Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Úgy érzed, jó voltál az állásinterjún? Nem érted, miért nem nem hívnak vissza?

2013. július 22. - Szarvas Norbert

allasinterju-tippek.pngCégvezetőként szerzett tapasztalataimból legutóbb megosztottam veletek néhány hasznosnak vélt tippet a munkakeresés első fázisával kapcsolatban, amely az állásinterjún való megjelenésig tart. Több pozitív visszajelzést kaptam elismert szakemberektől a cikket illetően. Sokan jeleztétek, hogy várjátok a folytatást. Amikor a jelentkezőket arról faggatom, milyen tapasztalataik voltak az állásinterjúkon, gyakran eltorzul az arcuk, és szinte reménytelen kifejezéssel közlik velem, hogy nem értik mi történt, hiszen minden szép volt, nagyon jól érezték magukat, és úgy vélték, megfeleltek. A legrosszabb, amikor a remény meghal, és teljes tanácstalanságba merülve elveszíted az utolsó bástyádat is, viszont képtelen vagy változtatni, hiszen nem tudod, mi volt a hiba. Most arról lesz szó, hogy a felvételin milyen rejtett dolgokra figyelj oda. Eljött az idő, hogy valaki nyíltan kimondja, miket ne tegyél!


1. It's not a Party Time

A rossz hírem az, hogy az interjú nem akkor kezdődik, amikor hiszed. Tévhit, hogy a szimpla jelenléted elég lehet a sikerhez. Fel kell készülnöd fejben és kinézetben is. Nem eshetsz be két progi között az interjúra, és nem éreztetheted azt a felvételiztetővel, hogy nem ez a napod csúcspontja.

Szórakozóhelyen beszélgetek csajokkal és srácokkal, érdeklődöm a készülődési szokásaikról, és mindig ugyanazt a választ kapom:

„Buliba nem lehet ’csak úgy’ elmenni. Fel kell kapni a buliszerkót, hogy a lehető legvonzóbb legyek. Ez akár több óra előkészületet is jelenthet.”

Sajnos sehol nem tanítják meg a középiskolásoknak, hogy az interjúra is fel kell öltözni, és a lehető legjobban kell kinézni. Pedig ez olyan magától értetődő, mint hogy egy buliba kicsíped magad.

Ki kell tűnnöd a tömegből, és mivel a legtöbben topisan mennek el, ezért a felvételiztető rád biztosan fog emlékezni. Rád, aki rendkívül elegánsan jelent meg az interjún. Ez a kiválasztásnál is előny lehet, hiszen mint pl. az X-Faktorban, azokra szavaznak, akik nyomot hagytak, akikre emlékeznek.

Az öltözéken kívül nagyon fontos, hogy fejben is kellően átérezd a dolgot, és felkészülj az interjúra. Az a véleményem, hogy nem lehetsz túl laza, vagyis el kell fogadnod, hogy az interjún nem a haveroddal beszélsz, és nem árt némi alázat sem, ha valóban munkát akarsz.

2. Kiegészítők

Ez nagyon érzékeny téma lehet sokaknak, hiszen a kiegészítők alapvetően az egyéniséget fejezik ki. Itt azonban a mértékletességre intelek. Ne vegyél fel három tonna aranyat vagy éppen 5 piercinget. Egyszerűen ezzel nem nyerhetsz. Maximum akkor, ha a felvételiztetőnek éppen azonos az ízlése, ám ez elég ritka. Sose feledd: a kevesebb szinte mindig több!

„Én még nem láttam a boltban személyiségkifejező eszközökkel fizetni a kenyérért. Általában ezt a manővert pénzzel végzik. A pénz pedig a munkából jön. Tehát mindent meg kell tenned azért, hogy munkád legyen!”

De nemcsak egy ékszer lehet kiegészítő, hanem az optikai tuning eszközei is.

Zselé: Egyre kérlek! Ne csorogjon le a fejedről a zselé. Minden más kombinációja rendben van, amennyiben jól áll neked.

Frizura: Annyi tippem van, hogy az interjú olyan, mint az érettségi. Ez nem egy metálkoncert. :) Frizurázz ehhez mérten!

Parfüm:

Az elmúlt héten tartottam felvételi beszélgetéseket, és sajnos negatív értelemben megmaradt bennem egy srác, aki akármilyen rendesnek tűnt is, hibái miatt rossz érzéseket keltett bennem.

Egyik ilyen hibapont volt a srác „illata”. Három alapvető verzióban szoktak megjelenni interjún.

1. Büdös, izzadságszagú.

2. Semmilyen.

3. Illatos

Az első verziót te szereted? Ha tömegközlekedsz, akkor imádod szaglászni a hajléktalanokat? Miért gondolod, hogy a felvételiztető kolléga szereti? Ezzel azt éred el, hogy képtelen lesz rád figyelni, viszont biztosan megmaradsz az emlékezetében mint az az ember, akit biztosan nem vesz fel.

Pár éve elkövettem egy hibát: túl korrekt akartam lenni, és ignoráltam az éterben terjengő illatokat egy hölgynél, csak arra figyeltem, hogy ki ő, mit tud. Felvettem. Sajnos egyre rosszabb lett a helyzet, és már a kollégák kérleltek engem mint vezetőt, hogy szóljak neki: figyeljen az „illatára”. Ennél kellemetlenebb dolgot nem tudok elképzelni egy munkahelyen, mikor azt kell tapintatosan közölnöd a másikkal, hogy...

Akkor eldöntöttem, hogy a későbbi hasonló problémák elkerülése érdekében automatikus elutasítással díjazom ezt a fajta „viselkedést”.

A legjobb, ha egy tuti illatot magadra fújsz, hiszen ezzel és egy jó megjelenéssel már a megszólalásod előtt pozitív irányba tudod billenteni a felvételiztető hangulatát, „hozzádállását”. Két érzékszervre gyakorolsz erőteljesen pozitív hatást: szem és orr.

3. Ne te kezdd el!

Ez a jelenség szerencsére ritkábban üti fel a fejét, de említésre méltó. Maximum nevetünk egy jót rajta.

Megtörténik a szokásos bemutatkozás és ülés. Majd mielőtt még a felvételiztető belekezdene a dolgokba, a jelentkező félig illedelmesen közbevág és elkezdi mondani:

„Elnézést, de lenne pár kérdésem, amit most tisztázni kéne, hogy ne legyen felesleges a többi.”

Te szereted, hogyha közbeszólnak? Te szereted, ha épp ülnél be a kocsidba a kormányhoz, félrelöknek és beülnek helyetted?

Ilyenkor nekem ez a válaszom:

„Köszönöm szépen, hogy érdemesnek tartotta a fontos kérdéseket az első percben megbeszélni, és így szabaddá tette a következő fél órámat. A legfontosabb kérdés számomra megválaszoltatott! Mi nem fogunk együtt dolgozni. További szép napot.”

Megértem, hogy sok negatív tapasztalatú interjún voltatok már, de ezt nem vihetitek mindig magatokkal, és nem jelenhettek meg előítélettel. Képtelen ez a helyzet, hiszen így esélyt sem adtok magatoknak egy normális állásra. Senkiben sem kelt ez a viselkedés jó érzést. Ha meg nincs időd egy teljes interjúra (általában maximum 1-2 óra), akkor ne fogadd el, hanem menj szórakozni, ha megteheted.

4. Legyen kisugárzásod!

Dobj be egy felest előtte, ha szükséges! Te szereted a negatív embereket? Szereted azokat, akik csak panaszkodnak? A barátaid között vannak ilyen típusú emberek? El tudod képzelni, hogy évekig velük dolgozzál napi 24 órában?

Volt egy srác, aki már az illatával sem győzött meg, de képes volt jóhiszeműségemet akaratlanul is kihasználva tovább rontani saját esélyeit. Amikor még nem a saját kompetenciáiról beszélgettünk, hanem önmagáról mint emberről és a múltjáról, akkor egy olyan kakirakományt hordott be irodám küszöbének a határvonalán, amelyik szerintem már vámolandó és adóköteles.

Mintha karácsonyra megkapta volna a „Mit ne mondj el magadról egy idegen embernek, ha akarsz tőle valamit?” nagy szakácskönyvet, és pontról pontra megtanulta volna. Elmondta, milyen szerencsétlen, mennyire nem sikerül neki semmi, mennyire kilátástalan az élete, és hogy bármit elvállal.

Ezzel az a baj (feltéve, hogy az 5. pontban mondottakat beláttad), hogy erre senki nem kíváncsi, és a világon nem sikerült még senkinek (magánember vagy vállalkozás) úgy fejlődnie és nőnie, hogy a múlt terheit hordozta, és azt negatív hozzáállással a környezetével megosztotta.

Persze előfordul, hogy rossz időszakunk van, és beleesünk ebbe a hibába (engem is többször elkap a negatív áramlat), de ezt ne ott hozzuk felszínre, ahol a jövőnk fog eldőlni!

Legyetek szívesek, figyeljetek erre!

5. Én nem a Dévényi Tibi bácsi vagyok, és ez nem a három kívánság

Életem legextrémebb sztoriját szeretném ezzel a témával kapcsolatban megosztani. Ez kiválóan szemlélteti, miről beszélek, és ennek számtalan verzióját képzeljétek el különféle veszélyességi fokokba ágyazva!

Egy corvinusos srác (még jól is volt öltözve) bejött felvételizni. Az arca elég nagy volt, főleg ahhoz képest, hogy munkatapasztalata a nullához konvergált, még diplomával sem rendelkezett.

(Témabeékelés: ha nagy az arcod, mindenképpen hagyd otthon, mert nem mindenhol van lehetőség az ajtót kiszélesíteni, hogy beférj. Legyél mindig illedelmes, kellően megilletődött, őszinte és szimpatikus!)

Megkérdeztem, hogy mit vár a munkától. Így válaszolt:

„Hát ez egy jó kérdés! (Köszönöm, nekem csak jó kérdéseim vannak – gondoltam magamban.) Igazából amit én szeretnék, az egy céges laptop, céges autó a kezdetektől, és havi nettó 800.000 ezer forint.”

Az állam természetesen leesett, hiszen a srác szerintem a KSH-ról még olyan értelemben sem hallott, hogy ezeket a betűket véletlenül egymás mellé tette valaki. Egy mondatot tudtam erre válaszolni:

„Én tisztelem önt. Hozhatok önnek egy kávét?” (Kérdeztem enyhe cinizmussal a hangomban.)

Válasza nem maradt el:

„Köszönöm, most nem kérek!”

Erre mondják szerintem, hogy nagy az isten állatkertje!

Érdemes megvizsgálni a piacot vagy a KSH honlapját, hogy képbe kerülj az átlagos fizetésekről. Az igényeid ne a vágyaidat, az álmaidat tükrözzék, hanem a realitást.

Csak személyes vélemény, ami szembe megy mindazzal, amit a piaci „szakértők” sulykolnak belétek. Ők mindig azt mondják, hogy legyen egy normális bérigényed, és ne menj az alá. Szerintem a piac megváltozott, és a mostani gazdasági helyzetben még a kevesebb fizetésre (pl. 60 E Ft) is tudok 60 ezer okot mondani, hogy miért jobb elvállalni, mint otthon maradni.

Higgy nekem, amikor azt mondom, hogy egy állást ilyen apró eszközökkel és odafigyeléssel is megnyerhetsz (amennyiben az alapvető kompetenciáid rendben vannak), hiszen ezekkel a dolgokkal tudsz olyan benyomást tenni, amely biztosan pozitív érzéseket kelt a másikban.

Persze lehet vitázni majd kommentekben, hogy mekkora egy baromarc vagyok, hiszen ezek nem így vannak, és mert ilyeneket hülyeség leírni, hiszen ez mind magától értetődő.

Tapasztalatból mondom: sajnos nem az!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr185414585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.23. 12:00:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.07.22. 21:11:21

Jönnek majd a büdöseket védők: "de nem tehet róla, hormonzavaros/izzadékony, stb"

Bocsánat, de ez igen kis százaléka az embereknek, és én nem kivánok egy irodában ücsörögni vele egész nap...
Diszkriminativ? Igen. Csakhogy nem lehet több másik ember munkakörülményeit elbaszni egy újfiú kedvéért.

(ugyanez igaz a 150 kg-osokra is. Ott is mindig mindenki hormonzavarra, meg genetikára, egyébre hivatkozik, holott a 98%-uk egyszerűen csak lusta lefogyni. Nem piszkafának kell lenni, de amit sok helyen mostanában látni, az megdöbbentő)

xtolzig 2013.07.22. 23:39:37

hujuj, jön majd ide a TASZ, aztán úgy meglesz TASZva itt mindenki, ezt elolvassák... micsoda mocskos szemét kirekesztő kommentek meg írás ez... micsoda balkán ez... már izzadnom és bűzölögnöm sem szabad az irodában, ha az én szabad és autonóm személyiségtudatomból ez fakad... szégyenlem hogy magyar vagyok...

OftF 2013.07.23. 09:01:59

Én úgy tudom, azért nem hívják őket vissza, és azért nem mondják el nekik a miérteket, még egy nyomorult emailt sem bírnak megírni, mert leszarják. Szerencsére nálunk nem így van, sokáig tartott, míg találtunk egy értelmes HR-est.

Anticommunist Hungarus 2013.07.23. 09:08:02

Ez szerintem egy korrekt írás. Aki felvételiztet, az nem szívességet tesz, hanem olyan embert szeretne kiválasztani, akivel adott esetben évekig fog együtt dolgozni.

ggaborx 2013.07.23. 09:11:59

Aki meghirdetett állásinterjúra megy az vegye tudomásul, hogy ő van alárendelt szerepben. Rajta kívül állnak még sokan az ajtó előtt és ebben a helyzetben valóban azt kell bizonyítani, hogy több vagy a többinél. Nemcsak szakmailag, de emberileg is.

A nagyarcúaknak én azt javaslom, hogy csak akkor menjenek interjúra, ha kifejezetten és személy szerint megkeresték. Bár mire valaki eljut erre a pontra már nem lesz olyan nagyon elszállva magától :)

Én például el sem megyek semmilyen interjúra, mert nem kívánok alárendelt szerepben élni. Ehelyett folyamatosan képzem magam, vállalkozok és különféle cégeknek dolgozok annyiért, amennyiért elvállalom. Így is lehet, de milliószor nehezebb mint simán beülni egy pozícióba, vállalni a mókuskereket és kockázat nélkül hazavinni a havi minimálist.

Lajosforras 2013.07.23. 09:22:04

nah, nálam is vannak gyöngyszemek,pedig építőiparos vagyok.

28 éves szakács, 2 év szakmába vágó gyakorlattal:

- interjún nettó 180 bérigény (hirdetésben 120-150)
- a céges autóval hazajárhat (ő nem akar havi 40-et benzinre kifizetni-én akarok...?)
- hétfőtől péntekig dolgozik, a hétvége a családé.
- hétkor fürdetés,otthon kell lennie.
illedelmességből hallgattam végig.:)
- első 2 fog hiányzik
- interjúra munkásruhában,koszos kézzel (otthonról,mert autót szerel éppen-aha...)
- de legalább a posztban említett felest bedobta,ha nem is egyet. és engedjem fel mondjuk a nyolcadikra redőnyt szerelni. alig várom. :)

aztán másnap reggel 6.40-kor hív, hogy mikor kezdhet. mikor választ kap: - elmegy maga a pics@ba, ezért utaztam 80 kilométert...?

főnöknek lenni jó.:)

Mildi_Bp 2013.07.23. 09:35:06

Mondjuk ha az interjúztató őszinte lenne, nem lenne a zöldfülűk részéről az a sok értetlenkedés. Engem már utasítottak el úgy, hogy őszintén megmondták, hogy a munkához pont olyan tulajdonságok kellenek (pl. erős matek) ami nekem pont nem az erősségem. És nem bánom, hogy nem kaptam meg a melót. Vagy egy alkalommal valóban túl sok kiegészítőt vettem fel az egyébként elegáns öltözékemhez, és a fejvadász nem röstellt kioktatni az üzleties megjelenésről.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 09:37:50

Szoval dobjon be egy felest, mi? Es ezt TE a Nagy Felveteliztetok, az irodak kiralya mondja?
Tehat minden alkalommal, ha stresszes, a kedves munkatars dobjon be egy felest?
A kezdok ugy menjenek interjura? Mitol jobb egy alkoholszagu, mint egy budos?
A masik amin kiakadtam, az utolso pont. Addig rendben, hogy legyen kepben a berekkel es ne kerjen palyakezdokent valaki 800-at autostol.
De neked 60 ezer okod van miert jo a 60 ezer forint...Megis mennyiert dolgoznak nalatok?
Menjen el hozzad ehberert rabszolganak, mi?
Akkora faszsagokat irsz, amekkorat csak egy tipikus magyar HR-es irhat. Szedd ossze magad baratom, mert ez igy igen gyenge!

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.23. 09:52:51

Az 5-ös pontról annyit, hogy ha valaki meg szerény, visszafogott ember, azt meg az egységsugarú HR-es azért nem engedi felvenni, mert szerinte nem elég motivált.

Egyébként nyilván ha valaki büdös meg hasonlók, akkor jogos ha nem veszik fel, de ezen kívül totál olyan dolgokat lehet olvasni ebben a cikkben, amelyeknél nagyságrendekkel fontosabbak a szakmai kompetenciák, a HR-es picsák meg arra vannak, hogy ilyenek miatt ne vegyenek fel olyan embereket, akik szakmailag jók, de a színjátékban gyengék.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.07.23. 09:56:12

Hát igen, nem lehet eleget írni arról, hogyan kell egy állásinterjún viselkedni.

Ennek ellenére ez már durva: "Dobj be egy felest előtte, ha szükséges!" ---- Csak ezt ne!!! Piás jelöltet ki vesz fel? Stresszoldásra nem az alkohol a megoldás, hanem az önismeret, önbecsülés.

tableno 2013.07.23. 10:03:08

Igen, a cikk nagy része OK, de a 60 ezres fizetésen én is felhúztam a szemöldökömet. Ráadásul Magyarországon nem az megy ám, hogy megkérdezik a bérigényedet, aztán megmondják, hogy ők mennyit ajánlanak, ááá dehogy. Ha őszerintük túl sokat mondasz, egyszerűen nem tárgyalnak tovább, akármennyire is alkalmas lennél a munkára. Ezzel amúgy az a céljuk, hogy a piaci árnál KEVESEBBÉRT dolgozzál nekik, ugyanis egy idő után inkább túl keveset fogsz kérni, nehogy "fölélőjél". Hát egy lófaszt, mama!

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.07.23. 10:03:13

"Elmondta, milyen szerencsétlen, mennyire nem sikerül neki semmi, mennyire kilátástalan az élete, és hogy bármit elvállal.

Ezzel az a baj (feltéve, hogy az 5. pontban mondottakat beláttad), hogy erre senki nem kíváncsi, és a világon nem sikerült még senkinek (magánember vagy vállalkozás) úgy fejlődnie és nőnie, hogy a múlt terheit hordozta, és azt negatív hozzáállással a környezetével megosztotta." ----- Ezzel meg az a baj, hogy egyébként nagyon tehetséges, de valamiért ügyetlen, rossz sorsú embereket veszítünk így. Miért ne venném fel könyvelőnek azt a hölgyet, akinek már a 2. gyereke halt meg leukémiában, vagy azt a férfit, akinek az egész családja meghalt autóbalesetben, és mostantól csak annyit lát életcélnak, hogy megéljen a fizetéséből? És lehetek-e olyan érzéketlen, hogy pozitív hozzáállást várok el tőlük?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 10:04:14

@Lajosforras: kedvesem, rosszul látod, nem "pedig építőipar", hanem pont azért, mert építőipar :) (ne vedd magadra). ott azért nem minden leendő kolléga tud késsel-villával enni.
(viszont a sztoriért már megérte :)

@Mildi_Bp: így van, aki el van tévedve, helyre kell tenni. lehet, hogy neki akkor rosszul esik, de ha van esze, tanul belőle.

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: HA egy feles oldja, akkor igen, dobja be. egy alkalommal, érted? aztán ha megkapná a melót, az önbizalmat adhat neki, és meg tudná tanulni kezelni a stresszt. én (szakmabeliként) sok olyan jelölttel találkoztam, akivel nem lehetett normálisan beszélni, és persze nem is őt javasoltam az ügyfélnek. ha egy merő görcs a munkakereső, akkor nem tudja eladni magát. ennyire egyszerű. (ha fél vodkát dob be, annak nincs szaga :)

porthosz 2013.07.23. 10:07:25

"„Elnézést, de lenne pár kérdésem, amit most tisztázni kéne, hogy ne legyen felesleges a többi.”

Te szereted, hogyha közbeszólnak? Te szereted, ha épp ülnél be a kocsidba a kormányhoz, félrelöknek és beülnek helyetted?

Ilyenkor nekem ez a válaszom:

„Köszönöm szépen, hogy érdemesnek tartotta a fontos kérdéseket az első percben megbeszélni, és így szabaddá tette a következő fél órámat. A legfontosabb kérdés számomra megválaszoltatott! Mi nem fogunk együtt dolgozni. További szép napot.”"

Hát kedves cikkiró jó nagy f@sz lehetsz ez alapján, igazi hr-es mintakép akit szidnak mint a bokrot. Gondolom amikor taxiba ülsz ott is megvárod hogy a taxis elinduljon a tök ellentétes irányba, majd fél óra múlva közlöd vele hogy te tulajdonképpen a város másik végébe akarsz menni...

Akkor elmondom mi lett volna a kérdése, az hogy ugyan már legyen kedves megmondani hogy hol lenne a munkavégzés a helyszine mert ő Rákoskeresztúron lakik és nem opció ha érd felsőre kell kimenni dolgoznia, ti meg csak annyit irtatok a hirdetésbe hogy helyszin: Budapest.

Végülis érthető mert már nem fért oda a 30-as követelmény lista mellé mert elfoglalta a helyet a 10 éves atomfizikai tudás illetve a világegyetem ismerete az irodai recepciós hirdetésben...

f.nero 2013.07.23. 10:09:14

Azt hittem megtudok valami újat, de sajnos csak triviális dolgokat írtál...
A bérigény kérdés meg eleve egy hülyeség!
Te vagy a cégvezető, mondd meg, mennyit tudsz fizetni. Ezt megvitatjátok a jelölttel, és kész, el van intézve. Ennyi.
Honnan kéne szerencsétlennek tudnia, hogy mekkora a kereted? Nyilván nem akar alálőni, ő se hülye. Kénytelen mondani egy számot, hát mond egyet,
neked meg leesik az állad. Ha ez kell, hát tessék.

nyelv-ész 2013.07.23. 10:15:08

"... még a kevesebb fizetésre (pl. 60 E Ft) is tudok 60 ezer okot mondani..."

Ez a cikk mikor íródott? 15 éve? Mert akkoriban volt 60 ezer a "kevesebb fizetés".

porthosz 2013.07.23. 10:15:27

"Szerintem a piac megváltozott, és a mostani gazdasági helyzetben még a kevesebb fizetésre (pl. 60 E Ft) is tudok 60 ezer okot mondani, hogy miért jobb elvállalni, mint otthon maradni."

Aztán meg meglepődik a cég hogy az alkalmazottai szarnak bele a munkába, a fluktuáció az egekben és végül a cég csődbe megy. Aztán meg megy a sirás a külföldi országok, cégek elszivják a képzett magyar munkaerőt és itthony már tényleg csak az marad aki elvállalja 60e-ért de annyit is ér...

Lajosforras 2013.07.23. 10:15:29

@milliliteratura: előfordul azért írástudó is, hidd el.:D találkoztam úgy egy hónapja puccos irodában olyan sötétséggel, hogy a kocsit nem engedtem volna megtolni neki, ha lerohad. megérkezek,telefonál. aszongya: szenkjú miszter hartmann, áj szún gív jú a kól vill bekk. :D nehéz volt nem elröhögni magam.:D

ilyenkor mindig eszembe jut, hogy kb. a normális állások úgy 20-30 százaléka kerülhet ki a piacra, a többi elmegy ismeretségi körben.:)

kacsa232 2013.07.23. 10:20:31

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: :)) A felessel még éppen lehet is vitatkozni,hogy néha jobb tényleg,ha benyel egyet,mintha sápadtan,halálfélelemmel odamegy.(de persze embere válogatja,kinek mi fér bele)

Én inkább a 60 ezres munkabéren akadtam fenn...azért ne vicceljünk már:) Persze ez nyilván nem a pont 60 ezerről szól,lehetne mondjuk 80-90 ezer forintos is a példa. De nehogy már egy pl diplomás vagy egy gyakorlott szakmunkás munkájáért lófaszt adjanak,csak azért,mert ki van szolgáltatva...

Akkor alkalmazzák inkább azt a barmot,aki "szarért-húgyért" elvállalja...amúgy valszeg ők azok,akik izzadságszagúan mennek majd be a munkahelyre:)

Ha megéri ez az adott főnöknek,hogy pár tízezerrel olcsóbban tud alkalmazni egy félidióta büdös munkavállalót,akkor lelke rajta!

azallamenvagyok 2013.07.23. 10:21:24

ha már jogvédelem irány: ezek a patriarchális társadalom elnyomó berögzülései! egy nőnek akkor is járjon állás, ha büdös, ha hülye, ha ellenszenves, vagy ha nem ért a munkához! :D

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.07.23. 10:23:05

Parasztvakitas es suketeles az egesz bejegyzes. Latni, hogy a posztolo csak kemenykedni akar az interjuztatottakkal, es nem azt kideriteni, hogy milyen munkat vegeznenek.

A ceges hierarchiaba valo beillesztes fontos, de ahol fontosabb az elvegzett munka minosegenel, ott a ceg a gaz.

Valsz felvettel egy csomo kameleont, aki ugy mozgott, ahogy te elvartad, a cegnel meg csak a sajat erdekei menten mozog, ha kell rombol es elbujik a munka elol.

A magyar cegek szemelyzeti kerdesekben kurvanagy lemaradasban vannak, mert meg mindig ezt a patriarchalis vonalat eroltetik, holott egy lazabb, kevesbe tekintelyelvu rendszerben sokkal konnyebb kiszurni a hibakat. Persze ott a fonokok egojabol is csak kisebb fer be.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 10:24:18

@milliliteratura: Marpedig ha en veszek fel embert, akkor ne igyon elotte. ertem, hogy mero gorcs, mert stresszhelyzet, de a munka soran is fognak akadni stresszhelyzetek, es nagyon nem szeretnem ha vodkaval oldanak fel!

Meg annyit, hogy ahanyszor engem megkerestek es mar kezdtek volna mondani, hogy mirol is van szo, en is mindig felbeszakitottam oket, mert a munkam szorosan kotheto egy ennel altalanosabb munkakorrel, es gyakran osszetevesztettek azzal, ezert nehany dolgot jobb az elejen tisztazni.
Igen, a berigenyt is jobb az elejen tisztazni, mert ha az elkepzelesek tavol esnek egymastol, akkor nem erdemes rabolni egymas idejet.

@ggaborx: Ez megint egy faszsag. Nincs alarendelt viszonyban! Tudniillik uzleti viszonyban vannak. Majd a fonokenek LESZ alarendelt viszonyban! Addig nem. Addig targyalasrol beszelunk. A munkaadonak dolgozo kell, a munkavallalonak meg munka.

Ettol a baszom felfogastol olyan kreten a magyar HR-es szakma!

Szelid sunmalac 2013.07.23. 10:26:56

@kacsa232: Nem lehet vitatkozni. Ha valakinek egy stresszes helyzet megoldasara egybol az alkohol ugrik be, mint megoldas, akkor a kovetkezo helyzeteknel is az fog.

Egyebkent meg igazad van, utana jon az obegatas a munkaltatoktol, hogy milyen szar munkaero van a piacon, holott ok vesznek fel olyat, aki ennyiert vallaja. A minosegnek ara van.

tableno 2013.07.23. 10:27:22

@Parmezanidész: nagyon egyetértek! Dolgoztam Magyarországon és nyugaton is, ég és föld a különbség! Mondjuk kezdve azzal, hogy jobb helyeken az első két interjút a szakmai felettes(ek) abszolválják, a HR-es csak a legvégső kiválasztásnál lép be, és akkor sem az övé a végső döntés!

nyelv-ész 2013.07.23. 10:36:49

@tableno: Nálunk meg pont fordítva van: első két körben a HR-es szelektál, de mivel a szakmához nem ért, mindenféle erőltetett marhaságokkal próbálkozik. Ekkor jönnek a szerepjátékok meg a többi ökörség. Végül jön az, hogy akiket a HR alkalmasnak ítélt, simán lehetnek segghülyék a szakmához.

Aztán meg jön a süket duma, hogy Magyarországon milyen gyenge a munkaerő felhozatal. Holott nem az a gyenge, hanem a HR-es.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 10:38:19

@Lajosforras: tudom, én már nagyon sok emberrel találkoztam, nem általánosítok. (kivéve, hogy az it-sek kockák :)

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: ne igyon? szondáztatod? vagy mi lesz? és ha tök megnyerő, meg szakértő, meg hiperszuper, de kiderül pár hónap múlva, hogy egy mániákus, akinek intézeti kezelésre van szüksége? vagy a kiemelkedően legjobb jelölt két hónap múlva sikkaszt? vagy akinek ajánlatot adtál nem jelenik meg az első munkanapon mert közben öngyilkos lett? (mindhárom megtörtént eset.)
nem tudod, kit veszel fel. nincs garancia. ezért egy feles belefér, nyilván nem merevrészegségről beszélünk. ha fontos a pozíció, úgyis lesz AC/pszichoteszt meg toronyóra lánccal. de a melók több mint felénél bőven belefér a feles, ha ezen múlik.
a bérigényt akkor érdemes tisztázni az elején, ha valamely okból feltételezhető, hogy a szokásostól eltér a jelölt igénye vagy a kínált bér.

@tableno: :) magyarországon is van nem egy olyan cég, ahol szakmai a döntés, a hr meg adminisztrál. ez céges kultúra kérdése.

2013.07.23. 10:38:42

Tipikker magyar HR-es eszosztasat lathattuk.

Kesey 2013.07.23. 10:40:41

Cégvezetőként egyetlen dolog érdekel: birtokában vagy-e azoknak a képességeknek, amelyek segítségével a cégnek pénzt tudsz keresni. Ha igen és be is bizonyítod, utána nem adlak oda senkinek és fényesre nyalja a cég a segged. Nem érdekel a büdös hónaljad, a vastag aranyláncod.

Munkavállalóként pedig a cégnek általam keresett profit 10 százalékát kérem bruttó bérül. Ha ez sok a cégnek, megérdemli a sorsát.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 10:41:03

@nyelv-ész: aha. tehát itt áll a világ legjobb hét-nyolcmillió munkaereje, csak a köcsög cégek/hr-esek miatt ekkora a munkanélküliség. mindig tanul valamit az ember.
konkrétan a nyelvtudás szar, innentől meg lehetsz akármennyire hozzáértő, a külföldi cég panaszkodni fog, és teljes joggal teszi.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 10:42:53

@milliliteratura: Az mas. Ha nalad beleferne, hogy a beosztottad minden nehezebb helyzet elott felesezik, akkor oke. Nem vitatkozom.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 10:43:41

@Kesey: pedig a büdös hónalj gáz. mert a szomszéd asztalnál ülő szakembernek egy idő után elege lesz belőle. (ha a cég ügyfelének is elege lesz belőle, az kiemelten gáz.) a normális hr-es csoportszintre tud optimizálni, nem azt nézi, hogy ércsé hozzá oszt gyere.

2013.07.23. 10:44:25

@nyelv-ész: pontosan, ha anno a HR-es picsulin mulik, jol elbukom az interjun, de a szinten jelenlevo szakmai vezetok tovabbnyomtak. 6 evig dolgoztam becsulettel a cegnek, mig azok, akiket ugyanez a HR-es nyomott be, altalaban par honap utan leleptek-lemorzsolodtak.

Angliaban meg nem is volt jelen HR-es az interjun. A 2 szakmai vezeto eleg nagyfiunak bizonyult ahhoz, hogy meg tudja allapitani 2x1 oras beszelgetes alapjan: illek a csapatba emberileg is, nem csak szakmailag.

tableno 2013.07.23. 10:47:35

@nyelv-ész: Na igen, meg a nyafogás, hogy külföldre mennek a tehetséges szakemberek. Saját tapasztalat: egy neves külföldi egyetemen megszerzett MBA után próbáltam Magyarországon elhelyezkedni. Megkérdezték a bérigényemet. Nem akartam túlzásokba esni, így csak 10%-kal kértem többet, mint az MBA előtti utolsó fizetésem volt. Kiröhögtek, és elhajtottak a búsba. Megfogadtam a tanácsukat: két hónap múlva már külföldön dolgoztam, háromszor annyiért...

Kesey 2013.07.23. 10:53:48

@milliliteratura: klíma, egy jegy a Rudasba, meg egy ajándék Old Spice megoldja.

afazekas 2013.07.23. 10:56:12

" a világon nem sikerült még senkinek (magánember vagy vállalkozás) úgy fejlődnie és nőnie, hogy a múlt terheit hordozta, és azt negatív hozzáállással a környezetével megosztotta."

Ezt nem nagyon értem és nagyképűnek is hangzik.
Nyilván nem a melóhelyen, pláne interjún kell panaszkodni, dehogy a rokonaiddal, barátaiddal egymást segítve lendülsz át a nehéz pillanataidon az hótziher!

Szelid sunmalac 2013.07.23. 10:56:21

@milliliteratura: Elolvastam. A szemelyzetisnek jobb esetben pontosan az lenne a munkaja, hogy jo emberismero legyen. Nem az adminisztracio, meg nem az arcoskodas. Hanem bizonyos jelekbol kovetkeztetni bizonyos dolgokra. Ha te semmire nem kovetkeztetsz abbol, hogy alkohollal oldja valaki a feszultseget, akkor csak sajnalni tudlak, es garantalom, hogy belefutsz olyanokba, akiket emlitettel.

Nefernefernefer 2013.07.23. 10:57:36

@porthosz: Abban igazad van, hogy a földrajzi korlátok egy új munkahely esetében fontos dolgok, és sajnos sokszor valóban csak az interjún derül ki, hogy a "Budapest" pontosan mit takar, 20 perc vagy 120 kell ahhoz, hogy bejárj dolgozni.
De! Még akkor is érdemes végigülni az interjút, ha kiderül, hogy nem tudsz oda bejárni. Miért? Mert interjús gyakorlatot szerzel, találkozhatsz olyan furmányos kérdésekkel, amit egy legközelebbi interjún már ismerősként üdvözölhetsz, és profin megválaszolhatsz. Azt is megtudhatod például, hogy annál a cégnél és munkakörben mennyi fizetést ajánlanak. Ez is lehet segítség abban, hogy belődd a bérigényedet.

A 60 ezres fizetést kifogásolóknak is valami hasonlót tudok mondani. Azért fogadd el, mert ezen az új munkahelyen is
-tanulhatsz újat
-szert tehetsz kapcsolati tőkére
-betöltöd az önéletrajzodban tátongó lyukat
-aktív dolgozóként esetleg könnyebb elhelyezkedned
-emberek között vagy, új feladatokkal, esélyed sincs otthon besavanyodni, befordulni
-önbizalmat ad, ha egy kollektíva hasznos tagja vagy
-este úgy bújhatsz ágyba, hogy ma is csináltál vmi hasznosat, nemcsak a tartalékaidat élted fel (tudom, ilyen fizu mellett még muszáj a tartalékhoz is nyúlni, de talán nem olyan mértékben, mint teljesen munkanélküliként)

Biztos sok egyéb okot is fel lehetne sorolni, ezek jöttek kapásból.

ggaborx 2013.07.23. 11:01:23

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Üzleti viszonyban az állásinterjún? LOL!

eau sauvage 2013.07.23. 11:01:53

A poszt kiindulópontja az az állapot (ami sajnos Magyarországon általános)hogy vagy munkaerőből van túlkínálat, vagy pedig munkahelyből hiány. Ezzel nagyon sokszor szépen vissza is élnek a munkaadók, és a fent leírt rendszer...
Ha viszont spreciális kompetenciákat keres a munkaadó (bizonyos IT területek, olajipar, stb), akkor nem azt fogod szagolgatni, hogy Yves Saint Laurent vagy Guerlain parfüm lengi körül a jelentkezőt, hanem örülsz hogy találsz valakit.

Ezért a fent leírtak(abban természetesen egyetértünk, hogy bizonyos alapvető emberi normákat be kell tartani, de ez nem csak állásinterjúra igaz...)kizárólagossága nem igaz.

Ambu-Lonci 2013.07.23. 11:02:14

"Nem érted, miért nem hívnak vissza?"
Ha azt nézzük, hogy a visszahívás a sikert jelenti (hogy második fordulóra, vagy DOLGOZNI miért nem hívják vissza), akkor oké a cikk. De egyébként ha úgy általánosságban, akkor azt kell mondjam, azért, mert bunkók.

Mert annak ellenére, hogy igen fontos a válaszuk a jelentkező életére nézve, a negatív választ se közlik... Egy ismerősöm mikor fel akart venni valamilyen pozícióba valakit, akkor akiket visszahívott azzal, hogy sajnos más nyerte el az állást, komolyan hálálkodni kezdtek, hogy köszönik a visszahívást, mert a legtöbb helyen a sikertelen interjú után SEMMILYEN visszajelzést sem kaptak.

Mert a HR-esek élet-halál urainak hiszik magukat. Azok, akik ignorálják azokat akikkel nem lesz további kapcsolatuk, ráadásul nem biztos, hogy a szakmai kvalitásokat fel tudják mérni, de gyakran ők az első lépcső akiken a jelentkezőnek túl kell jutni. Ezért jó ez a cikk, mert így ezeket is megtudhatjuk.

A legkevésbé sem csodálkoztam azon, hogy a szakmai tudás, a munkabírás, a probléma megoldó képesség stb. amik igazán fontosak, fel sem merülnek egy interjún, csak a külsőségek. Az előbbieket nem a HR keresi, az csak a cég (illetve annak egy osztálya) működése szempontjából lenne fontos, majd elbírálja a szakmai vezető, a HR-nak csak az fontos, hogy az ember fegyelmezett és jó csapatjátékos legyen, mert akkor van vele a legkevesebb bajuk. A külsőségeket meg egyszerű megnézni mert látszanak.

Üdv
AL

afazekas 2013.07.23. 11:05:32

@tableno:
"az első két interjút a szakmai felettes(ek) abszolválják, a HR-es csak a legvégső kiválasztásnál lép be"

Ennek semmi értelme. A HR-es elvileg azért van h ne a főnök meg a vezető mérnök menjen le mind az 50 jelentkezőhöz. Hanem csak az utolsó 10-hez.

porthosz 2013.07.23. 11:07:31

@Nefernefernefer:

Na de itt alapvetően nem arról volt szó hogy a delikvens nem akarta végigülni az interjút, hanem csak szeretett volna valamit megkérdezni még az interjú előtt. Erre volt a nagy tudású hr-s válasza hogy az ilyeneket egyből kipenderiti... Szerinted normális?

Egyszerüen nem értem az ilyen embereket, nem tudom mit szólna a kedves hr-es amikor beül a taxiba és mondaná a cimet majd a taxis kibaszná a picsába hogy mit képzel az utas, majd ő megmondja hová akar menni nehogymár az utas tudja jobban hogy hová akar taxizni...

A 60 ezres fizetésre visszatérve: ne álmodozz, ha téged 60 ezerért akar egy cég alkalmazni akkor te ott nem fogsz kapcsolati tőkére szert tenni de még csak önbizalmad sem lesz, az a cég amelyik 8 órás munkáért ennyit akar fizetni az egy gané és valószinüleg te leszel az ügyeletes szopós malac és állandó stresszben fogsz dolgozni. (gondolj bele a többi munkatársad is ennyit keres milyen jó kis atmoszféra lehet ott).

Szóval ne legyenek illuzióid, az ilyen munkát az ember csak kényszerből vállalja el és olyan is lesz.

Bandeee85 2013.07.23. 11:07:32

Sajnos ez a jellemző.
Könnyen beszél az, hogy 60e jobb, mint a semmi, aki több százezret keres. Javaslom, hogy próbálja ki egy hónapra!
A 60 ezres munkáért is kidolgoztatják a beled, közben meg nem lesz időd munkát keresni.
Igen, tisztában kell lenni azzal, hogy mi az átlagfizetés egy adott pozícióban, de ha jól szerepelsz, akkor el tudod érni, hogy többet fizessenek.
25-30% eltérés simán lehet két azonos pozícióban lévő ember között, még akár ugyanazon a munkahelyen is.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 11:08:27

@ggaborx: LOL? Meg YOLO? Meg ROFL? Meg sorolhatnam?

Igen. Uzleti viszonyban. Az egyiknek szuksege van valamire, amit a masik nyujthat. Munkahely-munka. A munka a szellemi/fizikai kepessegek eladasa a munkaltato fele. Uzlet. Azert fizetnek erte.

Kesey 2013.07.23. 11:08:37

@eau sauvage: Egyetértek. Kiegészíteném azzal, hogy a munkahelyhiányt pedig részben az okozza, hogy a munkáltató ahelyett, hogy azzal foglalkozna, hogy menjen a cég szekere, ergo a legrövidebb idő alatt, a vevőnek legoptimálisabb pénzért, a legjobbat nyújtsa, azzal foglalkozik , hogy a munkavállalónak milyen vastag az aranylánmca, és szagolgatja a hónalját. Perverz, nem? A kemény, ertékteremtő, pénzért jól eladható és jól megfizetett melóban izzadni is szoktak, ez a normális.

tableno 2013.07.23. 11:09:21

@afazekas: Pedig a fejlett nyugaton így csinálják. Jó, én most nem fizikai munkásokról beszélek, hanem kvalifikált szakemberekről, ahol igenis nagyon fontos, hogy az interjúztató értsen a szakmához. Az már kérdés, hogy a HR-es esetleg szelektál a CV-k alapján, de az interjúztató a leendő főnök lesz.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 11:09:28

@Kesey: nem nyert. én is izzadékony vagyok, az old spice nem elég. a rendszeres tisztálkodás viszont igen :)

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: akkor olvastad, de a szövegértés nem megy. viszont ebben se én vagyok az illetékes. (látod, mennyire jó az emberismeretem? egy kérdésből kiderítettem, mi a probléma. a prekoncepcióid miatt nem vagy képes idegen gondolatsorok elemzésére. ebből következik, hogy nálam max beosztott lehetnél, vezető biztos nem.)

@ggaborx: bakker, hogy ennyire ne értsétek már. vannak olyan szituk, ahol mellérendelt a viszony, meg sajnos olyanok is, ahol alá. attól, hogy ti még csak vezérigazgatók vagy kőműves-segédek voltatok, még van azon kívül más is.

afazekas 2013.07.23. 11:11:04

@tableno: Végülis jól hangzik h elsőre a mérnökkel és a főnökkel beszélgetek.

Csak azt nem értem h ha ők rászánták az időt és rábólintanak akkor a hr-esnek már ugyan milyen beleszólása lehet?

Giskard07 (törölt) 2013.07.23. 11:13:33

Voltam már elég interjún. Így utólag már azt is tudom, hogy nagy részük a saját hülyeségem miatt úszhatott el, bár sokkal jobb lett volna, ha kulturáltan elmondják mi a gond, de ez errefelé ez nem divat.
A HR erkölcsi és szakmai szempontból a mélyponton van ma, egy adott cég legmocskosabb része a HR osztály. Egyszer kíváncsiságból utánaolvastam, hogy mi lenne a Humánpolitika valódi funkciója, azaz mire lett kitalálva, majd összehasonlítottam a tapasztaltakkal. Mondanom sem kell, mekkora a különbség. A HR-nek a vezér és a dolgozók között kell egyensúlyoznia folyamatosan. Ehelyett a HR-es nagyasszony (90%-ban szépen karbantartott középkorú hölgyek) pillanat alatt lefekszenek a vezérnek (na nem feltétlen csak "úgy"), az emberek pedig fosnak tőle, hiszen nem hülyék, nagyon jól tudják, hogy ő bárkit ki tud rúgatni, s főnök neki lesz hálás.
Idézet az egyik felvételimből egy közel 4000 fős - zömmel mozgáskorlátozottakat foglalkoztató - cégnél, amin az utolsó pillanatban sikerült 'elhasalnom':
"Én: - Hány fős az üzemeltetési osztály?
HR: - ööö... nem is tudom pontosan, talán 26-30. De hát ez nem is lényeg, hiszen ha a főnök az egyik reggel azt mondja, hogy 5-tel kevesebb, akkor azt én természetesen azonnal végre is hajtom, s ezt Önnek is el kell fogadnia majd.
Én: - Kurva anyádat! - gondoltam magamban, majd kedves mosollyal megkérdeztem, hogy az osztályon dolgozók milyen feladatokat látnak el, milyen leosztásban. (volt állami cégről van szó, ezért ezt fontosnak tartottam megkérdezni)
HR: - fogalmam sincs, nem értek az üzemeltetéshez."

Interjúztatás:
Nálam is megjelent egy tag, akin piaszagot éreztem. Bevallom, ezen cikk elolvasásáig egy pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy az csak egy kivételes eset lehetett, s csak a stresszt szerette volna oldani, de most már ezt is tudom...
Volt nekem is olyan kollégám, aki bizony nő létére néha erősen 'illatos' volt. Kapott egy külön szobát s úgy dolgozott, mint a gép. Bármit rámertem bízni, egy percre sem bántam meg. (ez persze nem jelenti azt, hogy bárkit felvennék)

60ezer ok? Sorolj fel légyszi ezekből. Elég csak 60-at, nem többet! Légyszi!

Köszi,

nyelv-ész 2013.07.23. 11:15:49

@milliliteratura: Ja, persze, a nyelvtudás... Te biztos HR-es vagy, ugye?

2013.07.23. 11:18:04

@afazekas: normalis esetben semmilyen. Persze sok helyen alakulnak ki mini-kiralysagok, ahol a HR-es szava szent; le van szarva, hogy az eletben nem talal majd a szakmai vezeto olyan kvalitasu es tapasztalatu embert, akit epp elhajtott a kiskiraly, mert nem volt szimpi. Lattam mar emiatt kemenyen bazmegelo IT managert... :)

Giskard07 (törölt) 2013.07.23. 11:18:15

Mellesleg ha a tisztelt HR-esek egy álláspályázaton kiírnák legalább utcaszinten a munkavégzés helyét, megkímélnék magukat attól, hogy tonnányi önéletrajz essen be hozzájuk, mert a jelentkező - felnőtt ember révén - el tudná dönteni, hogy emberi léptékekkel elérhető-e neki a helyszín sem.

Kesey 2013.07.23. 11:23:19

@milliliteratura: A rendszeres tisztálkodás a Te kompetenciád, én mint munkáltató vagy cégtulajdonos elviselem a hónaljszagodat, ha egyébként Te vagy a legjobb és megpróalok segíteni az izzadékonyságodon is, ha ez nekem az érdekem. De első körben ez engem nem érdekel.
Felül és alárendeltségről pedig - normális viszonyok között - felesleges beszélni, mert én takarítónő nélkül meghalnék pl.: ugyanis pl. az illatos hónaljú kolléga rendszeresen leszarja a WC-t, miután a Taki néni (aki a negyedik a cégnél) még a kilincset lefertőtleníti - vagyis: nem kap a fél cég fosórohamot, nincsenek kiírva hetekig, pénzt keresnek. Az alá- fölé rendelés a múlté szerintem és káros. Minden szempontból. Ha valaki úgy érzi, ő az utolsó a sorban, úgyis fog viselkedni.

2013.07.23. 11:25:28

@Andriska07: ugyanez a fizetesi savra is igaz. Ha a fizuigenyem X, akkor nem fogok 0.6X-ert elmenni mashova, viszont ha nem irjak ki, akkor meg csak az idomet pazaroljak, amikor ez helyben derul ki...

MI A MAGYARAZAT, mi az ok a fizusav titkolasara, mi ertelme van, miert csinalja ezt mindenki? Vitt mar elore barmit a tortenelem soran ez a modszer?

Szelid sunmalac 2013.07.23. 11:27:15

@milliliteratura: "de a melók több mint felénél bőven belefér a feles, ha ezen múlik"

Meseld el kerlek, hogy mit lehet ezen nem erteni? Te irtad!
Nalad beosztott sem lennek, mert az emberek altalaban olyat engednek meg masoknak, amikkel magukkal szemben is megengedoek.
Nalam nem fer bele, hogy munkanal, vagy a munkaval/munkahellyel kapcsolatos barmilyen dolgonal felesezzen valaki. Nalad igen. Ennyi. Mas az ertekrendunk.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 11:29:16

@Kesey: Tokeletesen egyetertek. Mint ahogy a vezeto is azert van, hogy segitse a munkajat azoknak, akik effektiv azt vegzik. Hogy nekik ne kelljen masra figyelniuk, mint a munkajukra. Csak ezt itthon nem ertik. Azt hiszik a vezetes az csak hatalom.

Kesey 2013.07.23. 11:30:51

Semmilyen körülménynél nem fér be a feles.

2013.07.23. 11:31:31

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Hat, a regi nagy igazsag:

www.truefail.com/uploads/2012_5/1336895709_Boss_Vs_Leader_gag.jpg

A legrosszabb volt latni, amikor a cegnel szep lassan cserelodtek le a vezetok fonokokre, gondolom mert felfele jobban vetitettek. A moralon, produktivitason biztos, hogy nem segitett.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.23. 11:31:47

"...mostani gazdasági helyzetben még a kevesebb fizetésre (pl. 60 E Ft) is tudok 60 ezer okot mondani, hogy miért jobb elvállalni, mint otthon maradni."

És ez az amit szinte senki nem akar elfogadni. nem tudom megérteni, hogy miért????

tableno 2013.07.23. 11:32:58

@Whave: A fizusáv titkolásának (magyar specialitás amúgy) az egyetlen oka a munkakereső beszaratása, ezáltal a fizetési igények leszorítása. Az interjún ugyanis amikor farkasvigyorral megkérdezik, hogy mik az igényeid, pontosan tudod, hogy ha túl sokat mondasz, akkor neked annyi, viszont nem mondják meg, mennyi a "túl sok". Tehát jó eséllyel a reális piaci bérnél kevesebbet fogsz kérni, amiből ők még tudnak alkudni is.

2013.07.23. 11:35:21

@tableno: amikor Londonban keresgeltem, a legtobb hirdetesnel itt sem irtak ki, viszont tapasztalataim alapjan, mindenhol mar az elso telefonos megkeresesnel kiderult... nem kellett varni a szemelyes interjuig.

tableno 2013.07.23. 11:37:23

@Whave: És főleg nem neked kell tippelgetni, hanem ők mondják meg, mit ajánlanak!

orange85 2013.07.23. 11:37:57

jókat röhögtem

1."Volt egy srác, aki már az illatával sem győzött meg"

ha már angol:You must be a poof!

az tényleg gáz, ha valakinek nincs illata?
az nem alkalmas, akinek szőr nő a mellkasán,nem használ zselét, és nem fújja magára a PARFÜMÖT.

2."Hát ez egy jó kérdés! (Köszönöm, nekem csak jó kérdéseim vannak – gondoltam magamban.)"

neked van nagy arcod,ha egy kicsit is jártas lennél az emberi kommunikácóban, tudnád, hogy arra célzott, hogy nehéz számára a kérdést megválaszolni és nem arra, hogy milyen a kérdés minősége.

3.az interjú egy büdös nagy színjáték.ha csak a felszínt tartod szem előtt akkor meg is érdemled.

4.sose értettem ,miért kell megkérdezni valakitől a fizetési igényét,azt a pénzt amit úgy sem fog megkapni.azért, hogy lássák, reálisan látják a helyzetet?vicc...szerinted miért megy valaki dolgozni?ezzel kéne indítani:ennyit tudok fizetni.érdekli vagy sem?ez a korrektség ,és nem az ha hülyeségeket kérdezel.

ancsika 2013.07.23. 11:38:25

egy tól-ig árat (a kettő között maximum 50k különbséggel) kötelezővé tennék kiírni s megoldódna a probléma

Kesey 2013.07.23. 11:39:51

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nálam, ha valakinek romlik a teljesítménye, odamegyek hozzá, és megkérdezem, tudok-e segíteni valamiben, nincs-e valami baja. Minden esetben az derült ki eddig, hogy valamilyen problémája van, amit nehezen, vagy nem tud megoldani. Az is probléma, ha hirtelen valaki ellumpul. Lévén, hogy nagyrészt összeszarja magát a cég, ha valakinek valami baja van, minden esetben érdemes kompromisszumot kötni, vagy segíteni az illetőn. Mindig, minden megoldódott.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 11:41:14

@tableno: @orange85: Tegyuk hozza, hogy a legtobb orszagban nem kell nagyon gondolkodni a fizetesi savokrol es az atlagfizetesrol, mert szakma szerint megtalalhato a neten. Pl www.stepstone.de/gehaltsreport/

orange85 2013.07.23. 11:42:49

@Whave: az attól függ.az én érdeklődési körömbe eső szakmánál fennen hirdetik.

más:ha londonba adsz be egy CV-t, kell-e ráírnod életkor és kell-e küldeni magadról fotót?
na, ez a különbség!itthon kötelező, ott meg (gyakorlatilag)tilos.

orange85 2013.07.23. 11:45:17

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: mo-n is be lehet lőni nagyjából.
akkor meg a helyzet még rosszabb, mert a kérdésre standard lesz a válasz.

de sajna ez van.szomorú, hogy ez így működik.

2013.07.23. 11:48:05

@orange85: IT munkakorokben nem volt tul jellemzo a fizusav hirdetese... Egyik nagyobb Infoparkos multinal atmentem sikeresen a tobblepcsos interjun, (2 telefonos, 1 jo kiados szakmai, es vegul 1 HR-es), majd a vegen kaptam meg az ajanlatot, ami eppenseggel nem vett le a labamrol, es nemet mondtam.

Osszesen 6 ember idejet pazaroltuk feleslegesen napokon at (plusz nekem a taxikoltsegek, mert ez pont a tavalyi 40 fokos nyari oruletben volt, es nem akartam budosen, izzadtan erkezni, kellett a legkondi kioltozve ;) )

Kesey 2013.07.23. 11:50:17

@orange85: Abból lehet következtetni sok mindenre, hogy mit kér valaki a munkájáért. Vagy arra, hogy nem tudja a saját értékét, vagy arra, hogy szarban van, esetleg arra, hogy nem egy lógós fajta és szeretne valamit csinálni, akár olcsóbban is.

És kompenzálni is lehet: Igaz, hogy kevesebbet fizetek mint munkáltató, de adok neked internetet, telefont, esetleg kocsit, hetente x napot dolgozhatsz otthonról, továbbképzést, licenszet, stb. stb.

Ahol hatalommal, felsőbbrendűséggel manipulálnak, ott nincs nagy jövő, vagy lopott pénzből él a cég - pályázatozik, stb, ergo nem a meló a fontos, nem teremet értéket.
Na ilyen helyre nem nagyon érdemes jelentkezni se, mert csöb˜örből vödör.

Lajos ghr 2013.07.23. 11:51:26

"Témabeékelés: ha nagy az arcod, mindenképpen hagyd otthon, mert" .....majd a munkáltatónak lesz nagy arca.

tableno 2013.07.23. 11:54:01

@Kesey: "Abból lehet következtetni sok mindenre, hogy mit kér valaki a munkájáért. Vagy arra, hogy nem tudja a saját értékét, vagy arra, hogy szarban van, esetleg arra, hogy nem egy lógós fajta és szeretne valamit csinálni, akár olcsóbban is." - érdekes, hogy az a verzió mindig kimarad, hogy valaki esetleg pont azért kér az átlagnál magasabb fizetést, mert PONTOSAN tisztában van a saját értékével, és nem akar lemenni kutyába...

orange85 2013.07.23. 11:54:30

@Whave: nos

ezzel indítva:
"nem szeretném, ha egymás drága idejét pazaroljuk, így kertelés nélkül megkérdezem:mennyi fizetésre számíthatok?azért jelentkeztem az állásra, mert a pénz és a karrier motivál, és ha az egyik hibádzik, akkor nem vagyok érdekelt az állás betöltésében."

tiszta és világos,mindenki szereti a határozott embereket.és erre mondja a csávó az asztal másik végén, hogy akkor a viszont nemlátásra.

csak nekem morbid?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.23. 11:54:33

@Lajos ghr: de az interjúztatónak tuti... akkor is ha csupán egy 19 éves hr-es jányka vagy fijúcska...

2013.07.23. 11:59:27

@orange85: hat igen. Altalaban en is igy kezdem, csak itt a karrier resze az tetszett a dolognak, a ceg remek volt, a juttatasok es a lehetosegek korrektek, ezert remenykedtem a vegsokig. Sajna nem jott be. :)

ggaborx 2013.07.23. 12:01:48

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Mondogasd csak, hátha elhiszi valaki. A valóság meg az, hogy ma, 2013-ban a leendő munkavállalók többsége térden állva könyörög csak vegyék már fel valahová. A munkáltatók ma már nem a legjobbakat keresik, csak a legkevésbé rosszakat. A mukavállalók meg 1-2-3 diplomával beállhatnak mosogatni, vagy polcot pakolni, ha szerencséjük van.

Arról lehetne vitázni, hogy ez így rendjén van-e, esetleg miként lehetne változtatni? De attól még a tankönyvszagú "üzleti kapcsolat" kifejezés meg sem közelíti a valóságot.

Le kell menni kutyába, ha nem akarsz éhen dögleni, vagy ki kell állni magadért és kézbe venni a saját sorsodat. Elmenni külföldre, vagy maradni vállalkozóként esetleg. De onnantól kezdve, hogy bármely cég munkavállalója leszel ebben az országban, jobb ha elfelejted az "üzlet" kifejezést és megbarátkozol mondjuk a "napszámos", vagy a "bérrabszolga" kifejezésekkel.

Persze vannak üdítő kivételnek számító korrekt cégek is, ahol tényleg létezik valamiféle partneri viszony, de nem ez a jellemző és az ilyen helyekre általában kapcsolatok útján és nem hirdetések alapján kerülhetsz be.

Mégegyszer: én így látom a mai helyzetet a témában, de ez koránt sem jelenti azt, hogy egyetértek vele. Változtatni kellene, de ahhoz legalábbis minimális összefogásra lenne szükség munkavállalói oldalról, egymás kíméletlen taposása helyett.

tableno 2013.07.23. 12:03:26

@orange85: Mondjuk szerintem sem túl szerencsés a fizetéssel kezdeni az interjút. Előbb azt kell letisztázni, hogy érdekel-e a munka és alkalmas vagyok-e rá. Különben eléggé komolytalannak tűnik a jelentkező.

orange85 2013.07.23. 12:08:28

@Kesey: olcsóbb a fizetési igénye mint amit fizetnének neki,ez két dolgot jelenthet:

1.kevesebbre tartja magát mint ami
2.meg van szorulva és elvállalja olcsóbban is

hogyan szúrod ki, hogy melyik?

a nagyokos HR és interjúztató értelmi szintjét tükrözi ez, ahelyett hogy ténylegesen feltáró kérdéseket intéznének.

ezek az emberek nem okosak mint ahogy poszt írója sem.
aki az "ez egy jó kérdés"-re úgy reagál fejben ahogy ő tette, annak felszínes ismeretei vannak az emberi kommunikációról és non-verbális jelzésekről.

Alaister Grand 2013.07.23. 12:12:09

Hát neked aztán van egy arcod.
És azt teljes komolysággal állítod, hogy szerinted állásinterjúra ki kell öltözni, mint szaros Pista Jézus neve napján, parfümözni és bevágni egy felest?
Noooooormális, Margit???
Aki ezt várná el tőlem, hát be nem tenném a lábam a cégéhez. Mekkora bunkóság már ez??

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 12:13:15

@nyelv-ész: így van. csak nem belsős. az ügyfeleim meg külföldiek, és nekik van olyan perverziójuk, hogy néhanapján kommunikálnának a beosztottakkal. szerintem is gáz.

@Kesey: kb ugyanazt mondjuk. minden helyzetben tudni kell, hogy most mellé vagy aláfölé. ugyanabban a kapcsolatban is változik ez sokszor.

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: ugyan utálok többször mondani valamit, de: ha a jelentkező képben van a körülményekkel (tudja mit bír, tudja, hogy görcsöl, viszont a pozícióban kinőheti a stresszelést) akkor belefér. vonatkozik ez olyan pozíciókra, ahol ennek semmilyen folyománya nincsen. agysebésznél például nem fér bele.
egyébként volt egy jelöltem, akinél csak a viselkedés volt gyanús, hogy alkesz, de semmilyen konkrét fizikai látszata nem volt ennek. ő kihullott a rostán anélkül, hogy utánajártam volna a dolognak. az előítéletemnek esett áldozatul. (meg persze annak, hogy nem ő volt a legjobb :) az egyetlen feles és az alkoholizmus közt nagyon széles a sáv.

@Whave: pedig de, legalább is az én szakmámban sok hirdetésnél ott van, más kérdés, hogy az is, hogy "neg.". de én már az első ottani interjúmon pontosan annyit mondtam, amiben ők gondolkodtak. kis utánaolvasással sok mindent ki lehet deríteni. itthon viszont tényleg nagy a kavarás, nem ritkán azért, mert hatalmas eltérések vannak a cégek közt.

orange85 2013.07.23. 12:16:35

@Alaister Grand: a külső megjelenés igenis fontos.
csak -ahogy olvasom- egy egészen furcsa értékrend szerint.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 12:20:43

@ggaborx: Ja! Hogy a Magyarorszagi viszonyokrol beszelunk?!

Egyebkent mindket fel ludas valahol. A munkavallalo is, mert mindenhol azt sulykoljak bele, hogy le KELL menni kutyaba, es o le is megy. Persze megertem, hogy akinek csaladot kell eltartani, es nincs melo, az lemegy. De ettol meg nem jo.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 12:20:55

@orange85: meg fogsz lepődni, de van olyan cég és olyan pozíció, ahol simán ki lehet harcolni +20-25%-ot. nálam volt olyan, hogy az ügyfél 900-1000K-ban gondolkodott, és a jelölt végül 1,2M-t kapott meg.

@ancsika: hát, ez nagyon nem így van. sok olyan állás van, ahol ennél sokkal szélesebb a sáv. pl egy 2-3 év tapasztalatú jelöltnek 300-400 közt adnának, de ha mondjuk öt év tapasztalata megvan, akkor meg mit tudom én 550-ig el tudnak menni. ugyanarról a pozícióról beszélünk, 300-550 közti sávról. persze az igaz, hogy sok esetben lehetne megadni valami körülbelüli fizut.

orange85 2013.07.23. 12:24:22

@milliliteratura: "ugyan utálok többször mondani valamit"

bocs, akkor te idegbeteg vagy.
plusz előítéleteid is vannak
és interjúztatsz?

hm, én meg zselézett hajú, nyakkendős, frissen borotvált, kigombolt zakós emberkékre borogatok asztalokat.

:-)

2013.07.23. 12:25:18

@milliliteratura: igen, de ha egy 300-550 sav ki van irva, akkor mar tudom, hogy AKAR 550-et is kereshetek, a szakmai multamtol, vegzettsegemtol, hozzaertesemtol fuggoen. Ez engem speciel jobban motivalna, mint hogy zsakbamacskazok egyet, es a vegen felajanlanak brutto 250-et.

orange85 2013.07.23. 12:27:50

@milliliteratura: hát a millás pozíciókra nincs rálátásom,az egy másik világ.
gondolom nem a legalacsonyabb rendfokozatú helyre pályázott.
ha így van, az nem csak pénzzel, hanem hatalommal is jár.
akinek meg hatalma van, az könnyebben vágja maga előtt az utat.
gondolom én.

telkoe 2013.07.23. 12:35:07

@orange85: Milyen hatalma van valakinek egy olyan cegnel ahova meg fel sem vettek es beesik az utcarol?

Alaister Grand 2013.07.23. 12:36:19

@orange85:
Persze, de a pofa a frakkot és a nagyestélyit várja el.
Ami meg az illatokat illeti, egy jó adag kölni tud ugyanolyan kikészítő lenni, mint a hónalj szag.
A feles meg? Az egészen egyszerűen a sötétség
csimborasszója.

Szelid sunmalac 2013.07.23. 12:36:53

@milliliteratura: Ne rohogtess ember! Szoval a feles belefer, mert egy interju miatt ideges. Szerinted mennyi minden miatt lesz meg ideges? Mennyi felessel? Egyebkent ha valaki felenk, akkor nyugodtan tolhat egy csik kokszot is nem? Hiszen egyebkent mindenben megfele, csak epp felenk.

Es te veszel fel embereket 1,2 millas fizetesert? Azok is isznak interju elott? Vagy koccintasz veluk mielott beszelgettek?

Na latod, pont az olyan emberek miatt van meg a kommentekbol kiderulo kep a HR-esekrol, mint te.

Norbi 2013.07.23. 12:41:48

Ez a 748463938. cikk (blog, fúrum, akármi) arról, hogyan kell viselkednie egy álláskeresőnek. Úgy látom, hogy lassan a szakmai tapasztalat, rátermettség, korrekt munkavégzés és egyéb jelentéktelen tulajdonságok végre háttérbe szorulnak, és előtérbe kerülhetnek a legfontosabbak: illat, ruházat, megalázkodás.

Félretéve a komolyságot: habár 4 év is eltelt azóta, hogy legutóbb állást kerestem, és akkor sem kényszerből (nem voltam munkanélküli) nyugodtan kijelenthetem, hogy az interjúztató asztal másik oldalán sokkal nagyobb problémákkal kűzdenek egyesek. Siralmas állapotban vannak egyes fejvadászok és cégvezetők viselkedési normái és elvárásai. Arról nem is beszélve, hogy ha valamelyikük visszajelez egy sikertelen interjú után, akkor azzal a giniszrekordok könyvébe is bekerülhetne ezzel a különleges képességével...

negondolkozz!majdénmegmondom! 2013.07.23. 12:45:19

Közhelyes, unalmas baromarc.

Pl:

"Három alapvető verzióban szoktak megjelenni interjún.

1. Büdös, izzadságszagú.

2. Semmilyen.

3. Illatos"

Te tényleg ennyire hülye vagy??? :)

Szerintem legfeljebb utcaseprőket szoktál felvételiztetni, mint szemétszedő brigádvezető.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.07.23. 12:56:31

@orange85: total egyetertek. Nagy bajok lehetnek ennel a cegnel :)

Es ha ez csak egy ember lenne... De tele vannak ilyenekkel a cegek. Mindenki oriasi arcnak kepzeli magat, kozben meg parfum alapjan valaszt ki embereket...

orange85 2013.07.23. 12:56:52

@telkoe: ha vki millás fizut kap, az nem csak beót kap, hanem hatalmat is (kétlem, hogy niggerként millát kereshetsz).
és senki ne magyarázza meg, hogy minden pozíció azonos elbírálás alá esik.
igen,aki hatalmat is kap a fizu mellé, az könnyebben alkudozik.

telkoe 2013.07.23. 12:59:44

@orange85: Eleg elvarazsolt vilagnezeted van :)

orange85 2013.07.23. 13:03:01

@Alaister Grand: a feles a stressz oldásra tényleg jó.vizsgák előtt is ajánlják.ebben én nem találok semmi kivetnivalót.

hol itt a gond?a csávó tippeket ad arra, hogy egyszerű elfedő trükkökkel hogyan lehetsz sikeres interjúkon. színjáték az egész világ.

heh,jövő héttől a csávó bevezeti, hogy az interjúk előtt megfújatják a szondát:-)

orange85 2013.07.23. 13:05:55

@telkoe: csak abból indultam ki, hogy mondjuk középvezetői állásra kevesebben alkalmasak mint alsóbb beókra.ergó nagyobb mozgásterük is van.

de biztos rosszul látom,a valós életben sose tudom meg,szóval a világ nem mindig igazságtalan:-)

nyelv-ész 2013.07.23. 13:17:34

@milliliteratura: Félreértesz. A mindenhol a nyelvtudáson lovagolás a gáz. Van egy ezerfős multinál maximum 100 (sokszor csak 50) olyan státusz, ahova nyelvtudás szükséges, de azért a HR-es a takarítónőket is nyelvvizsgára kötelezné.

telkoe 2013.07.23. 13:18:25

@orange85: Annak van mozgastere aki olyan tud amire a masiknak szuksege van, ennek sok koze nincs a hatalomhoz. 1M mar nem vezeto beosztasu jo szakembereknel sem elkepzelhetetlen fizetes es ha kell pont az az ember akkor meg is adjak.

Stohl András 2013.07.23. 13:25:06

"(Témabeékelés: ha nagy az arcod, mindenképpen hagyd otthon, mert nem mindenhol van lehetőség az ajtót kiszélesíteni, hogy beférj. "

Hat nekem aztán egyetlen HR-es picsa sem fog beszólni mert meg pofán verem. Ha elmegyek egy interjúra, akkor röviden közlöm feltételeimet, ha nem tetszik akkor a kurvaanyátok.

albirea 2013.07.23. 13:25:44

Egy pénzügyi cégnél vagyok HR-es. Kaptunk egy érdekes önéletrajzot vagy két éve, amely azóta is a kedvencem. Idézek belőle pár sort:

"Tevékenységeim:
Elmúlt hónapok nyelvtanulással teltek. A közgazdász diplomámhoz a nyelvvizsga hiányzik. Most azért akarok dolgozni, hogy az életemet sínre tegyem idegen nyelvek tekintetében. Szumma szummárum ötszázharmincezer forintra van szükségem. Ezt akarom most munkából előteremteni. Az idő a fontos! A munkakör számomra másodlagos. A lényeg, hogy munkából ez az összeg rendelkezésemre álljon.
Ebben az évben a nyelveket tisztába akarom tenni magamban. Akkor lennék boldog, ha 2012. január 1-én már a kozmopolita utamon járhatnék.

2011 április lényege: a belső világom szinkronizálása a külvilággal egy jó munkahelyen keresztül.
Ezért jelentkeztem a maguk hirdetésére!
A Nemzeti Együttműködés Rendszerében hol van az én helyem? Ezt akarom tudni!

A múltam befejezett múlt, azaz nincs kihatással a jelenre. A protokoll miatt összefoglalom, de ez már múlt!
(Cukrászdát vittem a cukrász barátnőmmel, korábban barátommal rossz lakásokat újítottunk fel, századforulón három évet dolgoztam a ....... ZRt-nél számvitelő előadóként.)

Nyelvismeret: Spanyol, Német (angolt töredezettségmentesítése nyáron lesz)."

A jelentkezőt nem vettük fel. (Nem egyengettük a kozmopolita útját...)
:)

nyelv-ész 2013.07.23. 13:30:58

@albirea: De legalább behívtátok?

Frizuravarjú 2013.07.23. 13:31:29

Persze, hogy nem vettétek fel.

Jó robot kell, illedelmes, ami nem büdös.
Egyéniség menjen színésznek vagy más művésznek :)

encir 2013.07.23. 13:32:30

@Stohl András: nomen est omen

@albirea: csak viccből írta ezt, de nincs humorotok, sajna...

szepi79 2013.07.23. 13:33:54

több alapvető gond is van ezzel az irománnyal.

1. a szagon való lovaglás. utoljára nyáron kerestem melót, izzadékony vagyok, fürdök rendszeresen, használok stiftet, parfümöt, de van, amikor a testem nyer. hőségben előfordul.

2. feles kurvára nem fér bele.

3. az interjúztatott NINCS alárendelt szerepben. egy ideális világban. ha te így tekintesz rájuk, és felvételekről döntesz, az baj.

4. 60ezer. (nem a konkrét szám, a hozzáállás a baj) ha ki akarod használni az alkalmazottat, akkor ő is ki fog téged. (persze biztos van, aki enélkül is megpróbálja, azokat ki lehet vágni próbaidő alatt.)

a fejvadászok meg külön vicc. melót még általuk nem találtam egyszer sem, pedig életem során 3-4-5höz biztos be voltam regisztrálva. legszebb pillanatom, mikor előre megbeszélten megérkeztem 9re, 9.10kor szóltak, hogy kissé várjak még, 9.20kor kijöttek elém, hogy miért nem küldtem önéletrajzot, mondom küldtem, az alapján hivtatok be, de hogy én nem küldtem. telefon elő, konkrétan megmutattam neki az 1 héttel ezelőtti emailt. "pillanat, megkeressük." meglett.

rá két hétre felhivtak, hogy ők nem is tudták, hogy most épp ennél az X cégnél dolgozom, akkor nem is aktuális, mert a megrendelő külön kikötötte, hogy onnan nem kell senki (sokszáz főt foglalkoztató multi. biztos mindenkinek egyenfeje van).

ceezare 2013.07.23. 13:36:15

Irasod alapjan te az a tipikus patkany HR-es vagy aki a szarba is belekot, meg bekepzeli maganak h o itt most vmi fontos szerepet jatszik ebben az egeszben...

dukeekud 2013.07.23. 13:44:20

Hat ez a post sem forradalmasitotta az allas keresest.
A temaban nem igazan lehet ujat mondani. Ezek igazan csak akkor szamitananak, ha az allasok szama kozel azonos lenne az allaskeresok szamaval.
De mivel jelenleg 4 millio dolgozo van, es csak 3 millio munkahely, ezert 1 millio embernek akkor sem lesz munkahelye, ha a fejetetejere all. Olyan ez mint a jatekban, amikor az emberek szekekeket kerulgetnek, es mikor megszakad a zene, leulnek, de mivel mindig eggyel kevesebb szek van, ezert valaki biztosan kimarad.

Tyreo 2013.07.23. 13:45:43

A feles szerintem kurvára belefér. Van olyan haverom akinek nyelvvizsga előtt be kellett tolnia kettőt, mert tudta, hogy különben nem tudná fosni a szót. Azon kívül meg kényelmesen lediplomázott s hasonlók. Attól, hogy van olyan szitu amikor kell, még nem leszel alkesz.

orange85 2013.07.23. 13:46:09

@telkoe: egyet beszélünk ,csak én beó szinthez kötöttem.

"aki olyan tud amire a masiknak szuksege van, ennek sok koze nincs a hatalomhoz."

a hatalom és az tudás(általában) ami ritka és keresett az egy és ugyanaz.

orange85 2013.07.23. 13:48:38

@dukeekud: kimegy külföldre ha teheti.
ott más mércével mérnek.
hr-es micike meg olyanok mint a poszter talán kevésbé kúrják el az életed.

tableno 2013.07.23. 13:50:24

@albirea: mert hülyék vagytok, azért. Engem speciel kifejezetten érdekelne egy ilyen ember. Elmodnom miért: van önbizalma és humora, kreatív önéletrajzot írt (ez bizonyos helyeken kifejezetten jó pont!). Látszik, hogy van tapasztalata, szakmai és vállalkozói is. Ezen kívül vannak ambíciói, és hosszú távú céljai, nem ijed meg a kihívásoktól. Ez egy értékes ember, minimum egy interjút megér!

2013.07.23. 13:55:53

@tableno: es latszik rajta, hogy miutan van 500.000 forintja, lepattan a kozmopolita eletvitelt folytatni, nem lojalis, nem erdekli a ceg, nem kivan hozzaadni erteket, csak elvenni/kapni szeretne. :)

2013.07.23. 13:57:27

@tableno: ja es hat ahogy irta, penzugyi ceg. Ott nem biztos, hogy a jobhopper kreativ eletmuvesz akkora fogas :D

tableno 2013.07.23. 14:02:58

@Whave: "nem lojalis, nem erdekli a ceg, nem kivan hozzaadni erteket, csak elvenni/kapni szeretne." - és ha ezt nem írja bele a CV-be, akkor nem teheti meg ugyanezt? Legalább őszinte, nem árul zsákbamacskát... :) Egyébként az meg a cég feladata, hogy olyan érdekes és értékes munkát ajánljon, ami miatt nem éri meg neki az első adandó alkalommal lelépni. Na most az igaz, hogy nem tudjuk, milyen munkakörről volt szó, de alapvetően a tagban lehet fantázia. Arra való az interjú, hogy alaposabban megismerjük. Viszont ha csak a legszürkébb egyenpályázókat hívjuk be, ne csodálkozzunk, ha nem fog egy Steve Jobs se dolgozni nálunk!

orange85 2013.07.23. 14:04:29

@tableno: nah igen,azért én nem hirdetném hogy HR-es vagyok. magyarisztánban egy olyan ,mintha saját magam cigányoznám le...gyűjtik a vicces önéletrajzokat,erre élveznek.
másra sem vagytok jó!

2013.07.23. 14:06:09

@tableno: valamelyest egyetertek veled ebben, de ez a jelentkezes tenyleg nagyon antipatikus volt szamomra, az altalad leirt tulajdonsagokat is lehet kevesbe bicskanyitogato "oriasiarcvagyok" stilusban kozolni :)

2013.07.23. 14:09:04

@tableno: amugymeg ez kicsit olyan, hogy ha valaki nem irja bele a CV-jebe, hogy "meg szoktam dezsmalni a kozos hutot, hazalopom a budipapirt, rendszeresen rajarok az irodaszeres szekrenyre, munkaidoben legalabb napi 10x facebookozok", akkor meg ugyan megteheti ugyanezt, de megsem azt fogod behivni, aki a fentieket konkretan leirta :D

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 14:10:32

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: mondom én, hogy nem megyen kendnek a szövegértés :)
én nem veszek fel senkit. de az értő olvasás nem a magyarok erőssége, ezért szereplünk rendre jól a pisán :)

tableno 2013.07.23. 14:15:53

@orange85: Írtam én valahol, hogy HR-es vagyok??? Az igaz, hogy már sokszor interjúztattam (és vettem fel) embereket, de mint szakmai főnök. Amúgy a HR-est is nagy hülyeség eleve kutyázni, abból is van jó meg rossz. (azt aláírom, hogy Magyarországon főleg rossz)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 14:16:40

@nyelv-ész: az sajnos igaz, hogy majdnem kötelező tartozéka egy kiírásnak a nyelvtudás. de én ilyenkor szólok az ügyfélnek, hogy maga alatt vágja a fát. az értelmesebbje ezt be is látja.

@Stohl András: majd ha kiengedtek, barátom :)

@albirea: szívtelen dögök vagytok :)

tableno 2013.07.23. 14:18:52

@Whave: Na ja, de itt nem ilyesmit írt, hanem azt, hogy hosszabb távon nemzetközi karrierre vágyik és nem aktatologatóként akar megöregedni. Valamint azt, hogy folyamatosan képzi magát. Mondjuk tény, hogy jobban is eladhatta volna magát, de másfelöl meg így legalább kitűnik a tömegből... :)

orange85 2013.07.23. 14:21:14

@tableno: nem te, csak arra reagáltam amire te.
félreérthető voltam?
én kérek elnézést.

ennyi erővel bármely szakma képviselőjét hülyeség kutyázni, mindegyikből van jó meg rossz.tudod, akinek nem inge...
itt az általános megítélést/véleményt írtam, ahogyan te is.

az én véleményem rossz.üresfejű libák tényleges tudás nélkül.felszínesen gondolkodnak.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 14:22:58

@szepi79, első ezen a néven: ember, én is izzadok, mint a ló, most épp 22 fokra van tekerve a kondi. de ne mond már, hogy ha T órakor van interjú, akkor T mínusz 90 perckor lezuhanyzol, befújod magad, akkor az interjú alatt bűzlesz mint a bkv nyáron. egyedül az lehet necces, ha nap közben kell kiugrani interjúra. (reggelre kell kérni az interjút, báj dö véj.)

azért szoktak konkrét cégeket kilőni, mert vagy "csak" rossz a híre a cégnek, vagy már túl is vannak az első X jelöltön (rosszabb esetben próbaidőn), és egyik se felelt meg. ilyen van egyébként bizonyos oktatási intézményekkel is ("XY intézményből származó diplomát nem fogadunk el"). meg volt olyan is, hogy adott cégtől túl sok ember jött már át, és nem akarták, hogy saját szubkultúra alakuljon ki az új cégnél :)

Ronnie_27 2013.07.23. 14:27:12

Értem én, hogy ha valaki büdös, akkor nem veszik fel, hiába jó a szakmájában.
No de ha azért nem vesznek fel valakit, mert túl sok rajta a kiegészítő vagy a hajzselé, az már a felvételiztető hülyesége, látszatmániája.

Hajdú Peter 2013.07.23. 14:30:38

"Dobj be egy felest előtte, ha szükséges!"

Azert az nagy elony, hogy ezen a helyen lehet pialni. En szivesen jelentkeznek. Bar most epp van munkam, de itt sajnos nem lehet pialni. Mar azert is szolnak, ha reggel az ember piasan megy be. Micsoda szar hely. Inkabb atmennek a postolo munkahelyere, akar kevesebbert is, ha ott nyugodtan lehet inni napkozben is.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 14:30:39

@tableno: figyu, nálunk kb háromféle munkahely van az országban.
1) nemzetközi, töbnyire naaaagy multi. ha pl a budapest bank alatt megnyílik a föld és eltűnik a szakadékban, év végén a központban a beszámolónál fel sem tűnik senkinek, hogy ugrott egy ország meg pár cent mérlegfőösszeg. ilyen világ végi gyarmati telepre nem kell gondolkodó ember, kell egy marék robot, aki elvégzi a melót és kussol.
2) magyar, többnyire vegetáló mikro. na, ide aztán pláne nem kell senki, aki hatszámjegyben gondolkozik, csak valami szerencsétlen, aki negyed marék üveggyöngyért úgy tesz, mint aki dolgozik, és kussol.
3) magyar állami izé: na, ide kell a legkevésbé gondolkodó ember, leginkább egy izmos nyelv kell, de az is kussoljon.

a negyedik kategória az, ahol érdemes dolgozni :)

@orange85: nem kell gyűjteni, naponta több is jön, nem győzzük törölni :)

nyelv-ész 2013.07.23. 14:31:11

@milliliteratura: Persze, szubkultúra...

A főnök jött onnan, és nem akarja, hogy a volt kollégái lebuktassák, milyen hülye.

norbert79 2013.07.23. 14:33:48

@milliliteratura: Apró megjegyzés: sokan próbálnak állást keresni más városokban is lakhelyükön kívül. Ott már előfordulnak apróbb gondok, főképp nyáron. Megoldás persze az, ha az ember visz egy kisebb táskát, s bele a spray-t.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.07.23. 14:34:37

@nyelv-ész: lehet, hogy hülye (nekem nem tűnt úgy), de sikeres, ráadásul azok, akiket áthozott, nem buktatták még le.
imádom a kommentekben megnyilvánuló határtalan jó indulatot.

tableno 2013.07.23. 14:35:33

@milliliteratura: Tudom, hogy igaz amit írsz, de nekem eddig még mindenhol (Magyarországon is) sikerült kifognom a nyegyedik kategóriát. Persze ehhez több dolog is kellett:

1, megfelelő piacképes tudás
2, szerencse
3, az, hogy legyen elég vér a pucámban ahhoz, hogy visszautasítsak néhány "tudom, hogy nem az igazi, de nincs jobb" típusú ajánlatot...

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2013.07.23. 14:37:47

Ha büdös akkor rossz szagember.

Ha meg ráadásul mosdatlan zsidó vagy cigány, akkor egyenesen rémálom a koszlott bűzbomba. Kis kosher pálinkával rásegítve már kész pirotechnikai elegy...

wildpig 2013.07.23. 14:43:29

@Whave: szinte szó szerint ez volt velem is, 2 telefonos, 1 szakmai angol és 1 HR-es kör - a végén olyan juttatási csomaggal, ami a mostaninál 30%-kal kevesebbet tartalmazott. Nem mentem át hozzájuk. De tényleg 6 MD-t biztos elpazaroltunk összesen.

Szarvas Norbert 2013.07.23. 14:44:53

A kommentek alapján az jött le, hogy mindent sarkosítotok!

A cikk és annak tartalma nyílván nem írja felül a megfelelő szakmai minőséggel szembeni elvárást. Az alap.

A cikk ötletet ad, mire lehetne még kicsit figyelni, de persze nekem tök mindegy, hogy a holnapi interjúdon :

büdösen jelensz meg, szakadt farmerban full másnaposan, miközben folyamatosan a másik fél szavába vágsz és már első percben elmondod követeléseidet: 500.000 forint netto+ céges telefon+ céges autó+ céges lakás.

De ha továbbra sem kapsz állást, akkor sorry.

Amúgy nagyon meglepődtem azon, hogy az itt kommentelők nagy részének megrökönyödést okoz az, hogyha valaki ki meri jelenteni, hogy képtelen büdös (ez azt jelenti, hogy büdös- a kicsit megizzadás nem ugyanezt jelenti)emberrel együtt dolgozni. De akkor vállalom, hogy egy beképzelt öntelt majom vagyok, aki a múlt hibáiból tanulva a jövőben nem szándékozik büdös embert alkalmazni, aki képtelen odafigyelni az alapvető higiéniai műveletekre (dezodor, spray, napi 2x fürdés)

Geza16V 2013.07.23. 14:45:43

En 5 ev magyarorszagi mernoki jobhopping (4 munkahely) utan pattantam le kulfoldre contractor-nak. Minden szempontbol megerte. Tobb, mint 2 eve ugyanott vagyok, jo a fizetes (az itteni alkalmazotti fizeteshez kepest is), nem stresszes a melo, normalisak az emberek, gyonyoru a kornyek is. Azota csak rohogok a magyar fejvadasz cegek megkeresesein. Nem is valoszinu, hogy egyhamar haza fogok menni, maximum akkor, ha mar csak hobbibol kell dolgozni.
Tudom, ez egy eset a sok kozul, es en tartozom az elenyeszo kisebbseghez vele, de orulok neki, hogy megtehetem, mert amit a magyar multik es mikrok muvelnek munkaero-kereses es foglalkoztatas cimszavak alatt... az verlazito.

telkoe 2013.07.23. 14:48:08

@orange85: En nem igazan tennek egyenlosegjelet a hatalom es tudas koze, de kb hasonlora gondoltunk. Akinel eleg tudas van a hatterben az nem fog aggodni hogy a szemelyzetis libacska izlesenek feleljen meg, ott mar utasitjak a szemelyzetist hogy vele fogunk dolgozni.

tableno 2013.07.23. 14:50:44

@Szarvas Norbert: mi sarkítunk (a "sarkosítás" szót nem ismerem...)?!

Idézek: "Szerintem a piac megváltozott, és a mostani gazdasági helyzetben még a kevesebb fizetésre (pl. 60 E Ft) is tudok 60 ezer okot mondani, hogy miért jobb elvállalni, mint otthon maradni." - 60 KHUF? Komolyan? Diplomás állásban (mert hogy ott szokott HR-es állásinterjú lenni, nem?)

tableno 2013.07.23. 14:52:30

@Szarvas Norbert: Azzal speciel én egyetértek, hogy büdös emberrel nem akarnék egy légtérben dolgozni...

Szarvas Norbert 2013.07.23. 14:56:21

@tableno:

elnézést az elgépelésért! Beállok büntiből a sarokba 10 percre és elgondolkodom a világ elleni tettemen:(

A 60e az nem 60e. Ez csak egy szám, amivel kicsinyíteni akartam a keresetet. Nyílván lehet ez az összeg 120e is. A lényege a dolognak az, hogy sokkal jobb kevesebb pénzért dolgozni és aktív maradni a munkaerő piacon, mint sem nem keresni semmit és a lényegesen kevesebb (vagy éppen a 0) munkanélküliből élni úgy, hogy közben nem is vagy mozgásban (élet és munkaügyileg és nem teszel szert ismertségekre a munkából kifolyólag).

Ráadásul rengetegen azzal vágnak fel, hogy de mennyire jók szakmailag. Hát akkor mutasd meg. De erre csak akkor van lehetőséged, ha már bekerültél. Viszont ha bekerültél (akár kevesebb javadalmazásért cserébe) és ott igazán teljesítesz, nélkülözhetetlenné válsz stb, akkor értelemszerűen a cégnek is jobban megéri téged jól megfizetni, mint elengedni a konkurenciához+ új embert betanítani, beszoktattni...

Szelid sunmalac 2013.07.23. 15:05:02

@milliliteratura: Na megegyszer fussunk neki!

"de a melók több mint felénél bőven belefér a feles, ha ezen múlik"

Mit nem ertek?

sdani 2013.07.23. 15:07:01

Mondjuk ilyen felvételi csak olyan helyeken van, ahol a sikeres munkavégzéshez tulajdonképpen semmilyen szakértelemre nincs szükség, és az egyetlen dolog, amivel szelektálni lehet az a frizura és a szag. :D

tableno 2013.07.23. 15:08:36

Amúgy elmondom, hogy én hogy szoktam interjúztatni (friss diplomásokat kerestünk junior pénzügyi kontroller munkakörbe).

Nyilván csak azokat hívtam be, akiknek a CV-je megfelelő képzettséget és nyelvtudást tartalmazott (ebben a munkakörben ez tényleg kell). Normális megjelenés alap, de nem Vogue-címlap kell.

Az interjún feltettem néhány alap szakmai kérdést (angolul, hogy leellenőrizzem a szakmai nyelvtudást), és megkértem a jelöltet, hogy elemezzen egy pénzügyi jelentést a saját szavaival. Általában ez a rész senkinek sem ment túl jól, hiszen friss diplomásokról van szó, akiknek nincs még rutinjuk. Ilyenkor általában átvettem a szót, és én kezdtem el részletesen elmagyarázni neki, mit KELLETT VOLNA mondania.

Általában itt dőlt el, hogy felveszem-e vagy sem: amennyiben láttam rajta, hogy figyel, komolyan érdekli amit mondok, értelmes kérdéseket tesz fel, és felfogja az összefüggéseket, akkor jó eséllyel megkapta az állást. És egyszer sem bántam meg a választásomat!

tableno 2013.07.23. 15:16:45

@Szarvas Norbert: "Viszont ha bekerültél (akár kevesebb javadalmazásért cserébe) és ott igazán teljesítesz, nélkülözhetetlenné válsz stb, akkor értelemszerűen a cégnek is jobban megéri téged jól megfizetni, mint elengedni a konkurenciához+ új embert betanítani, beszoktattni..." - hazugság, kamu, átverés!

Ha egy cég nem ajánl a felvételnél normális fizetést (természetesen kvalifikált munkaerőről beszélünk), akkor az a cég vagy rosszul működik és azért nincs pénze, vagy a munkaerő totális kizsákmányolásán majd eldobásán alapul. Egyik esetben sincs esély arra, hogy a teljesítményedet látva majd később jelentősen megemeljék a fizetésedet. Persze hitegetni azt fognak (Majd egy-két év mulva! Majd ha javulnak az eredmények!), aztán ha elfogytak a kifogások, akkor kirugnak és felvesznek a helyedre egy újabb balekot fillérekért dolgoztatni.

szepi79 2013.07.23. 15:23:14

@milliliteratura: "de ne mond már, hogy ha T órakor van interjú, akkor T mínusz 90 perckor lezuhanyzol, befújod magad, akkor az interjú alatt bűzlesz mint a bkv nyáron. "

T-minusz indulás előtt szoktam fürdeni, stifltelek, fújok, és ha nem is úgy bűzlök, mint a BKV nyáron, de azért érezni, hogy meg vagyok izzadva. de a szag ugye szubjektiv, ami nekem még elmegy (főleg saját testszag), az a túl oldali "vizsgabiztosban" már lehet túlteng. nem túl jó, ha az első 5 másodperc utánra már el is vágtam magam.

nyilván nem lett volna itt a szaglószervi kifogásaid miatt ekkora hiszti a kommentek között, ha nem első helyen emlited meg, bőségesen kifejtve.
ha a végén X+1. pontként felsorolod, hogy ne kukázás után érkezzünk, senki nem háborodott volna fel ezen.

király vagyok 2013.07.23. 15:31:34

aszt engem kuldenel aszondod budos vagyok megvagnam a torkod dik csira

Pályaelhagyó autóversenyző 2013.07.23. 15:45:30

@Szarvas Norbert: mondjuk az is egy megoldas, ha te ajanlod fel a kevesebb fizetest a probaidore, utana viszont elore beleirva a szerzodesbe a magasabbat. csak ugy latszik te nagyon beleszoktal a magyar posvanyba, ahol szerinted az a normalis, h felveszel ehberert embert, es remenykedhet, h egyszer kap rendes fizetest, o meg azon agyal, h mikor lesz elegge senior ahhoz, h elkezdjen zsarolni

amugy a cikknek pont nem sok koze van a cimehez, a legtobb esetre nehez azt kepzelni, h a jelolt ugy jott volna ki, h allati jol ment minden.

a kave pedig erdekes modon tipikus hr trukk, illik elfogadni, mert az magabiztossagot fejez ki.

az oltozkodesrol: en evekig tuloltoztem az osszes interjuztatot, volt jo szabasu, normalis anyagu oltonyom, mandzsettas ing, diszkret, normalis illat. kavet, teat elfogadtam, illedelmesen beszeltem. szerinted hany helyen ertekeltek kezdo pozicional? az utobbi evekben inkabb megbeszeltem a dress code-ot a telefonban, tapasztalatom szerint a hr-es es az informatikus interjuztatok (elso korrol beszelunk) nulla szazaleka szeretne oltonyos fiatalembereket nezegetni.

a szag temahoz egy egzszeru trukk: erkezz 10 perccel hamarabb, menj el wc-re (aki izgulos, annak ugy is kell), ott meg meg lehet igazitani az oltozeket. amugy sem kell zakoban, nyakkendoben vegigmaszkalni a varost, eleg egy sarokkal arrebb elinditani a hoguta projektet.

Szarvas Norbert 2013.07.23. 15:49:59

@Pályaelhagyó autóversenyző:

én speciel nem alacsonyabb fizetésre veszem fel az embereket. a cikk több ponton nem egy cégről szól, hanem általánosságban egy tipp.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.07.23. 15:53:49

Azért ez a LoL volt. Kb azt írta a cikk, mint a Cosmos "top 10 dolog amit ne csinálj az állsáinterjún", csak kicst beszólósabban.

És ehhez a felvételiztető stílushoz:
Tudom, hogy az álláskeresők sem szentek, sőt, igazi állatkert, de hadd legyen már egyenrangú a viszony az interjún. Sőt. Amikor felvettek, akkoris egyenrangú a viszony, maximum ami elvárható, hogy munkaszinten az van, amit a főnök mond. Nem rabszolgatartás van, hanem kölcsönösen előnyös üzleti kapcsolat. Persze, kölcsönös tisztelet nem árt, de ha a tisztelet megalázkodást jelent, az rég rossz.

Szintúgy ehhez a stílushoz: Tudom, hogy sok embert fel lehet így venni éhbérért, és vannak olyan munkakörök, ahol tényleg biorobotra van szükség. Viszont tényleg intellektuális munkakörökben ez a vezetési stílus nem menő, és csak a szar emberek maradnak. Az igazán jó embereket megbecsülik a munkahelyen, mert tudják, hogy kéthetente felhív egy fejvadász, nem lenne-e kedvem máshol tolni a szekeret.

Hatvanezer... Ha képletesen érted, akkoris: Van egy bizonyos fizetési szint, ami alatt többet ér a szabadidőm. Hogy tudok olyan melót végezni, ami ugyan szintén szarul fizet, de legalább nincs ilyen köcsög főnököm. Például lehet színesfémezni. Fos meló, de hatvan összejön. Vagy akármivel seftelni, hatvanat bármiből össze lehet szedni. Azért megyek munkahelyre, mert szeretném az agyamat használni, meg sokkal többet keresni. Oké, a nagyarcú közgázos a nyolcszázas bérigényével picit sok volt, de annyira azért mégsem: 2006-ban, frissdiplomásként (gazdasági főiskola, nem közgáz), hozzámvágtak 450 bruttót. felszorzom 7 évi inflációval meg közgázas felárral, majdnem nyolcszáznál vagyok. Max nem a te cégednél, nem arra a munkakörre ér nyolcszázat. Ha az ajtóban áll még 17 másik, aki 150-ért is elvállaja, akkor le lehet pöccinteni a gyereket.

tableno 2013.07.23. 15:54:18

@Szarvas Norbert: Ne haragudj, de az "add el magad szarért-hugyért" nagyon rossz tipp.

Elijah_Baley 2013.07.23. 15:58:09

bocs az előző kommentért, nem vettem észre, h nem egy háer blogra dobott a zindex :)

szepi79 2013.07.23. 16:05:02

@Szarvas Norbert: "értelemszerűen a cégnek is jobban megéri téged jól megfizetni, mint elengedni a konkurenciához+ új embert betanítani, beszoktattni... "

igen. ezt mindenki belátja, csak maga a cég nem. vagy igen ritkán. én még olyan helyen nem voltam, ahol bárkit is ott tartottak volna egy jelentős fizetésemeléssel. úgy értem, az adott munkavállaló közölte a főnökével, hogy másfélszer ennyiért kapott másik állást, mi legyen, emelünk a fizumon vagy lépek. meg lehet tippelni, hányszor valósult meg az utóbbi. a szomorú magyar valóság az, hogy amennyiben a bértárgyaláskor nem alkudsz ki egy megfelelő összeget, annál a cégnél te már nem fogsz jól keresni előléptetés nélkül.

tableno 2013.07.23. 16:13:03

@szepi79, első ezen a néven: Egyetértek, és ez egyébként nem csak Magyarországon van így. A kezdőfizetésen csak lassan és fokozatosan szoktak "emelgetni", így nagyon nem mindegy mit fogadsz el a bértárgyaláson!

KopaszMercis 2013.07.23. 16:21:53

@tableno: nekem volt olyan interjum meg kb 10 eve hogy elkezdtek angolozni... Jot mosolyogtam amikor kozolte az interjuztato, hogy o felmeri a tudasom (angol az anyanyelvem) hamar az arcomra fagyott a mosoly a balkan cigany melegprostitualt kiejtese miatt... Alig ertettem valamit abbol amit mond.., hala istennek hamar belatta hogy nem o fogja megtanitani puskas ocsit dekazni es hamar magyarra valtott ;)
Az az Exxon-hoz volt vmi lenzugyes melo, meg akkor amikor hoztak ide nagy cegek szolgaltato kozpontokat.

Mondjuk igazsagtalan ez tolem, de botrany, ami nyelvtudas szinten zajlik ebben az orszagban... Senki nem tud normalisan angolul, paras tekintettel magyaraznak arrol hogy az o kulfoldi ismeroseik folyamatosan azzal jonnek nekik, hogy hat ok el sem hiszik, hogy az emberunk nem anyanyelvu, mint egy bizonyitva higy nyugaton milyen sok jo illemu ember el, ak nem akarja emberunket megbantani az igazsaggal... :)

tableno 2013.07.23. 16:24:50

@KopaszMercis: Maradjunk annyiban, hogy én angolul végeztem el egy nemzetközileg elismert MBA-t, szóval ott van a tudásom ahol kell... :) De amúgy igazad van.

Gyulimali 2013.07.23. 19:47:10

Na, akkor én is hozzászólnék egy pár dologhoz:
- Feles. Hát, szerintem ez igen rossz tanács! A részleteit többen is kifejtették, úgyhogy abba nem mennék bele. Ha valki izgulós, akkor megoldás lehet az iváson kívül még az is, hogy szoktatja magát a helyzethez. Tessék megpályázni olyan állásokat, amikre ugyan lenne esélye, de semmiképpen nem vállalná el, ha megnyerné. El kell menni 15-20 ilyen, tét nélküli interjúra, és akkor megszerzi az ember a rutint az interjúzásban. Igaz, ez nem annyira egyszerű, mint bedobni egy vodkát, ellenben ez megadja azt a pluszt is, hogy a jelentkező sokkal jobban megismerheti magát, meg a lehetőségeit is.
- Nem lehet megítélni a jelölt szakmai felkészültségét. Szerintem ez csakis az interjúztatón múlik. Konkrét szakmai kérdésekkel - szerintem 10db alatt - egy jó szakember meg tudja 90%-os pontossággal becsülni egy jelöltte kapcsolatban, hogy rá van-e szüksége. Nyilván, ez feltételezi, hogy nem a HR-es interjúztat egyedül, de ezt is már többen kifejtették előttem. Nem vagyok biztos benne, hogy akarnék egy olyan helyen dolgozni (egészen biztosan nem) ahol a HR-es vezeti le az interjú szakmai részét.
- Kiöltözés. Szerintem igenis fontos, hogy az ember megfelelő öltözékben jelenjen meg egy állásinterjún. Nyilván, itt is vannak különféle szintek, de arra az 1-2 alkalomra igazán nem lehet akkora gond kiöltözni. Szerintem a kiöltözés egyfajta igényességet sugároz a pályázóval kapcsolatban. Ez lehet kamu is, aza lehet, hogy egy trehány szar alak az illető, de ez sajnos benne van a pakliban.
- "nincs is szükség a nyelvtudásra egy multinál". Na, ezen hangosan felnevettem... Én egy multinál dolgoztam, és az ottani kb. 1300 emberből éppen pont annak a 50-100-nak NEM volt szüksége a nyelvtudásra, amit az egyik hozzászóló szükségesnek ítélt meg. Szerintem a nyelvtudás, illetve a hiánya esetén az ambíció a tanulásra az egyik legfontosabb tulajddonság, amivel egy munkavállaló rendelkezhet.
- Büdös pályázó. Itt válasszuk szét az alkatból adódó büdösséget az igénytelenségből adódótól! Az elsőn azért lehet tompítani, ha már valaki állást keres, az van legalább 18 éves. Addigra azért már illik az embernek a saját határaival legalább részben tisztában lennie. Itt is számtalan megoldást írtak többen, szóval ebbe nem mennék jobban bele, csak annyiban, hogy tessék felkészülni az interjúra. (szabadnap, ha kell autóval/taxival menni/haverral elvitetni magunkat) Ezen felül lehet a nagyon izzadósoknak télen is állást váltani. Aki csak szimplán igénytelen, azon szerintem más módon is látszik ez az igénytelenség, és az olyanokkal nem biztos, hogy együtt lehet dolgozni. És, itt visszautalnék a kiöltözéses részre. A tisztaság is az igényesség része.
- Fizetés. Ami ma Magyarországon "béralku" címen folyik az totál nevetséges, és semmi köze hozzá...
És, bennem erősen fel is tudja verni a pumpát...
Az NEM béralku, hogy:
- Mekkora a bérigénye?
- xxx xxxHUF.
- Köszönjük (leírja a lapra)
... és ezek után felveszik a jelöltek közül azt, aki elsőre a legalacsonyabb összeget mondja be.
Ennek van egy kicsit enyhébb változata:
- Mennyit szeretne kapni?
- yyy yyy HUF
- Hát, az sok, mennyit lenne hajlandó engedni?
- Semennyit. Az már nem az az összeg lenne, amennyit szeretnék keresni. Különbenis, ha az mondom, hogy yyy yyyHUF-50000-től yyy yyyHUF-ig, akkor kapok egy ajánlatot az alsó összegre.
... és ezek után még VÉLETLENÜL SEM mondanak egy konkrét összeget, hogy ők mennyit szánnak rá. Ja, és ezeken felül azt is igaznak tartom, hogy ekkor KELL elérni a lehető legmagasabb bért, mert többen pontosan leírták, hogy utána ló*aszt fognak emelni, de nem a bért. Ja, és ennek a taktikának pontosan az a célja, hogy kikényszerítse a pályázók egymás alá licitálását, ami egyedül a munkaadóknak jó.
- Elvállalni szar pénzért is, csakhogy legyen munka. - Hát ezt csak igen végső esetben tudom elképzelni. Alapvetően azok a helyek, ahol csak az olcsó munkaerő a szempont, azok pont azok a helyek, ahol nem szabad dolgozni. És, pontosan ez a kényszer tartja életben ezeket a szar helyeket.
Még a fejvadászokkal kapcsolatban vannak érdekes tapasztalatiam...
- felhív, de NEM MONDHATJA EL, hogy melyik cég a megbízója! Akkor engem meg nem érdekel...
- Felhív, de fogalma sincs az ajánlott munkáról.
- Felhív, és kamuzik, behív profilozásra, interjúra a céghez, aztán ott derül ki, hogy nem is úgy- meg annyi...
- Felhív a munkahelyemen, és ott akar nekem spontán, telefonos profilozást tartani, ahol legalább 10 kolléga hallja minden egyes szavamat....
Szóval, azért a HR szakma is tisztulhatna egy kicsit.

tableno 2013.07.23. 20:21:33

@Gyulimali: mondjuk a poszt szerzője is reagálhatna érdemben a kritikákra (eddig csak megsértődni tudott). Még azt találjuk hinni, hogy a szakmai hozzáértése az érzékeny szaglásban merül ki... :-P

Szarvas Norbert 2013.07.23. 20:26:24

@tableno: Nem sértődtem meg!

Viszont pls írd meg hogy konkrétan mikre vársz reakciót! Szívesen eleget teszek kérésednek:)

tableno 2013.07.23. 20:32:10

@Szarvas Norbert: kiindulhatsz Gyulimali listájából!

tableno 2013.07.23. 21:54:19

@Szarvas Norbert: köszönjük a kimerítő, és főként tanulságos választ! :-D

Szarvas Norbert 2013.07.23. 22:45:07

@tableno:

gondolom megérted, hogy nem csak az a dolgom hogy real time itt válaszolgassak...

1. a feles az csak egy vicc volt, amit mindenki komolyan vett... nyílván nem jó ha érezhetően piásan mész interjúra... a lényege ennek a közlésnek az, hogy mindenki próbálja a saját eszközeivel leküzdeni az izgulást

2.béralku kritika az nem nekem szól, hanem a magyar viszonyoknak és valóban sok igazság van benne. Igazat adok azzal kapcsolatban, hogy nem szabad minden szart elfogadni, de én abból a tapasztalatomból indultam ki, hogy rengetegen hónaok óta keresnek vmit, és azoknál sztem feltétlenül fontos, hogy aktivvá váljanak, mégha ahhoz az igényeikből le kell adni

3. sztem az a fejvadász privilégiuma, hogy mit mond el telefonba és mit nem. Ez vagy tetszik vagy nem. Amúgy pedig azért nem mondanak például cégnevet, mert nem akarják hogy utánnanézzen a jelölt és felkészülten érkezzen, mert akkor egy torzítot hamis képet mutathat magáról azzal a céllal, hogy felvegyék. Sajnos a közösségi média nem egyszerűsítette az állásajánlók dolgát ilyen téren

Gyulimali 2013.07.23. 23:09:26

@Szarvas Norbert:
1. a feles az csak egy vicc volt...
Nagyon roszz, és a reakciókat elnézve nem esett le senkinek.
2., Ezzel kapcsolatban elmondanám, hogy Németországban, ahol most dolgozom, megpályáztam egy állást, és felhívott a fejvadász. A CV-m alapján megfelelőnek talált a feladatra, megbeszéltünk egy telefonos interjút, időben felhívott, megcsinálta a profilozást (egyből elmondta a cég nevét, meg, hogy mivel foglalkoznak, stb), megszervezett nekem még egy plusz személyes interjút, akkorra, amikor éppen kint voltam. Minden fázisban felhívott, hogy hogy áll az eset, igaz ő is kérte, hogyhívjam az interjúk után.
Ő (!!!) felalkudta a mostani fizetésemet 15%-kal, ahhoz képest, amit a telefonos interjűn kértem. Végig benne volt a leendő cégemmel folytatott levelezésben, (mondjuk, ez nyilván a jutaléka miatt is fontos volt), gratulált, amikor elküldtem az aláírt szeződést, az otthoni felmondási időm alatt havonta egyszer bejelentkezett telefonon, hogy minden jól halad-e, és tud-e segíteni valamiben.
Felhívott az itteni első munkanapomon, és megkérdezte, minden OK-e. BÁRMIKOR felhívhattam, ha gondom adódott, és el is intézte azt legtöbbször.
Én ezt nevezem egy fejvadász szolgáltatásának.
3., A fejvadász abból él, hogy a munkaadónak megkeresi a legmegfelelőbb munkavállalót, de közben ügyelni kell arra is, hogy a pályázókkal is úgy bánjon, hogy az egész ügylet vége egy win-win helyzet legyen. Ha csak a munkaadók érdekeit nézi, akkor annak egyenes következménye, ami ma, Magyarországon megy a HR-es szakmában.
Tudod, ha neked privilégiumod, hogy ne mondd el, hogy melyik céghez akarsz toborozni, akkor a pályázónak meg hagy legyen már joga nemet mondani! Én pl. egyes cégekhez elvből nem akartam Magyarországon menni, akármennyit is fizettek volna. Szerencsés vagyok, mert villamosmérnökként, sokéves autóipari fejlesztői tapasztalattal én ezt megtehetem. Tudod, nekem az időm drágább annál, hogy mindenféle, titokzatos profilozásokra, meg interjúkra járjak, amik valószínűleg nem felelnek majd meg nekem.
...Amúgy pedig azért nem mondanak például cégnevet, mert nem akarják hogy utánnanézzen a jelölt és felkészülten érkezzen, mert akkor egy torzítot hamis képet mutathat magáról azzal a céllal, hogy felvegyék...
Ez meg mekkora ordas marhaság már??? Ez most komoly? Ennyire tehetségtelen a mai magyar HR-es szakma, hogy erre van szüksége? Nem lehet, hogy inkább arról van szó, hogyha megmondod a cég nevét, akkor a z ember esetleg jelentkezik közvetlenül is, és akkor oda a jutalék?
Ja, és azt hiszem, az már régen rossz, ha egy ilyen torzított képen nem lát át a fejvadász, meg a cég HR-ese, meg a szakmai felvételiztetők.
Szerintem ez, így egy szar és nem hatékony rendszer.

Gyulimali 2013.07.23. 23:10:45

Ja, és arra is kíváncsi vagyok, hogy mi lehet a "dolgod", ami megakadályoz abban, hogy itt "válaszolgass"...
Hallod, sikerült komolyan felbosszantanod.

Gyulimali 2013.07.23. 23:11:24

Mármint, a "dolgod" este 2200 után...

tableno 2013.07.23. 23:43:00

@Szarvas Norbert: Ezek nem válaszok, hanem semmitmondó bullshitelés. Tudod, mint amikor a régi rendszerben a "fokozódó nemzetközi helyzetre" fogtak minden kormányzati kudarcot. Ott egyébként valószínűleg remek párttitkár vált volna belőled, de az biztos, hogy ilyen teljesítménnyel egy igazi kapitalista gazdaságban (ami Magyarországon nincsen) legfeljebb utcát seperhetnél.

telkoe 2013.07.24. 07:11:49

@tableno: Magyar szemelyzetisnek elegendo ha tud par bolcsesseget mondani a jelolt "illatarol" :)

tableno 2013.07.24. 07:52:42

@Szarvas Norbert:"béralku kritika az nem nekem szól, hanem a magyar viszonyoknak" - na ez a legszebb! Azt észre sem veszed, hogy TE MAGAD (meg a többi hozzád hasonló) vagy a "magyar viszonyok"?!

KopaszMercis 2013.07.24. 15:48:48

@tableno: maradjunk annyiban, hogy attol mert speciel te esetleg tudsz normalisan angolul, ahogyan leirtad, igazam van... Masfelol eddig meg mindenki kurva jol tudott papiron angolul akinek tudnia kellett volna de nem tudott.

Engem kibasztak a rigo utcai felsofokurol 40%-os szovegertessel.

Ennyit a papirrol ;)
süti beállítások módosítása