Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

5 ok, amiért nincsen szükséged folyószámlára

2017. április 25. - Szarvas Norbert

5_ok_folyoszamla_iflgroup_hu.jpg

5. Nem vagy Pali Madár, azaz eleged van a kamu költségekből

Mióta Rógán Tóni megmentette a magyar kisembereket a gonosz bankoktól, azóta a mi érdekünkből eltűntek a piacon a megkötések nélküli teljesen ingyenes folyószámlák ( @AxaBank hiányzol). Helyüket pedig a mégdrágább, mégtöbb feltételt kikényszerítő undormányok vették át. Gondolom nem csak nekem van elegem abból, hogy fizetek kártyahasználati díjat egy olyan kártyára, amit egyrészt nem kértem, másrészt soha nem aktiváltam. 

Vagy a mindenféle jogcímen levont ilyen-olyan meglepi költségekről ne is beszéljünk, amire ha rákérdezünk, akkor a telefonos ügyfélszolgálat is hebeg-habog. Mert igazából senki nem tudja elmondani logikai érvekkel alátámasztva, hogy mi szükség van bizonyos költségelemekre, miközben tényleges szolgáltatást nem feltétlenül kapunk cserébe. Vannak olyan pofátlan csomagok, ahol díjat számolnak fel az internet bankért is.Érted??? Azért a rendszerért, ami alapból létezik és nem lesz drágább, mert Marika néni is online. 

 

4. Olcsóbb a kp?

Nem akarom, hogy bárki átélje azt a felismerést, ami belém hasított két éve, amikor az egyik céges számlámnál jöttem rá egy turpisságra. Szent meggyőződésem volt, hogy a rendszer szereti az online ügyintézéseket és nekem is kényelmesebb posta helyett utalgatnom. Nah képzeljétek el, havi szinten több, mint 10.000 forintot spóroltam csak azzal, hogy elengedtem az utalásokat (és azoknak az undorítóan magas átutalási költségeit) és helyette hónap elején 1 összegben veszem le, amire szükségem van (mindezt 1.200 forintért 800.000-ig automatából). 

Olyan, mintha a rendszer azt akarná, hogy éltessük a szürke gazdaságot és minél több kp legyen a zsebünkben. Mertha nem így teszel, hanem a lehető legtranszparensebb módon kezeled a pénzügyeidet, akkor garantáltan rá fogsz fizetni. Ez csak számomra ijesztő?

 

3. Félsz a következményektől

 Veszélyes világban élünk, ahol bármikor beüthet egy csúnya válás, egy pereskedés, egy kártérítés, egy végrehajtás, egy bármi. Gyakorlatilag a folyószámlánkra szabad bejárást kap mindenki, aki egy picivel több jogkörrel rendelkezik, mint Gizike. Aztán jönnek a meglepetések, amikor tizenezrek-százezrek válltak köddé és még meg is kell köszönnöd. Az inkasszó nem igazán a barátunk, mert saját jogkörünket csökkentjük a végletekig és szabad bejárást engedélyezünk. A kedvencem az volt, amikor tévedésből a biztosító egy havi díj helyett hármat emelt le a számlámról. Persze megvolt adva felső korlát, összeglimit. De ez senkit nem érdekelt, mert a biztosító ugyan maximalizált összeget vehet le, de azt akárhányszor... Aztán fuss a pénzedért. Akkor inkább állandó átutalási megbízás...

 

2. Vigyázz, mert jönnek a hackerek...

Sajnos olyan világban élünk, ahol a debil pszichopatáknak a kezábe fegyver helyett billentyűzetet adtak. Ezzel pedig képesek az életünket tönkretenni, évtizedes munkánkat lenullázni. Hány hírt hallottunk már, hogy hackerek feltőrtek eg számlát, vagy a telódról lelopták a kártyád adatait és visszaéltek vele? És akkor ne beszéljünk az automatáról, ahol sokak szokása fake kártyaleolvasót elhelyezni, hogy aztán lerabolják a számlád egyenlegét. Sajnos ez a realitás és nem valami scifi. Aztán persze lehet futni a pénzed után, talán még vissza is kapod a banktól (én kaptam már vissza), de nem feltétlenül kellemes eljárás nékülözni a pénzedet napokig, hetekig. És itt még csak pár tízezer forintról volt szó és nem milliókról... Na ott lábon hordtam volna ki két agyvérzést...

 

1. Többet költesz, mintha látnád a pénzt

Megfigyeltem, hogy sajnos sokkal többet költök abban a hónapban, amikor kp helyett kártyával fizetek mindenhol. Nagyjából 2-3x annyit költök el, mint amikor a kp-ra szorítkozom. Az emberi agy sokkal jobban fel tudja dolgozni és rendszerezni a kp által kapott információt, míg a számlán levő pénzt "el kell képzelni", ami sokaknak nem úgy megy, ahogyan kéne. 

Ennek a pszichológiája alap szinten az, hogy míg kp-ból van nálad 10-20-30-50 ezer forint és annál úgysem akarsz többet költeni (de lehetőleg maximum a felét, hogy maradjon is), addig a folyószámla által a teljes likvid vagyonodat (vagy annak a leglikvidebb részét, havi fizetésedet) magaddal hordozod minden pillanatban. És valljuk be, hogy sokkal könnyebben költesz el 500.000 forintból 20 ezer forintot, mint 30 ezer forintból... 

Ráadásul ebben az esetben felgyorsulnak a döntéshozatali idők is, hiszen mivel a pénzed nálad van, ezért nem kell hazamenni a "pénzért" és közben nem gondolod át, hogy neked valóban meg kéne e venni azt a dolgot és annyiért. Gondolkozás helyett azonnal cselekszel. És ez veszélyes. Legalábbis anyagi értelemben!

(Ezért javaslom mindenkinek, hogy a napi költést kp oldja meg, vagy legyen egy napi folyószámlája, ahova aprópénzeket tesz és nem a fizetését érkezteti oda)

 

 ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. április 25. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1112452785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.25. 11:08:23

Nem számolok filléreket, így nem érdekel a folyószámla költsége.

Az meg, hogy mennyit költök független attól, hol a pénzem. Ha nincs pénzem, de valami nagyon kell, akár hitelkártyával is megveszem, bár ezt csak kivételesen teszem, mert utálom a hitelfüggőséget.

SzAdam 2017.04.25. 12:53:34

"helyette hónap elején 1 összegben veszem le, amire szükségem van" - Honnan, a polcról? Ja, hogy nincs szükséged folyószámlára, de azért használod. :D

5, Olyan bankot kell választani, ahol becsületkassza van, azaz nincs havidíj és átlátható a hirdetmény. Nekem bevált.
4, A postán ácsorgás és még rengeteg helyen a sorban állás, aprópénz keresgélés bosszantóbb, mint az átutalás és a kártya díja. Ha valakinek pénzt kell adnom, akkor nem kell személyesen találkoznom vele, így útiköltséget és időt spórolok.
3, "Veszélyes világban élünk" - Én nem. Az zavar, hogy minden vásárlásomról tudnak, szerencsére valamennyire titokban tartják.
2, Több lépcsős autentikáció és sms jóváhagyás, RFID blokkoló bankkártyatartó, valamint a bank biztosítja a pénzem, a nagy része meg le is van kötve akár több számlán.
1, Online vásárolok így kevesebbet költök (időt/pénzt spórolok) vagy listával megyek a boltba és van önkontrollom, hogy ne vegyek felesleges cuccot.

Próbáltam számla/bankkártya nélkül élni, de kényelmetlen, sokszor idegesítő, sok időt elvesz és előrelátónak kell lenni. Ja, és még a borravalót is elvárják, nem úgy mint kártyás fizetésnél :D

Szarvas Norbert 2017.04.25. 15:49:19

@SzAdam: a borravalós téma ült! ez a legnagyobb előnye a bankkártyának esküszöm:D

gyászhuszár 2017.04.25. 21:02:59

Az utolso pont nalam pont forditva van azaz ha kp van nalam azt gyorsabban koltom mert azt mindenhol elfogadjak. A tobbi igaz. Menj magnetbankhoz ott te mondod meg mennyit fizetsz szamlavezetesert. A tobbiert ott is jattolni kell.

habanera 2017.04.25. 22:10:19

Van olyan bank és van olyan számla, aminek a havi díja kb. 350 Ft, minden egyéb szolgáltatása ingyenes. Én 10 éve ezt használom. Online internetbank kártyával fizetek, amire csak annyi pénzt teszek, amennyit éppen kifizetek. Listával vásárolok, nem csábulok el. Csak ott vásárolok, ahol kártyával fizethetek. Ha nem fogadják el a bankkártyát, megyek vásárolni máshová.

fda 2017.04.25. 22:28:30

Ritkán látni ennyi butaságot ilyen tömören, pontokba szedve.
Tanítani kéne elrettentő példaként, hogy mi az eredménye, ha bárki publikálhatja a gondolatait az interneten.

2017.04.25. 22:52:04

A 3-as pontban azért van valami. Tényleg nem kellemes, ha tévedésből több pénzt (nem pár ezerrel), jóval több pénzt húznak le a számládról, vagy belengetik az inkasszót (ismerősöm járta meg majdnem, peres ügyből kifolyólag). Valóban heteket vesz el az életedből, hogy fuss a pénzed után. A bank ugyanis ráér ...
A többi pontot meg mindenki döntse el maga, személyre szabottan, mi jó neki a saját élethelyzetében: ha a kártya, akkor használja, ha meg a kp, akkor azt.

2017.04.25. 22:53:21

@SzAdam: Gondolom, kénytelen használlni, mert a munkahelye nem hagy választási lehetőséget, hogy utalás vagy kp. a fizetését illetően.

laci_52 2017.04.26. 00:18:58

@habanera: "Ha nem fogadják el a bankkártyát, megyek vásárolni máshová"

Kis hazánkban ez még nagyon sok helyen nem működik, pl. a piacon és nagyon sok kisebb üzletben sem.

Zolcsi77 2017.04.26. 06:11:44

Hármas pont mindent visz. Aki nem látja be, hogy veszélyes bankszámlán komolyabb összeget tartani az vagy nem tapasztalt még eleget, vagy idióta vagy egy balliberális álomképet véd. Itt pénzügyi terror van*, a minimum az, hogy aki el akarja venni a pénzed küzdjön meg érte. Aki nagy pofával azt mondja, hogy ő nem egy veszélyes világban él, idővel rájön, hogy de, mégiscsak. Egy kritikus helyzetben elillanó pénz a bankszámláról megváltoztathatja az ember életútját szerencsétlen esetben. Kinek kell ilyen kockázat?

Kp-t meg el kell dugni, nem otthon tartani, hogy elrabolja a segílyes.

*Persze ez hozzáállás kérdése: aki jóval átlag felett keres és benyel minden követelést, kérdés nélkül fizet mindent, nem bosszantja fel ha időről-időre lehúzzák mert a nyugalmát fontosabbnak tartja, jövedelméből kitelik - az megélheti úgy is, hogy a kényelem ára a lehúzás. Persze ez addig megy, míg egyszer beleszállnak komolyabban.

2017.04.26. 06:35:08

- Bérből- és fizetésből élő embernek csak folyószámlára utalnak fizetést
- Kapásból legalább kettő bank van, ahol a számlacsomag ingyenes. Mivel pénzbe nem kerül, én használom mindkettőt
- Pontgyűjtős hitelkártyát kell tartani. Azzal én évente kb. 50-60 ezer forintot gyűjtök netto nyereségként be

2017.04.26. 07:54:10

@Pink Petsch: "Tényleg nem kellemes, ha tévedésből több pénzt (nem pár ezerrel), jóval több pénzt húznak le a számládról"
Egy normális banknál be tudsz állítani limitet.

2017.04.26. 08:01:16

Az összes pont visszavezethető a számlatulajdonos faszságára.

@Zolcsi77: "Hármas pont mindent visz. "
A hármas pont tele van hülyeségekkel.
Inkasszó: ott nem a bankszámlával van gond, ha valakitől csak így (vagy így se) lehet behajtani a tartozást.
Válás: baszki, törvény van róla, hogy vagy megegyeztek vagy feleztek. Aki rejtegeti a vagyonát a házastársa elől, az szar ember.
Biztosítási díj: beszedés helyett te állíts be a fix összegű utalást. A biztosítót meg jelentsd fel, mert véletlenek nincsenek, csak rosszul megírt rendszerek. (Vagy basztál elég pénzt tartani a számládon és már többször sikertelen volt a terhelés, aztán bementél kp-ban fizetni, de addigra már újra ki volt küldve a beszedés.)

dhrbikes 2017.04.26. 11:02:10

Én is kp-re váltok 1-2 hónapon belül, számlán meg csak külföldön lesz pénz. Sajnos annyi tróger módon csapolják a pénzünket, hogy az botrányos.
Amikor bevezették a banki adókat, akkor az egyik korábbi cégünkben az 5000 Ft körüli havi banki költség felugrott 50-70e forintra és nem tudtuk sehogy sem csökkenteni. Jól kitalálták, mindenki a bankot szídja, pedig a lóvé 100%-ban az állam(párt)nak megy.

nem várt fordulat 2017.04.26. 11:32:23

Én elég jól körbenéztem, ezért próbáltam a legolcsóbbat.

200 Ft ha 30 000 elköltök, ez nem sok. De pl. hogy egy utalásért miért kell fizetnem, már rejtély. Amit az FHB csinált velem, az meg kifejezetten arcpíritó volt, hogy amikor már felmondtam a számlám, (novemberben), és bementem a kártya használatból maradó 1 800 Ft-ért, azért, hogy odaadják a pénzem, fizetnem kellett még 200 Ft-ot. Igen, bosszantók ezek a költségek,

Az inkasszó is jogos. Nem arról van szó, hogy adott esetben nem akarom kifizetni a pénzt valakinek, akinek jog szerint jár. De mi van akkor, ha én tartozok az adóhatóságnák 1m forinttal, van is a kártyámon 3m forint, de ez a pénz arra van ott, mert most épp szeretnék lakást venni, és a foglalóra tettem félre. Kérdés nélkül levonják, pedig a helyzetemből adódóan szerettem volna részlet fizetést kérni, amit nagy valószínűséggel meg is kaptam volna.

Én az egészet úgy oldom meg, hogy amikor megkapom hónap elején a pénzt, rajta hagyok kb. 80e forintot. Ez arra van, hogy ha online szeretnék vásárolni, repülőjegyet venni, csekket befizetni, akkor ezeket mind el tudom erről inétzni, minden másra ott a kp.

guy 2017.04.26. 11:42:05

Nagyon-nagyon korlátolt látásmódú a cikk, mivel nyilvánvaló, hogy ha mindenki kivétel nélkül csak kártyával fizethetne, akkor állambácsi is jobban leszabályozná, hogy max. mennyi költséget követelhet a bank, valamint a piaci verseny élesedése miatt is alacsonyabb lennénnek a költségek. Közgazdásznak a cikk írója nem menjen....

Szarvas Norbert 2017.04.26. 11:53:47

@guy: elméleti vagy gyakorlati közgazdász ne legyek? Mert akkor visszaadom a diplomám:) A cikk nem közgazdaságtani alaptéziseket puffogtat és nem makro szinten vizsgálja a helyzetet, hanem kifejezetten a családok pénztárcájáig, fizetési attitüdjéig kapar le és onnan dolgozik.

Van különbség, ugyanis, ami jó a rendszernek, az nem biztos, hogy jó az egyénnek.
Ha jó az egyénnek, nem azt jelenti, hogy nem lehetne jobb.

guy 2017.04.26. 12:47:46

@Szarvas Norbert: Ok, egyetértek, a pillanatnyi helyzetben tényleg költséghatékonyabb, örülök, hogy nem vetted magadra, nyilván nem komolyan gondoltam :-). Viszont ha az emberekben nagy nyilvánosság előtt erősítjük, hogy tényleg jobb a készpénz, akkor tovább tart a javulás, mivel hosszabb távon nyilván jobb a gazdaságnak, és az egyes embereknek is, ha a gazdaság kifehéredik és a költségek is csökkennek. A szürke és feketegazdaságnak nyilván kedvez a sok készpénz. Valamennyi költséget meg miért ne háríthatna át a bank, ha egyszer már üzemelteti a rendszert?

Egy kijelentésedre:

"Vannak olyan pofátlan csomagok, ahol díjat számolnak fel az internet bankért is.Érted??? Azért a rendszerért, ami alapból létezik és nem lesz drágább, mert Marika néni is online. " - szerintem a fajlagos költségek csökkennek, ha plusz egy felhasználó csatlakozik, viszont ennek a rendszernek összességében így is van költsége a bank számára is, és bankja válogatja, hogy az mennyi, nyilván a felhasználók számától függ. Lehetne ingyenes a készpénzfelvétel a bankban is ennyi erővel, de nem az.

ja, és én nem vagyok közgazdász. :-)

Szarvas Norbert 2017.04.26. 13:00:02

@guy: "a fajlagos költségek csökkennek"- ez nem ennyire egyszerű, mivel nincsen olyan kényszerítő tényező, ami miatt csökkenne a költség. a bankot kizárólag a saját stratégiája és a versenytársaké tudja árcsökkentsébe hajszolni. Minden más esetben zsebre teszik a olusz pénzt.

Nagyon jó példa, tavalyi évben a hitelközvetítők jutalékát maximalizálták és harmadára csökkentette a törvény piaci átlagot nézve. Azt kommunikálták , hogy ettől majd olcsóbbak lesznek a hitelek. Ehhez képest március 21.-től (amikor életbe lépett a jutalék törvény) kijöttek az új banki hírdetmények, ahol minden picivel drágább lett. Persze lehet ideologizálni, de alapvetően pontosan az ellenkezője történt, mint amit józan paraszti ésszel gondolnál.

errrrrrrrrr 2017.04.26. 13:14:18

a NAV vezesse be az online kasszát magánszemélyeknél is. Kártyaszámmal regelsz a NAV-nál és onnan látják minden tranzakciód. Aztán majd magyarázkodhatsz, ha a Tescoban többet költesz mint a CBA-ban.
Najóvan elég a hülyeségből. Sok igazság és sok baromság van ebben az írásban. Tény, hogy a mostani kamatkörnyezet miatt nem igazán éri meg bankban tartani a pénzed. Ha van lóvé vegyél ingatlant, ami meg marad azt hordhatod a farzsebedben a fésű mellett...

Az Ellenálló 2017.04.26. 17:07:35

@fda: Nem az a baj, hogy publikálja a blogján, hisz joga van ezt tenni. Az az aggasztó, hogy az írás kikerült az Index2-re, tehát valaki úgy gondolta, hogy érdemes kitennie ezt oda.

szanaImas 2017.04.26. 18:17:31

3 éve nincs folyószámlám, bankkártyám, köszi. Évi max. kétszer érzem hiányát, de azt is megoldom.

DesmondTutu 2017.04.26. 20:23:01

Kedves Norbert!

In medias res: Te félkegyelmű vagy?

Ennyi csúsztatást és teljesen életszerűtlen hülyeséget még nem olvastam egyben...

De végül is jó ötlet, jó helye van x millió forintnak a párnában, hátha ellopja valaki...

Te nem vagy komplett barátom...

DesmondTutu 2017.04.26. 20:23:51

@szanaImas:
Elég szánalmas életed lehet vagy egy lyukban élsz (és így szánalmas életed van)

DesmondTutu 2017.04.26. 20:25:46

@guy: @Az Ellenálló:

Egyetértek, nagy csalódás ez, hogy kikerült az indexre...

szanaImas 2017.04.26. 20:28:41

@DesmondTutu:

Ezt hogyan sikerült leszűrnöd így, Tutuka?

DesmondTutu 2017.04.26. 20:44:55

@szanaImas:

Nézzük:
- 2017 van, gondolom valamennyire képben vagy a technológiákkal, a társadalomban elért változásokkal, innovációval. Engedj meg pár példát: Internet, elektronikus ügyintézés, elektronikus fizetés, netes rendelés, mindezt mobilan, stb, stb... A lista kvázi végtelen és gyorsan bővül.
- Főleg igaz ez a fejlettebb nyugati világra - ebbe Magyaro. is beletartozik.
- Te meg battyogsz a szánalmas sárgacsekkeiddel a királyi postára, sorban álldogálsz a nyuggerekkel, parkolásnál battyogsz a szánalmas apróiddal a parkolóórához (ha egyáltalán van kocsid), feltartasz a boltokban míg a szánalmas apróidat keresed a farzsebedben, ahelyett hogy 3 másodperc alatt lecsippantanád a kártyáddal a kiflid és a kakaód árát reggel, jó pár helyről rendelni sem tudsz semmit a neten, stb.

Gondolom érzékeled a szignifikáns diszkrepanciát.

Hagy éljek pár hasonlattal: minek használsz áramot? Van gyertya, régen is megtette! Minek használsz internetet? Van újság, TV! Minek használsz angol WC-t? Régen is megoldották anélkül.

Azt természetesnek veszem a helyzetedben, hogy masszívan adót csalsz, be sem vagy jelentve vagy csak aprópénzre.

Jó ez a XXI. század! Bár sokan vannak, akik a hitgyülibe járnak és/vagy nem oltatják be a gyerekeiket és/vagy nem hisznek a tudományban - a teljesség igénye nélkül.

Csak aztán a gyerekeid nehogy pofára essenek, amikor az osztálytársai arról beszélnek, hogy bankszámla, PayPass, NFC, Mobile Payment, ő meg elővesz egy kőbunkót :)

sunabajnok 2017.04.26. 20:50:02

A környékünkön egyetlen kisboltban sem lehet kártyával fizetni, mert drága a terminál. Hiper, meg szuper marketekbe nem járok, mert utálom a hulladék élelmiszert. Marad a kp.

abrakradabra 2017.04.26. 21:39:40

én még mindig "ingyen" bankolok. (az összes éves költségem a kb 5k-s kártyadíj) Nincsenek feltételek.
Ahol nem lehet kártyával fizetni, ott nem vásárolok. Aki nem fogadja el az átutalást, az nekem ingyen dolgozik, vagy sehogy.
De gondolom másoknak más a preferenciája. Én meg rühellnék azon izgulni, hogy ha kizsebelnek, elvisznek 100k-t a tárcámmal együtt.
(hja a kártyát is valami szimbolikus összegért tilthatnám, ha kellene... )

cardiobascuralis 3 2017.04.26. 22:13:06

Hát igen, a cikkelkövető sík hülye, és ezen a folyószámla nem képes segíteni.

cardiobascuralis 3 2017.04.26. 22:14:52

@sunabajnok:
Mondjuk a Lidl meg az Aldi sokkal jobb minőségű élelmiszert ad olcsóbban, mint bármelyik helyi kisbolt, de hát saját pénzeden annyira vagy hülye és baszol ki magaddal, amennyire csak akarsz.

cardiobascuralis 3 2017.04.26. 22:16:02

@DesmondTutu:
A technológiákkal láthatóan te sem vagy képben, ugyanis amiket felsorolsz, azok technikák.
Nem baj ám, ha ismered az anyanyelvedet legalább alapfokon (pl. melyik szó mit jelent).

cardiobascuralis 3 2017.04.26. 22:19:30

@abcd1234:
"Kapásból legalább kettő bank van, ahol a számlacsomag ingyenes."
Ezeket megnevezhetnéd, mert én pl. olcsót tudok, ingyenest nem.
Éves kártyadíj pedig mindenhol van.

cardiobascuralis 3 2017.04.26. 22:20:39

@abrakradabra:
"Ahol nem lehet kártyával fizetni, ott nem vásárolok. Aki nem fogadja el az átutalást, az nekem ingyen dolgozik, vagy sehogy."

Akkor te vagy nem Magyarországon élsz, vagy nem mondasz igazat.

szanaImas 2017.04.26. 22:31:56

@DesmondTutu: Valahogy sejtettem, hogy bődületes faszságokat fogsz írni, aminek 95%-ban semmi köze a témához, mentségedre szóljon, hogy nem bírtad ki röhögés nélkül a végén.
Csak pár dolog, ami a faszság csúcsa: egyrészt informatikával foglalkozom jó 20-30 éve, másrészt képzeld, az internetes ügyintézéshez, rendeléshez, mobilitáshoz, parkoláshoz, satöbbi, kurvára nincs szükség folyószámlára, parkolni pl. mobillal is lehet. A boltban kb. 3x gyorsabban fizetek kp-val, mint a te tranzakciód lezajlik, továbbá a maradék egetverő ostoba képzelgéseid röhejesek. :)

cardiobascuralis 3 2017.04.26. 22:56:12

@szanaImas:
"A boltban kb. 3x gyorsabban fizetek kp-val, mint a te tranzakciód lezajlik"
Te nagyon régen járhattál olyan boltban, ahol lehet kártyával is fizetni. Amit írsz, az talán 15 éve még igaz volt. Ma már nagyon nem.

szanaImas 2017.04.26. 23:51:04

@cardiobascuralis 3: Persze-persze, én vadászom a kaját 15 éve. Keresi a kártyát, mert természetesen a táska alján van a pénztárca mélyén, és nem készítette elő, keresi akár egy fél percig is. Kabátzsebből is eltart egy ideig, meg van 15 kártyája, abból válogat. Csaj lehúzza, pin kód, zöld gomb, vár, vár, nyomtat, letép. (Nyilván a csippantóssal kicsit gyorsabb.) A kp-nél meg számolnia sem kell, csak beüti a címletet, meg kikaparja a gép által kiszámolt visszajárót. Én zsebben tartom a zsét, 10 másodpercen belül átadom a címletet. Nyilván vannak faszok, akik a KP-t is elbénázzák, de nem róluk írtam. Az tuti, hogy lényegében nem gyorsabb még ma sem a kütyüs fizetés, sőt.

cardiobascuralis 3 2017.04.27. 03:20:42

@szanaImas:
Keresni pénztárcát is lehet, sőt, még jobban is, lásd Kazal László híres kupléját:
www.youtube.com/watch?v=BjFazwmY8ms

A pin beírása kb. 1 másodperc, másrészt már feltalálták az NFC-t (érintőkártya), amivel még annyi sem.
Mire elrakom a cuccokat vissza a kosárba vagy a szatyorba, addigra már régen lezajlott a tranzakció, ráadásul közben pakolhatok, míg a pénztáros meg te a kp-val szaroztok, és azzal van elfoglalva a kezed is, nem tudsz pakolni közben.

Arról ne is beszéljünk, amikor vagy keresik az aprót, vagy a nénikék-bácsikák odaadnak egy halom aprót a boltosnak, hogy válogasson. Meg hát a pénztárosnak is kell egy kicsit tökölni, mire kiszámolja a visszajárót.

Szóval nem, a kp-s fizetés ma már sokkal lassabb.
Ne olyan boltokba járj, ahol 1995-ben megállt az idő.

Nem véletlen, hogy a fesztiválokon is bevezetik a Sziget után máshol is a kizárólag kártyás fizetést, mivel nagyságrendekkel gyorsabb így a kiszolgálás, mint az apróval tökölgetéssel lenne. Saját tapasztalat, régen is jártam, most is járok ilyenekre, legalább 5-ször olyan gyorsan halad a sor.

(A Szigeten tavaly már voltak olyan karszalagok a tűzközelieknek, amiken rajta volt a fizetőcsip, ami még jobb, mert nem veszted el, állítólag idén már minden heti karszalag ilyen lesz.)

zsoci 2017.04.27. 06:26:26

@MaxVal BircaMan HJCD: Hát ha neked havi többezer forint fillérek, akkor jól van.
@cardiobascuralis 3: a fesztiválokon a lopások miatt vezették be a kártyát nem másért. A készpénz garantáltan gyorsabb, olcsóbb és tisztább

A cikknek abban tökéletesen igaza van, hogy a bankszámla nem jó, hanem egy kötelezen ránkeröltetett rossz. Kezdjük ott, hogy egy olyan dolog, ahhol más rendelekezik a pénzem felett, és nem az én birtokomban van, az jó nem lehet. És ezrét még pénzt is kérnek.
Van olyan bank amelyik tisztességes (Magnet)de a nagyobb bankokat csak a görény szóval tudom illetni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.27. 08:17:01

@zsoci:

Igyekszem olyan bankot választani, ahol nem magas a díj. A valamilyen díjat meg ugyanúgy elfogadom, mint bármi más díját. Ennyi az egész, a téma nem foglalkoztat,

DesmondTutu 2017.04.27. 08:28:31

@cardiobascuralis 3:

Gyors google keresés, mert elbizonytalanítottál :)

Nincs éles határ, a felsoroltak nagy része technológia is lehet, lásd wiki.

DesmondTutu 2017.04.27. 08:30:43

@cardiobascuralis 3:

Vagy mondjuk Budapesten él, és igazad mond. (én is ott élek)
Nem pedig az ország sarkában, ahol áram sincs néhol :)

DesmondTutu 2017.04.27. 08:34:33

@szanaImas:

Az egyik legnagyobb Internet/Mobilbank fejlesztő cégnél dolgoztam (egy magyar, majd egy multinál), de persze mindenki azt mond, amit akar a neten név nélkül, csak FYI. :)

És amikor befizeted a mobilszámládat, amin a parkolások is gyűlnek, akkor azért beállsz a nyuggerek közé a királyi postán, nem? :)

A jövőt nem lehet megállítani, ez biztos.

DesmondTutu 2017.04.27. 08:38:34

@zsoci:

Ügye nem erre gondoltál, amikor azt mondtad, hogy a KP tisztább? :)
kiszamolo.hu/a-piszkos-penz/

zsoci 2017.04.27. 10:20:04

@DesmondTutu: Nem higéniai értlemben. A kp-ből pont annyid van, amit a kezedben fogsz, nincs vita, nincs félreértés. Látod mennyit költesz, nem költesz"vakon".

DesmondTutu 2017.04.27. 10:31:36

@zsoci:

Ok, akkor ebben egyetértünk, a pénz az egyik legkoszosabb dolog :)

A bankban csak a legextrémebb esetekben történhet "csoda" a pénzeddel, ilyen esetek lehetnek a teljes és minden előjel nélküli államcsőd (tudtommal ilyenre még nem volt példa), vagy egy előjel nélküli (világ)háború. Valljuk be, előbb nyered meg a lottót, mint ezekkel találkozol (hál'isten)

Azt meg, hogy "látod mennyit költesz" nem tudom értelmezni. Nem látod az SMS-ekben, hogy hol tartasz? Nem látod az Internetbankban, hogy PONTOSAN mennyit költöttél, mire, mikor akár évekre visszamenőleg? Sokkal jobban lehet követni így, mint a "volt 500k KP-m a hónap elején, most meg van 200k. De mire is költöttem?"
Vagy autóval is úgy közlekedsz, hogy se nem tudod megtervezni az utazást, se utána nem tudod merre jártál? Hanem az a jó, ha úton vagy és közben látod merre és mennyit mész? :)
Ez azért vhol pénzügyi intelligencia kérdése is.

zsoci 2017.04.27. 11:15:33

@DesmondTutu: Szerintem a pénügyi intelligencia pont ott kezdődik, hogy valaki felfogja, hogy a bankban levő pénz felett nem rendelekzik szabadon. Vagy van autómata, vagy nincs. Vagy van benne pénz, vagy nincs. Vagy beleférsz a limitba, vagy nem. Én már autóztam 40km-t automatáért, és bizony kértem hétvégén kölcsön, mert nem tudott az autómata kiadni megfelelő mennyiségű pénzt. Arról nem is beszélve, hogy a banki költségeket, esetleges inkasszókat a megkérdezésed nélkül levonják, akkor is ha nem szeretnéd. Tehát csak látszat, hogy a pénzednél vagy. A leírt számok csak számok. Nekem nem egy kollégám keveredett bajba túl költekezés, hitelkeret elköltése, stb miatt. Aról nem is beszélve, hogy miért alap, hogy mindenki kap SMS-t? Vagy egyáltalán hogy van mobilja?

ÉS bizony nagyon sok helyen, például a rendkívül fejlett Nlmetországban, nagyon sok helyen a kártya csak jeget kaparni jó, alig fogadják el valahol. Ez a magyar vidékre is igaz.

DesmondTutu 2017.04.27. 11:44:58

@zsoci:

Miért nem rendelkezel szabadon a bankban lévő pénzed felett?
Sosem állítottam, hogy ne legyen az embernél megfelelő mennyiségű KP (kinél mennyi az annyi). Viszont otthon 10 mFt-okat tárolni több szempontból is felelőtlen. Persze ha nem csibészségből származik a pénz, mert akkor tényleg kényelmetlen a bankba berakni.

Pont erre utaltam, amikor írtam a pénzügyi intelligenciát: "Nekem nem egy kollégám keveredett bajba túl költekezés, hitelkeret elköltése, stb miatt." Sajnos, ha valaki nem rendelkezik a megfelelő attitűddel, józan ésszel, akkor neki valóban rizikós egy hitelkártya. Én a CitiLife-fal durván 4 év alatt a "semmiért" kaptam majdnem 500 eFt-ot szumma, amit eltankoltam (1-2-3-4% visszatérítés a vásárlásokból). De ha nem volt annyi esze az illetőnek, hogy mindig időben visszafizesse, amit elköltött, bizony nagy mínuszok jöttek. De ez az ami a pü. intelligenciához tartozik, illetve az épeszű életvezetéshez: "nem költöm el azt, amit nem is kerestem meg hülyeségekre (iPhone, TV, stb.), pláne ha esély van rá, hogy vissza sem tudom fizetni."

2008-ban lettem Citi-s, majd most automatikusan ERSTÉ-s (de ua-okkal a feltételekkel), és 0 Ft a számlá(i)m fenntartása, ha 150 eft érkezik a számládra havonta (azt hiszem most is ez a kondíció)! Nincs tranzakciós adó, nincs kártyadíj, semmi, csak 400 Ft az SMS-ekért havonta, de azt bőven kompenzálja a hitelkártyán elért visszaigényelhető összeg.
Itt lehet szemezgetni, hogy most mik elérhetőek, vannak (sajnos csak majdnem) 0 Ft-osak: www.bankracio.hu/

A vidékkel egyetértek, de ez egész biztosan változni fog a közeljövőben. Bp nagyon kilóg az országos átlagból (ott élek)

Zolcsi77 2017.04.27. 12:52:59

Hihetetlen. Bedugjátok a hurokba a fejetek. Valamint nem látjátok a legalapvetőbb jellegzetességeit a rendszernek:

I. Ha valakinek (aki több joggal bír mint az átlagpolgár) követelése van veled szemben a számládról egy kattintással lekapja, akkor is, ha te azt úgy gondolod, hogy nem volt 100%-ban megalapozott.
II. Nekem az a tapasztalatom jó tíz év távlatában - mióta odafigyelek erre - hogy a beérkező követelések legalább harmada egészben vagy részben vitatható.
III. Ha úgy vitatod meg, hogy nem tudták még beszedni tőled, 98%-ban kisebb morgás után elfogadják a kifogásod.
IV. Ha már beszedték, akkor annyira bonyolult/fárasztó/időigényes/költséges/rizikós/stresszes, hogy kisebb morgás után te hagyod a francba 98%-ban.

Ezekből több dolog következik:
Mivel a nagy többség pénze szabad préda a számláján, ezért jellemzően akinek a pénzed kell (tömegesen) az csak lenyomja az egérgombot és elszedi. Kényelmes. Nyugodt. Arrogáns. Pökhendi. Ja és lenéz téged.
Mivel a követelések jelentős hányada nem tökéletes, ugyanazokkal a hibákkal küzd tíz éve, hiába szólalnak fel ezek ellen eredményesen tízezrek minden évben - TUDJA a követelőző, hogy többet/megalapozatlanul követel, mégis csinálja. De tudja, hogy vaj van a füle mögött.
Mivel a pénzt beszedni irgalmatlanul nehéz ha teszel azért, hogy ne legyen egyszerű, hajlamosak futni hagyni a legcsekélyebb aggály esetén is. Sőt akkor is ha nincs jogi aggály...
Végül: ha elszedték tőled a pénzt, lényegében lúzernek tekintenek és hülyére vesznek.

Magyarul: alapozni lehet arra közép és hosszútávon, hogy a felmerülő megélhetési és egyéb költségeid egy/jó részét/zömét leírhatod, mert akinek fizetned kellene az kényelmes, jogtalanul szed be százezerszámra pénzeket, esélytelennek sőt néha egyenesen veszélyesnek látja, hogy kergessen téged. Nyilván ez a stratégia akkor etikus, ha csak azzal szemben alkalmazod aki többel próbál(t) lehúzni mint ami jár neki - büntetésből nem kap semmit (vagy csak igen-igen keveset). És ez addig áll fenn amíg van 95% birka aki szerint a bankszámla és kártya az egy jópofa, trendi, modern dolog; "ez a jövő"," Európa" "nem a kőkorban élünk" és egyéb fassságokban* hisz.

Na nem baj, teljesen rendben van ez így.

*Úgy hívják ezeket, hogy lózung

cardiobascuralis 3 2017.04.27. 13:18:24

@zsoci:
"A készpénz garantáltan gyorsabb, olcsóbb és tisztább"
Biztosan írtál már ennél nagyobb baromságot is életedben, de azért nem lesz egyszerű rátalálni.

"ÉS bizony nagyon sok helyen, például a rendkívül fejlett Nlmetországban, nagyon sok helyen a kártya csak jeget kaparni jó, alig fogadják el valahol. "
Bejártam egész Európát, és még a nem dombornyomott (elektronikus) kártyát is mindenhol elfogadják (és elfogadták már 20 éve is), szóval ez szimpla hazugság, ne szépítsük.
Amiket írsz, arra meg a megoldás: váltsál ki hitelkártyát. A kezelési díjat simán megkeresed a vásárlások utáni visszatérítésekből átlagos költés (számlák befizetése + kaja) esetén is.

@DesmondTutu:
A Wikibe többnyire hülyék írogatnak, ne tekintsük már mérvadónak.
Esetleg lapozd fel az idegen szavak szótárát.
A technológia az a módszer, amivel a technikát gyártják (nem pontos, de ökölszabálynak elmegy).
A lényeg, hogy a technológia mindig valamilyen eljárás, semmi köze az angol technology szóhoz, az ún. "hamis barát" tipikus esete.

"Vagy mondjuk Budapesten él, és igazad mond."
Tuti nem.

"A vidékkel egyetértek"
Én elég sokat járok vidéken, már a kis falvakban is lehet kártyával fizetni, legalábbis az élelmiszerboltokban. A kocsmákban meg többnyire Pesten sem.

@Zolcsi77:
Nem, amiket írtál, nem úgy hívják, hogy lózung, hanem úgy, hogy alaptalan faszság.

ja persze 2017.04.27. 16:22:41

A bankártya-vitához , hozzászolva.
Alapvetően más a viszonyulása az embernek az elektronikus fizetési módokhoz attól függően , hogy a pult melyik oldalán áll.Én mint kereskedő utálom , hiszen az itt elhangzottakkal ellentétben sokkal lassabb mint a kézpénz.Naponta több órát vesz el az életemből , és ezen a paypass rendszer sem sokat segített , hiszen csak 5000 ft alatti tranzakcióknál egszerüsített.Az idősebbek bankkártyakezelése tragikus , nem látják rendesen a számokat , nem jut eszükbe a pin kódjuk rossz kódot ütnek stb stb........Napi szinten történik rendszer lassulás , sokszor előfordul , hogy a vásárló nincs tisztában a likviditásával , otthonhagyja stb stb......
De persze mondhatjátok , hogy ez legyen a kereskedő baja.
A folyószámla , és az ahhoz kötődő bankkártya rendszerekről általánosságban:
Bizony nem véletlenül lett ez "kitalálva".Az öttlet lényege az , hogy a bankrendszer kialakúlásának hajnalán a bankok alapvetően mint a gazdaság finanszírozói léptek fel.Tevékenységük nyilván nagyon hasznos volt mert tőkével segítették a gazdasági és kereskedelmi folyamatokat.Persze ez nagyonrizikós tevékenység , szakembergárdát kell alkalmazni akik meg tudják itélni a tőkekihelyezés rizikófaktorát , majd együttk kell működni mintegy menedzselni kell a vállalkozásokat. Az ismétlődő világválságok megmutatták , hogy nem mindíg kifizetődő ez a "klasszikus" banki tevékenység.
És itt jött a nagy öttlet : vegyük el az emberek pénzét , majd adjuk vissza nekik pénzért . Ezért jogos azoknak a felvetése akik azt mondják.Mint átlag nunkavállalónak miért van erre szükségem.Adják ide a bérem én majd beosztom.Egyetértek : a mai napig sárga csekkel fizetem a rezsimet.Butaság hogy sok időt vesz el , hiszen nem egyenként viszem hanem havonta egyszer , ráadásul egy bevásárlóközpontba ahová egyébként is mennék.A fizetésemet egszerre veszem fel és beosztom.Igen hiszen bárhogy is szajkózza itt pár okos , nemzetközi statisztikák igazolják hogy ha nem jelenik meg fizikailag a pénz jóval többet költ a polgár.Ja teszem hozzá még mielött valaki megkérdi milyen számláról veszem fel a pénzt , elmondom hogy egy számlánk van az asszonnyal és tehát nekem nincs , és bankkártyám sincs , nem is volt soha, a fizetésem erre a közös számlára érkezik , tehát már spóroltunk 1 számladíjat.
Visszatérve a rendszerszintű kérdésekhez : megdölni látszik további két érv is. Egy : biztonság.
Egyszerű belátni hogy nagyobb eséllyel próbálják számítástechnikai megoldásokkal ellopni a pénzedet , mint erőszakos úton . Mutatják a számok is hogy egyre növekszik világméretekben az IT bűnözés.A másik az úgynevezett "olcsóság".Gyakran elhangzik milyen drága a kézpénzforgalmat fenntartani : jegybank , pénznyomda , cégszintű pénztárak , biztonságtechnika stb stb.........A napokban olvastam egy szakcikket erről (nem Blikk) ahol egy banki szakember mondta el hogy ez sem feltétlenül igaz , hiszen horribilis pénz a bakkártya rendszer infrastruktúrájának fenntartása is.
Arról nem beszélve hogy az ilyen olyan kedvezmények melyek a tranzakciók után járnak , látszólagosak , hiszen ennek költségét vagy kifizeted a számladíjban , vagy kifizettetik a kereskedővel és godolom nem kell részleteznem , hogy a kereskedő kire fogja hárítani.
Nincs ingyen ebéd!

cardiobascuralis 3 2017.04.27. 17:50:10

"Egyszerű belátni hogy nagyobb eséllyel próbálják számítástechnikai megoldásokkal ellopni a pénzedet , mint erőszakos úton"
Aha. Csak azért a bank felel, ha meg erőszakos úton elrabolják vagy kevésbé erőszakosan ellopják, akkor azt a pénzt baszhatod.

Az meg eleve vicc, hogy kereskedő, akinek nincs bankszámlája.
Hagyjuk a hazudozást, ha lehet kérni.

ja persze 2017.04.27. 20:25:10

@cardiobascuralis 3:1, Én nem mondtam hogy ha bizonyítható a bank vétkessége akkor nem fizet. Én csak azt mondtam ma már jóval nagyobb az esélye statisztikailag annak , csalók károsítanak meg mint hogy erőszakos úton rabolnak ki.
2, Nem értem miért hazudnék ebben a kérdésben , azért mert a kereskedelemben dolgozom mint alkalmazott miért lenne kötelező hogy bankszámlám legyen.Leírtam hogy hogy oldottuk meg.
3,Én nem szeretek senkit lehazugoni , dehát mint tudjuk "a stílus maga az ember".

Roadster68 2017.04.27. 20:33:19

@cardiobascuralis 3: "Aha. Csak azért a bank felel" vagy nem. Ha nem vagy elég tökös, akkor simán rád tolják hogy a TE HIBÁD MIATT TÖRTÉNT!

szanaImas 2017.04.27. 21:32:51

@DesmondTutu:

Te, öreg, te olyan egyszerű vagy, mint a bot. A faszom se mondta, hogy a jövőt meg lehet állítani, valószínűleg hamarabb volt bankkártyám, mint hogy te megszülettél. 3 éve nincs számlám se, kártyám se, és nem is hiányzik, ennyit írtam. Erre te jössz egy halom baromsággal.
Nyilván attól meg idegrohamot kapsz, hogy most @cardiobascuralis 3: közlöm veled, nem járok postára sem, egyetlen csekkem se volt 3 éve.
De persze én vagyok a hülye, hgy leállok beszélgetni fogalmatlan idiótákkal, ez igaz.

szanaImas 2017.04.27. 21:35:27

@cardiobascuralis 3:

Megpróbálom lassabban, hogy megértsd:

"Nyilván vannak faszok, akik a KP-t is elbénázzák, de nem róluk írtam."

A csipes karszalag meg nem bankkártya, de keverj ide nyugodtan minden lófaszt te is, mint Tutu.

DesmondTutu 2017.04.27. 21:46:22

@szanaImas:

Rendben, legyen igazad, de akkor légyszi segíts nekem:
hogy fizeted pl. a villanyszámlád?

szanaImas 2017.04.27. 22:02:59

@DesmondTutu:

Nincs villanyszámlám. Semmilyen számlám nincs! (KGFB-t fizetek évente egyszer más bankkártyájával, amit KP-ben fizetek ki neki.)
(Nem, nem fogom elmagyarázni.) :D

szanalmas 2017.04.27. 22:29:46

@DesmondTutu:

De ettől sokkal viccesebb, hogy mivel településszintű lakcímkártyám van, azaz lakcím nélküli vagyok, így még parkolási vagy autópálya díjat sem kellene fizetnem, mert nem tudják hova küldeni a bírságot. Sőt, a gyorshajtási bümtetést se. Ez van, oldják meg a problémájukat! XD

DesmondTutu 2017.04.27. 22:46:37

@szanaImas:

Pedig jó lenne, mert addig ezzel nem nagyon tudok mit kezdeni, mint "indok/érv"

DesmondTutu 2017.04.27. 22:48:36

@szanalmas:

Tehát adócsaló, tolvaj csibész vagy.
Köszönöm, így értem, hogy miért nincs bankszámlád.

További szép napot, az ilyenektől (is) tart itt az ország, ahol.

szanalmas 2017.04.28. 01:17:53

@DesmondTutu:

Tutuka, te elmeháborodott vagy.

cardiobascuralis 3 2017.04.28. 18:17:09

@ja persze:
A kereskedőt meg a bolti alkalmazottat azért ne vegyük már egy szintre.
Mellesleg ha alkalmazott vagy, akkor is kell, hogy legyen számlád, mert kötelező arra utalni a fizetést.
A kör bezárult.

@szanaImas:
Ja, tudom, ezt is egy afrikai barlangból írtad, kőbaltával.
Írtam már, hogy talán hagyjuk a hazudozást?

"csipes karszalag meg nem bankkártya"
Elvileg de.

"Tutuka, te elmeháborodott vagy. "
Pedig neki van igaza. Az elmebajt pedig inkább rád mondanám jellemzőnek.

ja persze 2017.04.29. 10:09:09

@cardiobascuralis 3:
Még egyszer tagolva: nincs b a n k sz á m l á m és b a n k k á r ty á m sem. Semmilyen jogszabály nem tiltja hogy házastársaknak közös számlája legyen . Magyarán a munkáltatóm a feleségem számlájára utal. Remélem érthető , bár ezt már egyszer leírtam de hátha szövegértési problémád van.
Másodsorban naív módon azt godoltam , hogy akinek kereskedelmi végzetsége van és a kereskedelemben dolgozik az a kereskedő a főnököm pedig inkább vállakozó , bár kereskedelmi területen vállalkozik .
De hagyjuk a szemantikai vitát , a véleményem továbbra is az , hogy bármilyen folyószámlát , bankkártyát , hitelkártyát csak olyas valakinek éri meg használni aki bizonyos szint fölött keres , és az életformályából adódóan praktikus számára a pénznélküliség , és meg tudja fizetni ennek a kényelemnek a költségeit.

cardiobascuralis 3 2017.04.29. 18:58:37

@ja persze:
Még egyszer tagolva:
H a g y j u k a h a z u d o z á s t.

ja persze 2017.04.29. 20:20:19

@cardiobascuralis 3:cardiobascuralis 3 munkásságából : "Rossz hírem van: újjászületés csak a hozzád hasonló idióták fejében létezik
Hülye barom, hogyne jutna benzin motorfék üzemmódban a hengerekbe.
A dugattyú lefelé mozgásakor a szívóhatás ugyanúgy megvan, te sötét fasz
Ha ennyire hülye segg vagy hozzá, mi a kurva anyádért ugatsz bele?
Na, még egy idióta.
Amiket te meg a másik hülye is írtok,
Röviden: minden pontban hazudsz.
Szóval ne hazudozz, narancskomcsi.
Hagyjuk a hazudozást, ha lehet kérni.
Butaságot írsz.
Vagy csak agyatlanul szeretnél hányni egyet, ahogy most is teszed?
Arról nem tehetek, hogy hozzád hasonló agyatlan faszok járnak hozzátok az edzőterembe.
Azt, hogy ezt a szardarabot embernek nevezed, számítsuk a többi és számos helyesírási hibád közé.
Miért kellene, elmebeteg barom embertársam?
Indexes barmok"
Már mindent értek , élvezet veled beszélgetni , gondolom édesanyád szeret is. Én őt ajánlanán.

cardiobascuralis 3 2017.04.29. 21:25:44

@ja persze:
Dugni a tiedet szoktam.
Régebben, mert ma már a hajléktalanok dugják a Gizella-Thököly sarkán, bablevesért.

ja persze 2017.05.01. 11:17:30

@cardiobascuralis 3: :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Ideges vagy prolifiú , ennek nagyon örülök . Briliáns az érvelési technikád.:-)Tudod mit , te ne gyere europába , te maradj itthon rád itt van szükség.És fröcsögj tovább , ismerjük ezt e típust , tudom ez a legnagyobb örömöd szánalmas kis életedben.
süti beállítások módosítása