Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Coca-Cola- nem szabadna hülyének nézni a vásárlókat

2017. október 13. - Szarvas Norbert

www_iflgroup_hu-3_4.png

Lassan ott tartunk, hogy Magyarországon fontosabb kérdéssé válik a "mikor lesz megint vanilla coca-cola", minthogy ki nyeri 2018-ban a választásokat. Én még emlékszem, amikor Magyarországon is megpróbálkoztak a 2 literes vanilla kólával, de egy idő után kivezették. Szubjektív véleményem, hogy a legfinomabb kóla ever. Viszonylag gyakran felmerül a "mikor hozzátok vissza" kérdés a Coca-Cola hivatalos Facebook oldalán, ahol viszont rendszeresen elkövetik az üzleti kommunikáció legnagyobb hibáit...

Sablon választ mindenkinek

Ma már az üzleti kommunikáció legnagyobb rákfenéje a sablonos, ctrlC+ctrlV válaszok, hiszen az internet nem felejt és pontosan emlékszik mindenre. Hiába te vagy a világ egyik legtrendibb cége, még akkor sem szabadna megengedned magadnak ezt a hozzáállást. 

ke_pernyo_foto_2017-10-13_11_33_58.png

Nem mondunk igazat

A sablonos válasznál a rosszabb, ha annak valóságtartalma minimum megkérdőjelezhetőek. A Coca-Cola PR osztálya azt kommunikálja kifele, hogy a vanilla kólára nem mutatkozik ígény Magyarországon. Nem végeztem különösebb közvéleménykutatást, de szerintem beszédesek azok a Facebook posztok a Coca-Cola oldalán, ahol ezer számra érkeznek a kommentek, lájkok és követelések a Vanilla újra hadrendbe állításával kapcsolatban. 

Azt gondolom, hogy az ilyen mennyiségű aktivitás azt jelenti, hogy valódi ígénye lenne a fogyasztóknak erre a termékre. Pontosan ezért válaszként a fogyasztók érdektelenségére hivatkozni pontosan olyan hiba, mint amikor Storck a feröer elleni meccs után a szurkolók viselkedését kifogásolta a csapattal szemben.

Letoljuk a torkán a hülyeséget

Vállalati kommunikáció egy trendi multi cég esetében viszonylag kötött szabályok szerint, a brand érdekeinek szem előtt tartása mellett zajlik. Éppen ezért értékelhető nehezen az a cinikus "segítségnyújtás", amivel tök lazán beküldik a fogyasztót 1-1 kisboltba, ahol import kólaként meg lehet venni az áhított vanillát 300-350 forint /doboz áron.

Ez azért vérfagyasztó, mivel pontosan ez bizonyítja a valóságban is azt, hogy a kínálat és a kereslet a sarki boltban találkozik. Máskülönben nem hoznák be a kisboltok a vanillát és nem lenne olyan hülye, aki literét megveszi 1 000 forint körüli áron... 

Nem lenne akadálya

Különösen érthetetlen ez az egész "stratégiai döntés", hiszen egyrészt aki Csehországban, Ausztriában, esetleg importban aranyáron itthon vett már negyedliteres alumínium dobozos Coca-Cola Vanillát, az megdöbbenhetett a rajta olvasható ‘Ungarn’ feliraton.

Igen, a vanillát gyártják Magyarországon is, tehát kifejezetten érthetetlen, hogy hozzánk ez miért nem jut vissza, csapódik le. Gyártó országként nekünk miért kell 4-5x-ös árat kifizetni? Kínos kérdések ezek, amikre nem válasz az, amit kapunk.

Te mit gondolsz erről? Kérlek szavazz, hogy végre kiderüljön ez a nem létező ígény a vanilla kólára...

 

►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.   

Ez a cikk 2017. október.13 napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr6312966747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serrin 2017.10.13. 14:02:49

Érdekes módon a Dr Pepper és a Mountain Dew egyre több boltban van és normális áron. Kivételek az extra változatok, amiket tényleg külön kell behozni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.14. 08:11:17

Ott dolgoztam.

Szerinted milyen választ kellene adni? Van egy szabályzat és kész. Abból másol, s küld.

Az alap, amit szerintem jobban tudsz, mint én: nem az számít, mi a fogyasztó igénye, hanem az, hogy az illetékes miről számolta ki, hogy profitnövelő tényező.

De segítek: a Coca-Cola cég EGYETLEN célja a profit, s minden más ennek csak a segítése, többek közt az elmebeteggyanús vásárlóknak kamuválszok küldése is az.

Ez a kapitalizmus. AMit te állítólag szeretsz, én meg utálok.

VT Man 2017.10.15. 12:00:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Valóban, ha pl. a coca cola kiszámolta, hogy az emberek 1 millió üveg kólát isznak havonta, ha csak sima kólát gyártanak, akkor kisebb a költségük, nagyobb a haszon, akkor ez a helyes kapitalista döntés.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.15. 16:21:25

@VT Man:

Pont ez is történik. 2 évig dolgoztam a cégnél. Minden abszolút profitalapon működik, még az is, hogy a jótékonységi és szppnzorációs pénzek hová mennek.

VT Man 2017.10.16. 00:21:31

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Vicces, hogy épp egy "gazdasági" blogban meglepetés ez...

Untermensch4 2017.10.22. 20:04:10

Sose szerettem. De pont pár hete egy ismerősöm vett (sarki kisboltban, horror áron), aki meg igen. Nem állítom hogy a mintám reprezentatív, vszeg az "ezer számra érkeznek a kommentek" mögött sem sejtenek olyan sok embert.
De állítólag az is "fogyasztói igény" volt hogy ilyen érdekes tört-metrikus kiszerelések legyenek. Én pont abba a rétegbe tartozok akiknek megfelelt a 2 és 2,5 liter. És nézem azt is hogy mennyi a literenkénti ár. Olyankor vicces amikor az "akciós 2 flakon papírfüllel" drágább mint kettő szólóban.
süti beállítások módosítása