Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Azért nem találsz munkát, mert túl hülye vagy. Levél az álláskeresőhöz

2016. augusztus 09. - Szarvas Norbert

img_0181.JPG

Bevettem a "leszarom tablettát", jöhetnek a kommentek

Álláskereső elvtársam!

 

Teljes a képzavar, mert nem is tudom, hogy kihez intézzem keresetlen, de őszinte szavaim. A fiatalokhoz, akiknek egy jelentős része sikeresen magába szívta szüleinek a "kihaénnem" mentalitását? Vagy azokhoz az álláskereső idősebb kollegákhoz, akik nem értik, hogy miért nem tetszik egyetlen munkaadónak sem a mentalitás? Vagy a sokdiplomáshoz, aki még mindig nem jött rá a munkaerőpiac lényegére? 

Szeretném tisztelettel jelezni, hogy vége a 20. századnak! Üdvözöllek a 21. század második évtizedében!

Meg fogtok kövezni, de nagyon sok közös van azokban a különböző élethelyzetben levő emberekben, akik tartósabb ideje munkát próbálnak találni.

  1. Lélektelen zsoldosok
  2. Az első két szempont a fizetés és a szabadság
  3. A kapitalizmust elutasítják
  4. A munkát szükségszerűen rossznak ítélik meg
  5. Nyelvtannácizmus jellemzi őket

 

1.

 

Véleményem szerint ezek az emberek nem kiteljesedni akarnak a munkában, hanem beteljesíteni a család elvárását. Mi a család elvárása? Egyértelműen (sajnos) a pénz. "Menjél fiam és keress pénzt!". A többi pedig nem számít. Hány  tucat kutatást, életrajzot vagy társadalmi kísérletet mutassak neked, ami mind azt bizonyítja, hogy azok az emberek, akik elhivatottságból keresnek munkát, sokkal hamarabb tudnak elhelyezkedni, mint azok, akiknek minden mindegy, csak legyen valami? Hosszú távon nem működik az utóbbi mentalitás, mert nagyon hamar kiégsz a céltalan munkától, amit nem tudsz élvezni, amiért nem tudsz lelkesedni. Ráadásul ezt a munkáltató is észreveszi. Fásult zsoldosokat pedig senki nem alkalmaz szívesen.

2.

 

Pont ma olvastam a Facebook-on egy híresebb marketing cégnek az álláshírdetését. Tök menő állás, jópofa hírdetés. Ehhez képest kommentben képesek voltak bekérdezni, hogy mennyi a fizetés. Persze, hogy fontos a fizetésünk. De ki merem jelenteni, hogy a fizetés a másodlagos terméke a munkád minőségének. Ha képes vagy egy pozícióban jól teljesíteni, akkor a piac felfedez téged és biztosan megfizetnek idővel. A pénz és a szabadság nem szempont, hanem az adottsága az adott munkának. Minden cég motivált és produktív munkatársakat keres magának. Sokkal előbbre jutsz, ha nem a pénz alapján választasz, hanem a lehetőséget nézed.

Mit kell csinálnom? Élvezni fogom? Ki tudok benne teljesedni? Kihívást nyújt számomra? Lesz lehetőségem előre lépni?

3.

 

Nagyon sok állásbörzén voltam kiállítóként, több ezer embert felvételiztettem. Így elég komoly mintából tudok véleményt formálni. A legfontosabb közös pontok egyik a tartósan munkanélküliek körében, hogy egyszerűen képtelenek azonosulni a teljesítmény alapú kapitalizmus lényegével. Számukra sokkal megnyugtatóbb és igazságosabb egy olyan rendszer, ahol mindenki egyenlő, mindenki ugyanannyit kap és mindenkit felvesznek válogatás nélkül. Mivel elutasítják a kapitalizmust, ezért a kapitalizmus is elutasítja őket. A kapitalizmusnak nem feltétlenül a profit a lényege, de mégis az egyik építőeleme. A cégek pedig egyértelműen a profitot akarják. Ezáltal egyértelmű számomra, hogy megpróbálnak olyan embereket alkalmazni, akik motiváltak, produktívak és a profitot nem szükséges rossznak, hanem lehetőségnek tekintik. 

Nem lázadozni kell. Nem sajnáltatni magad. És legfőbbképpen a következő állásinterjúdon nem kioktatni a felvételiztetőt, hogy miért egy nagy rakás sazr a kapitalizmus és mennyivel jobb volt régen.

ERRE senki nem kiváncsi. Nem is fognak alkalmazni téged... Lehet, hogy nagyon kemény vagyok, de ez a valóság.

 

4.

 

A tartósan sikertelen álláskeresők, munkanélküliek jellemzően a munkában képtelenek megtalálni az egyensúlyt és a boldogságot. A szükséges rossznak ítélik meg a helyzetet és megpróbálják a szürke hétköznapokat túlélni. Hogy miért? Mert ebbe a mentalitásban nőttünk fel. Pedig a hétköznapok nem szürkék. A munkaidő (jellemzően 8 óra) az aktív életünk (feltételezve a 8 óra alvást) 50%-át teszi ki minimum ( de ehhez vegyük hozzá az ebédszünetet illetve az utazási időt is, vagy a túlórákat). Ez annyira jelentős időmennyiség, hogy nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy ne próbáld meg kitölteni tartalommal és ne próbáld meg élvezni. A munkaidőt nem túlélni kell, hanem megélni. A fejekben át kell állítani a fogalmakat és megpróbálni a munkát pozitív lehetőségként megélni. 

Persze ez akkor működik, ha olyan munkahelyen tudsz elhelyezkedni, ami érdekel, ahol jól érzed magad, ahol produktív tudsz lenni, ahol fejlődni tudsz. 

Ez pedig csak akkor működik, ha nem a fizetést nézed, megérted a kapitalizmus lényegét és motivált tudsz maradni.

 

5.

 

És most jön a kedvenc pontom. A nyelvtannácizmus az én értelmezésemben egy tökéletes megnevezése a jelenségnek és a mentalitásnak, ami túlmutat azon, hogy valakinem nem tetszik a helyesírásom. A nyelvtannáci egy olyan személy, akiben mély nyomott hagyott a porosz iskolarendszer és mindent a tökéletesség mércéjével képes akar megérteni. A nyelvtannáci számára a világ nem a megértésről, hanem a tökéletességről szól. Valójában a színfalak mögött arról van szó, hogy tudálékos az ember és számára mentális kielégülést, az agy számára jutalmat (mint pl a csokoládé) jelent, ha villogtathatja sokszor nem létező tudását és ezáltal mások fölé emelkedhet. 

Erre azért van szükség, mert az igazi életben az esetek 99%-ában sikertelen és/vagy boldogtalan. Ez a mentalitás pedig meggátol téged abban, hogy meglásd, megértsd és megéld a valódi világot. Mert mindig a hibákat fogod keresni ahelyett, hogy a lényegre fókuszálnál. 

Honnan tudod, hogy nyelvtannáci vagy?

A cikk olvasása közben keresed a hibákat, már a szövegre, hanem a szöveget figyeled. Elvontam értelmezésben a pontok olvasása közben mindent megpróbálsz megcáfolni és megmagyarázni. Persze egy pontig ez egy ösztönös dolog, ami minden gondolkodó emberben munkálkodik. Akkor van probléma, ha meg sem próbálod a cikk lényegét megérteni. 

A munkaadók pedig nem szeretik a "kihaénnem" kukacoskodó embereket. Pár éve az egyik felvételin egy középkorú nővel beszélgettem és véletlenül egy szót rosszul mondtam ki (már nem is emlékszem, hogy mi volt), ő pedig egyből fogta és kijavított. Szerinted ezek után felvettem? 

Pár hete Facebook-on egy szakmai csoportban írtam egy kommentet és az egyik szót rosszul írtam le (ilyen szerintem sokakkal elő szokott fordulni), de egy nagyon komoly témáról folyt a vita. Az egyik csoporttag ignorálta a témát és helyette abban látta a kinyilatkoztatásának a csúcspontját, hogy engem kijavítson, majd közölje, hogy túl hülye vagyok és életemben nem tudtam helyesen leírni azt a szót. Ennek szerinted van értelme? 

Egyszer egy tanítvány megkérdezte a mestert:

- Sokat kell-e még várni arra, hogy a dolgok jobbra forduljanak?

- Hát, ha várunk, akkor még sokat!- felelte a mester

 

►►►►

Ha segítséget szeretnél a pénzügyeidhez vagy kérdésed van, nekem is megírhatod:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

Itt találsz meg minket:

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr759957314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2016.08.10. 14:11:02

@calen: Ez sokkal durvább mert tulajdonos és nem teszi tönkre a céget (embereket igen). A nemzeti oligarchatenyészetbe sem ismeretségi hanem tehetség-alapon lépett be. A ráhelke-esküvőn egyik "rajongója" ki is szúrta egy főasztali képen ami nem sokáig volt a neten. Múltkor poénból rákerestem egy-két percre, maga a fazon is csak olyan képen látható ami vszeg nem töröltethető könnyen mert újságban jelent meg, politikus is van rajta.
Másik autós cégnek egyszer majdnem elültettem egy mérgező magot... (olyan márka amit nem kedvelek). Mondtam félig viccből a minőségügyis igazgatónak hogy az a repedés ott ni az nem lehet olyan durva. Akkora túlterhelést kibírt a gyártósoron, előírás szerint, aztán meg kukázzák. Mi lenne ha a laboros kislány tökre szabványos állagúra keverne hasonló fémporos kencét mint amiket méricskél és néhány ecsetvonás, visszaszámolva 20 cent alatt a selejt visszaváltozott. Ha később mégis tönkremegy úgyis másik kerül a helyére, élet- és balesetveszély nem lesz, semmi probléma. Ha mégis akkor meg rá lehet fogni a beszállító beszállítójára akitől az előgyártmány jött mert az a fránya repedés tényleg olyan felületen volt vala hogy rá lehetett volna mondani.
Szép látvány volt ahogy a magyar és a vállalati kultúra összecsikordult a fejében és néhány másodperc gondolkodás után lassan, szaggatottan ki tudta mondani "Az nem... lenne... etikus."

Untermensch4 2016.08.10. 14:15:36

@Leylandi: "Ennek fontossága sztem elenyésző a dolog másik oldala mellett: egy HR-es SOHA nem veszti el az önuralmát!" :)
Bocs de erről eszembe jutott egy HR-es. Egyszer telefonon beszéltem vele, nagyon zaklatott volt a hangja. Hat évvel később amikor meghallottam élőben, rögtön beugrott. Az idegösszeomláshoz ugyanolyan közel. Végülis ez önuralom, hat év alatt tényleg tengernyi hülye megfordult annál a cégnél és mivel gyártó, ott biztos hogy a HR-es sokkal több sokkal hülyébbel találkozott mint bárki más.

Leylandi 2016.08.10. 14:15:50

@trev: ez abszolút igaz! De erre is megvan a módszer!
A nyilvánosság előtti bizonytalankodás, káromkodás, jelenetezés nem az...
No várjunk, hátha meglesz a helyes út is.

Herbert Putzenschramm 2016.08.10. 14:18:44

@eMJe: de érted, a 90k HUF az pont 90 ezerrel több, mint amikor nincs munkád :)

Untermensch4 2016.08.10. 14:28:29

@Szarvas Norbert: Van olyan technikai lehetőség hogy kitakarva legyen komment (helytakarékosan, avatar meg név sora és a kitakarás oka "személyeskedés" (frankó kategóriákat kell kitalálni nehogy ne legyen lefedve vmi ami csak a helyet viszi a képernyőn), de külön rákattintásra meg lehessen nézni?

Leylandi 2016.08.10. 14:30:26

@Untermensch4: ha hat év alatt sem omlott össze, akkor valójában először se volt az idegösszeomlás szélén:-) Az átlagembernek ha a hangja remeg, akkor már csak méterekre van az összeomlástól vagy a robbanástól. Kivéve, akiknek eleve ilyen a hangjuk, hanghordozásuk, mondhatni "gyárilag". De nekik nyugalomban is... Biztos ismer mindenki nagyon idegesítő embereket, akik hangjukkal mindenkiben megpendítik az ősi veszélyjelző receptorokat. (A csimpánzok is ilyen rikoltozó-sápítozós hangokat hallatnak leopárd láttán. A magas, sírós, vibráló hang a veszély jele, hallatára kényelmetlenül érzi magát az ember.)

A HR-es szakma nagyon kevés embernek való. A másik 99% kiégne, vagy összeomlik. Az ideális HR-esnek nagyon jók az idegei, de azért viszonylag magas az érzelmi intelligenciája is, hiszen emberekről, nem csavarokról van szó. Ők a "legérzőbb flegmatikusok".
Hát ilyen elég kevés van...

eMJe 2016.08.10. 14:32:08

@Herbert Putzenschramm: Értem, de nem csak szalagmunkások léteznek. Ha visszalépsz, mert kénytelen vagy, hosszabb távon sokkal többet bukhatsz. Mondjuk havonta akár simán 90k-t is. Meg nem azét épít az ember karriert, hogy visszafelé lépdeljen. Természetesen ennek is lehetnek előnyei hosszú távon, de pl annak, hogy gyárigazgatóból segédmunkás légy (direkt sarkítok), annak nagyon nem.

Herbert Putzenschramm 2016.08.10. 14:45:30

@eMJe: pont ezaz, mert minél magasabb pozíciót töltöttél be n+1 évig, valószínűleg annál több mindenhez értesz, jobb esetben annál több eszed van :)
na és ilyen specifikációkkal elég csak pár lépcsővel lejjebb adni az igényeket - ami nyilván nem egyszerű és nem kis trauma -, de már lehet találni olyan munkát, amibe nem rokkan bele se fizikailag, se lelkileg.
persze hogy szar a céges Mondeo-ból átülni a saját Suzukiba, ne adj isten felszállni a helyi/ helyközi járatra a "pórnéppel" (hosszú ó-val), vagy lecserélni a fincsi kertes házat egy lakásra/ panelre, de még mindig jobb mint munkanélküliként vergődni az életben és évekig siránkozni, hogy a köcsög HR-esek nem vesznek fel :)

eMJe 2016.08.10. 15:14:08

@Herbert Putzenschramm: Nem érted. Ha gyárigazgatóból leszel segédmunkás, onnan nagyon nehéz visszakapaszkodni, de még ha csak pár lépcsőfokról beszélünk, akkor is. Legyen mondjuk gyárigazgatóból csoportvezető :D

És igen, jobb esetben, aztán nézz szét :D :D :D

Egyébként engem sohasem vonzott a céges autó, céges mobil, laptop. Ha sűrűn kell használni, akkor persze adjanak, de én pont letojom ezeket :D Hagyjanak dolgozni, ha már egyszer felvesznek, ha meg droid kell vagy rabszolgahajcsár, akkor nem én vagyok az emberük. Látszik is :D

Szelid sunmalac 2016.08.10. 15:18:50

@Herbert Putzenschramm: Hat perse, ogy alkalmazhato....LENNE. De nem alkalmazzak. Pont errol beszelek.

Szelid sunmalac 2016.08.10. 15:21:32

@Herbert Putzenschramm: De nehezen akarod megerteni. LIFTSZERELO SEGEDMUNKAS-nak ment el vezetoi poziciobol, de oda is csak nehezen vettek fel, mert 50+ Erted? Irjam lassabban, hogy NEM derogalt neki szintet lejjebb lepni, hanem a munkaadok egyszeruen nem akarnak ennyi idsen felvenni SENKIT mert altalaban tobbe kerul, nem megvezetheto, nem naiv, nem hajtogatja amit masok a szajaba ragnak.

blist 2016.08.10. 15:29:59

@ö...mikó?: És az érthető és egyértelmű utasításokat, információáramlást nem is említetted. A poszt szövegét is több helyen újra kellett olvasnom, kitalálni, hogy vajon mit akart közölni a szerző...

Herbert Putzenschramm 2016.08.10. 15:30:24

@Szelid sunmalac: ez mondjuk elég szomorú, hogy 50 éves korára nincs annyi kapcsolati tőkéje, hogy még egy ismerőse se tudja alkalmazni bolti eladónak/ irodai akárminek stb :(

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.10. 15:37:03

@Herbert Putzenschramm: ez nem szomorú, ez a XXI. század :(
Nekem is lehetett volna munkám, ha belemegyek, hogy ismerős vagy legutóbb a volt főnököm, szívességből ad munkát. Én viszont úgy vagyok vele, hogy gerincesnek születtem, szeretném legalább ezt megőrizni...

Jottó 2016.08.10. 15:50:46

@Orban VikTROLL: örülök hogy tetszik:) , látom pár embernek bejön.. a végén még levédetem

Herbert Putzenschramm 2016.08.10. 15:51:54

@Hóhér az utolsó barátod: ez viszont nem értem: miért gerinctelen az, ha elmész dolgozni egy ismerősödhöz? elvégzed a munkát és megkapod érte a fizetésedet, ebben mi a gerinctelen? az a gerinctelen, ha munka nélkül kapsz pénzt ismerőstől a semmiért. ha megdolgoztál érte, akkor jár a pénz, ebben tényleg nem értem, hogy mi a kivetnivaló.

Jottó 2016.08.10. 16:01:23

@Herbert Putzenschramm: hidd el észak-magyarországon nagyon sok olyan ember van, akinek évek óta nincs munkája (nem a kisebbségről beszélek, az más tészta).. munkásemberek, akik kb a rendszerváltás óta nem voltak képesek lépni.. nem akar mindenki elköltözni több 100 km-t, mert itt van a családja, itt szokta meg.. pláne az idősebb korosztály nem olyan mint a fiatalok, hogy fogja magát és csomagol.. de akár értelmiségiek is, lehet h x évig dolgozott akár tanárként, v titkárként, és megszűnt az állása, mert itt a xy-nak az unokaöcsikéjét beültetik a székébe, csak azért mert valakinek a valakije..nagyon sok ilyen van.. egy ilyen helyzetbe került embertől persze elvárhatod hogy menjen el árufeltölteni, de mondjuk egy 55 éves, másféle munkához és munkarendhez (nem kell 3műszakozni) szokott hölgy pl nem biztos h kurva jól érzi magát a minimálbérével egy ilyen helyen.. vagy max elmehet napi 8 órában basztatni az embereket a telefonos marketinggel, amihez szintén nem fűlik a foga.. elnézem néha az álláshirdetéseket, a fővárosban tényleg sokkal több lehetősége van akár egy olyan embernek is, aki "válogatni" szeretne..de ez nem mindenhol az országban van így..ja és hogy miből élnek? ott van a segély, vagy valami nyugdíj, esetleg a nyugaton dolgozó gyerek hazaad valamennyit.. az emberek nagy része itt vegetál, nem él.. nem nyaralnak, mozi, színház, könyv, új ruha, étterem szóba se jöhet..

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.10. 16:03:59

@Herbert Putzenschramm: úgy értem, ha pusztán azért vesz fel, mert ismerősök vagyunk. Ha azért, mert ismer és szüksége van a tudásomra, tapasztalatomra, az más téma. De amikor azzal indít, hogy te segítettél anno nekem, ezért most én is... kösz, ilyenre nem vagyok vevő.
Ahogy arra sem igazán, hogy ex főnök közel tíz év után a sokadik munkahelyére felvenne "mi szeretnél lenni?" kérdés kíséretében.

akrosztikon 2016.08.10. 16:38:38

@para_noir: Nincs neki, ezt csak bekamuzza ide, hogy hitelesebbnek tűnjön. Valójában viszont csak egy sima alkalmazott átlag alatti fizetéssel.

Untermensch4 2016.08.10. 16:57:40

@akrosztikon: Véletlenül tudok egy olyan módot amivel átlag alatti fizetéssel is lehet (a NemzetiÁVH által egyszerűsítettnek haluzott) vállalkozás-szerűsége vkinek, főként egyszemélyes. Lényegében ez már elnevezhető lenne egyszemélyes cégnek.
A saját cég mint hitelesség/tekintély az nekem kb ugyanaz mint az "alkalmazott átlag alatti fizetéssel" hitelesség-/tekintélyrombolásra.
Futhatunk ezen még pár kört de a vége úgyis az lesz hogy
1) messziről jött ember azt mond amit akar
2) egy állítás => <= egy tagadás patthelyzet mert vagy azt mondjuk hogy ő tett először bizonyítatlan állítást, vagy azt mondjuk hogy te tettél először....

Sztem a megoldás az lesz hogy a kulturált kommunikáció fenntartása közepette végül az aki a "hunyó", hibázik. A lelki játszmák érdekesek lesznek. Mindketten mérsékelt passzív-agresszívnek tűntök.

Untermensch4 2016.08.10. 16:59:17

@akrosztikon: Mint látom, magad is a leíró nyelvészeti megközelítés híve vagy és humorod is van. :)

Szarvas Norbert 2016.08.10. 17:38:59

@Untermensch4: bocsanat, hogy felbeszakitom a diskurzust, de ez volt az utolsó csepp, hogy anyukamat belekeverte ez az arctalan troll.

Konyes bucsut veszunk egymastol

Mariann19 2016.08.10. 17:45:46

A poszt nem komplex módon elemzi a munkavállalás újkori elvárásait, hanem kiragad egy részletet a munkavállalóval szembeni elvárásokat illetően.
Nekem az írás olvasásakor egy menedzser továbbképző ismeretek kivonatának tűntek a leírtak.
A posztban többször megjelenik a munkában való kiteljesedés munkavállalók iránti igénye.
Ennek a kiteljesedésnek az eredőjét azért nem ártana elemezni.
A kiteljesedés akkor jöhet létre, ha az ember talál olyan foglalkozást, amely életének a célja, arra készült már a pályaválasztás időpontjában. Tehát egy korai elhatározás megvalósulása következik be. Az ide vezető út kedvezően alakul, a tanulmányok, a felkészülés és lehetőség tökéletes harmóniában jelenik meg a munkába lépés idején.
A másik tagadásom, hogy a kiteljesedés foglalkozásfüggő. A mai műszaki fejlődés következménye a magasan szervezett munkavégzés, amely monotomiával jár. Nem hinném, hogy egy normában dolgozó ember, aki 8 órában a pedált nyomja, vagy egy kapcsoló táblát figyel egész nap kiguvadt szemmel, munkájától felmagasztosulva végzi a tevékenységét, és ez élete netovábbja.
Az a körülmény, hogy az ember milyen örömmel és intenzitással végzi a munkáját, az a munkavégzés körülményeitől függ. Lenézett alkalmazottnak érzi-e magát, vagy megbecsült, elismert embernek, mely érzést az emberi környezet és a munkáltató magatartása motivál.
A szerzőnek egy ilyen összefüggésben nem ártott volna a munkáltató kötelmeit is felsorolni, amikor a munkavállalói elvárásokat maximalizálta.
Egy tényezőben egyet értünk, a kapitalista gazdaságban /is/úgy lehet hasznosulni, ha a dolgozó ember kedvvel, odaadóan dolgozik.

Untermensch4 2016.08.10. 17:47:37

@Szarvas Norbert: Nyelvtanilag ez inkább úgy hangzik hogy ti ketten, mint hogy mi ketten tőled... közben látom hogy nem látom... :)
Sztem kicsit türelmesebbnek kellett volna lenned. Az az önuralom-dolog amiről már volt szó. De lehet hogy rosszul látom, két hónapja mondtak nekem olyat hogy nem vagyok eléggé sértődékeny.

Bobby Newmark 2016.08.10. 17:48:45

@Szarvas Norbert: LOJALITÁS?! Mi a faszom?!

A munkáltatóm NEM a gazdám, NEM a hűbéruram, és NEM a házastársam, mi a pöcsömről beszélsz?

Azért vagyok az alkalmazottja, mert mindkettőnknek kölcsönösen megéri, és CSAK addig, amíg ez így van.

Lojalitást meg lehet szépen vásárolni, bármi más a témában faszság.

Csatlakozom az előttem szólókhoz, te milyen világban élsz, baszdmeg?!

para_noir 2016.08.10. 17:58:20

@akrosztikon: az mondjuk tuti, hogy korábban valaki lektorálta itt a posztokat, mert egy időben hirtelen nagy javulás volt, aztán később visszatért a régi szint. Azért ha engem bloggerként ennyien kutyáznának (jogosan) az ultratré helyesírásom miatt, biztos megfizetnék okosba' egy írástudót, hogy kikerülés előtt fussa át a posztokat. Főképp, ha hiteles gazdasági szakembernek szeretném eladni magam, az értelmiségi szakembereknél ugyanis alap az írásban is színvonalas kommunikáció.

para_noir 2016.08.10. 18:03:18

@Bobby Newmark: ez amolyan vállalati bullshit, aminek az a célja, hogy a melós még lelkesedjen is azért, hogy a szart is kihajtják belőle. A magam részéről melóidő végén a tollat eldobom, és onnantól szarom le, nem az én cégem, legyen lojális hozzá a tulaj, elvégzem, amit kell, aztán söprés, a munkám nem az életem, az csak egy kurva munka. A sikerélményeimet máshol keresem és találom meg, akinek a munka a boldogság forrása, az vagy szerencsés (5%) vagy agymosott hülye (95%).

Untermensch4 2016.08.10. 18:13:03

@Bobby Newmark: A lojalitásnak, ha KÖLCSÖNÖS, sztem van vmennyi interaktív szerepe és létjogosultsága. Amolyan kisebb hitel jelleggel. Csak itt hamar diszharmóniába tud kerülni a vállalati és a helyi kultúra, a lojalitás magyar változatai nem mindig jól illeszkednek a cégvezetés "otthonról hozott" választékához.
Példával, "A" és "B" cégnél is kb ugyanakkora alkalmazotti létszám, ugyanúgy magyar alkalmazottakkal az alsóbb vezetői szinteken. "A" cégnél a régi és az új "külföldi" igazgató cicaharca miatt kisebb hiba történik a kollektív bértárgyalásoknál. Magyar lojalitás, "mi a cég ellen" üzemmód. A szabotázs hatása fenomenális. "B" cégnél a fő megrendeléseket fenyegető műszaki hiba miatt (de még semmit sem tudva róla csak gyanakodva a gyakori határidő-csúszások miatt) jön a vevő rendkívüli auditra, "mi, a céggel együtt" jól átb@sszuk a vevőt. A hatás fenomenális, a lelkesedés nagyobb mint valaha.
Pedig "A" cégnél az új menedzser nagyon értelmes bemutatkozó beszédet adott elő, csak sajnos ezt az alkalmazottak nem úgy értelmezték. "B" cégnél csak óvatosan sunnyogva próbálták az előadást megrendezni de ahogy kiderült miről van szó, még némi extra munkát is örömmel végeztek az alkalmazottak, szinte önszerveződő módon.
A kölcsönösen megéri mellé (nem helyette) lehet a kölcsönös lojalitással is operálni. Amíg megéri.

Untermensch4 2016.08.10. 18:19:05

@para_noir: Sztem a visszaesés messze az eredeti szint fölött állt meg (mondjuk ez hogyan is lenne mérhető..?) de még feljebb is lehetne, pont a hitelesség miatt.
Nekem volt már olyan munkám amiben több örömömet leltem mint mások akik ugyanazt csinálták. De attól még munkaidőn kívül, fizetetlenül nem fűtött a hivatástudat. A te nézőpontod szerint akkor én szerencsés vagyok/voltam. Mondjuk úgy is éreztem magam, nem pedig gazdagnak... :) :)) :)))

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.10. 18:19:48

@Szarvas Norbert: ha viszont igazat mondott, akkor nem moderálni kell, hanem feljelenteni személyes adatokkal való visszaélés miatt.

nyelvtannaci 2016.08.10. 18:27:46

Tehát:

- tőled, mint munkavállalótól az az elvárás, hogy legyen lojális, motivált, és ne a pénzt és a szabadságot nézd, hanem a munkában való kiteljesedést, lehetőséget

- a cégek a profitra mennek

Ez a rendszer így eléggé az ókori rabszolgaságot juttatja eszembe...

Értem a poszt írójának a szándékát, de ez így kevés, és inkább visszataszító. Szóval én, mint munkavállaló legyen lelkes és motivált, hogy a te, mint cég profit iránti éhségedet a lelkes és motivált munkámmal csillapítsam. Hátizé, ez marhára nem így működik. Kapitalizmust akarunk? Rendben, akkor a cégek is megkapják a kapitalizmust a profitéhes, minél kevesebbet dolgozni akaró alkalmazottak képében. Oda-vissza. Ez így fair.

Illetőleg, ott, ahol nem az éhen döglés / tengődés / kicsit félrerakni tudás szentháromságból lehet választani, hanem úgy megfizetik az embereket, hogy abból normálisan / jobban / nagyon jól meg tudnak élni, ott majd működni fog a "motivált munkavállaló, akinek nem a fizetés az első és legfontosabb" duma, addig meg csak a túlélésért küzdő, elkeseredett és cinikus emberek tömegei közül lehet majd próbálkozni a lelkes munkavállalók kihalászásával. Hajrá, jó munkát ;)

Untermensch4 2016.08.10. 18:42:21

@Hóhér az utolsó barátod: Ez még eddig csak jó hírnév megsértése vagy rágalmazás. Polgári peres, hosszadalmas és költséges. Ezért készültem rá hosszú és feszült (amolyan wmiki jobb napjain) beszélgetésre.
" ott majd működni fog a "motivált munkavállaló, akinek nem a fizetés az első és legfontosabb" "
Beneluxban dolgozó illető mondta hogy a helyiek nem kapkodnak mert nem az az elképzelés a cég részéről hogy ha már kaptál akár egy banánt akkor a végtelenségig dolgozzál utána és még érezd magad megtisztelve. A már letelepedett és beilleszkedett magyarok között viszont látta egy igazi mesterét a kummantásnak. A vicc az hogy a tag ugyanannyit meg kicsit többet dolgozott mint a helyiek de a nap nagy részében azért lazított. Az itthoni munkatempó és munkakerülés rutinjait kiválóan alkalmazva fele annyi munkáért kap 6-8-szoros vásárlóértékű munkabért (meg ott az hogy a gyerek beiskolázása ingyenes, az matematikailag is azt jelenti amit szótári értelemben). És még csodálkoznak itt nálunk a cégeknél hogy a zemberek mennek nyugatra dolgozni...

SEHERIKE23 2016.08.10. 19:08:51

Nem találtam olyan kérdést, ami rám vonatkozhatna. Én másképpen oldottam meg a munkavállalást. Elhatároztam, hogy munkahelyet változtatok, keresgélni kezdtem és amikor találtam egy nekem megfelelőt, megállapodtam a munkaadóval. Másnap elmentem a régi munkahelyemre és beadtam a felmondásomat. Következő napon már az új munkahelyen dolgoztam, amivel tökéletesen megvagyok elégedve. Nem vettem igénybe munkanélküli segélyt, megoldottam egyedül a saját problémámat.

Szarvas Norbert 2016.08.10. 19:25:01

@Hóhér az utolsó barátod: annyi igazsagtartalom volt benne hogy van anyam es dolgozom.... szoval semmi

Leylandi 2016.08.10. 19:27:05

@para_noir: "Azért ha engem bloggerként ennyien kutyáznának (jogosan) az ultratré helyesírásom miatt, biztos megfizetnék okosba' egy írástudót"

Már miért kéne??? A hibák nagy részét simán csak a wordbe beillesztve is ki lehetne javítani! Láthatóan a blogger ezt valami lázadásként éli meg, tehát nem is akarja kijavítani.
Mindegy. Nincs egyedül. Egy idő után meg lehet szokni.

zaturek 2016.08.10. 19:38:14

@Szarvas Norbert:
"ezt a hazudozó parasztot kirugjam a blogról vagy sem?"

"tisztelj minden munkát"

Igen, tisztelni kell minden munkát, ezért a parasztot se használd pejoratív jelzőként.

DoctorMorreau 2016.08.10. 19:39:23

Kedves Olvasók!

Természetesen ezt a blogot nem kell komolyan venni.

Színvonaltalan és butaságok vannak benne.

A legtöbb nagy amerikai vállalkozó szerint a munka nem más, mint a munkaidő átváltása pénzre.

Ennyi és nem több.

Természetesen dolgozni kell, a főnök cégéért hajtani kell, de az ilyen bugyuta, álszent írásokkal senki ne idegesítse magát.

Javaslom ezt a cikket, ezzel a témával foglalkozik:

www.hetek.hu/hatter/201601/hagyd_az_egodat_a_ruhatarban

mildi 2016.08.10. 20:20:08

@jobangel: ezzel annyiban vitatkoznék, ha nem ég a ház, akkor igenis ne adja alább. ha beáll egy mélyen a képességei alatt lévő munkába, akkor könnyen benne ragad. nem lesz ideje képességeinek megfelelő munkát keresni, képezni magát. csapdába kerül, olyasfélébe, mint a közfogik.
de azért ésszel, mert bár az elvek szép dolgok, de nem lehet őket feltálalni. :(: az éhezésnél a tecsós polcpakolás is jobb

egysmás 2016.08.10. 20:32:03

@SEHERIKE23: se felmondási idő, se semmi?

egysmás 2016.08.10. 20:35:35

@mildi: a teszkós polcpakolás akkor jobb az éhezésnél, ha anyuci eltart és elinni kell csak a pénz.
Minden egyéb esetben az a munka arra jó csak, hogy benntartson a nyomorban.

Lucifer Morningstar 2016.08.10. 20:41:56

Háááát, (igen, ez is hiba) norbika, olvasva a megszokottnál is mélyebb színvonalú blogodat és a figyelmedet ezen alacsony szintre felhívó hozzászólásokat, azért abban meg kell egyeznünk, profi módon találod meg azokat a témákat amikből kiderül, hogy sok-sok blog után sem érted még ennek a világnak a működését.

2016.08.10. 21:15:39

Kedves posztot író!

Először is:

"A cikk olvasása közben keresed a hibákat, már a szövegre, hanem a szöveget figyeled. Elvontam értelmezésben a pontok olvasása közben mindent megpróbálsz megcáfolni és megmagyarázni."

Az első mondat második bekezdése értelmetlen.
A második mondat első szavában elírás van.

Nyelvtannáci vagyok?
Szerintem nem. Pusztán szemet szúr a helytelen írás vagy az elírt szó.
Ha blogot írsz, akkor olvasd vissza az írásod, és javítsd ki!

Másodszor:
Az van, hogy van olyan ember - mint én is -, akinek úgy jár az agya, hogy azonnal észreveszi a hibát, de nem azért szól érte, hogy fikázzon, hanem mert zavarja.
Nem a rosszindulat vezérli, hanem a jobbító szándék.

Harmadszor
Valamikor aktív tagja voltam a MENSA HUNGARIQA nevű egyesületnek. (Személyes okokból már nem vagyok tagja.) Ott gyakran játszottunk olyan játékot, hogy ki talál több helyesírási hibát egy újságban.

Negyedszer.

Én ha állást kerestem, az elején még csatoltam a egyesületi tagsági okiratot, aztán rájöttem a negyedik alkalommal, hogy a frusztráció, amit ez okoz nagyobb volt, mint a szakmai hátterem, a referenciám, a munkáltatói értékelésem, vagy bármi egyéb. Ezért a következő alkalommal már nem csatoltam a pályázathoz, és láss csodát! Felvettek. Azóta is dolgozom, bár később mégis kitudódott, hogy "okosabb vagyok mint egy ötödikes".

Ezzel azt szerettem volna csak jelezni, hogy a kishitűség, a kisebbrendűségi érzés, a "főnök mindig legyen okosabb mint a beosztott" mentalitás miatt kerültem olyan helyzetbe, hogy végül el kellett hallgatnom egy - szerintem - egyébként abszolút releváns információt, és így kaptam meg a munkát.

A végső konzekvenciát vond le magad!

Ennyi.

Bobby Newmark 2016.08.10. 21:53:37

@egysmás: Én is úgy léceltem le az előző munkahelyemről, hogy nem kívánták, hogy ledolgozzam a felmondási időt. Nekem volt még 10 nap, mire elmentem a konkurrenciához, kértem egy állásinterjút, és felvettek, de kb hasonlóan zökkenőmentesen történt a dolog.
Van ilyen.

Analfa Béla 2016.08.10. 22:15:26

Pedig nem olyan rossz rákérdezni a fizetésre. Kiderül belőle, hogy milyen komolyságú munkát vár el a cég az adott pozícióban. Ha keveset kínálnak, akkor a munka kevésbé igényes kell, hogy legyen, miveh a jó munkaerőt nem akarják megfizetni. Meg ha nyilvános lenne a bérezés, akkor nyilván rögtön többet kellene fizetni, mert a munkaerőpiac könnyebben árazná be a munkát.

A nyelvtannácizmusról pedig annyit, hogy nem értem, hogy miért próbálod lebeszélni az embereket arról, hogy szóljanak, ha valaki hibázik. Egy cégnél az a legnagyobb öngól, ha elnyomja azokat, akik a hibákért szólnának, mert azzal rengeteg fejlődési lehetőségtől esik el. A hibákből lehet még mindig a legtöbbet tanulni.

Circus 2016.08.10. 22:53:21

Apróbb észrevételek a poszt és a való élet különbségeiről:

Új helyen honnan kellene tudnom, hogy pontosan milyen munkát, milyen körülmények között ajánlanak, és mennyi pénzt tudnak/akarnak rászánni, milyen lehetőségeik vannak? Minden esetben, amikor ezt kérdezik tőlem, a nyelvemen van, hogy a legolcsóbb, vagy a legjobb jelöltet keresik? Ilyenkor tényleg másodlagos, hogy én mit szeretnék...

Kétszer kerültem olyan helyzetbe, hogy belementem a „kezdjünk olcsóbban, majd emelünk rajta” játékba. Egyszer sem emeltek, az ígért éves kompenzációt sem, meguntam a kifogásokat (cég helyzete, tulajdonosi döntés, fejlesztések, előre nem definiált saját szájíz szerinti elbírálások miatt, stb). Ilyet többé nem játszom.

Miért baj, ha az ember zsoldosként definiálja önmagát? Pénzért dolgozom, én a munkámat adom, munkáltató érte pénzt fizet. Nem lélektelen a zsoldos, hanem belefáradt az üres lózungokba. Fizesd meg, hogy legalább emiatt ne legyenek problémái, oda tudjon koncentrálni a munkájára teljesen.

Munkáltatóként te ne akarj engem kioktatni, hogy hogyan-miként tervezzem a munkán kívüli időmet. Fizess meg, hogy gondtalanul éljek, becsülj meg és hagyj élni, ne várd el az ingyen túlórát, a munkaidőn túli telefonálgatást, a hétvégi munkavégzést 0-24... A többi az én dolgom.

A cégek profitot akarnak – és a munkaerő? Én miért nem lehetek kapitalista, nekem is kell a bevétel, nem? A munkaszerződés is kétoldaldalú, kötelezettségekkel és jogokkal, ez Magyarországon erősen egyoldalú… lásd a poszt által lehozottakat.

Nyelvtannácizmus – tehát nem az a fontos, hogy pontosan és helyesen végezné a munkáját, hanem az, hogy kijavított téged, a tévedhetetlent? Értem.

Untermensch4 2016.08.10. 22:54:06

@DoctorMorreau: "Kétségtelen, hogy a keresztesek fosztogatása Jeruzsálemben szörnyű bűncselekmény volt, különösen azoknak a vallásos és erkölcsi elveknek a fényében, melyeket állítólag képviseltek. Ugyanakkor a kor katonai szabályai szerint ez nem volt szokatlan."
"„Amikor összetalálkoztok [a háborúban] a hitetlenekkel, akkor vágjátok el a nyakukat!”), mivel szívesebben látta őket halottnak, mint fogolyként."
A kor katonai szabályai szerinti viselkedésbe ez is belefért...
" A kereszteseknek sokkal bölcsebb lett volna természetes szövetségeseikként tekinteni dimmi társaikra, a zsydókra, az iszlám dzsiháddal szembeni ellenállásban"
Meg a helyi keresztényekre is. Eléggé durva ha a "felszabadított" keresztények inkább visszaengedik a muszlim sereget mert "hittestvéreik" olyan jól bánnak velük hogy a muszlim hódoltság a kisebbik rossz...

Circus 2016.08.10. 22:57:49

@Herbert Putzenschramm: tőlem nem kapsz gyűlöletkommentet, csak kérdezem, hogy 44 évesen tagadjam le az összes korábbi munkahelyemet, amikor kérdezik, legyek újszülött?

Ami a CV-mben benne van, az alapján senior/középvezetői szint alatt szóba sem állnak velem, mert nemcsak én tudom, hogy az első adandó alkalommal lépek, ha jobb esélyem van, plusz azt is mindketten tudjuk, hogy nem tudnak hülyére venni. Annyira, mint egy kezdőt.
:)

Untermensch4 2016.08.10. 23:15:36

@DoctorMorreau: "A legtöbb nagy amerikai vállalkozó szerint a munka nem más, mint a munkaidő átváltása pénzre."

"Válaszd azt a munkát, amit akkor csinálnál hobbiból, ha gazdag lennél. Azon a területen leszel igazán sikeres” – így Buffett. A logika végtére is érthető: az ember könnyebben foglalkozik azzal, amit egyébként is szeret. Nincs stressz, nincs kényszer. De ez biztosan így működik?

„A családodat szeresd, ne a munkádat”

Ugyan egyre népszerűbb Buffett álláspontja, mégsem osztja mindenki ezt a véleményt. Mindnyájan ismerjük azokat a történeteket, amelyek inspirált emberek eredményeiről szólnak, akik elhívatásból vagy pusztán örömből űzték foglalkozásukat. „Ez mind hülyeség” – mondja a német Volker Kitz, akinek a témában megjelent könyve szerint végső soron a munka nem más, mint a munkaidő lecserélése pénzre. Egyre több prominens vezető szerint a boldogságot a munkában kell megtalálni, szerintük végső soron az, aki az örömöt okozó munkát nem találja meg, saját maga felelős a sorsáért. "

mildi 2016.08.11. 07:52:49

@egysmás: he?! nefárassz
vagy ha neked kell eltartanod két gyereket + a gyesen lévő feleséged.
btw az megvan, hogy a nyomorról ugyanazt írtam?

nyelvtannaci 2016.08.11. 08:22:56

@Untermensch4: "És ha vki gyerekkel egyik hónapról a másikra él akkor nagyon "árérzékeny" lesz, a saját munkaereje árát tekintve is. Havi nettó plusz kétezerért szívbaj nélkül vált egy másik cégre ami kb ugyanaz egyébként."

Jajj, de szépen megfogalmaztad :) Persze vannak olyan (HR) vezetői magasságok, ahol ez már nem látszik, és az emberek nem emlékeznek arra, amikor egy tál rizsért kellett gályázniuk, és a hó végén félretett pénznek azért örültek, mert lesz miből kifizetni az víz/gáz/villany elszámolót, ha éppen..., de addig amíg errefelé nincs egy olyan jóléti társadalom, ahol a többség a "szarabb munka többért" és az "inspirálóbb munka kevesebbért" közt úgy tud dönteni, hogy a b verzióban is azért még telik egy hét nyaralásra is, miután mindent kifizetett, viszonylag jól él, a kocsija nem rohad szét és a bank sem veri a fejét a lakáshitel törlesztés elmaradása miatt, akkor lesz valid, ami le lett firkálva amott fejlebb, a posztban Addig viszont megkérnénk a kollegát, fáradjon ki a való világba és nézzen szét, mielőtt a jelöltek interjúztatásából leszűrt tapasztalatok alapján okoskodik. Köszöntük.

nyelvtannaci 2016.08.11. 08:43:55

Most nézem csak,

"bevettem a leszarom tablettát, jöhetnek a kommentek"

Tehát, te így gondolod, és leszarod, hogy más mit gondol. Hülyének nézed a kommentelőket, sőt, talán még le is nézed őket.

Akkor tényleg neked való a HR "szakma" :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.11. 08:48:18

@nyelvtannaci: te nem nyelvtannaci vagy, csak egy ostoba, kötekedő seggfej. Az az idézet kicsit mást jelent, mint amit seggfejséged belemagyaráz.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.08.11. 08:55:23

@trev: Nem kisebb az esélye, csak jól kell kommunikálni ezt is. A nehézséget inkább az jelenti, hogy hogyan járjon el állásinterjúra, de az is megoldható. De adtál egy posztötletet, köszi, hamarosan írni fogok róla!

nyelvtannaci 2016.08.11. 09:03:18

@Hóhér az utolsó barátod: a kötekedö seggfej stimmel, ostobának nem mondanám magam ;) egyébként egy kávé mellett gondolkoztam ezen az egészen, és pont azért jöttem vissza, hogy kicsit magamat is megkövetve az előző beszólásért, (tényleg, komolyan, értem a postban a jó szándékot, mi meg itt fikázódunk, nem biztos, hogy jogos, sry érte) leírjak pár gondolatot.

Szóval, az a baj, hogy a kiindulópont fix. Kapitalizmus van, teljesítményalapú, és ehhez kell (?) alkalmazkodnia mindenkinek, aki nem akarja a híd alatt végezni. Ebben a kontextusban érthető jó tanácsokat fogalmaz meg a szerző.

Csak az ezzel az elég nagy bibi, hogy az emberek nagy része nem akar beszállni ebbe a kapitalista versengésbe, csupán akar egy állást, amit lehetőleg nem akar cserélgetni pár évente, akar értelmes fizetést, amiből fussa mindenre, amit a maga középosztálybeli szintjén megkíván, és csókolom.

Felteszem a költői kérdést, de biztos, hogy én leszek miatta a fasz/idióta/élhetetlen/stbstb (tehát nekem is egy leszaromot, köszi) biztos, hogy az embereknek kéne alkalmazkodni a rendszerhez, és nem fordítva? Az emberek többsége nem akar versenyezni, nem akar a munkában inspirálódni, "csak" dolgozni akar, hogy legyen pénze élni.

Szóval azok a tanácsok, amik a postban megfogalmazódtak, biztos segítenek egy elenyésző kisebbségnek, de a probléma nem is velük van, ők előbb-utóbb alkalmazkodnak. A maradék meg nem fog, mert nem akar, sőt kikéri magának, és tudjátok mit? Nekik van igazuk.

nyelvtannaci 2016.08.11. 09:07:02

Btw, csak hogy kontextusba kerüljön a dolog, az IT szektorban dolgozom vállalkozóként, jóval a magyar átlag fölött hozok haza és jó kilátásaim vannak a jövőre nézve, miközben egyre inkább azt csinálom, amit szeretek.

"Csupán" kurvára nem tetszik, ami körülöttem történik, és néha nem bírom befogni a pofám. Főleg mert, mint ahogy @Hóhér az utolsó barátod kollega megfogalmazta, egy kötekedő seggfej vagyok, de felvállalom. Szidjatok.

Herbert Putzenschramm 2016.08.11. 09:08:33

@egysmás: "Minden egyéb esetben az a munka arra jó csak, hogy benntartson a nyomorban."

Akkor mégis mi a tökömet kéne tenni, hogy valaki kijöjjön a nyomorból? mindenki nyerje meg a lottót? vagy éljen tovább segélyből mert az aztán sokkal jobb és kimozdít a nyomorból? valamelyikünk fordítva ül a biciklin...

@Circus: értem a dilemmát, ez esetben megkövetem magam és árnyalom a képet, tényleg nem lehet bármilyen állást megkapni, mert nem mindenhová akarnak túlképzett embereket felvenni.
ugyanakkor ha felmész profession/ jobline-ra, ott dunát lehetne rekeszteni senior/ középvezetői állásokkal. csak hát valószínűleg nem biztos, hogy a 10km-es körzetben lesz az a munka, nem pont az ami kényelmes és a legjobban fizet. családdal és gyerekekkel tudom hogy nem olyan könnyű csak úgy elköltözni az ország másik szegletébe, de mérlegelni kell hogy vagy nyomorgunk és sírunk tovább, vagy hozunk egy döntést és változtatunk az eddigi életünkön.

erre meg tudom hogy mindenki azt mondja hogy könnyű azt mondani, meg hogy túl fiatal vagyok és úgyse érteném, de tényleg továbbra se tudom felfogni, hogy valaki évekig munkanélküli legyen közép/ felsővezetői múlttal.
továbbra is fenntartom, hogy aki komoly vezetői pozíció után évekig nem talál munkát az vagy nagyon peches, vagy semmi keresni valója nem volt eddig se olyan magas pozícióban. én eddig jópár életutat láttam, és az alapján mondom, hogy aki tényleg jó vezető az soha nem lesz munkanélküli, mert vagy cégen belül vagy a kapcsolatai révén fog találni munkát bármikor.
olyanokat is láttam, akiket egy cimborájuk feltolt cégen belül, aztán amikor a cimbora elment és nem maradt senki aki bevédje, akkor úgy kib**ták, mint azt a híres macskát.

de mégegyszer, nem azt mondom hogy minden 45-55 éves ex-nagyfőnök munkakereső anno rosszul csinálta amit csinált, mert hogyan tudnám megmondani a tutit minden egyes emberről - szerencsére nem is az én dolgom :) -, csak leírtam hogy én miért látom úgy a dolgokat, ahogy.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.11. 09:24:36

@nyelvtannaci: félreértések elkerülése végett jelezném, sem a posztot, sem a szerzőjét nem óhajtom védeni. Viszont a szöveg elejére írt, ráadásul idézőjelbe tett "beveszem a leszarom tablettát" mondat egyáltalán nem arról szól, amit belemagyaráztál. Pusztán annyi, hogy akárki, akármekkora ökörséget ír, szerzőnk nem fogja felhúzni magát, nem fog megsértődni etc.
Ez messze nem azonos azzal, hogy "szarok rátok".

nyelvtannaci 2016.08.11. 09:29:58

@Hóhér az utolsó barátod: (lásd feljebb) persze, ez azóta világos lett nekem is . nem hatott még a kávé reggel, de kösz hogy szóltál.

Circus 2016.08.11. 15:56:45

@Herbert Putzenschramm: Még csak közeledsz a valósághoz ;)

Minél feljebb vagy abban a rohadt piramisban, annál kevesebb a hely, pont, hogy nehezen lehet találni más helyet - messze nem annyira sok főnök kell, mint melós, eleve nincs annyi hely. Ugyanez van a szakértői pozíciókkal.

Másrészt elköveted azt a logikai hibát, hogy neked egyik középvezető olyan, mint a másik - azért vannak szakmák is, nem minden járható át mindennel, bár ma ugye nagy divat 'menedzsereket' képezni, akik 'mindenre' (értsd: igazándiból semmire) alkalmasak.

Harmadrészt, mint írtam, sokszor szóba sem állnak veled "rangon alul", azért, amit írtam, és új foglalkozást sem olyan egyszerű pikpak elkezdeni.

Tizenhuszon évesen kevésbé érdekel, ha ugráltatnak, mint kicsit a betanulás helyett, később ez már másképp lesz.

Untermensch4 2016.08.11. 18:44:13

@nyelvtannaci: "... biztos, hogy az embereknek kéne alkalmazkodni a rendszerhez, és nem fordítva? Az emberek többsége nem akar versenyezni, nem akar a munkában inspirálódni, "csak" dolgozni akar, hogy legyen pénze élni. "
A determinisztikus megközelítés szerint igen, a rendszer azért olyan mert a többség ilyenné teszi. Az individualista megközelítés szerint nem, alakíthatunk(nánk) rajta csak nem eléggé sokan, nem eléggé hatásosan alakítanak.
A verseny egy érdekes dolog. A piaci verseny ugye elvileg hűdejó mert a vevő (napjainkban már inkább: fogyasztó) jól jár, hiszen árverseny. Hát aki a munkaerejét tudja csak eladni és esetleg pont túlkínálat van (a közel teljes foglalkoztatottság már nem tesz jót a "gazdaság versenyképességének") annak viszont a verseny gáz. Aki meg győzhet egy versenyben az szeretne is és nem szeretne azért újra meg újra versenyezni hogy az addigi eredményeket csak megőrizze, újak nélkül.
Az emberek többsége örök életet, végtelen fogyasztható erőforrásokat és teleportálást akar, ingyen. Tudatos szinten a többség azért belátja hogy ezért hiába veri az asztalt és vmiféle együttműködéssel igyekszik élni, de nem mindenki (és a vágy a felsoroltakra lappang, némelyeknél időnként fel-felbukkannak). A munkában "inspirálódás" az lenne hogy win-win kompromisszum, ha már dolgozni kell akkor közben/miatta a lehető legkevésbé boldogtalan legyen az ember. Sőt, ha lehetséges akár a közömbösnél boldogabb.
De "eredetileg" a "rendszer" célja a az lenne hogy az emberek a lehető legjobban érezzék magukat benne. Ha sok a bolddogtalan ember akkor az a rendszer problémája is. Akkor is ha az emberek egy részének túlzó vágyai vannak, ha a vágy-faktort nem tudja jól kezelni a rendszer akkor abban a tekintetben nem eléggé jó.

Sobbis 2016.08.11. 18:59:15

Nehéz döntés egy interjúnál jól kiválasztani a pályázókat, főleg ha sokan jelentkeznek, de akkor is ha kevesen....

Több hres ismerősöm van, akik panaszkodnak, hogy amíg régen havonta kaptak 80-90 önéletrajzot, most negyedévente jön ennyi.

A cikk amúgy tetszik, aki már vett részt kiválasztásban, az tipikusan tudja és átérzi azokat amiket leírtak. Látszik, hogy a kommentelők többsége, főleg akik erősen támadják az írást, mint munkavállaló látta eddig csak a piacot. Mindkét oldalt meglehet érteni, de ez a cikk tipikusan a problémás emberekre koncentrál.

Én is sokat hallom az ismerősömet (velem egykorú), hogy keres ő munkát de nem talál. Amikor nekem szükségem volt pénzre, 1 hét alatt találtam munkát, érettségivel, okjs végzettséggel és 0 tapasztalattal. 6 óráért 130 nettót kaptam.
Ami tipikus hibák munkakeresésnél:
- el kéne dönteni, hogy egyáltalán akar e dolgozni az ember, valaki csak nézelődik, de nem gondolja komolyan, van, hogy a leegyeztetett interjú időpontra szó nélkül nem jönnek el az emberek, ez manapság elég gyakori
- a "beadtam az önéletrajzomat"-nak azt kéne jelentenie hogy 20-30 vagy akár több helyre is elküldöm 2 havonta, nem az, hogy 2 max 3 cégnek elküldöm és várom a csodát. Valahol a beérkezett önéletrajzok felét kapásból kukázzák, anélkül hogy megnézzék, majd talán a kövi pakkal szerencsésebb lesz.
- a tapasztalat gyűjtést főiskolásoknak/egyetemistáknak célszerű már a suli alatt elkezdeni, heti mondjuk 10 órában, arra mindenkinek van ideje, a pénz ne számítson, csak a releváns tapasztalat szerzés. Nem raktározni, hostesskedni meg ilyen habiszti munkákat kell csinálni, jobb pénz, de hosszútávon a buli finanszírozáson kívül semmi értelme.
- én pl kapásból elutasítom a középiskolában tanított standard world dokumentumos önéletrajzot. Unalmas, nem sok ingere van ránézni az embernek és nem nagyon tükrözi a személyiséget. Szerintem a kreatív önéletrajzok sokkal praktikusabbak, egyrészt kitűnik a tömegből és valszeg a sok fehér papír közül biztos, hogy kifogják húzni megnézni. Másrészt az emailt sem úgy kéne elküldeni, hogy jelentkeznék x-y állásra, mert ezt biztos hogy nem sokan nézik meg. Pár sort érdemes írni oda is magunkról, meg hogy miért jelentkezünk az állásra.
- a kommentek között olvastam, hogy egy interjú során kijavította az interjúztatót a pályázó. Én se venném fel, mert ez szimplán bunkóság. Lehet, hogy szakmailag toppon van, és lehet jó munkaerő lenne, de a munkahely egy nagy csapat. Aki az interjús környezetben nem tud viselkedni, valszeg a csapat többi tagjával is ilyen lesz,. Hiába jó munkaerő ha a személyisége nem passzol a légkörbe és megrontaná a levegőt a viselkedésével, csak ártana.
- és ami a fizetésről szól, természetes hogy fontos a fizetés, viszont a cikkírónak azokkal van a problémája, akik ezt elsőként kérdezik meg. Én találkoztam olyannal, amikor az első két kérdés az volt, hogy: Mennyi a fizetés és hogy vannak a szabadságok?..... nekem kapásból az első gondolatom akaratlanul is az volt, hogy lábat lógatni akar ide bejárni. Természetesen a fizetés kitárgyalásának is megvan a helye.
- Amit viszont nagyon hiányolok a jelentkezőktől, 10ből talán 1 ember kérdezi meg az az, hogy: Van-e illetve milyen előrelépési lehetőségek vannak a cégnél?
Ezt pl az idősebb korosztály x generáció, szinte soha nem kérdezi meg. A fiatalabb y generációsoknál gyakoribb, de ott is elenyésző. Pedig talán ez a legfontosabb dolog hosszútávon. Szinte hihetetlen, de még a Mekiben is van előrelépési lehetőség. Egyik ismerősöm másfél év után 180 nettót kap, heti 3 nap munkáért, tanulni kell és dolgozni.

az övezet gázai 2016.08.11. 20:05:55

@NyelvtanHitler: Azért, ha már mások kijavítására adtad a fejed, próbáld már meg például a vesszőket helyesen használni.

Untermensch4 2016.08.11. 20:52:31

@az övezet gázai: "NyelvtanHitler: Azért, ha már mások kijavítására adtad a fejed, próbáld már meg például a vesszőket helyesen használni."
irónia? önirónia..? :)

Untermensch4 2016.08.11. 21:04:42

@Sobbis: " Hiába jó munkaerő ha a személyisége nem passzol a légkörbe és megrontaná a levegőt a viselkedésével, csak ártana."
A legutóbbi helyen volt egy munkatársam. Agresszív személyiség volt, gyakran sértegetett másokat. Engem is. Egyesek szerint "megrontotta a levegőt a viselkedésével", sztem meg feladatcentrikus volt, az illetőnek a munkával kapcsolatos bénázásával arányosan adta az ívet. Én ezért is mondtam a panaszkodóknak hogy nem kell megsértődni, én sem tettem. Ő sem sértődött meg az ugyanolyan agresszív válaszra és jó munkaerő volt.
"Több hres ismerősöm van, akik panaszkodnak, hogy amíg régen havonta kaptak 80-90 önéletrajzot, most negyedévente jön ennyi."
"Valahol a beérkezett önéletrajzok felét kapásból kukázzák, anélkül hogy megnézzék,"
Ha egyet se kukáznak látatlanul akkor javítható az arány.
Úgy egyébként ennek a kapásból kukázásnak mi a logikája?

Sobbis 2016.08.11. 22:01:11

@Untermensch4: Ezt konkrétan a Doclernél csinálták, azzal a mentalitással, hogy az "Élethez, szerencse is kell... - Nekik most nem volt"

Sok helyen meg azért nem foglalkoznak a felével, mert nagy tömegek jó esetben nem mennek el cégektől, így új pozíciók negyed-fél évente vannak általában, addig meg felgyűlnek az önéletrajzok. Ami már kapásból kiemelkedik a tömegből azt amúgy is behívják vagy korábban, vagy elrakják az önéletrajzot, viszont a 95% ugyan az a copy paste, felesleges átnyálazni.

Mivel egyre gyakoribb a leegyeztetett interjúkra szó nélkül nem megjelenni, nincs idejük a hren az össze válogatására és behívására, ezért ránézésre a jobbakat kiveszik és azokból szinte mindig megtalálják a megfelelő embert.

Sok cég ezért kezdett amúgy csoportos felvételikbe, elhívnak 15 embert, eljön kb a fele. Rendeznek egy második fordulót is, aki komolyabban gondolja az eljön oda is és azok közül választják ki a megfelelőt, akit az utolsó harmadik fordulóra is behívnak, hogy akkor kezet rázzanak ha úgy van.

A magasabb pozícióknál, ahova nyilván kevesebb jelentkező van, ott azért jól leszűrik ki a legjobb.

Amúgy egyetértek az írásoddal, ha valaki kolerikus, de hatékony és jogos a sértése, mert egy evidens dolgot elrontok, kell a szidás, nem lehet mindig simogatni a lelket hibánál. Nyilván lehet pro és kontrát írni a témában, azt gondolom egy interjú, ahova jelentkezek pont nem a "kioktatás" helye, főleg ha én vagyok a jelentkező. Illetve tényleg függ milyen munkáról van szó, ügyfél orientált munkakörnél ez pl abszolút nem megengedett, viszont megint más ha mondjuk csoportvezetőt vagy hasonló pozícióba keresek embert.

Untermensch4 2016.08.11. 22:29:39

@Sobbis: A példaszereplőm nem ügyfeles. Azért jutott eszembe mert elképzeltem ahogy elveszti a türelmét interjún aminek ugye a párbeszéd lenne a lényege hogy hatékonyan kiderüljön az alkalmassága/alkalmatlansága... mondjuk ő extrém példa mert tényleg túl agresszív de a munkahelyi hatásfoka is magas.
Egy interjú nem a kioktatás helye de ha pl azt mondja hogy perfekcionista és szabálykövető akkor tesztelésre jó hogy egy nyelvtani hibát hogyan reagál le.
" Valahol a beérkezett önéletrajzok felét kapásból kukázzák, anélkül hogy megnézzék" ezt úgy értettem hogy "rá se néznek". Az nem ugyanaz mint rápillantani felületesen, utóbbinál van "szemkontaktus". A tényleg látatlanban kidobott az viszont annyira vesz részt a felvételi folyamatban mint ami be sem érkezett.

egysmás 2016.08.11. 22:32:43

@Herbert Putzenschramm: ha kevesebb pénzért mész el dolgozni, mint ami a megélhetésedhez kell, akkor elvágtad magad, mert amíg dolgozol, nem tudsz olyan munkát keresni, amiből megélsz.
Ez az egyik olog.
A másik pedig az, hogy ha az embernek nincs munkája, de ért valamihez (bármihez, ami túlmutat azon, hogy wowozik), akkor egy minimálbér kétharmadát simán megkeresi pár nap alatt -többet nem biztos, hogy sikerül a hónapban, de ennyit igen- és akor jön a kérdés, hogy megéri-e plusz párezer forintért elbaszni az egész hónapot, ha az a párezer forint nem visz előrébb, mert annak a jó része elmegy arra, hogy munkába járj, ott egyél, kávézz.

Az emberi döntések gazdasági racionalitását általában a valóság próbájával lehet lemérni.
Az az ember, aki évek óta munkanélküli és nem hajléktalan, az racionális döntést hozott akkor, amikor nem ment el pl. a teszkóba árufeltöltőnek, hiszen ha elment volna, akkor sem lenne jobb helyzetben, mint amiben most van.
Magyarul, ha összehasonlítod egy főállású árufeltöltő életszínvonalát az övével, nem fogsz sok különbséget találni, amennyiben a szabadidő értékét nullának tekinted.

Untermensch4 2016.08.11. 22:33:07

@Sobbis: "Élethez, szerencse is kell.." :)
Egy rég halott bohém rokonom permanensen úszott a kisebb adósságokban. Mondta egyszer vkinek: "Ha váratlanul pénzhez jutok akkor felírkálom a hitelezőket kis cetlikre az összegekkel, beteszem egy kalapba és sorban húzgálok." "És ha elfogy a pénz mi lesz azokkal akik még a kalapban vannak." "Nekik akkor nem volt szerencséjük." :)

Untermensch4 2016.08.11. 22:42:43

@egysmás: Az "évek óta munkanélküli" aki időnkénti alkalmi munkákból megél az nem "évek óta" munkanélküli hanem a legutóbbi munkája óta...

egysmás 2016.08.11. 22:50:26

@Sobbis: "Mivel egyre gyakoribb a leegyeztetett interjúkra szó nélkül nem megjelenni, nincs idejük a hren az össze válogatására és behívására, ezért ránézésre a jobbakat kiveszik és azokból szinte mindig megtalálják a megfelelő embert. "

Ha elmennének az emberek az interjúra, akkor lenne ideje válogatni és behívni a hr-esnek és akkor nem csak azokat hívná be, akik már ránézésre is megfelelnek?

"Sok cég ezért kezdett amúgy csoportos felvételikbe, elhívnak 15 embert, eljön kb a fele." - lehet, mind elment, csak a felük lelépett, amikor látta, hogy mennyien tolonganak. "
Rendeznek egy második fordulót is, aki komolyabban gondolja az eljön oda is és azok közül választják ki a megfelelőt, akit az utolsó harmadik fordulóra is behívnak, hogy akkor kezet rázzanak ha úgy van." - ez egzecíroztatás, ami onnan nézve biztos nagyon okos ötlet, innen nézve viszont megalázó. Ami megmondja, miért is utálják az emberek az hreseket.

egysmás 2016.08.11. 22:54:49

@Untermensch4: definiáljuk a munkanélkülit.
Ha a szomszéd feketén lenyírja a füvet egy ötezresért, akkor a szomszéd nem munkanélküli, hanem kertész?
Ha elmegy pecázni és eladja a fogott harcsát tízezerért, akkor meg halász?

A rokkant is ember · http://arokkantisember.blog.hu 2016.08.11. 22:57:44

"...Ez pedig csak akkor működik, ha nem a fizetést nézed, megérted a kapitalizmus lényegét és motivált tudsz maradni...."

Hahh, de ostoba vagy, kedves blogger! És jó nagy kettős mércét alkalmazol ám, hallod-e? Miközben a munkanélkülieknek osztod az észt, hogy szeressék a kapitalizmust, és tekintsék természetesnek azt, hogy a cégeknek a profit a fontos, elfelejted, hogy a kapitalizmusban a munkaerő is áru, aminek ára van, és azt meg kell(ene) fizetni. DE ha ezt nem teszik, akkor lilaködös süketség motivációról papolni....

A rokkant is ember · http://arokkantisember.blog.hu 2016.08.11. 23:01:28

"...Valójában a színfalak mögött arról van szó, hogy tudálékos az ember és számára mentális kielégülést, az agy számára jutalmat (mint pl a csokoládé) jelent, ha villogtathatja sokszor nem létező tudását és ezáltal mások fölé emelkedhet. "

Öregem, tök jól összefoglaltad, miért írod ezt a blogot :)

Untermensch4 2016.08.12. 00:21:51

@egysmás: munkanélküli=nincs munkája. Ha időnként alkalmi munkát végez akkor az "évek óta munkanélküli" nem a legpontosabb sztem. Hülyén hangzik a "többnyire munkanélküli" meg körülményesen a "munkanélküli de időnként alkalmi munkákat végez". Az egy dolog hogy szeretünk a sorok között olvasni és "okosba" megoldani, hülyeség lenne elvárni hogy nagy erőkkel (és adminisztrációs költséggel) próbáljon adókat fizetni az akinek vszeg azért nehezebb/lehetetlen állandó munkát találnia mert a rákként túlburjánzott bürokrácia elszívja a versenyszférától az erőforrásokat.
Ha pecázás/haleladás közben elkapja az erőszak-monopólium akkor orvhalász. És örömmel jelenthetem be hogy feltaláltuk az orvkertészt. :)

nyelvtannaci 2016.08.12. 09:33:24

@Untermensch4: Köszönöm, ezt szépen összefoglaltad :)

egysmás 2016.08.12. 10:05:53

@Untermensch4: szinte mindenkinek van munkája.
A gyerekemé pl. a mosogatás, a lányomé meg a takarítás a szobájában

A munkanélküli pedig az a munkaképes korban és egészségi állapotban lévő ember, akinek nincs bejelentett munkahelye.

tnsnames.ora 2016.08.12. 11:38:58

@Szarvas Norbert: Új kísérlet kommentküldésre, új remények:

>>>>Megkérdezhetem, hogy nálad melyik a top 3 blog, ami a legjobbnak tartasz?

Köszönöm kedves kérdésedet, még ha nem is érdemlem ki a megtisztelõ figyelmet. Legfõbbképpen azért, mert nem bújom a blogokat és nagyon kevés idõt töltök a blogoszférában (nem vagyok értékelhetõ célközönség).

Nálam két csoportja van a blogoknak: konstruktív (elõremutatóan építkezõ) és élvezkedõs. Itt most nyilván a konstruktív az érdekes, az élvezkedést elhagynám.

A jó és rossz blog alapvetõ vízválasztója nálam: a normális kommentelhetõség (elõzetes meg kínos moderáció nélkül). Hiszen aki nem képes az olvasóival cenzurázatlan kapcsolatot tartani, ott e tény vissza kell köszönjön/csatolódjon a posztjainál. Rikítóan negatív példák a legrosszabbak közül: index által agyonhypeolt borzalmas business and café, dolgozzmagadon és bulshitelõ társaik.
Ez az itteni blog viszont tehát átment már két „vizsgán” is, ami nagy szó, magyar nyelvterületen :)

Engem négy terület érdekel jobban:

(1) Szakmám (informatika, üzleti intelligencia)
Nincs jó blog (nem tudok róla). A legjobb a bi.hu lenne, de nem kommentelhetõ és nem elég pörgõs (túl kevés az élet rajta). Félreértés ne essék, az enyém sem jó (sok minden miatt).

(2) (Klasszikus) zene
Blog se nagyon van, nemhogy jó. A saját témámban meg egyáltalán.
Közrejátszik benne, hogy a zenérõl naggggyon kevesen tudnak jól és hitelesen beszélni, információt adni (pár ember csak).
Amíg mûködött talán ez volt a legjobb:
rezfaszubagoly dot blog dot hu

(3) Nyelvtanulás
Itt egy picit jobban képben vagyok: a nagyon sok közül ezt a kettõt tartom jónak:
tanuljnyelveket dot blog dot hu/
otevotnyelv dot com

(4) Általános
csinaldmeg dot zalaba dot eu
onlinetavmunka dot blog dot hu

Untermensch4 2016.08.12. 18:27:24

@egysmás: Ha ragaszkodsz a jogszabályi meghatározáshoz akkor a gyerekmunka határeset lehet... :) Sztem az a munkanélküli aki nem végez olyan értékteremtő/produktív keresőtevékenységet amivel a létfenntartásához szerez erőforrásokat. Az a munka amiért fizetnek, vkinek értéket teremt amiből ki tudja fizetni a munka ellenértékét.

egysmás 2016.08.12. 18:50:37

@Untermensch4: Akkor Magyarországon nincs egyetlen munkanélküli sem.

Egyszerűen nincs olyan.
Még a guberáló csöves sem munkanélküli.

Mellesleg a munka nem feltétlenül produktív.
Egy tűzoltó, orvos munkája a kármegelőzés, kárenyhítés, ami nem produktivitás.
A munkavédelmi ellenőr, vagy szakszervezeti vezető munkája pedig pont, hogy a produktivitás csökkentésében nyilvánul meg.

Untermensch4 2016.08.12. 22:17:14

@egysmás: Az hogy magyarisztánban diszfunkcionálisak a szekszervezetek, valós probléma. A munkavédelmi szabályok is "idiótabiztosra" vannak alkotva. Ez utóbbit fájlalom is mert ha a darwin-díjasok életbentartásának ára alacsonyabb hatékonyság akkor az már nem éri meg. A valóban szükséges mértékig azonban a rendőr, tűzoltó, munkavédelem is "produktív" egy bizonyos értelemben. Ha állig felfegyverkezve kellene járkálni (munkába is), a házat meg közben vkinek otthon kéne őrizni, beruházni mélységi védelembe (aknák, szögesdrót, bunker), az nagyon drága lenne. A tűzoltóság sem vallási okokból jött létre. Az orvos szintén olyan hogy lassan haldoklani nélküle kényelmetlenebb és egyéni/családi életvitelben is rosszabb. Volt jónéhány éve egy számolgatás a hvg-ben. Egy átlagos zember 40 évesen meghal munkahelyi balesetben, a közvetlen költségek, az elmaradt gdp-termelés az ebből kifolyólag nem befolyó adók összesen 100guriga fölötti veszteség társadalmi szinten.
Persze bizonyos szempontból "átlag alatti" emberek jobban viszik a "közösség" pénzét mint hozzák, de a lényeg az hogy kissé szélesebb összefüggésben nézve pl a csöves aki(k) pl nálunk a társasház számára szükséges hulladékszállítási köbmétert csökkentik és gyakorlatilag újrahasznosítanak, az nekem áttételesen csökkenti a közös költségemet.
Más kérdés hogy a jogszabályi definíciótól én sem akarok teljesen elszakadni de a feketemunka (adóelkerülés) egy része a túlszabályozás miatt fekete. Ha totál legálisan vennéd fel az orvkertészt akkor több lenne a papírb@szás a dologban mint a lényegi munka. Pedig mióta van térerő országszerte, sztem az adóhivatalnak küldött emelt díjas sms-sel (benne adószámok , tevékenység övtj-kódja, napi bér összege) is lehetne adót fizetni, csak a sok papír meg a túlszabályozás vmi miatt szent.

egysmás 2016.08.14. 11:04:12

@Untermensch4: Oké, meggyőztél!

Az a munkanélküli, aki semmit sem csinál és nincs semmilyen bevétele.
Az összes többi az melós.

Azért én a helyedben elgondolkoznék azon, hogy lehet-e igaz, amit leírok.
pl. ez:
"pl a csöves aki(k) pl nálunk a társasház számára szükséges hulladékszállítási köbmétert csökkentik és gyakorlatilag újrahasznosítanak, az nekem áttételesen csökkenti a közös költségemet. " - hogy azzal, hogy a könnyen kiszedhető drága hulladékot kiszedi a szemetedből, azzal csökkenti-e a közös költséget, vagy éppen, hogy drágítja, hiszen ezzel a tettével teszi gazdaságtalanná a hulladékfeldolgozást, és nem-e azért te fizetsz a szemét elszállításáért, mert ő kiszedte belőle az értékes cuccot.
Hogy ellenkező esetben nem érték lenne-e a szemét, amit el lehet adni.

Az, hogy a szomszéd, vagy a szomszéd gyerek lenyírja a füvemet és ezért nem fizet adót, az teljesen rendjén van.
Ez nem szabályzási kérdés.
Az van, hogy inkább nekiadom a pénzt, mint a kormánynak.
Elvi okokból.
Ezen elvi okok egyike az, hogy a magyar állam, gonosz. Nem csak ez a kormány, hanem maga az állam az. A gonoszt pedig nem tápláljuk.

egysmás 2016.08.14. 11:13:22

@Untermensch4: "Az hogy magyarisztánban diszfunkcionálisak a szekszervezetek, valós probléma. " nem csak itt vannak a produktivitás ellen a szakszervezetek, hanem mindenütt, ahol van dolgozói érdekvédelem.
Magyarországon pont nincs ilyen, így a magyar szakszervezetek lófaszt sem érnek.
Ha a szakszervezetek nem harcolják ki a nyolcórás munkanapot, meg a szabadságot, meg a magas fizetést, nyugaton is szarul élnének a melósok.
A munkavállaló érdekképviselete, mivel a munkavállaló érdeke a minél alacsonyabb maximális produktivitás, mindenképpen a produktivitás ellen hat.

A munkavédelem nincs idiótabiztosra méretezve, hiszen azok betartása mellett is történnek munkahelyi balesetek.
Az a Darwin-díjas, aki nem tartja be az előírásokat.

A produktivitást összekevered a kármentéssel, kármegelőzéssel.
Kb olyan szintű hiba, mintha a kiadáscsökkenést kevernéd a bevételnövekedéssel.

antonov 2016.08.17. 13:34:51

2-3 fordulót rendező hr-eseket/cégeket nem szabad komolyan venni... ha egy cég ennyire döntesképtelen, az üzletileg sem lesz sikeres.. ezekre sosem mentem el, ennek ellenére találtam mindig melót 2-3 hónapon belül

Rónarider 2016.08.24. 07:40:09

Amikor még állásban voltam, egy-két, jellemzően szoftverhasználati- megoldásom azonnal ment a céges szoftverhasználat policy-jába.
Amikor olyat láttam, hogy egy nem zsigerbe vágó ügyön 2 hétig-1 hónapig elszerencsétlenkednek, és 2 telefonnal, 1 egyeztetéssel harmadnapra megoldottam, akkor már fúrtak a kollégák. Amikor pedig rájöttem, hogy a napi penzumot féltízre elintézem, és egyszerűen nincs semmi félhatig, akkor érdeklődtem hogy nem lehetne-e valamit még csinálni, bízzanak ide felelősségteljesebb, időigényesebb feladatokat is, akkor vége lett, mert úgy gondolták, azt a fizetést amit kérnék, nem vállalja be a cég, hiszen a húsz éve náluk dolgozó, időhúzó naplopókat nehogy átlépjem már... szóval "fájó szívvel" megváltak tőlem, ráadásul feltételezések alapján, hiszen egyszer sem ültünk asztalhoz megbeszélni ki mit szeretne.
Azóta önfoglalkoztató vagyok, több a pénz és ritkábbak a feladatok, de ha dolgozom, magamért dolgozom, viszont nincsenek illogikus rutinok és elvárások, ami megfizethetetlen.

Rónarider 2016.08.24. 07:51:33

@egysmás: "A munkavédelem nincs idiótabiztosra méretezve, hiszen azok betartása mellett is történnek munkahelyi balesetek.Az a Darwin-díjas, aki nem tartja be az előírásokat"

Ott az ellentmondás ebben, hogy megint a tipikus ágyúval verébre felfogásban szabályoz a törvényhozó.
Adott 10 ember, ebből 2 nem szabálykövető, ők csinálnak valamit, a törvényhozó szigorít, tehát a maradék 8-nak nehezebb, körülményesebb lett a dolga (és mert a 2 nem szabálykövető, őket ez nem érinti). Viszont a 8-ból 1 elkezdi esetlegesen kezelni a szabályokat, mert a dolgát csak így tudja megoldani hatékonyan/ vagy amúgy is van rá hajlandósága stb. A törvényhozó tovább szigorít, 7 ember megint morcosabb.->körbe-körbe.

Szarvas Norbert 2016.08.30. 23:12:43

@tnsnames.ora: most olvastam a kommentedet, köszönöm szépen, hogy megosztottad velem a véleményedet:)

Selvaria 2019.02.27. 16:03:25

Tartósan munkanélküli vagyok, le sem merem írni mennyi ideje. Dolgoztam már, csak mindig rövid ideig, rajtam kívül eső okok miatt. És igen, szoktam magam hülyének érezni. Talán ott rontottam el, hogy mindig becsületes, jó kislány voltam, talán azzal, hogy sokat tanultam és mindig tettem a dolgomat. Államira támogatott egyetemre hiába voltak jó jegyeim nem vettek fel. De a szegénységet is lehet hülyeségnek értelmezni, így utólag valóban az voltam, hogy mertem arról álmodni, hogy egyetemre vagy főiskolára járhatok. Elmentem egy okj-s képzésre ami érdekelt. Tisztességesen elvégeztem. Tudtam, hogy amit választottam okj-ban arra vannak egyetemen ráépítő kurzusok. Gondoltam, ha majd munkába állok és gyűjtök pénzt, tovább képeztetem magam. Igen hülye voltam, hogy hittem ebben. Az iskola elvégzése után nem vettek fel sehová a szakmámban, arra hivatkozva hogy nincs tapasztalatom. Pályakezdőként. Ezután ahogy telt az idő jelentkeztem mindenhová, eladónak, adatrögzítőnek, operátornak. Gondoltam nem kapaszkodhatok görcsösen a szakmámhoz, amit amúgy szerettem volna csinálni. El kell állnom dolgozni, mert az ambíciók nem fognak kenyeret tenni az asztalra, sem kifizetni a számlákat. Próbálkoztam. Volt olyan hely ahová többszöri jelentkezés után vettek csak fel. Pedig a sok kudarc élmény miatt nem enyhén görcsbe rándul a gyomrom már csak attól, ha leülök az álláshirdetések elé. Lényeg első alkalommal elküldtek, arra hivatkozva nem feleltem meg. Másodjára már megfeleltem és mint kiderült az első alkalommal is. De építsük az önbizalmát a pályázónak azzal, hogy alkalmatlannak tituláljuk. Jó magyar szokás, rúgj bele a másikba ott ahol csak tudsz. Viszont a kolléganőim megkeserítették az életemet. Mert mást szerettek volna a helyemre. Nagyon illedelmes voltam, feltaláltam magam, megtanultam azokat amiket nem tanítottak meg nekem, de így sem voltam jó. Egy nap már én sem bírtam tovább leüvöltöttem a kollegina fejét és felmondtam. Attól hogy fiatalabb vagyok mint ő nem tehet meg velem bármit. Az volt a baj hogy nem mentem velük egységesen a szopisarokba, ahol komoly teljesítményükkel feljebb jutottak. De volt állásinterjúm is ahol átkellett volna látnom a telibe fa ajtón. Illetve érdeklődtek bizonyos szakmai dolgok után. Válaszoltam. Nem felelt meg az interjút vezető személynek. Bár mint kiderült teljesen jó volt a válaszom. És kb. a cikk írójához hasonlóan bár burkoltan de lehülyézett. Távozáskor voltak olyan kedvesek, hogy nyitva hagyták a szomszédos terem ajtaját ahol azzal a hölggyel folyt az ,,interjú” akinek alapból megígérték a munkát. Természetesen rám förmedtem mit nézelődöm én. Nem nézelődtem, csak a helyiség amiből kijöttem pont szembe volt az említettel. És hát igen azóta is próbálkozom és nem csak a felvázolt 2 rossz tapasztalatról tudnék írni. De hülye vagyok és próbálkozom, próbálkozom, mert kapcsolataim nincsenek amikre támaszkodhatnék. És lehet hogy baj hogy nem szeretném, hogy kihasználjanak, hogy megalázzanak csak azért mert elvégzem a munkám, ezért valami nemű stabilitásra vágyok. Igen lehet, hogy ezért hülye vagyok, hogy még hiszem és tudom, hogy egy érző ember vagyok. Csak egyszerűen nincsenek lehetőségeim.

Gergő Filkus 2019.03.14. 16:21:17

"Ha nem vagy kapitalista droid akkor egy hülye vagy". Én elhiszem, hogy te ezt komolyan és őszintén írod mint droid, mit is lehetne várni a hülyéktől... tudod amúgy, hogy a föld bolygón élünk? A náci szó jelentése nemzeti szocialista és semmi kivetnivalót nem látok benne.

Reactor 2021.11.03. 23:09:47

Hogy miért nem talál az átlagember munkát? Az esetek döntő többségében azért, mert NINCS. Nemhogy jó munkahely, de gyakran még szar kubikos trógermeló sincs. Se közmunka. Semmi. Bőven akad Magyarországon olyan település, ahol 100 százalékos a munkanélküliség. A víruscirkusz erre még rátett egy jó nagy lapáttal, miután tavaly uszkve 1 millió embert rúgtak ki a munkáltatóik "neked se legyen jobb" mentalitással. Aztán persze csődbe is mentek, igaz, ezt azzal a keserédes diadalérzettel tehették, hogy előtte "jóóóóóól kikúrtak a sok hálátlan lógós semmirekellő rabszolgával" (ti. a munkavállalóik).
Általában az az oka a tartós munkanélküliségnek, hogy a főnökség (és ennélfogva az interjúztató csoport) jobbára elitista, kötekedő, embergyűlölő férgekből áll, akik csak a Tökéletes Munkaerőt hajlandók fölvenni, akiben egy pici hibát is lelnek, már repül is az önéletrajza a kukába. Nem érik be kevesebbel, nekik a legjobb kell. Hogy a legjobbak már rég Németben meg Ausztriában dolgoznak ötször annyi fizetésért? Akkor kicsinyes dacból nem vesznek fel senkit.
Rendszeres az is, hogy nem tudás, hanem hátszél vagy kenőpénz alapján válogatnak a jelentkezők közül. Ha valaki valakinek a valakije, és a boríték jó vastag, a határ a csillagos ég.
Mint ahogy általános dolog az is, hogy elő van írva kismillió diploma meg nyelvvizsga az állás betöltéséhez, akkor is,ha semmi köze nincs az adott munkakörhöz. Felrakják jó magasra a lécet, aztán meg rinyálnak, hogy nincs ember...
Az is gyakori indok, hogy az álláshelyek jelentős része nincs is meghirdetve. Online sincsenek fent, álláskereső weboldalakon sincsenek, gyakorlatilag mintha nem is léteznének.

@firg_firg: Az emberek úgy 99 százalékának kényszer a munka. Nem örömében csinálja, hanem muszájból, hogy ne dögöljön éhen. Néhány késői sztahanovistát leszámítva persze, de ők nem élnek sokáig.

@Szarvas Norbert: Lehet, hogy ez újdonság lesz számodra, de pénzből él az ember. Nem teheti meg, hogy egy tál rizsért gyakornokoskodjon, mert nem 5 év múlva akar kaját tölteni az üres hasába, vagy kifizetni a számlákat, hanem most, ebben a pillanatban. A 400 ezres baromkodástól ezt megkapja. A tál rizsért való gyakornokoskodástól nem. Persze, van rá olyan 0,5% esély, hogy 5 esztendő múlva valóban megkereshet nettó 600-t majd a cégnél, ha szófogadó kis rabszolgaként húzza az igát (valószínűbb, hogy nem, mert a munkáltatók hülyék lesznek többet fizetni, előléptetni, ha azt látják, hogy az igavonó baromja egy tál rizsért is megcsinál bármit), de ez egy nagyon bizonytalan, képlékeny dolog, amibe millió meg egy tényező belerondíthat közben. Például egy ilyen távol-keleti vírus. Ha pedig mégse jön össze, nem tudja visszatekerni az időt és mégis inkább 400-ért baromkodni, ez kérlek, a való élet, itt nincs SAVE GAME/LOAD GAME. Arról nem is beszélve, hogy "majd"-ra, "ha"-ra, "talán"-ra az okos zsldó se ad. A 400-zas baromkodástól megkapja azt, amit a tál rizses gyakornokoskodástól talán sohasem fog.
A kapitalizmus és a fejlődés kapcsolata egyértelmű. Csak sokszor az nem, hogy az a fejlődés az előrefelé vagy visszafelé történik-e. És mivel a kapitalizmus ugyanúgy nem fenntartható hosszú távon mint a kommunizmus, mostanság az utóbbi a jellemző.
Az meg nem tudom, miféle szabadság, hogy az ember a fele életét a munkahelyen éli le, több időt tölt a főnökével, mint a családjával. Hát végülis...Hitler szerint a munka szabaddá tesz...

@midnight coder: Nem. A kapitalizmust felszámolni kell leginkább. Addig, amíg az nem számol fel minket. Úgy vélem, mostanra elég sok embernek lett evidens, hogy a kapitalizmussal egy önfenntartó monsztát etetünk. Legalábbis a nagytöbbségnek 30 év alatt lejött a dolog.

@Herbert Putzenschramm: Úgy lehet, ahogy fentebb felsoroltam. Remélem elég meggyőzőek voltak az indokok. Hogy miként bekkeli ki azt a másfél évet? Szüleivel lakik, koldul, bűnözik, akármi. És igen, egy jelentős százalékuk hajléktalan lesz, ahogy írod.
Olyan munkát meg miért vállalna el bárki is, amitől ugyanúgy éhendöglik, csak mellé még dolgoznia is kell? Akkor már egyszerűbb, ha nem dolgozik, ígyis-úgyis éhenhal, minek strapálja még magát?
Persze, aki akar,az talál munkát. Csak éppen megélni nem tud belőle. Akkor meg minek vállalja el?
Ja, egyébként a HR-esek konkrétan mihez is értenek? A kákán való csomókeresésen kívül, úgy értem. Mert minden szarba belekötni, azt prímán tud mind.
Hogy mit kéne tenni ahhoz, hogy valaki kijöjjön a nyomorból? A kormányunkat kérdezd, a jelenlegi helyzetet ők idézték elő. Rajtuk kérd hát számon a megoldást.
Költözzön el, változtasson a jelenlegi életén...oké, akkor most jön a 40 milliós kérdés: MIBŐL?

@jobangel: Valóban - ha nem tud megélni a kapott pénzből, nem adja alább. A szemét kulákja, van pofája annyit kérni, hogy ne dögöljön éhen! Skandallum!
Hogy mik nincsenek.

Herbert Putzenschramm 2021.11.04. 00:08:25

@Reactor: először is wow, egy 5 éves kommentre választ kapni még a megboldogult blog.hu-ról, kajak elöntött a nosztalgia :)

Amúgy nem értek egyet, jelenleg 2021-ben a pl vendéglátóipar bárkit felvesz aki makog valamit idegen nyelven és el tud számolni tízig.
Ahova viszont még ennyi se kell és többet is fizet az az építőipar: ha van két lábad meg két kezed akkor napi 20-ért mehetsz segédmunkásnak, ha meg láttál már közelről Teddy hengert, glettvasat vagy csemperagasztót akkor havi 3-400at megerőltetés nélkül össze lehet szedni. Ezt pont első kézből tudom mert három ismerősöm építkezik, azt meg egy kivitelező mondta már szinte kínjában röhögve hogy még egy rohadt segédmunkást sem találni.

A másik kijelentésed meg nem tudom hogy amiatt van-e mert halvány fogalmad sincs a munkaerő toborzásról és a felsővezetés működéséről vagy csak simán ennyire kiégtél és válogatott szar cégeknél dolgoztál csicska pozíciókban, de azért messze nem mindenhol az van amit írtál.

Először is tudom hogy nehezen hihető de vannak olyan cégek ahol jól bánnak az emberekkel, megfizetik őket, nem hajtják ki belőlük a szart is és tényleg törődnek velük, és itt nem azt értem hogy évente egyszer elviszik őket céges kontóra berugatni.
Az ilyen cégek ritkán adnak fel hirdetést mert vagy belülről megoldják a pótlást vagy ismerősökön keresztül találnak valakit. Az irodai munkák minimum 70%-ához semmilyen specifikus képzettség nem kell diplomám és nyelvtudáson kívül, pár hónap alatt betanulnak oszt jónapot.

A HR-eseket szidni meg eléggé tipikus dolog, a sértődött, meg nem értett zsenik szokták ezt tenni akik azt hiszik hogy azért nem vették fel őket az áhított pozícióra mert a 20éves műkörmös picsa szerintük direkt csak a kákán is csomót keres és egy személyben eldöntötte hogy neki nem szimpi a jelölt.
Na ez egy normális cégnél sose volt így, a HResnek annyi a dolga hogy a full alkalmatlanokat kiszűri első körben, aztán az első körben felméri hogy emberileg alkalmas e együtt dolgozni a főnökkel és a csapat többi tagjával, de a végső döntésbe alig van bármi beleszólása illetve a szakmai kérdéseket sem ő teszi fel hanem a főnök.

Az antikapitalista dumával meg végképp nem tudok mit kezdeni, van esetleg alternatívád is? A kommunizmus, szocializmus meg feudalizmus előre szólok hogy nem játszik :)

Herbert Putzenschramm 2021.11.04. 00:21:50

@Reactor: Ja és az sem igaz hogy mindenki gyűlöli a munkahelyét és a munkáját, én pl - számomra - elég jó pénzért dolgozok kötetlen munkaidőben, korlátlan privát használatú céges kocsival amit májusban hoztam ki a szalonból, céges ruha, iPhone meg laptop meg már szinte alap, emellett szeretem amit csinálok, jó vagyok benne, jofejek a kollégák, es a főnökeim is elismerik a munkámat.
Mindezt 34 évesen, nyilván van mögöttem is szar meg sokkal szarabb munkahely, rossz főnök es alkalmatlan kollégák, de ha valahol nem volt jó akkor simán csak eljöttem, és utólag igazam is volt, mert végre úgy érzem megtaláltam a helyemet.
Nyilván itt sem minden tökéletes, meg persze hogy jobb lenne ha egyáltalán nem kellene dolgozni és egész nap csak a kokaint szívnám csöcsös szőke csajok seggéről de azért maradjunk a realitásoknál :)

Reactor 2021.11.04. 02:15:32

@Herbert Putzenschramm: A komment lehet 5 éves, de a szituáció nem javult. Sőt, romlott. A cikk, sajnos, még hosszú-hosszú ideig aktuális lesz itt Orbánisztánban.
A víruscirkusz elég korrektül kicsinálta a vendéglátóipart, onnét is páros lábbal rugdosták ki az embereket (mivel a kormány a tömérdek sok eszével bezáratta őket elég hosszú időre, és általában ennyi tőketartalékkal nem rendelkeznek). Páran persze most az újranyításnál a fejükhöz kaptak, hogy jaj nekem, kiöntöttem a fürdővízzel a gyereket is, viszont általánosan ez sem igaz. A kirúgottak jórésze pedig már rég külföldre menekült.

Ami az építőipart illeti, napi 20 ezret maximum Pesten vagy a nyugati megyékben kaphat egy segédmunkás. A keleti országrészben, Somogyban, Baranyában stb. gyakran már az 500 forintos órabér is fejedelmi fizetésnek számít.
A másik kijelentésem konkrétan a való életből van. Időnként nézz szét a felsorolt megyékben majd, de a közmunkások 100 százalékát is nyugodtan ideveheted, ugyanis 47 ezer forintból fizikai képtelenség megélni. Mármint kicsit is civilizált, emberi szinten. Örülhetsz, ha ennyi pénzből csak az élelmiszer kijön, és akkor még nem fizetted a rezsit, nem vásároltál ruhát, nem közlekedtél.
Magyarország nemcsak Budapestből, meg a nyugati megyékből áll. Az ország területének jelentős többségén biza úgy mennek a dolgok, hogy választhatsz szar cég és a nagy büdös semmi között. Hogy az a szar cég az most magyar, vagy multi, teljesen mindegy.
Biztos vannak ilyen vállalatok is, amit említettél, mint ahogy becsületes rétinéger is akad egy pár. Igaz, ez utóbbival gyakrabban futok össze, mint olyan vállalattal, ami actually embernek tekinti a beosztottjait.

A HR-eseket senki nem divatból szidja; azért teszi, mert az esetek döntő többségében ők állnak az emberek boldogulásának útjában. Ők azok, akik helyből kivágják a CV-det a kukába, ha nem tetszik nekik a képed, és ők azok akiknek a vastag borítékot odacsúsztatod, hogy egyáltalán legyen második meneted. Egy korábbi kommentben le is írtak egy konkrét esetet, hogy elolvasás nélkül töröltek számos beérkezett CV-t, mondván, hát ezeknek sajna-bajna nem lett szerencséjük. Ki tudja, ezzel hány hozzáértő, dolgozni tudó és akaró embert szelektáltak ki. A végső döntést nem ők hozzák meg, ez stimm, ha viszont a jelöltek nagy része el se jut odáig, azért vastagon ő a felelős.
Persze, normális cégeknél valóban nem így mennek a dolgok. A cégek minimum 90 százaléka pedig nem ilyen, ez itt a probléma.

Ami a kapitalizmus-ellenességemet illeti, nos, ezért tartunk társadalommérnököket és egyéb ilyen állatfajtákat - és fizetünk nekik csillagászati összegeket - hogy találjanak alternatívát. A feudalizmus megbukott, a kommunizmus megbukott, most a kapitalizmuson a sor. Mert remélem nem gondoltad komolyan, hogy egy ilyen fenntarthatatlan, tulajdon gyermekeit is felfaló inhumán rendszer a létezés non plus ultrája.

A munka gyűlölete...nos, a "munka" szónak mindenütt pejoratív, negatív értelmezése van, akár közbeszédet, akár szakszókincset nézünk. Sehol nincs pozitív színben feltüntetve. Az emberek 99,99 százalékának nyűg, egy szükséges rossz, amit azért csinálnak, hogy legyen pénzük. Ha munka nélkül is megkapnák azt a pénzt, szerinted dolgoznának? Persze hogy nem, lenne jobb dolguk is, mint a fele életüket a melóhelyen leélni.
Amit az ember örömében csinál, azt szórakozásnak nevezik. Ha fizetnek érte, fizetett szórakozásnak. De nem munkának. Ne keverjük a fogalmakat.
Természetesen, aki megteheti, az eljön a pocsék munkahelyről. Ha van választási lehetősége. Ha nincs, akkor nem tudja ezt megtenni. Ha pedig kirakják, az általában azt fogja jelenteni, hogy a nincstelenek száma eggyel nő. És már uszkve 5 millióan vannak...
süti beállítások módosítása