Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Beteg vagy? 40e egy fehér pólóért?

2018. január 05. - Szarvas Norbert

polo.png

Most tényleg nem vagyok, vagyunk erre felkészülve vagy csak teljesen elgurult az a bizonyos gyógyszer valakiknél? Leszögezem, hogy szerintem fontos lenne mindennek kifizetni az árát, megfizetni a minőséget, de azért amit most láttam, az még nem márkabuzulás, de még nem a józan ész határán belüli keringő. Ennek így mennyi értelme van?

25348811_10156049304537422_8352027313243804762_n.jpg

ke_pernyo_foto_2018-01-05_17_27_57.png

Nah ez a szuper póló most éppen az egyik FB csoportban 40 000-ért próbál magának gazdát találni, hiszen kinek a gyűjteményéből ne hiányozna egy natúr fehér tesipóló a Mount Everest felmatricázásával... Tehát akkor mi történik itt? Persze olvasom a magyarozást, hogy mi erre Magyarországon nem vagyunk még felkészülve!

Mintha valami vénuszi törvényszerűségnek kellene bekövetkeznie, hogy mi is együtt hülyülünk a "felkészült külfölddel"! Persze most nem a gyerekéhezést akarom megoldani, vagy demagóg gondolatokat előszedni a tarsolyomból, mert rád bízom, hogy mire költesz és mennyit. Egyéni szoc. probléma.

Legalábbis eddig azt hittem, hogy sikerült ebben évekkel ezelőtt előbbre lépnem és már pont letojom, hogy ki mire költi el a megkeresett vagy apucitól kikunyerált forintjait. Hidd el, ezidáig nagyon jól ment ez a programom, hiszen azon sem emeltem meg a szemöldökömet, amikor valaki egy alsógatyát képes 15-ért megvenni, mert Calvin Clein. 

Eddig és ne tovább!

Elmondom mi ennek a sztorinak a gazdasági racionalitása: semmi.

Persze most védekezhetne az eladó, hogy a kereslet és a kínálat alakítja az árat, mert ez egy westendben két perc alatt 3-ért sem lenyomtatható csodapóló, de valójában annyi történik, hogy egy elkényeztett gyökér megpróbálja apuci pénzét kiénekelni a többi elkényeztetett gyökér zsebéből.

Ez az én megfejtésem. Mert egy jóérzésű ember, aki alapvetően saját maga, önerőből ért el valaha valamit, azt tudja, hogy ez a cucc egy értéktelen xar, ami még csak nem is márkabuzulás, vagy valami túlárazott cucc. Megnéztem és ugyanez a fehér The North Face tesipóló 4 990. 

Azért mert rányomtak 5 forint önköltségen (vélhetően a gyártási folyamattal egyidőben) egy kínai dobozosleves szlogent (supreme), máris megdobta a kalkulációt egy szerény 8-as szorzóval. 

De tudod mi a legviccesebb? Ultimate érv, hogy "de ez egy más póló, mint a többi". Érted. Nem az anyaga más. Nem a színe más. Mégcsak nem is a prime gyártó a más. EZ EGY MÁS PÓLÓ, mert ott a matrica középen, ami ezekszerint olyan high-class dolog, ami megoldhatatlan feladat elé állítana bárkit. 

Nagyon nehéz így komolyan beszélni. Amikor eljutsz odáig, hogy már nem is érted, mi történik körülötted. Mert én ezt annyira nem értem, minthogy valaki képes egy adidas cipőért 150 000 forintot kifizetni, mert az is valami szuper alter márka, de közben legalább undorítóan néz ki és ugyanúgy kopik.

Tényleg ne az éhező gyerekek miatt gondolkozz el ezen, mert nem releváns. Itt mostmár a lelked, az emberséged viszed a vásárra. Erre nincsenek szavaim...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr7713552445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph on deer 2018.01.05. 22:31:28

Ehhez még add hozzá azt is, hogy igen nagy valószínűséggel ugyanott- és ugyanabból készül, mint bármelyik más név alatt futó cucc, alkalmasint ugyanaz még a szabásminta is!
Ezen túl már csak az ‘eredetiség’ a kérdés, mert amúgy lehet teljesen azonos a tizedanyiba kerülővel, - és még mindig jóhiszemű voltam!

Talán drága ez a cimke? Mert amúgy már akár pár tucat darabtól rendelhetsz tetszőleges cimkével ilyesmit, csak mondom.

Mindenesetre gratulálok a vásárlóknak.

Nálam meg kapható ugyancsak az északi sarkról származó levegő, lepecsételt palackban, sorszámozott, “limited serie”, eredeti vintage barna papírzacskóba csomagolva, potom 127 000, ingyenes szállítással! Ritka alkalom, és még befektetésnek is jó: az értéke évente emelkedik!

Lehet igyekezni, mert az érkezési sorrend számít a megrendelések teljesítésénél, és mint mondtam, korlátozott számban kapható, szóval siess, hogy le ne maradj!

:)))

bkkzol 2018.01.05. 23:15:48

Ez van. A 100e forintos mobil telefon előállítási ára se haladja meg a 2e-et fejlesztéssel együtt se. Ezután csak úgy veheted meg, hogy tele rakják számodra nem kellő és eltávolíthatatlan programokkal.

Rot 2018.01.05. 23:57:41

Fullbeteg, a márkának meg egy büdösnagy antireklám.

teéjesenmindegy 2018.01.06. 00:32:42

De ezen most komolyan mit nem értesz egy gazdasági blogon?
Egy mostani alsókategóriás autó sokkal többet tud, mint egy 25 éves csúcsmodell, és sokkal többet tud, mint amire bárkinek szüksége van. Az x márka nem azért kerül százszor annyiba mint az y, mert annyival jobb (ráadásul kihasználhatatlan) hanem azért, hogy keveseknek legyen olyan. Státuszszimbólum.
Ha elmész egy rohadt exkluzív étterembe, ott sem azért fizetsz ki tízszer annyit, mert annyival jobb az étel, hanem azért, mert oda nem mehet be mindenki.
Túl van árazva, mint az állat. Viszont pont ezzel tudod megmutatni a világnak, hogy neked erre is telik.

midnightcoder2 2018.01.06. 07:12:18

@teéjesenmindegy: "Egy mostani alsókategóriás autó sokkal többet tud, mint egy 25 éves csúcsmodell, és sokkal többet tud, mint amire bárkinek szüksége van. "

Ez így ebben a formájában nem igaz. Talán max. a törési adatai jobbak, viszont sokkal kevésbé látni ki belőle, ergo sokkal balesetveszélyesebb. Amivel kevesebbet fogyaszt, az elmegy egyrészt a kisebb megbízhatóság, másrészt a súlyosabb kasztni oltárán. Amivel többet tud az max. a légkondi ami 25 éve még nem volt feltétlenül általános.

Amire viszont szükség lenne, az Pl. az elektromos működés, hogy ne öld meg a dízeleddel a melletted sétáló kisgyereket. Az pedig nem az alsó kategória ára.

Aki pedig egy pólóval próbálja meg megmutatni, hogy az ő apukája az erősebb, az világ életében lúzer lesz.

A cikkhez pedig: üdv az európai gazdaságban. Igen, így lehet 0 CO2 kibocsájtással sok GDP-t előállítani.

gothmog 2018.01.06. 08:29:36

Nem egy cég van itthon is, aki csinál custom pólókat, onlány tervezővel. Gyártattam már egyedi pólót barátnak-családtagnak, az utolsó pixelig saját munka volt mindegyiken a minta, ergo olyat máson tuti nem fog látni. Egyik se került többe 3e. Ft-nál. És ez nem rakétatudomány, akárki megteheti.
Azt a 40ezret sokkal értelmesebben is el lehetne költeni. Pl. Whiskyre.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.06. 08:31:40

@bkkzol:

Ez rossz párhuzam, mert ott nincs választási lehetőség. Csak korlátozott módon.

Tavaly romlott el a telefonom, újat kellett venni.

Az én követelményeim egy telefonhoz:
- lehessen beletenni memóriakártát, legalább 32 GB méretben.
- támogassa a bluetooth ADHC profilt,
- lehessen lejátszani FLAC fájlokat,
- legyen benne GPS,
- ne legyen valamilyen használhatatlan oprendszer, pl. IOS.

Körülnéztem, s láttam ajánlatokat 20-250 ezer Ft között. 5 ezerért nincs ilyen telefonon, azt nem tudom választani, ami nincs.

bkkzol 2018.01.06. 08:38:21

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Igen. Ez a baj, hogy nincs választási lehetőség. Sokan jönnek a "piac önszabályozó" dumával. Pedig nem piac "önszabályozás" folyik hanem annak felosztása.

fidesz maszop dk egykutya 2018.01.06. 08:58:35

mi az újdonság? Az összes "menő" márka ennyi. A verszáccse, májkelkórsz, gucsi, meg a többi.
Kínában készült(vagy gyerekrabszolgák által készített) filléres tömegtermékek, amikre ha raknak egy menő márkajelzést sokszorosan túlárazzák. A birkák adója ez is.

pefe 2018.01.06. 09:14:26

Amíg szar van, veréb is van. Ne morogj miatta, inkább csináld utána! Gazdgodj meg hülyékből! Nem ronthatod el.

2018.01.06. 09:21:16

@teéjesenmindegy: @Rot: @morph on deer: @gothmog: sok fogalmatlan tuskónak nem esett itt le, hogy a Supreme márka az egy antimárka. Direkt túlárazott hétköznapi szarokat árulnak, ez egy fricska volt a divatbuziknak, de persze a divatbuzik az árcímkét látva fel is kapták. Pont mint a Gangnam style. Az is a koreai újgazdagok paródiájának indult, erre a felkapták a világon mindenütt, de nem tudták, hogy mi a fricska benne.
Árulnak már supreme matricás kutyaközönséges baltát, ásót, hólapátot és vödröt is talán, ezeket nagyon mű-lázadó hipszterek veszik (vagy senki), mert értelme semmi, egyszerűen az amerikai és japán újgazdagok gyerekei már nem tudják mire elverni a pénzüket.
Tudom, hogy ez Magyarországról nézve felfoghatatlan, de ez van gyerekek!

Amúgy tényleg annyi a megoldás, hogy nem kell megvenni. Magyarországon több turkáló van szerintem, mint rendes ruhabolt, úgyhogy a magyarokat nem fenyegeti a felhypeolt ruhák indulatvásárlás keretében való beszerzése.

Parasztok hitelre megveszik a legújabb ájfónt is, ami amúgy pókhálósra törik akkor is, ha egy légy rászáll. De hát mutatni kell, hogy neked telik rá.
Aztán lehet 400ezres telefonon Candy lófasz Saga-t játszani vagy mi a faszom a menő manapság.
Egyszerűen az emberek 99%-ának elég lenne egy középkategóriás android telefon. De mindennek van piaca, amihez az emberek valami extra életérzést kapcsolnak.

neczl 2018.01.06. 10:20:21

Ha jól sejtem, a Yeezy Boost cipőkre gondolt a blogíró, amit fiatal srácok halomban árulnak a fb csoportokban, hogy majd később milyen sokat fog érni.

Watchdog 2018.01.06. 10:22:05

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Itt a remek alkalom a bivalyerős magyar ipar számára, hogy az általad specifikált készülékkel a @bkkzol által reálisan becsült 2000 Ft önköltségből - tisztes haszonnal - 5000 Ft-ért árulva letarolja a piacot, csattanós választ adva az egyik (hanyatló imperialisták számára megoldhatatlan) 21. századi kihívásra...

Asakura Hao 2018.01.06. 10:46:28

Tessék, itt egy másik, hasonlóan jóáras termék (350 $). Ha a fehér elvette a szavaidat, ez vajon mitől fog megfosztani? :D :D :D

www.streetwearofficial.com/products/supreme-nas-tee-black?variant=45594271374

teéjesenmindegy 2018.01.06. 11:22:44

@midnightcoder2: " Amivel többet tud az max. a légkondi ami 25 éve még nem volt feltétlenül általános."
Nagyon nincs igazad. 93as SEL merci extralistáját meg egy mostani fiestáét nézd végig.
SEL: klíma, szervó, elektromosablak, ajtóbehúzó, bőr, 2 légzsák
Uj focus: ugyanezek+ üléshűtés, magától beparkol az autó, navi, táblafelismerő, sávtartó tempomat, fényre sötétedő tükör, tolatókamera, meglengeted a lábad és kinyílik a csomagtartó.
Az akkori merci a csúcsgazdagoké volt, egy új középkat. pedig gyakorlatilag bárkinek elérhető. A jelenlegi csúcsmodellek pedig semmi kihasználhatóval nem adnak többet. Nagyobbak. És a presztizs.

teéjesenmindegy 2018.01.06. 11:32:18

@karandash: "sok fogalmatlan tuskónak nem esett itt le, hogy a Supreme márka az egy antimárka."
Nyilván fogalmatlan tuskó vagyok, meg Magyarországról minden felfoghatatlan, csak azt nem tudom, hogy jött ide. Ezt nem lágymányososon árulják?
Miért kéne ismerni mindenféle trollkodást, meg internetes áruházat?

Untermensch4 2018.01.07. 00:23:37

Volt egyszer egy zsebrádióm. Sárga, made in taiwan. Meglepődtem amikor akkori munkahelyen láttam hogy ugyanerre a típusra nyomdázzuk rá az egyik híres márka emblémáját. Teljesen legálisan, szabályosan. Aztán láttam egy kirakatban hogy az enyémhez képest háromszoros áron kapható ha van rajta embléma.

Nylul 2018.01.07. 04:25:06

Sok éve immáron két évente rendelek egy Nikeairmax 20xx 50-80k HUF árban. Mindegyikben böcsülettel lejártam a 2 évet + beleraktam 3-400km futást + néhány ejtőernyős földetérést. Kívűlről a mai napig szinte újnak néz ki mindegyik.. (Kivéve a 2014-es, amit nagy okosan bebasztam egy szárítógépbe. :D )
Szóval kószi, nekem baromira megéri két évente egy csúcsfasza futócipő, amit mindennap hordhatok akár.

Reactor 2021.02.27. 18:09:16

Ugyanez igaz a bőrkesztyűkre is. Az a bőrkesztyű, amit Lengyelországban a piacon megkapsz 7000 forintért, Budapesten 27 ezer (!) forintba kerül. Még benzinköltséggel együtt is olcsóbban kijön az ember, ha odaát veszi meg. A boltok ott nézik hülyének a fogyasztókat, ahol tudják.
süti beállítások módosítása