Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Busztragédia: Talán most végre felfedik az igazi problémákat?

2017. január 22. - Szarvas Norbert

buszos_problemak.jpg

Emlékezzünk meg tisztességben és békében az olaszországi áldozatokról! Ez a cikk nem arról szól, nem róluk szól. Nem ülök fel a mainstream vonatra, hogy olvasottságot generáljak, mint ahogyan több portál is teszi. Viszont erről a katasztrófáról jutott eszembe, hogy a rendszerbe van kódolva a veszteség. Ez a cikk azokról a létező problémákról szól, amik miatt életveszélyes lassan buszozni...

Agyonhajtott sofőrök

 

Nagyon sok ügyfelem és barátom van, akik hivatásoszerűen buszsofőrök hosszú évek, évtizedek óta. Hiába a legjobb sofőr, ha képtelen kialudni magát. Forrásom elmondása szerint náluk nem ritka, hogy huzamosabb ideig úgy néz ki a munkaideje, hogy végez egy túrista csoporttal hajnali 2-kor és 6-kor már fel kell vennie a műszakot... Ez hazautazással együtt sem tesz ki nettó 3 óra alvásnál többet! Előfordul, hogy nem éri meg hazamenni, inkább a buszban alszik...

Egy buszsofőrnek hihetetlen felelőssége van, amikor beül a volán mögé. Nem ritkán 30-40-50-60 ember életéért felelős és egy elbambult pillanat, egy rosszul megítélt helyzet máris képes előidézni a katasztrófát. És mit tud ez ellen tenni? Ki vannak szolgáltatva a magáncégeknek, akik egyáltalán nem játszanak tisztességesen. 

Alulfizetettek

 

Az egyik idézet magáncégnek megnéztem az éves árbevételét. Tavalyi évben 300-400 millió forint volt! Mármint a nyeresége. Az árbevétele bőven 2 milliárd forint feletti! Ehhez képest minden fillért meg akarnak spórolni a sofőrökön. Ahhoz képest, hogy hiányszakmáról beszélünk, nagyon rövidlátó szemléletmód jellemzi a közeget. Kétfajta sofőr létezik:

1. a reaktivált nyugdíjas, aki kiegészítésként pötyög

2. aki fő állásban próbálja magát és a családját eltartani!

A cégek azt csinálják (több forrás megerősítette), hogy előtérbe helyezik az olcsóbb nyugdíjasokat, akikkel eseti megbízással tudnak együttműködni, miközben a főállású sofőröknek stabil bevételre lenne szüksége. Egy másik forrásunk megerősítette, hogy:

Munkaviszony-Kijelentgetés

 

Szóval ebben a szakmában teljesen megszokott Magyarországon, hogy a téli pangás időszakára kijelentik az amúgy is jellemzően félhivatalos-félig zsebbe munkaviszonyú embereket. A jobb esetben megtartják őket télire is, rosszabb esetben szélnek eresztik. A lényeg az adókerülés és a spórolás. Volt olyan, aki arról számolt be, hogy a kijelentés után ledolgozott óránként 1.000 azaz ezer forintot akart a cég fizetni neki. A probléma az volt, hogy olyan beosztást kapott, hogy egy hónap alatt 41.000 forint fizetés jött össze... És ebben voltak olyan napok, amikor kellett menni hajnali 6-ra egy fuvarra és este is... Viszont a köztes készenlétet a kutya nem fizette meg...

A jattot is lenyúlják

 

Vannak a fizetős járatok, ahol túristákat kell fuvarozni és van idegenvezető. Jellemzően ebben  az esetben a jattot az idegenvezetőnek adja a csoport azzal a célal, hogy majd oszzák el a sofőrrel. Mivel a sofőrök sokkal rosszabbul keresnek, mint az idegenvezetők, ezért nyilván szükségük lenne erre a kiegészítésre. Ehhez képest két idegenvezetőből 1 jellemzően lenyúlja a pénzt és semmit nem ad vissza... De olyanról is hallottam, hogy a csoport magának a cégnek adta a jattot és azt a cég egyszerűen zsebre tette...

 

Casco trükközés

 

Pár hete hallottam a legextrémebb esetet, amiről álmomban sem gondoltam volna, hogy létezik. A buszos társaság tudod milyen CASCO-t köt? 1M forintos kártól élőt... Ez azt jelenti, hogyha az agyonhajszolt sofőr véletlenül megtolja a buszt és a kár 812.000 forint, akkor azt neki kell zseből kifizetnie... Mindezt a maga 150-250.000 forintos fizetéséből... Márpedig ilyen balesetek mindig benne vannak, pláne ha jobban agyonhajszolt a sofőr, mint kellene... A cég mossa kezeit...

 

A probléma

 

Most leírtam néhány pontot, amik létező problémák. A buszsofőrökkel két probléma van Magyarországon: agyonhajtottak és alulfizetettek. Folyamatosan létbizonytalanságban tartják őket, miközben probléma esetén fizetniük kell. Megy a trükközés a százmilliós nyereséggel rendelkező cégeknél, miközben 5 forintot sajnálnak a sofőrtől. Ez a mentalitás nagyon rossz és primitív. Hiszen a megbecsült és jó sofőr felbecsülhetetlen értéke lesz ezeknek a cégeknek, ahogyan egyre inkább higul a szakma!

Elméletben van vezetési limit, amit ellenőriznek. Ehhez képest több sofőr arról számolt be nem hivatalosan, hogy azzal a kockázattal vezetnek akár külföldre is, hogyha elkapják őket, akkor több ezer eurós büntetésre számíthatnak. De nem tehetnek mást, mert különben kirúgják őket. Ha viszont nem rúgják ki, akkor is ott van a félelem, hogy egy visszamondott út miatt hátrébb sorolódnak a ranglétrán és mindig a szarabb melókat kapják meg.

Ugyanis ebben a szakmában a munka és munka között is van különbség. Mindenki a jó melókért verekszik, vagyis azokért, ahol hosszabb utakra kell jól jattoló csoportokat vinni (ilyenkor szállást kapnak, ételt, jobb a pénz). 

Valamit kell véleményem szerint kezdeni ezzel a területtel, mert képtelenség, hogy mindenért a sofőr fizet, de a pénzt a cég teszi zsebre. Kezdve onnan, hogy tilos lenne kijelenteni az embereket télire...Ezt meg kellene szüntetni... Folytatva a biztosítások mértékével... A rendszeres ellenőrzésekkel...

A cikkben szereplő állítások konkrét forrásokra, hivatásos buszsofőrök beszámolóira támaszkodik. A cikkben szereplő állapotok 1-1 konkrét esetet, helyzetet írnak le, amiről többen panaszkodtak. Az iparági való teljes hasonlítást, azonosítást a cikk tartalma által nem elvégezhető. A cikk nem állítja, hogy az összes buszos vállalkozás Magyarországon ebben a szemléletben működne! Minden felelősséget kizárunk. 

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr3812145197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beerhead 2017.01.23. 11:00:55

A helyzet elképesztően egyszerű megoldása az, hogy akinek nem felelnek meg a körülmények, az nem megy el buszozni és kamionozni. A kiskereskedelemben már bejött ez a hozzáállás.

2017.01.23. 11:05:31

a cég sem azért szuttyongatja a sofőröket mert minden cégvezető született szadista, hanem mert széjjel vannak adóztatva, nehezen tudnak nyereséget termelni - még akkor is, ha az árbevételük relatíve magas.
és elérleztünk a vlaódi okokhoz: túladóztatás, túlszabályozás
(és ha még messzebb megyünk: nem kéne ennyit adózni, ha.... de ne politizáljunk)

Öregtölgy 2017.01.23. 11:09:04

Kiegészíteném a felsorolást egy rendkívül fontos problémával. A műszaki állapotér attól a pillanattól fogva, hogy átveszi a buszt és munkába indul vele, nem a tulajdonos felel, hanem a gépkocsivezető. Elméletileg a gk. vezetőnek meg kellene tagadni, hogy forgalomba álljon, nem megfelelő járművel, de mivel az állását szeretné megtartani, nem szól, csak sűrűn imádkozik vezetés közben.
Nem tudom, mennyire közismert, de a Volán társaságoknál is van magánkézbe kiszervezett fuvar, az írásban már említett nyugdíjból visszahívott sofőrökkel. Nekik már az unokákkal kellene foglalkozni és nem a vezetéssel ( megnőtt reakció idő és társai )
Konkrét viszonylatot is tudnék mondani, de nincs pénzem ügyvédre.

Jozeph Pelikahn 2017.01.23. 11:15:24

@Beerhead: Szuper, de ha veszek egy kiflit és nem mosolyog az eladó, akkor semmi bajom nem lesz. De ha a buszvezető nincs toppon, ott már mások a következmények. Így érted már a különbséget?

dunántúli gyerek 2017.01.23. 11:20:55

Valóban problémás a buszosok és kamionosok kizsigerelése, bár ez nem magyarspecifikus. Európában máe senki nem vállal ilyen nehéz melót, így a nyugati cégek is periferiális munkaerőt alkalmaznak (ugyanúgy ahogy NYC-ben sincs fehér taxis, de 20 éve sem volt már), és kihajtják őket. Lengyel, ukrán és román kamionosok viszik Európa összes áruját.

RodrigeZZ 2017.01.23. 11:27:34

A turistautak megrendelésekor az olcsóság az elsődleges szempont. Olcsóbb, ha éjszaka jövünk, megyünk, mert akkor meg lehet spórolni 2 napi szállást. Arra senki nem gondol, hogy a a buszvezető, aki nappal kivitte a csapatot városnézni, síelni, strandra, az éjszaka ugyan úgy szeretne aludni. Ha nem akkor is úgy van beállítva a belső órája. Felmegy az autópályára a nagy setét éjszakában tempomat bekapcsol, aztán csak néz ki a fejéből. Nincs egy éles kanyar, nincs forgalom, nincs semmi, ami a akkora figyelmet követelne, amitől nem álmosodik el. Nem is veszi észre, csak elalszik. Elég 2-3 másodperc...

lekker pannekoek 2017.01.23. 11:27:56

Azért a megrendelő oldalát is nézzétek a dolognak!!! Az utazási irodák a béka segge alá alkudják a kilóméter díjat, egy sofőrt kérnek olyan utakra ami nem fér bele a 9 órás vezetésbe és 15 órás munkaidőkeretbe. Fillérbaszó Tours a legtöbb!!!!

dunántúli gyerek 2017.01.23. 11:32:40

@RodrigeZZ: Önvezető busz lesz a megoldás.

BaIt 2017.01.23. 11:37:10

A buszozás egy kalandtúra. Kellenek a stadionok a sok lecsukott buszvezetőnek!

ötköb 2017.01.23. 11:43:42

Utaztam úgy egy jó nevű utazási irodával Normandiába, hogy a 2 sofőr közül az egyik Köremnden leszállt és végig (7 napig) egy gépkocsivezetővel mentünk. Aztán visszafelé az illető Körmenden visszaszállt és úgy jöttünk Pestig.
Hogy ez a sofőfök egyéni akciója volt, vagy az iroda is tudott róla, azt a feledés diszkrét homája fedi.
Igaz az az egy sofőr jól elvolt a facér útitársnökkel.

Günther von Kastenfrosch 2017.01.23. 12:17:00

És mindez csak a foglalkoztatási oldal. Külön szépség lehet a műszaki, a karbantartás és a többiek. A most balesetet szenvedett buszról is mondják hogy 15+ éves volt...

brlv24 2017.01.23. 12:19:37

@dunántúli gyerek: Igen, 2030-ban. Sokat kell még addig aludni..

dez01 2017.01.23. 12:20:19

Ezzel nem szabadna így játszani....

Megnézhetjük mennyire fog lecsökkenni például az iskolai kirándulások száma...

Mi eddig sem szerettük az idióta hosszú buszos kirándulásokat (Még a burgenlandi túrákat is hosszúnak találtuk), ezentúl pedig 2szer is meggondoljuk, hogy busszal bárhová is elengedjük a gyerkőcöket... Persze nyilván a közlekedés veszélyes üzem, stb, stb. de akkor is...

brlv24 2017.01.23. 12:21:45

@Günther von Kastenfrosch: "15+ éves volt"

Ezzel nincs semmi probléma, ha rendesen karban van tartva. Csak hét itthon ezen lehet a legtöbbet spórolni, mert rövidtávon nem látszik a karbantartás hiánya.

PonDrow 2017.01.23. 12:22:55

@ötköb: Én is utaztam úgy, hogy visszafelé bemondták a határátlépés előtt, hogy ha megállítanak ellenőrizni, akkor mondjuk azt, hogy az előző sofőr már leszállt valahol. Azzal tett be új kártyát a tachográfba ugyanaz a sofőr... Amikor szóvá tettem az utazási irodánál, simán hülyének néztek és letagadták.

CyberPunK 2017.01.23. 12:36:31

Írod: "Emlékezzünk meg tisztességben és békében az olaszországi áldozatokról! Ez a cikk nem arról szól, nem róluk szól. Nem ülök fel a mainstream vonatra, hogy olvasottságot generáljak, mint ahogyan több portál is teszi. Viszont erről a katasztrófáról jutott eszembe, hogy a rendszerbe van kódolva a veszteség. Ez a cikk azokról a létező problémákról szól, amik miatt életveszélyes lassan buszozni..."

De a címben meg ez van: "Busztragédia: Talán most végre felfedik az igazi problémákat? "

F*szt nem ülsz fel a mainstream vonatra.

fingerbangs 2017.01.23. 12:43:48

a jelenlegi helyzetért (nem csak a buszozásban) a kormány a felelős,
a mostani és a korábbiak, közvetve pedig a polgárok, hogy nem mennek ki az utcára ellenkezni a rendszerrel, hanem hagyják a szopatást
ez az eredmény
szénné égő tinik
de naponta hal meg tucatnyi ember hasonlóan értelmetlen módon a pénzelvonás miatt, csak az nem ilyen feltűnő

Madag Oszkár 2017.01.23. 12:48:48

@Nancsibacsi: ez egy általános rendszerkritika volt, okoska. Tessék cáfolni.
Nincs visszaélés a vezetési és pihenőidőkkel? Nincs bérfeszültség? Nincs jogbizonytalanság? Nincs túlhajszoltság, stressz és túlzott kockázatvállalás? Nincs eszetlen spórolás a szakma minden területén?

Mégis kik az első számú felelősök szerinted, ha nem azok akik a fizetést és a munkaidő beosztást adják, a jogszabályokat készítik és a teljes folyamatot hatóságként ellenőrzik? Na?

Traktoros lány 2017.01.23. 12:50:58

@fingerbangs: Ez már nagyon kellett! Te idióta.

Balt 2017.01.23. 13:11:48

Pardon, off: @BaIt: Berágtál, nicktolvaj? Ilyenek vagytok, komcsi gyökerek: 100 éve folyamatosan loptok, de legalább idén megünnepelhetitek a Téli palota ostromát.

kismorgó 2017.01.23. 13:18:18

Sok hasonló utazás programját írtam és csináltam is végig kísérőként vagy idvezként. Azt had tegyen hozzá, higy a megrendelő oldaláról arról szól az egész, hogy minél olcsóbb legyen-és egy köztes éjszakázás tol az áron. Minden okosba kell, occsón. A sofőröknek nem nagyon van választásuk, menni kell. Kevés-de van-a tisztességes buszos vállalkozó Mo-n.

Balt 2017.01.23. 13:22:10

@Nancsibacsi: A vége az lesz, pláne, hogy a kormány is hajlamos a túlszabályozásra, hogy a duplájára fog emelkedni a km-díj, aztán elmaradoznak az osztálykirándulások.

A szabályzók igenis megvannak most is (pihenőidő, váltott sofőrök) , pláne nemzetközi utakon, csak be kéne tartatni. Nem mellesleg ilyesmiről aligha lehetett szó most Veronában, mert alig 400 km-t jöttek Puy St. Vincentből és Milánó mellett megálltak, talán váltottak is, de ez nyilván kiderül napokon belül.

fizetekmegegysort 2017.01.23. 13:23:12

@RodrigeZZ: A konkrét francia síutakat illetően. Franciaországban pályaszállások vannak. Ott a buszvezető sehova nem megy, a busz egy hétig áll, nem fuvarozgatnak senkit sehova. Ha a delikvens kirándulni szeretne, ott a síbusz, összeköti a falvakat, fel lehet rá szállni síbérlettel. Nagyobb terepeken lehetséges, hogy elmennek egy-egy bobozásra, vagy ilyesmi, ami konkrétan azt jelenti, hogy öt faluval arrébb viszik azt, aki jelentkezik, ez 30 km oda ugyanannyi vissza. Az utazási irodák rendszerint pörgetik a vezetőket: két sofőr elvisz egy "garnitúra" turistát, és fordulva hozza vissza a másikat, mindezt körfuvarral, 4-5 síterepet érintve. Ez valóban elég veszélyes: a sofőrök nem pihennek, kimerültek. Ezért nagyon sokan magánúton szervezik a franciaországi utakat: baráti társaságok, iskolák, egy -egy ügyes programszervező. Az iskola is így tett. Ezekben az esetekben gazdaságosabb megfizetni a sorőröknek is a szállást (a francia szállások legendásan olcsók), és a sofőrök egy hétig pihennek odakint. Minden nap beindítják kicsit a buszt, de egyébként pihennek. Én mindig ilyen magán szervezésű úttal mentem. A sofőrök még síelni sem síeltek soha, mert mi van, ha valamelyik eltöri a lábát, hogyan megyünk haza? Szóval ezzel nem azt akarom mondani, hogy amúgy nem lehetséges jelenség, hogy kizsákmányolják a sofőröket. DE tapasztalataim szerint az ilyen magánszervezésű síutakon, amikor a sofőrök is ott maradnak a csoporttal, épp nem az a jellemző, hogy hulla fáradtan indulnak haza. Kipihentebbek, mint mikor itthonról indultak. Ettől függetlenül valóban ráférne az iparágra (is) egy alapos, meggondolt szabályozás, ami biztonságosabbá teszi az utazást.

Lxxxx 2017.01.23. 13:24:49

@CyberPunK: Bezony! Igazi hullarabló, és a kormány szidását kellett valahogy bevezetnie. Rosszabb, mint a többi és persze meló sincsen sok, mert nem egy megtörtént esetről és kapcsolódó eseményeiről kell valós időben tájékoztatni, hanem valamilyen forrásokra hivatkozva lehet kényelmesen köpködni.

fizetekmegegysort 2017.01.23. 13:26:03

@Balt .......................... az eredeti: ezen gondolkodtam én is, hogy nem jöhettek még olyan sokat, ha Veronánál voltak, tehát az, hogy a sofőrök ki voltak fáradva, elég valószínűtlenül hangzik.

bandigyerek 2017.01.23. 13:29:54

És azzal mi van, hogy rendelet tiltja a gyerekeket szállító buszok éjszakai közlekedését?

Karón Varjú 2017.01.23. 13:38:10

Valós problémákról írsz, de még senki sem tudja, hogy ezeknek köze van-e a tragédiához vagy sem. Ezért a címben ehhez kötni elég sunyi, kiemelés-vadász dolog.

Éppen egy sítáborból hazafelé jövet, 1 órával a váltás után nagyon valószínű, hogy nem a sofőr túlhajszoltsága okozta a balesetet. Ilyenkor általában van idejük a sofőröknek rákészülni az útra. Ettől még persze előfordulhat sajnos elalvás, de ebből a szempontból a kifelé vezető út szerintem kockázatosabb. Ott simán lehet az, hogy a hajnali kiállás előtt pár órával érsz haza, vagy mondjuk egész éjjel hány a gyereked és nem tudsz aludni.

Karón Varjú 2017.01.23. 13:48:06

Ez az "életveszélyes buszozni" egy alattomos, félelemkeltő kitétel. Minden szempontból sokkal-sokkal veszélyesebb személyautóba ülni. A személyi sérüléses balesetek mindössze 1%-át okozzák buszvezetők.

Lásd: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=874 :
a személysérüléses közúti balesetek 58 %-át személygépkocsi vezetők, 9 %-át tehergépjármű vezetők, 1 %-át pedig autóbusz vezetők okozták. A motorkerékpárosoknak 5 %-os, a segédmotor-kerékpárosoknak pedig 6 %-os a részarányuk a balesetek okozásában. A forgalomban betöltött arányukhoz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (13 %), míg a gyalogosok a közúti balesetek mintegy 6 %-át idézték el

nick papagiorgo 2017.01.23. 13:56:03

Ez így egy nagy marhaság.

Sokan (pl. a cikkíró is) úgy viselkednek, mintha máshol Európában nem történne buszbaleset, csak nálunk.

Ha az áldozatok hozzátartozói, gyászukban, felelősnek tartanak mindenkit, buszvezetőt, irodát, bárkit (beleértve magukat is, miért engedte el... stb), azt megértem, szegények.

De akinek semmi köze az egészhez,nem is ért hozzá stb. az miért kezd el felelőst meg okokat keresgélni, amikor azt se tudja, mi történt? A túlhajtott sofőrök stb. stb, az igaz, de most megint legendákat gyártunk: fogalmunk sincs pl. hogy a buszon ülő két sofőr mennyire volt agyonhajtva és/vagy alulfizetve, és ennek mi köze az egész tragédiához.

Azokról a hülyékről már nem is beszélek, akiknek sikerült még ebben is Orbánt meg a kormányt (mint fő okot) megtalálni. Tényleg elég sok a pszichológiai eset, olyanok mint Móricka, akinek mindenről "az" jut eszébe.

Prognozuoti Blasio 2017.01.23. 14:05:26

Utólagos okoskodás... Hányingerkeltő... Mainstream mocsok, ahogyan a többi...

De nekem mindig az a kedvencem a sofőr-busz-cég ügyeinek szigorításában, hogy igazából semmit nem old meg...

Az utasokért nem csak a sofőr meg a cég felel, hanem az a hülyegyerek is, aki a húszéves külföldről behozott Béemvéjével lebombázza esetleg a Buszt...
Egy 150ezeré üzembentartóival vett Suzukival nem lehet kiírtani egy busznyi embert? Dehogynem...
Ne ringassa senki magát abba a tudatba, hogy közlekedni bármilyen intézkwdés után is biztonságos lesz...

konrada 2017.01.23. 14:08:00

...hát sikerült egy jó kis .... cikket keríteni, gratula...

...tán meg kéne várni a vizsgálat végét az ítélettel.
...mert egyébként valóban, a buszvezetők ki vannak zsigerelve, de ez ilyen szakma. Ha nem egyedi eset volna, hanem tendencia, úgy megérteném a kegyeletsértő cikk okát, ne ismétlődhessen meg.
...de - és ez számomra is meglepő - semmivel sem gyakrabbak a magyar buszokkal történt tragédiák, mint a nyugatiakat ért. Így meg....

lüke 2017.01.23. 14:18:45

a buszok állaga rossz
Nagy a forgalom
A busz magasépítésű,instabil

Balt 2017.01.23. 14:27:55

@brlv24: Nem tudom milyen gyakran kell vizsgáztatni a buszokat, de biztos vagyok benne, hogy bármilyen közlekedésbiztonságot veszélyeztető hiba miatt nincs olyan ember, aki rányomná a pecsétet.

Balt 2017.01.23. 14:29:53

@fingerbangs: Ez ugye komoly? Mert viccnek elég durva lenne! :( Már azon túl, hogy kegyeletsértő és orbitális baromság.

yoisten 2017.01.23. 14:30:14

Kedves Szarvas Norbert

A fentebb leírtak egy hozzá nem értő ember lelkesedésből megírt véleményét tükrözik. Aki ebből a leírásból próbál valós információt meríteni, az tév úton jár.

Tisztázzunk pár dolgot:
- Nemzetközi buszvezetők NEM bűnözök
- Mindenkire vonatkoznak EU-s szinten közös szabályok amiket nagyon komolyan ellenőriznek is a hatóságok
- Ha 2milliárd forintos árbevételből 400 millió lenne a nyereség, akkor nem 10-15-20 éves buszokkal fuvaroznának!
- Magyarországon nem lesz fiatalabb a járműpark, mert egy - egy új busz árát nem lehet itthon kitermelni
- Személyszállításban használ járműveket 1/2 évente műszaki vizsgáztatni kell! (tudom ez szkeptikusságot fog szülni, de a vizsgabiztosok se agyatlan bűnözők)
- Kamionos cégeket már csak azért sem kellene ebbe belevonni, mert elbocsájtják azokat a gépkocsivezetőket, akik nem tartják be a vezetési időket (senki se akar több ezer eurós bírságot fizetni, mivel egy közúti ellenőrzéskor csak kis részben büntetik a gkv-t, nagyobb részt a munkáltató kapja amiért nem tartatta be az 561/2006/EGK-t, ja és nem csak a helyszínen utólagosan is büntetnek még plusz egy évig a telephelyen )

Legvégül, a buszvezető is áldozat lett, és példának okáért az fől sem merült hogy esetleg rosszul lett!!!

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 14:31:12

Általánosító s nem igaz az, hogy akinek nem tetszik a felvázolt állapot, az ne menjen buszozni, kamionozni.

Ugyanott van a dög elkaparva, mint sok esetben: Orbán megvette a szakszervezeteket s ez borzalmasan nagy probléma. Már ezért megérné kibaszni a székéből.

A munkavállaló mindig sarokba szorított lesz, kiszolgáltatott, amíg nincs érvényesítő képessége, amit egyedül a szakszervezetek jelenthetnek.

Tehát kötelezni kellene a munkáltatókat, hogy szakszervezeti tagság nélkül nem alkalmazhat munkavállalót, de ehhez Orbánt s geci csapatát ki kell baszni az országból, mert megvett szakszervezet nem szakszervezet.

nick papagiorgo 2017.01.23. 14:31:56

Egyébként mindenki figyelmébe ajánlom a következőket:
- 18 éve nem történt ilyen tragédia magyar busszal (ezt kb minden hírportál lehozta)
- egyelőre se a magyar (tudom, azok mindent "elkennek"...) se az olasz rendőrség nem nyilatkozott, hogy mi lehetett a tragédia oka.

Ehhez képest jön a sok fotelszakértő, hogy így történt, úgy történt, ez az ok, az az ok.
Ha egy kicsit is szakmailag akarnánk megközelíteni a történetet, meg lehetne nézni, hogy hány buszbaleset történt pl. az elmúlt egy évben (tíz évben, akármennyi) Európában, ezen belül hány Magyarországon, lennének számok, tények stb, amire állításokat lehet alapozni.

De így? A cikkben általánosságok vannak. De mi t tudjuk, máshol is történik busztragédia. Azoknak az országoknak is alulfizetettek/túlhajtottak a sofőrjei, ott is trükköznek a casco-val stb?

Arról nem is beszélek, hogy nyilván egy német buszbaleset is könnyen lehet a magyar kormány vagy állam hibája, csak elég mélyre kell ásni hozzá.

A cikk így egyben a formában szimpla általánosító, kattintásvadász hangulatkeltés. Rá is kattantak páran.

Ha már nemzeti gyásznap van, akkor ha másért nem is, legalább az áldozatokra lehetne tekintettel lenni, és nem ilyen marhaságokat írogatni, mint azt itt egynémelyek teszik. Magam is csak azért szóltam hozzá, hogy legalább a jóízlésre gondoljunk már, és legalább most ne böfögjük a szokásos marhaságokat.

Kjos 2017.01.23. 14:39:36

Bicskanyitogato iras.
"Forrasom elmondasa" meg ehyeb mendemondak, kepzelt feltetelezesek alapjan megalkotni a korkepet...
Hanyinger.
Mert megnezted az optenben, hogy mennyi a nyeresege egy buszcegnek, abbol mar kovetkezik, hogy agyonhajszolja a munkatarsait?
Van atfogo kimutatasod a szallitasi cegek biztosaitasairol?
Nevetseges.

A mostani tragedia okairol semmit nem tudunk, meltatlan ez a sarraldobalas.

Balt 2017.01.23. 14:45:07

@bandigyerek: Akkor a francia síutaknak lőttek, ill az összes olyannak, ami 800 km-nél messzebb van, mert a +1-2 napi szállást nem vállalná senki.

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 14:47:50

@nick papagiorgo: Lenne egy kérdésem hozzád:

Ha egy busz vadiúj, mondjuk két éves, a másik pedig betöltötte a 14. évét s leszolgált legalább 600.000 km-t, vajon melyiknél nagyobb a műszaki meghibásodás valószínűsége?

Mert ne legyünk naívak, hiába volt a busz frissen vizsgáztatva, ha egy levénhedt vén csataló, az megy csodaszámba, ha nem karambolozik.

Tehát itt az ideje, Orbánnak a fejét követelni. Mert a lelkén szárad Magyarország szegényen tartása, lelkén szárad a 16 ember halála. S ezt le kell írni még nemzeti gyásznapon is, mert jönnek a következő áldozatok ha minden marad a régiben.

Balt 2017.01.23. 14:55:55

@Lxxxx: @Karón Varjú: @nick papagiorgo: @Prognozuoti Blasio: @konrada: Egyetértek.

@yoisten: Hozzáértőnek látszol. Biztos vagyok benne, hogy a nemzetközi személyszállításra szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint a kamionosokra. (Pihenőidő, váltott sofőrök, utaslista, műszaki feltételek stb.) Így van?

Lehet szigorítani az előírásokon (a betartatásukon ezek szerint kell is), de attól még lesznek balesetek továbbra is.

Szarvas Norbert 2017.01.23. 14:57:53

@Kjos:

Azt gondolom el sem tudod kepzelni,hogy valodi forrasok alapjan lett megirva a cikk...

Innen latszik a destruktiv hozzaallasod a bloghoz

Csak jelzem,hogy tobb tucat buszsofor ugyfelem van evek ota, raadasul a buszozasban,mint szakma rokonok altal 25 eve valamilyen formaban benne vagyok, voltam erintilegesen...

A cikkben nem okokat gyartok,hanem letezo problemakrol van szo, amik egyszer igen komolyan visszauthetnek... vagy majd eleg akkor foglalkozni ezekkel ha legkozelebb azert tortenik a tragedeert a sofor elaludt kimerultsege miatt??
Felhaborito mentalitas

Balt 2017.01.23. 15:00:14

@Hidvégi Mihály: A szaxervezetek csak az egykori állami vállalatoknál maradtak meg (úgy-ahogy, többnyire a "munkásmozgalmi" hagyományokat folytatva), a magánszférában még a munkavállalók sem igénylik. Ez persze baj, mert dolgozói érdekképviseletre szükség lenne, politikától FÜGGETLENÜL.

nick papagiorgo 2017.01.23. 15:03:17

@Hidvégi Mihály:
nem igazán tudok mit mondani ehhez, magamat tudom ismételni:
" legalább a jóízlésre gondoljunk már, és legalább most ne böfögjük a szokásos marhaságokat"

Balt 2017.01.23. 15:03:48

@nick papagiorgo: +1

Ezt azért nem tudom kihagyni, ha már a sofőrök kizsigerelése a téma:
"Azoknak az országoknak is alulfizetettek/túlhajtottak a sofőrjei, ott is trükköznek a casco-val stb?"

Ez bizony így van, nézd csak meg az angolokat: ma már csak lengyeleket látni buszt vezetni. :)

Szarvas Norbert 2017.01.23. 15:04:50

@yoisten: pont arrol szol a cikk,hogy a buszvezetok is aldozatok! Nem is ertem a kommentedet emiatt

Szarvas Norbert 2017.01.23. 15:06:25

@nick papagiorgo:

Rosszul ertelmezed a szoveget! Egy szoval nincsen szo arrol hogy mi tortenhetett...

Az iparagi gondokrol van szo, amik katasztrofahoz vezetnek es amirol az atlagos embereknek fogalmuk sincsen

Ezekrol is beszelni kell

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 15:08:46

@Balt .......................... az eredeti: "politikától FÜGGETLENÜL."

A politikától semmi nem független. Az egész társadalom működése tiszta politika, ez a szó, ez a kifejezés nem megkerülhető, mindenen nyomot hagy.

Politizálni szükséges.

Balt 2017.01.23. 15:10:23

@Szarvas Norbert: A megoldás az lesz, hogy vérre menően számon kell (és fogják) kérni az előírásokat, aminek köszönhetően jóval drágábbak lesznek a buszos szolgáltatások, csökken a fizetőképes kereslet és sokan lehúzzák a rolót. De jól is lesz ez így, azt hiszem mind egyetérthetünk benne.

szepipiktor 2017.01.23. 15:11:27

Felháborító a posztoló véleménye!
Pont most megy a rákellenes liga elleni tüntetés, mert ugye áldozathibáztatás...
A hadházy önös érdekei miatt bapi szinten gyaláz meg szakmai csoportokat, hiszen ha egy korrupt, akkor az összes kőműves, mérnök, fejlesztő, könyvelős stb. is korrupt.
Mind kollektív bűntetés elve, és ami gáz - a pénzért, a hatalomért történik.
Te, posztoló, most egy szörnyű tragédiát húzod rá egy szakág egészére.
Te most az ÖSSZES sofőrt, busszolgáltatót is megbélyegzed, sőt áttételesen a szakhatóságokat, a kereskedőket is.
És ez ocsmány és aljas viselkedés.
Mond, ha ez egy 1 hónapos busz, a gumik rendben voltak, mind garanciás, a sofőr 5000 eurót keres havonta, a szabályokat betartotta és egy rejtett hiba, egy gyártási hiba miatt következne be egy tragédia, akkor a hazai túlhajszolt sofőrök a probléma????
Szerinted a Concorde tragédiája a pilóták túlterhelése, a zsúfolt menetrend volt?
Te előre ki tudod számolni egy leszakadó ajtódarab későbbi véletlenszerű eseménysorát?
De kis jövőlátó, kinyilatkoztató igazságszolgáltató!
Miért nem lehet megvárni a végét?
És ha van felelős, akkor azt, azokat, de CSAK azt, azokat kiszerkeszteni, megbélyegezni, lejártani?
Miért jó neked a kollektív felelősség - egyébként tiltott - meghatározása?
Szégyeld magad!

Balt 2017.01.23. 15:11:54

@Hidvégi Mihály: Ja. Látom, ehhez tartod magad. :) A szaxervezeteknek nem kéne. Vagy ne csodálkozzanak, hogy azért vannak ott, ahol.

fizetekmegegysort 2017.01.23. 15:17:43

@Balt .......................... az eredeti: Félek, ennél rosszabb megoldás születik. Már megjelentek nyilatkozatok, hogy felülvizsgálják az iskolán kívüli programok szervezésének szabályozását. Félek, megint az lesz, hogy nem az iparágat fogják elkezdeni jobban ellenőrizni és "fehéríteni", hanem adminisztratíve levédik a seggüket: simán be fogják tiltani, hogy iskolák táborokat szervezzenek, vagy úgy megszigorítják, hogy csak egy nagyon szűk rétegnek lesz elérhető anyagilag.

Szarvas Norbert 2017.01.23. 15:18:05

@szepipiktor: te mirol beszelsz??????

Olvasdd mar el a szoveget es ertelmezd...

Ez hihetetlen...grrrrrrr
Segitek:

Szakagi problemakrol van szo,amikre megoldast kellene talalni.

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 15:26:36

@Balt .......................... az eredeti: Azt hiszem félre értettük egymást, mert amúgy éppen egyformán gondoljuk.

A szakszervezeteknek természetesen függetlennek kell lenniük mindentől és mindenkitől, leginkább a pártoktól, de ettől még az úgynevezett politikának részei.

Balt 2017.01.23. 15:32:17

@Hidvégi Mihály: A busz jó műszaki állapotban volt - mondta a cégvezető. De itt egy (Totalcaron szokatlan) szakcikk, igaz, a címbeli kérdést explicit nem válaszolja meg, csak sejteti ("nem"):
totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/21/oreg_volt_a_busz_de_van_e_ennek_koze_a_tragediahoz/
(Tulképp csoda, hogy ennyién megmenekültek.)

Máshol:
Várday Dorottya
Itt dolgozik: Idegenvezetés
5 éves Setra busszal égtem ki, zárlatos volt a klíma. 1 éves Setra busz vált kormányozhatatlanná az autópályán, a busz itt maradt (svájci volt) motorcserére... az idegenvezetője voltam mindkettőnek.
www.ma.hu/kulfold/295885/Veronai_baleset__Ilyen_tipusu_buszt_ert_baleset_Setra_317_GTHD

(Az Orbánozás nem tudom, hogy jön ide: más körülmények között viccesnek vélném, így csak szimplán izléstelennek és kegyeletsértőnek.)

nick papagiorgo 2017.01.23. 15:33:12

@Szarvas Norbert:
ez rendben, de egy statisztikát pl. betehettél volna a katasztrófákról (balesetekről), hogy pl. lássuk, hogy az iparági gondok milyen mértékben vezetnek katasztrófához.

Meg szerencsésebb lett volna ezt a cikket azután közzétenni, miután a vizsgálat lezárult.

"Most nézd meg mit csináltál" : megírtad ezt, ezzel idevonzottál egy csomó fotelszakértő trollt....
(meg annyit értél el, hogy ezután az "egyszerű lelkek" kb a hetes buszra se mernek majd felülni, mert jól megijesztetted őket).

Balt 2017.01.23. 15:36:35

@szepipiktor: +1

@fizetekmegegysort: Igen, ettől félek én is. Amúgy is hajlamosak a túlszabályozásra - mint írtam fentebb. :( A iskolák/pedagógusok se fognak merni ilyeneket szervezni, a busztársaságoknak meg nem fogja megérni.

Balt 2017.01.23. 15:42:45

@Hidvégi Mihály: Az végül is igaz, hogy a munkavállalók érdekeit kell(ene) védeniük, innen meg már csak egy lépés a "baloldali" politika, persze kérdés, mit értünk alatta, mert ma ebben elég zavarosak a hazai (és nemzetközi) viszonyok. Itt (az egykori "proletárdiktatúrákban" sic!) nem csoda, ha a rendszerváltás után bizalmatlanok a nem abban gyökerező kormányos a szakszervetekkel.

(Pardon az előzőért, de az Orbánozást tényleg elég méltatlannak érzem most.) :(

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 15:47:53

@Balt .......................... az eredeti: Nem kegyeletsértésnek szántam s nem is gondolom ízléstelennek. A matuzsálemi korú buszok tömegének a politikai rendszerünk az oka, mert azzal, hogy rosszul vezetik az országot emiatt szegények maradtunk, éppen úgy, ahogyan voltunk szegények a szocializmusban. Megjelölhetünk persze még okokat, de mindnek a végén a politika lesz, annak is, hogy nincs szakszervezet, annak is, hogy a korrupciós pénzelszívások miatt a versenyszféra kevés forrással dolgozik. S a vége mégiscsak az, hogy ha a kormány jól tenné a dolgát, nem lennénk szegények, ergo orbánozni kötelező, aki nem akar mellébeszélni. A többi mellékes.

nick papagiorgo 2017.01.23. 15:50:35

@Hidvégi Mihály:
aha. Egy kérdés. A szegénység csak Orbánnak köszönhető (előtte tejjel-mézzel folyó kánaán volt)?

Mert ha nem, akkor nem Orbánozni kellene.
Az egy dolog, hogy " a politika miről tehet", de te konkrétan Orbánozol.

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 15:51:29

@Balt .......................... az eredeti: A szakszervezetek kérdése nem baloldaliságot jelez. Egy jól működő kapitalizmusban a szakszervezet nélkülözhetetlen, akár jobboldali akár baloldali valakinek a nézete. Önálló munkavállalói érdekképviselet nélkül nincs egészséges magángazdaság, mert a tőke önmagát értékeli, önmagát növeszti, jobboldali, magát felelősnek hívő kormányzat sem negligálhatja a szakszervezeteket.

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 15:52:36

@nick papagiorgo: Nem csak Orbánnak köszönhető, az előtte lévők is majdnem olyan ludasak, mint ő abban, hogy Magyarország ennyire szegény maradt.

Ballib cenzúrázók réme 22 2017.01.23. 16:01:27

Ha nálunk gyakrabban lenne ilyen tragikus kimenetelű buszbaleset, mint pl Nyugat-Európai országokban, akkor lehetne ok okozati összefüggéseket vonni talán.

De nálunk sincs gyakrabban, ilyen tragikus baleset mint máshol.

Ráadásul ebben az esetben a baleset (kerék hiba) pont hogy nem a söfőr hibája volt.
Így a felvetés is sokkal inkább szenzációhajhászás a tragédia kacspán, mintsem valódi megoldást kutató.

Persze ettől még a leírt problémák léteznek és általánosak EU szerte, de ehez a balesethez, éppen semmi köze.

Balt ...................... az eredeti 2017.01.23. 16:19:13

@BaIt: Már miért utánzom? Az enyémben pont van. Jó sok. Tőlem Orbán annyit lop amennyit akar, amíg én jól fizetett közalkalmazott vgyok.

Balt ...................... az eredeti 2017.01.23. 16:20:20

@Hidvégi Mihály: Szerintem a szakszervezeteket az alkotmányban meg kellene tiltani, magyarság ellenesek.

nick papagiorgo 2017.01.23. 16:20:48

@BaIt:
az a baj, hogy a Te nickedhez az van írva, hogy
BaIt 0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2017.01.23. óta tag.

Balt .......................... az eredeti 0 bejegyzést írt és 22758 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2006.05.09. óta tag

:))))))))))))))))

Balt ...................... az eredeti 2017.01.23. 16:22:33

@nick papagiorgo: Helyes. Látom kiszúrjátok kik hamisítják a nickemet!

Mindenki megKurja a pecást 2017.01.23. 16:29:42

@Balt .......................... az eredeti: Neked is annyi eszed van mint egy marék lepkének. Szerinted a pontok számát számolni fogják akik olvasnak? Ennél jobban hamisíható nicket kitalálni is nehéz.

Balt 2017.01.23. 16:35:21

@hadd lopjon a fidesz kajálom a propagandát: Akit érdekel, megnézi az aktivitást. Ennyi.
Az enyém 23000 komment körül jár. Kicsit korábban kellett volna felkelni a tolvajnak hozzá...

Prognozuoti Blasio 2017.01.23. 16:43:10

@Szarvas Norbert: milyen katasztrófához vezetnek? Hol a példa?

Ennél a szitunál még az okok sem ismertek.

Amúgy jó reggelt kívánok! Minden nyomorult szakmában, és veszélyes szakmában is a költséghatékonyság a vezérszemlélet! Szomorú? Igen. Ettől még így működnek a dolgok, és közel nem csak a buszozás területén...

Prognozuoti Blasio 2017.01.23. 16:44:31

@Hidvégi Mihály: akkor irány dolgozni. Mondom ezt úgy, hogy rühellem a fideszt!

camilló 2017.01.23. 16:56:24

@yoisten: Jó pár évig kamionoztam, még akkor, amikor voltak határok. nyugodtan kijelentem, hogy a bejegyzésben állítottak igazak! A túlvezetéseket nem a sofőrök maguk akarják, hanem igenis rákényszerítik őket! Ki az a hülye, aki magától akar vezetni 20 órákat, vagy "egyseggel" hazajönni pl. Dániából? A külföldi cégek sem különbek, csak annyi van, hogy ott simán bevállalja a büntetést a cég. Hiába az ellenőrzés, meg a szabály. Akiket nem tudsz megvenni azok a németek, franciák, osztrákok. Minden más nemzetiségű rendőrt megveszel. Ezzel Te is teljesen tisztában vagy! Volt egy blog bejegyzés ami Waberer úr remek ötletéről szólt, a sofőr képzés kapcsán (Remélem érződik az irónia!), és ott írta valaki hogy milyen nyereség tartalom mellett kell működni egy cégnek, és ha az nincs meg, akkor talán kezdjen mást az illető vállalkozó. Itt pont ez a helyzet. A sofőrök pihenéséről annyit azért hozzáfűznék, hogy ezek a sofőrök biztosan felkeltek reggel 6 körül. Papíron biztosan kipihentek voltak, de csak bele kell gondolni, hogy azért éjfél körül bizony már fáradhat az ember gyereke, akkor is, ha előtte nem dolgozott egy hétig. Minden sofőr küzd az álmossággal és mindenkinek van technikája, miként tud tovább vezetni, de van, hogy ez nem jön be. Természetesen lehet rosszul lét is. Én úgy szabályoznám a hosszú távú személyszállítást, hogy max este 10-ig mehetnek a buszok, reggel mondjuk 6-tól. Éjszaka aludjon ágyban a sofőr is, meg az utas is! Nyilván így is lennének balesetek, de szerintem mindenkinek joga van ahhoz, hogy tisztességesen pihenjen!

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 17:05:07

@Balt ...................... az eredeti:

Elég ostoba dolog lenne a szakszervezeteket betiltani. Az meg főleg ostobaság, hogy magyarellenesek, nem is értelmezhető egy ilyen állítás.

Mi az, hogy magyar ellenes valami, ami azért van, hogy magyar munkavállalók érdekeit érvényesítse? ! Hát eszem megáll, de komolyan, az ír ilyet, aki abszolut tudatlan, vagy abszolut rabszolgatartásban érdekelt. Te melyik vagy, komám?

Brix 2017.01.23. 17:11:30

A söfőrök túlterheltsége valóban nagy probléma...Pl. Gyakran levezetnek oda-vissza 3000-4000 ezer km-ert , úgy hogy 50-60 óràt dolgoznak egyhuzamban, rövid pihenési periódusokkal. Ez nem biztonsàgos, ezért az utazàsi irodàknak màsképp kellene szervezni a tàrsasutakat. Véleményem szerint, 24 óràs vezetés utàn, még vàltàsban is, kellene egy egész nap pihenő

Balt 2017.01.23. 17:45:02

@Hidvégi Mihály: Nézd meg az aktivitást és ne ülj fel a provokációnak! Nem én írtam, csak a szokásos komcsi tolvajok szórakoznak. A nevükben is elnézést, hogy téged szedtek rá.

Hidvégi Mihály 2017.01.23. 17:48:20

@Balt: Ne aggódj :) Én meg a választ nem neked írtam, hanem Balt...........az eredeti-nek, aki éppenséggel a hamis.

Kjos 2017.01.23. 18:30:58

Kevesbe vagyok destruktiv, mint amennyire te felszines.
Azt hiszem, minden cikknel talalhatsz szep szammal olyan velemenyeket, melyek megerositik a velemenyemet. Csak valamiert az en stilusom jobban megvisel teged.
Sehol nem jok a szamaid, sehol nincsenek valos forrasok, kutatasok, hivatkozasok. Ez piaci szintu beszelgetesekben elfogadhato, hazdasaginak nevezett blogon pedig tamadhato. Egyszeruen neked annyi dolgod lenne a magamfajtakkal, hogy tenyekkel valaszolsz, "kiutsz a nyeregbol".
Ehelyett leirod nekem, hogy "...a buszozasban,mint szakma rokonok altal 25 eve valamilyen formaban benne vagyok, voltam erintilegesen.."
Ember! Harminc sem vagy!
Negy eves korodban szerzett iparagi tapasztalataidra hivatkozol!!

Mihez, kihez kepest tulterheltek a buszsoforok?
A bemet buszsoforokhiz kepest? Vagy epp a lengyeleknel jobb a helyzet? Vagy a spanyoloknal?
Vag arra akarsz utalni, hogy a buszsofort kevesbe becsulik meg, mint az orvosokat, apolokat, fodraszokat, tanarokat?
Ok a tarsadalom feketebaranyai?
Idecitalod a "jattot"?! Mi koze van ennek mihez? Kepes vagy teljesen szakmaiatlanul megbantani az idegenvezetoket?
Foteloknyomozo blogger vagy?
Jo lenne, ha utanajarnal a temanak, amit bevallalsz!
Jo lenne, ha csak hetente egy szazalekot javulna a teljesitmenyed! (Mennyivel is lennel jobb egy ev mulva ::)?

Balt 2017.01.23. 18:31:25

@Hidvégi Mihály: :)

@poszt, vagy mi, helyzetjelentés a balesetről: az olasz rendőrség egyelőre nem talált olyan körülményt, amely alapján műszaki hibára lehetne következtetni. Most bekérik az összes akkori kamerafelvételt a francia határtól a busz útvonalán.

Kjos 2017.01.23. 18:32:02

@Kjos: (Szarvas Norbertnek ment az elozo hosszu iras.)

Szarazinda 2017.01.23. 19:05:21

@yoisten: pontosan erről van szó. Ez a srác szegény még mindig nem érti, hogy, bár rettentő kúl sokat idézett véleményvezér bloggernek lenni, meg azt hinni, hogy a véleménye tényleg valami eredeti, a témában újat mondó. És szegény nem érti, hogy az övé NEEEM, nem ilyen. Fel nem foghatom, hogyan kerül ki a blogfelhőbe rendszeresen, nyilván van valami konkrét oka, mert nincs az a szerkesztő, akinek mindez nem tök nyilvánvaló. Elég elolvasni a korábbi írásait, közéleti témákban szegény ontja a közhelyeket, múltkor a pisa teszt, vagy mi kapcsán osztotta a meglátásait az oktatásról, amelyek tökéletesen helytállóak voltak egyébként, azt leszámítva, hogy abszolút banális evidenciák. Kábé ilyen szintű okosságokat, ilyen színvonalon írnak harmadikos gimisek, amikor valami közéleti kérdésről latindolgozatot kell írniuk állampolgári ismeretekből

Ez a buszvezetős fecsegés meg olyan, mint a múltkori milyen macet vegyek szerű posztja, itt jön a hozzá nem értés, de hát mindenkit foglalkoztat ez a buszbaleset, wannabe véleményvezérnek kell, hogy legyen róla véleménye.

Nos, igen, a magyar vállalkozói lét nehéz is, tisztességtelen is és munkavállalónak szar lenni. Köszönjük. Mindneki mindenkit kihasznál, köszönjük. Nos kedves Norbert, két dolgot fogj fel lécci:

- fogalmad nincs, másnak se, hogy mi okozta a tragédiát (simán lehet egyébként, hogy része volt benne vminek, amit írtál, de köszönjük, ezek klisék)

- nem halnak meg naponta magyar buszos utasok, nem történik több és súlyosabb buszbaleset, mint más európai országban, tehát valószínűleg azért az alapvető biztonsági szabályokat igenis betartják.

Norbika, hagyd már abba, köszi

torró 2017.01.23. 19:07:43

Egy ilyen tragédia kapcsán is Orbánozni! Nem akarom minősíteni az érintettek elme állapotát!
Szakszervezet? A kádár rendszerben is csak látszat volt. ( 1970-n kitüntetést kaptam kiváló szakszervezeti munkáért) ezért tudom mekkora kamu volt. Az igazi szakszervezetek az ipari forradalom idején alakultak a nyugati világban, ámbár ott is megpróbálták őket kigolyózni. Azt kéne tanulmányozni a Magyaroknak és bizony nagy szüksége lenne a munkavállalóknak egy erős képviseletre! Főleg az olyan esetekben amik a sofőröket is illet.
A műszaki hiba meg olyan dolog amit nincs az az ellenőrzés ami ki tudná szűrni. Mondom ezt autószerelő, és karosszéria lakatosi vizsgával. 30 évig saját műhellyel. Ezt a hozzá nem értőknek mondom! Egy átvizsgálásnál a szemmel láthatót lehet észrevenni, de nem lehet a szerkezet belsejébe mint egy röntgen belelátni. 50 évet töltöttem a szakmában, higgyék el, akit felelősségre vonnak a műszaki probléma miatt, csak egy ürügy, hogy valakire rá lehessen vetíteni. Főleg ha az ellenőrzés után több száz kilométer megtétele után történik a baj. Ilyen idős járműveknél bizony fennáll az anyag kifáradás ami szemmel nem látható.
A balesetek sajnos kódolva vannak majdnem minden járműbe. Ehhez még kapcsolódik az emberi tévedés lehetősége is. Ezekhez egy kormánynak nem sok ráhatása van.A tulajdonosok, munkaadók, utazási irodáknak inkább.

Mindenki megKurja a pecást 2017.01.23. 19:24:26

@Balt: Látod mégis bevittek téged a csőbe mert másik nicket csináltál, aztán az újat meghamisítva máris megtéveszttek valakit.

sőőtnagyonis 2017.01.23. 20:36:47

Faramuci helyzet vissza vágott! Egyetlen borsodi roma sem utazott a buszon.
Hol vagy Vona Gábor ilyenkor és a Balogh éheztetési miniszter?
Ha a fideszes lop a gyerekek is pusztulhatnak?
Minden sumákolás előbb utóbb tragédiához vezet!. (3M)

sőőtnagyonis 2017.01.23. 20:36:47

Faramuci helyzet vissza vágott! Egyetlen borsodi roma sem utazott a buszon.
Hol vagy Vona Gábor ilyenkor és a Balogh éheztetési miniszter?
Ha a fideszes lop a gyerekek is pusztulhatnak?
Minden sumákolás előbb utóbb tragédiához vezet!. (3M)

Szabványok 2017.01.23. 20:45:33

@Karón Varjú: Nem releváns. Mert:
Ha buszvezető téved 20 ember hal meg, ha szgk, akkor 2
Ha autóval megyünk síelni, akkor rám vannak bízva a gyerekeim, óvatosabb vagyok az átlagnál.
Az emberek máskép értékelik 20 ember ismeretlen vagy műszaki hiba okozta halálát, mint egy emberét. Tényleg. Mo. évente 700 ember meghal közlekedési balesetben. De ha lazuhanna egy MALÉV(hihi) gép és meghalna 100 ember, egy évig téma lenne.

okleveles naiv 2017.01.23. 20:47:09

Sajnos valóban kizsigerelik a sofőröket a munkáltatók. Ez komoly gond. De még komolyabb, hogy gyakorlatilag szinte minden területen ez van, nem csak a sofőröknél, mivel a (jobbára a fityisz) kormány által módosított munka törvénykönyve és sok egyéb intézkedés mind-mind a munkavállalók mozgásterét szűkítette.
Ráadásul a még élő előírások betartását is csak pár kiválasztott multinál ellenőrzik, akiknek be akarnak tartani... :)
Szóval igen, az írás jó, és valós problémát feszeget, ex-apósom (nyugdíjasként fillérekért alkalmazott buszvezető) sztorijai is hasonlóak voltak, de pl nemzetközi utakon szaladgáló tgk sofőrtől is azt hallom, h fizu megy lefele, mert a román sofőr olcsóbban elviszi, a verdákat túlterhelik, aztán vagy bukik németbe', ha mérlegelik, vagy nem, pihenőről nem is hallottak... és mégis mindig van sofőr, aki elvállalja, tehát a munkáltató pont szarni fog az egészre nagy ívben, vastagon.

Tamás Kiss67 2017.01.23. 21:00:48

Valóban így van ahogy a cikk írja. Vannak ugyan eltérések cég és cég között de mindegyik hasonló képen jár el. Aktív sofőr vagyok és évekig buszoztam a helyi járattól a nemzetközi turista buszig bezárólag. Felhívnám a figyelmét az itt kommentelő nem szakavatott illetve valamilyen rokoni,baráti kapcsolatban lévő vagy netán tán busz tulajdonosnak! EMBEREKET szállítunk!!! Nem krumplit, és nem birkákat (bár néha nagy a hasonlóság az utas és az utóbbi között). Példa: "Riasztás" vasárnak délután fél 5-kor. 62 gimnazista busza motor hiba miatt Firenze mellett áll. Haza felé tartanak nincs pénz szállásra és helyi buszra. Uzsgyi! Győr-Firenze-Budapest közel 3000 km! Nem aludtunk amíg Budapesten ki nem szálltak a srácok! 48 óra ébrenlét 3000 km!!! 10000ft ért!!!!!!! Mennyit is ér az ember élet???????? MI TUDJUK!!!!!

Vili Doli 2017.01.23. 21:52:37

És akkor ott vannak még az ócska járművek!
A veronai tragédia autóbusza hány éves volt, ha 14 éve egyáltalán nem gyártják ezt a típust?
Leültetném a szállító cég teljes vezetőségét!

Kjos 2017.01.23. 23:08:58

@Vili Doli: miert is kerdes a busz kora (bar a beronai baleset okairol meg senki nem tud semmit)?
Hol legyen a felso korhatar?
Miert?
A buszok az osszes kozlekedesi baleset Alig tobb mint szazalekat teszik ki.
Magyarorszagon magysagrendileg 15000 baleset van egy evben, ebbol 200-bam vettek reszt buszok. A halalozasi statisztika valamivel magasabb, de meg mindig alacsony hanyad.
Miert ne tiltduk be mondjuk a 15 evesnel idosebb autokat?
Evente 500 ember hal meg az utakon, vagyos heti kilenc-tiz. A veronai baleset ota is meghalt legalabb ket-harom gyerek az utakon.
S mi van akkor, amikor hisz eves auto miatt halnak meg tizen egy buszban?

Miert, hogy barmire ugrotok, gyulolkodtok?
Mi van, ha mondjuk infarktust kapott a veronai sofor?

átlátó 2017.01.23. 23:18:44

@Nancsibacsi: ...khm...hát most félreteszem, hogy generátor, vagy nem generátor, fókuszáljunk a felvetett problémára...amúgy írta, hogy nem mindenki zsigerel. Itt azokról a kivételekről van szó akik nagy számban, vagyis általánosságban mégiscsak zsigerelnek...khm...

VaradiJanos 2017.01.23. 23:54:34

"Emlékezzünk meg tisztességben és békében az olaszországi áldozatokról! Ez a cikk nem arról szól, nem róluk szól. Nem ülök fel a mainstream vonatra, hogy olvasottságot generáljak, mint ahogyan több portál is teszi"

Tényleg nem. Phh

Balt 2017.01.24. 07:44:29

@bandigyerek: A híreket hallgatva a dolog kifutása egyéb (műszaki, adminisztratív) szigorítása mellett ez lehet, hogy ti. Buszok csak nappal közlekedhetnek. Akkor ezzel a francia síutaknak lőttek is.

Balt 2017.01.24. 09:58:16

Szokatlanul tárgyilagos cikkek az indexről:
index.hu/gazdasag/2017/01/24/busz_engedely_szabalyozas
index.hu/belfold/2017/01/24/buszbaleset_verona_soforok

Ez meg részben hülyeség: szendergésből már a terelővonalra hajtástól, pláne a padkára, korláthoz sodródástól felébredt volna a (nemrég váltott!) sofőr és valamilyen módon beavatkozik, a balesetet nem feltétlenül tudja elkerülni, de nem megy 100-zal az oszlopnak. Azzal egyetértek, hogy a kigyulladás nem volt szükségszerű.
inforadio.hu/belfold/2017/01/24/nem_termeszetes_hogy_utkozes_utan_kigyullad_egy_jarmu
inforadio.hu/belfold/2017/01/23/elaludhatott_a_buszsofor_ez_okozhatta_a_tragediat

Ernő Serfőző 2017.01.24. 12:45:10

Sajna nem csak a különjárati söfőrök gondjai ezek. Az állami cégeknél is ez van. Az ÉMKK-nál egy nyíregyházi helyi járatos soför is örül ha véletlenül 200 óra alatt dolgozik. A munkaidővel és a bérrel itt is trükköznek és sajna úgy csinálják hogy neked esélyed se legyen utánna ellenőrizni hisz érthetetlenül bonyolult és mindent meg tudnak magyarázni. A buszba tett kárt itt is a söfőr álja. Nincs biztosítás csak a kötelező. A szakszervezet vállalta fel a biztosítást hogy az esetleges több milliós kárt( mert könnyen beleszaladhat a sofőr egy ilyenbe) ne a sofőröknek kelljen az amúgyis szánalmasan kevés fizetésből kinyögni. Amúgy 200 órával itt kb. 130-140 ezret vihet haza egy sofőr. Szánalmas....

Balt 2017.01.25. 11:16:14

Defektre utaló nyom sincs. A sofőr persze elaludhatott, de ezt sem tartom valószínűnek a friss váltás miatt, inkább végzetes rosszullétre gyanakodnék. Ami persze felveti azt a kérdést, hogy elég szigorú-e a PÁV illetve a rendszeres orvosi kontroll, és uram bocsá': mennyi idős korig lehet valaki D kategóriára... A kérdés körbeért.

Szarvas Norbert 2017.01.25. 11:32:41

@Balt:

"Azt hiszem ideje lenne elnézést kérni a hangulatkeltő poszt miatt: "- te miről beszélsz????????? Ez nem hangulatkeltő poszt, hanem valós problémák feltárása, ami a cikk elején jelezve volt, hogy nem közvetlenül a tragédiára utal. A cikk óta több buszsofőr hívott fel és írt emailt, amiben gratuláltak és megköszönték, hogy végre valaki ezekről is beszél....

Ezek valódi problémák és mostmár szégyelld magad, hogy ilyen szinten el akarok bagatelizálni ezt a problémakört... vicc

Balt 2017.01.25. 12:29:54

@Szarvas Norbert: Ne mentegetőzz, a szándék egyértelmű.

Biztos voltam benne, hogy lesz következménye az esetnek (szükségszerűen), íme az első:
inforadio.hu/belfold/2017/01/25/palkovics_laszlo_szigorubbak_lesznek_az_iskolai_kirandulasokra_vonatkozo_utasitasok/

Ezzel tehát lőttek a napi 7-800 km-nél hosszabb utaknak, azaz a francia sítáboroknak.

Ez csak a kezdet, biztos vagyok benne, hogy (szintén szükségszerűen) szigorodnak az orvosi feltételei a "D" kategóriának, esetleg a műszaki előírások, de az ellenőrzések mindenképp.

Végül is derék, hogy ezekhez nyomokban hozzájárultál, de majd biztos eztán is hívni fognak a rokonok...

Kjos 2017.01.25. 14:47:48

@Balt:
Igy van. A szabalyozassal semmi gond nincs. A muszaki eloirasok szigoruak, a soforok pihenoidejenek meghatarozasa is teljesen rendben van.
A balesetek szama pedig nagyon keves (barmilyen szomoru is a mostani eset, nem mervado az iparag egeszet tekintve, nem sokat dob a statisztikan).
Teljesen felesleges a szigoritas. Errol kellene poszot irni. Tortneik valami, s rogton, atgondolatlanul belyegzunk, intezkedunk, szigoritunk, ezzel szinte mindenkinek kart okozva.
Kar eri az utast (egy ilyen francia utnal 120-150€-val megnonek a koltsegek); az osszes tisztesseges ceget (adminisztracio no, engedelyezesi koltsegek, vizsgakoltsegek, mittudomenmi, stb.).
Az egyeduli, akit nem erint, a tosztessegtelen piaci szereplok. Ok ezztan is megtalaljak a kiskapukat.
Kevesebb lesz a balesetek szama?
Minel lesz kevesebb?
Milyen garanciakat jelent peldaul a belengetett ejszakai stop a hovoben elofordulo balesetek eljeruleset illetoen?
Nem fog tevedni a sofor?
Nem lehet rosszul?
Nem erheti tobbe a buszt muszaki hiba?

S ha mar "feltáró u"r szerint desttruktiv vagyok:

Nem veletlenul az ellenorzesek hatekonysagat kellene novelnie az allamnak a szabalyok tulszigoritasa helyett?
(Pl.: rendszeres, kotelezo tachograf-ellenorzes online modon, buntetes: ot evre bevonni a jogositvanyt, stb.).

Balt 2017.01.25. 15:06:35

@Kjos: Egyetértek. Az 5 év eltiltás talán szigorú (legfeljebb ismétlődés esetén élnék vele), de utaztam már én olyan magyar (kis!)buszon (külföldön), ahol a sofőr akkurátusan betartotta a pihenőidőket. Ez, a napi min. km-díjjal kombinálva látszólag az utasok ellen hat, de talán eztán türelmesebb lesz az utazóközönség.

Kjos 2017.01.25. 16:49:06

@Balt:
Azert öt év (most vegul is mindegy, hogy (harom vagy öt), mert akkor nem vallalja be. Irrealis lenne a kockazat.
Magyaroszagon 1.200 korul alakult a kozlekedesi balesetben elhunytak szama par evvel ezelott.
Aztan jott az objektiv felelosseg, a "meredek" buntetesi tablazat a gyorshajtoknak. Ma 700 korul halnak meg az utakon. A masodjara, harmadjara megkapott 30-60-90 ezer forintos buntetesek lelassitottak a tempot.
Szerintem ez mukodne a soforoknel is.

Kjos 2017.01.31. 15:45:53

@Balt:
Ez semmi. Az a szerencsetlen olyan allpotban van, hogy egy hetbe telt, mig rajottek, ki is fekszik a korhazi agyon. Velhetoen 49-70kg uszkos husdarabrol van szo, mely valami csoda miatt alkalmas arra, hogy az orvosok kutathassanak, kiserletezhedsenek rajta.

Abbol, hogy nem talaltak muszaki hibara utalo nyomot egy teljesen kiegett buszon, nem kovetkezik, hogy a sofor hibas volt.

Azon meg teljesen ki vagyok akadva, hogy a klik meg akarja tiltani az ejszakai vezetest.
Mi lesz, ha tortenik egy baleset nappal is? Betiltjak a buszokat?

kotyesz 2017.02.14. 12:21:25

Afelől tudnátok valami infót beszerezni mikor jön el az a rendszer (igazi rendszerváltás) amikor egy vállalkozás vagy tröszt vagy állami hivatal vagy kormány vezetője vállalja a felelősséget azoknak az embereknek a munkájáért akikből él a sikert learatni a kudarcot áthárítani? Meddig megy ez még így?
süti beállítások módosítása