Tettem magamnak évekkel ezelőtt egy megszívlelendő "fogadalmat". A továbbiakban sosem veszem fel ismeretlen hívószámú telefonos megkeresést, és a vezetékes telefonokkal is óvatosan fogok bánni. Mi ennek az oka? Én még nagyon jól nem jöttem ki ezekből a hívásokból, amikben a megkereső fél alapszinten sem volt hajlandó felvállalnia magát (hívószám mutatás). Már vége azoknaka divatos időknek, amikor a panelügynökök így rejtették el saját magukat és próbáltak fontosnak látszani. Már régen lecsengett ez az eszement állapot, amikor a társadalom még csak ismerkedett a mobiltelefonokkal. Ma már messze nem divat elrejteni a saját számod, hiszen így esélyt nem adsz magadnak, hogy be tudjanak azonosítani vagy esetleg később vissza tudjanak hívni. Az elmúlt években leginkább a csalók próbálkoztak meg ilyen módon. Bár már ők is rájöttek...
Rájöttek arra, hogy valamilyen számot virítani kell, hiszen egyre kevesebben hajlandóak felvenni a telefont egy ismeretlen és hívószámazonosítatlan megkeresésnek. Ha vicces akanrék lenni, akkor jellemzően a csalók és a PSZAF ellenőrők jelentkeznek ilyen módon:) Ennek szofisztikáltabb módja a vezetékes telefon, ami általában céges vagy call centeres megkeresést rejt a vonal mögött. Ezzel is óvatos vagyok, hiszen a vezetékes telefon megy ki a divatból, egyre kevésbé van értelme a mobiltelefonnal szemben. Egyre kevesebben próbálkoznak így elérni valakit a mobil helyett. Tapasztalataim szerint 10 vezetékes hívásból maximum 1-2 értelmes, a többi pedig vagy kuka, vagy valami rossz hírt fog jelenteni.
Ez az én véleményem saját tapasztalataim alapján. Neked biztosan mások az észrevételeid.
Éppen az imént csörgött a telefonom egy +3662808004-es kijelzéssel. Már napok óta próbál elérni, és éppen egy gyengébb pillanatomban kapott el. Felvettem.
Egy csipcsirip megilletődött kislány kezdett bele a monológba. Megtudtam, hogy a cégem átesett egy nemzetközi szervezet ügyfélmegelégedettségi vizsgálaton és kiválló minősítést értünk el (az ügyfeleim visszajelzései). Az nem derült ki, hogy ez melyik cég minősítése (bár igaz, hogy félúton beleszóltam a telefonba mélydörmögő hangon- brummbrumm), de annyit kihallottam, hogy nemzetközi. És mint tudjuk, ami nemzetközi, az biztosan csak jó lehet, hiszen nagyon komoly megkülönböztetés. "nemzetközizni" nem lehet csak úgy vaktában, azt ki kell érdemelni (mondatja velem a szoc.reál rendszerben bekapott neveltetési adagom). Szóval biztos valami nagy durranás lesz.
Én barom viszont belebrummogtam és nem engedtem, hogy megtudjam ennek a sztorinak az árát. Viszont hallottam már erről, szóval biztosan sok guriga, mire megkapom a nemzetközi ügyfélelégedettségi minősítést. Ha őszinte akarok lenni, akkor baromira váratlanul ért a megkeresés és az indok (miszerint az ügyfeleim visszajelzése).
Egyrészt hogy a retkes picsába tudja bárki (és milyen jogon) megkérdezni az én ügyfeleimet, akikről még a NAV és senki más sem tud (mivel nem kell tételesen felírni a névlistát, pláne nem alkalmi vevőknél)? Már itt sántít a dolog, de az igazi csemege a másrészt lesz!
Másrészt nagyon meglepne az "ügyfeleim pozitív visszajelzése", hiszen a megidézett cégemnek nincsenek ügyfelei, kizárólag egyetlen cégnek számlázunk be:) Na erre a csaj lesokkolódott, mikor jeleztem felé a kételyemet. Fél perc néma csend vette kezdetét, majd elköszöntem.
Hoppácska van!
És akkor itt borult a sztorija. Semmi másról nem szólt a történet, mint egy hatalmas átverésről, amibe a nagy számok törvénye alapján néhány Madár Pált belerángatnak és lehúznak anyagilag.
És úgy általában ezekről a dolgokról
Nagy reneszánszát éljük ezeknek a minősítéseknek, meg díjaknak (superbrands). Gyakorlatilag boldog boldogtalan rendelkezik valami jól hangzó ügyfélelégedettségi vagy minőségügyi elismeréssel. A kérdés, hogy milyen vastag az a pénztárca. Számomra nem mond semmit, amikor a plakáton vagy a szórólapon látom az ilyen-olyan elismeréseket. Tudnod kell, hogy a legtöbb ilyen elismerés egyfajta pénztárca mágnes. Úgy tudsz "nevezni", hogy kifizeted a nevezési díjat, ami nem kevés pénz. Cserébe kapsz egy megfelelési oklevelet, amit hírdethetsz mindenkinek. Egyértelmű, hogy nem fogják a cégedet lehúzni, mivel belőled élnek. De ezek a cégek is rangosorolnak és szegmentálnak. A belépő díj egyfajta természetes szegmentációként működik, hiszen úgy határozzák meg, hogy a kívánt célcsoport tudja kizárólag megfizetni. És itt jön képbe a mostani hívásom, aki egyértelműen a kis cégekre "szakosodott" és felteszem, nem az LG-nél fog kopogtatni. Cserébe viszont nemzetközi minősítést ígér és vélhetően a cégem árbevételéhez kalibrált belépési díjakért cserébe.
A tömeg pedig kajálja ezt a sztorit.
"A Vienna Life jogelődje az AXA Biztosító volt, az osztrák Vienna Insurance .... 5 hónappal a márkabevezetés után, 2015-ben elnyerte a Superbrands címet."- www.viennalife.hu
Azért érzed ezt az iróniát? Mekkora hatalmas siker, hogy egy relatíve a piacra belépő vállalat 5 hónap alatt el tudja nyerni a Superbrands címet? Hihetetlen. Valamit baromi jól csinálhattak, hogymég egy lezárt üzleti év sem volt szükséges ahhoz, hogy bizonyítsa a minőségét! Náluk ezek szerint nem volt szükség ügyféltapasztalatra (5 hónap alatt maximum egy biztosító pénzt tud beszedni, és minimális a kárrendezés, ráadásul nem új termékekkel jöttek)! Hiába az új név vagy az új üzletvitel, elég volt a régi (az országból kimenekülő) AXA jó hírneve (hahaha) és máris jönnek a díjak.
Ez egy kabaré, és semmi komolyság nincsen benne.
Szóval nekem jöhetnek a mindenféle megvásárolható "minőségi" díjakkal, nem fog érdekelni. Engem kizárólag az elégedett ügyfelek érdekelnek és maximum olyan buliban lennék hajlandó részt venni, ahol nem a díjért vagy a regisztrációért kell fizetnem, ahol nem díjat kap a cég, hanem (valódi) nemzetközi szabvány szerinti minősítést. De ezek a minősítések általában nem olyan popkulturális elemek, mint a minőségdíjak. A nép bugyija az éves díjtól nedvesedik és még véletlenül sem a megszerzett minősítéstől...