Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Száljatok már le a golyóimról!

2015. január 06. - Szarvas Norbert

81214.jpgNem érzed azt, hogy egyre hidegebb és szorosabb az a kéz, amelyik a golyóidat szorongatja? Egyre nehezebben kapsz levegőt, egyre kényelmetlenebb minden és közben még valami elégedettségre gyanút adható hangulatjelzéssel kell operálnod a mindennapokban! Egyértelmű, hogy a farok rossz végén helyezkedsz el és látszólag az égvilágon semmit sem tehetsz ellene. Vannak, akik a szorításon röhögtek egy jót és kitaláltak valamit ellene. De igazából ez sem jött be, hiszen amikor minden ütőkártya egyvalaki kezében van, akkor UNO-zni is kurva szar dolog. Így történhetett meg, hogy a vasárnapi multibezárósdira lapot húztak és már kiszállítani sem lehet az árut. Azt pedig a törvényhozás pont telibe kakálja, hogy csak munkaidőn kívül tudod az árut átvenni, amire a hétvége a legalkalmasabb időpont.

A törvényhozás és szorgos kisiparosai most álltak szembe a tükörrel és köpték magukat erőteljesen sarcon, mármint akarom mondani arcon! Gondolom, akkor már kiejthetjük a szövevényes greenpeace magasságú "isten dicsértessék" nyáladzó indokot, miszerint a kötelező boltbezárás az embereket és a dolgozókat védi meg egy gondatlanságból elkövetett istentelen jó öreg vasárnapi költekezéstől. Mert ha így lenne és véletlenül sem a "köcsögmultikhaza" mentalitás húzódna a háttérben, akkor bizony nem érkezett volna meg hozzánk a kiegészítés paragrafusa, aminek értelmében:

 

"az ügyfél online felületen megrendelheti a számára szükséges terméket, ugyanakkor annak kiszállítása 22 és 6 óra között, valamint munkaszüneti és vasárnapi napokon nem történhet meg”. forrás: NGM

De most mi csodálkozunk? Ezek a "köcsögmultikhaza" nyíltan kiröhögték a kormány vasárnapi elmebaját, amit egy igazi hatalom nem hagyhat szovjetesen szó nélkül. Gyorsan írni kell egy törvényt erre is. Erősebb kutya baszik, ez már látszik egy ideje. Kit érdekel, hogy a szerencsétlen melós csak hétvégén tud normálisan elmenni ÁFA-t fizetni? Kit érdekel, hogy ha már leszoktatnak minket a tudatos vasárnapi GDP termelés direkt formájáról, akkor is ennünk, innunk kell. Hol szempont az, hogy a Fidesz eléri a célját és a család marad az otthon melegében? 5 percet nem kaphatunk arra, hogy a családi idillből kitörve átvegyük a futártól a havi kaját, amit általában félnapos kiszállítási intervallummal hoznak? Melyik GDP termelő alkalmazott manónak van hétköznap félnapnyi ideje várakozni? Nyílván szombat vagy vasárnap. De kit érdekel, hiszen megmentenek minket az elhízástól is.

És, hogy mi következik?

Idén március 15 vasárnapra esik, amit azonnal el kell tolni hétfőre, hiszen vasárnap, mint munkaszüneti nap, nem lehet majd tüntetni.

Félnaponta csak egyszer mehetünk ki pisálni a saját wc-nkbe.

Pizzát nem rendelhetsz akkor amior megkívánod, legalább 1 héttel előtte le kell adnod igényedet az NGM-nek.

Állandó szobafogság munka után.

A vasárnapi ütemterv szerint reggel 10-től vidámvasárnap, ahol kiállítják az igazolást a jelenlétről. Ha a rendőr igazoltat és nincsen igazolásod, akkor 2 év letöltendő. Ezután istennek tetsző szerény ebéd otthon. Sietni kell a zabával, mert 14-től kötelező pártgyűlés lesz, ahol elmondják neked mennyire jó minden. 18-tól pedig csak a családdal foglalkozhatsz.

Akkor most merül fel a kérdés, hogy a Fidesz miből tervezi fedezni a luxuspazarlását (lásd Matolcsy ámokfutása vagy stadionok), ha a legalapvetőbb bevételi forrást (Adó-ÁFA) drasztikus mértékben le akarja szabályozni, mesterségesen akarja növelni a munkanélküliséggel a szoc. rendszer terheltségét? Mi lesz ennek a végjátéka? Mert az egyértelmű, hogy az ember nem költ 6 nap alatt ugyanannyit, mint 7 nap alatt. Egyértelmű, hogy bevételcsökkenés lesz ÁFA szinten. Miből akarja majd ezt pótolni a főni? További adót fog emelni? Vagy még jobban eladósítja az országot a prémium állampapírjaival? Mert azt ne nyalja be senki, hogy a prémium állampapírra fizetett prémium kamat a semmiből jön. Ez semmi más, mint egy kötelező ígérvény, amit x év múlva az államkasszának kell kifizetnie Fideszestül, Fidesztelenül. Vagyis neked és nekem kell kifizetni, miközben ma ezt a pénzt herdálják el.

Még van kétséged, hogy ennek az egésznek semmi köze a családokhoz és Magyarországhoz?

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr957046763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2015.01.06. 21:32:17

Nem kéne megtanulni helyesen írni?

2015.01.07. 08:48:16

Most még tréfa, de lehet, hogy majd kiderül, hogy netezni sem szabad majd vasárnap, hiszen akkor az ember rendelhet valamit, igaz hétközbenre, de az is vásárlás, ráadásul addig sem a családdal, gyermekkel, és Istennel tölti az időt a delikvens. Az internet különben is a sátán találmánya, hisz ott emberek mondják el a véleményüket, anélkül, hogy egyeztetnének a vezetőséggel. (Zárójelben meg bontottcsirkáhez csatlakozva: miért nem lehet átfutni stilisztikailag és helyesírásilag egy rövidke posztot élesítés előtt?)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.07. 08:58:51

@bontottcsirke: Nem kéne megtanulni a lényegre fókuszálni.

Egyébként a fidesz mosnani regnálása komoly probléma az ország számára. Ezt csak az nem látja aki szervilis és buta, vagy "megfizetik érte", hogy ne lássa. Az igazi probléma viszont az az alternatíva hiánya, és persze az, hogy a jelenlegi "baloldal" olyan, mintha a kormánynak dolgozna. Persze a narancsosoknak is szabadlábon értékesek, ezért felelősségrevonás sincs, csakrágalmazás folyamatosan. Úgy undorító ez az egész, ahogy van. És közben még az emberek életét is nehezítik.

Netuddki. 2015.01.07. 09:32:56

@Simlicske: Ahhoz minek kéne alternatíva, hogy a tolvaj bagázst bebasszuk a börtönbe? Utánuk meg csak lesz valahogy, mindig is volt. De az üzenet egyértelmű lehetne az utánuk következők számára, ha tolvaj vagy mész a börtönbe...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.07. 09:57:48

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Az "utána majd lesz valahogy" miatt tartunk itt. A fidesz is az mszp ellenesség miatt kapott teljhatalmat 2010-ben, aztán csinálhatott megint magának 2014-ben is. Ezen az úton csak lefelé juthatunk. Ráadásul a korábbi tolvajok sem kerültek börtönbe, pont azért mert "élve" többet érnek a fidesznek.

Muad\\\'Dib 2015.01.07. 09:58:56

Idióta barmok gyülekezete. A vasárnapi zárva tartás nem ördögtől való, de ahhoz előbb egy olyan társadalom kéne, ami elbírja a dolgot. De amíg "hála" a kormányunknak rá van kényszerítve mindenki, hogy éjjel-nappal dolgozzon, addig ez kibas*ás az ott dolgozókkal, meg a vásárlókkal is.
Tény, hogy a multik tetű módon bánnak az alkalmazottakkal, de esetleg akkor a munka törvénykönyvét kellene átalakítani és betartatni. Ehelyett azt átalakították úgy, hogy a munkavállalónak egy minimális jogai se legyenek, most meg hazudoznak a munkavállalók védelméről. Miközben a pont ugyanúgy szemét módon dolgoztató cba, meg a feketéző kisbolt ugye simán nyitva maradhat.

Tapsi75 2015.01.07. 09:59:48

Egyetértek, DE! Ha mar itt tartunk minden tolvajt be kene baszni a börtönbe. Félreértés ne essék, az is az, amit sokan nem gondolnak úgy. Pl adócsalás, vagy a cégemnél nehány apróság haza mentése. Kicsit kene változtatni mindenkinek a hozzáállását! Nagyon sok embernek ezek bocsánatos bűnök, pl gaz átfejtese a gazos autóba, buszostol gázolaj vásárlása, számla nélkül vásárlás....stb. Kicsit kene a nagy magyar "okos" dolgokon változtatni...

Exploiter 2015.01.07. 10:08:56

@Tapsi75:

Ez már megint relativizálás. Mindig mindenki azt mondja, hogy ha 10% lenne az adó, a magyar akkor is csalna.
Mondani lehet, csak még sosem próbálta ki senki. Egyébként már nem is nagyon kell adót csalni, ez itt a xxi. század, még az EU-t se kell elhagyni, elég csak Máltáig menni, hogy céget alapíts, ahol 5% (öt!) a külföldi cégek adója. Onnantól teljesen legális minden.
Nekik valamiért megéri, isten tudja miért.

shred 2015.01.07. 10:14:39

Ha vasárnap online megrendelsz egy új appot a telefonodra és letöltenéd, az összes szolgáltató által kötelezően és automatikusan előtelepített harrachguard.apk fogja blokkolni az adatátvitelt, másnap reggel 6 óráig.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.07. 10:20:46

@Muad\\\'Dib:

Az igazság pedig az, hogy multik bánnak a legjobban az alkalmazottakkal, szemben a tetű magyar cégekkel. Coop, CBA, kisvállalkozók, stb.

És ráadásul ők tartják be legjobban a törvényeket, és jobban is fizetnek.

Bobby Newmark 2015.01.07. 10:29:49

@Simlicske: Mert közösen sárosak egy csomó ügyben, pl privatizálás, olajszűkítés, ügynökök, stb. Olyan bandát kell kormányra juttatni, aki nem egyenesági leszármazottja a kommunista rohadékoknak, és akkor ez a probléma nem áll fenn.

Továbbá nem értem, hogy miért kéne olyan alternatíva, aki gyakorlott politikus, egy dilettáns, hozzá nem értő banda nem tud annyi kárt okozni az országnak, mint egy elszánt, lopásban gyakorlott, geciláda társaság. Mint azt a mellékelt ábrából is láthatjuk nap mint nap.

Az a baj, hogy elolvastam a fenti szövegemet, és basszus úgy érzem, mintha a Jobbiknak akarnék reklámot csinálni, pedig az aztán eszem ágában sincs. Így belegondolva lehet, hogy nincs igazam a korábbi kijelentéssel, hogy a dilettánsok kevesebb kárt okoznának... :P

Muad\\\'Dib 2015.01.07. 10:37:35

@Texaszi Láncfűrészes:
A tesóról vannak saját tapasztalatok rokonságból, és gusztustalanul bánnak az alkalmazottakkal, de ez abszolút nem azért van, mert csúnya gonosz multik, hanem, mert megtehetik. Pont ugyanúgy mint a cba és társai.

ügyfélszolgálatos 2015.01.07. 10:38:38

@Muad\\\'Dib: Jó lenne ha nem ugatna a kormány bele, hogy én mikor mit akarok csinálni a szabadidőmben.

Muad\\\'Dib 2015.01.07. 10:43:07

@ügyfélszolgálatos:
Jelen helyzetben egyetértek, bár, mint mondtam, van ahol ez működik. Csak épp ott jóval kevesebbet dolgoznak az emberek, nem kibas*ás velük az egész, és nem tesz rá a munkanélküliségre még egy lapáttal a dolog.
Ezt így most Magyarországon bevezetni egy agyhalott, szemét baromság.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.07. 10:45:50

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

"Utánuk meg csak lesz valahogy, mindig is volt."

Én valahogy nem sírom vissza sem Gyurcsányt, sem a többi szoci-szadeszos szemétládát. Más kérdés, hogy a Fidesz húzásaitól és lehúzásaitól is kezd erős hányingerem támadni.

A leváltásukhoz azonban először kormányképes alternatíva kellene, az pedig a huszonvalahány év alatt lejáratódott szoci-szadeszos káderekből soha nem lesz. De még az utódaikból sem.

Bobby Newmark 2015.01.07. 10:48:40

@Muad\\\'Dib: Na most a "csúnya gonosz multik talicskázzák ki a pénzt az országból" mítosz mellett kicsit furán fest, hogy a Tesco-k, Aldi-k, Auchan-ok, Spar-ok, satöbbik jellemzően az elmúlt huszonöt évben épült "új" csarnokokban vannak, míg a CBA-k és a Coop-ok kb a békebeli hetvenes években épült ABC-k és x. számú közértek helyén, és kb olyan felszereltséggel is...

Valahogy pont úgy néz ki, mintha éppen a multik lennének azok, amik visszaforgatják a hasznukat az országba, munkát adva közben magyar építőipari cégeknek, miközben a CBAk meg valahová eltüntetik a hasznukat, legalábbis az üzleten és a szolgáltatás minőségén nem látszik meg a körülbelül hasonló mértékű haszon...

has 2015.01.07. 10:48:56

Hofinak igaza volt. Alacsony a kerítés. Bár mostanában úgy tűnik talán nincs is.

Bobby Newmark 2015.01.07. 10:50:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lámpavasra lógatáshoz nem kell különösebb politikai képzettség, meg tudják oldani kezdők is.

Muad\\\'Dib 2015.01.07. 10:54:46

@Bobby Newmark:
Ez nekem miért írod? Fel nem merült sehol, ki mit talicskáz és hová...

studkell 2015.01.07. 11:00:13

"akkor UNO-zni is kúrva szar dolog" - posztoló

Kúrva? A következő mi lesz? Magyarúl? Megérett a világ a pusztulásra.

oszt jónapot 2015.01.07. 11:00:28

@Muad\\\'Dib: Ott se nagyon működik. Most készülnek visszaállítani a vasárnapi nyitva tartást.

lavór 2015.01.07. 11:02:29

Azért vicces ez az ország... Azok a leghangosabbak, akiknek szabad szombat és vasárnap jár...
Csak az egyiket próbálná meg elvenni valaki tőlük...

Megveszed péntek, szombaton, hűtő kinyit, betesz, vasárnap megfőz. Hol a gond? Éhen hal az ország?

oszt jónapot 2015.01.07. 11:05:09

@lavór: Én speciel nagyon szívesen becserélnék havonta egy-egy hétvégét hétköznapra, akkor legalább nem kéne szabadságot kivennem, ha intézni akarok valamit.

lavór 2015.01.07. 11:06:02

@oszt jónapot:

Inkább legyen a hivatal is nyitva szombat. vasárnap. Sokkal jobb lenne.

Muad\\\'Dib 2015.01.07. 11:07:37

@lavór:
Ááá, sehol nincs gond. Az, hogy ki fognak rúgni egy rakat embert nem probléma. Majd mennek közmunkásnak, mert az olyan fas*a. Biztos jobb lesz nekik, mint a vasárnapi munka. Mert a csúnyamultik vasárnap dolgoztatják őket. A munka törvénykönyvét meg nagyanyám módosította a munkavállalóra nézve hátrányosan nem a fittyesz, ugye? Ami most hirtelen kibas*ott érzékeny lett szegények körülményeire. De mivel azt esze ágában nincs javítani, mert az nem tetszene a cba-nak, ezért inkább bezárja a boltokat vasárnak a nagy aggódás miatt...

lavór 2015.01.07. 11:10:07

@Muad\\\'Dib:

Már bocsi, ezt választottátok, nem? Azzal is, hogy otthon maradtatok.
A kirúgások meg egyelőre találgatások. Annyi történt, hogy 1 szabadnapja minden dolgozónak vasárnapra esik.

Azt látom, hogy gigára utáljuk a CBA-t. ezzel szemben állandó sorokat látok a kasszáknál. Akkor egy kicsit utáljuk, egy kicsit nem?

oszt jónapot 2015.01.07. 11:15:27

@lavór: Azt se bánom. Ha igény van rá. Most sem kötelező nyitva tartani az üzleteknek, de ezek szerint van rá igény.

Bobby Newmark 2015.01.07. 11:15:45

@Muad\\\'Dib: Nemtom, arról jutott eszembe. Nem kifejezetten neked szólt.

Szelid sunmalac 2015.01.07. 11:16:33

@lavór: Es a CBA-ban vajon fognak dolgozni vasarnap? Vagy sem? Vagy igen, de az jo?

oszt jónapot 2015.01.07. 11:16:36

@Muad\\\'Dib: De azt vágod, hogy ha kibasznak pár ezer embert, akkor megint a multik (megy gyurcsány) lesznek a köcsögök.

Alick 2015.01.07. 11:16:44

@Muad\\\'Dib: a fehérgallérosokkal való bánásmódban tényleg van különbség a multik javára.

lavór 2015.01.07. 11:18:57

@oszt jónapot:

Mármint igénye van a multinak rá, értem. Ha normálisan megfizetnék az eladókat, még a pótlékra is magasról tennének. De mivel üveggolyókért dolgoznak, így ezzel a pótlékkérdéssel lehet magyarázkodni. Ugye?

@Szelid sunmalac:

A CBA sem tarthat nyitva vasárnap.
Hacsaknem minden boltát áthelyezi börtönbe, kórházba...

oszt jónapot 2015.01.07. 11:23:00

@lavór: Nem a multinak van rá igénye, hanem a vásárlóknak. (Egyébként a magyar boltok nincsenek nyitva vasárnap? Csak azért kérdem, mert folyamatosan multikat emlegetsz.)

lavór 2015.01.07. 11:25:29

@oszt jónapot:

Most leszokik a kedves vásárló a korzózásról. Korzózhat 6 napot. Az emlegett szegény Tescoban még 0-24-ben is.
Ott lett elszúrva, hogy dec. 24-ét nem tették munkaszüneti nappá.

oszt jónapot 2015.01.07. 11:27:51

@lavór: Az említett szegény Tesco sem lehet nyitva este 11 és reggel 6 között, csak szólok. De továbbra sem kötelező vasárnap vásárolni, nem értem, neked miért fáj, ha más szeretne.

lavór 2015.01.07. 11:29:35

@oszt jónapot:

Neked miért fáj, ha nem lesznek nyitva a boltok?
Én meg ügyintézni szeretnék szombat-vasárnap.

Így jártunk, neked az nem lesz, nekem ez.

oszt jónapot 2015.01.07. 11:34:48

@lavór: Ja értem, te az a fajta vagy, aki azért nem baszik, hogy a másik ne élvezze.
Én is szeretnék ügyintézni hétvégén, miért nem azért lobbizol?

Csillagszemű Juhász 2015.01.07. 11:35:16

@lavór: Nyugi, Aldi, Lidl sokkal jobban fizet, mint a CBA, COOP, vagy a magyar kisboltos. És ez elmondható a multikról általában. Szerinted én véletlenül dolgozom multi cégnél? Szeretek rabszolga lenni? Vagy valóban sokkal jobb helyem van mint egy minimálbérre bejelentett magyar cég alkalmazottjának? Egy multicég minden forint után kifizeti a járulékot, nem borítékban fizet, és a gémkapcsot is számlára veszi.

Bobby Newmark 2015.01.07. 11:36:15

@lavór: Semmi gond ezzel, ilyenek miatt szoktak megbukni a kormányok. Amikor úgy gondolják, hogy felhatalmazást kaptak olyasmit csinálni, amit senki nem akar rajtuk kívül.

Csak így tovább, még egy tucat ilyen intézkedés, és 2018-at sem kell megvárni...

lavór 2015.01.07. 11:36:21

@oszt jónapot:

Na, akkor arra is ki kell írni egy népszavazást. Lássuk, mekkora szájuk lesz a hivatalokban dolgozóknak.

lavór 2015.01.07. 11:37:46

@Bobby Newmark:

Tőlem már tavaly megbukhattak volna. Egy könnycseppet sem ejtek értük.
De nem a vasárnapi bezárások miatt érzem így.

oszt jónapot 2015.01.07. 11:37:55

@Bobby Newmark: Pont ezt mondom én is. Most már szopassanak meg minél több embert minél jobban, jó lesz az. :)

ember100 2015.01.07. 11:39:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Helló !

Nem egy nagy ügy , egyszerűen törvénybe kell hozni hogy 30 éves kor felett NE indulhasson politikus.És ez a nép törvénye lenne :)
Ennyi !

sas70 2015.01.07. 11:41:15

@Bobby Newmark: Egy építési vállalkozó ismerősöm a pláza stop miatt ment csődbe, mert a rohadt multiknak dolgozott, de már nem építhetnek. Vagy 50 embert kellett elküldenie. Kiment Németországba építésvezetőnek keres vagy 6000 eurót és szarik a világra. Azt mondta, bolond volt, hogy itthon küzdött, már előbb le kellett volna lépni. A korábbi emberei közül is kihívott már egy párat ahhoz a céghez. A kérdés csak az, ha ezek az emberek megfelelnek külföldön, akkor ki marad itthon és akik maradnak azok milyen minőségű munkát fognak végezni?

tonypek 2015.01.07. 11:41:20

Majd szlovák cégek fognak kiszállítani és csinálnak ebből bizniszt mind anno a CD/DVD kiszállítás volt. Ország északi régiója majd szlovák tejet, kenyeret , stb. fog enni és vásárolni és ki tudja hova fejlődik majd.
Ideje OVnak és sleppjének csomagolni. Számonkérés nem fog elmaradni.

lavór 2015.01.07. 11:44:00

@sas70:

Maradnak a rokkantak, betegek, nyugdíjasok és a politikusok. Nem elég?

oszt jónapot 2015.01.07. 11:46:06

@sas70: " ki marad itthon és akik maradnak azok milyen minőségű munkát fognak végezni? "
A fideszesek és semmilyet.

sas70 2015.01.07. 11:47:30

@lavór:Költözz Észtországba és akár hétvégén a wc-ről is intézheted a hivatali ügyeket.
Csak a csökevényes, múltban élő, 19. századi államkép az, amikor a hivatalban kell könyörögnöd egy rohadt űrlapért.

Bobby Newmark 2015.01.07. 11:48:24

@lavór: Engem sem érint a kérdés túlságosan a gyakorlatban, én nem járok nagybevásárolni. De vannak akiket igen, és teljesen érthető is a felháborodásuk.

Viszont nálam meg az elvek azok, amik hányingert keltenek, egyrészt az, hogy törvénnyel akarnak havert helyzetbe hozni kommunista módra, másrészt hogy bele akarnak pofázni a magánéletembe, diktatúra jelleggel.

lavór 2015.01.07. 11:48:30

@sas70:

Bocsika, költözz te, ha már eszedbe jutott.
Putyinhoz esetleg.

sas70 2015.01.07. 11:49:02

@lavór: Szép kilátások, de legalább vasárnap nem vásárol senki!

lavór 2015.01.07. 11:49:34

@Bobby Newmark:

Ezer más módon beleszólnak a magánéletedbe, miért pont ez zavar?

sas70 2015.01.07. 11:49:49

@oszt jónapot: Azt nem lehet, akkor mi lesz a munkaalapú társadalommal?

Bobby Newmark 2015.01.07. 11:51:09

@sas70: És miért is az erre a megoldás, hogy költözzünk Észtországba, miért nem verjük le inkább a saját politikusainkon, hogy a kurvaannyukat, 2015 van, azonnal és baszott gyorsan intézzék el, hogy lehessen neten ügyet intézni 7/24-ben?

sas70 2015.01.07. 11:52:58

@lavór: Már sokszor megfordult a fejemben és ha a gyerekeim kisebbek, vagy nagyobbak lennének, szerintem már mennénk is.

lavór 2015.01.07. 11:53:55

@sas70:

Most kell indulni, Kelet felé nyitottunk.

sas70 2015.01.07. 11:55:30

@Bobby Newmark: Ez is jogos felvetés! Csak sajnos kevés esélyt látok rá, a jelenlegi digitálisan analfabéta politikus garnitúrával.

sas70 2015.01.07. 11:56:38

@lavór: Hülye dumákban mindenképp.

Bobby Newmark 2015.01.07. 12:01:21

@lavór: Mind zavar, ÉS főleg az újak. Lehet próbálkozni ilyesmivel, legfeljebb majd tömegével fogják megkerülni, vagy telibe megszegni, ahogy az történni szokott.

lavór 2015.01.07. 12:03:48

@Bobby Newmark:
Az ellenőrzés is egyre szorosabb, hogy ne lehessen megkerülni semmit. Mindent tudnak rólunk, a NAV bármely banki adatot lekér,tudtod nélkül. Lassan visszatér majd a házmester-rendszer, mikor is hangulatjelent a feljebbvalóinknak... stb...

Bobby Newmark 2015.01.07. 12:13:15

@lavór: Ugyan, lófasz annak a hatékonysága, az az egész rendszer csak baszogatásra jó, meg hogy megtanítsa a cégeket, hogy hogyan kell más országban, akár adóparadicsomban céget alapítani...

citrix 2015.01.07. 12:26:35

Szlovákiából kell rendelni, vásárolni. 20% az áfa, vasárnap is nyitva vannak, kiszállítanak és stabil fizetőeszközzel rendelkeznek amiről az orbán rezsim lemondott örökre. Úgy hívják: Euro, ma már több mint 320 szar magyar forint.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.07. 12:34:39

Az igény meg van a vasárnapi vásárlásra. Az igényt pedig mindenképpen így vagy úgy ki fogják szolgálni.
Majd lesz vasárnapi mini teszkó építve frencsájszba a nagy teszkó oldalába és ilyenkor a nagy teszkó raktárhelyiségként fog szolgálni.
Vagy valami ilyesmi.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.07. 12:36:30

A börtönben:

- Hello! Téged miért hoztak be?
- Vasárnapi illegális vásárlásért. A hátsó ajtón beengedtek, de lebuktam.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 12:39:37

Most a te golyóidat zavarja ez a dolog, vagy a teszkóét, de fizetett neked?

Zsidófalvi Zsidó 2015.01.07. 12:44:22

Még egy utolsó megoldás azért maradt: nem kiszállítás lesz vasárnap, hanem ÁRUÁTVÉTEL. Bemész egy botlba, az eladótérben ki lesz rakva egy netes terminál, azzal neten keresztül megrendeled az árut, a mellette levő ablakon pedig kiadják. Fizetés mondjuk a neten keresztül bankkártyával. Az ablak pedig szigorúan csak kiadja az árut.

Bobby Newmark 2015.01.07. 12:44:43

@♔bаtyu♔: Igen, jól látod a problémát. Nekünk is ciki, hogy idáig fajult a helyzet, hogy a mocsadék multit kell védenünk.De hát ez történik, ha túltolják az elvtársak a szabadságharcot, és a saját lakosság lesz az ellenség.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 12:45:54

@Bobby Newmark: Most majd a hazai tulajdonú cégek lesznek új csarnokokban.

Nálunk pld. a CBA most újított fel egy helyet, valamikor amúgy ABC volt. Totál fel van újítva, az árukészlet is nagyon fasza. Sokkal jobb, mint pld. a közeli Lidl, vagy Aldi.

Amúgy ha valakinek van tőkéje és elárasztja a magyar piacot, nyilván azzal egyben le is korlátozza a fejlődő kisebbet. A magyar vállalkozások csak mostanában kezdenek fejlődni, hogy némi levegőhöz jutnak. Nyilván egy osztrák hálózat optimálisabb erőforrásokból gazdálkodhat, tarolta is rendesen a magyar piacot, de azért nem kellene ennek magyarként tapsolni, nem ez a természetes állapot és ez versenynek sem nevezhető.

Gour (törölt) 2015.01.07. 12:46:14

Bevallom, hogy én örülök a vasárnapi boltbezárásnak és az autóutak fizetőssé tételének is. Szopjanak végre azok is akik kétharmadot bírtak szavazni ennek a tolvaj bandának!

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 12:47:11

@Bobby Newmark: Magasról szarom le a "mocsadék multit", engem az érdekel, hogy Magyarországon magyar és ne osztrák cégek tarolják a piacot.

Bobby Newmark 2015.01.07. 13:01:54

@♔bаtyu♔: Nem kéne ellopni az EU támogatást állami szinten, és akkor azt a termelő beépíthetné az árába, és versenyképes maradna azon külföldiek ellen, akik meg is kapják ugyanezt a támogatást, és be is építik az árba.

De nem, mi magyarok vagyunk, mi ezt jobban tudjuk, inkább ellopjuk állami szinten a támogatást, aztán majd rinyálunk hangosan, hogy mocskos külföldiek.

Bobby Newmark 2015.01.07. 13:05:27

@♔bаtyu♔: Ezt már mondtad korábban is, és akkor sem tudtál arra válaszolni, hogy mire is jó az nekem, és miért kéne a seggemet verdesnem tőle örömömben, ha épp egy magyar geciláda talicskázza offshore számlára a pénzt?

Luxusautót, Gucci táskát, Rolexet tudtommal nem gyárt Magyarország, Új-Zélandi koncertre sem a Malév hordja már az utasokat, szóval hogyan is lesz az ellopott pénzből GDP?

Mert szép ez a lózung, hogy magyar cég, csak valahogy derékban kicsit megtörik a gondolatmenet, aztán nincsen neki konklúziója.

KUHULIN 2015.01.07. 13:11:07

@Zsidófalvi Zsidó: "Bemész egy botlba, az eladótérben ki lesz rakva egy netes terminál, azzal neten keresztül megrendeled az árut, a mellette levő ablakon pedig kiadják."
Hehe. Majd a sok gyökér írástudatlan prolinak ez jó lesz! :D

tonypek 2015.01.07. 13:11:36

@Gour: OV hívői akár éhezni is fognak csakhogy imádott vezérük maradjon a helyén.
A helyzet kezd hasonlítani '80 évekre amikor akik csak tehette külföldön vásárolt (tv, magnó, hűtő, stb.) mert hiánygazdaság volt nálunk, de igény az megvolt rá. '89ben rendszer változás vetett véget a tarthatatlan helyzetnek.

Bobby Newmark 2015.01.07. 13:13:15

@♔bаtyu♔: Hát, ja, aztán van akinek hányingere van a kommunizmustól, meg van, aki takonygerincú szarfaszú házmester, és örül neki.

Most tényleg sikerült egy felújított CBA-t szembeállítanod a multi üzletek kb 95%-ával? Ööö, muhaha..?

Én meg járok két CBAba, az egyikben csak száraztápot, tehát kekszet meg ilyesmit merek csak venni, mert minden nyáron megrohad benn a melegtől minden. A másikban csak szimplán szar a választék, épp most szüntették meg a hús és sajtpultot, meg úgy általában kicsit retkesebb, mint a kistesco, ahová még járok.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:18:38

@Bobby Newmark: Ne legyél már naív. Az osztrákok lóvéjukkal már akkor rendesen tarolták a magyar piacot, amikor azt sem tudtad, hogy létezik olyan mint EU. Ezek nem pár éves dolgok.

Szakadj már el a napi politikától, magyar érdekekről van szó. A külföldi semmilyen támogatást nem kap, otthonról sem, a termelő vállalatok kapnak letelepedési támogatást, adókedvezményt és Magyarországtól. Nem lopja el ezt senki, sőt verseny van a szomszédokkal, ki ad többet.

A külföldi multi ott van előnyben, hogy multi, van anyavállalata és van kormánya, aki képviseli érdekeit külföldön. Egy Lidl nem ugyanaz a kategória, mint pld. a CBA.

Ez a multi olcsóbb pedig marhaság, globálisan jóval drágább. Apró példa, már tegnap is felhoztam valakinek, 10W-os 12V-os halogénizzó a a Média M-ban 750 Ft, a szakboltokban pedig 80-100 Ft., de megnézheted pld. a Mofém csaptelepet, vagy akár szúnyoghálót.

Másik trükkje, hogy elavult, és/vagy csökkent teljesítményű termékeket árul. Nézz be egy Média M-ba, Auchanba milyen nyomtatók vannak. Látszólag semmi gond. Pedig azok egy kalap szarok, magas áron. Jó nyomtatót ott nem veszel. Dettó egy csomó más dolog, pld. kávéfőző, TV.

Nem arról van szó, hogy mocskos külföldiek, hanem arról, hogy a magyar érdekek a fontosabbak. A saját érdek képviselete nem azt jelenti, hogy utálom a másikat.

Bobby Newmark 2015.01.07. 13:18:59

@Texaszi Láncfűrészes: Eposzi jelző, nem is tudom másképp leírni, úgy hozzánőtt.
:P

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:19:47

@Bobby Newmark: Nézd öregem, magyar terméket venni nem mindig előny.

Ergo, nem is akarom neked megmagyarázni, nem is hiszem, hogy értenéd.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:21:01

@tonypek: Te honnan veszel ilyen baromságokat? Kimész b+, egy TV-ért auszztiába? Ott sincsenek nyitva vasárnap.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:27:31

Itt sírnak b+, hogy az osztrák bérek, aztán akkora fillérbaszó b+, hogy 1 Ft-ért képes elmenni külföldre.

Továbbá szerencsétlen multi, te gyűlölöd a multit és efféle baromságok.

Hogyan kell vásárolni:
1. Magyar üzletből magyar terméket. Ha neten vásárolsz, csak olyan webáruházból, amely mögött magyar tulajdonú üzlet van. Ekkor a garanciával sem lesz gond.

Ha nincs:
Magyar üzletből olyan terméket, amelyet itt Mo. gyártanak. A többi ugyanaz mint az 1. pont

Ha nincs, akkor ahol tudod.

Árak: Terméktől függően azonos terméknél a magyar akkor is, ha kicsit drágább.

Élelmiszer:
1. Piac.
2. Lehet akár multi is, de magyar termék.
3. Ha nincs magyar, akkor mindegy.

Itt is, ha az ár kicsit magasabb, akkor is a magyart vesszük.

Szaküzletek: Olcsóbb és jobb mint a multi, mert szaktanácsokat kapsz.

Bobby Newmark 2015.01.07. 13:29:00

@♔bаtyu♔: Nyilván, mert nincs rá magyarázat.

Mint ahogy arra a kérdésre sincs, hogy miért jó az nekem, hogy magyart vásárolok, HA a magyar verzió a szarabb.
Mert ezt már próbáltuk 40 évig, és valahogy a végére mindenkinek elege lett a dologból, ott próbálta átkúrni a rendszert ahol érte, össze is omlott bele az egész.
Most is ez a cél, csak kicsiben? Megmutatni a nyugatnak még egyszer, hogy a tervgazdálkodás államcsődhöz vezet?

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:31:38

@Bobby Newmark: Nem biztos hogy neked jó az, ha magyart vásárolsz, lehet, hogy nekem. Lehet, hogy te nagyon picivel még többet is fizetsz. (Kicsi az esély, hiszen az azonos minőségű magyar termék mindig olcsóbb). De én téged foglak felvenni és nem egy osztrákot.

Kapisgálod?

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 13:33:29

@Bobby Newmark: Orbánék nem akarnak megmutatni semmit a nyugatnak. Pontosan azt csinálják amit az osztrákok már megcsináltak, szépen kiutálják a külföldi multikat, hogy a magyarok levegőhöz jussanak.

Most mondjam azt, hogy Máltán eleve be sem engedték őket.

oszt jónapot 2015.01.07. 13:33:51

@♔bаtyu♔: Batyu, te mit árulsz? (fidesz propagandán kívül) Vennék tőled. Komolyan.

Csillagszemű Juhász 2015.01.07. 13:40:05

@♔bаtyu♔: Miért van az, hogy néha tudsz értelmesen is érvelni, még ha nem is értek veled mindenben egyet, néha meg tolod ezt a vérciki libsibolsi faszságodat?

Arcade Macho 2015.01.07. 13:44:37

varos, mondom VAROS, azaz Budapest kozlekedesi szempontjabol az lenne eppen a kivanatos, hogy ezek a kiszallitasok vagy ejszaka vagy hetvegen tortenjenek
van egy ilyen franya alapjog, hogy egeszseges elethez valo jog vagy mi a fityfiritty, szerintem az Alkotmany felett all, azaz masszivan ubereli a magyar torvenyeket is
jo nem gond, legyen jo nagy dugo hulljanak az emberek, de a szent torveny be legyen tartva...

Fodor Balázs 2015.01.07. 14:06:43

Mondja már meg nekem valaki, hogy mitől olyan más egy vasárnap, mint egy szerda (a vallásos okokon kívül). Simán lehetne az is, hogy mindenkinek máskor van a heti 2 pihenőnapja. Lehet, én pont a vasárnap-hétfőt választanám, más meg a csütörtök-pénteket. Egyik nap is csak olyan, mint a másik.

turista a saját országában 2015.01.07. 14:20:24

@bontottcsirke: "Nem kéne megtanulni helyesen írni?"

Nem kéne befogni a pofádat,. mocskos fideszes?!

turista a saját országában 2015.01.07. 14:23:42

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: "Ahhoz minek kéne alternatíva, hogy a tolvaj bagázst bebasszuk a börtönbe?"

Azért, mert - ilyen dolgát nem végző, szervilis, talpnyaló ügyészség mellett - csak egy új, nemfideszes kurzus alatt nyílik erre esély.

turista a saját országában 2015.01.07. 14:30:46

@Texaszi Láncfűrészes: "Az igazság pedig az, hogy multik bánnak a legjobban az alkalmazottakkal, szemben a tetű magyar cégekkel. Coop, CBA, kisvállalkozók, stb."

És a multik nagyságrenddel többet is foglalkoztatnak. Hasonlítsd össze hány embert foglalkoztat pl. a Tesco és a CBA, de vedd hozzá a beszállítói-termelői kört is. Ez sem egy elhanyagolható szempont. A multik több munkahelyet teremtenek, jobban kiveszik a részüket a munkaerőpiacból. Mégis őket kell basztatni.

turista a saját országában 2015.01.07. 14:35:27

@♔bаtyu♔: "Nálunk pld. a CBA most újított fel egy helyet, valamikor amúgy ABC volt. Totál fel van újítva, az árukészlet is nagyon fasza. Sokkal jobb, mint pld. a közeli Lidl, vagy Aldi. "

És ezért neked ki fizetett, ha már bértollnoksággal vádolod a poszt szerzőjét?

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 14:42:18

@oszt jónapot: Ez nem fidesz, hanem magyar propaganda.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 14:44:01

@turista a saját országában: Te ostoba, ez egyetlen hely leírása, ráadásul cím nélkül és nem jelenti azt, hogy az összes CBA ilyen lenne.

Azon sem csodálkozom, hogy csak turista vagy itt.

Bobby Newmark 2015.01.07. 14:45:23

@♔bаtyu♔: Nem a francokat nem, a Kedves Vezető mondta a saját szájával.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 14:59:52

@Bobby Newmark: Ez nem túl konkrét.

1. Zöldség-gyümölcs. Egyértelműen a magyar a legjobb, hiszen ezt terheli a legkevésbé szállítási költség és szállítása is gyors. A termékcsoport legfontosabb jellemzője a frissesség.

Egyéb élelmiszer:
Mondj olyan magyar élelmiszert, amely azonos minőségi és árkategóriában szarabb mint a külföldi. Van, de ritka.

Műszaki jellegű termékek:
Sajnos nem túl sok van, de ha van, szinte az összes tekintetében jobb mint a külföldi hasonló. Ennek a magyarázata az, hogy sok termék hagyományos technológiával, régebbi gépeken készül.
Pld. az olasz kávéfőzők alja egy kalap szar. (15.000-20.000) a magyar (Szarvas) 20 évig lesz jó és profi kávét is főz.

Az olasz kávéfőzők közepe már jó, viszont egy gumitömítés 5000 Ft és kb. 2 éven belül cserélned kell. (Mivel egyszerre kb. 13.000-17000 Ft-nyi alkatrész megy tönkre, inkább kidobod és veszel egy másik kávéfőzőt)

Ebből jól látszik, hogy kávéfőzők tekintetében a magyar nagyságrendekkel jobb, ilyen áron külföldiben csak selejtet kapsz.

Elhiheted, a többi termékkel, pld. csapok, konvektor, ugyanez van. Amilyen áron egy jó MOFÉM-et kapsz, olyan áron csak nagyon gagyi olasz, vagy kínait kapsz.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:01:21

@Bobby Newmark: Ennyire b+ te nem lehetsz ostoba. Ha Orbán azt mondja, hogy lehetőleg szállj meg magyar szállodában, akkor az fideszes propaganda??????

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:04:56

@♔bаtyu♔:
Nyilván a hozzád hasonló őskomcsik mondják meg, hogy mik a magyar érdekek. Segítek, attól, hogy elvtársaid a multik ellen harcolnak, még nem lesz jobb a magyar lakosságnak, ugyanis a képlet nem olyan egyszerű, mint a hozzád hasonló gazdasági analfabéták fejében, hogy ami nekik rossz, az nekünk jó és fordítva.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:07:32

@♔bаtyu♔:
Nyilván mindenki tudja, hogy nálatok kommunista Fideszeseknél a magyar annyit jelent, hogy Fideszes, de jobb lenne, ha más szót találnátok magatokra, mert a magyar egy nép neve, és nem csak fideszkomcsikból áll.

2015.01.07. 15:08:44

@♔bаtyu♔: én is szoktam veled egyetérteni, de szerintem sajnos most fullba nyomod a kretént, ez nem jó. A vasárnapi boltbezárás kurvára egy ok miatt van, hogy a homályos tulajdonosi hátterű magyar nagy láncokat helyzetbe hozzák, találd ki miért. A kormány szarik a magyar érdekekre, itt személyes, csoportos érdekek vannak, a többi proliknak való bullshit. A magyar zöldség-gyümölcs lehet, hogy jobb, de az igazán jó részét eladják a gazdák külföldre, rendes áron, mert a hazai felvásárlók - multik és CBA-k kézenfogva - szar pénzt adnak érte. Ami hozzád eljut, az már sokszor csak a resztle, 2014-ben konkrétan a dinnyével ez történt, a minőség ment külföldre, a fost meg odadobták a hazai láncoknak, igen, a CBA-nak, és a Reál-nak is. A műszaki cikkes rész is aranyos, a Szarvasi biztos tuti készülék (nem kávézom, nem tudom), de ezen az egy nyomorult kávéfőzőn kívül tudsz érdemi magyar műszaki cuccot? Hát akkor? Én például hobbibiciklista vagyok, ismerem az alkatrészeket, tudod hány magyar gyártású van? megmondom, egy se, illetve ami van, az átszitázott import. Hagyjuk ezt a magyar termékesdit, majd ha multiktól függetlenül értelmes gazdaságpolitika lesz, akkor rendbejön minden, de addig se a multik sodortak minket a tönk szélére.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:11:10

@Serczeg: Ott vannak az érveim te ostoba. Neked akkor lesz jobb, ha magyar termékeket és szolgáltatásokat veszel faszfej és a kicsaládodat komcsizd b+.

Mi ebben b+ a nehéz?

Az egy dolog, hogy fideszre szavaztam és 2018-ban egészen biztos nem szavazok ballibsi pártokra, de én a saját és magyar érdekeket képviselek.

Azaz adott esetben rád is szavaznék seggfej, ha államfőként kb. ezek lennének fontosak.

Az más tészta, hogy te ehhez nyilván ostoba vagy, a büdös életben nem lesz belőled senki, de mint fikció vetettem fel.

Qub 2015.01.07. 15:11:30

@♔bаtyu♔: A probléma ott kezdődik hogy az itthon készült dolgok minősége igen szar (nagy általánosságban). Már ami az itthoni piacra készül. Valamilyen általam ismeretlen oknál fogva magyaroszágon az a szó hogy minőség szinte ismeretlen fogalom.. Illetve nincs rá fizetőképes kereslet..

Qub 2015.01.07. 15:13:28

@♔bаtyu♔: Egyébként fontos hogy a külföldivel szemben a magyar érdekeket támogassuk és védjük.. Csak nem mutyik meg lopások meg faszságok mentén hanem tiszta átlátható mindenki számára elérhető módon.. És ez az ami hiányzik

oszt jónapot 2015.01.07. 15:15:21

@♔bаtyu♔: Lófaszt, nem az a magyar, ami fidesz.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:15:26

@♔bаtyu♔:

"1. Zöldség-gyümölcs. Egyértelműen a magyar a legjobb, hiszen ezt terheli a legkevésbé szállítási költség és szállítása is gyors. A termékcsoport legfontosabb jellemzője a frissesség. "

Általában igazad van, de nyilván van ami nálunk nem terem meg, illetve nincsenek primőrjeink. Magam is legtöbbször magyar gyümölcsöt veszek, de nem mindig.

"Mondj olyan magyar élelmiszert, amely azonos minőségi és árkategóriában szarabb mint a külföldi. Van, de ritka. "

Prémium sonkákból, virsliből vagy alig van magyar, vagy sokkal drágábban, csomagolt termékekből még nagyobb a különbség. Joghurtból szintén, a hazai gyártmányú tömegtermékek nagyon gyengék, az kisipari termékek meg jóval drágábbak, ezzel szemben a külföldi gyártmányú tömegtermékek jobbak a hazai tömegtermékeknél. Aztán pl. szószok, ketchupok, a hazai legjobbnak mondott minőségű prémium áron a külföldi legalját hozza. Mirelit cuccok, mélyhűtött pizzák, alig van magyar, és az is nagyon gyenge minőségű. Gyümölcslevek, a hazai gyártmányú 12%-os almalé árán 100%-os import almalét lehet kapni, a 100%-os hazainál olcsóbban szűretlen importot. Még vajból is van, hogy azonos minőségi szinten olcsóbb a külföldi. Aztán ott vannak a sörök, kommersz kategóriában a diszkont láncok olcsó termékei vannak azonos minőségi szinten a hazai gyártmányúval, de olcsóbbak.

Nyilván, most belevettem az összes hazai gyártmányú terméket, a nem hazai tulajdonú cégekét is.

"Elhiheted, a többi termékkel, pld. csapok, konvektor, ugyanez van. Amilyen áron egy jó MOFÉM-et kapsz, olyan áron csak nagyon gagyi olasz, vagy kínait kapsz. "

Ilyenekből jelenleg is magyar van a lakásunkban.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:18:41

@♔bаtyu♔:
Nem, ha olyan magyar terméket veszel, ami rossz ár-minőség arányú, akkor azzal nem segíted a magyar gazdaságot, hanem hosszútávon hozzájárulsz a versenyképtelenségéhez.

"Az egy dolog, hogy fideszre szavaztam és 2018-ban"

Ezért vagy kommunista. Mert a kommunistákra szavaztál.

"de én a saját és magyar érdekeket képviselek"

Legeslegjobb hiszeműen azt tudom mondani, hogy ezt hiszed. De valószínűbb, hogy pártkatona vagy, és magas ívben teszel a magyar érdekekre. Talán egy fokkal jobb rád nézve, ha csak ostoba vagy és nem hazaáruló. Harmadik típusú fideszkomcsi nem létezik.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:21:56

@shitgun: Szerintem a vasárnapi boltbezárás nem ezért van. Kezdjük ott, hogy a CBA-k 100%-a franchaise, nyilván hoz a névgazdának is pénzt, de nagyrészt ugyanolyanok a tulajok mint te vagy én.

A vasárnapi boltbezárás szerintem inkább azért van, hogy kivonuljanak a multik, akik épp külföldi multiságuk következtében nagyon is tudják optimalizálni adóbefizetésüket.
Azaz Orbánéknak semmi bajuk nem lenne, ha arányaiban annyit fizetnének, mint pld. egy CBA.

Ez természetesen csak egy tipp, de egy kormánydöntésnek értelmi és nem érzelmi okai szoktak lenni.

A multi tömegével és olcsón szeret zöldséget, gyümölcsöt venni, így ott (régebben) kizárólag másodosztályú külföldit kaptál. Ma már lehet kapni magyart is, de az inkább annak köszönhető, hogy Orbánék rendet tettek a Nagybanin, magyarul megsemmisítettek pár száz tonna szemetet. Szóval azért másnapra penészedő dolgokat már nem forgalmaznak.

Nézd én kizárólag a piactól vásárolok és nem szoktam csalódni. Ott nehéz szart eladni, mert legközelebb nem mész oda. Szeretem a dinnyét is és nem tudtam rosszat venni ebben a szezonban. Boltban gyümölcsöt, zöldséget eleve soha nem vásárolok.

Van azért pár magyar termék, de itt nem arról volt szó, hogy hány fajta van, hanem arról , hogy ami van, az árkategóriájában sokkal jobb mint a hasonló külföldi.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:25:04

@♔bаtyu♔:
Egyrészt ha lenne fogalmad a pénzügyekről, tudnád, hogy franchise rendszerben egyszerűbb az adóoptimalizálás a sok kis cég miatt. Másrészt ha innen fújna a szél, akkor vagy az adótörvények rosszak, vagy az ellenőrzés rossz, tehát ilyen értelemben meg kényszertörvénykezésről van szó. Azt már nem is említeném, hogy magasztos elvekre hivatkoztak a családokról, ezek szerint azok szerinted is kamuk.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:25:33

@Serczeg: Nincs rossz magyar termék, egyszerűen rég kihaltak, mert tönkrement a cég. A lakásomban sokféle magyar termék van és mindegyikkel annyira meg vagyok elégedve, hogy egyértelmű, hogy a következő is magyar lesz.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:27:28

@Serczeg: Leírok valamit és elmegy a füled mellett. A CBA üzletek tulajdonosai CSALÁDOK.

Azaz nem egy kézben vannak az üzletek.

Qub 2015.01.07. 15:27:48

@♔bаtyu♔: A havi fizetésem rá merném tenni hogy a Tesco arányaiban több adót fizet mint a CBA (már ha az összes adót összeadnánk a foglalkoztatástól az építményadókig mindent).. Magyarországon egyetlen magyar tulajdonú céget sem ismerek ahol ne lenne nagyon nagy mértékű az adóelkerülési hajlam és kényszer! ..

oszt jónapot 2015.01.07. 15:29:44

@♔bаtyu♔: A Tescoé meg részvényesek. De hogy jön ez ide?

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:30:04

@Serczeg: "Legeslegjobb hiszeműen azt tudom mondani, hogy ezt hiszed. De valószínűbb, hogy pártkatona vagy, és magas ívben teszel a magyar érdekekre. Talán egy fokkal jobb rád nézve, ha csak ostoba vagy és nem hazaáruló."

Ha már így van, inkább te vagy ostoba büdöskomcsi és hazaáruló, mert órákig kell neked magyarázni, hogy magyar boltban magyar termékeket vegyél.

Ezt b+, egy magyarnak nem kell magyarázni, az hamar felfogja magától is, hogy miért tegye.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:30:49

@Qub: ne tedd rá, mert a teszkó nulla nyereséget hoz ki.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:34:13

ne kínlódjatok már. Ha a teszkó pontosan megfizetné az adóját és nem csalna el semmit, akkor is sokkal előrébbvaló a magyar.

Itt kínlódtok, mindössze azért, mert a dolgot nem Gyurcsány, hanem Orbán találta ki. Inkább örüljetek neki, hogy végre valaki kitalálta. B+, itt sokan attól félnek, hogy a szar vizes lisztet nem látott zsömléjét nem tudja megvenni, helyette 1 FT-al drágább lesz a normális.

Ha ezt Gyurcsány találja ki, akkor ma Gyurcsánynak drukkolok. Pedig én jobbos vagyok.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:34:54

@♔bаtyu♔:
De, van rossz magyar termék, meg jó magyar termék is. Ahogy más országok termékei is igaz ez.

"Leírok valamit és elmegy a füled mellett. A CBA üzletek tulajdonosai CSALÁDOK.
Azaz nem egy kézben vannak az üzletek."

És, ez hogy jön ide? Elolvastad mit írtam? Azt, hogy egyszerűbb az adóoptimalizálás franchise rendszerben. Szóval nem lehet ez az érv amellett, amit írtál. Egyébként van ismerősöm is, aki CBA-t üzemeltet családi vállalkozásként, sehol nem írtam, hogy bajom lenne ezekkel az üzletekkel. Csak nálad mennek a reflexek...

"Ha már így van, inkább te vagy ostoba büdöskomcsi és hazaáruló, mert órákig kell neked magyarázni, hogy magyar boltban magyar termékeket vegyél.

Ezt b+, egy magyarnak nem kell magyarázni, az hamar felfogja magától is, hogy miért tegye. "

Képzeld ott veszek és azt, amit akarok. Ha figyelembe veszem, hogy magyar termék legyen, képzeld, van hogy figyelembe veszem, akkor az az én dolgom. Aki ez alapján akarja megítélni a magyarságomat, az bizony egy hazaáruló komcsi féreg. Akkor is, ha magyar jobboldalinak hazudja magát.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:36:03

@♔bаtyu♔:
"Pedig én jobbos vagyok. "

Ekkorát nem kellene hazudni. A piaci verseny ellen érvelsz éppen, ember!

Qub 2015.01.07. 15:36:22

@♔bаtyu♔: A magyar cégek nagyobb része meg állandóan veszteséges vagy nullszaldós.. A papir mindent elbír.. És?
Összegszerűen és arányaiban én mégis azt gondolom hogy egy nyugati cég többet fizet be a költségvetésbe mint egy magyar.. Sokkal kevesebb a "megoldjuk okosba" mentalitás - bár természetesen létezik és ott is azt keresik folyamatosan hogyan lehet törvényesen! megoldani a helyzetet..

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:37:56

@♔bаtyu♔:
Egyébként ha már jöttél a magyar családi vállalkozásokkal, azt ugye tudod, hogy pl. a Tesco üzlethelyiségei részben magyar tulajdonban vannak (pl. befektetési alapokon keresztül), mert sehol sem saját tulajdon, hanem legtöbb esetben bérli?

Szarvas Norbert 2015.01.07. 15:40:33

@♔bаtyu♔:

Emlékezz vissza mondjuk 1993-ra. A kereskedelemben akkor hényan dolgoztak és ma hányan dolgoznak? Ez minek köszönhető?

A CBA-ban speciel jóval kevesebb MAGYAR ember dolgozik, mint egy Tescoban, Auchanban.

De arról is beszélhetnénk hogy a magyar cégek, mint a CBA mennyire fejlesztették az adott infrastruktúrát a városban? Mert például mind a Tesco mind az Auchan Budaörsön összekötötte a várost az autópályával, hidakat épített, felújította a komplett környező úthálózatot.

Valamiért az ilyen dolgokról mélyen hallgatnak a hozzád hasonlók.

Amúgy neked miért jobb a CBA-t gazdagítani mint a másikat? Nem mindegy neked?
A legjelentősebb adóbevétel pedig nem a cégek nyereségéből származik ezen a fronton, hanem az ÁFA-ból, amit elméletben itt is ott is befizetnek. Bár hallottam már egy sztorit tavaly a CBA féle szlovák ÁFA csalt cukorról... nah itt a nagy magyarság!

Ha pedig ennyire díszmagyar vagy, akkor menj le a köcsög TESCO, AUCHAN féle boltba, ahol többször annyi MAGYAR dolgozik, mint a CBA-ban, és kezdj el kizárólag MAGYAR termékeket vásárolni. Ez már azért is izgalmas kérdés, mert amíg magyar termék alternatívát a Tescoban mindenre találsz, addig a kis CBA-ban baromira nem. A CBA-ban sokkal magasabb áron veszed meg a többnyire külföldi terméket attól a néhány eladótól aki ott dolgozik!

Akkor most ki a nagy MAGYAR és ki nem?

Qub 2015.01.07. 15:40:41

@♔bаtyu♔: Ugyan.. Ezzel is csak az a baj mint a Fidesz legtöbb dolgával.. Van egy alapvetően támogatható ötlet amit aztán a cimborák érdekei és saját lopásaik mentén össze-vissza basznak mutyiznak titkosítanak így lesz belőle valami szar aminek az eredeti ötlethez már csak annyi köze hogy így hívják.. Lásd cigi vs trafikok, most az útdíj, stb stb stb..

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:41:40

@Serczeg: Te komcsiztál öreg. Miközben én soha az életben nem szavaztam sem MSZP-sre, sem libsire. És te?

Én nem vagyok liberális, ergo éppen beleférhetne a zsákba.

Gondolod, hogy az osztrákoknál piaci verseny van? Szép is lenne, már rég legyalultuk volna az osztrák gazdákat és mi termesztenénk osztrák földeken a krumplit román vendégmunkásokat odaszállítva.

Elmondanám, hogy az osztrákok nagyon udvariasan, de úgy rúgnak seggbe, ha te osztrák régió egyensúlyát akarnád felborítani a multiddal, termékeiddel, hogy a lábad nem érné a földet. Aztán ha erőszakosabb vagy, maguk az osztrákok rugdosnának ki.

A magas bérek ugyanis annak köszönhető, hogy nem engedik piacaik tönkretételét.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.07. 15:42:01

@turista a saját országában:

Valószínű azért szajkózzák ezt, mert az egybites agyúak is könnyen megértik: "multik kiviszik a pééézt és neked azééé szar"

Ilyen egyszerű logika kell a népnek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.01.07. 15:45:56

Látom ma "batyu" kolléga van beosztva a Lendvay utcában.
Vagy lehet rogántonyó nyomja a parlamentből...?:))

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:46:07

@Qub: Fel lehet ezt így is fogni, de ez részletkérdés. Alapvetően 4 évente összehasonlíthatók a dolgok. Elmondanám, jobbos vagyok, de Gyurcsányéknál sem úgy álltam a dolgokhoz, hogy ezek úgyis ellopják.

Persze aztán amikor Gyurcsány 2006-ban átbaszta a népet és az EU-t, sejtettem, hogy nagy a baj. Akkor különösen, amikor Gyurcsányék elkezdtek keménykedni az ellenzékkel. Ezek tünetek.
Az IMF hitel egyértelműen azt jelentette, hogy Gyurcsánynak vége, már nem ő dönt.

Én elsősorban egy önző geci vagyok, aki magyarországon él és csak utána jobbos.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:46:20

@♔bаtyu♔:
"Te komcsiztál öreg. Miközben én soha az életben nem szavaztam sem MSZP-sre, sem libsire. És te? "

Lehet, de azt írtad legutóbb a Fideszre szavaztál, akik mára egyértelműen kommunisták lettek, ezt az elmúlt 4 év kormányzása meg is mutatta. Ezen kívül amit írsz, az is erősen kommunista.

Pl. rengeteg német multi van jelen az osztrákoknál, emellett rengeteg olyan ország van, ahol külföldi multik is jelen vannak, és mégis gazdagok. Abból, hogy nem engeded be a jobb vagy hasonló külföldi termékeket az országba, illetve korlátozod a multikat, még nem lesz fellendülés. Ahhoz bizony értéket kellene teremteni, és nem elavult marxista elvek alapján munka alapú társadalmat építeni. Az osztrákoknál sem a piackorlátozó intézkedések miatt magasak a bérek!

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:47:45

@Texaszi Láncfűrészes: Te kibaszott okos lehetsz, csak éppen amit írsz baromság, ilyeneket ugyanis max. az indexen olvashatsz azért csinálják Orbánék kezdetű cikkeikben.

Orbánéktól te nem sűrűn hallottad.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:48:02

@♔bаtyu♔:
"Én elsősorban egy önző geci vagyok, aki magyarországon él és csak utána jobbos. "

Magyarázd már el, mik a jobbosok a nézeteidben? Balos módszerekkel szeretnéd szabályozni a piacot, korlátozni a versenyt.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:49:51

@Serczeg: Én azt is írtam, hogy akár rád is szavaznék, ha azt látnám, hogy magyarország érdekeid nézed. Persze, jobbos vagyok, de ezen belül bárki jöhet, akinél én azt látom, hogy Mo. érdekét nézi.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:53:01

@♔bаtyu♔:
Én Magyarország érdekeit nézem, de az nem azonos a politikai vezetésének az érdekével általában. És azzal sem azonos, amit te leírsz. A piaci protekcionizmus nem segít egy olyan országon, mint jelenleg Magyarország. Amikor még nem nyomatta a kormány ezerrel, én örültem a CBA sikereinek, külföldön is, és érdekes módon, amióta nyomatja az állam, megtorpant a terjeszkedése. Ez nem véletlen.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:53:35

@♔bаtyu♔:
Ha jobbosnak kell lennie, akkor miért szavaztál az erősen balos Fideszre?

Qub 2015.01.07. 15:53:43

@♔bаtyu♔: Most írjam ugyanezt Orbán "keletinyitás" Viktorrol vagy Lázár "SántaJánoscontinentaltrafik" Jánosról? Igen ezek ellopják.. Ez nem kérdés hanem tény.. Az hogy mindent titkosítanak már bizonyíték.
Egyetlen dolgot kell tennie a CBA-nak: jobb minőségű termékeket olcsón, jól megfizetett dolgozókkal minőségi helyen kell árulnia: onnantól hidd el az emberek oda fognak járni vásárolni, mindenki ott akar dolgozni és a Tesco meg megrohadhat a pusztában magától.. És máris kiűztük a multikat

Göntér László 2015.01.07. 15:55:07

A vasárnapi házhoz szállítás, hab a tortán. Az alábbiak sokkal fontosabbak. Szerintem.
ktkj.blog.hu/2014/11/06/az_utobbi_napok_temai
ktkj.blog.hu/2014/12/13/vasarnapi_plazazas_-helyettesitese

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 15:56:24

@Szarvas Norbert: Én elsősorban a piacról vásárolok. A környékünkön azonban van Lidl, CBA, Aldi és Spar

A Lidl és Aldi kiesik, nem tartom ezeket jónak, de amúgy sok magyar terméket árusítanak.

CBA most nyilt. Itt is rengeteg a magyar termék. Most itt olyan dolgokra gondolok, amit nem piacon vásárolsz. Persze kell lennie külföldinek is, hiszen sok terméknél fontos ez. Pld. konzervek, sajtok.

Spar: Ide nem nagyon járok, nem igazán szeretem, alapdolgokból néha kicsi a választék. Pld. 3 fajta vaj, ebből egyetlen magyar sincs. Ja és DRÁGÁBB mint a magyar.

Most akkor te miről beszélsz?

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 15:58:11

@Qub:
A CBA eleve más szegmensét fedi le a piacnak, ezért hülyeség, hogy az állam a Tesco, Aldi, Lidl, stb. rovására akarja előretolni (nyilván van közös metszet is). Nyilván nincsenek kétségeim, hogy ha kipaterolnák a tuskót, akkor megjelennének a "nemzeti" hipermarketek is haveri tulajdonban, és akkor még a tuskót is visszasírnák az emberek...

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 16:00:15

@♔bаtyu♔:
Az Sparban a saját márkás S-Budget vaj hazai termék, és nem hiszem, hogy ne lenne minden Sparban.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 16:01:47

@Serczeg: Nézd, én biztos nem tőled kérdezném mi nem jó Mo-nak.

Miért tény? Mert te azt mondod? Minden fejlett ország komolyan védi piacait. Te itt Orbánozol, pedig Orbán e tevékenysége inkább jelenségként fogható fel, a magyar tőke egyszerűen követeli a piacokat. Ha nem Orbán lenne, akkor is így lenne. Régen nem voltak annyira értékesek a magyar piacok. A külföldi tőke könnyen be is tudott áramlani. A Globus márkanevet a csehek valami 3 millió Ft-ért vették meg, olcsó volt a helyiség, magának a piacnak nem is volt értéke, örült a kormány, az önkormányzat, ha a multi beépített egy területét, inkább fillérekért adták.

Na ennek lassan vége.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 16:03:32

@Serczeg: Amikor én voltam, nem volt. Amúgy vajat is 70%-ban piacról vásárolok. Igaz, drága, viszont minősége nagyon jó. (Kimérve adják).

Qub 2015.01.07. 16:03:35

@Serczeg: Persze.. De ki tiltja meg a CBA-nak hogy vegyen egy-két-három akkora épületet mint a Tesco és jobban megfizetett dolgozókkal jobb termékekkel minőségi kiszolgálással becsalogassa a vevőket.. Senki, mert ez nem cél.. Holott biztosan megtehetné.. Nem szégyen másolni és valóban elkezdeni kiszorítani a multit.. Csak ezek az emberek nem befektetni akarnak hanem folyamatosan kivenni.. Minél előbb minél többet: Baldauf minta pédája az újgazdag mindent ellopó magyar "elit"-nek

oszt jónapot 2015.01.07. 16:04:06

@Serczeg: Pár éve volt egy felmérés, arányaiban a Spar árulja a legtöbb magyar terméket, többet mint a CBA.
Hozzáteszem, a CBA Prímák egyre jobbak, de mióta ezek a faszszopók ennyire pofátlanul tolják őket, inkább megyek messzebbre a Sparba.

Arcade Macho 2015.01.07. 16:05:44

batyu a troll
tolja a hulyeseget full kreten modban
en azert megkoszonnem az idiotajanak hogy az ejszakai tecskos soppingolast milyen faintosan elvettek tolem, pedig ejjel ott bent galyaznak az arufeltoltok, es az automata penztaron fizetnek ha lehetne...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.01.07. 16:08:45

@♔bаtyu♔:
@Serczeg:
Nálunk Interspar: Budget ,tolle, Magyar vaj.
Asszem ez mind hazai.

♔bаtyu♔ 2015.01.07. 16:09:46

@Arcade Macho: Na b+, nem mehetsz éjjel a teszkóba. Neked ez a legnagyobb problémád?????

Arcade Macho 2015.01.07. 16:10:51

@♔bаtyu♔: "Én elsősorban a piacról vásárolok. A környékünkön azonban van Lidl, CBA, Aldi és Spar"

szamlat szoktal kapni?
te barom leirom neked hogy ertsd mi is a piac!!! a kuldoldi arut megvetetik veled, mig ok meg u.n. ostermeloi adoelkerulo statuszban toljak ezerrel
tecskonal meg madaras tecskonal legalabb tudod hogy mi a magyar, de az ostermelos maffiazo nyanyaknal nem!!!

multkor a piacon lattam hogy, a szolot ott toltak az igenyes de kulfoldi felsegjelzessel ellatott eldobhato rekeszbol a masikba hogy ne tudja a magadfajta barom, hogy eppen nem magyart adnak el neki

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.01.07. 16:12:07

Gyerünk batyukám védeni a Pártot!
Dolgozz meg a pénzedért!

Arcade Macho 2015.01.07. 16:12:19

@♔bаtyu♔: igen kepzeld el te kreten baszolada hogy ez a legnagyobb gondom!!!
utalom a tomeget, most is karacsony elott ugy kellett a 95 kg -mal fegyelmezni a sok pofatlan vasarlot akik tolongtak mintha az eletuk mult volna rajta hogy lenyomjanak...

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 16:16:34

@♔bаtyu♔:
És ha ez neki a legnagyobb problémája, akkor mi van? Ha meg nem ez a legnagyobb problémája, attól még lehet probléma, nem? Egy lose-lose törvényt védesz, csak mert nem tudsz Rákosi, akarom mondani Orbán seggéből kiszállni.

ex-dr. vuk 2015.01.07. 16:18:27

@♔bаtyu♔: ha szart arulnak dragan akkor be fognak bukni ugyis, nem? akkor miert kell erovel ebrudalni? magad ellen beszelsz. (vagy tultoltad te is)

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 16:20:30

@ex-dr. vuk:
Ő nem a piac törvényeiben hisz, hanem a szabályozás erejében, mert ő jobbos, érted jobbos :-)

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.07. 16:22:17

@♔bаtyu♔:

Igen, én kibaszott okos vagyok, te meg kibaszott hülye.....

ex-dr. vuk 2015.01.07. 16:23:14

@Serczeg: aszittem a bal oldal csinalja ezt. persze most a jobb az uj bal, ezt eszrevettem.
egyebkent azert szeretik ennyire szidni a kommunistakat, mert ok maguk azok.

oszt jónapot 2015.01.07. 16:25:30

@Arcade Macho: Elég körülnézni a piacokon. Kurvára ugyanaz van ugyanannyiért minden árusnál. (Zöldség gyümölcs legalábbis. Vajon miért? Csak nem azért mert ugyanúgy a Nagybanin veszi meg az összes?

oszt jónapot 2015.01.07. 16:28:06

@ex-dr. vuk: Dagilaci (a.k.a. Bajszos Geci) klasszikusa: "Kommunista kutyából nem lesz demokrata szalonna." Persze gondolom ő nem saját magukra értette, de kurvára igaz.

turista a saját országában 2015.01.07. 16:36:28

@♔bаtyu♔: "Te ostoba, ez egyetlen hely leírása, ráadásul cím nélkül"

Mit számít az, te kretén...a lényeg, hogy csípőből a díszpinty CBA mellé állni és teli torokból fröcsögni a külföldi multira. Ehhez van agyad, bazdmeg.

Csillagszemű Juhász 2015.01.07. 16:39:31

@Arcade Macho: Ezt én is láttam. A piacon a krumplit árulta a csákó, az autóból meg kikandikáltak a felcímkézett krumpliszsákok. Persze nem mondom, hogy mindenki ezt csinálja, de létezik a jelenség. A szutyok multi vs kiváló piaci termék témához meg annyit, hogy bevizsgálták a veresi piacot meg a néhány multit. Sejtheted hol találták a legtöbb vegyszerezett gyümölcsöt... A CBA meg úgy szorítsa ki a konkurenciát, hogy jobban szolgáltat!

oszt jónapot 2015.01.07. 16:43:31

@Csillagszemű Juhász: A piacon onnan tudod meg, hogy saját termelésű cuccot árul valaki, hogy geci ronda. Persze valószínűleg jobb ízű, de ha nem ismered, nehéz eldönteni, hogy őstermelő, vagy a nagybanin is csak a szart kukázta össze. Kicsit szerencsejáték. :)

turista a saját országában 2015.01.07. 16:44:07

@♔bаtyu♔: -21. Zöldség-gyümölcs. Egyértelműen a magyar a legjobb,"

És szerinted a Tesco többségében nem magyar zöldséget-gyömölcsöt árul, te egybites fasszkalap?! Még mindig dúl a fejekben a mantra, hogy magyar árút csak magyar tulajdonú cégnél kapsz??

ex-dr. vuk 2015.01.07. 16:52:45

"Száljatok..."

Mondjuk a cim azert lehetne nyelvtanilag helyes...

ex-dr. vuk 2015.01.07. 16:54:06

@oszt jónapot: szegeden a piacon van egy sor, ahol "ostermelok" vannak, tehat nem a kereskedok vannak, hanem a mari neni meg jozsi bacsi kimegy eladni a sajat fajarol leszedett cuccot. Na minidig ott kezdtunk, amit ott nem kaptunk meg azt vettuk mashol.

ex-dr. vuk 2015.01.07. 16:55:08

@oszt jónapot: mintha a sokat kommunistazott Horn lett volna, aki a NATO csatlakozast kitalalta - szerintem egyertelmuen az orosz tankok tavoltartasa vegett. ezert akarnak most csatlakozni az ukranok is.

oszt jónapot 2015.01.07. 16:59:35

@ex-dr. vuk: Ja hát ők kicsit többet változtak, a fideszesek meg maradtak komcsik.

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 17:13:44

@ex-dr. vuk:
Nekem volt idős rokonom, aki el is adott a megtermelt gyümölcsből, de természetesen mindig fű alatt ment, mert az ilyen háztájit termelő embereknek nincsen őstermelő igazolványa. Akinek meg van, az nem ér rá piacon árulni.

ex-dr. vuk 2015.01.07. 17:32:26

@Serczeg: itt fu alatt csak tyukot adtak el. arulta a zoldseget, de "pult alatt" volt egesz hazi tyuk is :)

bontottcsirke 2015.01.07. 19:01:43

@turista a saját országában: tehát, ha valaki megjegyzi, hogy egy blogot át kéne olvasni helyesírásügyileg, mielőtt kiteszed az fideszes. Gratulálok.

Ja majd vegyél be nyugtatót is, nehogy lerobbanjon a kis fejed.

Arcade Macho 2015.01.07. 20:10:47

@Csillagszemű Juhász: igen ez egy adocsalasi jelenseg de van egypar narancsdroid aki annyira elvakult hogy nem lat a szemetol

en pl. muskotalyos szolot vettem igy a piacon, kb a 30 arusbol volt 2nel... szoval ki lehet fogni, ha nagyon specialisra megy az ember de a tobbsege a dolgoknak az nagybani

Arcade Macho 2015.01.07. 20:11:17

nem porog a blog... hianyzik nagyon ez a batyu

Untermensch4 2015.01.08. 07:14:13

@Bobby Newmark: "Mint ahogy arra a kérdésre sincs, hogy miért jó az nekem, hogy magyart vásárolok, HA a magyar verzió a szarabb."
egy magyar arc kiment dolgozni svájcba, vitte a motorját is. gondolta a sok pénzéből vesz jóféle japániai alkatrészt a lovába. kiderült hogy svájcban csak svájcban utángyártott alkatrészt lehet kapni (a japán márka emblémás-frencsájzos? kereskedésében) és a szerelők is csak a sájci alkatrész beszerelésére hajlandóak. az hogy a japán jobb, lényegtelen. ebben a kérdésben gyanús hogy batyunak igaza van. akkor is ha az anekdotikus bizonyítás nem tudományos

Serczeg (törölt) 2015.01.08. 11:33:21

@Untermensch4:
A probléma, hogy a svájciak nem ettől gazdagok, összekevered az okot és az okozatot.

turista a saját országában 2015.01.08. 16:12:38

@bontottcsirke: Én nyugodt vagyok, te viszont egy barom.
süti beállítások módosítása