A LandingP alapítója, Dóka Bálint szerint a Landing Page oldal informál+elad, míg a hagyományos weboldal jellemzően információszerzésre alkalmas. Az érdeklődőknek is jobb egy Landing Page oldalt meglátogatni, hiszen kifejezetten egy-két terméket mutat be rendesen és ehhez nem kell az oldalak között váltogatni, navigálni.
A Landing Page-t egyoldalas honlapnak is szoktuk nevezni, aminek a célja az olvasó figyelmének lekötése, minimális területen a maximális információ átadása és a vásárlás megkönnyítése. Ma már az embereknek nincsen kedve vagy ideje arra, hogy órákat bogarásszák a honlapokat, mire érdemi információhoz jutnak (ez alól kivétel a webáruház).
Az Online Katapult csapata azt mondja, hogy egy honlapnál jobb, ha több landing Page-t hozunk létre, amin végigvezetve az olvasót maximalizálni tudjuk a vásárlói elégedettséget illetve a profitot. Az egyes aloldalak funkciója az értékesítési tölcsér minden pontján az, hogy informáljon és meggyőzze a vevőt a vásárlásról. A meggyőzéshez pedig érzelmi hullámokat keltenek, mint például problémák feltárása vagy éppen a szakértői tudás átadása.
És ez hasznos?
Ma már bevett szokás a multik körében illetve a sikeresebb KKV vállalkozásoknál, hogy minden egyes marketingkampányuknál a kiemelt termékre/szolgáltatásra külön-külön landing Page oldalt építenek fel, ahova a hirdetésekből a vevőt átirányítják informálódni és meggyőzni. Ennek oka, hogy az emberek alapvetően a hirdetésekből nem informálódnak. A hirdetés ma már kizárólag figyelemfelkeltésre alkalmas. Ha a hirdetésből a honlapra irányítod az embert, akkor el fog veszni, hiszen nem áll neki keresgélni a terméket/szolgáltatást, amit meghirdettél. A Landing Page ilyen értelemben egy eszköz, ami pontosan ezt a problémát oldja meg:
Egy oldalon egy dologról szól. A vevőnek esélye nincsen elkalandozni, másfele figyelni, elveszni a honlapon. Egyszerű és lineáris felépítésében könnyű értelmezni és végigkövetni. A legvégén az érdeklődő megkapja a lehetőséget az egyszerű és gyors vásárlásra.
De milyen legyen a Landing Page?
- Használj ütős címsort
- A lényegről beszélj
- Helyezz el nagy és igényes képeket
- Használj kontrasztos színeket
- Fogalmazz meg piaci problémákat
- Fogalmazz meg előnyöket
- Informálj, de ne vidd túlzásba
- A kevesebb szöveg jobb
- Rakjál ki ajánlásokat valós ügyfelektől
- Nevezz meg valódi referenciákat
- logikus és lineáris felépítése legyen
- ...
Mikor érdemes ilyet készíteni?
Nagyon fontos, hogy nem minden területen van szükség ilyen oldalakra. Az sem biztos, hogy a Te honlapod "gagyi" kinézetét le kell cserélned, ha egyébként működik és jönnek a fizetős vásárlók. Alapszabályt, hogy senki nem ismeri valójában az ügyfelek gondolkodását és nyomógombjait. Jellemzően ez egy tippelős szakma, ami a trendekről beszél és mindig ott egy hatalmas "Ha...". Ezzel persze semmi gond nincsen...
Viszont pénzt áldozni akkor érdemes valamire, ha van értelme és megtérül. Csak azért ne készíts Landing Page oldalt, hogy elmondhasd magadról. Mindig kell lennie mögöttes célnak és megvalósítási tervnek. Mondhatni a világ leggyönyörűbb és legtökéletesebb Landing Page vagy sima honlapja sem ér semmit, ha a kutya nem nézi meg.
Ráadásul ma már boldog-boldogtalan belekezdett a fejlesztésekbe. Így mindig kettővel kell előbbre nézni. Ha mindenkinek van 1 ilyen oldala, akkor neked legalább 2-3-4 szisztematikusan felépített és logikailag összekötött Landing Page-re lesz szükség ahhoz, hogy többet tudjál nyújtani, mint a konkurenciád.
Azt persze én is látom, hogy a 10 évvel ezelötti "megcsinálom magam" honlapok olyan szinten elavultak szövegezés, gondolkodásmód és kinézet alapján, hogy valószínűleg valamit biztosan változtatni kell rajtuk. Döntsd el te, hogy melyik oldal tetszik jobban:
1. 10 évvel ezelötti "megcsinálom magam" honlap
2. Modern Landing Page alapon kezdőoldal részlet
Látod a különbséget? Számodra, mint felhasználó, melyik oldaltípus a szimpatkusabb, bizalomgerjesztőbb? Honnan vásárolnál szívesebben?
Persze a kérdés nem egyértelmű...
►►►►
✰ ingyenesen letöltheted a családi költségvetés tervezőt illetve az LTP könyvet Klikk
Ha kérdésed , akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket: