Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Milyen a tipikus vállalkozói réteg Magyarországon? [B2B]

2017. március 29. - Szarvas Norbert

 tipikus_magyar_vallalkozo.jpg

Amikor tipikus magyar vállalkozói rétegről beszélünk, akkor vegyük ki a pakliból a fiatal vállalkozókat, és fókuszáljunk a rendszerváltás gyermekeire, akiknek jelentős része soha nem tanult meg igazán vállalkozni. Hihetetlen, hogy 2017-et írunk, de még mindig képtelenek voltak egyesek felfogni, hogyan kellene vállalkozni és mit jelent vállalkozónak lenni. Viszont minden tisztelet is az övék, hiszen egy másik rendszerből startolva mindenféle példamutatás nélkül vágtak bele az ismeretlenbe és maradtak fenn. Mégis vannak olyan tipikus tulajdonságaik, amiket nem csak idegesítőek, de egyáltalán nem hatékonyak:

 

1. Én mindent jobban tudok elv

 

Biztosan onnan ered az "én azért is mindent jobban tudok elv", mert saját maguknak kellett azt a bizonyos gesztenyét kikaparni. Senkiben nem bízhattak igazán és kizárólag az működött, amit saját maguk végeztek el. Persze hozzátartozik a történethez, hogy még másfél évtizeddel ezelőtt sem volt akkor verseny, mint ma. A vállalkozás azt jelentette, hogy foglalkozni kell azzal, amihez értek. 

Ma már azonban egy vállalkozás egyre inkább halálra van ítélve, ha nem veszi figyelembe a trendeket. Ilyen trend lehet az online jelenlét. Ma már a forgalom súlypontja eltolódik az online világ felé. Azok a cégek kerülnek helyzeti előnybe, akik erősítik ezt a vonalat. És végül biztosan ők maradnak fenn, mivel az ügyfelek innen érkeznek. 

Az online világ csak egy, a fontos feladatok közül, amivel a mai vállalkozóknak meg kell küzdenie. Mit csinál a tipikus magyar vállalkozó? Mivel ő mindenhez ért, ezért majd kézbe veszi az online dolgokat is (honlap, Facebook, marketing...stb). Majd ő megtervezi az oldalt, a stratégiát és mindent. Majd ír szöveget, szerkeszt képet és így tovább. 

Elején még vicces, hiszen egy új terület, amit fel kell fedezni. Viszont attól mert szórakoztató tud lenni a kutakodás, még ugyanúgy amatőr munkát fognak a legtöbben végezni. És nem értik, hogy miért nem működik. 

Ezek a "szerintem" dolgok

Ennél a dolognál eggyel jobb megoldás, amikor szakembereket bíznak meg a különböző főbb feladatokra, mint például honlapkészítés. Viszont képtelenek elengedni a gyeplőt és elfogadni a profik tanácsát. Helyette elmagyarázzák a honlapkészítőnek, hogy kell 2017-ben egy profi weboldalnak kinéznie, hozzák a saját skiccelt terveiket és mindenáron azt akarják visszalátni. Még akkor is, h az már annyira 2010, hogy elmondani nem lehet. 

A lényeg, hogy a vállalkozónak tetsszen a végeredmény...

 

2. Ami nekem tetszik az a jó

 

Ugyanis a tipikus magyar vállalkozó jellemzően nem az ügyfelekne gyárt vagy gyártat bármit is, hanem saját magának. Nem érdeklik a kimutatások, a statisztikák, a szakmai vélemények. A kapott eredmény kizárólag akkor lesz jó, ha saját magának és szűk (jellemzően egykorú- egy mentalitású) baráti rétegének tetszik. 

Tipikusan belülről kifele dolgoznak és kintről befele

A tipikus magyar vállalkozóval képtelenség megértetni, hogy ma már senkit nem érdekel, hogy "szerinte" mi a jó. A cél közös, a lényeg ugyanaz (kellene, hogy legyen): " Hogyan lesz több ügyfél?"

El kell fogadni, hogy az ügyfelek megváltozott és folyamatosan változó ígényeihez kell alkalmazkodni, máskülönben szép lassan kivérzik a vállalkozás. Jellemzően több éves késéssel követik le a tipikus magyar vállalkozók a piaci változásokat. Így fordulhat elő, hogy ma még sokaknak 2007-ből megmaradt honlapjuk van és megrendeléseikben a 2010-ben divatos oldalakat szeretnék visszalátni. Számukra még elmagyarázhatatlan a mai trend.

Ez a folyamat igaz minden területre a marketingtől kezdve a honlapfejlesztésen keresztül az értékesítési tölcsérekig.

 

3. Nem tisztelik más munkáját

 

Mindenki vérig van sértve, ha a saját munkáját lenézik, nem tisztelik és nem értékelik. Viszont ezt a tiszteletet a legtöbben nem hajlandóak megadni a másiknak. Ma már a világ partnerkapcsolatokra rendezkedett be. Nincsenek alá-fölé rendelt viszonyok. Ma már kevésbé jellemző, hogy bárki lemenne kutyába egy tál rizsért. Öntudatra ébredt a következő vállalkozói generáció (Y generációtól felfele), akik más értékek mentén képzelik el az üzetmenetüket.

Számukra nem a megbízás puszta létezése a legfontosabb, hanem egy kölcsönös és hatékony együttműködés lehetősége, ami jövedelmező. Ha viszont úgy érzik, hogy nem tisztelik őket, ki akarják használni (például a tipikus magyar vállalkozók), akkor egyszerűen abbahagyják az együttműködést.

Már nincsenek rabszolgák, és ezt fel kéne fogni

A tipikus magyar vállalkozó ezt nem akarja még mindig megérteni. Egyáltalán nem a pénz beszél kutya ugat mentalitás érvényesül. Mindenki elvárja és megköveteli a tiszteletet. Sajnos ezt nem hajlandó megadni a legtöbb előző generációs vállalkozó azoknak, akiket nagy nehezen megbíz 1-1 munkafolyamat elvégzésére. Abból indulnak ki, hogy Ő fizet, ezért bármit megtehet. 

 

4. Mennyit tudnál engedni a feléből?

 

Aztán megy a végletekig tartó alkudozás. Talán a legtipikusabb mondat tárgyalás során, ami elhagyja a tipikus magyar vállalkozó száját, hogy "mennyit tudsz engedni a feléből?". Ők még lépésekben hajlandóak gondolkodni és csak beszélnek a hosszútávú közös együttműködésről. Valójában sokszor azt sem tudják, hogy mi lesz holnap, mit akarnak holnap.

Ez az elmúlt 27 évben működött és holnap is ez fog működni- hihetik sokan

Pedig a hosszútávú partnerség ott kezdődik, hogy nem megy az alkudozás egy szint alá. A jövőben azok tudnak sikeres vállalkozói kapcsolatokat kiépíteni, akik pontosan tisztában vannak a minőségi-szakképzett munkaerő hiányával és korlátaival. Pontosan emiatt közel akarják magukhoz tartani a jókat, akiket viszont meg kell fizetni. Így nem lehet az a cél, hogy rövid távon minnél olcsóbban hozzuk ki a dolgot, mert sérülnek a hosszútávú érdekek (ha valójában voltak valaha ilyenek). 

A munkát meg kell fizetni és ezt nem akarja a tipikus magyar vállalkozó megérteni.

 

5. Nem csak a kétkezű munka számít munkának

 

Jelenleg a legtöbb vállalkozáshoz csatolandó szükségszerű tevékenység (marketing, honlapkészítés, könyvelés, adótanácsadás...stb) nem kétkezi történet. Tehát nem arról van szó, hogy a faburkolatos cégnél a partner majd beáll burkolni. Itt több olyan (a tipikus magyar vállalkozónak) új tevékenységről van szó, amit szeretnek a régivágású emberek elbagatelizálni. Mert szerintük egy honlapfejlesztés nem ugyanolyan munka, mint kifesteni egy szobát. 

És itt hatalmasat tévednek. Márpedig amíg ezt nem értik meg, addig hiányozni fog a tisztelet a másik munkájával szemben és képtelenek lesznek megbízni a másik véleményében. 

Ezen tevékenységek valódi hozzáadott értéke nem azonnal jelenik meg, hanem majd az éves mérlegeken és a többletmegrendeléseken, a kevesebb befizetett adóban vagy egyéb szabad szemmel kevésbé látható dologban. A tipikus vállalkozó viszont azonnali eredményt vár, ha már fizet valamiért. Viszont egy SEO szolgáltatás esetében több hónapról is beszélhetünk, mire az első eredmény megszületik. 

 

6. Végletekig tartó perfekcionizmus

 

A világ felgyorsult és sokkal hanyagabb lett. A tipikus magyar vállalkozók egy jól körülhatárolt rétege mindenáron csak tökéletes munkát hajlandó átvenni az általa megbízott partnercégtől. Ezzel semmi gond nem lenne, mivel a minőség a legfontosabb mutató véleményem szerint.

A probléma azzal van, hogy a vállalkozó sem tudja, hogy mit akar igazán. Feleslegesen dolgoztatja a másikat, miközben még az sem tiszta, hogy mi lenne a tökéletes eredmény. Így pedig vaktában lövöldözgetnek, de azt várja a tipikus vállalkozó, hogy ez férjen bele az előzetesen kialkudott munkadíjba. 

Ez a fajta álperfekcionista kukacoskodás aztán átmegy öncélú és teljesen felesleges javítgatásokba. "Nem lehet egy fokkal halványabb zöld? Nem lehetne más betűtípus? Nem lehet ez vagy az?". És ezek a dolgot az esetek jelentős részében semmilyen változást nem hoznak a végén, csak arra jók, hogy a tipikus magyar vállalkozó megnyugtassa a kis lelkét, hogy még javítgatott azért. 

Találkoztam olyan vállalkozóval, aki mindig kikövetelte az utolsó szót magának. Annyira tipikus volt, amikor már a sokadik dolgot adtuk át neki és ő elégedetten átvette, hogy két-három nappal később hívjon minket, mert változtatna valami hangyafasznyi dolgot. Hogy miért? Csak mert...

 

7. Hát ezt én is meg tudom csinálni

 

A tipikus magyar vállalkozó egója nem ismer lehetetlent. Sok helyről hallom azokat a megnyílvánulásokat különböző tevékenységek kapcsán , hogy a vállalkozó a legvégén azt találta mondani: " Ezt én is meg tudtam volna csinálni". 

És a probléma ezzel az, hogy még el is hiszik. Erre mondom mindig, hogy biztosan Te is ugyanúgy le tudsz futni 100 métert, mint Usain Bolt. Csak mondjuk ő közben még megkávézik, mire Te beérsz...

A világ elkezdett szakosodni és a különböző feladatokat lehetőség szerint kiszervezik. Ez a leghatékonyabb módja a munkafolyamatok megszervezésének jelenleg, hiszen csak így biztosított, hogy minden folyamatban főállású szakemberek vegyenek részt és mindenki maradjon a saját kaptafájánál...

  ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr7912384659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serrin 2017.03.29. 11:20:14

"Nincsenek alá-fölé rendelt viszonyok. Ma már kevésbé jellemző, hogy bárki lemenne kutyába egy tál rizsért. "

Kivétel, ha köze van az államnak hozzá, mert akkor a vállalkozó lesz a kutya. Ha "haver" vagy, akkor persze nem, csak meg kell találni, akinek a tál rizst kell adni (valóban elvégzi a munkát).

Az online jelenlét meg kell, de pl.: egy sarki kisboltnak nem biztos, hogy bármi hasznot hoz. Ha bolthálózatról van szó és rendszeres akciók vannak, akkor persze más a helyzet.

Untermensch4 2017.03.29. 16:47:55

"4. Mennyit tudnál engedni a feléből? Aztán megy a végletekig tartó alkudozás."
Ennek a jelenségnek van egy tömör neve: cygánykodás. A balkáni mentalitás velejárója.

"" Ezt én is meg tudtam volna csinálni"
Ha igen akkor kiváló lehetőség hogy bővítse a tevékenységi körét vagy legalább legközelebb magának megcsinálja.
Ennek viszont van másik oldala is. Egyik volt főnökömet kérdeztem hogy mint tulaj és ügyvezető, miért szeret annyira betonozni? Elmesélte a legutóbbi két külsős építőipari céges lehúzást ami csak azon a telephelyen esett meg vele és levezette hogy az anyag+munkadíj kapcsán ha ő és egy-két alkalmazott csinál meg bizonyos dolgokat (nem mindent, de van amit igen) akkor az jóval olcsóbb mert adott feladathoz értő munkavállalónak az X időre kiesése a termelésből jóval kevesebb elmaradt haszon mint amennyibe a külsős kivitelezővel kerülne a dolog. De az "álperfekcionista" hajlamait így saját magával szemben kellett kiélnie, de legalább nem is hibáztatott mást később, tudott lapozni.
És a tag már eggyel újabb generációs volt.

SzAdam 2017.03.29. 19:09:04

Általában stimmel, kedvencem az örökös ügyeskedés, mert "különben nem keresek rajta semmit" és mellé a siránkozás.

VaradiJanos 2017.03.30. 00:28:01

És ezek miért magyar jellemzők?

Untermensch4 2017.03.30. 03:23:58

@VaradiJanos: Lehet hogy máshol is jellemző. A siránkozás pl sztem mutat összefüggést azzal hogy adott terület a török hódoltság része volt.
A nyomulós magyar stílusra meg van az az amerikai beszólás hogy "az a magyar aki mögötted lép be a forgóajtóba és előtted lép ki".
De legújabb kori tapasztalat is van, a külföldre menő magyarnak a legnagyobb ellensége egy másik magyar lesz.
De szerencsére ez nem születési rendellenesség nálunk, tanult kulturális defekt, javítható.

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2017.03.30. 06:26:44

Nem csak a magyar vállalkozó ilyen :-) Ha dolgoztál külföldinek ott is ezt látod

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.30. 06:59:04

A periféria tőkésosztálya lehetetlen helyzetben van a nyugati elnyomás miatt, innen aztán számos gusztustalan szeméklyiségtorzulás tapasztalható ezen populáció egyedeinél.

igazi hős 2017.03.30. 09:02:12

@Untermensch4: "cygánykodás" Ne alázd meg magad azzal, hogy szalonrasszizmus mellett még a gyávaságodat is hirdeted azzal, hogy nem mered kiírni!

para_noir 2017.03.30. 09:08:52

Mellékszál: az ember az kétkezű, mert kettő van neki a kézből, a munka az kétkezi :)

Untermensch4 2017.03.30. 09:33:13

@igazi hős: "Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra! "
az ipszilonos volt az "újra"... :) egyébként a kifejezés rasszizmustól mentesen szerepelt az értelmező szótárban "vég nélküli alkudozás" jelentésben. Ha személyeskedni akarsz, írj vmi találót, tudom ám hogy nem vagyok tökéletes :)

para_noir 2017.03.30. 09:43:42

@Untermensch4: aztakurva, megnéztem és tényleg nem lehet leírni, hogy cgány, annyira végtelenül buta az ilyen tiltás, ez egy népcsoport neve, önmagában semmi negatívum nincs benne, olyan, mintha nem lehetne leírni, hogy kínai vagy néger. Az a rohadt diszkriminatív, ha nem lehet leírni, olyan, mintha a poszter annyira tagadná a létüket, annyira utálná őket, hogy a nevüket le sem szabad írni. Pedig gondolom nem ezt gondolja valójában. Annyira átfordult ez a jogvédősdi irreálisba, hogy ilyen öncenzúrás ostoba eszementségek jönnek ki belőle.

room_101 2017.03.30. 10:32:14

@igazi hős:
Annyira naív lehetsz, nekem egyből a rasszizmusszűrő ugrott be, mikor ypszülonnal olvastam a szót.

SzAdam 2017.03.30. 10:49:30

@para_noir:
Teszteljük: hegyiolasz, cigó, cigus, kokeró, brazil, oláh, zsivány, retek, retkes, ork, ogre,
roma, gipsy, bodzaszedő, kormos, hiperpigmentált, bokszos, bokszos, dakota, drapp, dzsipszi, dzsipó, erősen pigmentált, réti nigger, c-típusú állampolgár, csipa, drapp, kávéfeka, légy, nem idén barnult, spanyol, tücsök, nem a napon barnult, familiárisan hiperpigmentált, buckalakó, akit a mozdony füstje megcsapott, oláh, etnikum, kisebbségi, piszkos, román, bantu, római, keoma, indián, irokéz, feketelábú, sárgalábú, komancs, piréz, cipi, roméró, dakesz, korvald, kokez, koheró, testvér, prala, mokka, kétszersült, kokszos, bagarol, rézbőrű, mozdonyszőke, füstifecske, bivalyszőke, negro, feketeretek, feketerigó, széntabletta, sültréce, varjú, genetikailag szoláriumozott, importindián, importnéger, próbanéger, dzsigoló, csitány, indiai turista, indio-európai, indomagyar, gangeszparti, meszkaléró, pigmenttúltengéses minoritás, EPK (erősen pigmentált kisebbség), dögevő, putriszökevény, barbár, buckalakó, loplandi, büdösbőrű, családi vállalkozásban garázdálkodó, halmozottan hátrányos kisállatetnyésztő, becsületes aljanép, cipi, roméró, dakesz, rikárdó, maugli, csoki, dzsungelharcos

bElannaTorres 2017.03.30. 11:21:32

igaz ez a magyar vállalkozásokban az alkalmazottak egy részére is, akinek le kell adni a külsős munkát. neki csak az általa elképzelt tökéletes kell, úgy ugráltat mintha házi vállalkozója lennél és azt se veszi figyelembe, hogy olcsóért csinálod irreális határidők mellett. legrosszabb, hogy annyira nem öregek hogy azt várnánk menjenek már nyugdíjba,mert én úgy látom ez a 45-50 + - os réteg az. de ők azok akik nem néznek nyugati sorozatokat, és nem is használják úgy az internetet, (max pornóra:D )hogy tájékozódjanak formálódjanak általa.

teotwawki 2017.03.30. 11:25:29

az internetezők 99%-át nem érdekli, hogy egy weboldal 2017-es vagy 2010-es vagy akár 1995-ös webes trendek mentén lett elkészítve, csak legyen használható és megtalálja a keresett információt,
minden más csak a webfejlesztők öncélú maszturbálása

2017.03.30. 12:54:55

Ez nem a tipikus magyar vállalkozó, hanem a tipikus magyar 50-60 feletti vállalkozó, ki 90 elején kezdte. Egy 30-40 éves ezeket általában nem adja elő, kivéve a szakemberes részt, mert szakembert sok szakmában itthon már csak elvétve találsz, és sajnos csak akkor derül ki, hogy "még én is megtudtam volna csinálni", mikor már "megcsinálta", és rosszabb lett, mintha én csináltam volna.

para_noir 2017.03.30. 13:08:58

@SzAdam: na, majd most mind tiltásban lesznek ezek is :))))))))))))))))

Napi Maflás · http://napimaflas.blog.hu/ 2017.03.30. 13:26:33

Tipikus magyar vállalkozói réteg : D
Nekem az ugrik be ilyenkor, amikor az ifjú marketingzsenik fényezik magukat, hogy annak idején rendszeresen összeültünk a magunk szűk szakmájában, és ezeken a megbeszéléseken a piaci szereplők nagy része részt vett. Részint a hozzám hasonló, gumicsizmás 50+-os taták, akikről a poszt szól, részint a nagy cégek ifjú, lendületes alkalmazottai. Ebben a szakmában az online jelenlét alap.
Persze ment ezerrel a vetítés, hogy milyen reklámkampánnyal, hány %-ot nőttek az eladások, milyen dinamikusan fejlődik az üzletág, stb. Amikor már nagyon untam, rákérdeztem:
- És a befektetett reklámköltségek hogy aránylanak a nyereséghez?
Természetesen mínusz volt a végeredmény.
Azután megkérdeztem, mennyit fektettek a csilivili webáruházaikba. Elég izmos összegek röpködtek.
Megkérdeztem, hogy kb. mikorra várják, hogy a befektetett összeg megtérüljön.
- 20-25 év - hangzott a válasz.
Amire meg tudtam jegyezni, hogy ezzel az a baj, hogy annak az asztalnak a másik felén, ahol ők most ezerrel vetítenek, üzletemberek ülnek. És számolnak.
Azóta nem volt ilyen jellegű szakmai találkozónk.

2017.03.30. 13:38:27

@Napi Maflás: Az online reklámok piacán iszonyatosan átverik az ügyfeleket. Egy egyszerű asztalosnak, szakmunkásnak bőven elég annyi, hogy csinál egy honlapot, rendes referenciákkal, és mikor egy potenciális megrendelő beírja a google-ba, hogy "Győr asztalos", akkor az ő honlapja is kijön az első oldalon.
Persze jönnek itt mindenféle varázslatos árakkal a honlapot illetően, holott az ilyen egyszerű céges megjelenést az asztalos, vagy az ő kisfia is összedobja, az össz havi költsége max 5000 ft/hó. Nem, nemkell programozni, nem, nem kell online asztalos boltot nyitni, és egyébb baromságok, egyszerűen beírja, hogy wix.com, összekattingat ingyen magának egy weblapot. Ha akar, linkel magának egy domain-t, szintén pár kattintásból (évi kb 5000 pénzért). Ha a reklámot nem szeretné a tetején, akkor azt meg havi párezerért levetetheti. Ugyanez van magyarban is, csak ez jutott eszembe.
Van, mikor szükség van komolyabb webfejlesztésre, de az esetek 90%-ában a sima online megjelenés bőven elég, ami fillérekből kivitelezhető. (na jó, a nagyonjó szakembereknél még ez se kell, mert így is csak visszautasítja a munkákat idő hiányában)

Ludmilla a Beta 2017.03.30. 13:42:03

Ugye, a poszter Y generációs (vagy lentebb)?

koala kóla 2017.03.30. 13:47:27

@okostojas007: Nemcsak az online reklámok piacán vágják át a zembereket.

A mesteremberek nagyon jól tudják, hogy az ügyfelek nem online jönnek, hanem az elégedett ügyfelek hozzák őket.

A régi vágásúak remekül megélnek online jelenlét nélkül, hiszen úgysem Birminghamből fog megrendelést szerezni, hanem a közelből. Vagy ha van neki, akkor elég annyi ha a neve alapján egy kereséssel megszerezhető a telefonszáma, vagy pár fénykép a referenciáiról.

Persze vannak olyan vállalkozások is, ahol fontos a drága, csillivilli webes felület.

Szarvas Norbert 2017.03.30. 14:04:28

@para_noir: egy idoben (nem is olyan regen) a blogger volt a felelos a kommentfolyamert, a rasszista megjegyzesekert, pedig engem buntettek volna es perelheto lettem volna... csak ezert van ilyen tiltas

Masik opcio, higy csak teljes nevvel lehessen kommentelni es ezaltal felelossegre vonhato legyen mindenki... melyik a jobb ut?:)

Szarvas Norbert 2017.03.30. 14:04:28

@para_noir: egy idoben (nem is olyan regen) a blogger volt a felelos a kommentfolyamert, a rasszista megjegyzesekert, pedig engem buntettek volna es perelheto lettem volna... csak ezert van ilyen tiltas

Masik opcio, higy csak teljes nevvel lehessen kommentelni es ezaltal felelossegre vonhato legyen mindenki... melyik a jobb ut?:)

para_noir 2017.03.30. 14:06:51

@Szarvas Norbert: nincs ilyen, nem is volt ilyen, valamit félreértettél. És azért, hogy c*gány, senki nem perelhet be senkit, ha meg elétesz az ember pár otromba jelzőt és a c*gányból kihagyja az "i"-t, vagy mint én csillaggal írja be, akkor éppen pontosan ugyanott van, tehát teljesen felesleges a c*gány szó moderálása, mert ha gyűlölködő szöveget akarok írni, akkor azt így is megtehetem például csillagozva, viszont egy most meg egy hazai kisebbség nevét nem lehet leírni, mintha az magában bűn lenne.

RHalacska 2017.03.30. 14:14:01

@Napi Maflás: Belenéztem volna az üzletemberek gondolataiba, amikor a 20-25 évet meghallották :) Ami ma Magyarországon 2-3 év alatt nem hozza be legalább a ráfordítást, azt 2x meg kell gondolni. Mi is fejlesztünk, a megrendelőnek még az előtt elmondjuk, hogy milyen összegekbe kerül a fejlesztés, hogy rá kellene bólintania. sőt, menet közben is szólunk, ha valami plusz munka miatt megemelkedik a ráfordítás. Nem vágunk bele olyanba, ami 3+ év alatt hozza vissza a befektetést, csak ha nagyon biztosak vagyunk a dolgunkban.

RHalacska 2017.03.30. 14:16:37

@okostojas007: Tudod hányan sajnálják az évi(!) 2500 Ft-ot egy domain fenntartására, meg 10.000Ft évi díjat egy tárhelyért hogy ne gmail-ról meg freemailról levelezzenek? "Jó az úgy" akiknek írok megfelel. Ja ő a tipikus kisiparos.

koala kóla 2017.03.30. 14:37:43

@RHalacska: És miért is ne lenne jó a gmail egy kisiparosnak?

para_noir 2017.03.30. 14:43:41

@koala kóla: ja, azt én se értem, most burkoltatunk, a mesternek gmail-es mailcíme van, ráadásul egy ismert mesealak a neve előtagja, totál infantilis mailcím, viszont úgy dolgozik, mint a kisangyal. Ki nem fossa le mailcímét?

RHalacska 2017.03.30. 15:43:13

@koala kóla: Amíg X Y ev levelezik róla addig semmi. De amikor egy kft, levelezik róla, és nagyoknak akar eladni akkor azért necces.

Untermensch4 2017.03.30. 23:31:14

@RHalacska: Ha kft, eyéb olyan forma ami "cég" akkor sztem is gáz (már bt-nél is) de magánzó szakinak autentikusabb is lehet a gmail mint a nagyonprofi. Merthogy a mentalitás országos, lenne aki odáig logikázik hogy "puccos ímélcímre meg egyebekre szórja a pénzt tőlem meg egy vagyont kér a munkáért". :)

Untermensch4 2017.03.30. 23:35:09

@SzAdam: A buckalakó-t kétszer is írtad, az inkább az arabokra használatos nem? :)

RHalacska 2017.03.31. 07:36:18

@Untermensch4: Pontosan erre gondoltam. Láttam olyan levelet, ami nemzetközi cég itteni leányának ment, ingyenes levelezőről, kft től. Ja a tulaj csodálkozott, hogy az ilyen nagyobb cégeknek küldött leveleire sosem kapott érdemi választ :)

Reactor 2021.03.03. 20:05:28

Kedves cikkíró, javaslok egy látogatást a szegényebb, keleti térfélen! Ott egy fél tál rizsért is lemegy kutyába bárki - ugyanis nincs választása, az éhendöglést leszámítva. Pláne amióta a koronavírusra való hivatkozással bárkit kérdés nélkül azonnal ki lehet rúgni, ahogy most tapasztaltuk is. A karanténnak, kijárási tilalomnak hála mindenki elkezdte egymás után utcára tenni a munkásait, mondván, ha nem gyártod nekem a lóvét, takarodhatsz a halál faszára. Eredmény: lett 1 millió friss nincstelenünk, földbeállt a komplett gazdaság, a vállalkozók meg rínak, hogy nincs munkaerő. Ez ma Orbánisztán.
süti beállítások módosítása