Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Kasza Tibi milliárdos lett?

2017. május 31. - Szarvas Norbert

kasza_tibi_milliardos_1.jpg

Kasza Tibi a legsikeresebb magyar celeb a közösségi éterbe a lassan 1 millió követőjével. Ez nagyon komoly szám, ha figyelembe vesszük, hogy aktívan Magyarországon 5,3 millió felhasználó van rácsatlakozva a közösségi hálóra. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik ember Kasza Tibi Facebook oldalának a követője. Innen már nem nehéz belátni, hogy gyakorlatilag nem létezik olyan felhasználó, aki még soha ne találkozott volna Kasza Tibi valamelyik bejegyzésének a megosztásával!

Kasza Tibi elért mindenkihez

facebook-users-in-hungary_august2016.jpg

A napokban meghatározta oldalának nominális értékét 1 milliárd forintban!

Persze ezen a marketing szakma nagyokat hüledezett, hiszen nem értik Tibinek ezt a polgárpukkasztó kijelentését! Hogyan lehetne egy személyes márkára (Kasza brand) építő Facebook oldal bárki számára releváns és értékesíthető? Hiszen ha tibit kivesszük a képletből, akkor máris elveszett az oldal varázsa!

Teljesen igazuk van! De...

Ez egy 21. századi vállalkozás

A 21. században a vállalkozói struktúrák egyre inkább homogén szerkezetet vesznek fel, egyre kevésbé működik a betonbiztos alapokon felépített, 50-100 évre tervezett mammutvállalat! Ezen század csodája a közösségi média, ami komplett iparágakat emelt ki a földből. Viszont a közösségi média folyamatosan változó és impulzusokkal teli világában rendre elbuknak azok a vállalkozások, akik a hagyományos szerkezeteket akarják ráhúzni a közösségi háló közönségére!

Senkit nem érdekelnek ezek a cégek! Az embereknek impulzusokra van szükségük!

Amikor Kasza Tibi azt mondja, hogy a Facebook oldala 1 milliárd forintot ér, akkor azt nem az eladhatóságára érti, hanem a projekt tényleges értékére és a közeljövőben (x év) alatt várható bevételre. Tibi úgy gondolja, hogy ebből a vállalkozásból a jelenlegi fejlődési pályát tartva nagyjából ennyi pénzt fog tudni kivenni a projektből biztosan!

Kasza Tibi milliárdosként látja már magát!

És teszi mindezt teljes joggal! 

  • Felépítette Magyarország legnagyobb közösségi oldalát
  • Neki vannak a legaktívabb követői (önmagában egy agyonlájkolt oldal nem ér semmit, ha a követők nem aktívak)
  • 1-1 posztjával azonnal megmozgat 50-100.000 embert, ami hatalmas marketingértéket jelent. Gondolj bele! Tibi megoszt egy cikket, amire azonnal érkezik 50.000 releváns olvasó, akiből vásárlót lehet konvertálni.

 

kepernyofoto_2017-05-31_11_39_36.png

Ráadásul az oldalának a tematikája folyamatosan változik és önazonos saját olvasóközönségével!

Kezdte a bohóc képekkel, Coelho műveleti vetélkedőkkel! Majd elkezdett ripost, admiral markets és más szponzorok cikkeit egy az egyben megosztani. Ezután/eközben beépít direkt szponzor reklámokat 1-1 termékről vagy szolgáltatásról. És mostmár belevágott a Live műsorokba, amivel egy teljesen új szintre helyezte a saját közösségi oldalát és egyáltalán az üzleti céllal létrehozott FB oldalak létjogosultságát!

Már kimondottan a kereskedelmi csatornák alternatívájaként pozícionálja magát a jövőben és saját reality műsorokat legyártva "a garázsban" képes nézettségben versenyezni velük. Mindezt lényegesen alacsonyabb "rezsi" költséggel teheti meg, mint a tv társaságok, miközben az elérései és nézettsége versenyezhet velük. 

Az alacsonabb "rezsi" biztosan azt jelenti, hogy jobb ajánlatot tud adni bizonyos szponzoroknak, mint a kereskedelmi csatornák. Ráadásul Kasza Tibi "hitelesség faktora" az egekben van, hiszen név szerinti ajánlásaival az arcát és a személyes márkáját szolgáltatja 1-1 termékhez. Emiatt a vásárló nagyobb biztonságban érezheti magát, hiszen Kasza Tibi vélhetően nem kockáztatna meg valami sz@r terméket promózni, mert azzal a teljes projektjét veszélyeztetné!

Ami egy kereskedelmi csatornának belefér szponzoráció kapcsán, az Kasza Tibi énmárkájába már nem

Kasza tibi felismerte időben, hogy az emberek egyre kevesebb tv-t néznek és egyre több időt töltenek a Facebookon. Tehát a szórakoztatásnak ebbe az irányba kell elmozdulnia! Ezen a területen felbecsülhetetlen tapasztalatokat szerez, és mire a "többiek" belekezdenek, addigra Tibi már túlvolt pár tapasztalaton!

 

Trendivé varázsolja a fogyasztóvédelmi rendelkezést!

Újabban a fogyasztóvédelem megpróbálja megérteni a közösségi média reklámfelületének a mechanikáját és ebbe többek között Kasza Tibit is belevonják. Ez valahol dícséretes, ha egy hatóság nem agyonbüntetni akar, hanem korrekten szabályozni. Más kérdés, hogy mennyire releváns Kasza Tibi ebben az ügyben, aki mögött olyan tők és tapasztalat áll, amivel nem tud hibázni. Őt semmilyen rendelet nem tudja kibillenteni, hiszen már most is idaírja a bejegyzéseihez:

"szponzorált tartalom"

És ez senkit nem érdekel! Viszont a szponzoráció a "kis vloggerek" esetében problémás lehet, hiszen nekik még nincsen olyan releváns és ragaszkodó célközönségük, követőseregük, ahol beleférne, ha a "vlogger eladta magát". Nagyon érdekes lesz ennek a konfliktusnak a hatósági feloldása. Persze a nagyobb szereplők mind azt hazudják, hogy ez mennyire jó dolog, de igazából csak puncsolnak a hatóság felé. 

Senkinek nem jó, ha be kell ismerni, hogy pénzt kaptak a "független véleményért" és senkinek nem jó az sem, ha az olvasót meg kell zavarni ezzel a "szponzorált tartalom" dologgal. a magyar ember nem szeret fizetni semmiért. Már azon felháborodik, ha egy vlogger/blogger nem fotoszintetizál, hanem időnként szponzorált cikket ír (ami nem egyenlő a vélemény megvásárlásával...). De ezt meg kell tanulnia az embereknek helyén kezelni és elfogadni.

Kasza Tibi milliárdos lesz?

Nem szabad elfelejteni, hogy Kasza Tibi is ugyanolyan felhasználó, mint te vagy én a Facebookon vagy az Instán! Könnyen bezavarhat az algoritmus folyamatos változtatása és az organikus elérések folyamatok csökkentése. Hamarosan elképzelhető, hogy Kasza Tibi is kénytelen lesz fizetni a dolgaiért. Ugyanígy bezavarhat a Facebook üzletpolitikai változtatása (ettől mondjuk nem félek), ami jobban szabályozná a kihelyezett szponzorált tartalmakat az ügyfélélmény növelése szempontjából. 

Ugyanígy bezavarhat a terület megadóztatásának a változtatása, konkretizálása vagy bármilyen törvényi változtatás. Nem tudjuk mit hoz a jövő, de az szinte biztos, hogy Kasza Tibi per pill a csúcs a közösségi médiában. Egy csónakban evezünk, de ő a kapitány. Ha minden így halad, akkor ez a projekt valóban eléri az 1 mrd forintot! Tavalyi évben  a közösségi médiából valószínűsíthetően bruttó 30-60 millió lehetett az árbevétele. Ez azért nem gyenge!

 

  

 ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. május 31. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr9412554453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serrin 2017.05.31. 14:19:43

Engem annyira elkerült, hogy azt sem tudom, hogy ki ez. :)

Burgermeister 2017.05.31. 17:17:39

Erre a faszira és béna bénázásaira kiváncsi a plebsz.....fasza, ebből kimaradtam szerencsére.

nick papagiorgo 2017.05.31. 19:53:08

"Nem szabad elfelejteni, hogy Kasza Tibi is ugyanolyan felhasználó, mint te vagy én a Facebookon vagy az Instán! "

Marhára nem. KT egy olyan "celeb" mint Schobert Norbi, csak nem pékségeket húz fel franchise-rendszerben, hanem a virtuális térben terjeszkedik. Ez utóbbi vélhetőleg sokkal könnyebb, és kevésbé erőforrásigényes.

De ettől még "Sunyi Dezsőke" felhasználónak esélye sincs arra, hogy olyan sikert érjen el mint KT, mivel ő a hagyományos médián is jelen van, hogy mást ne mondjak, hetente milliók látják a fejét a Nagy Duettben, amivel Dezsőke a büdös életben nem versenyezhet.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.05.31. 20:16:43

@nick papagiorgo: És akkor a face-reklámokba beleölt pénzről és a szponzoroktól kapott promóanyagokról még nem is szóltunk. Egyébként akinek van sok pénze, az akármennyi oldalkedvelőt vehet magának. Kb 50Ft/júzer, és nem indiai kunyhólakók.

2017.05.31. 20:32:32

A civilizáció a lejtőn gurul.

1100011 2017.05.31. 20:51:12

Érdekelne, mi a faszom lehet az a műveleti vetélkedő.

A összeadás meg az osztás vetélkednek egymással?
De hogy kerül akkor a képbe Coelho?

Nem lehet, hogy a cikk elkövetője kissé művelet(te)len?

nick papagiorgo 2017.05.31. 21:14:38

Még pár dolog, amit nem árt megfontolni:

KT maga is közölte, hogy azért ebbe munkát öl bele, nem úgy hullik ölébe a gyümölcs. Tehát a mindennapos dolgai (tévézés stb) után még ezzel foglalkozik (kommentelget, hozzászól, ápolja a brandjét), állítása szerint "ennek meg is fizeti az árát" (gondolom nem alszik, stb). Tehát nem úgy esett az ölébe, ez nem ingyenkenyér, meg az örökmozgó feltalálása, pénz munka nélkül stb.

Aztán ennek az egész brandnek lehet hogy most marha sok az értéke (nem tudom ezt hogy számolják ki), de addig van értéke, amíg KT "műsoron van" és ismerik. Ha visszavonulna, senkit se érdekelne, és a brandje értéke is kb 0 lenne (mint ahogy ma se érdekel senkit egy mondjuk Soltész Rezső fémjelezte brand).

Harmadik (ehhez kapcsolódik), hogy ezt nem lehet se eladni, se örökölni. Ez nem a Coca-Cola, a Puma, vagy az általam alapított "Best Disznóól Építőipari Kft", amit egy szép napon majd átadok az utódaimnak (Egy szép napon itt minden a tiéd lesz fiam. A függöny? Nem a függöny, hülye kölök - hogy Monthy Pthonnal szóljak). Ez addig él, amíg KT tolja bele az energiát, eladni nem tudja (Sunyi Dezső nem tudja helyette működtetni) és örökölni se lehet (legalábbis nem fog árni semmit).

Úgyhogy ezeket azért fontoljuk meg.

kadet93 2017.05.31. 21:28:29

Komolyan mondom, borzasztó, hogy bármilyen szinten igény mutatkozik arra, amit képvisel. Szerintem amúgy valamilyen szinten manipulált számokról van szó. Nincs az az isten, hogy ennyi embert érdekeljen ez a bohóc.

boozoo 2017.05.31. 21:58:52

x+1-edik médiage*i. Holnap más lesz az. Jójszakát.

thegabcsi 2017.05.31. 22:40:40

Az életben nem fog ebből 1 milliárd ft-ot kiszedni, ne vicceljünk már. Ugyan beleírtad, hogy "nem az eladhatóságra érti", de ez az 1 milliárd így is csak egy jól hangzó szöveg, semmi több. Az, hogy mi mennyit ér, pontosan akkor derül ki, amikor eladásra kerül. Amennyit fizet érte a vevő, annyit ér. Nyilván Tiborunk is teljesen tisztában van vele, hogy ha 1 milliárdért eladásra kínálná a profilját, akkor nagyon hamar kiderülne, h mennyit is ér az a profil. Ennek az összegnek az 5 %-át se fizetné ki érte senki magyarországon, a határokon kívül meg pont annyit ér Kasza Tibi neve, mint az enyém.
(azt meg, hogy ilyen-olyan módon 1 milliárdot valaha is kiszed belőle, lövésem sincs, h honnan szedted..)

kiskutyauto 2017.06.01. 00:15:35

Mindeközben meg az igazság, hogy ez a patkány csak egy bulldogképű, semmihez sem értő, tehetségtelen, középszerű, retardált, ostoba, primitív, tahó barom, önbuzi ripacs, pojáca bájgúnár... a teljes mindenkori magyar média és közélet, egyik leggusztustalanabb, legszánalmasabb, legszégyenletesebb nyomorult kreténje... kb azért nézik és követik, amiért a Győzikét, meg a Berkit, hogy elborzadjanak, hányjanak, és legyen kire köpködni... (az ostoba tömeg imádja ha sokkolják és felforgatják a gyomrát, egy fajta tömeg mazochizmus ez..) tehát végülis a mérhetetlen és feneketlen undorítóság is hozhat nézettséget, ezt tudjuk jól... ahogy Gábor Zsazsa megmondta, mindegy mit, csak írjanak rólam...

fingerbangs 2017.06.01. 01:26:04

az 1millió like jelentős része vásárolt fake felhasználó

Punxsutawney Mormota 2017.06.01. 07:39:56

@fingerbangs: Nem biztos. Az fb időről időre változtatja az algoritmusokat és kibassza a fake likokat. Erre a legjobb példa Schoberték esete, akiknek volt úgy, hogy egymillió feletti követőjük volt, aztán az fb kiszűrte a fehérorosz, kazah, török, india stb ip-kről kapott lájkokat és hirtelen visszaesett 600 ezerre a követőjük. De mivel Schoberték soha semmiből nem tanulnak, ezért egy hónappal később megint egymillió körül volt a szám.
Szerintem Kasza és a menedzsmentje ennél értelmesebb. Eszméletlen presztizsveszteség lenne, ha egy hasonló fb akció miatt eltűnne a követőik fele.

apterus 2017.06.01. 09:19:46

Gangstam kolléga 1 milliárdos elérést követően keresett a Youtube-on 8 millió$-t, ami kb 2Ft/ letöltésnek felel meg, hozzávéve, hogy angol nyelvterületen történt, és irtózatos hírértéke volt az első számnak, ami elérte az egymilliárdos letöltést. Ha figyelembe vesszük, hogy a facebookon a reklám sokkal kevésbé jelenik meg, hogy a szóbanforgó oldal magyarul van, akkor a piaci értéke nem egymilliárd hanem kb egymillió Ft lehet. Ha figyelembe veszem, hogy az egymillió ??? követő nem egyszeri letöltést /látogatást jelent, hanem ismételten felkeresik az oldalt, akkor legyen tízmillió Ft. Max.
Az egymilliárd bemondása csak marketingfogás, lám én is itt pötyögök, ahelyett, hogy mennék tehenet fejni.
Na megyek.

gigabursch 2017.06.01. 10:21:09

Egyfelől az egész családom faszbúk negatív.

másfelől:
Ki ez a majom?

A kérdés költői, rákerestem. Anno valami cristál nevű szarhalomban volt a férfierő, meg egy kretén majom.

Persze ha vannak követői, ám legyenek. Végül hitlernek meg sztálinnak meg rákosinak is voltak...

2017.06.01. 11:39:54

A csávó az etalon a proliknak. Taps!

Szuper, ez akár 100 milliárdot ér.

Az dicsérendő, hogy megtalálta ezt a piaci rést és komoly üzletet csinált belőle, de attól még egy senkiházi marad.

prukker 2017.06.03. 14:24:08

Ez valami Kasza fan page vagy itt hordeti magát Kasza,
Hiszen Kasza az első tízben sincs benne a magyar FB oldalak között.... Még RubintRéke és Schobert Norbi, de még a Túdó Rudi is megelőzi.
www.socialbakers.com/statistics/facebook/pages/total/hungary/
Szóval ez eléggé pletyka szintű adatokra alpozott cikk.
Vagy reklám.
süti beállítások módosítása