Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Orwell 1984 legfontosabb idézetei, avagy nézzük meg, hogy mire eszmélt rá a világ!

2017. február 12. - Szarvas Norbert

orwell_1984.jpg

Amerika valamire ráeszmélt! Miután megválasztották a celeb-popularista Donald Trumpot amerikai elnöknek, hirtelen elfogyott az Amazonon az Orwell 1984 című könyv. 1949-ben íródott George Orwell megrázó jóslata a jövőre nézve. A könyv bizonyára kötelező olvasmány lenne egy magára valamit adó társadalomban. Kötelező, mivel most éljük át 1984-et 2017-ben. A világ erőteljesen száguld egy irányba, aminek a vége katasztrófa lesz. 

Azt hiszed, hogy mindent tudsz? Akkor csak egyetlen állítását is próbáld meg cáfolni ezeknek az idézeteknek...

 

A HÁBORÚ: BÉKE
A SZABADSÁG: SZOLGASÁG
A TUDATLANSÁG: ERŐ

*

A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy.

*

A Gondolatbűnnek nem következménye a halál. A Gondolatbűn maga a halál.

*

Ha el akarod képzelni a jövőt, képzelj el egy csizmát, amely örökké egy emberi arcon tapos.

*

Nem azért csinál az ember diktatúrát, hogy megoltalmazzon egy forradalmat, hanem azért csinál forradalmat, hogy diktatúrát csinálhasson.

*

A hatalom célja a hatalom.

*

A múlt nemcsak változott, hanem állandóan változott.

*

A párthűség nemgondolkodást jelent. Azt jelenti, hogy nincs szükség gondolkodásra. Párthűség egyenlő: tudattalanság.

*

Aki uralja a múltat – hirdette a Párt jelmondata –, az uralja a jövőt is; aki uralja a jelent, az uralja a múltat is.

*

Szinte általános volt, hogy a harminc éven felüliek féltek a saját gyermekeiktől. És okkal…

*

Te egy hiba vagy a mintán, Winston. Egy folt, amelyet ki kell törölnünk.

*

A Párt két célja: meghódítani az egész földet, s egyszer s mindenkorra eltörölni a független gondolkodás lehetőségét. Két nagy probléma van tehát, amelyet a Párt megoldani igyekszik. Az egyik: hogyan lehet megtudni, akaratuk ellenére, hogy mit gondolnak az emberek, a másik: hogyan lehet megölni több száz millió embert néhány másodperc alatt, előzetes figyelmeztetés nélkül.

*

A duplagondol azt a képességet jelenti, hogy valaki egyidejűleg két, egymásnak ellentmondó nézet birtokában van, s mindkettőt elfogadja.

*

Most értette meg első ízben, hogy ha az ember titokban akar tartani valamit, önmaga elől is el kell titkolnia. Állandóan tudni kell róla, de amíg arra van szükség, nem szabad megengedni, hogy a tudatba megnevezhető formában felkerüljön.

*

Üres leszel. Üresre facsarunk, aztán megtöltünk önmagunkkal.

*

Nem lesz hűség, csak a Párt iránt. Nem lesz szeretet, csak Nagy Testvér iránt. Nem lesz nevetés, csak a megsemmisített ellenség fölötti diadal kacaja.

*

Minden ködbe veszett. A múltat eltörölték, az eltörlés műveletét elfelejtették, a hazugság valósággá lett.

 

(Az idézeteket összegyűjtötte: a Lapozz blog)

 

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1812250808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wrex 2017.02.13. 13:47:12

@HaD: Az Állatfarm tök jó példa csak épp másra. Pl. a "minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél" tökéletesen visszaadja a ballibák által sulykolt mantrákat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.13. 13:54:01

Elég vicces dolog a totálisan antiliberális Orwellt használni a liberalizmus igazolására...

HaD 2017.02.13. 13:58:22

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Orwell kommunista volt akinek a töke tele lett a szovjet tezsvérekkel...nem hinném hogy az antiliberaliznus emlegetése vele kapcsolatban helyénvaló

HaD 2017.02.13. 14:02:35

@Wrex: Azért tök jó példa mert az 1984.ben leírtakkal párhuzamban mutatta meg nem csak a manipulálást és az ellenségkép keresést hanem a megosztás "művészetét" is....erre utaltam mikor felháborodtam a maga féle "ballibázáson"...de ha fidess-ezett vagy orbánozot volna az úr/hölgy akkor azon is felháborodtam volna...sajna elérték ezek hogy így álljon a magyarság ahogy áll..ők meg jót röhögve elosztják a zsákmányt...lesz itt még dalolva háborúba vonulás rövid távon ha ez így folytatódik:(

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.13. 14:07:23

@HaD:

Én is ezt mondom: komcsi volt, azaz antiliberális. A szovjet rendszert nem szerette, mert Trockij irányzatának volt a híve.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.02.13. 14:11:38

@ogli dzsí: Centire ugyanaz a lemez, amit egy másik blogon ma már lenyomtál pár nicknévvel. Szar melód van. Aztán majd itt is jönnek és helyretesznek a sajátosan / narancsosan értelmezett GDP számaiddal együtt. De uncsi már b+, szar lehet ebből élni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.02.13. 14:13:01

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Nos, ebből is látszik, hogy Orbán (Putyin, Trump, Erdogan) a kommunista diktatúrák mintájára építkezik. Ezért halytállóak az idézetek.

deneskata 2017.02.13. 14:14:33

@ogli dzsí: Az oktatást teljesen tönkrevágták. Ez tapasztalat. Nem feltételezés.

deneskata 2017.02.13. 14:30:03

Orwell mindkét műve a diktatúra, mint hatalaomgyakorlási mód ellen íródott. Az aztán már teljesen mindegy, hogy ez a diktatúra jobb- vagy baloldali-e, hogy kommunista diktatúrának hívjuk, vagy illiberális államnak becézzük, akkor is diktatúra. Vannak országunkban, akik szerint a demokrácia megbukott, a diktatúra az, ami előrevisz. Na, nekik ajánlom a könyvet. Csak hogy tudják, miről beszélnek.
Az Állatfarm hasonló. Az meg a demokráciának álcázott diktatúra. Magyarországra tökéletesen passzol. "Mindenki egyenlő, csak vannak, akik a többieknél is egyenlőbbek" Tulajdonképpen kiírhatnánk ezt Hegyeshalomnál, csak miheztartás végett.
Kár vitatkozni azon, hogy Orwell kommunista volt-e vagy sem. Sokan voltak azidőtájt, akik hittek a kommunizmus eszméjében, aztán keservesen csalódtak annak földi megvalósulása után. Sokan hisznek most Orbán Viktorban és az ő illiberális országában, de ha gondolkodó emberek, keserveset fognak csalódni. Ha nem akarnak gondolkodni, továbbra is hinni fognak. Mert a diktatúrának egyetlen előnye van: tiltja - vagy legalábbis korlátozza - a gondolkodást. Annak, kinek nincsenek ebbéli szándékai, nagyon kellemes állam tud lenni. Azok elvannak, mint hal a vízben. Feltételezem, akik itt az illiberális államot dicsőitik, hasonló okoból teszik.
Nem is való mindenkinek a demokrácia.

shakespeare 2017.02.13. 14:31:15

@HaD: na, látja, okos ember ön, az Állatfarm egy másik írás és most nem arról volt szó :-)
igaza van, ott vannak olyan dolgok, amelyek a 2010-es változás utáni bandára vonatkoznak

csak most nem arról a regényről volt szó és nem arról a bandáról :-),
érdekes

de ha akarja eltérhetünk a témáktól, pl vizsgáztathatjuk egymást Aldous Huxley írásaiból is
de minek ? nekem valóban elég sok munkám van most.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.13. 14:35:51

@deneskata:

Így igaz, demokrácia csak azoknak való, akik egyenruhában tisztelegve, gondolkodás nélkül elfogadják, amit a "demokraták" mondanak. Mindenki más rohadék fasiszta, akit a legjobb lenne kiirtani.

deneskata 2017.02.13. 14:37:14

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Üdvözöllek, kedves Birka, annyi sok idő után öröm találkozni veled. Érdekes a logikád. Az ilyenre szokták mondani, hogy "női logika" .

2017.02.13. 14:41:30

@deneskata: Bizony így van. A demokrácia a gondolkodó embereknek való. Ahhoz fel kell nőni. Nálunk még túl kevesen értek meg rá, ezért zavar olyan sok embert és ezért éri reneszánszát a Kádár (orbán) rendszer.

shakespeare 2017.02.13. 14:44:04

@deneskata: az ismerethalmazzal minden rendben ?

emlékszik ön, hogy mit mondott Merkell mutti a határok megvédéséről és migránsokról egy éve és mit mond most ?
(A múlt nemcsak változott, hanem állandóan változott.)

feltűnt önnek, hogy milyen szép békét csináltak Irakban, Libiaban, Afganisztánban, Szíriában
a béke diktátordöntögető követei ?
(A HÁBORÚ: BÉKE)

az egész jelenlegi ellenzék programja már lassan 7 éve ennyi, Orbánt leváltani, én értem, hogy
szeretnének vele helyet cserélni csak engem nem érdekel :-)
(A hatalom célja a hatalom.)

hogy volt az a szinkronban böfögés, hogy EU csak úgy létezhet ha nincsenek külső határai ?
mit keresnek lassan a világ országinak felében az amerikai katonai támaszpontok ?
miről papolt oly büszkén a volt izraeli államelnök ?
(A Párt két célja: meghódítani az egész földet, s egyszer s mindenkorra eltörölni a független gondolkodás lehetőségét.)
tényleg a fenti mondta Orbánra értendő ? :-D

lassan már bizonyos témákról beszélni se szabad a libsik szerint, aki mégis megteszi az náci, fasiszta, idióta, szánalmas senki. Ezt be is böfögte a Hillary nevű színésznőjük, el is veszítette a választásokat,
nem fogta fel a demokrata nagy eszével, hogy választókkal beszélni kell nem leszarni, lesajnálni, megbélyegezni, kirekeszteni őket.
(A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy.)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.02.13. 14:48:32

@ogli dzsí: Mégis minek? Nem gondolod batyu, hogy majd veled fogom tölteni az időmet, ugye? De teszem azt cáfolom, vagy éppen nem cáfolom. Mi változik? Semmi. Te így is úgy is egy barom, több nickken irogató fidesz agitpropos maradsz. Ha cáfolom, akkor legfeljebb jössz egy másik nicknévvel, és kezded előről. Ennél nekem értékesebb az időm.

2017.02.13. 14:48:44

@ogli dzsí: te nagyonhülye!
Az államadósság magasabb, mint 2008-ban. 2010- hez képest valóban csökken. Tehát a fiúk önmagukhoz mérten javulnak. A béremelésnek semmi köze a gazdasági fejlődéshez. A gdp nò

bandiras2 2017.02.13. 14:57:49

@HaD: washington es a rebellis bandaja ha jol emlexem... osszehasonlitasul megszemlelesre javaslok 2 orszagot ahol a nep nagy mennyisegu fegyveren ul:
-svajc. a katonakoruaknal mindenkinel otthon van a gepfegyver. az allam meg se probalja baszogatni a nepet/nepcsoportokat.
- izrael: a kivalasztott felsobbrendueknek kotelezo a fwgyvertartas, illetve a kollaboransoknak, a tobbieknek tilos. aki tiltakozni mer a kibucepitesek ellen, azt a helyszinen agyonlovik, ha a rebellis bagazs nagyban mer lazadni(gaza) akkor kivonul az egesz hadsereg meg alegiero.
az onkeny uralmi rendazerek tiltjak a fegyverviselest mert lehetetlenne teszi a nepirtast. helyette polgarhaboru lenne, az meg igencsak keteselyes. a 20. szazadban a kulonbozo onkenyuralmi rendszerek kb 200 millio fegyvertelent hajtottak vagohidra/gulagra/stb. az elnyomo hatalomnak mindig lesz fegyvere. a rabszolganak sose. akinek fegyvere van az mar minimum ellenallo.

jajajaj iskolai lovoldozes vegunk van mindmeghalunk...
az iskola gun free zone, fegyvere csak a terroristanak van. lol.
szamold meg hanyan haltak meg fegyverbalesetben es idiotak amokfutasai miatt. hasonlitsd ossze a 200 millioval amit a fegyvertelenek ellen kovettek el. egy rendesen feldegyverzett lakossag perceken belul megoldja az amokfutot, a rendorseg 15 perc mulva all neki intezkedni, majd a hullalat megszamolni. egyeb hulye kerdes?

bandiras2 2017.02.13. 15:23:29

@deneskata:
akinek nem tetszik a szi arvanyos zaszlo alatt gyulekezo kek osztriga egyenruhaban mufaszzal vonaglo bekemenet, az alapertelmezetten naci a libbantak szerint, szoval a logika eletszeru.
amerika liberalisabb helyein mar a kisiskolasoknak is kotelezo egyutt vonulni ezekkel, hogy idejekoran beoltsak oket a halado gondolatokkal, mikozben a kek osztriga borkapitanyai a kis segguket stirolik... mindezt persze az antifasizmus jegyeben. keress ra a yutubon egy nevre: barbara lerner spectre. elso talalat. angolul van.

ogli dzsí 2017.02.13. 15:46:04

@deneskata: 'Sokan hisznek most Orbán Viktorban és az ő illiberális országában, de ha gondolkodó emberek, keserveset fognak csalódni.'

- ezt hallgatjuk 6 éve. És nem túl csalódottak az emberek, sőt. A hívők a másik oldalon ülnek. Azt hiszik kikiáltják liberális demokrácia, meg egyéb lózungokat és paneleket, 6 éve ugyanazokat, aztán majd akkor rájuk fognak szavazni. Pedig nem.

HaD 2017.02.13. 16:31:14

@deneskata: Hmmm...sok mindenben egyetértünk,a demokráciához még annyit hogy Szokratész is belefáradt(bele is halt) de végkép Platon pajtás húzta le róla a keresztvizet...de mégis a görög demokráciánál nem volt jobb állami berendezkedés...de sajna utópia lett.Amit mostanság demokráciának hívnak az a demokrácia hibáinak a gyakorlati megvalósítása(kivéve talán Svájc,de ott is nyögvenyelős).
Ami a szomorú hogy a most tapsikolók orra előtt bontakozik ki egy szerintem döbbenetes közeljövőkép. Orbicsekék lehúzzák még az ejuról amit csak tudnak és olyan gyorsan ahogy tudják aztán ha elfogy a zs akkor aztán ledöngölik a már most szidott ejut/nyugatiromlottdemokráciát és csukafejessel a szovjet tezsvérek karjaiba vetik magukat országostul magyarostul:( ...ezt készítik most ép elő és ennek tapsikol az istenadta nép...aztán majd nézhetik az Állatfarmot mint a barmok:) és hallgathatják a "friss" napi híreket a frontról és a győzelmekről meg a veszteségekről...lásd az idézett mű!!!

deneskata 2017.02.13. 16:48:29

@shakespeare: Kedves Hattyú, te valamilyen alternatív valóságban élsz, ahol a liberálisok valósították meg azt, amit itt Orbán Viktor.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 16:50:51

A posztben idézett pontok nagy része bármelyik hatalomra ráhúzható. Például az hogy a hatalom célja a hatalom. Persze mindenki a másik, nem kedvelt hatalom szemében hajlamos a szálkát felfedezni, nem a sajátban a gerendát. Erre viszont éppen ráillik a párthűségről írt pont

Viszont a gondolatrendőrség, az ideológiai kényszer mindig is a progresszív rendszerekre volt jellemző, ami a jelenlegi helyzetben a libsi világszemlélet velejárója. Egyetlen kimondott szó miatt embereket rúgnak ki az állásukból, meghurcolnak, szponzori szerződést bontanak a libsi hecckampányok nyomán. És ezekben a kampányokban már a tények számítanak a legkevésbé, a tudatlanság nyeri el a jutalmát

Sorosék terve az "álhírek" cenzúrázásáról minden eddiginél közelebb jár az orwelli gondolatrendőrség fogalmához. A libsik az ideológiai szabadság legnagyobb ellenségei

deneskata 2017.02.13. 16:52:27

@ogli dzsí: De, az emberek csalódottak. Magyarországon ez nem tüntetésekben nyilvánul meg, azt a pontot még nem értük el. Nálunk először a némaság jön. Jóérzésű ember manapság nem politizl - nincs kiről beszélni. Csak Viktor van és az ő Pártja. Nincs ellenzéknek nevezhető képződmény, ami van, az tényleg a politika legalja. Egyre hallgatabbak és közömbösebbek az emberek. De bízom benne, hogy azért élnek itt még gondolkodók és nem csak olyanok, akik a Viktor által feltett szemüvegen át képesek értelmezni a valóságot. Mint te.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 16:52:39

@deneskata:
Csak sikerült eljutni az egybiteseknek való végső következtetésig

deneskata 2017.02.13. 16:56:14

@Pánikrohamosztagos: i ez a rettegés a libsiktől? Kik azok a libsik?? Ma Magyarországon nem létezik liberális párt. Az ellenzékre gondolsz? Mert az sem létezik. Vagy esetleg libsi az, aki nem ért egyet Viktorral? Aki még elgondolkodik azon, amit eléje tesznek és nem emészti meg rögtön? Sokan vannak ilyenek, de hatalmuk ahhoz, amit te állítasz, nincsen.
Szóval, már megint az alternatív valóság...

ogli dzsí 2017.02.13. 17:00:23

@deneskata: ok, akkor te mást nevezel elégedettségnek.

Orbán zsinórban 3x kétharmadot fog kapni, amihez fogható semmilyen más demokráciában nincs, mo-n pedig széchenyi az első magyar ME óta nem volt.

Tedd hozzá hogy mindenhol csalódottak az emberek és mindig azok voltak amióta csak választásokat tartunk, így van értelme.

so called judge 2017.02.13. 17:03:16

@shakespeare: Ez egyszerűen FANTASZTIKUS!

Te vagy az agymosott ember mintapéldánya, nálad az agymosás 100%-os sikerességgel teljesült, nem maradt egyetlen ép agysejted sem. Ritkán lát ilyen sikeresen leépített egyedeket az ember.

Az, hogy valaki egy 1984-ről szóló poszt alá leírja, hogy ő többször is olvasta a könyvet és azt a következtetést vonta le belőle, hogy liberalizmust (=szabadság, demokrácia, törvény előtti egyenlőség) hirdetők a náci diktátorok, a szabadságjogokat és a jogállamot sárbatipró, saját bevallásuk szerint is diktatúrát építő vezetők pedig a jók, az valami egészen elképesztő szintjét mutatja az agymosottságnak.

Számodra tényleg valósággá vált, hogy "szabadság = szolgaság".

Őszintén sajnállak.

deneskata 2017.02.13. 17:05:17

Igen, én is azt hiszem, megint nyer. De ez nem azért lesz, mert az emberek annyiiiira elégedettek lennének vele. Ez egyrészt az általa okosan átalakított választási rendszer miatt lesz és amiatt, mert gyakorlatilag nincsen ellenzéke.
Ésszerűnek tartanék egy olyan törvényt, ami az USA-ban létezik: egy ember csak két ciklusban tölthető be - ott az elnöki, nálunk miniszterelnöki funkciót. Okos rendszer, némiképpen, ha nem is teljesen, képes megakadályozni az egyeduralmat.

ogli dzsí 2017.02.13. 17:06:26

@so called judge: Aki liberálisnak nevezi magát Magyarországon, az kormányon szemkilövető korrupt ÁVHs-nak bizonyult úgyhogy betegnek bizonyultál.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 17:06:54

@deneskata:
Ha én is egybites szintre akarnám levinni a témát, akkor úgy fogalmaznék, hogy libsi aki Orbánt támadja, azokon a módokon ahogyan támadni szokták

Persze nem mind OKJ-s libsi aki ellene van, de jobb híján a libsik által tematizát ideológiai rendszert követik, beleértve az önálló ideológiával már rég nem rendelkező bolsevik/szocdem/újbaloldali pártokat. Nincsen szabaccság, Orbánegydiktátor, üldözik a ...kat, a...kat, a soros által fizetett egyedülihejeseszméketvallókat

deneskata 2017.02.13. 17:07:45

@ogli dzsí: LIberális eszerint az, aki baloldali és tagja az MSZP-nek vagy a mostani DK-nak? Igen eccerűen látod a dolgokat.

ogli dzsí 2017.02.13. 17:08:07

@deneskata: ja végül is ott elnökfeleségek indulnak az elnökségért meg elnökök fiaiból lesznek elnökök. Igazi szabad ország.

ogli dzsí 2017.02.13. 17:09:39

@deneskata: miért, talán nem így van? Van még LMP de az pesti párt országosan nem érdekel senkit, meg most a momentum, ami országosan szintén nem érdekel senkit. A többi minipárt mind mszmp-szdsz maradvány.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 17:11:28

@deneskata:
Az előző hozzászólásomban azért vannak kipontozva egyes részek, mert az eredetit nem engedte át a blogmotor ("olyan kifejezések vannak benne, amelyek blabla")

Csak ha valakinek kétségei lettek volna, mit jelent az ideológiai rendőrség fogalma, és hol keresendő

deneskata 2017.02.13. 17:14:36

@ogli dzsí: Én alapvetően liberális nézeteket vallok, vagyis hiszek a szólás-, vallás- és gyülekezési szabadságban, tisztelem a tulajdont , a hatalommegosztás elvét, sőt, alssan a népfelség elvével is kezdek egetérteni, de nem vagyok egyik pártnak se a tagja, mert egyik se képviseli ezeket az elveket. És vannak még páran ebben az országban, akik egyetrétenének velem. Libsi vagyok hát, de nem bolsi.
Ami Amerikát illeti, nincsen tökéletes rendszer, az sem az. Sőt! DE az elnöki hatalom korlátozása legalább megvalósul, nem úgy, mint nálunk.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 17:21:00

@ogli dzsí:
Az amerikai elnök csak egy kesztyűbáb a Soros-félék kezén. Lehet hogy megváltozik az elnök személye, egy "elnyomott" négert lecserél a kezén egy "elnyomott" nőre, de a kéz ugyanaz marad

Most hogy nem jött be a masterplan, turbóra kapcsolták az agymosást, én példul egyre csak ámulok a CNN műsorain. Mintha az 50-es évek szovjet propagandájának a vehemenciája éledne újjá, csak más jelszavakkal. Gondolom ezért lehet olyan nagy a kereslet Orwell könyve iránt

so called judge 2017.02.13. 17:21:52

@ogli dzsí: Türkmenisztán elnökét 98%-os támogatottsággal választották épp újra, szóval a Viktor szerelmednek még egy kicsit gyúrnia kell.

Annál is inkább mert 2014-ben számszerint konkrétan kevesebb szavazattal kapott "kétharmadot" a Fidesz mint amennyivel 2002-ben és 2006-ban elvesztették a választásokat.

- 1998-ban 1,34 millióan szavaztak Orbánékra.
- 2002-ben 2,31 millióan.
- 2006-ban 2,27 millióan.
- 2010-ben 2,7 millióan.
- 2014-ben 2,1 millióan.

Ennyit a "hatalmas" támogatottságról.

Más demokráciákban egyébként sokminden más sincs, ami Orbán illiberális rendszerében
- más demokráciákban nem szokás kopasz verőembereket küldni a választási irodába
- más demokráciákban nem szokás hazaárulózni egy népszvazási kezdeményezést aláíró polgárokat
- más demokráciákban nem szokás elhallgatatni az ellenzéki sajtót
- más demokráciákban nem szokás propaganda médiává alakítani a közmédiát
- más demokráciákban nem szokás civil szervezeteket támadni
Folytathatnám még oldalakon át, de minek.

Ez az idézet pont rólad szól:
"A párthűség nemgondolkodást jelent. Azt jelenti, hogy nincs szükség gondolkodásra. Párthűség egyenlő: tudattalanság."

Ennél fogva tök mindegy, hogy a magadfajta elé milyen bizonyítékot rak le az ember. Ha neked Orbán azt mondja, hogy 2+2=5, akkor neked az 5 lesz és kész. Ha pedig Orbán holnap azt mondja, hogy már csak 3, akkor 3 lesz és váltig fogod állítani, hogy mindig is 3 volt. Az, hogy 2+2=4 az csak "fake news".

Mint ahogy Oroszország mindig a szövetségesünk volt, a Nyugat pedig az ellenségünk. Ahogy Orbán mindigis a liberalizmus ellensége volt és sose volt a liberális internacionálé alelnöke 2000-ig. Simicska Lajos pedig nemszemély sose volt a Fidesz pénztárnoka, a cégei (különösen a Közgép) sose nyert közbeszerzést. Soros "Goldstein" György pedig sose támogatta a Fideszt és Orbán sose tanult az ő pénzén oxfordban liberális filozófiát.

És most énekeld a Himnuszt:
www.youtube.com/watch?v=S6psBoDDJUo

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 17:23:16

@deneskata:
"az elnöki hatalom korlátozása legalább megvalósul, nem úgy, mint nálunk."

Az amerikai elnöknek olyan hatalmi jogosítványai vannak, ami nálunk senkinek. Még Áder Jánosnak sem

ogli dzsí 2017.02.13. 17:25:31

@Pánikrohamosztagos: szabadság ott van, ahol viszonylag sok embernek van valamicske tulajdona, az államforma kevésbé lényeges. A nyugati bezzegországok ebben muzsikáltak jól, legalábbis a hetvenes-nyolcvanas évekig, azóta kopnak. Ezen szerintem Trump sem tud változtatni, de legalább próbálkozik.

deneskata 2017.02.13. 17:25:49

DE jó, hogy létezik ez a szegény Soros! Ha nem lenne, ki kellene találni. Kire lehetne akkor ráfogni a nekünk nem tetsző eseményeket? Így meg, ha történik valami, ami nem tetszik, csak bevetjük a varázsszót: a Soros!
Bezzeg, ha valami olyan történik, ami nekünk tetszik, az azért van, mert győzött az igazság!
Persze, a másik oldal is hasonlóan működik. Trump győzelme még véletlenül se a a választások eredménye, hanem az oroszok konspirációja szivatta meg a rendes és okos amerikaiakat...
Szóval, megint a gondolkodás hiánya....

deneskata 2017.02.13. 17:27:20

@Pánikrohamosztagos: Hát hogyne. Ezért lehet az, hogy elég volt egy seattle-i bíró és ugrott az elnöki rendelet... Na, ilyen az, amikor a bíróság független a hatalomtól.

so called judge 2017.02.13. 17:27:53

@Pánikrohamosztagos: Szovjet propagandáról beszélsz a CNN kapcsán, miközben te a szovjet KGB-nél felemelkedett, szovjet kommunista párttag Vlagymir Putyin szövegét nyomod, egy az egyben.

Ez egyszerűen zseniális.

ogli dzsí 2017.02.13. 17:28:18

@so called judge: Ja, de Türkmenisztán nem EU, ET satöbbi tag, más normák szerint él, nem a fejlett demokráciák standardjai szerint.

2014en listán szavaztak 2,1 millióan a fideszre, pár millióan meg fideszes képviselőt választottak a körzetükben. Így sok értelme nincs a korábbi tisztán listás rendszerrel összevetni, igaz?

ennyit a 'bizonyítékaidról'

ogli dzsí 2017.02.13. 17:30:47

@deneskata: mo-n csak libsi-bolsik vannak, olyanok, hogy csak libsik, esetleg az LMPben vannak, amiből sosem lesz országos vagy bármilyen választáson számottevő párt. Magánvéleménye mindenkinek lehet, s nem mindenki azért szavaz egy bizonyos pártra, mert mindenben egyetért velük, sőt inkább kevesen.

so called judge 2017.02.13. 17:31:41

@ogli dzsí: "Aki liberálisnak nevezi magát Magyarországon, az kormányon szemkilövető korrupt ÁVHs-nak bizonyult úgyhogy betegnek bizonyultál. "

NA AKKOR JÖJJÖN PÁR IDÉZET A SZERELMEDTŐL, ORBÁN VIKTORTÓL:

"Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés – legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről – csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül. Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen. Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az idegengyűlölettel."

"A populizmus élő klasszikusai szájában a „liberális” szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet. Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához"

"A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek. A Századvég című lapunknál ugyanakkor dolgoznak olyan reformkommunista szerkesztők is, mint Stumpf István és Wéber Attila."

"A Fidesznek igenis van elvi kiindulópontja… a modern XX. század végi liberalizmus."

AKKOR MOST MI VAN?

deneskata 2017.02.13. 17:31:52

"Magyarországon csak libsi-bolsik vannak"
Igenis, értem!

so called judge 2017.02.13. 17:32:47

@ogli dzsí: Nem, nem igaz. A számok tökéletesen összevethetőek, nézz utána. Tudod, a tények makacs dolgok.

so called judge 2017.02.13. 17:34:48

@ogli dzsí: "Ja, de Türkmenisztán nem EU, ET satöbbi tag, más normák szerint él, nem a fejlett demokráciák standardjai szerint."

Magyarország sem fejlett demokrácia már.

ogli dzsí 2017.02.13. 17:37:54

@so called judge: sőt már 2011ben sem volt az a ballenzék szerint. S ki nem szarja le őket?

deneskata 2017.02.13. 17:40:13

@ogli dzsí: Nem csak az ellenzék szerint nincsen itt demokrácia. Annak alapfeltétele a hatalmi ágak szétválasztása: törvényhozás (parlament), végrehajtás (kormány), igazságszolgáltatás (bíróság) . Nálunk ez már igen régen nincsen így.

so called judge 2017.02.13. 17:45:39

@Pánikrohamosztagos: Te sötétebb vagy mint gondoltam. Áder Jánosnak mint köztársasági elnöknek mi köze az amerikai elnökhöz akit ott kormányfő? Áder Jánosnak gyakorlatilag semmiféle hatalmi jogosítványai nincsenek, nem hozhat rendeleteket, törvényeket, nem dönthet semmiről max kegyelmi kérvényekről és aláírhatja amit elétesznek.

Na ennél valóban több hatalma van Trumpnak -mint amúgy a legtöbb kormányfőnek is széles e világon - viszont az USÁ-ban, mint a legfeljettebb demokráciák egyikébén létezik a fékek és ellensúlyok rendszere ami bizony komoly gátat szab annak, hogy egy magát diktátornak képzelő elnök azt csináljon amihez csak kedve van. Ez a beutazási tilalom villámgyors elkaszálásából tökéletesen látszik is.
Nem véletlen, hogy Orbán a hatalomrakerülésekor egyből a fékek és ellensúlyok rendszerét kezdte felszámolni részben törvényekkel, részben alkotmánymódosításokkal, részben pártkáderek beültetésével olyan pozíciókba amiknek a kormánytól függetlennek kellene lennie. A legékesebb példája ennek Polt Péter legfőbb ügyészi és a Matolcsy jegybankelnöki kinevezése.

so called judge 2017.02.13. 17:49:10

@ogli dzsí: Szóval tisztázzuk, te azt írtad, hogy "Aki liberálisnak nevezi magát Magyarországon, az kormányon szemkilövető korrupt ÁVHs-nak bizonyult úgyhogy betegnek bizonyultál."

Erre én bemásoltam neked egy rakás idézetet az általad szerelemmel imádott Orbán Viktortól amikben kőkeményen liberálisnak vallja magát és a liberális eszméket élteti és te minderre csak ennyit bírsz reagálni?

Szánalmasabb vagy mint hittem. Pedig hidd el, eddig se tartottalak sokra. :)

ogli dzsí 2017.02.13. 17:50:57

@deneskata: Hát még ki szerint nincsen?

ogli dzsí 2017.02.13. 18:03:16

@deneskata: Én. Az EUnak minden tagja demokrácia, a jogrendszereink is nagyrészt azonosak.

ogli dzsí 2017.02.13. 18:08:04

A libsik tudják, hogy szabadság=tulajdon, így most megpróbálják elmagyarázni azt is, hogy elmaradott tahó bunkó a magyar, mert a saját ingatlanában él: kettosmerce.blog.hu/2017/02/11/elhibazott_lakaspolitika

- a libsi most is ugyanaz mint a 2 vh. között, a lopsi nem változik, a pénzedet és a szabadságodat akarja elvenni

shakespeare 2017.02.13. 18:08:45

@so called judge:
kicsit gondolkodjál már, hogy mi lett a liberalizmussal légyszíves
szabaduljál fel a szavak hatalma alól és nézz szembe a valósággal

ha nem vetted volna észre : a liberalizmus csodálatos eszméjére a világ nagytőkései ráfeküdtek, ellopták
s ott rabolnak ki téged, melóst ahol érnek

ezzel szemben tett szóban legalább ígéretet pl Trump, be is indult a tőkések sajtója ellen, mocskolják ezerrel, nekimentek mint anno Orbánnak az illiberális szó miatt.
Majd kiderül, hogy Trump is egy Gyurcsány aki maximálisan a bankárok kedvében jár vagy tesz is
valamit a demokrácia alapjait jelentő középosztályért.

kicsit olvasgassál még : hans-peter-martin-harald-schumann-a-globalizacio-csapdaja

ne légy olyan hülye mint az egyszeri kommunista aki nem vette észre azt, hogy diktatúra és kizsákmányolás lett a kommunizmus mindenkinek jó lesz ígéretéből és továbbra is szajkózza
a varázsszavakat

ogli dzsí 2017.02.13. 18:13:07

@shakespeare: 'ne légy olyan hülye mint az egyszeri kommunista aki nem vette észre azt, hogy diktatúra és kizsákmányolás lett a kommunizmus mindenkinek jó lesz ígéretéből és továbbra is szajkózza
a varázsszavakat'

- minden mai lipsi ex-komcsi

shakespeare 2017.02.13. 18:15:41

@ogli dzsí: van egy erős átfedés a két csoport közt egyetértek, de vannak fiatalok is akik még nem éltek akkor és még igazán hisznek liberális dologban, ami önmagában nem lenne baj, csak már ez a liberalizmus nem az a liberalizmus

ogli dzsí 2017.02.13. 18:24:01

@shakespeare: és nincs anyjuk-apjuk? mondjuk a lelencekből mindig gyakran lettek baloldali libsi bolsi elhajló hippik.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 18:33:15

@deneskata:
Az amcsik sokat fognak még vergődni a saját hatalmi rendszerük csapdájában. De legalább innen nézve már bennfentesnek érezhetjük magunkat, mert pár év helyzeti előnyben vagyunk hozzájuk képest

Ikray7 2017.02.13. 18:34:07

@shakespeare: Trump a tőkések ellen?????? Hát ez kurva jó! Ez az év vicce! :))))))))))))))))))))
Ott kezdődik a bibi, hogy Trump maga is egy TŐKÉS, világ életében az volt. A kormánya több tagja pedig egyenesen a Goldman Sachstól igazolt át (gyk: az egyik legnagyobb befektetési banktól!) Nem véletlen, hogy Trump minden nyilatkozatában piaci liberalizációról beszél, pont a tőkések érdekében, ezért is emelkednek a részvényárfolyamok mióta hivatlba lépett, mert a Wall Street abban bízik, hogy szabadabbá teszi nekik a piacot. Pont azokat a korlátozásokat akarja eltörölni, amik arra a válságra válaszul születtek, amit többek között a Goldman Sachs és a hozzá hasonló befeketési bankok okozatak.

"Majd kiderül, hogy Trump is egy Gyurcsány aki maximálisan a bankárok kedvében jár vagy tesz "

Olvass már utána, hogy ki faszt támogatsz te szerencsétlen. EZ MÁR RÉG KIDERÜLT!

Várjátok csak a megváltást Trumptól. Csak nehogy sírás legyen a vége, amikor az amerikai munkahelyek védelmében majd bezáratja a GM és a General Electric magyarországi gyárait, magyarok tízezreit munkanélkülivé téve.

Annak azért örülök, hogy Orbán nem jár a maximálisan a bankárok érdekében. Csak tudnám mit keresett akkor az évértékelőjén a meghívottak között Csányi Sándor. :)

jézusom....

Ikray7 2017.02.13. 18:36:12

@ogli dzsí: Te valami paródia nick vagy? Kicsit túltolod szerintem, ennyire még a fideszesek se agyhalottak.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 18:38:25

@shakespeare:
A libsizmusnak már annyira nincs köze a liberalizmushoz, hogy inkább az ellentéte. Gyakorlatilag már csak a kiüresedett hívószó maradt, ami mögött ott gyülekeznek a különböző social engineering ideológiai irányzatok keretlegényei és keretleányai. Aki nem lép egyszerre azt felkoncolják

dunántúli gyerek 2017.02.13. 18:45:32

@Pánikrohamosztagos: vicce lennne ha a négerek és a spanyolok - a demokrata párt választói - lennének a liberalizmus bázisa. meg lehet nézni milyen a néger meg a latin államok demokráciája.

Agyhalott nincstelen tömegember - ezek a liberális zöld demokrata nyugati pártok gránitszilárd alapja. A vezetőik meg felkapaszkodott jellemtelen bábok, mint Junker, Schulz vagy Lopcsány.

Pánikrohamosztagos 2017.02.13. 18:46:42

@ogli dzsí:
A magántulajdon nélkül egyik helyről a másikba sodródó nemzeti tudat nélküli, bankoknak eladósodott konzumidióta tömegek a libsizmus mintapolgárai. Ha nincsenek kellő nagy számban, akkor importálják Afrikából vagy Ázsiából

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.02.13. 19:20:36

@shakespeare:
Attól tartok, hogy te nem érted, de nagyon.
Nem történt semmiféle forradalom, vagy lázadás és az emberek se ébredtek rá semmire. Annyi történt, hogy az elit egyik része sikeresen manipulálta a választókat, hogy félreállítsa az elit másik részét.

Azt kellene megérteni, hogy a populista nem szolgálja a népet, hanem eszközként használja a hatalmi játszmáiban. Ha ezt megértetted, akkor sokkal közelebb kerülsz majd ahhoz, hogy Orwellt is megértsd.

shakespeare 2017.02.13. 20:59:05

@Ikray7: én pontosan tudom, hogy Trump kicsoda, egyrészt, másrészt nem támogatom, csak elmondtam, hogy mivel nyerte meg a választást, pontosan tudom, hogy mikor mit tweet-el mert csipog a telefonom, átnéztem a tanácsadói listáját, megnéztem, hogy kik alkotják a csapatot, átolvastam jó részüknek az életrajzát, plusz egy két tv-s beszélgetést a fontosabbakkal\ról.
Ott nem szarral gurigáznak, azok az emberek nem hülyék, nagyon nem, de nyugodtan olvassad a libsi híreket és őrjöngjél tovább agyatlanul.

én megértem, hogy a beszűkült őrjöngő libsi tudatod úgy gondolja, hogy aki nem veled együtt őrjöng az már nem is ember, az csak a másik, általad utált, hasonló politikus őrjöngő támogatója lehet.
Hadd legyek független és röhögjek jót a habzó fröcsögéseiteken, jó ? :-)
Én így szeretem.

shakespeare 2017.02.13. 21:05:09

@Lord_Valdez: lehet, hogy nem értem, lehet, hogy a populista csak részben tesz a közösségért, csak látszat, az is lehet, hogy az új pártok jó részt populisták, vagy nem :-)

viszont azt nem lehet nem észrevenni, hogy az emberek megutálták az álságos vezetőket és változást akarnak, erről szólt Orbán Viktor utóbbi 6 éve, nem az ő érdeme, hogy 2010 ben akkorát nyert,
a brexit sem véletlen, franciaországi és nemetországi pártok támogatottságának változása sem véletlen,
Trump sem véletlenül tudta megnyerni a választásokat lényegében a demokrata és republikánus párt ellen.

lehet, hogy átverés lesz, de
az emberek nem eszik meg a maszlagot többet úgy, mind hamarabb és hamarabb fogják észrevenni az átverést, gyorsabban jön a bukás az izmusoknak.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.02.13. 22:25:25

@csentecsa:
Dehogy ébredtek. Egyszerűen csak jött valaki, aki szépeket ígért és ők meg bekajálták. Nincs itt semmi látnivaló, ez egy olyan dolog, ami újra meg újra megtörténik a történelem során.
A neoliberalizmust egyébként a 90-es évek óta nem is láthattak. Ráadásul ez a réteg pont, hogy nagyon erősen támogatja a gazdasági szabadságot és az állami beavatkozás visszaszorítását, az más kérdés, hogy a világképe nem konzisztens.

@shakespeare:
Nem a republikánus párt ellen nyert, hanem annak a farvízén. A republikánus párt egyik szárnya volt, amelyik életre hívta a Tea Party mozgalmat és az emelte fel Trumpot. A republikánus párt egyik szárnya győzte le a másikat és vele a demokratákat.

Átverésnek átverés, de az emberek semmivel se lettek okosabbak, mint voltak évekkel-évtizedekkel előbb. Ezt a trükkök már sokszor eljátszották politikusok és mindig működött. Ha fogadnom kellene, akkor azt mondanám, hogy 20 év múlva valaki az USA-ban újra el fogja sütni és működni fog akkor is.

Le Orme 2 2017.02.13. 22:55:54

Az 1984 unalmas. Az Állatfarm Orwell legjobb regénye.
A ma gondolatrendőrségét a pc beszédhez igazodás kényszere jelenti. Ebből van elege sok embernek, hogy már nem lehet anélkül értelmes gondolatot megfogalmazni, hogy valamelyik elnyomott csoport érzékenységét ne sértsék meg a a turbóliberálfasizta baloldali álértelmiségi csürhe szerint.

sírjatok 2017.02.13. 23:08:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Az államadósság magasabb, mint 2008-ban. 2010- hez képest valóban csökken."

Ezt úgy is írhattad volna, hogy mióta a Fidesz van, azóta csökken. Persze nem úgy írtad, mert úgy még neked is túl egyértelmű lett volna a trend.

sírjatok 2017.02.13. 23:14:21

@so called judge: "Annál is inkább mert 2014-ben számszerint konkrétan kevesebb szavazattal kapott "kétharmadot" a Fidesz mint amennyivel 2002-ben és 2006-ban elvesztették a választásokat."

Sőt pl. kevesebb ember szavazta meg az EU-ba belépést, mint a migránskvóták ellenzését. És? Mi értelmük van az ilyen számgimnasztikáknak? Nem tilos másik pártra szavazni. Ha három ember megy szavazni, és abból kettő Orbánra adja a voksát, akkor is Fidesz kétharmad lesz. Miért nem ment el a többi szavazni? Nem volt tilos.

sírjatok 2017.02.13. 23:19:22

"A duplagondol azt a képességet jelenti, hogy valaki egyidejűleg két, egymásnak ellentmondó nézet birtokában van, s mindkettőt elfogadja."

Ezt a feministák mostanában sokat gyakorolhatják, mikor szimultán kell hangoztassák a fehér patriarchátus elnyomását, illetve a muszlim bevándorlás előnyeit.

De azokat sem irigylem, akiknek úgy kell a demokrácia mellett érvelniük, hogy egy demokratikusan megválasztott kormánnyal szemben határozzák meg magukat.

midnight coder 2017.02.14. 07:03:12

Az Állatfarmból szerintem csak egy mondatot érdemes idézni, de az übereli az összeset az itt felsoroltak közül: Minden állat egyenlő, de vannak egyenlőbbek!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.02.14. 07:49:47

@csentecsa:
Az egy pillanatig nem kérdés, hogy az történelem iránya megváltozott, de ez nem változtat azon, hogy egyrészről, ez egy téves narratíva, másrészről, hogy a jelenség távolról sem új.

Egyrészről, látni kell, hogy a különböző országokban mások és mások a problémák. Vannak közös pontok, pl. hogy a modern gazdaság nem tud mit kezdeni a digitális analfabétákkal, vagy hogy az elmúlt évtizedek adóssághalmozással kísért gazdasági növekedése nem tartható fent, de ezen túl egész más problémáik vannak. És ezért az rendszerkritikus pártok karaktere is egész más. Ezek közt vannak kimondottan jobbos pártok is, de vannak szélsőbalos, illetve liberális jellegű pártok is, mint az FPÖ.

Másrészről, a populista pártok hatalomra jutása, illetve az anti-intellektualizmus már annyiszor megtörténtek. Azért is van bejáratott nevük, mert már láttuk egy csomószor.

Hogy múló álom-e? Igen, az. A populizmusnak van egy olyan rossz szokása, hogy idővel tökön rúgja saját magát. Mivel nem a realitásokból indul ki, hanem a nép vélt, vagy valós vágyaiból, ezért a populista kormányzás nagyon el tud rugaszkodni a gazdasági lehetőségektől. Ld. Görögország 2010 előtt, Argentína a 40-es évektől, Venezuela 2010-től stb. Azt, persze, nem mondom, hogy egy gyorsan múló álom. Argentínának is 50 év kellett, hogy összeomoljon a saját hülyeségétől és még most sem teljesen ébredt fel belőle.
Trump annyiból van különleges helyzetben, hogy a világ legnagyobb gazdasága van alatta, amit nem olyan könnyű felélni. Lényegében az atomháborút leszámítva, elpusztíthatatlan.
Illetve, hogy jól felépített fékek és ellensúlyok veszik körül, ami miatt nem tud akármekkora baromságot megcsinálni. Itt ő komoly, hosszan tartó zűröket tud csinálni, de totális összeomlást nem valószínű.

Attól átverés, hogy olyan dolgokat ígérnek, amiket nem tudnak megvalósítani, illetve nem mondják meg, hogy milyen áron. Nagyon szép azt ígérni, hogy mostantól minden autót az USA-ban gyártanak, de azt elfelejti hozzátenni, hogy mennyivel fog többe kerülni az autó tőle.

Senki nem beszél optimális kormányzásról, de az őszintétlenségnek is vannak fokozatai.
A populista kormányzás pedig igen magas fokon nem őszinte. Egyszerűen a populizmus lényege, hogy a populista mindent a népre való hivatkozással tesz meg, még azt is, amikor épp semmibe veszi a népet. Talán segít megérteni pár magyar közelmúltbeli példa. Volt a migrációs népszavazás(szerűség), mert a nép szava szent, ugyebár. Van az olimpiás népszavazási kezdeményezés, amit eddig más számos alkalommal elgáncsoltak, mondván, hogy a nép megválasztotta a kormányt, semmi szükség rá. Miért van az, hogy a két esetben két különböző paradigma szerint gondolkodik?
Azért, mert az első esetben volt a kormány álláspontja és tudta, hogy elég támogatást tud összeszedni hozzá, tehát jó ötlet kiengedni a kérdést a nép közé, ettől csak hitelesebbnek látszik.
A második esetben, van a kormány álláspontja, de tudja, hogy a nép nem támogatná, ezért a népet inkább nem kérdezi meg, ellenben hivatkozik a néptől korábban kapott felhatalmazására.
Az a közös benne, hogy van a populista érdeke, amit végre fog hajtani. A nép csupán eszköz arra, hogy minden kritikát lesöpörhessen. Elvégre, aki a populistával vitatkozik, az magával a néppel száll szembe.

2017.02.14. 08:13:42

@shakespeare: Ha nem látod, hogy az 1984 ugyanúgy érvényes Trumpra, Orbánra és a Brexitre is, akkor téged már üresre facsartak és feltöltöttek magukkal. A Brexit és Orbán menekültellenes népszavazása a legtökéletesebb példa arra, hogy valós információk nélkül a fogékony ostobákat milyen könnyű irányítani. És az 1984 éppen arról szól, hogy az állam minden erővel irányítható ostobákká akarja tenni a népet, mert ez kell a hatalomhoz.

2017.02.14. 08:13:42

@shakespeare: Ha nem látod, hogy az 1984 ugyanúgy érvényes Trumpra, Orbánra és a Brexitre is, akkor téged már üresre facsartak és feltöltöttek magukkal. A Brexit és Orbán menekültellenes népszavazása a legtökéletesebb példa arra, hogy valós információk nélkül a fogékony ostobákat milyen könnyű irányítani. És az 1984 éppen arról szól, hogy az állam minden erővel irányítható ostobákká akarja tenni a népet, mert ez kell a hatalomhoz.

HaD 2017.02.14. 08:31:09

Döbbenetes látni ,hogy milyen pengeélesen látja Orwell az emberek manipulálhatóságát...a legjobb példa a fenit hozzászólásokat elolvasni. Rácsavarodnak jónéhányan erre a libsizés dologra...ha a liberalizmust pocskondiázzák mint eszmét akkor gondolom egy Kossuth egy Deák az egy szar libsi nekik:(. Mindamellett gondolom a szabadság mint olyan rühes számukra mert világ életükben vagy smasszerok voltak vagy bezártak(mentálisan). Szar lehet a családnak...Amennyiben a mai magyar viszonyokra próbálják ráhúzni a liberális meg demokratikus esetleg konzervativ jelzöket akkor egyszerüen "csak" ostobák! Jelenleg egy a 90-es évek komcsiai(nem libsi meg bal meg jobb)elit átmentett hatalmának a részesei vagyunk. Ideértve az mszmp-s kisz-es fideszes fiukat,és a szintén mszmp-s kisz-es un. baloldalt(az hogy vonának meg mi a szerepe azt csak a tettei minösítik,ép úgy mint torgyánét csurkáét...a valódi ellenzék leszalámizása). Egy dajcs akinek az apja anyja vegyészetchnikusként lenyúlta a teljes mtk-t stb...egy matócsi aki a fö privatizátor volt egy orbán aki soros pénzén hízott és most mübalhéból sorosozik egyett,hogy nevével rámászhasson a valódi civil szervezetkre...vagy egy szijjártó akinek az apja szétnyerte a máv munkákat már a szociban is...vagy gyurcsány és haverjai akik fillérekért vettek gyárakat földeket,és ezek felett ott bábáskodott a demján csányi duett...ezek a jobb meg a bal???Vagy a libsi meg a konzervativ?? Na ne hülyéskedjünk már. Egyszerüen átmenett gazdasági és kicsit kerülövel politikai teljhatalom az amit ezek a fejünk felett eljátszanak. A demokrácia meg a liberalizmus vagy a konzervatizmus számukra rövidtávú eszköz. Ha ez kell akkor libsik ha az kell akkor népnemzeti konzervativ vagy amit akartok....

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.02.14. 08:57:01

@ogli dzsí: Nekem speciel a fidesz veszélyezteti a pénzemet (pl manyup ellopás, mesterségesen alcsonyan tartott alapkamat, devizatartalék felélése stb), és talán a szabadságomat is, mivel - főleg a kis KDNP - sokkal inkább belepofázik a családok megánéletébe, mint az elődeik. És persze ki tudja, hogy mit hoz a jövő, Orbán szépen halad példaképei (Putyin, Erdogan) nyomában.

Mr. Waszabi 2017.02.14. 09:14:24

Elnézést, (újra)kezdő vagyok. Mi az a Párt?
Elfelejtettem 1990 óta, 2 évtized alatt s nem gondoltam, hogy egyszer ismét kelleni fog ez a fogalom...

wolves84lb 2017.02.14. 10:24:34

@shakespeare: dehogy olvastad te, ostoba fideszcsicska...vagy ha mégis, akkor nem értetted meg, és a nagy testvérnek szurkoltál végig.

wolves84lb 2017.02.14. 10:28:54

@ogli dzsí: most komolyan már csak te jutottál ide a trollkommandóból? Még batyufasznál is gyengébb vagy, pedig az már nagy dolog. Add már meg a főnököd elérhetőségét, hogy ez kurvára rangon aluli. Ilyen buta gecikkel, mint te, még az utcát sem sepertetném fel.

"pisztoj"....te ostoba fasz, te...

VT Man 2017.02.14. 10:30:49

Ennek a posztnak van ertelme?

Nezzuk csak:
- "Azt hiszed, hogy mindent tudsz? Akkor csak egyetlen állítását is próbáld meg cáfolni ezeknek az idézeteknek..."
- "Ha el akarod képzelni a jövőt, képzelj el egy csizmát, amely örökké egy emberi arcon tapos."

Ezt hogyan lehetne cafolni?

HaD 2017.02.14. 10:50:12

@deneskata: ..."Kik azok a libsik?? Ma Magyarországon nem létezik liberális párt. Az ellenzékre gondolsz? Mert az sem létezik."...

amit ma reggel(volt időm:))írtam az éppen erre "hajaz"

shakespeare 2017.02.14. 10:52:34

@wolves84lb: soha nem voltam fidesz szavazó de korlátolt, elvakult, agyatlan, megbélyegző libsi

tudod, a szar nem folyik ki a számon és nem őrjöngök, attól még nem feltétlenül vagyok fideszes
sem Trump imádó

Tudom nálatok elvárás, hogy az ember ne gondolkodjon, hanem úgy őrjöngjön mint a többi agyhalott droid, de most felvilágosítalak : vannak emberek akik nem eszik azt az agymosást amit te megeszel.
Ezért lett felmosva az általad imádott bandával a föld 2016-ban jó sokszor, egyelőre nem elegendő szerintem a józanodásodhoz, de hátha 2017-ben még párszor belebukik a libsi banda a handabandázás miatt a választásokba.
Hajrá, eresszed a fröcsögést, hidd el ezzel a legjobb úton vagytok a harakirihez, nyomjad csak.

shakespeare 2017.02.14. 11:05:03

@Ylim: tényleg ? Trump még semmit nem csinált, máris kimerítette az orwelli mélységeket ?
te összekevered a tényeket a vádakkal ? egyelőre csak a szar dobálást csinálta a libsi banda, most pedig te kijelented, hogy Trump szaros dolgokat csinál, mert sok szart dobtatok reá ?
Nőktől láttam ilyen logikát: kapsz egy címkét előre, hogy pöcs, szar alak vagy, előre, csak úgy. Majd utána az általa ragasztott címkével indokolva egy a címkét tettekkel kiérdemelt baromnak kijáró köpködést.
:-)

Orbánnak a bevándorlás ügyében maximálisan igaza volt (nem a kék plakátok balfasz üzeneteire értem), azóta Merkel mutti 100% ban átvette Orbán javaslatait. A többi majom már vagy a sitten van vagy elzavarták a választók. Merkel mutti is lejöhetne már a színről, mind tudjuk, hogy stróman.
Ennyike.

Untermensch4 2017.02.14. 13:20:23

@so called judge: "Oroszország mindig a szövetségesünk volt, a Nyugat pedig az ellenségünk. Ahogy Orbán mindigis a liberalizmus ellensége volt és sose volt a liberális internacionálé alelnöke 2000-ig. Simicska Lajos pedig nemszemély sose volt a Fidesz pénztárnoka, a cégei (különösen a Közgép) sose nyert közbeszerzést. Soros "Goldstein" György pedig sose támogatta a Fideszt és Orbán sose tanult az ő pénzén oxfordban liberális filozófiát."
Engedelmeddel ezt Orwell életművéhez méltó kommentként smittelem.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.02.15. 20:53:39

@csentecsa:
Te ezt tényleg elhiszed?
Úgy értem, hogy te megroggyanni látsz egy olyan világképet, ami valójában soha nem is létezett.
" Az egyes kormányok szerepe pedig kizárólag arra korlátozódik ,hogy a multinacionális nagyvállalatok, és pénzügyi csoportok érdeke szerinti döntéseket hozzanak, valamint betartassák a pc dogmarendszerét , mindenféle kisebbség felsőbbrendűségét biztosítva a benszülött többségi társadalom felett.."
Ez egy totális katyvasz.
A világ kormányai régen legyűrték a multinacionális vállalatokat, egyedül az internettel nem boldogulnak. Ha tényleg ők diktálnának, akkor réges-régen nem lenne pl. nyugdíjrendszer, meg 0% lenne a társasági adó.
A PC pedig a progresszívek régi mániája, de semmi köze a nagyvállalatokhoz, illetve az állítólagos kisebbségek felsőbbrendűségét a többséghez képest. Ismerem ezt a mémet, de hatalmas baromság. Egy demokráciában eleve életképtelen dolog a politikát kisebbségekre építeni. Lévén, egy ember-egy szavazat.

Bár kétlem, hogy hagyod magad, mert kényelmes érzés, de megpróbállak visszarángatni a valóságba: nem történt semmiféle paradigmaváltás. Trump ugyan demokráciát talán nem akar exportálni, de ha épp úgy hozza az ötperces rohama, akkor keményen oda fog csapni tekintet nélkül a következményekre. És az rosszabb lesz, mint az a kísérletezgető külpolitika, ami eddig folyt. Csak várd meg, amíg az első orosz vadászgép becsapódik az egyik amerikai rombolóba.
Az amerikai gyárak sem fognak hazai földön termelni, mert ha megteszik, akkor tönkremennek. Csak a prémiumtermékeknél tudja kitermelni a hatalmas munkaerőköltség-különbözetet.
A szabadkereskedelmi egyezményeknek se lesz vége, maximum az USA kimarad belőlük, ezért Kína fog az élükre állni és ezáltal behozhatatlan előnybe kerül az USA-val szemben. Aztán az USA is kapcsol és elkezdi újra kiépíteni, de mondjuk már késő lesz.
Sőt, többet mondok még a PC-nek se lesz vége, csak szavak szintjén. Az emberekben a változás már megtörtént, és ma már nem azért nem niggereznek, mert tilos, hanem mert egyre kevesebben vannak, akik szerint helyes. Mint ahogy egyébként Magyarországon is csak szavak szintjén van vége.

Merkelt nem az USA jutatta, sem pedig tartotta hatalmon. Az más kérdés, hogy itt Magyarországon a propaganda kicsit átszínezte az ő szerepét.

Látom, hogy nagyon véded az elmédet a megvilágosodástól.
Rávezető kérdés: miért helyi népszavazás indult? A válasz, mert minden más kezdeményezést sikerült csírájában elfojtani. A populista ugyanis így működik. Nem kíváncsi a nép véleményére, ha az nem egyezik az övével. Ezért is emelték meg pl. a népszavazás érvényességi limitjét, illetve nehezítették meg a kezdeményezését. Mert nem akarják, hogy olyan népszavazások történjenek, amik nem szolgálják a Párt érdekét.
A kvóta népszavazás azért volt fontos, hogy helyreállítsa a Fidesz támogatottságát. Pont. Az összes többi a Fidesz által terjesztett baromság. A valósághoz vajmi kevés köze van.

d4n13l 2017.02.16. 08:24:38

@Ogli dzsí: a "leszarom" nem megfelelo valasz a szamodra nem szimpatikus dolgokra.

A mostani rendszernek is vannak nyertesei es vesztesei, de figyelmen kivul hagyni azt a tenyt, hogy kozep- es hosszutavon nagyon kellemetlen egy szelsoseges tarsadalomban elni egesz egyszeruen az empatia teljes hianyara es borzaszto szuklatokorusegre utal. Az, hogy most neked bejott, nem jelenti azt, hogy legkozelebb is be fog, azt pedig plane nem, hogy minden igy is marad. Biztosan elvezni fogod, amikor fordul a kocka es futykos rosszabbik vegen allsz majd. :)

Feketeistván 2017.08.05. 09:21:40

Ogli dzsi egy fizetett fideszbarom féreg.
süti beállítások módosítása