Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Magyar foci, te drága!

2013. szeptember 17. - Szarvas Norbert

élet és halál.jpgLement a román–magyar, aztán lement a magyar–észt, aztán szépen lassan lemegy egy újabb világesemény selejtezősorozata, aztán szépen lemegy egy újabb olyan magyar generáció, amelyik többre volt hivatott, aztán újabb generáció hagyja abba a szurkolást, aztán minden kezdődik elölről. A magyar férfitársadalom fejlődését tökéletesen nyomon lehet követni a magyar foci iránt érzett szeretetén: gyerekként még annak szurkol, amelyik csapat mezének a színe jobban tetszik neki, aztán random kiválaszt egy csapatot, amelyikért elkezd szurkolni, majd gimnazista nagykamasz korában reménykedve ül a tévé előtt, hogy pont most történik a változás, ám nem érti a fatert, aki már rá sem néz a tévére. Mire a srác felsőoktatásba vonul, már legalább 3 x csalódott a magyar fociban, de azért ott pislákol a remény, hogy mire lediplomázik, addigra megundorodik a magyar focitól, és soha többet nem akar hallani róla. Mire családot alapít, addigra a haverok miatt visszatér hozzá, de nem hisz benne, innentől pedig – ahogy telik az idő – egyre inkább válik megmondó emberré, aki szerint „bezzeg az ő idejében más volt”. Drága ez a sport!



A minap ütötte fel a fejét, hogy miközben a teljes felnőtt lakosságnál kiverte a biztosítékot a magyar gárda (természetesen nem a Magyar Gárda), útközben a döntéshozók megszavaztak egy újabb 40 milliárd forintot érő csomagot a magyar focinak. Ennek keretében stadionokat fognak megújítani, építeni azoknak az egereknek, akik akadnak 1-2-en és cincognak az üres lelátókon. Fura volt ezt a döntést átélnem, amikor engem úgy neveltek, úgy szocializálódtam, hogy csak akkor van jutalom, ha leteszek valamit az asztalra. A csínytevéseimet pedig nem egy új biciklivel díjazták, hanem zsebpénzelvonással. Megbolondult ez a világ, és ez a bolondság egyre többe kerül.

A magyar foci legnagyobb szégyene Hofi Géza munkássága, aki már 30 évvel ezelőtt hallható felvételeken (YouTube, bakelitlemez) olyan jellemzést adott a magyar foci állapotáról, melyet meghallgatva két meccs között, előtt és után is tökéletesen igaznak találunk. Szégyen, hogy semmi nem változott az évtizedek alatt, miközben a magyar fociból nagyon jól megélő paraziták sokasága azt próbálja velünk elhitetni hónapról hónapra, hogy bizony itt komoly változások mentek végbe, jó úton vagyunk, viszont még mindig kell pénz a folytatáshoz. És a lényeg pontosan ez. Rengetegen élősködnek a magyar focin, és rabolják ki a foci fejlesztésére szánt pénzes zsákot, miközben legfontosabb feladatuk a látszat fenntartása és a tömegek manipulációja, hogy mindenki elhiggye a változást. Most tulajdonképpen 2001-ben vagyunk vagy 2013-ban? Ha nem nézem a játékosok nevét, a dátumot, csak a meccseket, a mutatott játékot, a játékosok lélektanát, hozzáállását és a „most vagy soha részt”, akkor nem tudnám megmondani, milyen évet írunk.

A románok elleni meccs sok mindenről szólt, legkevésbé a fociról. Boldog-boldogtalan ráfeszült a meccsre, és olyan történelmileg hangoztatott érzések borzolták a két ország lakosságának kedélyét és gerjesztettek feszültséget megspékelve a világbajnoki selejtezőcsoport két csapat közötti sorsdöntő kiélezettségéről, ami egy modernkori háborút feltételezett. Manapság a civilizált társadalmak nem ezresével ölik egymást, hanem a látványsportokban vezetik le a feszültségüket, nézeteltéréseiket. Itt nem arról volt szó, hogy szépen játsszunk-e, vagy sem, de megkockáztatom, hogy még csak nem is a győzelem volt a fontos. Félve írom le még egyszer enyhén ironizálva, hogy ebben a győzelemre kiélezett sportágban a magyarok számára nem a győzelem a fontos, hanem a hozzáállás. Hiába mondja minden, a fociból élő csökevény, hogy a színvonal emelkedik, egyre jobb minden, a valóság az, hogy ugyanolyan semmilyenek vagyunk, a tévképzeteinktől (hogy mennyire erősek vagyunk) oly távol, mégis közel, miközben primadonnák százait sikerült az elmúlt évtizedekben válogatottságig lökni. Bizony! Itt sokakat toltak a menedzserek és politikai érdekek előre.

A legnagyobb önámítást mégis nem a szurkolók nyalták be, hanem a válogatott mindenkori tagjai, akik elhitték magukról, hogy ők jók, ők a sztárok, mert képesek kitömni Andorrát. Amikor a románok ellen játszottak, nem történt nagy meglepetés, hiszen primadonnáink (+ Bogdán és Szalai, akik valóban érnek valamit, tettek valamit) nemes egyszerűséggel megsértődtek az ellenfélre, aki nem engedte őket kibontakozni, és emiatt bojkottálták a meccset. Persze nem lehet egyszerűen szólni Sanyi bácsinak, hogy ma nem fognak/nem akarnak játszani, inkább küldjék be helyettük az ifiket, hátha ők hajlandók lesznek még futni, ütközni, brusztolni, küzdeni, harcolni. NEEEM! Az ego fontosabb a nemzeti érdeknél, a válogatottnál. A lényeg az egészben, hogy növelje mindenki a válogatottsági számát, amivel majd dicsekedhet, szedje be a fellépésért járó milliókat, és kezit csókolom.

Ki kell mondani, hogy ezek az emberek nem érnek egy lyukas garast sem (tisztelet a kivételnek). A legszembetűnőbb dolgot a közeli kamerafelvételek szolgáltatták, amikor is nem igazán láttam izzadni a „srácainkat”, márpedig amikor lemegyek a haverokkal rugdosni, már a harmadik percben átázik a felsőm az izzadságtól, ezek a srácok, a magukat az ország legjobbjainak valló egyedek a 70. percben sem igazán verejtékesek. Ez a legfájóbb pontja a magyar focinak szerintem. Itt senki nem akarja magát igazán odatenni, és ha valaki odateszi magát és küzd, azt gyorsan eltüntetik, mint történt az Huszti Szabi esetében vagy most Szalaival, akire Sanyi bácsi ráhúzta a vizes lepedőt, és az észtek ellen ki sem küldte játszani. A románok elleni meccs után mondtam a haveroknak, hogy ha Szalainak és Bogdánnak lenne esze, akkor lemondanának a válogatottságról, és nem égetnék magukat tovább. Ők valóban érnek valamit, esetükben orbitális baromság és rosszindulat a motiválatlanságot feltételezni náluk, akiknek a karrierjük felfutóban van. Szalai, aki száguld a Schalkéval, és aki a Bundesliga egyik legjobb csatárává fejlődik szép lassan. Ha a motiválatlanság kizáró ok, akkor most önmagát köpte szembe Egervári Sándor és a brancsa, ugyanis ilyen alapon Dzsudzsák Balázst egy életre el kellene tiltani a válogatottól. Nálunk meg lehet élni a jó marketingből és a kapcsolatokból ezen a szinten is. Balázs egy nagyon tehetséges focista, aki a magyar válogatottban a PSV-időszak vége óta egy nagy kalap szar. Gyakorlatilag sétálgatni és közlekedési rendőröket megszégyenítő magabiztossággal integetni jár a meccseinkre. Se nem motiváló, se nem vezér, de még csak nem is építő jellegű. Erősebb ellenfél ellen semmit nem ér, mégis tőle várjuk (jogosan), hogy ő legyen az X-faktor, ellenben ő a csapat egyik hátráltatója, aki persze tökéletesen tud arcoskodni a még nálunk is gyengébb csapatokkal szemben.

Jaj de drága ez a magyar foci! Ha belegondolok, hogy ezek a srácok mennyi pénzt keresnek, akár csak a válogatott fellépéseikért, akkor a sírhatnék fog el, hiszen kontrasztként ott van egyből az a bölcsődei gondozónő, aki a létminimum alatt él, de mégis a legjobbját kell mindig nyújtania, mert gyerekéletek múlhatnak rajta. Már Hofi is nagyon jól megmondta, én csak ismételni tudom: „Ezeket a srácokat le kéne küldeni a bányába, hogy megtanulják, mi az a munka”. És akkor a makrokontraszt nem lehet más, mint az állam, a kiadásai és a célcsoportok. A focit azért nyomják ennyire, mert látványsportág, mely elméletben millióknak szerez örömöt (ilyen alapon egyébként a pornót kéne támogatni, de mindegy). Miközben az egészségügyből elvonnak százmilliárdokat, addig százmilliárdokat pumpálnak abba a sportba, amelyikkel komoly problémák vannak. Tulajdonképpen senkinek nem szerez örömöt, soha nem térül meg a befektetés, és az egész bűzlik. Azért kár kiszipolyozni a magyar egészségügyet a foci javára, hogy a gyerekeknek továbbra is egyre kevesebb grund álljon a rendelkezésére, hogy a pénz ne a gyerekekhez jusson el (akik ha focizni akarnak, fizetniük kell érte tagdíj formájában), hanem mindenféle huszadrangú szerbovics, afrikano emberkének legyen minőségi pályája, ahol meggyalázhatja a focit fordulóról fordulóra. Ez így nagyon drága.

És ahogyan az várható volt, ahogyan ez az akaratgyenge magyar közeg ismét és újfent elbukott egy sorsdöntő mérkőzést, újra talpra állt, és egy nagyot arcoskodott a harmatgyenge észt válogatott ellen. És akkor most jöhet mindenki arcoskodni, hogy de ezek az észtek mit játszottak a hollandokkal. Pont ez a baj a magyar focival, és ezért nem fog soha semmi változni. Mindig lesznek hangok, akik védik ezt a rakás szart, ha éppen érkezik egy győzelem, melynek semmi jelentősége sincs. De tegyük fel, hogy nincs igazam, és kijutunk a vébére. Most tényleg azt akarjuk látni, ahogy a magyar címerben minket képviselve ez a garnitúra – bocsánat: sztár – minket aláz meg akaratgyenge, se füle, se farka játékával? Tényleg arra vagyunk kíváncsiak, ahogyan Dzsudzsák a bal szélen sétálgat, ahogy Böde verekszik, ahogy a középpályánk 5 méterre egymástól képtelen lábra adni a labdát, ahogy a magyar válogatott több labdát ad el, mint az Adidas, ahogy a védelmünk vörös szőnyeget terítve engedi be az ellenfél támadóit, ahogy Vanczák Vili helyezkedni egyedül akkor tud, amikor a klubkasszánál kifizetés van, ahogy Koman minden meccsén a hattyú halálát adja elő, és már szinte sajnáljuk szerencsétlent, hogy soha semmi nem jön össze, és ahogy minden meccs végén azt kell hallgatnunk, hogy a pénz hiánya a válogatott kerékkötője. De ha ez így van, akkor miért ennyire drága a magyar foci?

 

Képernyőfotó 2013-08-12 - 10.21.38.png

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr685507508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2013.09.18. 11:38:31

Amíg nem vonják meg teljesen a pénzt a magyar focitól, addig itt semmi nem változik. Ha nem lesz pénz, akkor csak az marad ott, aki tényleg a fociért marad.
Amúgy alap kiindulás az, hogy el kellene zavarni mindenkit, akinek bármi köze volt az elmúlt cirka 30 évben a magyar focihoz, és teljesen új alapokra helyezni a dolgot. De addig, amíg sokszorosan bukott edzők adják egymásnak a padot, olyan játékosok nevezik magukat szakértőnek, akik semmit se értek el életükben,.... addig itt semmi nem fog változni.

benoke77 2013.09.18. 12:10:04

@metal: Teljes mértékig egyetértek azzal amit te illetve a posztíró írt, nem is nagyon lehet még mit hozzátenni.
Talán csak annyit: Hogy lehet az, hogy a papíron gyengébb magyar vízilabda válogatott megnyeri a vb-t? Hogy lehet, hogy a csapatban életük első világversenyén (világversenyén, nem selejtező meccsen) játszó fiatalok a csapat hasznos részei, míg Guzmics azt műveli amit művelt? Pólóztam, nagypofájúságért ott sem kell a szomszédba menni, csak közben van mire, és a munkához való hozzáállás is más. Talán pólós fizetést kéne adni a focistáknak:D

seahawks 2013.09.18. 12:29:19

ez a mostani generáció nem hivatott többre, mint a sima nem továbbjutás. lusták és képzetlenek még közép európa többi nemzetének focistáihoz mérten is.

remélem soha nem lesz jobb a magyar foci, mert akkor még nagyobb lenne a pofájuk a fodballistáinknak meg a sok süket edzőnek.

Vírusbácsi 2013.09.18. 12:54:23

Magyar foci= Magyar politika. Mindkettőben 25-30 éve ott ténykedő dinoszauruszok váltják egymást, és tolják az "egy-két év múlva baromi jó lesz" dumát, rengeteg zsetonért. Ennyi. Kéz kezet most, zárt belső kör mindkettő.

gizdacsavo 2013.09.18. 13:03:59

@benoke77: A magyar foci úgy szar, ahogy van, a körülötte lebzselő piócákról, nyerészkedőkről és ingyenélőkről meg jobbb nem is beszélni. Éppen ezért védeni sem akarom, viszont felejtsük már el ezt a "de bezzeg a pólósok, meg kajakosok" dolgot.

Vizilabdában, kajakban, stb. azért tudunk ott lenni az élmezőnyben, mert amatőr sportok. Ugye nem gondoljuk komolyan, hogy egy olyan sportág, amiben Montenegro a világ egyik legjobbja, bármilyen szinten is összehasonlítható egy nemzetközi sikersportággal? Mindenki megnyugodhat, vizilabdában is addig vagyunk az élmezőnyben, amíg kb a kutyát nem érdekel az egész, a magyarokon meg 3-4 másik országon kívül. Amint elmenne profi irányba, már egyből kevés lenne a tehetség és szorgalom.

A magyar focival sem az a baj, hogy öntik bele a pénzt, mert anélkül esélytelen, hogy bármi megváltozzon. A fő baj, hogy a pénzt rossz helyre öntik (kb egy feneketlen zsákba), illetve ellopja az erre szakosodott sáskahad. El kellene dönteni, hogy változást akarunk, eltakarítani az élésködő tolvajbandát, adni a pénzt és építeni valamit, vagy hagyni a fenébe leépülni az egészet. Viszont utóbbi esetben meg feleslegesen dobjuk ki a sok pénzt az ablakon jelenleg.

metal · http://electric.blog.hu 2013.09.18. 13:27:33

@gizdacsavo: "Vizilabdában, kajakban, stb. azért tudunk ott lenni az élmezőnyben, mert amatőr sportok."

Azt a szintet, amit most a magyar foci hoz, amatőr sportként is hozná.

benoke77 2013.09.18. 13:46:09

@gizdacsavo: Az amcsikat érdekli, viszik ki a magyarokat szerbeket ezerrel. Németeket érdekli, franciákat érdekli, Ausztráliát érdekli. Olaszokról, spanyolokról nem is beszélve. És akkor ott vannak pluszban még a kisebb országok velünk együtt. Azért ezek nem lepukkant helyek, úgyhogy erősen mellé lőttél:-) De mindegy. Én alapvetően a hozzáállásbeli különbségekre célozgattam. És nem, nem kell több pénz a fociba. Majd ha lesz eredmény.

ubu1 2013.09.18. 13:50:38

De igenis baj, hogy öntik bele a pénzt. Legalábbis, ha adóforintokról van szó. A focinak teljes mértékben üzleti alapokon kellene működnie. Olyan vállalkozásként, ami pénzért szórakoztatja azokat, akik erre vágynak és megfizetik ennek az árát.
Engem speciel rohadtul nem érdekel az egész, sőt: általában a sport sem. Sem nézni, sem csinálni nem szoktam. Nekem az lenne a legjobb, ha ha a foci, mint sportág és mint politikai tényező, egyáltalán nem is létezne. Abban meg egyáltalán nem hiszek, hogy a fociban elért nemzetközi sikerek határozzák meg egy ország megítélését. Úgyhogy az én pénzemet ne költsék sem edzőkre, sem stadionokra, se menedzserekre. Költsék erre azok pénzét, akik örömüket lelik ebben és az ily módon való szórakozásért anyagi hozzájárulásra is hajlandók.

fátum 2013.09.18. 14:34:05

A 40 milliárd forintból stadionokat építenek, nem a válogatott focistáknak adják. Semmi köze a "csak akkor van jutalom, ha leteszek valamit az asztalra" dologhoz.
Szalai már majdnem egy éve nem rúgott gólt a válogatottban. Bukarestben semmivel sem volt motiváltabb, mint a többiek. A támadójáték úgy tűnik hatékonyabb nélküle. A törökök ellen pl. Böde szerzett gólt.
A többivel nagyrészt egyetértek. Viszont a fociba sok pénz kell. Azt is látni kell, hogy a világ nem áll meg, mindenhol fejlesztik a focit, minden riválisunk próbál egyre intenzívebben fejlődni. Hiába érjük el a 10-20 évvel ezelőtti szintjüket (és itt nem az igazi nagyokra gondolok, csak akikkel majdnem pariban vagyunk), addigra ők is továbbléptek.
Ha ez nem tetszik, szavazz olyan pártra, amelyik nem akarja támogatni a focit, vagy alakíts pártot ezzel a programmal. Én nem fogok rád szavazni.

fátum 2013.09.18. 14:36:21

@ubu1: Az én pénzemen meg ne támogassanak egyházakat, mert ateista vagyok, és még sokan mondhatnának sok-sok olyan dolgot, amit személy szerint nem támogatnának, de állami pénzből támogatják. Ennyi.

fátum 2013.09.18. 14:43:27

@gizdacsavo: A vízilabda nem amatőr sport, csak kevesebb pénzt adnak rá a szponzorok, mert nem annyira látványos, illetve kevesebb embert érdekel.
www.haszon.hu/cimlap/872-mennyitkeresnekalegjobbak.html
Vízilabda:
"A magyar játékosok keresete ugyanakkor rendkívül eltérő. Amíg az olasz bajnokság mezei játékosai másfél-két millió forintnak megfelelő eurót kapnak alapfizetésként, nálunk a legmagasabb szinten lévő olimpiai bajnokaink 1-1,5 milliót kaphatnak a magyar kluboktól. A nem válogatott, de stabil keretjátékosok 300-600 ezer forint között kereshetnek."
Azért tudunk az élbolyban maradni, mert a mo.-i fizetések nem sokkal maradnak el a nyugati klubokétól.

fátum 2013.09.18. 14:46:18

@metal: Ha nem lesz pénz, akkor akinek csak egy kis tehetsége is van, már tizenéves korában megy ki nyugatra, vagy akár a környező országok bajnokságába és pár éven belül Andorra szintjére süllyed a magyar foci.

gizdacsavo 2013.09.18. 15:24:01

@benoke77: Az érdeklődésnek elég sok fokozata van. :) Majd ha annyira érdekli őket, hogy a töredékét is beleöljék annak, amit a sikersportágakba, akkor lehet komolyan venni az ő szerepüket. Hamburgerevő világbajnokság is van az amiknál, az is érdekli őket...

Azzal egyetértek, hogy a jelenlegi formában nem kell több pénz a fociba. Azzal viszont nem, hogy "majd, ha eredmény lesz". Ez teljesen reménytelen elképzelés. Vagy átszervezni, kitakarítani és pénzelni kell, vagy hagyni a francba leépülni az egészet. Viszont ha leépül, akkor eredményekre felesleges várni.

@fátum: Az "amatőr" alatt nem arra gondoltam, hogy nem kapnak érte fizetést. Kb. arra gondoltam, amit te is írtál, hogy nem mozgat meg komoly pénzeket, ezért képesek vagyunk versenyben maradni az itthoni feltételekkel is.

Ehhez kapcsolódóan érdekesség: ha jól emlékszem talán Dárdai nyilatkozta még anno (ha nem ő volt, bocs), hogy érthetetlen az itthon túlfizetettnek gondolt játékosok hogyan élnek meg, amikor ő egy hónapban kb annyit költ csak táplálékkiegészítőkre, mint egy magyar focista átlagos havi fizetése. Lehet túlzott, meg extrém a példa, de a problémát szerintem jól szemlélteti: az eredményekhez képest a focisták magyar viszonylatban túl sokat keresnek a közvélemény szerint, viszont így sincs esélyük partiban lenni a külföldiekkel.

fátum 2013.09.18. 15:46:21

@gizdacsavo: Elhiszem, de az amatőr azt jelenti, hogy nem kap érte pénzt, vagy csak jelképes értékű összeget, illetve nem abból él. Ilyen értelemben az Aranycsapat játékosai sem voltak amatőrök, mert a rendes polgári állásuk csak jelképes volt. Fizetést sem kaphattak egy bizonyos értéknél többet, ezért csempészéssel (harisnya, ékszer stb.) egészítették ki a keresetüket, amit félhivatalosan (de nem nyílvánosan) engedélyeztek nekik.
Szóval ne nevezzük amatőrnek azt, aki nem az.

metal · http://electric.blog.hu 2013.09.18. 16:52:55

@fátum: Már most is ott van. Az, hogy éppen nem jutunk ki, vagy utolsók leszünk, teljesen mindegy. A lényeg, hogy 30 éve esélytelenek vagyunk kijutni világ eseményre. Klubszinten 2x jutott be csapat a bl-be. Az idei évben már az augusztust sem élték meg a csapataink. Ez mennyivel jobb Andoránál?

fátum 2013.09.18. 17:30:57

@metal: Nincs ott. Egyáltalán nem mindegy, hogy éppen nem jutunk ki, vagy tök utolsók vagyunk. Az hogy neked mindegy, az a te dolgod, akkor nem látod a lényeget.
Egy csapatot fel kell építeni, aminek fázisai vannak. Egy új játékosnak is sokkal jobb egy valamilyen szinten már működő csapatba belépni, mint egy mindenkitől kikapó társaságba. Most pl. azokon is múlt a dolog, akik voltak szívesek bunkó, szemét, tapló módon az izraeliek elleni meccsen megnyílvánulni. Ennek volt köszönhető a zártkapus meccs, amit még le is hoztak volna a srácok, de két komoly bírói tévedés döntetlenre hozta ki a meccset. Az igaz, hogy ettől még sokkal komolyabban kellett volna teljesíteniük Bukarestben, de tény, ami tény. Azzal a döntetlennel 3 gólnyi különbségtől fosztottak meg minket a románokkal szemben, ami most bőven elég lenne a 2. helyhez.

metal · http://electric.blog.hu 2013.09.18. 21:55:46

@fátum: "az a te dolgod, akkor nem látod a lényeget."

De látom a lényeget. 30 éve nem jutottunk ki világeseményre, és kb. 30 éve nem nyertünk kulcsmecset.

"Egy csapatot fel kell építeni, aminek fázisai vannak."

Évtizedek óta abban a fázisban vagyunk, hogy már csak egy kis lépés hiányzik (szavakban, mert játékban óriási a lemaradásunk). Aztán a bukta után kezdjük elölről ezt a fázist.
Te vagy nagyon fiatal vagy, vagy közöd van ehhez a vergődéshez. Mert aki kicsit is ért a focihoz, és nem elfogult, az látja a valóságot. Ami bizony az, hogy Andora szintje közelebb van, mint az eb-re kijutás (pl. Málta, vagy Montenegró elleni vereség a közelmúltban).

fátum 2013.10.01. 17:27:06

@metal: "Te vagy nagyon fiatal vagy, vagy közöd van ehhez a vergődéshez." Egyik sem. Közelebb vagyok az 50-hez, mint a 40-hez. A szakmám programozó. Abból, hogy személyeskedsz, látszik, hogy nem érdemes veled szóbaállni.

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.01. 20:30:56

@fátum: Pont a lényegre nem reagáltál. Ha neked a személyeskedés volt a lényeg a HSZ-ből, akkor veled is kár:)

fátum 2013.10.01. 22:09:42

@metal: "Évtizedek óta abban a fázisban vagyunk, hogy már csak egy kis lépés hiányzik " volt az a kis lépés sokkal nagyobb is.
Előlről meg muszáj kezdeni, mert a játékosok folyamatosan kiöregszenek. Azt meg láthatod, hogy a riválisok is folyamatosan fejlesztenek. Andorra szintje 6. hely, a kijutáshoz a 2. hely kell, mi a 3.-on vagyunk jelenleg, ami a 2.-hoz van közelebb.
A Málta elleni vereség még a Bozsik-Détári éra alatt volt, azóta volt már Várhidi is kapitány.
Az sem megoldás, hogy mindig cserélgetjük a szöv.kap.-ot, a játékosokat, pláne olyanokkal, akik még annyit sem értek el, mint a mostaniak.
A válogatott az NB1-es csapatok "teljesítményéhez" képest sokkal jobb eredményeket ér el. Ilyen hátországgal meg nagyon nehéz csapatot építeni.
A jelenlegi helyzetben, amikor a tehetséges játékosok már 16-17 éves korukban pénzesebb csapatokhoz mennek külföldre, nem sok remény van a színvonal emelésére. Az NB1-ből még az osztrák harmadosztályba is mentek tapasztaltabb játékosok, mert több a pénz, és még azon sírnak sokan, hogy milyen sok pénz folyik a magyar fociba.
A személyeskedést meg tartsd meg magadnak!

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.02. 15:37:45

@fátum: Most komolyan. Amit írtál, azt te teljesen meggyőződésből írod? Teljesen úgy hangzik, mint a sablon szöveg, amit a foci körül lebzselők nyomnak már x10 éve. Még mindig kérdés, hogy közöd van hozzájuk, vagy csak elhiszed nekik?
Hideg fejjel nézd át a tényeket. A magyar foci 30 éve vegetál, néha kicsit feljebb emelkedik, majd visszazuhan a mélybe. És ebből addig nem lesz kilépés, amíg a vízfej el nem lesz zavarva a búsba. Vitát lezártam, engem nem foglalkoztat komolyabban a magyar foci, akkor is megleszek, ha ennél is mélyebbre süllyednek.

fátum 2013.10.02. 23:19:06

@metal: Részemről is lezárva. Te is csak hőbörögsz, és fogalmad sincs az egészről.

metal · http://electric.blog.hu 2013.10.12. 20:31:32

@fátum: Na szerinted még mindig fejlődnek? Elég gáz volt megint a történet. Persze, ha ez egyszeri alkalom lett volna, akkor semmi gáz. A Hollandoktól ki lehet kapni, de elég kevesen kaptak ebben a selejtező sorozatban 8 gólt egy meccsen, nekünk ez is sikerült.
süti beállítások módosítása