Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hogyan kereshetsz az irigységből pénzt?

2016. augusztus 14. - Szarvas Norbert

gears-marketing-technology-martech-ss-1920.jpg

Pár nappal ezelőtt kezdődött a sztori érdemi része. Már hónapok óta szemezgettem Wolf Gábor: Kisvállalati Marketing Biblia című könyvével, de túlzottan nem éreztem késztetést arra, hogy elolvassam. Tudtam, hogy Gábor megkerülhetetlen szereplője a magyar KKV marketing szektornak, ismertem a honlapját, láttam munkásságának egy részét, és mégsem. Aztán egy KKV szakmai  csoportban valaki megkérdezte, hogy nincsen e valakinek feleslegessé vált Wolf Gábor: Kisvállalati Marketing Biblia c. könyve olcsóbban? 

Azt gondolom, hogy tiszteljük meg a szerzőt azzal, hogy megvásároljuk a könyvét. Nem tízezrekről beszélünk, hanem 2-3 ezer forintról. Ennek egy része a szerző fizetsége. Ha ezt megvonjuk tőle, akkor egyrészt nem tiszteljük a munkásságát, másrészt legközelebb már nem éri meg neki a tudását papírra vetni. Ez igaz minden könyvre...

Elkezdődött az ilyenkor szokásos dumaparti és farokméregetés. Tudod engem mi győzött meg arról, hogy most azonnal meg kell vennem a könyvet? Amikor az egyik emberke primitív és átlátszó módon húzta le a könyvet...

"Hidd el, hogy Wolf Gábor nem az atyaúristen. Teljesen felesleges megvenned a könyvet...blablabla"

Tudod, vannak azok a típusú emberek, akik nagyjából mindent lehúznak, ami nem az "érdekeltségi körükbe" esik. Egyszer közvetetten ettől az embertől én is megkérdeztem, hogy szerinte milyen eredmény egy releváns szakmai blogbejegyzéssel 380.000-es olvasottságot elérni pár nap alatt. A válasz a mai napig a fülemben cseng:

"ügyes vagy kisfiam...."

Máskor ugyanez az illető az egekig marasztalt egy érdekeltségébe tartozó ismerőst ugyanebben a csoportban, akinek sikerült 40 ezres olvasottságot elérni. Ezzel a történettel illusztrálni szerettem volna ezt a bizonyos embertípust, hogyan működnek fejben. Talán ez kellett nekem igazán, ez volt az a pont, ami szinte rákényszerített a könyv megvételére. 

Ha egy szakmai közösségben különféle indokok nélkül egyértelműen leakarnak valamit húzni, akkor nekem az a dolog automatikusan kelleni fog. Úgy gondolom, hogy ezt hívhatjuk emberi irigységnek. 

Természetesen boltban teljes áron vettem meg a könyvet, hogy előre megfizessem a szerző fáradozásait. Aztán nem tudtam letenni a könyvet. Azaz időnként letettem és aznap már nem folytattam. A közel háromszáz oldalt egy szuszra el tudtam volna olvasni, de olvasás közben annyi ötletem támadt, hogy kénytelen voltam szakaszonként nekiállni  megvalósítani azokat.

Wolf Gábor könyve egy minta, amilyennek minden szakmai könyvnek, amelyik tanítani szeretne, kell lennie. Könnyed hangvételű, kényelmesen tagolt, tele személyes történetekkel és kipróbált gyakorlatokkal. De szerintem ennél fontosabb, hogy ez a könyv egyszerre tanít és inspirál. 

Inspirál, hogy a saját életedben, cégedben, munkádban törekedj a jobbra és legyél tudatosabb. 

Alapvetően nem szoktam könyvajánlásokat készíteni, de most erős késztetést éreztem, hogy elmondjam nektek, amit erről a könyvről gondolok anélkül, hogy spoilereznék. 

Az én ajánlásom:

 A legfontosabb magyar könyv a marketingről nem csak marketingeseknek. Mindenki számára megkerülhetetlen olvasmánynak kell lennie, aki valaha törekedett a jobbra saját életében. Kiszámoltam és a könyv ára nagyjából a huszadik oldal környékén visszajött számomra. Nemrég fejeztem be a könyvet, de mivel folyamatosan megfogadtam és alkalmaztam Wolf Gábor tippjeit, a cégem fejlődött és fejlődik. A fejlődés passzív velejárója pedig mindig a pénz lesz. A könyvet el KELL olvasnod!

 

►►►►

Ha segítséget szeretnél a pénzügyeidhez vagy kérdésed van, nekem is megírhatod:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

Itt találsz meg minket:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr6310410152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DanteTM 2016.08.15. 20:30:01

Nem vok nyelvtannaci, de "egekbe magasztalni" nem?

A cikk korrekt, egyben;)

nick papagiorgo 2016.08.15. 20:31:18

Jézusom, már könyvajánlók is jönnek?
Nem nagyon bírom, mikor a "marketing" meg a "vállalatgazdaságtan" apostolai (akik tudásukat jobb esetben egy párnapos, önköltséges tanfolyamon sajátították el) egymás könyveit ajánlgatják, meg ezt köszöngetik.
Nagyon jó volt a könyved, Géza (bár - vélhetőleg persze a szakmai irigység miatt - csak kb háromszázas példányszámban ment el).
Köszönöm, Béla, a Tiéd még jobb (az vagy ötszáz példányszámban is elfogyott), alig várom a folytatást. (Béla, ugye írsz ajánlót a következő könyvemhez?)

Ha téged az győzött meg arról, hogy a könyvet megvedd, hogy más lehúzta (tehát kb ezért vetted meg), akkor talán még tanulnod kellene picit, mielőtt könyvajánlót írsz. Mert ez így túró, hogy így fogalmazzak :)

nick papagiorgo 2016.08.15. 21:01:59

Egyébként ha valaki odáig vetemedik, hogy könyveket is elolvasson a témában, akkor:
1. Samuelson-Nordhaus: Közgazdaságtan
2. Chikán: Vállalatgazdaságtan
3. Kornaitól bármi
és utána jöhetnek a "Tíz nap alatt megcsináltam a szerencsémet", a "Gazdagodj okosan", a "Kisvállalati Marketing Biblia" meg ezek a könyvek. Már ha ezeket a fentiek után még megveszi.
Legalább valami alapvetést olvasson a szegény ember, mielőtt rácuppan arra, hogy hogyan fogja megcsinálni a szerencséjét most azonnal..... :)

Freelancer75 2016.08.15. 22:38:21

Ezt a könyvet még letölteni is sajnálnám nem hogy megvenni.. :)
süti beállítások módosítása