Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

Miért hiszed, hogy rossz az MLM?

2014. október 07. - Szarvas Norbert

best-mlm-organization.jpgBiztos vagyok benne, hogy a mostani írásom a szokásosnál is komolyabb ellentéteket, indulatokat válthat ki, hiszen egy olyan sokszor, sokak által lerágott csontot veszek elő, ami a mai napig valamilyen szinten mindenki életében benne van. Kifejezetten a saját véleményemet fogom most ezzel az MLM témával kapcsolatban leírni, amit nem kötelező továbbra sem elfogadnod, ellenkezhetsz vele, csak arra kérlek, ne menj el mellette szó nélkül. A multi level marketing modellje véleményem szerint a jelen és a jövő egyik legmeghatározóbb értékesítési modellje, kereskedelmi tevékenysége. Na bumm! Itt van egy állítás, ami alapján abba is hagyhatnád az olvasást, mert szerinted biztosan mélyen be fogok nyalni a rendszernek. Tegyél egy próbát, és folytasd!

A multi level marketing kereskedelmi modellek legfontosabb és egyben egyetlen közös jellemzője a fogyasztókból átkonvertálható kereskedők jelenléte. Ez azt jelenti, hogy az MLM értékesítés alapfeltétele az MLM termékének/szolgáltatásának a "kezdetben általában amatőr" értékesítők általi új ügyfélszerzés. Az MLM-be be kell lépni, üzleti partnerré kell vállni és a termék megvásárlása mellett tovább kell adnod a megszerzett tapasztalatot, amivel pörgeted a fogyasztást. Ezért cserébe megkapod a saját jutalékod.

Azért gondolom, hogy az MLM az egyik legfontosabb kereskedelmi gyakorlat a jelenben és a jövőben, mivel nem lehet elmenni ezen rendszerekben dolgozó emberek milliói mellett világszerte. Az a rendszerszemlélet, ami képes milliókat megmozgatni, bizony komoly tényező bármelyik gazdaságban. Másfelől ahogyan én látom a kereskedelem fejlődését, egyre nagyobb számban kezdik kereskedelmi területek újra felfedezni magukban az MLM rendszerek legalapvetőbb hajtóerejét, amihez a közösségi csatornákat használják fel.

2014-ben és már évekkel ezelőtt sem volt elég, ha tiéd a legszebb, legjobb, legokosabb termék/szolgáltatás. Semmit nem ért, ha nem volt megfelelően promótálva, ha nem jutott el az emberekhez. A cégek újfent kezdik felismerni, hogy a semmitmondó, mégis komoly marketingköltségeket jelentő reklámok helyett/mellett a személyes tapasztalatokon alapúló ajánlási forma a legjobb lehetőség. Az átlagos emberek a legjobb termékhordozók, hiszen pontosan attól lesznek hitelesek, mert átlagosak, mert olyanok mint te, mert nem szakemberek, mert nem profi értékesítők, mert ismered őket. 

Nézzük meg a Pasta. utcai tésztázót, mint Budapest egyik legdinamikusabb kajáldáját, ami egy ragyogó ötletre épült, és működésének, sikerének feltétele volt az MLM rendszer alapja. A Pasta. nem robbanhatott volna exponenciálisan a megfelelő közösségi jelenlét, a fiatalok ajánlásai nélkül. Szembetűnő volt, ahogyan egyetemisták a kilincset egymásnak adogatták, adogatják. Én is úgy hallottam a helyről, hogy valaki mesélte nekem, milyen jó tésztákat csinálnak, minden nap más a menü, izgalmas, egyedi és nem is drága. Ha ismerősöm nem ajánlja, akkor bizony az életben nem megyek be hozzájuk. Ez az MLM alapja, ha hiszed, ha nem.

Persze nem akarlak bevinni a málnásba kétesélyes kijelentésekkel. Fontos megértened, hogy amit ma a magyar MLM-nek hív, az egy gyűjtőneve temérdek üzleti modellnek (legyen az struktúrális értékesítés, piramis játék, repülösdi, hagyományos MLM saját termékkel...stb.) Ez egy eléggé "rmarketingrasszista" megközelítés a részünkről, olyan mintha azt mondanánk a Jobs önéletrajzára, a Győzike könyvére, a Grylls túlélőjére és még tucat másik különböző témájú könyvre, hogy tök mindegy, ugyanolyanok. Te is tudod, én is tudom, hogy egyáltalán nem mindegy. 

A közvélemény MLM alatt arra gondol, hogy van egy tuti biznisz, pénzzel kell beszállni, haverokat kell beszervezni, tukmálni kell a saját drágább terméket és majd valamikor valakinek jó lesz. Nagy a bukta esélye, ráadásul csak annak jó, aki elég hamar lépett be. Javíts ki ha rosszul látom. 

Azért hiszed, hogy rossz az MLM, mert általában brutálisan rosszul van menedzselve a  saját közegének (új belépők) kifele zajló kommunikációja. Amikor jön egy új (vagy nagyon fiatal vagy nagyon öreg) tag, azzal könnyen elhitetik (vagy ezt akarja kihallani az egészből), hogy már holnap milliomos lesz, ami miatt gondolkodás nélkül mindent megcsinál. A kezdeti lelkesedés végett persze ezt büszkén hirdeti mindenkinek anélkül, hogy bármit letett volna az asztalra, anélkül hogy pontosan tudná, mit szabad és mit nem. Egy rendszer, ami a marketingjéből él, egy rendszer, amit a marketingje tesz tönkre. 

Dolgoznék e MLM rendszerben? Határozottan állítom, hogy igen! Mindegyikben dolgoznék? Valószínűleg a 90%-ában nem! Ennek egyetlen drámai oka van. Igaz, hogy van sales vénám, de nem akarok mindenkinek mindent mindenáron. Megválogatom, mit ajánlok ki és mit nem. A szar az akkor is szar marad, ha a pottyantós helyett aranytálon szolgálják fel. Én az egészet nem mások negatív tapasztalataiból közelítem meg, hanem a kereskedelmi modell szempontjából. Fenntiekben részleteztem, hogyan látom én a modern kereskedelmet. A modern kereskedelem, pedig mint mondottam volt, egyre több elemében emlékeztet engem az MLM rendszerekre olyan kitételel, hogy alkalmazottként lényegesen szerényebben fizetnének meg, mint egy saját vállalkozásban vagy jó, hiteles MLM-ben. 

A legtöbben hallomásból hiszik, hogy rossz ez a rendszer. Hiszen annyi ember égette már meg magát. Valójában ez egy helytálló következtetés. Egy marketing lufi, ami kidurrant, amire szépen rá lehet sütni minden rosszat. Gondolj bele! Ma Magyarországon a vállalkozások 80%-a megy csődbe 3-5 éven belül, több, mint a fele nem éli meg az első évet! Mégse mondja senki, hogy a vállalkozás egy nagy átverés, hogy nem jó vállalkozónak lenni. Miért? Egyértelműen azért, mert egy vállalkozásban nincs kit okolni, nem lehet azt mondani, hogy szar a rendszer, lejtet a pálya, át kellett verni az embereket...stb. Hiszen, mindenki tudja, hogy a te vállalkozásod, te határoztad meg, te vitted csődbe! Pedig itt is pénzzel szállsz be, kockáztatsz és döntesz. Erkölcsi győzelemmel pedig nem tudsz kiszálni egy csődbe ment cégből, úgy mint ha MLM-ben buknál el, majd az egészet rájuk fogod, te meg az erkölcs szent lovagjaként tetszelegsz.

Persze ha mindig másokra hallgatnék, mások tapasztalataiból indulnék ki, akkor valószínűleg már nem is élnék. Nem élnék, hiszen minden rákkeltő, mindentől meghallhatok, sehova nem szabad menni, senkinek nem szabad pénzt adni, sehol nem jó dolgozni, senkinek nem jó dolgozni. Mindig lesz valaki, akinek az adott dologgal van rossz tapasztalata. Na mindegy.

Naszóval én nem akarom, hogy belépj egy MLM rendszerbe, tulajdonképpen nem is érdekel ilyen téren mit csinálsz. A cikk ötlete nem is az átlagos emberektől jött, hanem egy MLM DXN menőmanó hülyegyerektől, aki valami ultragáz módon próbálta beszervezni a marketing szakembereket. Elhiszem, hogy elsőre összeegyeztethetetlen a felháborodásom az írással, de talán ez is azt bizonyítja, hogy hiedelmekkel nem fogunk jól lakni, mindent érdemes szakmaibb szemüvegen keresztül is megnézni, megérteni. Amúgy garantálom, hogy te is hülye MLM-ezel:) Csak még pénzt sem kapsz érte:)

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr506766633

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ScienNet - inkább hittek benne 2014.10.08. 06:54:37

A jó pap is holtáig tanul. Nos eddig szokták csak idézni, de a teljes közmondás: ... és mégis hülyén hal meg. Hinni, vagy egy kicsikét gondolkozni? Állítólag már 440 000 ember volt a  ScienNet "vásárlói klub" tagja, amikor a hatóságok felléptek el...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérges 1234 2014.10.07. 22:49:48

Természetesen az ismerősökön keresztül érkező ajánlás, az egyik legjobb marketing eszköz. (Nem feltétlenül a legeslegjobb és nem feltétlenül minden termék esetében.)

Viszont a legtöbb termék, amit mlm keretében árulnak, átbaszás, túlárazott, stb. Ezt mindeki tudja, aki foglalkozott a témával.

Elenben fura módon, egyetlen olyan terméket nem árulnak mlm-ben, amit egyébként hagyományos kereskedelmben is megkapni. Ez is fura.

Mindig mondom az MLM buzi, ismerőseimnek, hogy hé haver veszek én tőled xy motorolajat, nekem csak jó ha te keresel vel, de én is olcsóbban kapom. Ja hát az nincs, semmi sincs.

A személyes kapcsolatokon keresztüli ajánlás, az remek dolog, csak az MLM nem erről szól, nálunk biztosan nem, de úgy tudom máshol sem.....

HavasiG 2014.10.07. 23:03:59

Egyetértek a cikkel. Nem az MLM rendszere a rossz, hanem az, hogy mint az őrült, mindenkire mindent rá akarnak tukmálni. Nincs idő megismerni, megismertetni a terméket, csak lépj be, vásárolj, húzz be még embereket! Ez legfeljebb rövid távon működik és csak olyan közegben, ahol nem alakult még ki ellenérzés ezzel a fajta "marketinggel" kapcsolatban.

Ha lenne idő szépen-lassan építkezni, akkor hosszú távon valószínűleg működne. Azonban ha mindenki más "nyomul" a termékcsaláddal, akkor a környékeden te hiába fogsz megfontoltan terjeszkedni, a márka agresszív terjesztői miatti rossz hírneve ajtókat zár be előtted, amiket nagyon nehéz kinyitni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.07. 23:07:08

Az MLM-et a következők miatt utálják, ezek a lejáratódás okai:
- hazudnak róla ("ez nem MLM rendszer, fix fizetés")
- kötelező vásárlás, ami sokszor meghaladja a következő 2-3 havi jutalék összegét
- ismerősök listájának leadása, akik emiatt egy életre megutálnak
- sok piramisjáték, ahol nincs is igazi termék

hillarybush 2014.10.07. 23:30:42

Most megy a Natgeo-n "azok a 90-es évek"
Érdemesebb azt nézni, mint 2014-ben a mlm-ról írni.
Átverés, lehúzás, bűncselekmény.

Lángharcos 2014.10.07. 23:37:17

Amiért utálom az MLM-et: álláskeresés során több helyre is próbáltak úgy behívni, hogy más fajta állás volt meghirdetve, vagy nem volt meghirdetve, de munkának próbálták eladni, holott egyértelműen azzal indult volna, hogy én vásárlok.
Összefolyik az ügynöki munkával, amire szintén hasonló mód hazudozva fogdossák össze az embereket.

rockjano 2014.10.07. 23:51:59

Az MLM legnagyobb baja hogy általában tönkreteszi a benne részvevők társadalmi emberi kapcsolatait. Alapvetően egy amerikai történet de az egy más társadalom más mentalitással.

recommented 2014.10.08. 00:43:55

Az MLM-rendszerek alapproblémája, hogy borzasztó drágák.
Az értékesítés rengeteg szinten megy keresztül, rengeteg embert kell eltartania.
És itt jön általában az általános hazugság, hogy az MLM olcsó, mert nincs reklámköltség, nincs nagyker-kisker árrés. Az nincs, hanem eleve drága a termék, ami semmivel nem jobb, mint a piaci vetélytársak, viszont még az ára sem versenyképes. A reklámot pedig az értékesítők munkaidejével fizetik, s mivel az értékesítőknek is élniük kell valamiből, különben összedől a rendszer, összességében több pénz megy el reklámra, mint a klasszikus értékesítésnél.
Lehetne jó MLM-rendszert építeni, kevesebb szinttel, kis értékesítői csoportokkal, de ez jelen körülmények között az utópia kategóriájába esik. Így az MLM-et pontosan arra használják a legtöbben, amire a legalkalmasabb: mellébeszélésre, lehúzásra, hazugságra.

Mityu Addideapénzt kft LE 2014.10.08. 02:07:52

MLM, mint olyan alapvetően egy jól kitalált rendszer. Ami jóvá vagy rosszá teszi maga az ember. Aki működteti. Nézzük meg, hogy hol van most Magyarországon az Amway? Hány Budapest Sportcsarnokot töltenének meg most az Amway forgalmazók félévente? Nem a termékek tehetnek róla, hogy drágák, de azt nem a termék, hanem az ember határozza meg. :)

Aztán ott van a bonuszkifizetések rendszere. A felsővezetést mire ösztönzi valójában? Szponzorációra (MLM-nél technikai segítségnyújtás a szponzor feladata, nem az anyagi szponzoráció), vagy arra, hogy a kifizetendő összegeket kis ügyeskedéssel önmagának tudja be? :)

Az emberi tényező jelentkezik még az előadásokon hallható szövegek és a színpadról lejövet utáni cselekedetek ellentmondásaiban is. :)
Az egyik nagy kedvencem, az MLM üzleti életben amikor a pozitív hozzáállást szajkózva TILOS bármilyen felmerült kérdést, problémát megbeszélni, felvetni. :)
Amikor pozitív hozzáállás fogalma alatt hazudozást tapasztalok... :) :)

dr Smittpálelnökúr 2014.10.08. 05:42:19

A poszt kb erről szól :

Az mlm jó, mert más is szar.

ebella 2014.10.08. 05:46:32

Talán azért hiszi el mindenki, hogy átbaszás, mert kipróbálta, vagy személyesen, vagy barátai rokonai révén vannak reális tapasztalatai?

Beri Svarc 2014.10.08. 05:47:29

A cikkel legalább annyi gond van, mint az MLM-mel magával.
A felhozott Pasta. példa nem mlm; egyszerűen csak egy jó üzleti-, marketing stratégia, ami a személyes ajánlásokra és a nagyon jó ár/érték arányra alapoz; még akkor sem mondanám MLM-nek, ha a beszervezett ismerősök után kedvezményeket lehetne kapni (az is inkább csak ügynöki jutalék volna).
Merthogy mitől MLM az MLM és honnantól nem az? Az MLM alapvetően abban különbözik a "hagyományos" értékesítési formáktól, hogy összekapcsolja a vásárlást a vállalkozási lehetőséggel. Pontosabban azt mondja, hogy nem is vásárlásról van szó, hanem befektetésről, pénzkereseti lehetőségről; a vásárlók számának növelése nem is kifejezett cél, hanem a cél az immaginárius semmiben lebegő hálózat fejlesztése, amiben (az ígéret szerint) mindenki jól jár.
Ha ilyen hálózat és beszervezési láncolat nincs, akkor az nem MLM. Lehet nem szokványos értékesítési mód, ügynöki értékesítés, de nem MLM.
Mik is a legnagyobb hazugságok az MLM-ben? Összefüggnek-e ezek azzal, hogy nem igazán tudunk túl sok igazán hosszú távon sikeres, valódi MLM céget mondani?
Merthogy mi is egy vásárlás folyamatának közgazdasági háttere: igény -> a kielégítés lehetőségeinek vizsgálata -> a legjobb ár/érték arányú termék megvásárlása -> használat -> esetleges reklamációk kezelése (egyszerű és tiszta folyamat).
Hogy működik a hagyományos értékesítés: beszerzés/előállítás minél olcsóbban -> célközönség meghatározása -> ennek megfelelő eladási mód megtalálása -> minél több eladás (mert akkor: csökken a beszerzési ár; és az eladási mód költségei lényegesen kevésbé jelennek meg a forgalom növekedésével - ez is tiszta, tisztességes rendszernek tűnik).

Ezzel szemben hogy működik egy MLM-es vásárlás:
megkeresés egy ismerőstől egy "visszautasíthatatlanul" jó ajánlattal -> előadás egy sokakat érintő problémáról (napi rutin gondok, egészség, pénzügyi nehézségek) -> az igény felkeltése egy bizonyos termék iránt (és ez fontos: nem egy teljesen valós igényről van szó, hanem egy indukált igényről; ami indukálás ráadásul személyes kapcsolatban történik, ellentétben a hagyományos reklámmal) -> a vásárlás lehetőségének összekötése egy pénzszerzési lehetőséggel (az ár/érték vizsgálat helyett a "vásárló" azon kezd el számolgatni, hogy "ha minden jól megy, akkor még keresek is az ügyön; ha kevésbé, akkor ingyenbe' van; ha egyáltalán nem jön be, akkor is csak megvettem valamit" - hogy az tényleg kellett-e és jó áron vettem-e, az ilyenkor már nem kerül elő; merthogy ott van az előadó, aki ügyel is rá, hogy rábeszéléssel elterelje a figyelmet az ilyen gondolatokról) -> aztán jön a vásárlás, ami nem is vásárlás, hanem vállalkozás beindítás -> majd nem a termék önfeledt használata következik, hanem a toborzás; és a magunk meggyőzése, hogy milyen jól döntöttünk, hogy félmillióért vettünk porszívót -> majd a kudarc megtámasztása (hibát beismerni nem igazán szeret az ember, főleg ha költséges volt a hiba - ezért hát nem is igazán reklamál).
Az MLM egyik alapérve szokott lenni, hogy a hagyományos kereskedelem gaz szereplői micsoda arcátlan árréseket tesznek a termékekre és hány szinten rakódik ez az árrés (annyit, amennyit a piac elbír és alapvetően 2 szinten: nagyker-kisker); hangoztatván, hogy az MLM-ben ez nincs így. Holott már a nevében is benne van, hogy több szintű, s a kecsegtető üzleti ajánlatuk is arról szól, hogy mindenki, aki alattad lép be, abból minden felsőbb szintű részesül (mondjuk a zemberek többsége ebből csak azt fogja föl, hogy ő kap majd pénzt, de hogy még mennyien mások is, az már nem tudatosul).
Konklúzió: bár az MLM cégek nem élnek megfélemlítéssel, általában nem hazudnak, de a megtévesztés kérdése már vitatható, s az alapfilozófiájukkal kapcsolatban is fölvethetők tisztességességi kérdések.

vilagnezet.blog.hu · http://vilagnezet.blog.hu 2014.10.08. 06:54:04

ScienNet - inkább hittek benne
2010.02.04. 19:40 IGe

A jó pap is holtáig tanul. Nos eddig szokták csak idézni, de a teljes közmondás: ... és mégis hülyén hal meg. Hinni, vagy egy kicsikét gondolkozni?
Állítólag már 440 000 ember volt a ScienNet "vásárlói klub" tagja, amikor a hatóságok felléptek ellene és lehetetlenné tették a további működését. Sokan még továbbra is hisznek benne, hogy az ügy lezárul, újra fog indulni és híres ügyvédek szájába adnak olyan képtelen hazugságokat, hogy itt nem érte kár a belépő tagokat, mert mindenki csak jól járt. Az is akitől üzletpartnerként elvileg vásároltak, és az is aki elvileg vásárolt. Ez látszólag akár igaz is lehetne, ha az adott szervezetre az ilyen működési elv lett volna a jellemző. A hatóságok és kíváncsi emberek is összeadták a termékpartnereknél történt forgalom értékét és a becsléseik szerint ez alapján bruttó 150 Ft alatt lenne egy tag átlagos havi keresete, vagy megtakarítása. Több számítás szerint ez csak 12 forint. Ezért meg senki sem lenne hajlandó dolgozni, de még nagyobb pénzösszeget sem befizetni, hiszen annak a kamatát sem adja ki az összeg.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.10.08. 06:56:37

@rockjano: "Az MLM legnagyobb baja hogy általában tönkreteszi a benne részvevők társadalmi emberi kapcsolatait. "
- Pontosan. Ezért például olyan országokban ahol a családi kapcsolatok hagyományosan nagyon erősek, lásd Dél-Korea, az MLM-eseknek börtön a jutalék.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.10.08. 07:01:46

Az Amway amikor feltűnt a 90-es évek legelején, már akkor látható volt hogy qrva nagy átbaszás.
Mondjuk én láttam a környezeteben a színészek és sportolók körében a 80-as évek végén futott pilótajátékot, ami tönkretett évtizedes barátságokat. Engem is be akartak szervezni a BVSC-ben, de csak egy egyszerű kérdést tettem fel, honnan lesz a pénze annak aki nyer rajta. Na ez sokaknak megfeküdte a gyomrát.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.10.08. 07:08:46

Alapvetően minden olyan rendszer aljas, ami a baráti és családi kapcsolatok felhasználására ösztönöz.
Egy ismerősöm beszervezett egy elődadásra. Előre tudtam mi lesz, de jóban voltam vele, hát elmentem. Na ott előadták a szuper fogkrémet, ami nem tartalmaz fluort, mert az jó, mert a gyomorsav a fluor tartalmú fogkrémből felszabadítja a folysavat. :-))
Vegyész vagyok, csak az ismerősöm miatt nem álltam fel azonnal.
Mondjuk utána megkérdeztem az "előadótól" tudja-e mennyi a klór, illetve a fluor elektronnegativitása. Azt sem tudta mi az.

halor 2014.10.08. 07:10:42

Egy jó cikk elolvasására nem kell már a bevezetőben kétszer is kérni a nyájas olvasót. A jó cikk elolvastatja magát. A jó bevezető pedig mint a jó előétel, étvágyat csinál, nempedig jóllakat. Csak a bevezetőt olvastam el, nem csinált étvágyat az olvasáshoz.

lobster thermidor 2014.10.08. 07:38:33

Túl a baráti, családi kapcsolatok tönkretételén, és a rendszerint gagyi, messze nem a legkorszerűbb termékek túlárazottságán a garanciális jogokkal is problémák vannak. Egyes tartós fogyasztási cikkeknél az élethosszig tartó garancia vajon hogyan érvényesíthető, ha közben a forgalmazó kis kft. nyom nélkúl eltűnik? Az előttem szóló nagyon helyesen említette, hogy az ügynökök azt sem tudják, hogy mit beszélnek, ugyanis csak a tréningeken a szájukba adott dolgokat szajkózzák, mindenféle valós tudás nélkül. Ezért nem is lehet az úgynevezett bemutatókon kérdéseket feltenni, hiszen a dolog nem a kételyek eloszlatásáról, hanem a termék mindenáron való eladásáról szól.
Ami pedig a túlárazottságot illeti.
Ismerek egy olyan vizes porszívót, amit MLM rendszerben forgalmaznak. Mára az eladási ára jócskán meghaladja a fél millió forintot. Igen, jól olvasták, több mint 500 ezer forintot kérnek érte, holott sem a teljesítménye, sem más jellemzője nem éri el a boltban kapható jobb minőségű, hasonló termékek átlagát. Igaz, azokat nem is nevezik fellengzősen takarító rendszernek, és nem építenek köréjük hazug, az egészségmegóvással kapcsolatos mesét. Időnként elgondolkodok azon, hogy ha veszek egy drága bolti porszívót 50 ezer forintért, akkor a megspórolt 450 ezerből még hány minőségi, hosszú garanciával rendelkező terméket tudok vásárolni a háztartásomba. Ugyanis ebben a porszívóban sincs más varázslat, mint egy fröccsöntött műanyag víztartály, és egy igen egyszerű, mondhatnám filléres villanymotor.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.08. 07:41:07

Nagyon jó cikk, ajánlom is a barátaimnak.

Elrettentésnek.

Bánatos Exkavátor 2014.10.08. 07:44:10

A 11. (Beri Svarc: nagyon igazad van) kommentelőnek tűnt fel csak, hogy a postoló az ötödik bekezdésben egyenlőségjelet tesz a MLM és a suttogó marketing közé? Egyenlőségjelet tesz egy tudatosan szervezett, irányított értékesítési metódus és egy, az eladni kívánt terméktől, szolgáltatástól független, a minőség és az élmény kiváltotta önjáró reklám közé.

Ha a postoló ezt nem érti, baj van, ha meg érti és tudatos még nagyobb baj van.

Több, mint 20 éve dolgozok a szolgáltatóiparban, Keresztury után szabadon: MLM ügynök megölését alapáron vállalom.

maxval az elmélkedő birca · http://maxval.co.nr 2014.10.08. 08:30:58

Az MLM baja az, hogy masszívan hazudik. Ha nem hazudna így, semmi gond nem lenne vele, viszont ha így lenne, akkor meg nem lépne be senki.

F173 2014.10.08. 08:53:08

A cikkíró maga is elismeri, hogy nem dolgozna az MLM rendszerek 90%-ban, de mégis ajánlja az MLM-et :) Ha egy rendszernek a 90%-a szar, akkor nyugodtan kijelenthetjük , hogy az egész szar!
A 10%, amelyik nem szar valószínűleg az ahol a cikkíró dolgozik :)

Az ismerősöknek az ajánlása, azért szokott jó működni, mert önzetlen. Abban a pillanatban, amikor az ismerős jutalékot kap az ajánlásért elveszik a legfontosabb előnye az ismerősi ajánlásnak.
Össze lehet mosni az önzetlen ajánlást és a jutalékért való értékesítést, de kettő közötti különbség ugyan olyan, mint két egymással szimpatizáló ember közötti szex és a kurvával való szex között. Elhitetheti vele a kurva, hogy szimpátiából fekszik le veled, de aztán a végén mégis elkéri a pénzt :)

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:05:09

Az a baj, a modell nem arról szól, hogy átlag emberek ajánlanak egymásnak termékeket azért, mert azok jók. Hanem arról, hogy jutalékért ajánlanak szektatagok ismerőseiknek termékeket, meg próbálják őket beszervezni, azért, mert jutalékot kapnak utána. Köze nincsen ahhoz, hogy a termék mennyire felel meg az elvárásaiknak.

Valójában marketingbe bújtatott pilótajátékról van szó, nyilván ha ezt leírom, az a szektatagok felháborodásával jár, de ettől még ez tény.

az elmélkedő maxval birca 2014.10.08. 09:05:35

Ezt az mlm-et ajánlanám, mindenki millllllliomos lesz: hurramilliomosleszek.co.nr/

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:06:18

Egyébként a legtöbb MLM huszárt a barátai hamar elkezdik kerülni, nem véletlenül.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:09:20

@recommented:
Ráadásul az a logisztika, amit a kisker-nagyker bonyolít le a nem MLM termékeknél, ugyanúgy megvan (hiszen ugyanúgy, szállítani, raktározni kell) az MLM termékeknél is, és ugyanúgy kifizeti a vásárló, csak ezen felül az ellátási lánchoz nem köthető MLM láncot is kifizeti.

fingerbangs 2014.10.08. 09:13:18

kár hogy ilyen terjengősen van megírva a poszt, kb 10x olyan hosszú mint kéne, végig se bírtam olvasni, írj tömörebben, nem vagy költő

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:13:34

Egyébként az, hogy a termékek gagyik, túlárazottak, az nem hiba a rendszerben, hanem egyenesen következik a modellből. Ugyanis ez a fajta terjesztési mód még a sima ügynöki értékesítésnél is drágább, egyszerűen mert több szinten kapnak jutalékot. Holott már az ügynöki értékesítés is jóval drágább, mint a hagyományos, mivel közvetlen kapcsolatfelvételre van szükség, a hagyományos reklám lehet, hogy drága, de egy főre vetítve messze nem annyira, mint személyesen rátukmálni valamit a vásárlóra.

F173 2014.10.08. 09:27:23

Az igazi jövő a netes ajánlásokban van, ahol a tényleges vásárlók anyagi haszon nélkül értékelik a termékeket. Szállásoknál én mindig elolvasom az értékeléseket és eddig soha sem csalódtam, de műszaki cikkeknél is jól működik a dolog.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:31:22

@F173:
"Az ismerősöknek az ajánlása, azért szokott jó működni, mert önzetlen. Abban a pillanatban, amikor az ismerős jutalékot kap az ajánlásért elveszik a legfontosabb előnye az ismerősi ajánlásnak."

Azt hiszem, hogy rátapintottál a lényegre.

Egyébként elméletben az lenne a visszatartó erő, hogy ha olyat ajánl, ami nem jó vagy túlárazott, akkor az ismerős többet nem vesz tőle, ezért mégsem ajánl ilyet. A gyakorlatban ez a visszatartó erő jól láthatóan nem működik, több okból sem, pl. mert a vevő nem fogja magának beismerni utólag, hogy rossz üzletet csinált, másrészt mert a vevőt is be akarja szervezni az MLM huszár, innentől kezdve ő is érdekelt abban, hogy elhitesse, megéri, amit árulnak, harmadrészt pedig ez a visszatartó erő még a sokkal nagyobb forgalmú hagyományos, de az eladóknak jutalékot adó üzletekben sem működik, mert ilyen távlatokban senki nem gondolkodik. Így marad az, hogy bármilyen szart rád akarnak sózni, csak jutalékot kapjanak érte...

gigabursch 2014.10.08. 09:35:08

Személy szerint vitaminügyben magam is érintett vagyok egy MLM céggel.
A termékek nálunk jól beváltak.
Venni csak saját szükségletre veszünk.
Az MLM-ben "oktatott" hálózatépítési elvekkel baromira nem értek egyet, sem matematikailag, sem erkölcsileg.
Ugyanakkor vannak jó és hasznos tankönyvek is, amit bárminemű hálózatépítés előtt célszerű elolvasni (Dévényi, Tonk) és persze érdemes ám megismerkedni az ámerókai zsenik könyveivel is. Na azokból a viselkedésekből nem kérek.
Csendesen lett pár ügyfél, extra munkát belefecölni nem vagyok hajlandó, a "szabad élet" nevű hazugsághalmazt sok - egyébként tényleg sikeres - ember esetében megkérdőjelezem.

Ennyi.

Az árakat, hatóanyagtartalmakat, stb. módszersen összevetettem, és van egy kupac termék, ami tök fölösleges, ugyanakkor van egy másik kupac termék, ami szerintem messze jobb, mint bármilyen patikai csoda.

Shoyu 2014.10.08. 09:37:44

A poszt lényegét nem igazán értem. Tulajdonképpen egy tágabb értelemben definiálja az mlm-et, mint, amit általában ténylegesen jelent. A Pasta nevű helyet egyáltalán nem ismerem, de szinte biztos vagyok benne, hogy nem mlm rendszerben működik, mert ez egy étterem esetében kivitelezhetetlen lenne. Ha azt mondjuk, hogy azért mlm, mert elterjedt a híre az egyetemisták között, hát, szerintem ez inkább baromság, mint nem az.
Mivel korábban én is olyan munkakörben dolgoztam, ahol sokat kellett emberekkel foglalkoznom, hetente hívtak fel mlm-es ajánlatokkal, már ez is annyira taszító volt, a sokadik telefon után, hogy már ettől is lett bennem egy "csak azért sem". Találkoztam persze rengeteg mlm-es direktorral, elképesztően nagyoképűek és valahonnan mindig kiderült, hogy egyáltalán nem milliomosok az illetők, sőt. Jó néhány ismerősöm vágott bele, olyanról nem tudok, akinek bejött volna, pedig mindenkit kértem, hogy jelezzen vissza, ha működik a dolog. Úgyhogy nekem ennyi a véleményem az mlm-ről, egyetlen cégnek viszont tagja vagyok, hosszú évek óta, az Oriflame-nek, szinte csak saját használatra vásárolom a termékeiket, de legalább elégedett vagyok vele és a többi céggel ellentétben kifejezetten olcsó termékeket értékesítenek. A cikk érintette még a vállalkozásokat is, úgy gondolom, hogy egy kicsit is értelmes ember tisztában van az egyéni vállalkozás buktatóival is és éppen ezért nehezen fognak bele az emberek az egyéni vállalkozásba, mert igenis szar a rendszer, nehezen tudják kitermelni a vállalkozók kezdetben a vállalkozás költségeit, az ilyen embereknek éppen kapóra jön az mlm, ahol nem kell kiváltani a vállalkozóit, kár, hogy ebbe pedig általában belebuknak.

VT Man 2014.10.08. 09:40:50

@recommented:
"Az MLM-rendszerek alapproblémája, hogy borzasztó drágák.
Az értékesítés rengeteg szinten megy keresztül, rengeteg embert kell eltartania. "

Pontosan!

Ráadásul van benne egy jó nagy hazugság is: lehet vele pénzt keresni.
Igen, de mennyit? Ha pl. kézkrémeket árulsz az ismerősöknek, és eladsz egy hónapban 100 ezer forintért, akkor pl. kemény 10 ezer Forint hasznod lehet rajta. Talán egy jobb MLM esetén 20 ezer.

És hány ember kell ehhez? Ha egy vevő havonta 2 ezer Forintot költ kézkrémre, akkor kell 50 vevő!

És ez a 10 ezer Forint "jövedelem" persze feketén, adózás nélkül van. Hiszen, ha ez neked munka, akkor kb. 50%-ot le kellene adózni, járulékozni.

Tehát dolgoztál, találkoztál, elmentél, egyeztettél, 50 emberrel, beszerzéssel, logisztikával, havi 5 ezer Forintért.

Persze itt jön majd az MLM-es érv: ne te csináld ezt, hanem szervezzél be más lúzereket, akik majd dolgoznak havi 5 ezer Forintért. Te meg besepred mondjuk a havi 50-100 ezret a lúzerek munkája után.

De ez még csak a kezdet, nem is boncolgatom tovább.

A lényeg, hogy a 100 Ft gyártási értékű kézkrémből lesz 1000 Forintos termék, ami nem baj, csak ne tessék azt hazudni, hogy így olcsóbb az eladás, mint a normál nagyker-kisker árréses láncon.

VT Man 2014.10.08. 09:42:06

@Shoyu:
" A Pasta nevű helyet egyáltalán nem ismerem, de szinte biztos vagyok benne, hogy nem mlm rendszerben működik, mert ez egy étterem esetében kivitelezhetetlen lenne. "

De, én biztos vagyok benne, hogy MLM-es!

Aki be van szervezve, az mehet a konyhára vagy pincérnek. Egészen addig, amíg be nem szervez maga alá 5 pincért, mert akkor már lehet főpincér, aki csak a jutalékokat zsebeli be. Az 5 lúzer meg dolgozik majd bagóért :-)

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.08. 09:52:00

@Beri Svarc:

A normál kereskedelemben a gyártói árnak a 10-szerese nagyjából a fogyasztói ár.

Az mlm-ben meg a 20-szorosa.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.08. 09:54:56

@HavasiG:

Ha lenne idő "építkezni", nem létezne mlm.

Kb. olyan a hozzászólásod, mintha azt mondtad volna "jó az úszás, csak ne lenne benne az ember vizes".

Szarvas Norbert 2014.10.08. 09:57:34

Nagyon komolyan félreértelmeztetek páran a Pasta. részt!

A Pasta. Hogyan lehetne MLM? Semmi köze nincsen ehhez! Ezzel egy kereskedelmi példát akartam hozni a személyes ajánlásban rejlő potencialra!

Emmanuel Goldstein 2014.10.08. 10:13:20

az MLM, a szektákkal ellentében nem csak valamiféle mentális igényt kielégítő terméket forgalmaz, hanem valódi árut mozgat a hívők közt a profit érdekében, módszereik nagyjából hasonlóak, emiatt jeletős átfedés látható a két fopgyasztói csoport közt, mondhatnám, a jehovagyülisei jórészt kaktusznyálgyógyítószíneslámpaforgalmazók is egyben és egymás közt.
amúgy .én kipróbáltam, és mióta prolongot használok az autóba, kevesebb homok tapad a szelepfedélre!

Ráérek 2014.10.08. 10:15:37

@diszkriminans: Nagyon találó a SZEKTA megnevezése, az MLM tényleg ahhoz hasonlít a legjobban.
Tilos meghallgatni külső véleményt, kritikát - ami esetleg eltántoríthatja a már bevakított lúzert...

F173 2014.10.08. 10:16:51

@Szarvas Norbert: “A Pasta. Hogyan lehetne MLM? Semmi köze nincsen ehhez! Ezzel egy kereskedelmi példát akartam hozni a személyes ajánlásban rejlő potencialra! “

Csak az a baj ezzel a példával hogy ez egy önzetlen ajánlás és teljesen más a jutalék elérése céljából való tukmálás!

Ronnie_27 2014.10.08. 10:21:20

"Az átlagos emberek a legjobb termékhordozók, hiszen pontosan attól lesznek hitelesek, mert átlagosak, mert olyanok mint te, mert nem szakemberek, mert nem profi értékesítők, mert ismered őket. "

Pont attól lesznek NEM hitelesek, hogy anyagi érdekük fűződik az ajánláshoz.
Ha egy barátom ajánl nekem egy boltot, ahol vett egy inget, az oké. De ha ennél többről van szó, tehát még kétszer elmondja ugyanazt, vagy be akar léptetni valahova, az nekem sok. Ne használja senki a barátságomat pénzszerzésre!

Szarvas Norbert 2014.10.08. 10:23:36

@F173:

olyan helyen keresl tökéletes átfedést és kritizálod, ahol nincs.

A példa nem a célt tárgyalja, hanem a kereskedelmi gyakorlatot.

Amúgy én személy szerint ezzel a mentalitással egyáltalán nem tudok azonosulni, hogy csak az a jó ajánlás ami a másiknak nem hoz hasznot és az a rossz, amiből pénze van.

Én mindig az ajánló személyét nézem meg, milyen ember, majd az ajánlás tárgyát, hogy mennyire fedi a valóságot és csak azután döntök. Elképzelhetetlennek tartom, hogy a magyar módival azonosulva utólag sárt dobáljak az ajánlóra (akár van belőle pénze akár nincs) és ezzel felmentsem a saját felelőtlenségemtől magamat.

Mondok egy példát:

Szerinted melyik a jobb? Ha egy független pénzügyi tanácsadó aki szakember és jutaléka származik a közvetítésből ajánl neked 20 nyugdíjbiztosítás közül egyet, amit a legmegfelelőbbnek tart vagy pedig egy ismerősöd, aki végzettségét tekintve buszsofőr, életében nem foglalkozott komolyabban pénzüggyel, nincsen rálátása a piacra, de őszintén ajánl neked egy biztosító termékét?

Beri Svarc 2014.10.08. 10:26:26

@Szarvas Norbert: Úgy tűnik, hogy nem értelmeztük félre; hanem épp arra próbáltunk rámutatni, hogy a felületes hasonlóság mellett sokkal lényegibb, sokkal alapvetőbb eltérések vannak a 2 rendszer közt. S hogy emiatt az általad vázolt párhuzam egyáltalán nem helytálló.

Szarvas Norbert 2014.10.08. 10:28:48

@Ronnie_27:

mások vagyunk és ez így van jól. Félreértések elkerülése végett nem vagyok tagja egyetlen MLM vállalkozásnak sem:) (leellenőriztem az mlm.com-on is:), viszont soha senkire nem sértődtem még meg mert ajánlott nekem egy lehetőséget.

Az nem barátság ahol te csak azért nem vagy valamit meghallgatni, megvásárolni mert az állítólagos barátodnak jó lesz belőle... De ennek inverze sem barátság, ahol úgy érzed kihasználja valaki a barátságodat emiatt.

Engem is rengetegen keresnek meg mindenféle lehetőséggel, és sokaknak intelligensen megmodnom, hogy kösz nem, ismerem-nem érdekel. Ettől még haver marad, ettől még hétvégén lemegyünk focizni.

De mondom, mások vagyunk.

Szarvas Norbert 2014.10.08. 10:30:27

@Beri Svarc:

a cikk alapfeltevése, hogy a kereskedelmi gyakorlatok "újra felfedezik" és beépítik az MLM-re jellemző stllusjegyeket. Az ember, mint termékhordozó.

A Pasta. tudott volna termékhordozás nélkül ekkorát robbantani? NEM.

Csak ennyit jelent a párhuzam. Nem többet, nem kevesebbet.

Szarvas Norbert 2014.10.08. 10:31:08

u.i.:

senki nem vitatta a lényegi eltéréseket. De most a hasonlóságokról volt szó.

Félig teli vagy félig üres az a pohár?

Bánatos Exkavátor 2014.10.08. 10:35:54

@Szarvas Norbert:

A buszsofőröd lehet, hogy őszintén és meggyőződésből ajánl valamit neked, de az MLM rendszerben anyagi érdekeltsége van abban, hogy megvedd amit ajánl.

Csúsztatsz, barátom, nem is kicsiket.

Szarvas Norbert 2014.10.08. 10:40:35

@Bánatos Exkavátor:

őszintén és meggyőződésből csak jót tud neked ajánlani? Kérlek legalább ne nézzük egymást hülyének! Könyörgöm! Ez a csúsztatás. Ilyen alapon orvoshoz sincsen értelme elmenni, mert a haverunk meggyőződésből mondja milyen gyógyszert vegyünk be, míg az orvos a gyógyszergyártók lefizetett termékhordozója.

A normális pénzügyi tanácsadó pedig szintén meggyőződésből, szakmai érvekkel alátátmasztva ajánl neked valamit, hiszen csak ebben az esetben fogtok tudni évekig együtt dolgozni (tudom ez ilyen hihetetlen dolog, de én így működöm, amit 4-5-6 éve közösen együttmáködő ügyfeleim is csak alátámasztani tudnak).

Ki mondta hogy pénzógyi tanácsadó csak MLM rendszerben létezik? Már ez is hatalmas csúsztatás, mivel a példában szó sem volt erről!

Beri Svarc 2014.10.08. 10:41:13

@Szarvas Norbert:
folytatás az előző kommentemhez: S nem azért nem helytálló, mert egyáltalán nem volna igazság benne, hanem mert elfed nagyon lényeges különbségeket.
Próbálok egy példát mondani: a mopedautók azért nagyon jók, mert éppúgy van ablaktörlőjük, meg csukható ajtajuk és önindítójuk, mint a legdrágább luxusautóknak. Hazugság ez? Nem. Igazság ez? Hát nem igazán.

Nevezzük ezt "termékhordozásnak", bár inkább talán minőség-marketingnek nevezném (vagy annak, hogy a 'jó bornak nem kell cégér'). De ezt nem a hagyományos értékesítés tanulta el az MLM-től, hanem az MLM próbálta meg "kisajátítani", egy évezredes üzleti gyakorlatot akart újrafölfedezni. A továbbfejleszthetetlent továbbfejleszteni.

gigabursch 2014.10.08. 10:43:36

@Bánatos Exkavátor:
Miért a fagyis barátod nem ajánlhatja neked a fagyiját?
Nem értelek.
Ebből neki lesz üzleti eredménye?
Igen.
dettó autószerelő, lódoktor, takarítónő, stb...
S attól még maradhat a barátom, sőt mint barátnak meg is mondhatom, hogy ej ilyen jó/ilyen trágya fagyit még sose ettem.

HaCS 2014.10.08. 11:43:07

@Szarvas Norbert:

"A Pasta. tudott volna termékhordozás nélkül ekkorát robbantani? NEM."

Kérlek írd már le, miből vontad le ezt a sarkos következtetést! Elmondásod szerint jó terméket árulnak jó helyen, jó áron.
A másik fontos dolog, ahogy már egy előttem szóló leírta az igények kérdése. Ez a hely egy mindenki(!) számára igényként megjelenő terméket értékesít (étel). Ebből következően az általad termékhordozásnak nevezett fogalom sem áll meg ebben az esetben. Hiszen nem az értékesítő/ügynök/jóbarát/csoporttárs kelti fel az igényeket, hanem azok természetesen maguktól léteznek.
Magyarán nem a jóbarát ajánlja (önzetlenül, vagy érdekből tökmindegy) először a terméket, hanem a vásárló kér tanácsot, hol érdemes egy jót enni.
Ha szigorúan szakmai, üzleti szempontból nézzük a személyes ajánlás, és a személyes tanács kérése között óriási a különbség.

Szarvas Norbert 2014.10.08. 11:47:22

@HaCS:

szerintem már csak rágcsáljuk a témát... akinek átjött átjött akinek nem annak úgysem fog.

A Pasta. egy közösségi tésztázó, amit igen nehéz lenne asszociálni közösség nélkül:)

de amúgy agyilag képtelen vagyok felfogni mit nem lehet sokadik keresztkommentelés után nem felfogni a lényegen és miért kell szavakon rugózni és azok jelentésén?

a bálna és a cépa vízben él? Igen! Képesek lennének víz nélkül élni? Nem. Van különbség a két állat között? Igen. Van lényeges hasonlóság a kettő között? Igen.

Tetszik érteni?? Nem tetszik érteni? Te választhatsz:)

Beri Svarc 2014.10.08. 11:52:22

@gigabursch: Tőlem bárki azt csinál, amit akar. Még MLM-ezhet is.
Hogy én mit tartok hitelesnek, az meg egy más tészta.
Minden cigány a maga lovát dícséri.
Én mindenesetre a tukmálást nem szeretem. Ha kimegyek a vásárba, piacra, akkor is elvárom, hogy észlelje a szemkontaktust, hogy lássa: akarok valamit venni; én arról nem akarok vitatkozni, hogy valamit nem akarok megvenni; az én kabátomat hátulról ne huzgálja, hogy valamit rám akar sózni. Óbégatni óbégathat, az belefér a vásári forgatag hangulatába; de a privát szférámba ne tolakodjon be.
Kb. így vagyok az MLM-mel is. A vásári tukmálás sem valósít meg büntetőjogi tényállást, tisztességesnek azért mégse mondanám. S a vásári kikiáltó működésére is hasonlít, meg a reklám hatásmechanizmusára is; de én mégis határozottan különbséget tudok tenni.
No meg ne felejtsük el, hogy ez a cikk (a címe alapján) egy MLM-értékelő írás akart lenni. A szövegben viszont igazából meg sem próbál objektív válaszokat adni a fölmerülő keményebb kérdésekre; hanem csak visszaböffenti a szokvány MLM beetetős dumákat.

HaCS 2014.10.08. 12:03:03

@Szarvas Norbert:

"de amúgy agyilag képtelen vagyok felfogni mit nem lehet sokadik keresztkommentelés után nem felfogni a lényegen és miért kell szavakon rugózni és azok jelentésén"

Nekem speciel még mindig nem jött le mi a lényeg, azon kívül, hogy az MLM igenis jó és kész?

Még a végén én kérek elnézést, mert ezt az alapvetésedet kizárólag érvelési, logikai hibákkal próbálod alátámasztani.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 15:14:37

@Szarvas Norbert:
"Ha egy független pénzügyi tanácsadó aki szakember és jutaléka származik a közvetítésből ajánl neked 20 nyugdíjbiztosítás közül egyet"

Azt már nem tekintem függetlennek, aki jutalékot kap, mert azt fogja ajánlani, ahonnan többet kap, ezek pedig általában azok, ahol magasabb a költség. A független pénzügyi tanácsadónak közvetlenül fizetsz a tanácsáért, és nem jutalékért ajánlgat.

Egyébként jó a hasonlatod, mert az ilyen "tanácsadó" (valójában ügynök) javaslata alapján ugyanúgy nem szabad semmit sem megkötni, mint ahogy egy pénzügyi analfabéta, de jutalékban nem érdekelt ember tanácsára sem.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 15:17:28

@Szarvas Norbert:
Ha van A és B termék, A után jutalékot kap az illető, akkor persze, hogy A-t fogja ajánlani, függetlenül attól, hogy melyik jó. Még ha haverod, akkor is. Márpedig az MLM termékekkel az összes többi hasonló, az MLM-es haverod által nem árult termékkel versenyez. Nyilván azt fogja mondani, hogy amit ő árul, az a jobb.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 15:19:34

@gigabursch:
Ja, csak a posztíró ahhoz próbálja hasonlítani az MLM-et, amikor barátok ajánlanak ezt-azt egymásnak, és arról beszél, hogy ez mennyivel előnyösebb a hagyományos marketingnél. Na de az MLM-nek ehhez semmi köze, ott pontosan ugyanaz történik, mint a fagyis, autószerelő havernál.

Szarvas Norbert 2014.10.08. 15:32:20

@diszkriminans:

mindenki magából indul ki!

Azért kíváncsi lennék, hogy te mivel keresed a kenyered!

go diamond 2014.10.08. 17:10:16

en ajanlottam a haveromnak az eves uszodai akcios berletet igy en 1 honap ingyenes uszas lehetoseget kaptam :)))) mlm ? :)))
ajanlottam a masik haveromnak egy mlm termeket belepett mint vasarlo..csak ugynevezett sales pontokat kapok a havi vasarlasai utan..mlm? :)))

Beri Svarc 2014.10.09. 07:56:44

@go diamond:
1) akkor lett volna MLM, ha azt ajánlottad volna a cimborának, hogy neki is lehet ingyen úszás lehetősége, ha beszervez még legalább 2 embert; és hogyha az ő további beszervezései után te további ingyenes időszakokat kapnál. Ezek nélkül csupán egy szokványos marketing akció (érdemben nem különbözik a "kettőt vihet, egyet fizet"-től).
Pont erről próbáltunk itt érvelni, hogy a személyes ajánlás egy fontos és szükséges, de nem kizárólagos tulajdonsága az MLM-nek; s hogy nem ez a legnagyobb baj az MLM-mel.
2) ha MLM terméket ajánlasz, és még jutalékot is kapsz, akkor ez miért kérdés?

diszkriminans (törölt) 2014.10.09. 10:33:25

@Szarvas Norbert:
Nem mindegy? Semmi köze nincsen ahhoz, hogy magánemberként milyen terméket ajánlok ismerősöknek. Az MLM-es nem magánemberként ajánlja az ismerősének a terméket, mert jutalékot kap utána, ez a különbség a baráti ajánlás és az üzlet között. A fagyis és az autószerelő nyíltan üzletet csinál, az MLM-es ezzel szemben baráti ajánlatnak próbálja álcázni, egyébként éppen ezért menekül el előle a barátainak a többsége.

go diamond 2014.10.09. 11:49:52

@Beri Svarc: az mlm el egy baj van...tudatlan iskolazatlan emberek lotto nyeremnynek tekinttik..ordas baromsagot terjesztenek mint a termekekrol mint az uzletrol...
en eddig csak olyan sikeres embert lattam network marketingben aki vette a faradsagot es olvasott es tanult...
a tukmalos ugynokok tiszaviraguak ebben az uzletagban!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.09. 13:26:46

Mi a szar az a közösségi tésztázó? Már minden közösségi? Van közösségi szarás is? Basszameg, az egy étterem.

Emmanuel Goldstein 2014.10.09. 13:38:27

@enpera: van hát, latrinának hívják, bár jutalék nem jár a beszarvezésért, tehát semmiképpen sen tekinthető MLM-nek :)

sasmadar77 2014.10.10. 13:09:55

Alapvetően egy egész jó cikk. De vannak benne súlyos tévedések, amik egyértelműen a szerző informálatlanságának köszönhető.

Nem az számít, hogy mikor lép be valaki hanem, hogy dolgozik-e.
Van aki 15 éve csatlakozott egy MLM céghez és a mai napig az első második üzleti szinten van. És van aki csatlakozott két három éve egy már legalább tíz éve itthon jelen lévő céghez és mára elérte a sokak által áhított 1 milliós jövedelmű álomhatárt.

További tévedés, hogy ide keveri a piramisjátékokat. Amiknek semmi köze nincs az MLM-hez. Legfeljebb próbálják lemásolni az MLM üzleti modelljét valós termékek nélkül.

Aztán olvastam egy kommentet, hogy az MLM igényt teremt. Az mióta is igényteremtés, hogy fogat mossak, vagy megfürödjek? Ezek alapvető emberi igények. Már akinek persze.
Vagy az mióta igény teremtés, hogy egészségügyi problémám van és az orvosom egy MLM cég termékét javasolja és nem a gyógyszert, aminek van egy rakás nem kívánt mellékhatása?
De úgy egyáltalán, hogyha már egészségügyi problémám van, akkor ha találok egy megoldást az miért is igény teremtés?
Az igény már régen megteremtődött mielőtt az MLM cégek megjelentek. De az is baromság, hogyha már igényteremtésről beszélünk, hogy az MLM cégek teremtenének igényt a hagyományos cégek meg nem. Ez sokkal inkább fordítva van, a hagyományos kereskedelemben van rengeteg olyan termék amivel igényt teremtettek. Nem kell messzire menni a ma oly népszerű okostelefonok is egy igényteremtés eredményei. Steve Jobs ezt nagyon jól tudta és profin is adta elő. RIP Steve.

Emmanuel Goldstein 2014.10.10. 15:09:08

@sasmadar77: szerintem félreérted, az okosteló egy kényelmi eszköz, az igényteremtés példája inkább a ceptrotron lámpa, ami egy szép színes halogenlámpa a köztörvényes rablás kategóriáját súroló áron adva és gyógyítja a..ő, mit is gyógyít?
amúgy gondolom sok év ámvéjezés után meglepőcc, de fogat mosni a legolcsóbb százforintos krémmel is egész jól lehet, ugyanis a trükk a kefében van.
értem én, h véded a mundér becsületét de az MLM csatornákon terjesztett termékek elvéreznének egy vakteszten ár/érték arányban, kivéve a forever-t, mert azok funkcionálisan nem értékelhetők termékként, lévén nem jók semmire :)

sasmadar77 2014.10.10. 15:41:09

@Emmanuel Goldstein:
Ez is egy vélemény. Kár, hogy pont az FLP-s termékek azok amiket itthon a legtöbb orvos használ és ajánl. Főleg, hogy az FLP az egyetlen MLM cég tudomásom szerint amelyiknek van Gyógyhatású készítménye. Ismét megmutatkozott a tudatlanság. Legutóbb az aloe gyulladáscsökkentésének a mechanizmusát is sikerült megfejteni. Tudatlanul bőven lehet hülyeségeket írkálni.

Emmanuel Goldstein 2014.10.10. 15:56:26

@sasmadar77: debuta vok!
amúgy hatalmas tudás, h az aloetakony kismértékben gyulladáscsökkentő, ha jövő héten kiderítik, h a kamillavirágzat is az, holnaputánra övék a világ!
tanulatlanul sok butaságot lehet irkálni de szándékosan egymás mentén torzítva a tényeket, azzal lehet emelemezni igazán, főleg, ha az első csoportot célzod meg :)

sasmadar77 2014.10.11. 17:00:41

Elolvastam néhány kommentet és igencsak nagy a homály a fejekben az MLM-et illetően.
Csak fogom a fejemet, hogy milyen baromságokat hordanak itt össze egyesek, akik nyilvánvalóan kívülálló emberek és fogalmuk sincs az MLM-ről.
De egy valamilyük az van ha más nincs is. Véleményük az egészről. Még ha tapasztalatuk nincs is.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.11. 20:29:38

@sasmadar77: ő, leszarjuk az mlm-edet, így már értehő? Nem érdekel, hiába próbálsz hazudozni, egy piramisjáték és kész. Néhány termék lehet jó is, de horror áron adva, szóval nem kell.

Emmanuel Goldstein 2014.10.12. 13:33:54

@enpera: akkor őt is be kell szervezni!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.13. 13:59:45

@Emmanuel Goldstein: mindenképpen, tudsz valami jó mlm-et ami most trendY ? :D

WildBear 2014.10.14. 13:15:09

Az MLM elméletben működhetne, gyakorlatilag sajnos a kapcsolati tőkéjüket élik fel vele az emberek.

WildBear 2014.10.17. 11:31:46

@enpera: Rengeteg MLM-es ezt nem méri fel.
A helyzet a következő. Felhívom a régen látott barátomat, évfolyamtársamat, unokatestvéremet hogy hogy van, aztán a második mondatadban rátérek a kihagyhatatlan üzleti lehetőségre. A régi ismerettség miatt talán rá tudok tukmálni valamit, de legközelebb már hiába hívom, nem fog segíteni, ha esetleg sokkal fontosabb doloról van is szó.
Ezt úgy nevezik, hogy a kapcsolati tőke felélése.

sasmadar77 2014.10.17. 15:59:46

@WildBear:
Kár, hogy fogalmad sincs, hogy ez hogyan működik a gyakorlatban. Csak okoskodsz itt. Az MLM pont a kapcsolat építésről és nem a rombolásról szól. Amióta ezzel foglalkozom, sokkal több embert ismertem meg. Olyanokat akikkel valószűleg sosem találkoztam volna. Rengeteg jó embert ismertem meg ezáltal. Amiért nagyon hálás vagyok.
Ráadásul a tukmáláshoz sem sok köze van az MLM-nek.

De a kívülállók akiknek semmi tudása nincs az MLM-el kapcsolatban, mindig azt hiszik, hogy nagyon okosak a témában.

Beri Svarc 2014.10.18. 04:18:01

@sasmadar77: Sőt: az mlm kimondottan a lebeszélésről szól. Az igazi mlm-es nem is árulja el, hogy ő foglalkozna bármilyen termék forgalmazásával. Ha esetleg az ismerőse rákérdez, vagy kibarkochbázza, akkor esetleg elárulja; de azt is csak akkor, ha előtte az ismerős hitelt érdemlően igazolja, hogy a kibarkochbázott terméket ő eddig sokkal drágábban és garantáltan rosszabb minőségben szokta vásárolni.
Ha ezen alapfeltételek nem teljesülnek, akkor az mlm-huszár meg se szólal, tartja magát a hallgatási fogadalmához.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.18. 09:03:03

@WildBear: teljesen igazad van, és szerintem az eleve nem lehet jó rendszer, ami a kapcsolataidat tönkreteszi. Nekem is volt ilyen egy-kettő , de egyrészt nem vettem semmit, másrészt onnantól kezdve a számát letiltottam a telefonomon. Megérte?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.18. 09:04:07

@sasmadar77: marhaság, a tények ellened beszélnek :D

sasmadar77 2014.10.18. 12:45:32

Látoma a sztereotípiák dolgoznak. Csak kár, hogy a gyakorlat és a józan ész is mást mutat. Mivel ha tönkre teszem valakivel a kapcsolatom, akkor eleve elesek egy lehetséges munkatárstól vagy vásárlótól.

enpera: Milyen tények?? Tudod én tapasztalatból írók te meg csak a bullshiteket hajkurászod.

De azok akik sosem csinálták ezt mindig jobban tudják még akkor is amikor ez teljesen ellent mond a józan észnek.
Nem is tudom, hogy miért nem a hentest kérdezem meg, hogyha az autóval gond van.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.18. 13:34:40

@sasmadar77: én is tapasztalatból írok, és a munkámból élek, nem az emberi kapcsolatok rombolásából

Kapálózz még, jól áll neked :D

sasmadar77 2014.10.18. 13:48:54

@enpera: Bizonyíra. Csak arra nem tud egyik hozzád hasonló sem értelmes választ adni, hogy hogyan lehet fogyasztói hálózatot építeni, hogyha tönkre teszem a kapcsolataimat.
Mivel az összes kereskedelem alapja az elégedett fogyasztó, aki hajlandó újra és újra megvenni a terméket. Nem az a nagy üzlet, hogy eladok valakinek egy terméket aki utána sosem áll velem szóba, hanem az, hogy valaki vásárol és hajlandó újra és újra vásárolni, mert elégedett a termékkel. Abból folyamatos bevételem van az első esettel ellentétben.
Persze lehet elvakultan a fotelből okoskodni, de aki tisztában van a kereskedelemmel és az MLM-el az látja, hogy hogyan is működik ez a valóságban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.20. 10:25:04

@sasmadar77: igen, tisztán látjuk hogy hogyan működik. Meg a rengeteg befuccsolt hálózatot is :)

Én inkább elmegyek a boltba/felmegyek a netre és ott vásárolok, semmi szükségem érdekből ajánlt álbarátok segítségére.

sasmadar77 2014.10.20. 12:41:11

@enpera:
Ami befuccsol azok 98%-a nem MLM, hanem piramisjáték. Ennyi a történet.
Zeekrewards, botanoo, sciennet, freedomrocks stb, ezeknek köze sem volt az MLM-hez.
Az MLM cégek csak nagyon ritkán fuccsolnak be, pont azért, mert az elégedett fogyasztókra épít. Ha pedig valaki kipróbálta és elégedetlen a termékkel, akkor vissza kapja az árát. A felbontatlan/használatlan termékeket akár egy évig is visszavásárolják a cégek.
És kösz, de nincs szükségem álbarátokra, elsősorban nem üzleti érdekből ajánlok terméket, mert ha valaki csak azért vásárol, hogy lerázzon az nem lesz elégedett fogyasztó és pláne nem lesz munkatárs. Ezzel a logikával az összes kereskedő üzleti érdekből ajánlja a terméket eladásra. Orrbaszájba nyomják a sok szórólapot meg akciós újságot és a rengeteg reklámot.

sasmadar77 2014.10.20. 12:43:22

Gondolom te még soha semmit nem vettél meg aminek láttad a reklámját és annak hatására vásároltál.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.20. 15:03:15

@sasmadar77: nem, nálam ellenkező hatást érnek el a reklámok.

Reactor 2018.03.28. 15:01:05

Nem kell hinnem semmit. Elég összehasonlítani, hogy hány embernek vált be, és hánynak nem. Valamint ott az az érdekes tény, hogy amint megkérdezi valaki, az MLM miért nem oldja meg a munkanélküliség problémáját, normális válasz sose érkezik rá, csak kínos magyarázkodás, anyázás meg moderáltatás :DDDDDDD

Röhej, hogy 10-20 éve azt mantrázták, ez a jövő üzletmodellje, ehhez képest a piaci részesedése a 2%-ot se éri el, és ma már csak rendes állásnak maszkírozva sikerül pár balekot beszervezni. Csodálatos üzletmodell, de tényleg, legutóbb egy egész országot döntött nyomorba, de tényleg vándörfúl, legalább Tribuszerné meg a Kun-médiátorosok jól jártak vele.