Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

[Undorító] Elegem van a Black Fridayből, mert a magyar boltok hazudnak nekünk

2016. november 20. - Szarvas Norbert

best-8.jpg

Amit a kereskedelem Magyarországon és Kelet-Európában művel az kritikán aluli. Gyakorlatilag a sokszor lesajnált keleti blokk torkán lenyomnak minden szart, aztán az üres pénztárcánkon járnak Moneyfest-et! Nálunk valamiért az outlet nem azt jelenti, hogy a tavalyi terméket egy tál müzliért odaadják, nálunk nem azt jelenti a Black Firday, hogy pörögnek a 80-90%-os készletkisöprések.

Nekünk magyaroknak annyi jut ebből, hogy az Outletben nem a tavalyi "kifutott" felszerelést kapjuk meg a müzliért, hanem gyakorlatilag a minőséghibás szart minimálisan olcsóbban, mint bármelyik pösti plázában. A Black Friday pedig lehetne bolondok napja is, hiszen gyakorlatilag giga akció címén egy túlpromózott napot kapunk, amikor egy átlagos szerdai akcióval felérő áron juthatunk a sztorihoz...

Sőt! Két nagy elektronikai lánc, amelyik gyakorlatilag a péniszét tolta le a torkunkon és még büszkék is erre:

e-digital: valamiért jópofának gondolta a PR, hogy szivatja a népet és bepromozták a BF-et a "hajnali órákra" és hatalmas akciókkal. Bevallom, hogy kerestem egy tabletet, ezért gyakorlatilag óránként nézte rá az oldalra... 1-kor, 2-kor, 3-kor... és ez a hajnali órák. 5:30 környékén aztán már agyonszivatva elindult a hatalmas akió, amiben 3!!! azaz 3 tablet volt olyan szintre lenyomva, ami még mindig drágább, mint a Google árukeresővel megtalált legjobb-második legjobb, de még tizedik legjobb ár! A nép mégis eszi a dolgot és elhiszi, hogy itt most hatalmas deal köttetett meg! 

Media Markt: rádióban, interneten, a csapban is folyt a 80%-os BF igérete, amit aztán azzal oldott meg a zseniális áruházlánc, hogy egy kínából beszerzett gagyi tablet tokot "akciózott" le 4.990 forintról 80%-kal, ami véleményem szerint még íy is 20%-kal drágább, mint amennyiért beszerezték. És mivel volt 1 termék, ami 80% akcióval futott, ezért már korrekt a fogyasztóvédelem szerint ezzel hülyíteni a népet... A többi cucc persze a tipikus 10-15%-kal futott, amiért nem éri meg a fejedet sem megmozdítani, mert

1. egész évben futnak ezek az akciók

2. jellemzően mindig találsz egy kis utánajárással sokkal olcsóbb boltot...

Tudod, engem kifejezetten taszítanak ezek az olcsó és undorító trükkök. Utálom, ha ennyire nyíltan hülyének néznek és mégjobban utálom, hogy nagyon sokakat sikerül becsapni. Pörög az üzlet. Ha pedig jön a profit, akkor az minden gátlástalanságot igazol az üzleti életben. Itt csak a vásárlók tudnának beinteni, hogy ebből bizony nem kérünk!

lustasag_1.png

Ha már másoljuk a Black Fridayt az amerikaiaktól, akkor legyenek szívesek hozni azt a szintet. Mert nekünk magyaroknak mi jut?

- sokkal drágább minden, mint az USA-ban

-sokkal több adót fizetünk

- sokkal kevesebb a jövedelmünk

- és még az outlet és BF is drágább, mint odaát a normál ár...

És akkor én hülye mit csinálok a tavalyi és azelötti csalódás után? Fogom magam és idén hiszek a tündérekben! De a tündérek NEM léteznek! Nem és nem! Idén megint megfogadom, hogy végérvenyesen bezárom a pénztárcámat ezen a napon és számomra a BF azt jelenti, hogy TILOS vásárolnom. Tilos, mert mégjobban át akarnak verni, mint a megszokott hétköznapi rutin.

Persze most védekezhetsz, hogy "de vannak igazán jó fogások", de a valóságban ez csak a show része! Nyilván kellenek csalik, amikre lehet mutogatni. Kedvencem az "xbox konzolcsomag" hihetetlen áron, ami minden évben valami csoda folytán a nyitás után 1 perccel már elfogyott és elérhetetlen. Most te sem gondolod komolyan, hogy az xbox-ot, amit bármikor el tudnak passzolni 120.000 forintért, azt neked nagy mennyiségben odaadja 70 ezerért... 

Ne röhögtess! Ez a show része. Van, ahol a készlet 1-2-3 bemutató darabból áll (ezen minimális a veszteség), van ahol pedig a munkavállalók rokonainak van kiadva a feladata, hogy privát hozzáféréssel az áruházhoz a rendszer egyből odarendeli a sztorit. Ezek mind rafkos trükkök, amik arra valóak, hogy megkerüljék a fogyasztóvédelmet! Márpedig a fogyasztóvédelem impotens ilyen értelemben. Ránézésre meg kellene határozni egy minimális készletet az ilyen "hatalmas akciók"-ra, mert az lehetetlen, hogy az akció elött van készletet 200 darab, az akció napján van 3, és az akció utáni napon a készlet megint 200. 

Ezt kellene megkerülni, hogy a boltok ezzel tudjanak trükközni, mert a jelenlegi módszerekkel megvezetik a fogyasztót és ez nem jó. Nem jó, mert nagyon kevés az önérzetes fogyasztó ebben a szektorban, aki azt mondja, hogy nem megy többet ebbe a boltba, mert itt átakartak verni engem...

 

►►►►

Ha kérdésed van nyugdíjjal, gyerekprogrammal kapcsolatban, lakástakarékkal vagy cselekedni szeretnél, akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

� Ajándék lakástakarék választó 

Klikk

Itt találsz meg minket:

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr8811978268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoltán Karácsony 2016.11.21. 08:59:54

Sajnálom, hogy van ember aki elhiszi, hogy egy magyar bolt képes 80-90% kedvezményt adni és ezért még éjjel is fennmarad. Bár lehet irigylem aki hisz még a mesékben:)

prognosys 2016.11.21. 10:54:23

A BF szerintem a kisebb, ismeretlen cégeknek lehetne a nagy befektetése a jövőbe.

A nagy multik már elegendően nagyok ahhoz, hogy bármilyen arcátlan hazogságot lenyomjanak a nép tirkán "akciós" cimkével.

Hogy is volt a sztori annak idején az Elektro World-el!? 1 ft-os kávéfőző, meg ilyenek!?

Az EW ezzel a trükkel hirtelen akkora ismertséget szerzett, hogy már kezelhetetlen volt Persze az más kérdés, hogy mi lett belőle ezután. Emlékszem, az MM is ment utána...gondolom, mert féltette a vevőkörét.

kalbász 2016.11.22. 23:30:50

Dehát te ennek vagy a prófétája. Ez a marketing esszenciája, amit a köznyelvben átbaszásnak hívnak.

kalbász 2016.11.22. 23:32:13

Az is vicces, hogy ez az írásod aztán nem kerül ki főoldalra, az indexnek nem érdeke az össznépi hülyítést kicsit árnyalni.
Csak a politikailag és ideológiailag nekik korrekt írásaid futnak.
...

medium size devil 2016.11.26. 10:44:27

A magas AFA-rol nehogy mar a kereskedok tehessenek..

zsírvezér 2016.11.29. 01:19:48

Hát szívhez szóló ,és már majdnem elhittem ,hogy komolyan gondolod. De amikor a fb megosztásra buzdít akkor hiteltelen lesz.
Hitelesebb lenne egy flashmobot szervezni az említett àtbaszodàk elé ahol aztán formába önteni mindezt.
Hiszem ,hogy a vélemény nem ,csak a példamutatás változtatja még a világot.
Mindazonáltal képviseleti demokrácia van mo
.-n hát menj szépen el a képviselőhöz sokad magaddal és kényszerítsétek ki a vàltozàst.

Abban egyetértünk ,hogy törvényi szabályozás kéne az àtbasszos marketing bullshitekkel szemben, mert azt láthatjuk ,hogy nem csak mo.-n de lassan sehol a világon nincs már jelen a kapitalizmus szelleme karöltve a szabadversennyel.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2016.11.29. 08:30:55

(Szó szerint) nyugodtan lehet csatlakozni a ne vásárolj semmit naphoz.