Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Egy ázsiai milliárdos receptje a gazdagsághoz

2016. december 26. - Szarvas Norbert

ki-2.jpg

Li Ka-Shing a világ 16. leggazdagabb embere. Elárulta, hogy szerinte mit kell tennünk ahhoz, hogy 5 éven belül saját vagyonunk, házunk, autónk legyen. Az első blokkban nézzük meg a tanácsait, aztán beszéljünk picit róla, mondhatni magyarosítsuk a mondanivalóját!

 

Az ázsiai milliárdos szerint a jövedelmed

  • 30%-át költsd a megélhetésre
  • 20%-át költsd kapcsolatépítésre (ebéd, kávé...stb)
  • 15%-át költsd könyvekre
  • 10%-át külföldi utazásra
  • 25%-át fektesd vállalkozásba, tehát ez a "startup" pénzed

 

ki-2_masolat.jpg

 

Miért fontos a bevételed felosztása az imént említett módon?

Sokkal egyszerűbb, mint hinnéd! Gyakorlatilag valamilyen formában mindenki alkalmazza ezeket, csak kevésbé tudatosan és mégkevésbé célszerűen!

Megélhetés

Mint minden, itt is az alapoktól indulunk. Ha nem tudunk ma megélni, akkor tervezhetünk 10 évre előre, úgyis a napi gondok veszik el a figyelmünket. De valójában képesek vagyunk 30%-át a bevételünknek megélhetésre fordítani? Vagy egyszerűen képtelenség?

Ha...

100.000-ret keresel, akkor 100.000 forintod megy el a megélhetésre    100%

200.000-ret keresel, akkor 150.000 forintod megy el a megélhetésre      75%

300.000-ret keresel, akkor 200.000 forintod megy el a megélhetésre      66% 

400.000-ret keresel, akkor 300.000 forintod megy el a megélhetésre      75%

Mennyit kell keresned ahhoz, hogy beállítsd a megélhetési szintedet?

Két dolgot tehetsz!

Többet keresel vagy kevesebbet költesz!

Megtudnál élni, ha 

100.000-ret keresel, akkor 30.000 forintod megy el a megélhetésre        30%

200.000-ret keresel, akkor 60.000 forintod megy el a megélhetésre        30%

300.000-ret keresel, akkor 90.000 forintod megy el a megélhetésre        30% 

400.000-ret keresel, akkor 120.000 forintod megy el a megélhetésre      30%

?

Szerintem az egyik legnagyobb probléma, ami miatt az emberek nem tudnak előrébb jutni, hogy mindig úgy élnek, amennyit keresnek (ez még a jobbik eset). Pedig alul kéne saját magunkat pozícionálni és mindig eggyel alacsonyabb szinten élni, mint amennyit keresünk. Mert úgy nem tudsz növekedni, ha minden pénzt elköltesz...

 

Kapcsolatépítés

Te milyen gyakran jársz el étterembe, kávézni vagy akár squasholni? Miközben az előző mondatot olvastad, igen komoly az esély arra, hogy eszedbe jutott:

- egy finom étel

- egy gőzölgő kávé

- a sportgyőzelem

Valójában ezen gondolatok teljesen haszontalanok a cél szempontjából! A kapcsolatépítés nem arról szól, hogy jól érezd magad 1-1 találkozón, hanem arról, hogy pozitív képet alakíts ki másokban magadról! Mindezt úgy, hogy közben megismerik az értékeidet és pontosan tudni fogják, hogy mivel kapcsolatban keressenek téged (üzlet vagy munka). Az nagyon kevés, ha jókat eszel-iszol-sportolsz! Ettől még nem jutsz előbbre, ha képtelen vagy megfelelően nyitni a világ felé!

 

ki-2_masolat_2.jpg

 

Könyvek és utazás

Szerintem fontos, hogy jól szórakozzunk egy könyv olvasása közben, egy utazás alatt. Enélkül nem fog menni! Pontosan ezért kell kifejleszteni azt a képességet magunkban, hogy gyakorlatilag egy szivacsként működve TÉNYLEG mindenhonnan és mindenben megtaláljuk a plusz információt, a gondolatot és az értéket!

Ugyanis a jövőd szempontjából minden megtett kilométer és minden elolvasott szó egyetlen célt szolgál: a Te fejlődésedet!

Ez egy befektetés! Minél jobban ismered meg a világot (utazás) és érted meg a működését (könyv), akkor sokkal jobb döntéseket fogsz hozni (siker), aminek óhatatlan mellékterméke lesz a vagyonod gyarapodása. Persze amíg számodra "nehézkes" és fárasztó minden könyvből valamit tanulni (akár még a Harry Potterből is!!!) és állandóan csak "ki akarod pihenni magadat", addig képtelen leszel fejlődni!

 

Az őrült fogalma Einstein szerint: "Ha újra és újra ugyanazt teszi valaki, de más eredményt vár."

 

Vállalkozás

A vállalkozás az egyetlen általam ismert lehetőség arra, hogy a tudásunkat maximális áron értékesítsük a piacon. Alkalmazottként dolgozni olyan, mintha leértékelnéd saját magadat és a füledre akasztanál egy "-50-60-90%"-os akciócetlit. 

Viszont vállalkozni nem egyszerű dolog! A legtöbben a pénz miatt buknak el, hiszen nincsen kellő induló tőkéjük ehhez! A többiek pedig a megfelelő tudás és információ hiánya miatt!

Hogyan tudsz felkészülni a nulláról a vállalkozásra? 

1. Építs kapcsolatot vállalkozókkal és tanulj tőlük

2. Olvass könyveket és értsd meg a dolgokat

3. Utazz és keress új impulzusokat, öteleteket

4. Minden bevételedből tegyél félre a "startup tőkém" számládra, amiből majd el tudsz indulni!

Ha jobban belegondolsz, akkor gyakorlatilag minden pont egyetlen jól meghatározott cél felé taszít téged:

Vállalkozz!

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr2412074237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amusing 2016.12.27. 11:56:28

@Burgermeister:
inge, mert kell neki a menő telefon, neki kell kocsi (pedig csak 1500-ért tud tankolni) meg a cóla, cigi sör, mert hát nem azért gürizek, hogy ne igyak meg egy kólát, stb.... Tudni kell használni a pénzt. Nagyon jó példa erre a sok külföldön dolgozó honfitársunk. Ugyanúgy albérletben lakik, van egy kocsija (persze az sűrűn cseréli, hisz megteheti) és ennyi, pedig 10x ennyit keres, de azt fel is éli... utána meg megy a rinya ha kirúgják, vagy nyugger lesz.

Roadster68 2016.12.27. 11:58:57

@Burgermeister: nem felső harmad, hanem felső tized. Nem csak Budapestből áll a világ, ott van Somogy, Nódrág, Borsod, stb

hidroponi 2016.12.27. 12:22:44

atlagfizetes Mo-on 160eFt. 48eft megelhetesre. :DDDDDDDDD

Mo-on a megelhetesre atlagjozsinak kb. 70-80% a minimum.
raadasul az atlagfizetes egy nagyon hazug mutato.
az orszag 80%-a atlag alatt el es az atlag felett is elegge nyitott az ollo.

kewcheg 2016.12.27. 12:29:00

Kapcsolati tőke: próbáltam beférkőzni ilyen társaságokba, befolyásos vagy annak látszó emberek közé,de mikor megtudták,hogy havi száz80-at keresek egy málófalú hivatalban,többet nem hívtak.
Így hogy?

paráznabillegető 2016.12.27. 12:39:07

@kewcheg: eccerű.
ne mondjad meg, hogy havi száz80-at keresel egy málófalú hivatalban.
hazudjál, bazmeg.

Roadster68 2016.12.27. 12:56:10

@kewcheg: Az kellett volna rizsázni, hogy te vagy a polgármester jobb keze a városházán, rögtön akadtak volna barátok.
"20%-át költsd kapcsolatépítésre (ebéd, kávé...stb)"
...és a stb-n a hangsűly, stb-re azaz korrupcióra, és a 20%-al még nem is mondott sokat. Érdekes összeg lehet a 20% kávéra, ebédre egy dollár milliárdosnál. Na ugye hogy a korrupciós lovéról szól a történet.
Szóval, ha előre akarsz jutni akkor az korrpuciós pénzzel lesz kikövezve. Ha megnézzük országunk leggazdagabb embereit akkor láthatjuk, hogy nagyrészt állami pénzekből ügyeskedéssel jutottak oda ahol most vannak. Persze vannak sokan akik nem így, de azokról nem is hallunk együtt sem annyit mint a többiekről egyenként.

Boka1 2016.12.27. 13:22:06

Az gazdagszik meg, aki meg akar gazdagodni. Nem a gazdagságtól fél a többség, hanem a gazdagság árától. Sajnos a szüleink a pénzhez való viszonyunkat is rosszul programozták.
A bloggal egyet értek, ha igaz a benne szereplő neve, ha nem.

sírjatok 2016.12.27. 13:43:29

Én alig várom, hogy mindenki gazdag legyen, és akkor már senkinek nem kell majd dolgoznia!!

erkölcsi hulla 2016.12.27. 13:51:31

@Amusing: @new_boy_on_the_block:
Szidhatjátok a parasztot hogy kell neki kocsi telefon stb a nettő 150-e mellett, DE tény, hogy mi vagyunk a LEGkizsákmányoltabb, LEGmegadóztatottabb, LEG jobban pénzügyileg elnyomott rabszolgaország kerek e szép európában.
Itt az lesz gazdag aki tud lopni, sokat, és jól csinálja. Senki más. A tehetséged, az akarásod, a szorgalmad, mind nem számít (annyit), ellenben a zs(idó főnököd kapcsolatai amivel annyit sikkaszt egy hónapban fiktív számlákkal, mint az éves fizetésed.
Ja, és ha 2-300 ezret keresel attól te még nem leszel gazdag, a gazdagság nem a munkádból származik, hanem a befektetéseidből. Ha feléled, ugyanolyan csóró vagy, mint akit azért szívsz, mert 150ből 160-at elkölt és panaszkodik.

Khonsu 2016.12.27. 13:59:41

Ez szép és jó, csak itt megint jön a kérdés, hogy miből? Mert ez a magyar átlag számára legfeljebb álom, nem beszélve az az alatt keresőkről.

Konkrétabban:
Mondjuk mit kellene tennie annak, akinek van egy jó ötlete, amiben nagyon hisz, hogy biztos siker lenne, de semmi háttere nincs a megvalósításához. Merre, hogyan induljon el úgy, hogy meg tudja valósítani az ötletét, és lehetőleg ne is verjék át. Mi ennek a módja?

Szerintem egy ilyen recept sokaknak segíthetne.

2016.12.27. 14:01:15

@Amusing: Ha külföldön Nyugat-Európát érted, akkor te nem nagyon ismered az itteni ingatlanviszonyokat. No meg azt a mentalitást sem, hogy nem kell feltétlenül saját lakás, pláne nem úgy, hogy 15-20 évre eladósítod magad egy banknak. Ez a mindenáron saját lakás elsősorban a kelet-európaiakra jellemző. Volt egy rmán kollégám, aki arra volt büszke, hogy otthon neki is meg minden tesőjának saját lakása van, és megalázónak érezte, hogy itt bérelnie kell. Kérdeztem tőle, hogy ember ingatlan egy csóró országban? Mi a frászhoz kezdesz vele? Már a nyugdíjas éveiden kívül?

erkölcsi hulla 2016.12.27. 14:15:22

@Pink Petsch: Lehet hogy csóró ország, de itt is, ha bérelsz egy lakást, akkor konkrétan a legtöbb esetben a bérbeadó veled fizetteti ki az ingatlan árát, természetesen nyereséggel együtt.
Azaz józan paraszti ésszel, egyszerűbb ha veszel fel hitelt és azt magadnak fizeted ki, nem a bérbeadódnak fizetsz lakást.
Baromságot mondtam?

somlobodog 2016.12.27. 14:18:30

@erkölcsi hulla: ha a főnökömnek nagy az orra de zabalja a sertésporkoltet, úgy beszél magyarul mint pl te és szombaton is benn dolgozik akkor ő most mi? Ugyanolyan magyar mint te, nem? Csak okosabb és tehetségesebb, vagy szerencsésebb. Ennyi erővel ha hosszabb a haja akkor is jobbak a kapcsolatai. Na ezen gondolkodj az ünnepek alatt.

HaCS 2016.12.27. 14:21:58

Vagyon, ház, autó? 5 éven belül??? Legálisan a nulláról?

Ja hogy egy ázsiai milliárdos szavai.

Baszki. Állítása szerint(!!!) 1944 és 1950 között gyári munkásként a jövedelme 90%-át hazaadta családjának, a maradék 10%-ból meg sikerült 50000 $-nyit spórolnia, amiből megnyitotta első gyárát 22 évesen.

Tehát megvan a megoldás. Egy ilyen gyárban kell dolgozni négy-öt évet, és onnantól sima minden.

Azt hiszem kezdem érteni.

A II. világháború alatt/után feltűnően sok hasonló "csoda" történt a mai milliárdosok karrierjeiben. A kor, ami a legtöbb embernek rettentő nyomort és fájdalmakat okozott, az másfelől nézve az egyszeri és megismételhetetlen "szerencse" korszaka.

Mondjuk ha innen nézzük, én inkább maradok csóró.

2016.12.27. 14:26:20

@erkölcsi hulla: Nem arról volt szó, hogy egy csóró országban élsz, és ott kell eldöntened, hogy bérlet vagy saját, hanem az előző kommentelőre reflektálva, arról, hogy külföldön élsz, és van egy ingatlanod egy csóró országban, és ettől érzed magad janinak.
Mellesleg, ha egy csóró országban élsz, akkor is megfontolás tárgya a saját ingatlan (már ha nem örökölted falun a nagyi kockaházát), élethelyzet függő. Ha biztos vagy abban, hogy mindig abban a csóró országban fogsz élni, sőt abban az országban az adott településen, akkor oké, vágj bele a hitelbe. De ha nem, ha tervezed, hogy akár országot, akár települést váltasz, hülyeség, szerintem. Egy ingatlan ugyanis röghöz köt, és a távolból rohadt macerás egy ingatlannal foglalkozni.

2016.12.27. 14:36:49

@HaCS: Jah, a világégések utáni zavaros helyzetek, sok mai millárdos családnak jelentették az első milliót. Szírián is vastagon keresnek most is, nem kevesen, és 50 év múlva tuti lesz egy blogbejegyzés arról, hogyan lehet egy háborún keresni, és mi a recept, egy most összeharácsolt milliókkal rendelkező fószert idézve . Az ázsiai csóka tanácsai teljesen érdektelenek, ilyen szempontból.

kuki123 2016.12.27. 14:47:50

@Pink Petsch:
Én csak azt nem értem, hogy ha mindenki bérli, akkor ott senkinek nincs ingatlan.
Jah váj..valakinek mégis csak a tulajdona, akitől bérled.

Ugye ugye.
Azoknak nincs kint se tulajdona, akik csórók.
Akiknek úgy kell ugrálnia 1-2 évente a munkahelyek közt, az csóró beosztotti munkát végez.
Az más kérdés, hogy :
index.hu/gazdasag/2016/12/27/kis_hijan_europa_legcsorobbja_az_atlagmagyar/
és még így is jobban él kint mint itthon.

kuki123 2016.12.27. 14:55:23

@erkölcsi hulla:
Beosztottból nem lett még gazdag.
Soha nem is volt cél.

A pénz nem terem, nem növekszik, nem termelődik. Az egyik síkről átkerül a másikra.
Olcsón veszel, drágán adsz.
Valaki mindig veszít.
Csak az a kérdés, hogy melyik vagy.

Egyébként az ingatlan a legjobb dolog a világon.
Ha nem építenek ingatlanokat... az ár felmegy.
Tehát ha nem csinálnak semmit akkor gazdagodnak.
Ha építenek...akkor is.
Érték csökkenés nagyon ritkán van. és lakás mindig kell valakinek. mint a cipő

Visceroid 2016.12.27. 14:58:45

Mi van?? Ki keres itt havi 180-at? Bruttóban esetleg, de akkor is szerencsés. Vegyük le az elejéről azt az egyest, oszt megkapjuk a valóságot!

2016.12.27. 15:00:59

@kuki123: Hm, persze, hogy nem érted, hiszen nem ismered az itteni ingatlanviszonyokat, csak az otthoniakat, és abból indulsz ki. Nagyobb városokban igazi ritkaság, ha magánszemélyeltől bérelsz. Ugyanis leginkább cégektől bérelsz, vagy az önkormányzattól, ha mázlid van. És mielőtt megint kiforgatnád a szavaimat, nem, természetesen nem az összes ingatlan cégek és az önkormányzat tulajdonában van, és igen, ez leginkább a nagyobb városokra jellemző, nem a 200 lakosú dorfokra.
És, khm, még a futószalag mellett dolgozóknak sem kell ugrálniuk 1-2 évente a munkahelyek között, akkor sem, ha ez egy "csóró beosztotti munka". Sőt, leginkább rájuk nem jellemző. Akik "ugrálnak" a városok és a munkahelyek között, az jellemzően a képzettebb réteg, akiket megkeresnek ajánlatokkal, és akiknek vannak lehetősegeik. A képzetlen, vagy alig-képzett rétegnek nagyjából ugyanolyan anyagi- és karrierlehetőségei vannak egy kasszában vagy a szalag mellett Essenben, Hamburgban és Regensburgban egyaránt.
Ugye, ugye ... azt hiszed mindenhol olyan mint Magyarországon. Pedig nem.

kuki123 2016.12.27. 15:10:20

@Pink Petsch:
pfff
látom nem érted.

Elmondásod szerint
Tehát a csóró bérel, mert nincs pénze
A gazdag meg ugrál.. meg minek neki saját ház.
Tehát magán személynek kb nincs is ingatlana.

Ugye ezt te sem hiszed el.

Valójában a gazdagnak van háza lakása nem is egy, csak nem foglalkozik a magán jellegű bérbeadással és az erre szakosodott cégek és ingatlanközvetítők közvetítik ki.

Hát ahhoz képest hogy te állítólag németben élsz elég naív vagy már ne is harugudj.

2016.12.27. 15:15:06

@kuki123:
Jajistenem ... tényleg nem vagy képben. A cégek nem a "gazdagék" házait adják ki, hanem cégek építtetnek háztömböket vagy vásárolnak fel háztömböket, amelyeket kiadnak. Ugyanígy az önkormányzatok építtetnek háztömböket és adnak ki lakásokat.
De jó, persze, igazad van, te vagy a helikopter, én meg a hülye. Tulajdonképpen Bhutánban élek, egy viskóban. A netem is betárcsázós.

2016.12.27. 15:17:44

@kuki123: Ja, és direkt megkértelek, hogy ne forgasd ki a szavaimat, de te azért is megtetted ezzel a "Tehát magán személynek kb nincs is ingatlana." dumáddal.

kuki123 2016.12.27. 15:19:27

@Pink Petsch:
bocs ha nem értetted a szarkasztikus mondatot:
"Én csak azt nem értem, hogy ha mindenki bérli, akkor ott senkinek nincs ingatlan.
Jah váj..valakinek mégis csak a tulajdona, akitől bérled."

Vastagon van ingatlana a tősgyökeres németnek..nyugatinak..
Aki ott arra kényszerül hogy béreljen, az a csóró réteget erősíti ott is.
Amerika dettó ugyan ez és más más országban is.

Az hogy a gazdagék és tanultak bérelnek.. megtehetik, általában van háttér ingatlan.

Úgy hogy süket duma, hogy nincs ingatlana az embereknek.
Az meg hogy 15-20évre eladósítani egy másik bődületes baromság.
Nem egy cikk volt már arról, hogy átlag fizetésből mennyi idő kell a saját ingatlanhoz...külföldön 4-6 év
magyarország 7-8+ év

kuki123 2016.12.27. 15:24:02

@Pink Petsch:
Ki a picsának képzeled te magad, hogy "ne forgasd ki a szavam" (nyafogó stílusba)
Mert rávilágítok az ellentmondásodra?
Csak az van amit te gondolsz? Azért ahhoz képest hol élsz...érdekes egy stílust vettél fel.

Mond már el mi az a fantasztikus dolog amit te ott kint dolgozol? És mennyiért?

2016.12.27. 15:29:39

@kuki123: Óóóó!! Most komolyan! Direkt értesz félre? Direkt siklottál el afelett, hogy a nagyobb városokról beszéltem,? Mellesleg logikátlan vagy:
"Aki ott arra kényszerül hogy béreljen, az a csóró réteget erősíti ott is." mondod ... aztán meg is cáfolod ...
"Az hogy a gazdagék és tanultak bérelnek.. megtehetik, általában van háttér ingatlan." Akkor most döntsd el végre, hogy aki bérel, az a csóró réteget erősíti vagy megteheti, mert már van ingatlana?
Nem éltél egy másodpercet sem Németországban, de azért megmomndod nekem a tutit, ugye? Ezt "imádom" Magyarországban, a 9 millió szakértő országa: mindenben :PPP

2016.12.27. 15:31:08

@kuki123: Mondd, te ép eszednél vagy? :O

sírjatok 2016.12.27. 15:32:40

@HaCS: "Baszki. Állítása szerint(!!!) 1944 és 1950 között gyári munkásként a jövedelme 90%-át hazaadta családjának, a maradék 10%-ból meg sikerült 50000 $-nyit spórolnia"

Hát most a kajakómától nehéz számolnom, de ez így nem jön ki :D

sírjatok 2016.12.27. 15:36:18

@Pink Petsch: "Ezt "imádom" Magyarországban, a 9 millió szakértő országa"

Hát ahhoz nem kell különösebben szakértőnek lenni, hogy felmerüljön: ha MINDENKI bérli az ingatlanokat, akkor KITŐL? Az vajon szegény, vagy gazdag, akitől bérlik? Ennek fényében mennyire állja meg a helyét a a kijelentés, hogy gazdagéknak nincs ingatlana?

De mondjuk ahhoz sem kellett szakértőnek lenni, hogy belássuk, egymillió iszlamista bevándorló nem fog se beilleszkedni se munkát vállalni, oszt az okos németeknek ez még csak most kezd leesni.

2016.12.27. 15:40:41

@sírjatok: Most komlyan .... a nagyobb váráskról beszéltem, meg arról, hogy ott mi az általános az ingatlanbérlések területén. Egy szóval nem említettem, hogy senkinek nincs saját ingatlana. Annyit merészeltem megjegyezni, hogy az emberek általában nem égnek ingatlan-tulajdonosi lázban, mint Kelet-Európában (nemcsak Magyarrszágon) szokás.
Tudom, az én k. anyámat, miért mertem ellentmondani a mainstreammnek ....

sírjatok 2016.12.27. 15:44:44

@kuki123: "A pénz nem terem, nem növekszik, nem termelődik. Az egyik síkről átkerül a másikra.
Olcsón veszel, drágán adsz.
Valaki mindig veszít."

Pl. mikor veszek egy almát a boltban, akkor ott ki veszít? Mert én örülök, hogy nem kell száz kilométert autóznom vagy almafát tartanom annak minden nyűgével együtt, mégis van almám. A boltos meg örül, hogy eladta az almát, és így lesz pénze. Itt ki veszít, mondd már meg.

A rokkant is ember · http://arokkantisember.blog.hu 2016.12.27. 16:08:51

index.hu/gazdasag/2016/12/27/kis_hijan_europa_legcsorobbja_az_atlagmagyar/

Erre mit lépsz, IFLNorbi?

Itt nem az egyes ember van szarban, hanem egy komplett ország.....

whale 2016.12.27. 16:29:56

@Pink Petsch: Marhaság. A cikk utolsó mondatát olvasd el figyelmesen, ha kell többször is és értelmezd...
Az ingatlan mindenhol az egyik legfőbb vagyonelem, bárki bármit kamuzik.

2016.12.27. 16:33:36

@whale: Egen, gondolkozom is, hogy veszek egy háztömböt Aleppóban. ...

2016.12.27. 16:38:48

@whale: És ezt miért nekem linkeled be? Mellesleg, olvastam.

whale 2016.12.27. 16:40:19

@Pink Petsch: Te direkt vagy hülye?!? Kikről szól a cikk? Az utolsó mondat különösen? Melyik országról szólt a dumcsi eddig? Értő olvasás látom nem nagyon megy...

2016.12.27. 16:42:29

@whale: Khm, a sértegetés helyett, talán végigolvashattad volna a komenntjeimet, mert abból kiderül, hogy én Németországról beszéltem.
A PISA teszted, mellesleg negatív lett, ugye?

whale 2016.12.27. 16:42:31

@Pink Petsch: Mert te élsz tévedésben ez ügyben. MINDENKI ingatlantulajdonra hajt a világon, csak valahol ez nehezebb, bonyolultabb, máshol könnyebb, egyszerűbb. Senki nem hülye, jókedvében senki nem tömi szívesen más zsebét, a bérlet MINDIG kényszerpálya, szükségmegoldás.

whale 2016.12.27. 16:45:18

@Pink Petsch: Pontosan. Németországról. És nem Szíriáról. Miről hablatyolsz, akkor? És a cikk utolsó mondata hogy is szól? Mit is jelent a téveszmédhez képest?

2016.12.27. 16:48:44

@whale: Ha mindenki, akkor abba Szíria is belefér :P
Ja, és mindig mindenki szembemegy veled a pályán, mi? :D

Parajpuding 2016.12.27. 17:01:32

Én s tudok ekkora okosságokat osztani. Még gazdagnak sem kell lenni hozzá.
Pl. Költsd a jövedelmed 1%-át lottóra, hátha bejön.
Pl. 1%-ot költs megélhetésre, a többit tedd a párnacihába.
:DDD

anyahajókabinajtóhajtogató 2016.12.27. 17:10:04

Hát mi ezt jól elbasztuk a 3 gyerekkel. Még két kereset mellett is csak a megélhetésünkre költünk. Amúgy remek tanácsok egyet hozzá tennék: Húzzál Magyarországról!

kuki123 2016.12.27. 17:57:13

@whale:
Pontosan!
Mindenki ingatlanra hajt. Így vagy úgy. Amerikában pl mindenki saját ingatlant akar még ha 40 évig fizeti is. (ez okozta egyébként a 2008-as válságot is)

Akinek nincs az csóró...és az albérlet egy kényszer megoldás...vagy olyan geci gazdag hogy tökmindegy luxus lakásokból ugrál luxus lakásba.
Éli világát.
Bár szerintem akkor is van befektetése ingatlanba vagy valami stabil alapba arany értékpapír stb.
Aki Amerikában a motelekben meg albérletekben lakik, az a csóró senki, a legalja...drog alkohol stb..

De nem érti meg Pink Petsch

Ki a faszt érdekel szíria...egyébként pont ilyenkor kell venni, mikor mindenki elad.
Hugyé szaré, aztán meg drágán...drágábban eladni...az az egyetlen gond, hogy még vagy 30 évig nem lesz ott semmi. Örüljünk, ha atomot nem dobnak le...bár lehet az kéne.

@Pink Petsch:
Jó ám legyen nagyvárosban biztos így van...lehet hogy divat.
Lehet hogy sok cég tényleg így csinál, egész tömböket ad ki.
Egyébként erre a rokonom (nem vérszerinti sajnos) az ellenpélda 25+ éve él kint jól megy a biznisz (nem kicsit) olyan 3 szintes házuk van biliárdszobával hogy Habony is megnyalná az összes ujját.
Nyilván a gyerekek (felnőttek) nem albérletben kuporognak.

Nah de lépjünk tovább:
" hogy az emberek általában nem égnek ingatlan-tulajdonosi lázban, mint Kelet-Európában (nemcsak Magyarrszágon) szokás. " írtad
Ezt is elhiszem 700-1000eurós bérleti díj kifizetése 2000-3000-ből lófasz pénz.
ehhez képest Magyarországon a fizetés 300-500-800euró és ebből 200-300-400 eurós albérletet kell fizetni.
Mindezt úgy hogy teljesen bizonytalan a munka vagy másik munka szerzése.
Így talán jogos igény, hogy tán inkább érdemesebb egy saját lakásra gyűjteni.
Lehetne jönni azzal, hogy hát akkor oda költözik, ahol majd dolgozni fog jobb pénzért...csak az a gond, hogy kb kurva mindegy hogy a borsodban hevesbe 100-150e Ft-ért vagy győrben 120-170-ért dolgozik. Vagy Budapesten 200-ért
Közben meg győrben 80e pesten meg 100e az albérlet.
Nah ezért vesz mindenki házat. Külföldön arányaiban kevesebbe kerül a lakhatás mint itthon.
Itthon minimum 250-300e Ft-ot kellene keresni ehhez az albérlet árakhoz.

másik:
"Aki ott arra kényszerül hogy béreljen, az a csóró réteget erősíti ott is." mondod ... aztán meg is cáfolod ...
"Az hogy a gazdagék és tanultak bérelnek.. megtehetik, általában van háttér ingatlan." Akkor most döntsd el végre, hogy aki bérel, az a csóró réteget erősíti vagy megteheti, mert már van ingatlana?

Nem tudom mit nem értettél ezen, a PISA teszten te buktál meg.
Tehát a csórónak, legyen az ősnémet, vagy bevándorló nincs pénze, nem tudja megvenni a német lakást házat, hiszen arra se nagyon volt pénze, hogy otthon megéljen.
Kénytelen albérletben laknia. De nyugati fizetésen, ez már nem annyira probléma.
A gazdag meg megteheti, hogy bérel...mert mondjuk 1 éves szerződése van...geci jó pénzért. Aztán meg úgy is megy másik városba másik céghez. De persze eközben neki vidéken vagy másik városban van egy
200-400 ezer Eurós háza lakása....csak nem mondja senkinek.
Amit egyébként lehet hogy pont ki is ad, hiszen ő nem lakik ott egy évig.
Ebből az a téves következtetés jön le hogy az átlag embereknek nincs ingatlan gazdag országokban.

Egyébként azért sem dívik nálunk az albérlet, mert kevés és vacak az albérlet piac...de legalább drága.
A magyar fizetéshez képest 30-50 ezer Ft-nak kellene lennie max... pesten 100 alatt nincs lakható.
sőt inkább 120-150e Ft körül alakul.
Haverom és a csaja vidéki városban 60e-ret fizetett...vettek inkább sajátot hitelre, mert még akkor is jobban járnak. és az legalább egyszer az övék lesz. De közben el kell adni mert máshova kell munka miatt menni, akkor is annyival "bentebb" vannak. Örült hogy megszabadult az albérletes élettől.

Döbbenetese milyen szinten védik a kiadó felet a törvények Németországban:
nemetorszagi-magyarok.de/infok/igy-lesz-lakasod-nemetorszagban-mintalevelek-tippek

Bármennyire is tetszik Németország
ilyen szavak láttán...

- Mietschuldenfreiheitsbescheinigung:
nem fenyeget az a veszély hogy oda költözzek

2016.12.27. 19:42:06

@kuki123: Örülök, hogy lenyugodtál, kissé. Komolyan. Így talán lehet párbeszéd is köztünk.
Az elejetől fogva a nagyobb városokról beszéltem, mint Regensburg, Stuttgart, München, Köln, Hamburg, Drezda, Dortmund, Berlin, Frankfurt (ésatöbbi), és nem a kisebb településekről, amiknek "bad" vagy "dorf" van a nevükben.
És az elejétől fogva a németországi helyzetről beszéltem, nem a magyarról, mivel egy kommentelőre reflektáltam, aki szerint az a jani, akinek külföldön dolgozva, ingatlana is van, különben meg egy lúzer. Ami, természetesen, nem így van, ugyanis a kép árnyaltabb. Ha költözöl (tök mindegy, hogy Chemnitzből Frankfurtba, vagy Ököritófülpösről Frankfurtba), akkor bérelsz ... évekig. Aztán vagy veszel ingatlant Németországban a megtakarításaidból, vagy aktív korodig bérelsz, és félreteszel (illetve befektetsz, ha van megbízható bankárod), hogy aztán esetleg a spanyol tengerparton vegyél majd magadnak egy ingatlan a nyugdíjas éveidre, gombokért. Vagy veszel egy ingatlant itt, valamelyik "dorf" vagy "bad" településen. Különben tényleg nem annyira vészes. Pl. Stuttgart központjában kapsz egy egy szobás lakást már úgy 90e euróért. (Persze, ez nem családi ház ... mondjuk, ha egyedülálló vagy, akkor is összehozható). De éppen ezért , mert pár év alatt kigazdálkodható egy lakás ára, nincsenek annyira oda, hogy mindenképpen saját ingatlanjuk legyen. Nagyon jó az önkormányzati lakás-program (és ezek a lakások nem a lepusztult nyócker-félék), és a cégek által bérbeadottak (nem, nem a magánszemélytől bérli a cég, és továbbadja, hanem a cég építette, ő a tulajdonos) sem horrrisztikusak, a keresetekhez képest.
Ezért nem akar feltétlenül az átlag-Hans saját lakást, pláne életének abban az aktív szakaszában, amikor, mondjuk mérnükként vagy cukrászként pár évente melóhelyet vált, hogy fejlődjön szakmailag.
A bátyád példája meg csak az én véleménymet támasztja alá: hzta ide magával a kelet-európai mentalitást: ház, ház, ház .... lehetőleg többgenerációs, 3 szintes! Aztán majd bújócskáznak benne a b. nejével kettecskén, mivel az utódok nem ott laknak családostól.

Untermensch4 2016.12.27. 19:58:40

@kuki123: Mindenki ingatlanra hajt, legalábbis majdnem mindenki. '90-es évek végi német kisvárosban (kb 120ezer lakos), nyugdíjas szakmunkás bérelte a lakást. Ahogyan egész életében, 1956-tól... Közben egész életében az volt a hobbija hogy jó autója legyen (a "jó" kapcsán két illusztráció: a portás kérdi a gyárban hogy miért viszi el a melós a főnök kocsiját, ránézésre; a trafipax képe olyan elmosódottra sikerült hogy újságokban jelentették meg a környéken, hátha vki felismeri...), és azért nyugdíjaskorára volt annyi megtakarítása hogy még maradt miután vett magyarisztáni megyeszékhelyen egy kockaházat a lányának. Akkor ('90-es évek vége) fiatal-középkorú német szakmunkás és felesége, egy gyerekkel saját kis kertes házikót törlesztgettek részletre. Többet fizettek a törlesztésre mintha bérelték volna, kb 25 éves futamidővel övék lesz a ház.
Magyarisztánban meg fordított a költség-arány, bérelni drágább mint hosszú futamidővel törleszteni. Legalábbis sokan ezt mondják.

masada 2016.12.27. 20:54:19

Szerintem a kínai milliomosok három dolgot tesznek: 1. Éhbérért dolgoztatják honfitársaikat 2. Nem fizetnek adót 3. Állami hivatalnokokat vesztegetnek meg...hajrá! Ki a fasz írja ezeket a hülye blogokat?

HaCS 2016.12.27. 21:30:23

@Untermensch4:

"bérelni drágább mint hosszú futamidővel törleszteni"

Pláne, ha az adómon, meg a banki költségeimen keresztül én, meg a többi balek fizeti a hitel (árfolyam)kockázatának jelentős részét.

HgGina 2016.12.27. 21:41:05

Először azt hittem, majd jól hozzászólok.
A végére már csak röhögni tudok ezen a baromságon.
Ki írja ezeket az ökörségeket?

alien 2016.12.27. 22:08:42

Lépj be a Fideszbe
Költse a pénzünket megélhetésedre, utazásra, szórakozásra, építs kapcsolatokat, tedd a pénzünk egy részét félre későbbre, vállalkozz egyoldalú verseny előnnyel légy gazdag.

dscprofi 2016.12.28. 00:05:34

Szép estét!

Magánvéleményem szerint abszolút van alapja a cikknek, bár a százalékokat kicsit módosítanám. Még mielőtt támadásba lendülnétek át megjegyezném, hogy Én mindkét oldalt ismerem. 13 éve alkalmazott vagyok és mellette 2008 óta 2 vállalkozást vezetek párhuzamosan. Alkalmazottként havi 12 napot (180órát) dolgozom napi 200-300 emberrel találkozom, beszélgetek. Tudom nem szabályos, de nem nyavalygok, Én vállaltam. A maradék 15-18 napban intézem a cégeim ügyeit. Igen van , hogy napi egy órát, de általában napi 12-16 órában és nem érdekel elhiszitek e, ez így van. A munka sok tévhitel ellentétben nem csak a csiszolásból állhat. Nekünk szinte minden gondolatunk e körül forog. Én speciel úgy alszom, hogy mellettem a notesz és ha éjjel felébredek és van jó ötletem azonnal felírom. A vállalkozásom (E.V) 30000Ft-ból indítottam. 2 éve a Bt. kb 100000Ft-ból. Miért kellett a másik? Egyszerű a válasz: látszat országban élünk!!! A magyarnak az kell, hogy övé legyen a jobb telefon, kocsi, ház, tv stb. és végtelenül negatív!!! Minden szavukból a mit, miért nem lehet megcsinálni és a mi lesz ha... árad! Belőletek soha nem lesz "jó" vállalkozó! 90%-alkalmatlan erre. Napi szinten 15-30 panaszkodást hallgatok arról, hogy de rossz itt (külföldön persze kolbászból van a kerítés.. na persze), mert a vállalkozó milliókat keres ő meg 87000nettót visz haza. Amikor visszakérdezek, hogy ok, de mit tettél azért hogy ne így legyen, mikor adtál be máshova Önéletrajzot, mikor hívtál fel egy céget, hogy nekik szeretnél dolgozni. Válasz: mert az nem így megy (DE), úgysem kellek oda, idegesen elrohannak. Abba bele sem gondol, hogy a szakmunkás minimálbér esetén 86450Ft a munkaadónak havi 167050+pár apró kifizetni valója van!! Nekem is van 2 alkalmazottam tudom miről beszélek. Mi nem tudunk nettóban gondolkozni. Miért ennyi a nettó? Kérdezzétek meg azt akit megválasztottatok.
Akkor nézzük az Én százalékaim:

Megélhetés 50%:
Nekem elég a 30 is, de legyünk reálisak. Nyilván ez lemondásokkal jár, de teljesen hozható. Sajnos egy átlag magyar (mindig vannak kivételek de ez elenyésző) nem arra költ első sorban amire szüksége van. Minden akarat kérdése!

Kapcsolat építés 10%
Ezzel egyet értek. Szomorúan látom sokaknak a kávé maradt meg és rögtön a korrupció jut eszükbe. Tipikus, hogy kiragadtok egy szót és azon lovagoltok.
A kapcsolat építés nálam miből tevődik össze:
üzemanyag, üzleti ebéd vagy ha jobban tetszik kávé.:) telefon, iroda, csoki a titkárnőnek, ajándék pendrive, toll, normális ruha stb. Fogalma sincs sok embernek, hogy általában nem az ár dönt. Főleg nagyobb cégeket nem érdekli az ha 10%-al nagyobb összeget mondasz. Bizalom, minőség, szimpátia többet számít. Erre viszont költeni kell.

Könyvet, tanfolyamok, képzés: 5%
Fontos, hogy mindig fejlődj és akarj többet. Rengeteg olyanból csináltam pénzt amiről fogalmam sem volt előtte. pl napos intenzív guglizás és egy villanyszerelő barát után simán beriasztóztam egy komplett házat ami azóta is működik. De sok ilyen példát tudnék még.

Utazás 5%: a munka után menni kell, nem kopogtat az ajtón magától.

Visszaforgatás 30% (de minél több annál jobb!)
itt hibáznak a legtöbben. Általában csak kivenni akar mindenki. Elértem arra szntre, hogy nem érdekel a fél évig 0 pénzt veszek ki. Ezért tartom meg a főállásom. Így havi br 167000Ft-ot megtakarítok amit magam után járulékként befizetnék.

Sokan felhoztátok a ház kérdését!
Nekem például van sajátom, de bármikor eladnám ha jó árat kapnék érte. Piaci ár +10-25 százalék.
Én mit tennék az árral:
induljunk ki 8m forintból!
Vennék 2 lakást kisebb városokban ahol könnyű kiadni, Én elköltöznék egy kis albérletbe ami által sokkal mobilabb lennék, tudnék menni a munka után. A másik kettő pedig a költségeim felett még profitot is termelne. Ha megszorulnék, akkor az egyik lakást eladnám a másikba beköltöznék. Ez tényleg magyar sajátosság, hogy lakástulajdon kell.
Röviden ennyi.

sebi77 2016.12.28. 00:24:41

"2. Olvass könyveket és értsd meg a dolgokat"
Bazz. Tipikus újgazdag ősparaszt, abból is a kínai típus.

monddazigazatmar 2016.12.28. 02:12:44

A tanácsokból hiányolom a "Dolgozz rohadt sokat" című részt.

monddazigazatmar 2016.12.28. 02:15:08

@dscprofi:
"induljunk ki 8m forintból! Vennék 2 lakást kisebb városokban ahol könnyű kiadni, Én elköltöznék egy kis albérletbe ami által sokkal mobilabb lennék, tudnék menni a munka után. "
Te egy géniusz vagy. Nem is értem, hogy miért nem te vagy kínai milliárdos.

monddazigazatmar 2016.12.28. 02:23:54

@Pink Petsch:
Hát te amúgy mégis mit gondolsz, hogy a "cégek' akiktől béreled az ingatlant azok úgy vannak csak a világban, vagy vannak tulajdonosaik?
Szerinted azok akiknek vannak ingatlanhasznosító cégeik gazdagok vagy szegények?

Nagy marhaság, hogy magyar mentalitás lenne a saját ingatlan.

Untermensch4 2016.12.28. 08:04:55

@monddazigazatmar: "induljunk ki 8m forintból! Vennék 2 lakást kisebb városokban ahol könnyű kiadni, Én elköltöznék egy kis albérletbe ami által sokkal mobilabb lennék, tudnék menni a munka után. "
Lehet hogy nem vetted észre de ezen mondat előtt és után, összességében van egy komment. Most jön az érdekes rész, ha egy-egy mondatot kiveszel a szövegkörnyezetéből akkor megváltozik a jelentése, pl az idézett mondat önmagában azt jelenti hogy vki 8m forint kezdőtőkével áll neki a gazdagodásnak. A kommentben meg az illetőnek van egy 8m ft értékű lakása aminek a célszerű értékesítéséről/hasznosításáról beszél.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.12.28. 08:19:54

Alapvetően egy hatalmas mítosz, hogy mindenki gazdag lehet, s csak akarni kell.

A gazdagok vagyona onnan van, hogy másoktól elveszik a pénzt.

solo 2016.12.28. 09:17:39

Végigolvasva a kommenteket, a legszebb az egészben, hogy pontosan az az eredménye egy ilyen posztnak,ami miatt itthon nem működhet így ez a dolog! :) 1: Nem tűnik fel, hogy az egész egy faszság úgy,ahogy le van írva, 2: rögtön megy a fejtegetés,hogy miért nem lehet, vagy,hogy nyugaton mi a helyzet. Mindig a másik felé kacsintgatás meg a másikkal foglalkozás és a nem lehet..
Ezt úgy lehet,hogy kell INTELLIGENCIA (az élethez! nem ahhoz,hogy előreengedd a kolleganőt az ajtóban!!), kell TUDÁS, ezekből jöhetnek JÓ ÖTLETEK, amik megvalósítása mehet lassabban,ha nincs rá pénz,meg mehet gyorsabban ,ha van rá, viszont itt jön a képbe,hogy kell AKARAT, KITARTÁS és RENGETEG MUNKA. Ha ezek mellé jókor vagy jó helyen,akkor az hab a tortán,de azt is tudni kell,ha az előzőek megvannak,akkor nagyobb valószínűséggel ezen utóbbi jókor, jó helyen közhely is bekövetkezik. Értem ezt azokra,akik (mint én is) a béka segge alól kapaszkodtak (és kapaszkodnak folyamatosan) felfelé.
Az idiai milliárdos sztoriához meg: valószínűleg pont az első millióit nem így szerezte meg. A továbbiakat,azt el tudom képzelni.Viszont,mikor (ha igaz egyáltalán,hogy ezt egy indiai milliárdos mondta) megkérdezték erről a dologról már milliárdosan, az így nézhetett ki: szivarral a szájában forgatgatja magát jobbra balra a főnöki fotelben, töpreng kicsit két szívás közt, hogy mekkora baromsággal lehet kiszúrni az író szemét, majd benyögi ezt, amivel elégedetten dőlhet hátra,mert két legyet üt egy csapásra: mondott egy nagy semmit,ráadásul még polgárpukkasztónak is kiváló, beszélnek majd róla a parasztok. :))

room_101 2016.12.28. 09:19:35

@maxval bircaman BircaHang szerk:
Ez nem újdonság, egy bizonyos Karl Marx nevű önjelölt világmegváltó már rég leírta.

room_101 2016.12.28. 09:30:24

Informatikus kolléga 4-5 év alatt telkó multinál kitanulta a szakmát, és most privát szerződőként mobilhálózatokat, meg központokat helyez üzembe és szervizel a közel-keleten. Zűrös élet, meg néha veszélyes helyekre is kell menni, de heti 2500 USD plusz szállásdíj a fizetsége. Ennek a pénznek a 90%-át félre is tudja tenni, pedig nem veri a fogához nagyon a garast. És nem veszteget meg senkit (ebbe a régióba kifejezetten vadásszák a vállalkozókat), nem zsákmányol ki senkit. Csak olyant tud profi módon, amit nem sokan.

solo 2016.12.28. 09:50:17

@room_101:
Lényegében ezt írtam én is, de ez még (heti 2500 USD) nem az a gazdagság, amiről a cikk szól. Ez még csak az,hogy vállalkozok és nagyjából a magam ura vagyok, több pénzért,mint az átlag.
Mondjuk tény,hogy ezzel kéne kezdeni, hogy kinek mi számít gazdagnak, vagyis, mit szeretnénk elérni.
Én alkalmazott voltam sokáig,de mindig tudtam,hogy nem akarok az maradni. Most van saját cég, túllépve az alaklmazotti léten és ez nekem már egyfajta gazdagság. Természetesen a következő szintek is folyamatosan rajzolódnak ki a szemem előtt, de mindez csak úgy megy,ha tudjuk magunkat pozícionálni a világban,meg a társadalomban. Ez egy oldalról alázat a másikról meg annak a tudata,hogy van dolog,amit nálam jobban senki nem csinál. (ha takarító lennéék,akkor a takkarításról gondolnám ezt, tehát nem valami kuriózum tudás,amiről írok).
Nagy a tévedés az emberekben, ha azt hiszik,hogy ezen a világon bármit ingyen megkaphatnak. Főleg a gazdagságot nem! :)

dscprofi 2016.12.28. 10:07:49

@monddazigazatmar:
Kedves Hozzászóló!
Gondolom rögtön utánanéztél a dolgoknak és úgy írtad meg a commented.
Szóval ha 5 percet rászántál volna rá itt van két példa:
ingatlan.com/nagyatad/elado+lakas/tegla-epitesu-lakas/somogy+megye+nagyatad+gyar+utca+69/22372223
ingatlan.com/nagyatad/elado+lakas/tegla-epitesu-lakas/somogy+megye+nagyatad/22712143
Ezeket összességében 8-ért simán meg tudod venni. :)
Mindig lesz valaki aki enged az árból.
Mennyiért tudod kiadni?
25-60000Ft között ezen a környéken
Ne legyünk nagy igényűek adjuk ki 40/hó+rezsi
Mit kell még tenni ehhez? Bátran nyúlj hozzá a lakáshoz. Igényesen csinálj meg pár dolgot. Ledszalag a hálóba (kb 10000Ft), masszázs zuhany kabin 80e az obiban neten 70e. Élénk színes falak egy két dekor matricával 30e. Ez miatt havi +10 kérhető az átlagáron felül, így simán kifizetik a 40-et havi szinten. Ennek a "plusz" beruházásnak a megtérülése 1 év, utána csak "haszon"!

Nos 2 lakás átlag 40e az ugye 80e havonta.
Ebből lejön amiben Te laksz ami legyen mondjuk újabb 40.

Végeredmény? Havi 40, évi 480e ft amiért max havi egy napot dolgozol.
Van benne kockázat? Természetesen, de vállalom. Attól ne sajnáljátok aki kockáztat és bejön neki.
Mindenben lássátok meg a lehetőséget és legyetek pozitívak!

oszintencsak 2016.12.28. 10:14:56

elolvastam es csinaltam is egyszeru szamitast. Nem tamadni akarom az erveket, mert szerintem is fontos a megtakaritas, de az en esetembol indulok ki:
albiban elek, egy szobaban egy masik emberrel es igy jon ki albi:35000re rezsivel egyutt. Kaja letminimumon havi 30000bol es van meg egy 7ezres kiadasom. ez osszesen 72040
ezt vettem 30%nak es innen fejtettem vissza:

72040 30 % a megélhetésre
48026 20 % kapcsolatépítésre (ebéd, kávé...stb)
36019 15 % költsd könyvekre
24013 10 % külföldi utazásra
60032 25 % stratup eg befektetes
ez osszesen : 240130
ennyi netto bevetelre lenne szuksegem ahhoz h a fenti allitas szerint mukodjon a keplet. szerencsesnek mondhato h megvan a 6 havi megelhetesre elegendo megtakaritasom igy arra mar nem kell felre tennem, de ha keresnek is 240ezret, akkor a fenti analogiabol kiderul h nincs likvid, azonnal felszabadithato tokem, tehat ha elromlik a mosogep es tarsai ,akkor azt mibol fizeti az ember. szerintem ez egy jo irany arany, de azert en kicsit modositanam. nem feltetlen a 240ezer tunnik lehetetlennek, mert az nem nagy penz. de a fenti esetbol latszik h a kiadasaimon mar nem tudo vagni igy onmagam erteknovelese az ut. osszesegeben a megtakaritast es startup dolgot neznem at aranyaiban h mit mennyit hova, milyen formaban.

Trisi · www.alphawing.hu 2016.12.28. 10:16:54

@HaCS: "1944 és 1950 között gyári munkásként a jövedelme 90%-át hazaadta családjának, a maradék 10%-ból meg sikerült 50000 $-nyit spórolnia, amiből megnyitotta első gyárát 22 évesen."

Számoljunk... 10%-ból 6 év alatt összejött 50.000 dollár. Azaz 6 év átlagkeresete szerint havonta 700 dollárt tett félre, ami a 10%. Azaz az átlag havi keresete nagyjából 7.000 dollár volt NETTÓ. Gyári munkásként... :) Apám, ennyit talán a Google ad vezető fejlesztőknek kiemelt pozícióban.

Majd egy GYÁRAT nyitott meg 50.000 dollárból, azaz 15 millió forint. Gyárra? Itt egy falusi házat nem vehetsz ennyiből, nemhogy gyárat vagy bármi olyan termelő tevékenységet végző egységet amiből profitod lehet bármikor.

na4 2016.12.28. 10:21:56

"Arról nem tehetsz, ha szegénynek születtél, de ha szegényen is halsz meg - az már a te bajod." - Bill Gates.

Lucifer Morningstar 2016.12.28. 10:25:52

Nem kell ehhez kínainak lenni. Elég ha okosnorbika ideböffenti a heti bődületes balfaszságát, oszt a sok majom kattintgat, egymást öli és hozza neki a hírverést.
Így kell ezt csinálni. Legalább egy olyan témát mondjatok ahol nem az derült ki, hogy norbika alapvetően mindenhez analfabéta azon kívül, hogy hülyeségeket beszéljen és összeugrassza vele a kommentelőket.

solo 2016.12.28. 10:36:51

@Lucifer Morningstar:
Na igen, ez az én véleményem is, az ,,elárulom a titkot hogyan legyünk gazdagok" című alkotások általában csak a szerzőt gazdagítják. Az ötletért járó elismerést egy szerzőtől se sajnáljuk,legyen hozzá szerencséje, jöjjön be neki! (ha internetes blog formában,akkor úgy.. volt ötlete, adta hozzá a nevét és ha ügyes és megoldja ezt angolul anyanyelvi szinten, akkor még gazdag is lehet az ilyen blogolásból! :)) )

Roadster68 2016.12.28. 10:55:39

@Lucifer Morningstar: "Így kell ezt csinálni. Legalább egy olyan témát mondjatok ahol nem az derült ki, hogy norbika alapvetően mindenhez analfabéta azon kívül, hogy hülyeségeket beszéljen és összeugrassza vele a kommentelőket."
Lehet utána csinálni, de ahhoz kevés az, hogy ideböffentesz valami nagyon nagy trollságot.

HaCS 2016.12.28. 12:59:49

@sírjatok: @Trisi:

"1944 és 1950 között gyári munkásként a jövedelme 90%-át hazaadta családjának, a maradék 10%-ból meg sikerült 50000 $-nyit spórolnia, amiből megnyitotta első gyárát 22 évesen."

Kérlek ne emeljetek ki tőlem egy fél(?!) mondatot! Ne hagyjátok le az elejét!

"Állítása szerint(!!!) 1944 és 1950 között gyári munkásként a jövedelme 90%-át hazaadta családjának, a maradék 10%-ból meg sikerült 50000 $-nyit spórolnia, amiből megnyitotta első gyárát 22 évesen."

Ő állítja, nem én!

Itt:

www.businessinsider.com/heres-how-li-ka-shing-became-the-richest-man-in-hong-kong-2015-6/#-was-clearly-influenced-by-his-experience-of-working-as-a-child-it-doesnt-matter-how-strong-or-capable-you-are-if-you-dont-have-a-big-heart-you-will-not-succeed-he-said-3

www.bloomberg.com/news/videos/2016-06-29/hong-kong-billionaire-li-ka-shing-an-in-depth-interview

Egyébként elnézést, a 6 évből, csak az első négyben adta haza a fizetése 90%-át.

Mindezzel együtt:

Nem, én sem hiszem el ezt a sztorit.
Ez is csak egy csoda az akkori sok közül.

Köszönöm!

HaCS 2016.12.28. 13:05:39

@HaCS:

Valamint minden világégéshez, és nyomorúsághoz közel álló hirtelen karriertől felfordul a gyomrom!

nem várt fordulat 2016.12.28. 13:37:19

Megprobalnam osszefoglalni a posztot: tegyel felre, hogy kesobb be tudd inditani a vallalkozasodat, ismerkedj, epits kapcsolatokat, a sarki viragostol az onkormanyzat portasaig mindenkivel, fejleszd magad amennyire csak tudod, elj meg, lehetoleg ne nagy labon, hogy az elozoekre maradjon, es vagy teremts piacot, vagy ha latsz egy piaci rest, merj kockaztatni, es belefogni egyedul, vagy egy tarssal.

Amennyiben buktal, vond le a tanulsagokat, nezd meg, hol ment felre a dolog, tanulj belole, es goto step 1, leszamitva, hogy a mar befektetett energia az onkepzesbe es kapcsolatepitesbe resz mar nem vesz el.

Ne a szazalekokon lovagoljatok, mert latszik a sztorin, hogy suletlenseg, aki viszont meg akarja erteni a lenyeget, az megerti.

Mathilde 2016.12.28. 14:35:03

DSCProfi : Nem élnék veled ! A legrosszabb módja a meggazdagodásnak , kivétel az orvosodnak

Mathilde 2016.12.28. 14:48:01

Ha még hozzászolni sem lehet mire valo az oldal?

Peter Götz 2016.12.28. 15:07:17

Az étterem egy 277 négyzetméteres helyiségben működik 2005 óta, ezt az ingatlant az I. kerületi önkormányzattól bérli az Andante Borpatika Kft. havi 113 153 forint plusz áfá-ért (a Duna-parton egy 30 négyzetméteres albérletért szoktak ennyit elkérni). A bérleti szerződést tavaly ősszel hosszabbította meg az I. kerületi önkormányzat, Nagy Gábor Tamás polgármester előterjesztése után, 5+5 évre. A bérleti díjat azonban nem emelték meg, mert a képviselő-testület október végén úgy döntött, elég, ha csak a jegybanki alapkamat értékével emelkedik (ami jelenleg 0,9 százalék).

Vajon lehetséges egy ilyen helyet nyereségesen üzemeltetni??

Trisi · www.alphawing.hu 2016.12.28. 15:31:39

@HaCS: Na éppen ezért írtam én is, hogy ezt ő állítja, de lehetetlen. Innentől maga az egész elképzelés amit fent vázol úgy ahogy van baromság. A milliárdosok nem így készülnek, nem gyári munkásból lesznek, sehol a világon nem abból lettek. Minden milliárdos első millióit vagy tízmillióit a sötét homály fedi, nem véletlenül. Vagy erkölcstelen vagy törvénytelen volt. Aztán osztják az észt hogy takarékoskodjunk, aha... meg például lopjuk el tehetséges kollégák zseniális ötleteit és túrjuk ki a buliból.... pl Bill Gates, Zuckerberg és még jó sok ilyen van

Trisi · www.alphawing.hu 2016.12.28. 15:32:14

@Mathilde: éppen egy hozzászólásban írod le hogy nem lehet hozzászólni? :)

Szarvas Norbert 2016.12.28. 19:37:54

@Mathilde: mire gondolsz? nem volt moderáció

dscprofi 2016.12.28. 20:30:31

@Mathilde:
Kedves Mathilde!

Nem is kértem, hogy élj velem együtt. :)
Megkérhetlek, hogy fejtsd ki a véleményed? Kíváncsi vagyok hátha ebből is tanulhatok.

finom szaftos oldalas 2016.12.30. 09:57:27

Kínai gyári melós 1944-ben összepórol 50 ezer dollárt... ! Mekkora mese már! :-DDDD
Rejtő Jenő is megmondta, hogy hazug a mondás, miszerint a fillérből lesz a forint ... a fillérből ugyanis egy bögre tej lesz és kifli.

monddazigazatmar 2016.12.30. 12:07:12

@Untermensch4:
Fingom nincs, hogy mit akartál mondani, de szerintem te nem értesz valamit.

Ha a faszikám a 8 millás lakásából vesz kettő kicsit, akkor benyalok neki. Főleg ha olyan helyen veszi, ahol még ki is tudja adni őket.

bobijub 2016.12.30. 15:10:46

ha teljes mértékben megfeledkezünk az összes olyan dologról, amit azért kellene hozzátenni, mert ma ezen a kilenvenháromezernégyzetkilóméteren nagyon máshogy működnek a dolgok, akkor is féloldalas az ajánlás. nem beszél ugyanis egy szót sem az időmérlegről. vannak az egész világon, kultúrától függetlenül megkerülhetetlen, időfogyasztó tevékenységek. a pénzbeosztás mellett legalább annyira fontos lenne azzal is foglalkozni, hogy az időt hogyan. a tanácssorozat megfogadója eszik, vécézik, alszik, tisztálkodik, szeretkezik, ingázik, dolgozik, bevásárol, testmozog, takarít, ha nem japán, akkor valamennyi reprodukciós tevékenységet is végez (gyerek.....) meg ehhez hasonlók. és csak annyi időt fordíthat a tanácsok megfogadására, ami mindezek elvégzése után megmarad. és az időnek a beosztása, akár abszolút értékekben, akár százalékokban mérve nagyon kemény feladat. nagyon nagyon kemény.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.12.30. 16:23:05

A blog szerzőjének meg üzenem, hogy nagyon gyerekes "csúnya" szavakra szűrni, főleg ha mellette zs*dózni meg simán lehet. Perceket lopott el az életemből ez a hülyeség és meg se találtam, melyik szóval volt baja...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.12.30. 16:24:19

@Zka: ahha, a csillagozottal volt baja. Nevetséges :DDD Csak a zs*dózó idiótának akartam üzenni, hogy lehet becsületes munkából is gazdagnak lenni, csak nem arra kell használni a szabadidőt, hogy az interneten zs*dózzunk :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.12.30. 16:28:18

@maxval bircaman BircaHang szerk: az okosaknak meg az eszük onnan van, hogy tőled elveszik, ezért nem maradt már neked :D

vncs 2016.12.30. 18:33:17

:-) Rég olvastam már ennyi baromságot...

Az életminőség az egyetlen faktor, ami ténylegesen számít. "Gazdagság" nem szükséges hozzá.
A cikkben megjelölt "saját vagyon, ház, autó" semmi. Nagy nulla.

Függetlenség, felelősségvállalás, korrumpálhatatlanság, alázat, szabadság, szeretet. Eszerint kell élni.

Vagyont felhalmozni valójában könnyű. Csupán morális gátakat kell lerombolni, és a fentieket ignorálni.
Minél korábban elérni, hogy minél többen, minél hatékonyabban Neked termeljék a profitot. Lehetőleg egy komolyabb ingyenhitellel kell indulni, mint ahogy jópár magyar is tette, esetleg fix állami megrendeléssel fűszerezve. Nem árt, ha hozzánk igazítják a piaci szabályozási környezetet. Ehhez kellenek a kapcsolatok.

A vagyonfelhalmozás szimpla kizsákmányolás: nyersanyag, munkaerő felzabálása, a versenypiac torzítása mások kárára, hogy az élen maradjunk.
Know-how-t mindig hozzáteszik mint szükséges valami, ez persze nagy kamu. Ez a fickó sem végzett semmilyen iskolát, és a legtöbbjük sem erről híres.

A javak huszadrangúak. Sokkal fontosabb az egészségi állapot, a szellemi, lelki harmónia.

Rengeteg embert ismerek Mo.-on, akik alkalmazottak másfél milla feletti nettóval, és elképesztően sz***ul élnek. Uez igaz a vállalkozói szférában mozgó évi 25-50 misit kapáló ismerősökre.

Persze "a javak megvannak, de a bennük való öröm nem tiszta."
Igazából a javak sincsenek meg, csak a régiós látásmódot tekintve...

Ami meg az ingó -és ingatlan vagyont és felhalmozásukat illeti: a jelentéktelen embereknek van szüksége ilyesmikre, hogy tudják mérni magukat valamihez ill. másokhoz.

Mathilde 2016.12.30. 20:27:56

Dscprofi : nem kötöszködni akarok , de a lakáskiadás nehézkes ! Láttam már főbérlőt sirni , mert úgy leamortizálták a lakását , mindössze egy honap alatt , kinaiak , üzletemberek ! Megveszel két lakást ! Mennyi idő alatt térül meg , 40 ezer bevételből ? A zuhany kinai 80 ezerért , max fél évig üzemel , a led egyhóneptól legfeljebb 3 honapig ! Jó lehetőség a pénz eltékozlásra

ergerberger 2016.12.31. 02:11:54

Majd a könyvekre te is költhetsz egy kicsivel többet:

"Megtudnál élni, ha" --> Meg tudnál élni, ha

Meg kapcsolatépítésre, az édes anyanyelvünkkel.

Jozscsi 2016.12.31. 15:23:26

@new_boy_on_the_block:
Nagyon kemény vagy, látom az arcod hatalmas, de az utcán ne találkozz egy olyannal, aki 150000-et keres, mert agyonb@sz! Hülye, bu.zi zs.idó fattyú!

2017.01.02. 07:47:33

Hogy is mondjam finomam: a hozzászólások zöméről nem tudom eldönteni, hogy eredendően beteg elme vagy negyven év kommunista agymosás eredményei.

Kjos 2017.01.02. 07:52:02

@Trisi: ez igy, ebben a firmaban butasag. Lehetsz egy otlettel gazdag gyari munkasbol is, viszont egy otlet onmagaban nem garantalja a sikert. Gates, Zuckenberg zsenijet elvitatni dőreség.

Trisi · www.alphawing.hu 2017.01.02. 08:02:01

@Kjos: Aha... ötlettel. Mert azt az ötletet ingyen is meg lehet valósítani ugye? Mert az csak úgy ötletből megjelenik és hopp már ott is egy facebook meg a Windows. Abban azért voltak páran mások is akik hozzátettek nem keveset, egyetlen zseni nem képes ekkorát virítani. Ahhoz kell egy nagy adag tőke, sok segítő és még legalább annyi olyan ember aki beleteszi a saját tudását is. Például a windowsba a Xerox igen sok dolgot "tett" bele és mit tesz isten, Bili bácsi éppen a Xeroxnak dolgozott éppen ezen... mik vannak.

Például most megy az "első millióm" című riportsorozat, benne egy autókereskedővel beszélgettek. A története eleje úgy szólt hogy kőfaragó volt amiből akkoriban meg lehetett élni, egyszer gondolt hogy akkor nyit egy autókereskedést. Hja, mert gondolok egyet és nyitok mi? Mert az úgy megy, párnacihából előkapok annyit amiből bérelek egy csarnokot, berántok 10 új autót, felveszek embereket, fizetem az adót, fizetéseket adok és egyebek. Mert ez így elhatározás alapján meg pár és összespórolás alapján megy. Lehetek hülye, de ennyire nem!

Kjos 2017.01.02. 08:25:37

@Trisi: olvasd el ujra, amit irtam. Elelemzd kerlek annak fuggvenyeben, hogy mire reagaltam.

2017.01.02. 08:33:22

Baromság. Spórolásból még senki nem gazdagodott meg.

Kjos 2017.01.02. 08:37:07

@Trisi: emlekszel meg az "internet hajnalan" megvalosult egymillio dollaros weboldal otletre (milliondollarhomepage).
Annyi volt az egesz, hogy a projektgazda kiadott minden pixelt az oldalan, pixelenkent egy dollarert hirdetesi feluletkent. Egy oldal volt, egymillio pixel. A nagy vilagcegek ott akartak lenni, ertekeltek a gaget, s fizettek. parszaz dollart. Neki meg osszejott egymillio. Koltseg? Szinte nulla...

dscprofi 2017.01.25. 23:18:52

@Mathilde:
Kedves Mathilde!

Mint említettem is mindennek megvan a maga kockázata, de ez engem soha nem zavart. A lényeg hogy körültekintő legyél és elszánt, akkor a siker bele van kódolva. A felsorolt példák csupán ötletek, nem szentírás. Én esetemben abszolút működik. Miután főleg elektronikai eszközökkel és ehhez tartozó szolgáltatásokkal foglalkozom, tisztában vagyok az élettartalmakkal. Sok ember még abban a hitben van, hogy nevet" kell venni. Sok esetben a kínai jobb!!! Amikor laptopot kérnek tőlem, az első kérdés a melyik márkát válasszam... válasz: amelyiknek gyorsabb a szervíz szolgáltatása. Semmivel nem jobb egy azonos kategóriás pl HP az acer-től vagy packard bell-től. Az Én led szalagom pl 6 éves és még mindig az 5m-es 2000ft alatt van :)
Visszatérve a 40e megtérülésre:
mint írtam nekem van egy családi házam ami kb 8m forintot ér. Ennek a hasznosításáról írtam a példát, tehát ha ezt eladom (igen van kockázat) akkor így fogom kivitelezni.
Senki ne úgy induljon neki semminek, hogy elromlik, lelakják, kigyullad, elsüllyed stb.

dscprofi 2017.01.25. 23:45:08

@monddazigazatmar:
Kedves Monddazigazatmar!

Sajnos Te nem érted amit @Untermensch4 és Én próbáltunk mondani.
Szánj rá 15 percet és nézz körül az interneten!
Nekem sikerült 5 perc alatt példát találni, melyet meg is osztottam veletek a kommentben(2 ingatlan linkje. Ne legyél átlag magyar és ne vágd rá rögtön hogy ilyen nincs. Az ilyen hozzáállás miatt mentek el rengeteg lehetőség mellett és inkább marad a panaszkodás.
Itt van még egy példa
nyiss egy webáruházat! Itt egy példa:
digitalhost.hu/webaruhaz.html
havi 2500+áfa
ezzel együtt havi 10000-ből (áruház, számlavezetés,számlázó program stb.)vállalkozó lehetsz és bizonyíthatsz (pénzt kereshetsz)!
Ha nem árulsz különlegeset simán mehet ennyiből. Egyszerű a recept. Kapsz egy megrendelést, Te megrendeled a nagykerből, feladod futárral és max 5-6 napig áll benne a pénzed. Kínálj kedvezmény előre fizetés esetére akkor pedig nem áll benne a pénzed. Mivel jár? Idő és munka kérdése az, hogy rövid időn belül sikeres legyél.

Reactor 2021.03.07. 19:07:39

Milliárdost kérdezni a meggazdagodásról kb. olyan mint Pán Pétert a repüléstechnikáról.
Ejj, ha csak ilyen egyszerű lenne az egész, hogy "vállalkozz", tele lennénk milliárdosokkal...

@Boka1: Értem, tehát ha elég erősen hiszek Songokuban és a sárkánygömbökben, azok is valóra válnak? Mert akkor kezdem...

@kuki123: Átlagfizetésből Magyarországon max. akkor tudnál 8 év alatt ingatlant venni, ha egyáltalán SEMMIT nem fogyasztanál. Máskülönben az a 8 év az 25-30 év.

@dscprofi: Aha, oké. Tehát alkalmazotti munkaviszonyban vagy, plusz még van 2 vállalkozásod. Már csak arra volnék kíváncsi, pihenni, a pénzedet élvezni mikor szoktál? Vagy úgy vélekedsz erről, hogy alszol majd a koporsóban, most a pénz az első? Na az ilyeneket szokta elvinni 45 évesen az infarktus.
A munka után kell menni, nem kopogtat magától, stimmel, csakhogy ilyen nincsen egy normális országban se, hogy az ország területének 20%-án van munkahely, mindenütt másutt pedig tombol a munkanélküliség. A lepusztult balkáni délszláv szarfészkek ilyenek, ahol félvad prosztók tanyáznak.

@solo: Szerinted ennyiről szól az egész, hogy intelligencia, jó ötletek, tudás, rengeteg munka? Idehaza ezek közül melyiket is becsülik meg a munkáltatók, vagy pláne az állam?
Az általad leírt tulajdonságokkal rendelkező "élmunkások" azok, akik polcot rakodnak a TESZKÓban, vagy napi 25 órát güriznek futószalag mellett robotzombi munkában a Jewbilban. Nesze neked tudás, szorgalom, akarat, kapsz érte nettó kilencvenezret. Ez ma Magyarország.

@room_101: És szerinted ebben nem volt igaza? Cáfold kérlek.

@na4: Bill Gates-től már megszoktuk a bullshit nagyotmondó dumákat. Például hogy "640K mindenre elég!"
süti beállítások módosítása