Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A Facebook-társadalom mentette meg az országot! 2013.03.15

2013. március 15. - Szarvas Norbert

6805_493851930674357_1332231654_n.jpg2013.03.15

Szomorú napja a magyar történelemnek. Ugyanis egy elképesztő méretű hóvihar lépte át határainkat, ami gyakorlatilag lebénította az egész országot, és több ezer embert szakított el otthona melegétől, családjától, szeretteitől. Több ezer ember töltötte az elmúlt 24 órát félelemben a havas autópályákon, miközben a segítség nem érkezett. Az egész egy rossz apokaliptikus filmre hasonlít, amelyben az emberek magukra maradtak. Sok ember autójából kifogyott a benzin, és így nem tudnak dacolni a mínusz fokok ellen az autó fűtésével. Viszont ez a katasztrófa felfedte a kétkedők előtt egy hatalmas és tiszta erőnek az arcát, amely nélkül hóbuckákba ágyazódva elveszett volna több ezer honfitársunk a borzasztó hidegben. A social média ereje és a felhasználók önzetlen segítsége a fény a sötétben, a remény a reménytelenségben.

Köszönöm, Facebook-társadalom, az önzetlen segítségeteket. Ma büszke vagyok az országra, és talán ami ma történt, sokkal inkább méltó március 15. szelleméhez, mint néhány politikus sablonos monológja. Ami ma történt és történik, az nem más, mint az összetartás, melynek platformja a Facebook.

A Facebook szinte felrobbant egész nap, olyan hihetetlen mértékű valós aktivitás keletkezett. Amikor az általunk agyonpénzelt politika, a TEK, a Belügyminisztérium, a katasztrófaelhárítás és egyéb szervezetek impotenciájukat fitogtatták, felszínre tört egy őszinte mozgalom, mely valóban az emberek érdekeit képviselte. Sokan megkérdőjelezték az elmúlt években a Facebook és egyáltalán a social média létjogosultságát; sokan mondták, hogy egy időrabló, valóságtorzító haszontalanság, amit meg kell szüntetni. 

Több helyszíni beszámoló arról szól, hogy semmilyen információt nem kapnak az illetékes szervektől (már ha egyáltalán eljutottak a helyszínre). Gondoljatok bele, milyen lehet reménytelenül és információk nélkül várni a segítséget, ami/aki nem érkezik még 10-15 óra  elteltével sem. Elfogyott az élelmed, mínusz fokok, hóvihar tombol, és fázol. Nem tudod, mi lesz, mit kéne tenned, és az állam – akire számítanál – nem jön segíteni. Ebben a helyzetben reményt jelenthetett a Facebookra való bejelentkezés, hiszen olyan mértékű információ megosztására került sor, ami biztos táptalaja lehet(ett) a túlélésnek. Az információk nagyon sokrétűek voltak. Kezdve a friss hírekkel a mentések alakulásáról, folytatva a segítő magánszemélyek telefonszámain át az élelmiszer-utánpótlás lehetőségéig. 

Manapság a technológiai fejlettségünk megengedi, hogy műholdak segítségével egy ekkora vihart már napokkal előbb lehet jelezni. Az esti híradóban a belügyminiszter a mentéseket említve elégedettségének adott hangot. Nyilván elégedett lehet otthona melegében. De az állam hibázott, hiszen az előrejelzéseket hallva nem lett volna szabad megvárnia, hogy mi fog történni, hanem már két nappal ezelőtt kamionstopot kellett volna elrendelnie. Ez azért fontos, mert a kamionosok okozták a problémák legalább 60 százalékát – méretükkel, baleseteikkel és mentalitásukkal.

Aztán ott a TEK szerepe, akik a helyzet bekövetkezte után több mint 10 órával látványmegoldásként két tankot állítottak üzembe, melyekkel lehetetlen volt a teljes országot lefedni. Ilyenkor eszembe jut, hogy a TEK több milliárd forintot kér az államtól fejlesztésekre, mégis képtelen egy ennyire előre látható esemény hatásait mérsékelni. A TEK-nek megvan minden kommunikációs eszköze a megfelelő tájékoztatáshoz, mint ahogy az államnak is, estig mégsem történt semmi. Akkor kapott mindenki egy SMS-t egy olyan tanáccsal, amelyre valószínűleg már ő maga is rájött az elmúlt 24 órában:

photo.PNG

Valóban ennyire inkompetens az egész bagázs, hogy ilyen lassan tudnak alapvető információkat közölni? Hogyan lehetséges, az, hogy amíg milliárdok (?) mennek elvileg az ország biztonságára, kommunikációra és Orbán úr leveleire, addig egy ilyen éles és veszélyes helyzetben a Facebook-társadalom több mint 20 órát ver a milliárdokért fenntartott apparátusunkra?

Ezt a dolgot lehet ragozni, de nem érdemes. Folyamatosan osztom meg a Facebookon az információkat, a segítséget kérőket, a családtagjaikat keresőket, a szállást és ételt biztosítókat. Javaslom, ti is tegyétek ezt, hiszen te is ülhetnél az egyik autóban! Itt most csak magunkra számíthatunk, mert a politika jelenleg is azon dolgozik, hogyan ússza ezt meg szárazon.

A Facebook-társadalom pedig Magyarország egyik legerősebb bástyája, melyre a jövőben (is) nyugodt szívvel támaszkodhat bárki egy esetleges katasztrófa esetén. Amíg lesz internetkapcsolat, addig nem maradtok egyedül! 

Kitartás!

Megy a segítség!

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2013. március 15. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr405137108

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hóhelyzet: a nagy kommunikációs elterelő hadművelet 2013.03.16. 15:02:41

Dilettáns és inkompetens az Orbán-kormány, de azért nem ennyire. Szerintem másról szólt az ünnepi hóbotrány. A hosszú hétvégét Bajorországban terveztük tölteni, a nemzeti ünnep ugyanis sajnos már évtizedek óta semmi vonzóval nem kecsegtet. Utoljára a ...

Trackback: Beintett a belügyminiszternek a Telenor 2013.03.16. 13:42:34

Pintér Sándor őrjöng. A Telenor nem továbbította a Belügyminisztérium tájékoztató SMS-ét az ügyfeleinek. Telenor ügyfél vagyok, és ezzel a cég szerzett nálam egy piros pontot. Arról lehet szó ugyanis - mármint az én értelmezésemben - hogy a Telenor ta...

Trackback: Orbán Viktor közben zabált 2013.03.16. 13:40:51

Amerikai filmekben országos katasztrófahelyzet idején az elnök a központból irányítja a mentést és meghalni sincs ideje, nem hogy díszvacsorára. A magyar valóság ettől annyiban különbözik, hogy miközben települések tucatjai voltak második napja elzárv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak beugrottam 2013.03.16. 13:30:17

Na akkor ide is beírom.A tervezett időjárás törvény szerint az ami most történt az törvénytelen és büntetendő lesz.

"3. A tervezet szerint nem csak az előrejelzést, de a már bekövetkezett, vagy éppen folyamatban lévő veszélyes időjárási jelenségekről sem tudósíthatna senki, az állami Szolgálaton kívül. Szétverte a jég a gyümölcsöst? Fotóval, videóval dokumentálhatóan, és százak látták? Vagy élőben közvetítene valaki egy balatoni vihart? Hiába van lassan minden mobilban fényképező, jégesőkről írni és képeket közzétenni (például a Percről percre rovatban) tilos lenne a készülő törvény szerint."

flippant 2013.03.16. 13:33:54

Meg nem erősített - de biztos források szerint - az osztrák közútkezelők állhatnak a kialakult káosz mögött. Orbán uis. privatizálni akarja a hazai közútkezelő társaságokat, hogy a befolyt összegből le tudja aszfaltoztatni Zsiga marcell Tapolcai luxusháza előtti elmaradt útszakaszt. Ehhez a privatizációhoz pedig indok kell így orbán kiment Brüsszelbe, hogy az ottani HAARP képviselőjével elintézze a kialakult hóhelyzetet. S miután a hazai szervek leszerepeltek, így már nincs akadálya az osztrákoknak eladni a közútkezelő társaságokat, persze áron alul.

Mesterlövész 2013.03.16. 13:43:44

Ennyi. Az államban nem lehet megbízni, mindenkinek magáról kell gondoskodnia. Legalább jó lecke volt mindenkinek. Bár kár, hogy erre ilyen áron kell rájönni.

mrZ (törölt) 2013.03.16. 13:44:41

>>Kitartás
>>Megy a segítség

Szép új világ.
Szerintem inkább öngondoskodás, önállóság, előrelátás, felkészülés, megoldás keresés, alkalmazkodás, felelősségvállalás, ....

Nem hiszem hogy a fb a megoldás, talán pont a betegség tünete.

Csak beugrottam 2013.03.16. 13:45:54

"13.32 Amint összegyűlik elég ember, indul a busz
Önkénteseket toboroz a katasztrófavédelem, erről adtak ki a korábbinál bővebb közleményt. Ebből kiderült, hogy az M1-es autópálya kritikus szakaszainak megtisztításához kérik a lakosság segítségét. A Hősök terén lehet jelentkezni, ahol, amint összegyűlik egy busznyi ember, máris indulnak. A résztvevők kapnak szerszámot, ételt és italt. A további részletekről a Hősök terén kapnak felvilágosítást."

Igazi Abszurdisztán :Önkéntesekkel végeztetik el azt a munkát amit a fenntartónak kellene megcsinálnia.
Egy fizetős szolgáltatást kell az önkénteseknek helyreállítaniuk.
Ez teljesen olyan mintha a FKFV havazás esetén nem hómunkasokat vesz fel hanem önkénteseket várna a járdák takarítására.

Virányi András (BANDITA) 2013.03.16. 13:53:52

Ha nincsenek a civilek, ezek az emberek sokkal többet szenvednek.BANDITA.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.03.16. 13:54:48

@Mesterlövész:

Hogy is mondta a kormányváltás előtt a köztörvényes orbánc?

Lássuk csak:

"Magyarország nem egy dél-amerikai állam, ahol a biztonság a gazdagok kiváltsága"

dibbler 2013.03.16. 13:54:53

Kedves kommentelők, ne öntsük ki a gyereket is a fürdővizzel!

Csak az bizonyosodott be, hogy az extra szolgáltatásokat nem tudja az állam adni. Az alapszolgáltatások, nomál viszonyok között egész jól működnek.

Tehát egyszerűen vegyük tudomásul és ne hisztériázzunk, inkább készüljünk fel, stb.

komplikato 2013.03.16. 13:59:43

@Csak beugrottam: Az igazi gáz, hogy sok ezren vártak ilyen felhívást TEGNAPRA vagy TEGNAPELŐTTRE! Az is gáz, hogy tegnap késő délután az önkéntesekből, 4x4 járgányokból, kajából, pokrócból, stb. álló csoportot simán visszafordították ahelyett, hogy segítettek volna nekik így-úgy eljuttatni azt amit hoztak, ahelyett, hogy teret adtak volna nekik a mentésben.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.03.16. 13:59:57

@dibbler:

"extra szolgáltatás" ????

Járható M1-es autópálya?

Ezután mi fog még "extra-szolgáltatásnak" minősülni?

Iható víz?

Nem leselkedik rám mesterlövész?

A gyerekemet nem kell az iskolai katedráig kísérnem, különben szervkereskedők elrabolják?

Avass be bazmeg...!!!

komplikato 2013.03.16. 14:01:29

@mrZ: "Nem hiszem hogy a fb a megoldás, talán pont a betegség tünete."
Lehet igazad van a tünettel kapcsolatban, de miért ne lehetne az FB, Twitter, IWIW és a többi ilyen oldal a civil összefogást és öngondoskodást elősegítő, erősítő tényező?

komplikato 2013.03.16. 14:03:58

@komplikato: Ha nem lenne világos, azzal semmi baj sincs, hogy önkénteseket várnak, sőt! Normális országban alap. Azzal van a baj, hogy csak most! Se elég emberük, se normális gépparkjuk nem volt. Nagy arcuk a vezetőknek viszont igen!

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 14:05:57

Tényleg a fészbukkommentelők ásták (ássák még mindig) ki a behavazott utakat/falvakat, a helyszínen levő tüzoltók, rendőrők/katasztrófások, mentőszervezetek csak a pöcsüket lóbálják egy napja?

Csak beugrottam 2013.03.16. 14:14:25

@komplikato: Szerintem meg nem az önkéntesek feladata ,hogy egy fizetős szolgáltatást helyreállítsanak.Tessék csak toborozni ,hómunkásokat és tessék szépen megfizetni őket.
Mind e mellett minden tiszteletem azoké akik valóban segítettek a rászorúlókon akár szállással akár élelemmel vagy bármivel.
De a fentebb általam idézet törvénytervezet szerint az ami most a facebook-on történt az törvénysértő és büntetendő lesz.Tehát aki segítséget kér vagy ajánl az törvényszegő lesz.
Tehát ezek után nekem ne írogassanak önkéntesekről amikor éppen a regnáló hatalom teszi a civil összefogást lehetetlenné!!
A másik, tudomásom szerint a (néhány kivételtől eltekintve ) minden férfi és nő behívható katasztrófa elhárításra.Ezt is a most regnáló hatalom emelte törvénybe.Vagy ez csak arra lesz jó ,hogy aki nem tettszik a hatalomnak az vegzálható lesz erre hivatkozva??

komplikato 2013.03.16. 14:16:12

@eßemfaßom meg áll: Most keresem meg a sok tízezer megosztás közül azokét, akik tényleg mentek segíteni erőgépekkel, terepjáróval, kézzel, kajával??? Vagy ennyire hihetetlen???

2013.03.16. 14:26:37

"A Facebook társadalom mentette meg az országot!"

Nem az országot, hanem azt a pár barmot, aki volt olyan hülye, hogy elindult kocsival, amikor figyelmeztették jóelőre a veszélyre. És akik segítettek, azok nem a billentyűket verdeső nagypofájú liberális ivadékok, hanem a vidéki magyar emberek, akik az utak mentén laknak, és nem félnek megfogni a lapát nyelét!

komplikato 2013.03.16. 14:27:26

@Csak beugrottam: Én két napja vártam rá, hogy mehessek segíteni. Most viszont már filóznom kell rajta. Pláne, hogy állítólag mindenkit kimentettek onnan, akkor hova is kell menni? (Tehát vagy hazudtak vagy annyira nem is kell a segítség már.)

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 14:28:06

nem hihetelen, hogy mentek sokan, de ne csináljunk már úgy, mintha a meló nagy részét nem a hivatásosok végeznék el hanem a fészbuk megosztók

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 14:30:38

@Lindalinda: nem kellene azért hülyének lenni, nem csak azokról van szó, akik voltak oly barmok, hogy betemettették magukat az M1-en, egy halom települést körbefújt a hó akiket ki kell onnan ásni

komplikato 2013.03.16. 14:35:17

@eßemfaßom meg áll: "nem hihetelen, hogy mentek sokan, de ne csináljunk már úgy, mintha a meló nagy részét nem a hivatásosok végeznék el hanem a fészbuk megosztók"

Az ugye meg van, hogy a "melegedő helyeket", kaja és tea osztást PONT NEM a hivatásosok csinálták, most az MTVA/MTI még is úgy adja elő???

Amikor civilek, polgármesterek, meg a "szemét multik" mentették ezerrel az embereket!

Csak beugrottam 2013.03.16. 14:36:37

@Lindalinda: Mindíg is tudtam ,hogy barmok vezetik az országot :-)(és barmok viszik a szavukat is :-))

"A kormányszóvivő is bajba jutott a rendkívüli időjárási helyzetben: 15 órát autózott, míg elérte úti célját."

"Giró-Szász András az InfoRádiónak nyilatkozva elmondta: csütörtök késő délután indult útnak kocsival, és péntek reggel érkezett meg. Az M7-es autópályán, a Velencei-tó magasságában terelték le a sztrádáról.

Isten barma elindult DÉLUTÁN amikor már javában állt a balhé :-)

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 14:41:20

@komplikato: értem, tehát a melegedő helyek létesitése meg a teaosztás A Mentés, a hó alól kiásás az lófasz.

mrZ (törölt) 2013.03.16. 14:42:35

@komplikato:
Nem kívánom elvenni a fb érdemeit, de az máshol van. A közösségi szájtok forgalmát szoftwer figyeli. A szövegelemzés az alábbi szavakra figyel és riaszt:
www.scribd.com/doc/82701103/Analyst-Desktop-Binder-REDACTED
A program nálunk is fut, magyarítottan.
Tudtak a bajról az első félórától kezdve. A gyakorlatlan(ie: inkompetens) elemzési&döntési lánc nem vette észre a bajt.

Az fb miért nem megoldás?
Lehet valaki nagyon jó barátságban a másik városban élővel, de a közösségét elsősorban a szomszéd és a környezet jelenti. Őket pedig a műbarátok egyre távolabbra tolják. Olyan mint a dedóban: elárulja a testvérét mert kölcsön kapott egy homokozó lapátot.

komplikato 2013.03.16. 14:43:47

@eßemfaßom meg áll: "Mentés, a hó alól kiásás az lófasz."
Ne legyél már szelektíven hülye. Ott is volt rengeteg önkéntes és senki nem a kint 48 órát melózó közegeket szidta, hanem a sík buta főnökeiket. De nem kéne letagadni, hogy volt aki kint segített, aki a közelben lakott. Mert az ügyes KE senki mást a közelbe sem engedett!
És ha szerinted a melegedők nem számítanak, akkro nincs miről beszélni.

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 14:48:17

@komplikato: ez a poszt címe:
"A Facebook társadalom mentette meg az országot!"
a, igaz
b; hamis
?

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 14:51:04

@komplikato: a melegedőket meg a világ minden pontján a közeli intézményekbe szervezik, nem épit sehol a katasztrófavédelem a helyi müvház és tornaterem mellé egy párszáz fős épületet csak azért, hogy a blogkommentelől elégedetten csettintsenek.

apanna 2013.03.16. 15:13:34

@Csak beugrottam:Fordítva ülsz a lovadon...

Az önkéntesség mindenhol természetes és elfogadott. A Catrine hurrikán után, nem azon nyavalyogtak az emberek, hogy "Egy fizetős szolgáltatást kell az önkénteseknek helyreállítaniuk.", hanem azon, hogy nekik nem osztottak feladatot. Érted, ugye?
Ez egy embert próbáló katasztrófa volt. Ami tanulság: Az államnak sokkal jobban meg kell szervezni, és összehangolni, egy ilyen helyzetre az aparátust, és bizony, az önkénteseket is ami ellen többen úgy ágáltak, meg kell szervezni. Pont azért ,hogy ha baj van, koordinálva legyünk, és ne rohangáljunk, mint pók a falon.
Ez a 3 nap megmutatta, hogy a magyar ember a bajban összefog, párthovatartozás nélkül is. Most már tudom, hogy az Izlandi "csoda",nekünk is megadatik, ha akarjuk.
Nem felháborodni kell, hanem gondolkodni.

rugoman 2013.03.16. 15:14:01

ez a féleszű pénzt remél Zuckerbergtől, vagy alapjáraton ilyen hülye?
..eszem megáll! melyik testrészeddel lapátoltad a havat /osztottad a teát faszbúkozás közben, te barom?

apanna 2013.03.16. 15:26:45

@rugoman: Mindenkinek megvan a maga feladata. Én is itthon voltam, nem is készültem sehova, de osztottam a híreket. Innen felesleges lett volna elindulnom is, hisz segíteni érdemben nem tudtam volna.

Egyébként te "barom", ha már ilyen kedvesen megszólítottad ezt az ismeretlent, remélem neked is megvolt a magad feladata.
Most pl. itt barmozni.

HaCS 2013.03.16. 15:40:08

@dibbler:

Azért mondjuk elárulhatnád, hogy mi is a "katasztrófavédelem" alapszolgáltatása?

sárkányfő 2013.03.16. 15:41:26

@eßemfaßom meg áll:
Szép kép. Majd küld el azoknak is, akik nem Pesthez közel akadtak el, és 10-20 órát vártak amíg kiszabadították őket a helyiek vagy az osztrák hókotrók.

És belinkelnéd azt az útzárat is, amelyik az egész katasztrófát előre megakadályozta volna?

Celtic 2013.03.16. 15:43:20

Igy van, Kossuth-dijat es Tisztikeresztet Zuckerbergnek!

Istenem...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.16. 15:45:36

@Lindalinda: Te jó ég. Nem hiszem el, hogy ilyen ostoba ember létezik. Komolyan, kezeltesd magad!!!

sárkányfő 2013.03.16. 15:46:28

@Lindalinda:
Gratulálok. Sok hülye van a neten, de annyira egyik agyát sem korcsosította el a gyűlölet, hogy elkezdje a segítőket politikai alapon megosztani és egyből ki is rekeszteni... Miközben természetesen halvány lila gőze sincs a segghülye fejednek hogy konkrétan kik segítettek és nekik milyen a politikai meggyőződése. De te már jössz, és szórod ezen a fronton is a gyűlölködést, a megosztást, a fóbiádat. Szép munka volt, javaslom a mentőket és tűzoltókat is kezd el megosztani politikai alapon, te nyomorult...

sárkányfő 2013.03.16. 16:07:17

@eßemfaßom meg áll:
És azt hol írtam, hogy a CSAK a civilek mentettek, nagy nagyeszű? Olvasás, magyar nyelv, hm?

És ha már neked a lánglovagok mérvadó:

www.facebook.com/langlovagok.hu/posts/10151574326403408

"Helyszíni beszámoló az M1-esről: az OKF-ről lement egy busz egy rakat katasztrófavédővel. Kb. egy használható ember volt közülük. A katasztrófavédelem csak okoskodott néhányszor a helyszínen, és az egész mentésre a teljes fejetlenség a jellemző. Az önkéntes tűzoltóknak volt köszönhető, hogy tudták vágni a szalagkorlátokat. A TEK jelenléte pedig csak PR volt. Az, hogy egyáltalán volt valami mentés, a tűzoltóknak és a polgárőröknek volt köszönhető."

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 16:16:40

@sárkányfő: akkor végülis mi a lófausztot akartál mondani?

a lényeg ami a poszthoz kötődik, hogy baromira nem a fészbuk népe mentette meg az országot.

zobod 2013.03.16. 16:19:37

Eltúlzod a facebook szerepét, viszont a kamionokkal kapcsolatban nem mondasz hülyeséget.

kzoltana 2013.03.16. 16:22:41

Csak magunkra számíthatunk! A hatalom közben mással foglalkozott. Gyalázat!
A képviselők parkolóját kitakarították, a lakosság meg le van szarva. Hóhelyzet Debrecenben. FOTÓK!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/4076_kiknek_kedvez_debrecenben

theus 2013.03.16. 16:24:21

Felrobbant a facebook???
Nálam ugyan nem, bár én az első, adj vért, adakozz posztnál letiltom aki kirakja.
Egyébként én tegnap kényelemesen vonatoztam, nem láttam a világvégét sehol. A vonat a szokásos 5-10 perces késést produkálta.
Történt tegnap valami érdemleges?
Én nem vettem észre semmit.

sárkányfő 2013.03.16. 16:25:22

@eßemfaßom meg áll: nyilván van csöppnyi túlzás a címadásban, de attól még igaz: a fb és a használói hiánypótló funkciót láttak el az állam töketlenkedése idején, és egy csomó ember segítésében-megmentésében vettek részt. Miközben a hatóságok csak bénáztak, meg csak a Pest közéli helyeken tudtak időben intézkedni.

Azt mondjuk nem is értem miért van ilyen érezhető ellenszenved a fb-kal és tagjaival szemben, hogy minden módon keresed hol lehetne az érdemeiket kisebbíteni... ahelyett hogy örülnél hogy ennyi remek ember és működő civil-netes hálózat van országban... de ez már legyen a te bajod.

Mészáros Laci 2013.03.16. 16:37:36

sokkal pontosabb helyzetértékelés:

ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/2013/03/15/hull_a_ho_a_hulyekre

"...aki nagyon nyomós, életfontosságúnak nem tekinthető indok híján elindul egy hosszú útra autóval (a mai tájékozódási lehetőségek birtokában), esetleg nyári gumival, órák óta tartó erős havazás után, 100 kilométeres szélben, úgy, hogy a viszonyok (az előrejelzések szerint) még vagy 20 óráig ilyenek lesznek, az mindközönségesen ön- és közveszélyes hülye. ...

Miután a válsághelyzet váratlan és országos nagyságrendű, valamint a közlekedés ellehetetlenítő jellegű, az elhárítására az eszközök szükségképpen korlátozottak. Ez akkor is így lenne, vagy akkor is így van, ha a szükséges elhárító eszközök viszonylag bőségesek és a reagálási idő rövid.

Másképp fogalmazva: Tízezres számban alakult ki katasztrófavédelmi, rendőrségi, mentőszolgálati, műszaki beavatkozást igénylő vészhelyzet hasonló nagyságrendű számosságú, egymástól távol eső helyszínen, miközben az időjárási körülmények a mentést rettentően megnehezítették."

Mészáros Laci 2013.03.16. 16:38:59

@sárkányfő:

nem, kedves sárkányfő, az állam nem töketlenkedett.

azok érdemelnek eposzi jelzőket, akik a figyelmeztetések ellenére útnak indultak, mert "rossz dolgok mindig csak másokkal történnek"

apanna 2013.03.16. 16:39:54

@komplikato: "Amikor civilek, polgármesterek, meg a "szemét multik" mentették ezerrel az embereket!"

aZ EGYIK tesco vezetést úgy kellet, győzködni, hogy legalább ne zárják be 10 kor az épületet. Az alkalmazottak még teát sem adhattak volna..

Szóval, volt itt minden...

Mészáros Laci 2013.03.16. 16:41:24

@kzoltana:

ez több mint igazságtalan azzal a kb tízezer emberrel szemben, akik nem meleg szobából (vagy autóban ülve) facebookoltak, mert a hóviharban útnak indulókat mentették.

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 16:43:22

@sárkányfő: nem csöppnyi tulzás, szimplán nem igaz. A fb társadalom pont annyit tett hozzá, amennyit a fb előtti társadalom is, sőtt a mobiltelefon előtti társadalom is hozzátett vészhelyzetben. Segitették egymást az emberek, ami a világ normális müködése akkor is, ha egy fészbukpolgár azt hiszi, hogy a fészbukon fingják a passzátszelet.

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 16:46:03

@Mészáros Laci: ne foglalkozz vele, spambot, ezt kell neki mindenhova bekommentelnie.

sárkányfő 2013.03.16. 16:46:50

@Mészáros Laci: De, az állam szépen leszerepelt. Eleve nem zárta le az utakat amikor kellett volna, aztán alaposan megkésett a mentéssel is, ami végig gyenge, szervezetlen, kapkodó volt.
A kocsiba ülőket pedig télies időre igen, katasztrófára nem figyelmeztették (csak amikor már késő volt), ennek ellenére nagyon kevesen voltak, mint olvastam sokan épp külföldről jöttek vissza, vagy eleve külföldiek (főleg osztrákok) voltak, akikhez eleve nem jutott el semmilyen hír. Mellesleg pár rosszul döntő vagy nem informált autós mindig lesz, ha nem lenne, nem lenne szükség állami katasztrófavédelemre... utóbbiakat kell elszámoltatni, őket fizetjük ezért, ez lenne a dolguk...

sárkányfő 2013.03.16. 16:49:23

@eßemfaßom meg áll:
de, igaz, sőt: tény.
a facebook-fóbiáddal nem tudok mit kezdeni, fordulj vele szakemberhez.
az internet, pláne a mobilinternet pedig ilyen esetekben akkora információs előnyt ad, olyan hatékony kommunikációt tett lehetővé, amivel a mobilteló előtti korszak egyszerűen nem tud versenyezni.

J.László 2013.03.16. 16:49:58

@Mészáros Laci:
A fazon egész nap ezt a rizsát kommenteli az összes blogon. Ez a dolga.

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 16:53:09

@sárkányfő: nem tudom ezt a fóbiát honnan veszed, van egy poszt ami a fészbuktársadalomról és az ő képzelt országmegmentéséről szól. Nem igazán irhatok ide a bélyeggyűjtőtársadalomrol anélkül, hogy nagyon off ne lenne.

Mészáros Laci 2013.03.16. 17:00:38

@sárkányfő:

Bakker tudod, hogy 100 km-es hófúvásban hogy a lehet menteni egy 60 kilométeres kocsisort? Egyesével, a végéről. Az ország területének felén piros riasztás volt. Ki indul útnak ilyenkor? Aki szupermennek hiszi magát is meg a mentőket is?

mrZ (törölt) 2013.03.16. 17:09:45

@Mészáros Laci:
Nem az én vitám, de:
Az autópályákról a szallagkorlát megbontásával lehet a leggyorsabban menteni. A nyugat eus pályák rendszeres átfordulási lehetőséget biztosítanak szükség esetére. Minél többet tudok az ügyről annál inkább kirajzolódik hogy a rendőrök-útkezelők rabosították az ottrekedteket.

sárkányfő 2013.03.16. 17:15:22

@Mészáros Laci:
1 lkm-es sor se lett volna, ha lezárják az utat...

és ha már válaszolsz, akkor olvasd el mit írtam: A kocsiba ülőket pedig télies időre igen, katasztrófára nem figyelmeztették (csak amikor már késő volt), ennek ellenére nagyon kevesen voltak, mint olvastam sokan épp külföldről jöttek vissza, vagy eleve külföldiek (főleg osztrákok) voltak, akikhez eleve nem jutott el semmilyen hír. Mellesleg pár rosszul döntő vagy nem informált autós mindig lesz, ha nem lenne, nem lenne szükség állami katasztrófavédelemre... utóbbiakat kell elszámoltatni, őket fizetjük ezért, ez lenne a dolguk...

Csak beugrottam 2013.03.16. 17:21:53

@apanna: Szerintem meg Te ülsz fordítva a lovon.
Akkor kellettek volna az önkéntesek amikor a veszélyben lévőket kellett menteni és nem akkor amikor már mindenkit kihoztak és csak takarítani kell.

Szerinted akkor a főkefének nem hómunkásokat kell alkalmaznia , hanem önkéntesekkel kellene a járdákat takarítania???
Mert itt most erre toboroznak önkénteseket, ráadásul egy olyan cég területét kell eltakarítani akinek a területére csak pénzért léphetsz be egyébként.
Egy várost elpusztító katasztrófát meg nevetséges ide keverni.
Egyébként megnézném ,hogy ott például önkéntesekkel csináltatták-e az elektromos hálózatot, vagy a vizet?
Mert hogy a romokat eltakarítani a közterületről mindenkinek az érdeke, míg egy fizetős terület megtakarítása meg "csak" a tulajdonosának az érdeke.

Mészáros Laci 2013.03.16. 17:26:30

@mrZ:

"Az autópályákról a szallagkorlát megbontásával lehet a leggyorsabban menteni."

Így van, és ezt tették Magyarországon is. Mindössze hozzá el kellett jutni azokhoz a pontokhoz, ahol a szalagkorlát bontható, amit némiképp nehezített hogy mindkét irányban hófúvásba ragadt autósok zárták el a pályát (Budapest felé kevesebben). További nehézség, hogy a szalagkorlát megbontásával elérhető másik félpályán is ugyanolyan hófúvás volt.

Mészáros Laci 2013.03.16. 17:34:39

@sárkányfő:

"1 lkm-es sor se lett volna, ha lezárják az utat.."

ha a hófúvás miatt elakad a sor eleje, és erről értesül a katasztrófavédelem, akkor már csak annyi a feladat, hogy (a hóviharban) az autópálya minden felhajtójára kijussanak a rendőrök. és ez történt, teljesen emberi reakcióidőkkel.

"A kocsiba ülőket pedig télies időre igen, katasztrófára nem figyelmeztették (csak amikor már késő volt)"

a piros riasztás, szélvihar, hófúvás még nem katasztrófa. akkor válik azzá, ha ezrével ragadnak az emberek az autópályán, és az ötven kilométeres dugóban vannak teljesen megközelíthetetlen szakaszok.

"Mellesleg pár rosszul döntő vagy nem informált autós mindig lesz, ha nem lenne, nem lenne szükség állami katasztrófavédelemre..."

így van. csak ezek az autósok kicsit kisebb arccal fikázzák azt a kb 10 ezer embert, akik az egész országban az utak járhatóvá tételén, a beragadt autósok mentésén dolgoztak.

"utóbbiakat kell elszámoltatni, őket fizetjük ezért, ez lenne a dolguk..."

ja, rögtön azután, hogy a hófúvásra figyelmeztetést követően útnak indulókkal megfizettették a mentés költségeit, mert miért az én adómból finanszírozzuk a hülyék megmentését? Darwin, ha élne, forogna a sírjában.

mrZ (törölt) 2013.03.16. 17:43:29

@Mészáros Laci:
A beszámolók közül többen is írták hogy éjjel egy órakor még simán végigjöttek a pesti irányban. Akkor pedig már kb 10 órája állt a sor a másik oldalon.

Valószínűleg lesznek még élménybeszámolók, lehet hogy megváltoztatom a véleményem.
Mint ahogy a kuruc is érdekeset írt. Az kellene mégcsak hogy kiderüljön, a mentés, tel-avivi parancsra, az úton rekedt zs..iványok kimentése érdekében indult meg.

sárkányfő 2013.03.16. 17:47:15

@Mészáros Laci:
Te, ugye nem olvastad a hírek az elmúlt 24 órában, azért vagy ennyire tájékozatlan?
Egy árva autó nem akadt volna el, ha LEZÁRJÁK az utakat. A "lezár" szó jelentése megvan? Azt tudod, hogy 2011-ben pont ez a kormány hozatott olyan törvényt, amely ezt a lehetőséget pont az ilyen esetekre lehetővé teszi?

Annak pedig örülök, hogy szerinted sem figyelmeztetett senki katasztrófára, tehát akik elindultak, mert nagyon fontos volt nekik, azokra nem lehet mondani, hogy a tuti elakadásba mentek bele... Nem mellesleg az ország konkrétan legtájékozottabb ember, az állam információs központja, a kormányszóvivő is elindult, és elakadt...

"az autósok kicsit kisebb arccal fikázzák azt a kb 10 ezer embert..."
figyu, magyar szavak jelentése? segítsek? senki nem őket fikázta, én sem, hanem a tehetetlen, dilettáns kormányt, és a magukat katasztrófa-elhárítónak csúfoló gittegyletet Pintérrel meg az a másik pancserral az élükön.

"rögtön azután, hogy a hófúvásra figyelmeztetést követően útnak indulókkal megfizettették a mentés költségeit, mert miért az én adómból finanszírozzuk a hülyék megmentését? Darwin, ha élne, forogna a sírjában."
Oké, akkor kezd Giró-Szásszal :)
Azok az emberek azért tudtak elindulni, mert a kormány nem zárta le időben az utakat. Ettől kezdve minden további költségért is a kormány, illetve az illetékes szerve a felelős.

Röviden: Elkúrták, aztán kapkodnak, kármentenek, és az egészet mi fizetjük. Pont úgy, mint az ország gazdaságával...

kpityu2 2013.03.16. 18:01:13

Az FB társadalom mentette meg az országot... Aha, persze.
Erről az a wikileaks doksi jut eszembe, ahol a magyarok élelmiszert és használt ruhát gyűjtenek, az amcsiknak "csak" el kell szállítani a világ másik felére...

R.T. Flakfizer 2013.03.16. 18:03:07

2014-től csak a kormány által működtetett Nemzeti Közösségi Arcképtár és Barátkozó Oldal működhet legálisan az országban, mely sokkal jobb és átláthatóbb lesz, mint a jelenleg használt facebook. Sajnos az NKABO csak 2018-tól lesz elérhető mobileszközökön.

rugoman 2013.03.16. 18:48:59

@sárkányfő:
ha viszont lezárták volna a felhajtókat, meg kimennek minden egyes idióta síbajnok házához figyelmeztetni a gyökeret a leendő veszélyre, akkor azt hallanánk, hogy a rohadt diktátor és pribékjei még elindulni sem engedik a szegény polgárt, pedig a mama beteg, a hétvége hosszú, a szállás lefoglalva! ez gyalázat, rohadtorbán!
...szerintem az kúrta el, aki fagyálló kenblocknak képzelte magát, és elindult bulizni. könnyebb lett volna negyed ennyi embert menteni, gondolom..

kai 2013.03.16. 19:11:56

@theus: ki nem szarja le, hogy te hogy utaztál?:D

Mészáros Laci 2013.03.16. 19:19:23

@mrZ:

"A beszámolók közül többen is írták hogy éjjel egy órakor még simán végigjöttek a pesti irányban."

egy ismerősöm 86-oson ment Győrig, de más főutakon feltorlódott forgalom miatt már a városon belül állt a forgalom az 1-es főúton is. mellékutakon, lakótelepeken keresztül sikerült a városhatárnál kijutnia az 1-esre (de ehhez szükség volt az X5 erős motorjára, összkerékhajtására és nagy hasmagasságára), aztán Tatabanyáig harmincas átlaggal haladt a konvoj az 1-esen, onnantól az M1 már járható volt Budapestig.

Tudomásom szerint nem is a Tatabánya-Budapest szakasszal volt gond.

pfff_ 2013.03.16. 19:21:45

Leszarom a fészbúkot! Lassan úgy néz ki, hogy fészbúk nélkül senki az ember. Majd csak ez a lufi is kidurran. Kint voltam segíteni, úgy is hogy soha nem voltem tagja ilyesmi közösségnek. Jah. És ez az állandó fészbúkozás a médiában. Fizet ezért Zuckerberg egy árva penny-t is? Röhej! A nyilatkozó ruháján a márkejelzést kitakarják, de a fészbúkozás az megy ezerrel. LOL. Idióta bagázs.

Mészáros Laci 2013.03.16. 19:25:34

@sárkányfő:

"Egy árva autó nem akadt volna el, ha LEZÁRJÁK az utakat. "

Természetesen, megelőző intézkedésként le lehet zárni az utakat, ez pont ugyanaz a helyzet, mint az USA-ban, ahol civil gépekre tűzparancs evidens tabu volt (repülős akciófilmek egyik toposza), 2001 szeptember 11-ig.

Tehát ha a biztonság kedvéért lezárják az utat a várható hófúvás előtt kb két órával, akkor valóban nem akad el senki, hanem pl. tízezrével perelik be az államot az elmaradt sielés miatt.

Sajnos az állampolgárok pont annyira segghülyék minden kérdésben, mint abban, hogy a napok óta hallható figyelmeztetés ellenére kisgyerekkel, mindenórás terhes feleséggel, betegen elindultak bele a hóviharba, és az államot hibáztatják. Ez még mindig "Kádár apánk" népe, a mindenható és mindentudó államba vetett bizalomé.

Mészáros Laci 2013.03.16. 19:26:51

@sárkányfő:

"Annak pedig örülök, hogy szerinted sem figyelmeztetett senki katasztrófára"

egyikőnknek szövegértési nehézségei vannak és az nem én vagyok.

Mészáros Laci 2013.03.16. 19:31:51

"Azok az emberek azért tudtak elindulni, mert a kormány nem zárta le időben az utakat. Ettől kezdve minden további költségért is a kormány, illetve az illetékes szerve a felelős."

Azok az emberek azért indultak el, mert meghallgatták az összes figyelmeztetést, megnézték, hogy piros riasztás van a fél országban hófúvás miatt, majd úgy gondolkodtak, hogy "rossz dolgok csak másokkal történnek, velem sose", meg "ügyesen vezetek", meg "majd a kamionok nyomában megyek" meg hasonlók.

sárkányfő 2013.03.16. 20:11:04

@Mészáros Laci:
Te Laci. Mié pofázol bele olyanba, amiről lövésed sincs? Minek égeted magad rendületlenül? Mer eleinte vicces volt, de már uncsi.

Rohadtul nem perelt volna be senki senkit, egyrészt mert látták volna milyen idő jött, és még hálát is adtak volna a kormánynak, hogy okosan megvédi őket a bajtól, másrészt a kormánynak JOGA van ehhez, ugyanis pontosan ez a kormány csinált 2011-ben egy új katasztrófavédelmi törvényt, amely, idézem neked, hátha felfogod:
" A törvény szerint „a több napon keresztül tartó kiterjedő, folyamatos, intenzív, megmaradó hóesés” veszélyhelyzetnek számít, és ilyenkor a kormány és a rendvédelem szervei különleges jogosítványokat kapnak. Ezekben a helyzetekben a kormány szinte bármit megtehet a veszély elhárítása vagy a kármentés érdekében: leállíthatja az autós, vasúti, légi közlekedést, korlátozni lehet a lakosság mozgását az utcákon, utakon, sőt, azt is előírhatja, hogy az ország veszélyes területeire, megyéibe, településeire csakis különleges engedéllyel lehessen belépni."

Egyszóval az ostoba, nagypofájú segghülyézésed szépen visszahullott rád, gratulálok.

sárkányfő 2013.03.16. 20:12:12

@Mészáros Laci:
Te írtad, észlényke...
"a piros riasztás, szélvihar, hófúvás még nem katasztrófa."

sárkányfő 2013.03.16. 20:20:46

@Mészáros Laci:
"Azok az emberek azért indultak el, mert meghallgatták az összes figyelmeztetést"

Laci, te! Nem lehetsz ennyire hülye! ugye csak viccelsz velünk! :)
Halvány gőzöd sincs arról, hogy akik elindultak azok mit hallgattak meg és mit nem. Gőzöd sincs, de az okosságot, azt szórod... Azok az emberek egy része konkrétan osztrák volt, égtek a pesti osztrák nagykövetség telefonjai. Ők garantáltan nem hallgatták a magyar híreket. Más részük magyar volt, jöttek haza Magyarországra, semmilyen hírt nem hallottak. Vagy ha itthonról indultak el, akkor is sokan meg egyszerűen nem néznek tévét, interneten sem a híroldalakat, és márciusban nem számítanak ilyen időre. Teljes joggal. Ne akarj már olyan okos lenni Laci, nem megy ez neked. Nem arra az életszerűtlen helyzetre van szükség, hogy mind a tízmillió ember mindig, minden nap minden veszéllyel tisztában legyen, mert ez lehetetlen és életszerűtlen. Ha így lenne nem is lenne szükség a hatóságokra. Ilyen a világon sincs sehol. Arra van szükség, hogy a hatóság rendben tegye a dolgát, és akkor megakadályozza előre a problémát (ha tudja), függetlenül attól, hogy az emberek éppen mit csinálnak vagy sem. De persze neked lehet magyarázni... :)

Reactor 2021.11.01. 02:26:52

Remek, már csak a Failbooktól kéne megmenteni a komplett civilizációnkat.

@sárkányfő: Ez nem a Failbook érdeme volt, a közösségi oldalak uszkve 100 százaléka képes lett volna ugyanerre. Attól, hogy ebben az évezredben egyszer arra használták a felregisztráltak, amire kitalálták, nem önmutogatásra/lájkvadászatra/baromságok posztolására/adathalászatra, a fennmaradó 99%-ban az imént felsorolt dolgok fő platformja marad.
Gondolom, ha egy alma 99 százaléka megrohadt, nem fogod mégis megenni csak azért az 1 százalékért.

@rugoman: Nagyon jól látod; itt mindenképp az aktuális rezsimen csattant volna az ostor. A hatalom már csak ilyen. Aki a birtokosa, az viszi a balhét is, legyen szó bármiről. Akinek ez nem tetszik, ne alakítson kormányt. Lehet becsületes munkát is végezni helyette.
Nem kellett volna egyébként MINDEN utat lezárni, bőven elegendő lett volna a sztrádákat. Aki mindenképp utazni akart volna, főúton, mellékutakon is furikázhatott volna, és menteni is egyszerűbb lett volna. Ha valaki lerobban Dunapetting és Spermafüzitő között, az jobban megközelíthető, mint az M1 kellős közepe, ahol harminc kilométeren belül nincs egy árva putri se.

@Mészáros Laci: Akkor pereljék. Onnantól legyen az ő dolguk. A Szószparkban is elhangzott az ominózus kijelentés ugye: "Perelni mindig lehet!"
A pereskedők viszont a saját pénzükkel zsonglőrködnek, nem a miénkkel.
Az állam hibáztatása teljesen helyénvaló. Lett volna egy intézkedés, amit nem tettek meg. Tehát jogosan viszik a balhét.
süti beállítások módosítása