51:14

"Van egy jó hírem! Jellemzően a kreatív (színes) agyféltekédet akarják kilóra megvásárolni és próbálják elnémítani a racionális oldaladat, amelyik hajlandó utána olvasni a dolgoknak, amelyik hajlandó számolni, amelyik hajlandó alternatívát keresni. Hogyan küzdhetsz ez ellen? Az igazság az, hogy szinte sehogy."
Ez így nem a jó hír. A jó hír ez: lehet küzdeni ellene. Mindazt az energiát amit trollkodásra fordítasz (a kicsiny, passzív-agresszív apróságok is beleszámítanak!) a reklámok gyűlöletére kell használni. És egyúttal a reklámozott termékre is kiterjeszteni ezt a gyűlöletet. Ez a kreatív és a racionális "féltekénk"(itt lehetne károgni a biológiai általános műveltség kapcsán de arra ott a másik poszt) együttes használatát igényli. És mivel a reklám mint olyan nem személy, a gyűlölete legális.

Magustanonc 2016.09.26. 21:39:34

Azt tudtad, hogy az álompitét már nem árulják a McDonald'sban, mert nem fogyott belőle elég? :)

Serrin 2016.09.27. 10:02:25

@Magustanonc: Gyanítom, hogy nem is úgy nézett ki, mint a képen. :)

VT Man 2016.09.27. 15:58:16

A lakastakareknak van egy hatranya, ami persze magyaros hatrany: mindenrol kell szamla. Ez jo az allamnak, mert feherebb a gazdasag. Annak, aki feketen is fizetne mestert, vagy anyagot, nem biztos.

ogli dzsí 2016.09.27. 19:18:26

Olyan nincs, hogy NEMMANIPULATÍV marketing technika. A marketing lényege a manipuláció.

Azt a marketingest, aki nem manipulál, azonnal ki kell rúgni.

ogli dzsí 2016.09.27. 19:20:44

@Magustanonc: Minnél több pénz kering egy rendszerben, annál nagyobb baromságokat lehet eladni, és annál több pénzt lehet érte kérni.

Nem véletlen hogy nem Magyarországon vált húzószakmává a kutyapszichológia..:)

ogli dzsí 2016.09.27. 19:23:01

@Untermensch4: Nem, teljesen rosszul látod. A marketing ellen lehet és kell védekezni, de ettől soha nem leszel pl. gazdag. Csak nem szegényedsz el.

A jó megoldás hogy neked kell megtanulni eladni valamit, másnak és a marketingnek élni..:)

ekat 2016.09.27. 19:55:30

Részemről úgy vagyok vele, hogy van, hogy a kényelmemért hajlandó vagyok többet fizetni. Úgy értem, nem rohangálnék fagyi után, hogy a pite mellé rakhassam. :) De ez csak példa, sosem ettem ilyen álompitét.

2016.09.27. 23:06:46

@ogli dzsí: Így igaz. Amennyiben a másik oldalról nézem, akkor pedig a marketingest kell jól megrugdalni, mivel tudjuk, hogy manipulál. Szóval nem egy örömszakma.

Sandor Akarki 2016.09.27. 23:55:49

A csomaglást kéne adóztatni, per Kg anyagtól függő árral, hogy ne kelljen a sok szemetet hazavinni és azonnal kidobni.
Pl. veszek egy doboz gabonapelyhet, megy a kartondoboz a kukába azonnal.
1 Kg üvegre pl. sokkal kevesebb adót kéne tenni mint 1 Kg műanyagra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.28. 07:42:59

"Ezért hajlandó vagy kifizetni 5-600 forint környékén ahelyett, hogy megvennéd külön a pitét 250 forintért és mellé egy gombóc vanilia fagyit"

És egy gombóc fagyi szerinted mennyibe kerül??Másik 250-300 forint...
Szóval ez a példa egy kicsit erősen sz@rul sikeredett... :D

Meg egy dolog átlagosan kétezer forint???

Biztos vagy benne, hogy neked gazdasági dolgokat kell blogolnod, már bocs?
:-)))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.09.28. 07:46:27

@Sandor Akarki: Ezzel viszont egyetértek.Kedvenc ilyen eset a bonbon, praliné.Simán a fele-kétharmada az árnak a csomagolás, pedig nekem, ha saját fogyasztásra veszem, simán jó lenne egy nejlon/papírzacskóban is, mondjuk harmadáron...
Persze ha ajándékba veszi az ember, az más tészta...

Untermensch4 2016.09.28. 19:31:34

@ogli dzsí: Állítottam volna olyat hogy a "módszeremtől" gazdagabb lehet akárki..?!
"A jó megoldás hogy neked kell megtanulni eladni valamit, másnak és a marketingnek élni..:) "
Nem. Nekem a "jó megoldás" egyik tulajdonsága az (akármire) hogy (nem tudok jobb kifejezést) kiterjeszthető. Kiterjeszthető az alkalmazása a társadalom tetszőleges hányada számára és nem okoz nagyobb problémát mint amekkorát megold. A te megoldásod csak addig működik amíg a marketingesek aránya az össz-populáción belül alacsony, egy bizonyos hányad fölött már nem működne a dolog. Ha pedig többségbe kerülnek a marketingesek, beindul az "erőszak-spirál" mivel egymást is célcsoportként kell támadniuk. Másrészt közel sem mindenki alkalmas adottságilag marketingesnek. Gyűlölni viszont mindenki tud.
süti beállítások módosítása