Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

Új szintre emelték a magyar startup versenyeket?

2018. március 20. - Szarvas Norbert

ke_pernyo_foto_2018-03-20_15_24_38.png

Valljuk be őszintén, hogy a kétezertízes években a befektetőket leginkább a fintech cégek és a startupok izgatják. Persze igaz az állítás, hogy minden fintech egyben startup, de nem minden startup egyben fintech. És innentől válik izgalmassá a startup sztori, hiszen a fantasztikus ötlet önmagában kevés. Szükség van a sikerhez tőkebevonásra, ami egyben azt is jelenti, hogy a startup folyamatosan befektető keresésben van...

 

Hallottál már közösségi finanszírozásról?

A közösségi finanszírozás egy rendkívül trendi dolog, aminek keretében a kedvenc blogodat vagy éppen a legizgalmasabb ötletet támogathatod a megvalósítás rögös útján. A startup vonatkozásában arról van szó, hogy azok az emberek, akik fantáziát látnak az ötletben, úgynevezett pre-buyer státuszban előre fizetnek a még elméleti fázisban levő termékért/ötletért/szolgáltatásért cserébe.

De léteznek szimplán támogatók is, akik semmit nem várnak viszont a jelképes összegért cserébe. Ha felmész a legismertebb közösségi finanszírozói oldalra, a Kickstarterre, akkor teljes mértékben elmerülhetsz egy olyan világban, ahol az emberek hisznek az alkotói szabadságban, az alkotói képességben és az alkotó elme hatalmában.

Akkor miért rendeznek startup versenyeket?

Mivel a startupnak ötlete van és pénze nincs, ezért alapvetően megvan a kijelölt irány és sorrend. Tudatosan építkezve, rendszeresen tőkebevonással haladni előre. A közösségi finanszírozás ugyanakkor csak az egyik lehetőség azok számára, akik befektetők keresnek projektjükhöz.

 

Magyarországon az első startup versenyt 2008-ban a Startup Underground (rövidítve SUU) néven szervezték meg. A SUU 25 önkéntes felajánlásából jött létre és évente megrendezésre kerül, alapját egy startup verseny adja, ahol 8 percben startup-ok prezentálnak befektetői zsűri előtt.- forrás Wikipédia

A startup verseny tulajdonképpen egy olyan platform, ahol az ötletgazdának vagy annak képviselőjének x perc alatt kell úgy bemutatnia az ötletét, hogy az a zsűriben és a potenciális befektetőkben felkeltse az érdeklődést. A cél egyértelműen a hallgatóság meggyőzése és a befektető keresése-megtalálása.

Gondolj bele, hogy ott állsz a színpadon több tucat ember-szakember előtt és a rendelkezésre álló időben minden információt át kell adnod magadból, amiről normális esetben órákig tudnál beszélni. Ezt pedig az úgynevezett prezentációs mikro-technikával ( “elevator speech” . A szó szerinti “lift-beszéd”) tudjuk hatékonyan kivitelezni.

MEGRAGAD-ÁTAD-ELENGED

Eredetileg az elevator speech egy 30 másodperces bemutatkozás, azonban a logikája, dinamikája és felépítése alkalmassá teszi ezt a technikát arra, hogy az időkorlátot kiterjesztve olyan versenyeken is hatékonyan felhasználjuk, mint a startup verseny, ahol kifejezetten létfontosságú az információ lehető leghatékonyabb átadása a figyelem felkeltése mellett.

 

Nem lopják el jobban az ötletet

Egy ilyen rendezvény alapvetően mindig nagyon érdekes keretek között zajlik, hiszen érdekesebbnél érdekesebb ötleteket hallhatunk, amik egyrészt önmagukban is életképesek, másrészt járulékos hozadéka ezeknek az ötleteknek az ihlet, azaz egy gondolatcsíra megszületése, amiből valami új megoldás születhet.

Sokan félnek attól, hogy amint kiállnak a színpadra, akkor ellopják majd az ötletet. Erre valóban nincsen megfelelő védekezési mechanizmus. Ugyanakkor érdemes belegondolni, hogy amint kilépsz a piacra, máris másolhatóvá válik az ötleted, a céged. Akkor pedig miért kellene attól tartani, hogy valaki ellopja azt az ötletet, amit te találtál ki, aminek a lelke te magad vagy?

Már szervezik a következő startup versenyt!

A Minnert nagyon szeretem, mert mindig valami jól megszervezett és okos dologgal áll elénk. Most úgy döntöttek, hogy megszervezik a következő startup versenyt, aminek keretén belül 30 versenyző állhat neki professzionális befektető kereső tevékenységének.

Persze Minner Milán mindig csavar egyet a történeten, így most sem maradtunk izgalmak nélkül. Ugyanis ez a startup verseny nem kizárólag startup előadókról szól majd, hanem akár kezdő vállalkozók vagy működő vállalkozók is lehetőséget kapnak saját ötletük prezentálására.

Mielőtt azt hinnéd, hogy boldog boldogtalan jelentkezhet, ne tedd. Első ránézésre kifejezetten furának tűnhet sokunk számára a 28 000 forintos nevezési díj, amiért cserébe a versenyzők bemutathatják magukat a zsűrinek és más befektetőknek. Viszont jobban belegondolva, ez egy olyan szűrő, ami elengedhetetlen egy ilyen verseny minőségének a megőrzése érdekében.

Aki nem hisz annyira az ötletében, hogy megérje neki a 28 000 forint, akkor más miért higgyen benne?

A versenyen jól fog jönni az az elevator speech technika, hiszen extra rövid ideje lesz a versenyzőknek, azaz 3 perc áll rendelkezésükre, hogy meggyőzzenek mindenkit (de legalább egy fizetőképes befektetőt). Ezt a meggyőzést hívják "pitchnek". Ezután a zsűri további 3-3 percig kérdezgeti a versenyzőket az ötletről, üzleti modellről. Tehát az első 3 perc a show, a második három perc a szakmai meggyőzés színtere lesz.

Érdekesség: a Minner youtube csatornáján 4-5 pitch fel lesz véve és elérhetővé válik mindenki számára

A befektetőkereső versenyről további információk.... ide kattintva

 

UPDATE: Videó az első befektető showról

 

 

 

►►►►

Ha tetszett a cikk, akkor meg tudsz hívni egy “kávéra”: Támogatom a blogot 1-3 dollárral

IFL prémium blog: Klikk

ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.

Ez a cikk 2018. március. 20. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4413754890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.