Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Bombariadó van Budaörsön ezekben a percekben! Életmentő tanácsok...

2016. április 02. - Szarvas Norbert

177ab0c352f2a26a94cd71c90939c722.jpg16 perccel ezelőtt a budaörsi Auchanban álltam, amikor megszólalt a hangos bemondó. Nyugodt hangon haladéktalanul minden dolgozót a húspulthoz tereltek. Ezután nagyon kicsivel már "technikai okok" miatt mindenkit kitereltek az épületből. Pániknak amúgy semmi jele nem volt, mindenki kultúráltan próbálta menteni a menthetőt. Én éppen számlát akartam kérni az infó pultnál, amikor bemondták a szitut. Pont én kerültem sorra, amikor történt az eset, de a csaj jófej volt és még kinyomta nekem a céges számlámat. Vagy próbariadó vagy valami magyarországi balek. Ennek szerintem most túl sok köze nincsen az ISIS-hoz, mert őket észre sem vesszük, ha jönnek bytheway. Viszont van néhány fontos észrevételem a kiürítéssel kapcsolatban...Mert ez is egy popszakma, amit érteni kéne a résztvevő feleknek...

1. a gyalogos bombariadó esetén is gyalogos és nem teherautó

Kocsival ilyen esetben viszonylag nem egyszerű kikecmeregni a helyzetből, mert mindenki egyszerre indul, figyelni kéne az egyirányosított utakra és a jobbkéz szabályra. Baromira megnehezíti a helyzetet, amikor "szarok bele" anyukák gyerekkel random bevágnak az autósok elé és pont telibe "sz...ják", hogy mi lesz ennek a következménye. Ilyenkor vannak a hirtelen fékezések, ne adj isten balesetek... 

2. Cipzárelvet meg kéne tanulni

Hihetetlen, hogy milyen gyorsan betud dugulni bármilyen egyirányú útszakasz, ha a sofőrök egy részének fogalma nincsen a közösségi autózásról. Mondjuk ez általános jelenség (tessék Pesten a belvárosban közlekedni...).

A cipzár elv (én mindig cikk-cakk elvnek hívom valami miatt)azt jelenti, hogy egyszer az én útszakaszom, egyszer a becsatlakozó útszakaszról, aztén megint mi, aztán megint ők.

dbelo20121228007.jpg

Ha tetszik, ha nem tetszik, de a közösség így tud a legfolyamatosabban és gyorsabban haladni, ahelyett hogy méterenként állna le az egész sor. Így meglehetne tartani a folyamatos haladást.

HELYTELEN VISELKEDÉS:

a, én ismerem a cipzár elvet és lelassítok, ilyenkor besorol egy autó, majd gyorsan mégegy és már a harmadik is kidugja az orrát. Én is szeretnék haladni, és kurva balesetveszélyes az ilyen agresszív vezetés...

b, én vagyok miss műpicsa vagy bmw Jani és mindenki húzza össze magát. Inkább ráhajtok az elöttem levő seggére, csak nehogy a másik be tudjon sorolni véletlenül. Ezzel ugyanúgy akasztod a folyamatos haladást mindkét autósor részéről.

3. a rendőrséget képezni kellene

Lerajzolom nektek a szituációt, amiről nem hittem el, hogy létezik:

unnamed_3.jpg

Szóval a rendőr nagyon helyesen megpróbálta lezárni az útszakaszra való behajtás lehetőségét. Ehhez képes (számomra érthetetlen módon) több szembejövő autóval találkoztam. Ennek az oka, hogy a rendőrség az egyenes útszakasz közepén parkolt le, jó háromszáz méterre a körforgalomtól, ahol egyébként a bejárata van az Auchan-IKEA-Dechatlon triónak. Szörnyű volt látni, ahogy egy fekete pólós szemüveges dechatlonos gyerek rohant oda a csendőrségnek szólni, hogy álljanak már a körforgalomhoz és ott zárják le az utat. Megtették és csodák csodájára többet nem hajtott be senki.

(azok pedig napi Darwin díjasok, akik nem gyanakodnak, hogy kifele áll a sor, és mindenki menekül. Akkor valami lehet benn, ami miatt nem kéne behajtani,nemde? Nagy az isten állatkertje és kiveszett az emberekből a túlélő ösztön)

Én félek, ha ilyen IQfighterek a rend éber őrei. Nincsen erre az intézkedésre magyarázat, hiszen valódi bombariadó vagy már felrobbant bomba utáni pánik esetén pontosan kell cselekedni, és jó helyre állni. De itt szó sincs ilyenről. Talán az értelmetlen autósvadászatos-pénzgyűjtős játékok helyett (büntetések ezerrel) tréningezni kéne a rendőrséget az ilyen helyzetekre és átbeszélni az alapvető helyezkedési stratégiákat.

Akár még egy Pintér "Pinyő" Attilát is el tudnék képzelni coach-nak (válogatott volt kapitánya), aki a tolódás nagymestere!

"Bajusz! Mi a faxomért nem tolódsz a körforgalomhoz? Lesre kell állítani az isten "baxxa" meg! Mindjárt kihordok lábon egy agyvérzést".

:

Szóval csak nagyon okosan egy ilyen helyzetben! Senki ne pánikoljon és próbáljon meg ügyelni a másik és saját testi épségére. Az előzékenység pedig életet menthet...

(Saját képeket azért nem készítettem, mert Murphy él és virul. Mindig van nálunk mobil. Ma elindultunk kirándulni, előtte Auchan és direkt otthonhagytuk a telefonokat! Öreg hiba:)

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr988554584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Pink 2016.04.02. 16:34:17

Te tényleg egy nagypofájú analfabéta idióta vagy.

2016.04.02. 17:01:33

Szerintem Orbán Viktor a hibás!

Mr. Waszabi 2016.04.02. 17:46:39

A zipzárt a magyar autósok 90%-a nem ismeri. Erre jutottam az elmúlt 20 év átlagában. A közösség nem a fb-on kezdődik és merül ki, hanem pl. abban, hogy megtanuljuk: k.bszott sok autóstársunkkal egyetemben autózunk már vagy évtizede a magyar utakon, ezért oktalan a feltevés, hogy csak most, csak én vagyok az utak királya, csak én tudom a spéci sávváltós-indexnélkülbevágós-trükk külbönző variációit, és pláne oktalan a feltételezés, hogy bárki hamarabb fog célhoz érni, ha ezeket alkalmazza. Szélsőséges példa az M7-en. Balatonról jövünk fel. Kilométerekkel előbb ki van táblázva az útszűkület, azaz egy sáv lesz. Mit tesz erre az autósok 90%-a? Az utolsó centiméterig hasít az elfogyónak jelölt sávban, mert azt gondolja, érdemi előnyre tesz szert. Ahelyett, hogy besorolna, amikor még lazán lehet. Az eredmény? Dugó. A vicces az volt a jelenetben, hogy egy mindössze 10 méteres sávszűkület miatt képeztek dugót "kedves, értelmes" autóstársaink. Mit lehet erre mondani? Idézlek: nagy az Isten állatkertje.

CyberPunK 2016.04.02. 18:06:28

Tehát adva van egy épület, amit ha kellő robbanóanyaggal töltenek meg, akkor a repeszhatás nagyon finom lehet, és a sok nyomoronc ahelyett, hogy menekülne gyalogosan minnél meszebbre, inkább áll a dugóban, illetve feltartja a gyalogost is menekülés közben. Gratula!

Jóska Pista 2016.04.02. 18:29:13

"azok pedig napi Darwin díjasok, akik nem gyanakodnak, hogy kifele áll a sor, és mindenki menekül."
Én meg azt hittem az a fillérbaszó barom a Darwin-díjas, aki még nekiáll céges számlát íratni, nehogy a kirándulásra vett motyót ne tudja elszámolni a cégében.

2016.04.02. 18:35:43

Ki nem szarja le csak terroristának lehessen nevezni azt aki vpn-t meg https-t használ.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2016.04.02. 18:48:01

Nem olvastam el mert le se szarom, de hogy te nem most irtad ezt az hetszentseg, gondolom valami propaganda blog ez is

2016.04.02. 19:18:11

Ennek a semmiről nem szóló cikknek hülyén mesterkélt a stílusa és van benne pár helyesírási hiba is. A sz@rrágás netovábbja meg a céges számlás fizetés volt a riadó alatt...

Szarvas Norbert 2016.04.02. 19:57:53

@CyberPunK: pont ezt mondtam a páromnak, hogyha valódi bombariadó lenne, akkor a kocsit hagyni kell és galog távolodni, mert az a leggyorsabb

@Mr. Pink: melyik része idiótaság annak, ami le lett írva és nem hasznos egy ilyen helyzetben legalább elméleti szinten?

@Jóska Pista: direkt írtam bele, hogy legyen min csámcsogni:) messziről érezni lehetett, hogy ez nem valódi riadó... pl: ha valódi a veszély, akkor a dolgozókat nem a húspulthoz hívják, hanem bemondják "száll a kakukk a fészkére" és akkor mindenki tudja, hogy mi a dolga. Az infósok arcán is látszódott, hogy "na már megint"
(am nem a kirándulásra vett motyót kellett számlázni, hanem vettem céges dolgokat, amiért nagyon harap a NAV, ha nincsen számla róla:)

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: jó taktika:) de pont akkor írtam, mert autóval 16 másodpercre lakom a helyszíntől, így 15 perc alatt értem haza, gyorsan megírtam, ami eszembe volt és huss:)

kulcsar2011 2016.04.02. 20:02:24

kulturáltan,
meg lehetne tartani

fda 2016.04.02. 20:51:16

Mennyi szuper életmentő tanács, köszönjük az emberiség nevében!

fda 2016.04.02. 20:52:49

Kedves cikkíró szégyelld magad

egy bombatámadás elől menekülő gyerekes anyukát nehezedre esik az autódban pöffeszkedve elengedni magad előtt?!

OkoskaTo:rp 2016.04.02. 21:20:02

@Mr. Waszabi: A zippzárt ismerem, de baromira fel tud húzni, amikor a Kresz szerint alárendelt elfogyó sáv (a fényképen szereplőn a belső) egyenesen gyorsabban halad, mint az, aminek elvileg elsőbbsége lenne. Azért, mert a belsőben jövők nem vesznek tudomást arról, hogy ha a külsőbe magam elé engedek valakit, az az elsőbbségemről való lemondás *egyetlen* autónak szólt, és nem Szentendréig a teljes belső sávnak.

Szarvas Norbert 2016.04.02. 21:30:03

@fda: ülj le duplaeggyes...

időnként csak pislogok, hogy ebben az országban mennyien képtelenek a szövegértelmezésre...

1. nyílván elengedtem, sőt tovább megyek még cipzároztam is

2. akkor tudom elengedni ha látom. Ha nem látom, mert körülnézés nélkül lép ki takarásból viszonylag dinamikusan, akkor előfordulhat, hogy az autósnak esélye nincsen látni, miközben figyel 50 másik dologra (és mindezt ugy hogy 5-10 km/h-val gurultam egyébként... Észrevettem és megálltam.

Pacsi!

De a lényeg nem ez, hanem az hogy miért kell körültekintés nélkül (pont elkaptam az anyuka fejét, ahogy semerre nem nézett csak előre) kilépni autó takarásból és az autóúton keresztülvágni a gyerekét rángatva?

Tudom, mág mindig én vagyunk a bunkó és úgysem fogod felfogni, amit mondok, csak akkor ha neadj isten telitrafálsz egy ilyen kamikáze járókelőt, mert esélyed nem volt látni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.02. 22:03:02

hat ez tenyleg eletmento volt
koszonom

2016.04.02. 22:15:02

Nagyon fáj...

Hirtelen elfelejtetted a helyesírást és a mondatok tagolását?

"Én is szeretnék haladni, és kúrva balesetveszélyes az ilyen agresszív vezetés..."
Persze ennek is van értelme, de ha belegondolok, hogy valakit kúrnak, miközben agresszíven vezet az tényleg balesetveszélyes.

De érthető a dolog, hogy ezt elrontottad, mert egy hangos(, mert ide vesszőt raknék) bemondó ember sokkal zavaróbb, mint egy ember, aki a hangosbemondón szólal meg.

Sajnos nagyon sok helyen a központozással is gondok vannak.

Olyan botrányos a helyesírásod, hogy a tartalma már nem is érdekel, mert rosszul esik úgy olvasni a mondandód, hogy minden pillanatban egy hibába ütközök.

Nem emeltem ki mindent, sokkal többet találni ebben a rövid írásban, mint ami tolerálható.

Mezzanine 2016.04.02. 22:44:14

A cipzárt felejtsük el. Amíg nincs ilyen leírva a kreszben, addig az csupán egy jópofa ötlet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.04.02. 22:51:12

@Mezzanine: az nem jopofa otlet
az normalis emberi tevekenyseg, ha valaki nem bunko es nem akarja tovabb dugitani a dugot

Afrika steht an der Elbe 2016.04.03. 00:36:08

Valami egészen kibaszott nagy seggfej vagy öcsém, Bájdövéj.

2016.04.03. 05:30:39

Még a rendőr karjelzéseit sem ismeri az autósok nagy része, nem hogy a zipzár elvet.:O.))

2016.04.03. 05:31:30

@Mezzanine: Én úgy emléxem hogy benne van a könyvben:)

Mezzanine 2016.04.03. 08:06:28

@Diorella Queen: A KRESZ az egy rendelet, ami ugye a közúti közlekedés szabályairól szól Magyarországon. Egyébként itt elolvasható: net.jogtar.hu/kresz Légyszi mutasd meg, hogy hol van benne a cipzár elv! Köszi!

zuhanorepulesss 2016.04.03. 08:54:42

@Szarvas Norbert: A bombariadó valódi volt. Az, hogy van-e bomba vagy nincs, csak valószínűsíteni tudtad abban az időpillanatban. Ha ilyen esetben felszólítanak a távozásra, fel sem merülhet, hogy mérlegelsz meg előtérbe helyezed a privát kis érdekeid.
Itt nem csak magadról van szó, hanem adott dolgozóról is, aki miattad maradt ott.
Ha véletlenül történik vele, a családja előtt remélem ugyanilyen okosan elmagyaráznád, miért is volt benn még a családtagjuk.
Aki kárt akar okozni, az ilyen felelőtlenek miatt tudja megtenni. Csak az a baj, hogy egy ilyen esetben nem csak ezek a hülyék maradnának ott a földön fekve.

xawax 2016.04.03. 09:01:26

@Mezzanine: a KRESZ-ben valóban nincs benne, de az elv és az ábra a KRESZ tankönyvben igen,

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.04.03. 10:58:21

A zippzár elv lényege:
- az elfogyó sávból KIZÁRÓLAG a legelső autót szabad beengedni
- és mindig CSAK EGY autót szabad beengedni
akkor mindkét sáv egyszerre fog haladni.
Aki maga elé enged egy olyan autót, ami az elfogyó sávban nem legelöl van, vagy nem csak egy autót enged maga elé, az egy idióta barom állat, akinek nem szabadna autót vezetnie, mert őmiattuk válik agresszívvé a többi autós.

storker (törölt) 2016.04.03. 12:25:48

Csak így tovább, Norbert! Látom, már biztonsági szakértő is vagy. A szokásos leereszkedés, nagy száj és triviális következtetések levonása most sem maradt el, de legalább a helyesírásod sem javult. Szerintem esélyes vagy a "Magyarország legbutább és legigénytelenebb bloggere" címre, ha így folytatod. Hajrá!

11110000 2016.04.03. 14:08:45

"kúrva balesetveszélyes az ilyen agresszív vezetés"

Hát amikor kúrsz, akkor tényleg balesetveszélyes a vezetés, vagy kúrjál, vagy vezess.
Vagy tanulj meg írni, te isten barma.
És ne oszd az észt, amíg te magad iszonyatos mértékű adományokra szorulsz belőle.

MittuDomain 2016.04.03. 14:48:50

(Saját képeket azért nem készítettem, mert Murphy él és virul. Mindig van nálunk mobil. Ma elindultunk kirándulni, előtte Auchan és direkt otthonhagytuk a telefonokat!

persze

Szarvas Norbert 2016.04.03. 15:53:53

Igen annyi kiderul nehany kommentbol hogy mekkora taho vagyok, de amigy a cikk tartalmarol semmi...

Miert nem erdekel senkit, hogy az emberek 90%-a telibe tolja a cipzar elvet, vagy az hogy a rendorseg rossz helyet biztosit vagy az, hogy nehany gyalogos nem hajlando korulnezni mielott kilep az autok ele?

Vagy ezek ilyen tok felesleges es lenyegtelen dolgok?

Szarvas Norbert 2016.04.03. 16:01:29

@storker:

A cikknek melyik reszehez kell biztonsagi szakertonek lenni?

Melyik az a pont a harom mozul, ami nem valodi elethelyzetet fest fel es ami alapvetoen problemas? Nagyon erdekel a velemenyed

11110000 2016.04.03. 22:27:46

@Szarvas Norbert:
"Igen annyi kiderul nehany kommentbol hogy mekkora taho vagyok, de amigy a cikk tartalmarol semmi..."

Sajnos, a cikkedből más nem derül ki, csak ez.

Szarvas Norbert 2016.04.03. 22:56:16

@11110000: de még mindig nem derült ki, hogy konkrétan miért vagyok tahó?

Azért mert beszélek a cipzár elvről? vagy mert beszélek arról, hogy a járókelők is legyenek figyelmesek vagy azért mert a rendőr rossz helyet biztosított vészhelyzetben?

11110000 2016.04.04. 00:08:57

@Szarvas Norbert:
Mert nagyképű majom módjára osztod az észt, közben meg láthatóan neked magadnak sincs sok, faszságokat írsz a gyalogosokról és minden egyébről, idióta baromnak tűnsz a bombariadó alatti számlaköveteléseddel, ráadásul a helyesírásod valami elképesztően pocsék.

Szóval te csak ne írd másról, hogy IQ-fighter 8így kell írni egyébként), mikor magad vagy a legnagyobb ilyenek egyike.

Untermensch4 2016.04.09. 17:29:31

@Szarvas Norbert: Ha az ekézők megnéznék a régebbi írásaidat, sztem ők is azt látnák hogy javul a helyesírásod.
A kamikáze gyalogosokkal kapcsolatban: úgy vettem észre hogy bevásárlóközpont parkolójában, kisebb mértékben buszpályaudvaron (ha olyan az elosztása hogy sokszor keresztezik gyalogosok az utat) hajlamosak az emberek módosult tudatállapotba kerülni. Olyanok akik maguk is autóval jöttek, eléjük is ténfergett be idióta, miután kezükbe kapják a bevásárlókocsit ugyanolyan kretén módon mennek be más autók elé.
"Inkább ráhajtok az elöttem levő seggére, csak nehogy a másik be tudjon sorolni véletlenül. Ezzel ugyanúgy akasztod a folyamatos haladást mindkét autósor részéről."
Ha az ő sora egyébként halad akkor azt pont nem akasztja. Ezzel együtt az agresszív vezetésnél nem a csekkel bohóckodást hanem a motorblokk helyszíni átlövését támogatnám, a kezdeti bónusz útszűkületek hamar szűnnének (főleg ahogy az átlőtt autójukat tologatókat a lassú agresszív vezetők agyonverik apránként). Hasonló módszere van ha jól tudom az olasz csendőrségnek a tuningolt robogókra, flex-kettévág-majdküldünkcsekketis-viszlát.
süti beállítások módosítása