Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Az emberek azért nem értik az állami mutyikat, mert...

2016. április 27. - Szarvas Norbert

image_aspx_3.jpegSokat gondolkozom azon, hogy miért nem borult még rá az asztal a kormányra, miután az elmúlt években minden hétre jutott számunkra egy olyan "mutyi", ami önmagában gusztustalan. Mégsem halmozódott és gyülemlett fel szinte semmi, hanem érzéketlenné, vállvonogatóvá tette az embereket. Nagyjából mindenki közegidegenné vált tőle. A belső feszültséget és frusztráltságot pedig sokan egymáson töltik le, ahelyett, hogy jobban belegondolnának a hazai gazdasági folyamatokba.

Az emberek nem értik a "mutyi" lényegét, így azt sem veszik észre, hogy rablás történik 

A legtöbb állami mutyi (bizonyítottan és nem bizonyítottan) mindig a jogállamiságon végigvert és mindig a vállalkozói szférában lecsapódó valami.

Szerinted ebből a megállapításból (bántás nélkül) Átlagos Oszkár mennyit értett meg?

 

Nagyjából annyit, hogy "bezzeg az emútnyócév". 

A legfontosabb állításom, hogy azért nem bukik le soha senki, mert tulajdonképpen Átlagos Oszkár (nagyjából 3-5M felnőtt) egyszerűen nem képes értelmezni a helyzetet, mert annyira közegidegen a számára. Közegidegen, hiszen a legtöbben nincsenek alapszinten sem tisztában:

  • az Állam működésével, jogaival és kötelezettségeivel
  • az állami pénzek származásával
  • az alkotmánnyal
  • a vállalkozói szféra szabályaival

A legkönnyeben pedig így lehet pénz eltüntetni: az emberek orra előtt nyíltan és anélkül, hogy Átlagos Oszkár felfogná agyilag.

Az emberek azért nem értik az Állam alapjait, mert valójában senki nem szólt nekik a rendszerváltás apróbetűs részeiről. Az Államot csak csúfoljuk, amikor hatalomként illetjük. Valójában az Állam egy szolgáltató szervezet, amit mi alkottunk, mi fizetünk és nekünk kéne felügyelni. Az Állam ügyfelei elsősorban mi, a magyar állampolgárok vagyunk és azért létezik, hogy helyettünk (és a mi pénzünkön=adó) tárgyaljon más nemzetekkel, helyettünk intézze el az alapszolgáltatásokat (biztonság, oktatás, egészségügy) és helyettünk vigyázzon a közös vagyonunkra (közpénz, állami ingatlanok, állami vállalkozások...stb).

A kormány nem maga az Állam. A kormány az aktuálisan megbízott végrehajtó szervezet, amit felhatalmazott a döntő többség a saját ideológiája mentén megálmodott ügyintézéssel. Amikor a Fidesz kötelezővé tette, hogy a CSOK dokumentációba kötelező rányomtatni, hogy " a  kormány jóvoltából", akkor szimplán hazudnak neked, mivel nem a Fidesz saját pénztárából fizetik a CSOK állami támogatást, hanem a közös kasszából, amibe mindenki kötelezően befizet hónapról hónapra. Átlagos Oszkár mégis azt hiszi, hogy a Fidesznek (mint aktuális kormány)  köszönheti a pénzt. Valójában egyedül az ideológiát köszönheti, de a pénzt az embereknek köszönheti, akik feltöltik folyamatosan a közös kincstárat. 

Ha ez nem lenne elég, akkor árnyaljuk a bizonytalanságot és közérthetetlenséget a vállalkozói szférával. Átlagos Oszkár azért nem veszi észre, hogy lopnak tőle (tudod, ő is adót fizet) például az MNB alapítványai botrány által, mivel egyszerűen képtelen értelmezni és reálisan látni a helyzetet. Átlagos Oszkár alkalmazottként dolgozik. Számára ismeretlen a költségelszámolás intézménye, a kettős adóztatás és egyéb finomságok. Átlagos Oszkár világlátása kimerül a 

dolgozok és ezért nettó bért kapok, amiből már semmi nem kell kifizetni.

De Átlagos Oszkár nem tudja megmondani, hogy az ő nettó 100.000 forintja valójában mennyibe kerül a cégnek és ebből Oszkár mennyi pénzt bukik:

kepernyofoto_2016-04-27_17_07_22.png

Tehát Átlagos Oszkár valójában a nettó 99.750 forintos bére után mindenféle jogcímen (vállalkozói és munkavállalói levonás) az Államnak befizetett pénz: 93.000 forint. Tulajdonképpen Oszkár 1 forintja után 1 forint adót és egyéb hozzájárulást kell befizetnie. Csak erről Oszkár azért nem tud, mert alkalmazottként mindezt a cége pénzügyi osztálya intézi helyette. A jó hírem, hogy a kormány ebből a pénzből osztogat támogatásokat és dönt úgy, hogy a kórházak helyett stadionokat épít.

De ne felejtsük el, hogy Átlagos Oszkár a nettó bérét nem tudja 100%-ban elkölteni, mert bármilyen terméket vagy szolgáltatás vásárol (pl: cigi, benzin, ásványvíz...stb), annak elég komoly adótartalma van (pl: ÁFA). Most nem bontom ki teljesen, de a lényeg, hogy a valóságban Átlagos Oszkár által "megkeresett" 192.750 (mindenféle járulékkal együtt) forintból nagyjából a negyedét, vagyis 40-50 ezer forintot tud valójában elkölteni. Így mégszebb a kép, hogy tulajdonképpen minden vaóban megkeresett, kézbekapott és elköltött 1 forinthoz képest az Államnak adunk 3 forint. 

gazolaj.jpg

Nem a saját pénzét osztogatja a kormány, hanem Átlagos Oszkár pénzét.

Az emberek nem érzékelik a különbséget a millió és a milliárd között

A másik fontos indok, amiért még mindig nem értik sokan az országban, hogy mi történik a közvagyonnal. Egyszerűen olyan elképzelhetetlenül hatalmas összegek ezek, amiket Átlagos Oszkár agyilag nem tud felfogni. 

Tudod mi a különbség 10 millió forint és 1 milliárd forint között?

 

kepernyofoto_2016-04-27_17_16_19.png

A bal oszlopért Átlagos Oszkár egy fél életet dolgozik le, fizeti a hitelét 20-30 évig és folyamatosan anyagi létbizonytalanságban él. A jobb oszlopban pedig látható, hogy 1 milliárd forintból hány 10 millió forintos házat lehet venni. És ez egyébként semmi. Elég elolvasni az elmúlt két év sajtó híreit és a "mutyikat". Ezekben a mutyikban (lásd: MNB alapítványai 260 milliárd forint) több száz milliárd forint közpénz tűnik el. 

kepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.png

 

kepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.png

 

 

 

 

 

 

 

 

kepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.png

 

 

 

kepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.png

kepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.pngkepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.pngkepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.pngkepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.pngkepernyofoto_2016-04-27_17_19_27.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ez még mindig csak 10 milliárd forint! Tovább nem merem vinni, hogy hány db 10 millió forintos házat tudnál venni 100 milliárd forintból, vagy 300 milliárd forintból, vagy...

Valószínűleg pontosan emiatt nem érti Átlagos Oszkár, hogy mekkora összegekről van szó, hiszen talán még leírni sem tudja egy papírlapra, hogy 100.000.000.000,- forint. 

Csak az számít, ami kézzel fogható. A rezsicsökkentés vagy a támogatás pedig pontosan ilyen

Ha megkérdezed Átlagos Oszkárt, hogy szerinte melyik a fontosabb: a rezsicsökkentés vagy 100 milliárd forint közpénz MNB alapítványokhoz való vándorlása? Egyértelműen a rezsicsökkentést és azt a pár ezer forintot fogja választani, hiszen ezt tudja a saját életére vonatkoztatva értelmezni. A pár ezer forintot el tudja képzelni és pontosan tudja hol van a helye. Ráadásul mivel nem érti az Állam természetét és működését, ezért valójában soha nem tudatosul benne, hogy nem egy feneketlen zsákból kapja valakinek a pénzét, hanem igazából a saját pénzének egy részét kapja valami formában vissza. Mégis örül, hiszen kap.

Kapni pedig mindenki szeret. Teljesen mindegy, hogy honnan, miből és miért kapunk. A lényeg, hogy kapjunk, mert akkor minden rendben van.

És amíg Átlagos Oszkár havi párezer forintot KAP a kormánytól, addig nem fog foglalkozni a milliárdos mutyikkal, mert őt azok "nem érintik". 

Valójában mindenkit érintenek, hiszen a számlát valakinek meg kell fizetni. Magyarország súlyosan eladósodott ország. Többet költünk, mint amennyit megkeresünk. Ez olyan, mintha Átlagos Oszkár kitudná éppen fizetni a számlákat és hitelből elutazna Hawai-ra. Következő hónaptól a hitelt is fizetni kell és Oszkár emiatt eladósodik, hiszen nem keres többet, viszont a kiadása több lett.

Ami aggasztóbb, hogy az ország vagyona és túlköltekezése nem közcélokra (oktatás, egészségügy, rendőrség...stb) megy el (sőt! egyre több forrást vonnak el innen), hanem olyan felesleges dolgokra, mint stadionok, MNB alapítványai...stb. Ne higgye el senki, hogy ezt nem a jövő Magyarországának a kontójára végzik, ugyanis a mai túlköltekezés a holnap hitelévé válik idővel. Valakinek ki kell fizetnie a számlát.

Ez lesz a gyerekeink öröksége...

 

Update [2017] Mészáros Lőrinc 1 év alatt 100 milliárd forinttal növelte a vagyonát 

 

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

kepernyofoto_2017-05-02_12_14_08.png

Szóval Mészáros Lőrinc vagyona egy év alatt összesen ennyit növekedett. És tudjuk, hogy Mészáros az az ember, aki folyamatosan állami megrendeléseket kap és aki pár éve még sehol nem volt vagyonügyileg. Belegondoltál ebbe?

 

 

Ha egyet értesz a cikkel,  nyomj egy like-ot:

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr328667956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

benooo 2016.04.29. 06:16:08

Oké de ki legyen helyettük? Liberális párt kizárva mert lebontják a kerítést, a szélsőjobb meg a hülyeségével beborítaná a gazdaságot. Hümm???

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.04.29. 06:50:02

"Az emberek azért nem értik az Állam alapjait, mert valójában senki nem szólt nekik a rendszerváltás apróbetűs részeiről."
Ja, az államot előtte is mi tartottuk fenn (vehetjük úgy is), ez a része nem változott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.04.29. 06:57:19

@BISMARCK: Annyiban jogos, hogy ha fizetsz ma, akkor nem kapsz érte semmit, mert valahova "eltűnik". Ez sem jó igy.

midnight coder 2016.04.29. 07:54:41

@s: Én nem akarok semmit. De a rendszer része a lopás. Bele van kódolva. És hülye az, aki azt hiszi, hogy Pl. az USA-ban kevésbé. Az meg, hogy a manyup pénzek olyan állampapírokban voltak, amiket az ő finanszírozásukra vettek fel, csak a hülyének tűnik jó üzletnek. Amúgy 3.5% a mai inflációs helyzetben nem is annyira rossz. Állam bácsi pedig nem fog bedőlni: Megyóék alatt sem dőlt be, pedig sokkal katarsztrofálisabb gazdaságpolitikát csináltak mint Orbánék.

István Tamasi 2016.04.29. 08:41:48

@Muzsikok közt:
Te agyilag muzsik!
1. A devizaalapú hitel NEM a cocik találmánya! Azt még a csúti g...i első uralma alatt a g..i által kinevezett Járai Indította el!
2. Hogy oldotta meg a fitymasz a devizaalapú hitelesek problémáját? Kérdezz meg egy adóst! Úgy, hogy még többet és még hosszabb ideig kell fizetniük!
3. A devizaalapú adósok fizetik azt amit eltolcsi szór szét a rokonainak, haverjainak, afrikai szafarikra, stb. stb!

István Tamasi 2016.04.29. 08:44:24

@konrada:
Ha gondosabban elolvasod amit írtam ott van, hogy a magánnyugdíj rendszer nem azonnal, hanem akkor könnyített volna az állami nyugdíjfolyósítón amikor az igazi gondok - kb 20 év múlva - fognak jelentkezni. Dehát a fitymasz soha nem képes az orránál előbbre látni.

István Tamasi 2016.04.29. 08:50:21

@joszip:
Fogalma sincs, hogy mennyit lop a narancsmaffia. Kialakítottak kb 8 olyan kifizető helyet /copy Kéri László/ ahol egyenként 2-300 milliárdokat nyúlnak le és ha ezeket összeadjuk akkor az évente a teljes éves GDP 15-20%-a!!! Ehhez képest a cocik a nokiás és wiszkis dobozaikkal, zushlagjukkal még gyenge kezdőnek sem mondhatók.

István Tamasi 2016.04.29. 08:58:33

@Namir:
Egy kis értelmezés:
A járadék úgy kezdődik, hogy JÁR...!
A jogosultság úgy kezdődik, hogy JOG..!
A csúti g..i előtt a nyugdíj valóban a járadékbefizetés jogán járt. Ezt megszüntette a narancsmaffia: 1. az alaptákolányukban nincs benne /az előző ALKOTMÁNYban benne volt!/ hogy a nyugdíj jár. 2. a nyugdíjjárulékot átfogalmazták járulékról adónak és az adóbevételt a qrmány úgy használja fel ahogy kedve szottyan.
Ezek tények, nézz utána.

István Tamasi 2016.04.29. 09:00:23

@BircaHang Média szerkesztősége:
Te ocsmány bulesz biraszar!
Tudjuk, hogy nem vagy friss, te egy száradt birkaszar vagy valahol egy bulgáriai birkalegelőn, nem is vagy magyar /leánykori neved: ivanov/ és nem is Magyarországon élsz.

FlybyWire 2016.04.29. 09:52:12

@midnight coder: Elég sok éve mondom/próbálom élőben mondogatni ugyanezt.
Egyszerűen tök mindegy, ki kerül hatalomra, lehet akár Teréz anya is, akkor is korrumplálódni fog, mivel plata y plomo - becsicskul vagy kinyírják.
A rendszer viszi a korrupciót.

De mondok rosszabbat: *minden* rendszer ilyen. A feudalizmus, az élő cocializmus, az önkényuralom... MINDEN. A hatalom vinni fogja a pénzed, ki fog zsákmányolni, és örülhetsz, ha élsz. Ha túl messzire mennek, előbb-utóbb forradalom. Erre manapság éppen most odafigyelnek, és éhen azért még nem halunk, sőt icipicit még néha dobnak csontot is.
Persze nem biztos, hogy mindig így lesz.

Megoldás? Nem sok.
1 - ha nincs gerinced de van agyad: nyald magad az elit közelébe. Máris suhan az MNB alapítványos megbízás.
2 - ha van gerinced és agyad is: lelépsz (bár máshol se jobb, egyre kevesebb hely marad), vagy maradsz és elfogadod a tényeket, és kicsiben sütögeted a saját pecsenyéded, a kereteket max óvatosan feszegetve.
3 - ha nincs agyad, tökmindegy hogy van-e gerinced: szopol. Persze kivéve, ha valamelyik mutyista rokona/ismerőse vagy.

FlybyWire 2016.04.29. 09:53:36

"Plata o plomo" helyesen.

FlybyWire 2016.04.29. 10:00:16

@igazi Ténytár: A legjobb barátaim között is vannak (magyar és külföldi) mindenféle származású emberek, veled közösek is.
Téged viszont szívesen megnéznélek, amint szívlapáttal órákon át kezelgetnek.

Féreg.

FlybyWire 2016.04.29. 10:01:44

@FlybyWire: Ja igen lefelejtettem, hogy nem vagyok magyar származású.

De a fasiszta patkányokat, mint ez a "ténytár", lehányi sem lenne gusztusom.

FlybyWire 2016.04.29. 10:09:34

@István Tamasi: "Az egykulcsos SZJA-val az emberek kb 80%-ától /az alacsonyabb jövedelműektől/ elvesznek "

Jaahahaj.... miért kellett ezt? Jól indítasz, aztán seggbe rúgod magad ezzel a demagóg marhasággal.

Csak egyszer, egyetlen egyszer tűnne fel valaki a kormánykritikus oldalon, akinek agya is van, végre felcsillanhatna a remény, hogy a mostani, elszemtelenedett szemét bandát, leválthatjuk, dehát mindig kiderül az ellenkező térfélről érvelőkről, hogy segghülyék :(

FlybyWire 2016.04.29. 10:19:53

@fizetekmegegysort: a gyerekeket úgy kell kitaníttatni (finoman terelgetve persze csak), hogy eladható tudást szedjenek össze huszonéves korukra.
Nálunk a terv: babakötvény+havi apanázs 18 éves koráig, ebből összejön 2-3 misi, abból már lehet egy értelmes egyetemi tandíj, lehetőleg külföldön.
Intelligencia adott (ez már 3 évesen azért látható), nyelvtudás meglesz, innentől csak érdekeltségi kör és kapcsolatrendszer.
Nagyon remélem, hogy alsó hangon 30-35 éves koráig világpolgár módon karriert épít, és amikor már megvannak az egzisztenciális alapok, akkor - ha lesz kedve - akár haza is költözhet.
Jómagam is hasonlóan tettem - volna, ha mondjuk nem 2004-ben, hanem korábban lépünk be az EU-ba. Így csak 2005-től tudtam külföldön karrierezni, jóval idősebben mint az ideális lett volna, de végül hasonló pályát futottam be.
Ha megvan a kellő szakmai tudás és tapasztalat (külföldi sokat színesíthet ezen), akkor itthon is el lehet helyezkedni, egészen elfogadható életszínvonalat megteremtve.

Én teljesen értem, amiről Nancsibacsi írt.

Kong.Kinga 2016.04.29. 10:21:44

Értem én, de mit lehet tenni?

Én elkezdek tüntetni, 50 másik a hőbörgőt látja bennem, 50 másik lájkol, 50 másik szerint nem megyek semmire, 50 másik szerint nem szabad erőszakot alkalmazni, 50 másik szerint senki mással ne fogjunk össze, stb.
Én is csak úgy lógok el a tüntetésekre, hogy a család meg ne tudja, mert a "békesség kedvéért", illetve lelki béke kedvéért ne tegyük.

Ha meg is értjük, hogy LOPNAK, én, kisember max lázadni tudnék, még max 5 emberrel, aztán rövid úton a sitten találnám magam társadalami támogatottság helyett "terrorista" cimkével.

FlybyWire 2016.04.29. 10:28:03

@Nancsibacsi: könyörtelen szavak, de sajnos színigaz.
Ám egy lánglelkű idealistát nem fogsz meggyőzni (bár szerintem nem is akarod).

FlybyWire 2016.04.29. 10:32:14

Egyébként meg lehet utálni, de sem időm, sem energiám, sem kedvem, sem motivációm az egész népet felkarolni. Pláne, hogy tüntetéssel, szavazással stb. úgy sem változik semmi érdemben.

Anno általánosban rommá csúfoltak az osztálytársak, mert alacsony voltam. Elég szar volt. Nem haragszom senkire, csak erősített a jellememen, de persze akkor fájt.
Mostanra persze sikeres közértes pénztáros, manikűrös meg kamionsofőr lett belőlük.
Most komolyan, ezekért...? Inkább megteszem, amit lehet, hogy az én gyerekem elkerülje ezeket a selejteket, már a bölcsitől kezdve, végig.

ember100 2016.04.29. 10:35:06

@midnight coder:
Helló !

Igen ez így van , erre találták ki a kétsásos adórendszert.
Legalább ezzel segítsék a szegényebb embereket .
És most gyere azzal hogy ha többet tanultak volna........

FlybyWire 2016.04.29. 10:39:51

@Szelid sunmalac: aki "nem szarik mindenre", az még nem jött rá a dolgok valódi hátterére, és még mindig hisz a meséknek.

Természetesen szükség van rátok is, úgyhogy elismerem és tisztelem a lángolást, de ha már kapitalizmus lett, én is ár/érték arányban gondolkodom, és nekem egyértelműen nem éri meg belelovallni magam olyan dolgokba, amiken nem tudok változtatni (mert nem azzal van gond, hogy nem is akarnék).

Ez van, lehet köpködni.

FlybyWire 2016.04.29. 10:51:25

@ember100: Na még egy agyhalott.
Te barom, szomszédtehén-megdöglesztős... attól, hogy nekem kevesebb lesz, neked egy fillérrel sem lesz több.

Még ez sem megy?

FlybyWire 2016.04.29. 10:52:14

@ember100: nem jövök azzal, hogy ha többet tanultál volna, mert agy nélkül hiába tanulsz bármennyit, csak proli maradsz úgy is.

ember100 2016.04.29. 10:53:08

@midnight coder:
Helló !

Ej ej talán még a felét sem érted a dolgoknak.
Jó kis fideszes mantra hogy az átirányított Manyup pénz meg a többi DE kb. 5 év alatt 3.000 milliárd jött össze egy évi 600 milliárd ez nem egy nagy összeg a költségvetésben , ráadásul ezek az emberek jóval kevesebb nyugdíjat kaptak, ki most ki később.Ja és azt a pénzt már bőven elköltötték .
Ami pedig a privatizációt illeti EZT hívták rendszerváltásnak az állami vagyon magánkézbe adását.
Az átlagos emberek megvehették a lakásukat , bérelt telkeiket, a tsz földek újraosztása .....
Persze aki közelebb ült a tűzhöz jobban járt.
Meg aztán az információ hatalom aki hamarabb tudott valamiről készülni tudott rá.
Téged az zavarhat hogy nem tudtál pl. egy cukorgyárat venni amit 10 szeres haszonnal azonnal eladtál volna a franciáknak , mint azt páran megtették.
NA EZ volt a hazaárulás !

ember100 2016.04.29. 10:56:27

@FlybyWire:
Helló !

Ne izgulj sosem voltam proli és sosem leszek az :)
Ellentétben Veled mert te paraszt voltál és az is leszel :) (nem a földművelőkre gondolok )
Nem lehet mindenki orvos , egyetemi tanár , miniszter :) és aki "csak " egy egyszerű melós annak is meg kellene élnie rendesen a fizetéséből .

ember100 2016.04.29. 10:59:43

@FlybyWire:
Helló !

MICSODA ?
Az hogy a sávos adórendszer kicsit igazságosabb mint az egykulcsos abban hol van a szomszéd tehene TE agyatlan.
Persze a rezsicsökkentés is jó szerinted ,mert az átlagember ugyanannyit spórol mint a szijjártó petike a medencefűtéssel .
Na hagyjál lógva Te agyatlan.fideszdroid !

2016.04.29. 11:03:21

Több dolog miatt. Sokakban nincsen jól müködő erkölcsi program. Sokan nem foglalkoznak közügyekkel. Sokan nem értik hogyan kapcsolódnak a korrupciók a több ezernyi másik dologhoz, hogyan teszi rosszabbá az életét. Sokan rosszul szavaznak, szavazáskor nem érdekli őket, hogy arra szavaznak aki tolvaj, nem értik hogy az a végtelenségig tolvaj lesz, és hogy az ezer másik területen is rossz törvényeket fog hozni. Nem értik, hogy muszáj egy új és kisebb pártra szavazniuk, mert akkor 100% hogy nem lesz jobb a helyzet.

FlybyWire 2016.04.29. 11:06:20

@ember100: LOL, azért nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan demonstrálod, milyen butuska vagy...
Egyik legfőbb jellemzője a nem intelligens embereknek, hogy csak pólusokban tudnak gondolkodni (guglizd meg, ha érdekel a fogalom.
De leírom, hogy a szinteden is érthető legyen. Tehát így gondolkodtok, ti buták:

1 - Balos/jobbos vagyok! (Büszkén persze)
2 - Valaki azt írta a szövegemre, hogy hülyeség.
3 - Akkor ő csakis jobbos/balos lehet! (hiszen más ember nem is létezik, nyilván).

Higgy amit akarsz, egyszerű kispolgár. Ha azt is képes vagy elhinni, hogy a magasabb jövedelműektől elvett extra sáp *bármilyen* módon segítette, jobbá tette az alacsonyabb jövedelműek életét, akkor van számodra egy jó befektetési lehetőségem.
Persze csak ha hiszel a titkos rákgyógyszerekben.

FlybyWire 2016.04.29. 11:09:33

A lassan kihaló, bepalizott gyugger réteg (elvették a nyugdíjunkat) szép örököse a bepalizott proliréteg (Elvették... vagyis ő.... nem csökkentették a mi adónkat, bezzeg a "gazdagokét" igen! És akkor az aztat jelenti ám, hogy tőlünk elvettek! Mert ha nekik adnak, akkor bisssztosan tőlünk veszik ám aztat el! Teccikérteni! Mocsokorbán! Vagy ki).

:D

2016.04.29. 11:11:32

@midnight coder: Ugyanolyan vagy mint átlagos oszkár! Honnan tudom? Onnan hogy az ostoba átlagos oszkár mond olyat hogy minden párt egyforma, hogy mind ugyanannyit lop, hogy mindenki korrupt stb. Átlagos oszkár is pont ilyeneket mond, és pont ezért szavaz évtizedekig ugyanarra a pártra, és pont ezért nem is változik a rendszer.

FlybyWire 2016.04.29. 11:13:06

@Barát Csaba: Te nem érted, hogy bárkire is szavazol, abban nagyobb eséllyel (mint sem) benne van "tolvajhajlam". Ideológiától, oldaltól függetlenül.
Az olyan nagyon, de nagyon kevés kivétellel (pl, Hadházi most még) pedig általában az történik, ami: vagy behódol egy idő után, vagy - jobb esetben - kidolgozzák maguk közül, ellehetetleníik. A rosszabb esetről meg ne is beszéljünk :(

Sir Galahad 2016.04.29. 11:15:31

A szerző egy fontos dologban téved. Az átlagpolgár nem azért rándít vállat az állami szintű lopásra, mert a mértékét nem tudja felfogni. Van ilyen is persze, de olyan is, hogy érti, és akkor is ugyanaz a reakció. Miért? Mert még nem látott példát arra, hogy lett volna olyan párt, amelyik hatalomra jutva ne lopott volna két kézzel - hol ügyesen, hol ügyetlenül leplezve azt. Ha pedig mind lop, minek idegeskedjen azon, hogy az, aki épp kormányoz, szintén? Miért váltsa le egy másikra, amelyik ugyanezt fogja tenni? Az állami szintű lopás helyett - amiben nincs érdemi különbség kormányok között - így inkább más szempontokat mérlegel, amikor választ.

FlybyWire 2016.04.29. 11:15:49

@Barát Csaba: De, a pártok -korrupciós szemszögből- pontosan egyformák, mivel a rendszer, az emberek, az egyéni motivációk, és a végeredmény is az.

Azaz az emberek még lehetnek azért eltérőek is, de lásd előző pontom.
Beállsz, vagy elmész. Megszoksz vagy megszöksz. Ésatöbbi.

Nézd meg a Gentlemanus c. Eddie Murphy filmet, tökéletesen mutatja.

FlybyWire 2016.04.29. 11:16:36

@Sir Galahad: na, ez már tisztábban látó komment, végre.

2016.04.29. 11:25:54

Egyébként Magyarországon nagyon könnyen ugyanolyan életszínvonal lehetne mint Ausztriában, mindene meg van hozzá. Kizárólag egy olyan vezetés kellene hozzá mint amik Ausztriában is vannak, 99%-ban az számít hogy ki van a hatalomban.

fizetekmegegysort 2016.04.29. 11:26:40

@FlybyWire: Ez jó terv. A baj az, hogy a magyar alapfokú oktatási rendszer annyira szar, hogy elvesz minden olyan lehetőséget, amitől a gyerek mondjuk 18 éves korára felelősséggel képes lenne annyi önismeretre szert tenni, hogy eldöntse, mi érdekli. Ugyanis a magyar alapfokú okatási rendszer (és később a középfokú is) kizárólag a versengésre és a lexikális tudásra oktatja a gyereket. Tehát, ha azt akarod, hogy olyan gyereked legyen, aki nem csak milliomos és uralkodó osztály, hanem esetleg még boldog is, és nem csak azért tol le napi 10 órát a saját vállalkozásában vagy a multinál, hogy utána még több vagyontárgyat gyűjtsön, hanem mondjuk BOLDOGAN és MOTIVÁLTAN végzi a munkáját, ne adj isten hivatását, akkor millió olyan dolgot is meg kell neki tanítanod, ami a) pénzbe kerül, nem kevésbe, b) a magyar oktatási rendszerrel totálisan szembe megy. Tehát jó, ha berendezkedsz arra, hogy már az alsó tagozattól azt kompenzáld, amit a suliban kap. Jó, ha berendezkedsz arra, hogy készségeket, képességeket fejlessz, mert a suli nem fogja megtenni. És ez nem 2-3 milla lesz. Ha olyan elvetemült vagy, hogy esetleg azt gondolod, nem nyafka, elkényeztetett, önzőseggfej egykét nevelsz, hanem lesz egy (urambocsá kettő vagy több) tesója is, akkor ezteket az összegeket szorozd fel. Ott lesz az élet, ami sikeres... de nem boldog. Erre szoktam mondani: sok vezérigazgatót ismerek, de egyik sem boldog, és egyik sem tölt annyi időt a családjával, hobbijával, amennyit szeretne. Szóval én nem kérdőjelezem azt meg, hogy lehet gazdag "uralkodó" osztálynak lenni, én azt kérdőjelezem meg, hogy mikor ezek az emberek a halálos ágyukon visszanéznek, mennyire lesznek elégedettek a felhalmozott kurvasokmindennel, és a kis klónjaikkal. Én boldog és elégedett gyereket sokkal jobban szeretnék, mint "uralkodót". És szerintem ennek, a normális és kiegyensúlyozott életnek, a szociális készségek kialakulásának, az empatikus és emberi gondolkodásnak maximálisan összeférhetőnek kellene lennie a pénzzel.
Mellesleg: a mostani felmérések szerint azok a hat évesek, akik most mennek suliba kb 10ből 7en olyan munkákat és munkaköröket fognak betölteni, amiknek ma még se híre se hamva. Magyarul fogalmunk sincs arról, hogy mi lesz az a piacképes tudás 20 év múlva amitől a gyerekeink majd sikeres életet élhetnek. Ez a gondolkodásmód elavult és tuti záloga annak, hogy valamire elkezded ezerrel idomítani a gyereket, ami 20 év múlva már kábé szart sem ér, és rég robotok végzik. Szóval nem a szándékkal van a baj, hanem azzal, hogy a világ túlhaladt ezen a földhözragadt gondolkodáson és azon az elképzelésen, hogy a gyerekeinket lehet terelgetni valami tutisikeres irányba. Mellesleg, ha így marad az oktatási rendszer, a külföldi egyetemeket is cseszheted, ha meg a politikai, akkor főleg. Előbb-utóbb itt határzár lesz, és akkor nagyon kíváncsi leszek, hogyan adod a gyerekedet külföldi egyetemre. :) Ezért kell kicsit kiemelni a fejünket a saját seggünkből, és saját portánkon kívül némileg közösségben és jövőképben is gondolkodni. Még mielőtt marha sok millióért bezárod a gyerekedet az illiberális állam határai közé, ahol majd seggnyalással kerülhet a közszolgálati egyetemre, hogy megtanulja az eltolcsy-féle alternatív közgazdaságtant. A piacképes tudásnak meg nyugodtan pápát inthetsz.

Barát Csaba (törölt) 2016.04.29. 11:29:25

@Mokaka: Az elmúlt 20 évben a Fidesz és az Mszp volt kormányon. Az ország akkor fog csak megváltozni, ha más párt lesz hatalomban, például a Jobbik. Fontos kiemelni, hogy a baloldal által létrehozott mini pártok, az tényleg ugyanaz mint az mszp, azoknak a gyereki, azokra nem szabad szavazni.

Barát Csaba (törölt) 2016.04.29. 11:32:58

@Nancsibacsi: Háromszor többet is kereshetnél egy tisztességes emberek által uralt rendszerben, ezerszer kevesebb esélyed lenne arra hogy kirabolják a házad. Sokkal kevesebb esélyed lenne arra hogy elfogod veszíteni a munkahelyedet.

FlybyWire 2016.04.29. 11:42:35

@fizetekmegegysort: Nagyon jókat írsz, és pontosan ezek a gondolatok foglalkoztatnak engem, és a kisfiam anyukáját is. Szerencsére még 3 év minimum, mire suliba megy (de lehet, hogy 4, mivel nyári kölyök), de én is elborzadok a jelenlegi általános magyar iskolamódszerektől. (Én végig gyűlöltem a 12 évet, amit az egyetemig ki kellett bírnom, börtönként éltem meg.).
Szóval szerencse, hogy kicsi még, mert mostanában mintha elindult volna az alternatív sulik terén valami itthon. Nem pakolok linkeket, de nem csak a waldorfa kell és érdemes gondolni, hanem sok, gyerek- és főleg alkalmazott (!!!) tudás központú szemléletű kezdeményezés van manapság.
Ez az egyetlen jó irány: ahogy írod is, a lexikális tudás súlykolása értelmetlen: a kíváncsiságot kell fenntartani, a miért? és hogyan?-okra, az összefüggésekre kell hangsúlyt fektetni. Logikát, áffogó, kapcsolatokat kereső és felfedező gondolkodást kell kialakítani a gyerekekben, és hogy hogyan tanulja meg befogadni, elsajátítani az új dolgokat. Úgyhogy lesz neki mindenféle tech ketyeréje, meg bármi ami ehhez kell.
Óriási feladat ez, személy szerint az életem legfőbb küldetésének EZT tartom, és nem a saját boldogulásom.

Barát Csaba (törölt) 2016.04.29. 11:45:34

@FlybyWire: Az utóbbi 20 évben 2 párt volt kormányon, a fidesz és az mszp. És te ebből vonod le azt a borzalmasan ostoba következtetést hogy az utánuk következő harmadik, majd az azután valamikor nagyon sokára következő negyedik az pont olyan lesz mint a régiek. Egy pár soros számítógépes elemző programnak is több esze van ennél.

FlybyWire 2016.04.29. 11:52:52

@Barát Csaba: akinek egy parányi agya is van, az pontosan tudja, hogy tökmindegy minek hívják a következő "pártot", a rendszer, de főleg az érdekcsoportok tök ugyanazok maradnak a háttérben.
A magadfajta naiv vak idiótáknak majd dobnak 1-1 morzsát (mutyijéghegy kilátszó része), de ugyanúgy él majd tovább Fletó, Mészáros Lőrinc, Simicska, meg mindegyik.

FlybyWire 2016.04.29. 11:54:59

@Barát Csaba: Ezt csak most láttam "Egy tisztességes emberek által uralt rendszerben"

"Tisztességes" és "ural" egy mondatban. Ez kiverte a paradoxon-méterem, leégett a bizti :D

Shikkoku 2016.04.29. 11:55:03

@Muzsikok közt: Ja csak a Forint ér kevesebbet... mivel valakik, mesterségesen megakadályozzák a Forint értékének növekedését pár éve... nem tudom kinek lehet ehhez hatalma az országban... biztos a gyúcsányvótaz mámegin! Persze ez tök jó, mármint egyes embereknek, akiknek nagy vagyona van Euróban pl.,
Meg a rezsicsökkentés is ilyesmi... tök jó... bár nem neked aki 3000 forint helyett fizetsz 2800-at... hanem a mocskosul gazdag emberkéknek akiknek magánstadion van a hátsó kertjükbe meg van 50 ingatlanuk... mert nekik 3000000 helyett kell 2800000 Ft-ot fizetniük és nem 200-at hanem 200000-t spórolnak. És kinek a pénzéből? A rezsicsökkentés közvetve termék ár növekedését eredményezték... Ez megint csak a gazdagoknak jó törvény, amit úgy adtak el mint ha isteni segítőkezet nyújtottak volna a szegényebbeknek... pedig lófaszt mert a drágább kenyeret, tejfölt stb.-t ugyna úgy meg kell venni... csak azt mond meg ki vesz több kenyeret 1 kőgazdag, vagy 1000 szegény? Gyakorlatilag a villany/gáz/víz számlát fizető emberek átruházták a saját terheiket azokra akik kevesebbet számlát fizetnek és ezt eladják úgy mintha segítenének... az árnövekedésért meg lehet hibáztatni kűfődet!

fizetekmegegysort 2016.04.29. 11:56:50

@FlybyWire: Mint általában a legtöbb szülő...:) CSak tudod, engem nem tesz boldoggá, hogy ha a gyerekeim nem netguruk, kockák, jogászok vagy mondjuk menő közgazdászok akarnak lenni, hanem esetleg művészek, vagy óvóbácsik, akkor kábé az éhenhalás és a társadalmi megvetés jut nekik. Szóval nekem azért fontos most és lesz fontos mindig az, hogy ne az "uraklkodók-alattvalók", hanem a "kiegyenlített esélyek, tisztességes lehetőségek" irányába menjünk el, mert meggyőződésem, hogy a gyerekem akkor lesz a legboldogabb, ha önmagával békében van. Mind magánéletileg, mind hivatásilag. És ebben bőven benne van, hogy ő egy "alulfizetettebb" hivatásban találja meg a boldogságát. Mert mondjuk hivatástudatilag matematikát szeretne oktatni alsó tagozatosoknak, akkor is, ha 20 év múlva már remélhetőleg valami tömbösített természettudományos epocha közben teheti ezt meg, még az állami sulikban is. Ezért szerintem kutya kötelességem szülőként is tágabban nézni a világot, és nem megelégedni azzal, hogy a mikrokörnyezetem rendben van, mert mi van, ha a gyerekem más mikrokörnyezetben és másfajta élettel lenne boldog? Ezért tartom a jelenlegi rendszer fő bűnének az oktatás kiherélését. Egy nemzetnek alapvető érdeke, hogy az erőforrásait a lehető legjobban kihasználja. És ha hagyjuk, hogy csak az "uralkodó" osztály gyerekeinek legyen esélye, akkor nemcsak az eltartottakat szaporítjuk, de hihetetlen erőforrásokat pazarolunk el. Ez pedig bűn, a jövő nemzedék lehetőségeinek szűkítése.

Shikkoku 2016.04.29. 11:57:26

*Gyakorlatilag a magas villany/gáz/víz számlát fizető emberek átruházták a saját terheiket azokra akik kevesebbet számlát fizetnek és ezt eladják úgy mintha segítenének...

FlybyWire 2016.04.29. 12:03:55

@fizetekmegegysort: én sem akarom és fogom semmire sem rákényszeríteni a gyerekem, mert tudom, hogy csak azt érdemes az életben csinálni, amit szeret.
Nem pedig amiből meggazdagodik.
Úgyhogy ha balett-táncos akar lenni, akkor az lehet.
Az én kötelességem ehhez mindent megadni, és tájékoztatni, hogy mire számítható jó eséllyel ezen a pályán az életben. Nem elvenni a kedvét, csak hogy tisztán lásson.
Innentől az ő döntése. Ha külföldön akar azon a pályán boldogulni, akkor úgy, ha itthon, akkor úgy.
Ha valaki abból él, amit a legjobban szeret csinálni (nyilván nem az alvás, evés és ilyenekre gondolok, bár a blogolásból kiindulva, még tán ezekből is meg lehet élni, ha valaki nagyon ügyesen dokumentál :)), akkor esélyes, hogy abból elég jó is lesz. Márpedig a legjobbakra mindenhol van kereslet, legyen az orvos, hegesztő, sportoló, akármi.
Persze örülnék, ha valamilyen 21. századi, technológiai dologba, vagy ahhoz kapcsolódó témában merülne el, de hogy nyomni nem fogom direktben semerre, az tuti.

A matematika tanáros példádhoz: a jövő tanárait szeretném a fent vázolt alternatív rendszerben elképzelni - ahol nem szárazon a régi tankönyvek anyagait oktatja, hanem kísérletezik, projekteznek, kipróbálnak, kutatnak a diákokkal közösen. Igény szerintem egyértelműen lesz ilyen oktatókra, és megélni ebből is meg lehet majd.
Ez persze optimista szemlélet, de szeretek néha én is hinni - a pozitív jeleknek is.

fizetekmegegysort 2016.04.29. 12:05:19

@FlybyWire: Én már a jelen tanárait is így szeretném látni. Naív -e vagyok? :) (a kérdés persze költői, a választ meg tudom....)

FlybyWire 2016.04.29. 12:08:36

@fizetekmegegysort: naiv igen, de főleg türelmetlen...
Eddig mi csak családi napközis nevelőkkel találkoztunk, de jellemzően a fiatal (35-40 alatt) korosztályban már nagyon sokan vannak friss, normális elképzeléssel és hozzáállással - hála az égnek.
Úgyhogy amit eddig tapasztaltunk, az bizakodásra ad okot.
Lakhelyünkön pedig elég nagy igény van, hogy a gyermekközpontú, egyéni igények szerint szabott oktatás szélesebb formában is kiterjedjen, van is rá kezdeményezés, úgyhogy örülök, hogy ide költöztünk. (Bp. környéke).

István Tamasi 2016.04.29. 12:36:20

@FlybyWire:
Ez válasz volt egy demagóg fideszbirkának. Mi is volt a demagóg benne?

l ember 2016.04.29. 14:30:13

pöpec oldal, több fideszest is olvasok itt, akiknek az érvkészlete túlmutat a rohadtlibsibolsimigránscsurcsány szókinccsel összehozhatón. A közös bennük, ahogy látom, hogy baromira utálják a pártjukat, csak:

úgyis mindenki lop mindenhol
a többi is lop
a többi többet lop
nem lehet ezellen tenni semmit
legalább...

szerintem meg pont ez a gondolkodás lépi át azt a határt, aminek az egyik oldalán a lopás deviancia, a másikon meg a rendszer része. Az egyiken független emberek vannak, a másikon meg alattvalók. Ez a nem mindegy.

Én felmenteném az átlagembert a mindennapi korrupció vádja alól. Az adófizetés nagyon nehezen ellenőrizhető morális kérdés. Ha nem mondják el, mire költik, ellenben folyamatosan kiderül, hogy nema rra amire kéne, és még érdemi beleszólásunk sincs, akkor nyilvánvaló, hogy nem akaródzik befizetni. Ennek ellenére azt mondom, nem a fejétől bűzlik a hal. Van megoldás, de lényegesen lejjebb kell kezdeni. Bár a fidesz marhára illegitim módon van hatalmon (kb a leadott szavazatok 45%-át kapta), de az mszp 40%-ával együtt elmondhatjuk, hogy a nép marhára megérdemli hogy a szemét is kilopja ez a két váltópárt. Alternatíva pedig rengeteg van, csak primitívek: időt, észt, szakértelmet és pénzt kell tolni beléjük, nem elég csak szavazatot.

s 2016.04.29. 17:37:27

@midnight coder: "Állam bácsi pedig nem fog bedőlni"

Azok a híres utolsó mondatok.
Mi ez a gázszag? És miért van itt ilyen sötét? :-)

midnight coder 2016.04.29. 19:04:13

@Barát Csaba: Nem ugyanannyit. A történelem során az MSZP lopta messze a legtöbbet a privatizáció során. Akkor két ciklus alatt sikerült az ország közvagyonának a nagy részét szétlopni, plusz eltűnt az orosz államadósság, meg még ki tudja mi, plusz olajügyek, stb. Aztán az elmúlt 8 év alatt is történt egy-két dolog, nem véletlenül nyert Megyó anno végtelenített repülőjegyet miután megpuccsolták és elkezdett fenyegetőzni hogy kinyitja a száját. De nem féltem ezen a téren a FIDESZ-t sem, ők is ellopják a magukét.

A gond az, hogy maga a rendszer működik így - és az az ostoba, aki ezt nem látja át. A hiba nem az MSZP-ben van, nem a FIDESZ-ben, hanem magában a rendszerben. A szavazó a média alapján dönt - mivel az átlagpolgárnak sem információja, sem képzettsége, sem a döntésre allokált ideje nincsen, ráadásul eleve fogalma sem lehet arról, hogy az általuk megválasztott párt valójában mit fog művelni a következő 4 évben. A média pedig azé, akié a pénz. A pénz pedig azé, aki eleget lop. Senki sem tesz azért be ebbe a dologba százmilliókat, hogy ne lássa viszont ennek többszörösét. Sem itt, sem az USA-ban, sem máshol ahol a demokrácia nevű színjátékot játsszák.

midnight coder 2016.04.29. 19:19:37

@s: Akkor fogalmazzunk úgy, hogy előbb fog bedőlni a globális pénzügyi rendszer, illetve Európa gazdasága, mint a magyar állam. Tény, hogy kockázatok mindig voltak, és főleg mindig lesznek, egy rakás olyan globális probléma van aminek a láthatáron sincs a megoldása. Kezdve azzal, hogy az ipar jó részét már szorgalmasan kitelepítettük Európából Kínába, jelenleg a szolgáltatások kiszervezése zajlik ezerrel ugyanonnan Indiába. Tudásalapú államot akarnak, de az átlagpolgár a liberós oktatás következtében már ma sincs a fasorban sem az ázsiaiakhoz képest - és nem csak nálunk. Az is kérdés persze, hogy a robotok és a mesterséges intelligenciák korában mennyire lesz egyáltalán szükség a munkára és a tudásra. Már ma is egyre kevesebb ember termel egyre többet. Aztán itt van a szomszédban a kies Afrika és Közel-Kelet, ahol szép szorgalmasan szaporodnak a népek + terjed a szélsőséges iszlám. A fölösleg pedig egyre szívesebben jön Európába - nem csak a szírek. Az európai fehér lakosság pedig öregszik, nem csak nálunk, de mindenhol. Plusz globális felmelegedés és egyéb környezeti problémák, szűkülő energia és nyersanyagforrások. Aztán szerintem elég könnyen kitörhet egy atomháború is az USA és Kína között, ehhez elég egy még Obamánál is hülyébb amerikai elnök, amit ugyan nehéz elképzelni, de az amcsik ezen a téren elég tehetségesek.

Szóval, van a következő 30 évre ami még engem érdekel elég potenciális probléma, a magyar állam összeomlása jelenleg szerintem elég hátul áll a kockázati tényezők listáján.

ku-plung-klán 2016.04.30. 05:52:12

azért épülnek korhézak is,meg hát mivel az alapkamat jóval kisebb,így adósságszolgálatra jóval kevesebb megy.Nincs túlzott deficiteljárás mert a hiány 2 % körüli.A GDP jobban nő mint az adósság.

István Tamasi 2016.04.30. 12:31:20

@FlybyWire:
Tehát számodra ostobaság az ha valamit nem értesz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.04.30. 14:14:03

@fizetekmegegysort: "Ez a gondolkodásmód elavult és tuti záloga annak, hogy valamire elkezded ezerrel idomítani a gyereket, ami 20 év múlva már kábé szart sem ér,"
Azért ez kicsit túlzás. Alapvető ismeretekre szükség lesz, az oktatási rendszer alsó rétege kb. ezt próbálja megtanítani, amikor hagyják neki.
Nem szokás belegondolni, hogy a alsó-felső tagozatos tudás mennyi minden alapjául szolgál később, már ha rendesen megtanulják és _értik_ .

Adrián Fülöp 2016.04.30. 14:26:51

a cikkben megjelenik egy pár igaz, de egyben tudatosan félrevezető/nem teljes adat..... ugye többek közt azt nehezteli a cikk írója, hogy nálunk a gázolaj adója "borzasztóan" nagy, viszont azt elfelejti hozzátenni, hogy az EU-n belül van egy MINIMÁLIS adó, amit kötelező használni minden tagállamnak! EZ gázolajnál jelenleg 0,33€/liter. Nos, ez Magyarországon 0,35€ (az Egyesült Királyságban pl. 0,67€!). Ólommentes benzinnél Magyarországon az EU-n belül MÁSODIK legkisebb adó van (0,38€/l). A kötelező EU minimum 0,35€, a legkisebb Bulgáriában van (0,36€), Hollandiában pl. 0,77€!!! Itt van minden hivatalos adat, aminek fogadok, hogy SENKI nem nézett utána...... ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/taxation/excise_duties/energy_products/rates/excise_duties-part_ii_energy_products_en.pdf

fizetekmegegysort 2016.04.30. 14:38:58

@ColT: szerintem sehol nem írtam, hogy alapvető ismeretekre nincs szükség. Azon már hosszan lehet vitatkozni, hogy a több ismeretlenes egyenlet és a millió történelmi évszám alapvető ismeret, vagy a matematikai GONDOLKODÁSMÓDOT és a történelmi ÖSSZEFÜGGÉSEKET kellene inkább oktatni. Az alsó-felső tagozat a mai formájában többet rombol öntudatban, önértékelésben, önismeretben, együttműködésben és önállóságban, mint amit épít a lexikonok felmondásával.

fizetekmegegysort 2016.04.30. 14:42:44

@FlybyWire: nem vagyok türelmetlen. De a NAT úgy ahogy van behatárolja az iskolát. Ha nem saját tantervvel idul az iskola, akkor teljesen mindegy a gyerekközpontúsága meg a módszertana. Olyan, mintha tejszínhabot tennénk a fekáliára, és bemagyaráznánk magunknak, hogy csokitorta. (bocs a példáért...:)) Sajnos hiába oktatnak máshogy, ha maga a tananyag elavult, feleslegesen zsúfolt, és nem ad lehetőséget a gyereknek arra, hogy ráébredjen a tanulás örömére, a tudás fontosságára és saját képességeinek határaira. Pedig az iskola lényege ez volna, főleg az internet korában.

Adrián Fülöp 2016.04.30. 15:47:16

és akkor ott van a másik félrevezető adat.... a munkáltató költsége. Nos, a SZJA nem ide tartózik, hiszen az a MUNKAVÁLLALÓ költsége és nem a munkáltatóé! Az lenti adatok szerint, EU-ban a munkáltató átlagosan 6€-t fizet az államnak egy dolgozó 1 óra munkája után (nyugdíj,TB, adók). Magyarországon az összeg 1,7€/óra! A maximum Svédországban van - 12€/óra!!! A munkáltató összköltségéből (BRUTTÓ fizetés + nyugdíj + TB + adók) a járulékok+adók EU szinten 24%-ot tesznek ki - Magyarországon 22,6%, Svédországban 32% - ec.europa.eu/eurostat/tgm/graph.do?tab=graph&plugin=1&pcode=tps00173&language=en&toolbox=data

dekoninckxx 2016.04.30. 20:42:06

@Nancsibacsi: "meg úgy általában semmivel sincs baj" - ezt imádtam, és kb egyetértek.
@FlybyWire: "Logikát, áffogó, kapcsolatokat kereső és felfedező gondolkodást kell kialakítani a gyerekekben," - mikor én voltam gyerek, 30 éve, nyilván nem volt ilyen oktatás, és mégis egész jól kialakult, a szüleimnek köszönhetően.

ProFiL-Kép 2016.05.01. 01:42:05

Kedves Szarvas Norbert!

Szerintem a tisztesség kedvéért meg kellett volna említeni a cikkben, hogy a 260 milliárdos "ellopott" MNB alapítványi vagyonból (sajnos nem az ön cikkéből kell idézzem:)
"2016 januárjában ugyanis 222,9 milliárd forint értékű, központi kormányzattól származó hitelviszonyt megtestesítő értékpapírral rendelkeztek." Tehát 220 milliárd simán állampapírban van. Itt vége is lehetne, de felhozta a rezsicsökkentést és egy másik barátom a FB- on is a túrórudit emlegette ennek kapcsán. Akkor én is matekozok kicsit, ahogy Ön említette "pár ezer" vagy mennyi pénz is marad az embereknél? ( és az intézkedést a FIDESZNEK köszönheti).. 6 millió ember megspórol havi 4 ezer forintot akkor évente 288 milliárd forint (nettó) marad náluk.

Lelekesen várom a következő cikkét amiben hasonlóan színvonalasan leleplezi a muti lényegét.

s 2016.05.01. 02:11:27

@midnight coder: "Akkor fogalmazzunk úgy, hogy előbb fog bedőlni a globális pénzügyi rendszer, illetve Európa gazdasága, mint a magyar állam."
Ne fogalmazzunk úgy. Tudod miért ne? Mert nem ez a helyzet. Ha fogadást kellene kötnöd, hogy egy egész térség gazdasága baszódik -e meg hirtelen, vagy csak Magyarországé, akkor mire tennél nagy pénzt? Ez sima sportfogadás. Van ugye nekünk ez a matolcsynk a maga kognitív struktúrájával, meg az egész európai térség, a több pénzügyminiszter és központi bank által irányított gazdaságával. Érted, ugye? Jöhetsz azzal, hogy a papírforma, meg Koplárovics Béla (mert a focis példák manapság nagyon mennek), de azért vannak valószínűségek. Sok minden lehetséges, de attól még nem minden valószínű. Amikor befektetsz, akkor fogadást kötsz. Én ezekre a gyerekekre nem tennék túl nagy összeget. Valamekkorát tettem, de nem nagyot és végképp nem mindent.

"Tudásalapú államot akarnak, de az átlagpolgár a liberós oktatás következtében már ma sincs a fasorban sem az ázsiaiakhoz képest - és nem csak nálunk. Az is kérdés persze, hogy a robotok és a mesterséges intelligenciák korában mennyire lesz egyáltalán szükség a munkára és a tudásra."
A "liberós" oktatás eredményezte pedig, hogy az USA és a vezető európai államok járnak az élen a műszaki, technológiai és tudományos területeken. Aki itt még labdába tud rúgni, az Dél-Korea. A kínaiak szépen jönnek fel, de csak ismétlik, amit mások csinálnak, kevés az eredeti ötlet onnan.
A munkára szükség lesz mindig. Csak nem olyan munkára, amire orbán oktatási rendszere készíti fel a mai kölyköket. Tudásra is szükség lenne, de nem olyanra, amit az 1970-es. 80-as években szocializálódott (erős szavak ezek az ő esetében) orbán erőltet. Eljárt felette az idő és nem ítéli meg pontosan a helyzetet. Ez lesz talán Magyarország legnagyobb vesztesége.

"Aztán szerintem elég könnyen kitörhet egy atomháború is az USA és Kína között, ehhez elég egy még Obamánál is hülyébb amerikai elnök, amit ugyan nehéz elképzelni, de az amcsik ezen a téren elég tehetségesek."

Itt már elértél a népmesei szófűzéshez. Nem gond ez, vannak erre alkalmas helyek, az mtv kora esti idősávjában a gyerekeknek mesélnek mindenféle szörnyűséget. A lényeg, hogy egyetlen kibaszott amerikai elnök nem képes lángoló golyóbissá változtatni a Földet. Nem egyedül dönt, ehhez ismerned kellene ezt a folyamatot. A hagyományos háborúk elindításához is (Irak, Afganisztán) több tényező egyeztetése szükséges, sokan vesznek részt egy ilyen lépés megtételében. A másik, ha túl hülye az elnök, akkor simán lelövik, mint a veszett kutyát. Erre is több példa volt, mint amivel az USA elszámolni szeretne.

"Szóval, van a következő 30 évre ami még engem érdekel elég potenciális probléma, a magyar állam összeomlása jelenleg szerintem elég hátul áll a kockázati tényezők listáján."
Fogadd le! Aztán ha megszoptad, nekem ne panaszkodjál. Megjártad, mint az egyszeri devizahiteles, aki elhitte, hogy a kurva árfolyam nem változhat, mert ő megnézte mondjuk három évre visszamenőleg és nem változott. Ezért aztán felvette a 20 millió huf hitelt 15 évre. Svájci frankban, mert az jó erős pénz. A többit tudod.

Heindl Péter 2016.05.01. 10:28:23

"amíg Átlagos Oszkár havi párezer forintot KAP a kormánytól, addig nem fog foglalkozni a milliárdos mutyikkal, mert őt azok 'nem érintik'." - írja Szarvas Norbert a cikkében, de szerintem téved. Nem ez az fő oka annak, hogy nem omlik össze a Fidesz népszerűsége. Átlagos Oszkár - azaz a magyar nép - nem hülye. Tény, hogy az ellopott, elsikkasztott, elkorrumpált milliárdok beláthatatlan halmaza olyan nagy, hogy valóban nehéz különbséget tenni a 2010 előttiek által minden bizonnyal kisebb nagyságrendben eltüntetett milliárdok és a 2010 után eltűnt milliárdok között. De Átlagos Oszkár és Oszkárné nem is nagyon akar különbséget tenni. És ebben igazuk is van. Mert nem hajlandók még egyszer a „kisebbik rosszra” szavazni. Meg lehet őket győzni arról, hogy ebben a 2010 után létrehozott "illiberális rendszerben" lehetetlen a korrupciónak gátat szabni. Arról azonban nem, hogy ebbe az új rendszerbe a korábbi, kisebb tolvajoknak szavazzanak bizalmat a kormányzásra. És ebben is igazuk van. Ezért nincs - valóban nincs! - más megoldás, mint ELŐSZÖRRE összefogással megdönteni az illiberális Orbán rendszert, úgy, hogy a győztesek legfeljebb néhány hétre, a rendszer jellegét meghatározó alapvető alkotmányos szabályok megváltoztatásának idejére kapnak a választóiktól kormányzati felhatalmazást. Majd néhány hét múlva, miután a rendszer illiberális, jogfosztó jellegét a rendszert-buktató összefogók egy, már a választások előtt társadalmi vitára bocsátott közös koncepció alapján felszámolják, MÁSODSZORRA egy új, arányos választási rendszerben Oszkárék immár kényszerösszefogás nélkül, szabadon szavazhatnak arra a politikai erőre, amelyikre akarnak, akár a a 2010 előtti hatalomtól független erőkre is, nem fog elveszni a szavazatuk.

l ember 2016.05.01. 12:35:45

@Adrián Fülöp: egyrészt értelmetlen nominális összegeket összehoasonlítani országok között. Ha egyszer elmész külföldre, észreveszed, hogy nem ugyanannyit ér ugyanaz az euro különböző országokban.

Az pedig, hogy elválasztod a bért terhelő adók munkavállalóra és munkáltatóra kivetett részét, az egy olyan dolog, amit egy munkáltató sem csinál, ha megkérdezi magától, hogy mennyi az ő költsége egy dolgozó után, vagy hogy mennyire versenyképes az a bér, amit ő nyújtani akar.

2016.05.01. 12:56:53

@s:

Ezek szerint a 49 és 3/4 éves csemegepultos magdikát csak az tartja vissza a kormánydöntéstől, hogy nincs nála páncélököl... Meg gondolom téged is. :)

A fennálló hatalom megdöntése (hacsak nem eleve puccsról van szó) általában nem fegyveres konfliktusokkal kezdődik. Temesváron se volt minden háztatártásban páncélököl, amikor a civil lakosság megakadályozta Tőkés László elhurcolását, meg a Tiananmen téren sem volt a lakosságnál fegyver (az általában csak akkor szokott már képbe jönni, amikor a fegyveres erők is átállnak az aktuális hatalmat megdönteni akarók oldalára):
youtu.be/YeFzeNAHEhU?t=39

Persze az is igaz, hogy az ilyen kiállásokhoz már kicsit többre van szükség annál, hogy az emberek kamaszos hevülettel püfölik a vasárnapi ebéd vagy az esti fogmosás után a billentyűket, hogy "há ha lenne nálunk páncélököl, akkó jó pofán lehetne lőni őket. De hát nincsen páncélöklünk.".

Magyarországon meg nem lesz belátható időn belül zűrös helyzet, mert ahhoz az kéne, hogy
1. VALÓBAN olyan rossz legyen a helyzet, hogy a kisembernek megérje felkelni a fotelből, és belemenni a húsdarálóba (nem, önmagában a "több fizetés kéne" meg "a politikusok sokat lopnak" problémák nem elegendőek ehhez),
2. ÉS ebben a helyzetben legyen egy olyan karizmatikus vezető/érdekcsoport, ami a kialakult erőszakot mederbe tudja terelni, és irányítani tudja (különben csak megmarad a kukaborogatás meg kirakatbetörés szintjén).
(+3. nálunk még az is kéne, hogy a NATO meg az EU ezt a kormánydöntést karba tett kézzel végignézze.)

A forradalom után meg egyáltalán nem biztos, hogy jobb lesz a helyzet - a jakobinus meg a bolsevik terror áldozatai már nem, de az ukránok tudnának neked erről mesélni.

A gázszag miatt meg ne aggódj, ha itt kicsit is kezdene gázszag lenni, akkor az aktuális vezetés már repülőgépről integetne neked.

Ja, egyébként akár Norbert, akár te is bemehettek a parlamentbe ráborítani az asztalt a kormányra (ha vállaljátok ennek a következményeit), nem kell ehhez másokra várni, és még csak fegyver sem kell hozzá. :)
A kisemberek nem fogják, mert már belefásultak a politikába, akik meg politizálnak, azok tudják, hogy bizonyos értelmi szint fölött a fideszen kívül nincs más választás (a tömegek számára sem a kommunisták/bankárszocialisták, sem a parkerdőkben airsoft fegyverekkel parádézó neofasiszták, sem a budai hipszterek, sem a külkerületi zeitgeist-hívő garázspártok nem jelentenek alternatívát).

De ettől még persze Átlagember Oszkár érti a mutyit, és zavarja is. Csak leszarja.

miller light 2016.05.01. 13:25:31

@midnight coder: ok, ez nagyon tömör összefoglalása az elmúlt 25 évnek. Egyebekben a blog legnagyobb baja, hogy demagóg és tele van csúsztatásokkal, amire jó néhányan már korábban rámutattak. Manyup, MNB, illiberális állam (mellesleg Orbán nem illiberális államról beszélt, akik ezt szajkózzák megtalálják a neten az eredeti szöveget. Persze érthető, hogy nem olvassák: túl hosszú meg összeszedett ahhoz, hogy megértsék. Ezért aztán kiszednek egy általuk egyébként is értelmezhetetlen szót és azon rugóznak.)

Barkalot 2016.05.01. 20:04:21

@tff:

" bizonyos értelmi szint fölött a fideszen kívül nincs más választás (a tömegek számára sem a kommunisták/bankárszocialisták, sem a parkerdőkben airsoft fegyverekkel parádézó neofasiszták, sem a budai hipszterek, sem a külkerületi zeitgeist-hívő garázspártok nem jelentenek alternatívát)."

Téged sem az eszedért szeretnek, ha egyáltalán... :)

2016.05.01. 20:28:56

@Barkalot:

Elarulhattad volna nekunk, hogy a fentieken kivul milyen alternativak vannak meg, es hogy a kisembernek kire kene szavaznia, hogy eljojjon a kanaan. A nagy eszeddel. :) De nem arultad el, csak egy ilyen ures, személyeskedo beszolasra tellett. De sebaj.

s 2016.05.02. 01:12:08

@tff: "akik meg politizálnak, azok tudják, hogy bizonyos értelmi szint fölött a fideszen kívül nincs más választás"

Ez most nem teljesen világos. Bizonyos értelmi szint felett belátod, hogy a fideszen kívül nincsen más választás, vagy a politikusok egy adott értelmi szintje felett már csak a fidesz van (mindenki más hülyébb náluk). Egyébként mindegy is, mert egyik sem igaz. Mindenkinél van okosabb, a fidesz pedig egyértelműen a hülyék pártja. Ezért is van ekkora többsége.

A többit meg simán félreértetted. A népeknél kint lévő fegyver nem azért kell, hogy ha a vezető réteg pofátlan lopásokba kezd, akkor egy reguláris lakossági nemzeti gárda tisztogatásokba kezdjen (bár ahogy ezt most írom rendkívüli módon megtetszett ez a gondolat). Ahhoz kell a lakosságnál kint lévő fegyver, HOGY MÁR EL SE KEZDJENEK LOPNI. Olyan ez, mint a nukleáris interkontinentális ballisztikus rakéta. Senki nem akarja egy normális háborúban használni, - mert a kifejlesztésük óta egyszer sem vetették be, pedig voltak háborúk azóta - de azért jó, hogy ott van. Csak úgy a miheztartás végett. Nehogy elkanászodjanak a köcsögök, aztán azt gondolják, hogy itt már mindent lehet.

Lorlam 2016.05.02. 12:43:05

@l ember: Én sem szeretem azt, amit te leírsz, hogy vannak - és lehet, hogy többségben vannak - olyanok, akik szerint a lopás, korrupció minden rendszer szükséges velejárója. Meg lehetne oldani a dolgot pedig, csak akarat és megfelelő intézkedési képesség (hatalom) kellene hozzá.
A feltételek nem nagyon egyszerűek, de megteremthetők.

1. Világos és egyértelmű szabályokat kellene hozni arra, hogy mi a lopás. Definíciószerűen, hogy az adóelkerülés miatt nem adott számla vagy a BKV-s bliccelés is az, ami megkárosítja a közös kasszánkat, meg az is, hogy rokonoknak-barátoknak a cégei kapják a 77 milliárdos vasútfelújítási megbízást. Ezekre az esetekre - a piszlicsáré ügy és az arcátlanság között számtalan változatra - létezik érvényes tényállás. Ezekre mindre ki kell mondani, ami nagyon egyszerű, egy idézet: "Ne lopj!"
2. Minden lopáshoz elrettentő szankciót kell rendelni. (Nem a kézlevágásra gondolok, de nem is ejnye-bejnyére.)
3. Folyamatos ellenőrzést kell folytatni minden rendszeren, intézményen belül. (NAV, Állami Számvevők, stb.)
4. A közkiadásoknak teljes nyilvánosságot kell biztosítani. (Az interneten akár, de a média számára mindenképpen.)
5. Folyamatos külső ellenőrzés, a szankciók végrehajtatása (rendőrség, ügyészség, ha kell, korrupcióellenes hivatal)

Azt hiszem, ha az akarat meg lenne erre, és a hatalom az intézkedésre, akkor meg lehetne teremteni egy alacsony mutyi-, korrupció és lopás hányaddal működő országot. Egy állami vezetés, vezető személyek, ha nem erre törekszenek, nem teremtik meg a szükséges feltételeket, akkor dilettánsok (leváltandók), ha maguk szedik a rossz rendszer hasznát, akkor pedig bűnösök (és megbüntetni szükséges őket).

Adrián Fülöp 2016.05.02. 14:53:17

@l ember: Igen, de csakis ezért hoztam fel az amúgy nyilvánvalóan összehasonlítatlant, hogy legyen egy viszonyítási alap.

A költségekkel kapcsolatosan, könyvelés és statisztika szempontjából el vannak választva, tehát ha a számokat nézzük, a munkavállaló költségei (amit ugyan a munkáltató fizeti be) egy oszlopban vannak, a munkáltatóé pedig másik oszlopban. Ez az adatok összehasonlításánál elég fontos!

Egyébként itt van a munkavállalótól levont százalékok listája országonként:

stats.oecd.org/index.aspx?DataSetCode=TABLE_I6#

munkavállalói levonások Magyarországon (gyermekes dolgozó esetén a családi pótlék levonása után)

Egyedüálló: 34,5% (5-ig legnagyobb Európában)
Kétgyermekes egyedülálló: 15,7% (16-ig!!!)
Kétgyermekes házas: 16,9% (14-ig!!!)

Egyértelműen lehet látni, hogy a kétgyermekes családok vannak előtérben, azért is írtam, hogy a cikk írója félrevezető/hiányos adatokat adott meg, hiszen egy egyedülálló fizetése után (ahogy a bérkalkulátoron is látható) az állam a nettó összeg 97%-át veszi el!!!

Ez valóban pofátlanul sok, viszont nyilvánvalóan egy tudatós "családalapítási" politika és arra ösztönzi az embereket, hogy családot alapítsanak és nem arra (mint pl. az mszp), hogy "ha nem tetszik, akkor hagyjuk el az országot", majd behozzuk a migránsokat... sőt, szó szerint (mint ahogy a bóhoc Gyurcsány tette, miután 2004-ben keményen harcolt a határon túli magyarok kedvezményes honosítása ELLEN!!!) fogadjuk be a saját házunkba!

Na minden, most csak úgy jött ez a kis "kitérő" szöveg.

Itt van egy online bérkalkulátor. Én beírtam, hogy 2 gyermek és a 111.000 Ft-os minimálbért adtam meg (hogy más országokkal könnyen összehasonlítható legyen).

Bruttó: 111.000 Ft
Nettó: 90.565 Ft
Munkáltató összköltsége: 142.635 Ft

Az államnak összesen befizetve: 52.070 Ft (57,5% a nettó összegből)

job-center.hu/berkalkulator/

l ember 2016.05.03. 08:16:15

@Adrián Fülöp: még mindig nem értem, miért és kinek fontos ez a felosztás, ha a béret terhelő adókról beszélünk.

FlybyWire 2016.05.03. 10:03:50

@dekoninckxx: kialakultál, csak sajnos pont azok hiányoznak belőled, amik ahhoz kellenének, hogy értelmezni tudd a kommentem, amire válaszoltál.
Mivel nem sikerült, ezáltal tételesen bizonyítottad is annak igazát.

Ne erőlködj, ezt sem fogod felfogni.

Vidam Peter 2016.09.01. 01:19:57

Az értelmiség lefeküdt a hatalomnak, az írókból eltűnt a váteszség, az ügyvédek megsütötték a pecsenyéjüket, a vállalkozók az állam megbízásai után lihegnek, az adminisztrációs / önkormányzati szféra a hatalom része, a képviselő parancsra gombot nyomogató robot lett, a hatalom pedig a társadalom minél több irányú szétszakításán dolgozik a vállalkozókat hol lefizetve, hol lefizetődve tőlük...
A munkásság pedig - 1956-ot szépen megköszönik nekik, de jobb lenne, ha nem lennének...
Abban találni meg a bajok okát, hogy az átlagember miként nem gondolkodik, nem más, mint értelmiségi illúzió ...

Sandor Akarki 2017.04.30. 21:51:14

@kvadrillio: "Jelentősen nőtt a magánegészségügyi ellátás iránti igény hazánkban"
Pontosan. Hat hónap várólista pl. ortopéd orvosra. És amikor szükséges és nem lát a beteg a fájdalomtól akkor inkább feláldoz egy havi csirkefarhátat, hogy megkapja a 10 percét a szakorvosnál. Ez a magyar valóság.

Sandor Akarki 2017.04.30. 21:53:12

"a képviselő parancsra gombot nyomogató robot lett"
Ez nagyon igaz. Belépett a pártba, ha "rossz gombot" nyom akkor megtorolják. Csinálja amit mondanak, aki egyetért az pofázik, aki nem az hallagat. Ez a magyar rendszer. Epic fail.

Sandor Akarki 2017.04.30. 21:58:15

@Adrián Fülöp: "arra ösztönzi az embereket, hogy családot alapítsanak"
LOL, na ne már. A férfiaknak semmi beleszólása nincs abba, hogy legyen-e gyerek vagy ne. A fiatal nők nagy része gazdagabb pasi érdekében megy külföldre. Barátomat úgy hajtották el a londoni magyar közösség kitűnő szülőképes korban lévő példányai, hogy:
- Lécci, mennnny már innen. Nem akarjuk, hogy hallják, hogy nem angolul beszélünk. Azért jöttünk ide a bárba, hogy angol férjet fogjunk. Ha csóró magyar kéne, akkor nem ide járnánk.
Megtörtént események alapján. Azaz, nem vicc.

2017.05.02. 13:33:17

@Sandor Akarki: és ebből vonsz le általánosítást? Gratullok, biztosan van ilyn nem is egy, de én meg százával látom a nőket, akik 3-4 gyereket szülnek és csoró, csöves, alkoholista, minimálbéres link alakok a férfük barátjuk, de mégsem vonok le ebből semmiféle következtetést.

2017.05.02. 13:36:46

azért elég sok a csúsztatás a cikkben! csak egy példát emelnék ki, azért nem építenek krházat, mert stadionokat építenek, igen a cikk írója is egy Átlagos Oszkár, csak mellékesen súgom meg, az állam évente - csak 2017 ben - több mint 3000 milliárdot költ egészségügyre, ha elmész a háziorvoshoz csak az, hogy megméri a vérnyomásod 10-20 ezer forint az államnak.

Stadionokra 2017 évben kevesebb mint 9 milliárdot költ az állam.

Tehát azt állítani, hogy azért nincs kormány mert stadion egy kacsa, ha nem építenének stadiont és nem ez a kormány volna, akkor sem épülne egy kórház sem. Ne legyünk már csúsztatós demagógok!

Szarvas Norbert 2017.05.02. 16:12:50

@legitim puccsista: kérlek rakj be egy hivatalos hivatkozás, ahonnan leszűrted, hogy az állami kiadás stadionra 2017-ben 9 milliárd forint...

mondod ezt úgy, hogy a 100milliárd+-os Puskás Stadion még épül...

És az elmúlt 5 évben mennyi ment stadion építésre?

És akkor tegyük hozzá gyorsan a TAO pénzek milliárdjait...

Kérlek ezeket a számokat írd meg hivatkozással és utána beszélhetünk csúsztatásról

2017.05.02. 21:56:54

@Szarvas Norbert: tessék a hivatkozás: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1600090.tv böngészd át! Segítek Nemzeti Feljesztési Minisztérium fejezete!

És azt a 100 milliárdot hány év alatt költik el? Oszd már el nekem gyorsan?! Kis matematika!

És akkor fordítsuk meg a kérdést, az elmúlt 5 évben mennyit költöttünk egészségügyre? Nem 100 milliárdot, de elárulom 16 ezer milliárd körül! Akkora szám, hogy a magadfajta el sem hiszi, hogy tényleg létezik!

És mi a baj a TAO pénzek milliárdjaival? Ezt fejtsd már ki, mert nem vagyok gondolatolvasó! Mondhatom erre, hogy ÁFA vagy mi?

Amúgy ha már hivatkozásokat kértél, én tőled egyet sem láttam! :D :D :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.05.02. 22:26:14

@legitim puccsista:
Nem akarok nagyon beleszólni, de azok a számok millió forintban vannak megadva, nem milliárdban.
3000 milliárd nem az egészségügy költségvetése, hanem a teljes EMMI-é, beleértve az iskolákat, múzeumokat, egyházakat, szociális ellátást stb.

Szarvas Norbert 2017.05.02. 23:07:23

@legitim puccsista:

16 ezer milliárd egészségügyre? Aranyapám, ha ennyit költenének 10 év alatt erre, akkor mindenki magánkórházak színvonalát kapná...egy nullát elnéztél

A TAO a koltsegvetesbol ( tehat a kozosbol) elteritett penz, ami elveszti a kozpenz jelleget es stromanok zsebeben landol... legjelesebb pelda: Felcsút

Azt kene felfogni, hogy ez nem a fonok penze, hanem a koltsegvetese, ado, ami soha nem erkezik meg a kozosbe

2017.05.03. 00:10:20

@Szarvas Norbert: Akkor halljuk a számokat az elmúlt 5 évben a magyar kormány mennyit költött egészségügyre? ha lehet forrásokkal is támaszd alá! Amúgy ott a költségvetési törvény megnézted, végigböngészted? Ha összeadod a számokat ami egészségügyi kiadásokra megy el - és ebben minden bebbe van - akkor 2017 ben valamivel több mint 3000 ezer milliárd jön ki! számolni csak tudsz! nézd meg az elmúlt 5 év költségvetési törvényeit számold össze a kiadásokat, majd a végösszeget azt az 5 számot összeadod és ekkora összeg jön ki!

A többi így leírva egy baromság! Ha az állam vagy valamilyen költségvetési szerv - és abból sok van -
költségvetési pénzt akar elkölteni szolgáltatást vagy árut akar beszerezni, akkor egy közbeszerzési eljárást kell lefolytatnia! Tehát, amit írtál, az olyan nesze semmi fogd meg jól, esetleg konkrét példákat is hoznál? Mert ezt nagyon általánosan fogalmaztad meg!

2017.05.03. 15:25:18

@Lord_Valdez: meg az a 2000 párszázmilliót is dobd még hozzá a végösszeghez, ami az egészségügyi alapban van, az külön fejezet! Akkor ott van az! És Fejlesztési Minisztériumról írtam, nem az EMMI-ről! Kicsit menjél lejjebb a kurzorral! :D :D :D :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.05.03. 20:51:21

@legitim puccsista:
2000 millió, az 2 milliárd, az nem sokat változtat rajta.

Az egészségbiztosítási alap lehet, hogy 2000 milliárd, de azért az túlzás, hogy 3000 milliárdot fordítunk egészségügyre. Ebben nagyon sok olyan tétel van, ami nem annyira az egészségügyre van költve pl.
évi 320 milliárd rokkantsági ellátás, 80 milliárd GYES, 125 milliárd gyermekgondozási díj. Ebből kb. 1000 milliárd, ami tényleg a szolgáltatásokra megy. Plusz kb. 500 milliárd, amit az EMMI ad hozzá.

Azt értem, hogy tényleg demagógia azt mondani, hogy a stadionok miatt nincs pénz az egészségügyre, mert ezt igazából bármely más költségvetési tételre is ráhúzható, viszont az is igaz, hogy a stadion egy felesleges tétel. Amikor a meglévők is konganak az ürességtől, akkor semmi értelme újakat építeni. Különösen, hogy utána negatív bevételt termelnek. Azért hozták azt a TAO módosítást, hogy nem csak építésre, de most már fenntartásra is fel lehet ajánlani, mert rájöttek, hogy egy dolog felépíteni egy létesítményt, de ha nem tartják karban, akkor az csak lerohad.

jeriko 2017.05.04. 11:52:07

@legitim puccsista: "ha elmész a háziorvoshoz csak az, hogy megméri a vérnyomásod 10-20 ezer forint az államnak."

Na erre igen kíváncsi lennék, honnan jött ez az összeg, és ha az államnak ennyit kell fizetnie egy vérnyomás mérésért, akkor mégis kihez kerül ez a pénz szerinted?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.05.05. 19:03:40

@legitim puccsista:
A kórházépítések nem rendszeres ráfordítások, hanem időnként felbukkanó egyszeri tételek és nem is nagyon változtatnak a számokon. Pár tíz milliárd nem változtatja meg döntően őket.

Parlang 2017.05.05. 22:49:38

@BISMARCK: őőő vagy fizessünk, de ne lopják el? :)

Mille38 2018.01.09. 09:03:21

@s: A kormány rendelkezik pillanatnyilag az erőszakszervezettel is. A katonaság, a rendőrség és a jelentősebb biztonsági cégek a kezükben vannak. Szerinted a lakosságnál mennyi fegyver kellene ennek ellensúlyozására?

movhu 2018.04.15. 14:04:17

Átlagos Oszkár nem hülye. Ezért kiszámolta, hogy mibe kerül a nettó 150 ezres fizuja 10 év és most a munkáltatónak.
2008: ~360.000
2018: ~270.000

És Oszkárnak gyereke sincs, fizetése alig haladja meg a minimálbért...ha netán 3 gyerekes sokkal jobb fizetésű lenne a különbség ennél durván több.

Reactor 2021.03.21. 05:00:16

@new_boy_on_the_block: Mi van, öcskös, fáj az igazság? Meséljél már, ha szerinted nem a kormány nyúlja le az emberek pénzét, akkor hová lesz? Mi történik a fizetésed 40 százalékával, amit helyből lenyúl a kormány, mielőtt kézhez kapnád? Mi történik a rekord magas ÁFÁ-val? A gépjárműadóval, ingatlanadóval, chipsadóval, hülyeségadóval?
De nyilván, a kormány semmiről se tehet, ők mind ártatlan báránykák. Csak a hülye szemét emberek nem akarnak tanulni, meg kockázatot vállalni, őrajtuk bátran leverheted a dolgot. Mert ahhoz ugye nyomorék kis giliszta vagy, hogy a kormánnyal kekeckedj.
Az állam feladata a polgárai számára a jólét, jogbiztonság, stabilitás, prosperitás megteremtése és fenntartása. Hívhatod demagóg dumának, ha nem tetszik, a saját ostobaságodat illusztrálod vele.
Szánalmas ahogy mosdatod itt a kormányt...a hatalmi elit hasznos hülyéje vagy, ennyike. De az államhatalom mindig is így működött - a végsőkig kizsákmányolja az ostobákat akik hagyják magukat, majd pedig halállal fizet nekik. Nem lesz kár érted.

@Mérnork: Aha, tehát szerinted ezért jó a Viktátor, mert a Kurcsány még rosszabb volt...gratulálok öregem, sorozatgyilkosok érvelése..."jajajajj bíró bácsi kérem, én olyan jó fiú vagyok, csak húsz embert öltem meg, nédda az a másik az százötvenet ölt le, tessék engem elengedni..."

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: Átlag Oszkárnak az is egy opció, hogy egyik banda mellett se teszi le a voksát. Erről valahogy elfelejtettél beszélni a hamisdilemmázás meg a sorozatgyilkosok érvelése helyett.

@: Fegyvert ragadni és lelőni az összes szarházit. De az összeset. Ez a megoldás. Minden más ennél csak rosszabb lehet.

@Nancsibacsi: Igen, barátom, és ha a népnek elege lett az uralkodóból, fogták és megölték. Vagy a saját praetorianus gárdája ölette meg. Erre is volt számos precedens a történelem folyamán. És, konkrétan, itt a lakosság 90+ százalékának van elege a jelenlegi elbaszott helyzetből. Az urak addig uralkodnak, amíg a köznép, aki megválasztja őket, hagyja. Ha elszakad az összes cérna, akkor az urak nem fogják az átlagpolgárt szépen megölni, mert több millió átlagpolgár lesz ellenük, és senki nem lesz olyan ostoba, hogy egyszál vacak pisztollyal kiáll egy többmilliós felbőszült tömeg elé amperkodni. Taktikai atombombát meg senki nem fog a saját népességére hajigálni. Úgyhogy nyugodjál bele, hogy ha kellő számú embert sikerül maguk ellen hergelniük, és az mind nekiáll kaszát egyenesíteni, akkor órákon belül elsöprik majd őket. Ha te inkább ülsz a sörikéddel a Maunikasó előtt, és szarsz bele a saját érdekeidbe, akkor is. Ha te életképtelen vagy, mások attól még nem azok.
Amelyik munkáltató meg nem tudja (nem akarja) kifizetni a magasabb bért, az menjen csődbe, senkit nem fog érdekelni. A bugyuta logikád alapján tőlünk nyugatabbra csupa munkanélkülinek kéne lennie és anarchiának. Valamiért mégis fordítva van a dolog. Lehet hogy nekik vagy igazuk, és te vagy nagyon ostoba?

@fizetekmegegysort: @Szakyster: Ne törődjetek vele, ez csak egy retardált csőlátású kretén, úgyis azt vesz csak észre, amit ő akar. Kb. mint amikor a rózsadombi Pistike megeszi a háromfogásos reggelijét, lubickol egy órát a panorámás villája fitness-központjában, belebújik a másfél milliós márkás ruhájába, kisétál az utcára, és szétnéz: "szegénység? hol van itt szegénység?"
Ki kell röhögni az ilyen ostoba demagóg pojácát.

Reactor 2021.03.21. 05:16:12

@Muzsikok közt: Többen jönnek be ide, mint ahányan elmennek innen? Remélem tisztában vagy vele, hogy ez úgy kamu, ahogy van. Függetlenül attól, hány kamuoldal állítja ugyanazt a hazugságot.

@zZz: Első lépésként leöletni az összes politikust. Kiirtani őket, mind egy szálig. Ha ez megvan, mondom a következőt.

@BISMARCK: Akkor fizesd be helyettem is az adót, kérlek. Aztán ne nyekeregjél, ha túl sok. Köszipuszi.

@KeD: Mit vártál, ha az összes felsővezető teljesen nyíltan bűnözik és meg is ússzák, az átlagember ebből majd azt fogja leszűrni, hogy becsületesnek lenni kifizetődőbb, mint a fusi meg a suskus, vagy hogy a siker titka a csalás? Amilyen undorító ocsmány kizsákmányoló módon él az összes politikus, örülnöd kéne már annak is, hogy egyáltalán van, aki még akar is dolgozni ebben az országban.
Egy szó mint száz: köszönd a drágalátos kormányodnak, aki törvényerőre emelte a bűnözést.

@benooo: Senki. Ha adott a lehetőség, hogy egyél meg öt tányér szar közül egyet, az is egy lehetőség, hogy NEM eszel szart. Most újat mondtam?

@Kong.Kinga: Nem 5 emberrel kell lázadni, ennyi a titok. Egy milliós tömeget nem fognak a zsernyákok lesittelni, a katonaság meg nem fog fegyvert a civil lakosság ellen. Azokat az 50 embereket, akik meg szarnak bele a saját érdekükbe, magasról le kell sajnálni. Ők az életképtelen söpredék.

@FlybyWire: Az általad preferált kommentelő ostobább mint a napon felejtett samott-tégla, és bődületes ostobaságokat írt. Elég szégyen, hogy színigaznak gondolod, de hát madarat tolláról, ugye.

@: Kis barátom, a Manyi nénjét meg Józsi bácsit az tartja vissza a kormánydöntéstől, hogy egyrészt össznemzeti gyávaság van és már ellenvéleményért (dr. Gődény) is helyből lecsuknak bárkit, másrészt a Maunikasó érdekesebb, harmadrészt meg ő ugyan nem fog összefogni a két utcával odébb lakó Pista bácsival, mert az egy szemét MSZP-s. A politika el is érte a célját: mesterséges ellentétekkel egymásnak ugrasztotta az embereket.
A fennálló hatalom megdöntése többnyire fegyveres konfliktussal történik. Lapozz fel egy történelemkönyvet egyszer, ha már iskola mellé jártál. És a legritkább esetekben volt jellemző az, hogy a lakosság jól kiképzett volt, és el volt látva fegyverekkel. Ellenben kurva sokan voltak, és az infrastruktúra 90 százaléka az ő kezükben volt. Mindazonáltal, apukám, gondolkozz el azon, hogy lehetséges az, hogy nálunk ennyire tiltják a fegyvertartást, fegyverviselést. Na? Szabad a gazda? Azért, mert a kormányzat és a karhatalom konkrétan úgy fosik az emberektől, mint az ördög a tömjéntől, és joggal tartanak attól, hogy a tartott fegyvereiket esetleg ellenük is felhasználhatják, ha a szarosbili egyszer komolyabban borulna. Milyen érdekes, Slotákiában némi papírozás után már viheted is haza a chaingunt, idehaza egy nyolc centis körömreszelőért is lecsuknak.
Ami a hevületet illeti, sok helyütt már a vasárnapi ebéd és a fogpaszta is komoly érvágás a családi kasszának, a kormány és a bűntársai jóvoltából. És az ilyen emberek száma rohamosan nő, konkrétan 5 millióan vannak már. És tudod kisapám, előbb-utóbb eljut az ember oda, hogy jobb ma egy forradalom, mint holnap egy éhendöglés. Ha te az utóbbit választod...te bajod. *köp*
Úgyhogy nyugodjál bele, hogy a helyzet valóban annyira rossz. És még csak vezető érdekcsoport se fog kelleni a fegyveres konfliktus kirobbanására. Kukaborogatás meg kirakatbetörés? Az lesz, igen, a forradalmak nem szép, steril dolgok. Sőt, valaki még szemen is köp valakit. Ez van, több-kevesebb mészárlás a jó ügyhöz is hozzátartozik. A NATO-t meg az EU-t a legkevésbé se fogja érdekelni a téma, a görögöknél se segítettek be, idegen hadsereg általi megszállás pedig az összes létező katonai előírást megsértené. Ez nem Red Alert 2, csak szólok.
A forradalom után pedig a jelenleginél SOKKAL jobb lenne a helyzet. Másik lehetőség, hogy nem lesz forradalom, hanem inkább államcsőd, majd az azt követő anarchia. Az utolsó gondolatod vélhetően az lesz, hogy jobb lett volna harcolni.
Nagyon közeleg annak a napja, amikor a kisemberek majd ráborítják az asztalt a kormányra, mert akármit is vartyogsz, meg fogják tenni, ha élni akarnak. Ha te nem, mert nyúlbéla vagy, nos, akkor majd kipusztulsz mint a dinoszauruszok. Természetes szelekció, tudod: az erős túlél, a gyenge elhull. Legalább szaporodni nem fogsz.

Reactor 2021.03.21. 05:20:12

@legitim puccsista: A számaid egyrészt hasracsapás alapján bemondott baromságok, másrészt egy hót felesleges dologra 5 forint is sok, nemhogy 9 milliárd, vagy amennyit bekamuzol.

@Mille38: Fegyver kell? Ölni lehet kalapáccsal, konyhakéssel is. Benzinkúton meg ötszáz forintból kihozol egy Molotov-koltélt. Ja, és több millió emberrel számolj, kérlek! A zsernyákok hányan vannak? Mármint azok, akik actually ki is állnának ekkora tömeg ellen? Pár tucat? A katonaság meg nem fog nekimenni fegyverrel a civileknek, ez itt nem Szovjet-Oroszország.
Nyugodj bele, hogyha a népesség egy emberként megindulna, órák alatt leradíroznák a kormányt a karhatalmista nyaloncaikkal együtt. Aztán mehetnek mind a dögkútba, trágyának talán még jók lesznek.
süti beállítások módosítása