Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ezért kell elhagynom Magyarországot!

2015. január 25. - Szarvas Norbert

125a26f0b770c32ccf6199899f76b2d1_nagy.jpgPár hónappal ezelőtt írtam egy közel 80 ezer olvasottságot számláló cikket "Ezért ne dolgozz Londonban" címmel, amiben elég keményen kritizáltam a kialakult magyar módit, a külföldre menekülők parasztvakítását és az itthon maradottak lenézését. Persze a kommentekből hamar kiderült, hogy majd' minden Londonba kiköltöző emberünk hazafi és minimum multi vezetőként dolgozik. Számomra ennyi volt a téma, amiért mindenki annyira feszeng. Most akkor menjünk vagy ne menjünk ebből az országból? Már most leszögezem, hogy blogger bravúr van készülőben, hiszen alapvetően ellenzem a külföldre való menekülést az itteni lehetőségek hiánya miatt. Szeretek utazni, izgalmas lehet bárhol máshol élni, de csak kizárólag pénz miatt nem feltétlenül mennék ki hivatlanul a semmibe, hogy majd jól összemosogassam az életem. 

Nyaszóval adott személyemben egy blogger, aki érti mindkét oldalt, mégis kritizálja a kivonulók 90%-át. Ma mégis elgondolkozom a dolgokon, és megkísérelem megtalálni a saját indokaimat, amik elég indokot szolgáltathatnak nekem a bármikori költözéshez. Harcos, küzdő lélek vagyok, akinél nem opció a megfutamodás. De mivan ha itt szó sincsen az emberek tömeges megfutamodásától, gyávaságáról? Elképzelhető, hogy az itteni nyomás annyira gusztustalanul abnormális és morbid, hogy egyetlen opciónk marad?

Egy hasonló cikket nagyon nehéz elkezdeni, annál könnyebb a sok szart belefröcsögni az éterbe. Gondolkozom, hogy milyen mondvacsinált kifogással indítsam a sztorit! Esetleg a legpopulárisabb bullshittel fussak neki egyből felkeltve a kíváncsiságodat, vagy szépen tudatos építsem fel a spontán ömlengésem? Lehet, hogy hülyének fogsz gondolni, meg megpróbálom elkerülni a mainstream vonalakat, mégis belőlük táplálkozva elkezdem kiírni magamból gondolataimat a "miért mennék el innen" témából.

Én az a fajta ember vagyok, aki nagyon tudja értékelni az őszinteséget. Sokkal jobban értékelek egy számomra végletes, de mégis őszinte hírt, hozzászólást, mint egy egó simogató mögöttes tartalom nélküli kamu golyónyalogatást. Én azt tapasztalom, hogy nálunk a számomra legkellemetlenebb, legtaszítóbb viselkedésforma az, ami mindenkori fénykorát éli. És tudom, hogy itt egyből a politika jut eszedbe. Bevallom nekem is a Fidesz-MSZP fémjelezte parlamenti betyárok merültek fel első körben lelki gyötrelmeim fő okozójának. Aztán feltettem magamban a kérdést, hogy valójában mennyire befolyásolja mindennapjaimat Rogánék legújabb hülyérevevő nyilatkozatforradalma? De ha nem ezek a legzavaróbb szembeköpések, akkor mégis mi nyomaszt engem annyira?

Nagyon gyakran tömegközlekedem az embereket figyelve. Látom, hogy mennyire képesek egymást semmibe venni. Mennyivel fontosabb a telefon pötyögtetése, a tökéletes póz fenntartása, a látszólagos barátság, mintsem, hogy végre őszinték legyenek a másikkal. Tényleg ennyire nehéz a másik szemébe mondani azt, amit valójában gondolunk? Mitől félünk? Hogy soha nem áll velünk szóba? Vagy nem annyira intelligens, hogy racionálisan sértődés nélkül tudja értékelni a mondanivalónkat? Egyszerűen nem ér annyit az illető, hogy időt szánjunk a magyarázkodós igazságra? Bárhogyan is nézem, engem jobban zavar legalább 5 millió magyar ember erkölcsbe burkolt őszintetlensége, mint néhány tucat öltönyös majom hablatyolása.

Arról már ne is beszéljünk, hogy szívesen nyalják sokan a másik seggét indokolatlanul. Gyönyörű, ahogyan a kereskedelmi tévék mondvacsinált sztárjai egymást szopkodják a semmire keresztbe. Ha azt gondolod, hogy ez eléggé ritka jelenség, akkor valamelyikünk rossz városban él. Elég ha megnézel céges rendezvényeket, meghallgatsz magyar focistákat, edzőket, megnézel egy biztosítói továbbképzést. Mindig mindenki beakar nyalni a másiknak, miközben teljesen mást gondol az illetőről. Szerencsére ezzel készen is van a protekcionizmus. Frissen, melegen.

Engem a világból ki tud üldözni a "nincsen lehetőség" kérdésköre. És itt most kizárólag Budapestről, Pest megyéről fogok értekezni, mert itt van tapasztalatom. Természetesen megértem, hogy az Alföldön nincsen feltétlenül lehetőség az ötvenezredik közgazdásznak, de Budapesten és Pest megye egy kicsit más. Most biztosan megfogsz botránkozni, mivel nem az általános felfogást képviselve fogom a saját igazadat önigazolni. Helyette elmondom engem mi zavar igazán. Budapesten mindig lesz lehetőség a fiataloknak. Mégis sokan sírnak, hogy semmi lehetőség. A félreértést én a "lehetőség" definiálásában érzem. Valójában nincsen lehetőség ha szűk körben kizárólag saját vágyaink és elvárásaink alapján vizsgálódunk a munkaerő piacon. Elhiszem, hogy nem feltétlenül tud elhelyezkedni a 10 ezredik elméleti közgazdász vagy andaragógus. 

Nem tagadom, hogy mindig volt munkám az életben, soha nem voltam sokáig munka nélkül. Persze nálam a lehetőség sosem egy elvárásomból fakadt. Én mindig egy lehetőséget akartam, hogy elkezdhessek valamit csinálni (mondjuk dolgozni), amit megtanulva, amiben fejlődve elég tapasztalatot szerezhetek saját életem következő szintjéhez. Ha nem tudtam előre lépni (bőven volt ilyen szakaszom is), akkor nem kezdtem el megkeresni a felelősöket (nyílván megfogalmaztam a körülményeket), hanem megpróbáltam átértékelni saját munkásságom. Az évek alatt megtanultam, hogy a jó, minőségi szakembereket bármilyen területen keresik, számukra mindig van előrelépési lehetőség. Lehet, hogy nem ugyanannál a cégnél, de nyitott szemmel kell járni. Másrészről huszonévesként a pénz sosem motivált engem annak ellenére, hogy nem gazdagok a szüleim és 18 éves koromtól kezdve a saját életemet finanszíroztam (szórakozás, öltözködés, utazás stb...). Mindig hittem abban, hogy a pénz a minőség vonzata lesz idővel. Huszonévesként nekem a legfontosabb, hogy minél többet ismerjek meg a világból, minél több tapasztalatot gyűjtsek és minél jobb legyek a területemen. Amikor elkezdtem 21 évesként a mostani szakmámban dolgozni, akkor ingyen is dolgoztam volna azért a lehetőségért cserébe, amit kaptam.

Egy ilyen felsorolásban szerintem illik megemlékezni a Kormány ügyességéről is. Amióta csak adót fizetek, kénytelen vagyok szembesülni azzal, hogy Európa legmagasabb adózási rendszerében a szívárvány száz árnyalatával képesek kiszedni a pénzt a zsebemből. Gyakorlatilag mire végeznek, akkor a megkeresett pénzem netto 15-20%-a marad, amit valójában eltudok költeni. Cserébe nem érzem azt, hogy megfelelő ellenszolgáltatást kapnék. Persze mondják, hogy milyen magas nálunk az állítólagos szociális háló kitettsége és minősége, de valahogy nem érzem, hiszen nincsen 10 gyerekem, nem vagyok semmilyen szinten hátrányosnak mondott helyzetű, és semmilyen szabályozásban nem esek bele az állami támogatás intézményébe. Másik oldalról persze tudom, hogy például a lakástakarékpénztári állami támogatottsága (30%) lényegesen több, mint Európa többi országában (pl.: Ausztia 4%). Mégsem tiszta számomra az adózást felölelő magyar misztikum, amiből bevallom elegem van. Ha pedig adózás, akkor jöhet a NAV, akikről évről évre derülnek ki a korrupciós botrányok. Ha pedig a legfőbb adóhatóság korrumpálható, akkor hogyan tovább?

Ha őszinte akarok lenni, és nem feltétlenül egyetérteni veletek, akkor biztosan felszínre hozom a magyar oktatással szembeni negatív véleményemet. A magyar oktatás tökéletesen alkalmas életre képtelen emberek akadémiai szintre való felhozásához és ezzel egyidejűleg az egyéniság és egyediség komplett megfojtásához. Ez egy olyan ország, amelyik kitermel 10 millió nyelvtannácit, de egyébként szöveget csak kevesen tudnak értelmezni. A legmorbidabb abszurduma a magyar létnek ebben rejlik, itt mutatkozik a legtökéletesebb példán. A legtöbb magyar simán kiszúrja ebben a blogbejegyzésben is  hemzsegő "szarvashibákat", de hogy miről szól valójában az írásom, az már másodlagos és jelentéktelen közlésnek minősül sokak szemében. 

És akkor jöjjenek ezek a fránya multik, bankok, akik meglopják a szegény magyar embert. Azt jól megtanították nekem, hogy a magyar embert mindig mndenki bántja, pedig a magyar a legártatlanabb, legokosabb és legszebb. Persze a magyart nem lehet felelősségre vonni, viszont mindig megvannak a felelősök. Itt van ez a devizahitel helyzet is. Senkit nem érdekelt, hogy az adósok írták alá a szerződéseket, ők nyerészkedtek 2010-ig (szemben a forint hitelesekkel) vagy éppen senki nem foglalkozik azokkal a forint hitelesekkel, akik eleve drágább hitelt vettek fel a biztonság miatt, majd éveken keresztül sokkal többet fizettek, mint devizás társaik. Gyorsan meglett a felelős, a cehhet meg mindenkinek kell állnia. Most nem akarok ideológiai vitába keveredni. A mondandóm lényege, hogy mintha sosem vállalná senki a tetteiért a felelősséget, következményeket. Mintha sportot űznének abból, hogy ki tudja a lehető legtöbb embert/céget/körülményt hibáztatni mindenért.

Még mielőtt igazán belemelegedek, különben nem marad olyan olvasóm, aki ne bántanék meg. Maradjunk annyiban (hogy mindenkinek kedvezzek picit), engem is bosszant, hogy a magyar keresetemből európai árakon kell vásárolnom. Bosszant a BKV abnormalitása, a hazug politikusi kasztrendszer, a protekcionizmus, a híradó folyamatos pánikkeltése, a negatív általános hangulat és a többi valóban botrányos dolog. 

Ahogyan leírtam önigazolásaimat a "miért menjek el" kérdésre, a legvégére mégis rájöttem arra, hogy ezek a valójában súlyos indokok sem elég jók ahhoz, hogy itt hagyjam a családomat, a barátaimat, a nyelvemet,a városomat, a kultúrámat. Biztosan naív vagyok, de amint látható, nekem is sok mondanivalóm van, amiért

EL KELL HAGYNOM MAGYARORSZÁGOT

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr447108053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2015.01.26. 11:15:07

@ausländer Sipi:

Szevasz Sipi! Rég futottunk össze. Örülök hogy jól mennek a dolgaitok.

Az, hogy nekem nem jött be a svájci világ, még lehet másnak jó. Nekem az a rideg jogász mentalitás sok volt. A pénz jó volt, még kinti viszonylatban is ellettem volna belőle, csak a többit szoknám meg nehezen.

lyesmith 2015.01.26. 11:27:25

Nem az a kérdés hogy miért menjen el az ember hanem az hogy miért maradjon. Amikor el kell költözni a szülővárosodból (mert az mondjuk nem Budapest) akkor miért kéne valakinek Pestet választania bármelyik másik város helyett? New York, London, Berlin, Oslo, Budapest, Auckland, Sydney, Bécs, San Francisco, Róma, Barcelona. Miért esne éppen Budapestre a választásod?

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.01.26. 11:38:40

@Ad Dio: nekem mondjuk tetszik, hogy rendben mennek a dolgok:-)
az ugyintezes szupergyors, az emberek becsulestesek, valahogy eszukbe sem jut atvagni a masikat. kedvenc tortenetem, amikor rendeltem egy videokartyat a neten, 150 frankot ketek erte, elore elutalva. a felesegem aggodott is, hogy mi lesz, ha kifizetjuk aztan semmi...

a kartyat rendben elkuldtek, mi tobb, a gyari csomagolasra ragasztottak egy cimket a cimmel, ennek ellenere siman ideert 2-3 nap alatt. nem tunt el a postan...

autot vezetni itt egy alom, nem tolnak le, nem dudalnak, elsobbseget adnak, udvariasak, vigyaznak egymasra.

a boltokban koszonnek, mosolyognak, udvariasak, segitokeszek. es meg sorolhatnam.

szoval lehet, hogy rideg jogaszmentalitas van, de nekem ez tetszik.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.01.26. 11:54:05

@ausländer Sipi: 2005-ben, a liberális kánaán idején mentem (egyébként én is Svájcba) dolgozni. Nemrég újra Magyarországon vagyok. Most akkor? Csak a hívők csinálnak ebből elvi kérdést, azok, akik ugyanilyen okból néznek Rtl-t az M1 helyett mondjuk.
A külföldi munkavállalás egyszerű gazdasági kérdés, mellesleg az egész Eu központ-periféria rendszere erre épül.

centenárium 2015.01.26. 11:55:57

Egészségetekre a külföld. Tehetitek. Szüleitek is tehették volna
de volt bennük hazaszeretet is. Igen abból nem lehet megélni,
de ha az megvan összejön ami kell itthon a megélhetéshez,
Az ádott nyugat nem engedi,hogy itthon jobb legyen.Lásd Kelet Németországot.

centenárium 2015.01.26. 11:58:13

Sok balliberálisok által megvezetett ember.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.26. 11:59:39

@Behajtó70: na pont az ilyen multizós hülyék hiányoztak a post alá :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.26. 12:01:21

@centenárium: könnyű úgy hazaszeretetből ottmaradni valahol, hogy nincs az embernek szabad mozgása.

Pan Modry 2015.01.26. 12:01:31

@centenárium:
a szuleink nem tehettek mert a mocskos kommunistak lezartak a hatarokat.
Halistennek ezt a mocskos Orban nem teheti meg, igy nyugodtan le lehet lepni ebbol a mutyimocsokbol.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.01.26. 12:07:29

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: bizony, a demokracia- es szabadsagigeny mar csak ilyen dolog. ahogy a tombhazmesteri, besugo, vagonirozo, padlassopro es avh-s mentaltas is.

en konkretan elegge jol eltem Magyarorszagon is, csak szarul ereztem magam.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.01.26. 12:09:45

@centenárium: "Tehetitek. Szüleitek is tehették volna de volt bennük hazaszeretet is."

nem. nem tehettek. tudod, vasfuggony, ket utlevel, 3 evente nyugat de csak atvilagitas utan 50$ koltopenzzel.

Traktoros lány 2015.01.26. 12:15:39

@metalbrain001: "En lennek az elso hozzaszolo? lehet egy kicsit hosszabb,es ekezet nelkuli az irasom.(nyilvan ebbol rogton kiderul,hogy angol klaviaturat hasznalok.) A legfontosabb!: ott szulettem kozottetek."
Az írásképedből az is kiderül, hogy egy sutyerák vagy... :)

Traktoros lány 2015.01.26. 12:18:15

@Pan Modry: "Ha az embernek csaladja van, akkor felelotlenseg a gyerekeket Magyarorszagon felnevelni... (kiveve ha az a celod hogy egy csoro legyen vagy fideszbunozo)"
Ez a sok felelőtlen tartja el a nyugger és beteg rokonaid (is). Erre gondolj, mielőtt osztod az észt (magasról).

Mercel 2015.01.26. 12:35:00

@centenárium: "Egészségetekre a külföld. Tehetitek. Szüleitek is tehették volna de volt bennük hazaszeretet is. Igen abból nem lehet megélni, de ha az megvan összejön ami kell itthon a megélhetéshez, Az ádott nyugat nem engedi,hogy itthon jobb legyen.Lásd Kelet Németországot."

Egyrészt a Volt Kelet Németország egy része még mindig nem érte el a volt NSZK gazdasági szintjét ez tény. De azt hiszem számos Kelet- Magyarországi ember szíves örömest cserélne velük ha már hasonlítgatunk. (Tudod almát almával ne almát körtével)

A szüleink, van akinek a nagyszülei sem tehették meg, hogy elmenjenek csak mert az országukat és az életüket tönkretették.
Tudod vasfüggöny, kommunizmus, majd szocializmus , ha mégis megpróbált elmenni valaki azt bűnözőként kezelték, ha nem sikerült, lelőtték, börtön, később megbízhatatlanná nyilvánítás stb - ha sikerült a hátramaradt családját szivatták bosszúból.

Egyébként meg:
Nem a hazaszeretet ami ha megvan akkor jön a többi is, hanem szorgalom, tehetség, kitartás megfelelő látásmód amitől meglesznek a javak, meg a jövedelem. De nem is pusztán a megélhetésről van szó. Egy szétbaszott országban is lehet pénzed, de ha van igazságérzeted és nem dugod a fejed a homokba akkor sem a pénzedtől, sem a hazaszeretetedtől nem fogod magad jobban érezni mert nézel, látsz, tapasztalsz, és amit nézel, hallasz, tapasztalsz attól bizony nem lesz napsugaras kedved.
A vélemények és ellenvélemények itt erről szólnak a posztnak is ez volt a kiindulópontja - amivel bár nem értek teljesen egyet, de legalább nem tagadta le a letagadhatatlant.

Azt mondod de megvezettek minket a balliberálisok.

Nekünk véleményünk van valami alapján. Kinek az országos helyzet alapján, kinek a már elmentek tapasztalati alapján kinek pedig saját külföldi léte, vagy volt léte alapján.
Te viszont csúsztatsz és valótlanságokat állítasz, méghozzá hazaszeretetről papolva ami különösen visszataszítóvá teszi amit csinálsz mert képmutatás.

TÉGED ki vezetett meg? Azt már fel sem teszem, hogy kinek a megbízásából irkálsz.. A jó eset az ha simán ostoba vagy, ebben az esetben csak az a bajom veled, hogy szavazati jogod van neked is.A másikba már bele se megyek, mert még a lehetőségétől is felfordul a gyomrom.

Mercel 2015.01.26. 12:36:40

@Traktoros lány:

Meg a külföldön élők hazautalásai, illetve közvetlen családi segítségük.
Erre gondolj, mielőtt osztod az észt (magasról).

Traktoros lány 2015.01.26. 12:40:30

@Mercel: Igen! Sokan nem veszik fel a nyugdíjukat és orvoshoz sem mennek el az olcsó gyógyszerért, mert külföldről annyi pénzt kapnak meg közvetlen segítséget... :)

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 12:41:50

@ausländer Sipi: Elmondanám, hogy több mint félmillió szlovák is kint van. Pedig az szerintetek a kánaán.

Na ezért nem volt szerencsés dolog Trianon.

sanyix 2015.01.26. 12:52:29

@midnight coder: "fő gond az, hogy mindenkinek egyet ér a szavazata."

Már nem így van... a fantasztikus fütyisz választási rendszerben már nem. Az én szavazatom pl 0.8-at ért, míg a fütyisz szavazóké 1,2-t...

Szelid sunmalac 2015.01.26. 12:58:15

@Traktoros lány: 1. Anyad picsajaqt hivd nyuggernek. 2. Oket is en tartom el, mert miutan vegigdolgoztak az eletuket, az allamtol (a te kedves nyuggereidtol, meg a mocsadek poronytaidtol) kapnak, azaz ehenhalasra eleg.
Mekkora egy paraszt vagy te?

lyesmith 2015.01.26. 12:58:45

@Traktoros lány: A rokonaim fizették a nyugdíjukat meg a TB-t. Mint ahogy a Magyarországon élő külföldiek is fizetik. Meg én is fizetem ahol élek.

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 13:01:08

@sanyix: Te még mindig bedőlsz ennek? És ha az LMP erős lesz mit csinálsz? Nem a Fidesz szavazata ér többet, hanem a győztesé. Aki most jelenleg a Fidesz, de lehetnek akár a kedvenceid is.

sanyix 2015.01.26. 13:04:36

@♔bаtyu♔: bkv fejlődött ja (de milyen áron). Utak? Hát nem vettem észre, csak a szokásos felújításokat (legalább 5 évvel az után miután esedékes lett volna), de ezek is hosszú hónapok/évek balfaszkodása után jöttek össze, gondolom megint csak jóval drágábban mint reális lett volna. Szép példa erre a budapest-esztergom vasútvonal, ami már több évet csúszott, és persze világrekordot döntögetnek a költségei, km-re és minőségre levetítve.
A többi utat, meg köszönik a lengéscsillapító kereskedők, mert borzasztó állapotban vannak.

Mercel 2015.01.26. 13:05:55

@Traktoros lány:

Najó akkor szedjük szét mit is mondtál.

Azt mondtad az itthonmaradottak tartják el a kivándorlók itthon maradt "nyugger" és/vagy beteg szüleit.

Az itthonmaradt családtagok akik nyugdíjat kapnak NEM azért kapnak nyugdíjat mert te és a hozzád hasonlók segítik őket, hanem azért mert ledolgoztak egy életet és a törvényeink (még) kimondják, hogy aki egy életen át dolgozott annak a visszaosztó rendszer jegyében Jár az a nyugdíj amit egyébként Ő maga fizetett be élete során a közös kasszába.

Pontosan ilyen alapon jár az egészségügyi ellátás is annak az embernek IS akinek a fia,lánya már rég elhúzott innen egy másik helyre élni.

Abba meg már bele se menjünk, hogy a befizetett pénze után mennyi nyugdíjat, hány éves korától és milyen minőségű egészségügyi ellátást kap mostanában egy idős ember.

Az pedig, hogy a külföldön élők hazautalásainak mekkora haszna van nemzetgazdasági szempontokból IS, és mekkora segítséget jelent "Vilma" néninek az, hogy az ő drága külföldön élő kisfia segíti őt a lehetőségekhez képest az pontosan azt jelenti, hogy a külföldről küldött pénzből "VIlma" néni többet költ a nyomorúságos nyugdíján felül aminek kereskedelmi és adótöbblet a vége.

Akarsz még vitatkozni?

sanyix 2015.01.26. 13:08:31

@♔bаtyu♔: Minek dőlök be? Tényeket mondtam. Igen a győztesé, ami most a fütyisz, méghozzá azért hogy meglegyen a kétharmaduk, mert enélkül nem lett volna meg. Nekem nincsenek kedvenceim, nincs párt amire szívesen szavazok, csak olyan ami ellen szavazok, ezek a fütyisz, a maszop, a dk, és a bajnai éppen aktuális pártja, tehát a mszmp-kisz nagykoalíció.

De ha lenne kedvencem, akkor is faszságnak tartanám ezt a rendszert, mert egy szar. Legyen csak mindenki szavazata 1 kerek szavazat...

Traktoros lány 2015.01.26. 13:12:10

@Mercel: Jó. Tegyük fel, hogy azt mondom, hogy nem fizetek semmit, tőlem aztán dögöljön éhen az összes ellátott, hiába dolgoztak le egy életet. (Hiszen az én járulékaimból kapnak most, ugye?).
Ebben az esetben én vagyok a legnagyobb szemét!

Tegyük fel azt mondom, holnaptól külföldön fizetek adót (le van szarva az összes itthoni ellátott)!
Ebben az esetben felállva tapsolsz nekem, hogy micsoda fasza gyerek vagyok (főleg, ha még haza is ugatok azoknak, akik itthon maradtak fenntartani az ellátórendszert).
Akarsz még vitatkozni?

Mercel 2015.01.26. 13:14:42

@Traktoros lány:
A Világbank előzetes, 2013 októberi adatai szerint tavaly 2400 millió dollár hazautalás érkezett Magyarországra külföldiektől. A hazautalások Magyarország esetében nagyjából a GDP 1,8%-át teszik ki.

Ja az úgynevezett "hazautalások" konkrétan az ország devizatartalékát is növelik.

Ennyit erről.

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 13:15:48

@sanyix:

Sajnos persze a BKV ma is BKV, pld. látom, hogy a felújított 2-es metróba fontos helyeken simán fénycsöveket nem cserélnek és nem is pénzkérdés ez, mert fillérek a fénycső.

De mondom, én itt élek és óriási a szemléletbeli,így a fizikai változás.

Szelid sunmalac 2015.01.26. 13:17:47

@Mercel: Akkor szamoljunk csak. Mondjuk nagyapam az ozvegyi nyugdijjal kap havi 49e-et. Ha te vagy ennek az egyik befizetoje a kb 1,5 milliobol (de szmaoljunk csak 1 millioval az allami alkalmazottakat nem szamolva, mert az egyik zsebbol ki, a masikba be), akko te fizetsz kb 0,049 forintot. En meg utalok neki havi masik 45-ot. Tudod mit, NE fizess egy petakot se. Cserebe fogd be a pofad.

lavór 2015.01.26. 13:26:57

Nehogy elmenj, ha aktív befizető vagy! Mégis ki fogja eltartani a Fideszt, a betegeket és a nyögdíjasokat?

Mercel 2015.01.26. 13:27:10

@Traktoros lány:

Az ha nem fizetsz adót, és ezáltal kibújsz a közös társadalmi és gazdasági kötelezettségvállalás alól az nem a külföldre távozottakat minősíti hanem téged.
Az, hogy aki külföldön dolgozik és Abban az országban fizet járulékot ahol él és dolgozik, azon az alapon, hogy maradtak itt családtagjai (vagy nem tudom milyen ötlet alapján) - de te még külön megadóztatnád, hogy így kettős adót fizessen az ostobaság és agyhalál.

A többi az amit eddig visszatartottam.
Figyelj nem megyek bele a személyeskedős részbe, egyrészt mert ha leírom az őszinte véleményem még én is kitiltanám saját magamat egy életre a blogról.
Másrészt már ízekre szedtem a hülyeséged, tényekkel és adatokkal támasztottam alá, ha nem érted, vagy nem akarod megérteni leszarom, agyhalottnak tartalak sőt kártékonynak.
De mivel Anyukám jólneveltségre tanított, amiből bár sok lekopott a az agyhalott kretének miatt ezért inkább itt fejezem be.

GQ 2015.01.26. 13:28:20

@♔bаtyu♔: akkor miért nem jöttek még haza, ha kint nincsenek elájulva, és itthon is ugyanezt meg tudnák engedni maguknak?

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 13:28:56

@Mercel: Igen, a külföldi munkával alapvetően az ország nagyon jól jár, hiszen a többletjövedelem egyrésze itt költődik el.

Bár szerintem azzal is, hogy rengetegen szereznek csak külföldön megszerezhető tudást, nyelveket beszélnek. Ugyan jó része nem jön vissza, de aki visszajön az sokkal hasznosabb lesz az országnak, mintha maradt volna. Pld. a vállalkozói kultúrához is sokat fognak ezek hozzáadni.

Mercel 2015.01.26. 13:30:14

@Szelid sunmalac:

Hülye:)
Nem én vergődök azon, hogy ki mennyit fizet be a mocsodék rendszerünkbe és ebből mennyi jut vissza, hanem @Traktoros lány:
Légyszíves neki címezd amit írtál, mert egyébként nagyjából egy véleményen is vagyunk csak én máshonnan közelítettem.
Köszke, a hülyézésen nem megsértődni!:)

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 13:30:30

@GQ: Mert ott alakult ki az egzisztenciájuk. Egyébként van aki visszajön.

Nekem 4 ismerősöm ment ki, ezekből 2 év után kettő jött vissza és mindkettő nagyon jól boldogul. 2 kint maradt, ők is jól boldogulnak, de szerintem stabilabb, de kisebb lesz számukra az elérhető karrier.

Traktoros lány 2015.01.26. 13:33:14

@Mercel: "de te még külön megadóztatnád, hogy így kettős adót fizessen az ostobaság és agyhalál."
Hol írtam ilyet, Te fasz? :)
Szép, hogy rám akarod vetíteni a frusztráció, de velem törököt fogsz, figyelmeztetlek...
Csak azt írtam, hogy kár lenézni azokat, akik itthon is meg tudnak élni és eltartják a nem aktív társaságot.

Mercel 2015.01.26. 13:33:25

@♔bаtyu♔:

Na ebben most (mindkét részével) egyetértünk, igen én is így gondolom.
Egyébként szerintem nagyjából a fele vissza fog jönni ahogy normálisabbak lesznek a körülmények. Remélhetőleg egyszer azok lesznek.

Szelid sunmalac 2015.01.26. 13:33:56

@Mercel: Neki akartam irni :) Teged nem hulyeznelek le, mert te sem igy inditottal. Bocs!

Mercel 2015.01.26. 13:36:32

@Szelid sunmalac:

Nem akartalak megsérteni, amúgy nem gáz értettem.:)

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 13:37:39

@Mercel: Mindenképp vissza fognak jönni, legalábbis a vállalkozóbb réteg, így volt ez a lengyeleknél is.

A körülmények pedig mindig is fognak kedvezni a kivándorlásnak, hiszen az egy olyan alternatíva, amely elég sok lemondással, de rengeteg haszonnal is járhat.

Mercel 2015.01.26. 13:44:50

@Traktoros lány:

A kettős adóztatást benéztem - jogos.
A véleményem másik felét azt nem tévedésre alapoztam hanem a hülyeségre amit írtál, ezért fenntartom, a személyes véleményem szintén.
Arra, hogy törököt fogtam, csak annyit, hogy nem az én baromságom lett ízekre szedve és cáfolva. Hozzáteszem nem csak általam ahogy elnézem.

Meggyőzhető vagyok egyébként, ha hibázok még el is ismerem, de hülyékkel nem tudok és nem is akarok mit kezdeni.
Fáraszthatsz, csak innentől kezdve nem érdekel.

MACISAJT 2015.01.26. 13:52:30

Több ballib emlegeti párás szemmel hogy "de Ausztriában.."
És őszintén elkerekedik a szemük mikor pár tényt felhozok.mert hogy ők azokat nem tudták.

Nem tudták hogy az első világháborút ami aztán Trianonhoz vezetett az osztrákok és a németek akarták mindenáron...többen már úgy tudják hogy a Tisza, na az volt...
Nem tudták hogy az osztrákoknak is volt "szocialista" kísérlete, de a kunbélákkal,szaámuelykkal ellentétben azok osztrák patrióták voltak...
Nem tudták hogy Hitler osztrák volt és hogy az Anschluss egy virágesős bevonulás volt a két ország egyesülésére..(ma már Beethoven az osztrák, Hitler meg német:))
Nem tudták hogy Ausztriát mint legyőzöttet ugyanúgy megszállták a szovjetek és ott is maradtak.Egészen 1955-ig amíkor megszabadultak tőlük és piacgazdaság fejlődhetett, Marschall segéllyel.
Magyarországnak eközben a rákosi, gerő,eisenberger benjáminok jutottak, a malenkij robot majd 1956 és kádár-apró-fekete-dögei...

Nem tudták hogy mikor eljöve a "rendszerváltás" Magyarországnak volt 20 milliárd dollár külföldi adóssága.
Ma van 80 milliárd euróban és közben eltűnt a nemzeti vagyon nagy része(egy kisebb részét most vásárolják vissza Orbánék).
Nem tudták hogy az 1990-ig befizetett nyugdíjpénzek szőrőstül bőrőstül eltűntek a nagy büdös közösben, azokat ma az állam finanszírozza mások pénzéből.
Nem tudták hogy ma az évente a magyar állampolgárok által befizetett teljes személyi jövedelemadót, usque 1200 milliárd forintnak megfelelő összeget a magyar állam egy az egyben tovább utalja a korábban felvett hitelek KAMATAIRA.
Nem tudták hogyan lehetséges hogy a fél Dunántúlt osztrák gazdák felvásárolták zsebszerződéses gombokért és most óbégatnak az EU-nál hogy oda a tuti vircsaft, miközben magyarok még a nyamvadt cukrászdát sem tudtak Bécsben nyitni ( EU csatlakozási kampány szlogen).
Nem tudták hogy hogy tudták zömében osztrák bankok eladósítani a helyi komprádor politikusok és "nemzeti" bankosok segítségével magyar millióit 2002-2010 között, ráadásul svájci frankban, úgy hogy az adósok egy svájci frankot nem láttak ellenben papíron több adósságuk volt svájci frankban mint maguknak a ..svájciaknak.

És most az ilyen tudatlanok rikoltoznak hogy bezzeg Ausztria és menjünk tüstént oda mert ott jobban élnek.
Hát vazze, csoda ilyen különbségek után?

GQ 2015.01.26. 13:53:06

@♔bаtyu♔: én is visszajöttem egy év után. minden nap megkérdem magamtól, miért voltam ekkora oltári nagy barom. mert ugyan ott sem volt minden tökéletes, ahol voltam, de összességében jobb volt minden, mint idehaza. most azon munkálkodok, hogy mehessek vissza - bár még nem döntöttem, bár ahhoz, hogy maradjak, olyan "csodának" kéne történnie, amiről nagy bizonyossággal állíthatom, hogy nem fog. Meg hát ugye kell a másik fél beleegyezése - mármint a munkáltató.

Traktoros lány 2015.01.26. 13:56:28

@Mercel: "de hülyékkel nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Fáraszthatsz, csak innentől kezdve nem érdekel."
Ilyen kőkemény érvekkel nem is lehet vitatkozni és nem is akarok! :)

MACISAJT 2015.01.26. 14:03:43

És nézzük meg az aktuális "kerekasztal" főszervező néhány hónappal ezelőtt milyen performansszal állt elő:
nol.hu/belfold/lefasisztaztak-orbant-a-szabadsag-teren-1489453

Előadta ott hogy az Orbáni "fasizmus" (így:D) elől ő aztán emigrál de tüstént...
Könnyesen elbúcsúztatták a Szabadság téren, ajvé córesz, ne tedd ezt velünk testvérünk , nem elég nekünk a gerendás péter ?
Erre eltelik pár hónap már "kerekasztalt" szervez és " Orbán Viktorral nem kívánnak tárgyalni, szerinte a miniszterelnöknek le kellene mondania, vagy a pártjának tavaszig félre kellene állítania őt."
Ilyen a fasizmus ma Magyarországon.
Meg a kivándorlási hisztéria zöme.

Mérges 1234 2015.01.26. 14:07:47

@MACISAJT:

"1990-ig befizetett nyugdíjpénzek szőrőstül bőrőstül eltűntek a nagy büdös közösben, azokat ma az állam finanszírozza mások pénzéből. "

Ja most emg Viktor tűntette el azokat.... :D A történele ismétli önmagát.

Azt megértem, hogy gyűlölöd a baloldalt, de miért nem veszitek észre, hogy Orbán egyre inkább olyan, mint ők???

Nyugdíj járulék helyett, szociális adó. ( Büdös életben nem lesz nyugdíjunk!)

9 hónap munkanélküli helyett 3 hónapi ellátás. ( amúgy 12-18 hónap munkát találni átlagosan.)

40 új adónem..... :D

Tucatnyi Fideszes potentát, aki 4-5 állást tölt be egyszerre.

Trafikmutyi, Földmutyi, mutyi mutyi....

Utálom a baloldat, de a Fidesz is egy posztkomcsi párt lett, hasonló bűnökkel...

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 14:09:37

@GQ: Egy haveromra viszont úgy hatott az egész, hogy miután prifi lett kint angolból, visszajött és neki állt tanulni.

Ma itt iskolaigazgató és el vannak ájulva tőle, mert 2 nyelven beszél, a tanárokhoz képest profi informatikus. Angliában valami szalag mellett volt, persze őt építették le először.

MACISAJT 2015.01.26. 14:10:16

@Mérges 1234:

Go to MACISAJT 2015.01.26. 09:25:35
annak is a második felére.
Iszom a szavaidat.Hajrá.

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 14:11:39

@MACISAJT: Azt röhögöm, ahogy ezek komolyan veszik magukat és próbálnak visszakerülni a fősodorba. Egyik szélsőségesebb mint a másik, saját táborukban is undorodnak tőlük.

♔bаtyu♔ 2015.01.26. 14:15:27

@Mérges 1234: "Azt megértem, hogy gyűlölöd a baloldalt, de miért nem veszitek észre, hogy Orbán egyre inkább olyan, mint ők??? - See more at: http://iflgazdasag.blog.hu/2015/01/25/ezert_kell_elhagynom_magyarorszagot#comment-form"

A ballibsi oldal mikor dolgoztatott egy csomó cigányt. Inkább megengedték nekik, hogy 20.000 Ft értékhatárig lopjanak, egészítsék ki a segélykét.

randomuser1 2015.01.26. 14:23:52

tul.képp mindegy, a főnök is megmondt,a az eu egy térség, mindenki oda költözik,a hova akar, nem emigrál senki, csak az egyik alvégről költözik a másikra.
ha idehaza faszán nagyon szar lenne, akkor nem lennénk egy térség..

Ladislav 2015.01.26. 14:26:18

@metalbrain001: Megértem, azok után ami veletek történt, hogy így gondolod.
De 3-4 éve azt mondtam volna, hogy kiköltözés rendben, de a magyar állampolgárság leadását már nem igazán értettem volna meg.
Azóta és előtte is hallottam és közvetve átéltem néhány ki és hazaköltözést, mert én még soha nem dolgoztam a szülővárosomon kívül, pedig lett volna nem egy lehetőségem, amelyekkel nem éltem. Most már másképpen gondolom.
Több, hozzám közelálló személy is kiment az elmúlt évek során. Mind itthon is tisztességesen dolgozó ember, akik büntetlen előéletűek voltak, senkinek(!) nem volt hitele és irreális elképzelések nélkül vágtak bele. Kivétel nélkül mindenki kint maradt. Volt aki hazajött, például egy nagyon jó barátom a családjával, mert azt mondta, hogy az idősebb gyereke már magyar iskolában tanuljon. Vett egy lakást és elkezdték a mindennapokat itthon. Helyhiány miatt nem részletezem a beszélgetéseinket, de fél év múlva már a visszaköltözésüket szervezte. Visszavették és egy szűk év után elhatározták, hogy már kintmaradnak.
Minden nagyravágyás nélkül mi elvoltunk itthon, de a korábbi munkahelyemen felmondtam a "légkör" miatt és azóta is csak bejelentetlen, vagy inkorrekt ajánlatokat kapok. Pedig az elvárásaim egy pesti haverom szerint, nevetségesek. Szakmám, tapasztalataim, végzettségem alatti munkakörökre is pályázok, amihez egy valóban minimális igény tartozna,reális bér, bejelentve, fizetett túlóra. Jelenleg nem bejelentve dolgozok. A barátnőm (és még néhány ember) tanári szerződését nem hosszabbították meg, mert kellett a hely a hatalomközeli emberek rokonainak.
Szóval kissé megváltozott a véleményem ezen ügyben. Tudom, hallottam az elcsépelt klissét, a kolbász és a kerítés kapcsolatát, de több országról szóló részletes leírást hallottunk"elsőkézből", olyanoktól, akiknek családot kell eltartaniuk és emiatt csak a valós tények számítanak. Nem egyszerű, de, mivel mindketten beszélünk angolul, ha röviden nem talál megfelelő lehetőségeket itthon, akkor hamarosan elköltözünk ebből a "jobban teljesítő" országból.

Ladislav 2015.01.26. 14:33:30

@MACISAJT:
"1. Fidesz-Orbánék
2. Az agyonvert ballibák Dohány utcai lakodalmas kutyahányására emlékeztető egyvelege, andré badfriend vezetésével.
3. Operettnácik.
4. Halványzöldek a la Schiffer.
Ezek közül nevezze meg valaki/bárki a kormányzás képeseket. (Mert abban egyetérthetünk mindannyian hogy kormányozni muszáj valakinek.)"
Ez igaz, nincs egy épkézláb jelölt. Az elmúlt években és már előtte is csak úgy mentem el szavazni, hogy kire nem ikszelnék, mert ebből a választékból, valós meggyőződésből nem tudtam senkire.

Traktoros lány 2015.01.26. 14:35:02

@Ladislav: Milyen szakmád / végzettséged, milyen szakmai tapasztalataid vannak?

vontod75 2015.01.26. 15:21:03

@the.man: Bizony. Én egy éve élek Németországban és hasonlóképpen érzek.

Ladislav 2015.01.26. 15:21:54

@Traktoros lány: Ezt elég, ha a sokszor ismeretlen helyre elküldött önéletrajzomat kezelők tudják. :))
A vendéglátás az egyik szakmám, amiben az elmúlt években dolgoztam és jelenleg is teszem. Szinte mindig 4 órás bejelentéssel, de most feketén. Ha nyugdíjat is szeretnék, akkor ezt a területet el kell hagynom.
Van egy másik, amiben kevesebb tapasztalatom van, de ez az eredeti középiskolai végzettségem. A vendéglátás előtt dolgoztam benne. A cég megszűnt, ahol dolgoztam. Munkát kerestem, beajánlottak egy céghez a vendéglátásban. Ott dolgoztam sok évet, közben megszereztem a szükséges végzettséget és jött az előző kommentben említett felmondás.
A mérnöki diplomámmal pedig nem kezdtem még soha semmit és már igen erős felfrissítésre várna. Mondjuk ez érdekelne, de elég szűk területen mozog.
Valamint elvégeztem teljesen saját költségen egy tanfolyamot, amelyik részben kapcsolódik, a "kevesebb tapasztalatos"eredeti végzettségemhez.
+ : van egy olyan is, amihez értek, de nincs róla papírom, viszont van tapasztalatom, mert az egyik hobbim.
Több helyre is feltöltöttem már, ahol a munkáltatók is látják. Minden helyet megpályázok, ami szóba jöhet és a lakóhelyem kb. 30 km-es körzetébe belefér.
Eddigi tapasztalatok: 65-90ezer forint, az utóbbinál heti 50óra munka+fizetetlen túlórák vállalása, mert "a munkát el lehet végezni ennyi idő alatt, de ha nem megy, akkor maradni kell". Egy 1 éve ott dolgozó ismerősöm ritkán megy haza túlóra nélkül. A "próbaidő alatt feketén" és társait nem is említve. Ezek zöméhez érettségi és végzettség, tapasztalat szükséges. Ahol nem jelentenek be normálisan, oda nem megyek. Ha mondjuk 120-at fizet és 90-el bejelent az még rendben.
Egyik haverom beajánlott egy helyre, ahol minden adott lenne (Itthon nincs ilyen bérigényem, vagyis ha hazai környezetben maradhatnék jóval kevesebbért is elmennék dolgozni.), csak ez messze lenne, ahol ő lakik (Magyarországon).

vontod75 2015.01.26. 15:23:23

@Blogger Géza: Nagyon faxa. Ha Németország (ahol élek ) mondjuk 15 évig semmi fejlődést nem produkálna és kicsiny hazánk ugyanezen idő alatt hozná ugyanezeket a számokat, na akkor pont nem érné utol. Nekem meg már nincs több tz évem arra, hogy majd egyszer jó legyen...

Ladislav 2015.01.26. 15:29:20

@vontod75: Egy nagyon jó barátom lebeszélt évekkel korábban arról, hogy külföldön dolgozzak. Lett volna egy félig-meddig lebeszélt állásajánlatom, ahová már szinte csak ki kellett volna utaznom. Akkoriban jónak találtam az állásomat, ezért igen erősen dilemmáztam, és részben ennek a haveromnak a tanácsára is itthon maradtam.
Azóta is mondom neki, de már csak skype-on, mert a szemét két éve külföldön él :)))

Traktoros lány 2015.01.26. 15:31:39

@Ladislav: Vendéglátós munkát biztos kapsz kint, abból el lehetsz. A többinél (amit esetleg szívesebben csinálnál) pedig próbálkozni kell, hátha bejön.

vontod75 2015.01.26. 15:39:49

Arra azért kíváncsi leszek, hogy amikor majd a minimálbérre bejelentettek elkezdenének nyugdíjba menni, akkor Gyurcsányra, vagy Orbánra fognak-e majd hivatkozni?

MEDVE1978 2015.01.26. 15:43:47

Ez jutott eszembe:

Elvadult tájon gázolok:
Ős, buja földön dudva, muhar.
Ezt a vad mezőt ismerem,
Ez a magyar Ugar.
....

Csönd van. A dudva, a muhar,
A gaz lehúz, altat, befed
S egy kacagó szél suhan el
A nagy Ugar felett.

Bizony a magyar ugar, a kontraszelekcióval, a sok buta emberrel, a mucsai mentalitással továbbra is lehúz. Ez van. Sokan utálják Gyurcsány Ferencet vagy Orbán Viktort, vagy akár a rendszerüket. A szomorú igazság az, hogy ők a magyar nép. A kicsinyességével, a pitiánerségükkel, a szomszéd tehene dögöljön meggel, az uram-bátyám gondolkodásmóddal, az irigységgel. A magyar ugar még mindig lehúz.

Szelid sunmalac 2015.01.26. 15:45:43

@MACISAJT: Pont leszarom. Vagy ne menjunk a francaikhoz, mert gyarmtositottak, a spanyolok indianokat oltek, az angolok kinaiakat? Nem ertem az osszefuggest. Megis a pocsom koze van a tortenelmi multnak ahhoz, hogy MOST milyen a gazdasagi, politikai, erkolcsi stb. kornyezet Magyarorszagon, meg a kornyezo orszagokban vagy mashol?

randomuser1 2015.01.26. 15:47:05

@MEDVE1978: Pató Pál úrról se feledkezzünk meg, kéremszépen!
Nade, akit sors keze régen tép, az mit tehet?

Nzoltan 2015.01.26. 15:50:41

@ausländer Sipi: Tęvedés. Egyáltalán nem jutna. Hanem felértékelődne az ország a sok befektető szemében. Mégpedig az olcsó munkaerő miatt.

Amusing 2015.01.26. 15:57:58

sebaj, legyen mindenkinek 6 diplomája, és akarjon mind 300-at keresni nettóba, mert neki ájfon kell. Közben meg röhögnek a kétkezi munkások és egyre többet kereshetnek
Hívj fel egy mosógépszerelőt, hogy mennyiért dolgoznak, vagy egy ácsot! Ja hogy ott dolgozni kell és piszkos lesz az ember....
siránkozzatok és menjetek külföldre rabszolgának

2015.01.26. 16:00:48

@Amusing:

ja, ilyen egyszerűen működik, LOL

2015.01.26. 16:06:52

@Amusing:

a te fejedben, esetleg

metalbrain001 2015.01.26. 16:18:52

@Traktoros lány: haat,lehet hogy sutyerak vagyok,de nekem nem nagyon megy,hogy csak ugy megsertselek. valoszinuleg beteg vagy.egy kozepesnel rosszabb szemelyisegzavarra gondolok. meg kellene latogatnod egy viselkedesterapeutat.lehet ki tudna bsszelni beloled azt a rengeteg agressziot,amit valoszinuleg a nevtelensegben elsz ki. 15 ev mulva rossz szajizu,pletykas,depresszios venasszony leszel. van segitseg! hat akkor kb. ennyi amennyit er nekem a valaszod. es kerlek irj csak nyugodtan,lehet ennel csunyabbakat is!!!!:-)))))) de a szaksegitseget gondold at..nehogy rosszabbodjon!. udv. metalbrain

metalbrain001 2015.01.26. 16:25:09

@Ladislav: ha megis kikoltoznel akkor az e mail cimem moonsylvia001@aim.com es termeszetesen szivesen segitek a kezdo lepesekben. az allampolgarsagrol valo lemondasnak egyszeru oka van. en nem kerek a Magyar nyugdijredszerbol,a 25 esztendo alatt levont osszeget nekik adom...pl.gyogyszerre,,:-)))) itt 10 ev utan jar nyugdij. nem keves. es nem arulnak csirkenyakat. remelem erted,miert irtam. azert,mert a szivem megszakad amikor latom,olvasom,hallom,hogy 50 eves munkaviszony utan ,kivalo,becsuletes emberek (tanarnenik,konyvtarosok,banyaszok stb.) nyomorognak.

Traktoros lány 2015.01.26. 16:27:10

@metalbrain001: Köszönöm a jó tanácsot! Neked meg vissza kellene menned ált. iskola 1-2. osztályába és megtanulni írni. Ez valahogy kimaradt a neveltetésedből, de azért osszad csak az észt, legalább vicces! :)))

metalbrain001 2015.01.26. 16:38:48

@vasgyuszi: Magyar Nagykovetseg London. telefonon kersz idopontot.megmondod,hogy el akarod kezdeni a lemondast a Magyar allampolgarsagrol.egy esetben teheted meg,ha van igervenyed egy masik allamtol, jelen esetben ha jol ertem Anglia arra,hogy ott allampolgar legy (ehhez eleg a permanent residency card) ez nem azonos a kek eu s papirral,ez egy folias kartya,mint a szemelyhi igazolvany. 6 - 8 honap az elbiralasi ido. a telefonos holgy kerdezni fogja,hogy hogy allnak az ugyeid itt. az utlevelet meg erdemes 1 evre valltani. 35 font.kerdezz batran,szivesen segitek.

metalbrain001 2015.01.26. 16:38:51

@vasgyuszi: Magyar Nagykovetseg London. telefonon kersz idopontot.megmondod,hogy el akarod kezdeni a lemondast a Magyar allampolgarsagrol.egy esetben teheted meg,ha van igervenyed egy masik allamtol, jelen esetben ha jol ertem Anglia arra,hogy ott allampolgar legy (ehhez eleg a permanent residency card) ez nem azonos a kek eu s papirral,ez egy folias kartya,mint a szemelyhi igazolvany. 6 - 8 honap az elbiralasi ido. a telefonos holgy kerdezni fogja,hogy hogy allnak az ugyeid itt. az utlevelet meg erdemes 1 evre valltani. 35 font.kerdezz batran,szivesen segitek.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2015.01.26. 16:40:59

@sikkim: Szerintem sok-sok csalódás ér mindenkit, akinek Párizs a mérce!

Amiben teljesen egyetértünk: igen mindenkinek jót tenne 6 hónap külföld! (szerintem kelet, nyugat egyaránt, ugyanabban az arányban)

Mercel 2015.01.26. 16:42:03

@Sexual Harassment Panda:

Szerintem birkát ne reklámozd mert a jelenlévők fele eret vág magán ha feltűnik:D
Egyébként elolvastam, a szokásos böfögés értelmes gondolatok nélkül sok csúsztatással megszórva.
Amúgy nem értem azt a fickót, vagy lenyúlták a nickjét vagy totál meghülyült, egy két éve még értelmesnek tűnt a megszólalásai alapján de mostanában.. brrr

metalbrain001 2015.01.26. 16:44:22

@Traktoros lány: nem tudnad abbahagyni,kerlek. annyira szanalmas vagy.irigykedj,mocskolodj amennyit akarsz,de mar igazan lehorzsolodhatnal rolam.nezem az irasaidat,es folyik a szadbol a tragyale.hidd el nem tehet senki arrol,hogy ugy eltel - elsz - ,hogy az elso lego jatekodbol valoszinuleg malac olat epitettel,kedves traktoros lany. edd a vattacukrot bicskaval,vagy ird a tyukszart x szel,hidd el teljesen mindegy.nem valtoztat azon,hogy beteg vagy,es mondva csinalt csunya beszeddel kivanod palastolni, bannad ha nem irnek neked tobbet,???irkalj csak nyugodtan...es elvezd,hogy "gyoztel,mert nem jon valasz"...FENNTARTOM!!BETEG VAGY,KEZELESRE LENNE SZUKSEGED. VISELKEDESZAVAROD VAN!! ez itt egy chat,te pedig nem tudsz beilleszkedni,sajnos.

Ladislav 2015.01.26. 17:24:11

@metalbrain001:
Köszönöm a felajánlást. Elmentettem az e-mail-címed.
Még van vagy 30 munkával eltöltendő év előttem (barátnőm előtt +6), ezért még viszonylag időben szeretnénk valamit lépni, vagy itthon, vagy máshol, mert ez az elmúlt 15 év munkaviszony, 7 év 4 órás bejelentéssel, 3 év 8 órában, a többi nullás mellett a nyugdíjjal nem kell számolnom (Mi lett volna, ha valami lepukkant cégnél dolgoztam volna?). De egyelőre még keresgetek, angolozok, rágódunk pár hónapot, addig is információkat gyűjtve.

Ladislav 2015.01.26. 17:27:41

@Mercel: "Szerintem birkát ne reklámozd mert a jelenlévők fele eret vág magán ha feltűnik:D " :)))
Van tőle rosszabb is. Elmondja a saját maga igazát, vagy amit betanítottak neki, de legalább nem kezd el személyeskedni és már az is előfordult, hogy igaza volt. Üde színfolt lenne itt is, mint annak idején Józsi-bácsi a parlamentben.

Traktoros lány 2015.01.26. 17:29:17

@metalbrain001: "ez itt egy chat" Nem, nem az. De nem ez a legnagyobb problémád. :)

amugy en is kulfoldon elek,annyit keresek hogy ti egeszevben nemkerestek annyit forintban.mint en EURban egyhonapban!!! legyetek csak orban-habony csicskak en mar jolelek,irgykeggyettek.csak rohogok rajtatok.szanalmas csicskak.

Ladislav 2015.01.26. 17:30:33

@Traktoros lány: "Vendéglátós munkát biztos kapsz kint, abból el lehetsz. A többinél (amit esetleg szívesebben csinálnál) pedig próbálkozni kell, hátha bejön." Pontosan ez a tervem.

Khonsu 2015.01.26. 17:31:01

Nem naiv vagy csak Budapesti. Egy tiszántúli vagy más, az ország szegényebb vidékein élő problémáit szerencsére el sem tudod képzelni, mert hozzá képest kivételezett helyzetben élsz. Milliók élnek az országban, akikhez képest te gyakorlatilag "nyugati" vagy.
El tudod képzelni például, hogy sokan csak azért nem mennek, mert arra se telik nekik, hogy elinduljanak? Ezért csak a remény marad, hogy egyszer talán jobb lesz, de sose lesz jobb, mindig csak egyre rosszabb lesz.

metalbrain001 2015.01.26. 17:54:00

@Traktoros lány: haat a szexmunka igaz,nem fizethet rosszul.egeszsegedre.gyomor kell hozza. akkor erert vagy beteg,mert megsebeztek.mondom,orvost. jah,evtizedek ota kulfoldon elek,de nem mereszelnek hozongeni a beremmel.gyerekes vagy.es beteg. sajnos. es meg mindig omlik a moslek a szadbol...sosem tanulsz..:-))))

metalbrain001 2015.01.26. 17:55:43

@Traktoros lány: igy irtad: irgykeggyetek. segitek.helyesen igy van: irigykedjetek.....pofikam.:-)

metalbrain001 2015.01.26. 17:57:06

@Ladislav: rendben.ha irsz e mailt, megadom a FACEBOOK PROFILOMAT,OTT KONNYEBB. szia:-)

metalbrain001 2015.01.26. 18:00:07

@Traktoros lány: osszad csak helyesen: oszd csak..:-)))de ha sokat irunk,lehet valami ragad rad helyesirasbol..vagy csak a kosz,sose tudhatod...)))

Traktoros lány 2015.01.26. 18:03:55

@metalbrain001: Szerintem hagyjuk, mert egyszerűen fáraszt, hogy a magadfajta "sokgenerációs" proli stílusában írjak. :)
Azon, hogy az iróniát még hírből sem ismered, nem is csodálkozom.
Javaslom, hogy egyszer vegyél a kezedbe egy nyomtatott könyvet és kukkants bele. Csoda dolgokat fogsz ott látni! (Lehet angol is).

Mercel 2015.01.27. 00:01:22

Mondjuk nem @metalbrain001 kezdett el szemétkedni és mocskolódni. Pedig kivételesen az elejétől követtem a posztot de visszaolvasva se néz ki másképp.

Meg hogy van az, hogy az elején még erkölcsi felelősségrevonás a kivándorlóknak 'akiknek a szüleit az ittmaradók tartják el', aztán a végén meg kiderül, hogy missz tajtparaszt is kint él húdesokat keres és minden ittmaradott csicska?
Ennyit erről a sztoriról azt hiszem.

Mercel 2015.01.27. 02:14:09

..csába ezt benéztem, csak szemétkedésből írta a luvnya amit.

vasgyuszi 2015.01.27. 16:59:23

@metalbrain001: Köszönöm a választ!
Annó eljutottam odáig, hogy valamilyen kormányzati honlapról (magyar) letöltöttem egy útmutatót pdf-ben. Ennek olvasása után döntöttem el, hogy amennyiben nem túl nagy hátrány, megtartom a magyar állampolgárságot is, akkora macera a lemondás. A német már megvan jóideje és nem kellett lemondani a magyarról, mert államközi szerzodés biztosítja a kettos állampolgárság létét a ke´t ország között. Ez nem automatikus az EU-ban, ha jól tudom, országfüggo.
Jó két éve (vagy három?), a külföldirendszámos mizéria alkalmával már a magyar lakcímemet is megszüntettem, azaz érvényteleníttettem a személyi igazolványomat. Az egyetlen hivatalos magyar iratom az útlevél. A magyar állampolgárság megléte okán magyar felségterületen tartózkodva rendelkeznem kell érvényes magyar okmánnyal, gondolom. Ezen gondolatmenetet követve, szerintem nem úszom meg az útlevélhosszabbítást sem, amíg tényleg le nem mondog az állampolgárságról.
Jó kérdés, de messzire vezet, hogy akkor meg mi lesz a bentragadt magánnyugdíjbefizetéseimmel... (inkább nem akarom tudni, költsék gyógyszerre...)
Szóval itt tartok ;)

metalbrain001 2015.01.27. 22:10:56

@vasgyuszi: nem kell megtartanod a Magyar okmanyodat,ha van mar masik allamtol utleveled.barmilyen rendszamu gk val erkezel is beleptetesre Magyarorszagra.|Shengeni egyezmeny ez. ez ervenyes a jogositvanyra is.:-) az a nyugdijkerdes,meg a magannyugdijpenztar...haat vagy 100 kommenttel feljebb en is a "koltsek gyogyszerre" szavaztam. tudod,igy jartunk...igazandibol mi akartuk. de! eppen nemreg olvastam,hogy az OEP koteles kiadni neked az eveidrol az igazolast,es mivel Eu,ezert be is szamitjak ha itt vagy az ovezetben.Javaslom,ha Magyarorszagra erkezel,menj be az okmanyirodara Ugyfelkaput nyilni,es akkor online is tudsz keressel fordulni felejuk. De az OEp Fiumei uti irodajan siman szakitasz sorszamot,es az ugyintezo kiadja az igazolast az eveidrol a taj szamod alapjan. remelem segitettem. :-)

vasgyuszi 2015.01.28. 15:15:35

@metalbrain001: Köszönöm igen, segítettél!
Pl. új információ volt számomra, hogy noha még magyar állampolgár is vagyok a német mellett, nem kell érvényes magyar okmányokkal rendelkeznem. Ez jó, mert így mentesülök az útlevélmeghosszabbítástól.

A nyugdíjba számító évek jó kérdés. Németországban, ha jól tudom, a középfokú iskolától kezdve beleszámítanak az évek valamilyen súlyozással. Ezt OEP nélkül is tudom bizonyítani (érettségi és egyetemi oklevél) Az OEP-re csak az elso munkahelyemet igazolandó lesz szükségem. TAJ-szám... na megint van mit keresnem ;) Szerintem megvan még a kis kártyám...

Az ügyfélkaput inkább passzolom. A kötelékeimet bontani akarom, nem még szorosabbra fu"zni ;) Kíváncsi vagyok, hogy egyszál (talán) lejárt útlevéllel, lakcím nélkül is lehet-e ügyfélkaput nyitni? (elméleti kérdés volt :)))

metalbrain001 2015.01.28. 19:56:56

@vasgyuszi: elvileg az ugyfelkapu alanyi jogon jar...nem hiszem,hogy mi kintiek,ezzel tobbletkoltseget jelentenenk..:-))),ha emlekszel a szemelyi szamodra,akkor elvileg az alapjan meg tudjak mondani a taj szamodat.:-) azert csak jarj utana az eveidnek,mert jobb ha tudjak,hogy mi azert ledolgoztuk azt ami az elvaras. persze,szerintem. nyugdijkor,nemetorszagban,es angliaban is elonyt jelent ha elmondod,hogy eu n belul azert voltak mar eveid...es ahhoz kell az az oep es papir. amit mondtam. a kotelekek ,meg hidd el bontodnak maguktol is. .. :D:D:D

metalbrain001 2015.01.28. 20:31:16

@Mercel: hidd el,nem volt mas valasztasom.rokonaink nincsenek,jobb volt ez igy...

marczy 2015.02.06. 12:39:45

@Mercel: "...aminek kereskedelmi és adótöbblet a vége."
Hát igen, a hazautalásokat ha elköltik, akkor Vilma néni is 27% áfát fizet, az egyéb frontokon (szja, társasági adó) kieső pénzt az állam így szedi be.
Ez egy alacsonyabb áfakulcs mellett nem volna lehetséges.

A jogászmentalitással alapvetően nincs gond, Németországban is ez van, joguralom, és tisztában vagy azzal, milyen cselekedeted milyen következménnyel jár.

Az oktatásról annyit, hogy aki teljesít, mert eleve penge, annak jó, de a nagy átlag tudásához valóban nem sokat tesz hozzá.
De ezek az emberek nem maradnak itthon, mert nem fizetik meg őket / profihoz méltatlan körülmények között kell dolgozniuk /
akit becsületességre neveltek, és erőnek erejével az próbál lenni, azt itt egyből "életképtelen"-nek bélyegzik. Mert nem kér a mutyiból, nem kér az egymás hátba szúrásából.

A becsületes ember még bízik abban, hogy az embertípus, amit képvisel, eléri a kritikus tömeget, vagy ha nem, olyan helyre megy, ahol ez a norma és meg is tud élni, a pereputtyal együtt. A bökkenő az, hogy ezen helyek többsége nem Magyarországon van.

Mercel 2015.02.07. 12:33:32

@marczy:

"A becsületes ember még bízik abban, hogy az embertípus, amit képvisel, eléri a kritikus tömeget, vagy ha nem, olyan helyre megy, ahol ez a norma és meg is tud élni, a pereputtyal együtt. A bökkenő az, hogy ezen helyek többsége nem Magyarországon van."

Ezzel sajnos pont egyetértek. Még bízom, de már nézek.

Mercel 2015.02.07. 12:34:22

@metalbrain001:

Elhiszem, nem is támadtalak emiatt. Valószínűleg én sem tettem volna másképp.

Reactor 2021.03.25. 21:16:15

Én egyetértek ezzel a cikkel. A kormány és az állam feladata lenne a prosperitás, a jólét, jogbiztonság megteremtése. Ehhez képest egyre csak több és több szart kap a nyakába a nép. Evidens, hogy egyre többen menekülnek el innen, látván, hova-meddig csúszik az ország. Ezzel persze az ittmaradóknak lesz nehezebb, amíg ők is rá nem szánják magukat a távozásra. Olyan lesz az egész, mint egy inverz Ponzi-séma: az járt a legjobban, aki már az elején kiszállt.
Merthogy ilyen helyről menekülni kell, ahol mindenki az átlagember tönkretételéből akar magának tőkét kovácsolni, ez nem vitás.

@The Real Storm Trooper: Olyan nincs, hogy nem "szabad" tenni. Nem szovjet gyarmat vagyunk, a határok nyitva, az átlagembernek nem kötelessége kiszolgálni minden rablóbandát, oda mehet, ahová akar. Hogy a végén egy reménytelen, elpusztult romhalmaz lesz az országból? Ez nem az átlagember hibája, tessék a politikusokon, a zsidroncokon, a rétinégereken leverni, ők a felelősök. Ha pusztulnia kell az országnak ahhoz, hogy az emberek szeme felnyíljon, akkor pusztuljon.
"Ezért a népért úgyis mindegy,
ebsorsot akar - hát akarja!"

@Mercel: Az hát, a HírTV meg a kurucinfo az fúj monnyon le, a nyíltan antimagyar zsidronc oldalak, mint a Zsindex meg a 444 az újságírás netovábbja, igaz? Hát öregem, te lábon hordod ki az agyhalált.

@MACISAJT: Egyrészt, nem muszáj. Meghalni muszáj, mást nem. Ha a kormányzás abban merül ki, hogy az aktuális potentát és a farkaskái két kézzel rombolják az országot, inkább ne kormányozzon senki.
Másfelől pedig, a polgárháború igenis lehetséges opció. Ha palotát akarsz építeni valahova, ahol áll egy romos putri, előbb le kell rombolnod a putrit, nem annak tetejére fogod építeni a palotádat. Igazam van?

@: Igen, ilyen egyszerű. Felhívnám a figyelmed egy alapösszefüggésre: minél több van valamiből, annál inkább értéktelenné válik. A diplomára ez duplán igaz. Szerinted, ha mindenkinek lesz 5 diplomája és 8 nyelvvizsgája, mit fognak ezek érni? Ha mindenkinek egyszerre volna öttalálatosa a lottón, szerinted mennyi pénzt nyernének? A szelvény árát se.
De ezt úgyis hiába magyarázom bukdácsoló elemiseknek.

@Ladislav: Nézd, ha egyik se képes a népnek tetsző kormányzásra, itt a megoldás: lámpavas mindegyiknek kivétel nélkül, aztán a néphez fordulni, háttérben a lógó hullákkal: "na, gyerekek, ki akar még kormányozni?"
Az biztos, hogy aki elvállalja, kétszer is meggondolja majd, mielőtt bevezet egy intézkedést. Senki nem vállalja esetleg? Good riddance.
süti beállítások módosítása