Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Az imént hívtak, hogy le akarják húzni a cégemet pénzzel! Érdekel, hogyan akarták?

2015. október 28. - Szarvas Norbert

blog_tt_4782370_7958770_sz_kupa.jpegTettem magamnak évekkel ezelőtt egy megszívlelendő "fogadalmat". A továbbiakban sosem veszem fel ismeretlen hívószámú telefonos megkeresést, és a vezetékes telefonokkal is óvatosan fogok bánni. Mi ennek az oka? Én még nagyon jól nem jöttem ki ezekből a hívásokból, amikben a megkereső fél alapszinten sem volt hajlandó felvállalnia magát (hívószám mutatás). Már vége azoknaka divatos időknek, amikor a panelügynökök így rejtették el saját magukat és próbáltak fontosnak látszani. Már régen lecsengett ez az eszement állapot, amikor a társadalom még csak ismerkedett a mobiltelefonokkal. Ma már messze nem divat elrejteni a saját számod, hiszen így esélyt nem adsz magadnak, hogy be tudjanak azonosítani vagy esetleg később vissza tudjanak hívni. Az elmúlt években leginkább a csalók próbálkoztak meg ilyen módon. Bár már ők is rájöttek...

Rájöttek arra, hogy valamilyen számot virítani kell, hiszen egyre kevesebben hajlandóak felvenni a telefont egy ismeretlen és hívószámazonosítatlan megkeresésnek. Ha vicces akanrék lenni, akkor jellemzően a csalók és a PSZAF ellenőrők jelentkeznek ilyen módon:) Ennek szofisztikáltabb módja a vezetékes telefon, ami általában céges vagy call centeres megkeresést rejt a vonal mögött. Ezzel is óvatos vagyok, hiszen a vezetékes telefon megy ki a divatból, egyre kevésbé van értelme a mobiltelefonnal szemben. Egyre kevesebben próbálkoznak így elérni valakit a mobil helyett. Tapasztalataim szerint 10 vezetékes hívásból maximum 1-2 értelmes, a többi pedig vagy kuka, vagy valami rossz hírt fog jelenteni.

Ez az én véleményem saját tapasztalataim alapján. Neked biztosan mások az észrevételeid.

Éppen az imént csörgött a telefonom egy +3662808004-es kijelzéssel. Már napok óta próbál elérni, és éppen egy gyengébb pillanatomban kapott el. Felvettem.

Egy csipcsirip megilletődött kislány kezdett bele a monológba. Megtudtam, hogy a cégem átesett egy nemzetközi szervezet ügyfélmegelégedettségi vizsgálaton és kiválló minősítést értünk el (az ügyfeleim visszajelzései). Az nem derült ki, hogy ez melyik cég minősítése (bár igaz, hogy félúton beleszóltam a telefonba mélydörmögő hangon- brummbrumm), de annyit kihallottam, hogy nemzetközi. És mint tudjuk, ami nemzetközi, az biztosan csak jó lehet, hiszen nagyon komoly megkülönböztetés. "nemzetközizni" nem lehet csak úgy vaktában, azt ki kell érdemelni (mondatja velem a szoc.reál rendszerben bekapott neveltetési adagom). Szóval biztos valami nagy durranás lesz.

Én barom viszont belebrummogtam és nem engedtem, hogy megtudjam ennek a sztorinak az árát. Viszont hallottam már erről, szóval biztosan sok guriga, mire megkapom a nemzetközi ügyfélelégedettségi minősítést. Ha őszinte akarok lenni, akkor baromira váratlanul ért a megkeresés és az indok (miszerint az ügyfeleim visszajelzése).

Egyrészt hogy a retkes picsába tudja bárki (és milyen jogon) megkérdezni az én ügyfeleimet, akikről még a NAV és senki más sem tud (mivel nem kell tételesen felírni a névlistát, pláne nem alkalmi vevőknél)? Már itt sántít a dolog, de az igazi csemege a másrészt lesz!

Másrészt nagyon meglepne az "ügyfeleim pozitív visszajelzése", hiszen a megidézett cégemnek nincsenek ügyfelei, kizárólag egyetlen cégnek számlázunk be:) Na erre a csaj lesokkolódott, mikor jeleztem felé a kételyemet. Fél perc néma csend  vette kezdetét, majd elköszöntem.

Hoppácska van! 

És akkor itt borult a sztorija. Semmi másról nem szólt a történet, mint egy hatalmas átverésről, amibe a nagy számok törvénye alapján néhány Madár Pált belerángatnak és lehúznak anyagilag.

És úgy általában ezekről a dolgokról

Nagy reneszánszát éljük ezeknek a minősítéseknek, meg díjaknak (superbrands).  Gyakorlatilag boldog boldogtalan rendelkezik valami jól hangzó ügyfélelégedettségi vagy minőségügyi elismeréssel. A kérdés, hogy milyen vastag az a pénztárca. Számomra nem mond semmit, amikor a plakáton vagy a szórólapon látom az ilyen-olyan elismeréseket. Tudnod kell, hogy a legtöbb ilyen elismerés egyfajta pénztárca mágnes. Úgy tudsz "nevezni", hogy kifizeted a nevezési díjat, ami nem kevés pénz. Cserébe kapsz egy megfelelési oklevelet, amit hírdethetsz mindenkinek. Egyértelmű, hogy nem fogják a cégedet lehúzni, mivel belőled élnek. De ezek a cégek is rangosorolnak és szegmentálnak. A belépő díj egyfajta természetes szegmentációként működik, hiszen úgy határozzák meg, hogy a kívánt célcsoport tudja kizárólag megfizetni. És itt jön képbe a mostani hívásom, aki egyértelműen a kis cégekre "szakosodott" és felteszem, nem az LG-nél fog kopogtatni. Cserébe viszont nemzetközi minősítést ígér és vélhetően a cégem árbevételéhez kalibrált belépési díjakért cserébe.

A tömeg pedig kajálja ezt a sztorit.

 "A Vienna Life jogelődje az AXA Biztosító volt, az osztrák Vienna Insurance .... 5 hónappal a márkabevezetés után, 2015-ben elnyerte a Superbrands címet."- www.viennalife.hu

Azért érzed ezt az iróniát? Mekkora hatalmas siker, hogy egy relatíve a piacra belépő vállalat 5 hónap alatt el tudja nyerni a Superbrands címet? Hihetetlen. Valamit baromi jól csinálhattak, hogymég egy lezárt üzleti év sem volt szükséges ahhoz, hogy bizonyítsa a minőségét! Náluk ezek szerint nem volt szükség ügyféltapasztalatra (5 hónap alatt maximum egy biztosító pénzt tud beszedni, és minimális a kárrendezés, ráadásul nem új termékekkel jöttek)! Hiába az új név vagy az új üzletvitel, elég volt a régi (az országból kimenekülő) AXA jó hírneve (hahaha) és máris jönnek a díjak. 

Ez egy kabaré, és semmi komolyság nincsen benne. 

Szóval nekem jöhetnek a mindenféle megvásárolható "minőségi" díjakkal, nem fog érdekelni. Engem kizárólag az elégedett ügyfelek érdekelnek és maximum olyan buliban lennék hajlandó részt venni, ahol nem a díjért vagy a regisztrációért kell fizetnem, ahol nem díjat kap a cég, hanem (valódi) nemzetközi szabvány szerinti minősítést. De ezek a minősítések általában nem olyan popkulturális elemek, mint a minőségdíjak. A nép bugyija az éves díjtól nedvesedik és még véletlenül sem a megszerzett minősítéstől...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr868028442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atika!!! 2015.10.28. 21:30:51

Opten, ha jól emlékszem. És ha tényleg jól emlékszem mégcsak nem is az az Opten. De: kimennek ám a céghez személyesen átadni és gratulálni! :) Én annyit mondtam, hogy kösz, de wc-papírért leugrunk a sarki boltba. Puhább is, olcsóbb is.

♔bаtyu♔ 2015.10.28. 21:52:24

A szám eleve olyan, hogy kinyomom.

FikkFakk 2015.10.29. 01:42:03

Aki ennyit rugozik 2015 vege fele azon, hogy atlatott egy telefonos behuzason, az sikeres ember nem lehet.

gázóra ellenőr 2015.10.29. 06:19:32

@FikkFakk: Aki csak ennyit tud ehhez hozzátenni, az sikeres ember nem lehet.

Luighi 2015.10.29. 07:27:44

Az egész szélhámiát az EU kezdte, a HACCP és egyéb ökörségeivel
Azóta anélkül már tejet, kenyeret se lehet árusítani.
Már csak arra várnak hogy kihaljanak akik tudják azok előtt is volt létezés.

♔bаtyu♔ 2015.10.29. 08:16:13

@Luighi: Egyetértek ez valójában egy maffia, amely szedi a sápot. "Védelmezi" a rendszerhez csatlakozott cégeket, akik ezért rendszeresen és sokat fizetnek.

Netuddki. 2015.10.29. 08:49:01

"Engem kizárólag az elégedett ügyfelek érdekelnek"

Előrébb nem azt írtad nincsenek ügyfeleid, csak 1?

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.29. 09:01:10

Telefonos lehúzás? Az ilyet elég könnyű kivédeni, de adódnak az életben ennél jóval vérfagyasztóbb helyzetek:
udvar.wordpress.com/2015/10/26/igy-kerestem

McZozo 2015.10.29. 10:38:59

@bértrollbosszantó_kovi1970: "hiszen a megidézett cégemnek nincsenek ügyfelei, kizárólag egyetlen cégnek számlázunk "
Ebbol en ugy ertelmezem hogy valoszinuleg tobb cege van de amelyikkel; kapcsolatban a hivast kapta az csak egyel all kapcsolatban

Bobby Newmark 2015.10.29. 11:56:51

@FikkFakk: Kétezertizenötben sikeres emberezni... öö izé... ősi román szokás?

qrzor 2015.10.29. 15:49:52

Most látom, hogy a nyáron már a tízezres értékesítésen is túl vannak. Az 100.000.000,- Ft árbevétel csak idén, hiszen tavaly alakultak. Oklevél és matrica eladás száz misiért !!!! Nincs több kérdésem.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.10.29. 15:52:52

Ha valaki azzal hív fel, hogy "Jó napot kívánok, X.Y. vagyok a Z. cégtől" és én sose hallottam a Z. cégről vagy hallottam róla, de tudom, hogy nincs hozzá közöm, akkor közlöm, hogy "sajnálom, téves" és lerakom - de csak ha jó napom van. Ha rossz, akkor csak simán lerakom. Általában nem hívnak vissza. :)

2015.10.29. 16:18:35

@qrzor: Beszarás, hogy miket el lehet adni ebben az országban!
A semmit és a nagy nullát eladni már csak az igazán profi kereskedők képesek.

2015.10.29. 16:21:11

@qrzor: Erről beszélek!

Nem lehet eldönteni melyik a nagyobb állat.
Aki eladja a semmit, vagy aki megveszi a semmit?
Komolyan nem tudom!

Exploiter 2015.10.29. 17:28:04

@Diorella Queen:

Végül is 10 rugó, +1 felület, ahol megjelenik a céged, jó kontextusban. Nem biztos, hogy annyira rossz üzlet, úgyis leírod, viszonthallásra.
Szóval nem tipikus átbaszás, inkább szürke zóna.

pragmatika2 2015.10.29. 18:03:20

Én egyszer elbeszélgettem egy ilyen fazonnal, aki havi 30 %-os nyereséget ígért tőzsdei ügyletekkel. Mondom neki figyu, ha a helyedben lennék q.vára nem szólnék senkinek, megcsinálnám magam.

2015.10.29. 18:19:10

@Voznyák Pista: A tőzsdetémán a legtöbbet ebben az országban azok nyernek, akik oktatnak hogyan tőzsdézz.:)
És egy ilyen tanfolyam ha jól emlékszem 200 ezer Ft.
Mellesleg telt ház volt. Én személy szerint csak kíváncsiságból kísértem el a páromat. Ő végigjárta a tanfolyamot.DD

2015.10.29. 18:22:56

@Voznyák Pista: Te volt a terem első nap, bejön egy láthatóan nagyon nagy dumás csóka.Azt mondja hogy ki az aki abban a hitben van, hogy ez az egész nem más mint szélhámosság?!
Erre én felálltam és elhagytam a termet!:)
A párom végigcsinálta az egész hülyeséget.DD

Punxsutawney Mormota 2015.10.29. 21:11:27

@Luighi: Hát igen! A telefonkönyves csalást is az EU találta ki. Meg a kamu csatornatisztítást illetve a nyuggerek lehúzását a termékbemutatókon. :)

Továbbá úgy tudni, hogy az EU felelős a két évvel ezelőtti árvízért és a nyári szárazságért.

Luighi 2015.10.29. 21:29:09

@Punxsutawney Mormota: Ne terelj! Azokról majd más blogban oszthatod az észt (bár azt meg mindig azok szokták akiknek nem jutott még önkontrollra se elég)
Az egyébként se kicsi bürokráciát, gigantikusra hizlalni és a mindenre 50 féle engedélyre kötelezést az EU töketlen vízfeje találja ki. Én erről írtam!

Punxsutawney Mormota 2015.10.29. 22:21:34

@Luighi: Jajj, itt egy önjelölt pszichomókus, akinek nagyobb az önkontrollja, mint egy shaolin szerzetesnek.

És Te mit csinálsz, nem az észt osztod? Mert a bölcsesség mannája sem belőled hullik.

Ecsém, csak annyit mondok: EU előtt, mondjuk egy kozmetikumot engedélyezni 8-9 hónap volt.
Most laborvizságat (4-5 nap), TID megírása (2-3 nap) + 25-30 nap, amíg az EU előtt is létező baszott vízjfejű hivataltól megkapod a regisztrációt. Nyílván ehhez az kell, hogy a grafikai előkészítés meglegyen, a magyar nyelvű címkék stb, de azért töredék idő alatt megvannak az engedélyek.

Ez EU-nak vannak barom dolgai, kétségkvűl, de közel sem akkorák mint a magyar bürokráciának, amely 2015-ben azt tartja legfontosabbank (Katasztrófavédelem), hogy egy 10 éve álló épületre miért nem szerelték vissza a légvédelmi szirénákat, amelyek az előző, elbontott épületen rajta voltak. Mindezt teszik hivatkozva egy 57 éves jogszabályra, amelyről mindenki tudja, hogy semmi értelme, csak senki nem veszi magának a fáradtságot, hogy annulálja a stadonépítési láz közepette.
süti beállítások módosítása