Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Nyílt levél a háborgó kereskedelmi dolgozókhoz a vasárnapi nyitvatartással kapcsolatban

2016. április 13. - Szarvas Norbert

www_lifegarden_hu.jpgFúúúúú gyerekek állítsuk meg a triciklit, mert nagyon messzire gurult. Enyhébb nyomásra a Fidesz kihátrált ebből a buliból, és egy évnyi szenvedés után kinyitja nekünk a boltokat, kereskedelmi egységeket. Bloggerként nagyon sok emberrel érintkezek a legkülönbözőbb társadalmi, politikai rétegekből és véleményem szerint az emberek 90%-a örül ennek a dolognak. Amikor azt hinné az ember, hogy na végre minden visszaáll a régi kerékvágásba, hallani olyan híreket, hogy a kereskedelmi szövetség már tiltakozó tüntetéseken töri a fejét, és olvasok a Facebookon olyan bejegyzéseket, amiktől kiesik a ropi a kezemből.

Egy konkrét levél, amire konkrét reagálok

 

 

ke_pernyo_foto_2016-04-13_15_07_23.png

A nyílt reakció

köszönöm akik miatt ismét dolgozhatok vasárnap!!

Tisztelt háborgó kereskedelmisek!

A vasárnapi munka továbbra sem kényszer senki számára ebben az országban. A vasárnapi munka egy választás. Persze nehezen választható meg a munkás számára, hogy melyik napra osztják be. De azt gondolom, hogy ez az adott munkakör velejárója. Vagy holnaptól háborodjon fel a buszsofőr, a mentő vagy az orvos, akinek viszont KELL vasárnap is dolgoznia? Márpedig azt már tényleg nehezen mondhatjuk, hogy vasárnap ne legyen orvosi ügyelet, ne legyen menetrendszerinti buszjárat és ne legyen rendőrség. A kereskedelem is egy szakma és a vasárnapi nyitvatartás a szakma velejárója. Mi a következő lépés? Az éjszakai szórakozóhely pultosa háborodjon fel, mert neki meg este 6 óra után kell dolgoznia és nem lehet a családjával emberi időben? Róluk miért nem beszél senki? Vagy rájuk könnyű azt mondani, hogy "ti választottátok"?

Nem, ez nem ilyen egyszerű és semmi jogotok nincsen felháborodni ez ellen. A politika elhitette veletek, hogy csak az az ember, aki vasárnap otthon lehet szünnapon. Elhitették veletek a szavazotkért cserébe, hogy a kereskedelmi szektor van értetek és nem ti vagytok a kereskedelemért. Pedig valójában ti, háborgók (tisztelet a kivételnek, kb 80%-a a kereskedelmiseknek amúgy...) a kereskedelemből éltek és a vásárlókból. Minél többet vásárol a "köcsög elkényelmesedett ember", nektek annál BIZTOSABB lesz a munkahelyetek, annál STABILABB lesz a jövedelmetek és annál TÖBBET fogtok keresni. Ha tetszik, ha nem, de ti azokból az emberekből éltek, akik még vasárnap is vásárolni akarnak nálatok.

Egyébként akkor miért nem volt felháborodás, amikor több, mint 10.000 embert bocsájtottak el a vasárnapi boltzár miatt? Jah, hogy téged pont nem érintett és akkor minden rendben? És azokkal a kereskedelmi társaiddal miért nem vállalsz szolidaritást, akik a vasárnapi boltzár miatt 8 helyett minden nap 10-ig kellett a munkahelyen az üres boltokban pislogni és emiatt nemhogy emberi időben nem értek haza, de gyakran még a buszt is lekésték? Velük mi a helyzet amúgy? Vagy ennyire szent és sérthetetlen a vasárnap, hogy inkább dolgozol napi két órával többet (ha még ki nem rúgtak)? Olyankor mi van a híres családdal? Mi van a gyerekekkel, akik már 10-11-kor jó esetben nincsenek fenn és aznap nem látták anyukát, apukát?

Bezzeg a sok köcsög irodista, akinek alanyi jogon jár a vasárnap... Azt miért nem teszi hozzá senki, hogy nincsen rabszolgamunka Magyarországon (főleg nem a multiknál) és szabadon lehet munkahelyet váltani? Arról miért nem esik szó, hogy amíg a köcsög irodista hétfő-péntek ritmusban mozog, addig azok a kereskedelmisek, akik éppen vasárnapra vannak beosztva, általában egy hétköznapon kapnak szabadnapot? Ez ilyen alap dolog, amiről nem kell beszélnünk?

Szép munka a demokráciára rácsimpaszkodni. Meg kellett volna kérdezni titeket, hogy ti hogyan vagytok hajlandóak dolgozni? Hát nem hiszem. Van egy kereslet és van egy kínálat. Hidd el, neked akkor jó, ha a keresztmetszetben találod magad. Nem a demokrácia miatt kell vasárnap dolgoznod, hanem a saját döntésed miatt. Dolgozni akartál és olyan munkakörben találtad magad, ahol ez az elvárás. És a hétfőtől-péntekig dolgozó köcsög irodista mikor tudja elkölteni a pénzét? Nyilván szabadidőben (szombat-vasárnap). Törvényszerű, hogy neked akkor kell igazán dolgozni, amikor az ügyfeleid (akikből a fizetésed származik) jönni akarnak. Neked miért volt jó, hogy szombaton minden élhetetlenül dugig volt, te meg a kereskedelmi szektorban a farkad után rohantál, annyi dolgod volt? Nem kényelmesebb a régi rendszer?

Arról már ne is beszéljünk, hogy a vasárnap annyira jól működött, hogy amikor elvitted a családodat kirándulni, akkor a gyereknek egy rohadt fagyit nem tudtál megvenni, mert természetesen a helyi nagybolt zárva volt.

hogy egyes embereknek és családoknak az legyen a "vasárnapi programja", hogy vásárolni és plázázni megy...

Tessék már leszállni a magas lóról! Ember, ti ezekből az "abnormálisokból" éltek. Ha ezeknek az embereknek (80%) nem lenne kikapcsolódás a plázázás, akkor neked nem lenne munkád. Ennyire ne szálljunk már el a valóságtól. Ok-okozat! És amúgy milyen alapon fikáz bárki bárkit? Persze lehet jönni, hogy a 80-as években mi volt, de pont nem érdekel. 2016 van, mi itt élünk és a társadalomban a mai szokásoknak kell megfelelni. Csak jelzem, hogy a híres 80-as években nem voltak multik. Haver, egyszerűen nem lenne akkor munkád. Átgondoltad ezt?

És sokan lemondanátok arról a +10ezer forintról, hogy ne kelljen vasárnap dolgozni? Ez nagyon hiteles, főleg a pár héttel ezelőtti hiszti után, amikor meg az volt a baj, hogy milyen keveset keres mindenki. Rossz a hozzáállás. De jelzem, hogy senkinek nem kötelező ott dolgoznia, ahol elégedetlen. Elárulom, hogy olyan magas a munkanélküliségi ráta az országban, hogy a helyedre 10-en pályáznak azonnal, akiknek nem okoz lelkileg gondot, hogy vasárnap helyett kedden van a szünnap. Tudod miért? Mert ezt kívánja a haza és a család. Ugyanis ezeknek az embereknek a prioritás, hogy legyen munkájuk és el tudja a családját tartani. Én nagyon gyakran hajnali 1-2-ig dolgozok reggel 9-10-től (erről több ügyfél  és blog olvasó be tud számolni, akinek ezekben az időpontokban válaszoltam az email-jére). Vasárnap ugyanúgy dolgozok, csak előfordul, hogy nem adok magamnak szünnapot. Tudod miért? Mert jobb életet akarok biztosítani a családomnak, mert hivatásból dolgozom és mert sok a dolog.

most ismét mi alkalmazkodunk hozzájuk

Igazából a vásárlónak kellene hozzátok alkalmazkodni? Nem ültök kicsit fordítva a lovon? Mert biztos vagyok benne, hogy te is csak most vagy ekkora megmondó ember, de amikor ügyfél oldalon vagy (étteremben, telefonszolgáltatónál...stb) akkor ugyanúgy vered az asztalt és elvárod, hogy a pénzedért ne neked kelljen alkalmazkodni. Van egy buszsofőr ismerősöm, aki teljesen ki van akadva egynéhány utasra, aki unalmában minden faszság miatt feljelentgeti (pl: 5 km/h-val többel vette be a kanyart vagy nem mosolygott jegyvásárlásnál..stb) és emiatt kapja a megrovásokat a vezetőségtől. Na ugyanez a szimpatikus sofőr ügyfél oldalon fogta magát és ugyanúgy feljelentett egy másik dolgozót ugyanilyen hülyeségek miatt. Azzal érvelt, hogy "mert neki ez jár a pénzéért" én meg néztem, mint kurva a templomban és megmondtam neki: " te hülye vagy? a legjobban te vagy felháborodva, ha hülyeségért bepanaszolnak , erre ugyanezt megcsinálod?"- szerintem a mai napig nem érti...

köszönöm, hogy elvettétek a vasárnapomat

Nem elvettük, hanem visszakaptuk a vasárnapunkat. Ugyanis baromi unalmas volt az elmúlt egy évben a vasárnapi program. Vagy otthon nézed a tévét/társasozol/olvasol vagy mész kirándulni. Túl sok mindent nem lehetett csinálni. Akinek nem akaródzik vasárnap dolgozni plusz pénzért (hétvégi pótlék), az fogja magát és keressen "nyugisabb" munkahelyet. Persze akkor meg megy a hiszti, hogy kevesebb a fizu. Sosem jó semmi. És akkor most én is kezdjek el irigykedni, mert a kereskedelmi dolgozóknak nem kell szabadságot kivenni, ha hétköznap hivatali ügyet kell intézniük?

Ha egyetértesz, nyomj egy like-ot:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr418603174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peterpapo 2016.04.15. 11:24:15

@HondásHeni:

Csak egy válasz volt a kérdésedre. :) Hátha mások is olvassák. ;)

2016.04.15. 11:24:37

@karandash: "senkit se zavarnak dolgozni sehova. Szabadon fel lehet mondani"

Persze hallottuk ezt már: "lehet más melót is keresni". A devizahiteleseknek is ezt mondták, "senki sem szorított pisztolyt a fejedhez, hogy felvedd" Kár hogy a gyakorlatban nem működik.

"Elárulom, hogy ügyvédjelöltek meg este nyolcig is gályáznak, ha dolog van"
Egy tucat szakmát tudok ahol tovább is gályáznak mint este 8. De azért azt is tegyük hozzá, hogy az ügyvédek nem havi 80-ért csinálják, ezt az összeget 2 órai "munkával" megkeresik, és még azért se nagyon hajtják túl magukat.

Peterpapo 2016.04.15. 11:26:38

@Ian Turel:

És ez így lesz ezután is, mert mindig vannak és lesznek olyan emberek, akik a hatalomért és a gazdagságért mindenre képesek. Csak azt nem tudom, hogy a haláluk után mi a szart kezdenek ezekkel? Ahelyett, hogy tényleg valami maradandót alkossanak.

2016.04.15. 11:26:48

@Hóhér az utolsó barátod: "Feltételezem, te is kikéred magadnak, hogy egy szarházi náci lennél... "

Nem kérem ki, igazából már leszarom.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 11:30:41

@Jankove: Nyilván bazmeg luxuskurvaságból baja az embernek, hogy fél órán át keres parkolót, véletlen sem azért mert 3 kiskorú ül hátul a gyerekülésekben, és bőg, hogy pisilnie kell, hogy miért nem állunk már meg, hogy meddig tart még míg leparkolunk. Nyilván, csak a saját kényelmünk érdekel. Nehogy felfogd, hogy fáradt, elcsigázott gyerekeket kell hétköznap délutánonként tömött parkolókban vonszolnunk végig, ahhoz, hogy egy kurva cipőt tudjunk neki venni. Ahelyett, hogy kényelmesen egy gyerekkel tennénk ezt vasárnap, mert mondjuk a másik kettőre addig vigyáz otthon apuci. Persze, ezt véletlen se akard megérteni. De remélem, te is azok között vagy, aki minden anyukát arrébb rúg a plázában, és fennhangon megjegyzi, hogy faszért nem tudja megnevelni a kölykit, aki csütörtök este fél hétkor, fáradtan és éhesen üvölt az edzés után a cipőbolt előtt, míg a bátyuskájának anya próbál cipőt keríteni, miközben azt is figyeli, hogy ne rohanjanak szanaszét a szélrózsa minden irányába! Tudom, tudom, miért nem nevelte meg a kis vakarcsot, minek rohangál az... nyilván te mindezt megteszed az elcsigázott és fáradt 3 éveseddel, a tiéd vigyázba áll akkor is ha pisilnie kell, és fegyelmezetten tűr mindent, mert biorobot. Remélem, ilyenkor nem ítélkezel, hanem díjazod, hogy az adott anya szolidalitást vállal szegény kereskedelmi dolgozóval, mert hát nehogy be kelljen húznia a belét a MUNKAHELYÉRE vasárnap. Mert szegénykének sérülnek az érdekei. Még jó, hogy a gyerekeké meg a családoké egyáltalán nem sérül ilyen esetekben, nekik aztán kurva kényelmes este 8kor vacsoráztatni a hulla fárat és sírós gyereket, még utána ellenőrizni/megírni a lenyót, és este tízkor, mikor végre ágyba került a gyerek egy ilyen fasza hétköznapi bevásárlós nap után, anya akár vígan el is kezdheti a harmadik műszakját odahaza, hisz van ideje még éjfélig. A lényeg, hogy nehogy annak, aki AZT VÁLASZTOTTA MUNKÁJÁNAK, HOGY ENGEM KISZOLGÁLJON A BOLTBAN, jajj, neki nehogy kényelmetlen legyen valami vasárnapi munka! Örüljünk együtt, hogy ő hétvégén a családjával lehet! Hogy mindez hány család idegbeteg eséje árán, hány rohanó anya kilógó bele árán történik, az smafu.

napalm99 2016.04.15. 11:33:23

@karandash: Persze elhiszem egész ausztria elindul a környező országokba vasárnap ,értem.A németeknek meg szintén ez a legnagyobb gondjuk hova menjenek venni valamit.Túl van lihegve ez a Vasárnapi vásárlás,mert aki akarta az most is talált helyet ahol vehetett valamit ami talán lemaradt a vacsorához.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 11:34:15

@Jankove: tegyük hozzá, hogy az ügyvédek nem is sima érettségivel, vagy akár anélkül kapják azt a nemnyolcvanezret. Úgy sejtem, egy hangyányival többet feccöltek az önfejlesztésbe és a tanulásba, mint Józsi, aki inkább a suli mellé járt mint be, míg sikerült a Tesco polcrakodói állását megcsípnie.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 11:38:02

@napalm99: akkor neked is: bár nagy az erőlködés, hogy 10 deka párizsi szintre vigyük a miért akarunk vasárnap is vásárolni kérdést, de mindannyian tudjuk, hogy nem erről van szó. Tartós fogyasztási cikkek, lakásfelújítás, kertészkedés, bútor, gyerekruha, gyerekcipő és minden olyan cikk, amihez kell, hogy ott legyen a gyerekem, akit hétköznap nem tudok vinni vásárolni, hétvégén TÖMEGBEN (amit ugye a vasárnapi bezárás generált a szombati napokra) meg nem szerencsés. (meg egyébként sem, mert ugye tudjuk, hogy nálunk aki gyereket plázába visz, az csak szaranya lehet)

2016.04.15. 11:38:29

@HondásHeni: Úgy írod le ezt a hétfőtől péntekig tartó munkát, az edzéseket, meg a vasárnapi mosás főzés mosogatás takarítást, mintha most találták volna fel, és meg kellene hirtelen bírkózni ezzel az anomáliával. Szerinted 30 éve nem így volt? Annyi különbséggel hogy a mosást, főzést, mosogatást tényleg meg kellett csinálni, nem csak a power gombot kell megnyomni az adott háztartási gépen. Ezer éve így működik a világ, az emberek mégis le tudták menedzselni. Mi változott azóta? Semmi. Most is meglehetne, csak a kényelem, az önzés, meg a „megérdemlem mert jár nekem” életérzés felülír mindent.

„Tudod annak, akinek az egész napja be van táblázva, igenis sokat számít az a plusz 1-2 óra”
Nekem ezt légyszi ne mondd, mert én pont az az ember vagyok, akinek tele van a határidőnaplója hetekre előre, hétvégére is. Meló mellett családom is van. Hobbim is. Kötelező restanciáim. Házimunkám. Mégis valahogy sikerült megoldanom a bevásárlást. Ma például este 8-kor fogok végezni a melóval, utána beiktatom a teszkót. Tervezetten. Van már bevásárlólistám is mit fogok venni. És nem fog leesni a gyűrű az ujjamról.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 11:39:41

@lavór: miert kellene megkülönböztetni a "közszolgálatban" dolgozókat a kereskedőktől?
De... mozi, tévé, rádió, internet, bank, kocsmák, színházak, múzeumok stb. stb. stb. Ez egyik sem közszolgálat. Velük mi van?

lavór 2016.04.15. 11:40:45

@fizetekmegegysort:

Felhívhatod a szolgáltatódat, majd közlik, hogy hálózati hiba van. Pár százan, ezren felhívják ilyenkor őket... Majd előveheted a szerződésedet, hogy hány órás, napos leállásokat még jóvá sem kell írniuk.

Nem is szándékom meggyőzni semmiről. Már azt sem értik itt többen, hogy mi a közszolgálat, mi a vendéglátás és a Tesco-s bevásárlások közt a különbség.
Amiről te beszélsz, az valami tévképzet,. Ausztria sosem volt szocialista ország, még sincsenek nyitva a boltok vasárnap. Kihajintanak szombat kettőkor azt haladj tovább.

A magyar viszonyok már érdekesebbek, mert hoztuk a szocialista-lusta rendszerből az Európában is megszokott nyitvatartási időt, majd hirtelen kipattant egy unatkozó politikusfeleség fejéből, milyen faxa lenne, ha vasárnap is flangálgatna a plázákban... Az eladók rákényszerültek a változás elfogadására, mivel már akkor sem volt rózsás a betölthető munkahelyek száma. Majd jött a boltzár, ami nem tetszett ismét egy népcsoportnak, majd megint a dolgozók megkérdezése nélkül döntöttek egy teljes ágazat szabadidő beosztásáról. A népszavazáskor legalább halovány lehetőségük lett volna a vélemény nyilvánításra. Hátha győznek a "Nem"-ek alapon. ennek ellent mondanak az állítólagos eredményű közvélemény-kutatások adatai, de mégis, pofája lett volna a dolognak. Most csak az a kérdés, mennyiért adják a bőrüket. Két üveggolyót kapnak, vagy próbálnak-e valami számukra is megfelelő kompromisszumot jelentő pótlékot kiharcolni. Mert ugye a rendes Fidesz még annak idején a Mt. módosításával már a délutáni pótlékukat is levette, hogy a nagyon utált multi, ahol az emberek mindenáron akarnak még vasárnap is lődörögni - még olcsóbban tudja az eladót dolgoztatni.
Mint a hírekben olvashattad, már most, a bolt nyitás előtt is, munkaerőhiány volt. A hétköznapi nyitvatartási idők visszaredukálásával valószínűleg nagyrészt megoldható a folyamatos nyitvatartás, de mindenképpen szükséges a hétvégék miatt pár új embert felvenni... A diákokban hisz itt mindenki. Persze nem dolgoztak még soha diákmunkással.

És igen, gyalázatosnak tartom azt is, hogy az egészségügyben egy nővér 12 órás váltásban túlórákkal együtt nettó 110 ezret visz haza. Ma ott is voltam a tiltakozásukon.

Ian Turel 2016.04.15. 11:41:21

Megkérném a tisztelt hozzászólókat, tegye fel a kezét az, aki kereskedelemben dolgozik.
Mert őfelettük aztán vidáman el lehet vitatkozni, róluk, de mint eddig sem, most sincs megkérdezve az az oldal.

lavór 2016.04.15. 11:41:29

@Hóhér az utolsó barátod:
Inretnet, bank? Melyik filmet nézed?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 11:43:46

@Ian Turel: bocs, de amíg az ország negyede folyamatos műszakban dolgozik, addig a kutyát sem érdekli, hogy a kereskedelmi dolgozók mit szólnak.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 11:44:47

@lavór: na jó, ostoba hazudozókkal nincs miről beszélnem.

2016.04.15. 11:45:40

@fizetekmegegysort: "Úgy sejtem, egy hangyányival többet feccöltek az önfejlesztésbe és a tanulásba, mint Józsi, aki inkább a suli mellé járt mint be, míg sikerült a Tesco polcrakodói állását megcsípnie."

Erről szivesen vitatkoznék, de nagyon messzire vezetne, és nem is tartozik a tárgyhoz.

Ian Turel 2016.04.15. 11:45:48

@Hóhér az utolsó barátod: mondjuk én is kelek vasárnap 4-kor, hogy beérjek dolgozni, és lehúzzak 12 órát...

Peterpapo 2016.04.15. 11:46:18

@fizetekmegegysort:

Még mielőtt félreértés lenne, én is ellenzem a boltbezárást és üdvözlöm az újra kinyitást, de néhány dologban nem értek veled egyet. Igenis meg kell nevelni a gyereket, hogy közterületen viselkedjen normálisan. Nekem is van gyerekem és sosem volt gond vele. És gyerekkoromban velem sem volt baj. A másik pedig, tudomásul kell vennünk, hogy az eladóknak is vannak érdekei, amik sérülhetnek, akkor is, ha nem végzett annyi iskolát és ezért került oda, ahova és akkor is, ha hiába végezte el, máshol nem kapott munkát. És az sem smafu.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 11:48:27

@Ballala: Elárulhatnád, hogy ez miért az én problémám? Továbbá azt is elárulhatnád, hogy mit tettél azért, hogy ez ne így legyen? Miért abban látod a megoldást, hogy korlátozod az én életemet, hogy a tiéd jobb legyen? Miért nem abban, hogy összefogsz a sorstársaiddal, erős szakszervezetet alakítotok, készítetek egy petíciót a Munka Törvénykönyvének oly módon törénő módosítására, hogy mondjuk havonta egy maximum 2 alkalommal lehessen téged vasárnapra beosztani? Ezt esetleg a szakszervezettel közösen országos akcióra duzzaszthatnátok. Sztrájkolhatnátok a jogaitokért. Elmehetnétek a parlamenti képviselőtökhöz, és kérhetnétek, hogy terjesszen be törvényjavaslatot. Megkereshetnétek a Kereskedelmi Kamarát, hogy álljon mellétek. Egyeztethetnétek a Nagy Multik vezetővel, hogy álljanak mellétek. Annyi mindent tehetnétek, hogy kiharcoljátok magatoknak a lehetőséget! Minden jobb lenne, mint várni a sült galambot, és azokat rugdosni, akikből éltek. Ha mindezkhez se kedvetek, se eszetek, akkor még mindig tovább lehet tanulni, munka mellett, diákhitelből elvégezni egy főiskolát, és elhúzni a rákba a kizsákmányoló főnöködtől. Lehetne hét közben dolgozni valahol jó pénzért 10 órákat, a diplomával a zsebedben, és lehetne vasárnap menni bevásárolni, mert akkor lenne rá igazán időd.
Az, hogy szidod a fogyasztót, és a saját nyomorodat rajtunk kéred számon, igazán szánalmas. Előbb sorold fel, hogy TE mit tettél, hogy a családoddal lehess vasárnaponként. Ha minden lehetőséget kimerítettél, és mégsem ment, akkor, de csak akkor kezdhetet mantrázni, hogy téged hogy kihasználnak.

Peterpapo 2016.04.15. 11:48:59

@lavór:

"Felhívhatod a szolgáltatódat, majd közlik, hogy hálózati hiba van. Pár százan, ezren felhívják ilyenkor őket... Majd előveheted a szerződésedet, hogy hány órás, napos leállásokat még jóvá sem kell írniuk. "

És mikor hívhatod őket? Megmondom neked, van olyan szolgáltató, ahol 0-24-ben a hét minden napján. Nekik nem jár a vasárnap?

lavór 2016.04.15. 11:50:37

@Peterpapo:

Nekik is jár. Mivel úgysem javítják meg hétfőig, bőven elég lenne nekem a netes vagy üzenetrögzítős megoldás. De beszopatta őket is a törvény.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 11:51:56

@lavór: ezt pont te... nácika... :D
De a jelek szerint tényleg olyan buta vagy, mint a fideSS csőcselék általában.
Egyrészről hazugsággal próbálsz terelni: felsoroltam rengeteg olyan munkakört, ahol bizony vasárnap is késő estig tart a munka, te kiemeltél kettőt, ahol szerinted nem kell ember. Arról nem tehetek, hogy fingod sincs, hogy működik egy bank vagy egy internetes szolgáltató, vagy mondjuk a mobil szolgáltatók.

panelburzsuj 2016.04.15. 11:54:45

@Hóhér az utolsó barátod:
Pontosítsuk: harminc éve szinte mindenkinek kiutaltak nyolc órányi munkaidőt és munkabért - és ez egy visszautasíthatatlan ajánlat volt.

Aztán sokan csak lógtak, lődörögtek a munkahelyen, sokan igyekeztek egymásra tolni a mégiscsak elvégzendő melót (voltam segédmunkás, élményszinten megéltem...) - sokan meg pluszokat vállaltak a nyolc órán túl is.

2016.04.15. 11:54:58

@fizetekmegegysort: : "Nyilván bazmeg luxuskurvaságból baja az embernek, hogy fél órán át keres parkolót, véletlen sem azért mert 3 kiskorú ül hátul a gyerekülésekben....."

Ember ez már olyan szintü sirám, hogy ilyet a hirosimai atombomba ledobása után sem lehetett hallani. Ne tegyük már felelőssé a lábon kinőtt tyúkszemért is a vasárnapi boltzárat, és ne mondjuk már azt, hogy a világ összes gondja megoldódik, ha újra lehet vasárnap soppingolni. Baszki, ez már annyira durva hogy rossz "hallgatni". Megyek is a picsába vissza dolgozni, és kipihenni az itt olvasottakat, mert rosszul leszek. Viszlát.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 11:57:54

@Peterpapo: Egyetértek, hogy meg kell nevelni a gyereket. Nem értek egyet azzal, hogy a gyerek este fél hétkor, éhesen és szomjasan a plázában, egy egész napos ovi, edzés, rohanás után azért hisztizik és ordít mert neveletlen. Azt gondolom, még a jól nevelt gyerek is ordít és hisztizik, ha fáradt és kényszerhelyzetben van, és különösen igaz ez a bölcsis- ovis -kisiskolás korosztályra (nyilván nem 12 évesről beszéltem).
Abban is egyetértek, hogy az eladóknak vannak érdekei, amit érvényesíteni kell. Azzal nem értek egyet, hogy az érdekérvényesítésnek a vásárló rovására kell történnie. Ami az eladó érdeke, azért emelje fel a szavát. Magyarországon az elmúlt 25 évben soha sehol nem emelték fel a szavukat a kereskedelmi dolgozók, hogy nem akarnak vasárnap dolgozni, vagy kevesebbszer. Most, hogy alájuk tolták, és nem vált be, megy a "nekem ez jár" meg a "miért az én boldog családi életem árán akarsz te vásárolni" duma. Nehogymár a fogyasztónak kelljen bocsánatot kérni, mert vásárolni akar! Az pedig sajnos szintén törvényszerűség a kapitalizmusban, hogy az alacsony iskolázottság kiszolgáltatottá és lecserélhetővé tesz, mint ahogy az is, ha a lakhelyeden kevés a munka. Ez valóban csak részben választás kérdése. Mindössze azért hoztam fel, mert azt gondolom, hogy ha azzal jövünk, hogy de az ügyvéd mennyivel többet keres, akkor igazságtalan nem hozzátenni, hogy mennyivel többet is tett érte.
Én is azt gondolom, hogy a kereskedelmi dolgozók nehéz, és kizsákmányolható helyzetben vannak. De azt is, hogy sem az nem normális, hogy ennek megoldását a fogyasztók korlátozásában látják, sem az, hogy kívülről várják a megoldást. Ha csak egyszer hallottam volna az elmúlt 25 évben, hogy megmozdulást szerveztek, hogy ne kelljen dolgozniuk vasárnap, már más lenne a véleményem. Így viszont úgy gondolom, szájukba szállt a sült galamb, aztán most kiderült, hogy mégsincs sült galamb, és megy a mutogatás. Ez pedig finoman szólva sem szerencsés. És egyébként meg úgy gondolom, igen kis százalékuk hisztizik a vasárnapi munka miatt, a fesztivált a blogokon a trollok, bérencek csinálják, nem a dolgozók.

lavór 2016.04.15. 11:58:32

@Hóhér az utolsó barátod:

Te nagyon egyszerű lélek, csak hogy értsd, lassan írom. Ü-gy-e-l-e-t-i r-e-n-d-sz-e-r.

Lefordítva: vasárnap a boltzár ideje alatt, ott voltak a piacok, benzinkutak, éjjel-nappali boltok. Ezek elláták ezt a feladatot.

Párszor elsétáltam kíványcsiságból egy közeli piachoz, megnézni, mi van nyitva. A kofák sehol, a hentesek sehol, a péke, sajtárusok sehol... Csak egy multi közértje volt nyitva. A WestEndben (se) egy tulaj nem nyitotta ki a butikját, egyik se fizette meg az eladó bérpótlékát, miről beszélsz?

fizetekmegegysort 2016.04.15. 12:00:44

@Jankove: Ugyanarról az egy gondoról beszéltünk végig, mégpedig hogy az ő boldog családi vasárnapjuk cserébe a mi idegeinkért. Még akkor is, ha nem akarod megérteni. :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 12:03:20

@lavór: csakhogy ez nem (kizárólag) az élelmiszer boltokról szól, te retardált seggfej.

lavór 2016.04.15. 12:04:50

@Hóhér az utolsó barátod:

Hát miről egysejtű komám? A Hervisről vagy a MediaMarktról?

Peterpapo 2016.04.15. 12:06:45

@lavór:

Na ezért volt hazug az indok a boltbezáráskor, mert csak a kereskedelemben dolgozókra gondoltak, pedig nagyon sokan mások is dolgoznak vasárnaponként, akik nem rendőrök, orvosok, tűzoltók.

lavór 2016.04.15. 12:10:35

@Peterpapo:

A dolgok jelen állása szerint csak magukra számíthatnak, mivel beteges mértékű önzés és empátiahiányban szenved a magyar társadalom.

Csak abban reménykedjenek ezek az emberek, ha véletlenül az intenzív osztályon fekszenek, nehogy egy hasonló kórban szenvedő nővérke legyen. Rohadt lassan is oda lehet adni a fájdalomcsillapítót... stb..

De a nővérkék nem ilyenek.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 12:10:43

@lavór: 24 óránál többet jóvá kell írnunk, nagy leállások ugranak a műszerészek, hétvégén is. Éjjel is. Bármikor.
Korábban is leírtam: szerintem az ausztriai és a német viszonyokkal mindenki kiegyezne itthon is. Kérünk szépen valódi, a gyakorlatban is 8 órás munkaidőt, és család eltartására elég fizetést az Uraknak. Mellé kérünk szépen 4-6 órás részmunkaidőt a hölgyeknek. Családonként két autót, amit gond nélkül fent tudunk tartani (tudod, a nagybevásárlást anya a hátán nem viheti haza). És akkor majd anya békésen fogja a dedet, déli 2 órakor elhozza a suliból, elviszi a plázába, nyugodtan megveszik a cipőt, beszélgetnek, belünek egy fagyira, aztán elmennek edzésre. Közben Heidi, a bébiszitter elhozza a két kicsit az oviból, otthon megeteti őket. Addig, míg a nagy edz, anya bevásárol. Du 5 órakor apa is eldobja a tollat, hazarohan. Fél hattól együtt a család, bódottá. Ha nagyberuházás van, Heidi aznap tovább marad a gyerekekkel, és anyáék elmennek intézni a megvennivalót Ha már így alakult, beülnek vacsizni, és elmennek egy moziba is, Heidi lefekteti a dedeket. No para, béke van. A kereskedelem szombat délutántól áll, mindenki boldog. ÉN EZZEL KIEGYEZNÉK! Most bítelődj el azzal, hogy mi hiányzik itthon a képletből, hátha rájössz, miért hülyeség a vasárnapi boltzár kapcsán Ausztriát emlegetni példaként!

fizetekmegegysort 2016.04.15. 12:11:44

@fizetekmegegysort: én megértettem, csak akkor jelentsük ki, hogy néhány százezer kereskedelmi dolgozó boldog vasárnapja prioritás milliók idegeivel szemben.

lavór 2016.04.15. 12:15:02

@fizetekmegegysort:

Úgy látszik, nálatok ugrálnak a szerelők, mifelénk nem ugrálnak. Az is lehet, hétvégén egy szerelő sem vállalja.

Már annak örülnék, ha oda elérne a magyar gondolkodás, hogy a munkáért annyi bért kell legalább fizetni, ami önálló életvitelre elegendő. Ez ma már nagy segítség lenne az ország nagy részének, és messze nem nyugati bér.
Nem autó, bérlet, jegy gondokkal küszködnek emberek.

Peterpapo 2016.04.15. 12:20:07

@fizetekmegegysort:

Az én kislányom 3 évesen sem sírt és nem hisztizett sosem és nem azért nem, mert biorobot, de ebbe most ne menjünk bele. Az általad felsoroltak alapján, akkor egy csomó mindennek délután 5 és reggel 8 között kellene nyitva lennie és fogadnia az ügyfeleket, vagy ebben az időszakban kellene házhoz szállítania, vagy kimenni a szerelőnek, mert 8-5-ig az emberek többsége irodában ülve dolgozik. De ez nincs így és nem is lesz, mert ők is emberek és így szól a munkaidejük. Nyilvánvaló, hogy a kereskedelem egy külön téma, mint ahogy a vendéglátás, szórakoztatás is. Nem azért kell tudomásul vennie a kereskedelemben dolgozóknak, hogy vasárnap is nyitva kell lenniük, mert nem tanultak eleget, vagy egyéb más ok miatt kerültek abba a szektorba, hanem azért, mert a világ változik, fejlődik és igény van rá pont úgy, mint például a közlekedésre.

Peterpapo 2016.04.15. 12:26:36

@lavór:

Hmm. Érdekes amit mondasz. Ki az önző? Aki a szabadidejében szeretné megtenni a bevásárlást, amire hét közben esetleg nincs ideje, vagy az, aki ezt nem szeretné önös érdekből, mert a családjával szeretné tölteni a vasárnapot? Ki az önző? Aki leszarja, hogy a családoddal szeretnéd tölteni a vasárnapot és nehogy már te mondd meg, mikor menjen vásárolni, vagy az, aki azt mondja épp olyan ember vagyok, mint a vásárló és oldja meg máskor a vásárlást?

Csak nézőpont kérdése, ami viszont biztos, azt az előbb is leírtam. A világ változik, fejlődik és így az emberek igényei is változnak.

lavór 2016.04.15. 12:29:37

@Peterpapo:

Az az önző, aki mások szabadidejét szeretné beosztani.
Tanulják meg az emberek beosztani az idejüket.
Valójában vásárolhattál eddig is vasárnap. Mi a gond?

panelburzsuj 2016.04.15. 12:32:37

@Peterpapo:
Viszonylag szimpla a válasz: (majd) mindenki önző.

Amivel nálunk, magyaroknál ez még meg is van cifrázva, az az a "momentum", hogy saját önzése csöndes belátása helyett föltétlenül szükségét érzi, hogy "erkölcsileg" igazolja magát. Ez ez egész kommentözön itt fentebb kilenctizedében annak bizonygatásból áll, hogy miért az én önzésem a "fennsőbbrendű".

szsuzsanna 2016.04.15. 12:38:52

@napalm99: -Hááát, talán, ha "tájékozódnál"!, -a, jelenlegi általános magyar "családi állapotokról" is, -akkor tudnád, hogy mi a különbség...
-elmondom, tapasztalatból!: -k@rvára irigyeltük, (jük) -Ausztriától, Németország, Svájc, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Nagy-Britannia, Írország "viszonylatban", AZT, pl.,-hogy, NEM csak vasárnap, hanem, máskor is, -telik, egy "átlagos dolgozó embernek" egy-egy éttermi vacsorára, családostul..., -és, természetesen, hétvégi kirándulásokra is...-ahol, helyben "esznek-isznak", -fizetős látványosságokat néznek meg, sőt, "helyben készült akármiket" is, vásárolnak...-mert MEGTEHETIK, -és meg is teszik, -és jól teszik...
-sokat csavarogtunk, a fent említett országokban, szezonon kívül is, -de, hétvégenként minden "látványosság" a "helyi családokkal" volt tele...
-és, pl. VASÁRNAP estefelé, alig férni be, a "kirándulóhelyes éttermekbe", MERT, OTT, -"természetesen", lényeges!, hogy a CSALÁDANYA is "víkendezzen"=NEM éhes család megy haza!!!, -akinek, -"nekiállhat főzni"...
-sajnos, itthon jelenleg: "átlag családok":
-kicsi gyerek (gyerekek),- anya otthon, apa "tizenórát" dolgozik naponta, -országon belül, -de, sokszor, messze, utazgatva, -vagy, pl. külföldön, és, csak időnként hazajőve..
-"szerencsések": -mindkét szülő itthon, - "csak" -hétfőtől péntekig dolgoznak-, -"megoldják", hogy a gyerekeket, hét közben, ide-oda szállítsák, + "ellássák", -stb-stb..
-DE, megtehetik-e?, -a mostani "életmódokban is", -hogy, hétvégén "balra el"...-vagyis, -tegyük föl van autójuk, -beülnek családostól, -baráti társasággal, -és uccu...
-"régebben" megtehettük: -igaz, -ócska autókkal, busszal, vonattal stb...
(-talán, vagytok, még néhányan, akiknek vannak még, szép gyerekkori élményei, -ilyen "eccerű", hétvégi kirándulásokról (is)...
-DE, -én, -mint banya , -aki, bevallom, -lehetőleg, nem megyek nagy szupermarketbe, -plázába pláne, -sőt, bevallom, annyira "vénizé" vagyok, hogy, még sosem ettem "meki", és "társaiban" sem, -külföldön kávézni voltunk már, -ingyen internet miatt...
-bocs., -elnézést kérek, az össze-vissza írás miatt..
-A lényeg,-tapasztalataink szerint, -egyre több "fejlett nyugati országban" nyitnak ki, -főleg szezonban, a "nagy boltok is", vasárnap is...
-Itthon, -amíg, a jelenlegi családi "kenyérkeresők", -(szerencsés családban mindkettő!), -nagy része, hétköznap? (is) "látástól-mikulásig" dolgozik, + gyerekeit is "ellátja", ---bizony, -lehet, hogy pl., -csak a hétvégén tudnak "közös" dolgokat vásárolni...-vagy, akár, "plázában akarnak szórakozni",- mert pl. szakad az eső, és gyerekekkel vannak...
-vagy, pl., -csak, hétvégén tudnak, a lakásukban-házukban, -és körül, tevékenykedni, javításokat, stb-t végezni...-és, ehhez "bótba" is kell menni....

fizetekmegegysort 2016.04.15. 12:55:29

@Peterpapo: Igen, az én kisfiam sem sírt és nem hisztizett soha, amíg egyedül volt. Tudtam is, hogy mekkora szuperanya és nevelőzseni vagyok. :) Ma már csak mosolygok ezen. Aztán mikor egymás után megszületett a másik kettő, másfél éven beül, akik ugyanarra a szuperanyaságra és nevelőzseniségre máshogy reagáltak, plusz temperamentumban egészen mások voltak, rájöttem egy-két dologra. Például arra, hogy akinek nincs testvére (vagy elég nagy korkülönbség van köztük, ami alatt 6,8,10 évnyi korkülönbséget értek) és lényegében soha nem kell osztoznia a szülei szeretetén és figyelmén, annak harcolnia sem kell érte. Annak jut. Az ha fáradt, és minimum egy, de gyakran két felnőtt ugrik, hogy segítsen rajta, sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb és látszólag jobb magaviseletű gyerek lesz, mint az a gyerek, aki már 2-3 évesen is gyakran hallja fáradtan is, hogy "akkor vársz míg ezt befejezem a testvéreddel". Akkor is ezt hallja, mikor a cipőboltban a 4. cipőt próbáljuk a tesó lábára, és nincs aki vele foglakozzon, és 15. perce ül a fenekén egy fárasztó nap után. És még mindig nem ér rá anya VELE foglalozni, és más meg nincs ott aki őt megdajkálhatná, mikor fáradt. És persze, szépen lehet ezt megbeszélni vele, de ő akkor is úgy éli meg, hogy ő kevésbé fontos, az ő igényei hátrébb való mint a tesóé, és előfordul, hogy hisztizni fog. Nem azért, mert szarul nevelték, azért mert szeretné megkapni a figyelmet. Nem fogok vitát nyitni veled, és szívesen meghagylak abban a hitben, amiben a legtöbb szülő van aki egyetlen gyereket nevel, hogy baromi jól csinálod, mert "jólnevelt" a gyereked. De engedd meg nekem, hogy mindkét cipőben járva máshogy lássam a dolgot, és elnéző mosollyal fogadjam az ilyen kijelentéseket. Engedd meg nekem, hogy megtapasztalva azt, hogy három pici korkülönbséges gyerek esetén hány olyan probléma jelenik meg, és generál hisztit a legjobb nevelés mellett is, ami egykék esetén fel sem merül, ne az egy gyerekes "az én kislányom akkor sem csinálta" szülőket vegyem nevelési alapnak, mintának. Látom és tapasztalom magam körül, hogy ugyanabban a cipőben járunk mindnnyian, akik testvéreket nevelünk, ugyanazok a csapdák és ugyanazok a tapasztalások szomorítanak el vagy vidítanak fel minket. Szóval nem, nagyrészt nem nevelés kérdése, hogy egy pici gyerek fáradtan szörny vagy angyalka.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 12:58:42

@lavór: "Már annak örülnék, ha oda elérne a magyar gondolkodás, hogy a munkáért annyi bért kell legalább fizetni, ami önálló életvitelre elegendő. Ez ma már nagy segítség lenne az ország nagy részének, és messze nem nyugati bér. Nem autó, bérlet, jegy gondokkal küszködnek emberek. " Látod, pontosan ezért butaság Ausztriával példálózni. Ott senkit nem zavar ha egy nappal kevesebb lehetősége van bevásárolni. Nálunk sokaknak okoz gondot. Épp azok miatt, amit leírtál. Mert nagyon mások a hétköznapjaink.

lavór 2016.04.15. 13:01:58

@fizetekmegegysort:

Mindjárt más lesz ott is, ha tízezrek nem mennek éttermekbe és mozikba vasárnap, mert nyitva lesz a bolt. Bár bennszülött nem nagyon van már árufeltöltő...

De itt elmaradt a vendéglátás fellendülése, mivel rabszolgabérekért dolgoztatják a nagy tömegeket. De ez már OFF, semmi köze a boltzárhoz.

Ballala 2016.04.15. 13:12:09

@fizetekmegegysort: Akkor nem értelmezted a hozzászólásomat! Én nem szidtam egyetlen fogyasztót sem! Én azzal nem értek egyet, hogy ha az elmúlt egy évben mindenki meg tudta oldani hétfőtől-szombatig a bevásárlást, akkor most miért lett jobb, hogy vasárnap is nyitva vannak/lesznek az üzletek? Nekem nem lesz jobb, mert így egyel kevesebb szabadnapom lesz! És a fizetésem sem lesz több! És fizetésemelést sem fogok kapni! (Mint ahogyan az elmúlt 5évben sem kaptam!!!)

Peterpapo 2016.04.15. 13:14:01

@lavór:

Értem, szóval az az önző, aki mások szabadidejét szeretné beosztani. Tiszta sor, egyenes beszéd.

Szóval az emberek, mert azt szeretnék, ha a boltok nyitva lennének vasárnap is ezzel kényszerítve másokat, hogy bemenjenek dolgozni vasárnap is. Ööö.... vagy a bolti eladók, mert nehogy már vasárnap akarjanak az emberek vásárolni oldják meg más időben, osszák be máshogy az idejüket, hogy nekik ne kelljen mások miatt bemenni vasárnap is dolgozni? Most egy kicsit mégis összezavarodtam.

Peterpapo 2016.04.15. 13:15:29

@panelburzsuj:

A kérdésem költői volt, de azért köszönöm a választ. :)

lavór 2016.04.15. 13:22:04

@Peterpapo:

Sarkítva és a tárgynál maradva, igen.
Azt sem tudjuk, valójában mennyien akarják, hogy nyitva legyenek a bevásárlóközpontok. Pár hangos hőbörgő biztosan.
Azt sem nagyon érti meg itt senki, hogy nem tiltja meg a tulajnak senki, hogy kinyisson vasárnap. Megtehette volna eddig is a plázák butikosai, mégsem tették. Az eladó egy köztes személy, akire úgymond rákényszerítik akaratukat mások. Persze, most jön az a duma, menjen máshova dolgozni. Mennek is, de ez azért nem ennyire egyszerű. A vendéglátásban is lassan komoly problémákat okoz a kiszolgálószemélyzet biztosítása.
Mindenesetre vannak olyanok, akik nem halnak bele, ha zárva vannak a boltok vasárnap, és vannak olyanok, akiknek nem tetszik, ha bezárnak. És vannak az eladók, akiket a kutya nem kérdezte meg, mi is a véleményük. Majd csak összejön nekik egy normális érdekképviselet.

Peterpapo 2016.04.15. 13:28:46

@fizetekmegegysort:

Abban igazad lehet, hogy más egy gyermeket nevelni, mint kettőt, vagy többet és az is igaz, hogy minden gyermek más egyéniség. Nekem valóban csak egy van, de amikor én többke lettem, viszonylag hamar 5 évesen és aztán 9 évesen még többke, én utána sem hisztiztem sosem, az öcsém meg egykeként is úgy viselkedett, ahogy utána (nem vagyunk sem édes, sem féltestvérek). Azt is látom, hogy mások hogyan nevelik a több gyereküket, úgyhogy annak ellenére, hogy nekem csak egy van, attól még van fogalmam arról, hogy milyen lehet többet nevelni és látom, hogy hol rontják el még akkor is, ha minden gyerek más egyéniség. És még mielőtt azt hinnéd, hogy..., elmondhatom az én gyermekem sem teljesen tökéletes, neki is vannak hibái, mint bárki másnak és tudom hol rontottam el.

panelburzsuj 2016.04.15. 13:34:06

@Ballala:
Próbálkozzunk...

A "meg tudták oldani" nem azt jelentette, hogy nem vesztettek rajta - (akár csak érzelmileg is) - hanem azt, hogy kisebb-nagyobb lemondásokkal alkalmazkodtak helyzethez. De a lemondás mindig feszültséggel jár, és ezt feszültséget még növeli is, ha "magyarázatként" olyasmit tolnak képébe, ami számukra érdektelen, vagy akár ellenszenves.

A bolti dolgozók is meg fogják tudni oldani - ugyancsak feszültségek árán. És a bolti dolgozók közérzetét se fogja javítani, ha még ócsárlást, lekicsinylést is el kell viselniük melléje.

Ha a "mérleg nyelve" szerepét a politika tölti be, akkor a politika érdeke lesz az ügy nyertese. A politika pedig abban érdekelt, hogy egy konfliktusban a többséget megnyerje - de minimum ne veszítse el, ne hangolja maga ellen.

A kormányzat most úgy döntött, hogy a bolti dolgozók szívása mégiscsak kisebb kárral jár rá nézve, mint a vevőké. Erről szólt a döntés - többi csak púder, hab, rizsa.

Peterpapo 2016.04.15. 13:37:49

@lavór:

Pontos számot valóban nem, de a felmérések alapján a választók többsége. Nem véletlenül nincs népszavazás és nem véletlen, hogy a kormány "önként és dalolva" egy nap alatt átverte a Parlamenten a visszavonást.

Valóban nem tiltják meg csak olyan helyzetbe hozzák, olyan kitételeket hoztak, hogy nem tudja megtenni. A többi meg megint csak egy mellé duma. Mióta vannak nyitva a boltok vasárnap is? És ha már itt tartunk, mi a helyzet azokkal a butikosokkal, akiknek egy Tescoban, vagy Auchanban van az üzletük, kajáldájuk és azért nem nyithattak ki vasárnap, mert a Tesco meg az Auchan nem nyithatott ki. Őket ki kérdezte meg? Sokadszor mondom el, tudomásul kell vennünk, hogy a kereskedelem nem az a terület, ahol ésszerű a fix 8-5-ig munkaidő.

lavór 2016.04.15. 13:50:11

@Peterpapo:

Ha nincs pontos szám, minden csak találgatás.
Kíváncsi lennék, mi lenne, ha jövő héten megszűnne a szabad szombat. Az se volt mindig, ugye...

Elég kevés olyan Tesco, Auchan stb.. van, ahol nem lehetne megoldani, hogy az egyéb kis üzletek kinyissanak.
A WestEndben például az éttermek és a mozi is nyitva volt, így semmi akadálya nem volt, hogy a 200nm alatti boltok bármelyike kinyisson a törvényi feltételek betartásával. De mint írtam, a piacokon sem volt egy-egy multi közértjén kívül senki nyitva. Érdekes dolog ez.

Megint eljutottunk oda, hogy nem a butik kell, hanem az élelmiszerbolt?
Az meg Budapesten annyi, mint égen a csillag.

Elértünk oda, hogy újat nem tudok írni. Egy valóban fontos indokot nem tudott senki írni, miért is feltétlen muszáj a multiknak is nyitva lenni vasárnap...
Annyit sikerült kinyögni, hogy a vevőnek ez jár, meg így kényelmes... bár simán megvehette az élelmiszereket más üzletekben.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 14:09:57

@Ballala: Szerintem értettem a hozzászólásodat. Azt tartom hibás kiindulási pontnak, hogy az elmúlt évben is mindenki megoldotta és ez nem okozott problémát. Mert de. Nyilván mindenki megoldotta, nem tehetett mást. De nálunk pl a mosógép vásálás úgy zajlott, hogy az ember szabit vett ki. A szandál és tornacucc beszerzés úgy, ahogy fentebb leírtam: egyedül vontattam magammal 3 gyereket este 6kor a plázában (3-5-7 évesek). A kert maradt ahogy maradt, mert azon a hétvégén mikor a Zuram ráért volna ásni, tönkrement az ásónk, a következő 3 hétvégén programot tartott (pedig nem bolti eladó, aztán mégis dolgozik), szülinapoztunk és rossz idő lett, az utána levő hétvégére meg már kivirágzott a bokor amit át akartunk ültetni. Ezek mind-mind apró bosszúságok, amik mindenkinél összeadódtak, és ezzel lett tele az emberek hócsukája. Úgy, hogy még a masszív Fideszes nyugdíjas édesanyám is a KDNPt szidta emiatt a hülye intézkedés miatt.
Én abban látom a megoldást, hogy azok a szakmák, akiknek a képviselőit keményen kizsákmányolják, fogjanak össze, alakítsanak érdekképviseletet, álljanak ki magukért, érjenek el változást. Nem elvárható a fogyasztóktól, hogy a saját komfortérzetük ellen tegyenek. A racionális fogyasztói magatartás nem ez.

Peterpapo 2016.04.15. 14:11:05

@lavór:

Ez így nem igaz, mert közvélemény kutatások voltak és ha pontos számot nem is adtak, az kiderült belőlük, hogy a többség ellenezi a vasárnapi bolt bezárásokat.

Ne keverd össze a plázákat a Tescokkal és Auchanokkal, mert utóbbiak teljes árukínálata egy teljesen nyitott helyen volt, vagyis nem tudták elzárni a butiksoron lévő üzletektől. Ha meg arra gondolsz, hogy miért nem állítottak őröket a bejárathoz és a pénztársorhoz, akkor megkérdezném, hogy nekik nem járna a vasárnap?

Én meg tudod mit láttam? A múlt hétvégén az Aréna plaza nyitva volt vasárnap is. Hosszú tömött sorok álltak a Kerepesin, hogy behajthassanak a parkolóba és bent tolongtak az emberek. Parkolni alig tudtál, mindkét sávban lépésben haladtak a parkolóban az autók, hogy helyet vadásszanak maguknak. És tudod miért? Mert a plazakban egy helyen megtalálsz mindenfélét. Cipőt, ruhát, ékszert, édességet, illatszert, műszaki cikket, stb és így nem kell a városban kilométereket autózni, vagy sétálni, hogyha többféle dolgot is szeretnél vásárolni.

És megint elértünk oda, hogy megkérdezzem, mi a helyzet a vendéglősökkel, szórakozóhelyekkel, sofőrökkel, stb, hiszen volt olyan idő, amikor nem voltak és akkor is simán megoldották az emberek, Nekik miért kell vasárnap is dolgozni? Erre még senki sem válaszolt. Azt kellene már végre megértened, hogy ez az egész boltbezárás, csak a multik szívatására és a haverok helyzetbe hozására lett kitalálva, csal álszent, hazug duma, hogy az emberekért tették. Különben nem csak a kereskedelmet sújtották volna ezzel, hanem mindenki mást is, akik kénytelenek vasárnap is dolgozni és nem rendőrök, tűzoltók, orvosok, vagy ápolók.

lavór 2016.04.15. 14:16:38

@Peterpapo:

Óvatos lennék én a felmérések eredményével... Na meg ott a híres magyar lustaság is... Lehet el se mentek volna szavazni az emberek.

A kuponakció miatt voltak kígyózó sorok.

De én itt abbahagynám, ugyanazokat írod, ugyanazokat válaszolom. Semmi értelme. Majd szólj, ha egy életbevágóan fontos dolog is eszedbe jut, miért is kéne egy Tesco-nak, stb... nyitva lennie vasárnap...
132-szerre írom le, ne keverjük ide a közszolgálatot, ami eleve ügyeleti rendszerben működik. Erős érdekképviselet nélkül megszopták szerencsétlen eladók.

Peterpapo 2016.04.15. 14:28:19

@lavór:

Azokkal én is óvatosan bánnék, de azért a nagyságrendekben nem tévedhettek ebben az esetben, mert az szerintem mellékes, hogy 60 vagy 70 százalék volt az ellenzők száma, vagy csak a kettő között valahol.

Lehet az is közre játszott, de érdekes módon, amikor nyitva lehettek vasárnap a Tescok, Auchanok, plazak, akkor is tele voltak, pedig nem volt semmilyen akció.

Tényleg nem kell összekeverni a közszolgálatot, de én nem is azokról beszéltem mégsem válaszoltál rá semmit sem. Gondolom nem tudsz mit. Így nem is zavarlak tovább.

lavór 2016.04.15. 14:30:33

@Peterpapo:

A nem közszolgálati munkahelyekre (is) már írtam többször választ. Görgess vissza: dióhéjban, tőlem bármelyiket meg lehet szüntetni, és támogatom a dolgozókat, ha ezt szeretnék kiharcolni.

Peterpapo 2016.04.15. 14:41:18

@lavór:

Ja bocsánat, akkor elsiklottam felette. Szóval te támogatod, hogy zárjanak be az éttermek, szórakozóhelyek, színházak, cukrászdák, 0-24 ügyfélszolgálatok, stb? Hát jó. Azt azért érzed, hogy ez nem életszerű?

fizetekmegegysort 2016.04.15. 14:42:06

@Peterpapo: Nem, nem gondolom, hogy tökéletesnek látod a gyerekedet, a hszid alapján reális vagy. :) Azt gondolom, hogy más élethelyzetben mást gondolunk, és talán kicsit elhamarkodottan ítélünk (van, hogy én is, még akkor is, ha igyekszem erről leszokni). A napokan volt téma az oviban, hogy de miért hozza be betegen a gyereket, megfertőzi a többit, mekkora szemétség ez. Arra is azt mondtam a többi anyukának, hogy én nem akarok senki felett ítélkezni mert nem tudom, hogy pl áll e a feje felett a főnök annak, aki behozza a beteg gyereket, hogy kirúgja a munkahelyéről ha még egyszer hiányzik. Inkább az zavar, hogy egymást nem segítjük. Tudom, hogy sok szülő a gyereknevelést letudja azzal, hogy ad a dednek enni, aztán a ded nő mint a gomba. De azt is, hogy sokan meg nagyon sok energiát fektetnek a kölökbe, és a befektetett energiák nem feltétlenül látszanak egy-egy ilyen stresszhelyzetben. :) Én bízom benne, hogy előbb-utóbb eljut a mi társadalmunk is arra a szintre, hogy megérteni és segíteni próblájuk egymást minden szinten. Pl ha holnap a kereskedelmi dolgozók kezdeményeznének egy sztrájkot, hogy igenis a vasárnapi pótlékaikat tessék megemelni, és igenis szabályozzák hogy nem lehet őket beosztani egymás utáni hétvégékre, hogy ne lássák a családjukat egyben hónapokig, akkor szívesen nyilvánítanám ki a szolidalitásomat mellettük valamilyen formában. Mert ezzel egyetérek. Azzal nem értek egyet, hogy ezt a fogyasztók már megszokott komfortja ellenében kell elérni, és a kereskedelmi forgalom korlátozása erre a jó eszköz. De szerintem ebben meg egyetértettünk. :)

Peterpapo 2016.04.15. 14:44:25

@fizetekmegegysort:

Ebben teljesen és szerintem még sok minden másban is. :)

lavór 2016.04.15. 14:47:44

@Peterpapo:

Mivel másként látjuk a dolgokat, valószínűleg mást tartunk életszerűnek is.
Ami csak akkor okozhat problémát, ha valamelyikünk megpróbálja rákényszeríteni a másikra az akaratát.

Csak példaként, nekem már az online vásárlás lényegesen jobb, mint a plázázás, céltalan lődörgés a tejfölös dobozok és az ehetetlen vizes zsemlék között. Pár kattintás és megvettem, ami kell, majd rengeteg szabadidőm marad egyéb dolgokra. És nem kérem vasárnapra a kiszállítást, mielőtt megvádolsz vele.

fizetekmegegysort 2016.04.15. 14:51:17

@lavór: Igen, nyilván az alacsony bérszínvolnal sok problémánk okozója. És igen, ez ennél sokkal összetettebb gazdasági és társadalmi kérdés. De sajnos egy társadalom csak a maga szintjén tud működni. És a mi társadalmunk még ott tart, hogy könnyebb minket marhaságokkal összeugraszani, mint rávenni, hogy fogalmazzuk meg, hogy tulajdonképpen mit is szeretnénk.

2016.04.15. 14:51:45

@napalm99: eleve hogyvindultvez a vasárnapi zárvatartásos hülyeség? Volt hatalmas társadalmi igény? Volt egyáltalán bármi igény erre a lakosság részéről? Nem. Egy klerikális törpepárt meg a kormányközeli CBA biznisze volt az egész. Aztán a népharag miatt addig módosítgatták, hogy már a CBA-nak se kedvezett a törvény. Így az arcvesztést elkerülve az MSZP kezdeményezése körüli cirkuszba is belesülve, amikor már tényleg senkinek nem érdeke ezt fenntartani, akkor kegyesen meghátrált a kormány. De még kibaszásból lecsökkentették a vasárnapi munka pótlékát, mintva geci szakács a csárdában, aki záróra előtt beeső német turistacsoport túrós csuszájára még ráveri a farkát stikában, mert miért ilyenkor jönnek ezek a rohadt fizető vendégek.

Nulla igény volt a fidesz szavazói részéről is erre az őrületre.

Legszebb a KDNP (az ISIS magyar megfelelője). Ők még most is nyafiznak, hogy az emberek az aranyborjút imádják. Beszarás! Egy mindent ellopó tolvajkormány vallási fanatikus törpepártja akarja osztani az észt, hogy ki imádja az aranyborjút.

vukfej 2016.04.15. 14:52:05

@lavór: nem tudod velük megértetni, ne fáradj vele.Tegnap este 8 órától éjjelig próbálkoztam.
Különböző titulusok közül válogathattam:fideszbérenc,szimplán hülye,propagandas náci Fideszes stb stb..

lavór 2016.04.15. 14:54:27

@vukfej:

Ja, tipikus.Én is voltam mind.
Vegyük úgy, jótékonysági feladatot láttunk el. :)
De én velük is empatikus leszek, ha a fejük felett kicsesznek velük. :)

Peterpapo 2016.04.15. 15:01:43

@lavór:

Ja és még egy utolsó. Persze, hogy az élelmiszerboltokról szól ez az egész, hiszen kaját mindennap frisset szeretnél vásárolni, míg a butikokban kapható cuccok idényjellegűek és sokkal ritkábban költesz ruhára, cipőre, műszaki cikkekre, stb. Na most már tényleg békén hagylak.

lavór 2016.04.15. 15:04:17

@Peterpapo:

Friss kaját a büdös életben nem kapsz egy áruházban sem. A vatzak pékárut persze ott süthetik, amit megveszel délelőtt, már este szinte ehetetlen. Jó étvágyat hozzá, soha jobbat ne egyél.

2016.04.15. 15:05:18

@Jankove: az ügyvédjelölt még annyit se keres, mint a kereskedelmi dolgozó 8 általánossal vagy egy szakmunkás végzettséggel és reggeltő estig hajtják.

A devizahitel egy spekuláns ügylet volt, a magyar devizahitekesek arra spekuláltak, hogy a forinthitel drága lesz. Amíg a forinthitel volt a drágább, évekig röhögtek a markukba, majd akkor kezdtek sírni, amikor a spekuláció nem jött be. Hiba volt spekulálniuk, hiba volt szerződést kötniük, hiba volt megmenteni őket az összes adózó terhére. Nem tanultak ebből se, belementek a Quaestor és hasonló ügyletekbe. Magyar ember nem csak hogy nem tud befektetni (mindig a legnagyobb kamatot ígérőnek adja a pénzét), de a felelősséget se vállalja a döntéséért.

Én valamiért nem vettem fel devizahitelt anno... Talán gondolkodtam.

Egyébként valóban el lehet menni kereskedelbe dolgozni mondjuk Németországba is. Picit magasabb a bér. Jobbak a körülmények. Ja, ilyen faszorrú majom mentalitással, hogy a vevő van a kereskedőért, ott nem sokáig lesz alkalmazott valaki...

Peterpapo 2016.04.15. 15:09:44

@lavór:

Ja most látom, hogy válaszoltál is. :)

Nem vádollak meg, mert vasárnapra sok helyen nem is kérhetsz kiszállítást. Elhiszem, hogy neked jobb és vannak még így páran ezzel, például én is vásároltam már a Tescoból házhoz szállítással, de olyankor kenyeret, húsfélét, zöldséget nem rendelek, mert ki tudja mit hoznak ki? Ezen még az sem változtat, hogy nem vagyok köteles átvenni, mert attól még ugyanúgy nem lesz otthon friss kenyér, friss felvágott, friss zöldség, stb, tehát ugyanúgy el kell mennem vásárolni. De miért is vagyok kénytelen drágábban megvenni a cuccokat? Mert hogy a kis boltok, CBA-k jóval drágábbak, mint a Tesco, Auchan.

Peterpapo 2016.04.15. 15:12:23

@lavór:

Egész nap folyamatosan sütik a frisset, mert elfogy, tehát, ha este bemegyek, tudok frisset venni, ha meg nem friss és nem tetszik nem veszem meg, hanem választok mást, amit egy kis boltban sokkal kevésbé tehetek meg. Egy kis boltban van öt féle egy bizonyos termékfajtából a Tescoban, Auchanban meg 30 féle.

lavór 2016.04.15. 15:15:43

@Peterpapo:

szerintem a Tesco rohadt drága, de mindegy.
Műszaki cikkek lényegesen olcsóbbak a neten, ruha még Angliából is olcsóbb. Kis kacatok Kínából fillérekért itt vannak ingyen kiszállítással, amik itt súlyos ezrekbe kerülnek... Zöldséget, húst, kenyeret meg a ház körül simán megveszem. Pár forintos áreltérés miatt nem éri meg egy métert se menni, nem szólva a kiesett időről.De ahogy megfigyeltem, hiába nőttek ezek az áruházak, egyikben ez nincs, másikban az nincs, egyikben ez a drágább, másikban az... Vagy 5-6 helyre kell rohangálni, hogy mindent megvegyen az ember. Hát a fenét, meghagyom ezt az időmilliomos 3 gyerekes anyukáknak. :)

Peterpapo 2016.04.15. 15:37:15

@lavór:

Ahogy észrevettem az emberek többsége nem műszaki cikkekért, vagy ruháért megy be a Tescoba, a kaja meg jóval olcsóbb, mint a sarki CBA-ban. legalábbis ahol én lakom. A választék meg az ötszöröse kb. Pár forintért tényleg nem, de ha nagyobb bevásárlást csinálsz, akkor megéri elautózni a Tescóhoz. Mondjuk veszel egy karton üdítőt, két karton vizet, egy karton tejet, cukrot, lisztet ilyesmit, ott már ezrekről beszélünk spórolásban.

lavór 2016.04.15. 15:45:21

@Peterpapo:

Biztos igazad van. A környékbeli egyik multinál veszem a zsugor vizet, olcsóbban, mint a Tesco-ban... A CBA is drága meg minden multi drága. Beetették az embereket az elején, majd szépen felkúsztak az árak. Akciós termékekeért érdemes bemenni, ha éppen arra jár vagy ott lakik az, akinek kell. De tényleg, ennek már nem sok köze van a boltzárhoz. Mindenki úgy sáfárkodik a szabadidejével, ahogy akar. Én biztos nem töltöm az értékes feltöltődésre szolgáló kevés szabadidőmet egy bolondokkal zsúfolt, drága bevásárlóközpontban. Természetesen ez azonnal megváltozik, ha kényszerítenek rá... De csak nem. :)

Mondjuk érdekes, hogy spórol valaki, mert ott lődörögve elmegy vagy 2 óra a sorok közt, majd éhes családdal méregdrágán leülnek mondjuk mekizni, majd hazamennek, aztán állnak neki vacsorakészítésnek? :)

Na jó vásárlást mindenkinek vasárnapra, az eladóknak meg együttérzésem. Harcolják ki, hogy megérje legalább.

2016.04.15. 16:08:09

@lacas82: egyetem alatt csaknem végig dolgoztam. Volt olyan munkahelyem, amire azt mondtam, hogy szarok én az egyetemre, maradnék itt életem végéig. Mondjuk az nem magyarországi munkahely volt. Viszont tanultam munka mellett, míg mondjuk Tesco alkalmazott hazament és nézte a Vad Angyalt vagy tökömtudja milyen szappanopera ment akkor. Az ura felvette neki videóra... Hát ő maradt is Tesco droid élete végéig valószínűleg. Tanulni nem tilos.

rókafarka 2016.04.15. 17:09:26

szarvasnorbika te egy retardált vagy ha majd ugy és annyit keccsölsz amennyit a szerinted alig dolgozo kereskedők akkor irj ennyi marhaságot hazugságot...az ország szolidaritásbol bukott most nagyot és igen belehet vásárolni 7 napbol 6 ha akarsz ha nem akkor nem..egyébként vasárnap sok kisbolt volt nyitva ha akartál vehettél fagyit max némi áremelkedéssel...és?bird ki...

Buenos Aires 2016.04.15. 18:51:40

@Pamacs1: Bár megértlek, de pont arról szól a szabadság, hogy én Rád bízom, hogy Te mikor vásárolsz, Te pedig Nekem (és másnak sem) mondod meg, hogy mikor vásároljon. 1990-től 2014 októberig miért volt ez egyértelmű mindenkinek?

Mr. Waszabi 2016.04.16. 01:04:53

Sajnos tényleg sikerült itt a figyusznak feltámasztani a cucalizmust - a fejekben mindenképp. Ami azért gáz, mert aki fejben komcsi, annak a tettei, magatartása is komcsi tud csak lenni, nem egyéb. A poszt jól rámutat arra, hogy némelyek picit elszálltak egy hamis, élhetetlen ideológia mentén.

Katarina 2016.04.16. 07:52:22

@kikinda: na, ez a legnagyobb probléma a kereskedelemben dolgozókkal, hogy úgy gondolják, hogy nem ők vannak a vásárlókért, hanem a vásárlók vannak értük. Mondd, ha nem lennének vásárlók, mégis miből és miért létezhetne egyáltalán kereskedelem???

Katarina 2016.04.16. 07:52:25

@kikinda: na, ez a legnagyobb probléma a kereskedelemben dolgozókkal, hogy úgy gondolják, hogy nem ők vannak a vásárlókért, hanem a vásárlók vannak értük. Mondd, ha nem lennének vásárlók, mégis miből és miért létezhetne egyáltalán kereskedelem???

macihagyma 2016.04.16. 08:52:04

Ja, a posztoló szellemi képességét tükrözi, hogy unalmas a vasárnap ha olvasni, kirándulni "kell".

HondásHeni 2016.04.16. 11:48:41

@Jankove:
Tudod, 30 éve pl. az én szüleim 8 órát dolgoztak, pénteken f2-kor végeztek, mi pedig egyedül közlekedtünk haza és nem sportoltunk, hanem délután és hétvégén a többi gyerekkel bandáztunk.
Most egy átlag ember 9-10 órát dolgozik, a párom sokszor 12-t, hétvégén is és nem kulimunkát végzünk!
A gyerekeket hozni-vinni kell mindenhová és ők elég komolyan sportolnak is, hétvégén is.
Változott a világ és ehhez alkalmazkodni kell.

Az, hogy te este 8-kor el tudsz menni bevásárolni, nyilván azt jelenti, hogy a gyerek(ek)et nem te rendezed, hanem más. Én este 7 óra körül érek haza, amikor a párom még sokszor dolgozik, mert annyi megrendelése van.
Nem panaszkodom erre, mert megéri, de szerinted nekünk pl. mikor kellene bevásárolni menni, ha szombaton is dolgoznia kell?
Elmondom, hogy itt a környékünkön lévő hipermarketet szombaton 5 km-es körzetben megközelíteni sem lehet, csak ha bevállalod az 1 órás dugót, a fél órás kőrözést a parkolóban és a hömpölygő tömegben való tülekedést, majd a fél órás sorbanállást a kasszánál és az újabb dugót a kijutáskor!
A teszkós kiszállítást hagyjuk, mert egyrészről szerintem a teszkó elég drága, másrészről pedig nem kapható ott minden, amire szükségünk van.

De lépjünk is túl a napi fogyasztási cikkeken, mert azt meg lehet oldani hétközben apránként, inkább koncentráljunk a tartós fogyasztási cikkekre, aminek vásárlási gyakorisága bizony a család bővülésével közel azonos arányban nő.
Szerinted normális dolog egy család szombati napjának közel felét ezzel töltenie, mindezt csak azért, mert rajtuk kívül mindenki más erre kényszerül a vasárnapi vásárlás kiesése miatt? Tavaly márc. 14-ig max. 1 óra alatt el tudtunk intézni pl. egy cipővásárlást (szombaton), most ez 2-3 óra a fent említett okok miatt. Az Ikea-ban több, mint 1 éve nem jártunk, pedig jó lenne pl. egy új étkészlet, mert a régi már elég hiányos, meg szőnyeget is szeretnénk, de mivel már így is elkezdtem őszülni, ezért nem vállalom be az ottani tömegnyomort szombaton :)
Ilyen dolgokért szabadságot kellene kivennem, mint ahogy a hivatalos ügyek intézésekor is, amiket ugye egy kereskedelmi dolgozó simán el tud intézni hétközben...

Amikor én anno vendéglátóztam a suli mellett, hétvégén és éjszakába nyúlóan is dolgoznom kellett, mert az a munkakör ezt kívánta meg, konkrétan egy szabad percem sem volt. De gyerekek mellett ez vállalhatatlan lett volna, ezért is tanultam és olyan munkát kerestem, ahol akkor kell dolgoznom, amikor a gyerekek is közösségben vannak.
Nyilván, minden egyes ember nem tud ilyen munkakörben elhelyezkedni, de ha valakinek annyira fáj, hogy nem tudja minden szabad percét a családjával tölteni, akkor törekedjen arra, hogy ezt megváltoztassa és tegyen érte, ne csak a sült galambot várja állambácsitól!

Még 1x felteszem a kérdést: miért gondolja egy olyan kereskedelmi dolgozó, aki a belépéskor vállalta a vasárnapi munkavégzést, hogy neki JÁR a vasárnapi pihenés minden héten?

Péter Brian 2016.04.16. 12:28:39

Sajnos a kommentelô nem tudja a demokràcia fogalmàt. Szabad ember azt csinàl, amit akar. Mièrt kell egy hètköznap dolgozó munkàsembernek szombaton vàsàrolnia, ha ô vasàrnap szeretne? Lehet, a hölgy nem tudja, vannak, akik reggel 6-tól este 6-ig melóznak ès este nincs kedvük mèg megejteni a heti nagybevàsàrlàst. Sokaknak az egyetlen hètvègi szabadnapja a vasàrnap. Sokan vannak megint csak akiknek 1-1 vasàrnap jut csak a hèten, lehet, hogy plàzàzni van kedve, havonta egyszer. Èn ùgy gondolom, hogy ez àllàsokat is teremt. Talàn a munkàltató feladata lenne ezt a kèrdèst megoldani. Ahelyett, hogy örülnènek nem a közmunkàs àllomànyt gazdagítanàk, ez sem jó, az sem jó. Nem egy olyan ismerôsöm van aki hètfôtôl - szombatig, heti 48-60 òràban húzza az igàt, fàradtan kellett jàrniuk vàsàrolni, hogy a kereskedelmi dolgozók csalàdi napot tarthassanak ès igènybe vehessenek vasàrnapi szolgàltatàsokat. Nem hiszem, hogy a vasutasok vagy màsok csalàdi programkènt tekintenènek a kereskedelmi dolgozók csalàdjànak seggnyalàsàról. De van egy alkum. Gyûjtsünk alàíràst, hogy a Màrtírok ùtjàt nevezzèk àt Kereskedelmi dolgozók útjàvà!

vukfej 2016.04.16. 15:14:50

@Mr. Waszabi: ezt fejtsd már ki bővebben,annyira érdekelne,hogy azon kívül, hogy az egyéni komfort zónájába beleronditottak és ezt úgy próbálja előadni,mint aki a 9 millió másik ember nevében is beszél.

Mr. Waszabi 2016.04.16. 16:13:54

@vukfej: pici közgazdaság. A világpiacon kelendő természeti erőforrásokban szegény országok kénytelenek több munkával biztosítani a kis haszon - nagy forgalom által megteremthető jólétet. A szocialista ideológián alapuló gazdasági-társadalmi berendezkedés megpróbálja megkerülni ezt a gazdasági kényszerűséget, felülről diktálni olyan szempontrendszert, amely visszafogott teljesítményért cserébe élhető életszínvonalat ígér - és ezért is megy tönkre. Mert vagy kényelmesen él egy ilyen társadalom, vagy gazdagodik - de az csak a mesében létezik, hogy miközben a nemzetgazdaságok teljesítmény versenyben állnak egymással, aközben lehet zéró teljesítménnyel a vágyott eredményt elérni. Nem lehet.
Meg lehet nézni a svájciak, a japánok vagy éppen a dél-koreaiak történetét, hogy is sikerült nekik természeti erőforrásokban szűkölködve kimagasló teljesítményt elérni. Először is tanulni kell, mert ez alapján növelhetik az alacsony nyersanyag felhasználáshoz szükséges hozzáadott hazai értéktöbbletet. Dél-Koreában évtizedeken át heti 6 napon, napi 12 órát dolgoztak az emberek. Ebből tudtak nemzetközi viszonylatban valóban versenyképes gazdságot felépíteni.
Itt meg mi megy ? Az építkezés korszaka alig 8 évvel a rendszer váltás után leállt. 1998-ról beszélek. Onnantól az állam zsugorítása, olcsósítási iránya megfordult, s mára közelebb áll a 1990 előtti állapotokhoz. Államunk nem hatékony, egy üriási vízfej, amelyben nincsenek visszacsatolási mechanizmusok, érdekeltség abban, hogy minél hatékonyabb legyen a közpénzek felhasználása. Sőt, gyakorlatilag az államkommunista idők semmi-sem-drága-ha-nem-a-mi-pénzünkbe-fáj érdektelen, felelőtlen költekezése folyik jelenleg.
A lényeg az, hogy 40 év kommunista "gazdálkodás" után nem elegendő 8-10 év kapitalizmus ahhoz, hogy itt akárcsak a nyugati országok hatékonyságát és termelékenységét megközelítsük nemzetgazdasági szinten. Ha az állam pazarló és felelőtlen, akkor a piacgazdaságban dolgozóknak muszáj pótolniuk azt is, amit az állami szektor elpazarol. Azaz, jelen esetben nekünk, annak az alig 2 millió piaci szektorban dolgozónak és kb. 1 millió vállalkozónak, akik erre képesek.
Nos, mint látod, ez messze nem egyes szegmensek "komforzónájáról" szól, hanem sokkal többről. Erre mondtam, hogy picit elszálltak az igények. Sőt, nem picit, hanem nagyon. A válságból nem unortodoxia (=államszocializmus) vezetheti ki az országot, hanem a hatékony kapitalista gazdálkodás. Egyszerűen azért, mert ennél hatékonyabbat még nem sikerült kitalálni az emberiség történelme során. Országunk versenyképessége folyamatosan romlott unortodoxia kezdete óta, és ebből biztos, hogy nem lesz felemelkedés. A cucalizmus azért omlott össze, mert elveszítette versenyképességét a nemzetközi piacon. Miért működne másodjára ugyanaz, ami már egyszer összeomlott? Arról nem beszélve, hogy gyakorlatilag minden, ezt az utat megpróbáló ország a padlón van. Venezuela, Észak-Korea, Argentína. A kubaiak most nyitnak a kapitalizmus felé, mert elegük van a szegénységből, sorvadásból. Nos, kb, ennyi lenne dióhéjban.

vukfej 2016.04.16. 18:07:09

@Mr. Waszabi: reagálok is rá, csak egy kicsit később tudom megtenni,mert éppen kapitalista munkát hajtok;)

senkike* 2016.04.16. 22:19:21

@Bobby Newmark:
www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/7876097/Mercedez-Benz-to-allow-night-shift-workers-to-watch-Germany-take-on-Spain.html

Nagyon jól megnézted a cikket ugye? Csak mert az 2010.július 06, keddi. Ha meg most rákattintasz, akkor a mai dátumot látod a jobb felső sarokban. És gondolom, a tartalmát is alaposan megnézted....
És igen, csak ezért regisztráltam.

Pop40 2016.04.18. 00:24:53

Na, ez a faszi is valami agysebész lehet mellékállásban.

Aszongya, "mostantól nem alanyi jogon jár a vasárnap, mint az irodai dolgozóknak, meg a banki alkalmazottaknak"..

Drága csillag, ez lehet, h azért van, mert te nem irodista vagy, és nem banki alkalmazott. (...)
Ezzel az erővel a pék is sírhatna, hogy neki miért nincs légkondis irodája, mint a banki menedzsernek?

Ütős levél lett, nem mondom. Még esetleg a pékek is nekiállhatnának sírni a meleg miatt, a balatoni lángososok a májustól őszig tartó munka miatt, a tanárok az otthoni dolgozatjavítás miatt, az irodisták a túlórák miatt, és akkor a mentősöket, tűzoltókat, rendőröket ne is említsem.

Mindenki kezdjen el vinnyogni azon, ami a munkájában szar, aztán azzal előrébb leszünk.
Mondjuk szomorú, ha valaki 42 évesen jön rá, hogy ez bizony egy ilyen szakma.

Pop40 2016.04.18. 00:32:01

amúgy kitűnő poszt, teljesen igazad van, posztoló.

emberünk kicsit fordítva ül a lovon.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.04.18. 07:13:08

Amúgy hol volt a fideszbarmok szociális érzékenysége,amikor sok keveset kereső embertől vett el a kormányzat,hogy a jobban keresőeknek segítsen vele?

senkike* 2016.04.18. 08:54:40

" Ugyanis baromi unalmas volt az elmúlt egy évben a vasárnapi program. Vagy otthon nézed a tévét/társasozol/olvasol vagy mész kirándulni. Túl sok mindent nem lehetett csinálni."

........

"Vasárnap ugyanúgy dolgozok, csak előfordul, hogy nem adok magamnak szünnapot. "

Mindegyiket a poszter írta. Akkor most mi van??

Jankó Éva 2016.04.18. 11:39:05

Most aztan nagyon okosnak hiszed magad ugye!!?? Jol megmondtad ezeknek a hulye kereskedoknek!! Ha nekem nincs hat a szomszednak se legyen???!!! Mi van nem volt gyerekszobad????!

Jankó Éva 2016.04.18. 12:41:45

@HondásHeni: Sokan vanak akik most is es regen is dolgoznak dolgoztak vasarnap! Tudtak mit vallalnak? A valasz igen! En amikor kereskedo lettem szombat delben bezartak a boltok es hetfon reggel nyitottak. Es megvolt minenki. Nem volt ekkora onzoseg es mas volt az ertekrend! Ezert tart itt a vilag ahol mert az ember mindi maga alatt vagja a fat! Nekem szamit hogy mikor van szabadnapom es a gyerekeimnek sem. Mert foglalkozni akarok veluk hogy megtanuljak a helyes ertekrendet. Nogyon sok tizenevest latok akik ugy viselkednek mint a hanyadek. Ebbe inkabb nem is megyek bele.A lenyeg h felfordult a vilag es ami fontos kellene hogy legyen ertektelenne valt.Akik lehurrogjak a keteskedoket pont az onzoseget tanitjak a fiatalsagnak. Nekem nincs hat vegyuk el az ovet is. Es had akadjak mar ki azon hogy tavaly kaptam egy napot(ajandek volt szamomra es lurkoimnak is)most meg elveszik.Es had forrjon bennem a duh mert a szivem szakad meg mikor a hir hallatan a 9eves gyerekem sirni kezd! Nem kerek engedelyt!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.18. 14:23:22

@Jankó Éva: a hét hét napján, minden vasárnap dolgozol? Amikor zárva volt "minden" vasárnap, jártál-e...
Cukrászdába, pékhez, moziba, múzeumba, állatkertbe, utaztál-e tömegközlekedéssel vagy taxival, gyereked apja járt-e meccsre, kocsmába, intéztél-e banki vagy telko szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán ügyeket stb stb stb.
Ja, hogy akik ezeket biztosítják, azokat leszarjátok.

Pop40 2016.04.18. 22:01:31

@Jankó Éva:

"Nem volt ekkora onzoseg es mas volt az ertekrend! "

Ha nem volt ekkora "önzőség", akkor gondolom, vasárnap te sem jársz moziba, cukrászdába, nem szállsz buszra-metróra-vonatra. Strandra sem szoktál járni, mert nem várod el a strand alkalmazottjaitól, meg a büféstől, hogy a hőségben gürcöljenek, míg te pihikélsz, és a családdal vakációzol. Se vendéglőbe, se kocsmába, se semmi ilyen helyre nem mész vasárnap, nyilván, hisz távol áll tőled, hogy elvedd a pincér szabad vasárnapját.

Sőt, nyilván tankolni sem szoktál vasárnap, merem remélni. Hisz ugye egy napot megér az, hogy a benzinkutasnak szabad legyen a vasárnapja, és te ugyebár nem vagy önző.

Ugye sose fordult még veled elő egyik sem?

Mert ha igen, akkor te éppolyan önző vagy, mint a vásárló, leszarod a többieket, csak neked kényelmes legyen.

HondásHeni 2016.04.19. 06:38:20

@Jankó Éva:
Nem értelek. Amikor elkezdtél a kereskedelemben dolgozni, még szabad volt a szombat du. és a vasárnap, hurrá! De ha rájöttél, hogy a gyerekednek nem jó, hogy havi x vasárnapot (kb. 2) nem tud veled tölteni, akkor nem kellett volna váltani?
Tudod, sok embernek sok dolog változik a munkakörében, körülményeiben nap, mint nap, mégsem megyünk tüntetni.
10 éve dolgozom a jelenlegi munkahelyemen és a belépéskori állapotokhoz képest elég gáz helyzet van most. Viszont én mérlegeltem, hogy összességében a pozitívumok megérik elviselni a negatívumokat és nem sírok, főleg nem tüntetek, hogy állítsák vissza a 10 évvel ezelőtti állapotot.

Amúgy egy nagyon jó hasonlatot hallottam valahol a ti ügyetekre: kínálj egy gyereknek egy nyalókát, hagyd, hogy kezdje el nyalogatni, majd vedd el tőle.

senkike* 2016.04.19. 08:26:56

Tényleg jó hasonlat. :)
Pont ez történt a ker. dolgozókkal. :)

"kínálj egy gyereknek egy nyalókát, hagyd, hogy kezdje el nyalogatni, majd vedd el tőle."

BarbaraAngel 2016.04.19. 08:32:39

en ertem a problemajat de nem jol fogalmazta meg. itt mindenki a sajat haza tajan sepregessen. de tenyleg nem ertem minek minden nap vasarolni. nekem az a bajom hogy a parom hetkoznap dolgozik hetbegen szabad en meg hetvegen dolgozok es hetkoznapra esik a szabadnap. amikor tehetnenk hogy egyutt legyunk mar nem lehetunk. jo en szemely szerint nem rinyalok es tuntetek de egyetlen napot a hetbol masutt is elviselik az emberek. es jol mukodik. itt azert nem mukodik mert mindenki masnak a dolgaval foglalkozik nem a sajatjaval. nem mast kell felhozni hanem csak azt a helyzetet amibe kerultunk. valakinek jo valakinek nem. a mi problemank egyszer meg lett oldva persze aldozatokkal de meglett. es most hirtelen azok valtoztatnak akik bele se folynak ebbe. tisztelet a kivetelnek. ha vasarnap az utolso oraimba nem latok hosszu sort ki fogok akadni. csak ennyi :D

Pop40 2016.04.19. 11:47:47

@BarbaraAngel:

"itt mindenki a sajat haza tajan sepregessen. de tenyleg nem ertem minek minden nap vasarolni. "

Például azért, mert ugyanezzel az erővel bezárhatna vasárnap a Volán, a Máv, a metrók. Bezárhatna a strand, bezárhatnának a büfék, a vendéglők, bezárhatnának a benzinkutak, múzeumok, színházak. Mindenhol veszel valamit, és egyik sem létszükséglet, mindegyik nélkül kibírnád még egy napot, hétfőig.

Vásároltál már bármelyik helyen vasárnap?
Na, akkor ugyanúgy szidhat(na) téged az ottani dolgozó, mint ahogy te szidod a vevőket, hogy te teszed tönkre a szabad vasárnapját, miattad nem lehet a családjával.

Minden pillanatban várom, mikor állnak neki a pékek is hőbörögni, hogy pofátlanság, hogy csak nekik kell a hőségben dolgozni, míg mindenki más kellemesebb hőmérsékletben dolgozhat,és ő is légkondis irodát akar, mint az irodista.
Az irodista meg majd nekiáll hőbörögni a pofátlan túlórái miatt, aztán lassan tényleg elérjük, hogy senki nem csinál semmit, csak hőbörög, hogy neki miért sz@r.

HondásHeni 2016.04.19. 14:07:46

Igen, sokan fordítva ülnek a lovon és pont a kereskedelemben dolgozók szidják a vevőket, hogy miért nem bírnak ki egy napot vásárlás nélkül!
Ennyi erővel a vendéglátósok is szidhatnák a vendégeket, hogy miért nem bírnak ki egy napot kaja, pia, kávé, fagyi stb. nélkül főleg, hogy azt ugye otthon is el lehet készíteni...
De nem is tudom mit várok, amíg az általános vélekedés szerint a vasárnapi vásárlási lehetőség visszaállításának örülő ember csakis pláza- és shoppingfüggő köcsög lehet...

Pop40 2016.04.19. 15:51:39

@HondásHeni:

Na ja, lassan már úgy érzem, nekem kell elnézést kérnem, ha vásárolok, és otthagyom a pénzem, 5 percre igénybe véve annak az eladónak az idejét, akit ezért fizetnek.

Aztán ha esetleg teljesülne a kívánságuk, és eltűnnének a vevők, ők lennének a legjobban felháborodva, ha kirúgnák őket.
Na, akkor heti 7 napban otthon lehetnek majd.
süti beállítások módosítása