Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hogyan ne élj napról napra?

2017. július 04. - Szarvas Norbert

hogyan_ne_elj_naprol_napra.jpg

Sajnos nagyon sok magyar család kénytelen napról napra, hónapról hónapra élni. Rákényszerülnek tologatni a sárga csekket és imádkoznak, hogy ne következzen be egy rendkívüli kiadás, ami pár tízezres léptéknél képes lerombolni az elmúlt 2-4 évben felépített családi költségvetést. Ez egy nagyon rossz helyzet, amiből szinte lehetetlen kitőrni.Ha arra számítasz, hogy mondok egy Coelho bölcsességet, akkor csalódni fogsz. Viszont azt sem írom le, hogy akkor lesz jobb, ha kevesebbet költesz, mint amennyit megkeresel. Ezt tudnod kell magadtól is!

Kezdj el költekezni

Most biztosan a szemöldöket ráncolod, hogy mégis mit akarok ebből kihozni! Anélkül, hogy élveznéd az életedet, saját létedbe invesztálnál, folyamatosan megpróbálsz a semmiből takarékoskodni. Fogod magadat és havonta úgy teszel félre 5-10.000 forintot, hogy már-már az életed minőségén spórolsz. Megkívánod az üdítőt, de a Cola helyett megveszed a Queen kólát. A nike cipő helyett valami no name sz@rt. 

Tényleg megéri ez neked?

Hidd el nekem, hogy a legdrágább élet mindig az, amit olcsón próbálunk megúszni. Lehet, hogy fele annyiba kerül pillanatnyilag a no name sz@r cipő, de cserébe egyrészt hamarabb tönkremegy (gyakrabban kell újat venned), másrészt kialakítása miatt fizikailag is leépít (hátfájás, gerinc, testtartás, lábszag...stb). Mivel folyamatosan fáj valamid, ezért nem tudsz úgy teljesíteni az életedben, ahogyan szeretnél. Ez pedig idővel pénzkiesést jelent számodra, mivel az alacsonyabb szintű teljesítőképességet alacsonyabb jövedelemmel szokták jutalmazni!

Semelyik üdítő nem egészséges. De valamiért az egyik 400 forintba kerül, míg a másik 90 forintba. Szerinted ennek mi az oka? Elárulom, hogy az olcsóbb az még károsabb az egészségedre. Minél jobban leépülsz a jövőben, annál magasabbak lesznek az egészségügyi kiadásaid. Ma spórolsz ezen havonta 2-3.000 forintot, de a jövőben milliókat bukhatsz el, annyira leépülsz.

Kezdj el költekezni és fektess a saját életedbe. Fizesd meg a minőséget, mert még mindig az a legolcsóbb az öszképet nézve.

Használd a bank pénzét

A hitel akkor rossz, ha nem érted a működését. Ebben az esetben sem menekülni kell, hanem utána járni a dolgoknak! Itt van a folyószámla hitelkeret vagy a hitelkártya. Ezek olyan eszközök, amikkel pénzügyi előnyre tehetsz szert, a bank pénzét használhatod akár a végtelenségig.

De ez kizárólag abban az esetben működik, ha minden felhasznált összeget időre (általában 30 napon belül) maradéktalanul vissza tudsz tölteni. Csak ebben az esetben tudtad "ingyen" használni a bank pénzét. Így viszont máris keletkezett a családi kasszában egy x százezer forintos plusz keret, amit folyamatosan visszatöltve-újra felhasználva életben tudsz tartani. 

Akkor van ennek értelme, ha a keletkezett keretet egyrészt vissza tudod minden hónapban tölteni (tehát maximum a jövedelmed feléig érdemes a keretet felhasználni), másrészt ezt a plusz pénzt okosan használod fel és életed fejlesztésére tudod elkölteni (tanfolyam, jogosítvány, nyelv, stb...). Kiszakadni a szegénységből kizárólag pénzzel lehet. Ez egy remek lehetőség, hogy elkezd valahol mindenféle hátszél nélkül.

Számolj le a káros szokásokkal

Tipikusan ilyen káros szokás a cigi és a pia. Gyakran mondják emberek, hogy "legalább ennyit engedjen már meg magának". Tulajdonképpen ez egy önámítás, hiszen ez nem annyira apró dolog, mint amennyire az emberek szeretik elbagatelizálni. Minden nap elszívni egy doboz cigarettát és meginni két doboz sört azt jelenti, hogy minden áldott nap elmész egy belvárosi étterembe és megeszel egy főételt. 

Meg tudnád magadnak engedni, hogy minden nap egy normális, középkategóriájú étteremben egyél? Ugye, hogy nem? Mert az éttermet valami rendkívüli, komoly dolognak gondoljuk és emiatt piedesztára emeljük, miközben a cigi és az alkohol olyan hétköznapi történet.

De menjünk messzebb! El tudod képzelni, hogy megvásárolj magadnak minden évben 700.000 forintért egy számítógépet? Ugye, hogy nem? Brutálisan sok pénz egy gépért? Ennyit nem tudsz előteremteni? Tulajdonképpen aki naponta elszív egy doboz cigit és mellé megiszik átlag 2 doboz sört (vagy valami töményet) az tulajdonképpen elaprózva minden évben "megvásárol magának 700.000 forintért egy számítógépet".

Milyen autóval jársz? Ér 2 millió forintot? El tudod képzelni, hogy három évente lecseréled az autódat valamire, ami 2-3 millió forintot ér? Gondolom, mondanom sem kell, hogy sokan megtehetnék, de mást választanak helyette...

 

►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. július 04. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4112638333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PonDrow 2017.07.05. 10:16:58

Miért jó az, hogy előre elköltöm a fizetésemet a hitelkártya segítségével? Hogyha valami miatt megcsúszok a fizetéssel, akkor máris adósságspirálba kerülök. Vagy mondjuk pár hónapig munkanélküli vagyok, akkor egyből mínuszból indul az adott hónap...
Most nekem ne jöjjön senki azzal, hogy jóváírás, meg kedvezményes árak járnak a hitelkártyához, mert az nevetséges összeg egy átlagfizetésből élő/költekező esetében. :)
Kártyadíj és egyéb macera... hagyjuk. Hitelkártya csak a fillérbaszóknak meg a céges utazóknak kell. :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.07.05. 10:23:18

Hát ne költsd el előre. Hó elején megjön a fizetésed, aztán addig költesz a hitelkártyával, amíg annyival mész minuszba, mint a fizetésed. Aztán többet nem...Egy átlagfizetésből élő meg egy félhavi fizetést nyerhet egy évben a hitelkártya visszatérítésből, szerintem az nem nevetséges összeg.

VogelZsigmond 2017.07.05. 10:23:20

"De valamiért az egyik 400 forintba kerül, míg a másik 90 forintba. Szerinted ennek mi az oka?"

Az hogy a 400 forintos uditos ceg aranyosan kb 300 forintot kolt reklamozasra, meg formatervezesre, copyright protection-re meg lapatkaszara. A masik meg kb 20 forintot. Azert kerul annyiba. Nem azert mert mondjuk a Coca Cola olyan kurva egeszseges lenne, a Queen kola meg nem. Ugyan az a szar.

"De ez kizárólag abban az esetben működik, ha minden felhasznált összeget időre (általában 30 napon belül) maradéktalanul vissza tudsz tölteni. "

Mondd mar meg nekem, hogy megis mibol fizeted vissza? Keresel mondjuk 120.000 Huf-ot havonta, es a honap elejen hasznalod a credit kartyadat es elmesz fogaszhoz. Mondjuk...
A bank meghitelez neked 100.000 Huf-ot. Azt megis mondd mar meg nekem ,hogy hogyan fizeted vissza a honap vegeig? Mibol? Mert ha van extra 100.000-ed a honap vegen,akkor mi a granatnak hasznalnad a "bank penzet"?? Es ez megis hogyan segit neked abban, hogy ne elj naprol-napra?

Okos tanacsok ezek!!
Koszi!!

Todward 2017.07.05. 10:27:39

Az oké, hogy fektess be az életminőségedbe, és ha csak havi 5-10 ezer forintot tudsz megtakarítani, akkor annyival nem érdemes foglalkozni, inkább el kell költeni. A kólás hasonlat pedig teljes mellélövés.

A bank pénze nincs ingyen. Semmi sincs ingyen. Ha vissza is fizeti valaki 30 napon belül a hitelkártyáról felhasznált összeget, akkor is van egy alap (1-2 ezer forint) havidíj. Ha valaki a havi párezer forintot megtakarítani képes kategóriába esik, akkor ez jelentős összeg.

Pontosan mi a címe annak a belvárosi étteremnek, ahol egy doboz cigi + két sör árából kijön egy főétel? Már megint egy hülye példa.

Szóval ez egy eléggé hányaveti módon megírt cikk, egyben remek példája a blogoszféra döglődésének.

2017.07.05. 10:31:18

A kettes pontot nem vágom. Ha folyószámla hitelt vesz igénybe az ember, akkor nem kerül pénzébe, ha hó elején elkezdi költeni, majd hó végén visszarakja. Namármost ha azért kezdte el használni mert nem volt más pénze, akkor mi a pélóból rakja vissza hó végén? Ez nem pluszpénz lesz, hanem csak ide-oda mozgatott pénz. A hitelkártya ugyanez, csak akkor oké, ha rendszeresen vissza van töltögetve, de ha vissza tudod tölteni hó végén, akkor eleve nem volt rá szükséged :) Ezek a termékek sima kölcsönök a gyakorlatban, ráadásul drága kölcsönök, a folyószámla hitelkeretesek jellemzően egyszer felvesznek egy-két fizetésnyi összeget, mert szükség van rá, aztán évekig görgetik maguk előtt a mínuszt, ami havi 3-5-10 ezer forintjukba kerül, hülyeség az egész.

2017.07.05. 10:32:30

@PonDrow: így van, a hitelkártya másik jellemző felhasználói köre a roppantokos fillérbaszók társasága, aki azon verik magukat, hogy kapnak havi 600 forintos visszatérítést, és ez mekkora pénzügyi tudatosság. Aztán ami időt elpilinckáznak ezzel a szarral, már az többe van :)

bekov 2017.07.05. 10:38:41

mondok én egyetlen példát, amire a poszter nem gondolt és ezen aztán felráncolhatja a szemöldökét (vagy amije van): keress ötször annyit, mint az átlag, és nem kell malacperselyt törni 25. környékén ;-) ennyi, minden más csak hókusz-pókusz... na? na? ez ám a jó tanács, mi?

Csokáv 2017.07.05. 10:49:18

Nem, nem, igen.
A drágább nem feltétlen jobb. Igaz, hogy a szar az szarabb, de nagyon sokat kell foglalkozni vele és érteni mindenhez, hogy mindenből megtaláld az olcsó, de nem szart.
Egy iPhone nem jobb, mint egy hasonló teló, csak a márkát fizeted meg.

Hitelkártya keret csak egyszeri plusz pénz, amit görgetsz magad előtt, de ha nem sikerül időn belül egyszer visszafizetni, akkor nagy tud lenni a bukta.

Drága, káros szokások meg valóban csak a pénzt viszik, az igaz.

VT Man 2017.07.05. 11:10:00

A hitelkártyával folyamatosan fenntartasz egy havi adósságot, mindig 30 nappal elõbb költöd el a fizetésed, mint ahogy megkapod.

2017.07.05. 11:10:19

Az első ponthoz még annyit, hogy az kifejezetten félrement, ha arról van szó, hogy az embert nem veti fel a pénz, de mégis vegye körül magát minőségi dolgokkal, akkor nem az a jó tanács, hogy vegyél csak nyugodtan 400 forintos Coca Colát, hanem vegyél inkább 900 forintért minőségi bioszörpöt, amiből nem két, hanem öt liter egészséges és igényes üdítőital jön ki. Vagy ahelyett, hogy veszel egy 8 ezer forintos Nike pólót, menj el jobb turkálóba, és vegyél hibátlan állapotú, sokkal márkásabb pólót, nyolcezerből akár 5-6 darabot. És így tovább. tehát ne esztelen hedonizmusra, hanem tudatos, minőségi életvitelre jobb nevelni az embert, ha már...

room_101 2017.07.05. 11:17:48

@bekov:
Pedig nekem bejött. Vidéki munkahelyről Pestre jöttem, dupla fizuért. 6 hónapra rá annyit emeltek, hogy már 3x-osát kerestem. Aztán elindult a túlóradömping, amit (rendes, törvényt betartó multi) becsületesen ki is fizetett pótlékostul. Így meglett, ha nem is egészen 5x, de nagyjából 4.5x.

A nép fia 2017.07.05. 11:17:49

Azt olvasnám el szívesen, hogy a blog írója hogyan spórolt, amikor meg volt szorulva?
Kipróbálta ezeket a dolgokat?
Mik a tapasztalatai?
Miket vett, amikor nem volt pénze? Meg tudta venni a 18000 forintos Puma cipőt a 3500 forintos Gagyidasz helyett, hogy 10 év múlva a gerince ne menjen tönkre? Csak kérdezem... Akkor is 400 forintos kólát vett, amikor nem telt rá neki? És mindezt hitelből?

Szóval, ez így picit életszerűtlen.

A harmadik pont az egyetlen, ami részigazságot tartalmaz.
Ott az sántít, hogy a nem dohányzó emberek ettől még nem vesznek 3 évente 2 millióért másik autót. Nekik egyszerűen máshová folyik el az a pénz.
A dohányosoknak és az alkoholistáknak a cigi és az ital ára egyszerűen benne van a havi költségvetésükben, ők nem megterhelésnek élik meg, hanem természetes, mint a tej és a kenyér.

Én azt javasolnám, ha meg vagy szorulva:

- add el a fölösleges holmijaidat. Nézz szét otthon, ne legyél szentimentális és ne ragaszkodj semmihez, add el

- vállalj plusz munkát, alkalmit. Tervezd meg a heti, havi beosztásod, nézd meg, hogy ráérsz-e szombat este és menj el mondjuk pohárszedőnek egy szórakozóhelyre. Kapsz 5-7000 forintot, dolgozol, bulizol, pénzed is lesz.

- főzz magadra nagyobb tételben. Resztelt májat rizzsel vagy krumplival 1000 forintból ki lehet hozni, hogy 2 napig edd. A paprikás krumpli fajlagosan még olcsóbb. Csinálsz egy-egy nagyobb adagot, kiporciózod és elrakod a fagyasztóba, aztán mindig elő tudsz venni. Nem kell hulladék kaján élni vagy májkrémes zsömlén, mégiscsak főtt ételt eszel.

- nézd meg a boltokban a fajlagosan olcsóbb termékeket, hogy kiló árra melyik éri meg jobban. Meglepődsz, de sokszor nem a legalja minőség a legolcsóbb!

- és SOHA ne vegyél fel hitelt csak azért, hogy a mindennapi dolgaidat

- a legfontosabb: KERESS ÚJ MUNKÁT. Lehet, hogy rosszul fizet, nem is vagy motivált, kiégtél, nem haladsz előre, nincs kihívás, nincs megbecsülés. Mivel nincs pénzed szórakozni, maradj otthon és keress új munkát.

Végül pedig: továbbra is várom a posztoló beszámolóját a kommentem elején feltett kérdésekre! :)

neduddgi99 2017.07.05. 11:18:20

Motto:
Ha jól keresel tudsz okosan költekezni! Ha rosszul, akkor meg felesleges okoskodni, trükközni meg pláne...

A tudatos és "okos" hitelkártya használat (pl: AmEx) nem elhanyagolható jóváírást hozhat ám év végén: nekem kb 30-50eFt-ot természetesen az ezen keresztül költött összegtől függően. Csak annyit kell csinálni, hogy az amúgy is fizetendő dolgokat (pl közmű) ezen keresztül teljesíted. Így is úgy is ki kell fizeni, de ezért már jár pár% jóváírás, de a heti/napi vásárlások, tankolás is termelnek némi pénzt...lehet ezt fillérb@szásnak is nevezni, de év végére ebből a sok-sok megb@szott fillérből egész kellemes forintocskák születnek :) Ha azonban nincs pénzed, ez sem fog kihúzni a sz@rból...szóval csak óvatosan :D

A nép fia 2017.07.05. 11:18:35

No, a blogmotor bekajálta... nem baj, majdcsak megjelenik. :D

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.05. 11:20:01

Napról napra élő embernek hitelkártyát ajánlani? Ez minden csak nem hozzáértés!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.07.05. 11:21:53

@PonDrow: Arra jó, hogy ha mondjuk új cipő kell, éppen nincs harminc rugód, de nem akarsz Vimes kapitány bakancs-teóriájának az áldozatává válni, akkor mondjuk megvehetsz a hitelkártyával egy harmincezres cipőt. Ami mondjuk ötször addig bírja, mint egy tízezres. (Persze figyelni kell, hogy ténylegesen jó cipő legyen, és ne csak a márkajelzés kerüljön húszezerbe rajta.)

Nem "pluszpénz", és nem is "ingyenpénz", csak egy egyszeri nagyobb összeg, amivel számolni kell minden kiadásnál. Az előtakarékosság természetesen ajánlottabb, de ez az írás pont azoknak szól, akik nem tudnak megtakarítani, mert napról napra élnek. Ha egy ilyen ember számára elérhető egy olyan egyszeri befektetés, ami egy havi fizetés alatti, és záros határidőn belül meg fog térülni (vagy kiadáscsökkentés, vagy extra bevétel útján), és a munkahelye is stabil, akkor igenis használja a hitelkártyáját, vagy a folyószámlahitelét arra, hogy ezt a befektetést elvégezze.

A cél persze nem az, hogy ezt a felvett hitelkeretet az örökkévalóságig tologassa az illető. Egyszerűsített példa a fent említett cipő témában: TFH valaki havonta ötezret rak félre cipőre, mert tudja, hogy a tízezres X márkájú cipők, amiket vesz két hónap után tönkremennek. És ez az illető kéthavonta vesz belőle egy tízezres cipőt, és így van nullszaldón.

Egyszer csak bemegy az illető a bankba, és rájön, hogy van egy húszezres hitelkerete. Hoppá. Van egy ismerőse, aki szintén X cipőket vett, amíg egyszer csak kapott ajándékba valakitől egy Y-t. Az Y márkájú cipő drága, harmincezer forint, de az ismerős azóta is arra esküszik, mert igénybevételtől függően 10-12 hónapig is cipő marad.

Tehát amikor a legutóbbi X cipőnek kettétörik a talpa, inkább kihasználja a hitelkeretét, és vesz egy Y-t.

Emberünk még nem bízik az Y cipőben, tehát az első két hónapban szorgosan félreteszi az ötezreket - ha mégse jön be, akkor meg tud venni egy X cipőt megint, és max. úgy fizeti vissza a hitelkártyát, hogy még egy lyukat húz a nadrágszíjon. Mivel a hó elején kapott fizetésből visszatöltötte a hitelkártyát, hó vége felé azzal kezdte fedezni a napi kiadásait, így tovább görgette ezt a húszezret.

Eljött a második hó, emberünk elégedett a cipővel, még semmi baja sincs, és még kényelmes is. Szóval úgy dönt, hogy innentől kezdve nem teszi félre az ötezreseket, amíg a hitelkártyát vissza nem fizette. (A félretett 10 rugót azért megtartja, szükség esetére.)

Negyedik hónap. A hitelkártyán már csak 10k a tartozás.

Hatodik hónap - nulla. Emberünk megint elkezdi félretenni a havi ötezreket, immár azért, hogy egy új Y-cipőt is vehessen.

Nyolcadik hónap - a megtakarítás már 20k, tartozás 0.

Tizedik hónap - +30k. És pont tönkrement a cipő, szóval pont tud egy új Y-t venni belőle.
...
Huszadik hónap. +50k a megtakarítás, megint kell egy új Y, marad 20k forint. Tehát egyszeri hitelfelvétellel emberünk a havi cipőcélú kiadását ötezerről háromezer forintra szorította le.

neduddgi99 2017.07.05. 11:23:20

@VT Man: az a baj, hogy sokan még mindig csak ezt a módját ismerik a hitelkártyáknak...nem ebből kell élni, hanem ennek a segítségével és nem előre elkölteni a fizetést, hanem azt és - nem többet - költeni a hitelkártyán keresztül, DE MINDENKÉPP VISSZA KELL FIZETNI időben :D

2017.07.05. 11:29:01

@neduddgi99: nézd, tudjuk jól, hogy az általad vázolt módon 100-ból 5-en használják a hitelkártyát, ha mindenki így használná, a bank megszüntetné, hisz csak vesztesége lenne rajta. A hitelkárytában a másik 95 ember jelenti a bizniszt, akik elhiszik azt, ami a posztban is van, hogy ha nincs pénzed, majd segít a hitelkártya, aztán már a második hónapban benne van az adósságspirálban, fizetheti a hitelkártya bődületes kamatait, és mivel eleve szarul állt anyagilag, a kurva életben nem fog kimászni belőle, hiszen nem tudatos pénzügyi tervező, mert akkor eleve be se szállt volna a hitelkártyázásba. Szóval az évi 35 rongyodat ezektől a balekoktól kapod (a bank meg ennek a sok-sokszorosát :)) Szerintem egyszerűen nem szabadna egy ilyen blogon a hitelkártyát propagálni, mert a nagyon nagy többségnek nettó ráfizetés, átbaszás lesz.

Parajpuding 2017.07.05. 11:29:01

A cikkírónak könnyű, ha süketeléssel keresi a kenyerét :DDD

neduddgi99 2017.07.05. 11:30:26

@Gerusz: egy új cipőre van hat hónap garancia, szóval ha idő előtt tönkremenne csak ki kell cserélni vagy visszakérni az árát.... az meg hogy egy 30-ezres cipő egy évet bírjon csak ki ... hát akkor nem nagyon tudnák adni annyiért

2017.07.05. 11:32:28

@Gerusz: ezzel egy olyan fegyelmezett, hónapokig tartó pénzügyi manővert vázoltál, ami ezt feltételezi, hogy aki végigcsinálja, az tudatos, pénzügyileg tájékozott, megfontolt döntéseket hozó, azokaz következetesen végigvívő ember. Na a hitelkártyázók nagy többsége pont nem ilyen, szóval fail az egész. Aki ilyen precíz, az pár hónap alatt összegyűjti a vágyott cipő árát.

Shish Yakoo 2017.07.05. 11:33:11

Jelentős megtakarítás érhető el a beráncosodott, betegeskedő feleség lecserélésével egészséges újra. Az egészségügyi kiadásokon rengeteget lehet így spórolni.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.07.05. 11:33:13

@neduddgi99: #1, Nem mindenhol.

#2, Egyszerűsített példa. Csupa nagybetűvel kellett volna írnom.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.07.05. 11:36:17

@shitgun: Attól még nem maga a tipp rossz. Persze lehet, hogy a cikkben a 0. tipp az a pénzügyi fegyelem kéne, hogy legyen.

2017.07.05. 11:41:00

@Gerusz: a tipp nem rossz, csak fehér holló ritkaságú, aki ezt így végigcsinálja. A többség azt mondja, hogy ide nekem a hitelkártyát, veszek Nike cipőt, Adidas pólót, Levis farmert 90 rongyért, aztán _majd valahogy_ visszafizetem. Ezért szar a hitelkártya.

Hivatásos Beszólóművész 2017.07.05. 11:44:34

Ha hó végén nem marad egy 20ezer forintos cipőre, akkor következő hónap végén mitől futná rá?

Maradjunk annyiban hogy csak egy szereplő jár jól a hitelkártyával, az aki kiadja neked a hitelkártyát.
Arra építenek, hogy biztosan lesz olyan amikor feledékenységből, ünnepnapból, pénzhiányból vagy elutazásból kifolyólag 2-3 évente legalább 1x el fogod felejteni befizetni időben a hiteled. Onnantól már plusszos a buli nekik, hiszen a folyamatos költséget kifizeted minden hónapban, mert kezelési ktg. vagy kártyadíj vagy "csak mert jártál nálunk" díj mindenen van.

És ez nekik 1100millió kártyánál már iszonyatos lóvé, az hogy van 2millió db hitelkártyakártya, ami mínuszos, vagy 0-ra jön ki, az meg rohadtul nem érdekli őket, sőt a jó reklám miatt még hasznos is.

FlybyWire 2017.07.05. 11:47:41

@shitgun: Negyedévente 30 ezer ft visszatérítést kapok, az éves kártyadíj 17000, a havi mittoménmilyen költség 750.
Valahogy picivel több jön ki havi 600 visszatérítésnél... :)

neduddgi99 2017.07.05. 11:47:52

@shitgun: ezzel teljesen egyetértek! én csak azért írtam ezt a hsz-t mert valaki fillérb@szás a hitelkártyahasználat...vagy valami hasonló

2017.07.05. 11:50:24

@FlybyWire: és ekkora visszatérítéshez mekkora pénzmozgás kell? Gondolom nem havi 90-110 ezres fizud van, mint a posztban megszólított átlag csóresznek :)

FlybyWire 2017.07.05. 11:52:02

@shitgun: azaz nem a hitelkártya a szar, hanem az hülye hozzá, aki használja. Plasztikusan leírtad.

VT Man 2017.07.05. 11:53:29

@neduddgi99:
"Ha jól keresel tudsz okosan költekezni! Ha rosszul, akkor meg felesleges okoskodni, trükközni meg pláne..."

Aki csórón nem tudja beosztani a pénzt, az fizuemelés után, gazdagabban se fogja tudni beosztani.

2017.07.05. 11:54:49

@FlybyWire: nagyjából igen, a hitelkártya reklámozása viszont szerintem kártékony, mert a 95% szívni fog vele. Persze mindenkinek szíve joga hülyének lenni, csak akkor is na... De mivel engem konkrétan nem érint (soha nem volt, nem is lesz hitelkártyám) igazából leszarom, csak ennyi volt a véleményem róla.

FlybyWire 2017.07.05. 11:55:35

@FlybyWire: Havi 120 ezres költésnél, ha ennek nagy része kaja/benzin, kis része ruha/akármi, akkor átlagban visszajöhet 3000 forint körül simán. Az évi 36 ezer, amit viszont nem premier kártyából is visszakaphat (a 17 ezres éves díjú kártyánál évi 120 ezer a max visszatérítés, az 5000-es éves díjúnál pedig 40 ezer, legalábbis az én bankomnál).

Tehát már havi 100-120-as kártyás költésnél is lehet belőle éves szinten 20-25 ezer forintokat visszakapni (40-kártyadíj + havi kis szívatások)
DE csak pontos, teljes, időben visszafizetéssel, ofkorsz.

Hivatásos Beszólóművész 2017.07.05. 11:56:15

@Hivatásos Beszólóművész: Ja, és pár szász ezer forint ami elég egy tanfolyam/nyelvvizsga/jogsítványhoz, az meg nem 30 nap alatt térül meg és kezd fialni. Viszont a hitelkártya tartozás az 30 nap múlva jelentkezik törlesztésre. Tehát hiába vagy egy pénztermő képzett fa a hitelnek köszönhetően.

FlybyWire 2017.07.05. 11:57:33

@shitgun: előző kommentem neked volt válasz.

2017.07.05. 12:00:36

@FlybyWire: értelek, csak megint ott vagyunk, hogy aki havi 120at költ benyára, kajára, ruhára, mozira stb, az nem a posztban említett kispénzű csóró. És nem vitatom, hogy lehet jó bulit csinálni a hitelkártyából, de ahhoz felelős pénzügyi gondolkodás kell, ez meg a hitelkártyát használók mikroszkopikus kisebbségére áll meg. A többi úszik majd a hitelkártya adósságban.

neduddgi99 2017.07.05. 12:05:51

@VT Man: szerintem ez így tökéletesen igaz. Nyilván kell hozzá pénzügyi kultura hogy az anyagi lehetőségeit az ember jól tudja(ki)használni. De könnyebb úgy gazdálkodni, ha több van. Sokan csak azért nem tudják a pénzüket beosztani, mert fizikailag is lehetetlen: annyira kevés és/vagy annyira sok főre kell beosztani hogy akármennyire is matekol egyszerűen nem marad...

Olvastam egy érdekes felmérést: "mekkora összegből tudna jól megélni" A nem annyira tehetős válaszolóknak már a 300eFt-os havi jövedelem bőven elég lenne, a jól keresőknek a havi 1mill volt ami már elégnek bizonyult.

Barbaarb 2017.07.05. 12:36:03

Igazi megoldást valójában csak a harmadik pont jelent, az meg épp az az egyszerű kategória, hogy költs kevesebbet..

Az egyes pontban is van némi igazság, de nevetséges dolog az ár, és a minőség között egyenes arányosságot feltételezni. A legideálisabb az lenne, ah mindenből a legjobb ár-érték arányú terméket vennénk, de sajnos képtelenség mindenről a valós értékét, minőségét megállapítani.

A kettes pont is van némi igazság, csak az a baj, hogy keveset lehet nyerni vele, és ha benézi, az ember, vagy bármi által megcsúszik, sokat bukik.

Szóval nincs új a Nap alatt.

Barbaarb 2017.07.05. 12:36:03

Igazi megoldást valójában csak a harmadik pont jelent, az meg épp az az egyszerű kategória, hogy költs kevesebbet..

Az egyes pontban is van némi igazság, de nevetséges dolog az ár, és a minőség között egyenes arányosságot feltételezni. A legideálisabb az lenne, ah mindenből a legjobb ár-érték arányú terméket vennénk, de sajnos képtelenség mindenről a valós értékét, minőségét megállapítani.

A kettes pont is van némi igazság, csak az a baj, hogy keveset lehet nyerni vele, és ha benézi, az ember, vagy bármi által megcsúszik, sokat bukik.

Szóval nincs új a Nap alatt.

szcsongor 2017.07.05. 12:50:33

@Todward: "A bank pénze nincs ingyen. Semmi sincs ingyen. Ha vissza is fizeti valaki 30 napon belül a hitelkártyáról felhasznált összeget, akkor is van egy alap (1-2 ezer forint) havidíj."

Elmondom neked, hogy vannak havidíjmentes kártyák. Nekem pl Bank Norwegian van, nulla ft havidíjjal vagy egyéb díjjal, tehát nekem egy fillérembe nem kerül. Nyilván időre visszafizetek mindent, tehát nem fizetem a kamatokat sem. Viszont minden elköltött buznyák 1%-áért Norwegian pontokat kapok, amiből már nem 1-2 repjegy kijött (sokat repülök velük). Szóval (nekem) nagyon megéri.
Nem a hitelkártya szar, hanem jól kell választani (lehetőleg havidíjmenteset) és ésszel kell használni.

@shitgun: Te sem érted. Nem a hitelkártya szar, hanem csak okosan kell használni. Ha te sem mered (akarod) használni, annak ellenére hogy számtalan előnyét tudnád kihasználni, akkor talán te sem vagy annyira tudatos fogyasztó :)
Én, mint feljebb írtam, visszakapom a mindenkori költésem 1%-át (ha repjegyet veszek a Norwegiannál, akkor 5-20 %-ot), tehát van gyakorlatilag egy állandó 1 % kedvezményem mindenre. Igaz, hogy nem pénzt hanem pontokat kapok vissza, amit csak repjegyre tudok felhasználni, de azt amúgy is megvenném. Léteznek viszont más konstrukciók, ahol konkrétan pénzt írnak jóvá.

@pause: Hol láttál, olvastál itt reklámot?

A posztoló viszont átnézhetné az irományát, mert annyi (és olyan durva) helyesírási hiba van benne, hogy az még a nem nyelvtannácikat is kihozza a sodrából szerintem :)

incognito ergo sum 2017.07.05. 12:53:47

A hitelkártyát kifejezetten nagyon-nagyon-nagyon veszélyes javaslatnak tartom.

Szigorúan technikailag igaz, amit IFLGazdaság írt róla -- de akinek van akkora önfegyelme, hogy a hitelkártyával ennek megfelelően éljen, annak nincs szüksége ezekre a tanácsokra. És sajnos főleg fordítva.

Darth Revan 2017.07.05. 12:55:24

legfontosabb tanacs:
1) legyel gazdag

GyMasa 2017.07.05. 13:07:02

@shitgun:
...Aki ilyen precíz, az pár hónap alatt összegyűjti a vágyott cipő árát....
Vagy siman meg tudja amugy is venni, mert valoszinuleg tobbmillios felretett penztartaleka van, amibol telik akarmilyen cipore, de pont az alenyeg, hogy nem kolti el a penzet hulyesegekre.

Mr. Waszabi 2017.07.05. 13:07:23

+1: ha nem mész el bevásárolni, akkor nem költöd a pénzt. Ha ezt havonta 3 hétvégén meg tudod csinálni, tutira spórolsz egy csomó pénzt. Lehet, hogy elkapja az embert a gépszíj egy ki shopingolásra szombaton, de ha ellenáll a késztetésnek, akkor előfordulhat, hogy másnap már nem is lesz olyan életbevágó.
Ami a minőséget illeti, abban van valami. Ha elhatározod, hogy szrt nem veszel meg, csak mert olcsó, akkor az előző javaslatom gyakran magától is realizálódik: elmész, nem találsz érdemlegest, és végül nem veszel semmit. Spóroltál egy csomó pénzt. Ha hétről hétre meg tudod ezt tartani, akkor viszont lesz pénzed egy csomó értelmes dologra.

GyMasa 2017.07.05. 13:12:27

@Hivatásos Beszólóművész:
...van 2millió db hitelkártyakártya, ami mínuszos, vagy 0-ra jön ki, az meg rohadtul nem érdekli őket, sőt a jó reklám miatt még hasznos is...
Meg az ilyenekkel csinalja a huncutabb bank, hogy szepen elkezdi csokkenteni a hitelkeretet, mintegy "finom utalaskeppen", aztan elernek egy pontot, amikor lesz a kartyan 50kHUF keret, amivel mar nem erdemes szarozni, mert arra akkor sem lesz eleg a visszaterites ev vegen, ha koppra kihasznalja minden honapban.
Raadasul az 50k-s hitelkerettel a kartya is gyakorlatilag ertelmet vesziti.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.05. 13:16:08

Ebben a cikkben egy normális gondolat van, hogy érdemes befektetni a tanulásba. Ezzel az eggyel egyetértek.
A márkás termékek gyakran ugyanolyan silány minőségűek, mint a nónémek, csak a nevüket kell megfizetni.
A hitelkártya pedig a legnagyobb becsapás a világon!

dr. pretender 2017.07.05. 13:21:13

A poszt írója még sosem hallott róla, hogy a márkás termékek esetén sok esetben csupán a márkanév miatt fizetünk többet? Egyáltalán nem biztos, hogy az olcsóbb választás az valóban gagyibb is. Pláne kommersz FMCG termékek esetén. Elég megnézni néhány terméktesztet vagy megnézni, ki gyárt egy-egy "gagyibb" sajátmárkás cuccot :) Szóval a kólás példa totál hülyeség.

room_101 2017.07.05. 13:22:37

@GyMasa:
Tévedés. A banknak akkor is megéri, ha mindíg határidőre visszafizeted. Ugyanis a visszatérítés nem könyöradomány, hanem a kereskedőtől levont jutalékból részesedsz. A fogalomnövekedés még így is tiszta haszon a banknak.
Nekem a kivonulás előtt a Citinél volt kártyám. A végén már majdnem 2 milla hitelkerettel. Pedig 10 éven át egy fillér kamatot se fizettem nekik.

2017.07.05. 13:54:42

@szcsongor: nem vagyok tudatos fogyasztó, nem is állítottam :) Azt állítottam, hogy a hitelkártya több veszélyt hordoz, mint előnyt, értve ezt az emberek nem hullaprecíz többségére, amiben én is benne vagyok. A Bank Norwegianból hadd logikázzak arra, hogy nem Mo.-on élsz :) Az viszont akkor merőben más.

fullerg 2017.07.05. 16:10:37

@FlybyWire: A hitelkártyára visszatöltésnek nincs tranzakciós díja? vagy valami ilyesmi, folyószámla oldalon? Vagy az már nem is költség? Akinek 100-120ezer forintot kell beosztani havonta, pláne még kevesebbet, az szerinted minden dolgát, vásárlását tudja intézni bankkártyával, vagy hitelkártyával, STB? Szálljatok már le a földre..

Hiryu2,01 2017.07.05. 16:14:26

Pédánál maradva: egy harmincezres Adidas futócipőd jó esetben!!! annyi ideig fogja húzni, mint egy ugyanolyan kategóriájú, de valódi sportszermárka, ami nem költ annyit reklámra etc....

fullerg 2017.07.05. 16:14:49

@szcsongor: Azért azt megnézném, hogy havi 100-120 ezerből, de még havi180-200ezerből is, lakást bérelve, vagy fenntartva, gyerek(ek)et ellátva mennyit repkednél, csak, hogy jól ki tudd használni a hitelkártya előnyeit.

blah blah 2017.07.05. 20:13:41

Ez a marketing költségeken feldúsult eladási ár akkora egy marhaság. Bizony sajnos a silány már sokkal silányabb, mint 15 éve volt, a 'márkás' pedig már messze nem olyan megfizethetetlen, mint 15 éve volt. Bemész a kínaiba és leszakad az állad, hogy ragasztófoltos legsilányabb posztóból készült papírtalpú cipőt akarnak rád sózni 7 ezer ftért. 11500 ért vettem egy Vans-t havertól kölcsönkért hűségkártyával, köszi szépen.
Alapvetően annyiért árulják és annyit termelnek a márkás cuccokból az oligopóliumok, hogy ezzel profitjuk maximális legyen. Ez egy nagyon alap mikroökonómiai tétel. Ennek nyertesei egyébként maguk a tulajdonosok (a részvényesek).

Alapvetően tehát az a tanács, hogy valahogy a fogyasztási mechanizmusok jó oldalára kéne kerülni. Ezt kétféle képpen lehet megtenni, vagy tanulsz és pótolhatatlan munkaerő leszel (manapság egyébként egy egyszerű gépgyártás technikus is annak számít), vagy nyersz a lottón és veszel egy halom részvényt és államkötvényt, ingatlant.

Nyugati országokban kiboxolták, hogy az ő nélkülözhetőbb munkaerejét is magas színvonalon kell tartani, ezt meg majd megfizettetik az importőr országokkal. Magyarországon ezért alacsonyak a bérek az elvégzett munkához viszonyítva.

nyman 2017.07.05. 21:00:57

@neduddgi99: Hasonloan latom en is. Eves szinten szazezres nagysagrend, ami visszajon. A banki koltseg meg kb 15 e.

inteligencs elenzeki 2017.07.05. 21:01:55

@shitgun:

"így van, a hitelkártya másik jellemző felhasználói köre a roppantokos fillérbaszók társasága, aki azon verik magukat, hogy kapnak havi 600 forintos visszatérítést, és ez mekkora pénzügyi tudatosság."

Ja, ezek azok, akik a pénztárnál elővesznek 4 kártyát, aztán egyikkel fizetnek, a másik háromra meg valami f.szom bónuszpontokat rakosgatnak, aztán az árut nem tudják a kosárba visszapakolni, mert még a szájukban is pontgyűjtő kártya van.
Te meg ott állsz, és fél óráig nézed, mit küzd a szerencsétlen kasszás.
negyedakkora sorok nem lennének, ha ezeket a szarokat elfelejtenék már végre.

nyman 2017.07.05. 21:05:00

@fullerg: Vannak ingyenes szamlak, vagy havi nehany szaz forintert korlatlan utalast ado szamlak. Akinek a lakossagi folyoszamlaja felszamol tranzakcios dijat, az meg is "erdemli".

nyman 2017.07.05. 21:15:45

@shitgun: "100-ból 5-en használják a hitelkártyát, ha mindenki így használná, a bank megszüntetné, hisz csak vesztesége lenne rajta. A hitelkárytában a másik 95 ember jelenti a bizniszt, "

De senkit nem akadalyoz meg semmi, hogy hasznalja. Ez olyan, hogy nem lehet mindenki informatikus, vagy nem mehet mindenki kulfoldre dolgozni stb. stb.

nyman 2017.07.05. 21:23:12

@shitgun: "a roppantokos fillérbaszók társasága, aki azon verik magukat, hogy kapnak havi 600 forintos visszatérítést, és ez mekkora pénzügyi tudatosság."

Egy 45-50 literes tankolason ossze tud jonni kb. 2000 forint is.

nyman 2017.07.05. 21:34:16

@fullerg: " Azért azt megnézném, hogy havi 100-120 ezerből, de még havi180-200ezerből is, lakást bérelve, vagy fenntartva, gyerek(ek)et ellátva mennyit repkednél, csak, hogy jól ki tudd használni a hitelkártya előnyeit."

A bevetel oldalt kell megnovelni, nem a kiadast csokkenteni. Tucatallasok vannak havi 6-800 bruttoert, par ev tapasztalattal meg netto hetjegyuert is.

Masfel honapja egyutt buliztam vagy egy tucatnyi informatikussal, ezek 800-1000-1200 euros napidijakrol beszeltek, igaz szamlasan.

Jelenleg napi egy 15 ezer alatt egy epitoipari segedmunkast nem talalsz.

Untermensch4 2017.07.05. 21:42:52

Ez csak részhalmaza a témának de a cipő... nem a márkára kell koncentrálni (ami kevésbé szerencsés esetben annyival "jobb" a kiciócó bolti terméknél hogy tényleg van garancia amikor ugyanolyan hamar szétmegy) hanem az ár/érték arányra és a költhető keretre.
Konkrétabban: pár éve gondoltam hogy veszek nyári cipőt, régebben olcsó volt a "kínai tornacipő". De amikor láttam a boltban hogy 3ezer pénz, a talpa meg ugyanolyan mint régen, azt gondoltam nem éri meg. Később egy katonai ruházatis bolt mellett vezetett utam, ott is nézelődtem. Kínai tornacsukának látszó katonai vászonbakancs lett a nyerő,, 1700 pénzért. A talpában kb háromszor annyi anyag van és már évek óta jó.
Ez azzal analóg amit vki már írt hogy kajában sem feltétlenül a legolcsóbb a legolcsóbb, csak a kisbetűs kilónkénti árat meg a szintén kisbetűs összetételt nem seretik nézegetni a Zemberek. Pedig kevés pénzből érdemes.

2017.07.05. 22:14:57

@Comte de Gippaud: minden nap megkérdik tőlem a Pennyben, hogy van-e penniskártyám, ahogy ők hívják :) Nincs, nincs, nincs bazmeg, nem is kell, nem fogok arra gerjedni, hogy havi két ingyen túrórudit kapjak, vagy mi a pénisz jár ezekért.

fullerg 2017.07.05. 23:03:15

@nyman: Ezt magyarázd már el kérlek: Hogy jön össze havi 100-150000Ft felhasználásával évi 100ezres nagyságrendű visszatérítés? Érdekelne. Köszönöm.

fullerg 2017.07.05. 23:07:07

@nyman: Hol élsz te? A holdon? Középfokú végzettségű, vidéken élő 40-es melósnak hol adnak ennyit? Hihetetlen, hogy felsőfokú végzettséggel valaki ennyire ne legyen tisztában a valósággal, vagy csak 1esben és 0-ban gondolkozzon.

nyman 2017.07.06. 06:59:36

@fullerg: Nem havi 100-150-el. Ott max olyan evi 50-60 korul tudnal osszeszedni.

A negytagu csalad havi rezsije (kaja, szamlak, mindennapi kiadasok) olyan 2-300 ezer kozott van. Telen inkabb a felso hatar, ilyenkor nyaron az also hatar kozeleben. Sajnos az Erste maxnal behuztak a 200 ezres hatart, ott 1-4%-ig jon vissza a vasarlasok utan, illetve csoportos beszedesre. De korabban Citis voltam, ott nem volt ilyen, illetve az elelmiszer vasarlasokra jott a 3%. Erre jon ra az egyeni koltes, ami valtozo.

En az csinalom, hogy az egyik hitelkartya tartozast meg beszedetem csoportossal egy masik banknal (BB Upc), ahol 2% jon mindenre. Tehat az 1-4%-ot meg kettovel megfejelem. Pont ma reggel szedett be 395 ezret, az kozel 8 ezer visszaterites olyanert, amit egyebkent is vissza kellett volna fizetni. Tavaly meg annyira nem figyeltem, akkor havi 5-8 ezer jott vissza csak.

Harom ingatlan kozmuszamlai utan jon a 2%, ezt is mindenfelekeppen kell fizetni.

Idonkent meg a CIB-nel vannak akciok 5-10%-os visszateritesekkel. Az elso negyedevben elelmiszer volt, az elozoben uzemanyag. Ilyenkor pl. a visszaterites felso hataraig feltoltom az uzemanyagkartyam. Az elozo negyedveben ez 10 ezret jelentet olyanert, amit egyebkent is el kell kolteni.

Hidd el, ossze van adva excelbe, hogy egy egy szamla, kartya milyen koltseggel jar, es eppen keszul megint egy optimalizalas.

nyman 2017.07.06. 07:19:30

@fullerg: Jelenleg Mo-n, Budapesten lakom. Dolgoztam kulfoldon is, de most Mo-n porog a gazdasag es kozel annyit lehet keresni, mint mint jonehany nyugat-europai orszagban, es itthon azert sokkal olcsobb az elet. Meg mielott vki belekotne, egy evtizede havi 1350 euro volt csak a lakberem. Most ez a szint mar felkuszott olyan 1600-1800 eurora. A tobbi koltsegrol nem is beszelve. Azert netto 500-600 e Ft-al 1000-1500 km-rel arrebb sem keresnek tobbet. Itthon azert havi 250 ezerbol (mar ha berelni kell), mar tisztesseges lakast kapsz. Ha esetleg visszajonnek a balfaszok a kurmanyba, es az szja ujbol lesz 30-40%, akkor majd szamolok megint. Kb. havonta 1x-2x hivnak lehetoseggel kulfoldrol is.

Pont, hogy tisztaban vagyok a lehetosegekkel, azert mondom. Ha nem lennek tisztaba, akkor en is azt mondanam, hogy br. 2-300 ezernel nem lehet tobbet keresni.

En utoljara majusban valtottam kozel harom ev utan. Ott azt mondtak, mikor februar vegen odamentem fizetesemelest kerni, hogy igy is az atlag felett keresek. Korulneztem, egy honap alatt igen szeles lehetosegbol tudtam meriteni, megfejelve kb. 30%-al.

Azota mar ket masik kollegam allt fell, mindketto havi bruttoja hetjegyu volt, kozepkategoriaju (Passat) cegautoval, eves, tobbmillios bonuszal jaro poziciorol beszelunk.

De par hete egy kertipartin hallottam panaszkodni az egyik sracot, hogy felvesznek egy embert brutto masfel millioert, es harom honap mulva, meg a probaidon belul felmond, mert talalt jobbat. Szoval annak, aki egeszseges, kozepes kepessegu, azt javaslom, hogy szerezzen versenykepes tudast. 40 evesen sem keso. Es lepjen ki ebbol a br. 150-200-300 ezres korbol.

fullerg 2017.07.06. 18:11:20

@nyman: Mi a helyzet azzal, aki szereti azt amit csinál, és nem akar mást csinálni, nem lustaságból. Nem mindenkit "csak" a pénz, és a karrier motivál.

fullerg 2017.07.06. 18:16:11

@nyman: Elhiszem. Én nem is arról beszéltem, hogy 5-600ezres, vagy afeletti jövedelemnél nem éri meg a hitelkártya. Hanem pont azoknál akiknek ez a cikk szólna.

nyman 2017.07.07. 07:22:37

@fullerg: Nincs ezzel semmi baj. Mindenki merlegeljen egyenileg. Tobbszor valtottam anyagilag lefele is, mert erdekelt a feladat, vagy mas elonyt lattam benne.

Amit ne csinaljon, hogy ha valasztott vmit, utana sir, meg irigykedik. Ugyanannyi idobe kerul elvegezni egy magyar-filozofia szakot, mint egy villamos vagy gepeszmernokit. Nincs azzal baj, ha vki imadja az elobbit, de latni kell, hogy masok lesznek a jovedelmi eselyek es egysegnyi ido alatt a muszaki palyara mentek jo esellyel nagyobb jovedelemre, jobb eletszinvonalra lesznek eselyesek.

Van biztos ellentpelda, ha kiragadunk egyeneket.

nyman 2017.07.07. 07:36:02

@fullerg: a szazalekos arany ugyanaz marad ott is, max a fix koltsegek aranya torzit. Egy UPC hitelkartya eves dija 1320 Ft-ot. Minden vasarlasra jon 2%. Szamlabefezetesekre is. Na most ha vki keres 120 nettot, az evi 1 440 000 Ft. Mondjuk koltse csak el a 80 %-at kartyasan, mert pl. a piacon a paradicsomot nem tudja megvenni kartyaval, akkor az 1 152 000. Ennek a 2%-a 23 040. Ebbol lejon a dij az evi 21 720..

En eleg fillerbaszo vagyok, hogy ennyi penz csak ugy elengedjek, meg akkor is, hogy bemegyek reggel dolgozni es mar kb. az ebedioig meg van ennyi.

A fentit lehet meg kombinalni mas kartyakkal es meg 2-3x-ozni.

Illetve adott esetben havi kb. 18000-ret ki tud hozni az illeto egy ilyennel egy egyszeru trukkel, meg be nem zarjak a kiskapot.

Volt ido, amikor egyesek akar havi 350-400 000-ret hoztak ki, de ez ma mar nem mukodik.

fullerg 2017.07.07. 07:59:49

@nyman: Látod pont erről beszélek. Neked sincs fogalmad róla, mivel nem ilyen jövedelmi viszonyok között mozogsz. Ebben a jövedelmi kategóriában nincs díjmentes, ill tranzakciódij-mentes folyószámla. Ergo minden ide-oda utalgatásért fizetsz+ netbank díja és még ki tudja.

A többi részében igazad van.

nyman 2017.07.07. 13:05:46

Hidd el, hogy voltam olyan elethelyzetben, hogy az alberleti dijat nem tudtam idoben kifizetni. Illetve olyanban is, hogy tudtam a megelhetest meg a tartalekokbol rendezni, de veszesen fogytak es mar csak napokra volt eleg penzem.

Olyan teruleten dolgozom, ahol mar tobbszor elvesztettem a munkamat gazdasagi okok miatt.

Amikor szar volt, probaltam folyamatosan azon gondolkozni, dolgozni, hogy abbol ki tudjak lepni. Nem garancia, hogy ez a szint fennmarad mondjuk 2-3 ev mulva, de mar most kepzem magam, csinalok olyat, hogyha az ahol, most vagyok becsukodik, akkor legyen irany masfele.

Most porog a gazdasag. Rengeteg munka van. Nekem furcsa, hogy vki, aki egeszseges, atlagos kepessegu, nem lep el a netto 120-150 ezres szintrol, mikor olyan vakum van mindenfele. Az mas, akinek egeszsegugyi problemai vannak, vagy esetleg a kornyezeteben van olyan, akinek igen es neki kell vele foglalkozni.

De aki szabadon mozoghat, az ne ragadjon mar le itt.

Ami meg a bankszamlat illeti, lehet megtakaritassal is pinpongozni a szamlak kozott. Valo igaz, hogy az ingyenes szamlakhoz jellemzoen olyan havi min. 150 ezres jovairas kell, de ez sok esetben teljesitheto ket v. tobb jovairassal es lehet pingpongozni a szamlak kozott. Mikor nem volt jovedelmem, ezt csinaltam.

Jovedelem nelkul pedig olyan szamlak vannak havi 100-200-300 Ft-nyi fenntartassal, ahol nincs tranzakcios dij. Javaslom a bankszamla osszehasonlito oldalakat, pl. a bankvaltas.hu-t

Azzal is tisztaba vagyok, hogy a nagyvarosokat leszamitva minimalisra csokken a kornyezetben elerheto valasztek, de azert egy bankba eleg csak ketszer bemenni (az elozo hozzaszolasomba emlitett upc hitelkartya kivetelevel

Reactor 2021.02.28. 04:50:03

A hitelkártya a leggyorsabb és legbiztosabb módja az eladósodásnak, és az anyagi tönkremenetelnek.
"A hitel akkor rossz, ha nem érted a működését" - ez ám a bölcselet! A kézigránát se rossz dolog addig, amíg ki nem rántod a sasszeget...

@VogelZsigmond: Ez nem teljesen igaz, sőt, nagyon nem. Hasonlíts össze mondjuk egy márkás motorolajat a TESZKÓ gazdaságos, Auchan stb. sajátmárkás termékekkel! 5 liter 990 Ft, azaz 1 liter 200, ebből 35 az ÁFA, 75 a termékdíj, a maradék 90-ből mondjuk 45 az árrése az áruháznak és akkor marad 45 Ft a palackra, a matricára, a szállításra, a raktározásra, az importőr árrésére, valamint az alapanyagra. Na azt el lehet képzelni hogy az ami ott még marad, az mire elég...

@Gerusz: Ez nagyon jól néz így ki, csak azt felejtetted ki a képletből, hogy a kereskedelem is szép nagy egyetértésben árat emel.

@nyman: Maximum a fővárosban. Keletebbre haladva a napi 1000 forintos munkabér is fejedelmi összegnek számít a segédmunkások körében.

nyman 2021.02.28. 07:19:53

@Reactor Az 1000 forint szerintem órabér akart lenni, nem?

Sajnos ez egy ilyen világ, hogy oda kell menni, ahol meló van. Egy éve persze a lehetőségek beszűkűltek a vírus miatt, főleg a vendéglátásban.

3 éve egy lakásfelújításnál megszorultunk pár apró kőművesmunkával, mert többen igérték, hogy jönnek, de nem jöttek.

200 km-re a szülővárosomban kerestünk. Volt 2 jelölt. Az egyik éppen ráért volna, a másik pont befejezett egy melót. Az utóbbi saját elmondása szerint napi 5 ezerért dolgozott. A referenciái is rendben voltak.

Mi ajánlottunk neki napi 20 ezret, utazási költségek rendezését, panziót reggelivel, vacsorával, napközben rendeltünk volna neki kaját. Kb. 1-1,5 hetes munkáról volt szó. Nem vállalta.

A másiknak is ugyanezt, ő jött mindenféle kifogással. Pl. hogy otthon fával fűt és mi lesz, ha elfagy a vízvezeték. Október volt, éjszaka kb 5°C körüli hőmérsékletekkel, tehát nulla kockázattal. Azt is mondtuk, hogy fizetünk annak is, aki elmegy, naponta 1x begyújtani. Nem jött.

Tavaly csináltam a kertben egy támfalat. Napi 25 ezerért jöttek emberek. Betonkeverés, betonozás, talicskázás feladatra. Én mentem értük és vittem haza saját autóval 80 km-re Bp-től.

Tényleg ez egy párhuzamos világ.

Ha tudszt megbíztható embert, aki napi 15-20-ért tud ház körüli munkákat csinálni - pl. sövénynyírás, kerítésfestés, homlokzat szigetelés stb. akkor arra vevő vagyok.

Reactor 2021.03.03. 02:07:51

@nyman: Nem, napibér. Borsodban, Nógrádban, Szabolcsban már ez is hatalmas összegnek számít ám. Hihetetlen, de így van. A közmunkabérből se lehet megélni, mert amit kapsz, az a létminimumot se fedezi, ennek ellenére kb. nincs üresedés, mert az ember nem akar éhendögleni vagy megfagyni. Minálunk mindkettőre adott a lehetőség ám, az idei mínuszhúszas héten sorban fagytak halálra Nógrádban az emberek.
Oda kell menni, ahol a meló van, érthető, persze az is pénzbe kerül ám. Ha meg elutazgatod a munkabéredet, ugyanott vagy ahonnét elindultál, csak kirándultál egy jót ingyen.
A kőműves, ács stb. elkérhet 25 rugót, ők mesteremberek, mi most segédmunkásokról beszéltünk. Aki lapátol, maltert kever, satöbbi satöbbi. Na itt egy olyannak 1000 a napidíja.
Ha olyan melóról van szó amúgy, amihez nem kell szaktudás, napi 15-ért helyből lenyírom a sövényt, vagy kifestem a kerítést, mint Tom Sawyer. Sőt, még döglött patkányt se kérek érte, amit madzagon lehet húzgálni :DDDDDD homlokzatszigetelésben viszont már nem volnék túl jó.

nyman 2021.03.03. 21:08:57

@Reactor: Vegyük ki az egyenletből azokat, akiknek valamilyen egészségügyi problémája van és emiatt nem képes megfelelő munkát találni. Őket valóban segíteni kell.

Amit te írsz, az netto kifogáskeresés, mentegetőzés.

Közmunkabérből tényleg nem lehet megélni. Vagyis én nem tudnénk. Jelenleg családdal pár napos rezsire lenne elég, pedig nem gondolom, hogy nagylábon élünk. Ennek ellenére még mindíg jobbnak, hasznosabbnak tartom, mint bármilyen segély osztogatást.

Csak kíváncsiságból rákerestem a profession.hu-n Borsod-Abaúj-Zemplém megyére www.profession.hu/allasok/borsod-abauj-zemplen/2,0,28# Ma 564 állást kínálnak. Fizika, segéd, betanított munkára szűrve is van 46 találat.

A közalkalmazotti, köztisztviselői bérezés nem túl fényes. De ott is van 123 állás csak BAZ megyében. kozigallas.gov.hu/

Mi tartja vissza a saját elhatározásán kívül a segédmunkást, hogy képezze magát, vagy plusz tudást elsajátítson? Amivel esetleg versenyképesebb legyen.

Szerintem amikor elégedetlen az ember a helyzetével, akkor megpróbál azon javítani. Ha keresek 1000-ret egy nap, akkor megnézem mivel kereshetnék napi 5 ezret. Ha azt megtanultam, akkor 15 ezret. Ha továbbra is elégedetlen vagyok, akkor hogy tudom mondjuk a 30-at megkeresni egy nap. És így tovább. Valószínűleg néhány évet bele kell tenni, de nem lehetetlen. 40-50 évesen sem szégyen beülni az iskolapadba. Sőt. Mindig azt mondom, hogy azzal a tudással amivel öt éve jól elvoltam mára egy része már elavult.

Dobj egy e-mailt a nyman kukac freemail pont hu-ra és kereslek ha van meló. Mondjuk kb. 100 nm homlokzatszigetelés lenne, de ehhez sem az anyagot, sem az állványt, se a toy-toyt nem én akarom organizálni. :) Terasz burkolat lakkozás lesz, ha már napközben is van min. 15 °C, de az egy párórás meló, az kikapcsolódásként megcsinálom.

Reactor 2021.03.03. 21:31:00

@nyman: Nincs szükség se kifogáskeresésre, se mentegetőzésre. Itt élek Borsodban, napi szinten szembesülök vele, hogy mennyire nincs lehetősége az embernek. És ez már a víruscirkusz előtt is így volt, igaz, akkor még, ha elég kitartó voltál a munkaügyiben, találhattál munkát, akár hosszú távra is. Rengeteg olyan település van - pl. Tiszabő - ahol 100 százalékos a munkanélküliség. Még közmunka sincs. Semmi. Zéró. Ne akard megtudni, hogy ott milyen "kellemes" az élet.
Ezt nem vitattam, hogy vannak álláslehetőségek - pár száz. És hány munkanélkülink van? Több százezer. Egy nagyon elenyésző kisebbség fog munkához jutni, a többi nem. A munkáltatók ráadásul mái napig rugdossák kifele az alkalmazottaikat a karantén miatt, hetente úgy hasracsapás alapján ez 100-150 új munkanélkülit jelent, és ez még egy nagyon óvatos, optimista becslés volt.
Persze, a segédmunkás választhatja a továbbtanulást, képezheti magát, beülhet az iskolapadba - ez viszont mind-mind súlyos pénzekbe kerül. Ha már ételre is alig futja neki, aligha fog a semmiből ötször akkora összegeket fordítani arra, hogy képezze magát, még akkor is, ha 100 százalékosan garantált lenne utána a magasabb kereset és a jobb életszínvonal (ami persze idehaza Orbánisztánban sehol se garantált, még a fővárosban sem). Hogy képezze magát, magasabb végzettséget szerezzen, az pénzbe kerül. Viszont ahhoz, hogy legyen pénze, képeznie kell magát. Saját farkába harap a kígyó. Autodidakta módon is képezheti magát, csak ezzel papírt nem fog kapni, anélkül meg szóba se állnak vele sehol.
Nem véletlen, hogy a mindenféle MLM-átverések, Ponzi-sémák, fogyasztói csoportok, netes munkás átrázások sorra szedik az áldozataikat - ott se arról van szó, hogy mindenki bekajálja az átrázást, és 2-3 hónap után csiliárdosok akarnak lenni, de a semminél az az 50-60 ezer forint jutalék is több.

nyman 2021.03.04. 04:19:51

Pedig amit csinálsz, az kifogás keresés.

Tiszabő Jász-Nagykun-Szolnok megyében van, nem BAZ. Tele van iskolázatlan, írni olvasni nem, vagy alig tudó ci..nyokkal. Az ilyen embernek milyen munkát adnál? Főleg, ami jól fizet?

Amit meg fényképeken, riportokban, illetve sokszor saját szememmel látok, az az, hogy sok "szegénység" miatt nyavajgó kezében ott a cigi, esetleg az alkoholos üveg. Na az ilyen ne sírjon, ne keressen kifogásokat. Az első amit félre tesz az ember. Plusz az alkeszeket jellemzően egyik munkahelyen sem tűrik.

Az tény, hogy a vírus és a hozzá kapcsolódó intézkedések beszűkítették a lehetőségeket, de azért egy évvel ezelőttig az elmúlt néhány évben óriási munkaerő hiány volt.

A középiskola, szakmunkásképző, technikumig ingyen van. Az ember autodidakta módon is képezheti magát. Vannak munkaügyi központok által indított képzések is. De pl. kamionsoförnek, buszvezetőnek, hegesztőnek jelentkezve is lehet találni olyan tanfolyamokat, ahol a munkaadó fizet. Pl. karrier.bkv.hu/kepzes/autobuszvezeto-kepzes-b-rol Van ahol munkásszállást is biztosítanak. Az tény, hogy feltételek is vannak.

A szegénységről meg nekem nem kell mesélni. Édesapámék kilencen voltak testvérek, tanyán laktak, édesanyámék négyen. Egy 20 nm-es albérleti szobába kerültem születésem után a nővérem mellé. Általános iskolás koromban egy ideig csak kerticsap, meg pottyantós WC volt, fürdőszoba nem. Lavorban fürödtünk. De a környezetemben voltak akik kevésbé voltak szerencsések, pl. közkútról hordták a vizet. Ezért nem tolerálom a kifogáskereső lusta embereket.

Ha "Orbanisztánban" nem garantált a magasabb életszinvonal, akkor lehet menni külföldre is. Sokan megteszik. Dolgoztam én is pár évet külföldön. Most is van lehetőség.

De ha valaki csak kesereg folyamatosan, és mégegyszer mondom, hozzád hasonlóan csak kifogást keres, vagy azt nézi, hogy nem lehet, akkor nem fog előrébb jutni.

Olvasgasd a kommentekben lévő sztorikat. kiszamolo.hu/igy-lettem-anyagilag-sikeresebb/

Mindenütt fellelhető, a kitartás, képzés, próba szerencse.

nyman 2021.03.04. 04:20:35

Na a blog kommentjében nem lehet leirni a c.gány szót. Micsoda cenzúra már

Reactor 2021.11.30. 05:10:52

@nyman: A cenzúrát én se értem. Nyugi, már a jewtube is ezt csinálja. Milyen kár, hogy a copypaszta hatalmával szemben tehetetlenek.

Ha Tiszabő nem játszik, felhozhatom gyakorlatilag bármelyik kisebb települést is. Akad éppen elég. A rétinégerek nem kapcsolódnak jelen vita témájához, mert ők nem is AKARNAK dolgozni. Itt most azokról van szó, akik akarnának, csak nem tudnak, illetőleg a fizetés, amit kapnának, maximum akkor lenne elég, ha kenyéren-vízen kívül semmi mást nem fogyasztanának.

A cigi és az alkohol témája. Nos igen...ebből szeretünk téves következtetéseket levonni. Először is, szó nincs arról, hogy naponta gyárilag töltött cigarettát vásárolnának minden nap (de még ha így is lenne, még mindig csak havi 40 ezernél tartunk). Frászt. Jobb esetben maguk töltik, esetleg csempészve vásárolják (határ mentén ez nem pálya), rosszabb esetben tarhálnak, vagy maguk vadásznak kövér kalózdekkeket a szeméttárolókban. És persze alaposan beosztják, jellemzően nem ők azok, akik napi három dobozzal elszívnak.
Ami a piát illeti, nem éppen a drága, márkás, kevésbé káros italokat vásárolják, ha megnézed - épp ellenkezőleg. Kannást, meg kisüveges "ízű szeszesitalt" (by VárdaDrink), ami fillérekbe kerül. De a házilag készítés, pancsolás is nagyon elterjedt dolog vidéken. Igaz, ez néha csúnya baleseteket okoz, lásd Szerep-Dámóc, de ez meg ugye "benne van a pakliban", szokás mondani. Ha pedig végképp nem lenne pénze, megveszi "felírásra" a boltocskázóktól a cumót. Ők ugyanis adómentesen árulnak mindent.
Aki pedig megiszik esetleg 2-3 pohár sört egy nap a kricsmiben, még nem alkesz.

Ez igaz, hogy a középiskola és a szakmunkásképző ingyen van, a gond az, hogy a papírral, amit ott kapsz, kitörölheted nagyjából, mert egy átlag HR-es szóba se áll veled, ha nincs minimum 2 diplomád és 4 nyelvvizsgád. Az autodidakta tanulás is igaz, az viszont egyáltalán nem ad semmiféle papírt. Állásinterjún nem fogja érdekelni a veled szemben ülőt, hogy hádde' te tényleg értesz hozzá, hanem az ezt igazoló okmány bemutatását fogja kérni.
Kamionsofőrnek, buszvezetőnek se alkalmas csak úgy akárki. Mint ahogy katonának se. Katonaságnál kemény felvételi van, nehézjárműveknél pedig PÁV. No meg persze, aki ilyen helyre megy, nem túl egészséges, ha akkor lát életében először autóbuszt/kamiont.
Nevezheted kifogáskeresésnek, a tények ettől még tények maradnak.

A külföldre ráhibáztál amúgy: idáig uszkve 1 millió ember lépett le, és még legalább másfélszer ennyi tervezi, csak hát a vírushiszti ennek keresztbe tett ugye, oltási papír nélkül lassan már közvécébe se mehetsz kulázni. Előrébb jutni pedig akkor fogunk, ha végre valaki kipusztítja ezt a tolvaj országlerabló csürhét a Parlamentből.

A kiszamolo.hu cikkje engem arra emlékeztet, amikor Warren Buffet nagy garral előadja, hogy milyen könnyű csiliárdosnak lenni, neki összejött, bárki másnak is összejöhet...
süti beállítások módosítása