Az állandóan késő vonatokról beszéltek kedden Sebestyén Balázsék a Reggeli Show-ban. Felhívták a MÁV szóvivőjét is, aki eléggé unortodox módon védte meg a menetrendnek fittyet hányó magyar vasút becsületét.
A legfrisseb elérhető adatok alapján Magyarországon késnek a legtöbbet a vonatok. 100km-nél kisebb távolságot megtevő vonatok 78%-a érkezett meg 5 perc késésnél hamarabb. Ráadásul nálunk a legmagasabb (12%) a törölt járatok száma. Ebben is tök utolsóak vagyunk. - Ezek a számok, aztán megérkezett a MÁV szóvivője...
A MÁV szóvivője elmagyarázta, hogy tulajdonképpen ez a statisztika mégsem működik és valójában 87% a regionális vonatok üzemidő pontosságának a száma. A törölt vonatok száma ezzel szemben 0,74% (2014), míg 2016-ban 0,54 mégtovább csökkent.
Tehát a MÁV kihozta, hogy a legrosszabból gyakorlatilag az élmezőnybe kerülnének... Aztán magyarázott a nő valami ügyfélelégedettségről, ami ma már 60% feletti. Persze kit érdekel ilyen esetben egy 1000 fős reprezentatív felmérés? Mert engem nem...
Aztán robbant a cinizmus cunami: " "nekem az a tapasztalatom, hogy ha minden áldott reggel ez a probléma, akkor elindulok előbb..."
Innentől vélemény
Egy kommunikációs szakmai csoportban valaki nekem szegezte a kérdést, hogy mi élünk alternatív világban és a nő mindent jól csinált. Ugyanis igaza van és minden király a MÁV környékén, viszonylag jól működik. Nem akarta elhinni nekem, hogy a fél ország elégedetlen a MÁV teljesítményével...Ezért kérlek szavazzál és kommentbe is írd meg a tapasztalataidat... Nem akarom elhinni, hogy nincsenek elégedetlen utasok...
Én azt gondolom, hogy a pofátlanság teteje, amikor azt mondja a cég képviselője, hogy az utasok induljanak el hamarabb és számítsanak arra, hogy biztosan nem menetrendszerint érkezik a vonat. Ebből a válaszból süt az inkompetens, rendszerváltás elötti szemléletmód, ahol mindent lesöpörnek az asztalról két hazugsággal és a fogyasztóra kenik a felelősséget.
Hadd közöljem a MÁV szóvivőjével, hogy ők egy szolgáltató, akik nagyon kényelmes helyzetben vannak, hiszen amikor megszorulnak anyagilag, akkor az adófizetők pénzéből és más forrásokból érkezik az égi manna. Piaci körülmények között már régen nem működnének és nem tudna ilyen hülyeségeket beszélni.
Fel kéne fogni, hogy az utasok a fizető ügyfelek. Ők fizetnek a szolgáltatásért. Ez olyan, mintha a Tesco-ban rosszul lenne felcímkézve a dolog, a pénztárnál kiderül, hogy kétszer annyiba kerül, mire a pénztáros annyit mondana: "Nem tetszik az ár? Tessék elmenni többet dolgozni, és majd ki tudja fizetni..."
De ez nem így működik. Természetesen vannak előre nem kalkulálható történések, mint amikor lopják a vezetéket... De még akkor is normálisan, bűnbánóan kellene kommunikálni és valamiféle kárpótlást adni az ügyfeleknek. Mert jelenleg a MÁV monopólium kegyeinek teljesen ki vannak az utasok szolgáltatva.Véleményem szerint a kultúránk részévé, hétköznapjaink kalkulálható eseményeivé váltak a MÁV csúszások, várakozások.
Márpedig ez biztosan nem normális. Mint ahogyan az sem, hogy jön az alternatív valóságból a MÁV szóvívője és elmagyarázza, hogy statisztikailag tök utolsóból az élmezőnybe vagyunk igazából, csak nem vettük észre még. Aztán beszélhetünk arról, hogyha ennyire jó a helyzet és valójában nincsenek gyakran törölt járatok, menetrendszerint késő vonatok, akkor miért van szinte napi szinten tele a Facebook oldalunk panaszkodó MÁV utas ismerőseink posztjaival?
Remélem, hogy egyszer mentalitást vált a MÁV és elkezdi végre emberszámba venni, felnőttként kezelni utas közönségét.
Ez ott kezdődik, hogy ilyen hülyeségeket nem kommunikálnak kifele. Nem azt bizonygatják, hogy minden rendben van (miközben érezhetően semmi nincsen rendben), hanem elismerik a problémákat és a megoldásaikat prezentálják. Nem üres és hülye felmérésekre van szükség, hanem konkrét tervekre és egy kis tiszteletre.
Mert ne feledjétek:
" Nem az utas van értük, ha ők vannak az utasért..."
►►►►
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.