Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hogyan számold ki, hogy az MLM átverés vagy sem? Megéri vagy sem?

2016. november 02. - Szarvas Norbert

dxn-atveres-mlm-atveres.jpg

Most éppen a Kairos bomba robbant és jogosan merül fel az emberekben a kérdés, hogyan védekezhetnek legközelebb? A hatóságokra kár hagyatkozni, hiszen ők jellemzően utólag reagálnak az egyértelmű átverésekkel szemben. Sajnos akkor már késő, hiszen esetenként több ezer embert károsítottak meg.

Azt a sztereotip gondolatot viszont elutasítom, miszerint minden MLM rendszer hazugságra épül, fenntarthatatlan és lehúzás. Első nekifutásra tudnék hozni több olyan példát a világból, amikor a terméket/szolgáltatást értékesítői hálózaton keresztül végzi az adott cég és mindezt átverés nélkül. Sőt! Az MLM rendszerben értékesített termékek/szolgáltatások nem mindig dágábbak, mint a piaci termékek. Ez egy másik hibás feltételezés. De erről majd egy külön cikkben valamikor tényfeltárok.

Most nézzük meg, hogy milyen kérdéseket kell feltenned-megválaszolnod mielőtt csatlakoznál egy értékesítői hálózatba, amit egyszerűen MLM rendszernek hívunk?

Honnan jön a pénz?

Bemutatják neked a kereseti lehetőségeket. Tök jó! Most tedd félre az üzlet modellt, az ilyen-olyan százalékokat és józan paraszti ésszel gondold végig a folyamatot. Kinek a pénzét kapod meg? Tegyük fel, hogy eladsz egy terméket, ami 50.000 forintba kerül. Te ebből megkapsz 10.000 forintot. A kérdés, hogy reális ez az összeg?

Vezesd le:

50.000 forintból le kell vonni jellemzően 27% ÁFA-t= 13.500 forint

50.000 forintból vondd le az iparűzési adót (ha nem offshore a cég)= 1.000 forint

A különféle céges adókat is vondd le, egyszerűség kedvéért most 10%-ot= 5.000 forint

Marad 30.500 forint.

Hanyadik szinten vagy? Az 5. értékesítői szinten? Mindenki feletted kap 10%-ot a bruttó eladási árból? Ez azt jelenti, hogy 4en előtted megkapnak 5-5.000 forintot, azaz 20.000 forintot.

Már csak 10.500 forintnál járunk. Ha te megkapsz 10.000 forintot, akkor el tudod képzelni, hogy a cég a maradék 500 forintból fenn tudja tartani a marketinget, adminisztrációt, irodát, rendezvényeket és még a nyereségét is el tudja tenni?

Neked megéri 10.000 forintért eladásonként dolgozni?

Megint érdemes levezetni, hogy megéri e vagy sem. Ugyanis a legelején mindenkit elkap a csitrilliárdos duma és a mit érhetsz el. Persze addig el kéne jutni. A legtöbben viszont úgy szállnak be egy MLM rendszerbe, hogy sajnos a következő hónapra már nem maradt pénzük... Érdemes mérlegelni...

Jellemzően az MLM rendszerekben elvárják a vállalkozói életmódot. A legegyszerűbben egy egyéni vállalkozás elindításával tudsz haladni. Képzeljük el, hogy van főállásod és mellékállású KATA EV leszel. Ez azt jelenti, hogy minden hónapban fixen 25.000 forintot kell átutalnod+ iparűzési adót fizetni (önkormányzatonként változik, én 2%-kal számolok)+ könyvelőt fizetni és minden más a tied!

Első év céges kiadásai:

12x25.000 forint= 300.000 forint

12.5.000 forint (könyvelő díja)= 60.000 forint

+ iparűzési adó 2% ( évi 3M forint bevételnél ez 60.000 forint)

Ez a kiinduló pont, hogy 420.000 forintot azaz havi 35.000 forintot ki kell fizetned! Akkor is, ha nem termeltél semmit...

Főállású munkatárssá akarsz válni? Havonta mennyi a minimum megélhetési költséged azaz havonta minimum mennyi pénzre van szükséged, hogy nullán legyél? Legyen havi 250.000 forint! Ez évi 3 M forint. Ebből az összegből még nem fogsz úgy élni ahogyan szeretnél, nem leszel szabad és messze van még számodra a luxus. Ez számodra a nulla, a start mező, ami alatt éhenhalsz.

Összesen: 

3M+420e=3.420.000 forint, ami havi 285.000 forint bevételnek felel meg.

Ha minden eladott termékért 10.000 forintot kapsz, akkor havonta 28,5 üzletet kell megkötnöd. Mivel nem kötsz mindenkivel szerződést, akivel találkozol, ezért bátran számolhatunk 20%-os sikeraránnyal (ami még mindig nagyon jónak számít a legtöbb rendszerben). Tehát havonta 142,5 ügyféltárgyalást kellene kezdetben elvégezni ahhoz, hogy elérd a minimum szintet. Évente 1710 tárgyalást jelent! Ha egy tárgyalás másfél óra+ 1 óra utazás  = 4.275 óra tárgyalás egy évben, ami 178 napnyi nettó munkának felel meg. És akkor nem beszéltünk még az időpontegyeztetésről, az oktatásokról...stb.

Nagy valószínűséggel nem létezik olyan ember, aki kezdőként ennyi tárgyalást el tudna személyesen végezni! Ráadásul a tárgyalás nem egyezik meg a leegyeztetett időpontokkal. Lesznek, amikor lemondják, visszalépnek, átteszik. Ez mind elvesztegetett idő. 

Számold ki, hogy beszervezés nélkül kizárólag saját munkából meg tudsz élni? Ha nem, ha a lehetősége sincsen meg, akkor mindig instabil lesz a jövedelmed.

 Akkor mi tehetsz?

Hát csapatot kell építeni és meghívni embereket az üzletbe, akik után te pénzt kapsz. Ne feledd, hogy ők ugyanazokkal a problémákkal fognak szembesülni, mint te és ugyanazok a lehetőségeik lesznek, mint neked. Ha neked nincsen lehetőséged megélni a rendszerből, akkor a másik sem fog (ez nem azt jelenti, hogyha te nem élsz meg, akkor más sem fog. Elképzelhető, hogy te alkalmatlan vagy a feladatra, a másik meg nem. Itt a lehetőség a lényeg).

Mennyibe kerül neked a csapatépítés (bulik, rendezvények, kávézások...stb). Ezt nagyon kevesen veszik figyelembe, pedig komoly pénzekbe kerül. Mondjuk havonta +30.000 forint az elején. Ezt az összeget nem tudod finanszírozni hitelek nélkül a megállapított létminimumból, hanem hozzá kell adni a 285.000 forinthoz... azaz máris havi 315.000 forintra lesz szükséged... máris növekednek a minimális arányok.

Sikerült 10 embert beszervezni, akik havonta átlagos 1,5 üzletet kötnek meg (realitás). Üzletenként kapsz 5.000 forintot, azaz 10x1,5x5.000= 75.000, amit passzív jövedelemként foghatnál fel, de valójában a csapatépítéssel akarod kiváltani a személyes tárgyalásokat. A 75.000 forintból le kell vonnod a csapat költségeit (a példában 30.000 forint), tehát a bruttó nyereséged 45.000 forint. 

285.000-45.000= 240.000 forintot kell minden hónapban a "passzív jövedelem" mellett megtermelni a létminimumhoz. Ez havi 24 kötést jelent. A kötési arányod is javult 1/3-hoz, így már csak havi 72 tárgyalásra van szükséged... Ezt biztosan tudod teljesíteni minden hónapban?

Hogyan lesz ebből sok millió forint?

Hát ebből a rendszerből te soha nem leszel milliomos. A valóságban az MLM rendszer más számokkal játszanak. Én egy eszközt szerettem volna elnagyolt számokkal bemutatni, ami mentén több esélyed van magadnak otthon kiszámolni, hogy megéri e beszállni vagy sem. 

A csillió milliók mögött mindig ott rejlik a valóságos nyomor

Ha van olyan MLM rendszer, amiről szeretnéd a véleményemet hallgatni, akkor írd meg kommentbe

 

 ►►►►

Ha kérdésed van nyugdíjjal, gyerekprogrammal kapcsolatban vagy cselekedni szeretnél, akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

� Ajándék lakástakarék választó 

Klikk

Itt találsz meg minket:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr7211924109

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A vallás piramis-játék 2016.11.03. 08:07:31

A vallások a legeredményesebb piramis-játék jellegű csalások a világon, hiszen minden tag beszervezi a gyerekeit.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.02. 12:49:05

Egyszerű ez.

Ha van:
- hülye szöveg: gazdag leszel hamarosan.
- hollywoodi stílusú prezentáció,
- magas belépési költség,
- mások beszervezése,
- irreális árú termék,
akkor ez 99 %-os valószínűséggel mlm-piramisjáték.

feketehun 2016.11.03. 01:43:12

Nekem az Amway nevű MLM céggel van tapasztalatom. Sajnos. Ráadásul csak közvetett ez a kapcsolat, ugyanis öcsémet sikerült behálózniuk. Öcsém 20 éves, naiv gyerek. Megragadták őt az Amway közösségének szeánszai, a "munka nélkül lehetséges" meggazdagodás ígérete, az a hamis baráti hangulat, ami az ottani emberek egymás közti viszonyát jellemzi. Hiába próbáltam lebeszélni erről az őáltala üzletnek nevezett lehúzásról.

A cég filozófiája ettől függetlenül émelyítően őszinte. Azt ültetik el mélyen és agresszívan a tagjaik agyába, hogy "használd a terméket" és "add el a terméket" és "reklámozd a terméket". Ez a három imperatívusz határozza meg az jó ügynök viselkedését. Végül is azok a gyámént vagy smaragd vagy akármilyen ultramanagerek, akik a cég életútjának korábbi szakaszában csatlakoztak, valóban ezt csinálják. 3000 emberrel töltik meg a Kongresszusi Központot, és reklámozásra, vásárlásra valamint eladásra buzdítanak.

Eközben egy tőke nélküli kisembernek nincs esélye megkapaszkodni a rendszerben. A cikkben említett módszereket kevésbé lehet alkalmazni az Amwayre, hiszen a fő termékcsoport a kozmetikumok és a háztartási takarítószerek szférájára terjed ki, tehát sokkal inkább kell magasabb számú, de egyenként kisebb forgalmi értékkel bíró cikkekkel. A kezdő ember számára pontosan ezért lesz átláthatatlan az egész folyamat. Nem képes józanul belátni, hogy az értelmezhető összegű pénz megszerzéséhez szüksége van legalább 5 beszervezett értékesítőre, akik mindegyikének van szintén öt ilyen embere (szóhasználatukkal élve: lábra). Nem látja át, hogy további 125 bepalizható ember lehet csak az ő segítségére, 125 olyan ember, akit a másik 5 vont be. Ez eleve teljesen életszerűtlen, különösen ha belegondolunk, hogy egy átlagember 5 ismerősének további 5 ismerősei elég jelentős mértékben átfedik egymást. Tehát emberünk mindezt nem látja be, csak önti a pénzét a szervezetbe, amiből valóban jachtot vesznek egyes emberek. Azok, akik 1990-ben vették észre ezt a piaci rést, amikor még felkészületlen volt a társadalom az MLM-re. Vagy talán éppen akkor volt felkészült, de most már nem az.

Külön zseniális húzása az Amwaynek a Network21 nevű szervezettel kötött "együttműködése". Az Amway által kommunikáltak alapján a Network21 egy tőlük független cég, amellyel szerződéses viszonyban állnak. A Network21 trainingeket, konferenciákat, brainstormingokat szervez az egyszeri Amway-katonáknak. Talán még a lelkesítő-agymosó CD-ket és könyveket is ők adják ki és terjesztik, bár erre most nem mernék megesküdni. Az egyszeri értékesítő pedig megveszi ezeket a szarokat, elmegy ezekre az előadásokra, mert azt gondolja, hogy az így szerzett tudástól sikeresebb lehet a vállalkozása. Nem tudja, hogy azt a kevés hasznát szórja el éppen. Ha van neki. Méghozzá ugyanannak a cégnek a zsebébe, ahonnan elvileg ő kapná a pénzt. Nekem legalábbis nincsenek illúzióim a Network21 és az Amway tulajdonosainak megegyezőségét illetően.

Amikor öcsém a következő okfejtéssel állt elő, akkor már tudtam, hogy hiába minden érvelésem, ez az ember elveszett.

Azt mondta, hogy ha havi 60000 értékben adja el a (túlárazott) termékeket, akkor abból neki lesz 20000 forint haszna, ami évi 240.000 forint. Ami pontosan elegendő pénz ahhoz, hogy megvegye az összes CD-t, elmenjen az összes előadásra, szeánszra és bennlakásos trainingre. Ekkor megkérdeztem tőle, hogy hallotta-e azt, amit az imént saját maga mondott ki. Azt válaszolta, hogy hallotta, és hisz abban, hogy ez neki jó lesz így.

Egyébként a 125-ös szám szerintem azt is mutatja, hogy ennyi emberből egy és legfeljebb egy ember kerülhet magasabb polcra az MLM-en belül. Ha valaki tényleg akkora tehetség, hogy ennyire kiemelkedik a tömegből, az előrébb fog jutni. De akkor már őt sem fogja megkülönböztetni semmi a többi gátlástalan pszichopatától, hiszen ő 124 ember összekuporgott pénzét fogja elverni valami távol-keleti szigeten, a vitorláshajóján koktélt szürcsölgetve.

Nem véletlenül lett kilométeres hosszúságú ez a komment, én tényleg szívből gyűlölöm ezt a rendszert és nagyon csodálkozom, hogy a működési modell formálisan legális. Nem vagyok a túlzott állami beavatkozás híve, de ebben az esetben kegyetlenül ki kellene gyomlálni ezt az elfajzott, gaz rendszert.

kisrigó 2016.11.03. 02:10:37

Érdekelnének a vélemények a komolynak tünő, tőzsdére bevezetett Nuskin amerikai cégről. Kozmetikumok, táplálék kiegészítők a tevékenységi köre.

randomnotexists (törölt) 2016.11.03. 02:22:14

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: wazzer birca, alig merem leírni, de EGYETÉRTEK!

Márk_Márk 2016.11.03. 03:20:10

Nem kell számolgatni, minden ilyen egyértelműen átverés, és bukás a belépőnek.

Márk_Márk 2016.11.03. 03:20:51

@randomnotexists:
Mi a faszom az a wazzer?
Nem tudod leírni a baszd meg szót? Melyik betűt nem találod?

randomnotexists (törölt) 2016.11.03. 03:45:38

@Márk_Márk: Ki kérte hogy beleugass bazd meg?

fordulo_bogyo 2016.11.03. 04:33:03

"Hogyan számold ki, hogy az MLM átverés vagy sem? " - nem kell szamolni. MLM, tehat atveres.

$pi$ 2016.11.03. 08:22:38

"KATA EV leszel. Ez azt jelenti, hogy minden hónapban fixen 25.000 forintot kell átutalnod+ iparűzési adót fizetni"

A kata az havonta 50 000 forint.

Mérges 1234 2016.11.03. 08:30:02

Forever Living Product is nagyon lehúzos genya cég.

Volt benne egy barátom, de már nem beszélünk. Nem tudtuk meggyőzni, hogy kibasznak vele, ő konkrétan több milliót forgatot bele, 100%-os fogyasztvá vált, több mint 6 évet tett bele. Igazság szerint sikerült is beszerveznie még 4-5 embert, tehát van egy kicsi bevétele is, de az nem fedezi az összes termékfogyasztás értékét sem.

Ennyi munkával elvégezhetett volna egy főiskolát is, az a befektetés meg is térült volna, vagy megtanulhatott volna angolul, ami szintén megtérül. Így viszont ráment az ideje a pénze, a barátai, és még mindig hisz benne és tolja és tolja.

És az igazi genyoság, mindig elmondják neki, ha nem lett gazdag akkor nem a rendszer a hibás ( pedig de ) hanem ő nem jól csinálja.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.03. 08:34:45

@feketehun:

Én ismerek embert, aki ebből lett gazdag. Született szónok típus, érdekesen tud beszélni, még művelt is. Mlm-szemináriumokra jár hülyeségeket előadni, s jól jövedelmez. Ő maga egyébként egyetlen mlm-ben se tag, mert okos ember, s tudja, hogy hülyeség.

sish 2016.11.03. 08:51:35

@$pi$: ha van főállásod, ahogy a blogger írta, akkor csak 25

benkezoltan · http://helyett.blogspot.hu/ 2016.11.03. 09:40:09

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Szia!

Bocsáss meg, amiért őszintén leírom... Butaságot írtál. Ahogyan a blogger is maradjon a kaptafájánál... Nem szeretném tőle sem elsajátítani azt a tudást, amivel egy korrekt MLM cégnél "sikeres" lehetek.
Áruljátok el nekem! Minden embernek volt már rossz szexben része. De miért nem azzal hagy fel, és miért nem beszéli le a barátait arról, hogy a szex marhaság, sz@r stb.?
Az MLM egy nagyszerű dolog! Igen, alig néhány van a tengernyiből, amelyik érted is van, amelyikbe érdemes "munkát" fektetned.
Ki az intelligensebb? Aki gondolkodás helyett butaságokat beszél? Vagy aki gondolkodik és nemet mond? Mert lehet elutasítani azért is, mert bár jó, de nem érdekel (mindegy miért, az mindenkinek a privát dolga).

Az MLM szerintem nagyon jó dolog. Van veszélye, de arról még itt senki sem írt, hogy mi (és ez nem véletlen, hiszen nem is tudják). De ez a veszély az élet számtalan területén létezik.
Az MLM egy eszköz, egy kalapács; rombolhatsz vele, üthetsz be szöget a falba, amire majd képet akaszthatsz, és akár alkothatsz is vele. Mivé válik a kezedben, hogy hü.ye vagy intelligens leszel, az rajtad áll.

A veszély a vágyakban keresendő. Mert a vágy negatív energia. Ez az, amit az élet számos területén nem tud helyesen kezelni az ember, ...és amire helytelenül építenek a hálózatépítők. Ugyan természetes, hogy vannak az embernek vágyai, de meddig és milyen energiák azok? ...és ettől a ponttól már nem erre a blogra való gondolatok következnének.

Szerintem az MLM egy kicsit is nyitott, intelligens ember számára sok fejlődési lehetőséget kínál. ...és én azt látom, hogy ennek az emberiségnek bizony rengeteg dologban kellene fejlődnie. Szerintem már csak ezért is volna létjogosultsága az életünkben.
Hát, gondolkodás és jó indulatú cselekvés helyett könnyebb kinevetni azokat, akik megpróbálják, támogatás helyett könnyebb lerombolni a barátaink törekvéseit.

Lépj túl a véleményemen, ...szép napot kívánok neked!

Zoli

benkezoltan · http://helyett.blogspot.hu/ 2016.11.03. 09:42:10

@Mérges 1234:

Szia!

Bocsáss meg, amiért őszintén leírom... Butaságot írtál. Ahogyan a blogger is maradjon a kaptafájánál... Nem szeretném tőle sem elsajátítani azt a tudást, amivel egy korrekt MLM cégnél "sikeres" lehetek.
Áruljátok el nekem! Minden embernek volt már rossz szexben része. De miért nem azzal hagy fel, és miért nem beszéli le a barátait arról, hogy a szex marhaság, sz@r stb.?
Az MLM egy nagyszerű dolog! Igen, alig néhány van a tengernyiből, amelyik érted is van, amelyikbe érdemes "munkát" fektetned.
Ki az intelligensebb? Aki gondolkodás helyett butaságokat beszél? Vagy aki gondolkodik és nemet mond? Mert lehet elutasítani azért is, mert bár jó, de nem érdekel (mindegy miért, az mindenkinek a privát dolga).

Az MLM szerintem nagyon jó dolog. Van veszélye, de arról még itt senki sem írt, hogy mi (és ez nem véletlen, hiszen nem is tudják). De ez a veszély az élet számtalan területén létezik.
Az MLM egy eszköz, egy kalapács; rombolhatsz vele, üthetsz be szöget a falba, amire majd képet akaszthatsz, és akár alkothatsz is vele. Mivé válik a kezedben, hogy hü.ye vagy intelligens leszel, az rajtad áll.

A veszély a vágyakban keresendő. Mert a vágy negatív energia. Ez az, amit az élet számos területén nem tud helyesen kezelni az ember, ...és amire helytelenül építenek a hálózatépítők. Ugyan természetes, hogy vannak az embernek vágyai, de meddig és milyen energiák azok? ...és ettől a ponttól már nem erre a blogra való gondolatok következnének.

Szerintem az MLM egy kicsit is nyitott, intelligens ember számára sok fejlődési lehetőséget kínál. ...és én azt látom, hogy ennek az emberiségnek bizony rengeteg dologban kellene fejlődnie. Szerintem már csak ezért is volna létjogosultsága az életünkben.
Hát, gondolkodás és jó indulatú cselekvés helyett könnyebb kinevetni azokat, akik megpróbálják, támogatás helyett könnyebb lerombolni a barátaink törekvéseit.

Lépj túl a véleményemen, ...szép napot kívánok neked!

Zoli

$pi$ 2016.11.03. 09:42:25

@sish: Oh, tényleg, ez elkerülte a figyelmemet. Bocsesz!

Kérdés: Január 1. -től a KATA határ 12 millióra nő. Ez azt jelenti, hogy a havi befizetendő 100 000 lesz 50 helyett? Nem találtam sehol infót erről...

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.03. 09:56:20

@benkezoltan:

Korrekt mlm nem létezik. Ha egy mlm valóban korrekt lenni, el se indulhatna. Az mlm alapja: eladhatatlan, túlárazott termékek rásózása balekokra, aki azt hiszik, e felesleges termékek megvételével milliomosok lesznek.

kutyanyolc 2016.11.03. 10:07:39

@feketehun: szívesen elbeszélgetnék veled azokról a nyilvánvaló tévedésekről, amit írsz Úgy nyilvánítasz véleményt valamiről, hogy soha nem próbáltad...

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.03. 10:15:23

"Én egy eszközt szerettem volna elnagyolt számokkal bemutatni, ami mentén több esélyed van magadnak otthon kiszámolni, hogy megéri e beszállni vagy sem."

Ehhez nem kellett volna ennyi tényleg nagyon elnagyolt rizsát írni. A képlet nagyon egyszerű, ha nem vagy abban a pár ezrelékben, akik ezt sikeresen tudják csinálni, akkor nem éri meg beszállni egyikbe sem!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 10:25:22

Egy ismerősöm amway-ezik. Neki bejönnek a termékek, hisz benne, maga is használja, plusz jópár ismerősének eladja, stb. Nem gazdagszik meg belőle, de érzékelhető bevétele van.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.03. 10:30:22

@benkezoltan: Minden mlm kiritizáló posztnál megjelennek a hívek a kommentben, akik elmagyarázzák miért is jó ez. Nem jó.

@feketehun: Szerintem pár hónap után rájön, hogy a befektetett munka nem áll arányban a profittal. Az mlm egy vallás Isten nélkül. Ezért hosszú távon müködésképtelen az emberek 90%-nál.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.03. 10:34:44

@flash.gordon:

Az mlm valóban vallás. Amikor először voltam 20+ éve mlm-gyűlésen, rögtön a vallási jelképeket kerestem, mert ezeket leszámítva, minden egy újprotestáns kisegyház istentiszteletére emlékeztetett.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.03. 10:42:05

@kutyanyolc:

Persze, mivel te mlm-hívő vagy, ezért minden kritikát alaptalannak fogsz mondani.

kutyanyolc 2016.11.03. 10:44:12

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: még véletlenül sem... sajnos szerintem is megalapozott az MLM ellenzők állításainak a 90%-a. Viszont azt el kell ismerni, hogy vannak korrekt rendszerek, és lehet jól is csinálni ezt. :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.03. 10:48:58

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Pontosan. Bizonyságtétellel, belterjességgel. Eszmeiség nincsen csak materiális célok.

Mérges 1234 2016.11.03. 10:50:39

kutyanyolc

Én nem találkoztam még jó MLM rendszerrel, jó alatt azt értem, hogy a termék ára és minősége versenyképes.

Ilyen sajnos nincs, és elvileg sem létezhet, mert akkor nem tudná kitermelni a rendszer a mlm rendszer fenntartási költségét.

De mondjon már valaki egy jó MLM céget és terméket. Amúgy meg a legtöbb esetben igaz, hogy az MLM-ben a termék csak a pilótajáték elrejtésére kell, nem a termék a lényeg.....

benkezoltan · http://helyett.blogspot.hu/ 2016.11.03. 11:00:03

Berecz András így kezdi a mesélést:
- Gyerekek, ez úgy igaz, ahogy hiszitek!

Éveken keresztül megmosolyogtam az MLM híveket. De képes voltam gondolkodni is.
Miért másak az én tapasztalataim, mint az itt hozzászólóké?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 11:02:21

@Mérges 1234: "elvileg sem létezhet, mert akkor nem tudná kitermelni a rendszer a mlm rendszer fenntartási költségét."

De létezhet, mert a kiskereskedelmi 30% árrés fedezheti.

Ezzel nem állítottam, hogy létezik.

benkezoltan · http://helyett.blogspot.hu/ 2016.11.03. 11:03:49

Emberek! A mobilok, a tarifák...és még megannyi más, amit rendszeresen használnak az emberek...hát, ezeket sokkal nagyobb lehúzásnak tekinthetnénk, ha az itt felcsillantott megközelítéssel vizsgálnánk.

Gondolkodni nem tilos...és írni is szabad.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 11:09:53

@benkezoltan: "A mobilok, a tarifák...és még megannyi más, amit rendszeresen használnak az emberek...hát, ezeket sokkal nagyobb lehúzásnak"

??? A mobilomat évnte 3000 forinttal töltöm fel. VOIP-ról mobilt hívni 4,5 Ft/perc, földi számot hívni 70 fillér/perc. Nem érzem egyiket se különösebb lehúzásnak.

A lányom flottás csomagja is valami 5 Ft/perc. Drága, de nem kell mobilon csacsogni, hanem együtt kell sörözni, vagy földi vonalon kell csacsogni, lehetőleg ugyanabból a hálózatból, ingyér.

Bobby Newmark 2016.11.03. 11:14:44

@benkezoltan: Lófaszt. Nincs az a termék, amit megérné képzetlen gyökerekkel reklámozni irdatlan pénzért, további gyökereknek, úgy, hogy nem piramisjáték, hanem "őszinte" MLM. Ez gyártó illetve forgalmazó szempontjából.
Vásárlói szempontból meg nincs az a termék, amit megérné úgy megvenni, hogy közben x szint gyökeret kifizess. Bemész a boltba, és megveszed negyed áron ugyanazt, mert ott legfeljebb újsághirdetést, tévéreklámot, óriásplakátot fizetsz, nem egy hordányi gyökeret.

Mérges 1234 2016.11.03. 11:21:14

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

Igen de a 30 de egyes termékek esetében akár 50 %-os árrésből sem jön ki az mlm hálózat fenntartása, persze elvileg kijöhetne, de akkor meg senki nem csinálná.

Mérges 1234 2016.11.03. 11:22:10

@benkezoltan:

Mond már meg, hogy milyen mlm rendszerben vagy benne és mire vitted, és főleg milyen áron.

Bobby Newmark 2016.11.03. 11:24:46

@benkezoltan: Ja, csak ott kapsz is szolgáltatást a pénzedért, míg MLMben csak fizeted a sok droidot, akik fölötted vannak. Hülyének is megéri, persze.

Bobby Newmark 2016.11.03. 11:26:12

@Mérges 1234: Avon és Amway ami úgy-ahogy működik és nem nettó piramisjáték, csak hát ugye kapod a középszerű terméket prémium áron.

Szarvas Norbert 2016.11.03. 11:27:32

@benkezoltan: néha elgondolkozom, hogy az MLM véleményvezérek képesek e egy szöveget értelmezni? Kifejezetten benne van a szövegben, hogy léteznek jó MLM rendszerek...stb.

A cikk pedig nem az MLM rendszert támadja, hanem megmutatja, hogy nem minden arany, ami fénylik és olyan költségvonzatokat illetve minimálisan teljesítendő havi értékesítési számokat mutat be, amikkel teljesebb képet lehet kapni arról, hogy valami megéri nekem vagy nem éri meg

benkezoltan · http://helyett.blogspot.hu/ 2016.11.03. 11:43:19

- Nem vagyok véleményvezér.
- Nem magamat reklámozni jöttem ide.

Nekem teljesen mások a tapasztalataim, mint amiket itt néhányan írnak. Miért? Aki képes rá, az gondolkodjon el rajta..., ha akar. Ő dolga.

...és igen, lehet tisztességesen is csinálni valamit.

Szarvas Norbert 2016.11.03. 12:04:05

@benkezoltan: és a kommentemre is sikerül majd egyszer valamikor a távoli jövőben reagálni?

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.03. 12:29:54

@benkezoltan: "Az MLM szerintem nagyon jó dolog."

Igen, ha le akarsz húzni egy csomó nyomorék kisembert, akkor egy nagyon jó eszköz a végrehajtásához. Amúgy nincs olyan gazdasági számítás, ami alapján megérné egy terméket MLM-el árusítani (egyetlen út az, ha arra játszol, hogy a kisember azért vegye meg a számára szükségtelen terméket, mert azt hiszi utána meggazdagszik a többiek jutalékából, vagy nincs is termék, és nettó piramisjáték a dolog).

"Szerintem az MLM egy kicsit is nyitott, intelligens ember számára sok fejlődési lehetőséget kínál"

Szerinted. Persze szerinted sem, csak védeni kell a mundért. Egy nyitott intelligens ember szóba sem áll veletek!

Hasse 2016.11.03. 12:44:09

"Szerintem az MLM egy kicsit is nyitott, intelligens ember számára sok fejlődési lehetőséget kínál." - Ez nyilván így van, csak valami miatt ők el vannak foglalva a tanulással, munkával, a saját hagyományos cégük építésével és sajnos az MLM-es cégeknek maradnak a hülyék.

feketehun 2016.11.03. 13:08:42

@kutyanyolc: Én vevő vagyok arra, hogy elbeszélgessünk erről. Ha képes vagy meggyőzni arról, hogy nyilvánvaló tévedésben vagyok, azzal csak én járok jól.

Bobby Newmark 2016.11.03. 15:11:18

@kutyanyolc: Szerintem a szarevést meg a karóba húzást sem kell kipróbálni ahhoz, hogy teljesen egyértelműen tudja az ember, hogy nem jó dolog.

segar 2016.11.03. 15:46:27

Baromi nagy sötétség van a fejekben. Bár többnyire bizonytalan félelemből táplálkozik. Meg a szürke kisegér kényelméből a szalmafészekben...
___
Az remélem mindenkinek megvan, hogy a magyarok harmada gyomor és bél-problémás, a fele vérnyomás-problémás és a kétharmada inzulin-rezisztens? Mindenki ott nyomja a melót valami stresszes helyen, miközben lebetegszik. De már a gyereke is allergiás, bőrbajos, cukorbeteg. Gyógyszer-orvos-gyógyszer-kórház. ...Jó kilátások.
___
Ezzel szemben a network szórakoztató, tele van örömmel és kudarccal - mint maga az élet. Az a lényeg, hogy ne hüylék csinálják. És ha van értelmes termék is, akkor életed legjobb bulija lehet. Ehhez is szerencse kell - éppúgy, mint sok mindenhez. :|

Bobby Newmark 2016.11.03. 22:23:38

@segar: Hát, ha lenne akár egyetlen érved is, esetleg lenne esélyed meggyőzni bárkit.

Ja, és az meg aztán nem stresszes, hogy éhen döglesz hónap végére, ha nem sikerül senkit bepaliznod. Az tényleg a végtelen nyugalom.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.04. 11:08:27

@segar: Ügyes vagy! Tökéletesen fel tudtad mondani a betanult bullshit szöveget. Most már leülhetsz:)

segar 2016.11.17. 12:52:33

@Bobby Newmark: Szerinted az nem érv, hogy "harmada gyomor és bél-problémás, a fele vérnyomás-problémás és a kétharmada inzulin-rezisztens"??!? Te inzulin-rezisztens vagy? (majdnem biztos...) A családodban nincs allergiás? (biztos, hogy van...)

Következésképpen ha "bepalizásnak" érzed azt, ha gyógyulsz (ellentétben azzal, ha az orvos gyógyszerez - a mellékhatásokkal és a tüneti kezeléssel), akkor az a te bajod. Ha mosolyogva akarsz hosszabb életet (a gyógyszertári sorbanállás helyett), akkor sürgősen változtass véleményt! :|

segar 2016.11.17. 13:05:43

@metal: 'Már ha a saját (saját!) szöveg betanult lehet... Úgyhogy: neked is ajánlom, ha beteg lesz a családban, véletlenül pont velem találkozz. Nem kötelező, de elég sok szívást megspórolnál magadnak. :|

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.17. 13:22:09

@segar: Inkább ne fáradj! Nem én vagyok az az idióta, akit be tudsz palizni. Inkább a Chemtrail hívők között keresgélj, ott több találatod lesz:)

segar 2016.11.17. 14:04:19

@metal: :) Nem idióta vagy. Csak még egészséges.
___
Majd ha hirtelen elmúlik, akkor a "bepalizni" szó teljesen átalakul "segítség" és "köszönöm" szavakká... :|

Oláh Antal Oláh Anita 2016.11.30. 18:39:36

Tisztelt Szarvas Norbert! A cikkkben arról ír hogy érdemes e MlM rendszerben dolgozni vagy sem? Érdekelne a véleménye a Fireflies rendszerről .
Válaszát előre is köszönöm .
Üdvözlettel

Oláh Antal

Reactor 2018.02.07. 00:39:05

Érdekes, hogy minden ilyen cikknél előkerülnek az MLM-huszárok, és mosdatják a szerecsenjüket. Annyira bombabiznisz az MLM, hogy már csak Jófogáson lehet normális álláslehetőségnek maszkírozva megetetni pár palimadárral...

De akkor jöjjön a 40 milliós kérdés: ha az MLM ennyire szuper dolog, a jövő üzletmodellje, meg minden, miért nem szünteti meg a munkanélküliség problémáját? Mindenki jól járna. A cégvezetők vihetnék haza a csiliókat, a Viktátornak se kellene betartani az 1 millió munkahelyes ígéretét, és a kisembernek se kéne futószallag mellé robotolni menni gombokért, meg közmunkázni, és nem ajvékolnának, hogy nincs munka, meg fogunk halni, ki kell menni Németbe, prümm prümm prüüüüüümmmmmmmm...
Erre a kérdésre eddig még mindig csak kínos magyarázkodást, köpködést és moderáltatást kaptam :D gondolom az agymosodában nem készítik fel erre a kérdésre a piramisjátékosokat :DDDDD

laszlobajzath 2019.02.10. 12:32:38

Kedves Szarvas Norbert!

Érdekel a véleménye a Fireflies rendszerről.

Köszönettel:
Bajzáth László

kukasmacska 2019.04.24. 15:39:58

@benkezoltan:
"Nekem teljesen mások a tapasztalataim, mint amiket itt néhányan írnak. Miért?"

És konkrétan mik azok a tapasztalatok?
Mert eddig csak az derült ki, hogy nem értesz egyet az MLM ellenzőkkel.

Reactor 2021.11.04. 04:47:36

@kukasmacska: Ne akard, hogy leírja. Még a végén tényleg lel valami balekot, aki megeszi, hogy 3-4 hónap alatt csiliárdos lehet.

kukasmacska 2021.11.04. 10:00:04

@Reactor: :-)))
Ilyen balek mindig volt, van és lesz is.
süti beállítások módosítása