Az ember érzése néha az, hogy nálunk szinte semmi nem működik, de ha az állami szervezet bármelyik része életjeleket mutatna, azt azon nyomban megpróbálják elnyomni, küzdenek ellene és ellehetetlenítik. Talán a cím jelmondatával magyarázható az állami kézben levő Magyar Posta pár évvel ezelőtti baromi nyereséges gyorsposta ágazatának a privatizálására tett kísérlet, miközben a veszteséges részeket megtarották volna. Józan paraszti ésszel belátható volt, hogy az EMS részleg nyeresége képes valamilyen szinten kompenzálni a veszteséges oldalt. Azért ez a hír pár éve szíven ütött, hiszen hosszú távon biztosan nem az Állam valódi érdekeit szolgálta volna. Ez elmúlt években ami valóban működni kezdett, az Budapest közlekedésszervezésének a fejlődése. Tarlós pedig észrevette a generációváltást, a hadüzenetet a régi politikusoknak, vezetőknek! Úgy néz ki hamarosan végleg felszámolja a parasztlázadást a saját érdekükben.
Amikor Orbán rokoniságától átszellemülve nulla valódi tapasztalattal megáldott Vitézy Dávid került a civil szférából friss diplomásként az újonnan szerveződő BKK élére, akkor voltak komoly fenntatásaim. Kivételesen nem az alkalmatlanságot jegyeztem meg, hiszen Vitézyről sok mindent elmondtak az évek során, de azt senki nem mondhatta el, hogy nem érdekli a budapesti közlekedés és nem ért hozzá. Egyszerűen csak mutyigyanúm volt Abszurdisztánban, ahol Orbán fingjától átszellemülve kerülhet gyakorlatilag bárki Budapest egyik legfontosabb pozíciójába. Ma is tartom a véleményem, miszerint Vitézy a fideszközeli rokonsága nélkül (anyuka EP képviselő volt, nagybácsi pedig...) nem kerülhetett volna a pozícióba. Megfordítva a dolgot, egy ugyanolyan tudású és tapasztalatú lelkes fiatalember hátszél nélkül nem tud ma Magyarországon az állami szférában fele ilyen fontos pozíciót sem kapni csak a rátermettsége miatt.
Vitézy semmi mást nem csinált, csak fiataloskodott egyet. Megcselekedte a nyílvánvalót. Hajlandó volt valamit adni és nem csak elvenni Budapest lakosságának. Ő ettől lehetett igazán sikeres.
Néha előfordul az a statisztikai anomália, amikor a felelős pozícióba nem egy agyatlan, hozzá nem értő balfasz politikus kerül, hanem egy lelkes, tettre kész, bizonyítani akaró szakember. Nem biztos, hogy bejött a kinevezésének a felelőseinek ez a döntés, hiszen Vitézy rácáfolt a papírformára. Sokan kezdték ki kora és tapasztalata miatt. Egy időbe fiatalságából adódóan a csapból is ő folyt. Az egész BKK úgy tűnt, mintha cask Vitézyről szólna. Aztán szólt neki valaki egy értelmeset, és elkezdett elcsendesülni. Már nem ő akart mindent megmagyarázni, mindent megvalósítani. Nem lennék meglepve, ha a 4-es metró építésénél minden vasárnap az alagútban pakolta volna a síneket. Na pont ennyire szenvedett tettre kész feltűnési viszketegségben. Ahogyan Dárdai mondaná:túlpörgött a srác.
Vitézy nehéz helyzetbe hozta a nagy öregeket. Megmutatta milyen az igazi generáció váltás, amikor nem egy 50 éves volt kommunista politikus próbál meg modernkedni a saját vérmérsékletével és gondolatvilágával, hanem a rendszerváltás gyermeke, akit az internet információáramlása és a szabadabb világ alkotott meg.
Sok betobzódott politikus félelme nem az, ha valami rosszul működik az országban, hanem ha valami végre elkezd működni. Ördögi kör, hiszen ha valami elkezd működni bármelyik nagy öreg nélkül, akkor a lakosság észreveheti a lényeget, miszerint semmi szükségünk a legtöbb régi politikusra, akik hátráltatják a fejlődést. Ők azok, akik még a régi mentalitást képviselik, ők azok akik nem idealisták (már), nem akarnak semmin igazából változtatni, csak a pénzüket és az alibi pozíciójukat akarják. Ha meg valaki jobban csinálja náluk a dolgokat, akkor azonnal el kell meszelni őket. Sajnos nem tudnak szép csendben visszavonulni.
Jött Vitézy és a BKK. Minden hibájukkal együtt összefogták a komplett budapesti közlekedést, elkezdték az összehangolását, majd elkezdtek kommunikálni az utasokkal. És itt nem csak a buszos az utas, hanem a vonatos, az autós, a bicajos, a gyalogos. Mindenki, aki el akar ma Budapesten valahova jutni. Eddig ezek az egységek évtizedeken keresztül egymástól elidegenítve működtek. Pedig a budapesti közlekedést egészében kell látni és csak úgy lehet megszervezni. Vitzy nem találta fel a spanyol viaszt, cask úgy érezte, hogy a hatalmánál fogja akár meg is valósíthat néhány dolgot, amiről már 10 éve is beszéltek politikusaink, amikkel kampányoltak ezek az emberek, és amibe megválasztás után mindenki szart bele.
A Budapesti közlekedés,
,felkerült az online térbe
, kommunikál az utasokkal jelenidőben
, kikéri a véleményüket a fejlesztések során
, elindította a FUTÁR információs rendszert, hogy aktuálisabb legyen a közlekedés
, beindult a BUBI, hogy végre tudjunk kerékpárral utazni
, fejlesztette az infrastruktúrát (kerékpár utak, buszsávok, összehangoltabb úthálózatok)
, összekapcsoltak, összekapcsolnak villamoshálózatokat, amivel átszállás nélkül is messzebb lehet jutni
, bevezetés előtt áll az európai színvonalú jegyrendszer
, elhelyeztek a lehető legtöbb megállóban modern, bankkártyát is elfogadó jegy és bérlet autómatákat.
Most itt összefoglalva te is láthatod, hogy semmi meglepő dolog nem történt. Semmi olyan, amiről egy családi beszélgetésben te magad nem beszéltél volna. Egyszerűen jött valaki, akit nem csak a saját bukszája érdekelt, a saját vélt politikai seggnyalása, hanem meg akart valamit valósítani. Soha nem látott egységbe szervezte a budapesti közlekedést, amit most Tarlós okosba el akar tűntetni. Tarlós megint különálló egységeket akar a budapesti közlekedésben. Ő egy önálló BKV-t akar látni, ami a mutyizás előtti korszak legszimbólikusabb mutyivállalata volt, ahova a vezetőket azért nevezték ki, hogy megtömjék a zsebüket, majd továbbálljanak.
Vitézy legnagyobb tette, hogy nem a politikával kommunikált, hanem a fogyasztókkal, utasokkal, választókkal. Ha mindenki így tenne, akkor az ország brutális változáson mehetne át.
Magyarország legnagyobb talánya, honnan számrazik az az elgondolás, miszerint a fogyasztókat tökéletesen érdemes semmibe venni és csak a szűk politikai elit érdekeit kell érvényesíteni, majd ezzel a taktivával minden király lesz. Kit érdekel, hogy Vitézy mennyit tett zsebre az évek alatt? Ki beszél erről? Engem ugyan nem, hiszen látom és tapasztalom mennyit fejlődött a közlekedés, mennyivel színvonalasabb szolgáltatást kapok a pénzemért. Ha pedig elégedett vagyok (és az emberek elégedettek), mert érzem a törődést, akkor nem fogok a másik zsebével foglalkozni. A sikert nem kéne megmagyarázni. Én valószínűleg szavaznék Vitézyre, mert behozott valami eddig szokatlant. Egy kirakatember, aki ért a dolgához és el is végezte a dolgát. Elhiszem, hogy ez a Tarlós féléknek nem tetszik, akikre semmi szükség nem lenne és akiket az üres ígéreteik és régi pártkapcsolataik tartanak még életben. De már nagyon közel van az a korszak, amikor a duma helyett csak a tettek lesznek a mérvadóak. És akkor a Tarlós féléknek nem sok minden fog jutni, míg a Vitézy fajták megkapják a lehetőséget, hogy valami nagyot alkossanak.
Ugyanis jelen pillanatban Vitézy nem csak Vitézy Dávidról szól, hanem azokról a fiatal, hozzáértő, idealistákról, akiknek a szakmai sikerek sokkal fontosabbak, mint a pártutasítások. Akik le akarnak valamit tenni az asztalra, és akik képesek is alkotni, nem csak rombolni. Azt gondolom, hogy végérvényesen bebizonyosodott a politikai pofaváltás szükségessége, ahol a régi idők kutyái nem kapnak fontos szerepet az új kor szerveződésében.
Az új politikai kor magyarországi átirata a következő lehet:
"Ne csak elvegyél, hanem adj is az embereknek. Ha adsz, akkor tovább maradhatsz. Ha tovább maradhatsz, többet kaphatsz. És még elégedettek is lesznek veled."
Tetszik a performance? Ez Like: