Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Mindenki megnyugodhat, Magyarország igazi Kánaán lesz...

2013. július 11. - Szarvas Norbert

Fidesz-narancs.jpg...körülbelül 6-8 hónapig. Hiszen 2014 tavaszán kezdődnek Magyarországon a választások! A magyar társadalomról pedig köztudott, hogy nem öntudatos, ellenben könnyen befolyásolható, sokszor becsapható. Ráadásul mi magyarok általában könnyen felejtünk, így aztán elég pár hónap „csendes üzemmód” az adott politikai párttól + néhány divatos intézkedés (például kibabrálás a bankokkal, a devizahitelesek ügyének megoldása), és máris mindenki mindent elfelejt, és mindenki ismét hinni kezd a jövő Magyarországában...


A Fidesz a várakozásoknak megfelelően 2/3-os „hatalmával” mostanra véghezvitte azt, amit akart, és amit csak erővel lehetett megcsinálni. Azon most nem kezdek el elmélkedni, hogy ezek a lépések jók vagy rosszak, hiszen a téma szempontjából teljesen felesleges. Nézőpont kérdése. Az viszont tény, hogy nagyon sok döntésük nagyon sok embernek nagyon fájt.

A választások előtt viszont politikai öngyilkosság lenne folytatni erővel az unortodox társadalmi és gazdasági átrendeződést, hiszen az biztosan gyengítené a szavazóbázist. Viszont a Fidesz tovább szeretné folytatni, amit elkezdett, ám ehhez az állampolgárok bizalmára lesz szüksége. Nem véletlen, hogy az elmúlt hetekben a kormánypárti politikusok már kábé 800 milliárd forintot osztogattak el az alábbi felosztásban:

20130705kormanyzati-igeretek1.jpg

(Forrás: [origo])

Ez az összeg az [origo] számításai szerint pontosan az a summa, amit az első Széll Kálmán-tervvel akartak megspórolni 2013-ig. Ha nagyon cinikus és rosszindulatú lennék, akkor elkezdeném pedzegetni az áthallást, miszerint elképzelhető, hogy a kormány tudatosan készült a választásokra, tudatosan megtakarította az összegeket, amelyeket most látványintézkedéseiben osztogat szét. A társadalom pedig asszisztált minden idők legdrágább választási kampányához Magyarországon? Nem tudom...

A lényeg (amire a címben is hivatkozom), hogy az elkövetkezendő hónapokban biztosan nem kell tartani további adóemelésektől, pluszterhektől. Ez már önmagában megkönnyít sok mindent a mindennapokban (legyen az vállalkozás vagy magánszemély), hiszen a környezet stabilizálódik, kiszámíthatóbbá válik, és ezekből volt az elmúlt három évben talán a legnagyobb hiány.

Cserébe viszont elkezdődnek az ígérgetések és a töméntelen politikai szenny terjesztése (ez minden pártra igaz). A Fidesz helyzete annyival előnyösebb, hogy a kezükben van egy fontos fegyver: learathatják az elmúlt évek erőfeszítései által begyűjtött állami pénzek adta babérokat, és könnyedén bevezethetnek olyan programokat, amelyek közkedveltek lesznek, és amelyekkel javulni fog az összkép. Ilyen program (lesz?) a tanárok béremelése, mely alapvetően társadalmi érdek, és amit senki nem ellenez, az érintettek pedig érezni fogják, hogy végre egy kormány, amelyik tesz valamit. Kezdődnek majd a látványberuházások is, amelyeknek semmi más céljuk nem lesz, mint az ókori Róma politikai alapelvét – „Kenyeret és cirkuszt a népnek!” – bizonyítani. A nép pedig attól jobban érzi magát, ha van 90 milliárdért új nemzeti stadion (Puskás Stadion) vagy egy hiperszuper új Margitsziget.

Nem mondom, hogy ezeknek a ténykedéseknek nem lesz előnyük, hiszen például a tanárok nem a politika pályáján játszanak, hanem az életén. Az élet szempontjából pedig nem mindegy, hogy éhbérért vagy kicsivel normálisabbért dolgoznak. Tehát a stabilitás mellett várhatóan több tízezer embernek szereznek örömet, és növelik valamilyen formában az életszínvonalukat. 

Nem lenne igazi a politikai kampány, ha nem lovagolnák meg a közfelháborodásra okokat adó divatos dolgokat. Nyilvánvaló, hogy a társadalom értékrendje eltorzult az évek alatt, hiszen manapság már csak annyira erőlködünk egy normális és színvonalas egészségügyi rendszerért, amennyire egy döglődő kutya a vízben. Mindenki elfogadta a helyzetet, és emiatt politikailag ez már nem is aktuális.

2014 a demagógiák választása és kampánya lesz.

Többek között a devizahitelesek megmentésére és egyben a csúnya bankok kiherélésére tett kísérletektől és ötletektől lesz hangos a média. Mivel ez maximum az ország 20-25%-át érinti közvetve vagy közvetlenül, ezért jön abból a kalapból a nyugdíjasok helyzete örökzöldként, mint Balázs Pali dalai. Nyilván megint mindenkitől megtudjuk majd az igazságos megoldást, és komoly ígéreteket kapunk, hogy a becsületes munkában megőszült emberek hogyan élhetnek normális életet... (JOGOS, de jelen állapot szerint gazdaságilag kivitelezhetetlen.) A Fidesz részéről várható a populáris, de annál károsabb rezsicsökkentés 2.0, mely ugyan csökkenést és spórolást jelent, de minden másnak az árát valamilyen módon megdobja. Kérdésként az ellenzék részéről az merülhet fel, hogy állami erőfitogtatással tényleg a gázárat kell-e csökkenteni az átlagbérek tudatos és gazdaságilag indokolt növelése helyett.

Másrészről 2014 nagyon fontos év lesz, hiszen a társadalomnak végső soron állást kell foglalnia: pró vagy kontra EU. Az nyilvánvaló, hogy a politikai elit egyik része távolodna az EU-tól, másik része pedig szorosabbra fűzné ezt a kapcsolatot. „Öröm” az ürömben, hogy az emberek részéről a választás nem tudatos lesz, hanem a populista demagógiának bedőlve fognak dönteni a rövid távú érdekeik mellett.

Összességében nagyon örülök, hogy elérkezett ez az állapot, hiszen korlátlan hatalommal bíró kormányunk képtelen saját magától fékeket szerelni a ténykedéseibe, és az ellenzék is kénytelen lesz erősíteni jelenlétét, ha szavazatokat akar gyűjteni. Nincsenek illúzióim afelől, hogy létezik-e ma olyan ellenzéki párt, amelyik képes lenne nem hazugságokon, hanem az ésszerűségen alapuló alternatívát nyújtani.

Ami tény: az átlagemberek és a vállalkozások élete a kiszámíthatóság és a gazdasági nyugalom révén sokkal jobb lesz a következő hónapokban, mint az elmúlt 3 évi Fidesz-éra alatt volt. Ráadásul az a bizonyos gazdaság is mintha dübörögni kezdene, mint egy 50 éves Trabi.

Legalábbis mozgásban van...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr845398074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xtolzig 2013.07.12. 00:28:07

A nevetségesen alulfizetett szerencsétlen tanárok és orvosok+ápolók bérének jelentősebb (nem infláció mértékű) emelése látványintézkedés? érdekes..

Aliendriver 2013.07.12. 00:54:56

@xtolzig: Az a látványintézkedés, hogy mindezt közvetlen a választás előtt kell meglépni. Mellesleg a tanárok/orvosok/ápolók bérének leértékelődése épp az előző Fidesz-kormány jelentősebb (nem infláció méretű) minimálbér-duplázása után következett be.

morbiczer 2013.07.12. 01:07:18

Nem azt mondta Orbán pénteken a Kossuth rádióban, hogy csak a tanárok kapnak emelést, a többi közalkalmazott nem?

xtolzig 2013.07.12. 02:57:56

@Aliendriver: Szerintem azt a 250 ezer értelmiségit aki mostantól kicsit több anyagi elismerést fog kapni, marhára nem érdekli hogy ez milyen eseményhez viszonyítva milyen időtávra van. (az 1 év pedig közvetlen időtáv valamilyen esemény előtt? ha 3 éve történt volna emelés, akkor is "csak azért mert már a választásokra készülnek", ez nagyon gyenge duma szerintem..)

Egyébként ez megy általában ja, a hülyeségbeszélés, olyanról amiről fogalma nincs senkinek. Mi köze van a minimálbér emelésnek ahhoz, hogy a mostani árszínvonal a kétszerese a 15 évvel ezelőttinek? Hát ha te ezt elhiszed magadnak, vennék egy Pénzügyrendszertan alapok könyvet, mielőtt ilyen kérdésekbe véleményt fogalmazol meg. (persze ha "más" érdekek vezérelnek akkor lényegtelen)

Jó lenne minden kormány ilyen "látszatintézkedésekkel" operálna és licitálna választások előtt (nyugdíjasoknak egyszeri csirkefarhát adag kiutalás helyett) és rég nem lenne téma az orvoselvándorlás...
Van a fentiekbe hülyeség is (pl. rezsicsökkentés), de megint ez a mindent kapásból fikázni, meg mindenki hülye és minden hülyeség meg minden szar, jó szokás szerint, ez szerintem nagyon unalmas és nagyon szánalmas már.

quadcore 2013.07.12. 04:05:23

@xtolzig: igen, rendkívül remek, hogy emelik, de akkor ezek szerint te is az átlagmagyar vagy, akit 10 ezer Ft-al megvehetnek. Ha alanyi jogon kiutalhatnak minden magyarnak 10 millió Forintot, az értelmesebbje akkor is tudja, hogy nem szabad a fideszre szavazni, nem csak azért, mert ezeknek nincs fedezetük, hanem pl.: trafikügy, patika-ügy, nyugdíjpénzek lenyúlása, pszichopata gyilkos szabadon engedése, "hülye az eu, miért ők diktálnak, amikor nekünk jobban megy", demokrácia csorbításának kísérlete, visszamenőleges törvények, Orbán saját stadiont épít a háza közelébe, Schmitt Pál, kabaré közmédia, Selmeczi Gabriella, Szijjártó Péter, röghözkötés, remek szakemberek tönkretétele, dilettánsok kinevezése fontos, stratégiai helyekre.. láttuk az eredményét a hóviharnál, és sajnos biztos forrásból tudom, hogy egy bizonyos rendszer, ami rengeteg ember életét meghatározza omladozik a hozzá nem értés miatt, és nagy gond lesz, ha nem tesz valaki valamit. Folytassam??

holinthewol 2013.07.12. 04:37:14

@xtolzig: ha igaz lenne az a propaganda amit írtál, akkor nem ment volna el kb. 250 ezer értelmiségi 3 év alatt külföldre és nem nyugdíjas orvosok vinnék el a hátukon, úgy ahogy a vidéki orvoslást és nem lenne betöltetlen több száz orvosi hely. Nem kampány célú osztogatás kell, hanem valódi perspektíva. Csakhogy ehhez nem olyan idióták kellenének mint te, aki láthatóan pénzügyi analfabéta, de közben a mellét veri, hogy ő mekkora tudós, pont úgy, mint a főnökeid a pártközpontban...

inebhedj - szerintem 2013.07.12. 05:30:30

"A magyar társadalomról pedig köztudott, hogy nem öntudatos, ellenben könnyen befolyásolható, sokszor becsapható. Ráadásul mi magyarok általában könnyen felejtünk (...)"

Nem úgy, mint...?

inebhedj - szerintem 2013.07.12. 05:43:58

@quadcore:

"az értelmesebbje akkor is tudja, hogy nem szabad a fideszre szavazni"

Ez igaz, de mivel az értelmesebbje azt is tudja, hogy másra se, ebből következően az ideális társadalomban senki nem menne el szavazni, ergo a pártok mobilizálható támogatói döntenék el a választást, így vélhetően ismét a Fidesz nyerne - ami persze annak fényében, hogy másra sem érdemes szavazni, teljesen mindegy, legfeljebb nagy gond lesz, mert senki nem tesz semmit, így tovább omladozik az élet a hozzá nem értés miatt, de nagy gond így is, úgy is lenne, ugyanezért.

Ebből következően a legokosabb és előrelátóbb döntés mégiscsak átlagmagyarként eladni magad 10 ezer Ft-ért. ;)

Blogger Géza 2013.07.12. 05:45:15

@Wаgem: Rendben lett volna, ha megteremti hozzá a fedezetet, és nem indul el az ország a végletes eladósodás és pénzügyi csőd felé. De elindult. Ez a különbség.

2llkedő 2013.07.12. 05:49:05

@Blogger Géza: "és nem indul el az ország a végletes eladósodás és pénzügyi csőd felé. De elindult. Ez a különbség."

És ugye most tudjuk, hogy milyen iránba haladunk?
Jósnak teccik vanni?

Blogger Géza 2013.07.12. 05:49:39

@holinthewol: Kizárt, hogy elment innen 250 ezer értelmiségi 3 év alatt. Kb. 300 ezer munkaképes állampolgár (akinek jó része nem értelmiségi) ment ki összesen külföldre (mondjuk úgy hogy összesen, bár a java valószínűleg az elmúlt 10 évben, az EU-csatlakozást kihasználva)

Blogger Géza 2013.07.12. 05:52:09

@félázsiai 2llkedő: Nem jósnak kell lenni, egyszerűen nézni kell a GDP arányos adósság görbét, és a hülye is látja, hogy a korábbi (2002-2010) meredek erősödés enyhe stagnálásba - csökkenésbe váltott.

lavór 2013.07.12. 06:10:38

"Magyarország igazi Kánaán lesz - 6-8 hónapig. "

Ezt ugye iróniának szántad?
Nagyon sok embernek nem lesz még közel sem Kánaán, hiába lesz választási év.
Ők viszont kisebbet fognak koppanni, mint azok, akik fenntartják a vetésforgó-szerű politikai hatalomváltási rendszert.

Fejesrob 2013.07.12. 06:40:12

Rohanok a libatolvajra szavazni, nála ez a 6-8 hónap sem lesz.

2llkedő 2013.07.12. 06:42:42

@Blogger Géza: "és a hülye is látja, hogy a korábbi (2002-2010) meredek erősödés enyhe stagnálásba - csökkenésbe váltott."

Manyup lenyúlással nem nehéz.

2llkedő 2013.07.12. 06:45:42

@Fejesrob: "Rohanok a libatolvajra szavazni, nála ez a 6-8 hónap sem lesz."

Érdekes, egy évet is kibírt már. Bár ami szemetet hagy maga után a fidesz, inkább maradjanak ők.

Fеjesrob 2013.07.12. 06:56:38

@félázsiai 2llkedő: Nekem mindegy. A lényeg hogy a hitközség az állami támogatást itt, nagyanyám pedig a kárpótlást New Yorkban megkapja. Bérelnek tőlem egy helységet dohányboltnak, több kívánságom nincs.

Fеjesrob 2013.07.12. 06:58:14

@Blogger Géza: Az hogy lehet amikor tényszerűen 10 százalékkal nőtt az államadósság 2010 óta, a GDP meg 1 százalékot sem nőtt? Lehetséges hogy hazudsz?

Wagеm 2013.07.12. 07:12:46

@Blogger Géza: Persze, most meg van a fedezet, a manyup 3000 milliárd. Meg az az évi 360 milliárd amit nem gyűjtünk azóta ott. Úgy én is tudok a gyereknek több zsebpénzt adni, hogy nem gyűjtök a tatarozásra, meg elvonok az asszony kosztpénzéből. Én egy pénzügyi unortodox zseni vagyok.

Brix 2013.07.12. 07:17:36

"Az nyilvánvaló, hogy a politikai elit egyik része távolodna az EU-tól, másik része pedig szorosabbra fűzné ezt a kapcsolatot" Az EU-tól való távolodásnak nincs semmi realitása, hiszen a magyarországi fejlesztési pénzek 95%-át az EU adja, így a fidesznek sem érdeke ezeknek a pénzcsapoknak a megszűnése.
Egy néhány hónapig, a 2014-es választásokig már biztosan nem lesz megszorítás, de utána újabb megszorítások fognak következni és folytatódik az ország trendszerű elszegényedése.
Az sem igaz, hogy nincs más alternatíva mint a fidesz, hiszen van olyan ellenzéki párt amelyik fő politikai hitvallása a korrupció elleni küzdelem. A Fidesz legnagyobb bűne nem is a demokratikus rendszer felszámolása volt, hanem a korrupció állami szintre emelése, a politikai hatalom felhasználása a fidesz-közeli elit magánérdekei szerint.

Kertigörény 2013.07.12. 07:37:21

Semmilyen közalkalmazotti béremelésről nincs szó, ez az információ teljesen téves! Az a 210 milliárd nem tudom hova megy, de nem bérekre az fix!

Behajtó70 2013.07.12. 07:38:36

"Az viszont tény, hogy nagyon sok döntésük nagyon sok embernek nagyon fájt."

Viszont a többségnek nagyon jó volt. Pl a gyermekeseknek, munkából élő családoknak.

Tudjuk, hogy az MSZP-nek, Bajnainak ez nem számít, mert a melegek, a kisebbégek, a naplopók boldogulása sokkal fontosabb. A bankok profitja, a külföldi energialobbi profitja fontosabb.

Ezért nem szavazunk ezekre soha többé!

(Naplopók=magamutogató ripacsok öntömjénező legalja-szintű művészkedése, ahol aztán egymást kitüntetik a mára orrfacsaró bűzt árasztó díjaikkal)

2llkedő 2013.07.12. 07:40:44

@Behajtó70: "Viszont a többségnek nagyon jó volt."
Ez olyan, mint az, hogy az ország 2/3-a a fideszt támogattya.

2llkedő 2013.07.12. 07:42:26

@Behajtó70: "(Naplopók=magamutogató ripacsok öntömjénező legalja-szintű művészkedése, ahol aztán egymást kitüntetik a mára orrfacsaró bűzt árasztó díjaikkal)"

Telitalálat, ha a fideszre gondoltál.

Wagеm 2013.07.12. 07:42:52

@Behajtó70: Te idióta! A GDP arányos adóterhelés nőtt. 2010 óta a vállalkozók TB járulékai kétszeresükre nőttek.

Wagеm 2013.07.12. 07:43:40

@Behajtó70: "(Naplopók=magamutogató ripacsok öntömjénező legalja-szintű művészkedése, ahol aztán egymást kitüntetik a mára orrfacsaró bűzt árasztó díjaikkal) " - mely díjakra gondolsz? Mesélj!

Kertigörény 2013.07.12. 07:52:23

Na akkor számoljunk már!
van 7 millió választópolgár, ennek fele megy el szavazni, az 3.5 millió. Ennek fele kell egy nyertes választáshoz, az 1.7 millió ember. Tehát ha ennyien szavaznak a fityiszre, már nyertek is. Lévén nincs összefogott ellenzék, látható, hogy mi fog történni jövőre. Van egy milliós kubatov lista, hozzávágnak még fél millió lisztért megvett cigót és máris ott az újabb 4 év. TEHÁT EDDIG IS A BIZTOS PÁRTVÁLASZTÓK NYERTEK MEG EGY VÁLASZTÁST ÉS EZUTÁN IS ÍGY LESZ.

Kertigörény 2013.07.12. 07:55:21

és akkor nem említettük a biztos pártválasztók szerinti új választási körzet felosztást, a most következő osztogatást, stb. EGY mód van leváltani ezt a bandát, úgy, ha a seggén ülő 4 millió magyar feláll vasárnap és elbandukál az urnába és ráikszel akire kell. ami valljuk be elég nehéz, hiszen nincs semmi normális alternatíva manapság, ahhoz meg kevés egy év, hogy létrejöjjön egy új párt.

Brix 2013.07.12. 08:03:09

@Behajtó70: "Viszont a többségnek nagyon jó volt. Pl a gyermekeseknek, munkából élő családoknak" Ne nevettess már! A 2000 milliárdos megszorítást amit Orbánék az országra mértek, a zembereknek kellett megfizetni, még a bankokra és multikra mért különadókat is! Az elmúlt évben közel 30%-al drágultak a bankolás költségei.
Egy szűk réteg, a magas keresetű, több gyerekes adózók valóban jobban jártak az új adórendszerrel, de a többség inkább veszített.
A legjobban a fidesz-közeli elit járt, akiket állami állásokkal halmoztak el, tendereken nyerettek, földet- és trafikot mutyiztak. Ők valóban jobban élnek. A többség viszont elmondhatja a fidesz egykori választási szlogenjét: " Rosszabbul élünk mint 4 éve! "

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 08:03:30

hála istennek úgy néz ki, a fidesz magasan nyeri is 2014-et

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 08:25:02

" A magyar társadalomról pedig köztudott, hogy nem öntudatos, ellenben könnyen befolyásolható, sokszor becsapható. Ráadásul mi magyarok általában könnyen felejtünk..."

Szeretnék gratulálni a posztírónak ehhez a másfél mondatos böffenethez...Maradjunk annyiban, hogy "ti mind egyéniségek vagytok!" Én nem...

@Aliendriver:

Meggyesi D007-es titkosügynök 100 napos programjára akkor volt fedezet. A Fidesznek kellett 3 év, hogy beletegyen az államkincstárba annyi laufot, hogy megléphesse ezeket a dolgokat. Ebből is látszik pici különbség a 2002-es és a 2010-es kormányváltás körülményei között...

@quadcore:

"akkor ezek szerint te is az átlagmagyar vagy, akit 10 ezer Ft-al megvehetnek."

Hol van már a régi szép idő, amikor 23000 Ft-ért lehetett megvenni a nyugdíjasokat, mi? :)

@holinthewol:

"...akkor nem ment volna el kb. 250 ezer értelmiségi 3 év alatt külföldre..."

Nem is ment, főleg nem értelmiségi...Persze, ha citálsz egy kimutatást, elhiszem, de ne felejtsd el a korrektség jegyében mellétenni a előtti 3 év statisztikáit... :)

@félázsiai 2llkedő:

"Manyup lenyúlással nem nehéz."

Még azzal is nehéz. Ugyanis a manyup bevezetése volt a legnagyobb lenyúlás. Csak az államkincstárból... :) Így legalább oda került vissza, az meg, h mire ment el, szinte másodlagos. Hallottál arról, hogy azóta nem fizetnek nyugdíjat, vagy mi? :)

"Ez olyan, mint az, hogy az ország 2/3-a a fideszt támogattya."

Annyi ember támogatja, és főleg a szavazáson, amennyi kell. Fotelből még nem választottak meg senkit... :D

nu pagagyí 2013.07.12. 08:30:56

Négy év elment a semmire. Az ország elszegényedett, lecsúsztunk a fejlődési vonalról, már Európa szegényházának számítunk. A lakosság egy gyorstalpaló allatvalóképzésen esett át, aminek legfőbb eszköze az egyének és közösségek önálló cselekvési lehetőségeinek szűkítése. Az ország élhetetlen lett. A közéletet a hatalom által generált folyamatos gyűlöletkampányok uralják, szaporán váltva a célcsoportot.

A Fideszt leváltani akaró ellenzéknek nem anyagi igérgetésre kell koncentrálnia, hanem tényleges lehetőségek és autonómiák visszaadására. Olyan változásokat kell megígérnie, ami lehetővé teszi bárkinek, hogy ha elszánt és képes rá, önállóan is fordítani tudjon az életén. Meg kell ígérnie, hogy a leendő kormány nem fogja akadályozni az egyéni kezdeményezéseket, a közpénzeket átlátható pályázatokon osztja szét, lojalitás helyett, a teljesítményt támogatja. A most vagyonhoz, lehetőséghez jutott klientúra is bizonyíthat, aki nem képes teljesíteni, az megy vissza oda, ahonnan jött: műkörmösnek, autószerelőnek, ki mihez ért.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 08:35:11

@nu pagagyí:

"A közéletet a hatalom által generált folyamatos gyűlöletkampányok uralják, szaporán váltva a célcsoportot."

Mint például?

"Olyan változásokat kell megígérnie, ami lehetővé teszi bárkinek, hogy ha elszánt és képes rá, önállóan is fordítani tudjon az életén."

Úrristen! Csak nem azt mondod, hogy dolgozni kell?????? :)

"Meg kell ígérnie, hogy a leendő kormány nem fogja akadályozni az egyéni kezdeményezéseket, a közpénzeket átlátható pályázatokon osztja szét..."

Mert a Fidesz akadályoz, ráadásul nem átlátható pályázatokat csinál? Akkor a "trafikmutyis" támadás az ellenzék részéről csak feltevéseken alapszik? :) Btw, lehet tudni, hogy végül is mennyi a Fideszhez köthető trafiknyertesek aránya? Mert, ha nem éri el az 5500 kiadott koncesszió 10%-át, akkor elég bénák voltak...De akkor az ellenzék is... :)

nu pagagyí 2013.07.12. 08:36:06

@jobbdemokrata: A magánpénztárt nem nyúlta le senki. Hárommilió ember saját megtakarítása volt, ami akkor is fizetett volna, ha állambácsi úgy dönt, hogy eljelentékteleníti a TB-nyugdíjat. Az egyéni számlákra a cégek valódi pénzt utaltak valódi árbevételből. A lopás is valódi volt, a Fidesz-kormány követte el, az ország polgárait fosztotta ki.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 08:42:16

@nu pagagyí:

A manyup a nyugdíjjárulék 25%-ának átirányítása volt az államkincstárból a magáncégekhez. Akiknek semmit nem kellett tenniük ezért a bevételért, miközben az államnak fizetnie kellett a teljes nyugdíjakat. Évi 350 Mrd-ot bukva ezzel. Még ahol évtizedek óta működnek a magánnyugdíjpénztárak, ott sem fenékig tejfel az élet. Nálunk, ahol a kincstárnak kilátszik a bugyogója, ott pedig kifejezetten káros. A magánnyugdíj-pénztárak működése, finoman fogalmazva is, kívánnivalókat hagyott maga után (már, ha erre gondolsz árbevételnél, és nem az állam által garantált 25%-ra... :)). Nem elehetett fenntartani az állapotot, és ezt már 2008-ban (!!!!) kimutatták. A rendszer összeomlott volna 2014-ben.

A polgárok kifosztása amúgy nem a manyup pénzekkel kapcsolatos. És nem a Fidesz, hanem a ballib kormány tette... :)

walaki_aki 2013.07.12. 08:47:32

@Behajtó70: "Viszont a többségnek nagyon jó volt. Pl a gyermekeseknek, munkából élő családoknak."

Hűha elqrtak valamit a pártközpontban. Mert a munkából élőknek kb a 80%-a rosszabbul járt az adóváltozásokkal. 2 gyerekig gyakorlatilag pl nincs kedvezmény ugyanis 2*9000 Ft negatívum és 2*1000 a kedvezmény áll szemben egymással. Vagy hozhatjuk a minimálbért. kb 4000 FT a nettó növekmény ami a cégeknek hav kb 30000 FT + költség. MInimálbér emelés = adóemelés. Magyarország tényleg jobban teljesít. A kisemberek adóztatásában...

dzsak 2013.07.12. 08:53:53

@xtolzig: "Egyébként ez megy általában ja, a hülyeségbeszélés, olyanról amiről fogalma nincs senkinek. Mi köze van a minimálbér emelésnek ahhoz, hogy a mostani árszínvonal a kétszerese a 15 évvel ezelőttinek? Hát ha te ezt elhiszed magadnak, vennék egy Pénzügyrendszertan alapok könyvet, mielőtt ilyen kérdésekbe véleményt fogalmazol meg. (persze ha "más" érdekek vezérelnek akkor lényegtelen)"

-Ha Te úgy gondolod, hogy a bérköltség emelkedésnek (minimálbér-és tegyük hozzá, annak járulékai is)nincs köze az árszínvonalhoz, akkor valószínűleg neked kellene venned egy Pénzügyrendszertan könyvet tanulmányozásra. Ez pont olyan, mint a tranzakciós adó, azt a bankok nem fogják áthárítani a lakosságra, legalább is Matolcsy ezt jelentette be a bevezetésekor, mert a bankok között hatalmas verseny van, és láss csodát, a KSH adatai szerint csak 28,8 %-al emelkedtek a banki szolgáltatások árai.

kifordított nagyanyó 2013.07.12. 08:58:31

@Fеjesrob: Nem lennél te olyan rossz,csak ne lennél ekkora fideszbirka.

kifordított nagyanyó 2013.07.12. 09:00:05

Amúgy:Gyerünk birkák,dolgozzatok meg a pénzetekért!

nu pagagyí 2013.07.12. 09:00:55

@jobbdemokrata: Soroljam a kampányokat? OK! A habonyizált közmédia és a közpénzből szárnyaló magán-szennymédia közös produkciójából néhány címszó, a teljesség igénye nélkül:
nyuggerek, bankok, közművek, "komcsik", multik, Károlyi, romkocsmák, magánpénztárak, "libás", "buzik", mihaszna bölcsészek stb.

Hogyan akadályozza a Fidesz az egyéni kezdeményezéseket? A tiédet biztosan nem, téged jól fizetnek, bár úgy látom, komoly értelmi fogyatékosságban szenvedsz, ha nem veszed észre mi történik:
A versenypiacot koncessziókkal, irányított közbeszerzésekkel, piaci szegmensek felszámolásával, szubjektív engedélyeztetési procedúrákkal, kiszámíthatatlan jogi környezettel agyonverték. Az önkormányzatokat megfosztották intézményeiktől, a polgármestert egy kijáró bábbá fokozták le. Kényszerkamarákat hoztak létre, amelyek pofára döntenek, közvetítve a központi akaratot. Eltűnt a felelősség, egy miniszter nem felelős a döntéseiért, gyakorlatilag azt sem tudja mi folyik a tárcájához tartozó területen. Megszűnt a nyilvánosság, nem tudni kik az igazi döntéshozók. A képviselők nem a választóikat képviselik. A közpénz és közvagyon szabad préda lett, egy szűkkörű maffia gazdagodását szolgálja. A társadalombiztosítást kénye-kedve szerint szabja-varrja a kormány, eltűntek a jogok, a fizetés kötelező a szolgáltatás tetszőleges. Az alkotmány az államot védi polgáraitól.

2llkedő 2013.07.12. 09:03:26

@jobbdemokrata:
"Ugyanis a manyup bevezetése volt a legnagyobb lenyúlás."

Még ha igazad is lenne, a manyup pénzek összegyűlése, ami le lett nyúlva nem Piktorod érdeme.

"Csak az államkincstárból..."
Igen, hiányzott, és majd hiányozni fog akkor, amikor a manyupok elkezdték volna a kifizetéseket.
A jövőt lopták el.

"Annyi ember támogatja, és főleg a szavazáson, amennyi kell."

Kevered a szezont a faszommal! Nem az ország 2/3-a támogattya, hanem annyi ember támogattya, hogy 2/3-uk lett.

nu pagagyí 2013.07.12. 09:09:38

@jobbdemokrata: Nem kell felmondanos a Fidesz-propagandát. Velejéig hazug. A magénpénztári tagdíj ébente 300 milliárd kiadást jelentett, a költségvetés 1-1,5%-a. Annyit kellett volna megspórolnia a kormánynak, mondjuk úgy, hogy nem költ hülyeségre. A Fidesz 3/3-al megtehette volna, mint ahogy most 1000 milliárdokat tesz-vesz ide-oda, abszolút felelslegesen és kártékonyan. A pénzt nem cégeknek adták, hanem az embereknek. A pénz az övék volt, a magánpénztáraknak is ők voltak a tulajdonosai, ezért is hívták tagnak őket.

A magánpénztár elkótyavetyélése azt jelenti, ha a jelenlegi nyugdíjszintet (ami az éhezéssel egyenlő) tartani akarják a jövőbeni kormányok, a jövő generációra 25%-kal több járulékbefizetés fog esni, mivel az ellopott mnyp már nem fog fizetni.

nzk 2013.07.12. 09:14:32

a kommentek elolvasása után nekem csak annyi lenne az észrevételem, hogy a véres szájú viktor seggnyalók vmi hihhhetetlenül ostobák. fogalmuk nincs róla, mi folyik ebben az országban. sosem értettem ezt. NÉZZETEK MÁR KÖRBE, EMBEREK! HALÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!!! azt pedig csak mellékesen jegyzem meg, hogy az összes többi banda sem jobb semmivel. akárki is kaparintja meg a mézesbödönt, ő maga fogja belapátolni a tartalmát, a nép meg ott dögöljön meg, ahol van. magyarország halott. :(

Szabványok 2013.07.12. 09:14:39

@Kertigörény: Sajnos igazad van.
A szomorú, hogy ha nem lesz vállalható ellenzék, akkor egészen addig így fog ez menni, amíg a 7M-1,7M forradalmat nem csinál, mert nem lesz vesztenivalója, már csak a láncait vesztheti.
És az senkinek nem lesz jó.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 09:16:26

@nu pagagyí:

Értelek. Mikor is vezették be a manyupot? Miért nem tudott megspórolni AZ a kormány ennyit? Miért emelte az égbe az államadósságot? (hiszen ez is közrejátszott benne) Btw, a 300 Mrd kevesebb mint a költségvetés -%-a. Tudom, hogy ezzel magam ellen beszélek, de te egyszerűen csak dobálózol a fals számokkal :)

Az előző hozzászólásod ("Soroljam a kampányokat?...) tele van csúsztatással, semmi konkrétum, és a ballibdemo mantrán kívül semmit nem tartalmaz. Bocs, de nem vesézem ki...

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 09:17:58

@jobbdemokrata:

a "-%" itt nyilván a te adatodat jelentette :)

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 09:19:45

@nzk:

Semmi gond, ha így látod, de akkor egyszerűbb, ha kivándorolsz. Sajnálnám, de minek maradsz, ha ennyire pesszimistán látod a helyzetet, és kilátástalannak az életedet? És tedd már meg, hogy nem próbálsz intellektuális gőggel egy "NÉZZETEK MÁR KÖRBE, EMBEREK! HALÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!!!" kiabálni, mert nem vagy te okosabb senkinél...És ezzel nem mondtam, hogy butább lennél!

Szabványok 2013.07.12. 09:23:37

@nu pagagyí: "A versenypiacot koncessziókkal, irányított közbeszerzésekkel, piaci szegmensek felszámolásával, szubjektív engedélyeztetési procedúrákkal, kiszámíthatatlan jogi környezettel agyonverték."
Ez a legnagyobb baj!
Mert ezzel hazavágták a gazdaságot, fejlődést. Ha szabad lenne a gazdaság, pörögne az üzlet, lenne évi 5% GPD növekedés, tele lenne az ország beruházásokkal, akkor szinte mindegy lenne ki a vezér, hiszen az embereknek lenne munkájuk, jól élnének, éreznék a fejlődést. 'Kizsákmányolnák' őket, a bankok, multik, gazdagok, állam? Igen. De gondoljatok a kommunista éra proletárjára, aki egy idő után már nem dőlt be a szövegnek: "Tied a gyár, nem vagy kizsákmányolva!" A dunaújvárosi kohász minden vágya az volt, hogy a Krupp művek zsákmányolja már ki és fizessen annyit neki, mint egy kizsákmányolt nyugatnémet munkásnak.

Elijah_Baley 2013.07.12. 09:23:58

kínos, nagyon kínos, a baloldal fegyver nélkül maradt, újabb 4 évig fidesz, ha ügyesen csinálják, simán megjáccák ezt a viccet még egyszer :)

Szabványok 2013.07.12. 09:26:16

@jobbdemokrata: Nem megoldás a kivándorlás, hanem a probléma elkerülése, a haza elhagyása. A feleségedet sem hagyod ott, ha rossz passzban van, hanem megpróbálod vele megbeszélni a dolgot.
Egy hazáját szerető embernek, aki ezer szállal kötődik ide, nem öröm a kivándorlás, hanem a megélhetés kényszere.

Cinkes 2013.07.12. 09:26:26

Én azért örülök, hogy a tanárok fizetése emelkedik, mindig is csodálkoztam hogyan lehet annyi pénzből megélni. Azt azért hozzá kell tenni, hogy ez valóban már a választási kampány eleme, ugyanis a kormány semmi olyat nem tett amitől ez a pénz gazdaságosan a rendelkezésére álljon, ugyanis a gazdaság sehova nem tart. Asszem legjobban az mutatja, hogy a versenyszférában dolgozók száma másfél éve folyamatosan csökken. Kíváncsi vagyok, hogy ki fogja össze dobni az államnak a játékpénzt amiből ezeket a trükköket megcsinálja… bár tudom az adóztatásban a politikusok ötletelése nem ismer határokat. No meg arra leszek kíváncsi, hogy mikor fogják elérni azt a pontot amikor élesen negatívba fordulunk az elvonásoknak köszönhetően...

Cinkes 2013.07.12. 09:31:23

@közmunkás bérkommentelő: én meg annak örülök, hogy a fidesz ténykedését a legjobban a hozzád hasonló ostoba barmok szopják be.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 09:31:49

@Szabványok:

Én azt nem értem, hogy elvileg a ballib-kormány alatt ezek szerint szabad volt a gazdaság, de akkor: hol volt az évi 5%-os növekedés, miért kellett nyakra-főre hitelt felvenni????

nzk 2013.07.12. 09:31:54

@jobbdemokrata: már túl vagyok a kivándorláson... ettől még okádhatok attól, ami a hazámban folyik, mert képzeld, KURVÁRA nem akartam kivándorolni, csak a rohadt mocskos hazug, korrupt, hozzá nem értő politikusok és döntéseik miatt nem volt más választásom... nem gondolom magamat okosabbnak, csak titeket vaknak, ha komolyan elhiszitek, van bármi esélyünk arra, hogy javuljon a helyzet...

nzk 2013.07.12. 09:34:12

@Szabványok: ennek aztán magyarázhatod... :S

Elijah_Baley 2013.07.12. 09:34:56

@Cinkes: van a témában ellenvetésed vagy csak személyeskecc?
mert azt én is tok, de nem fogod zsebre vágni :)

Tapogatott Kukorica 2013.07.12. 09:39:28

"Valasztasok" helyett inkabb egy veletlenszeruen kivalasztott szomszedos orszaghoz kene csatolni Magyarorszagot.

2llkedő 2013.07.12. 09:39:54

@jobbdemokrata: "miért kellett nyakra-főre hitelt felvenni????"

Mikor vettek fel nyakra-főre hitelt?

Elijah_Baley 2013.07.12. 09:41:01

@Tapogatott Kukorica: tiltakozának, még talán a háborúig is elmennének, csak ne kelljen annektálni minket:)

Szabványok 2013.07.12. 09:45:34

@Cinkes:
"ugyanis a gazdaság sehova nem tart."
Dehogynem! Dél-Amerika irányába. Az összeomlás irányába.
"Kíváncsi vagyok, hogy ki fogja össze dobni az államnak a játékpénzt amiből ezeket a trükköket megcsinálja… bár tudom az adóztatásban a politikusok ötletelése nem ismer határokat. No meg arra leszek kíváncsi, hogy mikor fogják elérni azt a pontot amikor élesen negatívba fordulunk az elvonásoknak köszönhetően..."
Ez részben már megtörtént. Egyre több pénzt kell kiszedni a gazdaságból a 'stadionépítésre', túlárazott, értelmetlen állami projektekre, csókosoknak, látványintézkedésekre, szimbolikus baromságokra, stb. De a fokozott elvonásnak következően a gazdaság leépül (ami muxik, az meg fekete), tehát fajlagosan még több pénzt kell kivenni, amitől még jobban visszaesik, és így tovább erősíti önmagát a folyamat.

Szép példája ennek a 'rezsicsökkentés' nevű látványintézkedés. 2015-re tervezik, hogy multik, akkor _újra_ megalakul az MVMT, a Magyar VillamosMűvek TRÖSZT, állami tulajdonnal, abszolút monopóliummal, brutális Gőzgép lenyúlásokkal, analfabéta, de lojális vezetőkkel. A magyar villamosipar visszaesik a '60-s évek szintjére, csak horribilis állami dotációval lehet úgy-ahogy működőképesen tartani.
Viszont az újságok címlapján lesz, hogy a nyugatnémet kapitalisták már nem visznek ki az országból 8% eszközarányos profitot.

Van a fenti forgatókönyvre egy fogadásom!

gnme 2013.07.12. 09:52:47

mekk kérdem majd pár barátomat, ők hogy gondolják, óvénak ki a legnagyobb ellensége

és arra fogok szavazni

ennyi

(nem kellett volna a cukrosokkal ki*aszni viktorkám... ennyi.. érted)

nu pagagyí 2013.07.12. 10:03:19

@jobbdemokrata: Nem tetszettek a reformok, nektek minden ingyen kellett. Lehet hallgatni.

Szabványok 2013.07.12. 10:05:05

@jobbdemokrata: Nem tudom kit értesz "ballib kormány alatt"

Megyó hülye volt, folytatta a gazdaság I. Orbán alatti hazavágását, sőt ráerősített. Azzal nem lehetett gazdasági növekedést elérni. Mert épp olyan szocialista volt, mint most Orbán. (Csak épp nem nemzeti. És ügyetlen.)
I. Gyurcsány elqrta. Olvasd el egyszer előítélet nélkül az őszödi beszédet! Pontosan elmondja hol és mit rontott el. De az egybitesek csak annyit vesznek ebből észre, hgy milyen hangnemben beszélt és bevallotta, hogy hazudtak.
II. Gyurcsány nem lett volna rossz, de béna volt, bénították balról, ellenzékből. Ráadásul 2008-ban jött a válság.
Bajnai viszont jó is volt. Ő érdeme, hogy kijöttünk a válságból. (Anno még Orbán is elismerte!) Ha az ő 2009-s intézkedéseit 2002-ben meghozták volna, akkor ma nem itt állna az ország.

Hol volt az 5% növekedés?
Az az akkor elindított beruházásokból lett volna. Pl. a kecskeméti merci üzemet mikor döntötték el? A gazdaság időállandója jópár év! Pl. Orbán 'rezsicsökkentésének' 2015-ben kezdjük majd meginni a keserű levét, amikorra kiutáljuk a multikat.
Gondolj csak vissza, hogy a '47-es fordulat évekig pozitívnak nézett ki, viszont a '89-s évtizedekig negatívnak! Pedig tudjuk, hogy a '47-s kommunista hatalomátvétel Magyarország gazdaságát tönkretette és a '89-ben bevezetett kapitalizmus az egyetlen út arra, hogy a magyarok életszínvonala közeledjen Nyugat-Európához.

Miért lenne baj a hitel?
A gazdasági növekedéshez _kell_ a hitel.
Ezt már a XIX. században felismerte a legnagyobb magyar. (Causescu nem ismerte el, visszafizette országa minden hitelét, haza is vágta.)
Az nem baj, ha hitelt veszünk fel. Ha a hitelt olyanra fordítjuk, ami több hasznot hoz, mint a hitel kamata.
Magyarországnak kell a hitel, mert a beruházáshoz nincs pénz, nincs 400 éve felhalmozott tőke, tehát hitelből kell beruházni.

gnme 2013.07.12. 10:10:49

@Szabványok: nincs 400 éve felhalmozott tőke

nem is lesz, mert ezek az impotnes barmok kiűzik a tanult embereket

olyan lesz majd ez a kupi, mint bulgária ..ahonnét már réges régen elinalt minden tanult ember

azóta a saját *arjában fetreng az is

ugyanez lesz itt is, az idő dolgozik .. gyerek nem születik (illetve igen, a neszűr feketlik)

Szabványok 2013.07.12. 10:15:26

@gnme: Igazad van, nem kell Dél-Amerikáig menni, Magyarország jelenleg a bolgár modell bevezetésén dolgozik.

gnme 2013.07.12. 10:27:29

@Szabványok: nemrég megkeresett a partnerem az északi tengertől

te ká bazegh' a bulgárok bedobták a törülközőt, nálad kéne tovább gyártani, mer igaz ti emón kiba*ott drágák vagytok má', de legalább nem ba*od el a terméket és nem kötbéreznek meg

laci_52 2013.07.12. 10:39:21

Minden kormány a ciklus elején megszorít, a választások közeledtével pedig osztogat. Ezt diktálják az érdekei. Hülye lenne fordítva csinálni, nem akarja elveszteni a választást.

Nem kell ezen csodálkozni, ez hozzá tartozik a politikához, kis hazánk előző kormányai is mindig ezt tették(kivéve Bajnait: előzőleg mindent úgy elkúrtak, hogy neki már tüzet kellett oltania és nem volt miből osztogatni).

Miért kellene a Fidesznek másképp működnie a választások előtt? Csak azt teszik, amit az érdekeik kívánnak - és amit más ugyanúgy tenne a helyükben - a '14-ben elérendő minél jobb eredményért. A kétharmados többség valóban könnyít a helyzetükön, de minek köszönhetik azt? Az előző kormányok(különösen Gyurcsány!) gyenge teljesítményének.

vadi3 2013.07.12. 10:39:36

@jobbdemokrata: Tisztelt Posztóló:
A MANYUP lenyúlásnál nem az a lényeg, hogy az állam visszavette azt a pénzt amiről 2002 lemondott, hanem az az üzenet, hogy csinálsz amit akarsz a nyugdíjadat akkor is az állam fogja meghatározni. Hiába dolgozol többet, hiába magasabb a bejelentett jövedelmed, a nyugdíjadat az állam fogja meghatározni. AZ ÉPPEN AKKORI JOGSZABÁLYOK szerint. Nem érdemes spórolnod, nem érdemes magas jövedelem után adóznod. Az üzenet egyszerű: csak és kizárólag az államtól függsz. A jóindulat pedig meglesz, hiszen kell a nyugdíjas szavazó, az a legjobb, hiszen az államtól függ. Az aktív pedig nyugodtan beledögölhet az adózásba - nem a nyugdíj fizetésbe, azt eltörölték, adó van helyette. A FITYISZ legnagyobb bűne nem a pénzek visszairányítása a Nyugdíjkasszába, hanem az öngondoskodás, a 2002-ben megadott illúzió elvétele.
A FIDESZ gazdasági növekedésére legjobb számadat az első félévben megszűnt vállalkozások száma, ami ismét rekordot döntött, ha jól emlékszem több mint 16000.

dzsak 2013.07.12. 10:42:04

@jobbdemokrata:
"Én azt nem értem, hogy elvileg a ballib-kormány alatt ezek szerint szabad volt a gazdaság, de akkor: hol volt az évi 5%-os növekedés, miért kellett nyakra-főre hitelt felvenni???? "

Nézzük a tényeket!

A Válság előtti állapotban:
2002: 4,3%
2003: 3,3%
2004: 4,8%
2005: 4,6%
2006: 4,3%
Itt jött be Gyurcsány kormány kiigazítása:
2007: 1,1%
2008: 0,4%
Válság: 2009
2009: -6,5%
Itt jött Bajnai:
2010: 1,2
Jött a FIDESZ:
2011: 1,7%
2012: -1,7%
2013: óvatos stagnálás várható Március végén -0,4%-on álltunk

Mint ahogy látod: az egykulcsos adókkal, a MANYUP lenyúlásával, az unortodixával sem sikerült növekednünk a Bajnai Kormányhoz képest!
Átlag a FIDESZ kormány alatt: 0%, ha idevesszük az idei várható növekedést,( 0,1-0,2%), akkor is gyakorlatilag nullán van!)
Ez a három év termése, mellette 4,5 millió ember létminimum alatt......
Hitelek:
Magyarország bruttó adósságállománya milliárd Ft
2002: 9,224.2
2003: 10,587.7
2004: 11,592.4
2005: 12,765.6
2006: 14,705.7
2007: 15,585.5
2008: 18,103.9
2009: 18,963.1
2010: 20,041.0
2011: 20,955.5
2012: 20,720.1
2013 (március): 21,692.4
Amint láthatod, lenyúlták a MANYUPOT, kivetettek sok-sok extra-adót, 2000 milliárdos megszorítással (ez összesen 5000 milliárd Forint), de az államadósságunk nem csökkent, hanem nőtt a kormányváltás óta 1700 Milliárd Forinttal!

(Az adatok az Állami Adósságközpont hivatalos honlapján megtalálható!) Tudom, a tények nem érdekelnek, de.....
vannak pozitív jelek is:

Örülök, hogy Mezőkövesdnek is lesz stadionja, annak is, hogy a lakosság által árvízvédelemre befizetett összegek, segélyek az igen tisztességes Tőkés László számlájára lett utalva.
Ezek teljesen pozitív hírek, nem lophatja el a magyar állam.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 11:09:36

@dzsak:

Nekem az is elég, ha elmondod, hogy 2002-től 2008-ig (amíg a te adataid szerint folyamatosan növekedtünk), miért kellet (szintén a te adataid szerint) 9 ezer Mrd-ról 18 ezer Mrd-ra növelni az államadósságot? :)

vadi3 2013.07.12. 11:17:48

@jobbdemokrata: A FIDESZ kormány megítélése kapcsán jobb lenne csak a 2010 utáni adatokra szorítkozni. Ami előtte volt az nem róható fel a kormányodnak, de Neked sem jelent alapot arra, hogy a 2010 utáni romlásról-stagnálásról posztoljál. Az emúltnyolcév így a közelgő választások felé már elég lejárt lemez

vadi3 2013.07.12. 11:20:40

@jobbdemokrata: Egyénként pedig nem kételkedek benne, hogy fenti kérdésedre megkapjuk a választ jövő áprilisig a kampány hajrájáig, mintahogy abban sem kételkedek, hogy hitelfelvételben felelősök összes szennyese alaposan ki lesz teregetve, pusztán azért, hogy a választópolgár jobban megismerhesse képviselőit, és semmiképp sem kampánycélokből

dzsak 2013.07.12. 11:27:03

@jobbdemokrata:

Ha egy kicsit megnézed a számokat, minden évben (még a FIDESZ jelenlegi kormánya alatt is az államadósság átlagosan 1100-1500 Milliárd Forinttal nő. Az államadósságot finanszírozni kell, hitelekkel.
A finanszírozás hitelből történik.
A hitelnek kamata van.
(A FIDESZ időszaka alatt az álladósság (és ezzel a finanszírozás-magyarul hitelek) 1700 milliárd Forinttal nőtt 2 év alatt, az ideivel pedig 2000 milliárd. Ez pedig úgy, hogy elvileg a MANYUP 3000 milliárd Forintja miatt csökkennie kellett volna az államadósságnak a Bajnai kormányhoz képest is 1300 milliárddal. De nem csökkent, hanem nőtt!
Időarányosan: ha egy kormány évi 1200 milliárd Forint hiányt csinál a költségvetésben, akkor 8 év alatt 9600 milliárd Forinttal nő az államadósság, 2 év alatt 2400 milliárd Forinttal, de attól még ugyanolyan mértékben nő az államadósság.
Ezért ne hasonlítsd az almát a körtéhez, mert nem szabad.

A táblázatban egyértelműen látszik, hogy két év van, amikor az államadósság 2000 (2005-2006 között), illetve 2600 milliárddal nőtt (2007-2008 között). Talán emlékszel, ez az az időszak, amikor elindultak az EU fejlesztések és az önerő (állami 10%) finanszírozásához szükséges volt, mert ha nem, akkor nem lett volna EU forrás, nem indultak volna beruházások.

Cinkes 2013.07.12. 11:33:21

@közmunkás bérkommentelő: most majdnem beszartam, de eggyel feljebb tekintesz és meglátod.

Elijah_Baley 2013.07.12. 11:47:33

@Cinkes: én csak azt konstatáltam, h az alábbi pesti zsidóviccet a gyakorlatiban is lehet alkalmazni:
- Rabbi, adj tanácsot! - könyörög Kohnné. - Heten élünk egy szobában. Ezt nem lehet kibírni. Belepusztulunk!
- Van háziállatotok?
- Három tyúk meg egy kecske.
- Na, akkor vidd be azokat este a szobába!
- De rabbi! Ha mondom, hogy így is alig férünk el!
- Ne vitatkozz! Tanácsot kértél, adtam. Gyere el újra két hét múlva!
Két hét múlva újra beállít Kohnné, és még nagyobb siránkozásba fog. Hadd kösse vissza az ólba a tyúkokat, hadd vigye ki a kecskét az udvarra, mert megtébolyodnak így.
- Helyes, vidd ki az állatokat a szobából és gyere el megint három nap múlva!
Három nap múlva beállít Kohnné, ragyog az arca.
- Na, hogy vannak odahaza? - kérdi tőle a bölcs rabbi.
- Boldoggá tettél minket, rabbi! Hamarjában azt se tudjuk, mit kezdjünk a sok felszabadult hellyel.

2llkedő 2013.07.12. 11:58:17

@jobbdemokrata: "Nekem az is elég, ha elmondod, hogy 2002-től 2008-ig (amíg a te adataid szerint folyamatosan növekedtünk), miért kellet (szintén a te adataid szerint) 9 ezer Mrd-ról 18 ezer Mrd-ra növelni az államadósságot?"

Ha elmondod, hogy az idei fél év alatt miért kellett 1000 milliárdot felvenni, akkor már válaszolni se kell a kérdésedre, mert magadtól megadod a választ.

Aliendriver 2013.07.12. 12:06:45

@xtolzig: Várj, ugyanarról a 250 ezer értelmiségiről beszélsz, akiknek a vállalhatatlanságig emelték a heti óraszámát, egekbe dobták az osztályok tanulóinak számát, ami, lássuk be nem egy bourdieu-i oktatáspolitikai megoldás, nem is beszélve például a kötelezően előírt tankönyvekről, melyek se ablakmosásra, se fűtésre nem használhatók, ha már tanítani nem lehet belőlük?

Véletlenül nem látsz összefüggést az évenkénti inflációkövető korrekció hiánya és a választás előtti ad hoc duplázás között? Ja igen, véletlen sem a populizmus lenne a magyarázat. Ha esetleg tanultál volna makroökonómiát, akkor megértenéd, mért tekinthető a gazdaságra nézve kontraproduktívnak a magas minimálbér. Ráadásul, ha megkérdezel egy minimálbér környékén keresőt, egyértelművé válik, hogy jé, a minimálbér megadóztatással járó emelés után nem csak a nettó fizetésük reál, de nominálértéke is jelentősen csökkent.

@jobbdemokrata: Igeeeeen, három év kellett a magánnyugdíjak kommunizálásához, ugye? Az tény, hogy voltak különbségek a 2002-es és a '-10-es kormányváltás körülményei között, úgy hívják, hogy világgazdasági prosperálás majd válság. De persze, ezért is Gyurcsányahibás. 3 Matolcsy és 2 Varga-csomag. Ez eddig az egyenleg. Azért persze jobban élünk, mint 4 éve.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.12. 13:48:39

@Aliendriver:

Tudod mi a különbség közöttünk. Te nyavajogsz. Én dolgozom. Ahogy tettem az akkori bizonyos emúttnyóccév alatt is. És nem nyavajogtam akkor sem, pedig lehetett látni, hogy rossz az irány. Szép napot! :)

Blogger Géza 2013.07.12. 14:00:15

@Fеjesrob: Az úgy lehet, hogy nem értesz hozzá, és pl. a GDP-t eszed ágában nincs folyó áron nézni, bezzeg az államdósságot igen. Hát ez bármilyen vizsgán azonnal bukta. :)

Aliendriver 2013.07.12. 15:17:35

@jobbdemokrata: A rossz az irány azt jelenti, hogy maximum néhány fokkal eltértünk az ideálistól. Most, bár az irány jó, annyit kell megjegyezni róla, hogy ellentétes előjelű.

olcso 2013.07.12. 18:27:12

@jobbdemokrata: Kedvenc dumáim a fideszesektől:
-Minek rinyálsz?? Én sem rinyálok... (csak 8 évig folyton)
-Mostanában nem foglalkozok a politikával... (csak 8 évig foglalkozott)
-Neked nem lett rosszabb, csak nekünk jobb, akkor mi a baj?? (jellemzően a gazdag nagycsaládos ismerősök)
-Te úgyis hazaáruló vagy, mert az EU pártján állsz OV-ral szemben.

Blogger Géza 2013.07.12. 18:57:50

@félázsiai 2llkedő: Dehogynem nehéz. Ez sem politikailag, sem jogilag nem volt egyszerű feladat. AZ MSZP csak akarta, de nem tudta megcsinálni. (Csak kisebb csoportokat tudott visszaléptetni.)

2llkedő 2013.07.12. 19:24:59

@Blogger Géza: "AZ MSZP csak akarta, de nem tudta megcsinálni."

Az MSZP lehetőséget adott a visszalépésre, nem pedig kierőszakolta a visszalépést. Nagy különbség!

Blogger Géza 2013.07.12. 19:28:06

@félázsiai 2llkedő: Így van. Az MSZP emiatt és hasonló impotens bénázásai miatt nem is tudta megállítani az ország eladósodását.

2llkedő 2013.07.12. 19:31:52

@Blogger Géza: Ez nem bénázás. A polgár szabadon dönthetett. Nem diktált neki a vezér. Ebből is látszik, hogy most van diktatúra, nem pedig korábban volt. Az MSZP előre gondolkodott. Piktor meg futkos az események után.

2llkedő 2013.07.12. 19:32:30

@Blogger Géza: Ja? És Piktor se állította meg az ország eladósodását.

Blogger Géza 2013.07.12. 19:37:05

@félázsiai 2llkedő: "Az MSZP előre gondolkodott." Ja, hogy tudatosan akarták csődbe vinni az országot! Hát ez még jobb.

2llkedő 2013.07.12. 19:45:23

@Blogger Géza: Piktor a jövő nemzedékétől és a jövő nyugdíjasaitól lopta el a pénzt. A jövőt élte fel stadionokra.

2llkedő 2013.07.12. 19:47:26

@Blogger Géza: Hazugságra nem vagyok kíváncsi.

Blogger Géza 2013.07.12. 19:49:52

@félázsiai 2llkedő: Semmiféle lopásról nincs szó, Magyarországon pedig épp rekord alacsonya vannak az állami építőipari beruházások (emiatt is sír mindenki hogy jujj, alacsony a beruházási ráta...) Amúgy felsorolnád az elmúlt, 3 évben megépített stadionokat? Ez szerinted hány %-a magyarországi stadionoknak? Vagy mindenki másnak szabad építeni, csak a Fidesznek nem?

Blogger Géza 2013.07.12. 19:50:48

@félázsiai 2llkedő: Akkor ne olvasgasd önmagad. :) Inkább koncentrálj a tényekre a meséid helyett.

2llkedő 2013.07.12. 19:54:02

@Blogger Géza: Melyik kormány épített még stadionokat?
Főleg a miniszterelnök telkén?

2llkedő 2013.07.12. 19:56:08

@Blogger Géza: Churchill is megmondta, hogy csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítottam. Az általad belinkelt anyag pedig statisztika. Nézd meg az államadósságot. Fél év alatt felvettünk ezer milliárdot. Szorozd be nyolc félévvel, és kiderül, hogy Feriék nem is adósítottak el annyira.

2llkedő 2013.07.12. 20:00:58

@Blogger Géza:
„”””Az államnak pártatlannak kell lennie . Nem ügyeskedhet, nem változtathatja kénye-kedve szerint a törvényeket és a szabályokat. Ha az állam részrehajló, és magánérdekek kiszolgálójává alacsonyodik, magánérdekek foglyává teszi a törvényhozást, akkor saját működésének értelmét számolja fel. Ha az állam azt akarja, hogy tiszteljék, akkor tiszteletre méltónak is kell lennie.””””

„”””Magát az államot sem övezi erkölcsi megbecsülés, mert maga sem viselkedett erkölcsös módon. Miközben folyamatos áldozatvállalást várt el polgáraitól, egyre kevesebbet adott cserébe . Az államon sokak szerint valójában nincs már mit tisztelni, maradék tekintélye pedig a korrupciós botrányok sorozatával tovább porladt . Az állam a magánérdekek kiszolgálójává vált, a törvényalkotás lobbicsoportok áldozatául esett .””””

/ A Nemzeti Együttműködés Programja
Irományszáma: H/47
Érkezett: 2010. máj. 22. /

Blogger Géza 2013.07.12. 20:40:18

@félázsiai 2llkedő: Azt a szót ismered, hogy "törlesztés"?

Blogger Géza 2013.07.12. 20:41:11

@félázsiai 2llkedő: Mindegyik. Vagy szerinted az országban álló stadionok az égből szálltak alá?

Blogger Géza 2013.07.12. 20:43:16

@félázsiai 2llkedő: Tényleg szeretném már egyszer hallani, melyik lobbicsoport foglalta el ezt az államot... Persze valami bizonyítékkal.

2llkedő 2013.07.13. 09:35:13

@Blogger Géza:
"Mindegyik. Vagy szerinted az országban álló stadionok az égből szálltak alá?"

Igen, a Kádár rendszerben.

Szerinted tőlünk nyugatabbra is az állam építi a stadionokat?

Megjegyezném, hogy volt már egy birkapásztor aki építtetett stadiont magának, de azóta már csücsült is érte.

2llkedő 2013.07.13. 09:36:20

@Blogger Géza: "melyik lobbicsoport foglalta el ezt az államot."

Trafikmutyi? Közgép? Simlicska? Lézer Jani?

2llkedő 2013.07.13. 09:44:44

@Blogger Géza:
"""Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-
pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."""

Csak akkor van biztonságban, ha mi költjük el- gondolta Kuszaszem, és "biztonságba helyezte" a manyup pénzeket. Hogy majd a jövő nemzedéke miből fogja kitermelni, az már nem az ő dolga. Lényeg a talált pénz, tök mindegy, hogy azt nem ők gyűjtötték össze, az nem az ő teljesítményükből származik.

2llkedő 2013.07.13. 09:47:27

@Blogger Géza: "Tényleg szeretném már egyszer hallani, melyik lobbicsoport foglalta el ezt az államot... Persze valami bizonyítékkal."

Azokról tudsz valamit írni, akikről az idézett szövegek eredendően szóltak? Persze valami bizonyítékkal.
süti beállítások módosítása