Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A kormány kiüldözi az Auchant és a többi multit?

2017. március 25. - Szarvas Norbert

 38172ac9ad4c9fb839833854a4d48e50.jpg

A kormány vagy 20 milliárd forintnyi új adót fizettetne be, megadóztatná a parkolókat, ingyenes buszjáratokat és a házhozszállítást. Korlátozná a reklámköltéseket.

A kormány már megint neki akar futni a multiknak és el akarja lehetetleníteni a működésüket. Mindezt ideologizált indoklással és mindenféle valódi érv nélkül. Tegnap a Magyarul Baló műsor vendége volt Parragh László a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke és számomra meglepő módon sosem volt képes Baló kérdéseire válaszolni. Ez már önmagában előrevetíti, hogy nincsenek szakmai érvek és ez színtiszta politika, aminek az árát a vásárlók fogják megfizetni.

Akié a polc, azé a piac- Parragh László

Érdekes felvetés, ami mindig előkerül! A német multi tényleg elviszi innen a pénzét? Valójában ezek a multik egy komplett infrastruktúrát tartanak fenn (már idetelepüléskor volt, akinek utakat- felüljárókat kellett építenie- Lásd Auchan vagy Tesco), magyar munkaerőt alkalmaznak, megfizetik az adókat (Sőt! A multiknál nem jellemző az a fajta "zsebbe" rendszer, aminek célja a járulékkerülés). Az alábbi táblázatban látható, hogy az elérhető legfrisebb adatok alapján a multik Magyarországon adóztak és nem apró összegeket. 

A táblázatban szereplő számokhoz még tessék 3 nullát hozzátenni, mert az adatok ezer forintban vannak feltüntetve. Tehát a Tesco adózott eredménye 13 milliárd forint volt. 

kepernyofoto_2017-03-25_9_30_43.png

 

A multik külföldi termékeket árulnak és mellőzik a magyar árut?

1497403_a42d489e1d2c7bbaa171479063cb5420_wm.jpgA magyar megjelölés vonatkozhat ezek közül bármelyikre, a pontos definícióban még a szakma sem egységes. A leggyakoribb megközelítésben egy termék akkor magyar, ha értékének többségét itthon állították elő. Mások szerint csakis a száz százalékban hazai produktum tekinthető magyarnak. Bár a fogyasztók egy része megelégszik az ideológiával, azoknak, akiket a tényleges eredet érdekel, a jelenlegi védjegyek csak részben nyújtanak támpontot. A Premium Hungaricum emblémára, például, inkább számíthatnak a bioméhészetek és a kézműves borászatok, a Magyar Termék Nagydíjat akár a Suzuki Splash is kiérdemelheti, hiszen az többek szerint beszállítói révén már inkább magyar, mint japán autó.

 

A kormány egyértelműen a CBA-t és COOP-ot akarja látni az Auchan-Lidl-Aldi-Tesco féle multik helyett. Őket akarja erősíteni. Az viszont színtitszta hazugság, hogy a multik polcain nem található meg magyar termék. Sőt! Sokkal nagyobb mennyiségben és választékban használnak ezek a multik "hazai termék" emblémával ellátott árut, mint más élelmiszerláncok. Ráadásul bizonyítottan ezek a multik segítenek a hazai vállalkozásoknak, hogy termékeik a külföldi polcokra is kikerüljenek. 

Színvonalromlás- drágulás

Szerintem sokan örülnénk, ha a kormány nem akarna minket megmenteni a hatékonyabban működő multiktól, ahol jobb áron tudunk normálisabb körülmények között bevásárolni. Akárhogyan nézzük, hogy COOP minőségben és választékban vagy árazásban köszönőviszonyban nincsen egy Tesco-val vagy Auchannal. Nem véletlen, hogy az emberek jobban szeretik a nagybevásárlásaikat a multiknál megoldani.

Ha elfogadják a javaslatokat, akkor annyi történik, hogy vagy diszkriminatív szabályozást hoznak kifejezetten a multikra mutogatva és ellehetetlenítve azokat vagy pedig a teljes piacra létrehozott normával próbálnak érvényesülni. ebben az esetben a multik előnyösebb helyzetben lesznek, mint a kisebb boltok, akiknek ugyanúgy ki kell majd fizetni a vasárnapi megemelt bérpótlékot, ugyanúgy fel kell venni plusz embereket, ugyanúgy fizetni kell a parkolók után...stb.

És ki fizeti meg a boltok többletköltségeit? A vevő és a beszállító közösen. A cégek fogják és megpróbálják lenyomni a beszállítók árait (sérül a védeni akart hazai ipar) illetve beépítik a polca kihelyezett termékek áraiba a különadókat, kötelezettségeket.

Mitől lesz jobb a kicsiknek, ha kiüldözik a nagyokat?

Már itt van egy igen komoly képzavar. A helyzetbe hozandó cégek, mint például CBA vagy COOP inkább közelítenek a multik magyarországi méreteihez, mint Marika néni kisboltjához. Tulajdonképpen nem arról van szó, mint amit hangoztatni próbálnak. Nem a magán élelmiszerboltok kerülnek jobb helyzetbe azzal, ha kiüldözik a multit, hanem a mostani nagy hazai boltok, akik ugyanúgy elszívják a levegőt a valóban hazai kis boltok elől. 

Parragh elismeri, hogyha például kivonlna valaki, akkor az üresen hagyott helyet valaki úgyis átvenné. Nyilván nem Marika néni fog terjeszkedni, hanem a tőkeerős réteg. Annak sok értelme nem lenne, ha helyüket más külföldi cégek vennék át (fogyasztó szemmel), viszont hazai élelmiszerbolt kizárólag 2-3 tudná anyagilag és szervezeti struktúrájából fakadóan finanszírozni a felvásárlást.

Ismétlem: Ettől továbbra sem lesz jobb Marika néninek.

Itt annyi történik, hogy a pénzt, amit mi kifizetünk , egy másik zsebbe akarják lapátolni, amire nincsen rálátásunk és amitől nekünk nem lesz jobb. 

Nagyon ijesztő volt ez a beszélgetés

Akármilyen kérdést tett fel Baló Parragh sosem arra válaszolt, hanem valami teljesen másról kezdett el beszélni. Innen már lehet sejteni, hogy nincsenek valódi érvek, itt valami (mostanában) általánosabb dologról lehet szó...

Közben a másik alany (COOP vezető) folyamatosan magukról beszélt és szinte cinkosan elismerték, hogy a törvényeket jó lenne, ha rájuk írnák meg:

Vasárnap legyen bérpótlék, de csak 12:00 után, mert mi addig vagyunk nyitva

Az biztos, hogy Brüsszel kaszálni fog és nem engedi a diszkriminatív szabályozást. Ha normatív szabályozást hoznak, akkor viszont pont a multik bekkelik ki a dilis időszakot.

Bár merül fel a kérdés, hogy a kiszállítás vagy a parkolóhelyek (aminek számát a multik ideteleplésekor törvény szabályozta és kötelezte a kiépítését) megadóztatása milyen módon kapcsolódik a társadalom érdekeihez? Mert nem látom az összefüggést a hazai beszállítók helyzetbe hozása és a Tesco árukiszállításának (hogy Marika néninek ne kelljen cipekednie) megadóztatása között... Bár lehet, hogy én vagyok a hülye...

Teljes műsor:

http://rtl.hu/most/magyarulbaloval/magyarul-baloval-2017-03-24

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4412369177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2017.03.26. 13:51:00

@dunántúli gyerek: Első tíz évében Castro kubája és Mugabe Zaire-ja is szárnyalt, látszólag. De közben fokozatosan lerohadt az infrastruktúra (is).

dunántúli gyerek 2017.03.26. 13:52:50

@Punxsutawney Mormota: Tudom hogy nem az a jellemző hogy nekünk fizetnek a befektetők az állampapírunkért.

Hiszen az MSZP is megmondta, hogy az IMF hitel olcsóbb! De ők azt az olcsóbbat se fizették, csak vették fel mintha nem lenne holnap. Aztán azt mondták ne szakítsunk az IMFfel, mert a piaci hitel az milyen már és különben is csődbe megyünk.

Azt azonban senki sem gondolta volna, még én se, hogy negatív kamaton is vesznek majd magyar állampapírt.

Ez a Matolcsy, Varga, Orbán nagyon jól keni! Megbíznak bennük a befektetőink.

gtri 2017.03.26. 13:57:20

@dunántúli gyerek:
Érdekes módon a multiimádó kormány alatt mégis csődhelyzet volt, a magasabb adók ellenére, a magyar vállalkozókat toló kormány idején meg nincs csődhelyzet, pedig alacsonyabb az adó.

Érdekes, ugye?
-------------------
A nagy "csődmentesség" közepette azonban sikerült összehozni a rendszerváltás utáni időszak egyik legnagyobb januári halálozási adatát.

www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/17-eve-nem-haltak-meg-ennyien-magyarorszagon-485514

"A 14 064 halálozás jelentősen, 19 százalékkal növekedett a 2016. januárihoz képest."

Az adatok alapján láthatóan nem nagyon megy a magyar emberek gyógyítása. Az nem "nemzeti ügy" a nemzeti kormány szerint. Az eredmény magáért beszél.

Érdekes, ugye?

dunántúli gyerek 2017.03.26. 13:58:09

@Untermensch4: ' Első tíz évében Castro kubája és Mugabe Zaire-ja is szárnyalt, látszólag. '

Orbán meg már 17 éve is szárnyalt, mint kormányfő.

Plusz van egy nagy aduja ezen kívül. Eddig mindíg bejött a fordítottja amit a magyargyülölők megjósoltak vele kapcsolatban. Így igen jó hír ha azt hallottad tőlük hogy orbán állama megint csődbe megy jövőre már egész biztos, ami eddig ugyan csak a ballibek alatt ment csődbe, de akkor legalább 3x 1989 óta.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 13:59:34

Orbán azért nem Jézus hogy feltámassza a halottakat.

Majdnem, de mégsem.

gtri 2017.03.26. 14:09:04

@dunántúli gyerek:

Feltámasztani halottakat? :)

Nem, ő nem ezt tesz. Inkánbb meghalasztja az élőket.

Az egészségügy nem nemzeti ügy. A halálozási adatok magukért beszélnek.

gtri 2017.03.26. 14:10:51

Feltámasztani halottakat? :)

Nem, Orbán nem ezt teszi. Inkánbb meghalasztja az élőket.

Az egészségügy nem nemzeti ügy a nemzeti kormény szerint. A halálozási adatok magukért beszélnek.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 14:16:00

@gtri: És hogy jön ez a poszthoz? A peronoszpóráról is megkérdezel majd?

VaradiJanos 2017.03.26. 14:18:45

@Punxsutawney Mormota: védelmezte a nagy trutymót, hazug hontalan korcs.

VaradiJanos 2017.03.26. 14:20:04

@Untermensch4: ja, s persze Kuba lerohadásához semmi köze nem volt ámérikai ikonjaitoknak

Etniez 2017.03.26. 14:30:54

Végig olvastam mindent, azt nem tudtam elődönteni, hogy ez a dunántúli gyerek tényleg ilyen ostoba és vagy Fidelitasz tag-e.
Minden hozzászólása buta agittprop mondóka.
Ha nincs ezért megfizetve, akkor nagy balek.

gtri 2017.03.26. 14:35:35

@dunántúli gyerek:
@gtri: És hogy jön ez a poszthoz? A peronoszpóráról is megkérdezel majd?
---------
Valamit valamiért. Ha a rendszer eredmémyének könyveled el az alacsonyabb adót, akkor ne légy szégyenlős és bátran állj ki a rendszer másik ereménye mellett is. Az a 2800 halott pluszban egy hónap alatt. Az is a rendszer eredménye.

Untermensch4 2017.03.26. 14:36:04

@dunántúli gyerek: "Orbán meg már 17 éve is szárnyalt, mint kormányfő."
Psszt. Ha messzire nézel vissza az időben akkor ne hozd szóba a kedves vezetőt. Még valaki olyan modortalanságokat fog állítani hogy olyanokat mondott mint "ruszkik haza" (és nem félt hogy a faterját kizárják az mszmp-ből), hogy Soros pénzén tanult és az európai liberális internacionálé elnöke volt, kétszer.
Nagyon kínos lenne a dolog...

Untermensch4 2017.03.26. 14:44:19

@VaradiJanos: Abban az ügyben nehéz igazságot tenni. Egyrészt méltányolható igény bármely ország (lakossága) részéről hogy ne csináljanak belőle szánalmas banánköztársaságot. Másrészt méltányolható igény bárki részéről hogy ne rabolják ki.
Szerencsére mi magyarok ilyen kérdésekben nagyon lazák lehetünk, akár Castroék akár bármelyik más, bármelyik nagyhatalom pórázán sétáló puccsistát lájkolhatjuk, hiszen legitimációnk egyik alappillére szent Vajk puccsa...

És hogy ne legyen teljesen offtopic: Kuba az egyetlen ország a bolygón ahol az állami bankjegyen multicégek reklámja szerepel... :)

vajdasagi 2017.03.26. 14:53:26

@dunántúli gyerek: A bankokkal jó lenne, ha nem jönnél elő újra és újra: azt mi szívjuk meg. A közművekkel meg majd 20 év múlva gyere: ha addig is így marad, és addigra nem rohad szét, akkor akár majd elismerem, hogy igazad volt. Te nem is a magyarokat véded, hanem a kormányon lévő tolvajokat. Szégyelld magad.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 14:57:33

@vajdasagi: nem tudom ki vagytok a ti, mi SZJA fizetők nem szívtuk meg hogy a bankadóból kifoltozták a lukat amiből megfelezték az SZJA-t

- kit érdekel, hogy mit ismersz el? Már rég el kellett volna mennie a bankoknak, jönni 23 millió románnak és leállni a közmüveknek a nagy megrohadásban a propagandátok szerint!

Untermensch4 2017.03.26. 14:58:01

@gtri: "Feltámasztani halottakat? :)

Nem, Orbán nem ezt teszi. Inkánbb meghalasztja az élőket."

Más dimenzióban képzelik el a nemzetet. A nevükből is látszik hogy FIATAL demokraták szövetsége. Ha lerohadt egészségüggyel az öregek sokkal nagyobb mértékben haláloznak mint a fiatalok, az segít helyreállítani a nemzet egészséges alakú korfáját. Egészséges korfa. A rossz egészségügy valójában a nemzeti egészséget növeli (itt lehetséges egy átkötés a korfa-világfa mitológia-ezo-bio logika mentén, a néppártosodó jobbiktól szerzendő esetleg szavazókat...). A kevesebb nyugdíj-kiadás miatt pedig kevésbé kell megadóztatni a fiatalokat, ugye már megint csak jobb lesz. Egy darabig még kicsit kellemetlen lesz nekik hogy a szülőket is el kéne tartaniuk meg nyugdíj-adót is fizetni egyszerre, de majd a harmadik személy aki erre irányuló keresetet ad be, egy brüsszeli izé lesz vagy egy civil szervezet. Az igazi hazafi öregek pedig forradalmi hévvel éhenhalnak, ne szóljon be nekik meg a gyerekeiknek brüsszel hogy hogy működik a család.
Utána meg megnő a fiatalok gyerekvállalási kedve, az unokára hivatkozva könnyebb nem koncentrálni az öregek kihalására, ők is nyilván úgy gondolják hogy ha választani kell inkább az unoka egyen mint a nagyszülők, erre a kis időre... meg a homeopátiás víz is jobb, olcsóbb és gyorsabb mint a gyógyszergyártó multik zsebét tömni évtizedekig.

gtri 2017.03.26. 15:07:37

@Untermensch4:

+1

Esküszön elhiszem, hogy egy ilyen okfejtés valóban lemehet egy kormányülésen. Persze titkosítva.

Jól bemutattad azt a kicsavart világot amiben minden rossz jó és minden jó rossz...vagy fordítva. :):)

Untermensch4 2017.03.26. 15:13:15

@dunántúli gyerek: A moszkvából a szovjet hadseregen és a kgb-n keresztül irányításunkból a leglátványosabb elem a szovjet hadsereg volt. A mostani orosz cár meg az akkori mezőny kb legtökösebb kgb-s arca...
A probléma az hogy mióta le lett rohasztva a külügy, a korábbinál nem több erőnk mellé kevesebb mozgékonyságunk lett. Amíg nem tör ki a bunyó, nincs is gond.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:13:50

@dunántúli gyerek: Butuska vagy! Nem érted, vagy nem akarod érteni... TE fizetedd meg a bankadót! TE fizeted meg egyéb helyeken a csökkentett szja-t! TE fizeted meg a drasztikusan emelkedő biztosítási árakban a biztosítókra kivetett különadót.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:16:07

@VaradiJanos: Hát, sokáig tartott, amíg kisírtad magad. Anyád, meg az izraelita apád tud már rólad, hogy te nem a kulcs vagy, hanem a zár? Hm, habonyárpi ici-pici meleg pincsikutyája, meséltél már nekik erről?

dunántúli gyerek 2017.03.26. 15:17:42

@Punxsutawney 'Mormota:Butuska vagy! Nem érted, vagy nem akarod érteni... TE fizetedd meg a bankadót! TE fizeted meg egyéb helyeken a csökkentett szja-t! TE fizeted meg a drasztikusan emelkedő biztosítási árakban a biztosítókra kivetett különadót.'

Jaja, 2014ben is ezt mondtátok aztán jött a 2/3.

Senki nem tud itt számolni a ballibelen kívül, nekik csak akkor nem jön ki a matek amikor kormányozni próbálnak.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:21:25

@dunántúli gyerek: Öcsi, a kérdésre válaszolj! A 4% mióta negatív szám? Hm?
Egyébként tessék, itt van:

www.akk.hu/hu/statisztika/hozamok-indexek-forgalmi-adatok/referenciahozamok

Nem igaz, hogy negatív hozamok lennének, csak nagyon-nagyon alacsonyak.
Ne újságcikkekre hivatkozz, hanem nézd meg ezt a táblázatot, amelyet az államadósságkezelő-központ honlapján találhatsz meg.
Egyébként rajtad kívül nem sok olyan hülye van, aki odaadja a pénzét, hogy aztán kevesebbet kapjon vissza.

Aztán, ha majd megkérdezted a központtól hogy erre mit válaszolj, akkor majd arra is válaszolhatsz, hogy mi a véleményed a kéményseprő és hullladékkezelő cégek csődjével, az ELMÜ kezdődő lerohadásával, meg azzal, hogy a nép nemzethy Tettye Forrásház Zrt kiszipolyozza a a fogyasztókat?

Kivárom, amíg ezekre válaszolgatsz.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:26:33

@dunántúli gyerek: Mondom: a kérdésre válaszolj!
Te fizeted meg a bankadót! Te fizeted vissza a csökkentett szja-dat a gyorsforgalmi útakra kivetett matricák, a teherforgalomra kivetett matricák, a megnövekedett jövedéki adók és még öt-hat különböző elsődleges, másodlagos, és harmadlagos hatású adófajták képében.

Figyelj, csak azt áruld el, hogy alanyi jogon vagy hülye, vagy azért, mert megfizetnek? Esetleg a kisegítő után nem tudott mit kezdeni veled a pályaválasztási tanácsadó, így kerültél a habony teambe? Tudod, mi norvégistacivilistalibertáriánusok nagyon megértőek vagyunk.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 15:27:38

@Punxsutawney Mormota: Ezen én a helyedben nem nagyon rugóznék.

Attól senki nem fog a ballibekre szavazni hogy az állampapír hozamot is elqrták, meg a jóslatot is hogy IMF nélkül jajj lesz nekünk.

De ha ettől neked jobb, nem negatív a hozam, hanem poziitív.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 15:29:53

@Punxsutawney Mormota: Jól mondod csak a szocik alatt 3x nagyobb volt az infláció és az áremelkedés.

Szóval a logikád szerint akkor megfizettem 3x amit most a fideszre és a bankadóra fogsz de legalább az SZJA is a duplája volt. Szerencsére nem volt bankadó.

LOL

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:35:25

@dunántúli gyerek: Te rugózol, baszki! Még le is hazugoztál miatta. Legközelebb kérd meg a habonyista központot, hogy pontosabban tájékoztassanak. A negatív szám az negatív szám, a pozitív szám, az pozitív szám, ilyen bitang egyszerű a képlet.

Nem, még nincs baj, csak éppen az ország továbbra sem képes finanszírozni magát. És amit a narancskomcsik néhány éve 2012-2013ban állampapírként piacra dobtak, azokért 11-13% kamatot kell fizetni. Évente. Jövőre kezdődik az első visszafizetési hullám. Ugyanebben az időszakban az IMF 3,1-4,2% közötti kamatlábakat kínált.

Tényleg baszott jó üzlet háromszoros kamatot fizetni, csak azért, hogy valaki beleszólhasson abba, hogy ne lopják szét az ország maradék vagyonát.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:36:30

@dunántúli gyerek: Jó, értem. Amikor elfogynak az érvek, akkor átmész fizetett hülyébe.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 15:40:50

@Punxsutawney Mormota: 'Nem, még nincs baj, csak éppen az ország továbbra sem képes finanszírozni magát.'

- kifejtenéd?

'És amit a narancskomcsik néhány éve 2012-2013ban állampapírként piacra dobtak, azokért 11-13% kamatot kell fizetni. Évente. Jövőre kezdődik az első visszafizetési hullám.'

- és mennyi a jövőre tervezett hiány? 2,4%. Akkor mi a problémád? Jövőre tovább csökken az államadósság, ahogy 6 éve folyamatosan plusz 1998-2002ben is.

Te tényleg olyan hülye vagy hogy elhiszed az elqrók 3x olcsóbb IMF meséjét, tudod a csődös államadósság-növelőkét? Na ne röhögtess már!

martineden 2017.03.26. 15:44:14

@dunántúli gyerek: ,,Bármilyen jó a multi, azért jön hogy a profitját kivigye, főleg a láncok, akik nem tudnak visszaforgatni, mint a Mercedes vagy az Audi. Mert nem tud több áruházat építeni, ha betelik a piac"....hulye fideszes, a Merci es az Audi is kiviszi a profitot, nem beszelve arrol, hogy semmivel sem forgat tobbet vissza mint a kereskedo. Latsz 10 Merci gyarat?Arra is veges a kereslet .

Untermensch4 2017.03.26. 15:44:20

@dunántúli gyerek: Az inflációra terelni a szót szintén arcra eséssel fenyeget. Egyrészt a ksh-nál volt némi átrendezés a fülkeforradalom után, statisztikához értők szerint kissé... szakmailag érdekes változtatások. Másrészt az ÁTLAGOS számok nagyon szépek tudnak lenni, a vmilyen (tehát "átlagos") fogyasztói kosárra vetített infláció nagyon szép szám tud lenni, attól is függően hogy az árakra vonatkozó adatok begyűjtésénél mennyire "szerencsés" az időpont és a helyszín megválasztása. A boltok permanens akcióforradalma miatt ugyanis +- 20%-ot tudnak egyik napról a másikra változni az árak.
Ha nagyon nagy hangsúlyt helyezel az inflációra akkor előbb-utóbb vki a MEDIÁN adatokat fogja kérni. Meg a legtöbb ember belegondol a maga számítási képességével hogy évente 5% körüli inflációval az elmúlt években hogyan is lehetséges hogy az ő fogyasztói kosarában pl a húsok árai nagyjából a kétszeresükre nőttek... ebben az országban pedig kultusza van a rántott húsnak. Szóval óvatosan az inflációval, még az is előfordulhat hogy az energiahordozók világpiaci és itthoni árait kezdi vki nézegetni, s esetleg kiderül hogy a benzinen több adót fizettél be mint amennyivel kevesebb szja-t...

dunántúli gyerek 2017.03.26. 15:45:23

@Punxsutawney Mormota: Igen, kezdesz zsibbasztó lenni.

Ilyet leírsz: 'Te fizeted meg a bankadót! Te fizeted vissza a csökkentett szja-dat a gyorsforgalmi útakra kivetett matricák, a teherforgalomra kivetett matricák, a megnövekedett jövedéki adók és még öt-hat különböző elsődleges, másodlagos, és harmadlagos hatású adófajták képében. '

- mert a matricák, a jövedéki adók, meg a hatású adófajták beépülnek az árakba, amit én fizetek vissza, úgyhogy sajnos mit sem ért az SZJA csökkentés.

Tekintve, hogy ezt már 2014ben is bebuktátok, nem túl okos ugyanazt hazudni, szvsz.

És könnyen cáfolható hiszen azzal együtt hogy nőttek az árak, az MSZP idején sokkal jobban nőttek az árak bankadó nélkül. Úgyhogy áruld már el miről beszélsz?

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:48:20

@dunántúli gyerek: Szándékosan kevered a szezont a fazonnal.

Semmi köze nincs a jövőre tervezett hiánynak, amivel egyébként már többször melléfogtak, ahhoz, hogy 2018-ban mennyi kamatot kell visszafizetni. Sokat, túl sokat.

Mit kell azon kifejteni, hogy nem képes egy ország finanszírozni magát? Azért bocsájtanak ki államkötvényeket, hogy finanszírozni tudják az országot. Ennyi. Vannak olyan országok, amelyeknek ugyan nem kellene kibocsájtaniuk államkötvényeket, de mégis megteszik, mert olyan keveset kell fizetniük a beléjük vetett bizalom miatt (USA, Németország), hogy a belső forrásokat inkább kutatás-fejlesztésre költik. Hát, mi nem tartozunk ezen országok körébe.

Az IMF nem mese, majom! Nézd meg az IMF honlapját, hogy mikor - mennyi a kamatláb? Bár tudom, hogy Te csak az alfahírnek hiszel, meg annak, amit habonyista összekötődtől kapsz, de ettől függeltenül a tények elég kellemetlen dolgok.
Az IMF tényleg bekészített nekünk kb 18 millárd dollárt, annak a kisebbik részét felhasználtuk, a többi meg készenlétben volt.
Többek között ezt az IMF hitelt használták fel kuszaszemék arra, hogy mindenféle devizamanipulációkba kezdjenek.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:50:53

@dunántúli gyerek: Egyelőre te hazudsz, öcsi! Lebuktál minden hülye állításoddal. A híres negatív kamatlábaddal, a közműcégek kérdését inkább elkerülöd, mert azzal is ordasat kamuzol.
Hazudsz mindenben, habonyista éhbértrollnak is középszar vagy.

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 15:53:01

@dunántúli gyerek: Persze, hogy zsibbasztalak, mert a nyers tényeket kellene megcáfolnod, de csak az ostoba, átlátszó hazudozásaiddal jössz. A negatív kamatok, ugye? :D :D :D
Egy pozitív számot nem tudsz megkülönböztetni a negatívtól, hogy várható el egy gyengeképességű habonyista éhbértrolltól, hogy bármiféle érvrendszere legyen?

dunántúli gyerek 2017.03.26. 15:56:46

@Punxsutawney Mormota: Mennyi a sok? Évről évre kevesebb kamatot kell fizetnünk, 1200 mrd is volt már korábban tavaly 800 mrd alatt volt. Ez így humbug.

'Mit kell azon kifejteni, hogy nem képes egy ország finanszírozni magát? Azért bocsájtanak ki államkötvényeket, hogy finanszírozni tudják az országot.'

- miért hogyan lehet még finanszírozni az országot, ha nem így? Az USA nem így finanszírozza magát? Vagy akkor ő sem tudja magát finanszírozni? Vagy ő olcsóbban finanszírozza magát mint Mo.? Nagy újság, akkor szavazok az MSZPre, mi vaaaan?

Az IMF hitelt csak szipkázzák el a görögök, meg a ballibek. Majd ők megmutatják hogy kell ezt. De ha rajtam múlik, nem mostanában.

Mester.Tamás 2017.03.26. 16:04:05

Amikor ilyen "dunántúli gyerek" félék jönnek, mindig megkérdezem, hogy oké, zavarjuk el a multikat . . . de akkor ugye akkor is kussolni fog, amikor a horvátok elzavarják a MOL-t az INA-ból, az ukránok az OTP-t, a CBA-t a szlovákok, meg esetleg az AUDI is azt mondja, hogy akkor kapu becsuk, és viszi a termelést Romániába, mert fele annyi bérért negyed anniy akadékoskodást kap?

Mert ugye az azért nem elvárható, hogy felebaráti szeretetből eltartsák ezeket az országokat.

De vezessék csak be ezeket az extra adókat . . . és ugyanaz lesz a végeredménye, mint a vasárnapi zárva tartás erőltetésének. A multik még jobban meghíztak, a nagymagyar láncok meg még jobban csúsztak lefele, mert onanntól kezdve az emberek még célirányosabban vásároltak.

Emlékszem arra a Tények (!!!) riportra, ahol a balatoni kisboltosok sírtak, hogy még annyit sem vásároltak náluk az emberek, mint addig, mert hogy mindenki jól bevásárolt szombat este a valamelyik hiperben és a hétvégét abból élték át.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 16:06:31

@Untermensch4: Aha, nem igaz az infláció. Vagy nem tudják hogy kell kiszámolni. Mert a párizsi inflációja legalább 70% volt, és lehet hogy van aki a fizetése 80%-át arra költi.

Nem semmi érv.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 16:07:55

@Mester.Tamás: 'megkérdezem, hogy oké, zavarjuk el a multikat . . . de akkor ugye akkor is kussolni fog, amikor a horvátok elzavarják a MOL-t az INA-ból'

Nem, akkor nem fogok kussolni mert nem vagyok olyan hazátlan kazár féreg, mint kegyelmed!

Untermensch4 2017.03.26. 16:18:42

@dunántúli gyerek: ÁTLAG és MEDIÁN. A jogászok szóbűvészkedése elbukik a számokon.
Egyébként azt a hamis dilemmát is megpróbálhatnád túllépni hogy itt egy fidesz-mszp verseny vagy összehasonlító elemzés zajlik, zárt körben, kizárva a külvilágot. Én mindegyiküknek ugyanazt a sorsot szánom ha egy bizonyos mérőszámon megbuknak, a bukás mértéke lényegtelen.

Van egy ilyen tanmese, a babról. Van neked egy zsák babod. Látod rajta hogy van benne zsizsikes. Elkezded átválogatni és egy idő után megnézed hogy milyenek az arányok, ha kevés a zsizsikes akkor érdemes lehet szöszmötölni vele. Ha túl sok akkor meg fogod az egész zsákot és felakasztod egy lámpavasra. Az hogy fehér vagy vörös bab, teljesen lényegtelen.

dunántúli gyerek 2017.03.26. 16:21:41

@Untermensch4: Ok, 2010 előtt az ÁTLAG infláció volt 5% most meg az ÁTLAG infláció 2%. Fogyasztói kosárral, súlyozott átlaggal szoktak számolni.

Úgyhogy mondd már el hogy hova akarsz kilyukadni.

Fidesz MSZP választás jön jövőre nem jön a CSODAPÁRT, egyelőre. Ha jön az tök más világ lesz.

Untermensch4 2017.03.26. 16:39:34

@dunántúli gyerek: A súlyozott átlag kapcsán gy jóval régebbi okosság hogy jó súlyozással nagyon alacsonyan tarthatja az inflációt a bányagépek árának csökkenése... napjainkban meg az elektronikai eszközök egységnyi teljesítményre súlyozható ára csökken.
Az élelmiszereknél meg egy apró trükk ha pl a dec31-i árakat pont lehúzza hogy sok boltban beragadt sok virsli, átlagosan máris olcsóbbak lesznek a húskészítmények. :)

"Fidesz MSZP választás jön jövőre"
Nem. Jövőre országgyűlési választások lesznek. Nem kizárólag az MSZMP jelöltjeire lehet szavazni. Nem is kizárólag a Fidesz és az Mszp jelöltjeire lehet szavazni (mondjuk, ez jórészt címkézési kérdés, tekintve az átfedést...). Sőt, lehet úgy egyikre sem (eléggé sok párt van ám amire lehetne) és mindegyik ellen szavazni hogy elmész és érvénytelenül szavazol.

Untermensch4 2017.03.26. 16:41:29

@droid_: Az inflációnál sztem semmire. Ez ilyen beugratós-csőbehúzós-teszt dolog volt a részemről. :)
Hogy elkerüljem az elfogultság vádját, a kiértékelést nem magam végezném. :)

dunántúli gyerek 2017.03.26. 16:45:47

@Untermensch4: Jó most megint azt mondod hogy nem tudják hogy kell kiszámolni az inflációt. Elárulod, hogy ezt mire alapozod, vagy mit akarsz vele?

jójó, biztos lehet érvénytelenül szavazni, meg nem szavazni, de fidesz - mszp választás lesz hacsak nem áll a jobbik az mszp mellé, a dk meg a többi kicsi az nálam az egyszerüség kedvéért mszp

Untermensch4 2017.03.26. 17:11:12

@dunántúli gyerek: Az már kiderült hogy mit akarok az inflációval...

"jójó, biztos lehet érvénytelenül szavazni, meg nem szavazni, de fidesz - mszp választás lesz hacsak nem áll a jobbik az mszp mellé, a dk meg a többi kicsi az nálam az egyszerüség kedvéért mszp "

Ha abban meg tudunk egyezni hogy Occam borotváját szeretjük, mondok még egyszerűbbet. Őfelsége és annak szalonellenzéke jól elkartellezik ellenünk de nem kötelező bármelyikükre szavaznunk. És ne keverd a nem szavazást a szándékos érvénytelen szavazással. A nem szavazás azt jelenti hogy "vakon" elfogadod a többi szavazó által kihozott eredményt. Mintha átlagosan ugyanúgy szavaztál volna.
Az érvénytelen szavazás azt jelenti hogy te hangsúlyozottan egyikre sem szavaztál tehát nem hivatkozhatnak rád mint "mögöttük álló" szavazóra.
Országgyűlési választás. A szándékos érvénytelennel én arra szavazok hogy ezek közül egyiket sem akarom a parlamentben látni. Tudod, a képviselők (az összes gombnyomogató, a kormánypártiak és úgynevezett "ellenzékiek" is a mi alkalmazottaink, határozott idejű szerződésük van amit ők fogalmaznak meg, ők döntik el a saját fizetésüket és a cafetériájukat, és sztem rosszul dolgoznak. Én ezeket az alkalmazottakat ki akarom rúgni.

fidesz maszop dk egykutya 2017.03.26. 18:10:27

@dunántúli gyerek: 2009-es kalkulátort néztem "elvtárs" :) Az áremelésről nem kellett hazudoznom, az tény, nagyon sok áremelést köszönhetünk a felcsúti KISZ titkárnak, a banki áremeléseket is.

Adócsökkentés csak mutatóban filléres tartományban, adónövelés, áremelés pedig érezhető tartományban. (na meg a bankadón túl telefonadó, baleseti adó, chipadó, áfa, tranzakciós adó, és még egy rakás).

Igen az infláció nagyobb a válságban, ez kb törvényszerű, de a kamat is nagyobb volt, onnantól meg nem tud érdekelni, a pénzem értéke maradt :)

Etniez 2017.03.26. 18:27:28

@Punxsutawney Mormota: EGész végig az volt, kár vesztegetni rá az időt.
Egészen biztos vagyok benne, hogy Fidesz vagy Fidelitas tag.
Nekem ment is ignore-ra, nem pocsékolom a szabadidőmet.
Nem fogod tudni meggyőzni, mert neki nincs is hite.
Neki van egy igazság, amit reggel elmondanak az eligazításon, gondolkoznia nem kell rajta, csak visszhangzani.

Etniez 2017.03.26. 18:40:08

@fidesz maszop dk egykutya: Az enyém még emelkedett is, nem Forintban kell tartani.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.26. 18:58:08

Ez az kedves fidesz. Pofázzál bele mindenbe. Szerintem menjünk vissza a középkorba és cseréljük a csirkét kenyérre. Hülyefidesz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.26. 18:58:56

@dunántúli gyerek: Te vagy ma a beosztott fidesszoponc? Miért nem a cenzúrázó 25-ös nicket használod?

Punxsutawney Mormota 2017.03.26. 19:10:11

@Etniez: Azért csak kihúztam belőle, hogy nincs negatív kamat :D Bár azt hittem, hogy az államadósság kezelő központ honlapját is meghazudtolja :D Kemény munka volt, de megérte... Meg azért az is elég beszédes, hogy minden egyebet ignorál, amire nincs válasza... Viszont újabb és újabb hülyeségeket húzott elő a kalapjából... Tisztára azt játsza, mint a ruszkik. "Ha rajtakapnak, hogy hazudsz, hazudj még nagyobbat egy másik témában!"

a nemzet fogatlan provokátora 2017.03.26. 21:25:50

@Punxsutawney Mormota: Egyrészt az "olcsó IMF hitel" egy mítosz. Az idő múlásával jelentősen változnak a feltételek. Másrészt nem tűnt fel, hogy csoró, leminősített országok szoktak IMF hitelhez folyamodni? A többiek valami különös oknál fogva a piacról szeretik finanszírozni magukat.
Hiába próbálod elmaszatolni a valóságot, a tény az, hogy míg a szocialisták alatt majdnem 30 százalékponttal nőtt a GDP arányos államadósság, addig Orbánék jelentősen csökkentették ezt a mutatót.
Míg szoci-szadesz kettős úgy 10 ezer millárd forinttal növelte az államadósságot (úgy hogy közben komoly állami vagyonelemeket értékesített, jelentős bevételre szert téve), addig Orbánék 7 éve alatt 5-6 ezer milliárddal nőtt az államadósság.

Untermensch4 2017.03.26. 22:01:50

@a nemzet fogatlan provokátora: "Míg szoci-szadesz kettős úgy 10 ezer millárd forinttal növelte az államadósságot (úgy hogy közben komoly állami vagyonelemeket értékesített, jelentős bevételre szert téve), addig Orbánék 7 éve alatt 5-6 ezer milliárddal nőtt az államadósság."
Ööö... miszter... elnézést de az "addig Orbánék 7 éve alatt 5-6 ezer milliárddal nőtt az államadósság" -hoz képest vannak akik az "orbánék alatt csökkent az államadósság"-ot állítják. A kettő közti ellentmondás nekem olyan kibékíthetetlennek tűnik mint a fentebbi eset a pozitív és negatív kamat kapcsán...

dunántúli gyerek 2017.03.26. 22:31:25

@Untermensch4: 'A kettő közti ellentmondás nekem olyan kibékíthetetlennek tűnik mint a fentebbi eset a pozitív és negatív kamat kapcsán...'

Feltéve ha nem tudod mi a különbség a GDP arányos államadósság meg az államadósság nominális összege között.

Untermensch4 2017.03.26. 23:07:23

@a nemzet fogatlan provokátora: Örülök hogy csökkent. Elnézést az értetlenkedésért.

2017.03.26. 23:45:15

@a nemzet fogatlan provokátora: De még mindig magasabb, mint a válság évében.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.27. 08:43:34

A poszt marhaság.

Ha holnap eltűnik pl a Tesco, akkor a helyére bekerülnek más cégek, hisz igény van rájuk.

Minden helyére kerülő cég itt fog adózni, és munkahelyet teremteni azaz ez nem érv a multik mellett.

Viszont a magyar cégek, cirka 10 másik adó okán is itthon adóznak szöges ellentétben a multikkal és a fejlesztésekben is jobban érdekeltek.

Azaz minden külföldi multi helyett megjelenő magyar cég nettó nyereség az ország számára.

Persze a ballibek célja hogy amagyar cégek menjenek csődbe, ez látszott pl a blog Csiki sör ellenes kampányában is.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.27. 08:45:52

@Untermensch4:

A GDP arányos államadósság az amit nézni kell.
Ugyanis te is a jelenlegi fizetésedből gazdálkodsz, nem a 10 évvel ezelöttiből.

És a GDP arányos államadósságok a szocik 54%-ról 82% fölé növelték, úgy hogy közben bagóért kiárusították az országot. A Fidesz meg a GDP arányos adósságot 74%-ra csökkentette.

Atiati 2017.03.27. 09:13:03

@Ballib cenzúrázók réme 25: Majd a legközelebbi világválságnál talán meglátjuk hogy teljesít államadósságban a Fidesz. Ha addig le nem váltják őket.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.27. 09:15:36

@Atiati: http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp

A ballibek nem csak a válság alatt, de elötte és utána is az egész EU legszarabb gazdasági adatait produkálták. Összevetheted más országok teljesítményével Google Data Explorerben az EUrostat adatokat.

GDP arányos hiány:
http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp
----------------------
2002:
Eu-s átlag: 60%, Magyarország: 54%

2010:
Eu-s átlag: 78%, Magyarország: 82%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alat az EU-s átlaghoz képest is romlott, 28% adósság növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 87%, Magyarország: 77%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 5% csökkenés.

Atiati 2017.03.27. 09:15:44

@Ballib cenzúrázók réme 25: Vagy kiveszi az egèsz osztalèkot a cègvezető, TAO-ban visszaosztja az "igazi" tulajdonosnak aztán nem csinál semmi fejlesztèst. Vagy egyszerűen ő is kiviszi Szerbiába vagy Romániába az egèszet.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.27. 09:19:11

@Atiati:

Ez igaz... Megteheti ezt a magyar cég is.
Viszont a külföldi multi alapból hazautalja az összes nyereséget adómentesen, az anyacégnek.

Azaz a leggecibb magyar cég is hoz annyi bevételt, mint a külföldi multi.

Atiati 2017.03.27. 09:23:06

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ebbe sikerult 3000 millirádnyi nyugdijvagyont is betolni, aminek az éves dijait azóta se kell fizetni. Ez egyszeri 10%-os csökkentéssel egyenértékű lett volna ha arra használják amire kellene.

Atiati 2017.03.27. 09:24:58

@Ballib cenzúrázók réme 25: Azért vannak a parlamentbe, hogy olyan törvényeket hozzanak hogy az olyan kiskapukat bezárják amikkel kiviszik a profitot. Ha ezt nem tudják megtenni akkor rosszul csinálják a dolgukat.

Atiati 2017.03.27. 09:29:59

De ha már statisztika akkor érdemes összehasonlitani Magyarország teljesitményét a régiós versenytársakkal:
blogs-images.forbes.com/markadomanis/files/2012/06/East-Europe-GDP-2006-20131.png
Ha frissebbet találsz nyugodtan linkelheted.

chrisred 2017.03.27. 10:05:55

@Ballib cenzúrázók réme 25: Egészen pontosan 2001-ben 51% volt. A Medgyessy-kormány két év alatt kevesebbet tett hozzá, mint az Orbán-kormány az utolsó évében, és 2006-ban még mindig csak 60% körül volt.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.03.27. 10:20:05

@chrisred: Aztán jött csótány és a padlóra küldte az országot. Ezért lettetek elzavarva az egyharmados zónába

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.27. 10:31:46

@chrisred:

1998 és 2002 között minden régiós vetélytársunkhoz képest kedvezőbben alkakul a GDP arányos hiány.
Azaz nálunk nőtt a legksiebb mértékben.

2002-2010 között nálunk nőtt a legjobban.
2002-2006 között is élen jártunk államadósság emelkedésben.
2006-2010 között pedig egész EU-ban mi kúrtuk el a legjobban.

2010 -től napjainkig csak nálunk és a németeknél csökkent a GDP arányos államadósság.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.27. 10:32:46

@Atiati:

Itt is az látszik tisztán, hogy a 2002-2010-es időszakban szakadtunk le a régiótól nagyon durván.

_B_ 2017.03.27. 10:37:03

Előbb azt kéne rendbe rakni, hogy minden üzlethez meglegyen a vásárlók számára fenntartott törvény szerinti parkolóhely. Mert az egyenlőbbeknek szinte sehol nincs saját parkolója.

Atiati 2017.03.27. 10:51:46

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem tudom melyik ábrát nèzed de:
1. 2006 előtt nincs is rajta semmi...
2. Ugyanúgy leszakadóban vagyunk most is, mint akkor. Az "elmúltnyócèv" 7 ève alatt már a Fidesz volt kormányon (ha frisebb grafikont nèzel akkor is hasonló a tendencia).

konrada 2017.03.27. 11:12:40

@chrisred:
...nem tudom, megvan-e neked, hogy a választások - és így a kormányváltások tavasszal szoktak történni.
Így az adott kormányzati időszakhoz nem éppen elegáns, de főleg nem is etikus hozzászámolni azt az adósságfelvételt, melyet a következő kormány ahhoz vett fel, hogy meg tudja vásárolni az önkormányzati választáshoz a szavazókat...

...de ha nagyvonalan felezzük is az évet, akkor az arányos 53,5%-hoz képest az év végi 55,1%, meg a 2003-as 57,8% kicsivel többnek tűnik,
...egyébként meg: 2006-ban 14%-pontos növekedéssel 65% volt

...de a többi stimmel...;))

konrada 2017.03.27. 11:26:50

Nagyon jó kis magyarázó blog, csak kár volt elrontani azzal qrva táblázattal a végén.

Ti. Aki képes befektetni a kereskedelembe 1-2% haszonért, az hülye. Ennyire vehetne állampapirt is, és csak vagdosni kéne...
...és gyanús, hogy a befektetők nem azért dolgoznak ennyit egy idegen piacon, mert totál idióták, így "valahogyan másként" realizálják a haszont.
(Az meg hab a tortán, ahogyan magyarázza a blog a +3 nullát, aminek oka valószínűleg az adózott jövedelmen az adót jelenti, ugyanis ezek a nagy cégek annak idején olyan felmentést kaptak adózás alól, mely miatt vagy egyáltalán nem, vagy alig néhány %-nyi adót fizettek be....)

fidesz maszop dk egykutya 2017.03.27. 11:53:23

@a nemzet fogatlan provokátora: "addig Orbánék jelentősen csökkentették ezt a mutatót."

"Jelentősen" :DDDDDDDD

@csentecsa: nem, az ilyen adókra azért van szükség, hogy ne közvetlenül adóztassák a birkát, hanem azt higgye, hogy a multi cseszik ki vele, pedig a háttérben a kúrmány kaszál.

fidesz maszop dk egykutya 2017.03.27. 11:56:37

@Etniez: nem is euroban, na meg akkor még nem volt transferwise, csak lehúzás.

András Horkay 2017.03.27. 12:11:21

@Ballib cenzúrázók réme 25: "Minden helyére kerülő cég itt fog adózni, és munkahelyet teremteni azaz ez nem érv a multik mellett." Ezek szerint nem ismered azokat a huncut kis trükköket amivel kikerülik az adót. Mondjunk egy példát, van egy szuper árajánlat egy holland szállítótól kitűnő sajtokra. Et megveszi egy külföldi cége a hazai láncnak, majd jó drágán eladja neki. Az árrés az egyéb terhek miatt lecsökken a nulla közelébe, így adóról nem lehet beszélni. A kinti cégük meg csinálja tovább, gyakorlatilag ha nem is veszik ki belőle a pénzt akkor is maximum visszaforgatják az árutömeg növelésére és így adómentesen növelik a bevételt itthon, kint meg nő a forgótőke amit időnként éttesznek egy másik saját külföldi cégbe, amelyik mondjuk szálloda részesedést vásárol a tenger mellett és folyt köv. a végtelenségig. Időnként esetleg még be is ruház itthon, üzletrészt is szerez és a rá eső nyereséget is kiviszi, és a kör megy tovább. Annyira azért ne legyünk már naívak, ügyesek a fiúk légy nyugodt. A "hazai" cég is eladhatja a dolgait "külföldinek", és egy idő után ember nincs aki megtudja állapítani ki is a tulajdopnos igazából, mert pár havonta adják veszik a tulajdont. Amikor meg beruhás saját tőkéből, majd eladja és újra össze vissza forgatja a tőkét, az adóhívatal is életműdíjat kaphat ha kideríti mi a helyzet. Kapitalizmust akartunk, hát az is lett .

Untermensch4 2017.03.27. 13:34:06

@Ballib cenzúrázók réme 25: Elöljáróban kösz a figyelmeztetést hogy ne keverjem az abszolút és a gdp-arányos államadósságot.
"Azaz a leggecibb magyar cég is hoz annyi bevételt, mint a külföldi multi."
Volt "szerencsém" dolgozni egy magyar oligarcha-szerűségnél, teljesen magyarországi tevékenységű cég. Mégis sok volt a német rendszámos céges autó. Az alkalmazottak részben zsebből fizetve, munkaerő-kölcsönzőkön keresztül, a munkavédelem meg nem teljesen úgy nézett ki mint az átlagos multinál. Utóbbi azért érdekes mert egy régebbi számítás szerint egy átlagos munkavállaló 40 éves kora előtti baleseti halála kb 100millió Ft kiesés a GDP-ből amit ő már nem fog megtermelni. Kapcsolódó érdekesség az egészségre veszélyes munkakörben a nagyon-nagyon részletes kezdő üzemorvosi vizsgálat (betűk a táblán, vérnyomás rendben, viszlát, 5 perc az egész) és a záró orvosi vizsgálat teljes hiánya. Mindezek a cég érdekében lennének hogy egy egészségkárosodás miatt ne legyenek perelhetőek de papíron vszeg minden rendben van, perelje az elenyésző rabszolgakölcsönzőt aki akarja.
És most hogy munkaerőhiány van, szépen szivárognak is el a jó kis magyar cégtől a jobbágyok, akár multihoz...

Untermensch4 2017.03.27. 13:44:03

@csentecsa: "Tudod az ilyen típusú különadókra azért van szükség, mert a multi istenek nem hajlandók a valós nyereségüket kimutatni, és tisztességesen adózni.."
Ez az összes lényeges játékos (ebben a kontextusban, multik, törvényhozás, végrehajtó hatalom) számára is ismert "tudjuk hogy tudja hogy tudjuk..." -helyzet. De sajátos magyar adottságaink miatt van egy sokkal egyszerűbb módszer, büntetés-centrikus hatóságaink irányba állítása. Annyira jól tudnak "becsléssel" megállapítani "elvárt" akármit akár kis cégeknél is hogy az csuda. Az alapfeladatuk meg szerintük a büntetés-pénzbehajtás, a jogszabályok az ürügy megtalálásához és a legitimációhoz kellenek.
Tehát a megoldás egyszerű, az előző évi meglepően alacsony befizetett adót ki lehet pótolni ha különféle hatóságok hetente kétszer bírságolnak a következő évben amíg nem "elég" a beszedett védelmi pénz.

István2107 2017.03.27. 16:55:53

Azért elég vicces dolgokat írnak itt egyesek. Több dologra reagálnék. Csökkent az szja, de járt valaki jól vele? Volt munkahelyemen 8 órás minimálbérre jelentettek be, de zsebbe feketén adtak egy kis pluszt (mellesleg fix fizetés volt, végzettségeim miatt nekem és egy kollégámnak nettó 130 000, többieknek nettó 110 000). Hiába csökkent az szja, csak a tiszta bér növekedett annyival. A fizetés nem emelkedett semmivel, mert zsebbe viszont annyival kevesebbet adtak.

Én annó nagyon bíztam a Fideszben. Örültem mikor le lett váltva az MSZP 2010-ben. De a Fidesz csalódást okozott. Emlékszem ellenzékben mennyire utasították az MSZP-t, hogy csökkentsék az üzemanyagok jövedéki adóját. Kormányra került a Fidesz... Mit csináltak? Hát nem megemelték? :) Még az autógázét is 100%-kal... Vagy mikor az áfa 23-ról 25%-ra növekedett.. ugyanez volt. Jött a Fidesz, az áfa 27% lett.

És a Fidesz fanok remélem, ha az eddigiekre nem is, de erre az utolsó bekezdésemre fognak reagálni. Pár km-re van tőlem egy színtiszta kis magyar pékség. Napi 5500Ft-ért foglalkoztatják az embert éjszakai műszakban 12 órában. Este 19-től reggel 7-ig. A 2 pék 4 órával van bejelentve, de a többiek 2 órával. Ismétlem 2 órával vannak bejelentve....

István2107 2017.03.27. 17:08:41

Jah és még egy.... Ez még tavalyi sztori. Jelentkeztem egy színtiszta magyar vállalkozáshoz sofőrnek nyerges kamionra. Napi hazajárós. Nem fuvarozó cég, hanem lemezmegmunkáló cég és a kiszállítások miatt van pár kamionja. Én annó nemzetköziztem, örült is a csávó nekem, hogy ilyen tapasztalt emberre van szükségük. Aztán megkérdezte a bérigényem. Mondom nettó 150 000Ft. Láttam felakadt a szeme :) Itt már kicsit visszakozott, hogy hát majd értesítenek, nem csak ő dönt stb... :) Pont jött be egy kamionjuk mikor mentem ki. Beszélgettem a sofőrrel, aztán mondja hogy 120, nagyon max a 130 000Ft amit lehet keresni. :) Azóta sem hívtak, hogy kellenék... :D Ennyit a magyar vállalkozásokról is.... :)

_B_ 2017.03.27. 17:18:46

@csentecsa: "Tudod az ilyen típusú különadókra azért van szükség, mert a multi istenek nem hajlandók a valós nyereségüket kimutatni, és tisztességesen adózni.."
Ja a multi istenek :D
Többet adóznak mint bármelyik magyar cég.
A Coop-CBA szentség is külföldre menekíti a lóvét, ha nem tűnt volna fel.
Az ilyen adócsalás (bocs adóoptimalizálás) pont azért lehetséges, mert szarok az adószabályok.

fidesz maszop dk egykutya 2017.03.27. 21:10:12

@csentecsa: lol, kár hogy a tények (meg a logika) a húgyagyú matolcsy képzelgéseit amiket most írtál, rögtön megcáfolták. Egy az egyben áthárítottak mindent. A telekom szektorban pedig nagyon régen volt árverseny, hosszú ideje kartell van árverseny helyett. Te jártál már magyarországon? :D

chrisred 2017.03.28. 05:55:50

@a nemzet fogatlan provokátora: Nem az egyharmados zónába. A polgári középosztálynak jelenleg semmilyen képviselete nincs a mainstream politikában.

chrisred 2017.03.28. 06:03:29

@konrada: Döntsd el már, hogy most neked az év eleje, vagy az év vége releváns. 2004 végén, vagyis a Gyurcsány puccs időszakában 58,8 volt, a 2005 végén, vagyis közvetlenül a 2006-os választások előtt 60,8. Vagyis, ha az általad feltételezett 53,5%-ot vesszük a kormányváltásra, akkor a következő négy évben teljesen egyenletesen, 2% körüli emelkedés volt. Ami lényegében a Bokros-féle megszorító pénzbehajtás utáni automatikus ellenhatás eredménye.

2017.04.03. 16:49:39

az egy dolog, hogy mennyi az adózott eredmény. mennyi adót fizettek be? az a kérdés.

2017.04.03. 16:54:33

@István2107: az adócsaló az adócsaló, akár nyíltan, akár trükközve csal. akár nagy külföldi multi, akár kis magyar vállalkozás, akár félig feketén dolgozó munkavállaló.

Reactor 2021.03.03. 23:51:32

Felőlem üldözheti őket mind. Az első értelmes lépése lenne ennek az elbaszott kormánynak. Tekintve hogy a multik semmi mást nem csinálnak, csak kárt (hasznot azt csak saját maguknak), erre van a legkevésbé szüksége az országnak.
Persze ahhoz puhapöcs ez a kormány (is) hogy ezt meglépje, helyette majd szépen egy tálból cseresznyézik a multikkal, és továbbra is a kisvállalkozókat szivatja majd. Mert ez itt Orbánisztán.

@gurigapapa: Aztán a nagy gonosz multinál hamar megtanulja, hogy ott se jobbak a körülmények, csak ott már nincs kinek lamentálni.

@Csillagszemű Juhász: Nagyon hatékonyak, ja. Kintre adóznak, kint fektetnek be, tőkét is kiviszik, Magyarország meg kapja be.
Ebben valóban nagyon hatékonyak, ha másban nem is. Ja, és bőven van termék, ami a szar Coop-ban olcsóbb, mint a TESZKÓban, csak épp még a minősége is jobb a TESZKÓ gazdaságos ipari hulladékoknál és humán takarmánynál.
"Ezek a cégek minden fillért befizetnek járulék és adó formájában."
Bwháháháháháháhá!!! :DDDDD

@Mankel: Több fronton is hülyeséget beszélsz.
- Az alkalmazott nem jár jobban, ugyanis a multi kb. semmivel nem fizet többet az árufeltöltőnek, kasszásnak, mint Manyi nénje kisboltja. Itt is a vezérigazgató nyalja fel a nagy lóvét, itt is rendszeres a 12 óráztatás, hogy a 400 óra ingyen robotról már ne is beszéljünk. És itt még alkuképes se vagy, mint Manyi nénje kisboltjában, mert ha egy multinál lázadozol, ott helyben kipakolnak az utcára, mondván, van másik száz balek a helyedre.
- Ez az állítás szintén megbukott, hogy olcsóbban tudsz bevásárolni
- Az államhatalom valóban jól jár, csak éppen ami nekik jó, az nekünk már kicsit kevésbé...a béka is hasznos állat szerintünk, mert megeszi a rovarokat. A rovarok szerint meg nem az.

@HaCS: Zsindex mint forrás...most komolyan, ennél a legalja szarnál nem találtál jobbat? Magyarország legszánalmasabb vicclapja.

@RHalacska: Szerinted ez marhaság, hogy kiviszi a nyereséget. Oké. A tény ettől még tény marad, akár elhiszed, akár nem.

@Roadster68: És azt hiszed, nyugati típusú piacgazdaságban nem zsigerelik ki a beosztottakat, nem basszák át az áruházak a vevőiket? Keep dreamin', pal.

@Mester.Tamás: Felőlem zavarhajták, senkit nem fog érdekelni. Ezeknek olyan pici a piacrészesedésük a többi országban, hogy a nemlétük nem oszt, nem szoroz. A Merci meg az Audi meg viheti nyugodtan a gyárát Csóróföldre, ott se fogják tárt karokkal várni a rabszolgatelepet üzemeltetőket.
Nem kell eltartani felebaráti szeretetből az országot (főleg hogy semmi ilyesmit nem csinálnak), de az alkalmazottnak se kötelező felebaráti szeretetből hosszú munkanapokat lehúzni náluk. A kisboltosokon pedig kimondottan segítene, ha eltakarítanák onnét a hipert, és nem jönne be helyette másik.

@Atiati: Akkor vigye ki. Majd biztos könyörögni fogunk neki, hogy jaj léccilécci maradj már itt még egy kicsikét...

@István2107: És akkor most ezért jó a multi, mert a magyar vállalkozó még rosszabb? LOL!

Neytiri1 2021.03.04. 08:40:09

@Reactor: szerintem meg ne üldözze. Vidéken a multis boltok azok, amikben normális kaját lehet venni, egy helyen van más is, nem kell rohangálni többfelé. A CBA és a Coop szemetet árul, drágán. Piac meg nincs (minden nap, vagy egyáltalán). Annyira könnyedén kijelentik néhányan, hogy vesszenek a multik, de emberek munkahelye, és még több ember lehetősége normális termékhez jutni.

Neytiri1 2021.03.04. 09:14:03

@Reactor: @Neytiri1: az emberek mostanság szabadon választhatnak, hogy hová mennek vásárolni. Én nem az említett C-betűseknél látok tömeget, hanem a multiknál. Vagyis, választanak a vásárlók. Amennyiben ezeket kiüldözik, a választást megakadályozzák és bekényszerítenek egy most, a szabad választáskor nem preferált boltba. Ez napi szinten is milliós szám országos szinten. Ráadásul, ha ezek nem lesznek konkurenciák, még inkább lenyomja a maradék "magyar" bolt a szart, drágán a torkunkon. Aki napi szinten főz, eszik, vásárol, annak ez maga lenne a pokol. Aki nem főz, nem érdekli mit eszik, vesz valami vackot, annak lehet, hogy mindegy.

RHalacska 2021.03.04. 12:35:06

@Reactor: :) 4 éves cikk. Nyereséget az után lehet kivinni, hogy a befektetett pénzt már visszatermelted. Ha csinálsz egy céget, beleraksz mondjuk 10 millió Ft-ot, és utána 10 éven keresztül évi 1 millió Ft nyereséget felveszel, akkor most mit is tettél? Még csak a pénzednél vagy. Na utána lehet kivenni valójában nyereséget. Közben van egy tulajdonjogod, ami vagy több vagy kevesebb, vagy akár 0 vá is válhat Közgazdaságtan

Reactor 2021.03.04. 16:27:48

@Neytiri1: Én is vidéken élek, itt is van Coop, és én semmi ilyesmit nem tapasztaltam vele kapcsolatban. Vannak termékek, amik drágábbak, mint a TESZKÓban, ez igaz; sok más termék viszont olcsóbb. Nincs olyan bolt, vagy hipermarket, ahol univerzálisan minden olcsóbb lenne, mint ahogy "legjobb vírusirtó" sincs. Ráadásul a Coop-ban például hajlandóbbak visszaváltani azt az üveget is, amiről leázott a címke, míg a TESZKÓban, Auchanban állandóan könyörögni, rimánkodni kellett érte. Arról nem is beszélve, hogy ha a Coop baszakodik a vásárlóval, a hazai fogyasztóvédelemnek joga van odacsapni nekik. A külföldi multikkal szemben meg tehetetlen a hazai fogyasztóvédelem és a jog is, gyakorlatilag az ő jóindulatukon múlik, átráznak-e vagy sem. A Tékozló Homár ilyen cikkekkel van tele.
A termékek jórésze egyébként ugyanúgy megvásárolható minden boltban, legalábbis tej, kenyér, Herz-szalámi ugyanúgy kapható Coop-ban is, mint TESZKÓban. Amik nem kaphatóak, azok a saját márkás termékek, de SZVSZ ez hiányozna az embereknek a legkevésbé; mái napig a "TESZKÓ gazdaságos" szinonimája a "gagyi vacak túlárazott szar"-nak, nem a Coop saját márkás termékei.
Mindazonáltal, ha eltakarodtak a multik, megnyílik a lehetőség a fejlődésre a hazai üzleteknek is. Mivel most a multi kiölte a konkurenciát, nincs bevétel, nem tudnak fejlődni, persze hogy vacakok. Mégis hogy versenyezhetnének egy hipermarkettel? Körülbelül, mintha egy tolókocsis mozgássérültet állítanál egy súlycsoportba egy hosszútávfutóval.

@RHalacska: Tudom, hogy 4 éves cikk, a helyzet azóta se változott. Hány éve is vannak már itt a multik? Többszörösen megtérült nekik a befektetett nyereség ez idő alatt, még csak 10 év se kellett hozzá.

Neytiri1 2021.03.04. 18:03:48

@Reactor: csak leírtam a véleményemet, ami egyáltalán nem változott a tiéd elolvasása után :)

Reactor 2021.03.04. 18:19:10

@Neytiri1: Ezzel nincs is gond, de így viszont nem is lesz érdemi változás, csak az ország lesz még szegényebb, és még több lesz a konzumidióta.

Neytiri1 2021.03.04. 20:41:09

@Reactor: az én véleményemtől?
Akkor sem változtatom meg :)

Reactor 2021.11.30. 05:30:48

@Neytiri1: Nem konkrétan a tiédtől, hanem ha az általános hozzáállás ilyen marad. Mármint hogy "a multi az jó me...meeee...izé...ők árulnak ananászos tikktakkot, a Coop meg nem".
süti beállítások módosítása