Amit a kereskedelem Magyarországon és Kelet-Európában művel az kritikán aluli. Gyakorlatilag a sokszor lesajnált keleti blokk torkán lenyomnak minden szart, aztán az üres pénztárcánkon járnak Moneyfest-et! Nálunk valamiért az outlet nem azt jelenti, hogy a tavalyi terméket egy tál müzliért odaadják, nálunk nem azt jelenti a Black Firday, hogy pörögnek a 80-90%-os készletkisöprések.
Nekünk magyaroknak annyi jut ebből, hogy az Outletben nem a tavalyi "kifutott" felszerelést kapjuk meg a müzliért, hanem gyakorlatilag a minőséghibás szart minimálisan olcsóbban, mint bármelyik pösti plázában. A Black Friday pedig lehetne bolondok napja is, hiszen gyakorlatilag giga akció címén egy túlpromózott napot kapunk, amikor egy átlagos szerdai akcióval felérő áron juthatunk a sztorihoz...
Sőt! Két nagy elektronikai lánc, amelyik gyakorlatilag a péniszét tolta le a torkunkon és még büszkék is erre:
e-digital: valamiért jópofának gondolta a PR, hogy szivatja a népet és bepromozták a BF-et a "hajnali órákra" és hatalmas akciókkal. Bevallom, hogy kerestem egy tabletet, ezért gyakorlatilag óránként nézte rá az oldalra... 1-kor, 2-kor, 3-kor... és ez a hajnali órák. 5:30 környékén aztán már agyonszivatva elindult a hatalmas akió, amiben 3!!! azaz 3 tablet volt olyan szintre lenyomva, ami még mindig drágább, mint a Google árukeresővel megtalált legjobb-második legjobb, de még tizedik legjobb ár! A nép mégis eszi a dolgot és elhiszi, hogy itt most hatalmas deal köttetett meg!
Media Markt: rádióban, interneten, a csapban is folyt a 80%-os BF igérete, amit aztán azzal oldott meg a zseniális áruházlánc, hogy egy kínából beszerzett gagyi tablet tokot "akciózott" le 4.990 forintról 80%-kal, ami véleményem szerint még íy is 20%-kal drágább, mint amennyiért beszerezték. És mivel volt 1 termék, ami 80% akcióval futott, ezért már korrekt a fogyasztóvédelem szerint ezzel hülyíteni a népet... A többi cucc persze a tipikus 10-15%-kal futott, amiért nem éri meg a fejedet sem megmozdítani, mert
1. egész évben futnak ezek az akciók
2. jellemzően mindig találsz egy kis utánajárással sokkal olcsóbb boltot...
Tudod, engem kifejezetten taszítanak ezek az olcsó és undorító trükkök. Utálom, ha ennyire nyíltan hülyének néznek és mégjobban utálom, hogy nagyon sokakat sikerül becsapni. Pörög az üzlet. Ha pedig jön a profit, akkor az minden gátlástalanságot igazol az üzleti életben. Itt csak a vásárlók tudnának beinteni, hogy ebből bizony nem kérünk!
Ha már másoljuk a Black Fridayt az amerikaiaktól, akkor legyenek szívesek hozni azt a szintet. Mert nekünk magyaroknak mi jut?
- sokkal drágább minden, mint az USA-ban
-sokkal több adót fizetünk
- sokkal kevesebb a jövedelmünk
- és még az outlet és BF is drágább, mint odaát a normál ár...
És akkor én hülye mit csinálok a tavalyi és azelötti csalódás után? Fogom magam és idén hiszek a tündérekben! De a tündérek NEM léteznek! Nem és nem! Idén megint megfogadom, hogy végérvenyesen bezárom a pénztárcámat ezen a napon és számomra a BF azt jelenti, hogy TILOS vásárolnom. Tilos, mert mégjobban át akarnak verni, mint a megszokott hétköznapi rutin.
Persze most védekezhetsz, hogy "de vannak igazán jó fogások", de a valóságban ez csak a show része! Nyilván kellenek csalik, amikre lehet mutogatni. Kedvencem az "xbox konzolcsomag" hihetetlen áron, ami minden évben valami csoda folytán a nyitás után 1 perccel már elfogyott és elérhetetlen. Most te sem gondolod komolyan, hogy az xbox-ot, amit bármikor el tudnak passzolni 120.000 forintért, azt neked nagy mennyiségben odaadja 70 ezerért...
Ne röhögtess! Ez a show része. Van, ahol a készlet 1-2-3 bemutató darabból áll (ezen minimális a veszteség), van ahol pedig a munkavállalók rokonainak van kiadva a feladata, hogy privát hozzáféréssel az áruházhoz a rendszer egyből odarendeli a sztorit. Ezek mind rafkos trükkök, amik arra valóak, hogy megkerüljék a fogyasztóvédelmet! Márpedig a fogyasztóvédelem impotens ilyen értelemben. Ránézésre meg kellene határozni egy minimális készletet az ilyen "hatalmas akciók"-ra, mert az lehetetlen, hogy az akció elött van készletet 200 darab, az akció napján van 3, és az akció utáni napon a készlet megint 200.
Ezt kellene megkerülni, hogy a boltok ezzel tudjanak trükközni, mert a jelenlegi módszerekkel megvezetik a fogyasztót és ez nem jó. Nem jó, mert nagyon kevés az önérzetes fogyasztó ebben a szektorban, aki azt mondja, hogy nem megy többet ebbe a boltba, mert itt átakartak verni engem...
►►►►
Ha kérdésed van nyugdíjjal, gyerekprogrammal kapcsolatban, lakástakarékkal vagy cselekedni szeretnél, akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
� Ajándék ingyenes családi vagyontervező
Letölthető itt: Klikk
� Ajándék lakástakarék választó
Itt találsz meg minket: