Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Elég volt ebből a maszatolásból! Nyílt levél az Olimpia 2024-ről

2017. február 23. - Szarvas Norbert

d_as20130709013-e1487594676733-1024x552.jpg

Olvasom a Facebookot, az újságokat és figyelem, ahogyan a nép egymásnak feszül Olimpia 2024 kérdésében. Most akkor legyen vagy ne legyen? A kormány belecsimpaszkodik a demokratikus többségébe, de amint ugyanez a demokratikus többség demokratikus népszavazásra adná a fejét, akkor azon nyomban kihátrál belőle. Ugyanis elérkeztünk abba a korszakba, amikor a demokratikusan megválasztott hatalom számára a legnagyobb vereség maga a demokrácia és annak ítélőtáblája lenne.

Ettől reszketnek, hogy valaki nemet mond nekik és a kétharmados többséggel sem emberkedhetnek tovább, nem söpörhetik le a témát cinikusan, ahogyan azt évek óta megszoktuk. Az egész hatalom mozgatórugója maga a hatalom. A támogatók pedig csak egyetlen nyelvet beszélnek: a hatalom nyelvét. Arra mozdulnak, akit a leghatalmasab vezérnek látnak. A vezér pedig nem gyengülhet el, nem kaphat egyetlen nyilvános demokratikus leintést sem, mert akkor a tömeg máris elbizonytalanodik.

Ez a hatalomkirályság az oka annak, hogy visszavonulót fújtak a vasárnapi boltzár és az Olimpia 2024 népszavazás elött!

Pörög a bullshit generátor

 

De addig és a legijesztőbb az egész történetben, hogy az Olimpiát igenzők egyetlen normális érvet nem tudnak felhozni. A kormány meg sem próbálta megvédeni a kezdeményezését. Bedobták a közösbe a "kis Magyarország most megmutathatja" érzelmi manipulációt és megfuttatta a dolgot. Lassan ott tartunk, hogy szegény magyar sportolóknak vége a magyar álomnak és soha nem juthatnak ki Olimpiára. Holott semmi nem változik, ugyanúgy folyik a pénz a sportban (van ahova érdemletenül sok, van ahova érdemtelenül kevés) és ugyanúgy mehetnek a delegációval bárhova olimpiázni.

 

Most olvastam egy sportvezetőnek a Facebook kiírását, ami miatt megszületett ez a cikk is. Ugyanis annyira tökéletesen foglalta össze, hogy mi az igazi probléma a fejekben, hogy azt én se tudtam volna jobban.:

Nem szokásom politizálni. 
De arra gondtalam hogy a 2020-as olimpiára ne is küldjünk sportólokat. Minek?!?! Azt a rengeteg pénzt amit e célra költenénk, hátha felhasználják WC papír vásárlásra a kórházakba. 

Ha azok az emberek írányítanák az országot, akik most aláírást gyűjtöttek, akkor most fülünk - farkunk behúzva, IMF hiteleken élve, bevandorlókkal a nyakunkon élhetnénk.
Ezt a történelem igazolja is....

Stadionok továbbra is épülni fognak, uszodák így is úgy is bővülni fognak, a TAO sport támogatási törvény továbbra is lesz, infrastruktúrális fejlődésre akkor is szükség van, és továbbra is a haverok írják majd a pályázatokat, és nyerik is meg azokat. 
HA VAN OLIMPIA HA NINCS!!!!!!!!!!!!!!!!

Olyan politikai csatát sikerült megnyerni-e az ellenzéknek aminek semmi értelme vagy előnye, csak hátránya származott... 
Mint a majmok. Saját ürülékükkel dobálják egymást. Semmi értelme... Csak szarosak lesznek!

Azért van egy hangyafasznyi különbség az éves pár százmilliós-pár milliárdos olimpiai támogatások (és akár még a TAO-t is vegyünk ide) és a 6-8.000 milliárdos Olimpiai rendezés között. Pontosan annyi a különbség, hogy a teljes magyar olimpiai küldöttség a következő 100 évben luxus körülmények között készülhetnének ebből a pénzből az Olimpiára. Mert annyira demagóg szemét már nem akarok lenni, hogy a magyar egészségügyet hozzam fel, mint ellenpólus. hogy mondjuk ennek a 6-8.000 milliárdnak a 10%-ából is teljesen helyre lehetne tenni az egész rendszert.

És akkor amin teljesen kivagyok, hogy a kedves érintettek miért nem azon húzzák fel magukat, hogy egyébként tényleg nincsen WC papír a kórházakban( és ez tényleg a legkisebb probléma)? Miért nem ezen pörög az agyrulett egy picit, hogy ennek mi lehet az oka? Mielött istenítik sokan a Fideszt, miért nem háborodnak fel azon, hogy 6 évnyi kétharmados hatalommal a hátuk mögött ma még mindig nem javult az egészségügy intézménye (sőt...romlott)? 

Az IMF hitel lehetett volna a legjobb dolog, ami történik velünk. Mert arról kevesen tudnak, hogy most is hiteleken élünk. Csak nem IMF-nek nevesítjük a hitelezőt. Helyette sokkal magasabb kamatokat fizet a magyar Állam a mi adónkból azoknak, akik a túlárazott Prémium Magyar Állampapírba helyezik a pénzüket. Mert ugyanis ez is hitel. Hitel a piacról. Csak ezt nagyon sokan nem tudják. Mert leragadtak ott, hogy hitel=bank=IMF. Hogy miért alakult a magyar költégvetés? Mert mondjuk szerény 2000 milliárd forint MANYUP pénz került vissza a mérlegekbe, vagy mondjuk azért mert nem ma kell az állampapírokra kifizetni a kamatok jelentős részét, hanem majd 2-3-4-5 év múlva. 

A történelem pedig sok mindent igazol. De leginkább azt, hogy milyen hülye a magyar nép. Mert összesen nem tudunk felmutatni az elmúlt 150 évből egyetlen olyan időszakot sem, amikor jó irányba haladtunk volna. Helyette mindig mentettük a menthetőt (vagy még azt se). Az "emútnyócév" érvrendszer pedig látszólag nem akar elkopni 6 év Fidesz korlátlan uralom után sem. Sajnálom, de azt kell hogy mondjam:

Ennyire primitív emberekkel már tényleg nem tudok és akarok semmilyen szinten azonosulni

Még mielőtt jól megsértődnek a fideszesek, nem veszek senkit egy kalap alá. Semmi bajom, ha valaki jobbra vagy balra húz. Minden oldalnak megvan a maga igazsága. Viszont az a funkcionális analfabetizmus magasiskolája, a szellemi fogyatékosság esszenciája, hogy 6 év korlátlan felhatalmazással a háta mögött kormányzó Fidesz mellett a legerősebb érv, hogy az "emútnyócév"

Az "emútnyócév" már elmúlt gyerekek! Felfogtuk, hogy szar volt. Senki nem akarja vissza. De hadd ne ez legalizálja már a lopást, a hazugságot és az antidemokratikus lépéseket bárki részéről. Kicsit öntudatosabbnak kellene lennie a Tisztelt Hölgyeknek és Uraknak...  "Anya, mert a Pistike is..."- "Leszarom Pistikét. Te vagy a fontos..."

Az viszont igen komoly arroganciára vall, hogy nem tudjuk egyszerűen leállítani a stadion építési megalomán projektet. Annak ellenére sem, hogy a klubbok sorra rokkannak bele (az országról már nem is beszélve), ezért érkezik a TAO 2, ami azt jelenti, hogy a szuper stadionokra (amiket a klubok nem tudnak amúgy piaci alapon fenntartani), majd elkölthetik az adóforintjainkat... MErt a TAO nem valaki pénze, hanem a magyar közösség nevezetű csoportosulásnak a pénze. Mert ahogyan neked be kell fizetni a közösbe, úgy a TAO pénzt is a közösbe kéne és onnan irányítják át ide...

Az Olimpia egyébként nem csak a stadionépítésról szól. többek között a NOB elvárása 30.000 három csillagosnál jobb szálláshely létesítése. Jelenleg Budapesten van 10.000 alkalmas hely. Ezek piaci alapon és igényeknek megfelelően alakultak ki. Még most sincs teljes kihasználtság. Építünk 3x ennyi helyet és az Olimpia után mi lesz? Ránkrohad? Szóval itt bizony súlyos infrastruktúrális fejlesztések lennének, amik komplett szektorokat nyomorítanának meg hosszútávon...

Az Olimpia 2024 népszavazási kezdeményezés nem politikai csata volt. Vagy lehet, hogy valakik annak szánták, de nem érdekel. Ez a demokrácia csatája volt, ahol az emberek arra szavaztak, hogy Orbán Viktor méltoztassék már a népet is megkérdezni, ha már mostanában minden faszságről nemzeti szülői értekezletet tart. Akkor tartson erről is. És akkor majd közösen döntsük el érvek mentén, hogy akarjuk vagy sem. 

Ha azt kéri valaki számon, hogy ne politikai csata legyen, akkor elárulom, hogy pont a népszavazás nem politikai csata lenne. A poltikának származna belőle hátránya, de a demokratikus közegnek, a népnek csak előnye. Ugyanis a nép döntene egy ilyen fontos, több politikai perióduson átnyúló kötelezettségről. 

  

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr7512284581

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 23 millió román - újratöltve 2017.02.23. 17:42:12

Néhány gondolat a magyar olimpiai pályázat visszavonásával kapcsolatban (Bocs, nem rövid.) 1. Miért nullázódtak le a nyerési esélyeink? A budapesti olimpiai pályázatnak nem a Momentum aláírásgyűjtése adta meg a kegyelemdöfést. A pályázatot azok az el...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mille38 2017.02.23. 11:27:42

Nagyon igazságtalanul kerülnek a sportágakhoz a pénzek. Miközben a "látványcsapatsportokba" milliárdok mennek minden eredmény nélkül, ismerek olyan magyar bajnok akrobatikus tornászcsapatot, amelyik nem tud kijutni európai versenyre, mert nem telik útiköltségre. Pedig csapat is, látványos is :(

Ma Baker 2017.02.23. 13:34:22

Ezt felejti el idézni szándékosan minden egyes indexen megjelenő cikk és poszt:

"Budapest és Magyarország számára az olimpia nemzeti ügy. Régi tapasztalat, hogy a nemzeti ügyek képviseletéhez egyetértésre van szükség. Ez az egyetértés az ország vezetői és a pártok között a pályázat benyújtásakor megvolt, megtestesült a Fővárosi Közgyűlés 92 százalékos, illetve az Országgyűlés 80 százalékos többséggel meghozott döntésében. Az elmúlt hónapokban a korábban létrejött egység felbomlott, az olimpia ügye nemzeti ügyből pártüggyé vált. Ezért a felelősség a korábbi döntésükből kihátráló ellenzéki pártokat terheli"

Mint mindig, itt is csak annyiról van szó, hogy az egyik oldalnak leesett, hogy mire olimpiai építkezés lesz, nem ő lesz hatalmon és nem ő költheti a pénzt. Ezért farolt ki az olimpia mögül a komplett baloldal és lehetetlenítette volna el az egész rendezést, ha mégsem vonják vissza.
Sztori vége. Történelmi felelősség rajtuk. Persze az index mindenből megpróbálja majd kimosdatni őket, mind Bolgár György a Demszkyt a metróbotrányból.

para_noir 2017.02.23. 13:34:38

A versenysportra én egy büdös petákot nem adnék. A versenysport show, és amelyik műfajt nem tartja el a közönsége és a szponzorai, az életképtelen és szükségtelen. Azt lehet űzni hobbiból is, amatőr szinten, nagyjából ingyen, összedobva a pénzt azok által, akik űzik is. Én nem szeretném, hogy az adópénzekből kajakosokat, rúdugrókat, hogynepláne focistákat fizessünk, mert semmi hozzáadott értéke nincsa profi sportnak, azt a hülyeséget, hogy öregbítik az ország hírnevét, az t hagyjuk, az tényleg a 70 IQ alattiaknak való érv. A tömegsportra kéne költeni, uszodát, focipályát (nem stadiont), futópályát, tornacsarnokot minden faluba, városba, hogy a gyerekeknek legyen hová lejárniuk mozogni, sportolni. Nem versenyistállóba, üvöltő edző mellé, napi 6-8 órát szenvedve, hanem csak sportolni, mozogni, egészségesedni. Erre kéne a pénz, nem pedig profi sportolók kitömésére, akiknek tulajdonképpen a hobbijukat támogatjuk állami pénzből.

Bobby Newmark 2017.02.23. 13:50:40

@Ma Baker: Addig rendben van, hogy volt idő, hogy az összes politikus ezzel akart meggazdagodni, most meg már csak a Fidesz.
DE!
Áruld már el, hogy neked, sima átlagemberként mi a jó büdös kurva életnek kéne ide olimpia? Évtizedek óta TUDJUK, hogy mekkora kibaszottnagy rábaszás egy országnak anyagilag, ha megrendez egy olimpiát, elképesztő bődületes pénzekbe kerül, aztán lerohad minden a picsába.
Szóval TE személy szerint miért szeretnél olimpiát?
Hogyan nem az a helyes döntés, hogy "köszi, menjen csődbe másik ország inkább"?

Ballib Cenzúrázók Réme 26 2017.02.23. 14:10:38

Ti hazaáruló liberálisok, Orbán Viktor már egy napja lefújta az olimpiát, de ti még mindig itt csámcsogtok a témán? Inkább mennétek el dolgozni, de még munkahelytek sincsen. És most már nem is lesz, mert a hazaáulásótok következtében Orbán Viktor nem tud 2000 milliárd forintot adni stadionok, bemelegítő futópályak, új zuhanyzók építésére, meg pályázatírásokra. Ezeket a mukahelyeket mind ti vettétek el a magyar családoktól és a magyar kis és közepes vállalkozásoktól. Mindenki megköszönheti ennek a Momentán mozgalomnak, hogy ebben az évszázadban Orbán Viktor nem tud már egy darab munkahelyet sem teremteni.

A nemzet el lett árulva, 100 évvel Trinanon után újabb nemtei gyász évszázadot hirdethetünk meg. Mindezt azért mert a belváros televan néhány 100 ezer rmkocsmai álcivillel, akik nem hajlandók a nemzeti összetartozás jegyében fejenként 1-2 millió forintot adni, hogy Orbán Viktor az olimpia által tegye naggyá a magyar nagytőkés osztályt és ezzel az egész magyarságot. Határon innen és határon túl.

SOHA TÖBBET MONENTUM KORMÁNYT AKIK A TRIANONI VESZTET HOZTÁK AZ ORSZÁGRA!

otapi 2017.02.23. 14:37:58

@Ma Baker: Jó ez az idézet, tökéletes illusztrációja annak, hogy az emberek véleménye bármilyen népszavazással együtt nagy magasról le van sz*rva.
Egyetértés az ország vezetői és a pártok között? Az ország vezetése és a jelenlegi parlamenti pártok csak egy vékony politikusi réteg, 20-30 éve ugyanazokkal leharcolt arcokkal.
Az emberekkel vagyis a szavazópolgárokkal mi van? A budapestiekkel, akik elszenvedői lennének az újabb giga beruházásoknak, amiket a 3 hetes esemény után le is kéne bontani (íjászpálya a parlament előtt? Stadion a Csepel-csúcson, miközben nem messze ott a most is kihasználatlan vadiúj Fradi pálya? A plusz 20 ezres három csillagos szállodai férőhelyeket meg az olimpiai (nyári) falut meg majd kiadjuk szociális albérletnek?)
Az emberek egyetértését nem kellett volna már korábban megkérdezni? Nem kellett volna valódi érveket felhozni az Olimpia mellett a hazaárulózás és borosüveg csapkodáson kívül?

otapi 2017.02.23. 14:39:21

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: Na ne mond, ki mondta Orbánnak hogy fújja le az olimpiát? Szembeköpte azokat akik az olimpia mellett voltak, még a saját beosztottjait is.

Jakab.gipsz 2017.02.23. 14:42:43

Válasz féle Szarvas Norbi nyílt levelére! Tisztelt Norbert!

Ha túl sok dolgot, dobálsz érvelés helyett egymásra az csak hatásos demagógia lehet, megjegyzem körül tekintőbb vagy rendszerint, mentségedre szólva, itt az átlagosnál komplexebb kérdés kör került terítékre.

Első sorban egy a "semmiből" elő bukkant civil mozgalom, amely így mutatkozott be NOlimpia, milyen alapon tett ilyen kijelentés, néhány nemzeti eltartott, (életükben nem termeltek még meg, egy bundás kenyeret sem), de az ország egészére vonatkozó állásfoglalásra már késztetést éreztek.

Önmagukat mint demokratikus ellenzék, definiálták azaz egy politikai-filozófiát képviselt tényleges választói akarat nélkül, és még is hatalmat gyakorolt a közgondolkodásra, egy marginális kisebbség.

Ma már tudjuk min nem kell gondolkodunk, hogyan rendezzünk meg költségterven belül Olimpiát, egy nem túlzottan gazdag, ám de szép városba.

Köszönjük libsik.

Balt 2017.02.23. 14:43:55

@otapi: Szégyenbe hoz - mint a sajátjait általában - ez a gyenge képességű troll. (Alighanem Tibi !). Másképpen: nem igaz, hogy nem veszed észre, egy trollt etetsz. Mindig lépre mentek. Végül is a maga módján jól csinálja (a hülyét belőletek). :)))

Egyallampolgar 2017.02.23. 14:45:51

Szerintem jó helyen kapar a szerző, de megfutamodik a felismerés elől.
Valójában az idézett sportvezetőnek van igaza, mert nincs különbség. Lényegében nincs különbség az olimpia rendezés és a szereplés között.
Valóban nem kéne részt venni, illetve az államnak minden sportot egyformán kéne támagoatni és ha egy sportszervezetnek futja repjegye, vagy stadionra költsön.
A TAO pénz egyáltalán nem bagatel, hanem a korrupció esszenciája! Állami vezetők zsebébe (miniszterelnök, NAV elnök) céges adomány? Mi ez?!?!

Az élsport nem egészséges. Ezért az állam ne propagálja, ne csináljon az élsportolóból hőst. Nem hősök, nem példaképek, illetve csak pont annyira mint a legjobb cukrász, legjobb benzinkutas, legjobb, pék.
Nincs közhaszna a sportnak. Persze Danuta győzelme után lehet lemegy pár lányka evezni, de ha azért mennek, hogy Danuták legyenek akkor csalódni fognak, mert nem lesznek azok. A lánykák evezzenek apukájukkal a Dunán (amíg tudnak, mert Tarlós eladja a csónakházak helyét lakóparkoknak), mert evezni öröm.
A sportolót tartsák el a nézők meg a rajongók, mint a péket. Élet járadék, meg támogatás? Egy forintot nem kéne költeni az egészségtelen torz mintákra.

otapi 2017.02.23. 14:48:09

@Balt: Bocs, nem lógok itt a blog.hu-n mindennap hogy névről ismerjem az összes trollt. De azért kifejthetnéd, hogy miért is csinált hülyét belőlü(n?)k? Igazából ő egy "libsi" csak "fideszkomcsinak" adja ki magát, vagy mégis mivel? :)

Bobby Newmark 2017.02.23. 14:50:48

@otapi: Meg a sok talpnyaló gecit se felejtsük megemlíteni, akik már készítették a húsosfazékhoz a merőkanalat!

ö...mikó? 2017.02.23. 14:54:07

@otapi: B.meg, messziről ordít az irónia az írásán és te azt sem ismered fel? "SOHA TÖBBET MONENTUM KORMÁNYT AKIK A TRIANONI VESZTET HOZTÁK AZ ORSZÁGRA!"

???

Balt 2017.02.23. 15:04:33

@Lépegető Eszkalátor: Most azon túl, hogy ezekre a Conchita-imitátorokra a macskámat nem bíznám egy estére, el kell ismerni, irtó (sic!) nagy sikert értek el napok alatt: a budapesti olimpia gondolatát vagy 100 évre ellehetetlenítették, pusztán politikai számításból, a "2022-es választásra készülve". Hehe.

Mert igaz, hogy az utódpártok és a "kicsivé lett" szavazótáboruk mindig csak fél szívvel támogatta a sportot (nem is tudok nyíltan mellettük kiálló sportolókat az athéni csalókon kívül), de országosan nem volt elutasított az olimpia, sőt! Pláne a tavalyi eb-szereplés után.

Mégis mielőbb vissza kell vonni a pályázatot, nem kell muníciót adni ezeknek a köcsögöknek. (Tegyük hozzá: Voltaképpen elemi Fidesz hatalompolitikai érdek lenne, hogy feltornázza őket 5% köré.)

Még valami elgondolkodtató. Azt írja a külföldi sajtó: "Még soha azelőtt nem találkoztak ilyen szervezettséggel, és az amerikai város olimpiaellenes mozgalmának kezdeményezői segítették a hamburgi és a budapesti referendum szervezőit is." (napi.hu sajtószemléből)

Balt 2017.02.23. 15:07:17

@otapi: Legalább tarts magadnál egy "szarkazmusdetektort" - mert valszeg annak szánta a fenti kommentet.

otapi 2017.02.23. 15:09:09

@ö...mikó?: OK, értem :) - de legalább kaptam az alkalmon és leírtam a véleményem Orbán köpönyegforgató tettéről.

n_dy 2017.02.23. 15:13:54

1. nagy katyvasz volt ez...
2. igenlő ... nem "igenző"

Balt 2017.02.23. 15:21:40

@Lépegető Eszkalátor: Egyszerű: Budapesten amúgy is kisebb volt a támogatottsága az itteni olimpiarendezésnek, mint országosan, talán (legalább részben) a zellenzéki választási eredményeket tükrözve. Hogy egy pro- (lófaszt: kontra)aktív csapat egy "gondolat" alá tudta terelni ezeket a választókat, abban voltaképpen nincs meglepő. Hogy nem két éve tették, vagy a döntés után, az amúgy pompás ütemérzékre (vagy jó karmesterre) utal.

Ballib Cenzúrázók Réme 26 2017.02.23. 15:33:09

@Balt:

ti gyurcsányista seggnyalók megkaptátok Orbán Viktortól az utasítást: nem lesz olimpia! Leállhattok tehát a nemzetünk gyalázatáról, ti hazátlan liberálisok. Azt hiszed vicces vagy, hogy azzal akarod égetni a mi nemztei kormányunkat, hogy néhány Concsita buzi pár nap alatt kétvállra fektette Orbán Viktort?
Aki már 30 éve van a politkában és soha nem tévedett?
Aki az egyetlen politkusuk aki soha nem hazudott és nem lopott?
Aki időkzben az EU legfontosabb vezetője lett?
Hát nem vagy vicces, hanem hazaáruló hülye vagy!

Elég volt belőletek ti Trianoni hazaárulókból, jobb lenne ha fognátok magatokat és elmennétek az EU-ba!

lippsi e vagy? 2017.02.23. 15:44:11

Az a baja az összes ilyen fikázós írásnak, hogy a valóságnak egy nagyon kicsi szeletét ragadja meg, és azt csűri-csavarja a politikai érdekeknek megfelelően. Pedig ha kitekintünk, azt látni hogy a helyi választók mindenütt leszavazzák az olimpia rendezést, Graubündenben éppúgy mint Hamburgban vagy Rómában. Vagy gigavárosok tudnak rendezni, vagy erős állami támogatással kisebbek, de lehetőleg mindkettő (gigacity + állami támogatás)

Ha tényleg komolyan gondolta a NOB a váltást a smart olympiadéra akkor lett volna értelme, de mostanára úgy tűnik hogy továbbra is az óriások rúghatnak labdába, és így talán jobb is ha kimaradunk. A legelső smart olimpiát mindenesetre ne Budapest rendezze, mert abból is csak fikázás jönne ki

lippsi e vagy? 2017.02.23. 15:47:25

"a demokrácia és annak ítélőtáblája" a népszavazás

A demokrácia ítélőtáblája a parlamenti választás, egy év múlva már lehet is járulni az urnákhoz. De ha azt gondolják az ellenzéki pártok hogy most szavazatokat szereztek a pálfordulással, akkor sztem nagyot fognak csalódni

ednet2023 2017.02.23. 15:53:03

@Jakab.gipsz: Tényeket és következtetéseket keversz össze. Segítek elkülöníteni ezeket egymástól, hátha világosabb lesz.
1. tény - Két éve a politikusok egységesen szerették volna az olimpiát.
2. tény - Valakik azt mondták, hogy a politikusok tévedhettek, az emberek mást akarnak. Kérdezzük meg őket.
3. tény - A megkérdezésük alapján kiderült, hogy a politikusok rosszul gondolták. Az emberek NEM BIZTOS, hogy olimpiát akarnak.

Ezekben a tényekben nincs fidesz, nincs libsi, nincs politika. Persze vannak akik belemagyaráznak mindenfélét:
"Az ellenzék miatt nincs olimpia." Hogy? Tehát az kizárt, hogy a magukat okosnak gondolt politikusok két éve rosszul gondolták? A népnek nem lehet más a véleménye, mint amit két éve nekik a vezetők megmondtak? Csak politikai összeesküvés állhat a háttérben? Merthogy magyar ember magától nehogy má'...
Aztán itt van a "semmiből előbukkanó Momentum, ami majd párt akar lenni". Ez a fenti 3 tény közül melyiket cáfolja? Vagy azt jelenti, hogy a magyar ember olyan hülye, hogy ha politikai céllal kérdezik, akkor minden hülyeségre rávehető? Talán nem az emberek véleményét tükrözi az aláírásgyűjtés? Mi köze a kapott eredményhez annak, hogy egy politikai pártjelölt végezte? Az eredmény ettől még az, hogy a budapesti emberek népszavazást akarnak az olimpiáról.
Amúgy értem, hogy a politikusoknak valahogy ki kell magyarázni ezt a helyzetet (lásd: elferdíteni a tényeket), hogy ne derüljön ki, hogy mekkorát tévedtek. De ezeken a blogokon néhány civil kommentelő miért érzi ezt saját feladatának?

lippsi e vagy? 2017.02.23. 15:53:17

@Lépegető Eszkalátor:
A Koncsita-imitátor nem is tudott volna, ha nem mozgósít a Maszop, meg a fővárosban még némi támogatással rendelkező törpepártok. De ha Orbán nyakkendő-kollekciója ellen gyűjtöttek volna aláírásokat, azt is sokan aláírták volna

Egéridomár 2017.02.23. 16:01:45

@Jakab.gipsz:
Öregem, a kreténségedre nincsenek is szavak. Nem tudom elképzelni, hogy lehet élni ilyen beteg elmével, lélekkel. A szervilitás nálad zsigeri, az agyhalott státuszod orvosi mintapélda. Tudatlanságod az őrültséggel határos.

Bár teljesen felesleges, de megpróbálom leírni, hátha felfogsz belőle valamit: NEM VOLT KÖTELEZŐ VISSZALÉPNI A PÁLYÁZATTÓL. Itt volt a lehetőség, hogy vezéred atom biztosan megerősítse az olimpia megrendezését, de nem tette. És tudod miért? MERT PONTOSAN TUDTA, HOGY ELBUKNA A NÉPSZAVAZÁSON. Mint oly sok más dolog, amit ránk eröltett.

Ékes példája vagy a fideszes hülyéknek. Önálló gondolatoktól mentes, mindent kontroll nélkül felzabáló, amit istened eléd szarik. Egyszerűen szánalmas vagy. Ha pedig tudatosan teszed, akkor egy takonygerincű alantas féreg. Ennyike.

morph on deer 2017.02.23. 16:11:16

Ha valakinek még mindig kétségei lennének afelől, hogy kb mennyi igaz abból, amit a sportberuházások költségeiről lehet hallani:

100 helyett 190 milliárdba kerül az új Puskás Stadion - hangzott el a Lázár féle kormányinfón.

index.hu/sport/futball/2017/02/23/lazar_janos_puskas_stadion/

Vigasztaljon a tudat, hogy ez még akár fényévekre is lehet a végleges összegtől, tekintve, hogy még el sem kezdték az építését..!

Mert ugye a foci tényleg olyan qrva jó ebben az országban, és egyébként is annyi bevételt hoz az országnak, hogy minden fillért érdemes beleölni...

Valaki adja már be a gyógyszereit Orbánnak, mert ez már kezd élet- és közveszélyessé válni! Komolyan!

ednet2023 2017.02.23. 16:15:53

@lippsi e vagy?: És ezzel mit akarsz mondani?
Ma Nagyarországon nincs a pártoknak joga aláírást gyűjteni?
Az embereknek nem lehet véleményt mondani Orbán nyakkendőjéről?
Szerintem bárkinek lehet aláírást gyűjtenie. Még Orbán nyakkendőjéről is.

Spdx 2017.02.23. 16:17:08

@Ma Baker: @Ma Baker:
Na most már nekem is elegem van a hozzád hasonló vérkomcsikból.

Rohadtul unom, hogy mindenki, aki szerint a mostani iparosított lopás rossz, az demszkyt szerető baloldali.
Tudom, hogy te is kapsz belőle, meg az összes többi bérkommentelő is. Ezért utálsz mindenkit, aki normális Magyarországot szeretne.

A különbség az, hogy én a balos tolvajokat is utálom, meg a magukat jobbosnak kiadó újkommunistákat is. Te meg azt szereted, aki éppen többet fizet. Mocskos komcsi vagy, az az igazság. Még ha neked fáj is.

Duplaxiii 2017.02.23. 16:20:12

Igazából nem értem a szerzőt. Mit akart mondani?
Tudtuk, hogy lopás a cél. Tudjuk miért vonják vissza a nevezét. Tudjuk, hogy a momentum csak párttá akar alakulni és nekik ez az akció csak reklám volt. Tudjuk, hogy az ellenzék nem is tud sokkal nagyobb tömeget megmozdítnai.
Gyakorlatilag minden tudtunk, hiszen ezzel élünk évek óta.
Tudjuk, hogy nem azért vonják vissza, mert ne tudnák megnyerni a népszavazást, hanem azért, mert akkor a választások előtt az ellenzék elég nagy nyilvánosságot kapna.
Amit nem értek, hogy a balos bloggerek, aktívisták és kommentelők miért ugyanazt az aljas, kirekesztő, csúsztatásokkal teli hazugságkampányt folytatják, mint a fidesz média???
Ebből látszik, hogy sem a fidesz, sem a másik oldal nem tudja elérni a passzív 60%-ot. Az ilyen írások csak a saját tábor tűzbentartására jó. Pontosan annyira igaz, mind a közmédia, csak ellenkező előjellel.
Arról itt sincs egy büdös szó sem, hogy mi a következő lépés!
De a sportolók, az olimpia mind eszme most leköphetők lettek, most már nemcsak gyujcsányozás, sorosozás, orbánozás, mészárosozás stb. lesz, hanem a sportolók a mocsok pénzzabáló, értelmetlen, haszontalan senkik!
Mindegy kit gyalázunk, csak a saját gazdinknak megfeleljünk.
Egyetlen olyan blogot, cikket nem látok, ahol a valódi problémákról lenne szó és nem a már ismert napi szart kennék a másik arcába.
Hajrá gyereket!

Spdx 2017.02.23. 16:30:27

@lippsi e vagy?:
Figyu libsikém.

Éppen magasról kakilom le hogy az ellenzéki pártok mit akarnak. Mint ahogy az embereket sem érdekli.
De EGYETLEN EGY FIDESZES ismerősöm sincs aki szeretett volna olimpiát!

A hozzád hasonló komcsik mindig csak egy dolgot hagynak ki a számításból:
Ebben a r.hadt országban EMBEREK IS ÉLNEK!
Nem arról kellene szólnia a politikának, hogy ki tud többet lopni. Hanem hogy ki csinál olyat ami az országot viszi előre, és nem a pénztárcájukat.

Jakab.gipsz 2017.02.23. 16:33:16

@Lépegető Eszkalátor:
Először is Norbertnek válaszoltam amikor azt kérdezte, hogy egyetlen érvet hozzanak fel az Olimpia igenlői, gondolom logikus, lett volna "min gondolkodni" és a pénzt önmagunkra költeni, úgy hogy költségkereten belül egy jó Olimpiát meg tudjunk valósítani, ennyi. És ez itt a lényeg, de jöttek ezek a seggfej libsik és mindent jól elbaxtak, ahogyan az már lenni szokott.

Másodszor: Norbi jött a dumával, hogy bezzeg a nyugat és mi és százötven éve csak rossz irányba haladunk, miért a nyugat jó-irányba halad, egy tönkre baxott bolygó az jó-irány, világháborúról világháború felé tartva, ez Norbi szerint a helyes irány.

Harmadszor: csak azt ne gondolja, hogy "Viktor főnökkel" elégedett vagyok, hol tanult politikai-filozófiát, ha egy nyolcosztályos Schultz-ot se tud lenyomni, ezt a bürokrata barmot, aki mindig ugyan-azt a lökött dumát nyomja. Persze Schultz a modern demokrata sem felelős semmiért sem, csak a magyarok.

Negyedszer: A magyarok rosszak voltak kommunistának és úgy tűnik rosszak vagyunk neoliberális demokratáknak is, pedig mind kettő egy tudományos alapokon nyugvó elmélet, állítólag, mondják ugyanazok. Ezek szerint vagy a nyugat vagy a magyarok, józan eszével nem stimmel valami, azért mert ha a jelenlegi állapot nem tartalmaz sem szubsztancionális, sem pedig transzcendens komponenst, és ettől tudomány, amit a nyugat józan esze hozott létre én ebben a józan észben engedelmetekkel erősen kételkedem.
Amint látod nem is annyira nehéz abszolút kisebbségbe lenni.

lippsi e vagy? 2017.02.23. 16:37:14

@lippsi e vagy?:
Azért hogy valami jót is írjak a blogról, már az elismerést érdemel, hogy nem cenzúrázták ki a hozzászólásomat, mint például a Mentális deficites poszter

lippsi e vagy? 2017.02.23. 16:41:11

@ednet2023:
Vedd be a napi gyógyszered, aztán fuss még egyszer neki

lippsi e vagy? 2017.02.23. 16:45:13

@Spdx:
"ki csinál olyat ami az országot viszi előre"

Mert te a hozzászólásoddal előre viszed? Attól, hogy valaki pofázik még nem lesz különb, mert azt bármelyik politikus tud

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.02.23. 16:54:40

"At the moment, DeepCoder is only capable of solving programming challenges that involve around five lines of code. But in the right coding language, a few lines are all that’s needed for fairly complicated programs."
hehe, hogyan irjunk meg keves sorban tetszoleges bonyolult programot?
$ cat bonyolultprogram | tr '\n' '\t ' > egysorosprogram

"But he doesn’t think these systems will put programmers out of a job. With program synthesis automating some of the most tedious parts of programming, he says, coders will be able to devote their time to more sophisticated work."

amen. feriek meg allhatnak fellabon addig, amikor segelyre kenyszerulunk.

Bobby Newmark 2017.02.23. 16:58:24

@lippsi e vagy?: Attól viszont, hogy fényesre nyalod az éppen regnáló párt tolvaj rohadékjainak a seggét, egészen biztosan. Kétely nélkül.

ednet2023 2017.02.23. 17:08:18

@lippsi e vagy?: "A Koncsita-imitátor nem is tudott volna, ha nem mozgósít a Maszop, meg a fővárosban még némi támogatással rendelkező törpepártok. De ha Orbán nyakkendő-kollekciója ellen gyűjtöttek volna aláírásokat, azt is sokan aláírták volna "
Nos, ahogy kérted, fussunk neki még egyszer. Hátha most megérted.
Amit te írtál az a téma RELATIVIZÁLÁSA. (Hogy ne kelljen még egyszer nekifutni, a kifejezést az alábbi környezetben kell értelmezni: a lényeg elterelése, úgymint az olimpiai aláírásgyűjtést egy szinten mutatni az Orbán nyakkendőjéről szóló kérdéssel.)
Ez egy olyan régi politikai eszköz (kommunikációs fogás), ami manapság már csak a kocsmai politizálás szintjén (mint primitív populizmus) lehet hatásos. Értelmesebb helyeken megmosolyogják.
Ettől persze létezik. Hiszen itt vagy Te, mint élő példa. :)

Spdx 2017.02.23. 17:15:54

@lippsi e vagy?:
Igazad van, attól, hogy a hozzád hasonló komcsi tolvajokat szidom, nem megy előre az ország.

De amit ezek a fiatal srácok csináltak, attól már igen! Hihetetlenül sok lopást akadályoztak meg.

És igen, lehet hogy mindkét oldalon, Gyárfás pld. mielőtt fideszes puszipajtás lett, balos főtolvaj volt. Persze gondolom ő is megfizette a sápot.

tnsnames.ora 2017.02.23. 17:18:54

Nagyon jó a blogposzt és nagyon jók voltak az érvek (IMF-hitel, NOB-harácsolás is van a történetben).

Az én érvrendszerem ez volt az olimpia ellen:
- Magyarország éves teljes bevétele 15-16.000 milliárd forint. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy komoly adósságszolgálat és hiánytartási kötelezettség mellett ezermilliárdos elkölthető szabad tartalékok vannak a rendszerben.
- 2010 után az MNyP 3.000 milliárdját azért államosították kormány által kommunikáltan, hogy csökkentsék az államadósságot.
- Majd mostanáig a szintén giga stadion-projekteken felül két gigantikus beruházás volt belengetve, nagyrészt hitelből finanszírozással tervezve, egyenként 4.000 milliárdos nagyságrendben: Paks2, Olimpia. (És visszafogott voltam, mert közgázos egyetemi szerző 12.000 milliárdot is prediktált/előrejelzett olimpiára)
- Most akkor mi a cél? Adósságcsökkentés, vagy még nagyobb adósságspirálba menekülés? Nem üti ez a két dolog egymást, ha ugyanazok csinálják?
- Ha a jóval egyszerűbb úszó vb-nél ennyire durván megszaladnak a költségek, miért logikus, hogy az olimpia esetén nem fog/nem valószínűsíthető?
- Vajon ki profitál a hitelfelvételből és ki fogja kiizzadni a fizetési részleteket+kamatokat hozzá, azt a kérdést fel sem teszem, hogy miből.
- Az-e a feladata, munkája egy kormánynak, hogy sorra ezermilliárdos álmokat szövögessen négyéves megbizatása alatt? Függetlenül attól, hogy milyen színű pártból jött... Egyáltalán mIért a költésen van a fókusz és nem a megtérülésen, miért szentségtörés ezen fennakadniuk az ellenzőknek?
- GDP vs olimpia-költség arány/mutató tízszer rosszabb, mint Párizsnak vagy Los Angelesnek. Miközben a feladatok ugyanazok.
- Egészen más volt az olimpia 3.000 évvel korábbi verziója biztonsági megfontolásból is. Manapság a "kézműves" terrorizmussal kell megküzdeni, egy ekkora brutálisan nagy seregszemlén. Ha Putyin-látogatás ekkora problémát, felhajtást és költséget jelentett, amekkorát, akkor képzeljük el mit jelent az, ha a politika és sportolók krémje hetekig itt van.
- Ha nyersz a skandináv-lottón 200 milliót, egyben elvered-e (mondjuk veszel egy brutális ingatlant valahol, aranytömbökbe fekteted, etc.), avagy diverzifikáltan sok kis apró dologgal próbálod maximalizálni a költés-hatást, a kockázatokat minimalizálva?

ednet2023 2017.02.23. 17:22:06

@tnsnames.ora: Egyetértek. Minden ponttal.

Netuddki. 2017.02.23. 17:26:16

@lippsi e vagy?: "Azért hogy valami jót is írjak a blogról, már az elismerést érdemel, hogy nem cenzúrázták ki a hozzászólásomat, mint például a Mentális deficites poszter"

Tiltakozom! Minden tolvajfideszes agitátort ki kell baszni a picsába innen!

Netuddki. 2017.02.23. 17:29:01

@tnsnames.ora: A tolvaj fiúkák idén el akarják költeni az összes 2020-ig előirányzott EU támogatást. A zolinpina után ennek a megakadályozása lehetne a következő cél.

Pánikrohamosztagos 2017.02.23. 17:41:23

@tnsnames.ora:
"- Egészen más volt az olimpia 3.000 évvel korábbi verziója biztonsági megfontolásból is. Manapság a "kézműves" terrorizmussal kell megküzdeni, egy ekkora brutálisan nagy seregszemlén. Ha Putyin-látogatás ekkora problémát, felhajtást és költséget jelentett, amekkorát, akkor képzeljük el mit jelent az, ha a politika és sportolók krémje hetekig itt van."

És ez nem áll fenn a Maccabi rendezésére? Merthogy itt lesznek a világ zs-ból sokan egy illusztris eseményen, ami gondolom nem kell magyarázni mennyire vonzza a terrosistákat. Az olimpiához kapcsolódó eddigi terrorista akció is ellenük irányult (München 1972)

De ez nyilván nem zavar, fő hogy kiszolgáljuk mások igényeit

ednet2023 2017.02.23. 17:54:30

@Pánikrohamosztagos: "És ez nem áll fenn a Maccabi rendezésére? Merthogy itt lesznek a világ zs-ból sokan egy illusztris eseményen, ami gondolom nem kell magyarázni mennyire vonzza a terrosistákat. Az olimpiához kapcsolódó eddigi terrorista akció is ellenük irányult (München 1972)
De ez nyilván nem zavar, fő hogy kiszolgáljuk mások igényeit "

Ennek mi az értelme? Ha valaki aggódik a leendő olimpia biztonsága miatt, akkor Te megpróbálod hiteltelenné tenni azzal, hogy hülyének állítod be, mert a Maccabi rendezéséért nem aggódik?

Vén Csataló 2017.02.23. 18:02:37

Ha egyszer valaki szobrot akarna állítani a felfuvalkodott csicskaságnak, az öntelt félműveltségnek, az egyoldalú és hiányos tájékozottságnak, csakis a kedves szerzőt fogom javasolni modellnek. Telitalálat lenne! Külön öröm látni, milyem büszke azokra a "saját" gondolataira, amiket szó szerint kölcsönöz az ún. balliberális sajtótól. Hiába no, a modern liberális médiafogyasztó már csak ilyen. Nem ám valami birka. Nem ám valami buta kis papagály. Dehogy! Tele van saját, különbejáratú gondolatokkal. Hogy honnan tudja? Hát eztet is megírták neki. Közvetlenül a saját különbejáratú gondolatai után. Úgyhogy tuti.

Lesi_the_Globetrotter 2017.02.23. 18:03:12

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: haha, figyi. Lehet most meglepő lesz, de nem csak a "libsik" (ez amúgy mikor lett szitokszó, ha még a jelentését sem ismeri senki. nyilvánvalóan te sem), hanem még közülünk, politikától és legfőképpen az abba belehülyülő idiótáktól viszolygók közül is egyre többen azt gondolják, a magadfajta agymosott pártkatonák a legnagyobb szégyenei ennek az országnak. A 100 év után trianonon picsogó, önkéntesen hazaárulózó, minden szájába adott hülyeséget elhínni képes idiótákból, akiknél az első mondat után kiderül, hogy kétszámjegyű iq-s barmok, akik tényleg elhiszik, hogy a fél világ a melegektől a sorosig ezt a csóró kis porbafingó országot akarja tönkretenni. Ego van, agy nem sok.....

Rugovicsvalagba 2017.02.23. 18:03:41

"lippsi e vagy?
2 órája
"a demokrácia és annak ítélőtáblája" a népszavazás

A demokrácia ítélőtáblája a parlamenti választás, egy év múlva már lehet is járulni az urnákhoz. De ha azt gondolják az ellenzéki pártok hogy most szavazatokat szereztek a pálfordulással, akkor sztem nagyot fognak csalódni"
Mindkettő "a demokrácia és annak ítélőtáblája".
Csak a népszavazás egy kevesebb dologra kiható történés.

Lesi_the_Globetrotter 2017.02.23. 18:04:40

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: És mielőtt elkezdenél sorosbérensballibsizni, a magam részéről azt gondolom, akinek az elmúlt huszonx év után BÁRMELYIK politikai oldal vállalható az A: anyagi és/vagy hatalmi érdeke fűződik hozzá. B: Idióta.

Ha jól sejtem, neked nem fizetnek.... :D

ednet2023 2017.02.23. 18:05:22

@Pánikrohamosztagos: "És ez nem áll fenn a Maccabi rendezésére? Merthogy itt lesznek a világ zs-ból sokan egy illusztris eseményen, ami gondolom nem kell magyarázni mennyire vonzza a terrosistákat. Az olimpiához kapcsolódó eddigi terrorista akció is ellenük irányult (München 1972)
De ez nyilván nem zavar, fő hogy kiszolgáljuk mások igényeit "

Ennek mi az értelme? Ha valaki aggódik a leendő olimpia biztonsága miatt, akkor Te megpróbálod hiteltelenné tenni azzal, hogy hülyének állítod be, mert a Maccabi rendezésének a biztonságát nem teszi szóvá? Szerinted nincs biztonsági kockázata az olimpiának? (Azért ennyire hülye csak nem lehetsz.)
Mert ha van kockázata, akkor nagyon helyes, hogy meg lett említve.
Szerinted nem voltak kiemelt biztonsági intézkedések a Londoni vagy a Riói eseményeken? De! Akkor meg miért hülye az, aki erről beszél az olimpia kapcsán? Az olimpia témában miért a Maccabi-ról kellene beszélni?

ezvanII 2017.02.23. 18:06:09

@Ma Baker: Tisztelt Baker ezt az aláírási ügyet ne terelje politikai üggyé mert itt összeált egy fiatlokból álló csapat akik szétrúgták az Orbán fején a gloriát mint tyúk a töreket és ne emlegesse a nemzeti ügyet mert ezt maga sem hiszi el, mert a nemzeti ügyet pont Orbán temette el amikor a Nemzeti Dohány Boltnak nevezett mutyit kitalált és elvette azoktól akik hosszú évek során működtették a kis trafikjaikat . Orbán meg úgy értelmezi a nemzeti ügyeket, hogy csak az a nemzeti ügy amit ő kitalál itt van pl.a nemzeti konzultáció ügye majd ő megmondja hogy mirő kell konzultálni !!!De ezt tudnám folytatni a magyar népet meg ugy lehet vezetni mint a szamár csikót

NekemNemEzKell 2017.02.23. 18:36:19

MIt nem lehet azon nem érteni, hogy az olimpia oda ítélése nem attól függ,hogy mi egy népszavazás erdménye? Mit nem ért ezen a maszatoló blogíró? Mi nem világos? Az olimpia odaítéléséhez az kell, hogy az adott város ( természetesen az ország!) pártjai egyöntetűen kiálljanak az olimpia mellett. ( Magyarul, hogy politikai akcióból ne legyen ellehetetlenítve az olimpiai felkészülés!)
Ennek mi köze a népszavazáshoz?
Netán, ha az az eset történne meg, hogy egy pici többséggel, de az olimpiát rendezni akarók nyernék meg, akkor jó szívvel kiállna az olimpia mellett az MSZP? a DK? az LMP? A Jobbikot nem kérdezem, mert ők úgyis azt mondják, amit az MSZP... S ki hinne nekik, hogy valóban szívvel lélekkel megtennének-e mindent, az olimpiáért?
Ha valaki látta már,, hogy az adott városokban, ahol elnyerték a rendezés jogát, micsoda kitörő öröm tört ki a város vezetőin, függetlenül attól, hogy ki melyik párt tagja, akkor talán megértene valamit abból, a cikkíró, hogy a népszavazásnak ehhez semmi köze nincs!

Pánikrohamosztagos 2017.02.23. 18:39:47

@ednet2023:
"Mert ha van kockázata, akkor nagyon helyes, hogy meg lett említve."

Köszi, ezzel visszaigazolod, hogy helyes megemlíteni a Maccabi biztonsági kockázatát

"Az olimpia témában miért a Maccabi-ról kellene beszélni?"

Mert sok szempontból összehasonlítható az olimpiával (zs olimpiának is nevezik), a biztonsági kockázat szempontjából mindenképpen, és azt is Budapest rendezi (pontosabban most már csak azt, miután az igazi olimpia kiesett)

axolotl77 2017.02.23. 18:49:55

O.V. évértékelő beszéde (2008. febr. 13.):

"A népszavazás jogát és lehetőségét nem megkaptuk, hanem kiharcoltuk. Az emberek egy alkotmányos jogért voltak kénytelenek több mint egy éven keresztül harcot folytatni. Azonban ez azt jelenti, az emberek ezeket a kérdéseket fontosnak tartják, úgy érzik, ez életük néhány olyan fontos kérdése, amelyekben nem adhatják át másnak a döntés lehetőségét. Nem adhatják át szakembereknek, nem adhatják át pénzügyi köröknek, és nem adhatják át politikusoknak, hiszen végül is a tudás és az egészség kérdéséről van szó. Ez egy igazi győzelem, és erre Magyarországon pártállásra való tekintet nélkül mindenki büszke lehet. Úgy is fogalmazhatok, hogy a képviseleti demokrácia, amely négyévente csak egyszer tart ránk igényt, - amikor elmegyünk szavazni -, most kiegészült a részvételi demokrácia egy fontos elemével. Ne tartóztassuk vissza magunkat, ne ijedjünk meg a magasztosnak tűnő szavaktól: az igazság úgy áll, hogy a népszavazás az erőszakmentes népi mozgalmak legfejlettebb formája, és ezt sikerült valóra váltanunk Magyarországon."

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.23. 18:50:12

@NekemNemEzKell: "Az olimpia odaítéléséhez az kell, hogy az adott város ( természetesen az ország!) pártjai egyöntetűen kiálljanak az olimpia mellett."

Egy faszt!

A nép akarja. És a nép nem akarja. Budapesten az olimpiai pályázat támogatottsága 50% alatti, vidéken mégkisebb. Még a fideszhívők köréeben is csak 62%. Miről beszélünk?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.23. 18:56:45

@lippsi e vagy?: "De ha Orbán nyakkendő-kollekciója ellen gyűjtöttek volna aláírásokat, azt is sokan aláírták volna"

És ez most akkor baj? Kiírják a szavazást, és a 2/3 simán megszavazza az olimpiát.

Jakab.gipsz 2017.02.23. 18:59:16

@Egéridomár: Ha egy kicsit lejjebb görgetsz, megtalálod az álláspontomat.

Jakab.gipsz 2017.02.23. 19:09:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nagy dolog ha már ide toltad a fejecskédet, nem rendezünk olimpiát és kész. Van fontosabb dolgunk is, ennyi.
Győzött a modern demokrácia. Köszönjük libsi urbánus értelmiség. Köszönjük Momentumosok. Köszönjük Katinka, demokratizáltad az úszó sportot. Köszönjük a szép tiszta egyenes beszédet NOlimpia.

És most kurvára boldog mindenki helyre állt a nyugati világ egyen-súlya győzött ismét "a nyitott társadalom", majd 2018-ba újra elmegyünk szavazni, mert már azt is tudjuk ki a magyar nép ellensége.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.23. 19:11:47

@Jakab.gipsz: "nem rendezünk olimpiát és kész"

Hirtelen miért nem fontos? Tudhatnád, hogy hazaáruló, aki nem akar olimpiát.

Punxsutawney Mormota 2017.02.23. 19:23:17

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: Tudod takonyszerű amőba barátom, a magyar történelem tele van olyan "árulókkal", akik csak azért vannak így a köztudatban, mert egy hangyafasznyival tovább láttak azoknál, akik leárulózták őket. Károlyi Sándor, Görgey... Mondanak neked ezek a nevek valamit, éhbérkommenter?

Ian Turel 2017.02.23. 19:34:35

@Jakab.gipsz: nincs a magyar népnek ellensége.

Ian Turel 2017.02.23. 20:04:04

@Janossz: hát igen. Az emberi butaságnál nincs nagyobb ellenség.

ednet2023 2017.02.23. 20:50:03

@Pánikrohamosztagos: "Köszi, ezzel visszaigazolod, hogy helyes megemlíteni a Maccabi biztonsági kockázatát" ... "Mert sok szempontból összehasonlítható az olimpiával (zs olimpiának is nevezik), a biztonsági kockázat szempontjából mindenképpen, és azt is Budapest rendezi (pontosabban most már csak azt, miután az igazi olimpia kiesett) "
Basszus, ekkora csúsztatást! Neked politikai pályán a helyed! :)
Kiragadtál két mondatot és nem válaszoltál a lényegre.
Szóval: miért tartod hülyének azokat, akik az olimpia biztonsága kapcsán nem a Maccabi biztonságáról kezdenek beszélni?
Egyébként látom a reakciódból, hogy érted, miről kérdezlek, de nem az a típus vagy, aki ki tudja mondani, hogy "Bocs, ezt egy kicsit túltoltam.". Nem baj, vannak így sokan.

Kjos 2017.02.23. 20:59:59

@Jakab.gipsz: mindig a fiatalok, a gdp-t még nem termelok csinaltak, csinaljak a forradalmat, nem tunt fel eddig? Petofi hany eves volt? Orban Viktor hany eves volt?
A libsizes sem erv.

Az, hogy a kormany lefujta a palyazatot, helyes dontes volt. Korrekt. A fovaros megmutatta az alairasokkal, hogy nem letezik a vagyott nemzeti egyseg. Errol szolt a kezdemenyezes. Ha nem lepnek vissza, nos, abbol lett volna csak nemtelen politikai csata.

Az olimpia-rendezes jofat het evvel a rendezes elott nyeri el az adott varos. Mikor Rio elnyerte, Braziliaban szarnyalt a gazdasag, a brit gdp-vel vetekedett az orszag nemzeti ossztermeke, hetedik legerosebb gazdasag volt a Foldon. Aztan lelassult a fejlodes, megallt, enyhe recesszioba csapott at. Ez eleg volt, hogy szinte belebukjanak.
A PwC tanulmanyat kellene megismerni, nem itt dobalozni osszevissza. Ok mindenhova azt irták: "ha". Ha az inflacio, ha a novekedes, ha a kulso tenyezok, stb. Los Angeles kepes holnap megrendezni az olimpiat. Minden infrastrukturajuk megvan hozza, csak a belepojegyeket kell kinyomtatniuk.
Helyes volt a proba, kuzdeni egy álomért, helyes a visszalepes ebredeskor.

Ami talan tevutra vitte a palyazatot, s a magyar donteshozokat, az az Agenda program. Az Agenda az ujragondolt, alacsony koltsegvetesu olimpiarendezes elvi lehetoseget vazolja, annak erdekeben, hogy kozepes varosok is otthont adhassanak a Jatekoknak. A gond csak az, hogy nem mukodik. Szep a papiron, de aki olvas is, lathatja, jottanyit sem enged a NOB peldaul abbol, hogy vezetoi, tagjai luxusa valtozzon.
Tehat eletkeptelen.
Az olimpia nagy show. Nem vagyunk keszen a feladatra.

tnsnames.ora 2017.02.23. 21:03:08

@Exe Géza:

Egyetértek, hogy lenullázódtak az esélyek Limára.

Én például egyetértek avval, hogy komoly (33%-nál nagyobb) esélyünk volt Limában a nyerésre (mondjuk én ellenzőként örülök, hogy nem jutott el eddig a dolog, mert nagy szívás lett volna megnyerni az én olvasatomban). Két góliáttal kellett volna megküzdeni, akik külön-külön is aljasok voltak a NOB-bal szembeni zsarolásaikkal, miközben Magyarországgal valóban demózni lehetett volna az Agendát, egyáltalán image-t lehetett volna építeni a megtépázott olimpia-nimbusz ellenében. Erre vonatkozó idegességet talán ki lehetett olvasni Bach-ból, amikor beszólt nekünk.

Azzal már nem értek egyet, hogy az ellenzéki pártok árulása volt a gyökérok. Számomra az alapkérdés az, hogy a NOB mit néz. Lakossági támogatást avagy a teljes politikai spektrumnak támogatását. Szerintem az előbbit, mert ahhoz kell felmérés, a politikaihoz elég újságot olvasni. A lakossági támogatás pedig sosem volt egyértelmű, pláne a rebellis Budapesten.

A másik olvasat igen az, hogy ciklusokon átívelő konszenzus kell és ha meg nincs akkor ne legyen olimpia. A mai őrült világban hol van évtizedeken átívelő konszenzus egy ennyire nehéz költséges témában? Hogy lehet számonkérni, hogy 2017-ben nem ugyanúgy látja valaki a Fideszt meg a belőle létrejött kormánypártot, mint 2004-ben? Az a minimális logikus elvárás, hogy legyen népszavazás a pénzköltések megkezdése elött, amit aztán már nem lehet hátbatámadni potenciális Momentumos akciókkal. A plebs is könnyebben nyeli a békát így, míg a hackelésnek sincs terepe. Csak ehhez picit józanul kellett volna gondolkozni, meg némi empátiával bírni.

Én speciel igazat adok Lázár Jánosnak hosszú évekre befellegezett a magyarországi olimpiának. Mindegy ki kerül(ne) hatalomra 2018-ban.

Az alábbi link szerint 2003-ban még fontosnak tartotta a Fidesz a népszavazást, Medgyesy meg visszavonta a pályázatot.
index.hu/sport/2024/budapest/2017/02/21/olimpiai_palyazat_otlete_es_a_visszavonas/

A Momentum-nak senki nem adott esélyt a kezdeteknél. Állítom te sem. 30 nap alatt 150.000+ aláírás, infrastruktúra és pénz nélkül. Azért engedték át a népszavazási kérdést, mert senki nem hitt benne. Ide nem kellettek kopaszok, hogy akadályozzanak. Egy picivel korábbi nem-Momentumos, olimpiás népszavazási kezdeményezés is elhalt a feladat nehézsége miatt. Még a baloldal sem hitt benne, csak ímmel-ámmal meg késve álltak oda, azt is nyerészkedő módon megkísérelve (lásd Szanyi). Azt is illene elismerni, hogy a Momentumosok nem taktikáztak.
Megmondták pacekba:
- Nolimpia, pedig csak szavazásért gyűjtöttek aláírást.
- Megmondták, hogy párttá fognak alakulni.
- Nem taktizkáztak, hogy majd Gyurcsány be fog segíteni és akkor könnyebben meg lesz a szükséges aláírás.
- Megmondták rendesen hogy Orbánnal és a kormánnyal van bajuk, csalódtak bennük.
Teljesen szembe mentek mindennel, mintha kifejezetten a saját aláírásgyűjtésük sikeressége ellen dolgoztak volna.

Alkotni sokféleképpen lehet. Az „óra” tényleg félresikerült rossz vicc volt. Ahogy a 4-es metró is, különösen, ahogy Demszky vezényelte. De az alkotás nem merül ki olimpiában azt gondolom. Van focin, vb-ken, sporton kívül is élet, kellene legyen. Ne higyjük már azt, hogy, aki nem olimpiában gondolkozik az képtelen az alkotásra.

23 millió román újratöltve, ez lenne ugye a poszt veleje. 23 millió románnak nem volt történelmi előzménye. "Jogosan" ijedhetetett meg az, akire ez az érv hatott (nyilván Kovács László nem sz*rta otthon össze magát ijedtében emiatt). Én egyébként azt gyanítom elenyésző volt a hatása. A Kövér László „kötelez”-és sokkal mesteribb húzás volt, sokkal aljasabban és hatásosabban kivitelezve. Viszont az úszó-vb négyszeres költése itthon, az olimpiák folyamatos többszörös költségtúllépése, a hazai GDP/olimpia költés tízszer rosszabb mutatója Párizshoz meg Los Angeleshez képest azonnal kézzel fogható rögvalóság. Ami ellen lehet úgy védekezni, hogy számokat tesz valaki ellenébe. Csak ilyet nem lehetett látni még a blogoszférában sem. Nálad sem.

Ne mossuk össze a Momentumot és a balliberális oldalt. A Momentumosok közül sokan még nem is léteztek akkoriban. Ráadásul tudhatóan nagyon heterogén a társaság, ami démonnal meg is kell majd küzdeniük.

Valóban volt egy nagyon erős Orbán-ellenes éle a protest-nak. Biztos lehet arisztokratikus vitákat rendezni, hogy helyénvaló-e erre az olimpiát felhasználni, vagy miért akkora szent tehén az olimpia, hogy ne lehessen. Én inkább arra biztatnék mindenkit gondoljon bele, volt-e alapja a protest-hangulat kialakulásának. Láttuk-e jeleit az erőből való poltizálásnak, a politikai marketing dúlásának, a valóságtól elszakadó látszatokra építésnek, elefántcsonttoronyba zárkózásnak, mennyire nemzetegyesítő volt mindez. Csoda-e ha Budapest népe vérszagot fogott az első alkalommal.
Nem azélrt kellett aláírást gyűjtenie a Momentumnak, hogy az olimpia tervezett ezermilliárdjait megkaphassák Orbántól. Itt valamit félreértesz. ;)

Pánikrohamosztagos 2017.02.23. 21:21:55

@ednet2023:
Te hoztad fel a biztonsági kockázat megnövekedését, mint az olimpia megrendezése elleni érvet. De javíts ki hogyha nem így értetted

Namármost ha ez érv az olimpia megrendezése ellen, akkor miért nem érv a Maccabi megrendezése ellen?

Próbáljál valami jobb érveléssel meggyőzni arról, hogy Magyarországnak jó, ha megrendezi Budapesten a zs-k olimpiáját, ha már a sajátját nem. A Maccabiról is ugyanúgy népszavazást kell kiírni, győzzenek az érvek, rajta kezdjed miért jó hogy kiadunk rá pénzt és hogy kitesszük magunkat egy ilyen hatalmas biztonsági kockázatnak?

ednet2023 2017.02.23. 21:44:26

@Pánikrohamosztagos: "Te hoztad fel a biztonsági kockázat megnövekedését, mint az olimpia megrendezése elleni érvet. De javíts ki hogyha nem így értetted
Namármost ha ez érv az olimpia megrendezése ellen, akkor miért nem érv a Maccabi megrendezése ellen?
Próbáljál valami jobb érveléssel meggyőzni arról, hogy Magyarországnak jó, ha megrendezi Budapesten a zs-k olimpiáját, ha már a sajátját nem. A Maccabiról is ugyanúgy népszavazást kell kiírni, győzzenek az érvek, rajta kezdjed miért jó hogy kiadunk rá pénzt és hogy kitesszük magunkat egy ilyen hatalmas biztonsági kockázatnak? "

1. A biztonság kérdését @tnsnames.ora: hozta fel.
2. Te értetlenkedtél, hogy "És ez nem áll fenn a Maccabi rendezésére? ... De ez nyilván nem zavar, fő hogy kiszolgáljuk mások igényeit "
3. Nem adtál igazat a posztolónak, csupán azért, mert nem hozta fel a Maccabi megrendezésével kapcsolatban nem olvastad az ellenző véleményét. (Pedig hát az ugye sokkal veszélyesebb lenne)

Én még most sem értem, hogy ha az olimpiáról beszélünk, hogy jön ide a Maccabi. Persze igazából ismerem az érvelés logikai szerkezetét:
- Aki Orbánt bírálja, annak azért nincs igazam mert nem hallottad, hogy Gyurcsányt szidta volna ("Bezzeg a Gyurcsányt nem...")
- Aki az olimpiát ellenzi, annak azért nincs igaza, mert nem hallottad, hogy a vizitdíj ellen kikelt-e volna ("Bezzeg a vizitdíjat nem...")
- Aki az olimpia biztonsági kérdéseit feszegeti, annak azért nincs igaza, mert nem hallottad, hogy a Maccabi-t is ellenezte volna a biztonság miatt. ("Bezzeg a Maccabit nem...")

Nem folytatom. Ismétlem: szerintem érted Te, hogy miről beszélek. :)

Pánikrohamosztagos 2017.02.23. 22:39:05

@ednet2023:
Valóban @tnsnames.ora: hozta fel az olimpia biztonsági kockázatát, amire te azt írtad, hogy "Egyetértek. Minden ponttal."

Végül is nekem mindegy melyiktek válaszol, csak jó lenne valami választ kapni a feltett kérdéseimre

Mert így úgy tűnhet, hogy valami kettős mérce van nálatok, az olimpia biztonsági kockázata komoly, a Maccabiéról meg nem is kell beszélni. Akkor hogy is van ez?

viragildi 2017.02.24. 03:49:56

Imádom, ha valaki bullshit generátort emleget a másik oldalon, amikor saját maga töményen bullshitet nyomat. Olimpia rendezés. Igen ennek költségei vannak, igen ehhez összefogás kell, és igen, amiről rendre sikerül elfeledkezni haszna is van. Egyrészt anyagi haszon is becsorog, így csak a rendezés költségeit venni alapnak, hogy úgy mondjam, szűklátókörűség, mert az lehet, hogy nem lesz nullszaldós vagy nyereséges, de az teljesen és totálisan kizárt, hogy csak költsége lesz. Másrészt becsöpög egy másik haszon is, az ismertség. Mert megint csak teljesen egyértelmű, akik eljönnek/elmennek egy olimpiára, és ott jól érzik magukat, mert jó a szervezés, kellemes a környezet, azok bizony azt a helyszínt számon tartják a jövőben is, ajánlani fogják az ismerősöknek is. Harmadrészt, micsoda ostoba érv volt az, hogy a szállodák kapacitása most sincs kihasználva, minek több? Ha egy pirinyót gondolkodsz, azonnal látod a visszásságot, a hülye turista ugyanis nem egy adat a gépeden, nem tudod ide vagy oda pakolni, ahol neked jobban megfelel, az egy olyan állatfajta, amelyik előbb kijelöli a célpontját, aztán ott anyagi és szubjektív szempont alapján választ. És ritkán megy abba a szállodába, amelyik neked tetszene, viszont egyáltalán nem jön, ha nincs elég szálloda. És nincs elég. -az ország kifejezetten szálláshiányos. Az IMF hitel....ótejóég. Ugye tudod, mert biztosan tudod, hogy az nem csak egy összegből és annak kamataiból áll. Az beleszólásból áll. Követelményből áll. És valahogy még egy ország sem jött helyre tőle. Ha nem így lenne, garantálom neked, hogy lökdösnék egymást a kormányok, mert ki ne szeretne olcsó hitelt. Stadionok és úgy általában a sport. Itt sírod tele a zsepidet, hogy milyen feleslegesek, miközben megtorpedózol olyan programokat, amik azt segítenék, hogy legyen kihasználtsága...mint mondjuk az olimpia. Vagy a VB-k, EB-k egyéb rangosabb sportesemények rendezési jogának elnyerése. Ezek után, szerintem csak jobb lenne, ha azt írtad volna, hogy igen, politizálsz, és igen, egy meghatározott oldalon....az talán valami kis mentség lett volna.

les miserables 2017.02.24. 09:02:55

@Mille38: Mert miért is kéne támogatni ezt vagy azt a sportot?Hollandiában élek és van egy extrém sportoló kolléga.28 éves és ÁCS a szakmája.Szépen finanszírozza magát a sportban ,úgy New Yorkba vagy Norvégiába a sarkkörön túlra a SAJÁT pénzéből utazik versenyekre ,fizeti a szállodát, repülőt.Egy fillért nem kap sehonnan a legtöbb sportoló nyugaton.Azok a profik akikért megtelnek a stadionok is így kezdték !Szóval nem csak európai béreket kéne követelni töredék teljesítményért hanem európai kötelességet és munkamorált is át kell venni.A zenész a színész a sportoló meg éljen meg egy civil foglakozásból és mellé onnan törjön ki !

tnsnames.ora 2017.02.24. 15:21:09

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ossztuz_alatt_az_olimpia_terjed_a_magyar_kor.630412.html

"A Los Angeles-i városvezetés megesküdött arra, hogy tarják az 5,3 milliárdos büdzsét, mert a sportlétesítmények és az infrastruktúra többi eleme szinte teljes körűen rendelkezésre áll. Ugyanakkor a városi tanács megszavazta, hogy kifizeti a költségtúllépést, ha ez mégis bekövetkezik."

"A párizsi olimpiai pályázatra a február eleji merénylet mért csapást - egy terrorista késsel támadt a Louvre egyik őrére. Az ügy azonnal felvetette a kérdést, hogy képes-e a francia főváros garantálni az óriási sportrendezvény biztonságos lebonyolítását. Egy francia parlamenti képviselő azt mondta az AP hírügynökségnek, hogy országa legalább egy generáción át állandó fenyegetettségben és bizonytalanságban fog élni."
süti beállítások módosítása