Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

Te követed a személyes márkaépítés „szabályait”? Vigyázat, mainstream veszély!

2013. március 05. - Szarvas Norbert

images.jpegNagyon divatos a médiában, illetve a marketinges körökben manapság a mainstream elnevezés. Elgondolkodtál már azon, hogy ez mit jelent? Mindenki beszél róla, de biztos vagyok abban, hogy az emberek 60 százaléka nincs tisztában a fogalommal. 

Magyarra fordítva a mainstream = főáramlat, fősodor. Ez nem jelenthet mást, mint a többség ízlését. Mikor azt mondom valamire, hogy mainstream, tulajdonképpen a popularitását hangsúlyozom: konfekció jellegű, sablonos. 

A közösségi média térnyerésével új dimenziókba emelkedett a personal branding, azaz a személyes márkaépítés. Régi/új mainstreamet üdvözölhetünk, amelybe minden épkézláb marketinges próbál belekapaszkodni, és amit az átlagember a saját szintjén még nem értett meg. Mik a mainstream fontosabb pontjai? Te is így csinálod? Vagy nem is foglalkozol vele?

images-1.jpeg

A személyes márkaépítés pontosan ugyanaz, mintha egy márkanevet építenél fel. Képzeld el, hogy 1972-ben élsz, és a te feladatod felépíteni a ma már szinte az óvodások által is jól ismert Nike márkát. Hogyan kezdenél hozzá? Mi lenne az első pár lépés? És azután?

Hidd el, birtokában vagy a személyed és a tudásod értékének (a továbbiakban PB = personal brand), ergo rendelkezel a PB-vel, ami viszont elveszett kincs, ha a kutya sem tud róla. Itt az idő, hogy elkezdd felépíteni, tehát más is használhassa ezt a „márkát”.

Szerencsédre 2013-ban számtalan ingyenes lehetőséged van komplett marketinghadjáratot indítani – saját magad érdekében. A legfontosabb szabály, hogy minden megmozdulásod őszinte legyen, és saját egyéniségedet tükrözze.

Gondolkozni ingyen van, bár kicsit fájdalmas.

 

 

Mindenféleképpen azt javaslom a PB-építőknek, hogy először is legyenek tisztában saját adottságaikkal. Miben vagy jó, miben akarsz jó lenni, és miről szeretnél emlékezetes maradni? Ezek fontos kérdések, melyeket nem lehet a Barátok közt szünetében megválaszolni. Komoly önismeretre és őszinteségre van szükséged ahhoz, hogy valóban sikeresen felismerd a magadban rejlő potenciált.

Játsszunk most egyet! Képzeld el, hogy egy olyan bank ügyfele vagy, amelyik minden áldott nap a számládra utal 86.400 eurót! Egyetlenegy szabály, hogy a pénzt el kell költened bármire, és nem tartalékolhatsz. A nap végén a megmaradt pénzt a bank visszaveszi, de másnap újra gazdagabb leszel 86.400 euróval.

Te mihez kezdenél a rendelkezésre álló összeggel? Mire költenéd?

A jó hírem az, hogy ez a varázsbank létezik, és te vagy az ügyfele. A bank neve: idő, és mindennap a rendelkezésedre áll az a 86.400 másodperc, amellyel szabadon gazdálkodhatsz. Amit nem használsz ki, az viszont örökre elvész.

Mivel az idő szűkös, ezért a PB-d szempontjából fontos, hogy hatékonyan építsd fel magad, és maradjon időd minden más tevékenységre is. Döntsd el, mennyi időt tudsz és akarsz erre szánni. Ne felejtsd el, hogy ez egy olyan befektetés, amely kockázatos: te az idődet adod abban a reményben, hogy megtérül. Viszont megvan az esélye annak is, hogy nem jól alakulnak a dolgok, és a PB-t nem sikerül olyan szintre fejleszteni, amelyiken igazán jó a megtérülési ráta. Ezért először csak annyi időt fektess bele, amennyi a mindennapi megélhetésedhez szükséges időn felül megmarad. 

why-hasn-t-location-reached-the-mainstream-yet--6e0a3e3653.jpg

Ha már a fő irányvonalaid megvannak, ideje megtalálnod azokat az eszközöket, amelyek által elérheted a világot, és tudtára adhatod új terméked, a PB-t. Kezdetnek a legjobb megoldás a közösségi hálók adta lehetőség. Mivel az első körben biztosan kénytelen vagy a kapcsolati tőkédre támaszkodni, ezért javaslom azokat a közösségi portálokat használni, ahol a legtöbb csomópont kialakult, ez általában a Facebook és a LinkedIn.

 

 

Ideje a profilodat profivá tenned, a fotóidat és minden tevékenységedet a PB alá rendelned, hogy teljes egésznek  mutasd magad. A hozzászólásaidnak összhangban kell lenniük az általad képviselt értékekkel, gondolatokkal. A legtöbb „öri bari” a Facebookon nincs veled napi kapcsolatban, ezért olyannak látnak téged, amilyennek te láttatod önmagad a Facebookon (vagy más social platformon), illetve amilyenek a hozzászólásaid. Ezért nem engedheted meg magadnak a felelőtlen és a meggondolatlan aktivitást!

A PB legfontosabb eleme tapasztalataim szerint nem a jelenben lévő, hanem a jövőben rejlő lehetőség. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan képezned kell magad, és nyitottnak kell lenned a változásokra. Mivel fejlődsz, ezért elképzelhető, hogy akár negyedévente át kell írnod a profiljaidat, hiszen már mások a gondolataid. 

Például képzeljük el, hogy téged nagyon érdekel a webfejlesztés, és már egész jó vagy benne.

Nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyen naprakész a tudásod, igaz? IGAZ! :)

Olvass szakkönyveket, szakmai blogokat, csatlakozz közösségi csoportokhoz, ahol a szakmáról beszélgetnek, és folyamatosan helyezz el kommenteket az adott témában. Fontos, hogy ezek a megjelenések mindig inkább a publikumnak szóljanak, semmint a szakmának, hiszen így sokkal több embert tudsz reakcióra késztetni. Minél többen reagálnak egy-egy posztodra, annál többen ismerik meg a PB-det, tehát esélyeid exponenciálisan nőnek, így a későbbiekben komoly felkéréseket kaphatsz, illetve jövedelmező üzleti kapcsolatokra tehetsz szert.

images-1_1.jpeg

Érdemes középtávon saját blog írásában gondolkoznod, hiszen éppen ezen a fórumon tudod gondolataidat, ötleteidet megosztani, és folyamatosan „követőkre” szert tenni. A blog lesz talán a legfontosabb mainstream, mely funkcionalitásában biztosan felváltja az írott sajtót, hiszen a privát vélemények sokszor izgalmasabbak, mint egy közegidegen ember hivatalos álláspontja, melyet esetleg „politikailag befolyásolva” írt meg. A blogok természetesen nem fogják kiváltani a profi sajtót, viszont már most is rendkívül fontos szerepük van a kultúra- és az információközvetítés hierarchiájában. Nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy amennyiben rendelkezel minimális írói vénával és komoly szakmai tudással, akkor ne nyisd meg a saját „újságodat”. Fontos, hogy mivel a PB-portfólió része a blog (is), ezért a stílusát ennek tükrében alakítsd ki! Vagyis csak olyan dolgot írj le, amit bármikor fel tudsz vállalni.

A PB egy mainstream. Kérdés, hogy ez mennyire jó vagy mennyire rossz neked. Akarsz-e csatlakozni ehhez a vonulathoz, vagy fellázadsz ellene, és nem teszel semmit az online lenyomatod érdekében. Mennyire hiszel az online és a közösségi média adta lehetőségekben, és mennyi időt vagy hajlandó kockáztatni?

Az biztos, hogy a PB megítélése már a küszöbünkön áll, hiszen egyre több HR-es, PR-es, vállalatvezető és más fontos ember informálódik rólad online, a PB-den keresztül. Az még a jobbik eset, ha nem rendelkezel ilyennel, hiszen rejtélyes maradhatsz. Amennyiben van, de az vállalhatatlan, akkor...

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2013. március 05. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr455117996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.