Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Miért kell elhagynom az országot?

2013. április 01. - Szarvas Norbert

vándor.jpgAz alábbi levél létjogosultságát egy gazdasággal foglalkozó oldalon a Magyarországot teljes egészében érintő jövőkép indokolja, és ez talán a legtöbb fiatalt és nem fiatalt foglalkoztatja. Valószínűleg sokunkban megfogalmazódott már egy miért igen? és egy miért nem? elképzelés az esetleges külföldre való költözéssel kapcsolatban. Most legyen szó arról, hogy egy mai huszonéves szempontjából milyen perspektívát jelent a magyarországi jövő, és miért fordulhat meg egyáltalán a fejében az emigráció.

Tisztelt Olvasó, úgy érzem, eljött az idő, hogy elmondjam, miért kell elhagynom az országot!


Az okokat szubjektív módon írom le, hanem érzésem szerint, ahogyan a téma kapcsán eszembe jutnak a gondolatok. Nem célom senki megsértése, de úgy érzem, hogy elfogyott körülöttem a levegő, nem tudok lélegezni. Ami még szörnyűbb, semmi esélyét nem látom annak, hogy valaha kapok-e levegőt, ha itt maradok.

A nyugdíj, ami elsőként eszembe jutott. Valószínűleg hülyén hangzik éppen én számból a nyugdíj kérdésköre, hiszen még nem múltam 30 sem (26 vagyok), és messze nem fizettem még annyit a magánnyugdíjpénztárba, illetve az állami nyugdíjba, mint amennyit több százezer honfitársam. Mégis foglalkoztat ez a téma. Elképesztő, ahogy az aktuális hatalom mindenféle címszóval és erőszakkal (nem volt kötelező átlépni, csak éppen aki az MNYP-rendszerben maradt, azt a végleges kizárás veszélyével riogatták – ez igazi szabadság?, igazi demokrácia?) szinte a teljes nyugdíjpénztári vagyont elvette (divatos szóval élve beolvasztotta), és Hudinit megszégyenítő módon át is változtatta. Azt tényként kezelem, hogy ezt a pénzt soha nem látom viszont, és nyugdíjam már biztosan nem lesz az államtól, hiába kell nyugdíjas koromig fizetnem az ebbe a rubrikába tartozó adónemet. Számomra ez rossz üzlet, hiszen több tízezer forinttal kevesebbet kapok havonta kézhez emiatt (is), cserébe viszont semmit nem fogok kapni. Persze a politika hitegethet akármivel, de sajnos mire én „bödönhöz” jutok, addigra azok, akik most eltüntették a pénzemet, és előidézték a gazdasági helyzetet, már nem élnek. Hiába gyurcsányozok, orbánozok, senki nem lesz számon kérhető, ami egyébként a jelenlegi politikai életben is rendkívül dühít. Súlytalan az egész, és senki sem vonható felelősségre egy több milliárd forintba kerülő ostoba döntésért. Azt érzem, hogy egy olyan rendszerben kell élnem és dolgoznom, amelyik elveszi a pénzem, de mire megöregszem, nem múlik el a megélhetésért folyó napi küzdelem, csak éppen jóval idősebb, fáradtabb és talán betegebb leszek. Biztosan nehezebben veszem fel a harcot, mint ma vagy holnap. Én nem akarom ezt a rám erőltetett rendszert. 

Jelenlegi életemhez időben közelebb kerülve először a család témaköre jut eszembe. A család számomra egy nőt jelent, akit  teljes szívemből szeretek, és gyerekeket. Én kettőt szeretnék, de elfogadom azt, akinek nincs (nem lehet) gyereke, vagy akinek 15 van. Nekem ez a szám és családmodell a szimpatikus, és kész. Nem szeretnék megházasodni, mert szerintem a házasság intézménye a 21. században alapvetően kudarcra ítéltetett (elég csak a válások idevonatkozó statisztikáit megnézni), hiszen túlmisztifikáltsága révén olyan terhet rak a feleségre és férjre, amelynek általában képtelenek megfelelni. Ráadásul a magyar jogrendszer labirintusában kész katasztrófával ér fel a házassági állapot.

Mostanáig abban a tudatban voltam, hogy szabad országban élek, ahol az én döntésem, hogy milyen családmodellt teremtek magamnak. Azt hittem, hogy Magyarországban minden ember egyenlő. Sajnos tévedtem. Az elmúlt másfél-két év intézkedéssorozatának eredménye, hogy jelenleg nem érzem magam rendes magyar állampolgárnak, hiszen a miniszter úr kritériumainak egyszerűen képtelen vagyok megfelelni. Sajnos ezek az „igazi mintapolgár” fantazmagóriák emlékeztetnek egy, az előző században élt vezető elképzeléseihez. Ő ugyanis egy olyan – általa tökéletesnek vélt – sémát határozott meg, amelyikhez képest senki sem tekinthető teljes értékűnek. Hiába dolgozom ugyanannyit, mint bármelyik családos férfi, az egyenlőség országában nekem sokkal több adót kell fizetnem. A jövőre nézve a kilátásaim is szomorúak, hiszen minimum 3 gyereket kellene felmutatnom ahhoz, hogy emberszámba vegyenek. Hiába biztat a politika a szaporodásra, én az a fajta megfontolt és tudatos ember vagyok, aki először azt szeretné, ha élete biztos egzisztenciális alapokon nyugodna, hogy leendő gyermekeit becsületben és tisztességben fel tudja nevelni. Amíg ezt nem tudom megteremteni, addig felelőtlenségnek érezném az élet talán legfelelősségteljesebb lépését megtenni. Ráadásul én nem szeretnék olyan országban élni, ahol a legfelsőbb vezetők mondják meg, hogy ki mikor és hány gyereket nemzzen. Persze belevághatnék (és talán meg is érné) a családalapításba lesz, ami lesz alapon. Kapnék szép kis családi pótlékot 5 gyerek után + adókedvezmények és támogatások sokaságát + talicska pénzt a lakásvásárláshoz, de valahogy nem érzem ezt a saját utamnak. Nem szeretnék megélhetési szülő lenni, aki csak azért vállal több gyereket, hogy megfeleljen az elvárásoknak, és több pénz üsse a markát.

Ha már család és ha már egzisztencia, akkor mindenképpen érdemes beszélnünk a saját otthonról. Teljesen elképedtem attól, ami ebben az országban ezen a téren folyik. Hónapok óta figyelem, amint a kormány a nevemben szabadságharcot hirdetett a bankok ellen, és megdöbbentem azon, ahogy a bankok (a kormánnyal karöltve: a kormány hitelezési szabályai, törvényei miatt) szinte lehetetlenné tették azon fiatalok és nem fiatalok számára a saját otthon megteremtését, akiknek a szülei nem tudtak lakást adni, vagy pár milliót rakni a zsebükbe. Nekem, aki 0 forinttal kezdtem az életet, szinte lehetetlen saját lakásban gondolkodnom, hiszen önerőt ebben a gazdasági helyzetben 10 év alatt sem tudok összegyűjteni. Ennek oka, hogy a pénzem reálértéken gyakorlatilag egyre kevesebbet ér: magas az infláció, egyre drágább minden, viszont a fizetés nem nő ilyen mértékben. Nem tudok 10 évre előre gondolkodni, hiszen a jelenlegi helyzetben a holnap is rejtély számomra. A legérdekesebb az egészben a pénz és a fizetési képesség viszonya. A bankok a kormánnyal nagy egyetértésben azt mondják, hogy kell önerő (minimum 25%), és ezenfelül a fizetésnek csak x%-a használható fel hitelfizetésre. A probléma ezzel az a számítás, amely szerint amit most kifizetek albérletre (havi 70 ezer forint egy pesti 60 négyzetméteres lakásra), az pontosan akkora összeg, mint amekkora a havi törlesztőrészletem lenne. Ez nagyon fáj, hiszen ezt a pénzt így is, úgy is ki kell fizetnem, de ahelyett, hogy a saját lakásomba fektetném, másnak fizetem. Persze itt (is) azok a gazdagabb emberek járnak jól, akik a válság idején elegendő tőkével rendelkezve felvásárolták az ingatlanokat, és bérbe adják. A másik fájó pont a devizahitelesek esete. A kormány az én pénzemből (is) fedezi mások és saját maga döntéseit, melyeket most nem szeretnék minősíteni sem jó, sem rossz irányba. Habár ebben a buliban én nem vettem részt, az életemre mégis komoly hatással van, hiszen nagyrészt emiatt nem kapom meg az esélyt a saját lakásom megvásárlására. Persze az állam most megint ad önerőt, de apró hibája a dolognak, hogy megint előbb kéne gyereke(ke)t nemzenem, és csak aztán gondolkozhatnék egzisztenciám megteremtésén, nem pedig fordítva. 

De milyen jövőképen is lehetne abban az országban, ahol mindenki munkahelye komoly veszélyben van? Gyakorlatilag a vállalkozások és ezáltal a munkáltatók 90%-ának olyan veszélyes és bizonytalan a helyzete a NAV, a jogszabályok bonyolultsága és napi szintű változása, a gazdaságpolitika miatt, miáltal az én munkám is veszélybe került, és bármelyik percben megszűnhet. „Szerencsére” a munka törvénykönyve is megágyazott ennek a folyamatnak, ami azért veszélyes, mert a másik oldalon a gazdaság nem pörög, a cégek lehetőségei szűkülnek, tehát biztosan el kell embereket bocsátani, ami mostanában sokkal könnyebb. Azt tapasztalom, hogy jelenleg senki nem tud előre gondolkodni és megtakarítani, pedig lenne rá hajlandóság. Csak ez a hajlandóság nincs meg a kormány és az ellenzék részéről. A politika nem akarja valamiért, hogy nekünk nyugodt életünk legyen, és megtakaríthassunk az álmainkért (lakás, autó, utazás). Persze tisztában vagyok azzal, hogy külföldön sincs kolbászból a kerítés, viszont azt tapasztalom, hogy más országok hatalma sokkal stabilabb környezetet teremt az élethez és a munkához, mint a miénk. Én nem akarok ebben a rám erőltetett rendszerben élni, ahol az „én érdekeim” sablondumája mögé bújva az pontosan én érdekeim ellen tesznek lépéseket. Mára oda jutottam, hogy összetehetem a két kezem, ha éhbérért dolgozhatok napi 10 órát, és csak minden második csekkel vagyok elcsúszva. Mintha ez lenne a normális állapot. Mintha...

Na és akkor itt van ez a fránya külföld, ami ellen mi (???) szabadságharcot folytatunk. Hát én nem szabadságharcolok senkivel, és kikérem magamnak, hogy a nevemben, a megkérdezésem és a beleegyezésem nélkül gazdasági és jogi hadüzeneteket küldözgessünk az EU-nak, hiszen én is aláírtam egy társadalmi szerződést a csatlakozáskor, amelyben elfogadtuk az EU-tagországok közösen meghatározott irányelveit. Mostanában pedig homlokegyenest ezzel szemben megyünk, ami miatt ha külföldön járva  megemlítem magyar mivoltomat, a szélmalom-szabadságharcossal azonosítanak. A gúny tárgyai lettünk, ami már csak azért is probléma, mert ha véletlenül összejönnének a lépések, és beütne a tuti, akkor a mindenkori magyar politikát ismerve mi, átlagemberek nem részesülnénk belőle, viszont ha jön (a valószínűsíthető) rossz, akkor az minden magyar vállát nyomja, és nekünk kell állni a cechet. Én nem akarok még ezekért a rossz döntésekért is fizetni. Nem akarom, hogy ciki legyen magyarnak lenni, és nem akarom, hogy mások miatt engem  gondoljanak anarchista gyökérnek. Hogy mi a külföld véleménye rólunk? Számtalan példát tudnék mondani, de mint sportszerető, két aktuális sportpéldát említek először, melyekben szintén megmutatkozik „kiváló” megítélésünk.

1. A magyar fociválogatott utolsó két mérkőzése, melyen a sporik elképesztően látványosan fújtak ellenünk, mintha feladatba kapták volna csapatunk elmeszelését.

2. Erdei Zsolt bokszmeccse, melyen a bírák az egyértelmű tények ellenére ormótlan hazugsággal a vesztes ellenfelet hozták ki győztesnek. 

Persze ezek nem bizonyítható dolgok, de szerintem egy picit ide is belekúszott a politika (és akkor még finom és nőies voltam).

Másik példám a mostanában felkapott német mese Orbán Viktorról, amit persze lehet tiszteletlenségnek vélni, és lehet rajta mosolyogni, esetleg átgondolni annak igazságtartalmát. De ami szerintem elképesztő, az a reakcióözön, amivel megint minket égettek. Először Orbán úr elítéli a németeket, hogy a gyermekeket miért vonják bele a politikába, aztán pedig a hírTV elkészített (?) egy ugyanolyan mesét, csak fantáziátlan, gyerekes színvonalon. Persze a külföld ismét a dilettáns magyarokon röhög egy jót.

A politikai részt is meg kell említenem, ugyanis mára a társadalmat sikerült annyira összezavarni, hogy a jobb- vagy baloldali nézeteket bunkós botnak használja mindenki. Jelenleg nem lehet szabad véleményt kifejteni szinte semmiről, hiszen a kormány mindenbe beleüti az orrát, és minden ember politikát kreál mindenből. Ha azt mondod, hogy esik az eső, akkor biztosan ráfogják, hogy te bizony mocskos antiszemita vagy, esetleg jobbos. Ha azt mondod, süt a nap, akkor pedig a szemét balosok közé tartozol. Emberek! Ez egy elképesztő őrület, amit én már képtelen vagyok megérteni, és nem is akarok. Miért esik egymásnak két szegény ember, és kezd el ezen vitatkozni? Vajon jobb lesz ettől nekik? Jobb lett attól bárkinek, hogy a politikai nézeteit ennyire kihegyezte a másikra? Nem tudom végignézni, ahogy az a „fenti” néhány tucat ember sikeresen egymásnak ugrasztja az országot, és olyanokon vitatkozik mindenki, amibe nincs (mert nem lehet) beleszólása, amihez nincs is köze.

Nem szeretném tovább finanszírozni azt a politikát, ami az elmúlt tíz évben megtömködte saját zsebét (és állítólagos közalkalmazottként egy Szijjártó P. több mint 60 milliós vagyonra tett szert pár év alatt, és senki nem kérdezi meg komolyan, hogy ezt hogyan sikerült a havi pár száz ezer forintos fizujából). Nem akarom a politikai kampányokat és azt nézni, ahogy mára a nagypolitikusok egy óvodai csoportra kezdenek hasonlítani. Már a Fidesz sem komoly szakmai programmal nyert, hanem egyszerűen az előző kormányt szidta, kiemelte annak hibáit, és megígérte, hogy majd jobb lesz. Közeledik a választás, és ugyanez kezdődik elölről, csak a szereposztás más. A legrosszabb, hogy a társadalom újból részt vesz ebben a véget nem érő debil játékban, és még képes elhinni, hogy majd jobb lesz. Hogy’ lehetne jobb, ha a kormánybotot ugyanazok az emberek adják át egymásnak folyamatosan, csak más csapat címere alatt? Hogyan építhetném a jövőmet egy olyan országban, ahol a társadalom még hisz a (tündér)mesékben, s ahol senkinek nem érdeke komoly és racionális gazdasági programokat kidolgoznia, hiszen azok túl valóságosak lennének, és azokkal nem lehet nyerni?

Számos problémámat leírtam, miért kell elhagynom az országot, a hazámat. Persze sok minden kimaradt, de azt hiszem,  mindenkiben körvonalazódhatott, hogy mi a baj, és az milyen mértékű. 

Nem akartam megbántani senkit, sok sikert mindenkinek!

 

 

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2013. március 29 01. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr125186186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zooé 2013.04.02. 09:08:30

@goAUS:

Jogos a comment ! Sajna ez van.

Void Bunkoid 2013.04.02. 09:18:51

@bbocs2: "János meghalt, és a trónja engem illet, Kááádár nééééépe hej!" :)))))

mf_laca 2013.04.02. 09:34:08

Az tetszik ebben az írásban, hogy van, amivel nagyon egyet tudok érteni, van, amivel nagyon nem. Utóbbira példa:
- "A politika nem akarja valamiért, hogy nekünk nyugodt életünk legyen, és megtakaríthassunk az álmainkért (lakás, autó, utazás)."
Ezt az álmot (mindegyiket) itthon is, és külföldön is NAGY átlagban (= nem nagyon jól keresve) akkor tudod teljes nyugodtsággal megtenni, ha nincs gyerek. Akkor meg minek? Ha pedig emiatt nem szül az asszony, akkor tényleg nem lesz nyugdíj. Sajnos ez a mostani fiatalság átlag gondolkodása.
Csak viszonyítás kedvéért. Azon szerencsések közé tartozom itthon, akinek jó szakmája van, normális és stabil munkahelye, jó fizetése. Asszony ugyanilyen, így ment el szülni, két gyerekünk van (30 évesek vagyunk). Ha nem ment el volna szülni, minden nyáron 2 hét valami trópusi szigeten és prémium autó belefért volna a költségvetésbe. Ehelyett a nő otthon van mondjuk 3-4 évet (2 gyerekkel), ezalatt pont egy kisebb lakás árát nem keresi meg, és nem prémium használt autót vettünk.

Szóval, ha álmot akarsz megvalósítani, nehogy gyereket vállalj.

mf_laca 2013.04.02. 09:37:37

Ja és azt elfelejtettem (ahogy szinte minden 25 éves el szokta), hogy nem árt tanulni. Sem itthon, sem külföldön.

ballus 2013.04.02. 10:11:00

Tanár vagyok, és azt figyeltem meg, hogy a diákok nem akarnak / nem tudnak megtanulni fogalmakat. Sajnos itt is így van. Szeretném, ha megfogalmaznák azok, akik itt dobálóznak azt, hogy mit jelent számukra a következő néhány kifejezés:

1. komcsi= kommunista
2. libsi= liberális
3. jobboldal
4. baloldal
5. demokrácia
6. diktatúra
7. ballibsi - baloldali liberális
8. cigány / roma
9. zsidó
10. magyar

Ezek azok a fogalmak, amelyeket állandóan puffogtat mindenki, de fogalmuk sincs többségében, hogy mit jelent. De azért fújják. (pl. van olyan ember, akire ránézne valaki, ki is kiáltaná, hogy cigány, pedig senki nem az a felmenői között. Illetve, olyan tanítványom is akadt, aki szőke és kékszemű, fehérbőrű, de a nagyapja valóban cigány származású volt.

Amadeus62 2013.04.02. 10:13:29

@Binladen:

Egy igazi rosszindulatú, önző seggfej vagy.

Amadeus62 2013.04.02. 10:24:13

@Szubsztitúció:

"Én igazából mosolygok itt a legtöbb kommentelőn."

Én már annyira nem tudok. Tipikus magyaros, önző, lenéző stílus ahogy egyesek fogalmaznak, lásd: Ad Dio, Ambiorix, Fejesrob és még jónéhányan.

Mérges 1234 2013.04.02. 10:59:18

A legnagyobb gond szerintem, amivel nem lehet vitatkozni, hogy Magyarországon nyugdíj az nem lesz....

És tessék belegondolni, ha majd 30-40 év múlva a mostani átlagnyugdíjak 30-40 %-ból azaz 40 ezer Forintból kell tengődni.

Sajnos ez tény, a többi csak duma.

babo_ 2013.04.02. 11:05:11

@Mérges 1234: Még ez sem lenne baj, csak közben nyugdíj címén annyi pénzt vonnak el, ami ellehetetleníti azt, hogy gondoskodhass magadról..

Mérges 1234 2013.04.02. 11:10:09

@babo_:

Igen, ettől csak még rosszabb.

Én most jöttem rá, hogy ebben az országban nem akarok megöregedni, illetve az ország jó lenne, csak a kilátások szarok.

Cigányok, nulla gazdaság, nulla nyugdíj. Ha valami nem változik, akkor albánia lesz itt. Viszont mitől változna, a Szocik hülék, Viktorék hülyék, a jobbik örültekből áll.

A nép nagyrésze hülye...... :(

Csodálatos ország ez, de észre kell venni a hajó már elment.

Mérges 1234 2013.04.02. 11:11:15

@Nzoltan:

De hogyan tudod felépíeni????

Nem tudsz tenni semmit ezért az országért, semmit, ki agyun szolgáltatva az akasztanivaló politiaki elitünknek.

ambbay 2013.04.02. 11:18:32

Figyelem a hozzászólásokat egy ideje, nekem egyvalami tünik fel: rugalmatlanok vagyunk. Ez az egész külföld-nem külföld kérdés ma, 9 évvel az EU-ba lépés után nem kellene, hogy többrôl szóljon, mint egy kis faluban felnôtt programozó dilemmájáról, hogy a faluja ostorozása helyett a városba cuccoljon -e, munka, jobb élet reményében. Egyáltalán nem olyan nagy, és fôleg nem végleges döntés ez: az ember igenis legyen mobilis, menjen oda, ahol igény van a tudására, lehetôség van a fejlôdésre. Hiszti nélkül. Aztán külföldön keressen annyit, hogy bármikor haza tudjon jönni/menni ha tetszik. Ha honvágya lesz, használja ki a nyomott magyar ingatlanárakat és tegyen össze 2 év alatt a kinti fizetésébôl egy lakásra, vállalkozásra valót, és cuccoljon haza. Aztán álljon tovább, ha megint nem tetszik, vagy máshol jobb lehetôséget lát.
A világ nagy, a lehetôségek adottak, csak tudni kell élni velük. A társadalmi elvárásokra pedig, a gyökerek tiszteletben tartása mellett, magasról kell tojni.

unionista (törölt) 2013.04.02. 11:19:12

@Nzoltan:
az "ejrópaiak" úgy vannak vele, hogy ha keletiek nem integrálódnak, akkor a "hasznos" munkaerőt (orvost, mérnököt, szakmunkást, nyelveket beszélő tanárt) egyszerűen elviszik. ők a "nyugatos" réteg, amelyik képes lesz integrálódni. a kulimunkás legfeljebb néhány évre megy el kizárólag a pénzért. a jobboldal elmélete az, hogy ha a "nyugatosok" végre eltűnnek az "uruszágból", akkor a "haza" fényre derül. meglátjuk.

christophe 2013.04.02. 11:20:18

@midnight coder: ''biztonságban. 20-30 éven belül egész biztos hogy lesz akkora csőd a bankrendszerben''
Ez kb.olyan mint a Kàdàr 30èvvel ezelotti,a nyugati tàrsadalom hanyatlik vizioja....

hot-spot (törölt) 2013.04.02. 11:28:47

Menjen is el minden fiatal és aki csak él és mozog.
Tartsa el magát a rohadvány politikai bagázs,ahogy akarja.
Operáltassa majd az aranyerét a közmunkásokkal,csináltassa meg az autóját a leghülyébb leg lehúzósabb szerelővel, a kölkeit meg oktassák a nyugdíj előtt álló idegbeteg megfáradt tanárok.
És zabálja meg a legpuccosabb éttermi szart és mérget két pofára!
Jól teszed hogy elmész,egy életed van,csak egyetlen egy!
Nincs több!
Azt az egy kibaszott életet pedig jogod van normálisan leélni!
Jó utat,hátra se nézz!

lyken 2013.04.02. 11:31:16

@Lindalinda: "Teljesen egyetértek azzal, hogy ebből az országból EL KELL MENNI!

A liberálisoknak! Sajnos csak beszélnek róla, nem mennek! Pedig de jó lenne nélkületek pofátlan, hazaáruló csűrhe!!!"

Hivatalosan kiment félmillió "elégedetlenkedő". Ezek azok, akik nyilvántartásba vetették magukat. Csak saccra, de még 250-500.000 lehet azoknak a száma, akik nem vetették magukat nyilvántartásba.

Pár kérdés:
1. Az ellenzék aránya kb 50% az országban, a 20 %-uk lelépett. Akkor már szárnyal is a gazdaság, ugye?
2. Állandóan megy a szajkózás, hogy takarodjanak ezek meg azok az országból, mert akkor majd jobb lesz.
Meg lehet nézni a Gerendás esetet, hogy amikor bejelentik hogy mennek, akkor meg az a baj hogy mennek. Ha van sapka az a baj, ha nincs az a baj.

Gyűlölködésből nem fogtok semmit építeni. Persze van akinek az is elég, ha a kedvenc pártja van hatalmon, más nem is kell neki. Remélem kitart majd a boldogság akkor is, mikor pár ciklus múlva kiderül, hogy se nyugdíj, se adótermelő réteg(leléptek az országból), se befektető, se tőke, se értelmiségi réteg. Gondolom ügyeletes hibás akkor is lesz.

Mérges 1234 2013.04.02. 11:38:01

@lyken:

Teljesen megbolondultak ezek, huzzon el mindeki akinek nem tetszik a rendszer.....

És akkor mi lesz itt, lovon fognak járni, meg rovásírást tanítanak????

Mitől lesz itt nagyon jó, ha csak a mélymagyarok maradnak???

Akkor talán Kövér elvtárs, Zsiga Marcal elvtárs, és a politika elit nem rabolja le az országot, pofátlan költségtérítésekkel?????

Eszem megáll mennyire behülyítették az emereket, néhány szentül hiszik, hogy mindenért a liberálisok felenek, pedg dehogy.....

Lencsés István 2013.04.02. 11:48:18

Aki az országot elhagyja az gyáva .

Ian Turel 2013.04.02. 11:50:23

Egyik párt sem jobb a másiknál. Ez a rendszerváltás óta bebizonyosodott.
De akkor miért nem kezdeményezünk népszavazást, hogy a volt mszmp, kisz tagok ne lehessenek politikusok?
Máris üresebb lenne a parlament.

Szarvas Norbert 2013.04.02. 11:52:22

@Lencsés István:

Nem értem a gyáva jelentését ebben az aspektusban!

Értem azt ha valaki egy bunyó elől elmenkül és gyáva ahelyett hogy kiállna. De ott van is esélye a győzelemre.

De ebben a helyzetben mitől gyáva valaki aki elmegy? Mitől bátor az hogy marad?

Az a bátorság definíciója, hogy marad és az életét beáldozza a semmire?

Szarvas Norbert 2013.04.02. 11:53:09

@Ian Turel: Teljesen igazad van!

Ugyanaz a köpönyegforgató brigád adja a politikát, csak időnként átcimkézik saját magukat...

A bor nem válik vízzé..

babo_ 2013.04.02. 11:53:37

@Lencsés István: Vagy csak nem óhajtja mások úri huncutságait finanszírozni.
S mivel azok nem akarnak elmenni, ezért neki kell

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 11:54:02

@Nzoltan:

Ezt annyira bírom. Felépíteni, újraépíteni. Mit értenek ezen azok akik ezt mondják. Mit tegyen az átlag polgár, hogy építsen, újjáépítsen. Erre válaszoljon már aki szerint a feladat elől "menekülnek" az emberek nyugatra.

Mit értesz egy ország újjáépítésén? Azt, hogy bőszen adózik tisztességgel. Igen ha van munkahelye, nem állami mert az onnan befolyó adó csak egyik zseb másik zseb effektus. Vállalkozzon, de őszintén mire lehet ebbe az országba vállalkozni. Folyamatosan szűkülő belső fogyasztás, nincs külföldi piac se,, mert se volumenben se minőségben nem tud kis magyar cég külföldre gyártani. Lehet bedolgozni a multiknak, de az a piac is már zárt. Mit tegyen egy jó magyar polgár a haza felderítésért mit?

Erre válaszoljanak az itt is nagyon okos embere.

vágtázó halottkém (törölt) 2013.04.02. 11:56:17

A poszthoz:
Minden szavával egyetértek. Én is dolgoztam külföldön 2 éven keresztül, Németországban és az USA-ban. Tudom milyen elmenni és hinni, hogy jobb lesz, de sosem akartam teljesen elhagyni Magyarországot. Mindig is tudtam, hogy vissza fogok jönni.

Annyiból lett jobb, hogy megerősödött bennem, hogy igen biztosan vissza fogok jönni és nem fog ebben meggátolni semmilyen kormány, semmilyen nehézség, se anyagi, se társadalmi, se megélhetési.

Nem azért mert kint nem volt jobb. Jó volt. Talán jobb is. De magyar vagyok és mindig is az leszek, pár évet eltölthetek valahol, de a szívem, a lelkem és az eszem mindig is itt lesz.

Nehéz itt Magyarországon élni, de nem lehetetlen. Sokat kell agyalni, hogy épp miről mondasz le, de meg lehet csinálni. Sokszor kell megalkudni, de ez jellemfejlesztő szerintem. Megtanulod értékelni amid van és nem csak az elérhetetlen vágyaid lebegnek a szemed előtt, lejjebb tudsz majd adni az önzésből, külsőségek csillogtatásából és az illúzióból.

Szerintem ezek fontosabbak mint az évi 3x utazás tengerpartra, 2x sielés az Alpokban, vagy az 50millás családi ház, meg a hitelre vett 10millás BMV a kocsifeljárón.

Szivesen elmennék megint 1-2 évre, de már nem érzem olyan erősen ezt és inkább csak a kiváncsiság motoz bennem, de nem maradnék kinn. 100%, hogy hazajönnék.
Itt vagyok otthon.

Amadeus62 2013.04.02. 12:02:00

@Szarvas Norbert:

Hagyd. Ő a leghülyébb az összes kommentelő közül, nézd csak meg a többi hozzászólásait is. Tragikus!

afazekas 2013.04.02. 12:07:11

Eléggé megy ez a téma mostanában!
Annyit tudok mondani h három nagyon okos, phd-t végzett villamosmérnök/programozó ismerősöm is elhagyta az országot.
Németben és skandináviában élnek.

Mindhárom kutató laboratóriumokban dolgozik. Őket meg tudom érteni, mert gyerekkoruk óta olyan magas szinten űzték a szakmát, ami nem kellett volna itthon vagy nem lett volna rá szükség, mert a hr-es rásüti h túlképzett stb! Vagy nehezen tudtak volna jó szinten elhelyezkedni és évekig a sok buta emberrel kellett volna dolgozni...

És itt még csak nem is a pénzről van szó és nem arról beszélek h pl. egy programozó vagy mérnök menjen ki, mert szignifikánsan jobban keres odakint, hanem mert idehaza nincsenek kutató laboratóriumok ami van az is csak valami idetelepített multik leányvállalata a költségfaragás reményében. Az igazi fejlesztést meghagyják nyugaton. És akinek ilyen affinitása van az szembesül h ez a piac nagyon kicsi itthon.

De ez a konstans problémázás és gyakran politikai felhanggal. Aztán a kimenők nagy része pincér vagy hasonló lesz. Jó részük nem is fog sokkal többet keresni, mert odakint sincs kolbászból a kerítés.
Ezekkel nem tudok azonosulni...

lyken 2013.04.02. 12:10:39

@Mérges 1234: "Teljesen megbolondultak ezek, huzzon el mindeki akinek nem tetszik a rendszer.....

És akkor mi lesz itt, lovon fognak járni, meg rovásírást tanítanak????

Mitől lesz itt nagyon jó, ha csak a mélymagyarok maradnak???

Akkor talán Kövér elvtárs, Zsiga Marcal elvtárs, és a politika elit nem rabolja le az országot, pofátlan költségtérítésekkel?????

Eszem megáll mennyire behülyítették az emereket, néhány szentül hiszik, hogy mindenért a liberálisok felenek, pedg dehogy..... "

A sekélyes pártfetisiszta idiótáknak ez is megfelel mindkét oldalon. Abba nem gondolnak bele, hogy egymillióval kevesebb ember mit jelent.
- Nem kellenek új lakások, mert 1 millióval kevesebb lakó van.
- Az eltávozók lakásai lenyomják az ingatlan árakat. A túlkínálat ugye.
- 1 millió fogyasztóval kevesebb vásárol.
- 1 millió ember, 30 éven belül kb 1 millió utódot "szül". De ha elmegy külföldre, akkor 30 év múlva nem 9,5 millióan lesznek az országban hanem 8,5 millióan. Ha nem áll meg az elvándorlás, akkor ennél jelentősen kevesebben.
- A külföldre távozottak külföldön született gyerekei nem fognak hazatérni.
- A távozók legalább fele kompletten, családdal ment el. Nem magányos szerencselovagként.
- Akik pár éve mentek, azok úgy voltak vele, hogy megszedik magukat aztán visszajönnek. Akik ma mennek azok ritkán tervezik a visszatérést.
- Akik lelépnek azok 80%-ban a potens adófizetői rétegből kerülnek ki. Ez pofon a költségvetésnek, a TB-nek, az egészségügynek.

Rá kéne ébredni, hogy ez az önérzetes ki_ha_nem_én jellegű pártoskodás semmi jóra nem vezet. Teljesen felesleges azokat gyepálni akik köszönik de nem kérnek a szarfröcsögésből és inkább lelépnek, otthagyva az ovisokat a homokozóban.

Inkább meg kéne nézni, hogy amikor igazán nagy szar van, (lásd március 15-i hófúvás), akkor pártoskodás helyett megy a magyar menteni. Akkkor is, ha a hivatalos katasztrófavédők épp a hivatalban díszmagyarban tüntetik ki egymást.
Szükséghelyzetben fogták magukat az emberek és pártoskodás nélkül mentek menteni, segíteni.

Na és a 100.000 forintos kérdés: miért nem lehet a hétköznapokon összefogni? Miért kell addig várni amíg kurva nagy szar lesz és nem lesz más választás?

Mérges 1234 2013.04.02. 12:30:41

@Lencsés István:

"Aki az országot elhagyja az gyáva ."

Ez azt jelenti, hogy valami szörnyűség készül, és aki nem emr szembe nézni vele az gyáva????

Amúgy mégis meddig kellene tűrnie a magyar embernek a különböző politikai erők szívatásait, öröké????

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 12:41:02

@lyken:

Megmondom mert magyarok vagyunk. Sajnos itt a vérünkben van, hogy csak akkor vagyunk hajlandóak összefogni ha már ég a ház.

Nem akarok történelmi példákkal élni, de a magyar történelmen végigvonul ez az attitűd.

Amorphis 2013.04.02. 12:42:39

Kezd már nagyon teke lenni a faszom a napi "miért hagyom el az országot" poszttal...
Azért mentek mert az Unió egyik (talán egyetlen) hasznos vívmányaként ennek már szinte semmi akadálya nincs, és ugyanazért, vagy esetleg szarabb melóért jóval több pénz fizetnek. Ami persze reálértéken (kinti árszínvonal függvényében) már nem olyan nagyon fasza. És mindenki úgy akar élni, mint Onassis, mert az neki jár...
Az összes többi pontokba és 8 oldalas dolgozatokba szedett aktuálpolitikával átszőtt indok csak felesleges, demagóg önigazolás!
Magyarországon soha nem volt és soha nem is lesz nyugati életszínvonal, ennek 1001 oka (főleg történelmi, földrajzi) van.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 12:47:27

@Lencsés István:

Az egymillió dolláros kérdésre ad meg a válasz.

Mi lennél gyáva de elő, vagy bátor de hulla?

Nem gyáva az aki megteheti, hogy a könnyebb életet választja és nem bátor az aki értelmetlenül és eredménytelenül gürizik és nyomorog.

Az embernek egy élete van és nem több, nem mindegy azt hogyan éli le.

Szarvas Norbert 2013.04.02. 12:48:35

@Amorphis:

Nem akarok mélyreszántó gonodlatokba merülni idő hiányába, de földrajzi indokkal magyarázod az életszínvonal betobzódását!

Pontosan a földrajzi elhelyezkedésünk miatt van esélyünk szebb jövőre, ugyanis európa legfontosabb tranzitországának kéne lennünk. Minden logisztikai útvonal rajtunk keresztül halad át, mi kötjük össze a nyugatot és keletet. Önmagában ez nem jelent hasznot. Azonban ha végre kicsit rájátszanánk erre a tényre (jó minőségű utak, autópálya mentén végig kialakított infrastruktúra, logisztikai vállalkozások tömeges idecsábítása), akkor az komoly hasznot jelentene nekünk.

genyamagyar 2013.04.02. 12:49:02

@Amorphis: Hülye vagy! A pénz csak másodlagos, de inkább harmadlagos kérdés. Ott emberszámba vesznek, itthon nem.

christophe 2013.04.02. 12:49:51

@vágtázó halottkém: Ha gyereked lesz megvàltozik az àllàspontod,ha alapbol nem vagy jomodu ,ès mondjuk 200ezer forint a havi bevèteled,hamar ràjossz,hogy nem tudod normàlisan etetni,ruhàztatni,tanitatni a gyereked.Tapasztalatbol beszèlek a 200ezerbol kb.110 ment el lakhatàsra maradt 90ezer a bkv bèrletekre,kajàra,ruhàzkodàsra ez volt kb.5ève,ugy tudom azota nem sok minden javult.Ugyhogy leszarom hogy magyar vagyok,vagy kinai,ha a gyerekem jovoje a tèt......

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 12:55:58

@Amorphis:
"Magyarországon soha nem volt és soha nem is lesz nyugati életszínvonal, ennek 1001 oka (főleg történelmi, földrajzi) van. "

Na ebből a szemszögből nézve, nincs is értelem itt gürizni meg építgetni mert soha nem lesz jobb. Ez elégé negatív hozzá állás szerintem. De ebből kiindulva menjen mindenki aki kényelmesebb, nyugodtabb életre és magasabb életszínvonalat szeretne az távozzon? Akinek meg a matyóhímzés a lényeg az meg nyugodtan szívjon idehaza?

Vagy van más alternatíva szerinted akkor?

Arcturus 2013.04.02. 12:58:37

"Ez így nem fedi a jogi valóságot."

Nem számít. De tényleg nem.

"A kormány valóban úgy viselkedett mintha az övé lenne ez a pénz, pedig ez már nem az övé volt, ahogy az intézmény nevében is megvan fogalmazva: MAGÁN"

Az állam adta, az állam vette el. Ennyi. Nem rendelkezhettél fölötte szabadon, tehát nem a tiéd volt. Legalább is, praktikus értelemben nem. Ez olyan, mintha én eladnám neked a Hold túlsó felét. Jogilag hiába lenne a tiéd, akkor sem az. Nem tudsz odamenni és nem tudsz vele semmit sem kezdeni.

"A nagy különbség az életszínvonalban fdezhető fel. Amíg például az osztrákoknak, németeknek, franciáknak a fizetéséből marad nyugdíjcélú megtakarításokra, addig Magyarországon a romló árszínvonal miatt egyre kevesebb réteg privilégiuma lesz az ilyen típusú öngondoskodás a kötelezőn felül."

Természetesen. Magyarország mindkét világháborút elveszítette, soha nem voltak gyarmatai és nincsenek nagy méretű multinacionális vállalatai. Nincsenen számottevő mennyiségű természeti erőforrásai (szén, olaj, gyémánt, arany, stb.). Van viszont államadóssága, nem kevés, amit folyamatosan fizet az általad említett államoknak. A nyugati országokban (beleértve az USA-t is) azért jobb az életszínvonal, mert más országokban szennyeznek, más országokban dolgoztatnak. Ha ez utóbbiak nem lennének, akkor bizony ők sem lennének ilyen jó helyzetben.

"Viszont a dó mértékét megint csak a mindenkori kormány határozza meg illetve az ellenzék, Azonban ez a részlet egy kiragadott sor a nyugdíjról való értékezésemből."

Ki más határozná meg?

"Viszont a másik részét az én állítólagos jövőbeni nyugdíjam miatt ami nem lesz."

Teljesen mindegy. A mai pénz is csak jövőbeli pénz formájában ér valamit. Ezek csak a szekér ide-oda tologatása. Ha kevés lesz a munkaerő, akkor hiába van megtakarításod, majd elinflálódik. Végeredményben így szintén fizetniük kell majd a gyerekeknek a nyugdíjadba, nem lesz elég a megtakarításod. A pénz mindig temporális és viszonylagos, inkább a potenciálra hasonlít, nem az energiára.

"Helyette azt a pénzt átírányítanám olyan nyugdíjprogramokba, ahol tudom követni a saját pénzem, és hozamfüggően biztos hogy kvisszakapom azt!"

Igen, az nem lenne rossz, ha ösztönzés lenne a nyugdíjra spórolással. Én speciel azzal is meg lennék elégedve, ha mindenkinek alanyi jogon járna egy minimálnyugdíj. Ennyi, nem több. Aki többet keresett, az többet dolgozott és az többet tudott (volna) félrerakni. Miért kapjon ő több nyugdíjat akkor, amikor már nem dolgozik? Két nem dolgozó ember teljesen egyforma a nem dolgozás tekintetében.

"hogy nyugdíjas korig vagyis az idős korig dolgozom, adót fizetek, cserébe amikor elérkezik az idő visszakapok a közösből akkora összeget, hogy békésen tudjak élni halálomig"

Ezért írtam az előbb, hogy mindenkire azonos pénzmennyiség vonatkozzon. Visszakapnál mondjuk egy minimálbért és díjmentes egészség- és szociális szolgálat lenne, annyi elég is. Mert különben jön az értelmetlen vita, hogy kinek mi jár, mit jelent a békés élet. Lőjük be: 12 nm, víz, áram, meleg, kaja, eü ellátás és költőpénz. Ennyi. A többit magadnak.

"Tisztelem is őket ezért, viszont valójában az egy másik rendszer volt, más szabályokkal."

A szabályok valójában bizonyos mértékig nem változtak. Egy kis, tehetős, hatalmas réteg mondja meg a nagy, szegény, elnyomottnak, hogy hogy éljen és mit csináljon.

"Valóban örülnék, de akkor ezek szerint te sem tudsz rendszerben gondolkodni. Ha egy problémakör több embert érint, mint amennyit nem akkor az valószínűleg a rendszer hibája és nem az egyéné."

A rendszer valóban hibás. Jobbat viszont csak úgy tudnék, hogy abba sokan, akiknek most nagyon jó, nem egyeznének bele.

"Ilyen alapon egyébként nem értem mi szükség van a devizahitelesek kisegítésére, hiszen van aki az ő csődjükből profitál."

A devizahiteleseken segíteni kellett, csak épp nem így. A végtörlesztés az egyik legigazságtalanabb és legordasabb megoldás volt.

"Nyílván a külföldről érkező bajokon nehézkes lenne nekünk változtattni, de a belső veszély-faktorokat ki lehetne iktattni."

A történelmi és földrajzi hagyatékon nem sokat tudsz változtatni hirtelen.

"A szaabdság számomra az, ahol szabadon álmodhatok."

Megvan. Pipa.

"Szabadság az, ahol én dönthetem el mire akarom költeni a pénzem, és senki nem hátráltat vagy ítél el emiatt."

Részben pipa. Amit kézhez kapsz, azt arra költöd, amire akarod. Beszélni meg beszélnek össze-vissza, de tettlegesen nem hátráltatnak. Ha nem szülsz, hát nem szülsz.

"Jelenleg az emberek dolgoznak, de nincs értelme, hiszen egyre jobban adósodnak el."

Azért ezt árnyaltabban nézve az derül ki, hogy sokan egyszerűen rosszul gazdálkodnak és olyan dolgokat akarnak megengedni maguknak, amit nem tudnak.

"A lényeg, amit mondani akartam, hogy ha arra koncentráltunk volna, amire kellett volna, akkor igenis, lehet itthon házat, lakást teremteni, stb."

Ez egy jó hozzászólás volt! Példaértékű tanulságlevonással!

"Ehelyett a nő otthon van mondjuk 3-4 évet (2 gyerekkel), ezalatt pont egy kisebb lakás árát nem keresi meg, és nem prémium használt autót vettünk."

Régen megvolt az az előny, hogy volt bölcsöde és óvoda. Ment hamar vissza az asszony dolgozni, mert muszáj volt.

"Ez az egész külföld-nem külföld kérdés ma, 9 évvel az EU-ba lépés után nem kellene, hogy többrôl szóljon, mint egy kis faluban felnôtt programozó dilemmájáról, hogy a faluja ostorozása helyett a városba cuccoljon -e, munka, jobb élet reményében."

Egyáltalán nem olyan. Mert nem egy országról van szó és nem egy történelemről.

"Pontosan a földrajzi elhelyezkedésünk miatt van esélyünk szebb jövőre, ugyanis európa legfontosabb tranzitországának kéne lennünk. Minden logisztikai útvonal rajtunk keresztül halad át, mi kötjük össze a nyugatot és keletet. Önmagában ez nem jelent hasznot. Azonban ha végre kicsit rájátszanánk erre a tényre (jó minőségű utak, autópálya mentén végig kialakított infrastruktúra, logisztikai vállalkozások tömeges idecsábítása), akkor az komoly hasznot jelentene nekünk. "

Mégpedig?

Sötét korom 2013.04.02. 13:01:05

Minden tiszteletem azoké, akik mernek és tudnak új életet kezdeni idegenben! Sok sikert nekik, mert ők azok, akik a mi, az itthon maradók jó hírét keltik.

Én nem is értem ennek a vitának a lényegét. Mint ahogy fociban, vagy bármely sikersportágban büszkék vagyunk azokra, akik nemzetközi szinten is bizonyítani tudnak. Miért lenne ez más a nem sport jellegű foglalkozásokban? Ugyanúgy extra teljesítmény kell nyújtani azokban is, mert a jól működő piacgazdaságokban senki nem lehet sikeres másképp.

Ettől teljesen független az, hogy az országunk milyen. Milyen lenne? Olyan, amilyent megérdemlünk.

Amorphis 2013.04.02. 13:01:10

@genyamagyar: Ja persze....
Normális/abnormális munkahelyet mindenütt találsz a világban, itthon is, külföldön is.
Az én ismerettségi köröm személyes tapasztalatai alapján a kint dolgozó magyarokat a jó fizetés mellett brutálisan kihasználják (napi 12-14 óra munka, táppénz nincs, eü. ellátás nuku, szabi meg csak a munkáltató érdekei szerint stb.)Mégis maradnak, mert havi 400 nettóért megéri szart lapátolni (akár szószerint). Van persze aki megtalálja álmai melóját, de a többség rabszolgának megy ki, jó pénzért.
Ennyi a történet, semmi több...

Void Bunkoid 2013.04.02. 13:08:43

@babo_: ebben az sántít, hogy a jelenlegi már ugye _ötszázezer_ elégedetlenkedő és kintről kormányfikázó ha szervezetten és egyként cselekszik, már rég bedarálhatta volna azt a párezer politikust tekestől, mindenestől a földbe.

De inkább elmennek. Pedig többen vannak és nagyobbak és erősebbek, csak hinniük kellene magukban.

Arcturus 2013.04.02. 13:10:10

"De inkább elmennek. Pedig többen vannak és nagyobbak és erősebbek, csak hinniük kellene magukban."

Ez csak forradalommal menne. Az meg igencsak kétesélyes és kockázatos vállalkozás. Pláne az EU-n belül.

Lencsés István 2013.04.02. 13:12:31

@Mérges 1234: Pont hogy jó van már egy ideje folyamatosan , csak vannak akinek semmi se tetszik .... A politika nem valü ehhez a témához , tehát nem kell idekeverni .

@babo_: Az egész hozzászólásod nem való ide .

@Nikosi: Mitől lenne hulla ? :O Itthon is lehet könnyen élni , csak akarni kell . Igen jól mondod nem mindegy hogyan éli le . Divatmagyarként kinnt vagy igaz MAGYARként itthon ....

@Szarvas Norbert: Milyen helyzet ? Milyen semmi ? :O

Amorphis 2013.04.02. 13:14:23

@Nikosi: Itthon is el lehet boldogulni kemény melóval, de ezt külföldön is elvárják. Igen, gürizni kell. De gürizzél bármilyen keményen, legyen akárki a kormányon akkor sem fogsz úgy élni átlagban (egyénileg lehet persze) Magyarországon sose, mint mondjuk Németországban, Angliában stb., és ennek rengeteg féle oka van.
Nem azt mondom, hogy a jelenlegi helyzet jó, sőt..., de az 1000 éve totál egyértelmű, hogy nyugaton magasabb életszínvonalon lehet élni, ezzel versenyezni nem tudunk itthon ha megfeszülünk akkor sem.
Akinek havi 500 nettó kell az menjen, cseréljen hazát, aki megpróbál a harmadából boldogulni az meg maradjon. Az összes többi indok blabla!

Mérges 1234 2013.04.02. 13:17:12

@Lencsés István:

Nem István, nincs jó egy ideje, és nem a Fidesz miatt nincs, hanem a hatalmas gazdasági visszaesés miatt.

Sokan a semmi elől menekültek külföldre, soha nem látott mértékű a munkanélküliség, elég kilátástalan a helyzet.

Mondom nem csak a Fidesz tehet erről, de a valóság az, hogy most igen rossz a gazdasági helyzet.

Ja és ne mond meg ki a magyar ki nem, mert sokan ezt sem szeretik és joggal nem.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 13:20:45

@Lencsés István:

Mitől leszel igaz magyar? Attól, hogy itthon szívsz attól igaz magyar leszel? Nem értem a dologot.

Lehet boldogulni, igen ha folyamatosan törvényt sértesz, ha csalsz, ha lopsz, ha hazudsz. Ebben a mutyi országban csak is így tudsz boldogulni.

ördöngös pepecselés 2013.04.02. 13:23:49

Felölem kitakarodhat innen az összes ballibernyák, addig sem rontják itt az Ország levegöjét!!

De azért sajnálatos hogy 2002-ben meg 06-ban beszavazák nekünk a libbolsikat aztán most meg a saját szarukat hátrahagyva lelépnek!!!

ROHADÉKOK!!!

Sötét korom 2013.04.02. 13:27:35

@Balibgeczyk: Azért az elmúlt 3 év után elég agyatlannak kell lenni ahhoz, hogy valaki azt az "elmúlt 8 évet" fikázza...

A történelemkönyvek ARANYKORNAK fogják nevezni majd... Figyeld meg!

ördöngös pepecselés 2013.04.02. 13:29:58

@Sötét korom:

Idiota! A ballibsik által felvett hitelek most kell törleszteni!!

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 13:29:58

@Amorphis:

Ezt értem, hogy nem fogjuk elérni soha azt a szintet, de sajna nem közeledünk hanem távolodunk tőle.

Itthon pedig nem lehet munkával boldogulni, csak munkába belerokkani lehet. Itt a mutyizás őshazájában csak tisztességtelen, és törvénytelen módon tudsz boldogulni, de ezt senki nem fogja neked bevallani.

Ami igaz az, hogy akárkit választunk meg nem fogjuk elérni a nyugat életszínvonalát vagyis nem a közeljövőben. De nem mindegy, hogy közeledünk vagy távolodunk tőle. Azt meg nem hiszem, hogy úgy gondolod, hogy jó irányba tartunk.

Tény a kivándorlók nagy része azért megy ki mert az életszínvonal jelentősen alulmúlja a nyugati szintet. Persze Etiópiát még felülmúlja, de sajnos a mindenkori kormányaink dolgoznak azon, hogy ne így legyen.

Végkövetkeztetésként, akkor azt mondod, hogy aki jobb életszínvonalra vágyik, kényelmesebb életre és van hozzá szóképesítése/tudása az nyugodtan menjen mert itt nem lesz jobb neki soha?

Sötét korom 2013.04.02. 13:32:16

@Balibgeczyk: És? Könnyedén vesz fel (további) hitelt a piacról, nem? Megvette belőle a MOL-t, az EON-t, meg még egyéb apróságokat. Hol itt a gond?

ördöngös pepecselés 2013.04.02. 13:34:09

@Sötét korom:

Az IMF-nek voltak szemét feltételei sötétke!
Ugy mind nyugdijcsökkentés, nettó minimálbércsökkentés, ingatlnaadó, és szó szerint rátelepszene az országra! NAgyon örülök, hogy ez a Kormány beintett nekik!

Sötét korom 2013.04.02. 13:36:24

@Balibgeczyk: OK. Beintett. Örülünk neki. És?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 13:37:50

@Balibgeczyk:

Ez a 2%-os hiány mit mond a gazdaság állapotáról? Semmit, ez a költségvetési hiány. Ennyivel költött többet az állam, mint amennyit beszedet. Ez szép-szép de ettől még ez az ország gazdaságilag akkor is egy csődtömeg. A kormányunk meg ugyan olyan tehetségtelen balfaszok gyülekezete mint elődjei.

Amíg a populisták, hangulatkeltők, degeneráltak, taigetosz pozitívak irányítanak ebben az országban addig nem is lesz javulás.

lyken 2013.04.02. 13:38:41

@Mérges 1234: "Ez azt jelenti, hogy valami szörnyűség készül, és aki nem emr szembe nézni vele az gyáva????"

Ez azt jelenti, hogy Lencsés Pista szerint a saját ősei gyávák voltak, mert leléptek az őshazából a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt és kedvezőbb otthont kerestek. Gyáván.
Egyéni nézőpont, de van ilyen.

Meg kell érteni a logikájukat: az országban ne legyen ellenzék. Az országot ne hagyja el senki. Legyen mindenki bólogatójános aki boldogan csápol mindenre amit kedvespolitikusaink felböfögnek. Ne a szemüknek higyjenek az emberek, hanem a politikusok kinyilatkoztatásainak. Ne gondolkodjunk, ne küldjük a gyerekeinket egyetemre. Az rendszerellenes. Ha ellenzéki vagy az a baj, ha elmész az a baj. Maradj és bólogass. És élj szarul a többiekkel. Mert ugye az az igazi bátorság hogy gondolkodásmentesen ül a seggén az ember és bólogat. Ja, hát ahhoz tényleg rohadt nagy bátorság kell...
Lövésük sincs miről hadoválnak.

lyken 2013.04.02. 13:42:10

Azt el ne felejtsem, hogy volt már 3 jó évük. Adócsökkentés éve ugye, az elrugaszkodás éve, meg a hihetetlen tündérmese éve.
Az eredményekről ugyan mély csend van, de ez nem zavar senkit, majd az idegentőke, meg a külföldi brókerek, meg az imf meg az eu közül kiválasztják az aktuális bűnöst. Vagy kineveznek majd egy új hibást.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.02. 13:42:22

jol teszed

en minden civilizalt embert csak biztatni tudok a szarkupac hatrrahagyasara. aki teheti, akiben egy kis tehetseg, egy kis ambicio van, az surgosen lelep. magyarorszagon csak elveszejtik, megfojtjak, kivereztetik a tehetseges embereket. irigysegbol, rosszindulatbol, nem ritkan csak azert, hogy nehogy "rossz pelda" legyen a tehetseg es ambicio es nekik is dolgozni kelljen, tenni magukert a masokra mutogatas, gyulolkodes es bunbakkepzes helyett.

Sötét korom 2013.04.02. 13:42:44

Láttam egy NextGen meccset a TV-ben: Arsenal - Chelsea U19.

Az Arsenalban 11-ből 8 (!) külföldi játszott!. Német, holland - mindenféle.

Tudomásul kell venni, hogy a világ globalizálódik.

blah 2013.04.02. 13:45:32

Nekem csak abból van elegem, hogy a kormányok rendre alulmúlják egymást és van egy csomó kretén aki egyik vagy másik mellett kardoskodik így konzerválva a helyzetet. Ők itt is jelen vannak a blogon és ezúton kívánok mindegyiknek egy jó kövér végbélrákot és mielőbbi távozást mert velük csak lefelé vezet az út továbbra is. Abból meg már egyre több embernek van elege.

Amorphis 2013.04.02. 13:48:55

@Nikosi: Egész Európát súlyos pénzügyi és politikai válság sújtja, mi pedig kis, gazdaságilag gyenge országként ezt fokozottan elszenvedjük. Így az, hogy közelítünk-e, vagy távolodunk a nyugattól az erősen relatív, hiszen ők is szívnak. Az tény, hogy a jelenlegi helyzetünk nem túl rózsás, de nem reménytelen, úgy is mondhatnám, hogy a szokásos. Itthon ez van, és volt, és ez is lesz. Kormányok jönnek mennek, belépünk ide, kilépünk onnan néha valaki jól jár, néha valaki megszívja.
Mindenki nyilván magából indul ki. Én személy szerint, és a tágabb családom is nem túl magas életszínvonalon, de tisztességesen, mutyi, csalás, törvényszegés nélkül megélünk itthon kemény munkával és sok tanulással. Az, hogy itthon nem lehet egyáltalán boldogulni az nem igaz. Én is voltam a gödör alján, de kimásztam belőle. Itthon.
Kérdés, mik a prioritások az életedben. Másik hazát választani, itt hagyni a családod, a megszokott környezetet, a hazád (minden jó és rossz tulajdonságával együtt) felelősségteljes döntés. Külföldön is nehéz, itthon se reménytelen. Egyik se automatizmus.
Aki mostanában nagy változásokat vár itthon, az csalódni fog, de lehet külföldön nagyobbat fog...

ördöngös pepecselés 2013.04.02. 13:48:59

Sok görény!!, menjetek Isten hírivel, remélem bögve jöttök haza a londoni mekikböl vagy a berlini szállodák takarito részlegeiktöl!!

TUDJÁTOK MEG KÜLFÖLDÖN SEM FENÉKIG TEJFEL AZ ÉLET!!

NÉZZÉTEK MEG SPANYOL, OLASZ, GÖRÖGORSZÁGOT, SOKKAL NAGYOBB A MUNKANÉLKÜLISÉG ÉS A KILÁTÁSTALANSÁG MINT NÁLUNK!!! DE AKÁR NÉMETORSZÁG, ANGLIA VAGY SVÉDORSZÁG IS REMÉnYTELEN MOST!!! DE MENJETEK CSAK, MENJTETEK!!!

Nem is foglalkozom veletek!

"Áldjon vagy verjen sors keze itt élned, halnod kell"

Persze nektek semit nem jelent Vörösmarty!

Ide hagytátok a szart 2010-re és kánaánt vártok!!

Az szép!

Sötét korom 2013.04.02. 13:51:18

@Balibgeczyk: Figyelj! Legalább azt a szar 2010-es szintet azért tartani kellene, nem?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.02. 13:51:34

@Lencsés István: ha maradunk, akkor engedunk az osztrak es nemet ertelmiseg felhivasanak....

hagyjatok inkabb menni:-)

ördöngös pepecselés 2013.04.02. 13:53:54

@Sötét korom:

SÖTÉTKE! A hiteleket most kell törleszteni e Kormány idején!!

TÖBBSZÖR HAD NE IRJAM MÁR LE!!

Na viszlát!!

Mérges 1234 2013.04.02. 13:54:41

@Balibgeczyk:

""igen rossz a gazdasági helyzet. "

Nesze hülyegyerek!!"

Úgy értem, hogx kurva nagy a munkanélküliség és nehéz most az országban. De hovatovább ezt Mastolcsy és Viktor is elismerte.

Mindeg egyik miatt rossz most, de tényleg nem könnyű az egyszerű halandó helyzete. Viszont hosszútávon nem lesz jobb, mivel rengeteg a cigány, elöregszik a társadalom.

Figyú én nem mondom, hogy ez a Fidesz bűne, de tény, hogy a helyzet most nem könnyű.

Nem kell mindig idgeskedni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.02. 13:54:43

@Balibgeczyk: "TUDJÁTOK MEG KÜLFÖLDÖN SEM FENÉKIG TEJFEL AZ ÉLET!!"

ti nem vagytok ott

az mar fenekig tejfel:-)

nincs ezzel az orszaggal semmi gond kulonben a hozzad hasonlo faszkalapokat es istenuket, a csuti schiklgrubertert leszamitva. ha ti nem lennetek, erdemes lenne maradni, de veletek egy orszagban..

kizart.

Sötét korom 2013.04.02. 13:57:01

@Balibgeczyk: Ott van a pénz a Matolcsinál, amit az Orbán még nem költött el. Ha nem lopják el, akkor nem lesz semmi gond, az elég a törlesztésre. Az idén amúgy lejár az IMF hitel.

Lencsés István 2013.04.02. 13:59:03

@Nikosi: Mindenkinek más az igaz MAGYAR , de amúgy csak egyfajta létezik . Az hogy valaki a problémák elől elfut ( ez a te nyelveden a " .... szívás .... " ( amiről csak ő tehet .... ) az nem az . A problémák azért vannak hogy meg kell őket oldani . Az hogy valaki itthon nem talál munkát az nem más hanem csak saját maga hibája . Akkor vagyunk igazán értékesek ha a dolgainkárt nem a körülményeket hanem magunkat okoljuk .... Én nem sértek sem törvényt , nem lopok , nem csalok , nem hazudok és mégis élek normálisan , akkor hogy is van ez ( sokan vannak még így .... ) ? :) Az ország nem mutyi . Sírni mindig a legegyszerűbb ....

babo_ 2013.04.02. 14:16:09

IRÓNIA ON
@Lencsés István: Érved lehengerlő, meghajlok vaslogikád előtt .. :)
IRÓNIA OFF

Lencsés István 2013.04.02. 14:35:20

@Mérges 1234: Van aki érzi a jót , van aki nem , különbözőek vagyunk , de letagadni az már baj . A politikát nem kell idekeverni . A legtöbb azért ment külföldre , mert mindig a legkönnyebb megoldást válassza , holott nem az a legjobb , de hát ez az ő dolguk .... Nem nagyon érdekel hogy ki mit szeret , az én és sok más ember szemében vannak dolgok amik hozzá tartoznak az igazmagyarságoz , még hogy ha ez nem is tetszik sokaknak .

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Ékezet használata nem megy ( Tudom lesz kifogás .... ) ? 3 . Aki kimegy arról már írtam .

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 14:43:24

@Lencsés István:

Szóval aki nem talál munkát idehaza, az a saját hibájából nem talál, mert amúgy tombol a munkaerő hiány.

Tehát a probléma az az, hogy nincs munkája vagy nincs megbecsülve, vagy szeretne jobb életszínvonalon élni, stb... Erre talál egy megoldást, elmegy külföldre akkor Ő most elfut a probléma elől vagy megoldja?

"Akkor vagyunk igazán értékesek ha a dolgainkárt nem a körülményeket hanem magunkat okoljuk"

Tehát elmondható akkor szerinted, hogy a jelenlegi kormányuk értéktelen ebből a kontextusban. Mert itt mindenért más tehet, Ők hibátlanok és tökéletesek, a felelősség mindig mást terhel. Hol az előző kormányt, hol az IMF-et, hol az EU-t, hol a sötétben bujkáló ellenforradalmárt/spekulánst, hol a bankot, hol meg a sarki házban lakó Marinéni.

Nem mondtam, hogy nem lehet boldogulni ebben az országban, de hidd el másképpen néz ki ez az ország Budapestről és más egy kelet-magyarországi városból. Másrészt érthető, hogy az emberek belefásulnak, hogy 10 év alatt sem jutnak egyről a kettőre, pedig nem is rendelkeznek esetleg rossz fizetéssel. Tudod más az amikor elmehetsz nyaralni évente egyszer, nem kell két vagy három munkahelyen helyt állnia, hogy a hétvégéi sem szabadok mert menni kell.

Van akinek ebből elege van, Ő nem lenne igaz magyar, mert nem akar belerokkani idejekorán a hajtásba? Változtatni akar rajta és tesz érte kimegy külföldre. Ő nem igaz magyar?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.02. 14:48:43

@Lencsés István:

Tehát véleményed szerint ha van egy homokdomb amit el kell hordani egy másik helyre és két ember nekikezd.

Első ember, kisgyerekeknek való homokozó lapáttal megtölt egy 10 literes vödröt és ezzel szépen lassan elrakja a másik helyre.

Második ember rendes lapáttal és talicskával végzi ugyan azt el mint az első ember.

Az második ember gyorsabban végez és kevesebb fáradtsággal. Te szerinted akkor az igaz magyar ember az első ugye? Mert Ő nem a könnyebb megoldást választja.

babo_ 2013.04.02. 14:49:49

@Lencsés István: Akkor már ha kötekedünk, és az "igazmagyarságot" a helyesírás dönti el, akkor engedtessék meg:
1, írásjelek előtt nincs üres hely (space), csak utánna
2, "válassza" -> felszólító mód (a te mondatodban értelmetlen). Helyesen: választja
3, a "...." nem 4 pont csak három
4, "hogy" előtt vessző
5, hogyha és nem "hogy ha"

Ennek tükrében az ékezet, illetve a mondat elejéről elhagyott nagy betű már szerintem nem is olyan nagy bűn.

Mérges 1234 2013.04.02. 14:55:27

@Lencsés István:

Ha tényleg a tényeknél maradunk, akkor láthatjuk, hogy vannak kimondottan jó dolgok, és sajnos vannak nagyon csunyán elszabotált dologok.

Az igaz ember, észreveszi a jót és a rosszat egyaránt.

De lássuk csak, te úgyis tény mániás vagy, mennyivel is nőtt 2012-ben az adónemek száma??????

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.02. 15:14:38

@Lencsés István: es anyad mekkora betu, troll?:-)

hidd el, jhobb, ha kimegyunk. akkor mnektek marad a nyomorusagos, szar eletetek. ha itt kellene maradnunk, ahogy annakidejen lezartatok a hatarokat a vasfuggonnyel, akkor ujra 56 lenne es logantok a lampavasakon. az mar nem jelent olyan hosszu eletet nektek:-)

ugyhogy igen. gyavak vagyunk. gyavak vagyunk a gyilkosaitokka valni:-)

Arcturus 2013.04.02. 15:44:33

"Az IMF-nek voltak szemét feltételei sötétke!
Ugy mind nyugdijcsökkentés, nettó minimálbércsökkentés, ingatlnaadó, és szó szerint rátelepszene az országra! NAgyon örülök, hogy ez a Kormány beintett nekik!"

Így van. Az összeset elodázták.

Mert ha felveszel X kamatra hitelt A hitelezőtől, ahelyett, hogy Y kamatra B hitelezőtől és X nagyobb, mint Y, akkor összességében majd a lejáratkor többet kell fizetni. Valahonnan meg majd jönnie kell annak a pénznek. Ez a kormány ezt csinálta. Ne érts félre, az IMF nem jótékonysági intézmény és tényleg nem is védem őket. A piaci hiteleken magánvállalatok keresnek most többet annál, mint az IMF hitelen kerestek volna államok.

christophe 2013.04.02. 16:13:20

@Lencsés István: Tudod mit,inkàbb vagyok gyàva,mint hülye...

Lencsés István 2013.04.02. 16:20:28

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Sajnos továbbra sem kezded a mondatot nagybetűvel , ha ez nem változik ma és itt , akkor nem reagálok . Az anyázás mindent elárul rólad .... Menj ki , de nem jobb . Nekem jó itthon az életem , rajtam múlott minden és megteremtettem azt ami kell . Én nem zártam le semmit . Az ékezetek még mindig nem mennek ? :D

@babo_: Mindent elmond rólad hogy komoly dologgal ironizálsz , az már csak a ráadás hogy az iróniád nagyon gyenge , az meg csak a hab a tortán hogy nem érvről , meg logikáról van szó ....

Lencsés István 2013.04.02. 16:26:40

@christophe: Az a hülye aki mondja .

@Mérges 1234: 2012 már elmúlt , az adók meg kellenek , de ez hol tartozik a témához ? :O

@babo_: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Én direkt írok így és nem alaphibát vétek . A hogy ha az jóül van írva és a négy pont is kell , jobban tudja a több diplomás MAGYAR tanárom mint egy anonim ....

@Nikosi: A munkanélküliség csökken , tehát van munka . Aki kimegy külföldre az elfut a probléma elől . Ha idézel , akkor pontosan tedd , köszönöm szépen . :) A politika nem való ehhez a témához . Aki a problémák elől ki megy az nem igaz magyar . A második hozzászólásod ami nekem jött szintén nem tartozik a témához .

christophe 2013.04.02. 17:20:13

@Lencsés István: na ugy làtom agyadra ment a nagy nemzeti tudat,nem baj Ràd is szüksèg van.......

Lencsés István 2013.04.02. 18:32:33

@christophe: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Nem nagyon érdekel a rólam kialakított véleményed ( ami hazugság ) .

Binladen 2013.04.02. 18:36:04

@Amadeus62:
Nem azok a rosszindulatúak, akik verik a mellüket úgy, mint itt egyesek?
A kúrva nagy rendszerváltók nem a 60.évesek voltak, hanem pont 20-30 évesek,akik a világot meg akarták váltani az 5 diplomájukkal,semmittevéssel,(anyádról meg apádról beszélek) ma sem jobb a helyzet a 20-nál.
Persze tenni azt már nem akar érte senki sem. Tisztelet azoknak, akik érdekes módon, nem akarnak kimenni az országból, mert tanultak több szakmát is az érettségi vagy a főiskola után.

@pandacsökiboborján:
Itthon is lehet bizonyítani, csak nem kell leülni a 8 általános után, hanem tanulni kell tovább, olyan szakmát, vagy szakmákat, amiből meg is lehet élni. Menj el programozónak, hátha menni fog az élet tőle.

@discover:

Ne haragudj már, de te ,az ekével a hátadban, mi a faszt akarsz friszkóban? Fel akarod szántani a Szent András-törésvonalat? Bunkózás helyett, inkább tanulj meg magyarul beszélni baromarcú barátom. A homokosokat nem bírják friszkóban sem,majd amikor az 50cm-s néger bránert beadják neked, akkor majd sirathatod a semmittevő életformádat Magyarországon.

Cornelius Sulla:
Csak azért beszélek veled úgy ahogy, mert amilyen a mosdó olyan a törülköző is.
Kis köcsögöm! Már a nevedből is adódik, hogy egy kis homokos, véreskezű, faszopó emberke lehetel, aki csak az ovis köreidben mered csattogtatni a nyelvedet. A kis geci, az te vagy, mert csak üres szavakkal dobálódzol és nem tényekkel.
Ugassál csak nyugodtan, csak ne itt, hanem mondjuk Indiába!

@Exploiter:

Nagy tévedésben vagy haver, mert nekem sincsenek megélhetési gondjaim. Igaz rosszabbul élek, mint 10 évvel ezelőtt, de hát ki nem. Csak sajnálni tudlak azért, hogy így megveted az embertársaidat, akik elestek, nem a saját hibájukból, de hát erre mondják azt, hogy aki másnak vermet ás, általában mindig maga esik bele. És még rám mondják, hogy rosszindulatú vagyok. –hmmm.

@karikaV43:
Kis nyelvészke, miért nem az ELTE-re mész nyelvet oktatni, biztos kirúgnának 5 perc múlva. Biztos az általános iskoládban ez így helyes, de az interneten magasról szarnak rád, és a nyelvedre.+én is-
Látszik ,hogy a szakértelmed az üti a nullát,és csak azért írsz, hogy kiforgasd az emberek mondatait.
Hülyegyerek! Nem mindegy milyen fejlesztésű motorok vannak a buszokban, traktorokban vagy vonatokban? El kell adni, csak ehhez az olyan kis buzik mint te, akik otthon ülve verik az üllőt( csalánnal verik más faszát), a helyett, hogy dolgozna, itt rinyál a külföldi munkáról. Menj ki nyugodtan, aztán sírva fogsz haza rohanni 1 hónap után,persze ha cumizni mész, akkor kibírhatod még a 2hónapot is.

@mokkaczuka:
Jó lenne tisztázni azt, hogy faszopó a TE anyád, és a kis buzi fia,és nem én.
Mielőtt elkezdesz ugatni, fen hangon, tisztázni kéne magadban azt, hogy mi a tb, és az eü. hozzájárulás mértékének az összege.
Amit tőled levonnak, azt nem én, hanem te fogod megkapni, ha túléled az idegrohamaidat.
Nem vagyok nyugdíjas, ahogy hiszed, aktív melós és vállalkozó vagyok, és ugyan olyan aktív befizető vagyok, mint te. Úgy hogy ne rázd a lábadat! Dolgoztam a szoc.-ban is,de ott azért vontak olyan kevés nyugdíjat te köcsög, mert 20ezr helyett csak 2-3 ezret kaptunk. A többi fizú amit „ NEM”kaptunk meg, az ment az ovi, iskola,és egyetemépítésre, hogy az olyan kis faszopó buzik mint te, ingyen tanulhasson. Anyádnak meg irodaházat építettek belőle, hogy legyen hól festegetni a körmét, és leszopni az igazgatót. Az értelmi szinteden írtam, hogy meg érthesd!
Ezek után van miről beszélnünk, szerinted?

mokkaczuka:” Mikor évtizedek óta élelmiszer-túltermelési válság van az egész kontinensen, ez aztán kurva nagy fegyvertény!”
Szerinted mi a faszt kéne csinálni Magyarországon, ahol adott a jó föld, és vízhatalom is vagyunk? Abban igazad van, hogy a SZAR élelmiszerből túltermelés van. DE! Ha egy kicsit is idősebb volnál kis ovis faszopó, akkor tudhatnád azt is, hogy élelmiszer és ivóvíz hiány van a földön, amiért kemény háborúkat indítanak már. Persze ezért nem bántalak, mert ez a tantárgy még nem kötelező a vakok óvodájában, a nagycsoportban.
Mindig is az élelmiszer ágazat volt a gazdaság húzóága, és nem a banán meg a citromtermelés. Ennyire egyszerű a képlet.

Balbgeczyk 2013.04.02. 18:45:57

Lencsi Pistinek asszonta a magyartanarja, hogy negy pont kell. Akkor a magyartanara is egy kibaszott idiota, nem csak o maga :)

karikaV43 2013.04.02. 20:01:18

@Binladen: egyszerű vagy mint a faék, iq nuku honnan tudsz bármit másról, komcsi munkakerülő.kíváncsi lennék ostoba bunkó mit tudsz fel mutatni, gondolom húszas iq-t azon kívül semmit,a munkáról csak annyit, hogy 91-bern lakatos szakmunkás lettem tavaly meg építész mérnök, minden iskolát saját pénzemből munka mellet végeztem, közben neki álltam vállalkozni,ezt is csinálom egy tucat éve, eleinte ezt is munka mellet.Ügyvezetőként toltam talicskát,pakoltam téglát,malter,kevertem betont.A válság előtt majdnem húsz embernek adtam munkát.Nem voltam bújtatott munkanélküli a komcsiknál,mivel akkor csak tizenöt voltam.Na te bunkó,te mit tudsz felmutatni.

dennisthemenace 2013.04.02. 21:29:58

@lapp: Ok mar regen halottak. De egyetertenenek velem.

dennisthemenace 2013.04.02. 21:31:47

@Void Bunkoid: Csak tudnam, honnet veszitek, hogy mindenki mosogatni jon ki... Amugy nem szokas senkinek a munkajat lenezni, ez nem a balkani Magyarorszag.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.03. 09:58:48

@Lencsés István: teljesen mind1 a te szempontodbol, hogy mekkora betuvel kezdem:-)

a te szempontodbol az a lenyeges, hogy az en adombol nem kapsz tobbet sem te, sem a kumninista fajtarsaid, kozpenztolvaj fideszkurva:-)

Lencsés István 2013.04.03. 10:18:15

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Új nap , új esély . :) Mondatkezdés nagybetű , és ékezetek használatának megtanulása vár rád ma IS . Nincsenek már kommunisták . :) A közpénzt nem lopta el senki . Egy FÉRFI hogy lehet kurva ? :D Erre komolyan kiváncsi vagyok . :D

Binladen 2013.04.03. 11:17:17

@karikaV43:
Gondolom amit írtál az IQ-ról és a faékről, az egyenlő a te önértékeléseddel.Szerintem inkább a neved LAKATOSZ mint a szakmád, faszfej!
Büszke nem vagyok rá, de az ELTE IQ. tesztjén 132-pontot értem el azért,mert közben elálmosodtam és lefeküdtem.
A lakatosból rögtön építészmérnök nagy ugrást és fejlődést,ha az éveidet nézem, csak a kisegítő iskolákban lehetséges.
Szerintem inkább 25éves lehettél a szakmunkásvizsgán, mint 15.(ez általános a kisegítő iskolákban)mert ott tilos buktatni.
Marha nagy vállalkozó max. a sérült agyadban lehetsz.
Az én meglátásom,a leírt meseszerű bestseller történeted alapján az, hogy te örülsz ha egy hónapban, 10.napot tolhatod a majteros bödönödet/taligádat a napi 3ezer ftodért.

Honnan indulsz melózni, a Moszkva térről te is, mint a román mutuk?

Miért nem foglalkozol inkább meseírással? Könnyebb a kávézóba cipelni egy jegyzetet,mint egy teli betonos taligát,habár belőled azt is kinézem, hogy 1 zsák cementtel,1 zsák mésszel a szádban,hátadban 1 csákánnyal és gereblével mész be a helyi kocsmába,te húsvéti hazug majomember.
Ha még azt írtad volna a szakmád alapján(habár homokos lakatost még nem láttam),hogy gépészmérnökké fejlődtél, az még el is hittem volna neked, kis köcsög lelences,nigger segédmunkás gyerek.

Ja! Az érettségit kifelejtetted a tanulmányi életutadból,tudtom szerint szakmunkásból még éjjeli/éjszakai/esti főiskolára és egyetemre sem lehet jelentkezni,max. valami jó buzibárba.

Az csak az én privát vélemény, hogy 15évesen szerintem te, csak az óvodát végezted el, a DOWN-KÓROS intézetben.
Nyugodj meg, és éld inkább a nyugodt megszokott homokosok életét.
És ne cipekedj, mert ha úgy fogsz fingani az erőlködéstől,hogy Haaaaaaa, akkor ki fogja megbaszni 3ezerért a seggedet?

Binladen 2013.04.03. 11:23:21

@karikaV43:
Azt még elfelejtettem mondani, hogy én meg a nyóc általánosból, rögtön szakértői jogász lettem 2010-ben, az IMF V.igazgatója mellett.

Binladen 2013.04.03. 11:25:26

@Lencsés István:
A fent leírtakból meg tudhatod, hogy lehet kúrva egy minor férfi.

Lencsés István 2013.04.03. 11:50:55

@Binladen: Egy FÉRFI nem lehet kurva ( ami rövid u ) .

karikaV43 2013.04.03. 13:05:59

@Binladen: a hozzád hasonló agyatlan barmok miatt,tart ez az ország itt.A 132 az ugy jött ki nálad,hogy a 11-et négyzetre emelték és hozzáadták még egyszer.Te egy lúzer köcsög vagy.Senkiházi.

Lencsés IIstván 2013.04.03. 13:26:53

@Lencsés István: ugyanugy, ahogy a kurva menyasszonyod: husz fillerert lefekszik barkinek. te epp a fidesznek fekszel le, mert epp akkor talaltal valami fost amit munkanak nevezel es kapsz erte ket szalmaszalat.

Binladen 2013.04.03. 13:43:58

@karikaV43:
Büdös nigger!Miért nem takarodol vissza a lelences napközibe?
Kedves Lákátosz kolompár vinetú kanalaaas, rostas karika faszfej!
Ha annyira értenél a mű építészethez, akkor falat építenél te köcsög, és nem betonnal rohangálnál a taligáddal a cigánysoron.
Ahogy elnézem, neked sincs több eszed, egy törött hintalónál.
Igyál sok meszet, attól majd meg jön az eszed-:)lákátossz meszter.

@Lencsés István:
Tudom nem lehet kurva egy férfi, csak homokos rojtos seggű mint te.

Binladen 2013.04.03. 13:48:06

@Lencsés István:
Egyébként te ki vagy? Armandó Herkules Esmeralda?

Lencsés István 2013.04.03. 15:23:05

@Binladen: Akkor miért írtad ? :D Sértegetésen kívül más megy ? :D Ott a nevem , tanulj meg olvasni . Ja és párom van . szóval ezt IS bebuktad . :) ;) :D

@Lencsés IIstván: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Ékezetek használatát tanuld meg . 3 . A menyasszonom nem kurva , pláne hogy te nem róla beszéltél . :D Én nem fekszem le a FIDESZ - nek , hanem támogatom mert jól dolgoznak . Hát ha Neked a sportkommunikátor az nem munka , azzal magadról állítasz ki példát , igaz azt már egy párszor megtetted . :D

Binladen 2013.04.03. 17:07:30

@Lencsés István:
Én csak erre reagáltam:Egy FÉRFI nem lehet kurva ( ami rövid u ) .
Lásd a gyerekek ,hogy látják:
Viola, 5 éves:
A kurva az a nagynéném mert anyáék mindig azt mondják, hogy már megint jön kölcsönkérni az a kurva és akkor megjön a nagynéném. (szülő gyereket tékából kirángat, saller repül...)

Zolika, 6 éves
A kurva az olyan néni, aki letolja a bugyiját és megmutatja a punciját, aztán elszalad.

Lencsés István 2013.04.03. 17:27:18

@Binladen: Na de szerintük sem a férfi a kurva , és ez a lényeg . :)

Lencsés IIstván 2013.04.03. 17:30:50

@Lencsés István: de igen, te is kurva vagy es a Tundike is. a sportkommunikator meg egy vicc, nem munka, nevenincs faszsag, kb mint valami faszmajom bolcsesz a szarrasejo diplomajaval.

cigany vagy pistike, ott fogsz megrohadni a purtidban, amit majd megorokolsz ha elpatkolnak a szuleid, semmire se fogod vinni, mert egy baszott eletkeptelen gyoker vagy. de majd legalabb megvalosul az almod, es magyar foldbe temetnek, ami aztan kurvanagy elony :) majom.

Lencsés István 2013.04.03. 17:40:50

@Lencsés IIstván: Sajnos mivel nem tudod hogy a mondatkezdés nagybetű , meg hogy ékezeteket használni kéne így itt és ma utoljára reagálok . 1 . Férfi hogy lehet kurva te iq nukus ? :D 2 . Tundike - t én nem ismerek . 3 . Mindenkinek más a munka ezek szerint .... 4 . Vannak diplomák amik sokat érnek , vannak amit semmit , ezért kell jót választani . 5 . Nem vagyok cigány , se " .... pistike .... " 6 . Már nem élek a szüleimmel szóval ezt IS bebuktad . :) ;) :D 7 . Egy EMBER hogy lehet majom , pláne úgy hogy a majmok nem tudnak internetezni .
süti beállítások módosítása