Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Aki cigizik, annak nagyobb hatalma van a munkahelyén?

2017. augusztus 08. - Szarvas Norbert

karos_cigi.jpg

Ma az egyik boltban két pénztáros hangosan vitatkozott a vásárlók előtt arról, hogy a nem cigiz nő ki szeretne menni ugyanúgy pár percre pihenni, mint a kollega, aki kimehetett cigiszünetre. Ezen a cigiző felháborodott, mivel szerinte annak nem jár a "cigiszünet", aki nem cigizik. Rohadjon csak meg a pénztárban! Ez elgondolkodtatott...

A Munka Törvényxkönyvében nincs a dohányzás céljából biztosított szünetre rendelkezés, tehát a munkavállaló dohányzás céljából nem szakíthatja meg jogszerűen a munkavégzését. Ugyanakkor kivételként lehetséges a munkaközi szünet, melynek időtartama alatt lehet dohányozni, viszont ez a szünet megilleti a nem dohányzókaz is.

Törvényileg nem szabadna megkülönböztetni munkaszünet szempontjából a dohányzót és a nem dohányzót. Ettől független a gyakorlatban folyamatosn hátrányba kerülnek azok a dolgozók, akik nem dohányoznak. Erre ékes példa Zsolti barátom, aki egy sokcsillagos hajón dolgozott és nem dohányzik (a műszak reggeltől estig). Miközben a dohányzó kollégák folyamatosan kimentek cigizni, amikor Zsolti szeretett volna 5 perc szünetet tartani, akkor megszólták, hogy egy lusta disznó, ne pihenjen.

Tehát valamiért a dohányzás egy magától értetődő, társadalmilag elfogadott esemény, amit kötelező rosszként próbálnak meg eladni nekünk, amivel kapcsolatban kifejezetten toleránsnak kell lennünk. Mindeközben a nem dohányzók pihenés és felfrissülés iránti ígényt gyakran elutasítják, sőt kifejezetten megszólják, amiért ilyesmi megfordul a fejében. Lásd ékes példaként a boltban előttem lejátszódó párbeszédet is.

Azért mennek ki az emberek dohányozni, mert nem bírják tovább

Érdemes abban megegyeznünk, hogy a tipikus mondat a dohányzük részéről a "ki kell mennem, nem bírom tovább". Valójában ez a szellemi felfrissülésről szól a szokásos nikotinadag mellett (bár erre nem mindenkinek van szüksége). Merül fel a kérdés, hogy miért csak a dohányzók pihenés és felfrissülés iránti ígényét akarjuk elfogadni, vesszük természetesnek? Mindezt azért, mert egy konkrét kényszercselekedett mögé bújnak?

Sokan már alibiből dohányoznak

Azt vettem észre, hogy nagyon sokan kifejezetten a munkahelyen szoknak rá a cigire jobb híjján. Egyszerűen nem tehetnek mást, mint sodródnak az árral és alkalmazkodnak ahhoz a perverz helyzethez, amiről szó van. Relációt vonnak az adhoc munkaszünet és a dohányzás között. Ha dohányzom, akkor lehet menni pihenni. Ha nem dohányzom, akkor akár meg is dögölhetek. Merül fel a kérdés, hogy miért nem vagyunk egymással elfogadóbbak?

Hátrányban vannak a nem dohányzók

Létezik a dohányzásnak egy társadalmi szempontból, a munkahelyi közösség koherenciát megerősítő szerepe is. Gyakorlatilag a dohányzás a pletyi legalizált helye, ahol a munkatársaknak lehetősége nyílik jobban megismernie egymást, műszakot cserélni és így tovább. Tehát, aki ebből kimarad, az akaratlanul is kiközösíti magát a közösség magjából.

Nem cigizők is mehetnek?

Több szempontból is lehetetlen a helyzet. Sok embert ismerek, aki csak úgy csapódik a cigiző hordához, mivel nem akar kimaradni. Ettől független ez több szempontból kiszolgáltatott és megalázó helyzetet teremthet. Nem minden munkahelyen van lehetőség arra, hogy a komplett "stáb" egyszerre vonulgasson kifele. Ilyenkor kit hagynak hátra? Nyílvánvalóan "megkérik" a nem dohányzót, hogy maradjon, mivel neki "nincsen hivatalos dolga" a dohányzó placcon. Másrészről pedig a nem dohányzók nem nagyon kezdeményezhetik ezt a fajta szünetet. Elég hülyén hangzana tőlük, hogy "nem megyünk ki cigizni?". Emiatt pedig mindig alkalmazkodnia kell a dohányzókhoz, ami nem szerencsés.

Akkor mi a megoldás?

Nagyon nehéz igazságot tenni, alapvetően munkahelyi hatáskörben kellene ezt a dolgot letisztázni és kialakítani azt a vállalati kultúrát, ami megengedőbb és törekszik "megvédeni" a nem dohányzók érdekeit is. Másrészt a valóságban ez biztosan nem valósul meg a mai mentalitási viszonyok között. Abban biztos vagyok, hogy fejben kellene sokat változni és felfogni, hogy a dohányzást ebben az esetben nem kezelhetjük "betegségként vagy ingerként". Sokkal inkább kellene a dohányzást, mint munkaszüneti tevékenységet, felfrissülést értékelni és ez alapján megadni a lehetőséget mindenki számára, aki fel akar frissülni.

►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.   

Ez a cikk 2017. augusztus.09. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr3012728936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mille38 2017.08.09. 10:21:49

Már a diplomamunkámban is értekeztem erről, hogy mennyi munkaidő-kiesést okoz a dohányzás... az akkor főnököm - gyártási igazgató - ezt tartotta a legfigyelemreméltóbb résznek... (Összességében nem volt egy túl jó munka, két kicsi gyerek+munka+terhesség mellett készült.)
Óránként 5 perc a 8 órából az a munkaidő 8%-a. Ennyit fizet ki feleslegesen a munkaadó a dohányzó dolgozónak.

emzperx 2017.08.09. 12:16:54

Ha ilyen helyzetbe kerülnék szereznék valami preparált e-cigit ami csak gőzöl, azzal mennék blázsolni a banda után.)

PonDrow 2017.08.09. 15:53:11

@Mille38: totálisan antinikotinista vagyok, de az állításodnak van több olvasata is. Pl. az is, hogy 8%-al kevesebb munkaidőért is kaphatnál hivatalosan ugyanannyi bért. Vagy nem kellene kötelezően ledolgozni az ebédidőt se. :)

Mérnork 2017.08.09. 15:53:44

Apukám mesélte, hogy ő pont ezért szokott rá a dohányzásra a seregben. Akkoriban (1950-es évek) ingyen járt a cigi a bakának, akár cigizett, akár nem. Aki cigizett, annak járt a cigi szünet, aki meg nem annak valamit dolgoznia kellett közben. Még szép, hogy nagyon hamar ő is inkább cigizett...

Billy Hill 2017.08.09. 16:13:56

@Mérnork: Nagyjából erre volt jó a sereg. Aki nem dohányzott, rászokott. Aki szépen beszélt, elkezdett káromkodni. Valamint megismert az ember mindenfajta szubkultúrát, az ország minden részéről.

BobAlice 2017.08.09. 16:37:19

A dohányzók ráadásul kevésbé intelligensek és aluliskolázottabbak a nem dohányzó kollégáiknál. Nem véletlen, hogy a lecsúszottabb rétegek közt gyakoribb ez a proli szokás. Nem lennék meglepve, ha idővel külön munkakörök alakulnának ki az önjelölt tüdőrákosoknak, mivel a fenti példa is mutatja, hogy mennyire károsak és demoralizálóak egy közösségre nézve is.

ZON 2017.08.09. 16:37:43

A NAV-nál pár éve le kell húzni a belépőkártyát a bagózásnál, és nem számít bele a munkaidőbe. Teljesen korrekt.

Singerkém 2017.08.09. 16:41:32

Hát ki kell menni és úgy kell tenni, mintha cigiznél. Ez 8% fizetésemelést jelent gyakorlatilag.

OkoskaTo:rp 2017.08.09. 16:44:27

@ZON: A TB-nél (izé, Kormányablak) is *elvileg* így van, a gyakorlatban a kiléptetőkaput megkerülve járnak ki bagzani.

Mi annak idején számítógépes játékot nyomtunk ebéd után LAN-on, amíg egyesek füstöltek, kb. egy match idejére. A főnökség itt sem tudott mit kezdeni vele, amikor megkapták a kérdést, hogy "miért, nekik rövidebb a munkaidejük?".

Mokaka (törölt) 2017.08.09. 17:28:05

Nem vagyok meglepődve. Minden fordítva működik ezen a világon, mint ahogy kellene.

Sir Galahad 2017.08.09. 17:42:19

Nagyon ritkán értek egyet a szerzővel, de most száz százalékig. Van olyan ismerősom, aki az itt leírt módon, kényszerből lett dohányos. Ennek már jó tíz éve, azóta sem tudott leszokni, pedig nagyon szeretne. Ha rajtam múlna, a dohányosokat a munkahelyen külön szankcionálnám, a dohányzást megengedő cégeket meg rommá bírságolnám. Meggyőződésem, hogy aki valamilyen függőségben szenved, az nem teljes értékű munkaerő, mert nem a munkára koncentrál, hanem hogy mikor gyújthat rá/ihat egy felest/stb.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.08.09. 18:01:10

Az öt perces cigiszünet még hagyján. De először meg kell beszélni ki akar menni cigizni, hol a cigi, hol a gyújtó, adj egy szálat, visszaadom, várjuk meg a Marikát is, én is megyek, csak főzök egy kávét, mehetünk. Visszafelé ugyanez, ki kell pihenni a cigiszünet fáradalmait, ki kell beszélni azt, akivel a dohányzóban találkoztunk, satöbbi. Negyed óra simán lehet egy ilyen cigiszünet, és ha szóváteszed, akkor úgy néznek rád, mintha csecsemőgyilkos lennél. Mert nekik az "jár", meg "nehogymár egy cigit se szívhasson el az ember." Még rosszabb, ha a főnök is dohányos.
Egyik haverom azt csinálta, hogy amikor a dohányosok testületileg kivonultak cigizni ő is kiment velük és megevett egy almát.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.08.09. 18:07:01

ugy latszik itt mindenki szalag mellett dolgozik.

1303LS 2017.08.09. 18:08:04

@Firestarter.18: Pontosan.
Annyit tennék hozzá, hogy a dohányosokkal elmajszolni egy almát nem menne, mert büdösek, budin sem majszolok almát, na.

hillman. 2017.08.09. 18:38:59

@Mille38: Az összes állami munkahelyen dolgozo ismerösöm pénteken kettökor hazamegy miközben a munkaidelyüket 4ig fizetik. ez ugye 5%os logás az adofizetök pénzén.(van aki már délben lelép és az 10%) Mind azzal érvel, hogy ez hallgatolagosan része a munkájuknak cserébe az alacsony bérért. (nyilván vannak kivételek, de közülük senkit sem ismerek)
Csökkentsük arányosan a bérüket.

@Sir Galahad: A meglátás elsö része helyes, mert a szenvedélybetegek valoban nem teljes értékü munkavállalok(bár köztük is akad aki félgözzel is többet tud). Vagy a társadalom elfogadja öket a szenvedélyükkel, vagy a szürkegazdaságba kényszeriti öket ami nagyobb veszteség lenne. Van egy halom más fajta szenvedélybeteg az országban játékfüggötöl a gyogyszerfüggöig az ö kezelésük, rehabilitáciojuk is a 3. világot idézi. Szerinted a javaslatod hatására orvoshoz fordulok tömegeivel mit tudna kezdeni a rendszer.
Azt se felejtsük, hogy az öreg szakemberek jelentös része dohányzik, öket nem lehetne potolni, se tudásban, se darabszámban.

Anno a hadifogságban(usa, britt, francia) a dohányosok kaptak cigarettát mig a nemdohányosok nem ; a cigaretta akkor keményvaluta volt ott. Sok nemdohányos behazudta, hogy cigizik és eladta. A dohányosok nem moszerolták be öket. Legközelebb már nem igy lesz.

hillman. 2017.08.09. 18:45:00

Az idöbélyegzös kártya ujboli bevezetése minden fenti problémát megoldana. amikor cigiszünetet tart pecsétel, amikor visszajön ismét. Vécé és ebédszünetnél is pecsételnek.
Volt már ilyen és nem szerették az emberek és folyton csalni probáltak.

Kelly és a szexi dög 2017.08.09. 18:59:04

Kicsekkol - becsekkol amikor cigizni megy, a nap vagy a hónap végén meg elszámolnak vele...

kkn 2017.08.09. 19:05:04

Sok nemcigiző ezért kávézik. Csak ugye sok cigis is kávézik. Tehát ök is elmennek az automatához, megvárják, utána vonulnak cigizni. De mgában a kávé megivása is van ennI idő. Csak mit csináljak én, nem is cigizek, nem is kávézok. Azért van, hogy közéjük állok.
Itt is tapasztaltam, hogy a benfentesebb cigiző haverok a dohányzóban tájlkoztatják a kevésbé azokat. De itt megakad a dolog. Azután a hivatalos kommunikációkor ök már rég tudják azt, amit te akkor hallasz először.
Vagy volt, hogy a főnök ebédkor mondott el valamit a csoportnak. Azután csak lestem, hogy mi van? Engem néztek hülyének , hogy hogyhogy nem tudok a dologrol, el lett mondva. Ja, csak nem voltam ott. Azota már külön csoportok kajálnak, igy elnarad az ebédmeeting
Amúgy nem kell csodálkozni, hogy a bagósok nekik járónak érziknezt az idt, többnyire máshol is intoleránsak. Hiszen kit érdekel, hogy méstvzavar a füstjük, miért nem bagózik az is? A csikk kit érdkel, hová repül? Cigi egy sok téren káros szenvedély, ami értelmes emberekböl is önzö, gőgös, rövidlátó alakot tud csinálni, ha a bagóhoz vló jogairól van szó.

Stakmann 2017.08.09. 19:10:47

Nálunk általában 20-25 perc egy átlagos cigiszünet a hölgyeknek (kávé lefőzés, jössz e már Gizi, kimenés, 2szál cigi, visszamenés, mégelkelmennem mosdóba, mégszerencsehogymindjártebédszünet ) szigorúan a korház bejárata előtt (természetesen annál a bejáratnál ahol a kismamák is közlekednek). Részemről én úgy oldottam meg a problémát, hogy amint visszajönnek, kidobom magam az ebédlőbe 20 perc pohárvíz szünetre.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.09. 19:37:01

A cigiszünet nem fáj annyira, mint az, hogy utánna szagolni kell a büdöset.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.09. 19:40:29

@hillman.: a konyhába és mosdóba való kicsekkolas teljesen inkorrekt, mert a szünet jár és nem kötelezhetnek arra, hogy azt az irodán belül töltsd, a szükségleteket meg le kelljen dolgozni.

Amineknevetadokelveszik 2017.08.09. 20:00:48

Mi orankent 10 percre elhajtunk mindenkit szunetre. (Nem kell ledolgozni). Megmertuk, igy sem kisebb a termeles, mint ha csak a kotelezot adnank ki...

031052 2017.08.09. 20:02:00

@Orbán Hazaáruló Viktor: de akkor a cigi szünet ellen se szóljon senki. Mert ugyan az. Ha valaki teázgat, sütit eszik, kávézgat a konyhában ugyan úgy nem dolgozik, mint az aki felhörpint egy kávét a dohányzóban egy cigi mellett. És valamiért ezt nem hangsúlyozza senki, hogy Marika meg Jolika 10-20 perceket elbeszélgetnek a konyhában.

Girhes Joe 2017.08.09. 20:06:17

@031052:

Na de én bezzeg nem mehetek ki ugyanarra az időre legurítani egy pohár sört a sarki kocsmában, hiába mondanám, hogy én meg attól függök. Pedig az se rombolja jobban az agyamat, mint a bagósoknak a nikotin.

2017.08.09. 20:18:44

" Miközben a dohányzó kollégák folyamatosan kimentek cigizni, amikor Zsolti szeretett volna 5 perc szünetet tartani, akkor megszólták, hogy egy lusta disznó, ne pihenjen."

1. Mindig azt a lovat ütik, amelyik húz.
2. A dohányosok kevésbé tudják megállni azt, hogy egy nemdohányos mellet ne gyújtsanak rá, mint hogy egy nemdohányos elviseljen maga mellett egy dohányzót, aki éppen rágyújt egy cigire.

Jottó 2017.08.09. 20:33:29

anno diákmunkán (nem szalagmunka volt) a 20 perces ebédszünettel voltam így , kértem, hadd legyen legalább fél óra, képtelen vagyok 20 perc alatt melegíteni/megenni a meleg ebédemet és nekem kell a főétkezés után egy pár perc pihi, mert ha nem, akkor kb hányingerem van órákon át, fáj a hasam, stb.. a válasz természetesen az volt hogy én ugyan mit képzelek.. aztán mondtam hogy oké akkor vegyük úgy hogy én is kimegyek óránként 9-10 percekre cigizni, és akkor én kapjam meg azt az időt az ebédszünetemhez csapva.. szerencsére értelmes főnököm volt és kiegyeztünk egy 35 perces ebédszünetben

031052 2017.08.09. 20:42:13

@Girhes Joe: De kimehetsz inni teát, kávét ugyan úgy.

antisocialnetwork 2017.08.09. 20:59:21

@hillman.: Állami munkahelyen 3/4 8-tól 16.15-ig tart a munka idő hétfőtől-csütörtökig. Pénteken 13.15-ig így jön ki a heti 40 óra.

Girhes Joe 2017.08.09. 21:06:37

@antisocialnetwork:
Ja. És így képesek nyitva lenni legjobb esetben a hivatalok, sztk rendelők, kisebb posták (de micsoda röhej: a bankok is, pedig azok nem is állami intézmények) h-cs 8-16, pénteken 8-13 óráig. Hogy szabadság nélkül esélye se legyen ügyet intézni egy versenyszférában dolgozónak. De ez itt most off.

Circus 2017.08.09. 21:07:55

@kkn: na, ez a legrosszabb, amikor az informális vonalon megy le az infó a cigiszünetben, amit aztán a nemdohányzók nem tudnak meg...

@icipicicsipa: "a dohányosok kevésbé tudják megállni azt, hogy egy nemdohányos mellet ne gyújtsanak rá, mint hogy egy nemdohányos elviseljen maga mellett egy dohányzót, aki éppen rágyújt egy cigire."
Még pár éve is volt főnökasszonyom, aki nagy ívben szart arra, hogy mi nem dohányzunk, és az irodájában rendszeresn bebüdösödtünk a meetingeken. Ez a legrosszabb verziója.

@Amineknevetadokelveszik: ezt amúgy is célszerű, akár szalag, akár iroda...

Girhes Joe 2017.08.09. 21:09:59

@antisocialnetwork:
Ja, a másik furcsaság meg, hogy ebben a 7:45-16:15 közötti munkaidőben még be is zárnak ebédszünetre, de az nekik munkának számít. Nekem ugyanez csak 8 óra munka lenne, mert automatikusan levonnak 30 percet állítólag a Munka törvénykönyve előírásai szerint, akkor is, ha közben egy pillanatra se álltam fel a gépemtől.

efi 2017.08.09. 21:22:30

Amíg ugyanannyit és ugyanolyan minőségben dolgozik - nem órában, hanem teljesítményben - addig lényegtelen. Feltéve persze, ha a nem cigis is felállhat az asztaltól és kimehet, csak úgy, akármiért.
A heti 40-et seggel kiülni a legnagyobb szopatás. Legyenek feladatok, aztán mindenki annyi idő alatt végez vele, amennyire a tehetségéből, meg a lustaságából futja, aztán hazamegy. A cigis 1 órával később, mert saját magát szopatja.

lovand 2017.08.09. 21:59:17

Ismerős szituáció. Nem cigizek, sose cigiztem. A volt munkahelyemen a dohányosok rendszeresen kijártak, átlag 2 óránként, valamikor gyakrabban, néha ritkábban. Ált. egy embernél mindig többnek kellett bent maradnia, így rákaptam arra, hogy napi 1x én is kimentem velük, ritkán 2x. Ilyenkor vettem kint egy kólát, energiaitalt, vagy az automatából egy kávét. Mégis legyen valami a kezemben, ha jönne a főnök... :D Gyakorlatilag ott szoktam rá a koffeinre... Mondjuk ma már inkább csak kávézom, rendes kávét iszok, nem gépit. A főnök nekem egyébként nem szólt be, mert a legjobbak között volt a teljesítményem. Azt viszont nem nézte jó szemmel, amikor a másik nem dohányzó kolléga bent ült le 5 percre és kezdett el telefonálni.
Ja, kártyát nekünk is le kellett volna húzni, de kitámasztottuk az ajtót (kifele nem kártyával nyílt az ajtó, csak befele), illetve ha nem volt ott a főnök, csengettünk... :D Néha azért használtuk a kártyát, de felváltva. Szóval azért lehet trükközni :D A kollégáknak egy rossz szava sem volt, hogy kimentem velük, szerintük nekem is járt az a szünet.
1-2 ember vitte túlzásba a dolgot, ők az ebéden túl képesek voltak napi többször 20 percekre eltűnni (cigis is, nem cigis is), na azt mi se néztük jó szemmel.
A jelenlegi munkahelyemen meg van oldva a dolog, fix szünetek vannak,, egyszerre megy ki mindenki, van 2x10 perc meg 1x20, oszd be. Szerintem korrekt. Persze ez a módszer sok munkahelyen nem kivitelezhető.

lovand 2017.08.09. 22:07:42

@Amineknevetadokelveszik:
Megyek hozzátok dolgozni... :D Nem cigizek, de az az óránként 10 perc szünet jól hangzik :D Egyébként igazatok van. Mi a cégnél teljesen széthajtjuk magunkat, a volt munkahelyemen főleg ez volt, a nap végére ott már agyilag teljesen leépültem, amíg nem jártam ki a dohányosokkal... 5 órát dolgoztam szünet nélkül, fizikálisan is megterhelő volt (álló munka), meg szellemileg is, mert nagyon kellett koncentrálni. Sokkal jobb lett a teljesítményem, miután elkezdtem kijárni a többiekkel. Utána sokkal frissebb voltam és jobban tudtam koncentrálni. Szerintem koffein se kellett volna hozzá, csak tényleg kellett valami alibi. Ha nincs úgy széthajtva az ember, jobban tud koncentrálni, gyorsabban tudja végezni a feladatát, kevesebbet hibázik. Csak ezt be kellene látni a munkáltatóknak is. Jó hallani, hogy van olyan cég, ahol gondolkodnak is a vezetőségben.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.09. 22:10:52

@031052: igen, csak a dohányosok utána letoljak ugyanazt a pihi szünetet a konyhában mint a többiek. Hiszen az nekik is jár... Nehogy már ők rosszabbul járjanak.

megélhetésibloggerekcenzúrával 2017.08.09. 22:33:11

Ahogy nézem itt most a dohányosokat kell gyűlölni :)
Az a vicc hogy ez eddig a legérdekesebb cikk ezen a blogon :)

para_noir 2017.08.09. 23:03:18

Az, hogy a dohányzás kiesett munkaidőt jelent, az csak nagyon feltételesen igaz, lehet ám óránként fél órát bámulni a plafont is, szigorúan a helyeden ülve :) Ez a munkaidő nyivákolás azért fail, mert ha egy helyen meg van szabva, hogy mit, mennyit, mikor kell elvégezni, és az el is van végezve elvárás szerint, akkor mi a lófaxért baj, ha valaki kijárogat x/y időt cigizni? Székben ülést, vagy munkát vár el a vezetőség, ez a kérdés. A cigizés tényleg jelenthet fejszellőztetést, lehiggadást, szusszanást, amitől aztán jobban megy a meló, persze jelenthet alibizést is, de aki cigizve alibizik, az vagy nem végzi el a munkáját, és rábaszik, vagy nem várják el tőle, hogy elvégezze, akkor meg miért ne bagózzon kint? Én magam két hónap híján három éve leszoktam, de naponta 2-3 alkalommal így is kimegyek a levegőre 5-8 percre, mert egyszerűen nem lehet a monitor előtt gúvadni 8 órát folyamatosan.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.09. 23:31:35

@para_noir: ahogy korabban is írtak, a dohanyosoknak elnezik a szunetet mert nekik cigizni KELL, de ha mas megy ki, akkor az lóg.

bekestobbsegg 2017.08.09. 23:52:23

Ez talán így precízebb:

Te mit gondolsz? Jogos, hogy a dohányzó többször mehet ki, mint a nem dohányzó?
-Jogos!
-Nem jogos, mindenki vissza dolgozni!
-Nem jogos, mindenkinek jár a regenerálódás!

$pi$ 2017.08.10. 04:47:12

@Mille38: "(Összességében nem volt egy túl jó munka, két kicsi gyerek+munka+terhesség mellett készült.)"

Ja, arról is írhattál volna, hogy a kicsi gyerek + terhesség mennyi munkaidókiesést okoz- Én azt tapasztalom, hogy a kisgyerekesek hetente kétszer előbb mennek haza és háromszor később érnek be, de mindenki csak mosolyog, merthát kisgyerek. :(

"Óránként 5 perc a 8 órából az a munkaidő 8%-a."

Óránként 5 perc a 8 órából, a 10 órából, a 40 órából az akárhány órából is 8%. Jó komolyan foglalkozhattál a témával, ha ez még nem esett le. :(

"Ennyit fizet ki feleslegesen a munkaadó a dohányzó dolgozónak."

Semennyit nem fizet ki "feleslegesen". A munkabér az elvégzett munka ellenértéke, egyik esetben ennyi, másik esetben több, esetleg kevesebb. Ha a munkavállaló hajlandó olcsóbban dolgozni, annyi, ha hajlandó 8 órát tisztán végigdolgozni, akkor annyi.

Vagy esetleg azt gondolod, hogy az évi 25 nap fizetett szabadságot is "feleslegesen" fizeti ki a munkaadó? Az egyébként több mint 9%...

Don Bolesz 2017.08.10. 09:18:11

amúgy a legjobb információkat a dohányzóban lehet megtudni
egy kötetlen beszélgetés közben.
amit később felhasználhatsz a saját munkádhoz.
no igaz ez nem a szalag mellet dolgozókra vonatkozik :)

2017.08.10. 10:02:01

régen amikor még nem az "oszd meg és uralkodj" volt a fő csapásirány, a dohányos és nemdohányos is nagyon jó megvolt egymással, ment a munka, jól megvoltunk együtt.
szerintem nem a dohányosok rekesztették ki minden zárt és most már a szabad területekről is a nemdohányzókat.
a tömeghisztéria keltés napjaink divatja.
igen most már lehet azért is panaszkodni, hogy már megint a dohányosok...

cselaxi 2017.08.10. 10:21:55

@Circus: "Még pár éve is volt főnökasszonyom, aki nagy ívben szart arra, hogy mi nem dohányzunk, és az irodájában rendszeresn bebüdösödtünk a meetingeken." -> Ph..ps, Szfvár.?

Bobby Newmark 2017.08.10. 10:51:52

@$pi$: Az hagyján, de én még a szarást is kifizettetem a munkaadómmal. Amikor csak lehet, behozom a szart az irodába seggben.

hambig 2017.08.10. 11:19:14

Én nem tudom ki milyen helyen dolgozik, de nálunk a feladat elvégzése a cél. Ha van olyan aki kimegy óránként 5 percre és emellett simán megvan minden határidőre és működőképesen a kutya nem nézi, hogy mikor hogyan mit csinál.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.08.10. 11:20:51

@Sir Galahad: Dohányoztál, hogy legyen szabadidőd és rászoktál, Ezért az utóbbi években kidobtál egy rakat pénzt az ablakon. Amit nyertél a réven elvesztettél a vámon. :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.08.10. 11:24:04

@vitéz Beverneky: A faszt. Inkább ez úgy helyes, hogy a nem dohányzók kénytelenek voltak tudomásul venni hogy:
- többet kell dolgozniuk
- szórakozóhelyen büdös lesz a ruhájuk és a hajuk mint a nem dohányosoknak
- a dohányosok teleb*sszák a kib***ott csikkjeikkel az egész várost.
- irodában, zárt helyen mindenhol dohányoznak még terhes nők jelenlétében is.

2017.08.10. 11:38:17

@flash.gordon:
a terhes nő lapot már vártam, mint egyetlen adut.
viszont egyetlen statisztikát sem látok a dohányosok inkviziciója óta eltelt időszak egészségügyi javulásáról...

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.08.10. 11:44:27

@vitéz Beverneky: Nem egyetlenegy. Felsoroltam még jó párat. A passzív dohányzásból eredő betegségek tuti csökkentek.A dohányosok ugyanúgy pöfékelnek tovább. De legalább másnak nem kell szagolni.

Bobby Newmark 2017.08.10. 12:03:26

@Jogodban áll szívni: Pontosan ez történik cigi- és kávészünet alkalmával. Drogszünet. Velkám tu dö ríl vörld, Neó!

Huf 2017.08.10. 12:30:09

Úgy látom (tisztelet a kivételnek) mindenki munkaórában méri a teljesítményt. Ez a zért van mert jelen esetben ebbe a legegyszerűbb belekötni, hivatkozni rá. Az eszébe sem jut senkinek, hogy a teljesítmény nem időjöz kötött, hanem képességekhez. Van, aki 8 óra alatt sem képes annyira mint más 2 óra alatt, beszéljünk akár két dohányos, akár 2 nemdohányzó emberről. Van kolleganőm, aki nem dohányzik, sosem látom az asztalát elhagyni, ha csak nem olyan a feladat, a teljesítménye mégis zéró, mert sötét mint az éjszaka. Van ugyanakkor olyan dohányos kollegám, aki kenterbe veri tudás és képességek alapján az összes nemdohányzót a környezetében.
Fel kellene már fogni, hogy a teljesítmény a fontos, a meghatározó, nem pedig a széken üléssel eltöltött idő. A pihenőidő pedig mindenkinek jót tesz (tenne, de ilyen szemlélet mellett ritka kivétel, ha létezik), legyen az illető dohányos vagy sem. Értelmes vezetés ezt felismeri. Csak ritka mint a fehér holló.
Csak 1 kérdés: Ha el kellene bocsátani egy dolgozót, akkor mi lenne a meghatározóbb szempont - az alapján döntsünk, hogy az illető hány órában nyomja a szék ülőlapját, vagy, hogy adott idő alatt (ill. összességében) jobb vagy rosszabb teljesítményt nyújt?
Tudom, amit leírtam, az csak utópia. Addig is, amíg eljutunk ennek megértéséhez (valószínűleg soha), jó dohányos-nemdohányos viszályt kívánok; hadd működködjön ebben is az "oszd meg és uralkodj".
Mostanság éppen a dohányosok a közutálatnak örvendő csoport. Majd ha mindenki leszokik, akkor lesz másik. Felkészülhetnek pl. az alkoholisták. Áá, az itthon kizárt...! Legyenek akkor mondjuk a kávét fogyasztók, az sokkal szimplább, jobb példa, már csak a kávé erős illata miatt is hasonlítható a dohányzáshoz.
Mindegy, csak lehessen éppen valakit mindig utálni.

2017.08.10. 12:31:52

@flash.gordon:
a stílusodból itélve úgy mondanám nem vagy a tudósklub rendes tagja.
inkább az agrárium szerény képességekkel megáldott egyede.
ha tuti csökkent a passzív dohányzás által okozott betegek száma és nem kell szagolnod a büdöset, akkor tulajdoképp mi is agondod?
csak a genetikusan öröklött gyülöleted?
akkor menj ki augusztus 20.-án a tüzijátékra ahol a terhes anyák, szülők a gyermekeikkel tátott szájjal lélegzik be a füstöt és a visszahulló soktonnányi nehézfémsó hulladékot a kis tüdejükbe és még tapsolnak is hozzá!
arról már nem is nyitunk ugye vitát, hogy szerkinted csak a dohányosok szemetelik össze a környezetet és ők büdösek, a nemdohányos nem szemetel és nincs szaga...
komolyan mondom az ilyen szubmisszív fazonok mint te, csodát művelnek az önbecsülésemmel.

RHalacska 2017.08.10. 12:56:45

@Huf: Tudod mennyire szeretném, mint vezető, megvalósítani a teljesítmény alapú értékelést? De sok éve próbálkozom, az egyik kollégánál megy, a másiknál nem. Az emberek gondolkodását is kellene változtatni. Most van olyan kollégám, akivel megy a teljesítmény alap - érdekes ő az, aki időben is sokkal többet dolgozik - míg a másik az órát nézte, és +1 percnél már a villamos zaja volt a háttér, ha felhívtam. Az előbbi kolléga egységnyi dőre vetített teljesítménye is sokkal magasabb mint a másiké.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.08.10. 13:02:52

@vitéz Beverneky: Már vártam mikor kezd egy dohányos vagy egy dohányosok fogadatlan prókátora személyeskedni. De nézzük sorban:
- Ki mondta, hogy gondom van? Te azt állítottad, hogy hangulatkeltés folyik és régen a dohányosok a nem dohányosokkal békében éltek. Én megcáfoltam és érvekkel támasztottam alá, hogy amit te békés együttélésnek nevezel az inkább csendes tűrés volt.
- Egyik rosszal nem legitimálhatjuk a másikat. Hogy egy évben egyszer mi hullik az asszonyok tüdejébe a pesti rakparton a Gellért hegy felett fellőtt tűzijátékból nem tudom. De mi köze ennek a rendszeres dohányzáshoz és az ebből eredő problémákkal?
-Hol írtam le azt, hogy csak a dohányosok szemetelnek? Azt meg igenis állítom, hogy cigicsikkel ők és nem a szotyolások vagy a narancsot evők rondítják tele a várost.
- A nem dohányosnak nincs valóban cigi szaga. Ha mégis lenne az egy dohányos miatt van.

:)

kasza003 (törölt) 2017.08.10. 13:14:31

A "nem a munkával töltött idő, hanem a teljesítmény számít" szokásos végekezése azoknak, akik
- rendszeresen késnek a munkahelyükről,
- rendszeresen korábban mennek haza,
- jelentős időt töltenek a munkaidőből dohányzással, kávézással, szomszédolással.
Szerencsés az, akinek előre le van osztva a feladata, a többség legalább egy részét a feladatainak ad-hoc kapja.
És kit találnak meg mindig az beeső "nagyon sűrgős, tegnapra kellett" feladatok?
Akik éppen nem kávéznak, nem dohányoznak, már beértek és még nem mentek haza.
Mert a fizetés nem csak a munkáért, hanem a munkaidőben rendelkezésre állásért is jár.

Peetee 2017.08.10. 14:07:18

A nemdohányzó éljen a lehetőséggel, és menjen ki egy kis szünetre. Ne a dohányos legyen a köcsög, mert neki több szünet jár. Tessék bátran kimenni kinyújtózni, mozogni, sétálni egy kicsit, senki nem fog érte (be)szólni. Ennyi erővel én férfiként elintézem napi 2 pisivel, a lányok meg négyesével járnak pisikézni, úgy nagyjából 70percenként....akkor most nem mehetnek együtt pisilni, vagy (ha erre van igényem) akkor én is kijárok óránként csacsogni egy kicsit meg megmosni a kezem.

#szájbergyerek# 2017.08.10. 14:10:28

Ha még csak óránként 5 percre tűnnek el...

Na az úgy működik, hogy először megkeresi a "cigicimborákat" szerte az épületben.

Ha megvannak mind, akkor elmennek kévéért, mert az is kell.

Aztán kimennek rágyújtani.

Természetesen közben sztorizgatnak és elfogy a kávé.

Valahogy mindig előbb elfogy a cigi, mint hogy a sztori végére érnének.
Na akkor rá kell gyújtani a következőre.

Minő véletlenségből, most a sztorinak lett vége előbb, viszont a cigi még mindig tart.
Új sztoriba kell kezdeni.

Ez így mehet gyakorlatilag végtelen ciklusban.

Ha egyszer mégis vége szakad, akkor vissza kell kísérni a cimbiket az épület különböző részeire, meg a kávéscsészének találni egy jó kiállású mosogatót.

Rutinosabbak 20-30 percet is el tudnak tölteni ezzel egy, másfél, két óránként igény szerint.

Közben akár olyan infók is elhangozhatnak, amik a nem dohányzó kollégáknak is fontosak lennének de valakinek közben tartania kell a frontot.

Nem lehet, hogy mégis inkább a nem dohányzók vannak kirekesztve a munkahelyi közösségből?

_Neville 2017.08.10. 14:17:47

Mille38: Hát szerintem 5p szusszanásnak inkább alapnak kéne lennie cigivel vagy anélkül is. Az ember nem robot, kevésbé hatékony, ha nem adsz neki pihenőt...

Bobby Newmark 2017.08.10. 14:50:46

@kasza003: Úgy veszem észre, hogy ez a cigiszünet dolog csak az irigy fasz munkatársak problémája, nem a cégvezetésé. Mert különben ugye ezek a lógós dohányosok már ki lennének baszkodva szépen sorban, és akkor a maradék már csak a kávészünetekre meg egymás fizetésére irigykedne csak.

Valójában kurvára semmi közöd nincs hozzá, hogy mit csinálok munkaidőben, ha csak kolléga vagy, nem a főnököm. Ha azért kapom a pénzem, hogy cigizgessek meg a tökömet vakargassam, akkor felőlem fel is robbanhatsz idegességedben ezen, sok mindent nem fog befolyásolni a dolog.

Bobby Newmark 2017.08.10. 14:55:47

Egyébként van abban valami finom irónia, hogy egyeseknek van ideje munkaidőben fél oldalas rinyakommenteket írni arról, hogy a dohányosok mekkora lógósok.

Gabor Jeges 2017.08.10. 15:35:10

Ki nem állhatom a dohányfüstöt, de most inkább beidéznék egy jogszabályt:
50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet
"4. § (1) A munkáltató a munkafolyamatokat úgy szervezi meg, hogy a folyamatos képernyő előtti munkavégzést óránként legalább tízperces (...) szünetek szakítsák meg, továbbá a képernyő előtti tényleges munkavégzés összes ideje a napi hat órát ne haladja meg."

Tehát, aki számítógéppel dolgozik, annak van óránként 10 perc szünete, és max. 6 órát dolgozhat egy nap. Lehet emésztgetni...

kasza003 (törölt) 2017.08.10. 15:40:04

Bobby Newmark: Igazad lenne, ha valódi vezetők lennének a főnökök. De különösen állami cégeknél, közszfrérában a főnökök jelentős része csak pozíciót tölt be, juttatás fogad el, nem vezet. Feladatot se tud kiosztani, nem hogy embereket kezelni. Csak annyi fontos, hogy ami feladatot ő kap, azt valakivel megcsináltassa. És nagyobb valószínűséggel osztja annak a feladatot, aki a munkaidejének nagyobb részét tölti a munkahelyén, mint aki nem.

Munkakultúra kérdése, hogy gyenge vezető alatt ki mivel tölti a munkaidejét. Van, aki olyan szerződésnek tekint a munkaviszonyt, amelyben a megegyezett bérért rendelkezésre áll a szakértelmével, és ha feladatot kap, megcsinálja, és van, aki olyannak, amelyben a munkavégzés lehetősége a munkavállaló hangulatától függő valami. A jó vezető mindenkivel megtermelteti a költségének ellenértékét, dohányossal is és nem dohányzóval is. Gyenge vezetőnél lehet ebből irritáló lógás.

Gabor Jeges 2017.08.10. 15:40:25

@Bobby Newmark: Nem arról van szó, hogy a dohányosok lógósok, hanem arról, hogy sok munkahelyen a nemdohányzóknak nem jár ugyanannyi szünet. Sőt, éppen arról van szó, hogy a dohányzást nem tekintik lógásnak, ellenben, ha valaki dohányzás nélkül kér ugyanannyi szüntet, azt lelustázzák.
Aki gép előtt ül, az meg írogathat kommentet, lásd a fentebb említett. jogszabályt. Az más kérdés, hogy nem ülhetne a gép előtt a szünetében.

kasza003 (törölt) 2017.08.10. 15:52:59

@Gabor Jeges: Ez (sajnos) nem azt jelenti, hogy óránként 10 percet nem kell dolgozni, és napi 6 óra a munkaidő. A képernyő előtti munkavégzésre vonatkozik a 6 órás korlát, és a 10 perc szünet. Úgy kell a munkát megszerveznie a munkahelynek (főnöknek), hogy a nem képernyő előtti munkavégzés óránként legalább 10 percre megszakítsa a képernyő bámulást, és a képernyős munkavégzés ne legyen 6 óránál több egy műszakban. De a teljes munkaidőt végig kell(ene) dolgozni.

Gabor Jeges 2017.08.10. 18:17:21

@kasza003: Igaz. De azt is tudjuk, hogy ez lényegében sehol nincs így. Az informatikus vagy a mérnök beül a székbe reggel 8-kor, és jó esetben du. 6-kor feláll, rosszabb esetben hajnal 2-ig ott van és vörös szemekkel távozik. Egyébként valószínűleg a munkáltatónak sem könnyű, ha egy olyan ember munkáját kell a jogszabálynak megfelelő módon megszerveznie, aki kizárólag a képernyő előtt végezhető feladatokra van kiképezve. Pl. egy informatikus szoftverfejlesztő. Neki még az a lehetősége sincs meg, hogy lemenjen a szerverhez ellenőrizni a hűtést.

Mille38 2017.08.10. 20:55:56

@hillman.: Nekem van olyan állami mh-en dolgozó ismerősöm, aki este 6-7-ig simán bent van. Ahol pedig 2-kor (sőt 13.40-kor) van vége a munkaidőnek, nemritkán reggel fél 8-kor kezdenek. Az biztos, hogy papíron a 40 óra mindig megvan, az ebédszünetet is számításba véve. Hogy adott esetben a főnökök milyen lógást@Bobby Newmark: engednek meg, az már egy másik kérdés.

Mille38 2017.08.10. 21:04:25

@Bobby Newmark: Vállalkozó vagyok, senki nem kérheti rajtam számon, mivel töltöm az időmet, amíg kész a munka. Mint ahogy az sem érdekel senkit, hogy 20-40 vagy 60 órát dolgozom egy héten, van-e hétvégi pihenőm (nem mindig) vagy szabadságom (laptopot viszek és csak oda megyek, ahol wifi is van - évek óta mindig van valami sürgős és azonnal megoldandó, ez a tapasztalat), de még a táppénz harmadát is magamnak kellene befizetni, illetve a fedezetét megkeresni, ha igénybe venném. (15 évvel ezelőtt voltam utoljára táppénzen, két napig az egyik gyerekemmel.) De én nem veszek fel senkit a céghez aki dohányzik, utálom a dohányfüstöt.

Untermensch4 2017.08.11. 20:48:02

Én ilyen láncdohányzásra hajlamos, kávét nem fogyasztó egyed vagyok. Azt hogy dohányzás miatt több fizetett szünetre legyen vki jogosult, nem tartom igazságosnak. Azt se hogy aki nem dohányzik annak lehetetlen legyen nem füstöt szagolni.
Mivel már jónéhány munkahelyen láttam a fentebbi kommentekben egymáshoz vagdosott érv-szerűségeket a gyakorlatban...
Teljesítmény. Egyik munkahelyen az üvegfalú folyosóra kibambuló egyik részleg döbbent arccal nézte ahogy a csapatom kb óránként 10-15 percre kijár cigizni, (2 óránként lett volna 10 perc hivatalosan), az ebédszünet meg 20 helyett 30-40-50 perc. A főnökünk meg azt nézte hogy másik műszak csapatához képest 150-170% a teljesítmény, úgyhogy nem zavarta a dolog (a kijelölt dohányzóhelyen, ő egyébként nem dohányzott).
Másik helyen úgy alakult hogy határidő miatt trükkös ide-oda emberátcsoportosítással próbálták az éppen nem halódó technikát működtetni a szünetekben is. Mivel nagyobbik főnökünk nagyon kulturáltan kérte a célorientált együttműködést, gondoltam nem zaklatom olyan aprósággal hogy kb lehetetlenné vált nekem 20 perces ebédszünetet tartani. Főleg hogy alig ettem, gondoltam szétoptimalizálom a 20 percet cigiszünetekre, amikor a munka menete engedi. Ha eléggé jól dolgozok, több szünet, ha kevésbé akkor kevesebb. Ha bárki kérdezi, az ebédszünetet csúsztatom, ha bárki méri, ugye milyen jól előre dolgozok hogy van időm rágyújtani? Soha senki nem kötött belém. Közvetlen főnököm még amikor szétzavarta a spontán (szüneten kívül) dohányozni kezdő társaságot és mindenkinek mondott is vmit hogy mit dolgozzon de gyorsan ám, nekem csak annyit hogy "ne tartsd fel az embereket".
Csoportkohézió. Aki trollkodni akar az bármibe beleköt, aki csapatként gondol a munkatársaira az a nemdohányzóval is megosztja a cigiszünetben beszerzett infót.
Ez az információ-áramlási probléma egyébként a vállalati kultúrához kapcsolódik szorosabban, nem a dohányzáshoz.
Dolgoztam olyan helyen ahol kártyás-kódos rendszer volt, nagyon vicces. Következő munkatevékenységbe átcsekkolás 8-10 fős csapatnál 12 perc is lehetett, nem lógás miatt, nem lehetett "túl gyorsan" nyomkodni a nyomkodnivalót. Ugyanitt bevezettek 2 óránként 5 perc cigiszünetet amit a rendszer automatikusan levont a munkaidőből. Azoknak a nemdohányzóknak is akik folyamatosan dolgoztak...
Egyik helyen nem kijelölt dohányzóhely volt hanem fordítva, pár kijelölt nemdohányzóhely. Az irodák meg egy-két rész ahol nagy volt a tűzveszély, de ezek közül sem mindenhol. Veszélyes üzemben azért közvetlenebb az emberek viszonya a kaszással, vmi robban, láthatóan a szaki egyedül is el tudja oltani amit felgyújtott, az élet és a munka megy tovább.
A legnyomorultabb magyarisztáni produkció az volt amikor merő óvatosságból (abban a korszakban amikor még nem tudták eldönteni döbrögiék hogy gyógyszeradagoló vagy jövedéki termék az e-cigi, mivel is lehetne kimaxolni a pénzbehajtást), cégnél az e-cigit is "füstöl" felkiálltással a nemdohányzók védelméről szóló tv hatálya alá vonták, pusztán bírságfélelemből. Korábban dohányosok fedezték egymást amíg kiszökdöstek felváltva cigizni, aztán páran átszoktak e-cigire, ott párásítottak még szünetben is dolgozva. Később meg szökdöstek ki felváltva e-cigizni, egészségileg jobb lett a helyzet de munka szempontjából nem, ráadásul már nem is lehetett szagról olyan könnyen kiszúrni "te most voltál cigizni" -kollégát a rá vadászó főnökének...
A nagyon szigorú dohányzási tilalom meg érdekes illuzionista produkciókat szült egy helyen. Aki tudta hogy hol, milyen takarásban lehet rágyújtani a kamerák okán, az mindig úgy helyezkedett, a csúcs az volt amikor az elvileg a dohányosokra is leső biztonsági őrrel együtt bujkáltunk páran a többi őr és a kamerák tekintete elől az egyik jó cigizési rejtekhelyen...
"drogszünet"... :) (*) Egyik helyen a helyettese hívta az üzemvezetőt hogy két munkavállaló nagyon furcsán viselkedik, az egyik gépen dolgozva. Csilingelnek, vihorásznak, szaladgálnak. Főnök annyit kérdezett hogy mennyit dolgoztak a megelőző munkaidőben és balesetveszélyesek-e? Egy szép teljesítményt jelentő számot és egy "nem"-et hallott, így azt mondta a helyettesének hogy ne zavarja őket feleslegesen, másokat nem zavarnak, miért ne dolgozhatnának nevetve és csilingelve... :)
(*) az usa első drogtörvénye megtiltotta az ópium fogyasztását... a kínaiaknak. A munkaerő-piacon az ópiumot fogyasztó kínaiaknak az alkoholt fogyasztó fehérekhez képest észlelhetetlen volt a másnaposságuk, tudtak dolgozni.
süti beállítások módosítása