Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Budapesten senki nem tud vezetni?

2017. november 18. - Szarvas Norbert

 

23669198_1699062683499508_988615100237151146_o.jpg

 Budapesten senki nem tud vezetni?

[Helyzetjelentés a mai állapotokról]

Azért jó Budapesten vezetni 5 percet, mert egy komplett kórképet kapsz, reprezentatív mintát arról, hogy mi a probléma. És akkor ezzel elérkeztünk a kérdéshez, hogy az oktatók szimplán magasról tesznek az egészre, vagy nem tudják megtanítani a lelkes diákoknak, hogy mire figyeljenek, amikor rácsatlakoznak Budapest verőér hálózatára?

[a típusok]

A bunkó paraszt

Pont ma sikerült egy háromsávos+1 lehajtó útszakasz legszélén közlekedve majdnem karamboloznom, amikor én jobbra, emberünk a tankban balról merőlegesen úgy gondolta, hogy a semmiből két sávot padlógázzal tesz meg.

Éppenhogy sikerült a kormányt elkapnom és láttam a visszapillantóban, hogy még neki áll feljebb!

Hiba1: függőleges vonalra merőlegesen érkezve nem akarunk egyszerre két sávot meglovagolni

Hiba2: nem padlógázzal rongyolunk ki, hanem úgy teszünk mintha mások is játszanának a grundon! De csak ha nem baj...

 A pedigrés luvnya

Falra tudok mászni, amikor a seggembe tolakodik egy aranyásó cica, aki pedigrés luvnyának képzeli magát. Pont nem érdekel, honnan hova jutott és ezért cserébe kivel mit csinált.

Viszont ezek a luvnyák azt hiszik, hogy pusztán a létezésük okán nekem ( a másiknak) azonnal féloldalra kell állítani az autót és engedni, hogy akkor elmenjenek. Amikor pedig lelassítok, mert mondjuk az állatkertből kiszabadult egy zebra, amin egy rakat majom (érezd az irónikus áthallást) sétál át,akkor mögöttem habzó szájjal veri a kormányt, mert nem érti mi történik.

Megvan a pedál, megvan a pedál, bamm-bamm

Megyek a forgalomban és békés emberként a békés harcos útját járva úgy állcsúcson tockoznék pár mitfahrerből átképzett golfautó drivert, hogy a szmogválasztó adná a másikat.

Van a dugó, idegek on, erre még véletlenül sem indul el normálisan. Ha elindulunk és éppenhogy ő átér a 3 perce világító zöldön (előtte egy szerény 15 méteres üresség tátong) , én idegállapotban már a sárgán, akkor egyszercsak úgy rálép a gázra, hogy csak úgy porzik.

Mi történt? Meglett a gáz? Esküszöm ezeket a tételeket nem tudnám felsorolni az érettségin, hogy akkor ok-okozatba állítsam a folyamatot. Teljességgel érthetetlen.

A láma porschés

Mondom betankolok, ha már úgyis itt vagyok. Persze az állomás fullon, én beállok a kis középkategórás autómmal egy Porsche Panamera mögé (fú milyen kocsi! Ha sokan lesztek az ügyfeleim, én is veszek ilyet! Hehe). Faszi, a szürke Gandalf-Fehér Gandalf átmenet, éppen végez. Látja, hogy ott vagyok mögötte, és várok nyugalomban.
Erre nekiáll még olvasni valami táblát. Na mindegy, bevettem a leszarom tabletát, majd 50 helyett 60-al megyek oszt jónapot.

Nem mondom, hogy besétált fizetni, mert annál azért lassabban és elegánsabban vonszolta hájas valagát. Egyezzünk meg abban, hogy felvonult a szerpentinen!

Ott fizet, gondolom nem tudja lassítani a folyamatot. Kifele megint lassú. Sebaj, már elért az autóhoz! Gyere egérke, már csak néhány méter!

Megáll bazdmeg és elkezdi az autóját nézegetni különböző szögekből. YES, Bro... Én is ezt csinálnám a lakón, megértem.
Végre beszéll, és semmi.
Én pedig már elsültem, mert nyomtam egy startot a rendszerben, és a motor on.
Még mindig semmi! Mi történik itt? Nem fogod elhinni, de még 3 percet motyolt az autóban úgy, hogy tudta, hogy mögötte egy paraszt (jelesnemesül ÉN) várja, hogy Hurby-be új életet leheljen...

Ezen a ponton két dolgot tehetsz:

1.Ledudálod a picsába és imádkozol, hogy kiszálljon. Mert akkor felhívtak keringőre, amire abban a percben a legjobban vágysz! Törvény szerinti jogos önvédelemben tudnád Budapest körüli pályára állítani Gandalfot

2. Kínodban saját vergődéseden röhögsz, és megnézed, hogy az IFL Group Facebook oldalon kommentelt e valaki valami faszát.

Második választottam és happy end történt

►►►►

Elkészült, nézd meg!: Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.   

Ez a cikk 2017. november. 18. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr3913302531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Visceroid 2017.11.18. 14:53:13

"Az oktatók szimplán magasról tesznek az egészre?"

Emberek válogatja, de rengeteg ilyen van.

Prognozuoti Blasio 2017.11.18. 15:34:16

Hogy jönnek ide az oktatók??

Ugye nem kívánjuk az oktatók nyakába varrni, hogy a 30 óra oktatásuk után hogyan vezet az öntudatra ébredt paraszt a hajtási megszerzését követő 50-60 évben??

Amúgy ezt a Totalcar-nál is bírom! Jobb felkészítés az autósiskolákban... Gyakran emlegetik...
Akkor segítek: A paraszt nem azért megy 100-al az óvoda előtti zebránál, mert nem tudja mennyi a megengedett, hanem mert pont leszarja... Az aktuális Molnárricsi nem azért tol le a f@szba a prémiumjával, mert nem tanították neki a követési távolságot, hanem mert kib@szottul nem érdekli... És a gyengébb sofőr sem azért hibázik egy kétes helyzetben, mert nem oktatták megfelelően, hanem azért, mert gyengébb képességei és helyzetfelismerő képessége van...
És ezeken semmiféle jobb oktatással nem lehet változtatni!!

haXXor 2017.11.18. 15:37:14

Neked fáj az élet

nyugdíjas1 2017.11.18. 15:41:37

Én a Posta Járműtelepen vettem részt 40 évvel ezelőtt rendszeres oktatáson: ott azt mondták,az autó veszélyes üzem.

Billy Hill 2017.11.18. 16:14:38

Járjál sokat a fővároson kívül, és rájössz, hogy Budapesten még elég jó a helyzet... Legalább is én szeretek ott autózni, sávváltásnál pl. legkésőbb a második kocsi beenged - próbáld ezt meg megyei jogú városban, ott mindenki körömszakadtáig ragaszkodik az elsőbbségéhez, semmi rugalmasság. Pedig a közlekedés egy nagy, közös, össznépi szívás, és ha segítjük a másikat a haladásban, akkor velünk is jót fog tenni valaki. (Valószínűleg előbb a főfaluban, mint bárhol máshol.)

dementor10 2017.11.18. 16:27:49

Javaslok egy győri vizitet...A fővároshoz képest katasztrófa. Győr a mazsolák városa, ahol pont a határozatlan tötyörgés a legnagyobb veszélyforrás. A főváros személytelen, de határozott közlekedési szempontból.

nyugdíjas1 2017.11.18. 16:31:25

@Prognozuoti Blasio: Intelligancia kérdése az egész.
Az intelligancia mennyisége a Földön állandó,a népesség száma nő.

2017.11.18. 16:44:53

Ez a gyökerek országa, most még. Majd keletkezik valakinél egy összeomlás, kivasal két bringást, átmegy egy tetű robogóson, lever hat mobilozó gyalogost, árokba küld egy motorost majd belehajt a benzinkúton valamelyik bűnöző Mercijébe, kiszáll és fa testápolóval agyonüti, hirtelen felindulásból. Kap két évet felfüggesztve, de máris élhetőbb lesz Butapest.
:)

Thomas Dantes 2017.11.18. 16:49:44

Nem csak az oktatókkal van baj.

Egyrészt, az oktatásban és a vizsgakövetelményekben fontosabb egy rakás felesleges marhaság, mint dinamikusan és biztonságosan vezetni tudni. Az oktatónak meg azt kell oktatnia ami a vizsgára kell.

Másrészt , átmegy valaki a vizsgán , és onnantól leszarja a szabályokat, a biztonságos körültekintő vezetést.

Harmadrészt: ja, vannak szar, pénzlehúzós oktatók is.

szánmonoxid 2017.11.18. 17:01:41

Te kb. úgy írsz, ahogy az általad fikázottak vezetnek.
Gondolom, a magyartanárod magasról tett az egészre.

szánmonoxid 2017.11.18. 17:03:34

@dementor10:
Vagy menj el Szolnok megyébe. Totál életveszély, mintha KRESZ nem is létezne. Nemcsak lakott területen belül.

nyugdíjas1 2017.11.18. 17:08:45

@nyugdíjas1: milyen hülye vagyok.Intelligencia,de nem biztos,hogy képes,vagy törekszik rá.

2017.11.18. 17:14:15

@szánmonoxid: Magyarul, a magyar tanára leszarta a problémáját, mármint hogy a betűket úgy rakosgatja, mint a legót.

nyugdíjas1 2017.11.18. 17:21:09

Olvastam egy rémhírt,mely szerint az EU be akarja vezetni a 30 km-es sebességhatárt a városokban.
Az lesz az igazi tragédia.Én 30 éve tapasztaltam ezt Hannoverben.Halomszám léteztek 30 km-es övezetek.

szánmonoxid 2017.11.18. 18:16:29

@Bicepsz Elek:
Nem baszunk.
Ha jó csaj lennél, akkor talán, de Elek névvel... ne viccelj.

szánmonoxid 2017.11.18. 18:20:50

"Hurby-be új életet leheljen"

Ha ez a kicsi kocsi akar lenni, akkor Herbie.
Ez a cikk akkor öngól, hogy azt még Gyepes Gábor is megirigyelné. Pedig őt nem véletlenül nevezik öngólkirálynak, se előtte, se azóta közelébe nem ért senki magyar.

Tényleg nincs benne hibátlan mondat.
Vagy stílusparódia akart lenni? Mert annak még elmegy.

Prognozuoti Blasio 2017.11.18. 18:22:58

Amúgy a budapesti közlekedésről...

Szinte egész nap vezetek Pesten. Fejér megyéből járok fel a 13-ba, ott cégautó, és azzal ki az ügyfelekhez... Szóval tudom miről beszélek.
Szerintem a nap/év/hét különböző szakaszaiban a hülyék is mások! Például nem mindegy, hogy szerda reggel fél hétkor autózol, vagy fél kilenckor.

Egy átlag hétköznapon:
Reggel hatkor erőszakosabbak az emberek. Kevesebben vannak, de kevésbé engednek be, és jobban sietnek.
Hét és nyolc felé már dugó van, rutinos ingázók járnak be, isijáratok, kicsi arányú hülyével. Rengetegen mobiloznak, ezért lassan araszolnak, és indulnak a lámpánál...
Nyolctól úgy fél tízig. Későre bejárók, mobillal, keveredve a szabadnaposokkal, és a sofőrökkel, úgymint taxi, futár, kiszállító, területi képviselők. Ez a legvegyesebb elegy, ez látszik is rajta. Sok, teljesen eltérő ritmusú autós...
Aztán úgy tíztől háromig fasza a város. Többnyire sofőrök, autóval dolgozók járnak, és azt a néhány szabadnapos bevásárlót könnyedén kikerülik. Dinamikus időszak.
Kora délután isijárat, de nem jelentős...
Három környékétől isijárat, keveredve a korán végzőkkel. Dinamikusak, mert a dugó előtt haza akarnak érni.
Fél négytől úgy hatig pedig a tömény cumi. Elúszott sofőrök, akiknek vissza kell érnie, keveredve a hazafelé igyekvőkkel. Türelmetlenek, mobiloznak. Feszült időszak.

Abba, hogy egy hosszú hétvége, a nyári balcsizás, vagy egy hét eleje/vége hogyan befolyásolja mindezt, abba már bele sem mennék!!

Semper Fidelis 2017.11.18. 18:23:10

Budapesten legalább menés van. Vidéken mire elindulnak a zöldnél, kirügyeznek a fák.

Burgermeister 2017.11.18. 18:36:07

panamerát soha, csótányhát, jellegtelen forma...és problémás szegény
a másik meg az emberanyag, a legközelebbi lehetőségnél forduljon balra...és kiguglizza bazzeg.....na ezért

alien 2017.11.18. 18:44:30

Csak halkan mondom, nincs kocsim de gyalog sem lehet nyugodtan menni mert leturnak felöklelnek. Elsőnek vagyok a busznal utolsónak jutok fel.

alien 2017.11.18. 18:48:26

@szánmonoxid: Csak halkan mondom, nincs kocsim de gyalog sem lehet nyugodtan menni mert leturnak felöklelnek. Elsőnek vagyok a busznal utolsónak jutok fel.

alien 2017.11.18. 18:49:12

@alien: nem tom ez hogy lett nem neked akartam irni.

alien 2017.11.18. 18:51:08

@alien: nem tom ez hogy lett nem neked akartam irni.

szánmonoxid 2017.11.18. 19:32:12

@Semper Fidelis:
Nyugi, Pesten is.
A németek azt mondják, a magyarok 2 dolgot nagyon nem tudnak: lámpánál elindulni és lámpánál megállni.

Puresz 2017.11.18. 20:36:33

Az megvan, hogy a 15 méteres követési távolság egyáltalán nem sok? 50-es tempónál az autód megtesz 15m-t másodpercenként. Ha rémlik a KRESZ akkor már nem is reklamálhatsz innentől. És ez egy lassú 50-es tempó nem 70 vagy 90. Mehetsz a másik s-ggében éjjel-nappal, de pont az ilyen viselkedés meg a másik kategóriánál felidegesít? :D

Szarvas Norbert 2017.11.18. 20:45:15

@Puresz: sajnalom, hogy nem jott at a szovegbol, de amire te hivatkozol 15meter kov tav nem biztos, hogy megfelelo pesten a legnagyobb dugoban piros lampa utan, amibol abbol alakul ki, hogy az emberunk meg el sem indul/ vagy nagyon lassan es az elotte levo autok ennyivel elmentek elotte...

Ezt ugy hivjak, hogy feltartja a sort.

Szarvas Norbert 2017.11.18. 20:51:58

@Puresz: bizonyara nem talalkoztal egy masik irasommal, ami a balatoni sztradarol szol. Abban is benne volt feketen-feheren, hogy a kovetesi tavolsag nem disznek van, soha nem maszok bele a masik seggebe.

Tehat megegyszer:itt most ne kepzelegj 50-60-90-es tempot, hanem inkabb 15-25 kozotti totymorgest a dugoban

Altaïr 2017.11.18. 20:53:15

"Budapesten senki nem tud vezetni?"

Menj le egy pár napra Székesfehérvárra és sírva fogsz visszamenekülni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.11.18. 21:04:07

A francot. Szarnak az emberek mindenre, mert rájuk nem vonatkozik semmi, aki óvatosabb, azt ledudáljuk, miért nem megy, hogy mer feltartani, stb. Vagy szarnak mindenre, mert nem akar semmivel sem foglalkozni, csak odajutni, ahova akar. Vagy szarik rá, mert hülye megérteni, hogyan működik a közlekedés.

acsa77 2017.11.18. 21:04:50

Épp Győrt akartam én is említeni, simán megáll valaki zöldre váltásnál, hogy sávot váltson bekéretőzve a lámpa előtt, ezzel két sort feltartva. (Mínusz 8 kocsi a zöldön át.) Majd utána továbbrohanva, tolakodva, annyira elbaltázza, hogy kerülőúton is előbb érek oda, mint ő.

Nehezen, de ki lehet ismerni a spontán össze-vissza sávváltó bambát is. Mert ugye a budapesti simán csak sietős tolakodót könnyebb észrevenni.

Az pedig egyenesen előnyös Győrött, hogy vannak közlekedési csapdák, ahova minden nap, minden tolakodó besétál. :) Amíg nem oldanak meg néhány problémát, addig boldog vagyok az emberek útvonaltervezési képességével. ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.11.18. 21:05:13

@ColT: Kiegészítés : az élet több területén is tapasztalni ugyanezt. Egyre több az idióta, ha valamit tudsz, kb. lenéznek..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.11.18. 21:09:32

Viszont azért, miután többen vagyunk az úton, illene a postolónak is gondolni több mindenre.

"Van a dugó, idegek on, erre még véletlenül sem indul el normálisan. Ha elindulunk és éppenhogy ő átér a 3 perce világító zöldön (előtte egy szerény 15 méteres üresség tátong) , én idegállapotban már a sárgán, akkor egyszercsak úgy rálép a gázra, hogy csak úgy porzik."
Mert ugye itt, ha dugó van, akkor azzal a 15 méterrel előrébb, mi lenne?
Nem tök mindegy?
Felesleges mindenen felhúzni magát az embernek.

Van ilyen videóm, amikor közeledünk a dugó végéhez, csávó nagy gázzal bevág elém, majd... majd 20 percig ott araszol előttem, mert dugó van. Sokat nyert :D

Gézus2013 2017.11.18. 21:13:29

Én ezt regadnám ki: "Pont ma sikerült egy háromsávos+1 lehajtó útszakasz legszélén közlekedve majdnem karamboloznom, amikor én jobbra, emberünk a tankban balról merőlegesen úgy gondolta, hogy a semmiből két sávot padlógázzal tesz meg."
Hát rohadtul nem biztos, hogy azért csinálta mert direkt köcsög. Aki nem jár naponta ugyanazon az útvonalon nem egyszer jár úgy, hogy a teljesen balf* módon kirakott táblák, több helyen a semmiből előbukkanó itt kellett volna jobbra menjél táblák nem könnyítik meg,és mivel nincs helyismerete nem akar még egy fél kerületetn átvergődni mert egy balf* táblázás miatt lemarad egy lehajtóról. És nem mindenkinek van GPS-e az autóban, én pl. nem szeretem és csak nagyon ritkán használom. Én is jártam már így, hogy át kellett menjek 3 sávon mert kiderült, hogy ott kéne kanyarodni (előjelző tábla 1000m-re kanyarodj, elkezdesz kisorolni, pont nem enged ki, de még bőven az 1000m-en belül egyszer csak elfogy minden és rájösz, hogy az aza 1000m csak 300 a valóságban...). Én 3x próbáltam egy "online" navigációs programot, na az szokta az embert időnként össze vissza dobálni, hogy hol is van, és ilyenkor megint jön az utolsó pillanat. Én azt útálom a pestiekben, hogy minden autós azt hiszi, hogy mindenki naponta 10x megteszi az adott utat, és minden kátyút fejből tud. És menjetek át fél európán (kivéve Franciaország mert az legalább ennyire gáz mint Magyarország) kevés ország van ilyen rosszul táblázva (most az útjelző táblákra gondolok). Én most ritkán évente 3-4 alkalommal járok pesten de az pont elég neem.

Negrogo 2017.11.18. 21:14:21

@szánmonoxid: Ok es okozat: Ha vmi idiota van a sor elejen a lampanal es nem kepes a gazra lepni es minnel hamarabb elerni az 50et, hogy minnel tobb auto ferhessen at rajta kivul is akkor ilyenkor aki ezt latja a 3-4-5. soron az idegbol mar csak azert is atmegy ha mar sarga es belekarcol a pirosba.

Bovebben az egeszrol: Mi miatt? Mert egy barom bunko volt elol, leszarva a mogotte levoket! 10 auto is atferne a zoldon de miatta csak 3-4. Videken tenyleg az van, hogy a piros megvarasa a cel nem a zold elerese! Nem vicc. Megy elottem 35-el baszki, zold van es mar motorfekkel erkezik es varja meg a pirosat, veletlenul se gyorsitana, hogy elerje, meg en is, meg a mogottem levo... aztan mikor raturaztatok vagy dudalok meg o van felhabordva, nem erti es meg en leszek bunko. Videk a korforgalomba erkezve, jobbra nezok mekkaja, esetenkent balra indexeloke. Elkepesztoen deffenziven kell vezetnem de meg igy is heti szinten 4-5 eset van, hogy eppen elkerulok egy balesetet. Bejartam mar az orszagot magan es munka okan is igy van alapom kijelentest tenni (illetve nem egy kulhoni orszagban jartam es vezettem) de, hogy Budapest rossz lenne? Egy fenet. Itt videken (Heves megye) 20x annyi bunkoba, kozlekedni es vezetni nem tudoba botlok nap mint nap mint orszagunk sziveben barmikor.

Bambano 2017.11.18. 22:51:03

ma lelassítottam az autópályán a belső sávban 80-ra.
ennek az volt az oka, hogy a hidakat felújítják, ezért lezárják a külső sávot és beterelnek mindenkit a belsőbe, plusz 80-as tábla. a franc se akar munkást gázolni, azon a teljes 150 méteren ki fogom bírni a 80-at.

na jött mögöttem egy fehér furgon sztereotípiának megfelelő mikrobuszos és levillogott, mert a sebességkorlátozás feloldása tábla előtt vagy 20 méterrel még mindig 80-nal mentem.

de megálltam, és nem mutogattam egy kicsit se. pedig jól láthatóan iparművészeti agyagedény volt az illető.

ja, utána amikor elkezdte tépni a lóerőt, besorolt mögém. annyira de annyira fontos volt neki, hogy siessen, hogy meg se előzött, hanem beállt mögém.

Prognozuoti Blasio 2017.11.18. 23:20:04

@mennyi?husz!:

" Elkepesztoen deffenziven kell vezetnem de meg igy is heti szinten 4-5 eset van, hogy eppen elkerulok egy balesetet."

Akkor lehet, hogy nálad is van valami probléma. Én is minden nap vezetek a fővárosban, de hetente 4-5 balesetet kivédeni elképzelésem sincs, hogy miként szükséges. Nálam kb havi 1, maximum 2 fordul elő...

Untermensch4 2017.11.18. 23:40:50

@szánmonoxid: Cegléden néhány éve jártam párszor, ott meglepően európaian álltak a bringásokhoz mert a helyiek mind bringásként születnek, tömegkezlekedés akkoriban nem is volt.
Szolnokon a jónépnek tizenéve nem megy a körforgalom használata. Nemrég épült egy át, jobb lett. A felhasználók nem.

a távoli rokon 2017.11.19. 07:15:12

Untermensch4: és itt jön egy régi vízióm, miszerint az alap kresz-t általános iskola felső tagozattól csepegtetnék a buksiba ÉS B kategóriát eleve valamilyen védtelenebb kategória használata után lehetne megszerezni. Szerintem egyrészt nagyságrendekkel defenzívebben vezetnénk, másrészt - mivel sokaknak egyszerűen nincs rálátása a kétkerekűekkel való közlekedés sajátosságaira ezért nem tudják abból a szemszögből vizsgálni a helyzetet.
(pld akit motoron/bringán ülve nem került még ki autós 20 centire az nem tudja miért veszélyes ez. stb...) Ja igen, most itt az átlagosan szabálykövető közlekedők csoportjára gondolok. Azokat akik amúgy is leszarnak mindent és mindenkit magukon kívül inkább hagyjuk - náluk ez semmit nem érne. (A, B, C-m van és gyakran KÖZLEKEDEM bringával is)

mojszipupi 2017.11.19. 07:54:26

Nyilván sokaknál nem leszek népszerű, de van ám fordított helyzet is. Nem vezetek porschét, csak egy több éves átlagos méretű más német prémium gyártó termékét, mondhatni teljesen átlagos céges autó. Az a gecizés ami megy az utakon mondjuk egy olyan helyzetben ahol be kéne engedni azt csak az tapasztalja meg aki a másik oldalról nézi végig a velejéig irígy és geci magyarokat. A kisebbségi érzésben tobzódó magyar ott bünteti a "menő" autót ahol tudja. Na ez tényleg sokszor felbassza az agyam és elkezdek az illetővel én is gecizni, ugyanis semmi olyat nem tettem amivel ezt érdemelném. Arosszindulat meg bennem is rosszindulatot szül. Vagyis tegyük fel a kérdést mi volt előbb, tyúk vagy a tojás. A bunkók sokszor nem azét azok mert nem tudnak vezetni hanem azért h téged szopassanak

a távoli rokon 2017.11.19. 08:32:57

@mojszipupi: ezt az érzést ismerem nekem volt nagyon prémium autóm. A bosszúálló reakció után nálam egy idő után beállt a "szarok bele, inkább feltekerem a nyugis zenét" állapot. Most szaladósnak van egy 5kilós fostalicskám és általában egyáltalán nem érdekel a fight. Ha nagyon felbosszant valami inkább lemaradok, aztán megint felveszem a ritmust és vitorlázom:)

nem várt fordulat 2017.11.19. 08:38:09

@szánmonoxid: " Totál életveszély, mintha KRESZ nem is létezne. "

Na hallod, képzeld el, az a legjobb. viccet félretéve, komolyan mondom.

1996-ban voltam Szarajevóban. Minden szét volt lőve, nem voltak közlekedési lámpák, táblák, semmi. A következő történt. Jómagam 3 autóból választhattam, mikor melyik, egy twingo, egy astra és egy corsa.

Úgy nézett ki a történet, hogy amikor megérkeztem a helyi Calrk Adam térhez, hogy az erősebb kutya a baszik. Amikor a twingóval vagy a corsával voltam, általában megvártam, hogy elmenjen a hummer, az audi, meg a nagyobbak. Amikor ez megvolt, gyorsan átslisszoltam :)

DE! Működött. Az Astraval kicsit könnyebb dolgom volt, de ahhoz ritkán jutottam hozzá.

Negrogo 2017.11.19. 10:19:20

@Prognozuoti Blasio: Nyilvan tulzo a heti 4-5 szoval inkabb ugy mondanam elofordult mar olyan hetem is. De atlagban a heti 2 megvan! Itt sajnos, ebban a 40e fos varosban es a kornyek par ezer fos falujaiban, akik be ternek ide is, 80% -ban olyan emberek vezetnek akik ket falu kozt jarnak meg a "nyagy varos" kozt de a megyet meg nem hagytak el autoval. Gondolhatod. Azert is mennek 35-el max 40 varosban mert tobbre nem kepes, bizonytalan es meg igy is benezik a dolgokat.

Negrogo 2017.11.19. 10:28:18

@Prognozuoti Blasio: Illetve irtad, hogy a fovarosban vezetsz. Ott nekem nagyon meg sose volt problemam. Imadok pesten vezetni. Eltem is fent. De mikor nem akkor is heti 2x jartam fel. Sokat vezettem ott is. Ezert irtam "Budapest rossz lenne? Egy fenet" Itt videken ha rendesen kozlekedel es dinamikusan ergo 50-60-al akkor azzal nagyon sok forgalomban resztvevo mar nem tud mit kezdeni mert 35-40 re van beallva az agya, belassulva, helyzetfelismeres nulla es persze Te leszel a dunko szaguldozo 50-el :D

Negrogo 2017.11.19. 10:42:53

@mojszipupi: Nem kell itt cenzurazni. Lehet irni mivel mesz. Nalam se kerdojel az avatarom lattan szerintem. Mi tobb ~15 eve BMW-zek. Tudnek meselni. Legjobb a nincs index hoax. Mert hasznalom, mikozben az elottem levok nagyon resze, legyan az barmelyik marka vezetoje, van hogy 10 keresztezodesen keresztul kanyarogva 1x de azt is mikor mar elkezdte a kanyarodast... Nagysag rendilg tobb markanal indexet nem hasznaloba boltok mint BMWesbe az vicc. Bar mar kicsit az ellenszenv az inkabb atfordult + iranyba felem mert kezdik ertekelni, hogy egy youngtimer patika allapotut hajtok igy megnezik, beengednek, lemondanak elsobsegukrol az emberek akar megy tumbs up is parszor.

szánmonoxid 2017.11.19. 13:17:21

@mojszipupi:
Azt azért tegyük hozzá, hogy a menő autóval közlekedők sokszor a pofátlan tolakodás (pl. kanyarodósávban a lámpáig előremenés) után akarják, hogy beengedjék őket, nos, ilyekor én sem engedem be, mert a kurva anyját, én is végigcammogtam a sort abban a sávban, amelyikben neki is kellett volna. És ilyenkor azokra haragszom, akik az ilyen büdös tahókat beengedik. Nem szabad, és akkor idővel majd leszokik róla.
Szóval szerintem te itt erősen kevered, hogy ki a bunkó a közlekedésben.

szánmonoxid 2017.11.19. 13:18:59

@nem várt fordulat:
Aha. Csak azért gondolkozz azon is, hogy mennyi autó és milyen útminőség volt ott akkor, meg mi a helyzet Magyarországon.
Amikor napi 2 ökrös szekér megy el a kereszteződésben, akkor tényleg nincs szükség KRESZ-re.

nem várt fordulat 2017.11.19. 13:21:24

@szánmonoxid: "hogy mennyi autó és milyen útminőség volt ott akkor, meg mi a helyzet Magyarországon." szarajevóban, 1996?????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.11.19. 13:41:05

@mennyi?husz!: " Itt videken ha rendesen kozlekedel es dinamikusan ergo 50-60-al akkor azzal nagyon sok forgalomban resztvevo mar nem tud mit kezdeni mert 35-40 re van beallva az agya,"
Meg sok helyen a zöldhullám is, azért nem megy hatvannal (a sebességkorlát meg általában 50).
Pécs nagy részén végig lehet menni 50 körül, mert arra van belőve a legtöbb részen a zöld.
Aztán jön a dinamikusan vezető 60-70-nel, és nem érti, miért ragad be :D Kaposvár hasonló.

Mondjuk Siófok, Fehérváron nincs zöldhullám (azaz Fehérvár egy részén van), teljesen össze-vissza vannak programozva a lámpák, 2-3 után mindenképpen megállsz, ha lassabban mész, ha gyorsabban.

Negrogo 2017.11.19. 15:05:33

@ColT: ertem de itt meg ilyen ertelmezest se keressel. nincs zold hullam, total ertelmetlenul vannak belove a lampak. bp-en baszki ha 60-al megyek mindig zoldre erek...

Negrogo 2017.11.19. 15:07:49

@ColT: ora szerinti 60 meg sok auton valos 55-50. nalam mondjuk 57 mert 200-nal is 197.

Negrogo 2017.11.19. 15:11:31

nincs szerkesztes opcio ez kinyir. szoval a lenyeg, hogy nem azert menneki itt 35-40 el mert igy zoldre ernenek ilyen tempoval. ahol nincs lampa 2km-es korzetben is ennyivel mennek.

Untermensch4 2017.11.19. 21:50:31

@a távoli rokon: Támogatom. Bár a fokozatok ellenőrizhetősége kérdéses. Ugye mostanság kell vagy kétéves jogsi utánfutó vontatásához. Hát nekem nem az évektől volt szerencsém egyszer nem elütni egy járdáról kiugró gyereket vizes őszi úton futóval hanem rutintalanságom tudatában egy korábbi kisebb megcsúszás miatt agyalgattam defenzíven, így csak kormányoztam, nem fékeztem, úgyis féktávon belül volt. Az ösztönös fék+kormány végzetes lett volna.
A kötelezően önkéntes hittannál többet érne egy minimális filozófiára ráépülő kresz/vezetéstechnika-pénzügy-pszichológia kombó. Mert, hogy néhai atyámat idézzem: "Ultiban percekig töpreng az ötforintos téten az aki az egész autóját/életét/utasaiét/másokét másodperces töprengés után kockára teszi egy előzéssel..."

És igen, a fokozatosság sokat számít. Nálam csak bringás alap van de akinél nincs az egy kikerülés előtt nem fog arra számítani hogy pl a kerékpárosok is kerülgetik az úthibákat, meg hogy mire utal éppen az imbolygása. Gondolom a motorizált kétkerekűeknél is vannak hasonlók amit jobb belülről ismerni, pl a bukósiskból kilátás esőben+éjszaka (erre csak tippelek).
Mostanában hogy szaporodnak a bringások, úgy vélem hogy "nem az én fajtám" lehet a többség, az autósok mozgásából látom ahogy engem méregetnek hogy én is hülyebiciglis vagyok-e?

szánmonoxid 2017.11.20. 03:53:21

@nem várt fordulat:
Ja.
Egy minden tekintetben szarrá rombolt országról beszélünk.

szánmonoxid 2017.11.20. 03:55:07

@nem várt fordulat:
Csak hozzátenném, hogy 1981 óta vezetek, tudom, hogy mennyi autó volt Magyarországon is 1996-ban - a mostaninak kb. negyede. És ezt az országot nem is lőtték szét előtte, meg út is volt.

C4rt3r 2017.11.20. 11:20:02

@szánmonoxid: Szolnokon és környékén közlekedek a legtöbbet és nyomát sem látom annak a sok veszélynek :D Én azt látom, hogy amit beleteszel a vezetésbe azt kapod vissza.

Reactor 2021.02.28. 00:20:34

Ez nem fővárosi jellegzetesség, vidéken is van épp elég közveszélyes mélyhülye idióta, akit még a józsefvárosin is elhajtana a zugárus, ha jogosítványt akarna venni. A "Behajtani tilos" tábla és a piroslámpa kollektív leszarása konkrétan nemzeti sport lett, aki pedig megadja neked az elsőbbséget, az 90%-ban vagy mazsola, vagy külföldi.
Ja, hát a kocsi benzinnel megy, nem jogsival,szokás mondani...nos igen, gond akkor van, ha egy ilyen krapek egy nagycsaládos kombit bombáz frontálba, ahol persze mindig a vétlenek halnak meg.

@Gézus2013: Nyugodj bele, a többség azért csinálja, mert direkt köcsög, vagy mert mélyhülye kretén. Aztán még neki áll feljebb, és büntetőfékez.
süti beállítások módosítása