Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ilyen lenne, ha vállalkozó lennél

Bejegyzés alcíme...

2014. február 10. - Szarvas Norbert

1314946894_246187664_1-Fotok--BOLTVEZET-BOLTI-ELADo-eS-BOLTI-PeNZTaROS-TANFOLYAM-OKJ-INDUL.jpgA vállalkozói lét szöges ellentétben áll az alkalmazotti élet sok szempontbeli gondtalanságával. A magyar társadalom (és általában minden társadalom) két csoportra oszlott. A két csoportot leginkább összefoglaló jelző mind életstílus, életfelfogás és az élethez való hozzáállás szempontjából: vállalkozó és alkalmazott. Örökérvényű igazság, hogy az alkalmazottak csoportja általában nem a valóságot látja a másik csoporttal kapcsolatban, hanem előítéletei fogságában szenvedve táplál ellenérzéseket, miközben képtelen a felismerésre.

A vállalkozókkal kapcsolatos általános vélemény, hogy mindegyik adócsaló, kapzsi, gátlástalan féreg, aki szarja a pénzt, nem dolgozik olyan keményen, mint te. Tudvalevő, hogy a vállalkozó valamilyen csoda folytán minden pillanatban ráér és kifejezetten gusztustalannak hat, amikor nem enged maga elé a sorban, hiszen te sietsz, bezzeg ő biztosan ráér. Vállalkozni egyértelműen könnyű mesterség, ami pénzt hoz. De akkor miért nem vállalkozó mindenki? Hát öööööööö.

Most az "öööööö"-re akarok neked választ adni. Képzeled el azt a beteg világot, amiben te, mint alkalmazott kénytelen leszel vállalkozni. Képzeljük el egy pillanatra, hogy holnaptól ugyanazt a munkát már nem fixért csinálod, létbiztonságodat elvesztetted és küzdened kell egy olyan célért, amit még nem láthatsz előre.

Tegnap még megkaptad a fix nettó 100.000 forintodat, amiért cserébe napi 8 órát dolgoztál eladóként egy kisboltban. De a világ tegnap óta sokat változott, igaz? Felfordult minden, választanod kell

.Az elmúlt három évben azt láttad, hogy a bolt tulajdonosa milyen jól él, hiszen alig-alig volt benn az üzletben, de amikor benn volt, akkor is mindig frissen és jókedvűen közlekedett. Kiszámítottad, hogy valami elképesztően nagy biznisz lehet ez a bolt, hiszen a napi bevétel esetenként több százezer forint is lehet. Ráadásul a főnök egy nagyon jónak látszó BMW 3-assal járkál.

Választanod kell. Ma megkaptad a lehetőséget, hogy minden megtakarított pénzedért cserébe megkapod a boltot. Kockáztatsz? Miért olyan nehéz a döntés, hiszen a tegnapi napig mindig hangoztattad, hogy bárcsak te lennél ott, biztosan meg tudnád csinálni, csak a lehetőség kellene. Most megkaptad. Persze más kockázatmentesen beszélni, képzelegni és más kockázatot felvállalni, ráadásul ez minden vagyonodat jelenti és felemésztheti. Nehéz döntés, de tegyük fel, hogy feladod addigi kényelmes, biztonságos életed és minden pénzedet és családod egzisztenciáját kockáztatva belevágsz az üzletbe.

Költséget akarsz spórolni, ezért nem veszel fel senkit magad helyett. Elkezdődik a munka. Szerencsédre az előző tulaj helyetted mindent elintézett, így nem kell beszállítókat felkutatnod, tárgyalni velük. Minden megy folyamatosan és korrektül. Elérkezik a hónap vége és megkapod az első nagy pofont az élettől. Továbbra is 100.000 forintért akarsz dolgozni, viszont mint cégtulajdonos meglátod a valós számokat és elképedsz. Ahhoz, hogy saját magadnak ki tudj utalni 100.000 forintot (pontosabban 98.250,-) a cégnek összesen 192.750,- forintba kerül.

Eddig ez a része nem érdekelt igazán, most viszont már annál jobban, hiszen a te cégedről van szó. Valóban dupla annyit kell a cégnek megtermelnie, mint amennyit keresel? Aztán gyorsan matekozol, hogy van 5 alkalmazottad  (magaddal együtt), a fix bérköltség így a havi 500.000 forint helyett 1.000.000,- lesz. Hány üdítőt is kell ehhez eladnod? Aztán tovább nézve a könyvelést születik meg benned a felismerés, hogy a bevétel több mint 90%-át elviszi a költség és adó. Marad közel 10% olyan tőke, amit adózás előtt nyereségnek hív a könyvelés. Számszerűsítve legyen ez havonta 500.000,- forint. Ez már szép nem igaz?

Mielőtt elkezdenél örülni, kiderül, hogy a NAV szabálytalanságot állapított meg a boltodban, amiért jár a büntetés. Nem várt költség a nyereségalapot csökkenti, marad, mondjuk 400.000,- forint adott évben havi szinten. Kezdesz ideges lenni és napod nagy részét már nem a boltban töltöd, hanem a könyvelő és a NAV között cikázva. Egyre feszültebb vagy, miközben már régóta nem napi 8 órát dolgozol, hanem 16-ot, hiszen a gondok nem szűntek meg. Ráadásul pechedre még becsületes is vagy, amit a törvény azzal büntet, hogy mindenért duplán kell fizetned.

Elérkezett az év végi elszámolás és mivel jól ment a bolt, ezért a cég termelt 4,8M forintadózás előtti nyereséget. Már kezdesz megörülni, hiszen ez szép pénz neked, holott tudod, hogy 2x ennyit raktál bele az üzletbe (örökség volt). 11 hónap harc után idén már a NAV-al is végeztél és friss vállalkozóként fogalmad sincsen arról, hogy minden kezdődik elölről jövőre. Még mielőtt rátennéd a kezed a pénzre, a könyvelő felmutatja a STOP táblát és elkezd számolni.

Céges adó+IPA= 11,8%, aztán ha kiveszed a pénzt, akkor az osztalékadó összesen 30% lesz. Tehát akkor 2.469.600 forint, amit kivehetnél, de akkor lenulláztad a cég számláját. Ezt ugye te sem akarhatod, hiszen akkor elvágod a saját bevételi forrásod és csődbe mész. Összedugjátok a fejeteket a könyvelővel és úgy határoztok, te csak 500.000 forintot akarsz majd kivenni. Cserébe a cég számláján marad 2.875.000,- forint. Magyarul a sok stressz, kockázatvállalás és harc után a fizetésed mellé kaptál 500.000 forintot cserébe a napi sokszor 16 óra munkáért és azért, hogy a hétvégéid nagy részét feláldoztad. De ne aggódj, ennél csak jobb lehet!

Egészen december 30-ig lehet jobb, amikor az aktuális kormány a gyalog kakukkot megszégyenítő gyorsasággal szavazza meg az új pénztárgépek beszerzéséről szóló rendeletet illetve még 15 másik kritériumot, amire van 1-2-3 hónapod, hogy teljesítsd! Ennek költsége potom 1,5 M forint lesz. Lassan elkezdhetsz gondolkodni a hitelen illetve azon, hogy miből fogod a céged életben tartani. Lehet, hogy vissza kell fektetned a felvett pénzt a cégbe?

Ugye hogy nem egyszerű vállalkozónak lenni? A sok stressz és bizonytalanság mellé mást sem kapsz, mint egy társadalmat, aki elítél, rossz embernek tart és kihasznál. Ráadásul mindenki azt hiszi, hogy szarod a pénzt. Ha pedig elkezdesz őszintén beszélni a problémáidról, akkor álságosnak és hazugnak tartanak. A legtöbb vállalkozó nem várja azt, hogy sajnálják. Csak egy kis megértés kellene nekik, és az hogy elhiggyétek nem mindenki gengszter, ráadásul a legtöbbnek még pénznyomdája sincsen.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr775807898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sírköves Slomó 2014.02.11. 15:00:30

@vadi3: Mi etikus? A miniszterelnök sógora csal? Nocsak. Aszerint aki perben áll vele?

Ezt komolyan gondolod?

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:01:27

Ami a vállalkozók megítélését illeti, az abból táplálkozik, hogy olyan a környezet, ahol valóban csalással lehet érvényesülni, kivéve a nagy hozzáadott értéket előállító területeket. Ezen nagyon nehéz változtatni, mert ha egy kormány adót csökkent, akkor az nem jelenti, hogy automatikusan többen fognak rendesen adózni, viszont az alacsonyabb adó miatt kevesebb az állam bevétele. Ilyenkor van az, mint most, hogy elkezd különadókat bevezetni, ami aztán végül tovább rontja a helyzetet.

Szerintem ebből a helyzetből csak előre lehetne menekülni, a készpénz teljes kivezetésével, hogy minden pénzforgalom ellenőrizhetővé váljon. Nyilván a politikai vezetés éppen ellenkezőjében érdekelt...

whale 2014.02.11. 15:03:16

@1001nappal: Na nyilván nem az egészet, hiszen nem tökkelütött hülye, hanem vállalkozó. Mondjuk a kétharmadát.
Papíron minimálbér, bejelentve 4 órára, többi apró zsebbe, ismerős? Tudom, azt sem érted miről beszélek, igaz?:DDDD

1001nappal 2014.02.11. 15:03:23

@Narancskommunista:
A készpénzt teljes kivezetése egy nap alatt bedöntené a magyar gazdaságot.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:04:32

@1001nappal:
A készpénz teljes kivezetése nem egy nap alatt történne, ezért nem döntene be semmit.

vadi3 2014.02.11. 15:04:33

@Sírköves Slomó: Tudom ,hogy tények nem zavarnak, így el kell ismernem, hogy Téged meggyőzni lehetetlen. Bűnt itt csak a szocik követhetnek el, mert le lett írva. Ha esetleg mégsem a szocik követnék el a bűnt, akkor az nem az, nem úgy és nem is.
Ha már nem látod a fától az erdőt, akkor legalább ne légy h..e és ismer el, lehet hogy létezik az erdő is

digitális aszfalt paraszt 2014.02.11. 15:06:29

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Tévedés. A kft teljes vezetése magánvagyonával is felel a kft-ben hozott döntéseiért.
De csak akkor, ha bizonyított, hogy a döntései törvénybe ütköztek.

Azaz ha a család 3 tagja a tulaj és azt mondják a könyvelőnek, hogy adót csaljon (bizonyítható módon pl hangfelvétel, írásbeli utasítás), akkor mindegyikük magánvagyonából lehet lefoglalni a tartozást.

whale 2014.02.11. 15:06:33

@Sírköves Slomó: A vállalkozónak és a vállalkozásnak nem. Vicces módon egyébként az alkalmazott is többet kapna, mivel a progresszív rendszerben a kiskeresetű nem fizetett 16%-ot...
De most tényleg magyarázni kell a tényt, hogy az egykulcsossal a szegényeket szívatták meg, hogy a jómódúak jobban éljenek????

1001nappal 2014.02.11. 15:06:55

@whale: Egyébként te normális vagy? Ha az adó kétharmadát elcsalja a vállalkozó, a magyar központosítás pedig 55%-os, akkor a tisztességes vállalkozónak a bevétele 165%-át kellene közteherként befizetnie?
Orvos látott már? Kötekedni jársz ide? Frusztrál valami? Akarsz beszélni róla?

Sírköves Slomó 2014.02.11. 15:08:17

@Narancskommunista: @1001nappal:

Nagy divat a mutyit szidni, de van jó oldala is.

Ezért van, hogy ha a nyugatiak idejönnek, és meghallják hogy mennyit keresnek az emberek, csodálkoznak mi a faszból élnek akkor?

Hát nem annyiból amennyit keresnek. De Olaszországban is ugyanez van, meg Spanyolországban is, nem beszélve a szomszédokról. A szürke zóna a németeknél a fele, a skandinávoknál a negyede. Na oszt? Januárban nem kaptam nyugtát az osztrák síbérletemről. Bumm.

Sírköves Slomó 2014.02.11. 15:09:02

@vadi3: Milyen tények? Itélet van? A másik oldalt megkérdezték?

vadi3 2014.02.11. 15:09:34

@1001nappal: "A készpénzt teljes kivezetése egy nap alatt bedöntené a magyar gazdaságot. "

Ez így igaz, mert megszüntetné hogy a vállalkozók okosba számla nélkül dolgozzanak. Emiatt megborulna a versenyszférában bejelentett munkahelyek 1/4-e. A másik ami borulna a minimálbéren dolgoztatott munkavállalók tömeg, mert hirtelen rájönne, hogy nem tud megélni a minimálbérből (Nem csak a fodrász, kozmetikus lesz drágább, de pl.: a fogorvos is ami azért sokkal fájóbb)

whale 2014.02.11. 15:09:38

@Sírköves Slomó: Jaaa, hát úgy mondjuk nehéz törvényt sérteni, ha mondjuk beleírjuk Simicskát az tákolmányba, 'oszt jónapot, ugye.:DDDD
Feladom, nyertél. Kár, hogy az ország veszít...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 15:10:21

@digitális aszfalt paraszt: "De csak akkor, ha bizonyított, hogy a döntései törvénybe ütköztek."

Szóval nem. Köszönöm a megerősítést.

whale 2014.02.11. 15:10:47

@Sírköves Slomó: Simon esetében? Ne szopasd már magad, mert már nekem kínos...LOL

vadi3 2014.02.11. 15:11:02

@Sírköves Slomó: Simon esetében ítélet van? A másik oldalt megkérdezték?
Gondold végig amit leírsz, mert két oldala van. Rád is éppúgy érvényes

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:13:25

@digitális aszfalt paraszt:
De újtehén amit idézett, ott a posztíró nem arról írt, hogy adócsalás esetében a teljes vagyonával felel, hanem úgy általában azt írta, hogy más dolog a teljes vagyonunkat kockáztatni, ami viszont Kft esetében nem igaz, benne is van a nevében.

Egyébként azért nem értek egyet azzal az állásponttal, hogy a vállalkozó az, aki kockáztatja a vagyonát, mert a valóságban ez nem vállalkozó-alkalmazott határvonalon történik, ugyanis ha mondjuk részvényt veszel alkalmazottként, akkor is kockáztatod a vagyonodat, valamint vállalkozóként is kockáztathatod csak egy részét a vagyonodnak. A vállalkozás nem a kockázatvállalástól más, mint alkalmazottnak lenni.

whale 2014.02.11. 15:15:28

@1001nappal: Nyilván nem erről van szó, de ne húzd fel magad. Inkább verd ki, attól lenyugszol talán.
A különbözetet fedezik adósságból, mint az közismert...
Vagy te is beszoptad az adósság elleni harcot? :DD (apropó, hogy is állunk azzal? mintha kikerült volna a kormányzati kommunikációból. Paks óta különösen...:DDD)
Remélem mosolyogva adtad oda a manyup pénzed a NER-nek...:DDD

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 15:16:37

@Narancskommunista: Arról nem is beszélve, hogy az alkalmazott ugyanúgy kockáztatja a megélhetését. Ugyanis ha a vállalkozó nem fizeti ki, akkor 1-2 hónap kiesés ma Magyarországon egyenlő gyakorlatilag a lenullázással.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:17:03

@Sírköves Slomó:
Természetesen amit a készpénz kivezetéséről írtam, azt nem csak Magyarország esetében gondolom.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:20:02

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Adott esetben lehetséges, bár azért ilyen esetben ez abból is fakad, hogy nem tart biztonsági tartalékot, holott mindenki tudja, hogy új állást keresni nem 1-2 hónap.

Azért általában a vállalkozó több kockázatot vállal, viszont úgy általában nem lehet kijelenteni, hogy mindig a vállalkozó vállalja a nagyobb kockázatot.

1001nappal 2014.02.11. 15:21:16

@whale:
Egyből kijön belőled a sötétparaszt, ha rádbizonyítom a hazudozásodat? Verd ki te az anyád szájába, ha már tanácsokat osztogatunk egymásnak. Jót tenne mindkettőtöknek.
Az az éves adósságnövekedés megegyezik az államadósság kamattarheivel. Abból belső fogyasztást nem lehet finanszírozni. Vagyis ismét hazudsz.

whale 2014.02.11. 15:21:41

@Narancskommunista: Ne fáradj. Épp mostanában hozzák újra divatba a narancsos komcsik...:))
"Ingyen készpénzfelvétel" és "pénzügyi rezsicsökkentés". Kezdhetnék mondjuk a tranzakciós illetéknek nevezett lopás megszüntetésével...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 15:22:48

@Narancskommunista: Valószínű azért nem tart biztonsági tartalékot, mert minimálbéren dolgozik a vállalkozásnál napi 10-11 órát. Amúgy a vállalkozás is képezhet céltartalékot, nem fontos egyből lecserélni az ügyvezető Q7-ét ha megtelik a hamutartó.

whale 2014.02.11. 15:23:50

@1001nappal: Majd szólj, ha kiverted és újra vitaképes vagy, suttyókám.

Sírköves Slomó 2014.02.11. 15:25:51

@vadi3: Igen, megkédezték ő meg valami hülyeséget mondott nem idézem mert kiröhögöm a belem.

Kacsura 2014.02.11. 15:25:54

@whale: Hú, de gyerekek vagytok!:)

Sírköves Slomó 2014.02.11. 15:27:15

@whale: Miért te beleírtad simicskát az alkotmányba? vagy tudsz ilyenről?

vadi3 2014.02.11. 15:28:59

@Sírköves Slomó: No azon amit mondott én is kiröhögöm a belem, meg az MSZP hozzáállásán is.
De ettől a Simon féle ügyek még ott vannak mindkét oldalon. Ketyegnek mint az időzített bombák és semmi másra nem várnak, mind bemutatni, hogy mily gyarlók azok ott fent a fejünk felett... mindkét oldalon

whale 2014.02.11. 15:29:43

@Sírköves Slomó: Nyilván nem szó szerint értetem. Ez egyfajta allegória volt, bocs, hogy azt gondoltam érted.:)

cs.zoli 2014.02.11. 15:31:21

@Narancskommunista: Ahogy kivezetnék, hirtelen kvázi valutánk lenne az Euro és a dollár is... Hirtelen beindulna a feketepiac...

whale 2014.02.11. 15:31:23

@Kacsura: Semmi különös, csak a narancsdroid felhúzta magát, gondoltam adok neki tanácsot, hogy lehiggadjon...:)

Tyreo 2014.02.11. 15:32:12

@whale: És véletlenül sem a törvényeken kéne változtatni amiért kényszerítik gyakorlatilag a csalást..

1001nappal 2014.02.11. 15:33:16

@whale: Eltört a kezed, ezért nem tudod kiverni? Vagy mi ez a farokverés-fixációd? Lehet ezt gyógyítani, de a hazodozásod nem segít rajta. Beszélj csak összevissza, te perverz hazudozó, attól még a számok cáfolják az ostobaságaid.

whale 2014.02.11. 15:33:33

@Tyreo: De, a törvényeken is kellene változtatni.

1001nappal 2014.02.11. 15:35:00

@whale: Melyik kitiltott troll vagy új néven?

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:40:26

@cs.zoli:
Előbb-utóbb euró és dollár sem lesz készpénz formában.

Másrészt fordítva ülsz a lovon, a feketepiacnak most is rendelkezésére áll a dollár, euró és a Ft is, hogy készpénzben bonyolítsa le az üzleteit. Ha mi előbb térnénk át 100%-ban elektronikus pénzforgalomra, akkor a jelenlegi helyzethez képest nagyobb nem lenne a feketepiac. Akkor lenne igazad, ha valami olyan előnye lenne a fehér kereskedelemben, ami miatt a fehér kereskedelem egy részét is feketévé kellene tenni, ilyen viszont nincsen alapból, kivéve ha az elektronikus tranzakciókat agyon adóztatják.

cs.zoli 2014.02.11. 15:48:55

@Narancskommunista: Persze, ez igaz, csak arra akartam célozni, hogy egy Magyarországra korlátozott elektronizálás szinte semmit sem érne, amíg van más, elérhető készpénz formájú és követhetetlen értékmérő.

VT Man 2014.02.11. 15:52:25

"Ahhoz, hogy saját magadnak ki tudj utalni 100.000 forintot (pontosabban 98.250,-) a cégnek összesen 192.750,- forintba kerül."

Ezt pofázom már mióta!!!

Nem igaz, hogy ezt semelyik kormány nem tudta megoldani!
Se az elmúlt 8 év, se az elmúlt 4 év!

Töröljék el a bruttót, legyen helyette szuperbruttó!
Még a Bajnai se merte meglépni.

Igenis mindenki lássa, hogy mennyibe kerül!

Legyen ott, hogy szuperbruttó: 300 ezer, nettó 150 ezer!

Melyik párt kampányol most ezzel? Semelyik?

"Egészen december 30-ig lehet jobb, amikor az aktuális kormány a gyalog kakukkot megszégyenítő gyorsasággal szavazza meg az új pénztárgépek beszerzéséről szóló rendeletet illetve még 15 másik kritériumot, amire van 1-2-3 hónapod, hogy teljesítsd! Ennek költsége potom 1,5 M forint lesz."

Haha... Pénztárgép 100-150 ezer Forint, ami egyrészt kitolás, másrészt köszönhetitek a sok adócsalónak!

2014.02.11. 15:55:46

@VT Man: ugyanaz a penztargep ALLITOLAG a lengyeleknel VALAHOGY feleannyiba kerul. szep legenda, talan igaz se.

mindenesetre arra nem jottek ra kurva sokan, amit barki, aki latott mar kozelrol penztargepet, az elejetol fogva mond: az adocsalas altalaban ott kezdodik, hogy nem vezetik be a penztargepbe a bevetelt. innentol mindegy, hogy mi az anyja picsajara kepes az az amugyis hasznalhatatlan penztargep :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 15:59:00

@VT Man: Kivéve ha nem munkanélkülit alkalmazol, akit fél év múlva kirúgsz. Aztán a maradék bérköltséget leírod. (persze attól még ki kell termelni)
De egy olyan országban sajnálod a vállalkozókat, ahol egy gumishoz 2 hétre kell időpontot kérned, a klímáshoz hónapokkal előre, ha hajlandó kijönni egyáltalán. Mégis sír az összes.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 15:59:09

@cs.zoli:
Akkor is lesz követhetetlen értékmérő, amikor már máshol is elektronikus készpénz lesz, feketepiac mindig is lesz, a kérdés csak a mérete. Ha mi külön vezetnénk ki a készpénzt, akkor is lenne fehéredés, mert rengeteg olyan jövedelem keletkezik, amit csak úgy tudnál euró készpénzre váltani, hogy nem tudnál elszámolni vele egy bizonyos ponton.

whale 2014.02.11. 15:59:49

@VT Man: Jó, azt látni kell, hogy ebben a nyuggerszocializmusban az, hogy valaminek a VALÓS költségét, csak_leírják_ azonnali fityisz népszavazást eredményez. Emlékszünk még a "szociális" népszavazásra, ahol 300 forintért hergelte Hüvelyk Mutyi a parasztokat...:DDD

whale 2014.02.11. 16:00:58

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Mondjuk ez szezonra igaz. Télen a klímásnak nincs munkája, nyáron meg a gumisnak.:)

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:01:02

@VT Man:
Úgy van, szerintem amúgy a lakosság 70-80%-a nem is tudja, hogy van olyan, hogy munkáltatói járulék (szociális hozzájárulási adó), és azt hiszi annyiba kerül a munkáltatónak, amennyi a szuperbruttó.

Azon túl, hogy ez végre felhomályosítaná őket, még egyszerűbb is lenne az adminisztrációja az adózásnak.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:04:37

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"De egy olyan országban sajnálod a vállalkozókat, ahol egy gumishoz 2 hétre kell időpontot kérned"

Ez hol van? Amelyik gumisnál én legutóbb téli gumit vettem, csak oda kell hajtani, és max. ha sor van, akkor kivárni a sorod, amúgy meg online lehet időpontot foglalni is, és mindig akad 1-2 napon belül üres hely.

Ha az lenne, amit mondasz, akkor nagyon érdemes lenne gumis vállalkozást indítani, mert hiány van belőlük.

1001nappal 2014.02.11. 16:06:18

@Narancskommunista:
Nem a feketepiacon kellene változtatni, hanem a piacon. Ameddig az állami elvonás magas, addig a feketepiac is nagy lesz. Az állami elvonás mértékét akkor lehet csökkenteni, ha növekszik a gazdaság, a politika osztogatási hajlamát pedig kordában tartjuk. Nincs adminisztrativ megoldás, csak gazdasági.

Szelid sunmalac 2014.02.11. 16:08:19

@Sírköves Slomó: Regen olvastam ekkora faszsagot! Meg toled is!
Bar bizonyara a tapasztalat mondatja veled mekkora hatalmas a szurkegazdasag Nemetorszagban. Van pofad Magyarorszaghoz hasonlitani. Istenem baszki!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.11. 16:09:45

A közvélekedés és a poszt is csak egyoldalú általánosításokat tartalmaz, a valóság nem ennyire fekete-fehér. A vállalkozói és a munkavállalói létnek is vannak előnyei és hátrányai is. A munkavállaló megkapja a fix fizetését, nem kell az adózással és a járulékfizetéssel sokat törődnie, van felmondási ideje és végkielégítése, kap szabadságot és betegszabadságot is. A vállalkozónak kötetlen a munkaideje, megválogathatja a munkatársait, minden költségét elszámolhatja céges kiadásként (a háza a cég székhelye, természetesen céges autóval jár, a taxizásról, levelezésről, üzleti ebédekről már ne is beszéljünk...)

tavolirokon2 2014.02.11. 16:10:11

Olvashatatlanul szar a cikk stilusa, de amig birtam, abbol mar kiderult, hogy keveri a "kenyszervallalkozo"-t az "apuci penzebol valamennyit befekteto"-vel.

Azert nem vallalkozo (ugyanigy: pokerbajnok) mindenki, mert nincs mindenkinek eljatszhato penze.

A kenyszervallalkozo az, aki mindenet (hitelekkel a jovojet is) felteszi a vallalkozasra, ami elobb-utobb menthetetlenul bebukik, amikor 2 egymas utani honapban nem jon ki belole a minimalber, enni meg kell.

A befekteto az, aki ugyanezt a penzt egy nyaralas vagy kocsivasarlas elhalasztasaval "gazdalkodja ki", nem kell folyamatosan penzt kivennie (ami az adok miatt draga), az atmeneti hullamvolgyekben akar be is tud tenni meg penzt, ha lat benne hosszabb tavu fantaziat. Ha meg nem, akkor szepen megfontoltan leepiti vagy tulad rajta, ez mindig is benne volt a pakliban, ezert diverzifikalja a befekteteseit. Ha meg imad ceget vezetni, akkor tobbet futtat parhuzamosan.

Ettol meg a cikk igaz:

Havi szazezres jobbagyok szevasztok, ha tehetitek ne legyetek kenyszervallalkozok, mert a kicsivel nagyobb halak ott tesznek keresztbe ahol tudnak, NAV-nal es kismillio masik hatosagnal felnyomnak ugyanazert amit ok is csinalnak (csak tudjak kinek mennyit kell jattolni), korbeszamlazgatos mokakba nem vesznek be, es ugy nem lehet normalisan kijonni belole.

A sztori szerinti elozo tulaj sem a kifliarusitasbol elt jol, valoszinuleg az egesz bolt csak valami penzmosoda volt.
A szerzo maga szamitotta ki, mekkora szerencse kellett volna folyamatosan ahoz, hogy kijojjon nullasra. (Najo, elvileg az is egy lehetoseg, hogy az elozo tulaj hobbija a kiflibeszallito-versenyeztetes, es erre komoly penzeket volt hajlando aldozni minden honapban)

Az ex-alkalmazott uj tulajdonos pedig egy bepalizott Kaya Ibrahim, aki meg fizetett is azert, hogy a nevere vegye a durvan minuszos ceget: nala fog kopogtatni a 15 tonna kivi szallitoja es hasonlo kintlevosegek. Detto a NAV, VPOP, satobbi, mikor felgongyolitik a korbeszamlazasokat, cukor-reexportot, vagy amibol valojaban elt az elozo tulaj.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:10:45

@1001nappal:
A politika osztogatási hajlamát meg a választók táplálják, akiket nem fog tudni egy esetleg normális politikus, hogy bizony az állami kiadásokat fellendülési időszakban sem kellene hagyni elszállni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.11. 16:11:18

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A gumishoz nem aznap kell, amikor leesett az első hó és a klímást sem akkor kell felhívni, amikor éppen 40 fok van. Előrelátás...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 16:13:46

@Szelid sunmalac: Ne ragadj le a gumisnál. Lásd a problémát. De ha már nem tudsz tőle elszakadni, azzal azért egyet értesz, hogy nem sok üresjárat van egy ilyen helyen sem? És akkor pld egy fodrászról vagy műkörmösről még nem is beszéltünk, ahol valóban heteket kell várni. De egy szoláriumba sem eshetsz úgy be.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:14:47

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Gondolom akkor próbálkoztál, amikor lehullott az első hó...

whale 2014.02.11. 16:14:50

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Két ünnep között kaptam defektet. Konkrétan 27-én mentem gumishoz, a qtya nem volt ott...:)

VT Man 2014.02.11. 16:16:08

@Whave:
Erre lenne egy jó kis megoldás, persze a NAV nyilván olyan barom amatőr, hogy ezt nem csinálja meg.

NAV-os bemegy a boltba. Vásárol, elrakja a blokkot.
Utána kimegy, este vagy másnap megnézi, hogy beérkezett-e a központi adatbázisba a vásárlás rekord.

Szóval ez lenne az elv, ha az NAV tökös lenne:

schwabo.hu/online-penztargep/
"
Az igazi kihívás a Nemzeti Adó és Vámhivatal munkatársai számára az ellenőrző, lekérdező algoritmusok fejlesztése, a lekérdezések, kimutatások elemzése lesz, lehet, mint:

- az üzlet nyitva tartásához képest mikor történik a Napi Nyitás, Napi Zárás
- milyen eloszlású a rögzített tételek időpontja, a kimagasló-e a zárás előtti tételek aránya
- a rögzített tételek időpontja alapján fizikailag ténylegesen megvalósítható-e a vásárlás
- milyen a tételsorok törlésének, sztornó bizonylatoknak aránya az összes bizonylathoz képest
- milyen a bejelentett alkalmazottak számának és a működő online pénztárgépek aránya
- milyen a napi vásárlások átlagos értéke, bevallási időpontok előtt növekszik vagy csökken ezek értéke
- az online pénztárgép a bejelentett helyen üzemel-e
- próbavásárlás során a nyugtán szereplő tételek megjelentek-e a NAV szerverén
"

whale 2014.02.11. 16:18:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ja, hát ha víz-gáz-fűtésszerelő is, akkor persze.:) Ha csak klímázik az erősen szezonális...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 16:18:25

@Narancskommunista: Nem. Még csak kocsim sincs. JÚNIUSBAN vittem volna a motorom és két hetes időpontot kaptam. De most is tele van az utca kocsival a gumis előtt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 16:19:17

@whale: Akár csak a hómunkás. értem. De akkor vissza az eredeti témához: Ha csak szezonális dolgokkal foglalkozik ne is sírjon hogy nem megy a vállalkozás.

VT Man 2014.02.11. 16:19:34

@whale:
"Jó, azt látni kell, hogy ebben a nyuggerszocializmusban az, hogy valaminek a VALÓS költségét, csak_leírják_ azonnali fityisz népszavazást eredményez."

Lóf.szt eredményez!

A kötelező magánnyugdíjpéztári BELÉPÉSRŐL volt népszavazás? Nem volt.

Arról, hogy felemeljék a nyugdíjkorhatárt 60-ról 65 évre, volt népszavazás? Nem volt.
(Pedig ez azért elég keményen érinti mind a 3-4 millió munkavállalót!)

Arról, hogy nőjön-e az államadósság 2002-es 7 ezer milliárdról 2010-es 22 ezer milliárdra, volt népszavazás? Nem volt.

Akkor meg? Nehogymár egy sima adminisztrációs tételről legyen népszavazás.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:20:45

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Fodrász? Na én ott 10 évig nem jártam, egészen tavaly decemberig, amikor lementem az utcára, és az első helyen, ahol megláttam a férfi fodrász feliratot, bementem, és épp nem volt senki, már vágták is a hajam (volt mit :-)).

Gumist meg guglival kerestem októberben, megrendeltem a webshopjukban a gumit, 2 nap múlva szóltak, hogy mehetek érte, elmentem, fel is szerelték, 2-en voltak előttem, de gyorsan csinálták, így nem tartott sokáig, utánam is jöttek emberek, időpont nélkül, nem volt semmi fennakadást.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 16:23:00

@Narancskommunista: Fodrász alatt a női fodrászt értem. Férfi ember nem megy fodrászhoz, azt borbélynak hívják mifelénk.

Amúgy, oké, felfogtam, itt mindenki olyan kis ügyes, hogy akkor esik be a gumishoz, és rántja oda a klímást, fűtésszerelőt, amikor neki tetszik.
De néztétek már a számlát, amit ad? Arról beszéljetek inkább...

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:24:21

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Akkor rossz helyre jársz. Én két különböző gumisnál is voltam az utóbbi években, és egyiknél sem kellett előre időpontot kérnem.

whale 2014.02.11. 16:29:13

@VT Man: Háppedig volt... (tényleg nem emléxel?) Addig ment a hörgés az eü reformon -aminek ugye része volt a költségek tételes kimutatása is- amíg el nem kaszálták az egészet az alcsúti Maradona vezetésével.
Miről beszélünk? Amióta meg hatalmon van, az átláthatóságnak az árnyékát is kerüli, nehogy kiderüljön, hogy a király meztelen. (jut eszembe, egyéni nyuggerszámla? mikor ígérte meg kuflicsücsük gabika?)
Persze, akinek van szeme, azért látja...:))

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:31:13

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Ahol voltam, az férfi és női fodrász volt, szóval ha történetesen nő lennék, akkor is vágták volna. A borbély meg kihalóban lévő szakma, szerintem akiket te borbélynak nevezel, azok valójában sima férfi fodrászok.

Egyébként időpontot a nők azért foglalnak, mert ugyanahhoz a fodrászhoz járnak, aki gyakran nem is szalonban, hanem otthon dolgozik. Nekem viszont teljesen mindegy volt, hogy hol vágják a hajam.

Nem vagyok ügyes ember, csak nem ragaszkodok egy konkrét gumishoz vagy fűtésszerelőhöz. Egyébként utóbbi is volt itt ősszel, hétfőn hívtam fel, keddre jött. Előtte sosem járt itt, már nem emlékszem, vagy neten vagy Kisokosban találtam a számát.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:34:17

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Az említett szakemberek mindegyike adott számlát, a fodrász kivételével ha nem ad, én kérem, mert mi van ha rossz munkát végzett, akkor mégis hogyan reklamáljak. Nyilván a visszajáró vendégeknek érdemes nem adni számlát, a random arcok lehetnének akár adóellenőrök is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 16:34:36

@Narancskommunista: Ne haragudj, de ez nagyon erősen népmese kategória. :-)Ősszel fűtésszerelőt másnapra. Idegent. Telefonon. :-) Persze. :-)

További szép napot.

Szelesztia 2014.02.11. 16:38:02

@whale: Teljesen egyetértek, ezért csak COPY PASTE.

Pont az általad leírtak miatt adócsaló geci minden vállalkozó.. Ez erősen öngólszagú írás.:DDD Ugyanis a nehézségek nem mentik a bűnözőt...
Ugye az ALAPVETŐ különbség az, hogy a vállalkozó TUD trükközni a bevételével, azt hiszem ezt nevezik "kreatív könyvelésnek", míg az alkalmazott nem.
Neki marad az éhbér, illetve a négyórás bejelentés, ami után érdekes nyögdíja lesz majd, míg a vállalkozó a többek között rajta -és a fel nem vett dolgozókon- megspórolt pénzből veszi a céges BMW-t, amit persze költségként elszámol...
Egy szó mint száz, akinek van módja vállalkozni és képes is rá -mert azt se felejtsük el, hogy nem mindenki képes így élni- az lényegesen jobban él, mint akiket (nem) alkalmaz.
Ezzel nincs is semmi baj, amíg ezt nem köztörvényes bűncselekmények -aka "adócsalás", "okirathamisítás" és társai- segítségével teszi.
Jaaa, hogy tisztességesen nem éri meg csinálni? Akkor tessék elmenni "bérrabszolgának"...:DDD

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 16:40:27

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Pedig így volt, ráadásul pont azon a héten volt, amikor az a nagy őszi hirtelen lehülés volt. Ugyanis az egyik konvektor nem gyulladt be. Ugyanez megtörtént velem 3-4 évvel ezelőtt egy másik városban szintén ősszel, ott is 1-2 napon belül jött a szerelő, ő mondjuk járt már ott korábban, de nem volt puszipajtásom.

Szerintem te nem Magyarországon élhetsz, hanem egy a miénknél virágzóbb gazdaságban, ahol a probléma fordított, és munkaerő hiány van, ezért nincs elég szerelő.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 16:42:15

@Narancskommunista: :-) Igenigen. Persze.

Azért felfigyelsz rá, hogy az azonnalról megyünk fel 1-2 napra?

2014.02.11. 16:42:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Az egyből lejött,hogy sosem voltál vállalkozó.
Nem tud úgy üzemelni a sarki kis közért,hogy a sógor van bejelentve és a szomszéd dolgozik ott.Minden adatát le kell adnia a munkavállalónak a könyvelés felé,tehát ezt nem jól tudtad,mint ahogy azt sem,hogy a kft nem felel saját vagyonnal,mert ez sem igaz teljesen.

na4 2014.02.11. 16:48:51

Magyarországon nagy baromság vállalkozni. Itthon a vállalkozás csak arra kell, hogy az ingyenélő, korrupt és pazarló tintanyalóknak legyen mit lenyúlnia tengernyi adóval. No ezért kár.

El-kúrom 2014.02.11. 16:59:59

@Szelesztia: adocsaló a jó édes ...! Ha tökös vagy ,megmutatod a kommented a főnöködnek! Remélem örökké ,,bérrabszolga " maradsz! Ahogy elnézem a hozzáállàsodat valószínű igazam lesz!

whale 2014.02.11. 17:02:43

@El-kúrom: Engem idézett, nyugi. Ha te rendesen adózol és még jól is megy, te vagy a fehér holló...:)

whale 2014.02.11. 17:04:22

@Jóképességű Takarítónő: A cég a tőkéje erejéig felel, az ügyvezető felel a teljes vagyonával. Erre tökéletes megoldás Kaya Ibrahim pl....

Izo 2014.02.11. 17:05:13

Nagyon jó ez a poszt.
Azzal, hogy a becsületes vállalkozó rövid úton tönkremegy, csak azt bizonyítja, hogy a jól menő vállalkozó mégiscsak csal. És ha már csal, akkor talán joggal közutálat tárgya.

2014.02.11. 17:07:54

@Online Távmunkás: A munkavállaló megkapja a fix fizetését, ..
Válasz erre;
Már ha megkapja,ugye.
A vállalkozó is már ha megkapja a pénzt.
Az egyedüli biztos kifizetőhelyek azok a vállalkozások,ahol a megrendelőnek szintén erős érdeke a kifizetés,tudjukmiért.

Még az állami munkahelyek sem biztos kifizetők és nem biztos állások.

El-kúrom 2014.02.11. 17:09:02

@whale: napi 14 ora munka 20 ev utan jolmegy! Sosem néztem mije van a másiknak csak azt mit tudok jobban csinnalni. Szorgalom becsület hosszú távon kifizetődik. Bár a mindenkori hatalom ebben nem sokat segít

EGYIKRESEM 2014.02.11. 17:24:01

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Az utcában van egy gumis, második szomszédunk.

Tavasszal és az első hókor van két hét amikor sorbanállás van nála (holott 2 utcával lejjebb is van másik gumis, meg még legalább ötről tudok egy 20ezres kisvárosban).
Viszont a többi hétben fszverés van, alig hallani a légkulcsot.
Kicsit olyan mint a karácsonyfaárus, hogy van évi 1-2 alkalom amikor be kell hozni az egész éves bevételt.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 17:27:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Nem mentünk fel 1-2 napra, idén ősszel másnap jött a szerelő, 3-4 évvel ezelőtt egy másik városban volt ugyanez, nem emlékszem pontosan, ezért írtam 1-2 napot, de valószínűleg ott is másnap jött amúgy. Ezt pedig azért írtam, mert hogy nehogy azt hidd, hogy most lakok csak ilyen különleges helyen. Az egész országban pang a gazdaság, ha valamit akarok, akkor lesz olyan szakember, aki hamar megcsinálja, nem kell a legnépszerűbbeknél várni rá heteket.

De közelebbi példát is tudok mondani. Múlt héten szerdán voltunk ajtó-ablakkal foglalkozó cégnél, és megrendeltünk egy ajtót, még aznap hívott az emberük, hogy jönne felmérni, de nekem csak pénteken volt jó, így akkor itt is volt. Nyilván mert nem szabvány az ajtó, ezért a beszerelésig még méretre kell megcsinálni, így 2 hetet ígértek, és jönnek beszerelni, kíváncsi leszek mikor jönnek, a te világodban nyilván ez minimum 2 hónap lenne, gondolom.

EGYIKRESEM 2014.02.11. 17:28:23

Azért ejtsünk már szót a (szolgáltató) vállalkozót megbízó megrendelőkről is.

Kér árajánlatot, amit megkap nettó+ÁFA kiirással.
A minimálösszegről alig lehet rájuk erőszakolni a számlát, mert az után már kell fizetni ÁFÁt.
Ha meg ragaszkodsz a teljes összeghez áfával, akkor baszhatod, mert nem lesz megrendelve a munka.

Amig ekkorák a sarcok és egyéb adók, addig senkinek nem lesz érdekében a számlaadás/kérés. Ha meg elkezd az állam rendesen nyakára járni mindenkinek ellenőrzésekkel, akkor kurva gyorsan elérjük a nyugati árszinteket szolgáltatásszinten is, miközben a bérek ugyanezek maradnak.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.11. 17:32:01

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Egyébként persze egyszerűbb kétségbe vonni, mint hogy elgondolkodni azon, hogy hogy lehetsz olyan marha, hogy nyár közepén a gumisra két hetet vársz, ahelyett, hogy más gumishoz mennél. Én ha azt látnám, hogy adott gumisnál hatalmas a sor, már hajtanék is tovább a következőhöz (nyilván ez nem játszik, ha megrendeltem az új gumit). De te csak várjál heteket, és racionalizáld meg, hiszen biztos csak kamuzok.

midnight coder 2014.02.11. 19:09:31

Én is csináltam a vállalkozást, ma viszont egy multinál tolom az ipart. A vállalkozásban nem is a közterhek az igazi szopóálarc, bár az is, hanem az hogy a bevétel bizonytalan, a kiadás fix (eltekintve a mindenkori kúrmányok ötleteitől, nem csak a pénztárgép ügyes húzás, de Pl. anno Fletó duplázott járuléka is a minimálbér után. Amit ekerülhettél - de akkor befenyítettek egy extra APEH ellenőrzéssel, márpedig az APEH kb. ott nem talál pár százezer büntetést ahol nem akar). Ehhez képest a multinál megvan a fix, és nem kell idegeskedni amiatt hogy holnap lesz-e megrendelés. Ráadásul a jövedelem is jóval több.

Sírköves Slomó 2014.02.11. 20:08:20

@vadi3: Beakadt a lemez? Mi van mind2 oldalon? Konkrétan?

Ne gyere nekem olyan polgári perrel amiben valaki akit sosem láttál azt álítja hogy Orbán szomszédjának a keresztnyja átbaszta, mármint a vérkomcsi blogger szerint.

Sírköves Slomó 2014.02.11. 20:10:41

@Szelid sunmalac: Ez azokból a TIs (amit egyébként leszarok) nk-i korrupciós felmérésekből jön amire a ballibek recskáznak, persze csak most az utóbbi 4 évben...:)

Sírköves Slomó 2014.02.11. 20:12:39

@EGYIKRESEM: Bezzegamerikában évente 10x cserélnek gumit vaze. (a téligumit se ismerik)

vadi3 2014.02.11. 22:24:37

@Sírköves Slomó: Úgy veszem észre, meggyőző erejű érvként csak a fejedbe állított csákányt hiszed el. Bár lehet, csak akkor ha nem egy vérkomcsi blogger szól miatta és nem a szomszéd keresztanya állítja a fejedbe.
Veled vitatkozni majdnem olyan élvezetes, mint az üres betonfallal.
Bár meg kell hagyni, ha így állsz az élet dolgaihoz, akkor sok bajod nem lehet, mert mindet letagadod, mintha ott sem lenne.
Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2014.02.11. 22:54:22

@Szelid sunmalac: Csal? jogi értelemben csal? vagy erkölcsi értelemben? Miben csal? Ezt fejtsd már ki. Szerinted az normális hogy 100e nettó 200e-be kerül? Van egy olyan dolog, hogy az ember élni, túlélni szeretne. Úgy gondolom, ha valaki valamiért megdolgozik akkor az a csalás meg lehúzás ha odaáll mellé az állam és azt mondja: Ok, te kerestél pénzt, de 100e után még 27e áfát kérj el a vevődtől, fizesd be. A 100e még nem lesz a tied, hogy azt elköltsd megint fizess be egy csomó pénzt járulék, szol. hoz. adó stb stb címen amiért mit kapsz cserébe? Azt hogy valaki abból él segélyként és egy bürokratikus NAV stb szervezetet akit te azért fizetsz, hogy téged szívassanak.Szerintem ez a csalás. Persze ez egy vélemény csak, de hogy mennyire túlélés ez, azt az is jelzi, hogy aki rendesen csinál vmit mint te az belebukik mert nem működik! ennyi. és ezt mindenki tudja. hidd el, a vállalkozók többsége szívesen fizetne egy bizonyos terhet ha az nem lenne olyan mértékben eltúlzott, hogy szinte lehetetlen lenne megfizetni.

whale 2014.02.12. 08:51:51

@longlife: Jó, azért ne csúsztassunk már, ha szabad kérnem!
A Merci is drága, mégsem lopok egyet magamnak a szalonból...
A magas költség nem menti a lopást, azt azért szögezzük már le!

Szelesztia 2014.02.12. 19:53:36

Igazából a közös ellenségre kellene koncentrálni. Például nem értem, hogy miért nincs forradalom amiatt, hogy a fizetések több mint 50%-át lenyúlja az állam, ami kis matekkal még azzal a kevés moi alkalmazottal számolva is bődületes összeg. Ez tipikusan olyan dolog, amiért érdemes lenne forradalmat csinálni, persze annak a csürhének mondhatja az ember, akiknek Őszöd kell ahhoz, hogy észrevegyék ami nyilvánvaló. Semmi baj gyerekek, lesz ez még sokkal szarabb is :)

Narancskommunista (törölt) 2014.02.25. 08:57:41

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Neked nem sikerült levonnod a következtetést abból, hogy mit jelentene gazdasági szempontból, ha tényleg 2 hetet kellene várni a gumisból. Nagyjából pont az ellenkezőjét, mit amilyen következtetést levonsz belőle...

druppel 2014.04.19. 12:04:56

Jó nagy faszság ez a cikk.

1) Tényleg minden vállalkozó adót optimalizál. Aki nem, az hazudik, vagy nem vállalkozó és csődbe ment.

2) Mindent elköltségelnek, így már elég jó az a havi 500 ezer.

3) Ha a NAV ellenőr baszakodna lazán meg lehet kenni pár tízezerrel.

4) Az, hogy havi 100-at megkap az alkalmazott, az legjellemzőbben úgy történik, hogy minimálbér + zsebbe fizetés, mert hülye lenne, aki nem így csinálná.

Több sebből vérzik ez a "cikk".

Ha tényleg őszintén akarnánk beszélni a közgazdaságtanról, akkor az így nézne ki.

Lővenbrau 2014.11.01. 21:43:53

Cikkíró ! Szerinted érdekli az alkalmazottakat a te nyűgöd ? Falra hányt borsó..
süti beállítások módosítása