Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Nyílt levél a magyar szurkolónak csúfolt gennyekhez

2016. június 24. - Szarvas Norbert

images_23.jpegTök szuper a magyar csapat, pezseg a gatyám a sztoritól, de mégis állítsák már le magukat a magyar focit amúgy totál kisajátító, stadionban balhézó gennyek, akik szurkolóknak nevezik magukat, közben szimpla huligánok, akik az otthoni stresszt a szurkolás indokával vezetik le. Hát kanapédrukkerként elárulom, hogy kurvára nem vagyunk rátok kiváncsiak, ahogyan képesek vagytok a fába belekötni, a meccset csak elvétve nézitek, mindig mással foglalkoztok és ráadásul ti hoztok ránk (arra az elhanyagolható pár tízezer emberre, szurkolók 90%-a) szégyent. Mert van annál sokkal rosszabb, ha nem ordítozunk 90 percen keresztül a kivetítő előtt, de összefossuk a bokánk, ha Dzsudzsi csavar egy hatalmasat...

Az izlandi meccset a budapesti Tüske csarnoknál próbáltam végigszurkolni

Több kevesebb sikerrel. Nagyon tipic dolog történt, azért merem leírni. Amikor már megfogalmazódott bennem a meccs közben, hogy itt az idő magyar stadionokba kijárni, rájöttem, hogy elment az eszem. Valószínűleg ilyesmi futott át az ott levő emberek 90%-ának a fejében. Volt a bal felsőben egy csapat, akik már a kezdéskor a következő hétbe itták magukat. Ezzel semmi gond nincsen, hát igyál bmeg! Nyilván ők voltak azok, akik már a meccs előtt kemény rendezkedésbe kezdtek, mert nem tetszett nekik a szurkolótér elrendezése. Hát semmi gond. Felvagytok hatalmazva, mert ti rendszeresen jártok meccsre, a többiek meg nem!

Nagyjából a 11 és 13. perctől kezdve ez az örjöngő bagázs feladta a focimeccset és helyette a mellettük békésen üldögélő, magukban a lábukat az izgalomtól összefosó szurkolókba (férfiak, nők, nagymamák, nagypapák, gyerekek)  kötöttek bele:

Kanapédrukkerek menjetek haza

Tehát ez az nagyon szimpatikus törzsgárda úgy érezte helyesnek, ha hazaküldheti a szurkolómezőről az emberek 90%-át, mert azok nem úgy nézik a meccset, ahogyan a szakosztály elvárná. Aztán persze felválta jöttek a mocskos Románok és a "Kubatov seggbe leszel..." rigmusok. Hogy ezeknek mi köze volt a Magyar- Izland EB 2016-hoz, azt a mai napig keresem. Engem és nagyjából az embereket (akik időközönként megbotránkozva fordultak hátrafele a bal felsőbe...) baromira nem érdekel, egyenes irritál ha egy meccsen belekeverik a politikát, focipolitikát és a primitív bullshitet. Ráadásul a gyerekek ne ezt tanulják már el a büdös életbe! Ne higgye már azt a nebuló, hogy a "mocskos román gecik" rigmus az igazi szurkolás, aminek mindenfajta meccsen helye van.

Mi szükség erre?

Ráadásul ti sügér suttyók! Ideje lenne felfogni, hogy nem a tiétek a stadion, a foci, a csapat, a játékos és bármi, ami ehhez a dologhoz köthető. Nektek nagyjából ugyanannyi jogotok és kötelezettségetek van, mint nekem vagy bármelyik másik kanapédrukkernek. Arról már ne is beszéljünk, hogy miért csak kanapédrukkerek vagyunk. Mert a magadfajta fogta és elüldözött mindenkit a stadionból, akiknek nem poén szétverni a székeket, köpködni és büdös románozni. A probléma, hogy az ilyen suttyók vannak pár százan és képesek tízezrek szórakozását elrontani. Hogy miért, azt nem tudom. Hidd el nekem, hogy bármelyik csapat a világon becserélne titeket normális szurkolókra, mert minden suttyó tagotokra jut 5.000 normális szurkoló, aki még a gyerekét is kivinné. A klubnak, a szeretett csapatodnak is az lenne a jó, ha minél többen lennének a szurkolók kinn a meccsen és minél többen vennék a relikviákat.

De így nem lesznek többen, ha minden alkalommal fogjátok magatokat és hazakülditek, aki nem tud veletek azonosulni. 

Aztán ma olvasom, hogy élőben sem jobb a helyzet. Sikerült Ronaldót a meccsen buzizni. Az eljutott a primitív agyadig, hogy ezzel csak felkurjátok bytheway az agyát és lehet ezért sorozott meg minket? De ha szar lett volna emiatt, az sem érdekel. Egy igazi szurkoló sem akarja azt, hogy a csapata tiszteségtelen és aljas trükkökkel kerekedjen felül. Vagy te ezt akarod? Mi szükség erre?

És ez a komment fogadott a Face-n:

img_0763.PNG

Szóval erről a kommentről beszéltem eddig is a cikkben. A suttyóság legalja, amit művelnek egyesek. Persze lehet buzizni egész nap. De ha lehetséges, akkor ezt nyomjátok privátban, verjétek erre a brét a haverok között. De amikor fogod magad és kimész élőben a válogatott meccsét megnézni, akkor te is felveszed a mezt. Azt a mezt, amiért állítólag szurkolsz, de közben telibe köpöd. Nem csak a focistáknak van kötelezettsége a válogatottat és ezzel a magyar nemzetet képviselve, hanem neked is suttyó szurkoló barátom. Ugyanis te is felveszed a mezt és ott abban a pillanatban te képviseled az országot. A közvélemény általad ítél meg minket. Tehát te minket is képviselsz, ha tetszik, ha nem. Ha te fogod és találsz 50 másik parasztot,majd kórusban nyomjátok a "Cristiano Homosexual" csárdást, akkor minket szégyenítesz meg és a magyar csapatnak ártasz.

Azt mondod, hogy te true szurkoló vagy, mégis miattad büntetik meg az MLSZ-t, a magyar csapatot és akár a szurkolókat (amikor az UEFA nem enged be nézőt büntetés miatt). Nem miattunk, hanem miattad, aki nagyon viccesnek érzi és jogosnak, szinte születési jogának tartja ezt a viselkedést minden következmény nélkül. 

Mert az árát a te viselkedednek mi fizetjük meg és a magyar csapat...

Így nem mondhatok más:

Suttyó törzsszurkolók haza!!!! 

 

Nyomj egy like-ot, hátha eljut az üzenet ezekhez a parasztokhoz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr818838100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthur Bloch 2016.06.25. 06:54:22

A focival mindig ez a baj: "kenyeret és cirkuszt!!!!"- Most is igazolódik,hogy akinek csak a cirkusz kell,az nem tud viselkedni,drukkolni sem! Sajnos tán meg sem érdemeljük a mai eredményeket sem...

megamedve 2016.06.25. 07:11:02

Igen, nagyjából.
Az ilyen egysejtű biohulladékok miatt van az, hogy meg se fordul a fejemben a gondolat, hogy esetleg kimenjek egy meccsre.

Gábor Herczeg 2016.06.25. 07:15:20

Minden szavával egyet értek! Valamikor öröm volt családostul kimenni egy meccsre, nem volt para. Ma, egy marék agybeteg miatt az emberek döntő többsége kerüli a stadionokat, mert nem akarnak bajt, sem maguknak, sem a családjuknak. Jó lenne újra " családi " sportá " tenni a focit, de amíg elmebetegeket is beengednek, addig az IGAZI szurkolók a kanapén maradnak.

s.g.l. 2016.06.25. 08:25:48

Ahol egy országban naponta megy a kormánymédiából a gyűlölködés, arra való bíztatás, utáld a másikat!, ott mit várunk el?
Pláne attól améket ez a kormány kezéből etet?

Kalap úrfi 2016.06.25. 08:47:43

te is homosexual vagy? bírom az ilyen széplelkű divatszurkolókat, akik életükben nem voltak még meccsen, de mert kivetítőn megnéznek egy meccset rögtön fújni akarják a passzátszelet.

2016.06.25. 10:06:32

Aha. Tehát eddig leszartad a focit, persze a nemlétező erőszakra fogtad, nem a gyenge eredményekre (persze balhét nem nagyon fogsz tudni felidézni az elmúlt évekből), most hirtelen nagyobb szurkoló lettél azoknál, akik akkor is kint voltak, amikor a magadfajták lenézték a magyar focit. Vannak köztük suttyók? Persze. Képzeld, a kézidrukkerek sem jobbak. (kérdezném, hogy a Vestprém Bl döntős pick-szeged gyalázása megvan-e, de gondolom a kézi is ennyire érdekel). Sőt, továbbmegyek, nyugaton semmivel sem kulturáltabb a szurkolás. Persze honnan is tudhatná, aki még sohasem volt meccsen. Úgyhogy inkabb kussolj, élvezd a focit, és próbáld meg felfogni/elfogadni, hogy ez alapból nem a te közeged, nem ők fognak hozzád alkalmazkodni, és ne akard kioktatni azokat, akik nem csak 30 évente rajonganak két hétig a focinkért. Amióta elkezdődött az eb, napi 5-10 cikk születik kb., ami arról szól, hogy a "fekete pólósok" jobb lenne, ha kussolnának, amíg az úri közönség az amúgy az általuk végletekig szétalázott és lenézett magyar focival foglalkozik. Elmehettek mind a jó kurva megmondóember anyátokba. (Csak hogy tartsuk a cikk színvonalát.)

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2016.06.25. 10:10:20

Jézusom, de hülye a posztíró.

Befenyítette néhány egyszerű huligán, duzzogva hazament, és megírta bátran a felháborodott cikket :DDDD

Megoldás: nem érdemes részeg, ugráló, kiabáló emberek közé menni. Én se megyek.

A szurkoló ilyen, apukám! Genny, mi? Előbújtatok ti is a járatokból meg a kő alól, aztán meg akarjátok mondani.

A többi divat meg találja fel magát, ámen!

Szarvas Norbert 2016.06.25. 10:12:14

@Buday András: látom probléma van a szövegértelmezéssel... nem baj, fuss neki mégyegyszer, hátha sikerül balesetmentesen értelmezni egy fél oldalas cikket

ghck 2016.06.25. 10:13:03

@Kalap úrfi: na meg is jelent egy mintapéldány...
Egyből buzizza azt, aki nem dobálja a rendőrt... :) Ééédes istenem, remélem a gyerekeimet elég távol tudom tartani ettől a csürhétől, és előbb-utóbb - ha nem is szó szerint, de - kihal ez a selejtes réteg...

Reszelő Aladár 2016.06.25. 10:13:28

Azért nem kell túlreagálni. Mindig lesz egy hangos 10% aki szívesen megtrollkodik bármit. Ha a demokrácia alapja a többség akarata, akkor azok ott bekaphatják.
Amúgy miattuk készült a szurkolói kártya, és az ilyenek nyugaton már vagy 20 éve nem szívesen látott elemek, se benn se a környéken. Más kérdés, hogy nálunk ezzel kiürültek cseppet a stadionok, viszont a mostani siker visszacsábíthat sokakat, ha pedig a színvonal is tud emelkedni hamar meglehet a default félház minden meccsen, rangadón pedig teltház.
Egy rendberakott utánpótlás 2-3-4 év múlva már szállíthat NB1 szintű tehetségeket, ha pedig Storck és Doll minősegű és tudású edzők kezdenek majd dolgozni, mi magunk fogunk meglepődni.

ghck 2016.06.25. 10:16:51

@Négyzetrács: Azt vedd észre, hogy a cikk arról (is) szól, hogy a feketepólósoknek senki nem örül (magukat leszámítva, mert belülről persze iszonyat jó fejek). Sem a csapat, sem az ország. Sem a többi szurkoló, ugye, de azt nem is mondom, az egyértelmű, hogy ezt pont leszarják.

Kalap úrfi 2016.06.25. 10:35:00

@ghck: a gyerekeid kétszer akkora csürhék, mint én. hol buziztam le bárkit is? szedesd ki a szemöldöködet, mielőtt válaszolsz

bread 2016.06.25. 10:45:06

@Kalap úrfi: kint voltam Lyonban. itthon is voltam a válogatott meccsein. akkor nekem nagy kegyesen megengeded, hogy zavarjon, ha buziznak és büdösrománoznak?
egyébként ...
1. Ronaldo nem meleg,
2. ha meleg lenne, akkor mi lenne?
3. mindenki kérjen elnézést a hozzád hasonlóktól, amiért "hajrá Magyarország"-ot többre tartja, mint a "C. Ronaldo homoszexuál"-t? nekem ugyanis az első jelent valamit, és azt gondolom, hogy meccsre való, a második meg undorító és kurvára nem való sem stadionba, sem Európába. és "magyarabb" sem leszel tőle... csak egy mucsai tahó.
4. vannak román barátaim is és melegek is. egyszerűen nem szempont, hogy ki hol született vagy hogy kivel szexel. az egyetlen dolog, ami érdekel, hogy milyen ember. és azt hiszem Alan Turing, Freddie Mercury, Nadia Comaneci vagy akár Eugene Ionesco egy hangyafasznyit többet tettek le az asztalra, mint te, légy akármekkora magyar.

szívesen vitáznék Veled erről, ha lenne még egy agysejted, és nem annyi jönne le neked, hogy én is tuti buzi vagyok. bár... tökmindegy... ha ennyi az érvkészleted, büszkén vállalom, hogy egy román buzi vagyok (ezt is google translate-tel fordítottam).

nemecsekerno_007 2016.06.25. 10:48:27

@s.g.l.: "Ahol egy országban naponta megy a kormánymédiából a gyűlölködés, arra való bíztatás, utáld a másikat!, ott mit várunk el?"

Na erről is a patás Orbán tehet.

bringás bosszantó 2016.06.25. 10:48:40

Ez most komoly?

Mindezt egy olyan országból írod, ahol évente min. háromszor borul ki valami agyhalott a szandál-zokni kombón, de szó nélkül bemegy melegítőgatyában dolgozni mert az trendi egy "orromat is tisztíccsa" képességű valami követése miatt.

Vicces. Ezeket a férgeket éltettétek amikor a szavazást akadályozták, egyétek meg ti is amit főztetek, mint a britek.

new_boy_on_the_block 2016.06.25. 10:49:39

Genny az apad fasza. Hulye divat...

Rich.mond 2016.06.25. 10:50:29

Még egy széplelkű okostojás, aki eddig lélegeztetőgépekben mérte a magyar labdarúgást, most pedig kulturális fölényét bizonyítandó, gennyeknek, mocskoknak és egyebeknek titulálja a "klasszik" szurkolókat.
By the way, Ronaldorol senki sem gondolta, hogy meleg.
Viszont egy igenis hisztis, gyerekes sztárról van szó, akit így húztak, cikiztek, frocliztak, csak hogy még jobban hisztizzen, grimaszoljon. Ugye megvan, miket vágott le a góljainknál és a meccs utáni interjúnál?
Nagyjából körülbelül a kutyát nem érdekli a véleményed. Sőt, amennyiben a való életben is így kommunikálsz másokkal, akkor ne csodálkozz, ha esetleg valaki arcon tenyerel

Kalap úrfi 2016.06.25. 11:14:16

@bread: de mikor mondtam én, h buzi? am nem, nem engedem meg. tartsd meg a modoros faszságaidat másnak. majd akkor vitázok veled, ha képes leszel értelmezni amit írok, nem pedig a saját magad által kivetített dolgokra reagálsz.

György Baranyai 2016.06.25. 11:14:25

Hol vannak már azok a szép idők, amikor a néhai Népstadionban kettős rangadók vpltak, Fradi-Vasas, MTK-Dózsa.
Barátom Fradi- drukker én Vasas- drukker voltam, barátom a Fradi táborba vette a jegyeket...és mit tesz Isten, a Vasas lőtte az első gólt (aztán a többit is), én felugrottam, hogy: Gól!!!, erre a barátom ráncigált vissza a helyemre, nehogy gond legyen. Egyetlen Fradistának nem volt eszében, hogy lejöjjön és jól összepüföljön, pedig körülöttem 10000 Fradista buzdította az övéit. Ez a '70-es évek közepén volt, akkor még ki lehetett menni ellendrukkerként is, semmi bántódásod nem történt. A '80-as évektől kezdve viszont már változott a helyzet, azóta nem járok meccsre....

György Baranyai 2016.06.25. 11:16:17

Első sor vége: voltak, bocs.

Janossz 2016.06.25. 11:23:58

Szép visszafogott post. Udvarias.
Nos, a helyzet ennél sokkal rosszabb. Elő lehet ásni itt az Indexen a Lyoni vonulás képsorait, ahol több ezer honfitársunk vonul "Bonzsúr buzi franciák", és a Ronaldós nótát fújva.
Aztán mindenki eldöntheti, hogy a 10 % volt-e.
Szerintem inkább a 90. Itt tartunk.

2016.06.25. 12:08:58

@Janossz: Halál ezekre a gazemberekre. Sértő dalocskákat énekelnek? Mi lesz a következő, nyelvet öltenek? Inkább verték volna szét a belvárost, mint a nyugati úriemberek.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.25. 12:28:47

@Reszelő Aladár: "s az ilyenek nyugaton már vagy 20 éve nem szívesen látott elemek, se benn se a környéken"

Te se nagyon vagy kepben a nyugati focival, mi? Semmi baj nincs ezzel, de akkor nem kell okoskodni. Angliaban, Olaszorszagban, Spanyolorszagban ennel sokkal de sokkal durvabbak a szurkolok es sokkal ocsmanyabb dolgokat skandalnak minden heten. A magyar ultrak akiktol itt nagyon riadoztok kb ovodasoknak tunnenek egy Atletico, Lazio, Roma, Liverpool, Milwall banda mellett, es akkor a horvarokat, romanokat, del-amerikaiakat meg nem is emlitettem. A posztolonak sem kene olyasmirol irnia amirol goze sincs, mert csak kirohogteti magat.

Rich.mond 2016.06.25. 12:38:11

@Janossz:
Egyébiránt gyakorlatilag minden tábor szétvert legalább egy francia belvárost (Marseillet speciel több is), kivéve a magyarokat.
Sebaj. Ha nincs balhé, akkor kerítünk más okot arra, hogy a szurkolókba rúgjunk. Csak úgy finoman, ál-értelmiségi módra.

Janossz 2016.06.25. 12:45:47

@Rich.mond: Tehát szét is verhettük volna a várost. De mi csak lebuziztuk a házigazdát, mert úgy gondoltuk jónak. Voltál te már vendégségben?
Így szoktad kezdeni?
Nem rúgtam a szurkolóidba, ők rúgtak belém, meg a hazájukba ezzel a viselkedéssel.

Nyifi 2016.06.25. 12:48:58

Én azt nem értem, hogy miért csak fekete meg fehér létezik? Miért kell azonosítani a kemény magot a suttyókkal??? Nyilván van minden meccsen egy-két ember, aki túl sok alkoholt ivott és az bizony balhézni fog, egészen addig, amíg a többi szurkoló le nem állítja... DE!!! Az igazi szurkoló ott kezdődik, hogy esőben, szélben, fagyban, 40 fokban is minden meccsen kint van, szabadságot vesz ki, hogy a szeretett csapatát támogassa. És a hangulatot is ők tudják csak és kizárólag úgy megcsinálni, hogy az a játékosokat is motiválja! Aki volt már foci meccsen és nem csak otthon nézi, tudja miről beszélek. És kikérem a nevükben a suttyó megszólítást.

Rich.mond 2016.06.25. 12:50:32

@Janossz: Házigazda? Tehát az a hisztis, mikrofont a tóba hajigáló kis BUZI már házigazdája is lett ennek a jeles eseménynek?
Amúgy szerinted a franciák mit értettek a bonzsúr... kezdetű dalocskából?
És ne forgasd kia szavaimat! A magyar szurkolók a többi nációhoz képest igenis úriemberként viselkedtek Franciaországban.
Mondom, ilyen szép, visszafogott élőben előadott monológokért szoktak mokeszeket osztogatni.

zsocek 2016.06.25. 12:51:32

Én tök egyetértek veled, a - valamilyen okból törzs szurkolóknak, kemény magnak, ultráknak meg hasonlóknak nevezett - csürhe iszonyúan taszító. Viszont nem lehetne kerülni az olyan kifejezéseket (tipic, true szurkoló), amik nevetségessé teszik az írásod? vannak ezek a magyar szavak, hogy tipikus, vagy jellemző, meg, hogy igazi szurkoló, vérbeli szurkoló, stb. stb, lehet, hogy nem annyira trendiek :-)))), de anyanyelvünkön vannak.Nincs röhejesebb, mint amikor a tv-ben a "szakemberek" asszisztot mondanak gólpassz helyett, meg bepasszt beadás helyett, hátha ettől még szakemberesebbnek tűnnek.

monddazigazatmar 2016.06.25. 13:06:15

Eeegen, igen, csak azt nem értem, hogy ha már ott voltál te is meg az ultrák is, ráadásul ők voltak 10% akkor miért nem mondtad meg nekik a frankót? Lehet, hogy csak megtévedt emberek, és még soha senki nem állt eléjük, és mondta nekik, hogy nem helyesen cselekszenek.

Hazasunnyogtál, aztán megírtad a magadét.

Janossz 2016.06.25. 13:07:30

@Rich.mond: Szóval nem egyszerűen érthető, hogy a franciák gyalázása a házigazdára vonatkozott?
Szóval vendégségben lehet gyalázni a házigazdát, csak olyan nyelven tegyük, amit feltehetően nem ért, így akár szívélyes üdvözlésnek is felfoghatja?
Az, hogy a te kultúrkörödben a mokesz mit jelent, sajnos számomra értelmezhetetlen. (Nem mintha érdekelne.)
Azt viszont jó lenne ha megértenetek, ha kiteszitek az országból a lábatok, ott már nem Kovács Jóskák, meg Tót Ottók vagytok, hanem "egy magyar"
És ha tajparaszt módon viselkedik ott "egy magyar", az az összes többi megítélésére káros.
Szerencsére nagyobb balhé nem volt még, remélem nem is lesz, de nem szeretném, ha a focihuligánjaink után ítélnék meg az országot.
Úriemberként az írek viselkedtek/viselkednek. Olyan is sajtójuk.

Irbisz 2016.06.25. 13:09:10

@bread:

Egy ilyen agyhalott birka kretennel minek allsz le ervelni, vitazni?
Ez es a többi hasonszörü IQ-70-es gyöker "szurkolo" abbol ertene ha pofanvered egy kemeny (es nehez) targgyal, mert ez a szintjük, ezen a nyelven ertenek, de normalis, erveken alapulo vita tul van felfogokepessegükön, ertelmi szintjükön.

Kertiretek (törölt) 2016.06.25. 13:14:05

Kint voltam mindhárom meccsen. Igen, volt Conchitazás (ez a cikk íróját már nem is zavarta) az osztrák meccsen. Igen, volt némi Bonjour buzi franciák és volt Christiano homosexual is. Végigtoltam 3 menetet az általad suttyó huligánoknak nevezett emberek mögött felsorakozva. Ha ott lettél volna, értenéd, hogy az uszkve 60 perces menet során volt 1-2 alkalom, amikor verbálisan sértettük az ellenfelet. Ez úgy maximum 5 percet jelentett. A maradék kvázi 55 percben a hajrá magyarország, az éjjel soha nem érhet véget, stb. ment. Ezt az arányt megtartottuk a meccsre is. Ha láttad volna és nem lennél ennyire szemellenzős tudhatnád, hogy a portugál meccsen szám szerint 3-szor (talán 4-szer) hangzott el a Christiano homosexual rigmus. Jellemzően olyankor, amikor elkezdett nyafogni valamin. A rigmus kialakulásához persze nyilván hozzájárul az a közvélekedés róla, hogy úgy nyafog, mint egy kislány. Így vonnak párhuzamot a sztereotip túlérzékeny, kényes homoszexuálissal. Hozzá teszem, ez a párhuzam inkább a homoszexuálisokra nézve sértő.

Miért hangzanak el az ellenfelet gyalázó rigmusok? Nyilván azért, mert a kint lévő 25-30-40 ezer szurkoló mind rohadt rasszista, kirekesztő ultra? Segítek: NEM! Pusztán azért, hogy felhergeljük az ellenfél játékosait. Ha lehet, képedjenek el és lehetőleg minél kevésbé tudjanak koncentrálni. Ha járnál meccsre tudhatnád, hogy a szurkolóknak igenis van erejük. Nem véletlen a hazai pálya előnye kifejezés. Demoralizálni az ellenfél csapatát és lelkesíteni a sajátjukat. Ennyit tudnak a szurkolók tenni. És ez az, amiben a magyar szurkolók fantasztikusan teljesítettek mindhárom francia városban.

Ellenben ha ott lettél volna láthatnád, amint fradista és újpesti ultrák félretéve az évtizedes sérelmeket egy szívként dobbanva éltetik a válogatottat. Mondhattam volna bármely másik magyar focicsapatot, de nem vagyok biztos benne, hogy az előbb említetteken kívül ismersz mást is.

Az már csak hab a tortán, amikor a meccs után együtt fényképezkedő, italozó, bulizó magyar - ide tedd az épp aznapi ellenfél országát - fiatalokat lát mindenfelé az ember a városban.

Ehhez jönnek még lengyel barátaink, akikkel Marseilles-ben együtt szurkoltunk mind a mi, mind az Ő meccsükön. Évszázados hagyományokat élénkítve fel ezzel.

Mindhárom meccs egy hatalmas örömünnep volt mind meccs előtt, mind utána. És ha neked 2-3 alig használt rigmusból az jön le, amit a cikkben olvastam, kirekesztőbb vagy, mint azok, akiket épp emiatt elítélsz.

Kalap úrfi 2016.06.25. 13:17:47

@Irbisz: mutasd a féééényt!!!!!!! am igen, pont a tiféle behorpadmellű tesiből felmentett hipszterek szoktak pofánverni másokat. ugyanmáár, nektek a net az igazi pást, itt, a jótékony homályban emberkedtek csak

ghck 2016.06.25. 13:21:14

@Kertiretek: "félretéve az évtizedes sérelmeket "
Tényleg! Mik is ezek a sérelmek? Lebuzizták a csapatomat? Akasszuk fel őket! :)

Te most akkor azt mondod, hogy a szurkolás célja 2 pont megszerzése, eredménye az évtizedes sérelmek kialakítása? És szerinted ez így megéri?

Éééédes istenem, micsoda csürhe ez?!?

Kertiretek (törölt) 2016.06.25. 13:28:48

@ghck: Gondolom legalább a hírekből értesültél róla, hogy az Újpest és a Ferencváros szurkolói milyen viszonyban vannak egymással a hétköznapokon. Remélem az írásomból nem arra következtettél, hogy bármilyen irányban is állást foglaltam ennek pozitív, vagy negatív mivoltáról. Hiszen nincs is benne. Ne csináljunk verselemzést, amikor megpróbálunk kitalálni, hogy mire gondolt a szerző, mert arra csak Arany János anekdotáját tudom idézni: "Gondolta a fene"

Ha elolvasod még egyszer, az általad kiemelt sor arra utalt, hogy a hétköznapokon kimondottan ellenséges szurkolók is félretették a korábbi sérelmeiket (olyanokat, amikor sörösüveggel, macskakővel, egyéb tárggyal dobják fejbe) és magyarként, együtt szurkoltak egy szerethető csapatnak.

Rich.mond 2016.06.25. 13:40:48

@Janossz: A mokesz a szem alatti véraláfutást jelenti.
Örülök, hogy elismered, hogy ezek a vadállatok "szerencsére" még nem balhéztak, tehát a semmiért nyafogsz úgy, mint egy kislány.
Vagy mint egy BUZI.
Igen, úgy, ahogy CéEr7 szokott.
Érdekes, egy Ibrahimovicsról soha nem születtek ilyen dalok.
Lehet, hogy pont annyira sikerült felhergelni, hogy a két gólja ellenére elengedett húszon-akárhány lövése fölé-mellé menjen.
Hogy mit csinálok külföldön, ahhoz meg végképp semmi közöd.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.25. 13:43:05

@Janossz: "Úriemberként az írek viselkedtek/viselkednek"

Ezen most hangosan felrohogtem, neztek is az ir kollegaim, hogy mi a bajom. Elmomdtam nekik, azota ok is rohognek.

Csizmadia Sándor 2016.06.25. 13:43:42

Baromarcú szarvas csinál csak a Tüskében közvéleménykutatást!!!Tudniillik ez is egy szakma!Milyen apropóból gondolja egy magából kiforduló csepürágó hogy a sóherságtól faszarági száraz torkát egy közösségi helyen kellemesen érző embereken köszörülje??!!A seggnyalás bűvöletében nem kellene arról sem elfeledkezni,hogy ki nem tudta elviselni,az ellenfél eredményes játékát,ki hisztizett,és azt sem,hogy legalább a kompromittáló nyomokat lerörölve a képesfeledről ,újjászületés után gondolhatsz arra hogy megpróbálkozol - szardobálás helyett - , az objektív újságírás alapjainak a megismerésével....

Janossz 2016.06.25. 13:53:42

@Rich.mond: Kicsit nehézkes a felfogásod, sebaj.
Ha mondjuk, te mint "szurkoló", a magyar foci jelen állapotában nem túl sűrűn kimész külföldre, téged egyáltalán nem fog zavarni, ha a magyarokról negatív kép alakul ki a világban. Hiszen neked a szurkolás a buzizással, svédtornával, mokeszosztással egyenértékű szórakozás.
Másik több millió honfitársad viszont üzleti ügyben, dolgozni, nyaralni megy külföldre, és őket viszont elég kellemetlenül érinti, ha félázsia barbárnak tekintik őket.
Ld. orosz bandát, akik kétség kívül emelték az országuk iránti szimpátiát egy-két hét alatt.
Semmi gond, bízzunk benne, hogy a következő Eb-n is ott lesz a csapat, akkor mehetsz te is a haszonszőrű cimbikkel Volgográdba drukkolni, nem biztos, hogy mind hazajöttök majd.

Mega Tóth Ottó 2016.06.25. 13:56:02

Te egy nyavalyás foteldrukker vagy ÉS bunkó paraszt mellette. Elnézést a parasztoktól.

Janossz 2016.06.25. 13:59:15

@Firestarter.18: Örülök, hogy örültök. Ez az úriemberség a pályán meg akörül tanúsított, erőszakmentes, békés viselkedésre vonatkozott.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.25. 14:11:15

@Janossz: A magyarok is pont olyan bekesek voltak ebbol a szempontbol, mint az irek vagy az izlandiak vagy a soanyolok.

Bogyó 2 2016.06.25. 14:23:48

"Igen, volt Conchitazás (ez a cikk íróját már nem is zavarta) az osztrák meccsen. Igen, volt némi Bonjour buzi franciák és volt Christiano homosexual is."

Lehet, hogy ez szerinted természetes, de ettől még szimpla tahóság, és igen a családosok kedvét elveszi a meccsre járástól. Fel nem foghatom, hogy az utcán vonulva vajon a buzifranciázás mégis miben segíti a válogatottat?

Felhergelni az ellenfelet, és akkor már megbocsátható, hogy kurvaanyázod, buzizod? Ezzel kell nyerni? Te ezzel elégedett vagy? Ha idegileg kiborítasz valakit és ezzel nyersz, akkor elégedetten vállon veregeted magad? Ez a sportszerűség? Ez a fair play? Ezek szerintem számotokra ismeretlen fogalmak, háborúként fogjátok fel a sporteseményeket, eltakarodhatnátok mindannyian Szíriába lövöldözni, ott éljétek ki a militarista hajlamaitokat az ISIS ellen, de ahhoz ugyanúgy csak a pofátok nagy, mint amivel a kanapédrukkereket vádoljátok. És igen biztos vannak akik a kanapén drukkolnak, meg horpadtmellűek, meg tesiből felmentettek akár. nekik már nem is lehet szurkolni? A szurkolósághoz az kell, hogy jól tudjál verekedni? Mégis miféle alpári bunkó felfogás ez is? Abban igazad lehet, hogy sok nyugati is megéri a pénzét, de ott van kulturált szurkolás is, amit főleg az angolszászok énekein, buzdításainál tapasztalhattunk. A felfokozott EB sok kulturált, szívből szurkolót is elvitt Franciaországba és tényleg klassz szurkolás volt, láthattuk. De nem miattatok.

Lenke Szász 2016.06.25. 14:38:02

@Janossz: Végre valaki ezt is kimondja. Nem mindenkinek mondták meg otthon annakidején, hogy ne hozzon szégyent a viselkedésével a nemzetére.

ghck 2016.06.25. 14:57:04

@Kertiretek:
Uh, nehéz veled kommunikálni, a nulláról kell kezdeni mindent.. Igen, tudom, hogy viszály van. De ha nem tűnt volna fel, ennek a MIÉRTJÉRE kérdeztem rá. És utaltam rá, hogy maga a feketepólós csürhe szurkolási szokásai okozzák az ellentétet, a balhét, a pénzbüntetést, a kitiltást, az országimázst. Sőt, a balhézó csürhe miatt a csapat sem tud a játékára koncentrálni (lásd amikor már a hetes is a szurkolótábor csitítására kényszerül...). Tehát a világon körbenézve MINDENKInek káros a csürhe szórakozása, csak ennek az önző társaságnak fontos, hogy ők feltűnően szurkoljanak... (Gondolom az életben máshol nem tudnak fel/kitűnni.)
Érdemes megfigyelni, a balhézás már az oviban benne van mindenkiben, de az értelmesebbje elnövi, illetve megtanul a társadalommal élni. Másokban erős az otthoni példa, apa üvölt, verekszik, így szórakozik, a gyereknek ez lesz a normális.
Van egy réteg, aki érzi, hogy ez így nincs teljesen rendben, de végre élvezi a figyelmet, a hovatartozást, na ők megpróbálják megideologizálni a módszert.

2016.06.25. 14:58:29

Norbikám ! Maximálisan egyetértek az általad leirtakkal. Sajnos van egy kisebbség, aki bár szurkolónak nevezi magát, de valójában csőcselék módjára viselkedik.
Lassan odajutunk hogy a sport nem hogy közelebb hozza egymáshoz a nemzeteket, hanem eltaszitja azokat egymástól, az ilyen és ehhez hasonló "szurkolók " miatt !

De ha valaki nem tudná, akkor bizony CR7, nagyon nagyon sok adományt adott gyerekeknek, betegeknek és alapitványoknak, kórházaknak is. Talán erről Böjte Csaba atya is tudna beszélni. Ez már Magyarország szégyene, hogy ilyen agyhalott szurkolók léteznek ebben az országban.

József Koltai 2016.06.25. 15:08:12

A mérkőzések nézettsége is az agyatlan gyalázkodók miatt is csökkent, mert nekem is hányingerem lett a bunkó rigmusfaragóktól. A Böjte Csaba pártfogoltjait legnagyobb összeggel a magánszemélyek közűl C. Ronaldó támogatta!! Gondolom a kulturálatlan heccelődőknek erről halvány fogalmuk sem volt!

Janossz 2016.06.25. 15:27:20

Böjte Csaba helyett nyugodtan írhattál volna Hakapeszi Makit is.
Lehet, hogy az többet mondana nekik.
Ezek ilyen afféle bátor harcosok, akik készek csapatosan teleordítani bármely európai nagyváros főutcáit, hogy az ott élők egytől egyig buzik.
Persze a nagy bátorságukkal ezt magyarul teszik, nehogy valaki megértse.
Böjtét meg ne emlegesd nekik, idegesek lesznek tőle, nem jó az az ország nekik, ahol a Gendarmerie úgy bánik velük, ahogy az effélékkel szokás.

osztovits 2016.06.25. 15:37:39

@Gábor Herczeg: ahhoz megkéne tanulni focizni, vagy legalább játszani. Sajnos a meccsek nagy részét a tipmix dönti el nem a játék és főleg nem a tudás.

Nyifi 2016.06.25. 16:45:10

Na az orosz "drukkerekkel" való párhuzamon már csak röhögni tudok.... Én nem tudom a magyarok kit vertek össze kint.. világosítsatok már fel! :)
Amúgy is lehetnétek egy kicsit lazábbak.
Ezek a rigmusok szerintem viccesek. Mások szerint meg nem. Ez egy játék, amibe szerintem belefér, hogy fricskázzuk az ellenfelet.

ennyi volt 2016.06.25. 17:24:28

Na, ez kb. olyan picsogás, mint amilyet Marseille-ben vágott le nekem félidőben az előttem ülő faszi, mivel "leszotyiztam" a székét. (Igen, akkora proli vagyok, hogy az EB-re is vittem egy családi csomagot, nyehehe.) Gondolom, nem szokott meccsre járni és meglepődött, hogy ilyen megtörténhet. Amúgy, ha nem nézeget hátra kétpercenként és normálisan szól, semmi gond, de ez a szalondrukker nyafogás kiakasztott. Félidőben, 0-1-nél ez volt a legnagyobb baja, bmeg.

Janossz 2016.06.25. 17:42:11

@Nyifi: Szegény ember, máskor olvasd már el, mihez szólsz hozz! (Tudom fárasztó)
Tehát arról volna szó, hogy a városod/falud főutcáján végigvonul pár ezer ember vidáman skandálva, hogy városod/falud/országod minden lakója buzi...
Persze ezt külföldiül tennék, a biztonság kedvéért.
Te meg roppant viccesnek találva a szituációt, a konyhaablakból integetnél nekik.
A ruszkik meg lenullázták egyébként is szar ázsiójukat Európában, arról volt szó, hogy nem lenne jó hatással ránk hasonló botrány.
Olvass bátran, okosodsz!

Janossz 2016.06.25. 17:43:23

@ennyi volt: Micsoda idők, egyesek már annak se tudnak örülni, ha a nyakukba köpködnek. Borzasztó!

Nyifi 2016.06.25. 17:55:58

@Janossz: Igen, nekem vicces. Abban az esetben, ha ezt szurkolók teszik, mert tudom, hogy ebben a szubkultúrában ez a szokás.. :p
Figyu, erről neked más a véleményed, mint nekem. Szerintem az sem baj, ha egyikünknek sincsen igaza, mivel ez nézőpont kérdése. Hála istennek, nem is kell megegyeznünk ebben. :D Leírtam a véleményemet, te is a tied, az enyém se változott, a tied sem. Csókolom.
De nem vagyok szegény és nem is te fogod megmondani nekem, hogy mikor olvassak! :)

ennyi volt 2016.06.25. 17:58:08

@Janossz: Valamit félreértesz, nem köpködtem, főleg nem a nyakába, ő sem emiatt duzzogott. Ha késztetést érzel a reagálásra, akkor fogadd el tényként amit leírtam és abból indulj ki, köszi.

Nyifi 2016.06.25. 18:00:41

@ennyi volt: Ismered azt a típust, akinek mindig igaza van? :D

Afrika steht an der Elbe 2016.06.25. 18:02:12

Bírósági ítélet mondja ki, hogy nem sértő valakit lebuzizni. Mi a gond?

ennyi volt 2016.06.25. 18:05:30

@Nyifi: ismerem, csak nem szeretem.

Tsteinar 2016.06.25. 18:08:57

Napi picsogás...kezd unalmas lenni. Aki kinn volt, pontosan tudja milyen jól érezte magát mindenki. A helyi lakosok végig integettek és fotóztak minket.
Egyik ellenféllel sem volt balhé, nem röpültek székek, nem kellett a barokat bezárni, mint az angoloknál.
menj sakkozni, ott nem lesz kiabálás.

Tsteinar 2016.06.25. 18:14:35

@Bogyó 2: jaj, az érzékeny kis lelked...lehet újdonság neked, de amióta van foci, azóta van rivalizálás és a másik csapatának, játékosának, szurkolójának szidása. Nem csak nálunk, hanem mindenhol.
Ha ezzel felzaklatjàk a gyermeki lelki világod, ne nézz focit.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.25. 18:19:56

Holnap arról írsz blogot, hogy mit képzel magáról a hisztériás Ronaldo kisasszony, amikor bebassza a tóba az őt kérdező riporter mikrofonját?

Janossz 2016.06.25. 18:28:55

Némi ismeretem azért van a szubkultúráról.
Volt egy amolyan vezérszurkolóféle kolléga az egyik cégnél, ahol dolgoztam.
Saját bevallása szerint többször előfordult, hogy vasárnap dél körül, mikor észhez tért, kellett felhívni a cimborákat, hogy mi is volt az eredmény a tegnapi meccsen. Erről ennyit.

asdfrew 2016.06.25. 18:38:36

A cikk első részével egyet kell értenem, amennyiben valóban ez történt. Semmi értelme trágárkodni egy kivetítő előtt, az nem szurkolás, szimpla bunkóság. Viszont az a sok kulturált ember, akiket zavart az a pár idióta, vajon miért nem szólt rá a pár idiótára. Tökösnek kéne lenni, kiállni az értékrended mellett, nem pedig egy blogban hisztizni, mint egy kislány, egy héttel az események után. De ehhez nyilván először értékrenddel kéne rendelkezni.

A második rész teljesen értelmetlen. Én már több mint 20 éve járok meccsekre, egész pontosan 22 éve. Magyar bajnoki, nemzetközi kupameccsek, válogatott találkozók és párszor elmentem külföldi bajnokságok meccseire is.

Van kedvenc csapatom is, az Újpest és amikor játszunk, akkor a legfontosabb, hogy legyőzzük az aktuális ellenfelet. Én, mint szurkoló kétféleképpen tudom segíteni ebben a csapatomat. Buzdítom a saját játékosaim, a számukra jól ismert rigmusokkal (Hajrá Lilák, stb) ÉS megpróbálom az ellenfelet a lehető legjobban megzavarni abban, hogy a játékra koncentráljon. Ezt meg nyilván a gyalázásukkal teszem meg.
Nyilván van egy egészséges arány, amit nem illik és szerintem nem is szabad túllépni, de egy 60-70 perces szurkolásba bele kell férnie egy 5-10 perces ellenfél bosszantásnak is.
Ezt nem azért teszem, mert valóban utálom őket, a szurkolóikat, de akkor abban a 90 percben le akarom őket győzni és csak ez számít.
Személy szerint nagyon tisztelem Ronaldot mit sportember, még a játékát is kedvelem, de amikor a csapatom ellen játszik, akkor azt akarom, hogy ne tudjon 100%-ig a meccsre koncentrálni, és azt én, mint szurkoló, csak úgy tudom elérni, ha valami rigmussal felbosszantom.
A trágárság mindenhol a szurkolói kultúra része, ezt el kell fogadni. Ez teljesen normális és semmi szükség ezen változtatni. Ha ezt valaki nem képes felfogni, elfogadni, akkor vele van a baj, túl érzékeny a lelke.
Gondolom a cikkírót és az itt hőzöngő széplelkeket nem zavarja az a mocsok, ami minden nap ömlik ránk a kereskedelmi tv csatornákból. Vagy a közéletünk, mindennapi trágárságai, a közönyösségünk egymáshoz. Őket csak az érdekli, hogy jujj mit fognak rólunk gondolni a külföldi (nyugati) emberek, ha egy meccsen 3X felhangzik a Christiano homosexual. Az idegen seggnyalás a fontos, a külföldieknek való megfelelés.
Ti olyan nyugati embereknek akartok megfelelni, akik egy vaktérképen meg sem találnák az országunkat és egy focimeccsen 3X felhangzó rigmus alapján akarnak megítélni egy egész országot. Nem is tudom ki a nagyobb bohóc, ti, vagy azok. Persze a külföldi meccseken való trágárkodás az nem zavar, igaz azt nem is érted.

asdfrew 2016.06.25. 18:44:48

@jános515: Mi köze Ronaldo adományainak, egy Magyar-Portugál eb meccshez?

wallenberg880702 2016.06.25. 18:46:22

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

"ti hoztok ránk (arra az elhanyagolható pár tízezer emberre, szurkolók 90%-a) szégyent"

Akkor szégyelld magad te z5idó és menj haza I2raelbe!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Irbisz 2016.06.25. 19:01:11

@Kalap úrfi:
horpadtmellü az anyad baratom, hacsak nem felnyirt tarkoju 110 kilos izomagyu barom vagy, akkor igy joval tul a 40-en is helyretennek egy olyan csirat mint te.

Irbisz 2016.06.25. 19:06:38

@Afrika steht an der Elbe:
ha nem erted, alighanem sulyos gondok vanank a felfogokepessegeddel, igy kar is nekiallni magyarazni a dolgot.

ja, a mentalis deficited mar abbol is vilagosan latszik, hogy a kocsis mate ügyet ezzel analogianak talalod te szerencsetlen iq-hianyos hülye

asdfrew 2016.06.25. 19:06:49

@Irbisz: Remekül demonstráltad, hogy igenis van létjogosultsága felheccelni az ellenfelet egy meccsen.
Bár a te reakciód sokkal durvább és primitívebb volt mint 1000 Cristiano homosexual rigmus.
Remek állatorvosi ló vagy, bár inkább szamár :)

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2016.06.25. 19:28:25

@Négyzetrács: Bárkinek "szurkol" bármilyen sportág meccsén, aki a másikat gyalázza, az aljas tetű. Én sportolóként hánynék tőle, ha nekem szurkolás helyett ilyesmit kiabálnának a "tamogatoim".

asdfrew 2016.06.25. 19:32:35

@Pallos Levente: Vicces ahogy aljas tetűnek nevezel embereket, mert azok másokat gyaláznak. Te sem vagy több, te sem vagy más.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2016.06.25. 19:34:27

@Firestarter.18: És ha a szomszéd falu tele van sötét állattal, akkor nekünk jobb lesz, ha nálunk is ezek az urak? Nem értem. És miért jobb a játékosnak, ha nem a hajrát, hallja, hanem a gyalázkodást? Miféle emberek ezek???

Janossz 2016.06.25. 19:35:59

@asdfrew: Szépen összefoglaltad a lényeget.
" Viszont az a sok kulturált ember, akiket zavart az a pár idióta, vajon miért nem szólt rá a pár idiótára. " Ha mondjuk a barátnőddel elmész valahová, és ott több tucat benyomott marha nekiáll kötözködni, te odapattansz hősnek? Szép tőled.
"A trágárság mindenhol a szurkolói kultúra része, ezt el kell fogadni. "
Lehet a te, meg környezeted kultúrájának része, ettől elfogadni nem kell.
"Gondolom a cikkírót és az itt hőzöngő széplelkeket nem zavarja az a mocsok,..."
Képzeld, akit a mocsok zavar, azt mindenféle mocsok zavarja.
Szép ez a nyelvi leleményed a hőzöngő széplelkekről, majd beteszem a vérengző mókusok mellé.
Csak az nem derült ki a tanulmányodból, hogy:
-miért buzik a franciák
-miért kell a románokat szidni egy Izland-Magyar-on

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2016.06.25. 19:39:06

@asdfrew: Én a nevén nevezem azt, ami. Aki távolról kiabálva sérteget valakit, az aljas tetű. Kiíratkozott a tisztességes emberek világából. Vagy a tömegnyomásnak engedő primitív alak.
A "szurkoló" pedig mondjuk azért gyaláz valakit, mert Deberecenben / Nyíregyházán él. Ez szerinte feljogosítja arra, hogy minfenféle aljasságot kiabáljon neki.

asdfrew 2016.06.25. 19:51:07

@Janossz: Nem értettél meg. Azt írta a szerző:

"megfogalmazódott bennem a meccs közben, hogy itt az idő magyar stadionokba kijárni, rájöttem, hogy elment az eszem. Valószínűleg ilyesmi futott át az ott levő emberek 90%-ának a fejében. Volt a bal felsőben egy csapat, akik már a kezdéskor a következő hétbe itták magukat."

Vagyis 90% jóérzésű, kulturált emberről beszélünk, akik kussolva, behúzott füllel, farokkal végignézték és hallgatták, ahogy velük és a barátnőikkel kötözködnek. Miért nem állt ki az a 90% az értékrendje mellett és védte meg a barátnőjét?

A szurkolói kultúra része a trágárság, ezt írtam, nem az én kultúrám. Ez nem olyan bonyolult, hogy ne értsd meg.
Abban biztos vagyok, hogy téged semmi rád ömlő mocsok nem zavar, csak most trendi felháborodni egy ártatlan szurkolói rigmuson. Azért trendi, mert most a külföldiek háborodtak fel és a hozzád hasonlóaknak mindig minden körülmények közt igazodniuk kell ahhoz, amit a nyugat elvár tőletek.
Igazodj csak.

asdfrew 2016.06.25. 19:56:07

@Pallos Levente: Ők is nevén nevezik, de ha te nevén nevezed, felhatalmazod magad, hogy ezt megtehesd és megideologizálod, hogy ez miért is jogos a részedről, akkor ők miért nem tehetik, illetve még ennél is fontosabb, hogy most téged minek nevezzünk a megnyilvánulásaid után?

Te valami autista vagy? Mert ő belőlük hiányzik az elvonatkoztatás képessége. Ha autista vagy, akkor elnézést, ha viszont nem, akkor megkérlek, hogy ne játszd az agyad.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2016.06.25. 20:03:14

@asdfrew: "A trágárság mindenhol a szurkolói kultúra része, ezt el kell fogadni. Ez teljesen normális és semmi szükség ezen változtatni. "
- A néger rabszolgák verése a mezőgazdasági kultúra része, ezt el kell fogadni, teljesen normális, és semmi szükség ezen változtatni.
- A nyomorékok kinevetése a városi kultúra része, ezt el kell fogadni, teljesen normális, és semmi szükség ezen változtatni.

"ÉS megpróbálom az ellenfelet a lehető legjobban megzavarni abban, hogy a játékra koncentráljon. Ezt meg nyilván a gyalázásukkal teszem meg. "
1. Ha az én meccsemen így szurkolnál nekem, én kirúgnám a stadionból a labdát, és otthagynám az egészet.
2. A másik oldalon levő szurkolók gyalázása hogyan illeszkedik bele a világképedbe?
3. Amikor a másik szurkolótábor hasonló rigmust enged meg magának, akkor viszont feljogosítva érzik magukat a "jó" oldalon levők, hogy ezért elégtételt vegyenek.
Primitív, ősemberi viselkedés. De tisztában vagyok vele, hogy nem fogod sosem megérteni, miért.

ennyi volt 2016.06.25. 20:05:07

Én most komolyan nem értem. Akik letetűzik, gennyezik, stb... azokat az embereket, akik úgy eresztik ki a gőzt, hogy a csapatuk buzdítása mellett csúnyákat kiabálnak az ellenfélre, CR-re vagy a bíróra, tökmindegy, azok hol élnek? Ez csak most tűnt föl? Ez valami nóvum? Nálam is van olyan rigmus, viselkedés, ami már kiveri a biztosítékot, de eszembe nem jutna azért nem kimenni egy meccsre, mert néhányan erősnek érzik magukat bandában, pár Unicum-sör kombó után, pláne ennyire felhúzni magam ezen.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2016.06.25. 20:16:26

@ennyi volt: Nekem nem csak most tűnt fel, hanem sok-sok éve. És nem értem. Jobb lesz neki attól, hogy sérteget másokat? És ha szerinte ez rendben van, akkor miért veszi fel, ha rá mondják?

asdfrew 2016.06.25. 20:20:37

@Pallos Levente: Ok, meggyőztél, autista vagy. így semmi értelme veled vitatkozni. Hogy jön a néger rabszolgák verése a szurkolói trágársághoz? Nyomorékok kinevetése egy egészséges sportember kizökkentéséhez?

A kettes kérdést fejtsd már ki egy picit bővebben, mert ez így túl ostoba kérdés. De lehet, hogy csak azért mert én el tudok vonatkoztatni egy futballmeccs és az élet további dolgai közt.
Bár magad is tudsz rá válaszolni, csak tedd föl úgy a kérdést magadnak, hogy egy más véleményen lévő ember gyalázása hogyan illeszkedik belel a világnézetedbe? Mert te ezt tetted, más embert gyaláztál pusztán mert az nem a te elvárásod szerint szurkol. Szerintem ez sokkal gázabb, de mindegy.
Itt játszod az agyad, szépléleknek állítod be magad, közben aljas tetűnek nevezel embereket.

asdfrew 2016.06.25. 20:23:37

@Pallos Levente: "Nekem nem csak most tűnt fel, hanem sok-sok éve. És nem értem. Jobb lesz neki attól, hogy sérteget másokat? És ha szerinte ez rendben van, akkor miért veszi fel, ha rá mondják?"

De te ugyanezt csinálod, fogd már fel! Semmivel nem vagy jobb, mint aki Ronaldot froclizza. Vezetés közben azért kiesik egy-két kurvaanyád és egyéb fura dolgok, igaz?

Kalap úrfi 2016.06.25. 20:28:54

@Irbisz: neten anyázni? kőkemény faszi vagy!!

Janossz 2016.06.25. 20:31:42

@asdfrew: Hogy jön ide a külföld?
Gondolod, hogy a Kárpát-medencében felszámolták az erkölcsöt, meg a jó ízlést?
Hála Istennek, nem volt olyan visszhangja a dolognak, mint lehetett volna.
De engem valaki nagyon csúnyán becsapott. A Miniszterelnök Úr meg az MLSZ Elnök Úr azt mondta, tele lesz ez a sok szép új stadion önfeledt szurkolókkal, családok, miegymás...
Egy felelős szülő kivinné itt a 8-10 éves fiát meccset nézni? Ugye nem.
A "szurkolók" meg barátkoznak a kanapéval, akárhány stadion se sokat ér, ha a türhőség zárt kapus meccsekhez vezet.

asdfrew 2016.06.25. 20:47:11

@Janossz: Pontosan tudod, hogy jön ide külföld.
Milyen visszhangja lehet egy szurkolói rigmusnak? Szerinted Ronaldo hányszor mondta a meccsen hogy puta ez, puta az, puta magyarok, puta dzsudzsák stb... Abból lesz visszhang? Pedig ő egy példakép. Az ő cselekedeteit számos felelős szülő csemetéje látja, utánozza. A meccsen lehetett is látni, hogy elhagyta a száját a puta szó. Most akkor egész portugáliát elítéljük? Ronaldo kap 3 meccses eltiltást?
Egy felelős szülő kiviszi meccsre a 8-10 éves gyermekét, mint ahogy angliában, németországban és a világon mindenhol kiviszik, mert ő a foci és a csapat szeretete miatt megy ki a stadionba és elfogadja, hogy a csapathoz tartozó nagy szurkolói családban van mindenféle ember. Mint ahogy az élet egyéb területén is és nem csinál ilyen mű balhékat.
Amit te csinálsz az egy nevetséges hiszti, mert most ezt kell csinálni, hogy nagyon PC-nek és kulturáltnak tűnj. Ahelyett, hogy csak simán örülnél a csapat jó szereplésének, és elfogadnád, hogy nem vagyunk egyformák és amíg te a volán mögött anyázol, de belemagyarázod, hogy a tűrhő szurkolók miatt nem jársz meccsre, én a volán mögött nem anyázok, meccsen meg igen. És ettől nem gondolom, hogy te bármiben is jobb vagy, inkább csak kétszínűbb.

Szarvas Norbert 2016.06.25. 20:48:27

@ennyi volt: nem csak az a baj, hogy így üvöltöznek és mondjuk a gyerek rossz példát lát. hanem ezek a díszmajmok egy idő után nekimennek a saját szurkolóiknak is és csinálják a balhét

Janossz 2016.06.25. 21:01:30

@asdfrew: Egy szóval nem mondtam, hogy jobb, vagy különb lennék.
Egyszerűen megválogatom a társaságom.
"A trágárság mindenhol a szurkolói kultúra része, ezt el kell fogadni. "
Ilyen helyekre pl. nem járok. Mert a trágárság NEM KULTÚRA.
Még ha Te úgy gondolod is.
Egyébként jártam, volt ott is csúnyaság, de nem vészes szinten.
Aztán kivágták a csapatunk az NB1-ből, nem volt rendben a gazdálkodás...
Nem úgy, mint a többi maradónál, azok szeplőtlenek voltak...:-)
A rugby se rossz sport, sőt sokkal sportszerűbb a légkör.

Millerdraft 2016.06.25. 21:12:40

@Janossz: És ezért már rögtön te lettél a szakértő megmondóember? Mert egyszer egy cégnél volt egy kollégád aki magáról azt mondta, hogy ő amolyan vezérszurkoló féle.
Gratulálok.....

Kalap úrfi 2016.06.25. 21:16:15

@Millerdraft: ezen röhögök amióta olvastam. "szakértő úr"

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2016.06.25. 21:17:28

@asdfrew:

"Bár magad is tudsz rá válaszolni, csak tedd föl úgy a kérdést magadnak, hogy egy más véleményen lévő ember gyalázása hogyan illeszkedik belel a világnézetedbe? "
Pont ezt kérdem én tőled. Miért találod elfogadhatónak a szembeoldalon álló szurkoló gyalázását?
Más véleményen levő ember???? Az, hogy kurvaanyáz engem a másik lelátóról valaki, az nem vélemény. Ezt nekem miért kellene tolerálnom? Az, hogy aljas tetűnek nevezem ezeket, az vélemény. Az ő tetteik alapján alkotott, megalapozott vélemény.

Nem mondtam sosem, hogy én tökéletes lennék. Szoktam káromkodni, amikor valami felidegesít. De egyrészt erre nem vagyok büszke, másrészt ezt valami kiváltja (akár saját hülyeségem, akár valaki más - pl. ha a az életemet veszélyezteti valaki a forgalomban). Olyat el sem tudok képzelni, hogy nekem nem ártó embert gyalázzak pusztán azért, mert egy SPORTRENDEZVÉNYEN másik mezt visel.

Személyes tapasztalat. BLSZ bajnokságban kb. 60 fős csürhe lejött az ellenféllel. 3. percben (teljesen nyugodt meccs) befújja a lest a bíró. A "szurkolók" erre: bu*zi, kur*va cigá*ny zsi*dó anyádat stb. Nem túlzok.
A mi játékosaink meccs előtti és közbeni életveszélyes fenyegetését most nem említem, ha érdekel, leírom. Ez hogy illeszkedik a világképedbe? Büszke lennél a "szurkolókra"? Én hánynék tőle, ha ilyenek szurkolnának nekem.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.06.25. 21:29:10

@Szarvas Norbert:
Az a baj, hogy akiknek az írásod szól azok diszlexiások.
Amit láttál a Face-n azt is diktálták. Magyarul.
A Ronaldo meg nem "érti kicsi magyar"! Mint a Nagypapa EU-s plakátjai (innen tanulták).
Ha mondjuk Ronaldo tudna "kicsi magyar", akkor is érdekelné ezeknek az egyszerű (mint faék) embereknek a dumája, annak tudatában, hogy az ő árfolyama 100 millió €, a komplett magyar válogatotté meg 26 millió€?

Kalap úrfi 2016.06.25. 21:30:18

@Pallos Levente: szuper nyelveket beszélsz, gratulálok hozzá!

asdfrew 2016.06.25. 21:34:45

@Janossz: Azért a kultúra szó definiálásánál én a helyedben egy kicsit szerényebb lennék.
A trágárság a szurkolói kultúra része. Ez egy tény és semmi gond nincs vele. A gond az, ha csak ebből áll, vagy nagy részét ez teszi ki. De az, hogy az ellenfelet bosszantom, az egyáltalán nem gáz. Legfőbb érték a mérték erre is igaz. Ez persze nem azt jelenti, hogy az egész stadion káromkodjon. Mindenki szurkoljon a saját vérmérséklete, habitusa szerint.
Nekem is van már olyan rigmus, amire azt mondom, hogy ezt már nem éneklem, mert nekem is sok, de nem vagyunk egyformák.
Én azt mondom, hogy járjunk minél többen meccsre, mert akkor egy jól irányzott hajrá lilákkal el lehet nyomni egy esetlegesen beinduló fradista cig.ányok froclit és talán az MLSZ is értékelni fogja, illetve a lelátói élet is kulturáltabbá válhat. Nem mindegy, hogy 2000 néző közt van 300 túl vehemens, vagy 10000 közt.

Sherlock_Holmes 2016.06.25. 21:49:37

Ha kanapészurkolónak lenni annyit tesz,
- hogy civilizáltan akarok szurkolni,
- a saját csapatomat akarom buzdítani az ellenfél vagy irreleváns elemek mocskolása helyett
- a futballt a játék szépségéért akarom nézni, nem pedig azért, hogy összeverhessek ellentétes érzelmű drukkereket
- ha egy szép csel, látványos megoldás jobban megérint, mint két pályán kakaskodó játékos
- ha nem megyek ki a stadionba, mert semmi kedvem a "bmeg anyád te ku..a g.ci bíró"-zást hallgatni 24/7-ben
- ha számomra nem azt jelenti egy meccs, hogy lerészegedhessek a sárga földig
- ha nem attól leszek SZURKOLÓ, hogy petárdát durrogtatok és rakétákat lövöldözik,
- ha képes vagyok minden válogatott meccsen HAJRÁ MAGYAROKKAL, magyar mezben és nem pedig ocsmány feketében szurkolni,

Akkor igen, köszönöm szépen, kanapédrukker vagyok, és tökéletesen megfelel a titulus. Aki pedig a fentiekkel nem tud azonosulni, remélem előbb-utóbb eltakarodik a magyar futball közeléből. Emlékeztetőül, 30-40 éve a magyar foci olyan népünnepély volt, ahol egy-egy meccsre 30-40ezer szurkoló látogatott ki. Elég szomorú, hogy sok esetben ebből a tömegből már csak a szemét maradt, aki balhézni jár ki.

Minden tiszteletem azoké a szurkolóké, akik a fenti pontokkal azonosulnak, és ennek ellenére képesek kilátogatni a stadionba, és elviselni a posztban is említett gennyek randalírozását.

Janossz 2016.06.25. 21:52:18

@Millerdraft: Igen. Már kivénhedt vezér volt, az Nb1-es feljutáskor elsöpörték a fiatalok. Azért dobot verni, meg ordítani jó volt még.Még ha nem is mindig emlékezett az eredményre.:-)
Az újak roppant kreatívak voltak, sose felejtem, mikor a csapat színeiből egyszer vagy 30 m2-es molinót készítettek PINA felirattal. Hogy ezzel kinek és mit akartak üzenni, a mai napig nem tudom. A kameramann mindenesetre biztos vért izzadt, hogy ne látsszon a közvetítésben.
Kis adalék a kultúrátokhoz. Szívesen.

asdfrew 2016.06.25. 22:00:33

@Pallos Levente: Hát akkor talán abbahagyhatnád ezt a sok süketelést, ha szoktál káromkodni. Te máskor érzed jogosnak a káromkodást, mint én. Ennyi köztünk a különbség.

És neked, meg a csapatodnak mi volt a reakciód a halálos fenyegetésekre?
Utána hogy mentél bele egy párharcba az ellenfél játékosával?
Nyertetek? Megöltek/megvertek a meccs előtt alatt után?

Janossz 2016.06.25. 22:00:59

@asdfrew: Semmi baj, ha egyszer lesz rá szándék, biztos rendet lehet tenni a pályákon, meg a környékén. Durva szöveg lesz akkor is biztos, csak nem az lesz a vezérszólam.
Ha nem lesz rend, úgy fognak szétrohadni a stadionok, ahogy vannak.

- duplagondol 2016.06.25. 22:13:52

Ennél a blogos visszaüzengetésnél még az is építőbb jellegű lett volna, ha úgy istenesen összeverekednek a helyszínen. Nem kell az ultrákat mentegetni, ha sokszor, úgy, mint az említett példánál, nem is érdemes. Másrészt meg csak annak van értelme, ha ők maguk védik meg magukat, legalább civilizált, ésszerű mondanivalóval. Nem egyformák ők sem; van ott szervezett maffia és az utolsó pénzét is a hétvégi meccsre költő szurker; a vélt intelligenciát meg tán jobb néha gondolatban elválasztani attól, amit meccshangulatban kiabál az ember. Van persze, amikor ez nem igazán megy.

asdfrew 2016.06.25. 22:14:58

@Sherlock_Holmes: Nekeed frankón kimosták az agyad igaz? Melyik meccsen van non stop káromkodás? 30-40 éve persze nem volt egy csúnya szó sem, igaz?
Ki akadályoz meg a civilizált szurkolásban? Befogják a szád, ha kiabálod, hogy hajrá magyarok?
Milyen verekedés volt az elmúlt 10 évben a focipályákon? 22 éve járok meccsre de egy verekedésbe nem volt részem.
Ki akadályoz meg abban, hogy a futball szépségét nézd a stadionban? befogják a szemed, ha kimész?
Amiket itt összehadoválsz, az egész egyszerűen nincs a magyar pályákon. Semmivel nincs több trágárság egy magyar bajnokin, mint egy MU-Liverpool, vagy Dortmund-Schalke derbiken, ott mégis kimegy 70-80000 ember és nem keres kifogásokat. Ja ők szeretik a csapatukat és a focit, nem csak akkor ha azok divatosak.
Gondolom autót sem vezetsz és TV-t sem nézel, hisz ott is van káromkodás.

ennyi volt 2016.06.25. 22:17:32

@Millerdraft: Ja. Én meg már ültem trolibuszon.

asdfrew 2016.06.25. 22:24:20

@Janossz: Most sem a durva szöveg a vezérszólam. Bár lehetne kevesebb,, de nem csak arról szól a szurkolás. Sőt. Ezért nem értem, hogy mire ez a cikk? A srác leírta, hogy valami kivetítős eseményen beléjük kötöttek ostoba fajankók, de nem stadionban egy meccsen. A másik dolog, ami kiverte a cikkírónál a biztosítékot, hogy a magyar-portugálon 4X elhangzott a Cristiano homosexual. 90 perc alatt 4X fél perc. Ebből olyan következtetéseket és általánosításokat írt a cikkébe, amik sokkal durvábbak annál a rigmusnál és olyan kommentek jelentek meg a magát kulturáltnak vélő emberektől, hogy elkezdtek barmozni, gennyezni, meg akarták veretni ezeket a "nem fotelszurkolókat". Ehhez csak gratulálni lehet.

ennyi volt 2016.06.25. 22:24:34

@Szarvas Norbert: a gyerek akkor is lát rossz példát, ha végigsétálsz vele mondjuk a Keletitől a Blaháig. Vagy beíratod az iskolába. Az, hogy egymásnak is nekimennek, hát igen, ilyen is van, pl. erre céloztam azzal, hogy van, ami számomra sem elfogadható, de ettől még nem játszom önkéntes rebdőrt meg ombudsmant.

Kalap úrfi 2016.06.25. 22:34:11

@Sherlock_Holmes: te simán csak egy búzacsíra vagy

Punxsutawney Mormota 2016.06.25. 22:59:59

@Kalap úrfi: Magyarnak tetszik lenni? Beszélni nehéz magyarszki? Nagybetűvel kezdjük a mondatokat, kisegítős, díszbuzi barátocskám. Kiscsicska

Punxsutawney Mormota 2016.06.25. 23:05:46

@Kalap úrfi: Látom, ismered a buziváválás lépcsőfokait... Melyik kamionon ráztad a segged bőrtangában a Pride-on? Vagy csak simán buzibárokba járkálsz, amikor az anyádnak azt kamuzod, hogy csajozol?

mbond 2016.06.26. 00:59:32

Köszi a bejegyzést. Eddig nem jött össze a kivetítős meccsnézés az EB-n, de pont a Tüske melletti placcot néztem ki. Egyrészt közel van, másrészt pont azt gondoltam, hogy kevésbé frekventált, így kevésbé találják meg a trógerek. Ezek szerint tévedtem.
Így, annak ellenére, hogy most talán időben össze is jönne, hogy kimenjek, maradok itthon szurkolni. A sör is olcsóbb, jobban is látok és a társaságot is én válogatom meg. A közösségi élmény ezáltal imitált lesz, de valóban közösségi lesz.

grafoguru 2016.06.26. 02:21:50

@nemecsekerno_007:

"@s.g.l.: "Ahol egy országban naponta megy a kormánymédiából a gyűlölködés, arra való bíztatás, utáld a másikat!, ott mit várunk el?"

Na erről is a patás Orbán tehet."

Szerintem is jelentős szerepe van benne.
Amúgy nem kell velem egyetérteni.
Csak azért írtam, hogy lásd: legalább ketten vagyunk ezzel a véleményünkkel.

Irbisz 2016.06.26. 07:52:31

@asdfrew:
"agyis 90% jóérzésű, kulturált emberről beszélünk, akik kussolva, behúzott füllel, farokkal végignézték és hallgatták, ahogy velük és a barátnőikkel kötözködnek. Miért nem állt ki az a 90% az értékrendje mellett és védte meg a barátnőjét? "

mert pocsolyareszeg, bunko, raadasul csapatban levő 20-40 barommal epeszű ember nem all neki emberkedni, mert jobban jar ha arrebb megy, mint 5 ilyen taplo "szurkolo" közös erővel felholtra veri. ezek a "szurkolok" olyanok mint a pirezek, csapatban nagy legenyek es terrorizaljak a normalis embereket :(
ittas, izomagyu futballhuliganokkal szemben meg normalis embernek csak 1 strategia letezik: lelepni gyorsan. Mert meg ha mneg is tudja vedeni magat, valamelyik bator "szurkolo" hatulrol es fejbeveri es megnezheti magat.

persze ezt hiaba magyarazom olyasvalakinek, mint te ...

SzAdam 2016.06.26. 08:49:32

Minden erőszakos cselekmény a szervezők hibája is, a többi meg belefér a véleményszabadságba.
Ha valaki annyira primitív, hogy egy csapat szurkoló alapján általánosan úgy véli, hogy ilyen az egész nemzet, az sík hülye. Ha azt hiszed téged a kinti huligánok alapján ítélnek meg, akkor te is az vagy. Szégyent csak magukra hoznak. Foglalkozz a csapattal, ne a kinti szurkolókkal!

n3spr3ss0 2016.06.26. 09:47:43

Arra lennék kíváncsi hogy a meccseken ezrével,tízezrével szurkoló ,suttyó bandának honnan volt pénze,hogy 10-12 napig Franciaországban lődörögjön,egyen,igyon,aludjon,jegyet vegyen,utazzon,mert ez nagyon sokba,százezrekbe került.
Biztos vagyok abban,hogy ezek a fekete pólós,tetovált gyújtogatós társaság fizetett banda volt.Még rendes megjelenésre sincs pénzük,nem pedig ilyenre sok százezer forintjuk.

nemecsekerno_007 2016.06.26. 11:43:59

@grafoguru: Velem se. De a "szájjal festésből" nem lesz GDP. Abban sajna nagyon jók vagyunk, a magyar nyelv jellegéből adódóan nagyon jól lehet vele mellébeszélni (is) Jó lenne ha minél többen olyan eredmények elérésén dolgoznának amit a magyar válogatott elért. Kicsit, nagyot, közepeset, tök mindegy. Sajnos a foci EB sikere körül fanyalgás a hétköznapokban is jelen van és nem ér véget az EB-vel. Ugyanez a mentalitás van ha éttermet nyitsz v. ha szeretnéd megcsinálni a járdádat az utcán. Ez nagyon nagy gond. Lehet itt bárkit szidni, de attól nem lesz jobb. Mindenért te vagy a felelős.

Kalap úrfi 2016.06.26. 21:45:17

@n3spr3ss0: tudod van aki dolgozik, és nem a pofáját tartja segílyre, mint te. na, azok az eddig megspórolt pénzükből utaznak

Serrin 2016.06.27. 10:33:01

Megtörtént eset:

Adott egy dupla pálya, ahol az egyik egy műfüfves, a másik nagyobb és nem műfüves. Mindekettőn mecccs van. A műfüvesen egy HFL (amerikai foci), a másikon egy gurulós. A nézőtér a kettő között van, logikusan egyik fele az egyikre, a másik a másikra néz.

Két különböző szurkolású kúltúra. A HFL-en nem kiabálunk be (néha megesik, de nem jellemző), nem ordibálunk részegen, nem piálunk nyilvánosan, stb.

A másik oldalon olyan beszólások vannak, hogy én szégyelltem magamat, miközben közöm nem volt hozzájuk. Az állandó sörözés, a mindent elárasztó szotyihulladék meg mintha kötelező lenne egy gurulós foci meccsen...

Csak ne lepődjünk meg, hogy a fiamat HFL-re bármikor kivinném, míg a gurulósra én sem megyek inkább.

Reactor 2021.03.19. 16:12:26

A többi ország szurkolótábora se jobb egy fikarcnyit se, ki tudja, ők a saját nyelvükön miket mondanak rólunk. Futballnál mindig megy a nagy adokkapok; játékosok, és nézők közt is. MInden focicsapat szurkolóinál vannak balhézók, ez nem hungarikum. Inkább ez, minthogy mindenki szájkosárral ülje végig a meccset.
Az MLSZ-t nem értem, miért kell védeni: legalja korrupt selejt nyomoroncok gyülekezete, akiknek lételemük a büntetés.
Ami pedig a bíróveréseket illeti, utólag számtalan meccsről derült ki, hogy bundáztak, és azok a bírói tévedések igen megfontolt tévedések voltak ám. Aztán persze nem tetszett neki, hogy az ellenoldal játékosaitól/szurkolóitól megkapta szépen a beosztását. Ez egy ilyen munka: aki besegít az egyik oldalnak, az a másik oldal haragját vonja magára. Ha nem tetszik, el lehet menni péknek meg autószerelőnek. Gyaníthatóan jó néhány bíróverésnek megvolt a maga pénzügyi előzménye.

@nemecsekerno_007: Mert a focisikerekből aztán baromi nagy GDP lesz, igaz-e? Vagy egyszerűen csak ilyen sok pénze van az adófizetőinknek, muszáj elpisálni arra hogy Kiskunvalagon és Fosófalván is épüljön szép új stadion?
Elárulom: ha kivétel nélkül minden magyar focista élsportoló világszám lenne, ebből akkor se lenne egy gramm GDP se.
Mindenért, ami az országhatáron belül történik, a kormány a felelős. Nem az egyén. Örülök, hogy segíthettem.
süti beállítások módosítása