Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

Az Apple forradalmat robbantott ki! Most!

2013. szeptember 19. - Szarvas Norbert

iPhone-5C-martin-hajek.jpgSzemélyes véleményem Apple-fanként hónapokon keresztül az volt, hogy mióta elhunyt Steve Jobs, azóta kiveszett minden egyediség az Apple-ből, a továbbiakban képtelenek lesznek úgy igazán odavágni a piacnak. Ezt bizonyította az új iPhone-ok bevezetése, amelyek gyakorlatilag mindennemű kiszivárogtatás után képtelenek voltak bárkit is izgalomba hozni, ráadásul a valódi innovációk is elmaradtak, vagyis a látványos dolgok. Pár napja viszont az Apple – véleményem szerint – forradalmat robbantott ki, amelynek hatása egyértelműen a teljes piac lerohanása és szelekciója lesz mind fogyasztói, mind gyártói részről.


Az autók és a Ralph Lauren felsők mellett az iPhone volt az elmúlt 2 év leggonoszabb és legidegesítőbb pontja, ami a státusszimbólumot illeti. Régebben egyszerű volt a képlet: annak volt drága autója, pólója és telefonja, akinek volt rá pénze. Manapság már boldog-boldogtalannak lehetnek ilyen dolgai. Ezzel az egyetlen probléma az, hogy pontosan azokat az embereket ássák alá, akik valóban kőkeményen megdolgoztak az adott a tárgyért. Ennek a folyamatnak a legütősebb pontja, amikor például megvettem anno az első iPhone-omat (3GS), és elképesztően nagy dolognak tartottam, hogy a piac egyik legdrágább, legmenőbb és biztosan a legjobb telefonját vettem meg, amiért nagyon keményen megdolgoztam. Eltelt azóta 5 év, és már meg sem lepődöm, hogy ha veszek egy méregdrága iPhone 5 telefont, és a boltból kilépve és velem szembe jön ugyanaz a telefon egy 13 év körüli gyerek kezében.

Nemes egyszerűséggel már semmit nem reprezentál, ha neked van egy drága ruhád, autód, telefonod. Nyilvánvaló, hogy az Apple telefonja a piac messze legjobbja. Nekem van iPhone-om, Nokia Lumiám, és a környezetemben számtalan androidos telefon. Ez alapján állítom, tapasztalati úton, hogy a legtöbbünk vágyik a minőségre. Az egyre olcsóbb és jobb feltételekkel létező mobilszolgáltató-előfizetések + karácsony kombó pedig azt eredményezi, hogy a család a legó és a videojáték helyett vesz a kiskamasznak is egy ilyen telefont. Hát szép, mondhatom! Amikor én voltam kamasz meg tini (és igen, akkor már javában voltak telefonok, pl. Nokia 3310), akkoriban meg sem mertük említeni a szüleinknek a kunyizás közepette, hogy mi egy prémium modellt szeretnénk (pedig árban ugyanott voltak, mint most az iPhone; emlékszem a Sharp GX'5-re például). Egyértelmű volt, hogy létezik hierarchia a telefonok világában, aminek lényege, hogy a tiniknek olcsóbb, fiatalosabb telefon jár, a drága prémium pedig azoknak, akik valóban megengedhetik maguknak. És akkor rövid elmélkedés után az Apple 2013-ban robbantott, és végre elindult az emelkedőn.

Az elmúlt években véleményem szerint az Apple iPhone-ok legnagyobb fenyegetettségét a saját, megegyező modellszámú csúcstelefonjuk kannibalizmusa jelentette. Magyarul az iPhone 4 „kannibalizálta” az iPhone 4-et, az iPhone 5 pedig az iPhone 5-öt. Mire gondolok? Az iPhone mindig is prémium kategória volt, egyfajta státusszimbólum, melynek az ereje veszett oda a fentebbi anekdota elemzése alapján. Ha a menő üzletembernek és a vele szembe jövő 14 évesnek is ugyanolyan telefonja van, akkor mi értelme van a „menő üzletembernek” megvennie ezt a tucattelefont? Sokan emiatt fordultak el az Apple-től egyébként, hiszen az Apple nem volt hajlandó olcsóbb kategóriákat képezni, üzletpolitikáján változtatni. Egészen mostanáig!

Egy fantasztikus üzleti lépéssel az Apple fogta magát és létrehozott egy teljesen új kategóriát a kínálatában, ami olcsóbb, és egyértelműen a fiatalokat célozza meg! Színes telefonok jönnek, melyek gyárilag néznek ki így. Ezt miért írom? Tulajdonképpen a szivárvány minden színében lehetett eddig is kapni Apple-tokot, melyet használtak is az emberek. Én speciel kifejezetten nem szeretem elfedni az Apple gyönyörű telefonházát. Mégis miután az Apple bejelentette az iPhone 5C-t, ami tulajdonképpen az eggyel régebbi modell újracsomagolt és szexivé tett változata, valóságos örömujjongás tört ki, a fiatalok pedig elkezdték keresni a lehetőségét, hogy megkaparintsák. Ezzel párhuzamosan az Apple megerősítette prémium szekcióját a szolidan aranyozott telefonnal. Fantasztikus lépés, hiszen a továbbiakban ismét szétválik a kiskamasz és az üzletember: megint lesz a tinik körében divatos és a felnőttek körében státusszimbólum. Ráadásul a piaci részesedése is az egekben lesz, ez már most látható. Ismétlem! Semmi más nem történt, mint az Apple látványos színház keretében az évek óta felépített „nem engedek, csak egy modell” szisztémát lerombolta és engedett a kor kívánalmainak. Az újítás pedig csak annyi, hogy a szilikon- és egyéb anyagból készült színes tokokat gyárilag összeépítette a telefonnal-telefonba, majd az egészet felruházta az eggyel régebbi modell technikai jellemzőivel. Plusz egy csöppnyi szeretet, és máris készen vannak a pindurpandúrok az elkövetkező 2 év legdivatosabb, legnagyobb forgalmát generáló telefonok, melyek a fiatalok körében hasítanak majd. Ez egy igazi Apple-forradalom! ITT! MOST!

 

Képernyőfotó 2013-08-12 - 10.21.38.png

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr275512989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metaaal 2013.09.19. 14:19:23

Szexi?Ez?Buziknak esetleg.Pláne iOS7-tel.

movie 2013.09.19. 14:41:55

nagyon tele van a fejed tesó. Valaki a tehenét cserélte ájfónra; komolyan emlékeztetsz rá.

2013.09.19. 14:43:18

Azt hiszem mi ketten (mármint cikkíró és én) egy külön világban élünk, és jól van ez így. :D

qtyasorsu 2013.09.19. 14:55:05

Elolvastam,percek óta nézek magam elé.Elolvasom még egyszer,hátha megvilágosodok...

tackii 2013.09.19. 15:44:36

@droctor: azt hiszem, ti ketten (mármint a cikkíró és te) egy külön világban éltek, és jól van ez így.

Kimu 2013.09.19. 16:40:30

te nem az a nyomi gyerek vagy az indexes videóból, aki kifejtette, hogy ha a csövesnek ájfónja van attól még nem menő, de ha neked az van menő vagy? istenem, nem tárgyaktól leszel menő, mikor szokik már le az ember ezekről a röhejes státuszszimbólumnak tartott szarokról. ez nem sztátusz, ez egy túlárazott használati eszköz...

Darth Zed 2013.09.19. 17:36:24

Te gyermekem egy nagyon, NAGYON beteg emberke lehetsz.
Ennyire beszopni ezt a marketing bullshit-et, ennyire elvakultan latni a csodat a SEMMIBEN (sot, az emberek netto atbaszasaban, hiszen az apple az iphone5-ot adja el azon az aron amin 1 evvel ezelott az iphone 4S-t adta, csak MOST EPPEN CSOKKER MUANYAG HAZBAN), az valami elkepeszto.
A kedves blog.hu-s adminoknak meg igazan nem kellene cimoldalra kiengedni minden elmebeteget.

fallen 2013.09.19. 17:43:33

Nem igazán tudom eldönteni, hogy ez most vicc vagy sem, de tartok tőle, az utóbbi. Most komolyan valami kasztosodásra vágysz, amit a tárgyainknak is jeleznie kell? Amúgy mi a helyzet azokkal, akiknek a családjuk révén van pénzük, mert beleszülettek, vagy esetleg összelopták a vagyonukat? Szóval ezek nem dolgoztak meg érte olyan keményen, mint te és a menő üzletember. Akkor most ezek gagyi iphone-osok, vagy sem?

Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.19. 20:05:20

Egyrészt kurvára nem lett olcsóbb, másrészt, most komolyan kell dobni egy hátast attól, amit a chinabrand telefonok, meg az alsóbb kategória gyakorlatilag évtizedek óta tud? (színes műanyag hátlap) Ez valami elképesztően innovatív fejlesztés, komolyan, rendesen űrtechnológiával csinálták, vagy legalább háromszáz nasa munkatárs segített benne.
Még véletlenül sem arról van szó, hogy kurvára nem tudnak már újat kitalálni, a saját maguk által állított határokat meg már régen átlépték. Hát barátom, beszarok neked. Vegyed, vigyed, 200ezeré', még a hülyének is megéri, hát még neked :D:D:D:D

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2013.09.19. 20:40:22

A fikázóknak ott a posztban a válasz: akkor volt tini, amikor a 3310-es Nokiák mentek.
Teljesen el van varázsolva a tárgyaktól, és csak azon keresztül nézi az embereket. Ennyi.

A következő lépcsőfok egy BMW lesz, meg egy túlszolizott műmellű ribanc. Természetesen a legújabb ÁjFón mellé :D

Szarvas Norbert 2013.09.19. 21:13:14

"ne a kritikust kritizáld hanem a kritikát"

a kommentelők hiába rám vonatkoztatnak és az én életemre, ami a cikkben van az egy világtrend,egy mainstream.

A forradalmat nem én vagy te robbantod ki, hanem emberek nagyobb csoportja- esetünkben a forradalmat az eladási számok fogják jellemezni és vélhetően nagyot robbant az Apple hiszen a világ nagyobbik része igenis tárgy fétisiszta...

shitgun 2013.09.19. 23:18:42

Bakker, ez mi? Meg vagy őrülve? Csak egy kérdés: mitől új kategória egy régebbi modell színes műanyag házba való tuszkolása, és a csúcsmodellhez képest 30%-os áron való kínálása? Észnél vagy? A szín a hatalmas innováció? Vagy a műanyag ház? Ott a Lumiád ember, nézzél már rá! A többi szót sem érdemel, félelmetes.

shitgun 2013.09.19. 23:32:15

Még egy gondolat. Egyfelől az iPhone fanok nem győzik hangoztatni, hogy az iPhone státusszimbólum, prémiumtermék, high-end, felsőkategória, presztízsholmi. Másfelől ugyanezek a fanboyok vagdalkoznak azzal, hogy azért is ez a legjobb telefon, mert mennyi milliót adnak el belőle. De baszki, hogy lehet presztízsholmi és prémiumtermék, amit milliós darabszámban adnak el, és a telepi kissráctól kezdve a gimisekig meg a nonstop eladójáig mindenkinek van? Nem ellentmondás ez? Az iPhone tömegtermék, kommersz cucc, nincs benne semmi exkluzív, bemész a boltba, 50-70-ért kihozod, aztán havi 7-8 ezrével fizeted számlával együtt, hál luxus ez? Ha már telefon, a Vertu prémium, meg presztízscucc (az is nevetséges mellesleg) mert egy extrább darab egy új kisautó ára. AZ exkluzív, nem is látni plázában hesszelő csávók kezében. Ellentétben az iPhone-nal. (Mellékzönge az exkluzivitásról: cégnél egy srác keres havi nettő 82 ezret, az anyjával lakik, hó végére egy korsó sörre se marad pénze, de az ötös iPhone a megjelenés hetén megvette, a legolcsóbb konstrukcióban, fizet érte két évig havi 12-t. Hát ez a marketingbullshit iskolapéldája, meg a marhaságé. És ez a telefon az exkluzív, beszarok.)

Xezs 2013.09.19. 23:33:02

Amikor én fiatal voltam, ment a browser wars, meg a CPU wars, most meg úgy látszik, hogy smartphone wars van. Az embereknek mindig szükségük volt arra, hogy körmükszakadtáig higgyenek valamiben. Van aki istenben, van aki ájfónban.

borz! 2013.09.20. 04:40:46

nekem semmilyen telefonom sincs, na, EN innovativ vagyok.

BelaVak 2013.09.20. 07:00:16

A zepol feltalalta a szines, muanyag telefont! Meg hogy egy cegnek akar ket modellje is lehet! Beszaras, akkora forradalom!

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.09.20. 07:07:14

Elolvasni nem sikerült, nem kockáztatom a kora reggeli agyleolvadást.
Csak annyit jegyeznék meg: a szifon kb annyiba kerül, mint egy 15 éves lerúgott suzuki, kb ugyanannyi a presztízsértéke is.
Meg Ralph Lauren felső? Komolyan? Van, akinek a havi villanyszámlája több, ha azt köti magára, akkor menőbb lesz, a logikád szerint.

2013.09.20. 08:09:16

Ennyire korlátolt nem lehet egy cikkíró! Ráadásul ez a "förmedvény" címlapos az Indexen, annak szerkesztőiről is megfelelő bizonyítványt állítva ki.... :(((

Tahó Sandokan 2013.09.20. 08:50:09

Az Apple új innovációja! Szexi formavezetés, fiatalokat megcélzó külső. A legdinamikusabb dolog ami az Apple történetében valaha színre került.
Nekem egy kicsit olyan érzésem van, mintha a Lexus kidobná a piacra a Suzuki Swiftet, majd csilliókért fényezné az imázst. Nem akkora durranás, hogy az Apple sok év után először beszáll a gagyiba. Ott van egy szegmens, amit eddig nem fedett le. 80% haszon helyett lesz 60%, de nagyobb számban tudja eladni. Bravo, hova küldjem a gazdasági Nobel-díjat?

II. Krauser 2013.09.20. 11:53:28

A szerző valami szivárványos álomvilágban él. Vannak ilyenek, de szerencsére a kommentelő kollégák elsöprő többsége helyén kezeli a "szellemi termékeit".

Hogy miért került címlapra? Nos vélhetőleg azért, mert van két hasonló gay apple fan az index szerkesztőségében, mogyorósi csaba meg a szűcs ádám, akik időnként szerkesztőségi cikkekben, időnként meg az állandóan címlapos applebogjukon recskáznak a kedvenc kis márkájukra, bicskanyitogató stílusban.

Mostanában az apple minden lyukában ott van egy méretes kékeres, a részvény hál' Istennek zuhan, a közvélemény rajtuk röhög, és mélyen hallgatnak az eladási számokról, amire ilyenkor már rágesrég verni szokták. De persze vannak ezek a gyengeelméjűek, akik mindent meg tudnak magyarázni, de szerencsére most már egyértelműen csúsznak a történelem pöcegödrébe.

Xezs 2013.09.21. 00:23:35

@II. Krauser: "a részvény hál' Istennek zuhan" - pont ezért adja ki az Apple a gagyit, de a blogírónak erről fogalma sincs, mert gazdaságismeretből vagy bukdácsolt vagy nem is tanult ilyesmit.

Tomasz_a_gozmozdony 2013.10.07. 21:07:37

A múlt héten megjelent 9milliós darabszámról is kiderült hogy kajli :-)

Tomasz_a_gozmozdony 2013.10.07. 22:09:53

@Xezs: index.hu/napinapi/2013/09/24/kedd/
azért jó látni, hogy nem csak epülbuzik dolgoznak az indexnél.