Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

A legbosszantóbb mondatok, amik elhagyták valaha az ügyfelek száját!

2017. június 19. - Szarvas Norbert

darth-vader-nooo.jpg

"Tetszik, de..."

A tipikus mondat, ami minden kreatív szolgáltató rémálma. Ez azt jelenti, hogy nagyon tetszik az ügyfélnek amit csináltál, csak lenne néhány finomítás (mondjuk a projekt 90%-a), amit máshogyan kellene megcsinálni. Főleg akkor kaparják az arcukról a pírt az emberek, amikor ez a mondat folyamatos egyeztetéssorozat után, a munka átadásakor érkezik meg drágalátos ügyféltől.

"itt fogyasztod vagy elviszed?" (tipkus gyorséttermi kérdés)- Az asztalnál

Valamiért azt hiszi a mai napig mindenki, hogy a mekiben álló kiscsaj ezt még nem hallottam soha életében! Hatalmas poén lehetet ez valamikor, de ma már kifejezetten idegesítő, mivel minden vevő életében egyszer ezt elsüti. Én is gimisként benyögtem és most beálltam a sarokba elgondolkozni a tettem komolyságán.

"Csak egy kérdésem lenne"

A tipikus kérdés, amit marketing szakemberek, pénzügyesek, könyvelők szoktak megkapni. Az ügyfélnek csak egy egyszerű kérdése lenne, amire a válasz csak jó esetben fél percben, rosszabb esetben fél órás kifejtés igényel. És az ügyfél persze igényli. De mivel csak egy "egyszerű" kérdése van, ezért nem akar fizetni. Ha nem akarnak váalszolni, akkor a megkérdezett a szemét pénzéhes ember. Erre szoktam mondani, hogy igen a válasz 1 perc meg még x év, amit a megtanulásába öltem az adott területen és x millió forint, amibe került, hogy most 1 perc alatt a sok tízezer témába illő kérdés közül tudjam dekódolni és azonnal megválaszolni azt az egyet. Könyvelők, ügyvédek ebben megerősíthetnek.

"Nem értek hozzá, de azt nem lehetne, hogy...?"

 Nem, nem lehet. Más szakmában dolgozók mesélték, hogy nekik ez a legutálatosabb kérdésük a világon. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél a (már lealkudott) pénzéért úgy érzi, hogy a "multi csomagot" vásárolta meg és minden technikai és minőségi megvalósításba beleszólhat. Általában ennél a kérdésnél már az ügyfél is érzi, hogy nem ezt beszélték meg előre, de azért bepróbálkozik. "Nem értek hozzá, de azt nem lehetne, hogy a szárított jeget az Antarktiszon metszi le egy Grizzly medve villával, aztán a Dalai Láma hozza el nekem katicabogár szánon?" Nem...

" Megbeszéltem a barátommal és..."

Fontos, hogy kikérjük egy független ember véleményét. Viszont a probléma ezzel a "hazamentem" és megbeszéltem valakivel dologgal, hogy nem viccből kellett végigülni az adott tárgyalást-bemutatást 1-2-3 órán keresztül, ahol tapasztalt, a témával kapcsolatban szakértői státuszban levő ember válaszolt minden kérdésre. Mire hazaér az ügyfél, addigra az infó fele már elveszett. Mire elmondja 5 futópercben a barátnak, hogy miről van szó, addigra sikerült teljesen leredukálnia az autó motorikus működését egy kerékpár láncának a mechanikájára. 

"Nekem ez tegnapra kell"

Akkor miért nem jöttél tegnap előtt? Minden iparágban jellemző ügyfélmondat, amitől mindenki hátán feláll a szőr. Azt hiszik egyes ügyfelek, hogy a pénzükért időt is vásárolnak, nem csak szolgáltatást/terméket. Valamiért azt gondolják, hogy megérkezik a helyi "Mclemore" és akkor mindenki eldob minden futó projektet és elkezdenek Mikulás manóiként ezen az ügyön pörögni, hogy még éjfél előtt kiszállítsák a kéményen keresztül az ügyfél szolgáltatását/termékét. 

"Csak kíváncsi voltam"

Vannak az időrablók, akik nem akarnak semmit, csak kíváncsiak. De előtte bezzeg megizzasztják az adott cég képviselőjét, mint kurvát a templomban. Jönnek a kukacoskodásnál kukacoskodóbb kérdések, amiket persze mezei ember amúgy nem kérdezne meg. Órákat, napokat kell utána járni a dolognak. Mire az ügyfél végzett, addigra a másik a belét kidolgozta és munkaórái mentek el ezzel az üzlet reményében. A probléma nem az, hogy nem lesz üzlet. A probléma, hogy soha nem is volt szó arról, hogy lenne üzlet. Hiszen csak kíváncsi volt és volt az ügyfélnek egy felesleges fél órája... A kérdést 1 perc feltenni, de a választ akár órákig kell keresni...

Tudod ki vagyok? Az ügyfél...

Vendéglátósok mesélik nekem ezt mindig, hogy időnként jön az ügyfél és ezzel figyelmeztet arra, hogy megérdemli a kitüntetett figyelmet. Hiszen ő ezért a szolgáltatásért fizet. Az nem érdekli, hogy pontosan úgy fizet, mint minden más vendég. A vendéglátósnak ő csak egy sok közül (és mindenki ugyanannyira fontos vagy nem fontos), míg az ügyfelek jelentős részének ez egy jeles alkalom (erre spóroltak hónapokig), így érthetően máshogyan élik meg. Attól függetlenül hidd el, hogy tudják ki vagy:)

Megveszem a neten

Media Markt-osok kedvence lehet ez a mondat. Mintha a bolt az internet számára fenntartott offline bemutató terme lenne, ahol a terméket meg lehet tapogatni, fogdosni. Értem én, hogy gyakran túlárazott az egész, de ennek az oka, hogy ki kell fizetni a bolt költségeit, a dolgozókat illetve azt a hozzáadott értéket, hogy megfoghatod a terméket illetve van kitől kérdezned. Miután az eladó srác akár órákig próbálgatja veled a tv-ket és vért pisil, elég meredek bejelenteni neki a végén, hogy "köszi, akkor megveszed a neten".

Neked mik a "kedvenc" legbosszantóbb mondatai az ügyfeleknek?

 

►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. június 19. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bejegyzés trackback címe:

http://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr2912604983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Serrin · http://ecigiblog.blog.hu/ 2017.06.19. 10:08:01

"Nem lehetne, hogy ez balra legyen egy kevéssel és zöld lenne kék kerettel?"
De, csak ahhoz a fél oldalt át kell írni, meg újratesztelni az egészet.

"Tudom, megegyzetünk már, de szerkeszthető hírek jó lennének."
Ja, a szerveroldalon meg a magát kezeli, azt ugye nem kell megírni.

Forex Klub · https://forexklub.hu 2017.06.19. 13:34:46

"A (szomszéd/rokon/kolléga) már megmondta, hogy mi a baja, csak meg kellene csinálni."
Általában teljesen más a hiba oka. :)

Serrin · http://ecigiblog.blog.hu/ 2017.06.19. 14:19:07

"A (szomszéd/rokon/kolléga) a feléért is megcsinálja."

Akkor csináltasd vele, legfeljebb duplán fizetsz utólag. :)

Nyiri 2017.06.19. 18:26:00

"Csak kíváncsi voltam" - Ezzel mi a baj? Megkérdez dolgokat. Megkapja a választ és kiderül számára hogy nem erre van szüksége. Kötelező megvenni mindent? Volt már úgy hogy bementem valahova "csak érdeklődni" és vettem valamit mégis. Kereskedő és az szolgáltatás minőségétől függően dől el a "Csak kíváncsi voltam" végkifejlete.

Van még pár a listán ami szerintem túl van magyarázva és simán belefér a napi rutinba aki szolgáltató vagy eladó

Anna King 2017.06.19. 18:45:21

Hat ugy gondolom, a szolgaltato az ugyfelbol él, had ne legyen mar baj ha van nehany kerdese.... IT-n dolgozom ahhol a kollegak 90% szerint az ugyfel mindig hulye... persze mert az ugyfel nem IT-s. Ha az lenne nem lennenek kerdesei es maga megcsinalna, a poszter meg ehenhalna...

zuhanorepulesss 2017.06.19. 18:47:00

"A másik boltban ez csak XXX volt.."
Megkérdem, miért nem vette meg ott?
"Jahh, nem volt csak XS-es.."
Jahh, ha nekem nem lenne méretsor, csak egy szélsőméret, én is féláron adnám...

RHalacska 2017.06.19. 18:47:49

@Nyiri: Állj egy kicsit az eladói/szolgáltatói oldalon és megtudod.
kedvencem: "Csak azért kérek árajánlatot, hogy tájékozódjak" Általában egy 2-3 kutatómunka minimum amire árat kér. Valójában azt jelenti, hogy rég tudja kitől fogja megvenni, csak le kell adnia egy ellenárajánlatot.

borazslo · http://www.eleklaszlo.hu 2017.06.19. 18:48:09

Én voltam úgy, hogy az elején megmondtam, hogy most alapvetően kíváncsi érdeklődő vagyok, mert ilyet meg ilyet még sosem csináltam. Rám szántak egy fél órát 1:1-ben. És a végén még mondta is, hogy most ne vásároljak. Csak a megkapott infókat dolgozzam fel magamban, nézzem meg a neten, meg ilyenek. Aztán úgyis tudok tőlük rendelni az interneten vagy telefonon is.

Engem megvettek. Természetesen tőlük vásároltam. És bár nulla kis üzlet vagyok nekik, de náluk maradok még jó darabig.

con-troll 2017.06.19. 18:50:13

Tökéletes videó a témában: www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg
Sokat elmond róla, hogy a nézők 51 nyelvre fordították le. Van magyar is hozzá, ha valaki nem tudna angolul.

RHalacska 2017.06.19. 18:59:09

@borazslo: Ha az elején megmondod, hogy csak érdeklődsz, és a másik fél tudja, hogy kb 0% az üzlet, akkor te korrekt módon jársz el. Bár sokan ezt csinálnák! Nem egyszer volt, hogy 2 órát magyaráztam, mit hogyan, előkészültem stb. majd a végén közölték, hogy ja bocs biztosan nem lesz üzlet, csak érdeklődtek. Ha van időm, és valaki az elején közli, hogy csak érdeklődik, csak tájékozódik akkor is elmesélem, csak nem remélem az üzletet, nem kezdek előkészítő munkába, hogyha megjelenik,legyen valami amit tudunk mutatni.

RHalacska 2017.06.19. 19:08:08

@Anna King: Azért ha IT-n dolgozol, kérd már meg a kollégákat, hogy mutassák meg az ékezetes betűket.

Anna King 2017.06.19. 19:12:29

@RHalacska: szeretem az ilyen lenyeglato fszokat

tamasoft 2017.06.19. 19:22:57

Mégis, hogy kellene, egy amolyan rendes ügyfélnek viselkedni!?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 19:27:09

Ha ügyfelet vagy vállalkozót látok, kiboztosítom a fegyveremet. Mind szemét banda.

Zionnépe 2017.06.19. 19:35:11

Valami elképesztő, ahogy Magyarországon állnak a VEVŐkhöz! Nálunk itt a "hanyatló Nyugaton" egy a fontos csak, a VEVŐ és az elégedettsége!
Mindegy milyen céllal és hozzáállással jön, ami a fontos, hogy a lehető legjobb kép alakuljon ki nála a vállalatról/vállalkozásról és ha ugyan ő maga esetleg nem is vesz éppen semmit, de jusson eszébe a cég és később venni fog, vagy ajánlani fogja!
Meglehetősen jó pozícióban van mind a mostani, mind a korábbi cég ahol dolgoztam - mondhatni a szakma csúcsán - de olyat még nem hallottam, hogy panaszkodtak volna potenciális vásárlóra vagy érdeklődőre, vagy bármilyen kérést elutasítottak/tunk volna... Persze a különleges igényekhez különleges ár tartozik, de meglepődnétek itt sokan mi mindenért hajlandó pluszban fizetni a VEVŐ, csak amiért hajlandó a cég úgy éreztetni vele, hogy ő és a kívánsága kiemelten fontos!

Zionnépe 2017.06.19. 19:43:08

@MaxVal BircaMan HJCD: Biztosítsd is mqgad ellenük, nehogy akarjanak tőled valamit ;-) !

@tamasoft: Nyilván mindenkinek csukott szemmel és szájjal a lehető legnagyobb összeget vásárolva kell "helyesen eljárni" az itt jelenlévők szerint

RHalacska 2017.06.19. 19:48:36

@Anna King: Látom a kultúra feltört belőled. Értem, hogy miért nem találod az ékezeteket. Igénytelen vagy. Mosakszol egyébként?

RHalacska 2017.06.19. 19:49:54

@Zionnépe: Igen, csak ott fizetnek az extráért, itt meg lealkudja a sárga földig, majd mindent akar. Aki fizet rendesen, az itt is megkap mindent.

RHalacska 2017.06.19. 19:51:32

@tamasoft: Elmondja mit szeretne, mik az elképzelései. Meghallgatja a választ. Dönt. Vásárol, és ha vásárolt fizet. Ha nem vásárol, megköszöni a tájékoztatást, és elmegy.

Anna King 2017.06.19. 19:54:05

@RHalacska: nincs mivel szorakoznod? Verd ki magadnak vagy keress valakit aki megdug, de szallj le rolam idiota allat

RHalacska 2017.06.19. 20:03:04

@Anna King: Ideges vagy? nyugodj meg, attól megnyugszol!

kisrednek 2017.06.19. 20:19:56

Erre az „itt fogyasztod vagy elviszed” kérdésre értelmes embernek nem lehet mást válaszolni. Ha az üzlettulajdonosok megtanítanák az alkalmazottakat az értelemszerű kommunikációra, akkor azt kérdezné: „asztalnál fogyasztod, vagy kiviszed az üzletből?” Persze ez egy szóval több, de talán meg lehetne jegyeztetni a plázacicákkal is.
A másik kedvencem az „áfás számlát kér?”. Kapásból rávágom mindig, hogy nem, „áfa nélkülit”. Erre jön a nagy zavar, vagy jobb esetben egy halvány mosoly. Könyörgöm, évtizedek óta minden számla áfás. Most el ne kezdje valaki magyarázni, hogy honnan származik a kérdés, azon már évtizedek óta túl vagyunk és éppen a nyelvészek szokták magyarázni, hogy a nyelv fejlődik. Csak azok az emberek nem, akik 30 éve megtanultak valamit és még most is ott tartanak. A helyes kérdés, amivel már néhányszor találkoztam: „részletes számlát kér vagy elég lesz a nyugta”. Persze ez is két szóval több, de akit zavarnak az idióta beszólások, tanulja meg.

R.T. Flakfizer 2017.06.19. 20:20:12

ahamm.... a hülye ügyfél. A nem hülye az nem kérdezz, legfeljebb szétcseszi később az akármit. Akkor jön, hogy "hát miért nem kérdez, ha nem tudja?!!". Mert tikkel a szemetek, ha kérdeznek, azért. És persze, ott van még a rettegő, aki fél, hogy nem fogja tudni a választ, ezért próbál rajtad, hülye ügyfélen gyorsan túllenni. Ilyenkor aztán hipermókás lesz az egész. Ja! A szakszavak mágusa, aki hülyének néz, de vagy elvárja, hogy képben legyél, vagy sumákol és azért dobálózik a szavakkal.
Ha meg előre bemondod, hogy csak érdeklődsz, felmérsz, stb, akkor leszarnak - nincs erre idő, gugli a te barátod, stb.
Szóval kétoldalú ez a történet is. ;)

Zionnépe 2017.06.19. 20:22:08

@RHalacska: Nagyon nagy tévedés. Minél több pénze van valakinek, annál jobban tudja, hogyan kell azt felhasználni és a lehetőségekhez képest olcsón megkapni amit akar.

Nagyon sok mindent kell változtatnotok a hozzáálláson, hogy szintet lépjen a versenyképességetek!

A vásárlót messzemenően nem érdekli mennyit tanultál és mennyit kell dolgozz azért a termékért, amit el akarsz adni, ő fizetni akar valamiért, amit te vagy tudsz neki tálalni, vagy nem. Ha nem, akkor el kell gondolkozz azon vajon miért pont hozzád fordult és mi az oka annak, hogy csalódást kellett okozz neki.

RHalacska 2017.06.19. 20:31:26

@Zionnépe: De nem erről beszéltünk, hanem arról a sóherról, aki a feléért akar duplát kapni.
Általában akinek valóban van pénze az tudja, hogy mit akar, tudja, hogy amit akar az kb mennyi, és nem jön azzal, hogy nem lehetne a feléből? Szerencsére sok olyan ügyfelem van, aki nem megy máshoz, és nem kezd idétlenül alkudozni.
Egyébként milyen szintet kell lépnie a versenyképességünknek? Szolgáljuk ki a hülyéket, akik nem tudják mit akarnak, nincs is rá pénzük. Gyöngyszem: nem akarok fizetni 40.000 Ftot egy számlázó programra, valaki írja meg nekem olcsóbban!
Noooormális?

Zionnépe 2017.06.19. 20:32:28

@kisrednek: Ezért kell minden vevőkkel foglalkozó eladót a saját területén leggyakarabban előfordulő szituációs tréningeken gyakoroltatni és megfellő párbeszédpaneleket megtanítani nekik.
@R.T. Flakfizer: Itt baromi egyszerű, el kell adni az ügyfélnek egy "mindenre kiterjedő (falhoz vágásra is" garanciát, és utána azt és úgy csesz el rajta, ahogy jólesik.

Zionnépe 2017.06.19. 20:43:36

@RHalacska: Sajnálom, de számomra nem jön át ebből a problémád. És igen, mi kiszolgálunk bárkit, aki fizet 10 centtől millió eurós nagyságrendig. Ha a kérése nem kivitelezhető, megköszönjük az érdeklődését és bizalmát amiért megkeresett és felajánljuk, amennyiben elérhető lesz a kívánt konstrukció nálunk, feltétlen értesíteni fogjuk. Megkínáljuk kv-val, és a felajánljuk a kv közben a kívánságához legközelebb eső katalógusunkat áttanulmányozásra... stb.

Ebből vagy ért és lelép, vagy átnézve a hasonló termékeket esetleg rájön, hogy mi az az árszínvonal ill. termék ami passzol az igényeihez. És ezután vásárol. A kv ára meg bőven megtérül ;-)

Void Bunkoid 2017.06.19. 21:01:13

Jót röhögtem az Annán. Tipikus informatikus :)

Magam is ezen a területen dolgozok, de még mindig nevetve konstatálom, hogy a legtöbb informatikai rendszert informatikusoknak terveznek, azaz a fejlesztő elvárja, hogy az ügyél ha nem is annyira, mint ő, a fejlesztő (sőt Fejlesztő), de legyen már képben a dologgal, és ne jöjjön mindenféle marhasággal vissza, meg később a támogatás során ne nyitogasson hibajegyeket a Fejlesztő számára triviálisnak tűnő problémákra.

Sajnos az információtechnológiai cégek legnagyobb része még mindig nem fogta fel azt, amire Steve Jobs már harminc éve rájött: az IT eszközök/szoftverek legnagyobb része ugyanolyan használati tárgy, mint egy autó. És mint ahogy az autóknál is - igaz ők régebb óta vannak a porondon, de ott igen hamar rájöttek már - a vevők általában három dolgot várnak el:

a) kézenfekvően, egyszerűen üzemeltethető legyen
b) tartós legyen
c) lehetőleg ne romoljon lépten-nyomon el, még a lehetősége is minimalizálva legyen, hogy el lehessen rontani.

Ugye ilyenkor jönnek hogy "de hát ha ilyet fejlesztek, akkor mehetek mosogatni, mert egyszer megveszik oszt' sosem jön pénz a szupportbóóó' ".

Nos, Steve Jobs ezt azzal megfejelte, hogy az Apple eszközök nemcsak hogy tartósak, nem romlanak el, és könnyen kezelhetőek, de úgy marketingelte meg, hogy menők, szexik legyenek (ezáltal drága áron is megvegyék), és hiába kibír egy iPhone öt évet is, a következő évben kihoz egy új modellt, ami annyival tud többet, hogy mittomén zöld, kék, fingik, csilingel, NAGYOBB, SZEBB, JOBB, és mostantól ez a szexi, és mindenki meg fogja venni még több pénzért, mert már az előző is kurva megbízható volt, és ez meg hát no, ez még jobb!

Egy kicsit lehetne tőle tanulni, és igen, csinálni olyan rendszereket, szoftvereket, amik tökéletesen hülyebiztosan működnek, lehet őket rendesen használni, és utána pont emiatt, erre hivatkozva simán el lehet adni az új verziót akár banális faszságokkal is, már egyszer leraktunk valamit az asztalra, van mire fennhordani az orrot.

De nem, IT téren még mindig bugos, kusza, kezelhetetlen, baromira nem user, hanem admin friendly dolgokat fejlesztenek, mert a sok büdösszájú csillagokháborújáspólós nagyseggű sohanemvoltbarátnője fejlesztő félti a kis állását meg a zsíros fizetését.

shitgun 2017.06.19. 21:45:51

Ez már a második öngólos poszt a témában, az ügyfeleket kutyázni ugyanis nem kifizetődő az álmoskönyv szerint olyantól, aki ügyfelekből él. Magyarországon még mindig az a büdöskomcsi hozzáállás dívik, hogy a vendég kussoljon, és örüljön a kiszolgálásnak. Mivel azonban elmúltak a hetvenes évek, és elméletileg a nagybetűs nyugathoz tartozunk, legalábbis szeretnénk kurvára elhinni, szerintem kibaszottul alap, hogy egy szolgáltató, aki az ügyfeleiből él, nem veszi szarba őket. Nyilván van idegesítő ügyfél, de aki nem bír el ezzel a teherrel lelkileg, menjen el a fatelepre biztiőrnek, ott nyugi lesz. Most tényleg az lenne az elvárás, hogy minden ügyfél a témában képzett, elégedett, kérdések nélküli, egyperces meló legyen? Azon puffogni, hogy az ügyfélnek elvárásai vannak, hogy kérdései vannak, hogy gyorsan szeretné az akármit, hogy menet közben változtat, hogy bénázik, rohadtul amatőr dolog, mert aki rugalmas, türelmes, konstruktív, az előre jut, aki meg büdösszájú házmesterlelkű közértes Lenke néni 40 évvel ezelőttről, azt otthagyják a picsába az ügyfelei, nem ajánlják másnak, lehúzhatja a rolót, és majd puffoghat, hogy mindenki hibás volt, csak ő nem.

Rocinante93 2017.06.19. 21:47:05

@Void: autót az 1800-as évek óta fejlesztenek, PC-t meg az 1970-es évek óta. Igen, volt ott gőzautó (1950-ig használták is Angliában, sőt Kaliforniában konkrétan az 1970-es évek elejéig lehetett gyártani és közlekedni is vele), elektromos autó (1880-as évek óta) is, mire az első belsőégésű motort megalkották.

És most sem úgy megy, hogy az ügyfél csak beül és vezeti. Csak éppen a legtöbb autótulajdonos eleve szereti megtanulni használni az autóját és nem várja el, hogy az ő gondolatai szerint működjön.

Autószerelők tudnak sztorizni, hogy páran mégis ezt hiszik, aztán csodálkoznak, hogy a diesel nem indul pöccre, vagy a váltó szereti, ha kinyomják a kuplungot, meg vizes úton hosszabb a féktáv.

Ami az árajánlat készítését illeti, régi megoldás:
"az árajánlat készítése díjmentes, amennyiben Cégünket bízza meg a munka elvégzésével, ellenkező esetben X Ft díjat számolunk fel érte".

Ezt aztán szépen aláírja az ügyfél, ha komolyan gondolja. Ha nem érdekli vagy csak felméri a kínálatot, akkor meg nem veszítesz érdemi időt.

Elhiszem, hogy jó dolog panaszkodni, de a helyzet az, hogy feladatközpontú gondolkodással messzebb jut mindenki.

Rocinante93 2017.06.19. 21:49:06

@shitgun respect, tízpontos!

tnsnames.ora · http://liftinstinct.blogspot.com 2017.06.19. 21:49:52

@con-troll: Nagyon köszi, a tippet, szakadtam a röhögéstől, zseniális videó!

Rocinante93 2017.06.19. 21:56:14

Ami a boltot illeti, a poszt-toló alapvető tévedésben leledzik.

De. A bolt egyre inkább fizikai kirakat. Az Amazon erre már rég rájött - most sem arról híresek, hogy fizikai bolthálózatuk lenne. Aztán mégis a legnagyobbak egyike. Alibaba/Aliexpress? Ők sem fizikai boltokat építenek.

Szóval elhiszem, hogy a bolti eladók elesnek a jutaléktól, ha az ügyfelek ott csak érdeklődnek (basszus, milyen ügyfél, a kurva anyját, hogy tudatos vásárló mer lenni!), és megveszi neten, ahol sokszor olcsóbb is, még szállítással kombinálva is.
Viszont ettől még a világ nem áll meg: az e-kereskedelem nem öli meg az összes boltot, azonban garantálom, hogy a mostani boltok kétharmada nem fog létezni 25 év múlva. Egyszerűen azért, mert nem lesz rá szükség. Egy-egy bemutató bolt lesz, azoknak, akik fizikailag is meg akarják fogni a terméket, nem csak VR/AR megvizslatni, a bolti eladók meg átképezhetik magukat.

Itt is igaz, hogy aki karriernek tekinti a bolti eladást, arra sötét jövő vár. Ugyanis pont annyira fog eltűnni ez a szakma, mint a suszter: egy-egy szakemberre még szükség van, de nem tud a piac eltartani már ezer szakembert sem. Az az egy-egy szaki is vagy multinál tervez cipőket vagy kisvállalkozóként varr méretre a jobbmódúaknak.

Rocinante93 2017.06.19. 22:01:25

@kisrednek

"Most el ne kezdje valaki magyarázni, hogy honnan származik a kérdés, azon már évtizedek óta túl vagyunk és éppen a nyelvészek szokták magyarázni, hogy a nyelv fejlődik. Csak azok az emberek nem, akik 30 éve megtanultak valamit és még most is ott tartanak. A helyes kérdés, amivel már néhányszor találkoztam: „részletes számlát kér vagy elég lesz a nyugta”. Persze ez is két szóval több, de akit zavarnak az idióta beszólások, tanulja meg."

Pedig egyszerű: áfás számla = áfavisszaigénylésre alkalmas számla. A nyugta az csak egy vásárlási bizonylat. KATA-s vállalkozó pl. áfamentes számlát tud adni alapból (kivéve, ha áfakörös)

Rocinante93 2017.06.19. 22:06:44

@Void: miután befejezted Jobs tökeinek fényezését, tegyük hozzá:
1. Az i-termékeknél az OS frissítése átlag két generáció után kicsinálja az eszközt. Ha ráengeded a régebbi szifonra/padra az új oprendszert, akkor lesheted, hogyan válik gyakorlatilag használhatatlanná az eszközöd. Így tehát nem csak túlárazottak a termékeik, de gondoskodtak is arról, hogy kettő-négy évente az is kifizesse a túlpörgetett árakat, aki amúgy tök jól elvolna még tíz évig az iFos 3/4/5/x-szel.

2. Dacára az Apple marketinggépezetének minden erőfeszítésével, még mindig az Android a nyerő, méghozzá durván. 85-13 arányban uralják az okostelefon piacot. Mert talán a nagy többség normál áron akar saját maga által barkácsolható mobilt.

agyramegy 2017.06.19. 22:13:56

Első megjegyzés:
Ha szolgáltató iparban dolgozol, akkor ezekkel találkoznod kell és pont. Azért mert leírod azt ami triviális, szerinted érdekes az inkább azt sugallja, hogy az ügyfeleidet semmibe nézed.
Ja igen... Hiszen ők az ügyfelek. Az önérzetednek köszönhetően akár olyan (mégsem)ügyféllel talákozol, aki igen sokat fizetne, de a nagy önérzeted miatt ezt buknád.

Második megjegyzés:
Ez a cikk 2017. június 19. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Tudod mi a mai dátum?
2017. június 19.

Hehhh?

Pannon Puma · http://bukosisak.blog.hu 2017.06.19. 22:22:07

"drágalátos ügyfél"? Ezt komolyan gondolja bárki, aki szolgáltat? Ha pedig már Média Markt: gondoltam, veszek polárszűrőt. Bemegyek, négy kiscsaj partizik a pultnál. Kérdezem őket, hogy van-e polárszűrő. Néznek mint a boci, erre az egyik zavarában vihogva elindul, hogy talán arra van. Megtaláltuk, volt 3 fajta, az én méretemben 2 (hatalmas választék, ugye). Fogalmatlanok, amatőrök, laikusok, és nem is akarnak ennél jobbak lenni láthatóan. Akkor mire föl ez a poszt? De nem egyszer fordul elő, hogy nem köszön vissza az eladó, nem köszön el, dülleszkedik a pultnál a srác a kávézóban, a wc meg olyan, mintha egy hete nem takarítottak volna, és lehetne sorolni.

Patkááány 2017.06.19. 22:29:06

"Az újságban nem ennyiért volt kiírva, hanem..."

Persze cunci, ha legalább hatot veszel. Vagy van kedvezménykártyád. Egyébként is a másik fajtára vonatkozik a kedvezmény. És majd csak csütörtöktől. Értő olvasás, cunci.

nem várt fordulat 2017.06.19. 22:59:40

Bocsánat, de ez az egész egy bullshit. A legtöbb ügyfél ilyen, mert nem ért hozzá.

Te nem ügyfélorientált vagy, pedig én csak programozok:

"Tetszik, de..."

Pontosan mi a probléma? Volt előzetes megbeszélés, szerződés? Rábolintottál? Ha nem, akkor én vagyok a balfasz, hogy úgy kezdtem el, hogy nem bólintott rá.

"Csak egy kérdésem lenne"

Parancsolj. Megválaszolom. Ha nem tudod 5 percben elmondani, akkor hagyd abba amit csinálsz.

"Nem értek hozzá, de azt nem lehetne, hogy...?"

De lehet, mindent lehet, annak azonban ára van. Ennyi, és megkapod.

" Megbeszéltem a barátommal és..."

Értem, de hozzám jöttél... Ha szeretnéd, folytasd a barátoddal.

"Nekem ez tegnapra kell"

Nem lesz kész tegnapra. Jó munkához idő kell, nem fogok gányolni. Ha ez nem megy, ott az ajtó. Tipikus esete, amikor sima kommunikációval el lehet intézni.

"Csak kíváncsi voltam"

Nézze hölgyem / uram. Amennyiben kíváncsi, én adok önnek egy részletes tájékoztatót, aminek az ára 160e Ft + ÁFA. Amennyiben tőlem rendeli meg az adott terméket, ettől az összegtől eltekintek.

"Tudod ki vagyok? Az ügyfél..."

Ajtó jobbra. Partnerek vagyunk, nem master and servant.

Mind az összeset kommunikációval le lehet tudni. Ha balfasz vagy, ne csodálkozz, ha ezek a mondatok kiverik a biztosítékot.

Mester.Tamás 2017.06.19. 23:12:07

@Pannon Puma: A Media Markthoz az is hozzájön, hogy a legutóbbi évekig nem voltak árak a weboldalon! Vagy megtaláltad az akciós újságot vagy annyit láttál a neten, hogy telefonálj az áruházba. Na már most, tőlem nem messze van egy Media Markt (gyakorlatilag az utca másik oldalán), így én elsétáltam és ott szembesültem, hogy nem 1-2 ezer forinttal, hanem nagyon sokkal drágább bent a termék, mint a neten bárhol máshol. Ha ez akkor látható lett volna, akkor be sem megyek és nem raboljuk egymás idejét. Oké, értem én, hogy "be akarták kényszeríteni" az embert, ahol aztán rádumálták még 2-3 termékre, de akkor férjen már bele, hogy idióták is bemennek a boltba.

Pál László Bendegúz 2017.06.19. 23:35:04

Kedves Cikkíró!

Ha már adott a téma, leszek bunkó ügyfél a cikk kapcsán.

Kérlek tanulj meg írni!

Elolvastam a 2. bekezdést, a gyorséttermit. Háromszor. Nem mert annyira jó, hanem mert annyira kétségbeestem azon, hogy nem értettem, hogy miről beszélsz. Ugyanis nem ismertem ezt az ezek szerint szakállas poént. Nézzük, miből kellett volna megértenem, hogy mi ez, ki mit mond, és egyáltalán mi a helyzet, és miért nem csak a poén gimnáziumi elsütése miatt lenne érdemes pironkodnod (kommentetek végigolvasva sikerült megtalálnom a megoldást, hogy mi is a szituáció, amit vázolni próbáltál, ezért most leírom, miért volt reménytelen rekonstruálnom a szituációt a slendrián szerkesztés miatt):

Keretben írod:

"itt fogyasztod vagy elviszed?" (tipkus gyorséttermi kérdés)- Az asztalnál

- itt vannak a nagy bajok, fejétől bűzlik a hal:
1: Megvan a formátumod a cikkben a keretekben: a kuncsaft válaszát idézőjelbe teszed, tehát amikor elkezdem olvasni az "itt fogyasztod..." kérdést, automatikusan egy vevő szájába teszem a fejemben, mint utólag kiderül helytelenül.
2. Zárójeles megjegyzéseddel próbálsz egyértelműsíteni (az "tipkus" elírása itt még nem is akkora felróható dolog, csak tökéletesen szimbolizálja a online újságírásban már kötelező trehányságot), azonban a helyszínen kívül mást nem jelölsz meg, neked egyértelmű, de én még mindig úgy veszem, hogy a kuncsaft tette fel a kérdést, egy gyorsétteremben
3. A végén jön a non plusz ultra, ahogy odahánytad (elnézést, nem tudok jobb kifejezést) azt, hogy az asztalnál. Ez most mit keres ott? Ki mondja? Ja, hogy ez egy párbeszéd, mert raktál elé egy kötőjelet, tehát válasz a számomra még mindig kuncsaft által feltett kérdésre?
Nos, nekem harmadik végigolvasásra sem kezdett összeállni ez a verzió, úgy vettem, hogy az asztalnál, az a szituáció helyszínének pontosítása, tehát a gyorsétteremben, ahol már ülök és eszem, jön oda hozzám a kiszolgáló, és kérdezem meg tőle, mikor például kihozza a később elkészült hambit, hogy "Itt fogyasztod, vagy elviszed?", mint valami poént, mert amúgy ezt a mondatot neki kellett volna tőlem megkérdeznie. WTF? Na most képzeld, el, hogy ezzel a nonszensz szituációval a fejemben kezdem el olvasni bekezdést alant.

Ezt itt:

Valamiért azt hiszi a mai napig mindenki, hogy a mekiben álló kiscsaj ezt még nem hallottam soha életében! Hatalmas poén lehetet ez valamikor, de ma már kifejezetten idegesítő, mivel minden vevő életében egyszer ezt elsüti. Én is gimisként benyögtem és most beálltam a sarokba elgondolkozni a tettem komolyságán.

Nézzük ezt a három szép magyar mondatot, miben segített hozzá, hogy annyira kihozza belőlem a nyelvtan- és újságírás nácit, hogy lejöjjek azonnal ide a komment szekcióba és helyre tegyem a dolgokat. bízva abban, hogy építő kritikának veszed. Hidd el, vérnyomásemelkedésemhez képest igyekszem a lehető legobjetívebben fogalmazni, amíg idáig elértem, legalább 3 helyen finomítottam a hangvételen és javítottam ki a szerkesztést, igyekezve jó példát mutatni. Szakmai ártalom, újságírásból szereztem diplomát, és nagy kihívás figyelni, ahogy az online újságírásban a gyors tartalomgenerálás miatt mennyire felszínessé válik a szerkesztés, egyáltalán a saját írás átolvasása a posztolás gomb megnyomása előtt.

Ékes példája ennek a pragmatikus figyelmetlenségek bekezdésed első mondata:
"Valamiért azt hiszi a mai napig mindenki, hogy a mekiben álló kiscsaj ezt még nem hallottam soha életében!"
Mi??? Kiscsaj nem hallottam? Ááááá! Most képzeld, el, hogy alapból azzal állok neki a mondatodnak, hogy ott ülök az asztalnál, megkérdeztem a kiscsajtól, aki kihozta a hambit, hogy "Itt fogyasztod, vagy elvitelre?", ami már alapból egy elég nehezen értelmezhető helyzet, majd az arcomba kapok egy ilyen orbitális nyelvtani fiaskót, ami aztán tényleg ellehetetleníti, hogy megállapítsam,hogy ki mit mond, és ki hallotta már tuti ezerszer ezt a poént. Ezek után a következő két mondatot már lényegében a saját anekdotázásod lehetet. Szigorúan egy t-vel. Ami nem segített ki a helyzetből, és egyre nagyobb kétségbeesésbe taszított.

Mutatom mi lett volna a szerkesztési megoldás, amit egyszerűen a keretben kellett volna alkalmaznod, a wordpress sem gördíthet ennek semmi akadályt elébe:

- "Itt fogyasztod vagy elviszed?" - kérdezi segítőkészen a gyorséttermi felszolgáló
- "Az asztalnál." - nyögi vissza a humoros vásárló

Ha valaha olvastál könyvet, ismerős lehet ez a formula. Felteszem igen, bár ismerek olyat, aki több könyvet írt, mint olvasott, és ezt ő vallotta be magáról. De nem volt rest átnézetni az anyagot ahhoz értőkkel, mielőtt nyomdába adta.

Nagyon szépen kérlek a jövőre nézve, hogy tedd meg, nekünk, olvasók kedvéért, még az ilyen bunkó, kötekedő, szakbarbár barmok miatt is, akik közel 5000 karaktert - majdnem az egész cikked hosszát begépelik Neked kötekedő észrevételeikkel - hogy figyelmesebben fogalmazol és szerkeszted meg az online médiába kibocsátott tartalmaidat. Mert amúgy tetszik amit csinálsz, de...

shitgun 2017.06.19. 23:45:27

@Pál László Bendegúz: kár volt ilyen hosszan kifejtened, a poszter ki fogja törölni, allergiás a helyesírása ekézésére, azt fogja mondani, hogy "nem építeni, hanem rombolni jöttél". Én szóltam :)))))

t74 2017.06.20. 00:34:22

"Megveszem a neten" - a Media Markt itt meglehetősen rossz példa, mert az eladók jelentős része sokszor inkább egymással beszélget, mint "...akár órákig próbálgatja veled a tv-ket és vért pisil...". Így igen, inkább megveszem a neten. Előtte azonban megnézem élőben, akár a Media Marktban is.

Pál László Bendegúz 2017.06.20. 00:42:37

@shitgun:
Szarvas Norbert azt csinál a cikkével, és a hozzá fűzött kommentekkel, amit jónak lát, szíve joga. Engem nem zavar, ha kitörli, nincs szükség arra, hogy megmaradjon az utókornak a kommentem, amennyiben rombolónak érzi. Minden joga megvan hozzá, hogy ekézze.

Én bízom képességeiben, és értékelem megfigyeléseit, ezért vettem a fáradságot, hogy leírjam. Mert amúgy tényleg egy érdekes cikkről van szó, végigolvastam.

Úgy vélem, hogy egy intelligens ember, aki ilyen cikket ír, képes meglátni az építő kritikát, amit egyébként ő is közvetít cikkével a fogyasztók felé.

Tehát akár marad, akár megy, semmiképp sem kár.

Jankove 2017.06.20. 03:46:54

"Nekem ez tegnapra kell"

Azért szokták az ügyfelek ezt mondani, mert ha véletlenül kiejted a szádon a "nem sürgős, ráér" kifejezést, akkor a megrendelésedet automatikusan a legutolsó sorba rakják, és nagy valószínűséggel SOHA nem készül el.

VonBraun 2017.06.20. 06:28:35

@Pál László Bendegúz: Igen, ez valóban tipikus, írni már írna, de még nem tud.

mel gibson 2017.06.20. 06:29:53

Mondják ezt azok a droid köcsögök, akik a területükön kívűl olyan hülyék mint a segg.

tmm 2017.06.20. 07:29:05

- Egy kávé lesz
- Talán kérek.
- Kérek egy kávét.
- Más lesz?

M-G Zsófia 2017.06.20. 07:44:27

Eladòként dolgoztam egy plàzàban, normàlis üzlet, semmi extra. " Ha elviszem a tàskàhoz az akàrmilyen kiegészitöt, mennyit engedsz at àrbòl...? " Semmit. Menj a piacra. Ott alku tàrgya lehet, plàzàban ez ritkàn fordul elö,. Eladòként küldtem el vevöt,ha egy-egy dràgàbb tételnél erösen vacilàlt, mondtam nézze meg màshol és ha màshol nem jò, szeretettel vàrom. 5-böl 4 visszajött.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.06.20. 08:17:27

Nem értem a posztot. Ha valaki kiáll kurvának, ne sírjon ha baszogatják.

Meg kellene tanulni kereskedni. Basszus....a vevőkből élsz, tisztelet jár neki, nem pedig fikázás.

Tompahawk 2017.06.20. 09:06:16

Ez a tiszteld a vevőt, meghogy annak mindíg igaza van, ez annyira kétezres évek. Magyarországon soha nem honosodott meg a felfogás, de külfüldön igen. Túl vagyonk rajta, leszerepelt. Amelyik vállalat arra vár, fordít pénzt és energiát, hogy valami jót hozzon létre, amire a vevőnek szüksége van, úgy jár majd mint a Nokia.
Számomra az iPod jelentette a fordulópontot, amikor is az Apple megmutatta, hogy a vevő butaságára építve elképesztő profitra lehet szert tenni. Nem a termék a lényeg, hanme a kampány. Az egyre kisebb és okosabb MP3-4 lejátszók korában kijöttek egy sokkal drágább, sokkal butább és korlátozott szarral, és vitték a droidok, mintha ingyen adták volna. Olyan volt, mintha egy autót azért imádtak és vettek volna, mert csak Shell kúton lehet vele tankolni és senki más nem ülhet bele csak te.
Nos azóta van ez az új időszámítás, hogy a vevő márpedig hülye és tájékozatlan. Azt fogja választani, amit jóképű emberekkel reklámoznak neki.

Terézágyú 2017.06.20. 09:11:54

@shitgun:
"Nyilván van idegesítő ügyfél, de aki nem bír el ezzel a teherrel lelkileg, menjen el a fatelepre biztiőrnek, ott nyugi lesz."

Mondja ezt az, aki nyilván programozó, vagy ilyesmi, és egy lyukban nyomogatja a billentyűket :)))

MINDENKI szolgáltat valamilyen módon. Igen, te is. Ha te kinyalod a seggét az ügyfélnek, akkor elvárhatod, hogy neked is kinyalják, amikor máshol ügyfél vagy... ja, hogy, nem????

névtelen hozzászóló 2017.06.20. 09:12:42

Az ügyfélszolgálatos kollégák jókedvét hamar elveszi az alábbi mondat:
"Tudom, hogy nincs ügyfélfogadás, de..."
gyakran kombinálva a "Csak egy kérdésem lenne."-vel.

tnsnames.ora · http://liftinstinct.blogspot.com 2017.06.20. 09:21:52

@tmm: Zseniális poén, ami a poszt kontextusában üt igazán rendesen :)

Alapigazság, hogy ha már valakinek mindenképpen beszólhatnékja van, akkor legalább úgy tegye, hogy ne érje szót az ő háza elejét se, elkerülendő a még látványosxabb beégést.

És ha már második kommentet írom, akkor itt az idő, hogy én is reflektáljak a posztra: én filozófiám az, hogy amíg az ügyfél nem él vissza ügyfélpoziciójával, addig nincs rossz kérdés, csak megválaszolatlan.

Normál menetben, aki ügyfelekkel foglalkozik (vagy bármi mással), alapélmény, hogy mindig van overhead: nincs "ingyen ebéd", nincs azonnali megrendelő-szállító tranzakció, ahogy nincs információelméletből közismert azonnali kimaxolt Shannon-entrópia sem.

fifibá55 2017.06.20. 09:36:39

Cseng a telefon, ügyvéd felveszi.
- Jó napot, válóperes kérdésben szeretnék tanácsot kérni.
- Sajnos így nem tudok segíteni.
- Az hogy lehet, maga válóperes ügyvéd, nem tud egy egyszerű kérdésre így telefonon válaszolni?
- De, feltehetőleg tudok, de maga nem tudja a telefonon keresztül átadni a honoráriumomat.

shitgun 2017.06.20. 09:43:17

@Terézágyú: szokás szerint nem értem, hogy mit hadoválsz. Válaszolok majd, ha megfogalmazod értelmesen.

igazi hős 2017.06.20. 09:43:51

@kisrednek: "Kapásból rávágom mindig, hogy nem, „áfa nélkülit”." Vicces csávó lehetsz, rólad szól a poszt.
@poszt: Aminek nagy része nyavalygás: ha az ügyfél okosabb, hozzáértőbb lenne nálunk, akkor nem velünk csináltatná, hanem megcsinálná maga (kivéve, ha mi olcsóbbak vagyunk). Az ügyfél azért jön hozzánk, mert nem ért hozzá, az a feladat, hogy ő kapjon egy működő valamit, mi meg az ellenértékét. Némelyik ügyféllel így nehéz, a másikkal úgy. Van akinek kiírja a nevét a telefon és előre hidegrázást kapok, mert tudom, hogy valamit már megint elcseszett és jó eséllyel a rendszergazdájuk helyett fogok valamit megcsinálni, viszont utána kiküldjük a számlát és szó nélkül kifizetik. Másik meg vacak 2 óra munkát nem akar kifizetni garanciára hivatkozva, holott ő paraméterezett rosszul, a felhasználói kézikönyvre (<100 oldal) nem volt ideje.

ö...mikó? 2017.06.20. 09:45:50

@Void Bunkoid: Mondjuk az autós példád kicsit sántít, ugyanis ahhoz egy - elvileg - komoly procedúrán, több tíz óra gyakorláson kell átesned, hogy egyátalán vezethesd. Nem véletlenül hívták asszem számtech jogsinak anno az ECDL vizsgát. Most képzeld el, hogy be sem kapcsolhatnád a telefonod, vagy a notebookod, amíg nincs hozzá jogsid, azt ha mégis és megtalál érte a rendőr, akkor akár le is csukhatnak érte.... Ha például te eladsz egy számlázó programot, de az ügyfél még a Windowst se tudja kezelni, akkor az nem a programod hibája, vagy ha víz alatt használod a telefonod és az megdöglik, akkor hiába kiabálsz az ügyfélszolgálaton. Valamennyi alapműveltségre szüksége van mindenkinek, minimális természettudományos tudásra is, egy ősembernek nem lehet iphonet se eladni.

Laca1558 2017.06.20. 09:46:38

A bolti eladókra vonatkozó részekkel nagyjából egyet lehet érteni.

Viszont a hitelt/biztosítás/egyéb pénzügyi művelet kapcsán nagyon nem. Ott nagyjából az a felállás, hogy az ügyfél a bunkó proli, de a cég van olyan kedves, hogy egy igazi pénzügyi szakértő segítségét ajánlja fel neki. Aki kicsit is ismeretes a cégvilágban az azért hamar átlát azon, hogy az illető egy nagyon szép, a nem pénzügyi emberek által érthetetlen szakszavakkal bőven teletűzdelt szöveget mond el, amit a fejébe vertek a marketing tréningen. Az ilyen szöveghez megfelelő fellépéssel és hanghordozással együtt. Ez egy profin felépített reklám, évtizedek óta tökéletesítik pszichológusok és marketingesek ezrei... Az átlagember ennek a nyomába sem érhet.

A probléma ott kezdődik, hogy:

a) Az illető nem egy független pénzügyi tanácsadó a bank és az ügyfél között, hanem a bank alkalmazottja. Tehát a tanácsai nyilvánvalóan bank érdekét képviselik, és nem az ügyfélét. Az ügyfélét legfeljebb addig, hogy írjon alá.

b) Vitás esetben nem az lesz a mérvadó, amit az ügyintéző elmondott a pultnál, hanem az, ami a szerződésben és az abban hivatkozott egyéb dokumentumokban és jogszabályokban van.

Az ügyintéző eladni akar, tehát nyilván az ügyfél számára előnyös feltételeket fogja bemutatni, és az ügyfél számára hátrányos részeket elbagatellizálni, azokról lehetőleg nem sokat beszélni. Ha ez ügyfél rákérdez valami ilyenre, akkor szokott jönni az, hogy mennyire nem értesz te ehhez, milyen butákat kérdezel... Ez is ugyanúgy stratégia része, mint a névjegykártya (transzparencia érzete), vagy a keresztnéven szólítás (szimpátia kiépítése).

Pár példa:
Hűségidős szerződést kellett volna aláírnom, amiről tudtam, hogy az, de az ügyintéző ki nem mondta volna ezt a szót. Kérdésemre azt mondta, hogy igen, az benne van a szerződésben, meg formai okok... De az semmit nem jelent. Mondom oké, akkor ez azt jelenti, hogy máról holnapra dönthetek úgy, hogy felmondom a szerződést? Hát nem egészen, mert az Ön által aláírandó szerződés szerint 2 éves hűségidő van, ami felmondása esetén ilyen és ilyen költségek... Mondom oké, akkor majd jön velem a bíróságra és bizonyítja nekem, hogy amit anno aláírtam a hűségidőről, az nem jelent semmit a cég szerint.

Az egyik bankban hitelkártyára akartak rábeszélni. Nem egészen értettem, hogy miért jó egy kártya (bankkártya) helyett kettőt hurcolni, de azért csak meghallgatom. Én mérnök vagyok, nem értek a pénzügyekhez és a marketinghez... Mindez azért jó, mert így jobban be tudom osztani a pénzemet (az otthon Excelben vezetett táblázatok nyilván a fasorban sincsenek, ezt belátom), és még kedvezményeket is kapok, de ez nagyon jó, mert én kapom a kedvezményt, és minden költséget a kereskedő áll. Ráadásul bármikor kiléphetek, ha nem tetszik. Mondom király! Ezt az ügyintézőt is szívesen elráncigáltam volna a bíróságra, hogy az általam aláírt szerződésről magyarázza el, hogy attól még, hogy feketén fehéren benne van, hogy nekem mennyit kell fizetnem, az nem is úgy van. Mert ő a bankfiókban azt mondta. De inkább bunkó proli módjára kérdeztem. Kiderült, hogy a kilépés az nem is ingyenes, ha már egyszer is használtam. Illetve 1 év után azért már van ennek az ingyenes terméknek is ára, amit én fizetek.

Az egyik idősebb ismerősömet úgy húzták be a csőbe, hogy rátukmáltak egy ilyet, de az illető nem nagyon akarta. Hülye volt nyilván, hogy áláírt... De utána nem használta. Egyszer hívták banktól, hogy látják, hogy még nem használta, legalább egyszer próbálja ki. Ha nem tetszik másnap vissza is adhatja. Az első vásárlás után már nem volt ingyenes a kiugrás... És amikor kérik ezt a pénzt, akkor már nem olyan jófejek, mint amikor elmagyarázzák neked a bunkó egysejtűnek, hogy az ott van, de nem jelent semmit.

Nem jell azon meglepődni, ha az emberek kérdeznek. Azzal, hogy aláírtad a szerződést, kötelezettséget vállalsz. Amikor ezt keresik rajtad, akkor már semmit nem jelent az ügyintéző bizalmat keltő megjelenése és határozott fellépése. Akkor te leszel ott, meg azok a veled szembeni igények, amiket aláírtál anno, hogy vállalod.

Amúgy ha két bak tárgyal egymással, akkor ugye, hogy nem bíznak meg a másik bank pénzügyi szakértőjének tanácsaiban? Hoz mindenki sajátot, aki olyan tanácsokat ad neked, ami neked jó, és nem olyat, ami a másik félnek. Ez megy kicsiben is, ezért kérdez annyit a "proli". Ilyen egyszerű...

ZX 2017.06.20. 09:47:15

A legjobb mondat:

Megrendeltem/lefoglaltam a neten (mástól), de lenne néhány kérdésem.

:(

Édua84 2017.06.20. 10:00:31

Grafikus-illusztrátorként dolgozok, és szerencsére az ügyfelek 90%-a korrektül áll a munkámhoz. De azért belefutok olykor ilyenekbe :
- "Ennyit nem tudok érte fizetni, de KELL! Ja, és szép, igényes munkát várok!"
-"Fizetni nem tudok, de ez nagyon jó referencia lesz NEKED."
-(Elküld valaki egy apró, pocsék rossz minőségű fényképet, amit valami ócska bunkofonnal csináltak)- "Ezek mi vagyunk a párommal/barátommal/kisunokámmal, stb, megcsinálnád rajzban?"
Egy másik, szintén ilyen fényképmásolós- igénnyel jött:
-"A házassági évfordulónkra szeretnék valami egyedit, egy festményre gondoltam... Jaj, kicsit sok érte a 3000 Ft..." -Csak tudnám, mégis mennyit szánt volna egy évfordulós ajándékra...
A "kedvencem":
-"Terveznél nekem logót? Ajándékba, barátságból?" -Megjegyzem, életember egyszer láttam a pasit egy összejövetelen... Jó, azért, gondoltam egye fene, most az egyszer, terveztem neki egyet, mire: -"Ez nem tetszik, találj ki MÉG NÉHÁNYAT, és küldd el!" -.-

Bobby Newmark 2017.06.20. 10:07:38

Mehehe, pontleszarom a MediaMarktosok lelkivilágát, az az üzlet tényleg egy terméktapogató, nem pedig egy bolt, mert ahhoz drága.
Az volt a kedvencem amikor fényképezőgépet vettem, hogy bementem MMbe, megnéztem kézben hogy áll (technikai infóknak utánanéztem már jó előre neten), aztán ugyanabban a plázában átsétáltam a szaküzletbe és megvettem ugyanazt 20%kal olcsóbban.

Terézágyú 2017.06.20. 10:08:38

@shitgun:
"szokás szerint nem értem, hogy mit hadoválsz. Válaszolok majd, ha megfogalmazod értelmesen."

Á, ennél értelmesebben nem megy, én csak egy ügyfél vagyok...

Terézágyú 2017.06.20. 10:11:01

@Édua84:
"-"Fizetni nem tudok, de ez nagyon jó referencia lesz NEKED." "

Egyszer én is felajánlottam egy grafikusnak, hogy kiadom a saját műveimet (saját pénzemen), ha csinál hozzá illusztrációkat, akkor ott lesz a neve a címoldalon.
Nem ment bele.
Azóta sem szerepel a neve egyetlen könyvben sem.

shitgun 2017.06.20. 10:22:23

@Édua84: namost ebben ott a hiba, hogy ezeket nem szabad ügyfélként számon tartani, az ilyeneket - persze normális hangnemben, hogy ne csapódjon vissza rosszul a dolog - el kell hajtani. És akkor nem is válnak ügyfeleiddé, azok az ügyfelek (szerintem) akikkel érdemben foglalkozik az ember. Ezeknek helló, vesztettél két percet és annyi. A poszter is ott téveszt nagyot, hogy (főleg az előző hasonló posztjában) ügyfélként beszél az idegesítő hülyékről, holott azok nem ügyfelek, legfeljebb próbálkozók. Ha hosszan foglalkozik velük, csak magát hibáztathatja. Ha látja, hogy potyázók, azzal kell indítani, hogy az első konzultáció 20 ezer plusz áfa, amit később leszámolok a munkadíjból/visszatérítek üzletkötéskor stb. Ez egy normális mód. A neten siránkozni, hogy valakinek kérdései vannak, meg variál, meg stb, az amatőrség.

snt 2017.06.20. 10:26:21

A Media Markt szerintem is csak egy bemutatóterem. Az eladókat mondjuk nem szívatom kérdésekkel, mivel úgyse nagyon értenek semmihez. Tv-t, hűtőt, mosógépet ellenben ott néztem ki, aztán online rendeltem valahol. Ha mondjuk nem 30-40 ezrekkel lenne drágább náluk az ilyesmi...

shitgun 2017.06.20. 10:33:09

@Terézágyú: egyébként nem vagyok informatikus, eredetileg pedagógus vagyok, irtózatos birkatürelemmel, ezért van némi elvárásom az emberiség felé türelem és megértés területén, mert én is jó vagyok ebben. Tavaly például pár hónapig (mellékesben) egy kis cégnek csináltam keresőoptimalizált tartalmat a honlapjukra, a csávó kb minden mondatba belekötött, teljesen rossz elképzelései voltak a dologról, ellenben nagyon határozott véleménye volt, hogy mit hogyan kéne, meg olyan lényegtelen apróságokba kötött bele (kb hogy ennek a mondatnak ez a szó az elejében szerepeljen, és hasonlók) hogy tényleg instant agyfaszt lehetett kapni tőle, de nem álltam neki cinkelni se szembe, se a háta a mögött, csináltam két hónapig mindent aprószart, amit kért, aztán a következő adagnál szépen lemondtam a melót, és békében elváltunk. És nem írtam kisregényt arról, hogy milyen gyökér volt, egyszerűen nem értett hozzá, de azt hitte, hogy nagyon ért hozzá, sokan vannak így. Szóval siránkozás helyett van optimálisabb megoldás, semmit nem kötelező elvállalni, bármit le lehet mondani, abba lehet hagyni, de a neten siránkozni fajankó módjára az kínos.

Hajdú Peter 2017.06.20. 10:53:39

@Pál László Bendegúz: En is mindjart ezen kezdtem el gondolkodni, hogy kihozza a pincer az altalam kifizettet etelt, es erre megkerdezem a pincert, hogy helyben eszi e meg, az kajamat, vagy magaval viszi ?
De mivel az ilyen helyekre amugy is agyatlan konzumidiotak jarnak, meg dolgoznak, elfogadtam, hogy ezek nyilvan ilyen tarsalgasokat folytatnak egymas kozt.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.06.20. 12:06:30

@Rocinante93: Trükkös volna. Ad mindenkinek valami irreális ajánlatot, amit úgysem fogad el, és felszámolja az ajánlatkészítés árát, abból elvan meló nélkül.
Soha nem jutna eszembe ajánlatot kérni olyantól, aki már ezért pénzt kér. Vegye tudomásul, hogy ha nem jó ajánlatot ad, akkor nem fog vele pénzt keresni. Ha jót ad, akkor övé a munka.

porthosz 2017.06.20. 12:17:18

@Zionnépe: "Nálunk itt a "hanyatló Nyugaton" egy a fontos csak, a VEVŐ és az elégedettsége!"

persze persze... A valóságban meg az van, hogy a vevői és eladói oldal mindig párban jár.

Ha a (leendő) ügyfélnek van pénze és hajlandó is fizetni, akkor a szolgáltató is úgy áll hozzá és kinyalja a seggét mert kifizetődő.
Ha a (leendő) ügyfélnek nincs pénze és amúgy is a feléből mennyit engedsz jelleggel akar fizetni, akkor a szolgáltató is olyan lesz.

Ennyi és nem több, nyugaton az ügyfelek gazdagok igy megéri őket pátyolgatni a megfelelő díjazásért cserébe és mivel van pénz igy a szolgáltató is képes annyi embert és olyan szaktudással alkalmazni olyan munkaidőben amitől a kedves ügyfél azt fogja érezni hogy ő a világ közepe.

Itthon meg ennek az ellenkezője történik, az ügyfél sokszor szinte ingyen akar mindent mert nincs pénze ennek megfelelően a szolgáltató is csak a minimumot biztosítja és nem az ügyfél segge lesz kinyalva, hanem kap majd egy túlhajszolt minimálbéres alkalmazottat és kevésbé fog jópofizni.

Bobby Newmark 2017.06.20. 12:22:47

@bm613: Sok sikert hozzá! Az árajánlatkészítés vagy tervezési munka, vagy hasraütéses. Ha tervezéssel kaptál árat, akkor abban valakinek akár több napnyi munkája van, de valószínűleg teljesen pontos. Ha hasraütéses árajánlatot kaptál, akkor jó esély van rá, hogy azzal valaki szívni fog nagyon. Vagy te, vagy a megbízott cég. Ha te, akkor megúszod azzal, hogy drágább lett, de ha a megbízott cég szopatta meg magát és alul lőtte az árat, és te nem vagy hajlandó fizetni a ténylegeset, akkor onnantól már csak a cég jóindulatára van bízva, hogy mivel basz át.
Legrosszabb esetben még csődbe is mehet, és akkor meg se a meló nem készül el, se a pénzedet nem látod viszont.
Meg lehet spórolni egy korrekten kiszámolt árajánlat árát, csak a fentieket kockáztatod vele.

Édua84 2017.06.20. 12:27:59

@shitgun: Nem is foglalkoztam velük tovább.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.06.20. 12:28:27

@Bobby Newmark: Aha. Tudod mit? Végeztess te többszázezer forintos felújításokat akár magadnak, akár a társasházadnak úgy, hogy egyetlen ajánlatot kérsz. Én meg sem a saját pénzemnek, sem a tulajdonostársak rám bízott pénzének nem vagyok ellensége, így 4-5 ajánlatot bekérek ilyen esetekben. A lépcsőházfestést például 377-ért csinálták meg (és ezzel sem jártak rosszul, finoman fogalmazva; igen, ebbe beleszámolom az anyagköltséget és az adót is), de volt olyan, akinek volt pofája 1M Ft-os ajánlatot adni ugyanarra. És akkor lennék korrekt, ha adnék neki ezért a nevetséges ajánlatért mondjuk 20 000 Ft-ot??? Francokat, rohadjon meg az ilyen lehúzós gazember.

Bobby Newmark 2017.06.20. 12:39:57

@bm613: Egészen biztos vagyok benne, hogy ha nem fillérbasznál az árajánlatba beletett melónak a kifizetésén, nem is kapnál háromszorosan túlárazott ajánlatokat se. Éppen ezt próbáltam volna elmesélni az előző kommentel, most meg még te hozod a tökéletes példát.

Ha baszod a fillért a pártízezer forinton, akkor kabbe, nesze itt egy hasraütéses árajánlat, ami úgy áll össze, hogy amit így messziről tippelek azt megszorzom legalább kettővel. Ezzel a módszerrel számolt árajánlatot adok ingyen is.

Egyébként meg az nézőpont kérdése, ki a lehúzós gazember, ha te nem vagy hajlandó kifizetni azt a MUNKÁT, ami a hely felméréséhez és a korrekt árajánlathoz kell, de azért bekéred négy-öt cégtől, akkor szerintem te vagy a lehúzós köcsög, ugyanazt a munkát végezteted el ingyen 4-5ször.

Édua84 2017.06.20. 12:40:42

@Terézágyú: Sajnos ez nem így működik. Egy grafikusnak is idő, és energia egy-egy munka elkészítése, amire korábban gyakorolt, tanult, s ebbe a tanulásba időt, energiát és pénzt fektetett bele. Akárcsak egy villanyszerelő, vagy könyvelő, vagy ápoló.
Egy valamirevaló grafikusnak pedig már van éppen elég referenciája. Az, hogy felfedezik-e nem azon múlik, hogy egy magánkiadásban illusztrál, vagy sem, hanem a marketingen.
Az pedig egy dolog, hogy a saját művedet a saját pénzeden adod ki, de a grafikust MEGBÍZTAD egy feladattal, ergo ha ő megcsinál neked valamit, az neki nem megtiszteltetés, hanem egy alkalmi munka. Ennyi erővel mondhattad volna a nyomdásznak is, hogy nyomtasson neked ingyen, merthogy úgyis rajta (vagy benne) lesz a nyomdája neve a könyveden. Neki az reklám, tiszta haszon, nem? :)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.06.20. 12:44:41

@Bobby Newmark: Figyelj, okoska! Elárulok neked egy baromi nagy titkot: összesen talán 1-2 olyan kivitelezőt láttam, aki egyáltalán föl merte vetni, hogy fizetni kell az árajánlatért. Nem azért adnak egyesek pofátlan ajánlatot, mert én mondom nekik, hogy magáért az ajánlatért nem fizetek. Föl sem merül ez a téma, kérek ajánlatot, és adnak. Mindegy, hogy ablakcsere, gázvezeték-felújítás, elektromoshálózat-felújítás, vizesedő fal szigetelése, vagy akár a felsoroltaknál egy nagyságrenddel drágább (sajnos még meg nem valósult) hőszigetelés.

BéLóg 2017.06.20. 12:53:19

Média Markt.
Vásárlási szándék. Bóklászom. Eladó meglát, köszönés, kérdés.
odavisz a termékekhez. Megkérdezi, menniy pénzt szánok rá. Mire kell? Mivel ez egy "csatolmány", rákérdez az alapkészülékre. Mondja, mihez jó, mihez nem. Bizonytalanságomat látva javasolja, kérdezzek rá, nehogy rosszat vegyek és vissza kelljen hozni. Megvárja a telefonálást. Igen. Jót mondtam. igen, ezt javasolja annyiért, amit én előtte elterveztem. Megmutatja, eladja, elviszi a pénztárig (!) mert nagy és én még sétálnék.
Az ár AZONOS mint a neten.
Hát, ilyen is van, például Kispesten.

Bobby Newmark 2017.06.20. 13:00:01

@bm613: Nyilván mert a hozzád hasonló fillérbaszókhoz szoktak hozzá a magyar cégek. Ezt is írta már valaki korábban.
Meg egyébként sok tapasztalattal ránézésre is lehet már viszonylag pontos árat mondani, főleg ha kis munka.

Őszintén sajnálom, hogy te nem látsz tovább a saját orrodnál, én csak a te fillérbaszásod egyenes következményeit ecsetelem. TE termelted ki a hasraütve háromszoros árat bekamuzó vállalkozót. A TE felelősséged, hogy ilyenek léteznek, úgyhogy élvezd csak a helyzetet! Mivel a saját hozzáállásodon úgy látom nem vagy hajlandó változtatni, akkor arra kell következtetnem hogy te élvezed ezt csinálni, hát akkor jó szórakozást hozzá!

Bobby Newmark 2017.06.20. 13:02:53

@BéLóg: Mármint az MM bolti ára azonos az MM netes árával, ugye? Mert azt mondjuk nem vitatja senki, csak épp ez az ár olyan 20%-kal magasabb, mint bármi más szaküzletben vagy neten.
Ha meg kis szar kiegészítő, amit ebay-en Kínából meg tudsz rendelni, ott az árkülönbség akár tízszeres is tud lenni. (Persze cserébe lehet rá várni másfél hónapot simán)

pause 2017.06.20. 13:44:56

a media markt webshop sokkal olcsobb mint a mediamarkt bemutatoterem/bolt...

Bambano 2017.06.20. 13:53:46

@Zionnépe: szerintem a vevőkhöz itt is jól állnak. a potyázó hiénáknak szoktak beszólni.
például ha véletlenül van egy kicsit is jobb autód, amit el akarsz adni, akkor rögtön megjelenik egy csomó tesztpilóta, akinek eszében sincs autót venni, de autózna egy jót a te károdra.
velük is ugyanolyan kedves vagy? esetleg akkor is, mikor lezúzzák az autódat?

VilMarci 2017.06.20. 14:17:30

@Bobby Newmark: Egy lépcsőház festése azért elég jól paraméterezhető, x m2 lefestendő felületből lineárisan következik az anyagköltség és a festéshez szükséges munkaidő + némi fix költség, kiszállás, pakolás, takarítás. Erre egy önkiszolgáló webes felület is tud egy árajánlatot adni.

Bambano 2017.06.20. 14:17:34

@bm613: erre a pénz az ajánlatért egy konkrét megtörtént eset: kábelt kellett volna behúzni egy cégnek közterületen. ahhoz, hogy korrekt árajánlatot adjanak, két napig 4 embernek kellett dolgozni, felszedni aknafedőket, lemászni, megnézni, átvilágítani csöveket, forgalmat kezelni, stb.

az árajánlatban utána konkrétan tételesen benne van, hogy mi mennyi. ha ezért nem fizet és nem is veled csináltatja meg a munkát, akkor már odamehet haver céghez, hogy itt van egy árajánlat, ez alapján árazd már be a sajátodat. a haver cég rögtön 8 embernap munkával beljebb van, nyilván ő lesz az olcsóbb.

szóval az nem úgy van, hogy az árajánlat minden esetben ingyenes. ha arról van szó, hogy ki kell hozni a raktárból két dobozt, akkor ingyen van az árajánlat. ha meg arról, hogy egy rakás meló rendesen elkészíteni, akkor nincs ingyen.

Bobby Newmark 2017.06.20. 14:20:44

@VilMarci: Ja, de az ugye megvan, hogy azt a bizonyos m2-t azt fel kell mérni? Amit az önkiszolgáló felületen te a megrendelő el is végzel? Ott nyilván ingyenes a dolog, ha te elvégzed a lényegi munkát, baszki!

Beer Monster 2017.06.20. 15:37:22

Egy már biztos, nem neked találták ki azt a szakmát, amiben ügyfelekkel kell foglalkozni.

Zionnépe 2017.06.20. 22:16:15

@porthosz: Kicsit feljebb kifejtettem miért éri meg és pláne hogyan kezeljük/kezelik itt azokat a vevőket, akiknek az igényeik nincsenek összhangban a fizetőképességükkel vagy hajlandóságukkal.
A szemlélétmód és a hozzáállás a fontos! Idekint az árrések olyan alacsonyak (4-15% jellemzően), hogy az egyetlen mód a jó nyereség elérésre, ha minden vevővel azt érezteted, hogy ő kiemelten fontos (akár vevő lesz, akár nem).

@Bambano: Itt szinte mindenkinek van saját egyéni felelősségbiztosítása az autóé mellett, általában 3 millió euró körüli összegig. Ha lezúzza, még jobb, mert akkor tuti eladtad neki alku nélkül ;-) !

Zionnépe 2017.06.20. 22:21:31

@Zionnépe: Sajnos annyi minden másképp működik és sokkal hatékonyabban, hogy muszáj ahoz kint élni egy kis időt, hogy az embre ne csak azt lássa, hogy "jabammeg, mert ott van pénz mindenre!".
Itt azért van pénz mindenre, mert ésszerű hozzáállással és valódi szakértők alakítják a dolgokat.

Tudok sok olyat is, ami otthon szerintem jobban megy, és az a megoldás szerintem jobb, de sajnos ellenpélda több van.

Void Bunkoid 2017.06.21. 23:19:09

@Rocinante93: nem tökfényezésnek szántam, mindössze azért merült fel Jobs neve, mert ő próbált először technológiai kütyüket úgy eladni, hogy nem a geekeket vette célcsoportnak, hanem úgy általában mindenkit, a hatéves Pistikétől a nyolcvan éves Rozi néniig, és eleve úgy fejlesztett, hogy a viszonylagosan informatikai analfabéták IS tudják használni az eszközt, valamint úgy is hirdette, hogy az is ilyen kütyüt akarjon, aki amúgy nincsen masszívan rágyógyulva a tech-geek dolgokra.

Az Android 80 százalék fölötti részesedése pedig nagyrészt azon alapul, hogy a közkézen forgó összes androidos eszköznek a jó háromnegyede nemhogy nem ilyen "prémium eszköz" (ugye az Apple kizárólag felső árkategóriás eszközökben gondolkodik), hanem low-end hulladék, és ugye azt is tudjuk, hogy a világ összes vagyona hogyan is oszlik el a lakosság körében, egyszerűen az emberek 80-akárhány százaléka nem tud megfizetni egy ájfost.

Ja, és úgy méltattam Steve Jobst, hogy androidos telefonom van :)

Bobby Newmark 2017.06.22. 16:16:38

@Void Bunkoid: Mindenképp ügyes húzás volt.
Azt az egyet nem értem, hogy az "én ehhez hülye vagyok" mentalitásból hogyan lehetett menőséget csinálni. Ez valahogy sehogyse fér a fejembe.

Void Bunkoid 2017.06.23. 07:30:00

@Bobby Newmark: pont ugyanúgy, ahogy - mint már említettem - az autó is menőségnek számít, illetve kb a Ford T-modell idején kezdett el annak számítani a köznapi emberek körében.

Ha annak idején Henry Ford nem akart volna az amúgy nem műkedvelő, a terméket csak HASZNÁLNI akaró tömegeknek autót gyártani, még ma is az összes autótulajdonos ilyen ladás tuningjóska lenne, aki igaz, hogy az utolsó csavarig szét tudja szedni és össze tudja rakni a kocsiját, de az év 365 napjából 360-on keresztül nem használja, hanem szereli a kocsit, mert igen, a tuningjóskák az autós társadalom geekjei :)

Ma a mai autótulajdonosok 90 százaléka NEM tudja megjavítani az autóját, ha elromlik. Sőt, ha egyszer tényleg elterjednek az önvezető kocsik, húsz éven belül az autótulajdonosok zöme magától nemhogy megjavítani, még vezetni sem fogja tudni azt...

Void Bunkoid 2017.06.23. 07:39:06

@Bobby Newmark: ja meg a legfőbb ok, hogy miért csinált menőséget: a PROFIT.

Ha csak egy szűk szegmens érdeklődik egy termék iránt, akkor az egy elitista, szűk kör által ismert és elismert, prémium, de nem mindent lekaszáló termék lesz.

Azzal viszont, hogy elérte, hogy az utolsó sudribunkó is olyan telefont akarjon, mint amilyet ő csinál, sőt még képes érte hitelbe is verni magát, letarolta a piacot és a világ egyik leggazdagabb emberévé tette :P

Bobby Newmark 2017.06.23. 20:10:39

@Void Bunkoid: Nem ez a kérdés. Persze, vannak sokan, akik csak használják és az rendben is van. De hogy a faszomba lehet valamilyen skill vagy tudás HIÁNYA menőség?

Mindegy, szerencsére nem igazán van olyan emberrel kapcsolatom (és ha rajtam múlik, nem is lesz), aki arra büszke, hogy mihez hülye, úgyhogy igazából ez lényegtelen a gyakorlatban.